Wat een onzin weer. Alleen omdat de hub er anders uit ziet hebben we geen recht op een nieuwere versie van een applicatie die in een sandbox draait. Klinkt meer alsof de verkoop voor nieuwe televisies/evolution kits wordt aangekaart.
Een vraagje aan de kenners, ik ben verhuisd en waar eerst de tv eerst aan de muur hing dient deze nu op de standaard bevestigd te worden. Weet iemand de specs van deze 8 schroefjes, anders wordt het bestellen bij samsungonderdelen.com maar ik zou ze liever al ergens voor dit weekend kunnen ophalen. Het gaat overigens om een 7000s.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd op 13-03-2014 20:33 ]
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Smarthub probleem opgelost zonder Samsung.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:13:
[...]
Yep, die is geweest en was binnen 10 minuten weer weg. Via 0000 terug naar 2009.
Helaas mocht ik geen kopietje trekken van de 0000.
SH lijkt nu stabiel en autoupdate uitgeschakeld. Die firmware versies op de Samsung site raak ik met geen tang meer aan.
Eerst de 0000 op stick uitpakken, TV updaten dan naar smarthub en even laten updaten, daarna hetzelfde met 2009 en alle problemen opgelost.
Hoop dat ik jullie hier mee kan helpen.
http://fam-baumgarten.de/0000.rar
http://fam-baumgarten.de/2009.rar
Top! Ik ga hier meteen mee aan de slag.
Deze firmware is voor de ES8000 en ES7000.TranceDJ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27:
Top! Ik ga hier meteen mee aan de slag.
Ook net gezien, heb melding gekregen van nieuw antwoord op Samsung forum en zag deze bestanden erin staan 
Hoe dit bestand online is gekomen, zal wel iemand zijn die bij Samsung werkt wss...
Ik vraag me af of dit ook voor Belgische TV's geldt met Nederlands
Hoe dit bestand online is gekomen, zal wel iemand zijn die bij Samsung werkt wss...
[ Voor 19% gewijzigd door Dragunov op 14-03-2014 18:42 ]
Ik ben nen Belg en t'werktDragunov schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:42:
Ook net gezien, heb melding gekregen van nieuw antwoord op Samsung forum en zag deze bestanden erin staan
Ik heb vandaag ook remote session gehad en leverde niks op, je raadt het nooit, servers down.
Maandag opnieuw maar is nu niet meer nodig natuurlijk.
Ben blij dat die rot firmware eraf is, das bijna 6 maand misérie.
Heeft me 1 ding geleerd, geen firmware-updates meer...
Maandag opnieuw maar is nu niet meer nodig natuurlijk.
Ben blij dat die rot firmware eraf is, das bijna 6 maand misérie.
Heeft me 1 ding geleerd, geen firmware-updates meer...
Wat is de bron van deze bestanden Alberto-capo? Welk Samsung forum Dragunov?
http://www.avforums.com/t...d-part-13.1781556/page-39TranceDJ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:03:
Wat is de bron van deze bestanden Alberto-capo? Welk Samsung forum Dragunov?
Bedankt voor het delen. Het downgraden is hier goed gelukt. Nu is het afwachten of de Smart Hub problemen zijn opgelost!
[ Voor 25% gewijzigd door TranceDJ op 14-03-2014 22:12 ]
Graag gedaan. Ben al lang op zoek naar een oplossing voor dit probleem en aangezien Samsung hier steken laat vallen is het handig dat ik het zelf heb kunnen oplossen. Via Samygo vond ik geen oplossing en met eindeloos te googlen is het dan toch gelukt om te downgraden. Credits gaan natuurlijk naar degene die het online heeft gezet.TranceDJ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:11:
[...]
Bedankt voor het delen. Het downgraden is hier goed gelukt. Nu is het afwachten of de Smart Hub problemen zijn opgelost!
Nu Plex 1012 nog
Ben bang dat mijn tv ook defect aan het raken is.
Sinds gisteren doet wifi het niet meer. Ap en wifi direct zijn greyed out of geven "functie niet beschikbaar". Bij zoeken van wifi routers knalt ie of eruit tijdens het zoeken of vlak nadat ie een overzicht geeft (je kunt niet eens een netwerk selecteren).
Ook via LAN geprobeerd. Maar dat is ook een knipperlicht verbinding. Kan soms wel een app starten, maar geeft vaak verbinding problemen, en als ie eindelijk start kan de app geen internet verbinding maken.
Ben benieuwd. Maandag de harense maar eens bellen om m aan te melden als defect.
Sinds gisteren doet wifi het niet meer. Ap en wifi direct zijn greyed out of geven "functie niet beschikbaar". Bij zoeken van wifi routers knalt ie of eruit tijdens het zoeken of vlak nadat ie een overzicht geeft (je kunt niet eens een netwerk selecteren).
Ook via LAN geprobeerd. Maar dat is ook een knipperlicht verbinding. Kan soms wel een app starten, maar geeft vaak verbinding problemen, en als ie eindelijk start kan de app geen internet verbinding maken.
Ben benieuwd. Maandag de harense maar eens bellen om m aan te melden als defect.
Verwijderd
Lijkt op het probleem wat ik ook heb gehad inderdaad het WIFI deel defect.
Is binnnen een paar tellen te vervangen door een monteur.
Als je weet hoe je in het service menu kunt komen kun je daar ook een error vinden, zag ik toen de monteur bezig was.
Let op dat de monteur de error reset !
Als die dat niet doet kun je problemen houden met het netwerk volgens een andere monteur die hier later weer kwam en de error terug zag in het service menu.
Als je weet hoe je in het service menu kunt komen kun je daar ook een error vinden, zag ik toen de monteur bezig was.
Als die dat niet doet kun je problemen houden met het netwerk volgens een andere monteur die hier later weer kwam en de error terug zag in het service menu.
Verwijderd
Geweldig Alberto. Ik heb ook al weken lopen zoeken in deze fora. Het kon niet anders dan dat het een keer ergens on-line zou verschijnen. Met dank aan de fam. BaumgartenAlberto-capo schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:07:
[...]
Graag gedaan. Ben al lang op zoek naar een oplossing voor dit probleem en aangezien Samsung hier steken laat vallen is het handig dat ik het zelf heb kunnen oplossen. Via Samygo vond ik geen oplossing en met eindeloos te googlen is het dan toch gelukt om te downgraden. Credits gaan natuurlijk naar degene die het online heeft gezet.
Nu Plex 1012 nog
Hier geen vastlopers meer gehad. De Wifi issues die ik een tijd geleden noemde zijn ook verdwenen hoewel bekabeld superieur is. Dus ik laat hem bekabeld.
Ja bij mij ook alles perfect nu, bloed, zweet en tranen om dat terug in orde te krijgen, en kost eigenlijk 10 minuten aan tijd, iets wat ze bij Samsung hadden kunnen (moesten) doen. Zij hebben tenslotte. firmware 2011.1 online gezet en onze TV's verknoeid. Beide firmware's staan bij mij in ieder geval veilig op hard disk, you never now hé...Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:38:
[...]
Geweldig Alberto. Ik heb ook al weken lopen zoeken in deze fora. Het kon niet anders dan dat het een keer ergens on-line zou verschijnen. Met dank aan de fam. Baumgarten![]()
Hier geen vastlopers meer gehad. De Wifi issues die ik een tijd geleden noemde zijn ook verdwenen hoewel bekabeld superieur is. Dus ik laat hem bekabeld.
super dat de 0000 firmware nu geleaked is.
Heb hier nu ook alles staan, die 0000 zal mss ooit van pas komen, want nu werkt SH terug normaal en sneller dan vroeger...
Hier tot dusverre geen problemen meer met een SmartHub die blijft updaten! Downgrade naar firmware 2009 lijkt dus echt de oplossing.
Heb je contact opgenomen met de winkel of direct met Samsung support? Ban bang als ik naar de winkel ga, dat ik de hele tv daar in moet leveren.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:18:
Lijkt op het probleem wat ik ook heb gehad inderdaad het WIFI deel defect.
Houd er wel rekening mee dat de garantie in eerste instantie altijd via de winkel moet verlopen..Krypt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:04:
[...]
Heb je contact opgenomen met de winkel of direct met Samsung support? Ban bang als ik naar de winkel ga, dat ik de hele tv daar in moet leveren.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Ik heb het probleem bij de winkel gemeld en zij sturen dan een aanmeld link naar de support, en dan bellen ze jou voor een afspraak en komen ze langs om het 5 cm grote moduletje te vervangen das goedkoper dan de TV opsturen voor die paar tellen dat ze bezig zijn.
De andere keer heb ik contact gehad met Samsung en zij hebben toen een afspraak gemaakt met de service dus het hoeft niet via de winkel te lopen, ook Samsung zelf kan een afspraak maken alleen eisen ze dan bij aankomst wel de factuur van de winkel anders gebeurt er niks.
De andere keer heb ik contact gehad met Samsung en zij hebben toen een afspraak gemaakt met de service dus het hoeft niet via de winkel te lopen, ook Samsung zelf kan een afspraak maken alleen eisen ze dan bij aankomst wel de factuur van de winkel anders gebeurt er niks.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 17:17 ]
Ik zag hetzelfde en had Samsung hiervan op de hoogte gesteld. Die snapten er niks van... die beweerden dat mijn firmware niet hoger kon zijn dan 1036Toml83 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:54:
ik zie dat voor de 6000 serie een nieuwe firmware beschikbaar is 1.036.
Al was de vorige 1.042. Iemand al de 1.036 geinstalleerd en waargenomen wat er is veranderd?

De UK site laat voor de ES6710 ook enkel nog de 1036 versie zien... blijkbaar zijn ze een paar firmwares teruggestapt. Als je zelf een poging wilt wagen richting Samsung hoofdkantoor, dan graag.
Ik heb trouwens de laagtste tijd ontzettend veel problemen met ARC (audio relay channel over HDMI naar mijn Yamaha V775 receiver). Geluid blijft maar stotteren... dit bij TV uitzendingen en ook via de USB aangesloten externe schijf.
Verwijderd
Misschien de FW offline gehad door de SH problemen, las dat er ook mensen zijn met een 6000 serie model dit probleem hadden.
Klopt.. hier heb ik ook last van (samsung - yamaha).. TV heb ik nu op dolby digital 2.0 en receiver converteert dit naar 5.1..
Wanneer je dolby surround of dts afspeelt, gaat ie stotteren/haperen..
Of dat aan de TV, receiver of de combinatie ligt, weet ik niet.
Heb nu een mede8er als mediaspeler en geen stotteringen meer..
n00bs schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:02:
[...]
Ik zag hetzelfde en had Samsung hiervan op de hoogte gesteld. Die snapten er niks van... die beweerden dat mijn firmware niet hoger kon zijn dan 1036![]()
De UK site laat voor de ES6710 ook enkel nog de 1036 versie zien... blijkbaar zijn ze een paar firmwares teruggestapt. Als je zelf een poging wilt wagen richting Samsung hoofdkantoor, dan graag.
Ik heb trouwens de laagtste tijd ontzettend veel problemen met ARC (audio relay channel over HDMI naar mijn Yamaha V775 receiver). Geluid blijft maar stotteren... dit bij TV uitzendingen en ook via de USB aangesloten externe schijf.
Het gebeurt soms dat smarthub erg lang moet laden en niet meer uit die loop komt..
TV opnieuw starten en daarna werkt ie weer.. Al is dit wel incidenteel..
TV opnieuw starten en daarna werkt ie weer.. Al is dit wel incidenteel..
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:20:
Misschien de FW offline gehad door de SH problemen, las dat er ook mensen zijn met een 6000 serie model dit probleem hadden.
SH problemen? bedoel je die audio stutter?Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:20:
Het lukt mij overigens niet deze 1036 over mijn 1042 firmware te installeren

Klopt... maar ik krijg het de laatste tijd ook met reguliere PCM uitzendingen. Ik word er echt gek van! weet niet of het nou aan Samsung, mijn Yamaha of de combinatie komt. 10x alle instellingen nagelopen, maar lost niets op. Probleem wordt ook spontaan erger.Toml83 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:28:
Klopt.. hier heb ik ook last van (samsung - yamaha).. TV heb ik nu op dolby digital 2.0 en receiver converteert dit naar 5.1..
[...]
Zit er nu maar aan te denken om een optical cable te halen (maar volgens mij heb je dan geen DTS meer).
ps: ik zie dat internet vol staat met mensen met deze problemen met samsung tm de F serie modellen tv's.
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 19-03-2014 20:23 ]
Verwijderd
SH=SmartHub, ook bij 6000 modellen wordt er soms problemen gemeld.n00bs schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:18:
[...]
SH problemen? bedoel je die audio stutter?
Het lukt mij overigens niet deze 1036 over mijn 1042 firmware te installeren(geen update bestanden gevonden melding)
Dat je een een 36 niet over een 42 heen krijgt dat klopt zie de problemen met de ES7000/8000 daar is eerst een tussen 0000 FW voor nodig
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 22:21 ]
Wanneer krijgen we trouwens een nieuwe FW update voor de ES7000?
iig geen problemen meer met mijn ES7000 sinds ik terug ben naar FW 2009:)
Op mijn ES 6710 staat ook firmware 1040. Maar dit kan dus niet volgens samsung zelf? Hier ook stotterend geluid met DD5.1 met netflix icm mijn onkyo receiver.
Hoewel weinig van jullie er volgens mij iets om geven, er is een update van de DS video app van synology.
Hier staat hoe je hem kunt installeren.
Ik vind het in ieder geval ontzettend fijn programma! Niet zo uitgebreid als Plex, maar voor mensen met een synology NAS waar PLEX niet op draait is dit een enorme uitkomst.
Hier de forum post op synology forum.
Hier staat hoe je hem kunt installeren.
Ik vind het in ieder geval ontzettend fijn programma! Niet zo uitgebreid als Plex, maar voor mensen met een synology NAS waar PLEX niet op draait is dit een enorme uitkomst.
Hier de forum post op synology forum.
Samsung ES 6710 (Smarthub Netflix app) -> Onkyo 616 receiver -> 5.1 geluid stottert. Zet ik de TV op 2.0 geluid, werkt het 100%.
TV kijken via CI+ werkt ook 100%
Mijn vorige onkyo receiver had dit probleem ook. Maar ik denk dat het probleem bij Samsung / Smarthub ligt. Meer mensen last van stotterende Netflix via smarthub?
TV kijken via CI+ werkt ook 100%
Mijn vorige onkyo receiver had dit probleem ook. Maar ik denk dat het probleem bij Samsung / Smarthub ligt. Meer mensen last van stotterende Netflix via smarthub?
Tv naar Onkyo met Optic kabel?Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:47:
Nee, op een ES 8000 ook op een Onkyo geen probleem loopt als een zonnetje.
Verwijderd
Beste ik zit met het volgende probleem, ik heb mijn scherm schoon gemaakt met zo blauw doekje en een spray die je er bij koop echter die spray is zo vet als de pest naar 2 uur zwoegen waren de strepen weg helaas als de tv uit staat zie ik rare vlekken
Probeer de vetvlekken anders eens weg te vegen met een beetje spuug.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:54:
Beste ik zit met het volgende probleem, ik heb mijn scherm schoon gemaakt met zo blauw doekje en een spray die je er bij koop echter die spray is zo vet als de pest naar 2 uur zwoegen waren de strepen weg helaas als de tv uit staat zie ik rare vlekken
Het klinkt misschien absurd, maar het werkt wel!!
charleyr
Ja.. Laten we dat maar niet doen.charleychui schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 07:12:
[...]
Probeer de vetvlekken anders eens weg te vegen met een beetje spuug.
Het klinkt misschien absurd, maar het werkt wel!!
Zo absurd is dat niet. In spuug zitten enzymen die vet oplossen. Wat er verder in zit wat je scherm eventueel zou kunnen beschadigen zou ik dan weer niet weten
Ik vind het ook niet zo rare opmerking. Spuug bevat minder gevaarlijke dingen voor je scherm dan schoonmaakmiddellen
Verwijderd
Wie heeft er al eens problemen gehad met de Wifi van de tv. Met kabel rechtstreeks geen probleem maar draadloos...vergeet het maar.
Andere toestellen zoals tablet geen enkel probleem om draadloos te surfen.
Op 7 april komt een technieker langs...ben benieuwd. Waarschijnlijk de Wifi vervangen zeker?
Wel vonden ze raar dat ik Firmware update 1042 heb voor m'n UE40ES6340.
Normaal kan het niet hoger zijn dan 1036... We zullen zien als hij komt.
Op 7 april komt een technieker langs...ben benieuwd. Waarschijnlijk de Wifi vervangen zeker?
Om vervolgens van de regen in de drup te komen. Dan moet je namelijk van de spuug op het scherm afkomen.barrymossel schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54:
Zo absurd is dat niet. In spuug zitten enzymen die vet oplossen. Wat er verder in zit wat je scherm eventueel zou kunnen beschadigen zou ik dan weer niet weten
Schoonmaken van de TV blijft verschrikkelijk. Heb al speciale doekjes gebruikt, maar ook die laten strepen achter. En ik blijf altijd bang voor krassen.
Iemand tips?
Iemand tips?
Verwijderd
Heb zo'n blauw doekje met een fles van 200ml cleaner van de action volgens mij.
Doe altijd een heel klein beetje op het doekje en dan zonder druk over het scherm heb vegen nooit geen strepen, omdat het doekje maar iets vochtig is, maar scherm is wel brand schoon.
Misschien een verschil dat er bij ons dus NOOIT gerookt wordt in huis.
Doe altijd een heel klein beetje op het doekje en dan zonder druk over het scherm heb vegen nooit geen strepen, omdat het doekje maar iets vochtig is, maar scherm is wel brand schoon.
Misschien een verschil dat er bij ons dus NOOIT gerookt wordt in huis.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 11:10 ]
Ja, geen doekjes gebruiken maar keukenrol (tip van GF, nadat ik dat ding maar niet streepvrij kreeg)
Doe het zelf meestal met Glassex.
Doe het zelf meestal met Glassex.
Plex versie 1.013 is submitted, hopelijk gaat Samsung dit nu eens approven 
Mooie extra functie dat ingebakken subtitles zonder transcoding kunnen worden weergegeven.
Mooie extra functie dat ingebakken subtitles zonder transcoding kunnen worden weergegeven.
Verwijderd
Plex versie 1.012 was ook al goedgekeurd maar nooit op de server gekomen voor de ES serie (wel voor de F) als je in de "shop" kijkt zie je wel dat de update datum van Plex veranderd is namelijk 24-03-2014 maar verise 1.012 is er niet aangehangen.
Ik gebruik Plex zelf (nog) niet maar ik las eerder dat verwijderen van de app en daarna weer installeren zorgde voor een nieuwe versie? ik weet niet of dat echt zo is. Graag zou ik voor de E serie een nieuwe Netflix app willen zien. Die is echt ruk. Ik heb ook geen zin om zo evolution kit te kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:32:
Plex versie 1.012 was ook al goedgekeurd maar nooit op de server gekomen voor de ES serie (wel voor de F) als je in de "shop" kijkt zie je wel dat de update datum van Plex veranderd is namelijk 24-03-2014 maar verise 1.012 is er niet aangehangen.
Verwijderd
Volgens mij werd er geschreven dat je het na het verwijderen geen nieuwe kon installeren om er geen bestand meer op de server van Samsung staat, maar omdat ik Plex heel veel gebruik ga ik dat niet proberen.
Ik heb het gevoel dat de ES serie voor Samsung al weer oud is en dat we het maar moeten bekijken met onze TV de F en H zijn nu hot.
Ik heb het gevoel dat de ES serie voor Samsung al weer oud is en dat we het maar moeten bekijken met onze TV de F en H zijn nu hot.
Moeten we anders toch aan de evolution pack om een beetje bij te blijven
No way, dat mensen daar in trappen. Ben geen drugs verslaafde die vast zit aan een dealer.bartsluimer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:49:
Moeten we anders toch aan de evolution pack om een beetje bij te blijven

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 02-04-2014 09:11 ]
Ik heb zelf ook de Netgear PVT3000 Miracast dongle. Maar het is toch anders. Je moet weer je tablet/laptop pakken om het aan te sturen. Batterij gaat er weer snel van op. Het hoort gewoon allemaal goed te werken. Daar heb ik het immers wel voor gekocht.Dacuuu schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:10:
[...]
No way, dat mensen daar in trappen. Ben geen drugs verslaafde die vast zit aan een dealer.Chromecast, Xbmc, Mira stick. Genoeg alternatieven. Nee Samsung, tot ziens
Lever eerst maar eens een normale Netflix app!
Ik gebruik zelf graag Plex. Vroeger met XBMC bezig geweest, maar Plex is toch fijner. Alleen hier gebruik ik de smart functie van mijn Samsung voor. Hoop dat de updates van de Plex dus komen voor de ES8000.
Ik bedoel dat ik een stukje service van Samsung verwacht. En ik wil geen EVO kit kopen om maar weer bij te zijn.LockTar schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:30:
[...]
Ik heb zelf ook de Netgear PVT3000 Miracast dongle. Maar het is toch anders. Je moet weer je tablet/laptop pakken om het aan te sturen. Batterij gaat er weer snel van op. Het hoort gewoon allemaal goed te werken. Daar heb ik het immers wel voor gekocht.
Verwijderd
De hardware service bij Samsung is wel oke, maar de FW en de app servcie is heel ver te zoeken........
Draadjes op b.v. FB worden gewoon genegeerd, staat al nu 4 maanden een draadje op maar ze reageren gewoon niet, ze gaan het na vragen en daarna is het dood dood dood stil
Draadjes op b.v. FB worden gewoon genegeerd, staat al nu 4 maanden een draadje op maar ze reageren gewoon niet, ze gaan het na vragen en daarna is het dood dood dood stil
Sorry schreef het niet duidelijk. Ik bedoelde de televisie (smarthub) hoort gewoon goed te werken. Natuurlijk kan het allemaal via Miracast etc maar dat wil ik niet gebruiken de hele tijd.Dacuuu schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:30:
[...]
Ik bedoel dat ik een stukje service van Samsung verwacht. En ik wil geen EVO kit kopen om maar weer bij te zijn.
Ik gebruik dus alleen de ingebouwde mediaspeler die via dlna vanaf mijn nas streamt. Doet precies wat het moet doen en is een stuk sneller in gebruik (vind ik). Heb ook een Raspberry, maar maximaal 5 keer gebruikt. Omslachtig gedoe...bartsluimer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:04:
Ik gebruik zelf graag Plex. Vroeger met XBMC bezig geweest, maar Plex is toch fijner. Alleen hier gebruik ik de smart functie van mijn Samsung voor. Hoop dat de updates van de Plex dus komen voor de ES8000.
Ieder dus z'n voorkeuren.
Gebruik het blauwe doekje wat bij het toestel meekwam en je eigen adem. Een betere manier ben ik nog niet tegen gekomen. En het is nog gratis ook.barrymossel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:44:
Schoonmaken van de TV blijft verschrikkelijk. Heb al speciale doekjes gebruikt, maar ook die laten strepen achter. En ik blijf altijd bang voor krassen.
Iemand tips?
Dat doekje dan maar eens zoeken.
Moet wel zeggen dat het eerste half jaar dat we de tv hadden mijn vriendin en ik allebei nog vol (binnen) rookten...
Moet wel zeggen dat het eerste half jaar dat we de tv hadden mijn vriendin en ik allebei nog vol (binnen) rookten...
https://my.eu.samsung.com/nl/tickets/15/6900knights16 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:31:
Plex versie 1.013 is submitted, hopelijk gaat Samsung dit nu eens approven
gewoon klagen met z'n allen...
Verwijderd
Ik betwijfel of dat zin heeft. Bij die webcare kennen ze maar twee mogelijke oplossingen: 'heb je al eens gereset?' en 'het is bij de volgende firmware verholpen', een firmware update die vervolgens nooit komt of waarvan nooit bekend is wat er precies veranderd is. Erg frustrerend.TranceDJ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:09:
[...]
https://my.eu.samsung.com/nl/tickets/15/6900
Overigens, ligt het aan mij of is die MySamsung Portal echt een bende? Waarom staan alle reacties door elkaar, en niet gewoon op chronologische volgorde. Bovenstaande link springt bij mij van 9 maart naar 2 april, terug naar 13 maart, via 11 maart weer naar 12 maart etc. Welke logica zit daarachter?!
Verwijderd
Ze hebben iets meer zinnetjes maar het komt allemaal op het zelfde neer.
We vragen het na.
Gaan we voor je navragen
Heb je de laatste FW
Heb je al gerest
Heb je een fabriekreset gedaan.
Maar het vervolg is altijd het zelfde..............................................................................niks
Inderdaad Mysamsung is ook al een zooi, waar ze maar wat roepen en verder nergens op ingaan zo jammer dit allemaal.
We vragen het na.
Gaan we voor je navragen
Heb je de laatste FW
Heb je al gerest
Heb je een fabriekreset gedaan.
Maar het vervolg is altijd het zelfde..............................................................................niks
Inderdaad Mysamsung is ook al een zooi, waar ze maar wat roepen en verder nergens op ingaan zo jammer dit allemaal.
Verwijderd
hai di how,Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:57:
Wie heeft er al eens problemen gehad met de Wifi van de tv. Met kabel rechtstreeks geen probleem maar draadloos...vergeet het maar.
echt niemand met deze problemen?? Heb ondertussen op een duitse site de update 1042 gezien maar heb hem zo niet binnengehaald..
Ik heb de hoop op klagen opgegeven. Overigens geeft de developer van Plex for Samsung (Orca) duidelijk aan waarin 1.012 niet uit kwam voor de E series. Samsung Nederland weet echt helemaal niets qua releases en software versies.TranceDJ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:09:
[...]
https://my.eu.samsung.com/nl/tickets/15/6900
Hopen dan V 1.013 dan ook echt volgende week voor ons E series gebruikers online staat
Verwijderd
Dat is voor het eerst dat ik lees dat 1.012 niet voor de ES was, op de FB pagina van Plex is aangeven door Orca dat men ook niet wist waarom Plex voor de ES maar niet beschikbaar kwam.
Orca:
[NIEUWS] Plex voor Samsung update v 1.012
De laatste nieuwe update is door Samsung getest en goed bevonden. In de loop van deze week wordt de app uitgerold op alle modellen van 2011 tot en met 2013.
Later werd gemeld dat de FW voor de ES iets later kwam, als Plex voor de F was uitgerold.
Blijkbaar speelde er dus toch wat meer.
Orca:
[NIEUWS] Plex voor Samsung update v 1.012
De laatste nieuwe update is door Samsung getest en goed bevonden. In de loop van deze week wordt de app uitgerold op alle modellen van 2011 tot en met 2013.
Later werd gemeld dat de FW voor de ES iets later kwam, als Plex voor de F was uitgerold.
Blijkbaar speelde er dus toch wat meer.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 10:43 ]
1.012 had uit moeten komen voor de 2012+ modellen, dus vanaf de E series.
Echter bij de rollout naar het 2012 platform ging iets mis. Orca weet nog steeds niet wat en hem is gevraagd om een nieuwe release in te sturen, de 1.013 waarvan het de verwachting is dat deze het zou moeten halen...
hope so
Echter bij de rollout naar het 2012 platform ging iets mis. Orca weet nog steeds niet wat en hem is gevraagd om een nieuwe release in te sturen, de 1.013 waarvan het de verwachting is dat deze het zou moeten halen...
hope so
Iemand anders momenteel problemen met Smarthub? Hij blijft bezig met starten? Ik kan nu niet eens Spotify aanzetten?
Problemen met de Samsung server misschien? Lekker lomp, aangezien ik een dergelijke server niet nodig heb voor Spotify o.i.d.
---edit---
Modem gereset (internet leek langzaam) en tv aan-en-uit gezet. Nu is Smarthub aan het updaten...
---edit2---
En hij werkt weer...
Problemen met de Samsung server misschien? Lekker lomp, aangezien ik een dergelijke server niet nodig heb voor Spotify o.i.d.
---edit---
Modem gereset (internet leek langzaam) en tv aan-en-uit gezet. Nu is Smarthub aan het updaten...
---edit2---
En hij werkt weer...
[ Voor 24% gewijzigd door barrymossel op 05-04-2014 14:29 . Reden: toevoeging ]
Vreemd, ik heb ook de 1042 op mijn TV, maar de hoogste op de Samsung site is inderdaad 1036.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:11:
[...]
Hai di how,
echt niemand met deze problemen?? Heb ondertussen op een duitse site de update 1042 gezien maar heb hem zo niet binnengehaald..
Verwijderd
Als de Samsung server het niet doet dan doet de hele SmartHub het niet meer.
Ik hou me hart vast als Samsung eens mocht beslissen dat bepaalde serie geen toegang meer hebben tot de server.
Zo wordt je dus gedwongen wat anders te kopen, maar dat zal hier gaan Samsung zijn
Ik hou me hart vast als Samsung eens mocht beslissen dat bepaalde serie geen toegang meer hebben tot de server.
Zo wordt je dus gedwongen wat anders te kopen, maar dat zal hier gaan Samsung zijn
Dat probleem heb je bij iedere fabrikant.
Het wordt gewoon tijd dat je gewoon zelf kan kiezen wat je installeert op de tv. Pure versie van Android, IOS of iets anders.
Geen enkele hardware verkoper heeft tot nu toe een goede smarthub ontwikkeld en up to date gehouden. Bij LG werken ook de meeste apps niet meer.
Het wordt gewoon tijd dat je gewoon zelf kan kiezen wat je installeert op de tv. Pure versie van Android, IOS of iets anders.
Geen enkele hardware verkoper heeft tot nu toe een goede smarthub ontwikkeld en up to date gehouden. Bij LG werken ook de meeste apps niet meer.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Verwijderd
Dat probleem heb je inderdaad bij iedere fabriekant maar dat is niet de reden hier, dat Samsung er nooit en nooit meer in komt.
En ik zie niet in waarom apps op mijn tv niet zouden kunnen werken zonder een werkende Samsung server. Grote onzin natuurlijk.
Verwijderd
En toch is het zo we hebben al een paar storingen mee gemaakt op de Samsung Servers an dan is je Smarthub leeg, lees dit topic maar eens door dan kom je deze meldingen vanzelf tegen.
Als de storing verholpen is en je zet je Tv plus Smarthub aan dan zie je langzaam alle app's weer te voorschijn komen.
Als de storing verholpen is en je zet je Tv plus Smarthub aan dan zie je langzaam alle app's weer te voorschijn komen.
Ik weet het, ik volg dit topic op de voet. Maar logisch is anders.
Stel, Google play store ligt eruit, dan werken je Android apps toch ook gewoon?
Stel, Google play store ligt eruit, dan werken je Android apps toch ook gewoon?
Gaan jullie als 2012 bezitters nog voor de 2014 modellen?
Ik blijf dit moment gewoon het 2012 model nog houden. Tevreden gebruiker.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Waarom? Als je geld kwijt wil kan je het net zo goed op straat gooien. Zie echt niet in waarom ik een 2014 model zou kopen op dit moment.Mars18 schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:51:
Gaan jullie als 2012 bezitters nog voor de 2014 modellen?
Nee, geen reden om een nieuwe tv te gebruiken. Smarthub etc. gebruik ik vrijwel nooit. Alleen de ingebouwde mediaspeler. Verder kijk ik tv via de settopbox van KPN.
Beeld vind ik prima, dus totaal geen reden voor een nieuwe tv.
Beeld vind ik prima, dus totaal geen reden voor een nieuwe tv.
Verwijderd
Nee zeker geen nieuwe TV (en al helemaal geen Samsung ) hij staat hier net 1 1/2 jaar dus hij moet nog een jaar of 6 mee.
Als die dat gaat reden, nouja 1 voordeel de onderdelen zijn max een half jaar oud die er in zitten.
Als die dat gaat reden, nouja 1 voordeel de onderdelen zijn max een half jaar oud die er in zitten.
Hier ook erg tevreden over mijn es7000,beelkwaliteit is nog steeds top.Komende jaren blijft die gewoon,totdat 4k oled tvs betaalbaar worden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zes jaar is wat mij betreft toch wel iets te lang. Bij ons in huis is de televisie (in de woonkamer) toch wel dusdanig belangrijk dat deze redelijk up-to-date mag blijven. Dus binnen nu en 3 jaar mag deze naar de slaapkamer (UE40ES6300) en komt er een grotere in de woonkamer. Die van de slaapkamer mag dan naar mijn dochter (al zal mijn vrouw dat niet goedvinden, aangezien ze dan pas 3 is haha).Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:21:
Nee zeker geen nieuwe TV (en al helemaal geen Samsung ) hij staat hier net 1 1/2 jaar dus hij moet nog een jaar of 6 mee.
TV hier zal ook nog ettelijke jaren mee moeten gaan, misschien ooit dan eens een EK kopen voor erbij (hun laatste versie voor de ES7 reeks)Amaze86 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:26:
Hier ook erg tevreden over mijn es7000,beelkwaliteit is nog steeds top.Komende jaren blijft die gewoon,totdat 4k oled tvs betaalbaar worden.
Ook ik moet nog jaren vooruit met mijn 55ES7000. Over het beeld ben ik nog altijd dik tevreden. De smarthub functies gebruik ik niet. Heb er een HTPC en een Raspberry Pi onder hangen die deze taken beter en sneller uitvoeren. Wel heb ik een upgrade uitgevoerd aan de achterzijde van de tv
YouTube: Raspberry pi Hyperion ambilight setup
Nice, heb zelf ook en es7000 en zit ook aan zoiets te denken maar vroeg me af of de es7000 video out heeft via hdmi of scart zodat je het met een vide grabber ook met de tv signaal hebt.kolk11 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:44:
Ook ik moet nog jaren vooruit met mijn 55ES7000. Over het beeld ben ik nog altijd dik tevreden. De smarthub functies gebruik ik niet. Heb er een HTPC en een Raspberry Pi onder hangen die deze taken beter en sneller uitvoeren. Wel heb ik een upgrade uitgevoerd aan de achterzijde van de tvYouTube: Raspberry pi Hyperion ambilight setup
Verwijderd
De updates van de Smarthub vliegen me weer om de oren al lijken het nu echte updates te zijn de afgelopen 2 dagen, 2 updates gehad
Verwijderd
Daar heb ik van die technieker geen reactie op gehad.barrymossel schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:05:
[...]
Vreemd, ik heb ook de 1042 op mijn TV, maar de hoogste op de Samsung site is inderdaad 1036.
In ieder geval is de Wifi ontvanger vervangen en de problemen zijn van de baan!
Verwijderd
4.602-5.0knights16 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:09:
Welke versie van SH heb je nu dan ?
na weer een update vandaag toen ik de SH wilde gaan gebruiken, gaat het nu weer beginnen....
Ik heb ook 4602 maar al weken geen SH update gehad. Vreemd dat jij dat wel hebt.
Ik heb een vreemd probleempje met de samsung link applicatie in de smart hub. Als ik het geluid naar mijn receiver laat lopen is alles keurig 5.1 dd, zodra ik de film pauzeer en weer laat afspelen, dan stuurt de tv ineens PCM stereo uit. Ik moet dan in het Samsung menu eerst de default settings op PCM zetten en dan weer op DD en dan heb ik pas weer 5.1 geluid. Zijn er meer mensen met een dergelijk issue, die het wellicht al opgelost hebben?
Ik heb een probleem met het afspelen van MKV's via UPNP via de smart tv (ingebouwde player). Wanneer ik een uur vooruit zoek, dan loopt het beeld achter op de audio en subtitles. Wanneer ik niet seek, dan werkt alles prima. Iemand ervaring / enig idee?
Ik vraag me af of dit qua wet eigenlijk wel door de beugel kan.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:05:
Als de Samsung server het niet doet dan doet de hele SmartHub het niet meer.
offtopic: Plex v 1.013 komt er aan voor de 2012, 2013 en 2014 modellen
Hier geen problemen met SH, zelfs op laatste firmware, heeft zich opeens zelf opgelost!
Zijn er nog andere programma's als All Share? All Share werkt prima maar vaak heb ik .mkv bestanden waarbij de subtitles er direct bij zitten. Via VLC kan ik op mijn pc dan gewoon kiezen welke taal. Kijk ik via allshare play dan kan ik wanneer ik subtitle op me afstandsbediening gebruik hier niet door heen scrollen zeg maar. Zijn er uberhaupt andere programma's dan All Share met meer functies?