Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16
Toml83 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:51:
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een samsung es6100 en heb een vraagje..
is het mogelijk via de smart hub (plex/allshare) surround en dts geluid via hdmi (ARC TV naar Versterker) te ontvangen? of kan dat alleen met de optische kabel?
Bij streamen via allshare kan ik op de tv altijd kiezen tussen Dolby Digital of DTS, dus dat werkt prima op mijn ES6800 icm ARC.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

bij welke software versie zitten jullie momenteel? (UE40ES6340S)

Huidige versie is 1033 maar op da site van Samsung zitten ze al op 1036??
Via usb en online via de tv zelf kan ik niet updaten!

Hoe komt dit, iemand met dit probleem??

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:22:

Hoe komt dit, iemand met dit probleem??
Is niet echt een probleem, eerder slordig van Samsung. Vaak ijlt online een beetje achter (vaak, niet altijd). Als je niet wilt wachten, ff updaten met een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricDH schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Is niet echt een probleem, eerder slordig van Samsung. Vaak ijlt online een beetje achter (vaak, niet altijd). Als je niet wilt wachten, ff updaten met een USB stick.
Geduld heb ik wel maar zoals ik al zei ging het via usb ook niet.

Sorry maar blijkbaar deed ik iets fout, moest de file nog 'extracten' op m'n usb stick. Nu heb ik versie 1036.

Nogmaals, weet er iemand hoe ik aan informatie kan komen wat die update inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung geeft geen change log dus dat blijft gissen, heel soms vindt je iets via veel google maar dat komt eigenlijk nooit van Samsung maar van gebruikers die een verandering vinden in de FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:32:
Samsung geeft geen change log dus dat blijft gissen, heel soms vindt je iets via veel google maar dat komt eigenlijk nooit van Samsung maar van gebruikers die een verandering vinden in de FW.
Heb is een mail gestuurd naar Samsung zelf, is bekijken wat ze hier op gaan zeggen... ze weten het waarschijnlijk zelf niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn mail als antwoordt: weten we niet.

Op mijn FB vraag als antwoordt: weten we niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:11:
Op mijn mail als antwoordt: weten we niet.

Op mijn FB vraag als antwoordt: weten we niet.
Opmerkelijk is wel dat ze als antwoord op een probleem dat ik al sinds aankoop met mijn tv heb (zie: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000") al drie keer hebben gezegd dat dit in de volgende firmware -update opgelost zal zijn, wat overigens bij de voorgaande twee keren duidelijk niet het geval bleek. Het lijkt een beetje op een makkelijk excuus voor als ze het probleem zelf niet op weten te lossen, en dat samsung geen changelog publiceert komt dan wel heel goed uit.

Wat betreft mijn geluidsprobleem. In het kort: het geluid loopt voor op het beeld als ik geluid via de interne speakers van de tv laat lopen. Het vreemde is dat het verschilt per programma en per zender.

Via het samsungforum ben ik er achter gekomen dat er meer mensen met dit probleem zitten: http://www.samsungworld.n...ry/03000000/tickets/24498
echter verder dan 'aanbieden ter reparatie' komt de service van Samsung niet, en selectro geeft op hun beurt aan dat dit probleem niet binnen hun competenties ligt. Ik vraag me af of er meer mensen op dit forum last van hebben of mensen een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen.

Ik heb al tientallen keren contact gehad met samsung, selectro en UPC en al veel dingen geprobeerd en het probleem lijkt toch echt in de tv te liggen.
Voor de volledigheid: de afgelopen weken heb ik van UPC de mogelijkheid gekregen om te testen mbv een tweede tv en een mediabox. Volgens Samsung/selecto ligt het namelijk aan het signaal. Echter, het blijkt dat op een tweede tv en met kijken via de mediabox het probleem nauwelijks zichtbaar is terwijl het direct via mijn samsung tv overduidelijk aanwezig is. Zie de volgende filmpjes:

Mediabox vs CI+:
http://youtu.be/x98UeF5T8RY
http://youtu.be/jGtJL6_pp-Y
http://youtu.be/b61N0kv_O0c
http://youtu.be/cUF16twQjao

Samsung vs Sony:
http://youtu.be/LuD-F-57wVs
http://youtu.be/69A8Sc6NT4E
http://youtu.be/1LGKqcK6h_U

Als er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn hoor ik dat graag, ook andere ideeën en suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verwijzen naar FW is een dood doener, dat zegt men altijd over welke apparaat het ook gaat valt mij de laatste tijd op niet alleen Samsung.
Zefls bij koffie machines is de eerste reactie welke software zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail gehad van Samsung:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u op zoek bent naar informatie over de firmware.

Wij beschikken niet over deze informatie en welke fixes of verbeteringen hierin zitten.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

WTF!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja had het al voorspelt, is zo raar ze weten zelf niet wat ze doen weten ze dan wel hoe ze een probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon, wtf, is dat nu geheime informatie of wa??? Ben gewoon benieuwd wat er nu beter zou moeten geworden zijn sinds de update. Echt waar WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:02:
[...]

Opmerkelijk is wel dat ze als antwoord op een probleem dat ik al sinds aankoop met mijn tv heb (zie: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000") al drie keer hebben gezegd dat dit in de volgende firmware -update opgelost zal zijn, wat overigens bij de voorgaande twee keren duidelijk niet het geval bleek. Het lijkt een beetje op een makkelijk excuus voor als ze het probleem zelf niet op weten te lossen, en dat samsung geen changelog publiceert komt dan wel heel goed uit.

Wat betreft mijn geluidsprobleem. In het kort: het geluid loopt voor op het beeld als ik geluid via de interne speakers van de tv laat lopen. Het vreemde is dat het verschilt per programma en per zender.

Via het samsungforum ben ik er achter gekomen dat er meer mensen met dit probleem zitten: http://www.samsungworld.n...ry/03000000/tickets/24498
echter verder dan 'aanbieden ter reparatie' komt de service van Samsung niet, en selectro geeft op hun beurt aan dat dit probleem niet binnen hun competenties ligt. Ik vraag me af of er meer mensen op dit forum last van hebben of mensen een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen.

Ik heb al tientallen keren contact gehad met samsung, selectro en UPC en al veel dingen geprobeerd en het probleem lijkt toch echt in de tv te liggen.
Voor de volledigheid: de afgelopen weken heb ik van UPC de mogelijkheid gekregen om te testen mbv een tweede tv en een mediabox. Volgens Samsung/selecto ligt het namelijk aan het signaal. Echter, het blijkt dat op een tweede tv en met kijken via de mediabox het probleem nauwelijks zichtbaar is terwijl het direct via mijn samsung tv overduidelijk aanwezig is. Zie de volgende filmpjes:

Mediabox vs CI+:
http://youtu.be/x98UeF5T8RY
http://youtu.be/jGtJL6_pp-Y
http://youtu.be/b61N0kv_O0c
http://youtu.be/cUF16twQjao

Samsung vs Sony:
http://youtu.be/LuD-F-57wVs
http://youtu.be/69A8Sc6NT4E
http://youtu.be/1LGKqcK6h_U

Als er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn hoor ik dat graag, ook andere ideeën en suggesties zijn welkom.
Het geluid is er dus sneller als het beeld als ik goed uit je verhaal begrijp. Dit komt doordat de beeldverbeterraars en dergelijk het beeld iets vertragen. DIt is normaal. Als het goed is heb je ergens onder het menu van de tv een geluidvertragings optie zitten. Die staat standaard rond de 100 ms. Deze moet je dan dus hoger zetten. Dit kan per bron verschillen. Je zult er dus een beetje mee moeten spelen. Ik had deze optie op mijn D8000 en ook op de F8000 die ik nu heb. Dacht dat ie onder extra geluidsinstellingen zat. Nou weet ik dus niet meer of het alleen werkte via een externe versterker of ook via het geluid van de tv speakers.

Dat Samsung je naar de reparatiedienst verwijst verbaasd me niets. De medewerkers daar hebben echt nergens verstand van. Selectro heeft gelijk. Dit gaat niet met een firmware opgelost worden. Het beeldscherm heeft namelijk altijd een aantal mili seconden nodig om het beeld goed weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Soms is het beeld hier rapper dan het geluid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:13:
[...]

Het geluid is er dus sneller als het beeld als ik goed uit je verhaal begrijp. Dit komt doordat de beeldverbeterraars en dergelijk het beeld iets vertragen. DIt is normaal. Als het goed is heb je ergens onder het menu van de tv een geluidvertragings optie zitten. Die staat standaard rond de 100 ms. Deze moet je dan dus hoger zetten. Dit kan per bron verschillen. Je zult er dus een beetje mee moeten spelen. Ik had deze optie op mijn D8000 en ook op de F8000 die ik nu heb. Dacht dat ie onder extra geluidsinstellingen zat. Nou weet ik dus niet meer of het alleen werkte via een externe versterker of ook via het geluid van de tv speakers.

Dat Samsung je naar de reparatiedienst verwijst verbaasd me niets. De medewerkers daar hebben echt nergens verstand van. Selectro heeft gelijk. Dit gaat niet met een firmware opgelost worden. Het beeldscherm heeft namelijk altijd een aantal mili seconden nodig om het beeld goed weer te geven.
Dank voor je reactie. Die optie is er inderdaad. Met deze optie (SPDIF) kun je de output naar een receiver vertragen, maar niet het geluid via de interne speakers. Het probleem doet zich bij mij voor als ik het geluid via de tv speakers zelf laat lopen. Een servicemenu op de tv heeft wel de optie om het geluid te vertragen, maar daar ben ik niet mee geholpen, aangezien het verschil per uitzending, zender en soms zelfs scene enorm verschilt.
Het kan wel aan de beeldverbeteraars ed liggen en in dat geval zou elke 7000 en 8000 serie dit probleem standaard hebben en dan vind ik het vreemd dat er niet veel meer klachten over zijn. Een verschil van +/- 300ms kijk je echt niet zomaar omheen. Alsof er in mijn TV een 'rotte appel' processor zit die het allemaal net niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je er niet veel over leest, kan denk ik weleens te maken hebben dat niet veel mensen de interne speakers gebruiken, ik heb 5 mensen in mijn omgeving die een ES7000 of ES8000 hebben en alle hebben zijn het geluid via een 5.1 of 7.1 set lopen.

Ik heb de mijne net even op de interne gezet maar merk nik svan een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:40:
[...]

Dank voor je reactie. Die optie is er inderdaad. Met deze optie (SPDIF) kun je de output naar een receiver vertragen, maar niet het geluid via de interne speakers. Het probleem doet zich bij mij voor als ik het geluid via de tv speakers zelf laat lopen. Een servicemenu op de tv heeft wel de optie om het geluid te vertragen, maar daar ben ik niet mee geholpen, aangezien het verschil per uitzending, zender en soms zelfs scene enorm verschilt.
Het kan wel aan de beeldverbeteraars ed liggen en in dat geval zou elke 7000 en 8000 serie dit probleem standaard hebben en dan vind ik het vreemd dat er niet veel meer klachten over zijn. Een verschil van +/- 300ms kijk je echt niet zomaar omheen. Alsof er in mijn TV een 'rotte appel' processor zit die het allemaal net niet aankan.
Je moest is weten hoeveel mensen dat soort dingen niet zien. Neem aan dat je de nieuwste firmware ondertussen al op het toestel hebt staan? Had je ook al geprobeerd om het toestel na de firmware update helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen? Je zegt dat je in het servicemeu ook een optie hebt om het geluid te vertragen. Die vershilt per bron begrijp ik uit je verhaal? Je hebt het over een vertraging van 300ms, dat is wel heel erg veel. Dat zo ook aan de bron kunnen ligen. Misschien kun je iets in de bron aanpassen zodat deze ook wat vertraagd qua geluid. Probeer toch nog eens een fabrieksreset uit te voeren en kijken of de prcessor weer wat sneller reageert. Reset ook de smarthub eens. Daar loopt de processor ook altijd aardig van vol. Hoe heb je motion plus staan onder beeld opties? Die maakt het beeld vloeiender en je zou is kunnen kijken of je dat een beetje kan afstellen op het geluid. Ik ben vanavond pas weer huis. Zal is kijken of ik nog bepaalde dingen kan vinden over het geluid en vertragingen.

[ Voor 14% gewijzigd door blueface op 07-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop al met dit probleem sinds februari en de TV is inmiddels al ontelbaar veel keren gereset naar fabrieksinstellingen (zelfs al eens twee weken ter observatie bij selectro geweest).

Ik begrijp niet helemaal wat je met bron bedoelt, maar als je via het service menu het geluidsverschil aanpast dan geldt dat voor alle zenders en uitzendingen terwijl het geluidsverschil juist wisselt per zender/uitzending. Er zit geen logica in. Het verschil kan bij 2vandaag groot zijn en vervolgens bij het programma dat erna komt miniem zijn. Het duidelijkst is het verschil bij NED1, 2 en 3HD en minder bij andere zenders. Als ik het verschil in het service menu dus zou aanpassen dan verschuif ik dus het probleem, dus dat is geen oplossing.

Motion plus staat inmiddels uit en heb ook de CI+ module er inmiddels helemaal uitgehaald, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:30:
Ik loop al met dit probleem sinds februari en de TV is inmiddels al ontelbaar veel keren gereset naar fabrieksinstellingen (zelfs al eens twee weken ter observatie bij selectro geweest).

Ik begrijp niet helemaal wat je met bron bedoelt, maar als je via het service menu het geluidsverschil aanpast dan geldt dat voor alle zenders en uitzendingen terwijl het geluidsverschil juist wisselt per zender/uitzending. Er zit geen logica in. Het verschil kan bij 2vandaag groot zijn en vervolgens bij het programma dat erna komt miniem zijn. Het duidelijkst is het verschil bij NED1, 2 en 3HD en minder bij andere zenders. Als ik het verschil in het service menu dus zou aanpassen dan verschuif ik dus het probleem, dus dat is geen oplossing.

Motion plus staat inmiddels uit en heb ook de CI+ module er inmiddels helemaal uitgehaald, zonder resultaat.
Ik bedoel met een bron die je op de tv hebt aangesloten. Dit kan bijvoorbeeld een playstation 3 of xbox360 zijn via hdmi. Je hebt het dus alleen bij de tv zenders. Ik ben ondertussen thuis en heb even gekeken naar de instellingen. Als ik het geluid via de tv luidsprekers laat gaan, kan ik nog steeds de balk van geluidsvertraging hoger en lager zetten. Bij mij zit ie onder geluid, extra instellingen en dan digital audio out, geluidsvertraging. Ik heb zelf een UE55F8000. Weet dus niet of het bij jou invloed heeft op de tv luidsprekers. Proberen waard zou ik zeggen. Zoals je al eerder zei, heb je het vooral met tv zenders. Dit ligt dan inderdaad aan de uitzending. Als je het met een HDMI bron bijna niet hebt, is het geen fout van de tv, maar van de uitzending. Je zou ook is kunnen proberen om een mediabox van iemand(of had je nou een 2de tv met mediabox?) en dan deze op een HDMI aansluiting van dit toestel te proberen. Heb je er dan geen last van, ligt het probleem dus niet aan de tv. Zou ook proberen om iets van een ps3,xbox360 of een dvd-speler proberen om dit echt uit te sluiten. Als deze apparaten niet achterlopen qua beeld ligt het dus de uitzendingen van de omroepen. Het liefst dus echt een ander apparaat dan een mediabox of tv-tuner. Ben benieuwd hoe dit uit pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het bekijken van een DVD heb ik er geen last van.
Ik heb (met hulp van UPC) het probleem al kunnen testen door een mediabox aan te sluiten en ook door een tweede tv naast mijn tv te plaatsen, met als resultaat een duidelijk verschil in beeld/geluid via mediabox of direct via de tv alsook een verschil tussen de twee tv's. Enkele posts hierboven heb ik de links naar de filmpjes die ik daarvan gemaakt heb gepost. Je zegt dat het probleem dan niet aan de tv zou liggen, maar mijn conclusie is dat het dan juist wel aan de tv ligt en niet aan het signaal of uitzending.

De enige optie die ik (bij de ES7000) bij Geluid>Extra Instellingen heb is dat ik de SPDIF-uitvoer kan bijstellen. Voor mijn probleem niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:37:
Met het bekijken van een DVD heb ik er geen last van.
Ik heb (met hulp van UPC) het probleem al kunnen testen door een mediabox aan te sluiten en ook door een tweede tv naast mijn tv te plaatsen, met als resultaat een duidelijk verschil in beeld/geluid via mediabox of direct via de tv alsook een verschil tussen de twee tv's. Enkele posts hierboven heb ik de links naar de filmpjes die ik daarvan gemaakt heb gepost. Je zegt dat het probleem dan niet aan de tv zou liggen, maar mijn conclusie is dat het dan juist wel aan de tv ligt en niet aan het signaal of uitzending.

De enige optie die ik (bij de ES7000) bij Geluid>Extra Instellingen heb is dat ik de SPDIF-uitvoer kan bijstellen. Voor mijn probleem niet nuttig.
Heb net de filmpjes bekeken en nu begrijp ik wat je bedoeld. Het ligt aan de tuner in de TV. Via HDMI werkt het prima. Je zegt zelf ook dat je bij het dvd kijken er geen last van hebt. Ned 1, 2 en 3HD zijn vrij te ontvangen kanalen, dus geen codering nodig via de ci+ module. Daarom is het bij die zenders dat het geluid iets sneller komt. De rest van de zenders heb je er minder last van omdat deze gecodeerd worden uitgezonden. Je kunt proberen om in het servicemenu nog wat te rommelen met de instellingen voor de ingebouwde tuner. Schrijf wel eerst goed alle instellingen op voordat je in het servicemenu gaat veranderen. Wat jou probleem betreft is dit ook moeilijk op te lossen via een firmware probleem. Het verschilt per zender, dat maakt het ingewikkeld. Het zijn de vrije kanalen die het probleem het meest hebben, de gecodeerde een stuk minder tot niet. Als ze een firmware zouden schrijven om het probleem voor de vrije zenders op te lossen, krijgen de gecodeerde er waarschijnlijk meer last van. Het is en blijft 1 tuner. Is het mogelijk dat je de CI+ Module in de andere tv probeert en dan kijken of die het zelfde euvel heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door blueface op 07-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CI+ module is inmiddels al twee keer vervangen, en inmiddels heb ik de module al een week naast de TV liggen, omdat NED1,2 en 3HD en een aantal andere zenders idd ook zonder module te ontvangen zijn. Het probleem blijft echter aanwezig. Bij bijv RTL4HD valt het me overigens weer een stuk minder op, terwijl die ook ongecodeerd wordt ontvangen.
Een selectro monteur heeft ook al in het service menu zitten kijken of er opties zijn die het kunnen veroorzaken, maar vond zelf niets.

Bedankt voor het meedenken. Top. Het is om moedeloos van te worden dat ik hier al vijf maanden mee bezig ben, en dat na ontelbaar veel telefoontjes en monteurs over de vloer ik nog steeds niet veel verder ben gekomen dan dat UPC en Samsung naar elkaar blijven wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens gekeken op www.chelloo.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb ik mijn probleem ook al eens gepost, maar aan UPC ligt het waarschijnlijk niet. Daarnaast hebben zich op het samsungforum ook mensen met hetzelfde probleem gemeld die Ziggo en XMS als provider hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Sinds zaterdag de 40ES8000 aangeschaft, pracht apparaat!

Wat lopen klooien met de instellingen. Aangezien bijna iedereen de standaard mode gebruikt heb ik ook deze preset geprobeerd, met instellingen gevonden in dit topic. Echter kwam ik er achter dat ondanks het uitschakelen van dynamic contrast, het beeld continu van helderheid veranderd bij verschillende scenes. Ik begrijp niet dat mensen daarom deze instelling gebruiken!? Hoogst irritant, vooral met ondertitels.

Gebruik nu de movie preset en daar staat dat gelukkig uitgeschakeld. In gebruik ruwweg de instellingen van FlatpanelsHD:

Picture preset: Movie
Backlight 9
Contrast 90
Brightness: 47
Sharpness: 10
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Color space Auto
Gamma +2
Color Enhancer Off
Color Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off
HDMI Black level Low
Motion Plus Off
LED Motion Plus On
R-Offset 25
G-Offset 24
B-Offset 27
R-Gain 26
G-Gain 20
B-Gain 32

Beeld is zeer mooi! Echter gebruik ik wel een veel hogere backlight setting van 14. Ik merk dat onze (nieuwe) woonkamer met tig raampartijen veel te licht is voor een lagere setting. Ook 's avonds hebben wij altijd lampen bij de TV aan en is het dus nog prima aan te zien met deze setting. Voor mijn ogen is zwart nog gewoon zwart. Ik zie nog niks van clouding o.i.d. Kijken mensen met BL <= 10 altijd in het pikkedonker?

Ik wilde eco stand proberen, maar volgens mij werkt dat niet in movie mode had ik gelezen? Hij zet het dan standaard gewoon heel donker, dus ik heb het maar uitgezet.

Weet iemand hoe ik kan zien welke firmware ik heb? Ik heb nog geen internet thuis in nieuwe woning, dus kan het niet checken met "online update".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de versie van de FW even naar update gaan dan zie je rechts het versie nummer van de FW staan de nieuwste is 2008.2 wordt aangegeven als 002008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:14:
De CI+ module is inmiddels al twee keer vervangen, en inmiddels heb ik de module al een week naast de TV liggen, omdat NED1,2 en 3HD en een aantal andere zenders idd ook zonder module te ontvangen zijn. Het probleem blijft echter aanwezig. Bij bijv RTL4HD valt het me overigens weer een stuk minder op, terwijl die ook ongecodeerd wordt ontvangen.
Een selectro monteur heeft ook al in het service menu zitten kijken of er opties zijn die het kunnen veroorzaken, maar vond zelf niets.

Bedankt voor het meedenken. Top. Het is om moedeloos van te worden dat ik hier al vijf maanden mee bezig ben, en dat na ontelbaar veel telefoontjes en monteurs over de vloer ik nog steeds niet veel verder ben gekomen dan dat UPC en Samsung naar elkaar blijven wijzen.
Had je de module ook in de andere tv geprobeerd of ondersteund die geen ci+?
Ben wel is benieuwd of die tv ook het zelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder module heeft de TV deze problemen.
Zoals er geschreven wordt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:30:
Ook zonder module heeft de TV deze problemen.
Zoals er geschreven wordt
Hij heeft een es7000 en nog een andere tv. Ik heb alleen gehoord en gezien dat ie het probleem heeft met de es7000. Ik wil weten of de andere tv met of zonder ci+ module hetzelfde probleem heeft. Dan kan er volledig uitgesloten dat het aan de module of aan upc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2e (sony,leen)tv werkte ook met CI+ en had gedurende de tijd dat ik hem tot mijn beschikking had zijn eigen module.
Mijn eigen CI+ module is al twee keer vervangen door UPC (en heb ook al de CAM-houder vervangen) zonder resultaat. Het lijkt mij zeer sterk dat de module er iets mee te maken heeft. Deze zorgt alleen voor de decodering van het beeld, en voor de zenders waar het probleem bij mij optreedt heb ik die module niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de evolution-kit op de ES8000?
Ik wil hem kopen maar twijvel over de vele klachten met firmware...

http://www.bol.com/nl/p/s...errer=ADVNLKIE00202400099
Vernieuw elk jaar je tv
Vanaf nu kun je je tv up-to-date houden met de nieuwste technologieën. Met de Smart Evolution-functie van Samsung blijft je tv altijd bij de tijd zonder dat je hem hoeft te vervangen. Je hoeft alleen maar de Samsung Smart Evolution Kit aan te sluiten en het wonder geschiedt. De Dual Core-processor van de tv wordt geüpgraded naar de snellere generatie met Quad Core-technologie. Je krijgt een nog beter beeld door je HD-tv met VOD-resolutie te upgraden naar het indrukwekkende Full HD. Je kunt nieuwe functies en content toevoegen. Je hebt toegang tot een wereld aan interactieve content en de nieuwste functies en je tv zal nooit meer achterblijven. Met de Smart Evolution-technologie heb je elk jaar een compleet nieuwe tv.
Is het echt zo mooi als belooft?
want op deze site;
http://www.samsung.com/nl...1000/XH?subsubtype=others
Heb ik het typenr ingevoerd ue40es8000 en krijg melding dat tv niet geschikt is! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
iemand een Nas (voorkeur synology) icm een samsung bluray en last van haperingen/ buffers? Ik heb het gevoel dat de bluray te weining (processor)kracht heeft om mkv bestanden synchroon te decoderen/ af te spelen... Wellicht heeft iemand tips dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12:52
Ik kan probleemloos 1080p +10gb 3D mkv streamen via 1gb LAN naar mijn ES8000 die ik geroot heb, zo kan ik mijn DS1812+ rechtstreeks benaderen via samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Is samba hetzelfde als de mediaserver in je nas (die je kunt selecteren met de bron/source op bluray en TV)..

ES8000 is een tv en geen bluray... neem aan dat er een betere processor in je tv zit dan in mijn bluray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 04:30:

[...]

want op deze site;
Heb ik het typenr ingevoerd ue40es8000 en krijg melding dat tv niet geschikt is! :(
Compatibiliteit
* Compatibel vanaf de E7000 / E8000 reeks van 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

[...]

want op deze site;
Mijn vader heeft hem in gebruik op zijn UE46ES8000. Diverse dingen zijn nog niet echt in orde: de spraakherkenning is er op achteruit gegaan (véél meer false positives) en qua apps is het niet fijn dat diverse grote apps, zoals Eredivisie Live, nog steeds niet beschikbaar zijn. Zeker ook niet fijn is dat de bevestiging van het ding nogal knudde is, echt goed bevestigen is lastig en zit 'ie niet goed dan heb je haperend beeld/raar beeld/geen beeld. Fijn, maar niet heus.

Alhoewel via onze dealer begrepen dat de problemen met spraakherkenning bekend zijn en nog via nieuwe firmware aangepast zullen gaan worden.

Smart Hub heeft een complete make-over gehad en lijkt moderner/vlotter. Handig is dat nu ook de nieuwe videocodec HEVC ondersteund wordt, dus wanneer er downloads beginnen te komen in dat formaat kan de TV het meteen aan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

want op deze site;
Er zit een grote fout in die pagina hij geeft op alleen types waar de Evo kit geschikt voor is, dat die er niet geschikt voor is, de ES7000, ES8000 en de ES9000 zijn volgens de website ongeschikt.

Samsung op FB maar even een berichtje over gestuurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik ben van plan de P50GT60 aan te schaffen, maar ben benieuwd of er ook nog een kans is op inbranden. Ik game regelmatig en vergeet daarna vaak het scherm uit te doen, op mijn huidige LCD is dat geen probleem maar hoe zat dat met dit scherm? Is inbranden verleden tijd met de nieuwe plasma's of moet ik hier nog voor oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32

Wvr

in2duhCore schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:40:
Ik ben van plan de P50GT60 aan te schaffen, maar ben benieuwd of er ook nog een kans is op inbranden. Ik game regelmatig en vergeet daarna vaak het scherm uit te doen, op mijn huidige LCD is dat geen probleem maar hoe zat dat met dit scherm? Is inbranden verleden tijd met de nieuwe plasma's of moet ik hier nog voor oppassen?
een P50GT60 is toch een Panasonic? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Wvr schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:44:
[...]

een P50GT60 is toch een Panasonic? 8)7 8)7
Ja en, hebben Panasonic geen last van inbranden?

Oeps, mijn fout dacht dat ik op het panasonic forum zat.... ;) :/

[ Voor 14% gewijzigd door in2duhCore op 09-07-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12:52
Toml83 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:18:
Is samba hetzelfde als de mediaserver in je nas (die je kunt selecteren met de bron/source op bluray en TV)..
Mediaserver maakt gebruik van UPNP en daarmee kun je niet alles laten streamen naar je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
FloRadix schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:21:
[...]

Mediaserver maakt gebruik van UPNP en daarmee kun je niet alles laten streamen naar je tv
UPNP is een protocol Universal Plug n Play voor het netwerk. Wat het eigenlijk doet is connecten met andere devices binnen je netwerk, eventueel je routeer. en zorgt ervoor dat het apparaat goed gevonden kan worden door b.v. netwerksettings aan te passen.

Daaroverheen kan je software installeren of gebruiken die b.v. MKV stream maar dat is volledig afhankelijk van de gebruikte software en niet zo zeer van UPNP :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Zou je met een samba server MKV met een 5.1 codec en bluray remux bestanden (eventueel iso) af kunnen spelen? Dit gaat namelijk niet via upnp (wordt niet ondersteund door TV). Is het verder noodzakelijk om je TV te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
Voor Samba heb je inderdaad root nodig. Hij ziet de server dan als usb drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
barrymossel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:02:
Voor Samba heb je inderdaad root nodig. Hij ziet de server dan als usb drive.
Ok, duidelijk.. Nu ik werk met upnp via mijn nas, lijkt mij samba niet nodig.. Enige voordeel zou zijn dat ie meerdere bestanden kan afspelen.. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Gisteren TV besteld en 17 euro exxtra betaald voor bezorging op dezelfde dag :) ...
En om even na 18:00 stond dan ineens de TV in mn woonkamer..

Een 46ES8000 :)

Mn energie verbruik is volgens de e-manager van Nuon ruim 400 Watt minder :) =
De oude Plasma (phocus PDP 42 PHS) verbruikt zo'n 500 Watt terwijl de ES8000 zo'n 90 watt nu verbruikt.

Ik heb direct mn Mac Mini aangesloten via mini DVI - DVI naar HDMI.. Ik merk wel wat vertraging in het beeld ik zal dus binnen kort een displaypoort - HDMI stekker moeten kopen en hoop dat het beeld daarmee een stuk vloeiender zal gaan.

Ook heb ik de PLEXX app geinstalleerd. Perfect, heb een aantal films op 1080P staan en de TV is via gb netwerk aansluiting op het netwerk aangesloten en video wordt perfect gestreamd naar de TV.. Ik vraag me alleen af. wordt de video in PLEXX nu op de TV geprocesed ? of op de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
To_Tall schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:16:
Gisteren TV besteld en 17 euro exxtra betaald voor bezorging op dezelfde dag :) ...
En om even na 18:00 stond dan ineens de TV in mn woonkamer..

Een 46ES8000 :)

Mn energie verbruik is volgens de e-manager van Nuon ruim 400 Watt minder :) =
De oude Plasma (phocus PDP 42 PHS) verbruikt zo'n 500 Watt terwijl de ES8000 zo'n 90 watt nu verbruikt.

Ik heb direct mn Mac Mini aangesloten via mini DVI - DVI naar HDMI.. Ik merk wel wat vertraging in het beeld ik zal dus binnen kort een displaypoort - HDMI stekker moeten kopen en hoop dat het beeld daarmee een stuk vloeiender zal gaan.
Vertraging? Als in; het beeld wordt later getoond?
Ook heb ik de PLEXX app geinstalleerd. Perfect, heb een aantal films op 1080P staan en de TV is via gb netwerk aansluiting op het netwerk aangesloten en video wordt perfect gestreamd naar de TV.. Ik vraag me alleen af. wordt de video in PLEXX nu op de TV geprocesed ? of op de Mac?
Op je Mac. De televisie ontvangt enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Beeld hapert een beetje, dus het beeld loopt niet soepel.. Dat zou kunnen liggen aan de resolutie gezien er een Nvidia Grapics 9400 met 265 MB mem inzit..

Of aan de gebruikte kabel setup MINI DVI DVI adapter en van DVI naar HDMI adapter kabel..

Ik ben dus opzoek naar minidisplay poort met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Dimens schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:24:

[...]
Op je Mac. De televisie ontvangt enkel.
Volgens mij klopt dat niet. Plex gaat alleen transcoderen als de client aangeeft dat het nodig is. Bij standaard h264, xvid of mpeg films zal dat dus niet gebeuren.

Kun je trouwens makkelijk checken door je cpu gebruik in de gaten te houden tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toml83 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:26:
[...]
Ok, duidelijk.. Nu ik werk met upnp via mijn nas, lijkt mij samba niet nodig.. Enige voordeel zou zijn dat ie meerdere bestanden kan afspelen.. Of zie ik dat verkeerd?
Wat bedoel je met meerdere bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
FloRadix schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:21:
[...]

@ Barry..

dat heb ik van bovenstaande quote vernomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Toml83 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:55:
[...]

@ Barry..

UPNP is alleen een protocol. Die bepaalt niet wat je wel of niet kan afspelen.. Mijn Xbox ondersteund ook UPNP zelfde voor mn mac of een ander apparaat dat media kan streamen over het netwerk.

anyway :)

Source/Bron naam
Ik heb een mac mini aangesloten op de TV.. en de source name aangeduid als DVI PC. Er zit namelijk nog op de DVI soc aangesloten. Hierdoor worden bepaalde settings uitgeschakeld in de picture settings zoals motion en bepaalde calibratie settings.. Dit is natuurlijk omdat je op de PC ook een calibratie kan uitvoeren en zo de beste beeld resultaat kan behalen.

Echter bepaalde features wil ik wel aan hebben ik kijk voornamelijk films en series via de MINI dus motion control zou wel fijn zijn bij films gezien films nu bij snelle beelden veel blur zie

Ik vraag me dan ook af hoe jullie de source name hebben ingesteld voor de PC en andere devices die zijn aangesloten. Ik wil namelijk binnen kort een nieuwe reciever aansluiten die dan het beeld doorgeeft aan de TV en zelf het geluid afhandeld. Dan zal de Xbox setup box en de mini dus via 1 HDMI poort aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toml83 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:55:
[...]
@ Barry..
Maar wat wil je nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
barrymossel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:58:
[...]

Maar wat wil je nou precies?
Ik zie dat het voor mij geen verschil maakt.. dus laat maar gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Wie is er in het bezit van TV + versterker en daaraan luidsprekers (5 of meer).
Kan iemand mij aangeven hoe deze is aangesloten en correct 5.1 en DTS geluid kan geven..

Ik heb die van mij (es6100) op een yamahza (rx471) via hdmi (ARC) aangesloten.. En bij 5.1 en DTS geluid krijg telkens om de 5 minuten een kleine onderbreking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
Toml83 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:18:
Wie is er in het bezit van TV + versterker en daaraan luidsprekers (5 of meer).
Kan iemand mij aangeven hoe deze is aangesloten en correct 5.1 en DTS geluid kan geven..

Ik heb die van mij (es6100) op een yamahza (rx471) via hdmi (ARC) aangesloten.. En bij 5.1 en DTS geluid krijg telkens om de 5 minuten een kleine onderbreking..
Ik heb de ES8000 via een optische kabel verbonden met mijn versterker en dat werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ES8000 via een optische kabel verbonden met mijn versterker en dat werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Nuevocasa schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:25:
[...]

Dan moet ik dat maar eens gaan proberen.. Thnx voor de input..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Goedemiddag Allemaal,

Ik heb een Samsung UE46ES6710 en een Samsung 2.1 Blueray speler , beide met smart.
Omdat sommige sites het via smart tv niet doen moet ik iedere keer mijn laptop met een hdmi kabel aan de tv verbinden.
Het gaat mij voornamelijk om de site www.fights4all.com.

Ik zou graag willen weten of ik mijn laptop (4 jaar oude Asus) draadloos aan mijn tv kan verbinden. Is dit mogelijk??

( Via Allshare kan je volgens mij alleen opgeslagen video's en foto's afspelen)

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:37
Badr schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:56:
Goedemiddag Allemaal,

Ik heb een Samsung UE46ES6710 en een Samsung 2.1 Blueray speler , beide met smart.
Omdat sommige sites het via smart tv niet doen moet ik iedere keer mijn laptop met een hdmi kabel aan de tv verbinden.
Het gaat mij voornamelijk om de site www.fights4all.com.

Ik zou graag willen weten of ik mijn laptop (4 jaar oude Asus) draadloos aan mijn tv kan verbinden. Is dit mogelijk??

( Via Allshare kan je volgens mij alleen opgeslagen video's en foto's afspelen)

Ik hoor het graag.
Ja

http://www.marmitek.com/n...os/gigavideo-800-hdmi.php

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of ik de enige ben die sommige applicaties binnen smart TV gewoon slecht vindt.

De webbrowser krijgt al de hik van iets als twitchtv.com
Sommige youtube (via de app)videos gaan ook soms erg lastig.

Snap wel dat iets als spelletjes spelen of de krant lezen wel redelijk gaan maar het gebeuren binnen de browser en streamen valt soms vaak erg tegen of doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Browser is een ramp is niet mee te werken helaas, waarom niet gewoon 1 die meer lijkt wat we op de PC's gewend zijn.

Waar ik wel een beetje zat van wordt is dat je voor heel veel app's weer 1 of ander account moet aanmaken via je PC (tja) om hem te kunnen gebruiken.
Helaas blijven echte Nederlandse app's ook laag in aantal.

Youtube app vindt ik niks gebruik ik de Plex app voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Klein vraagje. Ik heb nu de ue46es8000 een week in huis. Maar ik merk dat de linkerkant de backlight bleeding wel heel erg is..

tervergelijking.. een zwart plaatje toveren op de TV zie je aan de linkerkant een band zitten van ruim 10 cm terwijl de rechterkant van het scherm gewoon zwart is.

Bij donkere beelden zie je dus ook aan de linkerkant een grijze waas terwijl de rechterkant echt zwart is..

Ik zie wel wat vage vlekken soms maar dat is de normale backlight bleeding.. aan de linkerkant is het gewoon een band. rete iritant iemand een idee wat samsung hiermee doet of moet ik terug er mee naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Gisteren mijn eerste Blu ray evah afgespeeld naar mijn TV. Planet earth serie. Ziet er echt fantastisch uit!!

Echter merkte ik dat het afspelen van 24p content een heel klein beetje "stottert" bij auto motion op clear en led motion op on.

Nadat ik auto motion op standard had gezet was het beeld echt super smooth. Nadeel is alleen dat er om de 5 minuten ofzo een keer een hele kleine stotter in het beeld is. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Ik heb nog de 2006 firmware.

update

Even wat gelezen her en der. Het is dus een algemeen probleem. 24p content geeft judder. Je kan dit verhelpen met auto motion plus op standard, maar dan geeft hij dus framedrops om de zoveel tijd!

Je moet dus kiezen tussen hakerig beeld bij 24p of af en toe stotteringen in het beeld... Niet zo fijn dus :(

[ Voor 25% gewijzigd door Shodan op 17-07-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ook eens update uitvoeren van de TV.

Had vroeger ook last van schokkend beeld, is nu volledig weg!

[ Voor 48% gewijzigd door Dragunov op 17-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Welke firmware heb je nu?

2006 is natuurlijk nog niet zo heel oud.

Ik bedoel trouwens af en toe een hele korte hapering bij gebruik van motion "standard" setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij problemen altijd eerst even de FW update, dat is het eerste wat men roept. :-)
Waar je ook om hulp vraagt dus dat eerst even doen en kijke of er iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
@Shodan: probeer eens om 24p uit te zetten in de video instellingen van je bluray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Gisteren even wat geprobeerd.

Als ik AMP uitzet heb ik geen stotteringen! Vreemd genoeg werkt bij mij de clear setting dus niet bij 24p content. Nu loopt het gewoon vloeiend.

@Trance, dat had ik in combinatie met clear wel al geprobeerd, maar hielp niet echt. Mogelijk verbeterd het het beeld nog wel als ik AMP uit zet. Echter ben ik nu al tevreden met het beeld. Voorlopig houd ik AMP uit en Led motion plus aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een bluetooth toetsenbord gekocht bij de action. Werkt ook nog ;o) maar met Youtube op de TV werkt ie niet, kan ik daar iets aan doen ?
Youtube is net het enige wat ik handig vind van de hele smart hub.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een toetsenbord kun je voor die app niet gebruiken. Wel kun je het bedienen vanaf je smartphone of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult meer App's tegen komen waar je niks ana je toetsen board hebt de mijn eligt al maanden in de kast omdat hij heel vaak niet bruikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan dit zijn, ik zat vannacht ivm warmte even in de woonkamer wat te drinken, gaat ineens de reciever aan, (na 30 minuten weer uit) en springt op de TV ingang, TV blijft geheel uit.
Nou denk je dat is de auto update functie die gaat kijken naar update's maar die staat uit !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
heb soms ook apparaten die vanzelf opspringen... diegene die CEC verbonden zijn als er netwerk of internet problemen zijn.. die denken dat ze een signaal krijgen en ze worden geactiveert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Gisteren weer even flink lopen klooien met de instellingen van de TV.

Heb nu ge-upgrade naar de laatste firmware (2008) en hard reset gedaan.

Motion Plus op alle settings behalve "clear" en "off" geeft een kleine stotter om de paar minuten. Tenzij je dit niet opmerkt kun je dus eigenlijk alleen de clear setting gebruiken voor een smoother beeld.

Echter, werkt deze setting niet heel lekker bij 24p Blu-rays (planet earth in dit geval). Clear setting geeft zelfs extra judder ten opzichte van off. Standard setting werkt prachtig, maar helaas geeft deze setting dus om de zoveel minuten een hele korte hapering in het beeld.

Conclusie is dus maar dat je moet leven met "Clear" en anders "off" als instelling bij Motion Plus. Volgens mij gebruiken de meeste mensen ook clear. Je moet dan wel steeds switchen bij het kijken van een 24p film.

Planet earth is een mooie serie om motion te testen. Er zitten gigantisch veel panning shots over bergen en andere landschappen in. Het valt daarbij meteen op, zodra er een stotter in zit. Vreemd genoeg is het alleen niet te voorspellen wanneer het optreedt, het is niet scene afhankelijk, maar lijkt wel tijds gebonden. Iets met een buffer die vol is ofzo, ik roep maar wat.

Nu maar kappen met alle instellingen uitproberen, deze issues zijn bekend bij de samsung TV's:

HDTVtest review

In terms of motion judder, we were able to get consistently flawless 24p playback only by turning [Motion Plus] off. The “Custom” setting with Blur Reduction set to 10 and Judder Reduction (soap opera effect) at 0 would occasionally cause temporary motion stuttering after a scene change, or during particularly complicated motion. The “Clear” setting eliminated this, but gave us constant judder, visible with camera pans. Turning [Motion Plus] Off for films was our preferred option, since 24fps film content doesn’t really need LCD motion processing trickery anyway.

AVSforum
Langlopende discussie over het probleem op meerdere TV's.

Desalniettemin ben ik zeer tevreden over het beeld van de TV, waar ik hem ook voor gekocht heb. Ik gebruik de movie modus voor beste kleurweergave en met mijn 40" TV heb ik geen enkele last van clouding of bleeding. Zwart is echt zwart bij mij, alleen als ik opsta en dus onder een hoek naar de TV kijk zie je verminderd contrast en is zwart grijs geworden. micro dimming kan ik dus prima missen! Zou dat absoluut niet willen in combinatie met CE dimming! Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Nieuwe firmware 2009 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Een n00b-vraag waarschijnlijk, maar wat is het voordeel van Motion Plus? Ik heb het standaard uitstaan omdat dit volgens de door mij overgenomen settings aangeraden werd. Waarin zou ik dan vooral positief verschil moeten zien als ik dit aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coazter schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:13:
Een n00b-vraag waarschijnlijk, maar wat is het voordeel van Motion Plus? Ik heb het standaard uitstaan omdat dit volgens de door mij overgenomen settings aangeraden werd. Waarin zou ik dan vooral positief verschil moeten zien als ik dit aanzet?
Zet 'm maar eens op vloeiend, speel een HD film af, dan kijk zelf het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer niks te vinden wat er veranderd of verbeterd is raar hoor.
Als je iets toevoegd of veranderd wil je toch weten dat je klanten het kunnen gebruiken cq weten wat er is veranderd of toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 22:28
Hallo allemaal! Ik heb sinds een maand een es8000 en sinds gisteren een witte (dode?) pixel. Bijna in het midden van het scherm.Nu heb ik op YouTube een filmpje gezien wat het probleem zou kunnen oplossen. het flits de kleuren in een snel tempo voorbij gedurende een minuut. Is dit veilig? Of is er een betere tip? Zou hem niet graag nog meer beschadigen! Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:07:
Hallo allemaal! Ik heb sinds een maand een es8000 en sinds gisteren een witte (dode?) pixel. Bijna in het midden van het scherm.Nu heb ik op YouTube een filmpje gezien wat het probleem zou kunnen oplossen. het flits de kleuren in een snel tempo voorbij gedurende een minuut. Is dit veilig? Of is er een betere tip? Zou hem niet graag nog meer beschadigen! Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip :)
Volgens mij is het onmogelijk om met een dergelijk filmpje je tv te beschadigen, ik zou het gewoon proberen. Helpt het, mooi meegenomen, helpt het niet maak je gewoon aanspraak op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 22:28
pianoman schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:16:
[...]

Volgens mij is het onmogelijk om met een dergelijk filmpje je tv te beschadigen, ik zou het gewoon proberen. Helpt het, mooi meegenomen, helpt het niet maak je gewoon aanspraak op de garantie.
Okej! Nou ga het vanavond is proberen. Ik twijfelde omdat het beeld nogal heftig is op een telefoon. Laat staan op een tv! Ik vergelijk het even met een krakende speaker. En dan het geluid vol open zetten.. Vandaar dat ik even twijfelde. Zal hier laten weten of het geholpen heeft. En de link van het filmpje posten :)

Bedankt!

Edit: de film is gespeeld. En helaas zit hij er nog. Uiteraard nogmaals gedaan. Maar helaas. Na nog is goed gekeken te hebben is de pixel groen ipv wit.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 27-07-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:09:
[...]

En weer niks te vinden wat er veranderd of verbeterd is raar hoor.
Als je iets toevoegd of veranderd wil je toch weten dat je klanten het kunnen gebruiken cq weten wat er is veranderd of toegevoegd.
Altijd al zo geweest, nu wel gezien dat er op het eind van de firmware (eens geïnstalleerd) BT-G staat...

Iemand enig idee wat dit betekent?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
De 2009 firmware draait prima. Zoals gebruikelijk geen verschillen te merken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Bedankt!

Edit: de film is gespeeld. En helaas zit hij er nog. Uiteraard nogmaals gedaan. Maar helaas. Na nog is goed gekeken te hebben is de pixel groen ipv wit.
Voetbal kijken. Heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2009 bevat nieuw logo voor Allshare en op een Engels forum wordt gemeld dat Ghosting (?) in de Smarthub weg is. En BBC app's staan nu in het home screen als je in de UK woont :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Even een vraagje over de tijd instellingen van deze TV. Ik heb de TV op een electriciteits slof met schakelaar gezet en merk nu dat ik altijd opnieuw de tijd in moet stellen van mijn TV. Zit er geen batterijtje o.i.d. in om de tijd te onthouden? Werkt wel lastig zo. Wij zijn van die piet lutten die graag alles helemaal van de spanning afhalen als we het niet gebruiken ;)

Dan nog iets. Als ik op de info knop druk, dan zie ik rechts onder een venstertje met een batterij logo waarin iets weergegeven wordt... Wat is dat precies?

ps. Mijn hele rant over 24p films kijken lijkt wat overdreven na meer testen. Blijkt eigenlijk dat de planet earth serie niet echt het beste materiaal is om te testen. Blijkbaar de 24p versie die ik heb sowieso al wat stotteringen te bevatten, omdat het blijkbaar origineel in 60i is opgenomen?? De clear setting in motion plus maakt het beeld scherper en gedetailleerder tijdens bewegingen, waardoor dat dus veel meer op valt. Heb een andere 24p film gekeken en die ziet er gewoon perfect uit. Nu laat ik motion plus lekker op clear staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het batterij logo is zover ik weet het stroom verbuik op dat moment, speel maar eens met de diversen helderheids instellingen en zien de meter ver uit slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hallo!

Ik probeer mezelf een 46ES8000 te verkopen, maar ik twijfel nog heel erg tussen onderstaande TV's
http://tweakers.net/price...;330908;330822/categorie/
Kan iemand me overtuigen toch voor deze te gaan of beter voor een ander (goedkoper) alternatief?
Vooral de LG is extra gunstig geprijsd nu voor 912 euro maar ik wil vooral gewoon een goede koop doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in dit vergelijk dat de specificatie's van de Samsung niet kloppen, heb ze ingevuld en gemeld bij de crew :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Laatst online: 04-09 16:37
Op de website van samsung is inderdaad de 2009 firmware beschikbaar gemaakt.
Ik vroeg me dus af wat er nieuw is aan deze firmware. Omdat ik dit nergens kon vinden heb ik een LiveChat gestart met een Samsung medewerker. Zie onderstaand.

Mistermo :
ik zou graag willen weten welke aanpassingen er zijn gedaan in de nieuwe firmware voor de ES7000 (T-ECPDEUC-2009)
Jay :
Daar heb ik geen informatie over.
Mistermo :
waar is die informatie dan wel te vinden
Mistermo :
er zou toch een change log beschikbaar moeten zijn
Jay :
Die informatie word niet vrijgegeven omdat er veel te weinig tot geen vraag naar is.
Mistermo :
Dat is toch vreemd. Een firmware update wordt beschikbaar gesteld als er verbeteringen zijn of wanneer er problemen opgelost zijn.
Mistermo:
dan moet er bekend zijn wat de update inhoudt.
Jay :
Ben ik helemaal met u eens, maar omdat hier weinig tot geen vraag naar is word dit niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lekker logisch. Omdat er geen vraag naar zou zijn, dan maar helemaal niet publiceren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32

Wvr

Mistermo schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:06:
Op de website van samsung is inderdaad de 2009 firmware beschikbaar gemaakt.
Ik vroeg me dus af wat er nieuw is aan deze firmware. Omdat ik dit nergens kon vinden heb ik een LiveChat gestart met een Samsung medewerker. Zie onderstaand.

Mistermo :
ik zou graag willen weten welke aanpassingen er zijn gedaan in de nieuwe firmware voor de ES7000 (T-ECPDEUC-2009)
Jay :
Daar heb ik geen informatie over.
Mistermo :
waar is die informatie dan wel te vinden
Mistermo :
er zou toch een change log beschikbaar moeten zijn
Jay :
Die informatie word niet vrijgegeven omdat er veel te weinig tot geen vraag naar is.
Mistermo :
Dat is toch vreemd. Een firmware update wordt beschikbaar gesteld als er verbeteringen zijn of wanneer er problemen opgelost zijn.
Mistermo:
dan moet er bekend zijn wat de update inhoudt.
Jay :
Ben ik helemaal met u eens, maar omdat hier weinig tot geen vraag naar is word dit niet bekend gemaakt.
misschien moeten we dat allemaal ff doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Voor gewone gebruikers maakt het inderdaad niks uit, zolang TV maar hun programma's weergeeft...

Wij echter zijn daarin totaal anders en willen tuurlijk weten wat er reilt en zeilt, maar hoeveel percent zouden wij uitmaken van het totaal, waarschijnlijk te weinig om echt aandacht aan te besteden...

Heb eens voorgehad dat er op scherm (ES7000) een microfoon (redelijk groot icoon op scherm) kwam, zelfs als stembesturing niet aanlag. Me moeder die op bezoek was had ergens op een knop gedrukt wss zei ze van afstandsbediening, maar ze weet niet welkene...

Dus wat zou het kunnen zijn, zelf niks gevonden in handleiding, op internet ook niks gevonden en al gecontroleerd op TV en zoals ik al eerder zei staat/stond stembesturing uit...

Raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Laatst online: 04-09 16:37
barrymossel schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:33:
Lekker logisch. Omdat er geen vraag naar zou zijn, dan maar helemaal niet publiceren? :)
Het is werkelijk belachelijk. Als je een update uitbrengt dan weet je als fabrikant toch wat je aangepast heb.
Wvr schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:36:
[...]

misschien moeten we dat allemaal ff doen 8)7
Misschien helpt het als er meer vraag naar is inderdaad.
Dragunov schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:31:
Voor gewone gebruikers maakt het inderdaad niks uit, zolang TV maar hun programma's weergeeft...

Wij echter zijn daarin totaal anders en willen tuurlijk weten wat er reilt en zeilt, maar hoeveel percent zouden wij uitmaken van het totaal, waarschijnlijk te weinig om echt aandacht aan te besteden...
Inderdaad wij zijn een te kleine groep om aandacht aan te besteden.
Alleen aan de andere kant. Hoeveel mensen lezen onze reviews en comments waarna ze een keuze maken om een product wel of niet te kopen.
Ik hoorde van de week toevallig een reclame op de radio van cool blue (denk ik) waarbij de gebruikers van tweakers.net genoemd worden.
De kracht van de tweaker kan best groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

......................
Ik hoorde van de week toevallig een reclame op de radio van cool blue (denk ik) waarbij de gebruikers van tweakers.net genoemd worden.
De kracht van de tweaker kan best groot zijn.
[/quote]

En de reclame van Ziggo niet te vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Zou iemand hier mij de correcte link kunnen geven voor de laatste firmware updates voor een UE55ES8000?
Ik heb de startpost gecheckt maar die link is niet meer geldig..

Bij mij is het mainboard van de tv vervangen en alles werkt weer maar als ik laat zoeken naar firmware dan zegt hij dat ik up to date ben terwijl hij komt met een versie 1004 oid?

Heb een vrij hardnekkig lip sync probleem dat ik zo nog niet opgelost krijg, ik lus alle hdmi's (Humax decoder, Xbox 360 en HTPC) via mijn Harman kardon receiver naar HDMI 1 op de tv en alles werkt ok maar de audio komt bij tv kijken een stuk sneller door dan het beeld.
Ik heb geprobeerd de audio correctie op de tv te doen maar zelfs op maximaal kom ik er niet vanaf, ook heb ik geprobeerd de audio delay op mijn receiver te verstellen maar ook die op maximaal helpt me niet?!
Het geluid staat ingesteld op PCM.

Als iemand daar nog tips voor heeft dan graag.

edit:
zelf ff verder gezocht en met omweg pagina voor firmware updates gevonden, nou hopen dat ik in 1x van 1004 (!) naar 2009 kan upgraden via USB

Correcte link voor de UE55ES8000: http://www.samsung.com/nl...wnloads?downloadName=BM-P

[ Voor 13% gewijzigd door Nasty Nate op 01-08-2013 12:27 . Reden: Link Samsung toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een EVO kit eraan zitten? Die heeft versie 1004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Nasty Nate schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:55:
Zou iemand hier mij de correcte link kunnen geven voor de laatste firmware updates voor een UE55ES8000?
Ik heb de startpost gecheckt maar die link is niet meer geldig..

Bij mij is het mainboard van de tv vervangen en alles werkt weer maar als ik laat zoeken naar firmware dan zegt hij dat ik up to date ben terwijl hij komt met een versie 1004 oid?

Heb een vrij hardnekkig lip sync probleem dat ik zo nog niet opgelost krijg, ik lus alle hdmi's (Humax decoder, Xbox 360 en HTPC) via mijn Harman kardon receiver naar HDMI 1 op de tv en alles werkt ok maar de audio komt bij tv kijken een stuk sneller door dan het beeld.
Ik heb geprobeerd de audio correctie op de tv te doen maar zelfs op maximaal kom ik er niet vanaf, ook heb ik geprobeerd de audio delay op mijn receiver te verstellen maar ook die op maximaal helpt me niet?!
Het geluid staat ingesteld op PCM.

Als iemand daar nog tips voor heeft dan graag.

edit:
zelf ff verder gezocht en met omweg pagina voor firmware updates gevonden, nou hopen dat ik in 1x van 1004 (!) naar 2009 kan upgraden via USB

Correcte link voor de UE55ES8000: http://www.samsung.com/nl...wnloads?downloadName=BM-P
In het begin had ik dat ook op die manier. Vrij snel heb ik de koppeling andersom gedaan met mijn Harman Kardon versterker. Alle apparaten via HDMI verbonden met de TV en vanaf de TV een optische kabel naar de versterker, heb daarbij alleen het geluid via de versterker lopen en het tv geluid uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Maar dan zou ik elk apparaat toch via optisch moeten verbinden met de receiver aangezien ik lees dat dolby digital en DTS e.d. niet worden doorgestuurd van de tv naar de receiver?

Ik kwam er vanmiddag dat mijn Humax 5400 decoder ook nog een audio delay optie moet hebben ergens, zal die eerst gaan proberen vanavond, evenals het updaten van firmware 1004 naar 2009!
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:04:
Toevallig een EVO kit eraan zitten? Die heeft versie 1004.
Dit lees ik nu pas, ja heb een Evo kit erachter hangen ja!
Maar als ik bij de TV instellingen naar firmware kijk zou hij die versie toch niet weergeven, of?

edit:
Ik begin te vermoeden dat het volgende gebeurd is: monteur vervangt board (met evo kit van tv af gehaald, zet nieuwe firmware op tv (2008 had hij bij zich) daarna sluit ik de tv weer aan en doen we de kit erachter en tv doet heel raar. Toen tv uit en aan en kit deed ok en haalde updates binnen, maar vermoelijk heeft hij de algemene TV firmware gereset naar de allereerste?! (1004)
Ga vanavond iig via usb dus proberen om 2009 erop te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Nasty Nate op 01-08-2013 15:21 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste