Tja dan wordt het een 21:9 Tv :-)
Iemand ervaring met samsung 2012 model tv (in mijn geval de es7000) en een raspberry pi ?
Ik heb de raspberry vanmiddag aangesloten op hdmi poort 3 en de tv laat nu 3 devices zien op deze poort.
dit zijn de volgende devices:
1. HDMI3 Tv (standaard hdmi poort)
2. HDMI-CEC XBMC (zelfde hdmi poort met icoontje van anynet+)
3. HDMI-CEC raspberry (zelfde hdmi poort met naam zoals ik deze in xbmc heb opgegeven)
De 1e of 3e aanduiding verdwijnt elke 5 á 10 seconden en komt na enkele seconden weer terug.
Wanneer ik in de XBMC interface van de raspberry wordt het scherm na 10 seconden zwart en komt daarna weer terug.
Als ik anynet+ op de tv uitschakel doet zich het probleem nog steeds voor, alleen bovenstaande opties 2 en 3 (HDMI-CEC) zie ik dan niet als bron verschijnen, maar de 1e optie wel en deze verdwijnt elke zoveel seconden en komt dan weer terug.
Ik heb OpenELEC v3.2.3 voor de Raspberry Pi draaien.
iemand ervaring hiermee of een suggestie hoe dit op te lossen ?
HDMI kabel vervangen maakt geen verschil.
Ik heb de raspberry vanmiddag aangesloten op hdmi poort 3 en de tv laat nu 3 devices zien op deze poort.
dit zijn de volgende devices:
1. HDMI3 Tv (standaard hdmi poort)
2. HDMI-CEC XBMC (zelfde hdmi poort met icoontje van anynet+)
3. HDMI-CEC raspberry (zelfde hdmi poort met naam zoals ik deze in xbmc heb opgegeven)
De 1e of 3e aanduiding verdwijnt elke 5 á 10 seconden en komt na enkele seconden weer terug.
Wanneer ik in de XBMC interface van de raspberry wordt het scherm na 10 seconden zwart en komt daarna weer terug.
Als ik anynet+ op de tv uitschakel doet zich het probleem nog steeds voor, alleen bovenstaande opties 2 en 3 (HDMI-CEC) zie ik dan niet als bron verschijnen, maar de 1e optie wel en deze verdwijnt elke zoveel seconden en komt dan weer terug.
Ik heb OpenELEC v3.2.3 voor de Raspberry Pi draaien.
iemand ervaring hiermee of een suggestie hoe dit op te lossen ?
HDMI kabel vervangen maakt geen verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door Piet400 op 12-11-2013 17:53 ]
Lijkt een fout met de TV of toch de verbinding, want mijn ES6300 werkt prima met de Raspberry Pi (Xbian en Raspbmc). Andere poort geprobeerd? Zelf heb ik hem op hdmi 1 of 2 aangesloten gehad.
Verwijderd
Nou de 3D brillen doen het ineens weer........ moesten wel alle 4 opnieuw aangemeld worden bij de TV, wat van het weekend ook niet lukte, na 24 uur spanningloos te hebben gestaan doen ze het weer, open bij Samsung staat nu nog:
Niet werkende WIFI
Herstartende SmartHub.
Heb de TV nu 1 jaar en 15 dagen, en wat een drama heb ik al met dat ding gehad, dit was me eerste Samsung apparaat ooit in huis, en daar zal het ook bij blijven, als de TV eruit gaat komt er geen Samsung voor terug dat weet ik nu al 100% zeker!
Niet werkende WIFI
Herstartende SmartHub.
Heb de TV nu 1 jaar en 15 dagen, en wat een drama heb ik al met dat ding gehad, dit was me eerste Samsung apparaat ooit in huis, en daar zal het ook bij blijven, als de TV eruit gaat komt er geen Samsung voor terug dat weet ik nu al 100% zeker!
Andre, welke router heb je ?
Daarnaast had ik ook een vastlopende smarthub , maar door een factory reset vanuit het servicemenu is het weer in orde.
Daarnaast had ik ook een vastlopende smarthub , maar door een factory reset vanuit het servicemenu is het weer in orde.
Verwijderd
De beste router die er bestaat in zijn prijs klasse :-) de ASUS RT-N66U.
Werkt perfect op alle spullen hier in huis van begaande grond tot op een uithoek op zolder en in de voor en achter tuin, alleen die verdomde Samsung TV die er op 3 meter naast staat vindt de ASUS RT-N66U niet.
Werkt perfect op alle spullen hier in huis van begaande grond tot op een uithoek op zolder en in de voor en achter tuin, alleen die verdomde Samsung TV die er op 3 meter naast staat vindt de ASUS RT-N66U niet.
Ik heb hetzelfde model, met de laatste Merlin firmware erop. Meter of 5 verwijderd van de tv. Ik gebruikmde 5ghz band, jj ook ?Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:44:
De beste router die er bestaat in zijn prijs klasse :-) de ASUS RT-N66U.
Ik adviseer je om een volledig hard reset van je samsung uit te voeren, smarthub resetten en dan kijken ofmjemwifi probleem is opgelost. Als je dit allemaal al hebt gedaan zou ik contact opnemen met Samsung.
Je samsung is de enige die problemen heeft met je router ?
Asus rulez
Verwijderd
TV heeft reset gehad. teminste de consumenten reset, niet die van het service menu.ik heb zowel 2,5 als 5 ghz aan staan en geen van beide ziet die.
Ja me Samsung staat alleen te klooien met de ASUS de rest, werkt allemaal perfect nog nooit zo'n betrouwbare router gehad.
PC's, Laptops, Telefoons, Sat ontvangers, Airport, etc geen probleem.
Ja me Samsung staat alleen te klooien met de ASUS de rest, werkt allemaal perfect nog nooit zo'n betrouwbare router gehad.
PC's, Laptops, Telefoons, Sat ontvangers, Airport, etc geen probleem.
yep... series daarentegen zijn (en blijven) nog steeds 16:9stefijn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:00:
Jaaaa....maar daarmee wordt het beeld zo klein...
Ik denk dat je pech hebt. Zelf heb ik een Samsung ES6300, Samsung Series 9 laptop, Samsung Galaxy S3 en een Samsung koelvriescombinatie. Allemaal werken ze perfect en heb er nooit gezeik mee gehad. Maar na zoveel frustraties snap ik heel goed dat je genoeg hebt van Samsung; ik zou hetzelfde hebben. Gelukkig zijn er nog genoeg andere leverancier van even zo mooie producten!Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:00:
Overigens snap ik niet dat Samsung er niet alles aan doet om je problemen op te lossen. Retentie bij klanten is zo belangrijk voor dit soort bedrijven. Juist doordat ik zo tevreden ben over Samsung, koop ik graag nieuwe producten van ze. Maar één misstap van ze welke niet opgelost wordt en het is voor mij ook nooit meer Samsung...
Verwijderd
Ik heb zeker pech mijn collega heeft een 7000 en geen enkel probleem, TV's zijn nagenoeg even jong.
Ik heb geloof ik nu al 10 problemen met de TV gehad zie mijn beperkte review
Maak dan maar een afspraak met Samsung. Je kunt eventueel nog je eigen tv resetten via het servicemenu, kinderlijk eenvoudig.Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:55:
Ik heb zeker pech mijn collega heeft een 7000 en geen enkel probleem, TV's zijn nagenoeg even jong.
Hier geen problemen met de ES7000 in combinatie met de ASUS RT-N66U router.
Iemand nog problemen met de Smart TV functies, toen ik wou Smart TV laden, liep TV vast, ik kom hem uitzetten, maar het Samsung logo bleef branden, maar kreeg dan TV niet meer aan, enkel effen van stroom halen, begon na een update van de Smart TV functie
Ik heb ook problemen de laatste weken met SmartHub, werkte voorheen hartstikke prima
Ik heb precies het zelfde gehad... toevallig ook i.c.m. een ASUS RT-N66U...Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:44:
Ik vermoed dat het WIFI deel defect is heb ook geen AP en WIFI direct meer.
Ik had regelmatig dat de (draadloze) internetverbinding met SmartHub enkele keren weg viel om vervolgens nooit meer terug te keren
Had zelf een vermoeden dat de WiFi-module in de UE55ES8000 defect was...
Van alles geprobeerd... had op router en TV al de meest recente firmware staan en heb geprobeerd of het probleem zich met een oudere firmware versie van mijn router ook zou voordoen. Dit bood ook geen soelaas.
Toch maar als defect gemeld bij Samsung en binnen een week een afspraak voor een monteur.
WiFi module door monteur vervangen. (koste ongeveer 30 minuten tijd inclusief zijn storingsdiagnose)
Het geheel werkt weer als een zonnetje!
Gisteravond niet update binnengekregen, kreeg plots bijwerken rechtsboven in me scherm.knights16 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:23:
Ik heb ook problemen de laatste weken met SmartHub, werkte voorheen hartstikke prima
Heb precies hetzelfde gehad met een ASUS RT-AC66U, wifi deed het toen soms en toen niet meer. vandaag de wifi vervangen door de monteur en alles werkt weer(geen idee voor hoelang) was met een UE55ES7000erkani101 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:59:
[...]
Ik heb precies het zelfde gehad... toevallig ook i.c.m. een ASUS RT-N66U...
Ik had regelmatig dat de (draadloze) internetverbinding met SmartHub enkele keren weg viel om vervolgens nooit meer terug te keren![]()
Had zelf een vermoeden dat de WiFi-module in de UE55ES8000 defect was...
Van alles geprobeerd... had op router en TV al de meest recente firmware staan en heb geprobeerd of het probleem zich met een oudere firmware versie van mijn router ook zou voordoen. Dit bood ook geen soelaas.
Toch maar als defect gemeld bij Samsung en binnen een week een afspraak voor een monteur.
WiFi module door monteur vervangen. (koste ongeveer 30 minuten tijd inclusief zijn storingsdiagnose)
Het geheel werkt weer als een zonnetje!
Hier de laatste weken erg veel Smart Hub updates. Erg vervelend. Bij elke update moet je een x aantal minuten wachten voordat je de Smart Hub weer kunt gebruiken. Terwijl ik geen veranderingen zie. Voorheen nooit zoveel updates.
[ Voor 7% gewijzigd door TranceDJ op 16-11-2013 12:30 ]
Verwijderd
Zijn ook geen updates maar een fout in de Smarthub, die maar niet opgelost wordt.
Wees blij dat die het doet, die van mij doet op het moment niks meer.
Top merk hoor dat Samsung.
Wees blij dat die het doet, die van mij doet op het moment niks meer.
Top merk hoor dat Samsung.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 15:11 ]
Zolang die van mij het blijft doen ben ik er anders heel erg blij mee
[ Voor 7% gewijzigd door TranceDJ op 16-11-2013 15:51 ]
Verwijderd
Vanmiddag besloot de Smarthub dat die voldoende uitgerust was en mij voldoende getest had en deed die het uit het niets plotseling weer.
Gelukkig wel want het is één van de meeste gebruikte optie's hier naast TV kijken.
Gelukkig wel want het is één van de meeste gebruikte optie's hier naast TV kijken.
Verwijderd
Nou gsiterenavond zei die weer doe het lekker zelf en begon met de zoveelste "update" deze week.
Ik heb sinds de laatste update 2011.1 er ook problemen mee. Ik heb dit gemeld op Samsungwold. Antwoord was "resetten". Dan gaat het ff goed en daarna begint de misérie opnieuw. Altijd wel iets met die smarthub....
TV volledig gereset hier en had nog altijd probleem ermee, nog niet getest met de nieuwe Smarthub update
Kan iemand mij vertellen welke harddisk goed gaat werken met de ES8000? Ik heb er nu een oud 2.5 inch exemplaar aan hangen maar die werkt pas als ik hem na het inschakelen van de TV opnieuw erin prik. Ik vermoed dat hij niet snel genoeg wakker is voor de TV om hem te herkennen bij een geprogrammeerde opname. Na heraansluiten wordt hij wel herkend.
Of is het slim om een harddisk aan te sluiten met een externe voeding?
Heb je hem wel in de 1A usb-poort?klaaz schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:26:
Kan iemand mij vertellen welke harddisk goed gaat werken met de ES8000? Ik heb er nu een oud 2.5 inch exemplaar aan hangen maar die werkt pas als ik hem na het inschakelen van de TV opnieuw erin prik. Ik vermoed dat hij niet snel genoeg wakker is voor de TV om hem te herkennen bij een geprogrammeerde opname. Na heraansluiten wordt hij wel herkend.
Ja. Het is een oud dingetje van 120Gb, zelf ingebouwd in een 2.5 inch behuizing destijds. Er zal weinig electronica in zitten wat er tegenwoordig wellicht wel in zit. Ik wil best wat kopen maar liefst geen kat in de zak omdat het uiteindelijk niet goed samenwerkt met de TV. Ik wil gewoon kunnen timeshiften en af en toe een opname kunnen programmeren.
[ Voor 98% gewijzigd door klaaz op 18-11-2013 10:36 ]
ik heb een oude laptop schijf (hitachi 500gb 7200rpm) ook zelf ingebouwd @ behuizing en die werkt prima.klaaz schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:33:
Ja. Het is een oud dingetje van 120Gb, zelf ingebouwd in een 2.5 inch behuizing destijds. Er zal weinig electronica in zitten wat er tegenwoordig wellicht wel in zit. Ik wil best wat kopen maar liefst geen kat in de zak omdat het uiteindelijk niet goed samenwerkt met de TV. Ik wil gewoon kunnen timeshiften en af en toe een opname kunnen programmeren.
WD Elements 500GB en WD My Book Live (NAS met DLNA).
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag maar desalniettemin:
geldt voor deze tv's de mogelijkheid om een andere voet te gebruiken dan de standaard aangeleverde?
geldt voor deze tv's de mogelijkheid om een andere voet te gebruiken dan de standaard aangeleverde?

Verwijderd
Volgens mij zit de voet bij deze TV alleen vast in het midden van de TV, in een soort ronde opening.
Bij de ES8000 zit de voet geheel langs de achterzijde gemonteerd dus niet op 1 punt centraal in het middel.
Bij de ES8000 zit de voet geheel langs de achterzijde gemonteerd dus niet op 1 punt centraal in het middel.
Maar zijn er uberhaupt andere voeten verkrijgbaar of niet?Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:28:
Volgens mij zit de voet bij deze TV alleen vast in het midden van de TV, in een soort ronde opening.
Nadat UPC weer eens de frequenties van de digitale kanalen heeft gewijzigd ben ik op zoek naar een channeleditor die mij in staat stelt de frequenties in te vullen.
Ik heb er reeds een aantal geprobeerd:
- Chansort
- SamsChannelEditor
- Samsung_ChannelListPCEditor (Officieel samsung)
- Samtoolbox
Deze editors werken niet met het bestand van mijn ES series (6800) of zijn niet in staat de frequentie aan te passen.
Ik wil eigenlijk niet de TV opnieuw naar de kanalen laten zoeken. Deze op een USB-stick zetten en dan de sortering op de computer aan te passen om vervolgens weer het bestand in de TV te laden.
Ik wil gewoon rechtstreeks het bestand editeren en laden in de TV.
Wie heeft er een oplossing?
Ik heb er reeds een aantal geprobeerd:
- Chansort
- SamsChannelEditor
- Samsung_ChannelListPCEditor (Officieel samsung)
- Samtoolbox
Deze editors werken niet met het bestand van mijn ES series (6800) of zijn niet in staat de frequentie aan te passen.
Ik wil eigenlijk niet de TV opnieuw naar de kanalen laten zoeken. Deze op een USB-stick zetten en dan de sortering op de computer aan te passen om vervolgens weer het bestand in de TV te laden.
Ik wil gewoon rechtstreeks het bestand editeren en laden in de TV.
Wie heeft er een oplossing?
A life lived in fear is a life half lived
Verwijderd
Heb je de nieuwste versie van Chansort geprobeerd v2013-11-16 ?
Chansort wordt zeer regelmatig geupdate.
Andere dan deze 4 ken ik ook niet.
Andere dan deze 4 ken ik ook niet.
Deze heb ik nu ook geprobeerd. Maar ook daar is het niet mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:54:
Heb je de nieuwste versie van Chansort geprobeerd v2013-11-16 ?
A life lived in fear is a life half lived
Verwijderd
Beide gaan woensdag vervangen worden, hopelijk neemt het aantal problemen met me ES8000 dan STERK AF.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:34:
Update:
Selectro komt langs voor me WIFI en bluetooht
Nieuwe smarthub voor ES7000/ES8000 (versie 4.590.50).
Verwijderd
Zeker weten dat die nieuw is ? Nummer komt me wel heel erg bekend voor.
En alle problemen zijn er ook nog steeds.
En alle problemen zijn er ook nog steeds.
Of de problemen er nog zijn kan ik nu nog niet zeggen, als hij het 2 dagen doet hoop ik van wel.
De vorige versie was 4.568.5.0 (had het opgeschreven). Op Samsungworld hebben ze me gezegd dat er problemen zouden zijn met de servers en dat er aan gewerkt word. Voor mij telt maar één ding, dat het opgelost is want ik word het wel beu na al het resetten van die accounts keer op keer terug in te stellen.
De vorige versie was 4.568.5.0 (had het opgeschreven). Op Samsungworld hebben ze me gezegd dat er problemen zouden zijn met de servers en dat er aan gewerkt word. Voor mij telt maar één ding, dat het opgelost is want ik word het wel beu na al het resetten van die accounts keer op keer terug in te stellen.
Waar controleer je dat nummer?Alberto-capo schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:48:
Nieuwe smarthub voor ES7000/ES8000 (versie 4.590.50).
Bedankt!
@Dragunov ga in je smarthub, dan tools-instellingen-over smarthub. ;-)
Zijn er nog opties om het updaten van smarthub te bespoedigen en-of te omzeilen ? Ik krijg nu al een week de melding om te updaten, maar hij voltooid het niet. Inmiddels al bedraad en onbedraad geprobeerd, smarthub al eens gereset, maar no luck. Ik heb 1 keer gezien dat alle apps geupdate waren en herinstalleerd, maar een uur later waren ze weer weg en kon ik weer updaten
. En aangezien stap 1 bij het updaten blijkbaar het verwijderen van de software is ben ik alweer een week verstoken van Netflix
. Het gaat hier trouwens om een ES6100

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Terug vastgelopen de TV door de Smart Hub
Verwijderd
Het is echt drama die SmartHub, en Samsung tja doodstil al weken op mijn vragen.
Ik hoop dat de man van de service die deze week komt wat voor me kan doen.
Ik hoop dat de man van de service die deze week komt wat voor me kan doen.
Voorlopig werkt men Smarthub nog, maar voor hoelang.... :-/
Verwijderd
Nou monteur geweest, WIFI kapot, Bluetooht kapot en van de camera zat er een kabel klem waardoor waarschijnlijk de camera en de Mic het regelmatig niet deden.
Nu duimen dat alles weer werkt.
TV is nu voor 75% vervangen sinds aankoop !
Nu duimen dat alles weer werkt.
TV is nu voor 75% vervangen sinds aankoop !
Weet iemand hoe je de Wifi uitzet op een ES8000?
Hij gooit voor de zoveelste keer mijn gehele netwerk ik puin en ik wil het nu een keer oplossen en de Wifi op de TV gebruik ik toch nooit...
Hij gooit voor de zoveelste keer mijn gehele netwerk ik puin en ik wil het nu een keer oplossen en de Wifi op de TV gebruik ik toch nooit...
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Alléé smarthub weer vast en terug update en geeft als versie terug de vorige aan 4.568.5.0.
Wat een ellende.......
Wat een ellende.......
Verwijderd
Ik zie op dit forum dat ik niet de enige ben met problemen na firmware update naar 2011.1. Ik heb een UE40ES8000. Bij mij draaien alle SmartHub apps sindsdien heel traag en bijv. de 3D explorer komt met een error dat er geen netwerkverbinding is LOL. En wat je ook aan ze vraagt, de servicedesk blijft alleen maar bleren "updaten en resetten". Precies dat is wat mijn televisie naar de knoppen heeft geholpen. En nu dus maar hopen dat Samsung met een fix komt.
Verwijderd
Wifi gaat uit zodra je een Lan kabel in je TV stopt.
SmartHub is nu al weken een ramp en ze doen er niks aan ik heb het al eerder gezegd je koopt een top TV, die barst van de problemen en ze reageren niet.
Gelukkig heeft de shop waar ik de TV kocht wel een goede band met de service dienst van Samsung.
SmartHub is nu al weken een ramp en ze doen er niks aan ik heb het al eerder gezegd je koopt een top TV, die barst van de problemen en ze reageren niet.
Gelukkig heeft de shop waar ik de TV kocht wel een goede band met de service dienst van Samsung.
Hallo mede-lotgenoten (SmartHub gedupeerden), Ik heb gisteren nogmaals gevraagd naar een oplossing voor dit probleem van het updaten en herstarten van de SmartHub op Samsungworld en kreeg als antwoord weer hetzelfde van hetzelfde...Firmware updaten via USB of online en SmartHub resetten.
Laatste firmware staat er reeds weken op. Dit is een droevige zaak en word misschien opgelost met nieuwe firmware maar intussen "ergernis". Voor degenen die netflix gebruiken in Nederland is dit helemaal wraakroepend !
Laatste firmware staat er reeds weken op. Dit is een droevige zaak en word misschien opgelost met nieuwe firmware maar intussen "ergernis". Voor degenen die netflix gebruiken in Nederland is dit helemaal wraakroepend !
En als ik de volledige netwerk functionaliteit uit wil hebben?Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:16:
Wifi gaat uit zodra je een Lan kabel in je TV stopt.
Ik gebruik het toch niet, daar heb ik andere spullen voor;)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Ik denk dat je dan in het service menu moet zijn, zag gisteren daar de monteur dingen aanpassen.
Helaas blijft bij een reset van de TV de netwerk gegevens erin waarom geen idee ?
Samsung dingetje.
Volgens de monteur die hier was is een groot deel van de Smathub problemen te wijten aan WIFI, maar goed ik heb hem weken aan de kabel gehad ivm defecte WIFI van de TV en de problemen bleven.
Helaas blijft bij een reset van de TV de netwerk gegevens erin waarom geen idee ?
Samsung dingetje.
Volgens de monteur die hier was is een groot deel van de Smathub problemen te wijten aan WIFI, maar goed ik heb hem weken aan de kabel gehad ivm defecte WIFI van de TV en de problemen bleven.
Van ons gaat TV iedere avond op zelfde uur automatisch uit (hij meldt eerst dat je OK moet drukken, om het niet te doen)
Al gekeken in instellingen en alles staat normaal goed.
Waar zou ik eigenlijk allemaal moeten kijken dan?
Al gekeken in instellingen en alles staat normaal goed.
Waar zou ik eigenlijk allemaal moeten kijken dan?
Verwijderd
Ik probeer al een week om contact te krijgen met de servicedesk bij samsungworld voor de smarthub kwestie maar word bij het inloggen steevast afgeserveerd met de melding OOPS Server error "Op dit moment zijn we bezig met het optimaliseren van SamsungWorld bla bla...."
Dus zelfs een kanaal waar je klachten of vragen kwijt wilt is niet bereikbaar.
Het wordt tijd om eens op zoek te gaan naar een director consumer electronics bij samsung.
Dus zelfs een kanaal waar je klachten of vragen kwijt wilt is niet bereikbaar.
Het wordt tijd om eens op zoek te gaan naar een director consumer electronics bij samsung.
Verwijderd
Nog maar een week, ik heb die vragen al weken open staan bij Samsung op FB, paar weken terug maar weer eens aangehaald ja de vraag stond nog steeds open, moest maar eens de reset blalalala proberen.
Daarna weer stil.
Daarna weer stil.
Ik heb nog maar is ge-post op Samsungworld ivm "Not - So - SmartHub..."
Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:02:
Kijk eens bij ECO instellingen of daar TV Automatisch uit soms aan staat.
Opgelost!
Automatisch uitschakelen als er 4 uur geen gebruikersactiviteit was, stond aan. Deze nu uitgezet.
Ik heb niet echt problemen met de smarthub. Misschien heb ik geluk? Wat zijn nu echt de problemen die optreden?
Mogelijkheid dat Smarthub niet start, dus 'Starten' blijft in rechterbovenhoek TV met die cirkel die errond draait. Als je terug op de knop drukt om eruit te gaan dan, dan loopt TV vast, dat is het probleem dat ik heb.
Heb al voorgehad dat Smarthub direct startte, maar niet altijd.
Verwijderd
Experimenten van de afgelopen dagen hebben mij deze bevindingen opgeleverd:
Als de spanning van de TV af is geweest (netstekker minimaal 30 sec. eruit) dan gaat de TV bij her-ingebruikname een software update van de smarthub uitvoeren, na afloop staat die op versie 4.568-5.0.
Als je daarna in smarthub de Samsung Apps selecteert (niet starten) en je doet 'opnieuw installeren' via de tools knop dan zit je na afloop op smarthub versie 4.590-5.0
Je kan deze cyclus eindeloos herhalen. Vreemd toch? Waarom moet de firmware iedere keer worden geupdate, en waarom via twee stappen?? Er zijn genoeg mensen die hun TV 's-nachts via een harde schakelaar op een stekkerblok uitzetten.
Verder geconstateerd dat voor de draadloze setup geldt (bij mij althans) dat de TV van de muur afhalen het verschil maakt tussen niet werken en wel (beter) werken.
Mijn WIFI in combinatie met TV aan de muur gemonteerd situatie is na de 2011 update dus niet meer goed genoeg om smarthub goed te kunnen laten draaien. Dit is vreemd want er is niks veranderd in mijn WIFI netwerkje, het signaal is niet minder sterk geworden. Je zou dus kunnen zeggen dat de TV 'veeleisender' is geworden qua netwerk performance. Alleen hard-wired LAN kabel werkt nog naar behoren.
Ik heb ook nog een netwerk sniffer aangesloten gehad om te zien wat er gebeurt, welke verschillen tussen wireless en wired, maar interpretatie is erg lastig zonder enige documentatie. Ik zie wel dat bij wireless de round-trip-time van de http frames iets hoger is dan bij wired. Wellicht gebruikt de software dit als een maatstaf voor de kwaliteit van de netwerkverbinding?? Om een sessie dus goed- of af te keuren.
En nu maar zien dat Samsung dit verhaal gaat oppakken. Zij komen voorlopig nog niet verder dan "resetten". Best wel triest..
Iemand comments of suggesties?
Als de spanning van de TV af is geweest (netstekker minimaal 30 sec. eruit) dan gaat de TV bij her-ingebruikname een software update van de smarthub uitvoeren, na afloop staat die op versie 4.568-5.0.
Als je daarna in smarthub de Samsung Apps selecteert (niet starten) en je doet 'opnieuw installeren' via de tools knop dan zit je na afloop op smarthub versie 4.590-5.0
Je kan deze cyclus eindeloos herhalen. Vreemd toch? Waarom moet de firmware iedere keer worden geupdate, en waarom via twee stappen?? Er zijn genoeg mensen die hun TV 's-nachts via een harde schakelaar op een stekkerblok uitzetten.
Verder geconstateerd dat voor de draadloze setup geldt (bij mij althans) dat de TV van de muur afhalen het verschil maakt tussen niet werken en wel (beter) werken.
Mijn WIFI in combinatie met TV aan de muur gemonteerd situatie is na de 2011 update dus niet meer goed genoeg om smarthub goed te kunnen laten draaien. Dit is vreemd want er is niks veranderd in mijn WIFI netwerkje, het signaal is niet minder sterk geworden. Je zou dus kunnen zeggen dat de TV 'veeleisender' is geworden qua netwerk performance. Alleen hard-wired LAN kabel werkt nog naar behoren.
Ik heb ook nog een netwerk sniffer aangesloten gehad om te zien wat er gebeurt, welke verschillen tussen wireless en wired, maar interpretatie is erg lastig zonder enige documentatie. Ik zie wel dat bij wireless de round-trip-time van de http frames iets hoger is dan bij wired. Wellicht gebruikt de software dit als een maatstaf voor de kwaliteit van de netwerkverbinding?? Om een sessie dus goed- of af te keuren.
En nu maar zien dat Samsung dit verhaal gaat oppakken. Zij komen voorlopig nog niet verder dan "resetten". Best wel triest..
Iemand comments of suggesties?
Verwijderd
Dat is precies wat ik ook heb, vanmorgen effe snel wat nakijken, dus niet weer een "Update" van de SmartHub.Dragunov schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:12:
Mogelijkheid dat Smarthub niet start, dus 'Starten' blijft in rechterbovenhoek TV met die cirkel die errond draait. Als je terug op de knop drukt om eruit te gaan dan, dan loopt TV vast, dat is het probleem dat ik heb.
Verwijderd
En ook dat is niet altijd zo, mijn TV is van de week uit elkaar geweest en zelfs een ander mainboard getest, er vonden geen update's plaats na het weer aansluiten van het orginele board, ondanks dat de TV dus geruime tijd spanningsloos is geweest.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:40:
Experimenten van de afgelopen dagen hebben mij deze bevindingen opgeleverd:
Na dat de TV vannacht gewoon in standbye geweest was, kwam wel weer die irri update van niks.
Toen ik me TV na me verhuis wou koppelen aan me nieuwe modem (Telenet), zag TV wel netwerk, maar wou na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord geen connectie maken, dus heb TV moeten resetten en dan eigenlijk volledig opnieuw moeten beginnen zoals een TV die net uit de doos kwam.
Dan is alles na een paar keer proberen wel gelukt en werkt het draadloos internet terug op TV, enkel de Smarthub vertoont nog steeds de problemen, in vorige pagina's reeds vermeld.
Ik vraag me dan eigenlijk af waar het precies is misgelopen met die Smarthub, want altijd al gebruik gemaakt ervan en nooit problemen ondervonden ermee!
Dan is alles na een paar keer proberen wel gelukt en werkt het draadloos internet terug op TV, enkel de Smarthub vertoont nog steeds de problemen, in vorige pagina's reeds vermeld.
Ik vraag me dan eigenlijk af waar het precies is misgelopen met die Smarthub, want altijd al gebruik gemaakt ervan en nooit problemen ondervonden ermee!
@ galaxyprof, ik heb identiek dezelfde problemen. Altijd wisselt de SmartHub versie. Bij mij is alles bekabeld en gebruik geen wifi.
Prachtig dat ik totaal geen problemen heb met m'n Samsung TV. Op geen enkel vlak. Heb een 55ES7000 en al sinds de aankoop ervan alleen maar pluspunten.
Behalve dat ze de CI adapter een keer hebben vervangen
Behalve dat ze de CI adapter een keer hebben vervangen
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Hier de enige problemen:
- Smarthub die soms wil updaten. Gebruik dat ding niet eens.
- Als ik relatief grote mkv's met ingebouwde subs van mijn NAS wil afspelen en er srt ondertiteling naast zet, kiest de mediaspeler vaak de ingebouwde subs, zonder de mogelijkheid dit te switchen. Heeft geloof ik te maken dat hij al begint te spelen voordat alles goed gebufferd is (er staat nog laden) en dan automatisch de ingebouwde subs kiest. Bij kleinere bestanden is dit niet zo. Als ik de ingebouwde subs via MKV Toolnix verwijder, dan pakt hij de srt wel. Vreemd en irritant.
Verder nooit problemen.
- Smarthub die soms wil updaten. Gebruik dat ding niet eens.
- Als ik relatief grote mkv's met ingebouwde subs van mijn NAS wil afspelen en er srt ondertiteling naast zet, kiest de mediaspeler vaak de ingebouwde subs, zonder de mogelijkheid dit te switchen. Heeft geloof ik te maken dat hij al begint te spelen voordat alles goed gebufferd is (er staat nog laden) en dan automatisch de ingebouwde subs kiest. Bij kleinere bestanden is dit niet zo. Als ik de ingebouwde subs via MKV Toolnix verwijder, dan pakt hij de srt wel. Vreemd en irritant.
Verder nooit problemen.
Verwijderd
Net even gechat met Samsung, ja service bellen en een afspraak maken, kom op monteur is net een week terug geweest.
Ben zo klaar mat Samsung, heb de chat maar gestopt het levert toch niks op, ook aangehaald dat vele er last van hebben.
Ben zo klaar mat Samsung, heb de chat maar gestopt het levert toch niks op, ook aangehaald dat vele er last van hebben.
Andre, ik zou het verhaal eens neerleggen bij de plaats van aankoop. Misschien kunnen zij iets betekenen voor je.
Ik heb ook geen problemen met SmartTV (behalve dan met de aanwezigheid ervan, wat een baggerzooi...een paar handige apps maar 99% van wat in de market staat is absolute shit).
Grote MKVs (>15Gb) worden niet afgespeeld lijkt het, kleinere geen probleem.
Verder prima TV, had alleen een maatje groter gewild ten koste van al die nutteloze toeters en bellen.
Grote MKVs (>15Gb) worden niet afgespeeld lijkt het, kleinere geen probleem.
Verder prima TV, had alleen een maatje groter gewild ten koste van al die nutteloze toeters en bellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 04-12-2013 22:08 ]
Vraag me niet waaraan het ligt, maar volgens mij speelt hij die 15GB MKV's gewoon af hoor. Het duurt alleen een pokketijd voor de TV daadwerkelijk begint met het afspelen (althans, dat ervaar ik hier wel eens)
[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 04-12-2013 23:31 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
MKV's van wat dan ook zijn geen enkel probleem zelfs draadlos niet 35GB gene probleembegint na 5 seconden te spelen.
SmartHub wordt hier heel veel gebruikt, voor o..a Plex wat hier de standaard is voor het gebruik van Media bestanden.
SmartHub wordt hier heel veel gebruikt, voor o..a Plex wat hier de standaard is voor het gebruik van Media bestanden.
Ik gebruik mijn smarttv icm met serviio zowel op de PC als op de NAS en kan het iedereen aanraden. En MKV van 20 gig is geen uitzondering. Echter heb ik wel alles bedraad uitgevoerd.
Het lijkt alsof het laden/opstarten van MKV's langer duurt sinds firmware 2011. Ik kan wel gewoon alle MKV's afspelen van mijn NAS met Twonkyserver in Samsung Link. Ongeacht de grootte.
Verwijderd
Had gisteren een kaart avondje, zie ik ineens dat van mijn TV de backlight aan is. Dus ik wil de TV uit zetten met de powertoets op de afstandsbediening, gaat de TV aan (met beeld) in plaats van uit. De TV stond nog uit dus met het backlight aan !!. erg raar.
uurtje later weer precies het zelfde !!
Raar, dit was dus snachts na twaalven of zo.
Weet iemand wat dat is ??
Nee geen idee maar klinkt een beetje eng. Ik zou niet willen dat mijn televisie aan gaat zonder dat ik het wil. Niet alleen voor stroom consumptie maar meer ook met andere zaken als wie is er verantwoordelijk als dat ding ineens in de fik vliegt? De verzekering dekt dat denk ik niet. Het verhalen op Samsung lijkt me een onmogelijke klus...
Wat ik zelf de afgelopen twee weken heb al meerdere keren heb gehad is dat ik de tv aan zet en gewoon geen beeld krijg. Heb een Harmony One+ en ik doe daar mijn Bose set (aangesloten op de tv), TV en Ziggo box in één keer aan. Alles gaat goed en de tv moet een soort van aan staan want ik krijg wel geluid maar gewoon geen beeld. Ik krijg volgens mij ook niet dat startschermpje van Samsung Smart TV. Even de tv los uit en weer aan zetten verhelpt het probleem meteen. Iemand meer dit gehad?
Wat ik zelf de afgelopen twee weken heb al meerdere keren heb gehad is dat ik de tv aan zet en gewoon geen beeld krijg. Heb een Harmony One+ en ik doe daar mijn Bose set (aangesloten op de tv), TV en Ziggo box in één keer aan. Alles gaat goed en de tv moet een soort van aan staan want ik krijg wel geluid maar gewoon geen beeld. Ik krijg volgens mij ook niet dat startschermpje van Samsung Smart TV. Even de tv los uit en weer aan zetten verhelpt het probleem meteen. Iemand meer dit gehad?
Dat is dus de update zoals Andreipad al zegt.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:48:
Had gisteren een kaart avondje, zie ik ineens dat van mijn TV de backlight aan is. Dus ik wil de TV uit zetten met de powertoets op de afstandsbediening, gaat de TV aan (met beeld) in plaats van uit. De TV stond nog uit dus met het backlight aan !!. erg raar.
Jup, ook dat ervaar ik regelmatig sinds firmware 2011... inderdaad zonder SmartTV logo en vervolgens blijft de TV eindeloos opnieuw opstarten zo lijkt het wel. Als ik dan wat toetsen op de afstandsbediening indruk lijkt hij weer normaal op te starten. Mijn vermoeden is dat dit probleem ook met de Smarthub te maken heeft.LockTar schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:07:
de tv moet een soort van aan staan want ik krijg wel geluid maar gewoon geen beeld. Ik krijg volgens mij ook niet dat startschermpje van Samsung Smart TV. Even de tv los uit en weer aan zetten verhelpt het probleem meteen. Iemand meer dit gehad?
[ Voor 5% gewijzigd door TranceDJ op 09-12-2013 21:53 ]
Dus als jij wat toetsen indrukt gaat het wel goed? Dus gewoon van kanaal wisselen bedoel je? Ik heb een universele afstandbediening dus die doet mijn ziggo cisco apparaat van kanaal laten wisselen. Uit en aan zetten verhelpt in ieder geval het probleem.TranceDJ schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:53:Als ik dan wat toetsen op de afstandsbediening indruk lijkt hij weer normaal op te starten. Mijn vermoeden is dat dit probleem ook met de Smarthub te maken heeft.
Kunnen de nieuwe TV's mediabestanden inclusief ondertitels afspelen?
Of is hier alsnog een mediaspeler voor nodig?The.Avengers.2012.1080p.x264.NLSubs-QoQ.mkv
The.Avengers.2012.1080p.x264.NLSubs-QoQ.srt
Verwijderd
Van de week de SmartHub kompleet geresset ging 1 dag goed nu is het weer dagelijks rommel.
En Samsung weet van niks, jaja
Edit:
Toch maar weer in de Chat gedoken, ditmaal een betere dame, maandag een afspraak voor een remote sessie ze gaan meekijken in de TV wat er evt mis gaat in de SmartHub.
Duidelijk aan ze laten weten dat er vele zijn met dit probleem, dus wie weet komt er voor meerdere een oplossing uit.
En Samsung weet van niks, jaja
Edit:
Toch maar weer in de Chat gedoken, ditmaal een betere dame, maandag een afspraak voor een remote sessie ze gaan meekijken in de TV wat er evt mis gaat in de SmartHub.
Duidelijk aan ze laten weten dat er vele zijn met dit probleem, dus wie weet komt er voor meerdere een oplossing uit.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 12:00 ]
Top thanks. Zijn je WiFi problemen inmiddels verholpen?
Verwijderd
Ja WIFI probleem is opgelost, WIFI module en Bluetooth waren defect zijn door Samsung vervangen
Verwijderd
@andreipad. Same story here.
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een remote sessie morgen. Telefonische Helpdesk had er nog niet eerder van gehoord. Dit bewijst wel hoe goed hun interne processen op orde zijn.
In hun klachtenregistratie kunnen ze kennelijk niet terugzien dat dit vaker is gemeld. Of ze doen alsof..
Voor mij is overduidelijk dat versie 2011.1 de veroorzaker is van een total fuckup van smarthub.
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een remote sessie morgen. Telefonische Helpdesk had er nog niet eerder van gehoord. Dit bewijst wel hoe goed hun interne processen op orde zijn.
In hun klachtenregistratie kunnen ze kennelijk niet terugzien dat dit vaker is gemeld. Of ze doen alsof..
Voor mij is overduidelijk dat versie 2011.1 de veroorzaker is van een total fuckup van smarthub.
Verwijderd
Ze moeten het weten want het FB team van Samsung kon een paar weken terug zien dat mijn opmerkingen en vraag over de SmartHub in het systeem nog open stonden, daarna nooit meer wat gehoord.
Laat je even het resultaat weten morgen ?
Laat je even het resultaat weten morgen ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 00:32 ]