Hebben de 2013-modellen een andere versie van Smart TV? Is het ook mogelijk om dit te krijgen op de 2012-modellen?
Ja en mwoah. De nieuwe versie van Smarthub is te krijgen als je een Evolution Kit installeert. http://itsalive.tv/smart-hub
Zal ik wel eens een Evo Kit kopen binnen een paar jaar
Verwijderd
Inderdaad of bij de komst van de 2014 kit moeten ze gaan stunten met de oude misschien dat ik er dan nog wel 1 haal, als er 75% van de prijs af is ofzo
Net weer naar zo Evo Kit gekeken maar die dingen zijn echt veelste duur... Als je de reviews leest krijg je er eigenlijk alleen maar een andere versie van Smart control voor en een nieuwe afstandbediening.
Verwijderd
twee extra CPU's, spraak bestruring sterk verbetert zegt men, nu is de TV te besturen met de zendernaam, dus geen nummers meer onthouden maar gewoon tegen de AB zeggen, RTL4 HD.
Voor de eerste 20 zenders niet zo'n supper handig iets maar voor minder bekeken zenders waarvan je de plek niet weet lijkt het mij een goede optie.
Voor de eerste 20 zenders niet zo'n supper handig iets maar voor minder bekeken zenders waarvan je de plek niet weet lijkt het mij een goede optie.
Heb je alleen geen ene donder aan wanneer je via glasvezel televisie kijkt...
Ik zie die spraakbesturing een beetje zoals Google Voice Search: een leuke gimmick, maar gebruiken, ho maar!
Verwijderd
Zojuist heeft Samsung gebeld over de SH problemen.
Helaas heeft dit voor als nog niks opgeleverd, er komt wel een monteur langs.
Dit zal aankomende donderdag gaan gebeuren.
Ze kwamen niet verder als: Vreemd, ja vreemd
Helaas heeft dit voor als nog niks opgeleverd, er komt wel een monteur langs.
Dit zal aankomende donderdag gaan gebeuren.
Ze kwamen niet verder als: Vreemd, ja vreemd
@Andreipad, thanks voor de info, ben benieuwd...
Verwijderd
Er waren geen afwijkingen te vinden in de FW's die stonden er goed op en waren ook de laatste, hij heeft nog wel even voor de zekerheid handmatig de FW van de SH er opnieuw opgezet, wat hij wel erg lang vondt duren, bleef heel lang op 50% staan en dan met hele kleine stapjes verder.
Dus misschien zit toch daar iets, heb hem ook verteld dat er andere waren met het zelfde probleem, helaas heeft de andere tweaker geen terug koppeling gegeven, anders hadden we daar ook wat aangehad.
Wat ik wel vreemd vondt is dat hij de andere melding niet terug kon vinden.
Dus misschien zit toch daar iets, heb hem ook verteld dat er andere waren met het zelfde probleem, helaas heeft de andere tweaker geen terug koppeling gegeven, anders hadden we daar ook wat aangehad.
Wat ik wel vreemd vondt is dat hij de andere melding niet terug kon vinden.
@Andreipad, op samsungworld reageren ze zelfs niet meer op het probleem.
Bij mij werkt SH soms 2 tot 3 dagen goed en dan begint het gewoonlijk weer vast te lopen.
Die handmatige FW van de SH er op zetten is dat iets dat we als gebruiker zelf kunnen doen of moet er daar een technieker voor langskomen ?
Bij mij werkt SH soms 2 tot 3 dagen goed en dan begint het gewoonlijk weer vast te lopen.
Die handmatige FW van de SH er op zetten is dat iets dat we als gebruiker zelf kunnen doen of moet er daar een technieker voor langskomen ?
Alles buiten de hardware van de Kit kunnen ze leveren in een software update
Verwijderd
Ook hier mijn reactie. Onderzoek op afstand leverde op dat alles goed staat zoals het hoort. Er wordt nu binnen de Samsung gelederen verder gezocht en ik zou worden geinformeerd. Heb ook verteld dat er meer mensen zijn met dezelfde klacht.
Ik wacht rustig af.
Ik wacht rustig af.
Verwijderd
De communicatie binnen Samsung is dus drama, mijn hulp wist van niks en was ook de eerste keer dat hij dit hoorde, zo jammer dat klanten zich inspannen en dat het bij Samsung blijft hangen tussen afdelingen.
Wel analoog begrijp ik?Wildfire schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:49:
Zowel de recorder als TV dienen een eigen smartcard te hebben. Zonder smartcard doet je HD recoder niets, zonder smartcard doet je TV niets. Tenminste, niet qua digitaal kijken.
Zo ja, maakt het dan niets uit of je een Ziggo of UPC recorder gebruikt?
Verwijderd
Nogmaals nieuws over me SH, ze gaan het mainboard vervangen, tja ik heb er geen goed gevoel bij maar ja. Als die er inzit is zo'n beetje alles vervangen aan me TV sinds begin 2013 !
@Andreipad, ik hoop dat het je probleem oplost dan weet ik wat me te wachten staat.
Ik ben eerder van dezelfde mening als galaxyprof, namelijk firmware 2011.1 als schuldige vh probleem.
De tijd zal het uitwijzen.
Hou ons op de hoogte... :-)
Ik ben eerder van dezelfde mening als galaxyprof, namelijk firmware 2011.1 als schuldige vh probleem.
De tijd zal het uitwijzen.
Hou ons op de hoogte... :-)
@Andreipad, was iets vergeten te zeggen.
Ik heb in de netwerkinstellingen het DNS adres verandert in 8.8.8.8 (is google DNS) en sindsdien blijft het toch al 3, 4 dagen werken. Of dit zo blijft weet ik ni maar ondertussen, we zien wel.
Ik heb in de netwerkinstellingen het DNS adres verandert in 8.8.8.8 (is google DNS) en sindsdien blijft het toch al 3, 4 dagen werken. Of dit zo blijft weet ik ni maar ondertussen, we zien wel.
Verwijderd
Ik ben er ook van overtuigt dat het een FW probleem is heb dit ook al vele keren tegen de support gezegd maar gaan ze niet op in, nouja we zien wel.
De TV is bagger maar de service blijft goed, en das een kleine troost.
Nadat ik de SH had gereset werkte het ook een paar dagen, vandaag alweer 2x een vast loper gehad.
De TV is bagger maar de service blijft goed, en das een kleine troost.
Nadat ik de SH had gereset werkte het ook een paar dagen, vandaag alweer 2x een vast loper gehad.
Ik vind het eerder omgekeerd, de TV is goed maar de support en het software (firmware) team is bagger
Verwijderd
Tv is ook niet goed, in 1 jaar tijd is nu bijna de complete TV vervangen lijkt me dan geen goede TV.
Zodra je eenmaal contact hebt met de service loopt het allemaal soepel en snel.
Zodra je eenmaal contact hebt met de service loopt het allemaal soepel en snel.
Jouw tv is niet goed. En dat is heel erg vervelend, maar hier nog geen enkel probleem gehad in 1,5 jaar (afkloppen). En het aantal klachten (op het aantal verkochte tv's) vind ik eerlijk gezegd erg laag.
Ben bang dat je echt ontzettend veel pech hebt met jouw exemplaar. In elkaar gezet door een dronken Koreaan ofzo
Ben bang dat je echt ontzettend veel pech hebt met jouw exemplaar. In elkaar gezet door een dronken Koreaan ofzo
Verwijderd
Haha ja zoiets zal het zijn, mijn schoonouders hebben ook een ES8000 en ook geen problemen een vriend van me een ES7000 ook geen problemen.
Maar als je zoveel geld uitgeeft aan een TV is zo'n jaar niet goed voor je vertrouwen in Samsung.
Ik hoop dat ze nu gaan bewijzen dat het anders is.
Maar als je zoveel geld uitgeeft aan een TV is zo'n jaar niet goed voor je vertrouwen in Samsung.
Inderdaad en enige probleem dat ik eigenlijk heb, zo nu en dan, is met de SH
Hier is het euvel sinds FW 2011.1 dat de TV (ES7000) regelmatig de Smart Hub versie gaat 'updaten'. Ofja updaten? Daarna staat nog precies dezelfde Smart Hub versie geinstalleerd. Dit gebeurd meestal wanneer ik de TV net heb aangezet en ik de Smart Hub wil gebruiken. Erg vervelend want tijdens het update proces kun je de Smart Hub niet gebruiken en moet ik ca 5 minuten wachten.
Verder loopt de Smart Hub af en toe vast en heeft de TV daarna moeite om fatsoenlijk op te starten. Met dat laatste bedoel ik dat het scherm op zwart blijft hangen (het SmartTV logo wordt niet eens weergegeven) en na 10 sec. weer automatisch aan/uit gaat. Vaak start hij pas goed door als ik enkele toetsen van de AB indruk. Voorheen (voor FW 2011.1) geen problemen.
Verder loopt de Smart Hub af en toe vast en heeft de TV daarna moeite om fatsoenlijk op te starten. Met dat laatste bedoel ik dat het scherm op zwart blijft hangen (het SmartTV logo wordt niet eens weergegeven) en na 10 sec. weer automatisch aan/uit gaat. Vaak start hij pas goed door als ik enkele toetsen van de AB indruk. Voorheen (voor FW 2011.1) geen problemen.
En dat is het precies. Ik denk dat ik nooit meer een Samsung TV zou kopen. De enige manier waarop me hadden kunnen overhalen is aantonen dat ik echt pech had. En dat kan volgens mij maar op één manier: mijn TV omwisselen met een andere die geen kuren vertoont (en de mijne onderzoeken). Maar dat doen ze niet.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:09:
Verwijderd
Weet niet of ik hier op de juiste plek dit plaats, maar dan hoor ik t wel
Zit ff aan te hikken tegen t aansluiten op de ES8000 van de WD media player via HDMI plus t aansluiten van mijn PC via HDMI
Zie aan de achterkant diverse poorten met HDMI aansluitingen, maar snap niet waar ik de HDMI kabel van de mediaplayer in moet steken en ook niet welke poort ik moet gebruiken om de PC HDMI kabel in te pluggen
Iemand een helpende 'hand' ?? Alvast bedankt
Zit ff aan te hikken tegen t aansluiten op de ES8000 van de WD media player via HDMI plus t aansluiten van mijn PC via HDMI
Zie aan de achterkant diverse poorten met HDMI aansluitingen, maar snap niet waar ik de HDMI kabel van de mediaplayer in moet steken en ook niet welke poort ik moet gebruiken om de PC HDMI kabel in te pluggen
Wat is het probleem dan? Gewoon stekkers erin en gaan met die banaan...Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:13:
Weet niet of ik hier op de juiste plek dit plaats, maar dan hoor ik t wel
Verwijderd
in de winkel werd mij verteld dat de ARC en de MHL HDMI aansluiting niet geschikt zijn voor PC en / of mediaplayer
ik wil niet t risico lopen dat ik de Telegraaf haal met een big bang vandaar mijn vraag
ik wil niet t risico lopen dat ik de Telegraaf haal met een big bang vandaar mijn vraag
Je hoeft nergens bang voor te zijn hoor. Het werkt wel of het werkt niet. Er gaat niks kapot.
En volgens mij heb ik mijn mediaplayer al op iedere poort gebruikt.
En volgens mij heb ik mijn mediaplayer al op iedere poort gebruikt.
Ik heb al mijn HDMI poorten gebruikt. Voor oa playstation, iMac mini en heb er ook een mediaplayer op gehad. Werkt allemaal prima!Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:27:
in de winkel werd mij verteld dat de ARC en de MHL HDMI aansluiting niet geschikt zijn voor PC en / of mediaplayer
Verwijderd
Goed mensen nieuw mainboard zit er in, in de fabrieks instellingen waren de errors van de vorige reparatie nog aanwezig, dus niet goed gereset, nu alles wel gereset.
Dit mainboard heeft FW 2008 en weet je ik laat dat voorlopig lekker zo.
Heb de update uitgezet.
Volgens deze monteur waren dit soort problemen ook te wijten aan een trage upload via UPC.
Die hebben een up van 6, zou volgens hem te laag zijn.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.
Dit mainboard heeft FW 2008 en weet je ik laat dat voorlopig lekker zo.
Heb de update uitgezet.
Volgens deze monteur waren dit soort problemen ook te wijten aan een trage upload via UPC.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.
Haha, dat lijkt me sterk. Dat betekent dat bijna alle adsl klanten te weinig upload hebben, of mensen met een lager abo bij kabel? En de 6Mbps is ook nog eens het Power pakket. En als het aan het de upload ligt, waarom dan het mainboard vervangen? Beetje rare opmerking van de monteur.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:26:
Verwijderd
Het zou dan te lang duren voor dat de data binnen is waardoor de SH vast kon lopen.
Ik ben maar niet in gesprek gegaan, had daar geen zin meer in :-)
Heb zelf het power pakket, sinds kort en me upload is dus alleen maar sneller geworden, dan in het verleden en juist dat zou nu het probleem zijn.
Voor als nog geen vastlopers
Heb zelf het power pakket, sinds kort en me upload is dus alleen maar sneller geworden, dan in het verleden en juist dat zou nu het probleem zijn.
Voor als nog geen vastlopers
@Andreipad, heeft volgens mij niks te maken met je upload, dan is het bij al die anderen ineens de upload die niet meer goed is en voor die laatste firmware werkte wel alles goed...Als je de firmware op 2008 laat staan zal het 9 van de 10 opgelost zijn denk ik.
Verwijderd
Ik heb nu weer een razend snelle SH, knop indrukken en hoop hij staat voor, dus de eerste tekenen zijn goed.
@Andreipad, je kan het beste wachten tot er een nieuwe FW uitkomt en dan horen of het SH probleem is opgelost en eventueel updaten maar nu niets doen das t'beste.
PS: Ik vind deze TV (UE46ES7000) kwa beeld super, satelliet ontvanger werkt ook super, heb er een vlakantenne met motor aanhangen en kan deze via de tuner tot op 1/10 graad afregelen en ontvang daar 10satellieten mee. Wat betreft SH das een ander verhaal
PS: Ik vind deze TV (UE46ES7000) kwa beeld super, satelliet ontvanger werkt ook super, heb er een vlakantenne met motor aanhangen en kan deze via de tuner tot op 1/10 graad afregelen en ontvang daar 10satellieten mee. Wat betreft SH das een ander verhaal

[ Voor 44% gewijzigd door Alberto-capo op 19-12-2013 22:51 ]
Heeft dat dan niet eerder te maken met de download?Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:10:
Het zou dan te lang duren voor dat de data binnen is waardoor de SH vast kon lopen.
Dito, heeft niets te maken met Upload bandbreedte, misschien download bandbreedte, mits je nog in het 9600 baud modem tijdperk zitbarrymossel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:38:
[...]
Heeft dat dan niet eerder te maken met de download?Maar ik begrijp je volkomen, daar kun je beter niet op reageren...
charleyr
Ik heb lang zitten zoeken, maar ik weet het nog steeds niet zeker.
Ik heb een es5500, 32". Welke audio-formaten worden verstuurd over de digital (optical) out?
Ik gebruik de smart functionaliteit om films af te spelen en heb de optical out op mijn marantz nr1403 aangesloten. Ik vroeg me nu af of de optical out 5.1 signalen doorstuurt. Ik zie bij audio ondersteuning wel dolby digital plus staan en dts 2.0 + digital out.
Ik heb mijn sub op de lfe output aangesloten en heb nu een film opstaan met dts5.1. Als het dts2.0 is zoals in de specs staat zou ik dus niets moeten horen door mijn sub, maar ik hoor em wel degelijk wat afspelen.
Ik heb een es5500, 32". Welke audio-formaten worden verstuurd over de digital (optical) out?
Ik gebruik de smart functionaliteit om films af te spelen en heb de optical out op mijn marantz nr1403 aangesloten. Ik vroeg me nu af of de optical out 5.1 signalen doorstuurt. Ik zie bij audio ondersteuning wel dolby digital plus staan en dts 2.0 + digital out.
Ik heb mijn sub op de lfe output aangesloten en heb nu een film opstaan met dts5.1. Als het dts2.0 is zoals in de specs staat zou ik dus niets moeten horen door mijn sub, maar ik hoor em wel degelijk wat afspelen.
Verwijderd
Ook nog een vraagje, zijn er meer mensen waar bij het geluid van filmverhuur bedrijven o..a MovieMax niet werkt ?
Bij alle andere app's heb ik gewoon geluid.
Bij alle andere app's heb ik gewoon geluid.
Verwijderd
Niemand d ie hier ook last van heeft of er een oplossing voor weet.
Want films huren is nu onmogelijk omdat we geen geluid hebben.
Het komt dus voor bij de MovieMax app en de Pathé Thuis, alle ander App's hebben gewoon geluid.
Wordt het geluid van deze app's anders bestuurt ?
TV is zowel via Opti als HDMI op mij Onkoy aangesloten.
Want films huren is nu onmogelijk omdat we geen geluid hebben.
Het komt dus voor bij de MovieMax app en de Pathé Thuis, alle ander App's hebben gewoon geluid.
Wordt het geluid van deze app's anders bestuurt ?
TV is zowel via Opti als HDMI op mij Onkoy aangesloten.
De TV kan gewoon Dolby Digital en DTS uitsturen, soms moet je alleen in het geluidsmenu de output goed zetten omdat 'ie soms op PCM staat ipv DD of DTS.Britske schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:55:
Ik heb lang zitten zoeken, maar ik weet het nog steeds niet zeker.
Ik heb een Samsung UE46ES6570 en een Marantz NR1403. Deze heb ik verbonden met HDMI.
ARC (Audio Return Channel) heeft tot een dag of 2 terug altijd perfect gewerkt. Helaas werkt het momenteel niet meer. Van de een op de andere dag is de samenwerking ermee opgehouden.
In de TV staat CEC aan, op de receiver ook. HDMI control staat ook op beide aan.
De Samsung beschikt over de nieuwste software.
Ik heb reeds een andere kabel geprobeerd.
Heft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
ARC (Audio Return Channel) heeft tot een dag of 2 terug altijd perfect gewerkt. Helaas werkt het momenteel niet meer. Van de een op de andere dag is de samenwerking ermee opgehouden.
In de TV staat CEC aan, op de receiver ook. HDMI control staat ook op beide aan.
De Samsung beschikt over de nieuwste software.
Ik heb reeds een andere kabel geprobeerd.
Heft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Na heel wat zoekwerk, kan ik niet vinden waar ik naar op zoek ben.
Toen ik een vriend mijn samsung 6500 tv liet zien, gebeurde er iets heel opmerkelijks. De TV stond aan en heb daarna mijn onkyo 616 aan gezet. De onkyo stond op TV/cd. Toen ik met de onkyo app op mijn android de onkyo harder zette, kwam het geluid van de tv over de boxen van de onkyo.
samsung en onkyo hangen allebei met wifi aan mijn netwerk. Er zit dus geen kabelverbinding tussen beide.
Nu kan ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar krijgen om op deze manier de tv over de boxen te laten klinken. Heeft iemand een idee welke instelling ik hiervoor moet hebben ?
Toen ik een vriend mijn samsung 6500 tv liet zien, gebeurde er iets heel opmerkelijks. De TV stond aan en heb daarna mijn onkyo 616 aan gezet. De onkyo stond op TV/cd. Toen ik met de onkyo app op mijn android de onkyo harder zette, kwam het geluid van de tv over de boxen van de onkyo.
samsung en onkyo hangen allebei met wifi aan mijn netwerk. Er zit dus geen kabelverbinding tussen beide.
Nu kan ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar krijgen om op deze manier de tv over de boxen te laten klinken. Heeft iemand een idee welke instelling ik hiervoor moet hebben ?
Verwijderd
Even een terug koppeling over mijn SH, toe mijn verbazig werkt die nu al meer dan twee weken probleem loos start vlug op loopt niet vast geen "updates" FW nog steeds 2008. En die ga ik dus niet update.
Jammer dat je niet terug in FW's kunt anders waren er denk ik veel problemen opgelost.
Nog iemand contact met Samsung gehad over dit probleem ?
Jammer dat je niet terug in FW's kunt anders waren er denk ik veel problemen opgelost.
Ik denk dat het dan gewoon afwachten is tot een volgende firmware update
Verwijderd
Zolang Samsung het smarthub probleem niet herkent/onderkent is er geen reden om aan te nemen dat er iets wordt opgelost in een volgende firmware na 2011.1Dragunov schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:34:
Ik denk dat het dan gewoon afwachten is tot een volgende firmware update
In plaats van afwachten zou ik zeggen, degenen die nog geen contact hebben gehad met Samsung, doe dit graag snel. Hoe meer mensen dit probleem melden hoe groter de kans dat er iets gebeurt.
Verwijderd
Op zich wel prettig maar het vervangen van het moederbord door eentje met een lagere firmware versie is een workaround en geen oplossing. Iedere keer die tv openmaken is aanleiding voor nieuwe problemen. Voor mij is dit dus een laatste optie.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:20:
Even een terug koppeling over mijn SH, toe mijn verbazig werkt die nu al meer dan twee weken probleem loos start vlug op loopt niet vast geen "updates" FW nog steeds 2008. En die ga ik dus niet update.
Als ze niks doen om dit probleem op te lossen zal dit voor mij bij de volgende aankoop doorslaggevend zijn om naar een ander merk te gaan. Ik ben het stilaan wel beu om daar bij Samsung aan de bel te trekken. Heel da SmartHub gedoe is een flop, als de servers er nog is uitliggen kan je niks meer. Ik heb er mijn laptop aanhangen met xbmc en dit werkt altijd.
Iedereen goed einde jaar :-)
Iedereen goed einde jaar :-)
Efkes mijn issues met smarthub bij Samsung gemeld. Fw2011 maakt het gebruik van smarthub er niet fijner op...ll
Verwijderd
Het vervangen van het mainboard met een lager FW is inderdaad niet de oplossing, maar voor mij werkt het wel, en daar kan ik alleen maar blij mee zijn.
Verder kan ik alleen maar roepen: MELDT HET PROBLEEM BIJ SAMSUNG !
Verder kan ik alleen maar roepen: MELDT HET PROBLEEM BIJ SAMSUNG !
Ik had ook sinds de laatste update naar 2011 veel problemen met de smarthub.
Soms helemaal niet opstarten en elke keer bij het aanzetten van mijn TV updaten.
Met kerst week vrij en wilde wel een werkende TV hebben en de evolution kit gekocht nu een super snelle smarthub hoop dat dat zo blijft:-)
Soms helemaal niet opstarten en elke keer bij het aanzetten van mijn TV updaten.
Met kerst week vrij en wilde wel een werkende TV hebben en de evolution kit gekocht nu een super snelle smarthub hoop dat dat zo blijft:-)
Verwijderd
Haha ja das ook een optie, maar wel een beetje dure optie, maar bewijst wel dat het dus gewoon aan 2011.1 ligt, en niet aan het mainboard van de TV.
Ik heb mijn problemen met de Smart Hub ook bij Samsung gemeld: https://my.eu.samsung.com/tickets/311/6638
@TranceDJ, ik heb je antwoord van Samsung juist gelezen en het is lachwekkend.
Resetten ?????
Precies of we dat allemaal al niet gedaan hebben. Hopeloos gewoon...
Resetten ?????
Precies of we dat allemaal al niet gedaan hebben. Hopeloos gewoon...
Verwijderd
Schande!!!!!!
In veel landen zie je het zelfde probleem en Samsung komt niet verder dan resseten.
het wordt tijd dat er iets als radar bij gehaald wordt!!!!
In veel landen zie je het zelfde probleem en Samsung komt niet verder dan resseten.
Hey guys, even een vraag; ik heb een es5500 en na een dik jaar zou ik er graag wat boxen op willen aansluiten. (gebrek aan bass tijdens films is soms wat zielig) Maar euhm. Ik heb een setje over van mijn pc (met 3.5mm jack) maar deze tv heeft enkel optische audio out (denk ik) Bestaat er een tussenstuk of oplossing waardoor ik mijn pc boxen kan aansluiten op mijn tv? Of ben ik verplicht te gaan kijken naar een mediacenter... Ik zoek trouwens een zo goedkoop mogelijke oplossing.
Zit toch gewoon een optische audio out op (zie onderste aansluiting op plaatje)?Joindry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:48:
Hey guys, even een vraag; ik heb een es5500 en na een dik jaar zou ik er graag wat boxen op willen aansluiten. (gebrek aan bass tijdens films is soms wat zielig) Maar euhm. Ik heb een setje over van mijn pc (met 3.5mm jack) maar deze tv heeft enkel optische audio out (denk ik) Bestaat er een tussenstuk of oplossing waardoor ik mijn pc boxen kan aansluiten op mijn tv? Of ben ik verplicht te gaan kijken naar een mediacenter... Ik zoek trouwens een zo goedkoop mogelijke oplossing.

Ik roep iedereen op om een bericht te posten op de FB van Samsung.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:37:
Schande!!!!!!
Ja maar een omzetkabeltje van optisch naar 3.5 bestaat toch niet? Dat is de vraag. Mijn setje op overschot heeft enkel 3.5 mm jack.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:00:
[...]
Zit toch gewoon een optische audio out op (zie onderste aansluiting op plaatje)?
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 03-01-2014 16:51 ]
Als je de SCART-aansluiting niet gebruikt op de televisie, dan kun je deze gebruiken voor audio-out. Hiervoor heb je een SCART-blok nodig waarbij je kunt schakelen tussen de in- en output. Dat ziet er zo uit:Joindry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:48:

Vervolgens kun je de tulpaansluiting gebruiken om verbinding te maken tussen de speakers en de televisie dit met behulp van een Tulp naar 3.5mm jack.
Op die manier, excuus. Volgens mij zoek je dit danJoindry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:51:
[...]
Ja maar een omzetkabeltje van optisch naar 3.5 bestaat toch niet? Dat is de vraag. Mijn setje op overschot heeft enkel 3.5 mm jack.
Nee, dat gaat niet werken.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:37:
[...]
Op die manier, excuus. Volgens mij zoek je dit dan
@knights16, met deze gebeurd. Ben benieuwd....
[ Voor 48% gewijzigd door Alberto-capo op 03-01-2014 20:11 ]
Je zoekt toch gewoon dit kabeltje? Vertel anders een wat je precies wel zoekt?
http://www.allekabels.nl/...che-mini-jack-kabel-.html
Zoals ik al zei; Dat gaat niet werken. Daar zijn twee redenen voor:Noord27 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:15:
[...]
Je zoekt toch gewoon dit kabeltje? Vertel anders een wat je precies wel zoekt?
http://www.allekabels.nl/...che-mini-jack-kabel-.html
Met enkel een kabel kun je van een digitaal signaal geen analoog signaal maken.
Met een kabel kun je van licht geen elektriciteit maken.
Kortom, dat is niet de kabel die geschikt is. Die kabel is enkel geschikt voor apparaten met een optische 3,5mm Jack-uitgang / ingang zoals een aantal Apple computers hebben. Computerspeakers hebben dit simpelweg niet.
Fijn dat je nu wél uitlegt waarom dat niet zou gaan werken.
Dat stuk heb ik nog liggen, ergens bij mijn PS 1Dimens schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:32:
[...]
Als je de SCART-aansluiting niet gebruikt op de televisie, dan kun je deze gebruiken voor audio-out. Hiervoor heb je een SCART-blok nodig waarbij je kunt schakelen tussen de in- en output. Dat ziet er zo uit:
[afbeelding]
Vervolgens kun je de tulpaansluiting gebruiken om verbinding te maken tussen de speakers en de televisie dit met behulp van een Tulp naar 3.5mm jack.
Tulp naar 3.5jack zal ik moeten voor kijken in de winkel, maar dat zal me in ieder geval niet ruineren. Projectje voor morgen
Kan je niet gewoon de koptelefoon uitgang nemen? Die moet er toch wel op zitten!?Joindry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Dat stuk heb ik nog liggen, ergens bij mijn PS 1![]()
Tulp naar 3.5jack zal ik moeten voor kijken in de winkel, maar dat zal me in ieder geval niet ruineren. Projectje voor morgen
Let wel op dat het om een SCART-uitgang of regelbare gaat en niet een ingang. Met een ingang werkt het namelijk niet omdat de SCART-aansluiting op de televisie dan een signaal verwacht inplaats van een signaal afgeeft.Joindry schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Dat stuk heb ik nog liggen, ergens bij mijn PS 1![]()
Neen, geen koptelefoonuitgang. Of ik heb em nog niet gevonden, but pretty sure.apis29 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:07:
[...]
Kan je niet gewoon de koptelefoon uitgang nemen? Die moet er toch wel op zitten!?
Is dezelfde als afgebeeld, met een schakelaartje.Dimens schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:15:
[...]
Let wel op dat het om een SCART-uitgang of regelbare gaat en niet een ingang. Met een ingang werkt het namelijk niet omdat de SCART-aansluiting op de televisie dan een signaal verwacht inplaats van een signaal afgeeft.
[ Voor 39% gewijzigd door Joindry op 04-01-2014 12:22 ]
Verwijderd
Sinds gisteren werkt mijn Smart Hub niet meer icm Kpn interactieve tv. Alles gereset en bij het instellen van de Smart Hub ontbreekt ineens service provider KPN. Iemand het zelfde probleem?
Smart Hub i.c.m. KPN iTV? Waar heb je het over als ik vragen mag?
Tijd om te reageren ivm SmartHub problemen en firmware 2011.1 !!!
https://www.facebook.com/...ts=5¬if_t=feed_comment
Je zou ook gewoon kunnen reageren op de service die Samsung je probeert te bieden. Service komt niet van een kant.Alberto-capo schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:00:
Tijd om te reageren ivm SmartHub problemen en firmware 2011.1 !!!
Nou ik had een specifieke vraag en deze heb ik via de FB gesteld, ik kreeg op zondagmorgen om 07:30 een reactie. Dit vond ik toch echt wel service. mbt tot ons smarthub probleem, we moeten het zien te escaleren op het juiste niveau.Dimens schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:34:
[...]
Je zou ook gewoon kunnen reageren op de service die Samsung je probeert te bieden. Service komt niet van een kant.
Mijn FB post zit er ook bij
[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 05-01-2014 13:11 ]
hieronder een reactie van Samsung op mijn hulpvraag:
ik moet dit trouwens nog testen of het daadwerkelijk werkt !
poeh... lapje kant en klare tekst... een zgn "roll-back is mogelijk", maar als dat net zo soepel verloopt als een reset van de smarhub, dan vrees ik het ergste....Geadviseerd antwoord
Geachte XXXXXXX,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung TV. U geeft aan dat de Smarthub blijft updaten wanneer de TV wordt ingeschakeld.
Wat ik u allereerst zou willen vragen om uit te proberen is het resetten van de Smarthub. Deze functie kunt u openen door in de Smarthub op de 'Tools-knop' op de afstandsbediening te drukken. Vervolgens kunt u onder het kopje 'settings' kiezen voor 'resetten'.
Indien u dit heeft gedaan en dit heeft geen resultaat zou ik u willen vragen de TV te updaten via een USB. Op onze website kunt u een oudere versie terugvinden welke u wellicht kunt installeren op de TV. Dit kunt u doen door middel van de volgende stappen.
1. Wanneer u naar de onze website gaat, www.samsung.com/nl, ziet u daar rechtsboven in beeld een zoekbalk.
2. Voer in de zoekbalk de volledige modelcode van uw model televisie in en druk vervolgens op zoeken.
3. Er verschijnen nu verschillende resultaten met betrekking tot het model televisie dat u heeft. Links van die resultaten ziet u een klein keuze menu met daarin (bijna) onderaan het kopje 'firmware'. Klik op het kopje firmware. Vervolgens blijft er nog een resultaat over. Hierop mag u klikken.
4. Wanneer de nieuwe pagina geopend is ziet u daar verschillende gegevens met betrekking tot de update. Helemaal rechts op de regel ziet u ook hoe groot het bestand is. Onder dit getal ziet u een blauw 'exe' icoon. Wanneer u hier op klikt zal uw computer aan u vragen of u het bestand wilt uitvoeren of downloaden. Selecteer daar 'downloaden'.
5. Wanneer het bestand gedownload is mag u het bestand uitvoeren op uw computer. Dit doet u door te dubbelklikken op het gedownloadde bestand. Hierna zal er een installatie scherm verschijnen waarin u kunt selecteren waar het uit te pakken mapje uitgepakt mag worden. Klik vervolgens op 'extract'
6. Als het mapje is uitgepakt mag u uw USB-stick voorbereiden. Dit kunt u doen door de USB-stick aan te sluiten op uw PC. U mag de USB-stick helemaal leeg maken en u mag controleren of de USB-stick FAT32 geformateerd is. De meeste USB-sticks zijn dit automatisch maar u kunt het controleren door in 'deze computer' of 'my computer' rechter muisklik te doen op het icoon van de USB-stick en vervolgens naar het kopje 'eigenschappen' of 'properties' te gaan. In het tabje algemeen kunt u vinden hoe de USB-stick geformateerd is.
7. Als de USB-stick goed geformateerd is mag u het uitgepakte mapje in zijn geheel op de USB-stick zetten. Let er hierbij op dat u dus niet alleen de bestanden in de map overzet, maar het mapje in zijn geheel. Verder hoeft u het gedownloadde bestand niet op de USB-stick te zetten. Deze kunt u weggooien.
8. Wanneer het mapje op de USB-stick staat mag u de USB-stick uit uw PC verwijderen en deze in de TV stoppen. Het maakt hierbij niet uit welke USB-poort u hiervoor gebruikt.
9. Als de USB stick is aangesloten mag u in het menu van de TV naar het kopje 'ondersteuning' gaan en vervolgens naar het kopje 'software updaten' hier kunt u selecteren 'nu bijwerken' waarna u selecteert 'via USB'.
10. De TV zal de update nu uitvoeren en vervolgens opnieuw in- en uitschakelen. Uw televisie is nu geupdate.
Indien beide opties geen resultaat hebben zou ik u willen vragen contact op te nemen met onze telefonische klantenservice welke u kunt bereiken op 0900 – SAMSUNG (7267864) om een afspraak in te plannen voor ons remote management-team. Deze zullen uw TV op afstand overnemen en kijken waar het probleem vandaan komt. Vermeld bij eventueel telefonisch contact uw dossier nummer. Uw dossier nummer is 281XXXXXXXXX.
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben geinformeerd.
Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Met vriendelijke groet,
Bart Rietkerken
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
T: 0900 – SAMSUNG (7267864)
ik moet dit trouwens nog testen of het daadwerkelijk werkt !
Verwijderd
Uuu er staan toch helemaal geen oude FW's op hun web site ?????
Ik zie ze teminste niet staan alleen 2011.1
http://www.samsung.com/nl.../UE46ES8000SXXN-downloads
Ik zie ze teminste niet staan alleen 2011.1
http://www.samsung.com/nl.../UE46ES8000SXXN-downloads
Dan zal je eerst je TV moeten hacken...(sammygo)
Het word stilaan lachwekkend, resetten en anders downgrade firmware, alsof ik daar zelf niet was achtergekomen...
Guys,
Laten we even kijken in hoeverre ons contact via Facebook met Samsung gaat.
Ik heb wel een goed gevoel over het contact dat ik nu heb.
De oplossing die wordt aangedragen door Samsung, smarthub reset e.d. is een valide argument. Echter zit hier in 2011.1 niet het probleem, zo lijkt het. Maarja dat weten die helpdesk medewerkers onvoldoende.
De oplossing die wordt aangedragen door Samsung, smarthub reset e.d. is een valide argument. Echter zit hier in 2011.1 niet het probleem, zo lijkt het. Maarja dat weten die helpdesk medewerkers onvoldoende.
Verwijderd
Dat had ik ook bij de twee eerste keren, ze waren er mee bezig en zochten het uit daarna werd het stil.knights16 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:37:
Guys,
Zo ging dat ook bij de derde keer, en iedere keer kon je weer alles uitleggen.
Verwijderd
Ik wacht alles bij elkaar nu al een maand op een reactie na de remote sessie. Het blijft dodelijk stil, tenzij ik zelf bel en herhaaldelijk moet horen dat ze er mee aan de slag gaan.
Er is wat mij betreft helemaal niks wat erop wijst dat men serieus naar dit probleem kijkt.
Er is wat mij betreft helemaal niks wat erop wijst dat men serieus naar dit probleem kijkt.
Verwijderd
Sinds 2 dagen werkt de OnTV functie van de Smart Hub niet meer. Heb gereset en opnieuw geinstalleerd en KPN staat niet meer in de lijst van providers...barrymossel schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:19:
Smart Hub i.c.m. KPN iTV? Waar heb je het over als ik vragen mag?
zal de evolution kit in 2014 veel veranderingen veroorzaken? ci+ 1.3 mogelijkheden ? ik heb de vorige overgeslagen , hopelijk komt de 2014 versie met wat goede dingen.
Als er al ene komt, hangt wss meer af van de verkochte 2013 kits
Verwijderd
Daar ga ik wel vanuit als je nu een 2013 TV komt, zegt Samsung nog steeds dat er een EVO kit voor komt.
This year, Samsung released the Evolution Kit which was compatible with a lot of their flagship televisions. It added tons of new functionality, and from the start they said that TVs which supported the upgrade module would be able to utilize different Evolution Kits over the years. To this day, they are also still releasing televisions that support the module. So what does the 2014 Samsung Evolution Kit do? We don’t know yet, but we have some guesses.
Faster Processor
The 2013 Samsung Evolution Kit included a quad-core processor upgrade, and we don’t necessarily expect them to move to six or eight cores, but rather elect to use a faster quad-core chip. This will be able to support their new software and Smart Hub features and perhaps add the capability for different kinds of apps or even more advanced gaming technology. This will also make the user interface even smoother than before.
Upgraded Smart Hub, S-Recommendation, and More
We also expect an upgrade to the existing suite of applications found in the 2013 Smart Evolution Kit which will most assuredly add more capabilities and perhaps speed up performance.
New Apps
You’re also almost sure to see some new apps up Samsung’s sleeve, but they’re keeping that information close to the vest as the competition grows fierce in the Smart TV segment in consumer electronics.
Hardware
Some of Samsung’s new TVs are opting for a single connection to access all of the components, so it’s also possible the Kit gets a completely new look or even a different connecting mechanism. The latest TVs require a cable to attach the Evolution Kit as opposed to mounting directly on the back of the panel, so a change may be imminent to accommodate the new design philosophy of the latest sets.
While this is all speculation, we hope to see a lot of surprises from the new Evolution Kit, but we won’t know for sure until later this year or very early next year, so stay tuned for the latest!
This year, Samsung released the Evolution Kit which was compatible with a lot of their flagship televisions. It added tons of new functionality, and from the start they said that TVs which supported the upgrade module would be able to utilize different Evolution Kits over the years. To this day, they are also still releasing televisions that support the module. So what does the 2014 Samsung Evolution Kit do? We don’t know yet, but we have some guesses.
Faster Processor
The 2013 Samsung Evolution Kit included a quad-core processor upgrade, and we don’t necessarily expect them to move to six or eight cores, but rather elect to use a faster quad-core chip. This will be able to support their new software and Smart Hub features and perhaps add the capability for different kinds of apps or even more advanced gaming technology. This will also make the user interface even smoother than before.
Upgraded Smart Hub, S-Recommendation, and More
We also expect an upgrade to the existing suite of applications found in the 2013 Smart Evolution Kit which will most assuredly add more capabilities and perhaps speed up performance.
New Apps
You’re also almost sure to see some new apps up Samsung’s sleeve, but they’re keeping that information close to the vest as the competition grows fierce in the Smart TV segment in consumer electronics.
Hardware
Some of Samsung’s new TVs are opting for a single connection to access all of the components, so it’s also possible the Kit gets a completely new look or even a different connecting mechanism. The latest TVs require a cable to attach the Evolution Kit as opposed to mounting directly on the back of the panel, so a change may be imminent to accommodate the new design philosophy of the latest sets.
While this is all speculation, we hope to see a lot of surprises from the new Evolution Kit, but we won’t know for sure until later this year or very early next year, so stay tuned for the latest!
lol, dit krijg je dan te horen via MySamsung. Zo krijg je als klant wel het gevoel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg serieus te worden genomenquote: Imran - WebCare 07/01/2014 - 10:56Beste Mark, Davy M en Lou M., Heel erg vervelend dat bij jullie het
smarthub nog steeds niet naar behoren functioneert. Als jullie al een
smarthub reset hebben uitgevoerd en de televisie hebben voorzien van de
laatste Firmware, dan adviseren wij jullie om contact op te nemen met
onze helpdesk. Imran

[ Voor 43% gewijzigd door TranceDJ op 07-01-2014 19:46 ]
Ik heb er nog niks van gehoord behoudens "we zijn er mee bezig"...
Er is mij voorgesteld om een remote management sessie op te zetten. Dit ga ik doen, echter heb ik minder problemen met Smart Hub en het vastlopen hiervan. Eventueel kan ik vragen of ze ook met andere hier een remote management sessie opzetten. Het liefst met devices die nog veel last hebben van de bug.
Verwijderd
[Vewachtings modus aan]
Je zult een ander mainboard krijgen, als ze niks vinden. :-)
Ze doen een gefoceerd FW update en dan kijken ze of er iets fout gaat, dan rommelen ze nog even wat door settings en dan nee we kunnen niks vinden.
[Vewachtings modus uit]
Ik hoop voor je dat je echt geholpen gaat worden, want ook al heb ik nu een oudere FW het werkt nu wel perfect, niks geen problem meer.
Je zult een ander mainboard krijgen, als ze niks vinden. :-)
Ze doen een gefoceerd FW update en dan kijken ze of er iets fout gaat, dan rommelen ze nog even wat door settings en dan nee we kunnen niks vinden.
[Vewachtings modus uit]
Ik hoop voor je dat je echt geholpen gaat worden, want ook al heb ik nu een oudere FW het werkt nu wel perfect, niks geen problem meer.
Wie heeft er nog steeds regelmatig het vastlopen van SmartHub ?
Want ik heb vanavond een remote sessie, maar mijn problemen doen zich niet meer voor. Ik zou graag de support engineer in contact brengen met iemand van jullie die nog wel de problemen heeft.
Want ik heb vanavond een remote sessie, maar mijn problemen doen zich niet meer voor. Ik zou graag de support engineer in contact brengen met iemand van jullie die nog wel de problemen heeft.