@knight16, heb intussen ook al 2 dagen geen vastloper gehad...
Wat zou dan het probleem zijn geweest?
Hier vandaag wel weer problemen. SH start niet. SH loopt vast. TV springt uit en aan. SH wordt onnodig bijgewerkt. Skype wordt onnodig bijgewerkt. Ik heb echter geen behoefte aan een remote sessie.
Hier het antwoord van Samsung na mijn vraag "hoe ver staan jullie".
Samsung Nederland Hi Albert, Even e.e.a. nagevraagd. We zijn op de hoogte van een dergelijke storing en we zijn aan het uitzoeken waar dit vanuit wordt veroorzaakt. Dit lijkt namelijk niet bij alle toestellen voor te komen, ook al gaat het om dezelfde modelcode. Wordt vervolgd dus!
Samsung Nederland Hi Albert, Even e.e.a. nagevraagd. We zijn op de hoogte van een dergelijke storing en we zijn aan het uitzoeken waar dit vanuit wordt veroorzaakt. Dit lijkt namelijk niet bij alle toestellen voor te komen, ook al gaat het om dezelfde modelcode. Wordt vervolgd dus!
Verwijderd
Bij mij was het een weekje rustig maar gisteren en vandaag is het weer mis.
Opstarten logo draait 5 minuten rechtsboven rond en verdwijnt dan. Alleen via tv uit/aan krijg ik vervolgens SmartHub updaten melding. Na 10 minuten melding dat ie klaar is en vervolgens staat ie op versie 4.568.
Kortom, hetzelfde riedeltje als wat ik eerder schreef.
Opstarten logo draait 5 minuten rechtsboven rond en verdwijnt dan. Alleen via tv uit/aan krijg ik vervolgens SmartHub updaten melding. Na 10 minuten melding dat ie klaar is en vervolgens staat ie op versie 4.568.
Als er nog liederen hier zijn die bereid zijn voor een remote sessie met Samsung, stuur me even een PM. Ze doen ook support in de avonduren, tot 21:00.
Verwijderd
Dat is goed nieuws. We zijn een stap verder, nl erkenning dat er iets loos is. Nu is het een kwestie van vasthouden door ons allemaal..Alberto-capo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:52:
Hier het antwoord van Samsung na mijn vraag "hoe ver staan jullie".
en zij een firmware update uitbrengen die probleem oplost
Net een remote call gehad. Samsung heeft geconstateerd dat er ergens een probleem is (duh). Na de reset deed het probleem zich voor. Hehe.
Anyways dit gaat een staartje krijgen.
Iedereen die problemen heeft, welke smarthub versie zit je?
Galaxy: kun je eens vanuit je smarthub ( als die een keer laadt, instelling en resetten van smarthub te doen?) tenzij je dit al hebt uitgevoerd....Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:10:
Bij mij was het een weekje rustig maar gisteren en vandaag is het weer mis.
Bij mij staat hij momenteel op versie 4.590-5.0
knights16 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:03:
Net een remote call gehad. Samsung heeft geconstateerd dat er ergens een probleem is (duh). Na de reset deed het probleem zich voor. Hehe.
Verwijderd
Meteen na de update staat de versie op 4.568 en daarna, na resetten van de smarthub op 4.590.knights16 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:05:
[...]
Galaxy: kun je eens vanuit je smarthub ( als die een keer laadt, instelling en resetten van smarthub te doen?) tenzij je dit al hebt uitgevoerd....
Verder nog:
Heb ook al eens geprobeerd de default apps aan de onderkant die ik niet gebruik te deleten om meer geheugen vrij te maken. Dit maakt niets uit voor de fout.
Wat mij trouwens ook opvalt, weet niet hoe dat bij jullie is, is dat ik zo af en toe een relais in de tv hoor tikken terwijl die uit staat. Ongeveer zoals het klikgeluid wat je ook hoort twee seconden na uitzetten.
De spraakbedieningsmodus heb ik al heel snel uitgezet. Heb regelmatig meegemaakt dat bij omgevingsgeluid de TV spontaan aan ging.
Verwijderd
Mogelijk de klik van het auto update syteem ?
Als de spraakmodus snel wat doet meot je de gevoeligheid minder zetten.
Als de spraakmodus snel wat doet meot je de gevoeligheid minder zetten.
Ik heb ook de klik en weet precies wat je bedoelt. Samsung die zag ook bij mij de smarthub naar 4.568 teruggaan. Dit hoorde niet is mij aangegeven. Na de reset liep de smarthub 1x vast en na een restart van de tv startte DH wel en werd de update naar 4.590 succesvol afgerond en heb ik tot op heden geen een problemen gehad met SH 4.590.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:15:
[...]
Meteen na de update staat de versie op 4.568 en daarna, na resetten van de smarthub op 4.590.
Verder nog:
Heb ook al eens geprobeerd de default apps aan de onderkant die ik niet gebruik te deleten om meer geheugen vrij te maken. Dit maakt niets uit voor de fout.
Wat mij trouwens ook opvalt, weet niet hoe dat bij jullie is, is dat ik zo af en toe een relais in de tv hoor tikken terwijl die uit staat. Ongeveer zoals het klikgeluid wat je ook hoort twee seconden na uitzetten.
De spraakbedieningsmodus heb ik al heel snel uitgezet. Heb regelmatig meegemaakt dat bij omgevingsgeluid de TV spontaan aan ging.
Voordat men de smarthub resette is ook het toestel gereset. Misschien kun je bovenstaande stappen nog een keer proberen..
Die klik geluidjes heb ik ook (zowel als de TV aan staat als wanneer de TV uit staat). Volgens mij komt dit door het opwarmen / afkoelen van de TV.
Verwijderd
Bij mij ook weer mis op dit moment. Ik zal nu de volgorde uitvoeren zoals knights16 voorstelde.Alberto-capo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:53:
Juist weer vastloper SH gehad.
-Wachten tot SH klaar is met update
-TV restart
-TV reset
-SH reset
Ben benieuwd...Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:52:
[...]
Bij mij ook weer mis op dit moment. Ik zal nu de volgorde uitvoeren zoals knights16 voorstelde.
-Wachten tot SH klaar is met update
-TV restart
-TV reset
-SH reset
Verwijderd
Helaas... nog geen 24 uur later alweer mis. Deze stappenvolgorde van resetten maakt geen verschil. Zoals ik eerder schreef had ik ook een kleine week geen problemen en ineens dook het weer op. Er zijn wellicht ook externe factoren, bijvoorbeeld de smarhub server, die invloed hebben op het wel of niet optreden van het probleem.
Samsung moet hier echt mee aan de slag. Ik ben ook wel een beetje klaar met het geklooi.
Helaas weten ze nog niet wat de oorzaak is... Ben benieuwd of- en in hoeverre ver dit geescaleerd wordt naar de ontwikkelaars of dat ze het zelf proberen op te lossen met trucs of workarounds.
Zolang we niet voorbij de eerste lijn komen bij Samsung blijft het onduidelijk.
Verwijderd
Wat reset betreft is het wel handig om -als er gereset moet worden- te vermelden welke soort reset wordt bedoeld, smarthub-reset, tv-reset en factory-reset.
De laatste twee zijn niet hetzelfde. TV-reset doe je vanuit het gewone gebruikersmenu en een factory reset is een toetsencombinatie op je AB of via het verborgen service menu afhankelijk van het type toestel.
De factory reset gaat terug tot de uit-de-doos instellingen, een gewone tv-reset laat een deel van de settings ongemoeid, zoals de netwerkinstellingen.
De laatste twee zijn niet hetzelfde. TV-reset doe je vanuit het gewone gebruikersmenu en een factory reset is een toetsencombinatie op je AB of via het verborgen service menu afhankelijk van het type toestel.
De factory reset gaat terug tot de uit-de-doos instellingen, een gewone tv-reset laat een deel van de settings ongemoeid, zoals de netwerkinstellingen.
Verwijderd
Welke reset je gebruikt maakt niet uit, dat heeft de monteur van Samsung hier ook gedaan en de problemen gingen gewoon verder.
Het zit echt in de FW sinds ik 2008 heb zijn alle problemen voorbij SH is snel en werkt altijd.
Als het goed is heb ik hier nog FW 2009 op een stick staan, maar ja je kunt niet terug in FW dus dat schiet niet op als ik die hier post
Het zit echt in de FW sinds ik 2008 heb zijn alle problemen voorbij SH is snel en werkt altijd.
Als het goed is heb ik hier nog FW 2009 op een stick staan, maar ja je kunt niet terug in FW dus dat schiet niet op als ik die hier post
Ik heb al alle resetten gedaan die er bestaan en helpt allemaal geen bal. Het werkt soms een paar dagen en dan loopt het vast.
Het is te wijten aan de firmware, beste bewijs staat hierboven geschreven ---->2008.
Het is te wijten aan de firmware, beste bewijs staat hierboven geschreven ---->2008.
Dan moeten ze kijken bij Samsung welke code ze precies hebben veranderd in de firmware...
Ook kan een deel code van iets anders, invloed hebben op code die bedoeld is voor SH
Ook kan een deel code van iets anders, invloed hebben op code die bedoeld is voor SH
Een reset uitvoeren.....Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:25:
Ik heb een Samsung UE46ES6570 en een Marantz NR1403. Deze heb ik verbonden met HDMI.
ARC (Audio Return Channel) heeft tot een dag of 2 terug altijd perfect gewerkt. Helaas werkt het momenteel niet meer. Van de een op de andere dag is de samenwerking ermee opgehouden.
In de TV staat CEC aan, op de receiver ook. HDMI control staat ook op beide aan.
De Samsung beschikt over de nieuwste software.
Ik heb reeds een andere kabel geprobeerd.
Heft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb dit ook gehad met een ES6800 en Yamaha receiver.Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:25:
Ik heb een Samsung UE46ES6570 en een Marantz NR1403. Deze heb ik verbonden met HDMI.
ARC (Audio Return Channel) heeft tot een dag of 2 terug altijd perfect gewerkt. Helaas werkt het momenteel niet meer. Van de een op de andere dag is de samenwerking ermee opgehouden.
In de TV staat CEC aan, op de receiver ook. HDMI control staat ook op beide aan.
De Samsung beschikt over de nieuwste software.
Ik heb reeds een andere kabel geprobeerd.
Heft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Na een reset van de TV werkte alles weer....
heeft iemand geprobeerd een Ambilight kit te gebruiken of te maken voor de ES series? Ben benieuwd.
Ik heb daar ook wel interesse in, het zou mooi zijn als deze ook nog op de usb kan worden aangesloten.Emrulez schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:50:
heeft iemand geprobeerd een Ambilight kit te gebruiken of te maken voor de ES series? Ben benieuwd.
charleyr
Emrulez schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:50:
Zo simpel is dat niet. Daarvoor zul je een HTPC moeten aanschaffen en vervolgens zelf een strip LED's achter de televisie maken en speciale software voor moeten installeren / schrijven.charleychui schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:19:
[...]
Ik heb daar ook wel interesse in, het zou mooi zijn als deze ook nog op de usb kan worden aangesloten.
DIY Ambilight howto?
Veel gedoe dus.
Wat je ook kan doen, is bij de IKEA een LED Dioder kopen en deze achter de televisie plaatsen. Het kleurt dan wel niet mee met wat er op de televisie wordt getoond, het basisprincipe is er wel.
Heel veel gedoe hoeft niet: http://lightberry.eu/
Dit is immers Tweakers...
Nu krijg ik de koopkriebels, en die heb ik niet vaak.barrymossel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:55:
Heel veel gedoe hoeft niet: http://lightberry.eu/
Haha, hier gaat er eerst een grotere TV gekocht worden (nu 40") en daar heb ik nog geen toestemming voor van de vrouw...
Ben benieuwd hoe dit moet worden aangesloten op de TV
charleyr
Niet. Je sluit het aan op je Raspberry PI en de content die je vanaf daar afspeelt, daar zal de content op meekleuren.charleychui schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:35:
Ben benieuwd hoe dit moet worden aangesloten op de TV
Dit is ook wel een aardige: http://www.lightpack.tv/Dimens schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:
[...]
Niet. Je sluit het aan op je Raspberry PI en de content die je vanaf daar afspeelt, daar zal de content op meekleuren.
En dus... sluit je je tv toch op de Raspberry aan?Dimens schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:
[...]
Niet. Je sluit het aan op je Raspberry PI en de content die je vanaf daar afspeelt, daar zal de content op meekleuren.
edit verkeerde topic
[ Voor 100% gewijzigd door Freak187 op 16-01-2014 11:32 ]
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
Ik zit niet op FB maar de vraag brandt wat bedoeld wordt met 'ermee bezig zijn'Alberto-capo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:14:
Laatste berichten SmartHub.
https://www.facebook.com/...ts=2¬if_t=feed_comment
Als Samsung meeleest graag antwoord op die vraag. Wat betekent dat, is het probleem al herkend, kan het gereproduceerd worden, is er contact met de tweede of derde lijn? Info graag!!!
Hoe lang moeten we wachten op antwoord zonder daar zelf om te moeten zeuren. 1 dag, 1 week, een half jaar, twee firmware versies verder????
INFO GRAAG!!!
Verwijderd
De nieuwe EVO KIT 2014, komt in twee versie's voor HD en Ultra HD ....
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1389286758
Van je Full HD een HD Ultra maken ?????????????
Ps: Op het Samsung forum wordt nog steeds dood leuk verteld dat je de TV en SH moet resetten als je de bekende problemen hebt,niks geen melding is bekend we zijn er mee bezig.
Bron: http://www.flatpanelshd.com/

Ps: Op het Samsung forum wordt nog steeds dood leuk verteld dat je de TV en SH moet resetten als je de bekende problemen hebt,niks geen melding is bekend we zijn er mee bezig.
Bron: http://www.flatpanelshd.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 17:30 ]
Dat betwijfel ik, want je kan toch niet meer pixels creëren dan er zijn, mss zal het Interlaced worden, maar zeker niet meer!!!
Dat ze maar eerst zorgen dat de SmartHub werkt zonder Evo-kit !!!
Geen denken aan dat ik men geld daar ga aan uitgeven.
Mijn vertrouwen in dat SH verhaal is 0,0.
Geen denken aan dat ik men geld daar ga aan uitgeven.
Mijn vertrouwen in dat SH verhaal is 0,0.
Hoeveel jaar gingen ze zo'n Kit uitbrengen voor deze serie?
Ik koop enkel de allerlaatste die ze zullen uitbrengen, want iedere jaar een Kit kopen doe ik niet
Ik koop enkel de allerlaatste die ze zullen uitbrengen, want iedere jaar een Kit kopen doe ik niet
Volgens mij 3 jaar.
En nee, je kunt niet van een Full HD een Ultra HD TV maken. De Evo kit komt gewoon in twee versies uit. Een die geschikt is voor Full HD compatibele modellen (Evolution Kit) en een voor Ultra HD modellen (The OneConnect).
En nee, je kunt niet van een Full HD een Ultra HD TV maken. De Evo kit komt gewoon in twee versies uit. Een die geschikt is voor Full HD compatibele modellen (Evolution Kit) en een voor Ultra HD modellen (The OneConnect).
[ Voor 7% gewijzigd door TranceDJ op 16-01-2014 20:43 ]
Inderdaad de 2012 modellen krijgen tot 5 jaar een Evolution Kit, dus nog drie jaar geduld voor mij (dus de 2017 versie dan voor mij)
Idd voor mij ookDragunov schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:34:
Inderdaad de 2012 modellen krijgen tot 5 jaar een Evolution Kit, dus nog drie jaar geduld voor mij (dus de 2017 versie dan voor mij)
En hoe wil je dat doen voor bijvoorbeeld KPN IPTV?gyedema schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:41:
[...]
En dus... sluit je je tv toch op de Raspberry aan?
En dan na dat jaar, koop je terug ene tweedehands en dan moet je al zelf terug je oude kwijtraken....Nuevocasa schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:19:
[...]
Idd voor mij ookVeel te duur die dingen... of er moeten mensen zijn die wel elk jaar er één kopen en dat je dan een tweedehandse voordelig op de kop kan tikken.
Dus eigenlijk aan het geld dat je verliest na ieder jaar, kan je gewoon wachten tot je de allerlaatste versie (voor die serie) kan kopen nieuw...
Even een vraagje over netflix
Ik heb de ES8000. En ik dacht dat netflix alle applicaties had geupdate waardoor je nu ook witte ondertitels kon kiezen? Bij mij blijven ze geel.
Wat is precies het voordeel van die evolution kit? Ik zie niet zo snel in waar je nu voordeel bij hebt. Misschein dat er meer applicaties zijn, maar de enige die ik gebruik zijn netflix, plex en youtube en hoewel ze misschien iets sneller zouden mogen reageren, vind ik het niet 300 (?) euro waard om aan te spenderen.
Wat betreft mensen met problemen met smarthub. Ik heb zelf nog firmware 2008. Ik weet niet wat de hoogste versie is, maar ik heb dus nergens problemen mee en laat het updaten dus maar zitten!
Ik heb de ES8000. En ik dacht dat netflix alle applicaties had geupdate waardoor je nu ook witte ondertitels kon kiezen? Bij mij blijven ze geel.
Wat is precies het voordeel van die evolution kit? Ik zie niet zo snel in waar je nu voordeel bij hebt. Misschein dat er meer applicaties zijn, maar de enige die ik gebruik zijn netflix, plex en youtube en hoewel ze misschien iets sneller zouden mogen reageren, vind ik het niet 300 (?) euro waard om aan te spenderen.
Wat betreft mensen met problemen met smarthub. Ik heb zelf nog firmware 2008. Ik weet niet wat de hoogste versie is, maar ik heb dus nergens problemen mee en laat het updaten dus maar zitten!
Verwijderd
Geen update gezien van Netlix op de Samsungs.
En inderdaad lekker op 2008 blijven zolang er geen betere is voor 2011.1
Voordeel van de EVO kit tja, nieuwe AB, nieuwe 2013 SmartHub en sneller.
En inderdaad lekker op 2008 blijven zolang er geen betere is voor 2011.1
Voordeel van de EVO kit tja, nieuwe AB, nieuwe 2013 SmartHub en sneller.
als je een Samsung 2012 tv, bijvoorbeeld de ES7000 serie wilt updaten naar de specs van de huidige serie kan dat inderdaad met de Evo module.
Hierdoor krijgt de tv een quad-core CPU, een software upgrade en een nieuwe afstandsbediening.
Deze quad-core CPU is vooral nodig in de smarthub, waarin live content afgespeeld wordt, ook tijdens het switchen van panels.
Hierdoor krijgt de tv een quad-core CPU, een software upgrade en een nieuwe afstandsbediening.
Deze quad-core CPU is vooral nodig in de smarthub, waarin live content afgespeeld wordt, ook tijdens het switchen van panels.
In het artikel staat dat ze 2 evolution kits uitbrengen, 1 voor full-hd tv's en een voor de uhd tv's... dus niet dat je een uhd tv van je fullhd tv kan maken.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:09:
De nieuwe EVO KIT 2014, komt in twee versie's voor HD en Ultra HD ....
Verwijderd
Samsung zou zich drukker moeten maken om het verzamelen van gegevens over de effectiviteit en efficiency van hun storingsoplossings proces..
Weet iemand welke geluidsbronnen er in een film/serie zitten van digitale televisie (mp3)?
Als ik een film download zit hier vaak een ac3 (geluid)codec in..
Heb zelf een samsung tv 6100 aangesloten op een yamaha receiver..
Verschil is zeker hoorbaar als ik een film afspeel met mijn mediaspeler (mede8er 600x3d) of TV reguliere digitale uitzending.
Weet iemand ook wat voor een geluid/videokaart er in de samsung 6000 serie zit.
Is dit ook realtek 1186 of iets vergelijkbaars?
Als ik een film download zit hier vaak een ac3 (geluid)codec in..
Heb zelf een samsung tv 6100 aangesloten op een yamaha receiver..
Verschil is zeker hoorbaar als ik een film afspeel met mijn mediaspeler (mede8er 600x3d) of TV reguliere digitale uitzending.
Weet iemand ook wat voor een geluid/videokaart er in de samsung 6000 serie zit.
Is dit ook realtek 1186 of iets vergelijkbaars?
Ik heb de es6900 alleen de netflix kan op het moment van zenden met bv mobiel of ipad de film niet starten. Dus enkel via de tv zelf kan je een film starten. Hebben meer mensen hier problemen mee?
@M0otje: Zelfde probleem hiero. Netflix start dan wel automatisch, maar komt gewoon in het overzicht menu terecht ipv. de film te starten. App geeft dan een timeout melding. Nog geen oplossing gevonden.
Dat is precies hetzelfde probleem. Op het moment dat de film wilt beginnen crasht de app op tv en dan herstart ie weer op.Krypt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:14:
@M0otje: Zelfde probleem hiero. Netflix start dan wel automatisch, maar komt gewoon in het overzicht menu terecht ipv. de film te starten. App geeft dan een timeout melding. Nog geen oplossing gevonden.
Ik vraag me dan af wat ze zo veranderd hebben in de 2011.1 dat die zoveel problemen geeft?
Daarom is het altijd handig om een changelog te hebben met alle veranderingen, fixes!!!
Maar Samsung levert bijna nooit een changelog mee, spijtig!
Daarom is het altijd handig om een changelog te hebben met alle veranderingen, fixes!!!
Maar Samsung levert bijna nooit een changelog mee, spijtig!
Wellicht dat er Apple praktijken worden toegepast waarin ze SH expres veel laten crashen zodat mensen een nieuwe Samsung televisie kopen.
met een crashende SH krijg je niet veel consumenten nog zover om weer voor Samsung te gaan denk ik zelfDimens schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:22:
Wellicht dat er Apple praktijken worden toegepast waarin ze SH expres veel laten crashen zodat mensen een nieuwe Samsung televisie kopen.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Gisteren geen enkele app kunnen starten.. Network config geeft aan dat er netwerk connectiviteit is, firmware upgrade geeft aan dat de laatste firmware geinstalleerd is (en dus een check kan doen over het internet), maar alle apps gegeven aan dat er netwerk issues zijn, nadat ie minuten lang op "loading staat".
Is de Samsung backend plat geweest?
Is de Samsung backend plat geweest?
[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 22-01-2014 09:13 ]
Verwijderd
Op welke firmwareversie zit je dan?
Netwerk connectiviteitproblemen zien er bekend uit. Heb ik ook vaak last van bij uitzending gemist, terwijl andere apps prima kunnen connecten.
Netwerk connectiviteitproblemen zien er bekend uit. Heb ik ook vaak last van bij uitzending gemist, terwijl andere apps prima kunnen connecten.
Verwijderd
Heeft iemand al weer een reactie gehad op het SH probleem, lees net dat er nu ook in de F serie problemen zijn met SH.
Nog niks gehoord van de Samsung mannen. Ik wacht nog enkele dagen en dan zal ik hen de vraag nog is stellen hoe ver het staat...
Laatste dagen alle dagen vastlopers SH
Laatste dagen alle dagen vastlopers SH
Verwijderd
Afgelopen dagen continu SH problemen, dus nu elke keer bij aanzetten TV en SH starten. Frekwentie dus toegenomen. Noppes gehoord van Samsung..
t'Is daar idd weer heel stil.
(begin zo stilaan te vermoeden dat al die problemen met hun servers te maken hebben).
(begin zo stilaan te vermoeden dat al die problemen met hun servers te maken hebben).
Goed nieuws (hoop ik toch) !!!
Heb nieuwe SmartHub versie 4.602-5.0 sinds gisteren.
Ze hebben dan toch geluisterd, nu maar afwachten...
[ Voor 26% gewijzigd door Alberto-capo op 23-01-2014 10:23 ]
Verwijderd
Van de week was er ook nieuwe SDK, ben benieuwd of ik straks ook de nieuwe SH heb met FW 2008.
Ik heb hem inderdaad ook dus de FW van de SH, heeft geen invloed op het versie nummer van de FW van de TV.
Ik heb hem inderdaad ook dus de FW van de SH, heeft geen invloed op het versie nummer van de FW van de TV.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 14:23 ]
Verwijderd
Interessant, ik ga het vanavond pas kunnen uitproberen.Alberto-capo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:20:
Goed nieuws (hoop ik toch) !!!
Weer problemen SmartHub, kan geen apps meer instaleren.
Loopt iedere keer vast....wat een ellende pfff
Loopt iedere keer vast....wat een ellende pfff
Verwijderd
Dus toch de FW van de TV, heb hier met de nieuwe FW van de SH geen problemen.
TV zit dus nog op 2008, even voor de duidelijkheid
TV zit dus nog op 2008, even voor de duidelijkheid
Ook op 2009 geen problemen met de nieuwe FW van de Smarthub.
Verwijderd
Hier ook de nieuwe versie 4.602-5.0 van SH. Het lukt me niet meer om apps erbij te installeren.
Als je gewoon eens googled op -"smart hub" samsung problems- duiken er steeds meer fora op waar mensen klagen, niet alleen over de SH problemen maar ook op de beroerde manier van communicatie van Samsung.
Als je gewoon eens googled op -"smart hub" samsung problems- duiken er steeds meer fora op waar mensen klagen, niet alleen over de SH problemen maar ook op de beroerde manier van communicatie van Samsung.
Facebook, twitter, Skype enz niet meer te installeren...das daar toch nogal een hopeloos gedoe bij die Samsung heren pfff...nooit meegemaakt.
Verwijderd
Nou zeg nu blijkt Samsung Nederland zelf een ES8000 op kantoor te hebben en gaan ze zelf eens kijken.
Wat een inzicht.........................na 4 maanden
Wat een inzicht.........................na 4 maanden
t'is dan te hopen dat ze de stekker in het stopcontact steken.... ;-)
En dat ze zelf TV een paar keer testen en niet gewoon 1 keer testen met die FW en toevallig die ene keer geen problemen hebben en tot hun conclusie komen dat het wel onze TV is die niet goed werkt.
foutje
[ Voor 93% gewijzigd door Alberto-capo op 26-01-2014 18:10 ]
SH werkt terug en laadt heel snel, zit hier ook nieuwste versie nu.
Ik vraag me af hoelang die het zal volhouden
Dus je hebt geupdated naar de nieuwste versie?Dragunov schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:19:
SH werkt terug en laadt heel snel, zit hier ook nieuwste versie nu.
Pff, wordt ziek van smarthub..
Blijft staan op starten.. doet vervolgens niets..
Gekke is ook dat smarthub op de meest vreemde momenten ineens opnieuw gaat installeren omdat er een update zou zijn
Gekke is ook dat smarthub op de meest vreemde momenten ineens opnieuw gaat installeren omdat er een update zou zijn

Verwijderd
Daar heb je geen keuze in dat doet die toch wel, alleen de auto update van de TV FW kunt je uizetten.LockTar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 07:44:
[...]
Dus je hebt geupdated naar de nieuwste versie?
Verwijderd
Als je Facebook hebt meld ook daar je probleem, hoe meer hoe beter.blablable schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:38:
Pff, wordt ziek van smarthub..
Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Samsung UE46ES6100. Zijn er mensen hier die het toestel ook gebruiken i.c.m. een PlayStation 4 en tips hebben m.b.t. deze combinatie? Ik heb er nu namelijk voor gekozen om HDMI-poort 1 (PS4) te hernoemen naar PC, omdat ik niet tevreden was over de 'gamemodus' van de televisie. Het beeld was iets te flets en ergens was er nog wat 'input-lag'.
Ik dacht juist dat de gamemodus de minste lag had?
Zo heb ik het vanmiddag niet ervaren. Naar mijn mening geeft de PC-instelling een veel beter beeld en minder lag, maar ik ben dus nieuwsgierig naar andere instellingen voor deze combinatie.
Is er een mogelijkheid om geluid over SPDIF naar 2.0 te forceren?
Ik gebruik een DAC om geluid naar analoog om te zetten naar mijn stereo receiver
Als ik naar AC3 gecodeerde films/series kijk, dan klopt het stereobeeld in sommige gevallen niet. De bassen komen dan uit mijn rechter speaker. Andere geluiden komen wel goed in stereo.
Op mijn bluray speler heb ik dit ook, maar kan ik kiezen om PCM op stereo te zetten in plaats van surround en dat lost het op.
Nu wil ik dit ook op de TV voor elkaar krijgen...
Ik gebruik een DAC om geluid naar analoog om te zetten naar mijn stereo receiver
Als ik naar AC3 gecodeerde films/series kijk, dan klopt het stereobeeld in sommige gevallen niet. De bassen komen dan uit mijn rechter speaker. Andere geluiden komen wel goed in stereo.
Op mijn bluray speler heb ik dit ook, maar kan ik kiezen om PCM op stereo te zetten in plaats van surround en dat lost het op.
Nu wil ik dit ook op de TV voor elkaar krijgen...
Wat is trouwens een fijne mediaspeler/mediaserver (DLNA) voor een Android-apparaat (HTC One X) i.c.m. de Samsung UE46ES6100?
Zou er een probleem zijn met de "NOT SO SMARTHUB" ???
http://www.avforums.com/t...d-part-13.1781556/page-34
http://www.avforums.com/t...d-part-13.1781556/page-34
Verwijderd
Of deze
https://www.facebook.com/samsungsupport
De USA pagina
Zie de waslijst onder het kopje SmartHub
Eat your heart out..
https://www.facebook.com/samsungsupport
De USA pagina
Zie de waslijst onder het kopje SmartHub
Eat your heart out..
@Andreipad, voorlopig zeer stillekes...ze zullen wachten tot de garantie voorbij is...