Nieuwe firmware T-ECPDEUC-2011.1 is vandaag uitgekomen. In ieder geval voor de ES7000 reeks.
Mooi zo!
Maar zoals gewoonlijk zonder changelog!
Zo kan me nooit weten op wat precies te letten, want mss zitten er soms wel eens WOW! dingen in
Maar zoals gewoonlijk zonder changelog!
Zo kan me nooit weten op wat precies te letten, want mss zitten er soms wel eens WOW! dingen in
post verwijdert zat in verkeerd forum
[ Voor 86% gewijzigd door bora op 27-09-2013 13:08 ]
Ik geloof wel dat het een usb2 HDD moet zijnVerwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:19:
Hallo,
Ik heb een Samsung ES 7000 TV.
Ik wil films (mkv files) op een harde schijf zetten en deze dan aansluiten op de USB van de tv.
Kan ik hiervoor de Samsung S2 of S3 portable externe harde schijf kopen.
Graag jullie reactie
Geïnstalleerd op me UE40ES7000 en ik zie geen verschillen
Enige nadeel vind ik is dat de ondertiteling niet werkt, als ik een film vanaf usb afspeel.
Iemand hier een workaround voor? Heb er zelf een Raspberry Pi aanhangen, maar mijn vriendins tv heeft deze luxe niet
Iemand hier een workaround voor? Heb er zelf een Raspberry Pi aanhangen, maar mijn vriendins tv heeft deze luxe niet
Verwijderd
Hier ook niks gezien, wel gelezen dat er sinds 2011.1 problemen zijn met Turkse ondertitelsDragunov schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:07:
Geïnstalleerd op me UE40ES7000 en ik zie geen verschillen
Zojuist ook een update voor de Smarthub gekregen ook geen idee wat er anders is.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 16:56 ]
Eeehm, hier werkt de ondertiteling (srt) perfect als ik een film afspeel via usb (stick of hdd).Overlegne schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:11:
Enige nadeel vind ik is dat de ondertiteling niet werkt, als ik een film vanaf usb afspeel.
Als ik kijk bij Ondersteuning dan zie je van de firmware versie de volledige string, dus nu staat er Softwareversie: T-ECPDEUC-2011.1, BT-G.
Sedert firmwareversie 002008 staat er echter ook BT-G bij. Wat betekent trouwens die BT-G?
Bedankt!
Sedert firmwareversie 002008 staat er echter ook BT-G bij. Wat betekent trouwens die BT-G?
Bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Dragunov op 01-10-2013 18:40 ]
Verwijderd
Bij mijn ES8000 staat er wat anders!
Softwareversie: T-ECPDEUC-2011.1, BT-S / I / G.
Is de USB versie van de Nederlandse Samsung site.
Softwareversie: T-ECPDEUC-2011.1, BT-S / I / G.
Is de USB versie van de Nederlandse Samsung site.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 19:34 ]
Zoals van ik, deze ook van de site gehaald, op USB gezet, dan in TV gestoken en zo de update uitgevoerd, want meestal vindt de TV toch de nieuwe softwareversie nog niet.
weet iemand hoe je een afstandbediening op je telefoon kan laten functioneren wanneer de TV LAN bedraad is.. Ik krijg namelijk geen verbinding.. Moet je dan persé hetzelfde ip-adres hebben?
Telefoon zit op (ipadres).12 en TV op (ipadres).10...
Volgens mij hoef je bij de TV otch geen remote control optie aan te zetten.. Heb de es6100..
Telefoon zit op (ipadres).12 en TV op (ipadres).10...
Volgens mij hoef je bij de TV otch geen remote control optie aan te zetten.. Heb de es6100..
Je moet niet op hetzelfde ip adres zitten (kan ook niet) maar wel op hetzelfde netwerk.
Als je de samsung remote app voor het eerst gebruikt vraagt je TV toestemming om daar op te reageren, dan moet je met je gewone afstandsbediening even op ok klikken.
Als je de samsung remote app voor het eerst gebruikt vraagt je TV toestemming om daar op te reageren, dan moet je met je gewone afstandsbediening even op ok klikken.
Verwijderd
Zijn er heir ook mensen die myTifi Remote gebruiken, ik krijg geen iconen is dat normaal bij het gebruik van de DVB-S2 tuner ?
Opgelost.
Opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 16:29 ]
Ik krijg geen melding op de TV.. Zit wel op het zelfde netwerk.. Dus dat is wel vreemd.. Het streamen van foto's en films gaan daarentegen wel goed..pianoman schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:19:
Je moet niet op hetzelfde ip adres zitten (kan ook niet) maar wel op hetzelfde netwerk.
Wat ik er nog even bij moet zeggen, is dat dezelfde app het wel deed toen de TV nog met wifi was verbonden...
[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 02-10-2013 15:43 ]
App even resetten en opnieuw koppelen (eventueel de pairing op je tv ook even verwijderen). De app probeert waarschijnlijk nog te verbinden naar het oude ip van je wlan adapter van je tv.
pairing TV? bedoel je hiermee de lan kabel?..Krypt schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:47:
App even resetten en opnieuw koppelen (eventueel de pairing op je tv ook even verwijderen). De app probeert waarschijnlijk nog te verbinden naar het oude ip van je wlan adapter van je tv.
Ergens in de instellingen van je tv staat welke apparaten geautoriseerd zijn om je tv te besturen. Deze zou je eventueel ook even weg kunnen gooien. Weet zo uit het hoofd niet in welk menu dat staat.
Die staan bij de allshare instellingen onder netwerk..Krypt schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:16:
Ergens in de instellingen van je tv staat welke apparaten geautoriseerd zijn om je tv te besturen. Deze zou je eventueel ook even weg kunnen gooien. Weet zo uit het hoofd niet in welk menu dat staat.
Deze heb ik verwijderd.. Lan kabel uit de TV, draadloos ingelogd en tv remote app werkt..
Lan kabel er weer ingeprikt.. TV remote app ziet dan ook dat ip-adres en maakt verbinding..
Zet ik de TV uit en daarna weer aan kan de app geen verbinding maken..
Dus ben weer terug bij af, haha..
Blijkbaar gaat draadloos (telefoon) en bedraad (TV) niet samen..
Zou gewoon moeten werken hoor, bij mij werkt het ook zo. Probeer de app eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
heb ik gedaan.. maar dat werkt ook niet 
Welke app heb jij als remote? (ik heb nu samsung smart view)
Welke app heb jij als remote? (ik heb nu samsung smart view)
Verwijderd
probeer Tif die werkt beter, heb ik ook sinds gisteren binnen 10 sec werkend.
Ook via draadloos naar bedraad.
mijn app het gewoon samsung remote, versie 2.2.5
is die ook beschikbaar voor android?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:50:
probeer Tif die werkt beter, heb ik ook sinds gisteren binnen 10 sec werkend.
is het daarnaast noodzakelijk om bluetooth op je phone in te schakelen?
Verwijderd
Volgens mij alleen IOS.
Werkt over het netwerk, geen bluetootch zover ik weet, als je de app start zoekt die je TV op in het netwerk, geen blauwe meldingen gehad.
Werkt over het netwerk, geen bluetootch zover ik weet, als je de app start zoekt die je TV op in het netwerk, geen blauwe meldingen gehad.
ik weet niet of die ook voor andriod is, maar wel voor IOS en het werkt perfect.Toml83 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:31:
[...]
is die ook beschikbaar voor android?
je hoeft je bluethooth niet aan te zetten.
Heb net een Samsung UE32F6510SSXXN gekocht en net als bij mijn vorige Samsung eindeloos bezig geweest om die hele lelijke beeldinstellingen zoals Motion Led Plus etc. uit te zetten in de beeldinstellingen.
Heb nog 2 dingen die mij niet lukken:
1) Hoe zet ik deze instellingen ook bij het afspelen van content vanaf USB. Mijn speelfilms op HD zien er net als goedkope video uit. Dit is dus niet zo bij de uitzendingen want daar heb ik de settings kunnen aanpassen
2) Behalve in het Film voorkeur menu geven de andere voorkeursmenu's zoals Standard na een aantal seconden een heel donker beeld. Alsof ze zich aanpassen aan een hele heldere kamer. Heb ook daar zitten vogelen met settings maar krijg het niet voor elkaar en beeld in die modus dimt dus na een seconde of 30 op die setting. Is dat een bug?
Heb de laatste firmware er op staan.
1) Hoe zet ik deze instellingen ook bij het afspelen van content vanaf USB. Mijn speelfilms op HD zien er net als goedkope video uit. Dit is dus niet zo bij de uitzendingen want daar heb ik de settings kunnen aanpassen
2) Behalve in het Film voorkeur menu geven de andere voorkeursmenu's zoals Standard na een aantal seconden een heel donker beeld. Alsof ze zich aanpassen aan een hele heldere kamer. Heb ook daar zitten vogelen met settings maar krijg het niet voor elkaar en beeld in die modus dimt dus na een seconde of 30 op die setting. Is dat een bug?
Probeer anders eens Smart TV Remote. Deze werkt hier perfect icm met een C en E serie tvToml83 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:31:
[...]
is die ook beschikbaar voor android?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
1)Voor elke bron moet je de instellingen invoeren ben ik achter gekomen. Dus voor de bluray, USB, kabelbox en wat je er ook nog meer aan hebt hangen. Voor elke bron alle cijfertjes intikken.kiwids schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:12:
Heb net een Samsung UE32F6510SSXXN gekocht en net als bij mijn vorige Samsung eindeloos bezig geweest om die hele lelijke beeldinstellingen zoals Motion Led Plus etc. uit te zetten in de beeldinstellingen.
Het is helaas niet anders.
2) Dat weet ik niet.
2. is waarschijnlijk de eco setting.. menu --> systeem --> eco oplossing.. Zet hier de eco sensor uit, en beeld wordt niet meer donkerder..
ik kom niet op de smarthub.. Heb ik iets gemist, onderhoud ofzo?
Samsung es6100, versie 1040.2
Kan je ook zeggen hoe?Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:32:
Zijn er heir ook mensen die myTifi Remote gebruiken, ik krijg geen iconen is dat normaal bij het gebruik van de DVB-S2 tuner ?
Opgelost.
Bedankt!
Verwijderd
Hij doet die iconen niet zelf, die moet je handmatig instellen, druk op de voorkeuze die je wilt instellen even vast blijven houden, dan opent er een scherm, hier staat het zender nummer, en daaronder kun je de naam van de zender invullen, daarna tik je op zoeken dan gaat de App zoeken via Google naar een icon je krijgt dan een lijstje gebaseerd op de zendernaam dan tik je het icontje aan wat je wilt gebruiken en dan opslaan.
Het zender nummer kun je ook veranderen.
Min punt vind tik dat de App geen eigen iconrn heeft waardoor er dus nogal wat verschil in het formaat van de iconnen zit,en de achterground kleuren
Het zender nummer kun je ook veranderen.
Min punt vind tik dat de App geen eigen iconrn heeft waardoor er dus nogal wat verschil in het formaat van de iconnen zit,en de achterground kleuren
Verwijderd
Hadik vanmiddag op me 8000 later werkte het weer.Toml83 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:47:
ik kom niet op de smarthub.. Heb ik iets gemist, onderhoud ofzo?
Krijg de laatste dagen wel regelmatig updates volgens de TV, maar of dat echt zo is?
Heb niet op FW nummers gelet.
Wellicht weten jullie hier de antwoorden op (ja ik weet het, betreft de F serie):
Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Samsung UE46F6510SSXXN Smart TV. Ik heb echter drie dingen waar ik maar niet uit kom..
1. Ik wil graag met de afstandsbediening van Samsung (zowel de normale als die met touchpad) de HD recorder van Ziggo (Cisco) kunnen bedienen. Het is momenteel alleen maar mogelijk om de recorder uit te zetten met de touchpad AB door middel van de STB knop. Ik wil echter ook met de Samsung AB kunnen zappen. Is het überhaupt mogelijk dit te koppelen?
2. Als ik de Smart Hub open, zie ik rechts gelijk wat er speelt op de andere zenders. Als ik daar bijvoorbeeld een ander kanaal aanklik, dan lijkt het wel alsof de TV van kanaal wil switchen, maar blijft hij toch op hetzelfde kanaal staan. Erg irritant..
3. Ik heb door middel van Samsung Link bepaalde mappen gedeeld met de Smart TV. De TV zet echter alle bestanden in drie mapjes, namelijk Video, Pictures en Music. Is het niet mogelijk om me eigen mapjes te laten zien? Want nu zoek je je dood voor bijvoorbeeld een afbeelding aangezien alles op één hoop is gegooid.
Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Samsung UE46F6510SSXXN Smart TV. Ik heb echter drie dingen waar ik maar niet uit kom..
1. Ik wil graag met de afstandsbediening van Samsung (zowel de normale als die met touchpad) de HD recorder van Ziggo (Cisco) kunnen bedienen. Het is momenteel alleen maar mogelijk om de recorder uit te zetten met de touchpad AB door middel van de STB knop. Ik wil echter ook met de Samsung AB kunnen zappen. Is het überhaupt mogelijk dit te koppelen?
2. Als ik de Smart Hub open, zie ik rechts gelijk wat er speelt op de andere zenders. Als ik daar bijvoorbeeld een ander kanaal aanklik, dan lijkt het wel alsof de TV van kanaal wil switchen, maar blijft hij toch op hetzelfde kanaal staan. Erg irritant..
3. Ik heb door middel van Samsung Link bepaalde mappen gedeeld met de Smart TV. De TV zet echter alle bestanden in drie mapjes, namelijk Video, Pictures en Music. Is het niet mogelijk om me eigen mapjes te laten zien? Want nu zoek je je dood voor bijvoorbeeld een afbeelding aangezien alles op één hoop is gegooid.
Beste,
Ik heb de UE60F7000 met softwareversie T-FXPDEUC-1102.2,BT-S/G wat volgens mij de laatste is voor dit model want kan geen nieuwe meer updaten.
Mijn brillen zijn van het model SSG-5100GB, model code BN96-25614A.
Ben ook al in winkel geweest om beide brillen te testen en daar doen ze het gewoon. .
Jammer genoeg krijg ik met geen mogelijkheid mijn brillen gekoppeld aan mij tv.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb de UE60F7000 met softwareversie T-FXPDEUC-1102.2,BT-S/G wat volgens mij de laatste is voor dit model want kan geen nieuwe meer updaten.
Mijn brillen zijn van het model SSG-5100GB, model code BN96-25614A.
Ben ook al in winkel geweest om beide brillen te testen en daar doen ze het gewoon. .
Jammer genoeg krijg ik met geen mogelijkheid mijn brillen gekoppeld aan mij tv.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
was inderdaad een update.. had mijn tv even afgesloten en opnieuw opgestart en toen kwam ie met de update melding..Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:02:
[...]
Hadik vanmiddag op me 8000 later werkte het weer.
Krijg de laatste dagen wel regelmatig updates volgens de TV, maar of dat echt zo is?
Heb niet op FW nummers gelet.
Probleem weer opgelost
met deze app is het gelukt.. IP-adres manueel invoeren en het werkt..Yucko schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Probeer anders eens Smart TV Remote. Deze werkt hier perfect icm met een C en E serie tv
Op zich wel jammer dat het samsung smart view niet kan, omdat ik de interface wat beter vind..
1. de recorder van ziggo zou dan de optie hdmi-CEC moeten hebben en te vinden zijn onder anynet in het menu van je samsung TV.. Als dat niet het geval is, kun je de AB van je samsung TV niet gebruiken voor je recorder.. Mijn voorkeur voor de nieuwe samsung modellen gaat uit naar CI+CAM module.. Hoef je geen STB/recorder aan te sluiten.. Met eventueel een externe HD kun je ook programma's opnemen..SPOXYWOXY schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:17:
Wellicht weten jullie hier de antwoorden op (ja ik weet het, betreft de F serie):
2. Ik heb zelf een E-serie en bij het openen van de smarthub zie ik linksboven het kanaal waar de TV momenteel op staat.. Zappen gaat dan niet lukken..
3. Dit is de standaardinterface van samsung.. Volgens mij kun je met bijgevoegde link: samsung link een eigen indeling maken..
Probeer anders samsung allshare (kun je downloaden).. misschien werkt dat nog..
2. Links boven staat inderdaad het huidige kanaal, rechts in blokjes de andere kanalen. Ik wil dus van kanaal veranderen door één van de blokjes aan te klikken, maar hij veranderd dan niet van kanaal..Toml83 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
1. de recorder van ziggo zou dan de optie hdmi-CEC moeten hebben en te vinden zijn onder anynet in het menu van je samsung TV.. Als dat niet het geval is, kun je de AB van je samsung TV niet gebruiken voor je recorder.. Mijn voorkeur voor de nieuwe samsung modellen gaat uit naar CI+CAM module.. Hoef je geen STB/recorder aan te sluiten.. Met eventueel een externe HD kun je ook programma's opnemen..
2. Ik heb zelf een E-serie en bij het openen van de smarthub zie ik linksboven het kanaal waar de TV momenteel op staat.. Zappen gaat dan niet lukken..
3. Dit is de standaardinterface van samsung.. Volgens mij kun je met bijgevoegde link: samsung link een eigen indeling maken..
Probeer anders samsung allshare (kun je downloaden).. misschien werkt dat nog..
3. Allshare is Link tegenwoordig en ik zie geen optie om een mapje aan te maken. Ik kan enkel mapjes aangeven die gedeeld mogen worden, maar op de TV pakt ie dan gewoon bijvoorbeeld alle video bestanden uit alle mappen en zet die achter elkaar. Bloed irritant
Ik gebruik serviio als dlna server, en dan wordt alles gewoon in mappen en submappen geplaatst
Verwijderd
Zijn er meer mensen die op een ES8000 al dagen achter elkaar updates lijken te krijgen van de Smarthub vandaag alweer twee keer.
Waar kun je het versie nummer van de Smarthub vinden ?
Waar kun je het versie nummer van de Smarthub vinden ?
in het main scherm van SmartHub
TOOLS.. Instellingen / over
TOOLS.. Instellingen / over
Verwijderd
Oke bedankt, vanmorgen weer een update,hij lijkt hem normaal te doen maar blijkbaar gaat er toch ergens iets niet 100% oke.
Edit: Blijkbaar een fout in 2011.1 want ik zie meer meldingen hierove rop andere forums
Edit: Blijkbaar een fout in 2011.1 want ik zie meer meldingen hierove rop andere forums
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 12:22 ]
Huh, sinds wanneer speelt de tv ondertiteling uit een mkv af? En hoe krijg ik het dan voor elkaar om over te schakelen op srt ondertiteling?
Zo duur staan die E versies toch niet meer?
Dan moet je hem omzetten naar NL model. Ergens in dit topic staat hoe dat kan.
Hehe, nee maar het gaat om een F serie.
Paar vraagjes nog:
1. Dit weekend mijn Smart TV verziekt. Heb de landinstellingen op Engels gezet voor Netflix, daardoor allemaal iconen gekregen van BBC.
Maar krijg dit niet meer op Nederlands gezet. Hoe kan je de Smart TV weer helemaal resetten?
2. Is er een App beschikbaar van Videoland? Kon hem niet terug vinden.
1. Dit weekend mijn Smart TV verziekt. Heb de landinstellingen op Engels gezet voor Netflix, daardoor allemaal iconen gekregen van BBC.
Maar krijg dit niet meer op Nederlands gezet. Hoe kan je de Smart TV weer helemaal resetten?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Iemand ook succes gehad met deze methode ?barrymossel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:39:
Dan moet je hem omzetten naar NL model. Ergens in dit topic staat hoe dat kan.
Ik heb hem toentertijd wel succesvol omgezet naar een NL model (met een oudere firmware dus), echter niet getest met een CI+, aangezien ik een mediabox heb.
Verwijderd
@Mars18
er is (nog) geen app voor Videoland, maar het zal best zo zijn dat die er wel gaat komen, anders kun je als RTL niet een stukje markt van Netflix pakken.
er is (nog) geen app voor Videoland, maar het zal best zo zijn dat die er wel gaat komen, anders kun je als RTL niet een stukje markt van Netflix pakken.
Hun Twitter account gaf aan dat er inderdaad (snel) een app komtVerwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:48:
@Mars18
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Niemand een idee hoe ik (zonder de ondertiteling uit de mkv te halen) een srt ondertiteling kan laten zien in plaats van de mkv ondertiteling?barrymossel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:41:
Huh, sinds wanneer speelt de tv ondertiteling uit een mkv af? En hoe krijg ik het dan voor elkaar om over te schakelen op srt ondertiteling?
---edit---
Geen idee waarom, maar hij pakt nu de srt boven de ingebakken ondertiteling in de mkv. Als ik de srt verwijder pakt hij de ingebakken sub.
Ik heb de tv een update gegeven (1040.2), toen werkte het nog niet. Daarna geprobeerd te downgraden via SamyGO (werkte niet direct via DNS veranderen) toen eens gaan kijken bij de Samsung Link en toen ik in de Smarthub kwam wilde deze ook updaten. Dit leek mis te gaan, maar na de tv een paar keer uit te hebben gezet werkt het ineens allemaal zoals het zou moeten in mijn ogen.
Helaas wilde Smarthub zojuist weer updaten, dus dat heb ik gedaan. Maar niet meer getest of het nog werkt. Hoor ik straks wel van mijn vriendin
[ Voor 46% gewijzigd door barrymossel op 18-10-2013 09:04 . Reden: toevoeging ]
Ik zit nog steeds met het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een UE46F6510 met een Ziggo abonnement. Hierbij heb ik een Cisco 8485DVB HD DVR HD recorder. Als ik de Smart Hub open, dan zie op de 1e "tab" links een preview van het huidige kanaal wat op staat en rechts wat er speelt op de andere zenders. Als ik bijvoorbeeld een ander kanaal aanklik, dan lijkt het wel alsof de TV van kanaal wil switchen, maar blijft hij toch op hetzelfde kanaal staan en blijf ik in de Smart Hub.
Iemand die hiervoor een oplossing weet? Want nu is het nut van deze zenders preview helemaal weg..
Iemand die hiervoor een oplossing weet? Want nu is het nut van deze zenders preview helemaal weg..
De Smart Hub blijft hetzelfde toch? Wellicht hebben mensen met een E toestel hetzelfde probleem (gehad).Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:37:
Deze vraag past denk ik beter in het F topic van de Samsung TV's niet in het ES topic.
Verwijderd
Nee Smart Hub op een pure ES is totaal anders, wij hebben links het beeldje en rechts reclame voor Apps'geen TV beeld. Allen als er een EVO kit op een ES zit is er een gelijke Smarthub als een F serie.
Enkel dns veranderen. Niet de taal instellingen van smarthub zelf.op deze manier werkt het hier gewoon hoor.Mars18 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:19:
Paar vraagjes nog:
En weer hetzelfde. Smartlink speelt de in de mkv gebakken ondertiteling af in plaats van de srt. Wat ik ook doe...barrymossel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
Niemand een idee hoe ik (zonder de ondertiteling uit de mkv te halen) een srt ondertiteling kan laten zien in plaats van de mkv ondertiteling?
---edit---
Geen idee waarom, maar hij pakt nu de srt boven de ingebakken ondertiteling in de mkv. Als ik de srt verwijder pakt hij de ingebakken sub.
Ik heb de tv een update gegeven (1040.2), toen werkte het nog niet. Daarna geprobeerd te downgraden via SamyGO (werkte niet direct via DNS veranderen) toen eens gaan kijken bij de Samsung Link en toen ik in de Smarthub kwam wilde deze ook updaten. Dit leek mis te gaan, maar na de tv een paar keer uit te hebben gezet werkt het ineens allemaal zoals het zou moeten in mijn ogen.
Helaas wilde Smarthub zojuist weer updaten, dus dat heb ik gedaan. Maar niet meer getest of het nog werkt. Hoor ik straks wel van mijn vriendin
Ik vraag me af of je echt de hardware zou nodig hebben voor al die veranderingen?Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:31:
Nee Smart Hub op een pure ES is totaal anders, wij hebben links het beeldje en rechts reclame voor Apps'geen TV beeld. Allen als er een EVO kit op een ES zit is er een gelijke Smarthub als een F serie.
De Smart Hub kunnen ze toch gewoon softwarematige updaten voor de mensen zonder de Kit...
ik sluit me hier bij aan. Daarnaast is er dan weinig reden om een evolution kit te kopen.
Zo te zien is het of een mediabox of een CI+Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:51:
Heeft iemand al eens een HD+ kaart geprobeerd op een Samsung ?
http://www.hd-plus.de/
Een CI+ module werkt in ieder geval goed , tenminste ik gebruik een CI+ module van UPC.
Strak HD beeld en geluid wordt digitaal doorgegeven.
charleyr
Beeldinstellingen zijn erg persoonlijk. Wanneer je niet tevreden bent met je huidige instellingen, zou je deze kunnen proberen:
Picture/Picture Mode: Standard
Picture/Backlight: 11
Picture/Contrast: 90
Picture/Brightness: 43
Picture/Sharpness:16
Picture/Colour: 52
Picture/Tint (G/R): G50/R50
Picture/Advanced Settings/Dynamic Contrast: Off
Picture/Advanced Settings/Black Tone: Off
Picture/Advanced Settings/Flesh Tone: 0
Picture/Advanced Settings/Colour Space: Custom
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Red (RGB): 45/0/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Green (RGB): 0/53/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Blue (RGB): 0/0/59
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Yellow (RGB): 51/51/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Cyan (RGB): 0/51/51
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Magenta (RGB): 45/0/50
Picture/Advanced Settings/White Balance/R-Offset: 27
Picture/Advanced Settings/White Balance/G-Offset: 25
Picture/Advanced Settings/White Balance/B-Offset: 24
Picture/Advanced Settings/White Balance/R-Gain: 20
Picture/Advanced Settings/White Balance/G-Gain: 25
Picture/Advanced Settings/White Balance/B-Gain: 20
Picture/Advanced Settings/10p White Balance: Off
Picture/Advanced Settings/Gamma: -1
Picture/Picture Options/Colour Tone: Standard **
Picture/Picture Options/Digital Noise Filter: Auto
Picture/Picture Options/MPEG Noise Filter: Low
Picture/Picture Options/Film mode: Auto2
Picture/Picture Options/Motion Plus: clear
Picture/Picture Options/Led Motion Plus: Off
System/Eco Solution/Energy Saving: Off
System/Eco Solution/Eco Sensor: Off
**De instellingen zijn m.i. ook bruikbaar met kleurtint: Warm 1. Persoonlijk niet mijn keuze: deze instelling maskeert de echte kleuren.
Picture/Picture Mode: Standard
Picture/Backlight: 11
Picture/Contrast: 90
Picture/Brightness: 43
Picture/Sharpness:16
Picture/Colour: 52
Picture/Tint (G/R): G50/R50
Picture/Advanced Settings/Dynamic Contrast: Off
Picture/Advanced Settings/Black Tone: Off
Picture/Advanced Settings/Flesh Tone: 0
Picture/Advanced Settings/Colour Space: Custom
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Red (RGB): 45/0/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Green (RGB): 0/53/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Blue (RGB): 0/0/59
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Yellow (RGB): 51/51/0
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Cyan (RGB): 0/51/51
Picture/Advanced Settings/Colour Space/Colour/Magenta (RGB): 45/0/50
Picture/Advanced Settings/White Balance/R-Offset: 27
Picture/Advanced Settings/White Balance/G-Offset: 25
Picture/Advanced Settings/White Balance/B-Offset: 24
Picture/Advanced Settings/White Balance/R-Gain: 20
Picture/Advanced Settings/White Balance/G-Gain: 25
Picture/Advanced Settings/White Balance/B-Gain: 20
Picture/Advanced Settings/10p White Balance: Off
Picture/Advanced Settings/Gamma: -1
Picture/Picture Options/Colour Tone: Standard **
Picture/Picture Options/Digital Noise Filter: Auto
Picture/Picture Options/MPEG Noise Filter: Low
Picture/Picture Options/Film mode: Auto2
Picture/Picture Options/Motion Plus: clear
Picture/Picture Options/Led Motion Plus: Off
System/Eco Solution/Energy Saving: Off
System/Eco Solution/Eco Sensor: Off
**De instellingen zijn m.i. ook bruikbaar met kleurtint: Warm 1. Persoonlijk niet mijn keuze: deze instelling maskeert de echte kleuren.
Verwijderd
hallo,
ik heb hier een UE-40ES6140
geeft er soms iemand de originele service settings (foto's)
want denk dat er met de instellingen geknoeid is
het beeld is zeer donker en onscherp
tv is van mn broer
en heb hem onlangs horen zeggen
dat samsung zo een verborgen menu geeft
en 1week later!!!
geeft de tv problemen
ik heb hier een UE-40ES6140
geeft er soms iemand de originele service settings (foto's)
want denk dat er met de instellingen geknoeid is
het beeld is zeer donker en onscherp
tv is van mn broer
en heb hem onlangs horen zeggen
dat samsung zo een verborgen menu geeft
en 1week later!!!
geeft de tv problemen

Hebben er meer ES gebruikers last dat Smarthub soms niet opstart, nadat er op de knop is gedrukt??
Verwijderd
Ik weet dat ik al op je vraag geantwoordt heb, maar ik weet van een groot Engels forum dat er heel veel zijn dit is gekomen sinds update 2011.1
Ik heb dit nagevraagd cq gemeld bij Samsung op Fb ze zouden er achteraan gaan maar niets meer gehoord.
Ik heb dit nagevraagd cq gemeld bij Samsung op Fb ze zouden er achteraan gaan maar niets meer gehoord.
Yep komt hier ook zeer geregeld voor helaasknights16 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:11:
Hebben er meer ES gebruikers last dat Smarthub soms niet opstart, nadat er op de knop is gedrukt??
Dit is voor mij een probleem sinds kort, heb eergisteren mijn tv via het servicemenu een reset gegeven. Ik heb het tot dusver 1x weer gehad. Vanmiddag weer een Smarthub update trouwens.
Heb jij al langer last van het probleem ?
Heb jij al langer last van het probleem ?
Verwijderd
Die update krijg ik minimaal 1x per dag, maar is geen update heb al weken het zelfde FW nummer in Smarthub.
Ik heb deze tv.
Ik heb die ook; als je aangeeft welke settings je nodig hebt dan maak ik daar wel wat foto's van.
Same hereTheBoneCollector schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:55:
[...]
Yep komt hier ook zeer geregeld voor helaas

Iemand toevallig ook het probleem met Plex, dat deze erg lang duurt voordat deze is opgestart? Bij mij duurt het ongeveer 1.5 minuut voordat hij is opgestart. terwijl voorheen het max 10 seconden duurde. Dit is gekomen na de laatste update van Plex. Ik gebruik Plex op een Samsung ES6800 en TV is up-to-date.
Heb al 10keer het IP adres ingevuld (als mijn computer uit gaat moet ik handmatig weer mijn IP adres er in zetten). Aantal keer Plex eraf gegooid en er opnieuw opgezet maar helpt niks helaas... Geen idee meer waar het aan ligt...
Heb al 10keer het IP adres ingevuld (als mijn computer uit gaat moet ik handmatig weer mijn IP adres er in zetten). Aantal keer Plex eraf gegooid en er opnieuw opgezet maar helpt niks helaas... Geen idee meer waar het aan ligt...
Ik zou toch even je Smart Hub hard resetten. Je zit op versie 1.06 right ?
Ik heb hier geen problemen mee. Probeer het forum van Plex anders: http://forums.plexapp.com...rum/89-samsung-smart-hub/
Ik heb hier geen problemen mee. Probeer het forum van Plex anders: http://forums.plexapp.com...rum/89-samsung-smart-hub/
Verwijderd
halloKrypt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:28:
Ik heb die ook; als je aangeeft welke settings je nodig hebt dan maak ik daar wel wat foto's van.
je moet eens kijken naar het filmpje
deze instellingen zou ik willen weten
alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 17:13 ]
Hebben zelf deze brillen thuis
http://www.qplaza.nl/imag...2_x_3D_Bril-780019873.jpg
Maar zijn toch op zoek naar wat luxere brillen, die beter zitten.
Iemand tips voor brillen?
Die werken op een 2012 model.
http://www.qplaza.nl/imag...2_x_3D_Bril-780019873.jpg
Maar zijn toch op zoek naar wat luxere brillen, die beter zitten.
Iemand tips voor brillen?
Die werken op een 2012 model.
Weet iemand of bij afspelen van films vanaf een NAS op de een of andere manier de zoom-functie beschikbaar gemaakt kan worden? Sommige films zijn (te) breed en worden daardoor erg klein door hele grote zwarte balken boven en onder (bijna de helft van de hoogte...).
Bij TV kijken kun je dan de zoomfactor aanpassen, maar dat werkt (bij mij) niet tijdens afspelen via DNLA van de NAS
Bij TV kijken kun je dan de zoomfactor aanpassen, maar dat werkt (bij mij) niet tijdens afspelen via DNLA van de NAS
Vergeet niet dat je beeldinstellingen gereset worden zodra je het service menu opent. Wie daar geen probleem mee heeft, kan rustig het service menu openen. Je moet dan alleen later je beeldinstellingen weer even naar wens terugzetten. Verder wil ik mensen toch waarschuwen voordat ze in het service menu aan de slag gaan. Het is een vrij irritant menu en een foutje is snel gemaakt. Als je weet wat je doet, kun je echter prima instellingen in het service menu veranderen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:33:
[...]
hallo
als je op deze drukt
1. info 2. menu 3.mute 4.power
deze instellingen zou ik willen weten
alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 18% gewijzigd door TexMex op 09-11-2013 16:06 ]
Verwijderd
Gek op één of andere manier zien de 3D brillen niet dat de TV naar 3D gaat, ook op hand gaan ze niet aan.
Lampjes gaan wel diversen malen aan van groen naar rood. en weer terug
Die functie heb ik daar niet bij afspelen van de NAS. Maar ik zal het nog eens nakijken. Of zou het per bestandstype afwijken? Bijna al mijn films zijn MKVVerwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:21:
Als de film gestart hebt op Tools drukken dan Beeldformaat kiezen en aanpassen maar.
edit: inderdaad. Hoe heb ik daar nou overheen gekeken. Maar, helaas geen oplossing: de enige bruikbare stand is de tweede (modus 1 o.i.d.) . Naast deze is er een stand die de werkelijke resolutie weergeeft (verkleint bijv. een 720p film), twee "geav. modus" standen die het beeld ook verder verkleinen (wat moet je daar mee?) en een stand die het beeld oprekt zodat er geen balken zijn. Dat laatste wil ik dus ook niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 10-11-2013 14:25 ]
NAS/Plex etc... spelen het bestand af zoals ze geencodeerd zijn, dus blijkbaar zit er een fout in het bestand?stefijn schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:05:
[...]
Die functie heb ik daar niet bij afspelen van de NAS. Maar ik zal het nog eens nakijken. Of zou het per bestandstype afwijken? Bijna al mijn films zijn MKV
edit: inderdaad. Hoe heb ik daar nou overheen gekeken. Maar, helaas geen oplossing: de enige bruikbare stand is de tweede (modus 1 o.i.d.) . Naast deze is er een stand die de werkelijke resolutie weergeeft (verkleint bijv. een 720p film), twee "geav. modus" standen die het beeld ook verder verkleinen (wat moet je daar mee?) en een stand die het beeld oprekt zodat er geen balken zijn. Dat laatste wil ik dus ook niet.
Heb nu een probleem met mijn UE40ES7000 na me verhuis en andere internetprovider!
Vroeger zat ik op Belgacom en heb dan met oude firmware (dus firmware die er origineel opstond), connectie gemaakt met de modem om draadloos internet te hebben op mijn TV, ook voor de Smart functies. Nu zit ik dus op de laatste firmware en wens ik internet te verkrijgen via me nieuwe modem (Telenet), dus ik ga naar Netwerkinstellingen, laat TV zoeken naar draadloze netwerken en ik wanneer scherm komt met de netwerken, gaat scherm direct weg en terug naar TV; soms vindt ie geen netwerken ook; andere keren kan ik wachtwoord van me modem invoeren, maar dan zegt TV dat die de router terug niet kan vinden...
Laptop, GSMs, printer.
*update*
Draadloos internet werkt terug op TV, heb een reset uitgevoerd en alles schijnt nu opgelost te zijn!
Vroeger zat ik op Belgacom en heb dan met oude firmware (dus firmware die er origineel opstond), connectie gemaakt met de modem om draadloos internet te hebben op mijn TV, ook voor de Smart functies. Nu zit ik dus op de laatste firmware en wens ik internet te verkrijgen via me nieuwe modem (Telenet), dus ik ga naar Netwerkinstellingen, laat TV zoeken naar draadloze netwerken en ik wanneer scherm komt met de netwerken, gaat scherm direct weg en terug naar TV; soms vindt ie geen netwerken ook; andere keren kan ik wachtwoord van me modem invoeren, maar dan zegt TV dat die de router terug niet kan vinden...
Laptop, GSMs, printer.
*update*
Draadloos internet werkt terug op TV, heb een reset uitgevoerd en alles schijnt nu opgelost te zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door Dragunov op 10-11-2013 23:42 ]
Verwijderd
en juist in dit menu geeft hij dingen verandertTexMex schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:04:
[...]
Vergeet niet dat je beeldinstellingen gereset worden zodra je het service menu opent. Wie daar geen probleem mee heeft, kan rustig het service menu openen. Je moet dan alleen later je beeldinstellingen weer even naar wens terugzetten. Verder wil ik mensen toch waarschuwen voordat ze in het service menu aan de slag gaan. Het is een vrij irritant menu en een foutje is snel gemaakt. Als je weet wat je doet, kun je echter prima instellingen in het service menu veranderen.

en als ik vraagde welke instellingen
(weet hij het niet meer)
is wel zeer jammer want de tv is nog geen jaar oud
maar hoe hij nu speelt is echt een ramp
(alleen als je filmpjes via de smart functie speelt
dan is er wel mooi zuiver beeld)
Wat voor fout bedoel je?ArcticWolf schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:07:
[...]
NAS/Plex etc... spelen het bestand af zoals ze geencodeerd zijn, dus blijkbaar zit er een fout in het bestand?
Verwijderd
Niemand een idee, heb zojuist de TV gereset maar ook dat heeft niet geholpen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:45:
Gek op één of andere manier zien de 3D brillen niet dat de TV naar 3D gaat, ook op hand gaan ze niet aan.
Wat een drama's die Samsung TV's zeg.
mkv/mp4 bestanden zijn vaak anamorphic encodes, als de AR niet goed staat krijg je een raar beeld... ik kan het niet echt makkelijk uitleggen
Maar soms heb ik ook weleens mkv bestanden die niet kloppen kwa formaat.
Ik las hier op het forum dat iemand met hetzelfde probleem naar een winkel is gegaan en daar in het service menu heeft mogen kijken. Misschien kun je dat nog proberen. Maar misschien zijn er hier nog wel mensen met dezelfde tv die willen kijken.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:23:
[...]
en juist in dit menu geeft hij dingen verandert![]()
en als ik vraagde welke instellingen
(weet hij het niet meer)![]()
is wel zeer jammer want de tv is nog geen jaar oud
maar hoe hij nu speelt is echt een ramp
(alleen als je filmpjes via de smart functie speelt
dan is er wel mooi zuiver beeld)
Ik heb er een aantal uitgeprobeerd, maar geen enkele reageert anders op de "overige" settings. De enige resultaten die ik krijg zijn: volle breedte met zwarte balken, uitgerekt zonder zwarte balken, verkleind (meerdere opties die in bepaalde mate verkleinen).ArcticWolf schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:54:
[...]
mkv/mp4 bestanden zijn vaak anamorphic encodes, als de AR niet goed staat krijg je een raar beeld... ik kan het niet echt makkelijk uitleggen
Maar soms heb ik ook weleens mkv bestanden die niet kloppen kwa formaat.
Andere vraag: een aantal van mijn MKVs spelen niet af, de boel hangt er zelfs op vast een paar minuten. Het valt mij op dat dat eigenlijk vooral geldt bij een aantal grote MKVs (rond de 18/19Gb). Kan Samsung Link niet goed overweg met dergelijke grote files?
Met MKVs van rond de 8-12Gb heb ik dit probleem nog niet gehad. De betreffende grote MKVs spelen probleemloos af onder windows.
volle breedte met zwarte balken boven en onder is helaas correct... 2.35:1 (AR). 16:9 films zijn echt zeldzaam (Transformers, Pacific Rim en wat animatie films hebben nog 16:9) maar het gross is tegenwoordig 2.35:1 (of 21:9)stefijn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:07:
[...]
Ik heb er een aantal uitgeprobeerd, maar geen enkele reageert anders op de "overige" settings. De enige resultaten die ik krijg zijn: volle breedte met zwarte balken, uitgerekt zonder zwarte balken, verkleind (meerdere opties die in bepaalde mate verkleinen).
Andere vraag: een aantal van mijn MKVs spelen niet af, de boel hangt er zelfs op vast een paar minuten. Het valt mij op dat dat eigenlijk vooral geldt bij een aantal grote MKVs (rond de 18/19Gb). Kan Samsung Link niet goed overweg met dergelijke grote files?
Met MKVs van rond de 8-12Gb heb ik dit probleem nog niet gehad. De betreffende grote MKVs spelen probleemloos af onder windows.
Jaaaa....maar daarmee wordt het beeld zo klein...