Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Onze 42ES7000 heeft sinds kort een probleem dat er regelmatig een rode "zweem" over het beeld hangt, vooral op "zwarte" beelddelen. Enige tijd geleden hadden we ook problemen, waarbij de TV vast bleef hangen - nergens meer op reageerde - en het beeld af en toe ook zwart bleef.
Gisteren gaf ik de TV een tik op de rechtsonderzijde aan de achterkant, daarna was de zweem weg.,

Ik meen de vorige keer iets gevonden te hebben over een bepaalde kabel waarmee regelmatig problemen ontstaan en die je voor enkele tientjes via ebay kon krijgen, maar ik kan er nu niks meer over vinden. Ik heb er toen niks meer mee gedaan omdat het probleem vanzelf weer verholpen was, maar ik neem aan dat de TV nu langzaam aan het doodgaan is.

Iemand die t nog weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
En toen deed geen enkele HDMI aansluiting het meer. De tv herkent wel de bron (PS4 / Chromecast). Maar beeld weergeven ho maar.

UE46ES7000

Wat heb ik al geprobeerd:
Terug naar fabrieksinstellingen
Alle kabels losgekoppeld
Tv 10 minuten van het stroom gehaald
1 apparaat per keer aansluiten
Verschillende HDMI kabels
Alle kabels en apparaten werken wel op mijn andere tv.

Het lijkt erop dat de HDMI handshake niet werkt of "vast zit". Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Zou zonde zijn als ik de tv hierom af zou moeten schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 07-02-2020 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38
Segafreak83 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 06:57:
En toen deed geen enkele HDMI aansluiting het meer. De tv herkent wel de bron (PS4 / Chromecast). Maar beeld weergeven ho maar.

UE46ES7000

Alle kabels losgekoppeld

Het lijkt erop dat de HDMI handshake niet werkt of "vast zit". Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Ik zou in Google even zoeken op "samsung tv hdmi doesn't work" of iets in die trant. Die mogelijke oplossingen proberen. En anders afschrijven of een monteur bellen. Die laatste weet vast vooraf wel of het de moeite waard is om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Segafreak83 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 06:57:

UE46ES7000

Alle kabels losgekoppeld

Pas geleden ook zoiets gehad, ik had het smart gedeelte weer even aangezet en het leek dat deze bleef hangen op een update. Nadat ik de internet verbinding onklaar had gemaakt door een ip adres in te stellen in een ander subnet werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel_monteur
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-05-2020
Mijn ue32es6800 deed het altijd prima alleen nu sinds ik geüpdate heb naar versie 2009 gaat hij alleen nog maar voor een seconden aan en daarna meteen weer uit. als ik hem een tijdje uit het stopcontact heb gehad doet hui het misschien een paar seconden langer maar niet lang genoeg om iets te kunnen doen in het menu. weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
miel_monteur schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:03:
Mijn ue32es6800 deed het altijd prima alleen nu sinds ik geüpdate heb naar versie 2009 gaat hij alleen nog maar voor een seconden aan en daarna meteen weer uit. als ik hem een tijdje uit het stopcontact heb gehad doet hui het misschien een paar seconden langer maar niet lang genoeg om iets te kunnen doen in het menu. weet iemand hoe je dit kan oplossen?
kijk hier maar even; http://wiki.samygo.tv/index.php?title=Main_Page

daar staat wel een oplossing voor het terug draaien van firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Sinds 2012 heb ik een 46" es8000. Nooit problemen mee gehad, maar ook slechts enkel gebruikt voor tv kijken. Al dat smart gedoe, camera, 3d, motion control, voice control heb ik nooit gebruikt.
De beeldkwaliteit van de es8000 is voor mij prima: incl. Kijkhoek, helderheid, contrast, zwartwaarden.
Nu ben ik op zoek naar een grotere tv, puur om tv te kijken. Beeld is het belangrijkst. Geluid doe ik via een soundbar (arc).

Kan iemand aangeven waar ik op moet letten? Wat is het unieke van het lcd scherm van de es8000, en waarmee kan ik dat vergelijken in de huidige markt?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Cis schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:15:
Sinds 2012 heb ik een 46" es8000. Nooit problemen mee gehad, maar ook slechts enkel gebruikt voor tv kijken. Al dat smart gedoe, camera, 3d, motion control, voice control heb ik nooit gebruikt.
De beeldkwaliteit van de es8000 is voor mij prima: incl. Kijkhoek, helderheid, contrast, zwartwaarden.
Nu ben ik op zoek naar een grotere tv, puur om tv te kijken. Beeld is het belangrijkst. Geluid doe ik via een soundbar (arc).

Kan iemand aangeven waar ik op moet letten? Wat is het unieke van het lcd scherm van de es8000, en waarmee kan ik dat vergelijken in de huidige markt?
Het beeld van een ES8000 lijkt me sowieso niet te vergelijken met iets van de huidige generatie. Ik ben ervan overtuigd dat alles wat nu te krijgen is veel beter beeld geeft dan een TV van 7-8 jaar terug.
Als het je echt om kwaliteit gaat zou ik kijken naar een OLED of QLED 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
barrymossel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Het beeld van een ES8000 lijkt me sowieso niet te vergelijken met iets van de huidige generatie. Ik ben ervan overtuigd dat alles wat nu te krijgen is veel beter beeld geeft dan een TV van 7-8 jaar terug.
Als het je echt om kwaliteit gaat zou ik kijken naar een OLED of QLED 4K.
Heb je zelf een ES8000? Je zult je verbazen hoe goed het beeld is. Dat alles wat nu te koop is, beter is, is zeker niet waar. Uiteraard kan het niet tegen 4k op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Nuevocasa schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Heb je zelf een ES8000? Je zult je verbazen hoe goed het beeld is. Dat alles wat nu te koop is, beter is, is zeker niet waar. Uiteraard kan het niet tegen 4k op.
En vrijwel alles dat te koop is, is 4K. Zeker als je groter beeld wil zul je tegenwoordig voor 4K gaan. Dus ja, ik blijf bij mijn punt: alles dat je nu koopt is zal verbetering opleveren. Sterker nog, als je bij Coolblue selecteert op schermen groter dan 46 inch, dan heb je alleen nog 4K schermen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 23:47

Wvr

Cis schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:15:

een es8000 is een 200Hz tv, dit is niet meer te koop alleen nog maar 100Hz, en ik zou dan ook een 100Hz tv kopen, ik vind het 4k niet belangrijk, dit omdat alleen films in 4k uit gezond wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
barrymossel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:02:
[...]

En vrijwel alles dat te koop is, is 4K. Zeker als je groter beeld wil zul je tegenwoordig voor 4K gaan. Dus ja, ik blijf bij mijn punt: alles dat je nu koopt is zal verbetering opleveren. Sterker nog, als je bij Coolblue selecteert op schermen groter dan 46 inch, dan heb je alleen nog 4K schermen...
naja, als ik de nieuwe TV van mijn buurman bekijk, zou ik niet willen ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:47
Goedemorgen,

Is dit topic nog een beetje actief?
Mijn ES8000 heeft altijd goed gewerkt, helaas reboot die nu spontaan een aantal keer per uur.
Ik heb al de laatse firmware 2013 opnieuw erop gezet vai de usb stick, een reset gedaan via het TV menu en een reset via de knoppen combinatie info->menu->mute->power

Hij blijft herstarten.

Iemand tips? De TV is is nog te goed om hem weg te doen.

Bedankt!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:47
De tv werkt weer als een zonnetje en herstart niet meer.
Alle connectoren tussen de verschillende prints in de tv losgehad en ingespoten met contact spray.
Daarna de Bluetooth en wifi module ontkoppeld. De microfoon en camera had ik al jaren geleden ontkoppeld. De tv herstart niet meer en gaat zo hopenlijk nog een tijdje mee op de slaapkamer.

[ Voor 5% gewijzigd door cautje op 25-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietertje 085
cautje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:13:
De tv werkt weer als een zonnetje en herstart niet meer.
Alle connectoren tussen de verschillende prints in de tv losgehad en ingespoten met contact spray.
Daarna de Bluetooth en wifi module ontkoppeld. De microfoon en camera had ik al jaren geleden ontkoppeld. De tv herstart niet meer en gaat zo hopenlijk nog een tijdje mee op de slaapkamer.
Goed om te weten dat dat evt kan helpen, dank voor het terugkoppelen 👊🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Onze ES7000 vertoont al jaren af en toe dit probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7EUjhfrIgGbl9rTPTJfcpYh4xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRWPGjH2gfFJglsOwTxcBUhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Soms is het er een tijdje, dan is het weer lange tijd weg. Bij tijd en wijlen doet ie t dit enkele dagen 100%, op dit moment is het alleen even 5 min bij het opstarten.
Een tik op de achterzijde (rond de voedingsstekker) wilde het nog wel eens oplossen

Is dit het beruchte kabelprobleem waarbij een kabel achterin de TV door warmte kaduuk is?

https://www.ebay.co.uk/p/1530977237

De afbeeldingen hier zien er iets anders uit, maar als ik het probleem met deze kabel kan fixen dan kunnen we weer even vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 10-04-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niemand ervaring met dit issue hier? Tv doet het nu (ws. weer voor een aantal dagen) permanent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
Stefke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:28:
Niemand ervaring met dit issue hier? Tv doet het nu (ws. weer voor een aantal dagen) permanent
Helaas/gelukig? niet ik heb dezefde tv maar bij mij zijn de strepen verticaal en blauw dus dat is wat anders maar ik begrijp dat het soms is dus?

Misschien een slechte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja mogelijk de kabel waarvan ik de link postte. Dat is een belangrijke kabel van het paneel, die schijnt door warmte kapot te gaan na verloop van tijd
Hij heeft t weer een jaar goed gedaan maar nu sinds een week weer bij het aanzetten enkele minuten.

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 22-04-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
In 2012/2013 heb ik de UE40ES6140 gekocht.
Nu willen wij weer onze collectie 3d films gaan kijken, echter deze week merk ik dat de brillen die wij hebben
SSG-3570 niet meer opladen via usb, en op internet lees ik meer berichten dat die brillen niet meer werken.

Wie van jullie kijkt er tegenwoordig nog naar 3d films via de Samsung tv, en welke brillen hebben jullie?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste