Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Voor diegenen met nieuwste smartub, kunnen die aangeven of netflix daar wel witte ondertitels heeft>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53

Yucko

One clown to rule them all !

UE40ES6100, FW 001031 met Smarthub 4.5901-5.0, gele ondertitels in Netflix

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nieuwste FW van SH, die vreselijke gele teksten.
Ik vindt trouwens die hele app bagger, of ben ik daarin alleen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Netflix was bij introductie snel, stabiel, maar niet spannend.
Nu ziet het er hetzelfde uit als tijdens de intro, maar is onstabiel en Herk traag geworden. Media speelt zelf wel nog stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
ik zie dat voor de 6000 serie een nieuwe firmware beschikbaar is 1.036.
Al was de vorige 1.042. Iemand al de 1.036 geinstalleerd en waargenomen wat er is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
En voor de UE40ES7000 heb ik als firmware draaien:

002011 (Softwareversie: T-ECPDEUC-2011.1, BT-G)

Maar ik weet nog altijd niet waarvoor BT-G staat, iemand?

Is er opeens bijgekomen (sedert versie 2008.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een update van de SH, blijkt om de update te gaan van MyVideo's heet nu Film & TV en je meot nu dus eerst de prvicy regels accepteren, wat inhoud dat je Samsung toestemming geeft omte kijken wat jij kijkt. Daar was dacht ik even terug wat over te doen dus daar zal die update mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Even een vraagje: zou je zo'n smart touch bediening (bv. van de F6400) op een ES6-reeks werkend krijgen? Hij wil namelijk niet pairen via bluetooth, iemand ooit geprobeerd met de smart touch (van es7500 en hoger)?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 10:36
Krijg de laatste dagen meerdere malen per dag een update van de Samsung Smart Hub op mijn ue40es7000.
Zo is het bijna niet te gebruiken.
Anderen die hier ook last van hebben?

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Ik heb precies hetzelfde probleem, deze week is het weer 'erger'.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

toch raar dat zoveel mensen problemen met de SH en de vele updates hebben. De mijne update echt heeeel af en toe en persoonlijk ondervind ik geen problemen ermee

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Yucko: dat vind ik interessant, kun je iets zeggen over je ISP/firmware versie/taal instelling en model ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Voorlopig werkt SH hier redelijk vlug, laadt precies vlugger dan vroeger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weer eens gevraagd of er nieuws en weet je, weer het antwoord:

We gaan het navragen...............................

Het zou mij niet verbazen als Yucko nog een oude FW in zijn TV heeft.
Ken ondertussen ook in mijn kennisen kring mensen die met de oude FW geen enkel probleem hebben, mijn dringende advies aan hun NIET UPDATEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ik zit met mijn UE40ES6100 nog op 1031 terwijl op de Samsung site 1036 te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
Heb de Evolution Kit erop gezet:
beter beeld (met name sd-kanalen), beter geluid en snellere smart hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Welke versie, of is de 2014 nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
Jérôme schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:12:
Heb de Evolution Kit erop gezet:
beter beeld (met name sd-kanalen), beter geluid en snellere smart hub.
Op welke type TV en welke Smarthub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2014 is er nog lang niet dat wordt waarschijnlijk Mei.

Maar beter geluid en beeld door de EVO daar heb ik nog niet eerder of gehoord en gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
tv ue40es7000 met evo kit sek-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ik wordt teruggebeld door monteurs om een afspraak te maken om me firmware terug te flashen of het mainboard te vervangen, ze mogen alleen komen als ze me op een oude firmware kunnen krijgen.

daarnaast is samsung facebook nog per mail met me in contact om eea uit te zoeken, maar ik ben de problemen zat. ze regelen het maar.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Soms als TV start heb je enkel zwart beeld, na herstart is alles OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Dragunov schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:11:
Soms als TV start heb je enkel zwart beeld, na herstart is alles OK
Dat heb ik ook vaak. Soms heb ik er een paar dagen geen last van maar soms elke dag. Voor de rest gelukkig nergens last van. ik heb een 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Kan door kapotte elco's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:23
Ook mijn TV, ES6570 heeft de laatste tijd erg vaak een update voor de Smarthub. Soms bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagelijks is te veel deze week was er 1 echte update, dus alle andere waren fouten in je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Maandag komt Selectro (erkende Samsung reparateur) , heb gesproken met iemand. Er is mij bevestigd dat ze heel veel problemen aan het oplossen zijn. De dame zei: iets met de software :P

ik houd jullie even op de hoogte van de uitkomst.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik heb 3 dagen geleden mijn SmartHub ge-reset in het service menu en tot nu toe geen problemen meer gehad. ik heb me wel nergens meer aangemeld met een account of dit eraan helpt weet ik niet maar ik heb verschillende keren gehad dat de TV me aanmeldde zonder dat ik zelf iets deed.
Ik heb ook men Samsung account verwijderd.
Ik wacht nu af of het niet terug begint...
PS: Samsung laat niks horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
knights16 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:25:
Maandag komt Selectro (erkende Samsung reparateur) , heb gesproken met iemand. Er is mij bevestigd dat ze heel veel problemen aan het oplossen zijn. De dame zei: iets met de software :P

ik houd jullie even op de hoogte van de uitkomst.
Mooi dat ze er aan werken, maar we zouden toch graag weten van Samsung aan wat ze precies werken, al zegt die dame: iets met de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier al een aantal dagen geen vastlopers meer. Versie is weer terug naar 4.590-5.0.
Film&TV app is in de plaats gekomen van MyVideo's.

Niks vernomen van Samsung, gaat vast ook niet meer gebeuren. Dit is dus mijn laatste Samsung product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:39
Sinds een week heb ik een Samsung ES6100 en ik heb daar een PlayStation 4 (verder: PS4) op aangesloten. Nu heb ik een aantal vragen betreffende deze combinatie.

Het is namelijk zo dat bij de 'Video Output Settings' in het PS4-menu er twee opties staan waarvan ik niet weet wat ze doen: RGB Range en Y Pb/Cb Pr/Cr Range.

Mijn vragen:
• Wat doen deze opties?;
• Wat is, in combinatie met een Samsung ES6100, de 'beste' instelling voor beide opties (automatic, limited of full)?;
• Moet ik in het menu van mijn tv nog iets instellen?

Natuurlijk heb ik op internet al heet e.e.a. opgezocht, maar vaak kom ik op websites terecht waar het gebruik van technisch jargon mijn gebrekkige kennis omtrent dit onderwerp overstijgt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 10-02-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:40:
Ook hier al een aantal dagen geen vastlopers meer. Versie is weer terug naar 4.590-5.0.
Film&TV app is in de plaats gekomen van MyVideo's.

Niks vernomen van Samsung, gaat vast ook niet meer gebeuren. Dit is dus mijn laatste Samsung product.
Ik heb dagelijks weer problemen (na er vanaf geweest te zijn).

@galaxyprof: Ik vraag me hardop af of of een fabrikant als LG, Sony of LG een betere support geeft. Ik heb vrijdag een afspraak gemaakt met een reparateur bij mij op locatie voor vandaag. Dus ik ben direct geholpen wat ik keurig vind, als ze vanavond ook me firmware kunnen backflashen ben ik blij met het resultaat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW terug zetten kunnen ze niet, volgens de gene die ik aan de foon had en in me TV zat te loeren.
Ondertussen nu 5 maanden met een TV die niet doet wat ik wil, en een vraag blijft alweer 5 dagen onbeantwoordt open staan.

@galaxyprof: voor mij ook nooit geen Samsung meer, ik had altijd Philips en Panasonic en nooit geen problemen gehad. Ook met me huidige tweede TV een Panasonic geen enkel probleem dus geen idee hoe hun service is. Mijn Sansung heeft 3 maanden goed gewerkt vanaf toe is het tobben, en ik heb hem nu 14 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Buiten Smart Hub die soms niet werkt en TV die soms opstart met zwart beeld, anders geen problemen ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Tv die ik kocht staat na 14 maanden alleen de lijst er nog, de voeding en de AB's.
De rest is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Oke, het probleem wordt nu onderkend door Samsung.

Vanmiddag is Selectro ( de erkende reparateur van Samsung ) hier geweest. Tien minuten later waren ze weer weg. Hij had een samsung firmware met versie 00000 op een stick, waarop vervolgens via Online update de 2009 firmware erop is gezet. Iedereen met het probleem kan dus terecht bij Samsung, de serviceman had nog nooit een nul firmware meegekregen zei hij.

Hij verwachtte dat er spoedig een aangepaste firmware op samsung wordt gepost. Ik ben iig blij met de backflash naar 2009.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Ik heb dagelijks weer problemen (na er vanaf geweest te zijn).

@galaxyprof: Ik vraag me hardop af of of een fabrikant als LG, Sony of LG een betere support geeft. Ik heb vrijdag een afspraak gemaakt met een reparateur bij mij op locatie voor vandaag. Dus ik ben direct geholpen wat ik keurig vind, als ze vanavond ook me firmware kunnen backflashen ben ik blij met het resultaat.
Daar kan ik niet over oordelen want heb geen ervaring met die merken. Wat het probleem is met Samsung is dat ze alleen maar reaktief reageren als je een vraag stelt. Het zou van veel meer professionaliteit getuigen als ze gewoon proaktief op hun site melden dat er momenteel problemen zijn met smarthub i.c.m. firmware X en hardware Y, dat ze er mee bezig zijn het probleem op te lossen. Daar zouden ze een hoop onnodige service calls mee kunnen voorkomen. Maar dat ligt kennelijk te gevoelig en daarom voer je dan een beleid om zo weinig mogelijk transpararantie te geven over bugs en dito release notes. Verkoop is belangrijker dan service. Typisch korte termijn denken.

Dat je firmware 2011 nog steeds kunt downloaden is veelzeggend. Dus wat ga je doen bij de volgende firmware update, hopen op een oplossing voor de huidige problemen of introduceer je nieuwe ellende? Ik weet het niet.

btw, na een paar dagen stabiliteit is het vandaag weer foute boel. Updating....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Bij mij vandaag ook terug starten en blijven draaien, dan uiteindelijk terug SH met versie 4.568-5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 02:14
Gisteren bij m'n pa een 3D film met Half-SBS.DTS in MKV formaat geprobeerd op z'n pricewatch: Samsung UE40ES8000 maar geen 3D. Hij speelt het bestand perfect af, maar laat een verticaal gesplitst scherm zien. Ook met de 3D-knop alle opties geprobeerd, maar geen 3D. Wordt deze technologie niet ondersteund op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Hoe speel je de file af , welke player?

SBS wordt zeker ondersteund. Probeer de file te renamen: Filmnaam.Jaar.DTS.HALF-SBS.MKV

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
knights16 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:17:
Hoe speel je de file af , welke player?
Rechtstreeks in de TV vanaf USB stick.
SBS wordt zeker ondersteund. Probeer de file te renamen: Filmnaam.Jaar.DTS.HALF-SBS.MKV
Ga ik proberen, maar waarom zou dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb de UE46F6500 besteld (zoals velen) en korte vraag voor miurbeugel advies. Ik heb er 1 besteld die 8mm van de muur zit. Dit kan makkelijk dacht ik omdat alle HDMI aansluitingen naar de zijkant zitten.

Maar nu zag ik dat de powercord wel naar achter steekt... Weet iemand of ik genoeg ruimte heb met 8mm? Of toch een andere beugel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
knights16 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:08:

@galaxyprof: Ik vraag me hardop af of of een fabrikant als LG, Sony of LG een betere support geeft. Ik heb vrijdag een afspraak gemaakt met een reparateur bij mij op locatie voor vandaag
Ja, veel beter. Ik ben een korte tijd een grote fan geweest van producten van Samsung. Van alle producten heb ik enkel met mijn laserprinter nog geen problemen gehad. De rest heeft wel een defect gehad. En van alle defecte apparaten ben ik een enkele keer "goed" geholpen. Het duurde wel twee maanden, maar ik heb uiteindelijk gekregen wat ik wilde. Het stuk tussen de voet en de televisie, wat overigens nu ook alweer kapot is gegaan door er enkel naar te kijken. Maar dat ding staat nu bij mijn ouders die daar weinig om geven.

Ondertussen heb ik zelf de elco's in mijn televisie vervangen omdat Samsung het probleem niet erkende en zelfs vond dat er geen problemen waren. Dat wel in combinatie met de Media Markt die er ook niets aan wilde doen want "De televisie start gewoon op en het is normaal dat het zo lang duurt. Dat heb je met televisies van tegenwoordig."

Nee, geen Samsung meer voor mij. Tot nu toe enkel problemen en slechte support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik wil graag het digitale geluid versterken met mijn optische versterker, ik ben nu dus op zoek naar een geschikte converter.
Ik kom deze 2 tegen:
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1119471
http://nl.startech.com/AV...-Audio-Converter~SPDIF2AA
Als ik het goed begrijp moet de converter de juiste sample frequentie hebben. Het eerste apparaatje heeft slechts een sample frequentie (48 kHz), die andere een range. Het lijkt me dat je dus moet weten wat de frequentie is waarop je digitale audiopoort uitstuurt. Weet iemand dat? TV is een UE46ES6570.

• knights16
Waarom wil je dat ?

Ik weet niet op welke freq de es uitzend.

[ Voor 54% gewijzigd door knights16 op 16-02-2014 12:50 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
is er een mogelijkheid om die smarthub auto updates uit te zetten? elke dag moet hij zo ongeveer updaten en altijd als ik net tv wil kijken , bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Heb de bestandsnaam veranderd naar Filmnaam.Jaar.DTS.HALF-SBS.MKV, zoals werd gesuggereerd, maar nog steeds een gesplitst scherm. Volgens mij werkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ArcticWolf

dat gaat helaas niet je kunt alleen de FW update voor de TV uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
Bij mij ook al 3x zo'n 'update' in 5 dagen tijd. Bah :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Voor iedereen met Smarthub problemen:

Neem contact op met Samsung en vraag om een erkende reparateur langs te laten lopen.
Die kunnen met twee firmware updates de boel oplossen, eerst een flash naar versie 00000 en dan een over the air update naar 2009.1 (zie ook onderstaande quote)

Vanmiddag is Selectro ( de erkende reparateur van Samsung ) hier geweest. Tien minuten later waren ze weer weg. Hij had een samsung firmware met versie 00000 op een stick, waarop vervolgens via Online update de 2009 firmware erop is gezet. Iedereen met het probleem kan dus terecht bij Samsung, de serviceman had nog nooit een nul firmware meegekregen zei hij.

Hij verwachtte dat er spoedig een aangepaste firmware op samsung wordt gepost. Ik ben iig blij met de backflash naar 2009.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond even twee uur gegamed op de PlayStation 4 i.c.m. een ES6100 en toen viel mij het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5INyxfygrvMxAkttPVTQHPim/medium.jpg

Ik kan het niet beter omschrijven dan 'witte vlekken' op het zwarte scherm. Na een tijdje lijkt het weg te trekken, maar iemand een idee wat het is en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Yonix schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:02:
Vanavond even twee uur gegamed op de PlayStation 4 i.c.m. een ES6100 en toen viel mij het volgende op:

[afbeelding]

Ik kan het niet beter omschrijven dan 'witte vlekken' op het zwarte scherm. Na een tijdje lijkt het weg te trekken, maar iemand een idee wat het is en hoe ik het kan verhelpen?
Dat heet clouding, en is helaas normaal bij dit soort tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 18:39
Yup clouding, vrij normaal bij "LCD tv's" je kan de behuizing iets losser maken aan de achterkant ( ja i know weird maar werkt toch echt )

Dan kan het iets afnemen, maar 100% weg heb je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Klopt, clouding heb je altijd. Bij OLED volgens mij niet :)

Wat helpt is je backlight niet te fel zetten. Ik heb hem op 10 staan met de ECO modus aan (dan min. 4 backlight in eco modus). Erg tevreden over.

Overigens helpt het als je je beeldmodus op STANDAARD zet ipv MOVIE. Bij mij althans :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 18:39
knights16 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:29:
Klopt, clouding heb je altijd. Bij OLED volgens mij niet :)

Wat helpt is je backlight niet te fel zetten. Ik heb hem op 10 staan met de ECO modus aan (dan min. 4 backlight in eco modus). Erg tevreden over.

Overigens helpt het als je je beeldmodus op STANDAARD zet ipv MOVIE. Bij mij althans :)
Klopt het heeft te maken met het licht wat er tever doorheen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Bedankt voor de reacties iedereen. :) Ik zal vanavond eens met de instellingen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hout vasthouden, maar als ik nu de Smart Hub start, dan staat die vrijwel direct op scherm, dus ik zie rechtsboven zelfs Starten niet meer staan.

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
@ Yonix,

De settings van Stefanhvt met toevoeging van TransDJ hebben al mijn clouding op de ES7000 verholpen.

Ook wist ik niet dat Microdimming alleen maar actief is in de Standard Mode. Dus heb ik de Standard mode settings aangepast naar de settings die zij in hun posts (zie hieronder) beschrijven en ik heb prima beeld nu.

Zie hieronder:

quote:
TranceDJ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.

[...]

&

quote:
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).

Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.

Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:

Current Calibrated Settings for Standard Mode

Panel ID: TS01

Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4

NOTES:

HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.

Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.

LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.

Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.

These settings are only provided as a reference.

http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Mirage010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:53:
@ Yonix,

De settings van Stefanhvt met toevoeging van TransDJ hebben al mijn clouding op de ES7000 verholpen.

Ook wist ik niet dat Microdimming alleen maar actief is in de Standard Mode. Dus heb ik de Standard mode settings aangepast naar de settings die zij in hun posts (zie hieronder) beschrijven en ik heb prima beeld nu.

Zie hieronder:

quote:
TranceDJ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.

[...]

&

quote:
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).

Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.

Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:

Current Calibrated Settings for Standard Mode

Panel ID: TS01

Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4

NOTES:

HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.

Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.

LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.

Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.

These settings are only provided as a reference.

http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851
Bedankt voor de uitgebreide post! Daar kan ik zeker wat mee. _/-\o_
Maar ik heb nog een vraag over de 'BD Wise-functie'. Ik heb namelijk een Samsung Blu-Ray Home Cinema Set en kan daardoor deze functie gebruiken. Het schijnt zo te zijn dat de combinatie Samsung TV + Samsung Blu-Ray speler voor het kijken van films de optimale beeldkwaliteit geeft. Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Nieuwe Plex versie is eindelijk weer goedgekeurd. Modellen 2011-2013 worden voorzien van de update!
Hulde aan de developer. Hij is weer 8 maanden bezig geweest met fixes en extra functionaliteit.

Mocht je de applicatie gebruiken, donate dan ook!

[ Voor 29% gewijzigd door knights16 op 24-02-2014 15:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hopen dat die snel in de store staat.

Wow de eerste screens zien er heel veel beter uit en veel belovend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:37:
Nu hopen dat die snel in de store staat.

Wow de eerste screens zien er heel veel beter uit en veel belovend
Het verwijderen van je Plex en vervolgens zoeken naar Plex in de appstore is overigens geen succes. Ik kan nu zelfs de 1.006 niet meer installeren. Het lijkt alsof de installatie bestanden niet meer bij Samsung staan, kan natuurlijk goed kloppen met oog op de 1.011 versie.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het in groepen beschikbaar komt, sommige landen hebben ze de nieuwe al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Klopt, maar dan gaat het om de F serie gebruikersgroep. De E series hebben nog 0.
Ben wel erg benieuwd ;)

PVoutput

Verwijderd

Vandaag een Update voor de Smart Hub, duurde erg lang dus ik denk een flinke, wat er veranderd is geen idee.

Zag nu wel een Netflix ID staan maar of dat nieuw is ?????????????????/

• knights16
Hey Andre, ik had hetzelfde, maakte me al zorgen over de befaamde bug die de kop opdoet bij de 2011 firmware. Welke firmware draai jij ?

De netflix id is overigens niet nieuw. Frappant detail dat je geen Netflix kunt draaien met de 2009 firmware.

PVoutput

Verwijderd

Ik draai 2008 en heb gewoon Netflix want daar heb ik een Abo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Komende maandag komt selectro langs ivm de backlightbleeding van mijn 55es8000. Heb sinds aanschaf er al last van, maar t begint me echt de keel uit te hangen. Zeker gezien ik de tv met 5 jaar extra garantie heb gekocht, mag hij van mij wel goed in orde zijn... Alleen wordt het weer zo'n welles nietes spelletje, gezien ik het alleen 's avonds merk, met de wat donkerdere films (resident evil enzo)

Destijds is er bij mijn 55C6000 ook een nieuw paneel ingezet, wat alle problemen (zo goed als) liet verdwijnen, dus hoop dat dat nu weer gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11:09
Maandag dus je ramen afplakken en een donkere film kijken dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
@TFDev: heb je de beeldinstellingen wel op standaard staan (zodat micro dimming is gedeactiveerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:05:
Voor iedereen met Smarthub problemen:

Neem contact op met Samsung en vraag om een erkende reparateur langs te laten lopen.
Die kunnen met twee firmware updates de boel oplossen, eerst een flash naar versie 00000 en dan een over the air update naar 2009.1 (zie ook onderstaande quote)

Inderdaad de beste 'oplossing'. Het is nu wel mooi geweest met mijn SH probleem. Nul komma nul meer gehoord van Samsung.
Ik heb dus ook een afspraak gemaakt voor een monteur komende week. Via via hoorde ik dat firmware versie 2011 een beta is. Dat is niet zichtbaar want Samsung doet niet aan changelogs. De versie is nog steeds te downloaden en zo creeert Samsung dus hun eigen problemen. I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ikzelf geen problemen meer met SH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik ben zelf weer wat aan t rommelen met de settings op mijn es8000, en heb hem weer op standaard mode gezet. Maar er wordt gepraat dat je de ce dimming kan omzeilen in standaardmodus. Hoe moet dat precies? Google geeft geen echte uitkomst daarvoor (behalve andere settings aanpassen zodat het 'minder opvalt')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 28-09 22:54
Hebben mensen hier al de DS VIDEO app geprobeerd van synology?

Voor diegenen die een synology hebben waar plex niet op draait, je kan nu ds video op je samsung TV gebruiken.

De app is nog in ontwikkeling en is alleen via usb of developer account te installeren op je TV.
Volg daarvoor deze guide.

Wat werkt wel / niet?

- subtitles werken, zelfs embedded!!! Maar er zijn geloof ik wel wat problemen soms. embedded gaf bij mij een delay.
- subtitles kunnen niet vertraagd/versneld worden, dus finetunen van de sync is niet mogelijk
- navigatie is nog wat traag door het menu
- App geeft niet aan wat je al gezien hebt
- subtitles zijn erg groot

Hoewel er dus nog wel wat problemen zijn vind ik het een stuk beter werken dan met allshare. Het is geen plex, maar in ieder geval heb je nu een mooie bibliotheek met plaatjes.

Voor vragen of suggesties kun je op het forum van synology terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Shodan op 01-03-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Beste,

Ik heb een Samsung EU40ES6100 TV waarmee ik geen digitale TV kan kijken. Nadat ik mijn TV niet meer via mijn remote Samsung app kon bereiken (automatisch) heb ik op mijn Samsung TV een factory reset gedaan. Nu kan ik ineens niet meer digitaal TV kijken.

Analoog TV kijken is geen probleem, ook vind mijn TV probleemloos alle digitale zenders. Maar als ik daarna digitaal wil kijken krijg ik een signaal foutmelding. Ik weet echter voor 99,999999% zeker dat er niets mis is met het signaal, omdat het signaal voor de reset gewoon perfect was.

Voor zover ik weet moet ik zonder CI+ module toch sowieso NED1 digitaal kunnen ontvangen?

Daarnaast heb ik (terwijl de CI+ module in de TV zat) deze foutmelding eens kort voorbij zien komen: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16. Echter, deze foutmelding was ook binnen 1 a 2 seconden weer weg en kwam er weer een slecht signaal foutmelding.

Ik wou een firmware update doen, wie weet helpt het. Echter heb ik een nieuwere versie op mijn TV staan dan als ik via Samsung kan downloaden. Erg vreemd.
Geïnstalleerd op TV: T-MST10PDEUC_1042.0
Te downloaden vanaf samsung: T-MST10PDEUC_1036.0 (http://www.samsung.com/nl.../UE40ES6100WXXN-downloads)

Voordat digitaal TV kijken niet meer werkte heb ik ook even in het service menu gekeken (info+menu+mute+power). Voor zover ik weet heb ik daar niets gewijzigd... Maar daar twijfel ik nu aan.

Ik zit met mijn handen in het haar. Analoog werkt, digitale zenders zoeken werkt, Smart TV (Netflix) werkt. Maar digitaal kijken lukt niet. Wie weet raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo002 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
Beste,

Ik heb een Samsung EU40ES6100 TV waarmee ik geen digitale TV kan kijken. Nadat ik mijn TV niet meer via mijn remote Samsung app kon bereiken (automatisch) heb ik op mijn Samsung TV een factory reset gedaan. Nu kan ik ineens niet meer digitaal TV kijken.

Analoog TV kijken is geen probleem, ook vind mijn TV probleemloos alle digitale zenders. Maar als ik daarna digitaal wil kijken krijg ik een signaal foutmelding. Ik weet echter voor 99,999999% zeker dat er niets mis is met het signaal, omdat het signaal voor de reset gewoon perfect was.

Voor zover ik weet moet ik zonder CI+ module toch sowieso NED1 digitaal kunnen ontvangen?

Daarnaast heb ik (terwijl de CI+ module in de TV zat) deze foutmelding eens kort voorbij zien komen: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16. Echter, deze foutmelding was ook binnen 1 a 2 seconden weer weg en kwam er weer een slecht signaal foutmelding.

Ik wou een firmware update doen, wie weet helpt het. Echter heb ik een nieuwere versie op mijn TV staan dan als ik via Samsung kan downloaden. Erg vreemd.
Geïnstalleerd op TV: T-MST10PDEUC_1042.0
Te downloaden vanaf samsung: T-MST10PDEUC_1036.0 (http://www.samsung.com/nl.../UE40ES6100WXXN-downloads)

Voordat digitaal TV kijken niet meer werkte heb ik ook even in het service menu gekeken (info+menu+mute+power). Voor zover ik weet heb ik daar niets gewijzigd... Maar daar twijfel ik nu aan.

Ik zit met mijn handen in het haar. Analoog werkt, digitale zenders zoeken werkt, Smart TV (Netflix) werkt. Maar digitaal kijken lukt niet. Wie weet raad..
Factory reset in combinatie met CI module heb ik ook al vaak problemen mee gehad.
Probeer het eens met volgende stappen:
1-TV uit
2-Verwijder CI module (kaart in de module laten)
3-TV aan
4-Factory reset. Doorloop alle stappen voor digitale tv en selecteer kabel als bron
5-Na alle stappen doorlopen te hebben, plaats module weer terug en wacht op eventuele authenticatie meldingen (5 stappen)
6-Krijg je in plaats van de 5 authenticatiestappen een foutmelding 16 of 17, doe dan nogmaals alleen de stap van automatisch kanalen zoeken via het menu
7-check nogmaals

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:32:
[...]
Factory reset in combinatie met CI module heb ik ook al vaak problemen mee gehad.
Probeer het eens met volgende stappen:
1-TV uit
2-Verwijder CI module (kaart in de module laten)
3-TV aan
4-Factory reset. Doorloop alle stappen voor digitale tv en selecteer kabel als bron
5-Na alle stappen doorlopen te hebben, plaats module weer terug en wacht op eventuele authenticatie meldingen (5 stappen)
6-Krijg je in plaats van de 5 authenticatiestappen een foutmelding 16 of 17, doe dan nogmaals alleen de stap van automatisch kanalen zoeken via het menu
7-check nogmaals

succes
Deze stappen had ik al eens gevolgd, met en zonder CI module. Nogmaals gedaan maar geen resultaat. Ik heb er een filmpje van gemaakt welke je hier kunt zien. Wellicht geeft dat nog ideeën..!
https://www.dropbox.com/s...5/VID_20140303_235424.mp4

Knip!!!
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar probleem opgelost! Ik dacht toch zeker te weten dat mijn netwerk ID 9001 was... Blijkt dit 9004 te zijn... Damm dat koste me weer een paar uur van mijn leven!

[ Voor 10% gewijzigd door Timo002 op 04-03-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:19:
[...]

Inderdaad de beste 'oplossing'. Het is nu wel mooi geweest met mijn SH probleem. Nul komma nul meer gehoord van Samsung.
Ik heb dus ook een afspraak gemaakt voor een monteur komende week.
Is die al geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Na mijn vorige domme actie, hoop ik dat mijn volgende probleem ook zo dom is!

Sinds enige tijd lukt het mij niet om met de Android app van Samsung (Smart remote) om verbinding te maken met mijn TV. Als ik de app laat zoeken naar de TV wordt hij niet in het netwerk gevonden, waar dit eerder wel werkte. Als ik manueel het IP adres invul werkt het wel. De TV zelf is ook werkend verbonden met het netwerk en het internet.

De app Allcast bv zou ook mijn TV moeten vinden voor dlna doeleinden, maar die vind ook niets. Het lijkt wel alsof dlna niet goed meer werkt...

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

De TV is bekabeld op het netwerk aangesloten en voorzien van de laatste firmware. (EU40ES6100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Staat je telefoon onder de beschikbare apparaten onder je allshare instellingen? (menu van je TV).
Probeer anders eerst op de wifi en daarna op het vaste netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb sinds een goed jaar een UE46ES6570 hangen.
Al sinds het begin heb ik onderin, iets rechts uit het midden, last van clouding / backlight bleeding.Ik dacht, met wat spelen met de settings krijg ik het wel weg. Helaas is dat niet gelukt.

Aan de randen en in de hoeken heb ik het ook, maar die vallen bijna nooit op, dus daar hoor je me ook niet over. Alleen degene die onderin het midden zit, is vaak storend aanwezig. Een donkere scène en je ziet hem meteen.

Omdat het toestel nog onder de garantie valt heb ik het idee om Samsung hierover aan te spreken. Hoe is jullie ervaring daarmee in dit soort situaties? Ik heb geen zin in een monteur die langs komt, een beetje de instellingen probeert en weer onverrichter zake weg gaat.

Als ik het zelf kan oplossen zou dat helemaal mooi zijn, maar ik zou niet weten waar ik de beste instellingen kan vinden voor mijn model. En natuurlijk of ik het met alleen de instellingen weg kan krijgen.
Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als je even door het forum leest zie je dat sommige mensen dit oplossen door de schroeven aan de achterkant wat losser te draaien.

Maar ik zou gewoon contact opnemen met Samsung. Een monteur (als die komt) kan echt wel wat meer dan alleen wat instellingen aanpassen (een panel vervangen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Laatst online: 05-09 15:54
Op de ES8000 van mijn ouders staat de Netflix app, alleen is dit nog een oude(?) versie.
Op mijn eigen Samsung TV (F6510) kan ik Netflix starten en zie ik alle profielen welke ik heb aangemaakt.

Bij mijn ouders start hij automatisch het eerste profil. Vervelend omdat dit "mijn" profiel is en ik graag wil dat ze hun eigen profiel kunnen starten of het kids profiel van mijn dochter.

Ik heb de firmware van de TV al geupdate en ook Smart Hubb, maar dit heeft niet geholpen.

Ligt dit aan mij of is er gewoon geen betere netflix app voor de ES8000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik heb een ES7000 en heb nog geen update gezien voor Netflix. Ik heb nog steeds dezelfde als toen hij uit kwam in NL. Ik kan dus ook geen profielen kiezen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Werkt uitloggen en opnieuw inloggen niet voor het kiezen van ander profiel. Ik dacht dat hij het dan vroeg... Soms ben ik namelijk ineens uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog steeds de oude Netflix versie 3.10501, net als de oude Plex, blijkbaar zijn onze TV's alweer oud voor Samsung.

Denk dat er gewoon geen andere is, op de Samsung market is de nieuwste van 10-10-2013.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, die is geweest en was binnen 10 minuten weer weg. Via 0000 terug naar 2009.
Helaas mocht ik geen kopietje trekken van de 0000.
SH lijkt nu stabiel en autoupdate uitgeschakeld. Die firmware versies op de Samsung site raak ik met geen tang meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Probeer, de scherpte en vooral de achtergrondverlichting wat lager te zetten..
Wanneer het in de kamer wat donkerder wordt, is de eco modus aan te raden..
Zet hier de achtergondverlichting op 4 ofzo..
HwKok schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:10:
Ik heb sinds een goed jaar een UE46ES6570 hangen.
Al sinds het begin heb ik onderin, iets rechts uit het midden, last van clouding / backlight bleeding.Ik dacht, met wat spelen met de settings krijg ik het wel weg. Helaas is dat niet gelukt.

Aan de randen en in de hoeken heb ik het ook, maar die vallen bijna nooit op, dus daar hoor je me ook niet over. Alleen degene die onderin het midden zit, is vaak storend aanwezig. Een donkere scène en je ziet hem meteen.

Omdat het toestel nog onder de garantie valt heb ik het idee om Samsung hierover aan te spreken. Hoe is jullie ervaring daarmee in dit soort situaties? Ik heb geen zin in een monteur die langs komt, een beetje de instellingen probeert en weer onverrichter zake weg gaat.

Als ik het zelf kan oplossen zou dat helemaal mooi zijn, maar ik zou niet weten waar ik de beste instellingen kan vinden voor mijn model. En natuurlijk of ik het met alleen de instellingen weg kan krijgen.
Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Zet ook de standard beeldmodus aan.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:10:
Hier ook nog steeds de oude Netflix versie 3.10501, net als de oude Plex, blijkbaar zijn onze TV's alweer oud voor Samsung.

Denk dat er gewoon geen andere is, op de Samsung market is de nieuwste van 10-10-2013.
Ik heb er een topic over gestart... https://my.eu.samsung.com/tickets/311/6900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel weer lachen heb je de SmartHub al gereset, vast een vaste zin die onder een functie knop zit :-)

En je ziet dus weer men laat de ES serie dus alweer vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Helaas zit je inderdaad met de ES serie nog op de oude netflix app. Hopeloos. Klote Samsung ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zouden we het even aan Netflix moeten vragen op hun chat, helaas is mijn Engels daar niet goed genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:46
Helpt het nog als je de evolutie kit gekoppeld hebt aan je ES8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Ja, met een (belachelijk) dure Evolution Kit krijg je weer de beschikking tot de nieuwste versie van Smart Hub. En dus blijbkaar ook over de nieuwste apps. Maar wie lacht dan weer het hardst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Stel de vraag aan Netflix wanneer de E series worden gelanceerd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:37
knights16 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:31:
Stel de vraag aan Netflix wanneer de E series worden gelanceerd.
Heb vanochtend in de chat gevraagd of die update er komt en volgens Netflix ligt die verantwoording bij Samsung. Tevens gaat er voorlopig nog geen 3D movie reel komen net zoals in de USA, volgens de Netflix medewerker is de internetstructuur daar anders.. vind ik zelf discutabel aangezien ik via mijn laptop gewoon het Amerikaanse aanbod gebruik en dan wel 3D films kan kijken.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Netflix geeft aan dat dit onderdeel uitmaakt van de software van de TV. Dus dat de vraag beter aan Samsung gesteld kan worden. Dat wilde hij ook wel voor me doen, maar dat vond ik teveel werk, aangezien ik Netflix niet eens gebruik... Dus voor degene die er zin in heeft: berichtje naar Samsung die de lippen ongetwijfeld stijf op elkaar houdt.

---edit---

Ok, jij was eerst ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 11-03-2014 08:29 . Reden: Te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
https://my.eu.samsung.com/tickets/311/6900

Wederom een top antwoord van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56
Zo belangrijk zijn de klanten dus voor Samsung.

Kan niet wachten op een smarthub die je zelf kan installeren en inrichten. Een soort universele android versie voor tv's.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Pagina: 1 ... 52 ... 62 Laatste