Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
rotsjie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:55:
[...]

Ha Marcel_EA,

Gisteren is monteur geweest van Selectro en deze heeft een printplaat vervangen. Daarna nog een hoop gepiel om die cam module er fatsoenlijk in te klikken. Toen de tv weer in elkaar zat was de storing ook opgelost!

thnx voor het meedenken!
Graag gedaan en super goed te horen dat de storing nu weg is!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:49:
[...]

1) Yep, anders werkt het niet.
2) Vreemd, ligt misschien aan de mkv?
3/4) de onderste. staat iets over in de handleiding...

tenslotte: lijkt mij aan de mkv te liggen (mkv=container met daarin de codecs (video, geluid en ondertiteling)
probeer eens een andere mkv (andere film/serie) of komt deze onderbreking altijd?
Dank je voor t meedenken. Heb nu allshare ook op pc geinstalleerd en via allshare op pc op tv afspelen. Dat lijkt goed te gaan (zelfs 8gig HD streamen via wifi), alleen subtitles nog steeds niet?? Kan nog steeds subs kiezen via tools menu, hij laat ze alleen nog steeds niet zien! Irritant maar ja.

En klopt qua usb (staat ook hdd bij aansluiting zag ik toen ik goed keek), maar daar zat hdd al in.

En lijkt me sterk dat t aan mkv's ligt, heb namelijk bij 3 verschillende mkv's precies dezelfde problemen. Onderbreking komt altijd en zowel via hdd als via usb stick.

Nou ja, lijkt nu redelijk te werken. Misschien dat ik serviio nog ga proberen, kijken of-ie dan wel de subs meeneemt. Anders maar extra goed luisteren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
En nog steeds niet opgelost. Gisteren maar weer eens gebeld met samsung met de vraag of er al iets duidelijk is omtrent de levering van mijn galay tab. De backoffice medewerker melde dat de bal bij het uitvoerende orgaan lag waarop ik antwoorde dat ik vond dat de bal daar dan ook bleef liggen.Volgens deze medewerker moet buspro de kans krijgen een antwoord te geven. Ik vind dat ze al 2 weken lang de kans hebben gehad maar hij vond dat ze meer tijd moesten krijgen. IK stelde voor dan tot uiterlijk donderdag te wachten hij gaf aan dat hij vrijdag reeler vond. Dus nu na 12 weken, 4 emailtjes (waarop ik een standaard antwoord kreeg) en 6 telefoontjes nog steeds geen tab. Mijn geduld begint langzaam op te raken maar wat kan ik verder nog ondernemen, als ik vrijdag weer geen duidelijk antwoord krijg????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
rotsjie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:55:
[...]

Ha Marcel_EA,

Gisteren is monteur geweest van Selectro en deze heeft een printplaat vervangen. Daarna nog een hoop gepiel om die cam module er fatsoenlijk in te klikken. Toen de tv weer in elkaar zat was de storing ook opgelost!

thnx voor het meedenken!
Wat waren jou problemen precies?
Ik heb een UE46ES8000 maar kan geen Comedy Central HD, NET5 HD en Flim 1 HD ontvangen.
Daarnaast stoort National Geographic HD af en toe.

Dit allemaal terwijl mijn ontvangst op 96% staat en ik met mijn UE40C6710 in de slaapkamer nergens last van heb. CI+ module al vervangen, Versterker er tussen gehad, het maakt allemaal niet uit.. ik kan het simpelweg niet ontvangen :( Hij heeft het ooit wel gedaan (voor 2 a 3 weekjes).

Had jij dit probleem ook? en kan jij mij misschien vertellen waar ik moet wezen voor de contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04-2022
renedis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:05:
[...]

Wat waren jou problemen precies?
Ik heb een UE46ES8000 maar kan geen Comedy Central HD, NET5 HD en Flim 1 HD ontvangen.
Daarnaast stoort National Geographic HD af en toe.

Dit allemaal terwijl mijn ontvangst op 96% staat en ik met mijn UE40C6710 in de slaapkamer nergens last van heb. CI+ module al vervangen, Versterker er tussen gehad, het maakt allemaal niet uit.. ik kan het simpelweg niet ontvangen :( Hij heeft het ooit wel gedaan (voor 2 a 3 weekjes).

Had jij dit probleem ook? en kan jij mij misschien vertellen waar ik moet wezen voor de contact?
Ik had bij het aanzetten van de televisie de eerste 5 minuten ongelooflijke ruis, alle kleuren van de regenboog en haperend geluid. Daarna werd het steeds beter tot goed. Maar ik bleef met een bepaalde frequentie storing houden. Wanneer ik de tv uitzette en even liet afkoelen om vervolgens weer aan te zetten had ik dezelfde symptomen weer. Dit had ik op alle kanalen.
Misschien stomme vraag, maar heb je wel een abonnementje om Film 1 HD te ontvangen? Wat voor foutmelding krijg je?
Heeft de tv wel goed gewerkt? En je vorige tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
rotsjie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Ik had bij het aanzetten van de televisie de eerste 5 minuten ongelooflijke ruis, alle kleuren van de regenboog en haperend geluid. Daarna werd het steeds beter tot goed. Maar ik bleef met een bepaalde frequentie storing houden. Wanneer ik de tv uitzette en even liet afkoelen om vervolgens weer aan te zetten had ik dezelfde symptomen weer. Dit had ik op alle kanalen.
Misschien stomme vraag, maar heb je wel een abonnementje om Film 1 HD te ontvangen? Wat voor foutmelding krijg je?
Heeft de tv wel goed gewerkt? En je vorige tv? :)
Heb wel een abo daar op ja.
Het heeft ook wel eventjes gewerkt gedurende 2 weken (toen haperde het soms ook).
Mijn Samsung UE40C6710 in de slaapkamer heeft nergens last van.. kan dus ook alles uitwisselen en testen aan de hand van die tv, maar niets werkt jammer genoeg :(
Net Samsung maar gemaild, wacht nu op hun reactie.

Thanks voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
renedis schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:34:
[...]

Heb wel een abo daar op ja.
Het heeft ook wel eventjes gewerkt gedurende 2 weken (toen haperde het soms ook).
Mijn Samsung UE40C6710 in de slaapkamer heeft nergens last van.. kan dus ook alles uitwisselen en testen aan de hand van die tv, maar niets werkt jammer genoeg :(
Net Samsung maar gemaild, wacht nu op hun reactie.

Thanks voor je info
Je hebt ook al je tv in de slaapkamer een keer omgeruild met het probleemgeval? Als hij dan nog steeds niet werkt dan moet het wel aan je tv liggen. Dan zou ik samsung even bellen 0900-samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 22:19
Weten jullie of het klopt dat in de pricewatch van de 2012 32" modellen alleen de ES6100 een DVBC-HD tuner heeft? Ik zou graag via Ziggo in HD kijken, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb nu een EU32D5000 die ik wil verkopen (die doet ook geen HD via de tuner :(), en in plaats daarvan een 32" mét HD via de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Wie heeft hbbtv werkend op de Es serie en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
Heb een vreemd probleem met mijn 40ES6800: Als ik een film via mijn htpc kijk (aangesloten dmv hdmi) krijg ik wel eens een melding op de TV dat deze automatisch uit zal gaan als ik niet binnen 30 seconden op OK druk op de afstandsbediening van de TV. Heb dit tot nu toe 2 keer gehad in twee weken tijd.

Wat zou dit kunnen zijn? Er staat geen sleeptimer of auto-off tijdstip ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat is waarschijnlijk gewoon de economische timer die de tv na een paar uur geen actie de tv uitschakelt. Geen idee hoe ze dat noemen, maar er is zeker iets over terug te vinden in de settings :P

Zal denk ik iets als "Schakel tv uit bij inactiviteit" zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 19-07-2012 19:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij kunnen helpen?

heb sinds een paar dagen de ue46es6100.
nu is het zo dat als je een film kijkt tijdens donkere scenes die tv automagisch de scene nog donkerder maakt waardoor er veel detail wegvalt. lijkt wel of de helderheid wordt aangepast of iets in die richting?

zijn er mensen hier bekend mee en zoja is er een oplossing voor?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dynamisch contrast uitzetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je snelle reactie maar dat is niet de oplossing.
je ziet het beeld nog steeds veranderen van "helderheid" tijdens de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:07:

nu is het zo dat als je een film kijkt tijdens donkere scenes die tv automagisch de scene nog donkerder maakt waardoor er veel detail wegvalt. lijkt wel of de helderheid wordt aangepast of iets in die richting?

alvast bedankt.
Rev! schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:41:
Met movie mode is het uitgeschakeld .
Ik meen dat PC selecteren als naam voor je HDMI-kanaal ook helpt. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:13:
bedankt voor je snelle reactie maar dat is niet de oplossing.
je ziet het beeld nog steeds veranderen van "helderheid" tijdens de scene.
Ik meende dat het iets te maken had met de powersave opties van de tv en daarnaast de dynamisch contrast uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Penguin_
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Er is op de website van Samsung sinds vandaag weer een nieuwe firmware voor de ES7000 en ES8000 series televisies te vinden. Het bestand is genaamd:

T-ECPDEUC-1014.1.exe

Helaas ontbreekt er weer een changelog. Ik zal merkbare wijzigingen in de fw posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Hahn schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:07:
Dynamisch contrast uitzetten?
Dit wordt elke keer gezegd en elke keer is dit niet de oplossing ;)

Probeer eens een andere modus, bv movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hahn schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:45:
Dat is waarschijnlijk gewoon de economische timer die de tv na een paar uur geen actie de tv uitschakelt. Geen idee hoe ze dat noemen, maar er is zeker iets over terug te vinden in de settings :P

Zal denk ik iets als "Schakel tv uit bij inactiviteit" zijn.
Ja, dat is 'em! Staat ingesteld op uitschakelen indien 4 uur lang geen TV activiteit is bemerkt en dat haal je natuurlijk wel met een avondje films kijken waarbij je alleen de htpc en je versteker bedient.

Erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:42
Edit.

[ Voor 95% gewijzigd door Dacuuu op 20-07-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
Nou nog geen happy end in zicht. Degene die mijn dossier behandelt belde mij zoals afgesproken vandaag terug. Zijn mededeling was er een waar ik niet echt gelukkig van werd. HIj had een intern mailtje gekrgen zoals ik er ook al 3 had gehad nl:

Geachte heer/mevrouw,

Volgens onze gegevens heeft u de keuze gemaakt voor 150 euro retour.
Dit bedrag is reeds overgemaakt onder vermelding van Acties.nu

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk | Acties.nu
Email: helpdesk@acties.nu

Ja, die heb ik dus ook,en verder komen we dus niet, want ik heb helemaal niet gekozen voor de cashback en mijn bankrek.no. weten ze al helemaal niet en heb dus ook niks ontvangen . Hij vroeg me nogmaals geduld te hebben tot woensdag, waar ik met tegenzin mee heb ingestemd. Ik word langzaam gek en begin de hoop op een goede afloop te verliezen. Tot woensdag...........Groet Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:07:

alvast bedankt.
er zit een eco mode op de tv:

neem aan dat je engels voldoende goed is het zelf te vertalen:

Note: The Eco option is set to On/Off in the table because it depends on your preferences. Eco is the automatic brightness adjuster that adjusts brightness according to the surroundings. It is a practical setting if you watch TV during both daytime and nighttime but if you have a home cinema with controlled lighting, I suggest that you leave it off.

mijn gedachte is dat wanneer je een donkere scene krijgt dit voldoende is om de tv in de donkere mode te laten gaan waardoor het dus allemaal nog donkerder wordt.

check het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Ja, dat is 'em! Staat ingesteld op uitschakelen indien 4 uur lang geen TV activiteit is bemerkt en dat haal je natuurlijk wel met een avondje films kijken waarbij je alleen de htpc en je versteker bedient.

Erg bedankt voor de tip!
Hij geeft toch beeld al die uren (= actief), vind het maar een rare optie op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
hoezo niet als die bedoeld is en dat is ie, voor als je hem vergeet uit te zetten als je weggaat ;)

edit: ow bedoel je dus ook, te vlug gelezen

[ Voor 18% gewijzigd door P33R op 20-07-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi leden,

Ik ben sinds mei in bezit van de es7000.
Afgelopen week een ci+ gekocht en geinstalleerd, werkt perfect alleen de epg klopt niet, de tijd van de tv is juist ingesteld. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ter info over de cashback: deze ging goed bij mij, keuze gemaakt voor de tab en ontvangen na 14 dagen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:41:
Hoi leden,

Afgelopen week een ci+ gekocht en geinstalleerd, werkt perfect alleen de epg klopt niet, de tijd van de tv is juist ingesteld. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ter info over de cashback: deze ging goed bij mij, keuze gemaakt voor de tab en ontvangen na 14 dagen al.
Au dat doet zeer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
Ziggo of UPC?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Mystikal

It never hurts to help!

_Penguin_ schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:40:
Er is op de website van Samsung sinds vandaag weer een nieuwe firmware voor de ES7000 en ES8000 series televisies te vinden. Het bestand is genaamd:

T-ECPDEUC-1014.1.exe

Helaas ontbreekt er weer een changelog. Ik zal merkbare wijzigingen in de fw posten.
Changelog zal ook niet komen.

Ich dachte, frag mal offiziell bei Samsung nach den Release Notes...

Sehr geehrter Herr xxxxx,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass die Release Notes sind Firmeninterna und nicht zur Weitergabe an die Öffentlichkeit gedacht sind.

Bei weiteren Fragen können Sie uns gern kontaktieren.

Mit freundlichen Grüßen aus Schwalbach

Habe mir schon gedacht, dass da nichts brauchbares rauskommt, aber "Firmeninterna"????
Viele andere Firmen gehen damit anders um

Zumindest kam die Antwort schnell.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-22791.html

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:41:
Hoi leden,

Waarschijnlijk heb jij tijdsinstelling op handmatig staan (tijdens de installatie), dat moet automatisch zijn. Dus, als je dat niet zo 1, 2, 3 kunt veranderen, dan een factory reset.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 21-07-2012 08:16 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:08:
[...]

Hij geeft toch beeld al die uren (= actief), vind het maar een rare optie op deze manier ;)
De TV kijkt naar input via de afstandsbediening voor deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste tweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gisteren mij nieuwe TV mogen ontvangen, de Samsung UE40ES61000, gekocht bij plattetvdiscounter. Ik heb hierbij ook een Ziggo CI+ module besteld om zodoende van HD beeld te kunnen genieten.

Echter geeft mijn TV geen HD weer maar SD. Nederland 1 is in SD kwaliteit, dat geeft de TV via het informatie menu. Maar ook het beeld is duidelijk niet van HD kwaliteit, zie hieronder ook een foto van dit info menu.
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/5910/ned1sd.png

Ik heb Ziggo al gebeld en op hun advies de TV opnieuw ingesteld. Ze liepen samen met mij het menu door en op een gegeven moment moet je je land kiezen. Nederland in ons geval dus. Echter kan ik hier alleen maar kiezen uit oost blok landen. (De Ziggo man gaf daarop aan dat het daar in zou kunnen zitten.) Echter hebben we gekozen voor anders en vervolgens alle gegevens juist ingevuld en de TV ging alle zenders opzoeken en vond deze ook. Ik heb nu dus wel ontvangst, en ook ontvang ik de zenders die bij mijn digitale pakket horen. Alleen in SD kwaliteit en niet in HD kwaliteit.

Heb ik nu een gevalletje import model, jammer dan?
Of moet er ergens iets geactiveerd worden in de TV?

De TV is mij verkocht met de woorden dat deze geschikt is voor Ziggo. Voor mij valt daar ook HD ontvangst bij.

Hopelijk weten jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ja, lijkt me duidelijk een gevalletje import. Alleen jammer dan, dat denk ik niet. Gewoon terugdoen, Tv voldoet niet aan de verwachting.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:44:
Ja, lijkt me duidelijk een gevalletje import. Alleen jammer dan, dat denk ik niet. Gewoon terugdoen, Tv voldoet niet aan de verwachting.
Dat zou toch wel een grote fail zijn van plattetvdiscounter als ze hem verkopen als geschikt voor Ziggo terwijl hij dat eigenlijk niets is.

Wat betreft die talen, ik kan wel de menu taal Nederlands kiezen, maar niet NL als land voor zender afstelling.

Wat trouwens wel werkt is het ontvangen van alle zenders in SD kwaliteit. Ziggo werkt dus wel, want Discovery Science heb ik er wel op en zit niet standaard op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De HD-zenders zitten bij jou waarschijnlijk vanaf 900, en ik denk dat je de zenders op jouw model vrij kunt omnummeren. Nadeel is dat het automatisch aanpassen van de zenderlijst niet werkt zodat je zo nu en dan hem opnieuw moet laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:40:
De HD-zenders zitten bij jou waarschijnlijk vanaf 900, en ik denk dat je de zenders op jouw model vrij kunt omnummeren. Nadeel is dat het automatisch aanpassen van de zenderlijst niet werkt zodat je zo nu en dan hem opnieuw moet laten zoeken.
Zoals ik bij upc 71 e.v. moet kiezen ... heb hem ook bij plattetv vandaan, die verkoopt alleen nl-modellen vzv ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:40:
HD zenders zitten inderdaad vanaf kanaal 900! Bedankt man!

Is er nog een oplossing voor het eenvoudig verschuiven van alle zenders? Zodat ned1 HD op 1 zit en niet op 901! En gaat dat dan ook goed met de programma gids en eventueel opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:31

frG

Timo002 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:24:
Beste tweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gisteren mij nieuwe TV mogen ontvangen, de Samsung UE40ES61000, gekocht bij plattetvdiscounter. Ik heb hierbij ook een Ziggo CI+ module besteld om zodoende van HD beeld te kunnen genieten.

Echter geeft mijn TV geen HD weer maar SD. Nederland 1 is in SD kwaliteit, dat geeft de TV via het informatie menu. Maar ook het beeld is duidelijk niet van HD kwaliteit, zie hieronder ook een foto van dit info menu.
[afbeelding]

Ik heb Ziggo al gebeld en op hun advies de TV opnieuw ingesteld. Ze liepen samen met mij het menu door en op een gegeven moment moet je je land kiezen. Nederland in ons geval dus. Echter kan ik hier alleen maar kiezen uit oost blok landen. (De Ziggo man gaf daarop aan dat het daar in zou kunnen zitten.) Echter hebben we gekozen voor anders en vervolgens alle gegevens juist ingevuld en de TV ging alle zenders opzoeken en vond deze ook. Ik heb nu dus wel ontvangst, en ook ontvang ik de zenders die bij mijn digitale pakket horen. Alleen in SD kwaliteit en niet in HD kwaliteit.

Heb ik nu een gevalletje import model, jammer dan?
Of moet er ergens iets geactiveerd worden in de TV?

De TV is mij verkocht met de woorden dat deze geschikt is voor Ziggo. Voor mij valt daar ook HD ontvangst bij.

Hopelijk weten jullie antwoord!
Het is dus geen nederlands model, ik had hetzelfde probleem, het is op te lossen, maar kost je wel wat moeite, lees mijn eerdere post door voor de oplossing.

frG in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De zenderlijst kun je importeren/exporteren via MENU→Kanaal→Kanalenlijst overdr.. Aanpassen kan dan eenvoudig met de SamToolBox.

(Je TV omtoveren in een Nederlands model kan natuurlijk ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen een samsung ue40es6530, mooi apparaat.

ik ben wat aan het testen met allshare, een mkv gedownload met surround sound.
nu wil ik dioe afspelen en merk dat de surround niet werkt. klopt het dat allshare problemen heeft met surround?

welke andere streaming software kun je ook gebruiken met een samsung tv en hoe?

ik heb mn tv aangesloten op mn receiver met usb 1.4 en arc ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Wat werkt er niet aan Surround?

Meestal geven TV's alleen maar een stereo signaal op de digitale uitgang (ook als de bron een Surround signaal heeft). Hoe dit met HDMI ARC zit maar wellicht geldt hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
frG schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:55:
[...]

Het is dus geen nederlands model, ik had hetzelfde probleem, het is op te lossen, maar kost je wel wat moeite, lees mijn eerdere post door voor de oplossing.

Wat zijn de risico's bij het uitvoeren van jou stappen?
- kan het volledig mis gaan en de tv onbruikbaar maken?
- wat gebeurt er met de garantie?

Ik mag zelf wel graag stoeien met dit soort dingen, maar wil niet teveel risico's lopen. Ik kies er dan denk ik liever voor om de zenders opnieuw in te delen.
Het menu is verder gewoon NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
frG schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:55:
[...]

Zou wel een NL model moeten zijn, platteTVdiscounter schrijft namelijk op hun site:
Werkt de Ziggo CI+ module op mijn tv: De nieuwe Ziggo CI+ module is hot. Maar helaas past deze module niet op iedere televisie. Wilt u weten of uw plasma of LCD televisie geschikt is voor ziggo CI+ een complete lijst met geschikt schermen is hier te vinden. Wij werken alleen met Nederlandse modellen welke geschikt zijn voor Ziggo en de juiste software geïnstalleerd hebben.
Je kan ook aan de exacte modelnaam op de TV zien of het een NL model is. Een NL model zal eindigen op XXN (achterop mijn 6800 staat bijvoorbeeld UE40ES6800SXXN). Deze komt overigens ook bij PlatteTVdiscounter vandaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 22-07-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Schweino schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:38:
[...]
Zou wel een NL model moeten zijn, platteTVdiscounter schrijft namelijk op hun site:
[...]
Je kan ook aan de exacte modelnaam op de TV zien of het een NL model is. Een NL model zal eindigen op XXN (achterop mijn 6800 staat bijvoorbeeld UE40ES6800SXXN). Deze komt overigens ook bij PlatteTVdiscounter vandaan.
Mijn TV nummer eindigd op WXXH en kon wel Ziggo ontvangen, maar de HD zenders staan op kanaal 900+.

Zojuist de tweak van frG uitgevoerd (frG in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000") en de local set aangepast van EU naar EU_BENELUX. Bij het opnieuw instellen kreeg ik nu de keuze uit het land Nederland en daarbij werd direct Ziggo al aangegeven. Nu staan de HD zenders gewoon op kanaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een externe harde schijf kopen voor programma's op te nemen via mijn TV (40ES6800). Nu heb ik ergens gelezen dat de tv niet alle schijven ondersteunt.

Weet iemand waar ik kan vinden welke schijven wel ondersteunt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Timo002 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:56:
[...]

Mijn TV nummer eindigd op WXXH en kon wel Ziggo ontvangen, maar de HD zenders staan op kanaal 900+.

Zojuist de tweak van frG uitgevoerd (frG in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000") en de local set aangepast van EU naar EU_BENELUX. Bij het opnieuw instellen kreeg ik nu de keuze uit het land Nederland en daarbij werd direct Ziggo al aangegeven. Nu staan de HD zenders gewoon op kanaal 1.
Lekker is dat dan van plattetvdiscounter. Ik zou er wel even een telefoontje aan besteden als ik in jouw schoenen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik heb een vreemd probleem met 3d weergave op een UE40ES6100. Half SBS in MKV containers laat hij prima zien zowel via usb als via mijn IcontBit XDS1003 (realtek 1186) mediaspeler.

Echter zodra ik full 3d bluray images ga afspelen wordt het slecht. Ik heb meerdere full 3d Bluray images geprobeerd (avatar, the hole, journey to the center of the earth) en zodra het diepte effect heviger wordt krijg ik een enorme crosstalk te zien. Zo erg dat er niet naar te kijken is.

Ik heb al met allerhande settings gespeeld met zowel de mediaspeler als de televisie. Zo kun je op beide apparaten het diepte effect instellen maar ook met de minst diepe setting is de crosstalk niet om aan te zien.

Ik heb ookal de laatste firmware erop gezet (1023).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om het beter te krijgen? Ik heb juist een mediaspeler aangeschaft zodat ik full 3d kan kijken i.p.v. de half sbs files maar vooralsnog is dat niet om aan te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:05
Aan allen,

Ik heb bekabeld via een gigabit switch, Draytek 2130 en een ziggo 50/5 Mbit verbinding een ES8000 aangesloten.
Nu wil ik 3D uitproberen via de smart TV 3D demo functie.
Ik krijg wel 3D beeld maar niet meer dan 1 minuut, dat moet de TV weer bufferen en staat het beeld stil.

Wat voor minimale internet verbinding is er nodig om 3D te streamen? Welke poorten gebruikt zo'n samsung stream ivm QoS?

Bedankt!

Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
cautje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:49:
Aan allen,

Ik heb bekabeld via een gigabit switch, Draytek 2130 en een ziggo 50/5 Mbit verbinding een ES8000 aangesloten.
Nu wil ik 3D uitproberen via de smart TV 3D demo functie.
Ik krijg wel 3D beeld maar niet meer dan 1 minuut, dat moet de TV weer bufferen en staat het beeld stil.

Wat voor minimale internet verbinding is er nodig om 3D te streamen? Welke poorten gebruikt zo'n samsung stream ivm QoS?

Bedankt!

Rutger
Volgens mij is de connectie met de samsung site waar die demos op staan gewoon gaar. Ik heb dat ook vaak genoeg meegemaakt met een 50mbit pijplijn. Nieuwsgroepen en speedtest haal ik gewoon max van de snelheid maar bij het afspelen van een demo bestand van de 3D demo app gaat het bufferen. Lijkt eerder een probleem van Samsung te zijn want met verschillende ISP's geprobeerd. Probeer je hetzelfde filmpje soms een paar dagen later dan werkt alles ineens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
KillerB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:55:
Ik heb een vreemd probleem met 3d weergave op een UE40ES6100. Half SBS in MKV containers laat hij prima zien zowel via usb als via mijn IcontBit XDS1003 (realtek 1186) mediaspeler.

Echter zodra ik full 3d bluray images ga afspelen wordt het slecht. Ik heb meerdere full 3d Bluray images geprobeerd (avatar, the hole, journey to the center of the earth) en zodra het diepte effect heviger wordt krijg ik een enorme crosstalk te zien. Zo erg dat er niet naar te kijken is.

Ik heb al met allerhande settings gespeeld met zowel de mediaspeler als de televisie. Zo kun je op beide apparaten het diepte effect instellen maar ook met de minst diepe setting is de crosstalk niet om aan te zien.

Ik heb ookal de laatste firmware erop gezet (1023).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om het beter te krijgen? Ik heb juist een mediaspeler aangeschaft zodat ik full 3d kan kijken i.p.v. de half sbs files maar vooralsnog is dat niet om aan te zien...
Welke mediaplayer gebruik je? Wellicht dat het probleem namelijk aan de mediaplayer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:05
Heeft er iemand wel eens een 3D film gehuurd via een van de samsung apps en gaat dit goed?
Wat voor internet verbinding heb je dan nodig?

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Lekker is dat dan van plattetvdiscounter. Ik zou er wel even een telefoontje aan besteden als ik in jouw schoenen stond.
Het blijft vreemd dat het er niet duidelijk bij staat, maar als de prijs een gem. € 100.- lager is dan een hele lijst met 'betrouwbare' aanbieders kan je zelf die 'nl-model' conclusie ook trekken. Normaal zitten plattetv en plasmadiscounter maar een tientje of 2 uit elkaar namelijk ...
Uiteindelijk werkt het met Ziggo, dus jokken ze maar een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij, maar ik ken de apps van de 2012 modellen niet, is er maar 1 app waar je 3D films kunt huren en dat is MovieMax. En nou begreep ik van SamsungWebCare, dat de C-modellen 3D films kunnen huren, de 2011 modellen (D) kunnen dat niet bij MovieMax..

Volgens mij is 15 Mbit voldoende, maar dat heb ik destijds ergens gelezen. Op de C-modellen werkt de app in ieder geval uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Helaas lukt de laatste stap van het installeren van de Uitzending Gemist app niet, ik krijg het installatie schermpje maar deze blijft op 0% staan. Ik heb de IP-instellingen naar mijn mening goed ingesteld, ook in het .xml document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
angry birds is te downloaden voor de es serie bij de samsung apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Overlegne schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:03:
Helaas lukt de laatste stap van het installeren van de Uitzending Gemist app niet, ik krijg het installatie schermpje maar deze blijft op 0% staan. Ik heb de IP-instellingen naar mijn mening goed ingesteld, ook in het .xml document.
Had ik ook, maar wat was het ook alweer? Is het iets van: onderin je computerscherm staat een pictogram van de server. Staat de server wel online? En anders moet ik weer even nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

GerCor schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:37:
[...]

Had ik ook, maar wat was het ook alweer? Is het iets van: onderin je computerscherm staat een pictogram van de server. Staat de server wel online? En anders moet ik weer even nadenken.
Jep, server stond online, ook prima te benaderen vanaf andere pc's ;)
Alle Services ook gestart, Firewall voor de zekerheid nog even uitgezet.

Is het toevallig nodig dat de tv helemaal out-of-date moet zijn, dus geen updates installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Overlegne op 23-07-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

keepitfrosty schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:01:
[...]

Welke mediaplayer gebruik je? Wellicht dat het probleem namelijk aan de mediaplayer ligt.
Denk het niet, maar ik heb de IcontBit XDS1003 (realtek 1186).
Probleem is dat ik dat slecht kan uitsluiten omdat full 3d volgens mij niet geslikt wordt door de samsung media speler (via usb of streaming bv).
Het ziet er ook erg mooi uit, totdat de zaken te dichtbij komen...

Er loopt ook een hele discussie over de 6000 serie op internet, alleen slaat die op het 2011 model en ik heb het 2012 model. Als ik de plaatjes bekijk waar over gesproken wordt dan ziet dat er bij mijn tv ook prima uit eigenlijk.
http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect
http://www.avforums.com/f...-poor-3d-performance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Overlegne schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Is het toevallig nodig dat de tv helemaal out-of-date moet zijn, dus geen updates installeren?
Heb je van die ene rar file het uitgepakte bestand gepakt en niet de rar? Dit had ik nameijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

P33R schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:50:
[...]

Heb je van die ene rar file het uitgepakte bestand gepakt en niet de rar? Dit had ik nameijk.
Bij de uitleg stond dat je hem als .rar in de map moest zetten en niet uit moest pakken, maar ik kan het altijd even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen waar de (tulp L/R) connectoren,
van de audio (output) op de: UE46ES6800 zich bevinden?

Ik kan er geen duidelijke foto van vinden,
de audio wil ik namelijk doorlussen via mijn versterker welke geen optical input heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Overlegne schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat ik het alweer weet: je moet in ieder geval niets uitpakken. Je moet een map maken, Widget, en daar plaats je het bestand in. In de www root, het xml bestand.

Dus, iets als (als je wampserver gebruikt)

In de map c:\wamp\www plaats je vervolgens widgetlist.xml. Dan maak je nog een map aan die je Widget noemt. Hier plaats je het ZIP bestand in. Dit moet je NIET uitpakken.M.a.w.: in mijn geval heb ik een map c:\wamp\www\Widget aangemaakt waarin zich het bestand “UitzendingGemist._1.2.1_Europe20120502FIXED.zip bevindt.

Volgens mij moet jij een ander bestand hebben en is deze in de cursieve tekst van 2011 modellen

Lukt dat nou niet, dan doe je het gewoon dubbel, plaats je het ene bestand ook in de root, en het andere ook in de map Widget.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 24-07-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:31:
Zou iemand mij kunnen vertellen waar de (tulp L/R) connectoren,
van de audio (output) op de: UE46ES6800 zich bevinden?

Ik kan er geen duidelijke foto van vinden,
de audio wil ik namelijk doorlussen via mijn versterker welke geen optical input heeft.
Volgens mij heeft geen enkele TV uit de ES serie een analoge audio output in de vorm van 2 tulp aansluitingen. De enige output is een hoofdtelefoon uitgang, maar dat wil je niet aansluiten op je versterker.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

GerCor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:17:
[...]

Ik denk dat ik het alweer weet: je moet in ieder geval niets uitpakken. Je moet een map maken, Widget, en daar plaats je het bestand in. In de www root, het xml bestand.

Dus, iets als (als je wampserver gebruikt)

In de map c:\wamp\www plaats je vervolgens widgetlist.xml. Dan maak je nog een map aan die je Widget noemt. Hier plaats je het ZIP bestand in. Dit moet je NIET uitpakken.M.a.w.: in mijn geval heb ik een map c:\wamp\www\Widget aangemaakt waarin zich het bestand “UitzendingGemist._1.2.1_Europe20120502FIXED.zip bevindt.

Volgens mij moet jij een ander bestand hebben en is deze in de cursieve tekst van 2011 modellen

Lukt dat nou niet, dan doe je het gewoon dubbel, plaats je het ene bestand ook in de root, en het andere ook in de map Widget.
Ik blijf het proberen ;)
In ieder geval bedankt voor de hulp, heb ook op de website van die kerel een berichtje gedaan, en ik zie wel wat eruit komt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Oké, maar dat was het bij mij. Had precies gedaan wat er staat maar wilde niet laden, toen dus ook omgedraaid en de Tv ging laden. Of 'die kerel' iets plaatst is maar de vraag, ik had ook gereageerd op zijn site maar zie die tekst nog steeds niet.

Mijn Tv loopt in ieder geval vast. Heeft met wachtdog te maken. Op de achtergrond wordt de informatie van UG geladen, en als dat te lang duurt denkt de TV dat de app corrupt is, en start de Tv opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
FatalZero schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:17:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele TV uit de ES serie een analoge audio output in de vorm van 2 tulp aansluitingen. De enige output is een hoofdtelefoon uitgang, maar dat wil je niet aansluiten op je versterker.
Mijn 55ES7000 heeft geen tulp-aansluitingen voor analoog geluid MAAR wel een analoge uitgang via de meegeleverde SCART-adapter. Daar kun je een SCART->TULP adapter op zetten en voila; je hebt een analoge uitgang. Heb ik zelf getest en werkt. Er is echter een maar... Hij stuurt alleen het analoge geluid van TV-uitzendingen door. Zodra je bijv. via een externe bron gaat kijken (HDMI); hoor je op de tv het geluid uit die bron maar via de analoge uitgang hoor je nog steeds het geluid van het tv-kanaal waar je op stond.

Uiteindelijk heb ik zelf een adaptertje gekocht om aan te sluiten op de optische (digitale) uitgang van de tv en die het signaal omzet in een analoog tulp-signaal. Via marktplaats gekocht voor 20eur. Werkt perfect. Wordt bij ons thuis nml. gebruikt om een TV-EARS op aan te sluiten (draadloze hoofdtelefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Overlegne schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Bij de uitleg stond dat je hem als .rar in de map moest zetten en niet uit moest pakken, maar ik kan het altijd even proberen ;)
Ik had het niet over uitakken, wat bij mijmisgingwas datop de dl server eenbestsndjeeen sub map was met rarERIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
patv schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:14:
angry birds is te downloaden voor de es serie bij de samsung apps
Werkt dat bij iemand? Zag hem niet er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
Rev! schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:23:
[...]

Werkt dat bij iemand? Zag hem niet er tussen staan.
Ik denk dat je de es7000 of es8000 moet hebben, want het gebruikt de camera op de televisie voor handbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:15:
Ik wil een externe harde schijf kopen voor programma's op te nemen via mijn TV (40ES6800). Nu heb ik ergens gelezen dat de tv niet alle schijven ondersteunt.

Weet iemand waar ik kan vinden welke schijven wel ondersteunt worden ?
Deze is er volgens mij wel voor geschikt...

http://www.foka.nl/site/l...-pvr-functie-p-39826.html

Speciale HDD met PVR functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Zijn er meer mensen die geen firmware meer kunnen downloaden via de Samsung site?
Voor mijn TV (ES6710) ging ik altijd naar:
http://www.samsung.com/nl.../UE46ES6710SXXN-downloads

Hier is het menu knopje firmware niet meer zichtbaar.
Evenals voor mijn slaapkamer TV, EH5000. Ook niet te vinden.

Ook nog een update voor HbbTV icm Samsung TV's.
Zojuist een chat sessie gehad met een medewerker. Erg behulpzaam.
Heeft het een en ander nagevraagd bij zijn manager(s).

Antwoord Samsung:
Helaas zullen we nog moeten wachten...
Samsung heeft (nog) geen overeenkomst gesloten met de diverse providers.
Op het moment is er alleen een overeenkomst met Caiway. Hier zou het wel moeten werken.
Enige wat we kunnen doen is afwachten.

[ Voor 41% gewijzigd door WRT54G op 25-07-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Marcel_EA schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:16:

Ook nog een update voor HbbTV icm Samsung TV's.
Zojuist een chat sessie gehad met een medewerker. Erg behulpzaam.
Heeft het een en ander nagevraagd bij zijn manager(s).

Antwoord Samsung:
Helaas zullen we nog moeten wachten...
Samsung heeft (nog) geen overeenkomst gesloten met de diverse providers.
Op het moment is er alleen een overeenkomst met Caiway. Hier zou het wel moeten werken.
Enige wat we kunnen doen is afwachten.
Klopt, ik woon in het CaiWay gebied en kan gebruik maken van HbbTV. Begreep al niet wat dat rode bolltjee in beeld was bij NL 1,2 en 3 en moet eerlijk bekennen dat het nut me nog steeds er van ontgaat (Uitzending Gemist werkt zo traag als wat namelijk en is bijzonder onscherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
En alweer is er een nieuwe voor de ES8000: T-ECPDEUC-1015.1

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Binnen nu en een paar dagen komt eindelijk mijn nieuwe 46ES6710 binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
m.robers schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:00:
[...]

Mijn 55ES7000 heeft geen tulp-aansluitingen voor analoog geluid MAAR wel een analoge uitgang via de meegeleverde SCART-adapter. Daar kun je een SCART->TULP adapter op zetten en voila; je hebt een analoge uitgang. Heb ik zelf getest en werkt. Er is echter een maar... Hij stuurt alleen het analoge geluid van TV-uitzendingen door. Zodra je bijv. via een externe bron gaat kijken (HDMI); hoor je op de tv het geluid uit die bron maar via de analoge uitgang hoor je nog steeds het geluid van het tv-kanaal waar je op stond.

Uiteindelijk heb ik zelf een adaptertje gekocht om aan te sluiten op de optische (digitale) uitgang van de tv en die het signaal omzet in een analoog tulp-signaal. Via marktplaats gekocht voor 20eur. Werkt perfect. Wordt bij ons thuis nml. gebruikt om een TV-EARS op aan te sluiten (draadloze hoofdtelefoon).
Dus om een analoog signaal (via een externe bron) uit de 55ES7000 te halen kan alleen maar via een digitaal naar analoog converter.

Bij mijn UE55ES8000 lukt het inderdaad ook niet, maar bij mijn vorige TV de UE46D8000 kon het wel via een van de twee scart uitgangen met een scart-tulp adapter.
Heeft er iemand nog een idee om op een andere manier een analoog-signaal te krijgen ?
(niet via de hoofdtel. aansluiting want dan gaan de tv luidsprekers uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Soundless schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:58:
Binnen nu en een paar dagen komt eindelijk mijn nieuwe 46ES6710 binnen *O*
Fingers crossed, dat de TV niet 'Soundless' is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:42
GerCor schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Fingers crossed, dat de TV niet 'Soundless' is. :9
Soundless? Mijn 6710 doet het goed? of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Dacuuu schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:18:
[...]

;)

Soundless? Mijn 6710 doet het goed? of wat bedoel je?
Omg gewoon een grapje richting je nick, is toch kut een tv zonder geluid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
hehe ik vond hem wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvogelaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 12:52
Alweer een nieuwe firmware beschikbaar voor de es7000/8000. T-ECPDEUC-1016.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
alweer? is toch niet bij te houden? Patch per dag, nice hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weken in het bezit van de Samsung UE46ES7000.

TV is aangesloten middels Wifi op de Ubee EVW3200 van Ziggo. Samsung Allshare is geinstalleerd op de PC. Daar wordt de TV niet herkent bij de apparaten, wel in de map met afspeelapparaten. Als ik dan media wil afspelen via TV geeft hij de mededeling: bestand wordt nu niet ondersteund. Zelfs een simpele foto wordt niet weergegeven.
Ook via bedraade aansluiting hetzelfde probleem. In het netwerkcentrum van de PC is 'media delen' aangevinkt. Via 'Bron' op de TV wordt mijn computer ook niet weergegeven. Allshare Play geeft aan geen DLNA apparaat aangesloten. Wat doe ik fout???

- Netwerk zonder TV: PC -> Gateway -> Internet

- Netwerk met TV: PC -> Switch -> Gateway -> Internet (TV gaat via Ubee EVW3200 naar Switch)

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
weet iemand of die es8000 BD25 format ondersteunt? Zat laatst te zoeken op supported formats maar kon niet echt iets vinden.

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvogelaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:57:
Sinds een aantal weken in het bezit van de Samsung UE46ES7000.

TV is aangesloten middels Wifi op de Ubee EVW3200 van Ziggo. Samsung Allshare is geinstalleerd op de PC. Daar wordt de TV niet herkent bij de apparaten, wel in de map met afspeelapparaten. Als ik dan media wil afspelen via TV geeft hij de mededeling: bestand wordt nu niet ondersteund. Zelfs een simpele foto wordt niet weergegeven.
Ook via bedraade aansluiting hetzelfde probleem. In het netwerkcentrum van de PC is 'media delen' aangevinkt. Via 'Bron' op de TV wordt mijn computer ook niet weergegeven. Allshare Play geeft aan geen DLNA apparaat aangesloten. Wat doe ik fout???

- Netwerk zonder TV: PC -> Gateway -> Internet

- Netwerk met TV: PC -> Switch -> Gateway -> Internet (TV gaat via Ubee EVW3200 naar Switch)

Heeft iemand een oplossing?
Had het zelfde probleem. Maakt niks uit hoe je netwerk aan elkaar geknoopt zit. Nadat ik PMS (PS3 Media Server) had geïnstalleerd, waren alle problemen opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddvogelaar schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Had het zelfde probleem. Maakt niks uit hoe je netwerk aan elkaar geknoopt zit. Nadat ik PMS (PS3 Media Server) had geïnstalleerd, waren alle problemen opgelost. :)
Hoe doe ik dat. Heb het programma als geinstalleerd, maar hij herkent de TV niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:40:
[...]

Hoe doe ik dat. Heb het programma als geinstalleerd, maar hij herkent de TV niet?
Als het goed is moet op je tv de PS3 server zichtbaar zijn! Is bij mij iig wel het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:00:
[...]

Als het goed is moet op je tv de PS3 server zichtbaar zijn! Is bij mij iig wel het geval!
Het is gelukt maar dan moet Allshare wel aanstaan. Naast de Computer wordt nu de nieuwe PS3 Media Server weergegeven. Nog steeds mijn TV niet, alleen maar via afspeelapparaten. En uiteraard speelt deze weer niets af.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle updates gedaan voor de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
rotsjie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:45:
alweer? is toch niet bij te houden? Patch per dag, nice hoor ;)
Nice? Het betekent alleen maar dat er veel te upgraden valt. En de TV's dus nog steeds niet optimaal presteren. Je ziet toch liever dat er geen upgrades nodig zijn, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle update's gedaan! Kan het ook aan de Ubee van Ziggo liggen? Speciale instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Dank voor het er op wijzen, want op mijn es8000 werkt ie goed.
Wel leuk dat je alle sporten kan kijken en niet vast zit aan de selectie op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ben nieuw op deze site en ik zal waarschijnlijk een hele domme vraag stellen maar ik kan gewoon nergens een antwoord vinden op het net. Dus hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

we hebben sinds gister een samsung 6100 3d tv in huis. alles werkt naar behoren. We hebben daarnaast een externe harde schijf (western digital my book live) die de tv herkent.
Nu willen wij graag een gedownloade 3d film afspelen via deze harde schijf.
Sommige films herkent hij niet en zijn dus niet zichtbaar via de tv, soms wel via onze home cinema set.
en mocht een 3d film het dan doen, dan krijg ik twee schermen.
of boven elkaar of naast elkaar.
en met geen mogelijkheid krijgen we maar 1 scherm.

Weet iemand hier een oplossing voor of is het gewoon niet mogelijk om een 3d film te bekijken via een harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:02:
Sommige films herkent hij niet en zijn dus niet zichtbaar via de tv, soms wel via onze home cinema set.
Dat is een beeldformaat / codec / container probleem. Als het niet rechtstreeks via de hdd werkt dan zou je een media server programma kunnen proberen.
Zelf gebruik ik daar Serviio voor, want die zet niet ondersteunde codecs in sommige gevallen gewoon om zodat het wel af te spelen is.

maar bijvoorbeeld ps3 mediaserver en allshare moeten dat vast ook wel kunnen
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:02:
en mocht een 3d film het dan doen, dan krijg ik twee schermen.
of boven elkaar of naast elkaar.
en met geen mogelijkheid krijgen we maar 1 scherm.
heb je de 3D knop op je afstandsbediening al geprobeert ? de icoontjes die je dan krijgt zouden duidelijk genoeg moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Slamdance op 29-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Enige tijd terug stelde ik deze vraag:

Ik had mijn ES8000 netjes op mijn draadloze netwerk. Nu heb ik kabel getrokken en wil ik graag dat communictie over mijn kabel loopt en NIET meer over het draadloze netwerk. Ik kan echter niet vinden hoe de TV mijn draadloze netwerk kan vergeten... Iemand die me kan helpen? (OK, helemaal re-setten zal wel werken maar dat doe ik liever niet).

Er kwam toen antwoord:
GerCor schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:16:
[...]
Je kunt toch in het Tv menu kiezen voor bedraad?
En later:
"In het Tv menu (bij mijn Tv dan), instellingen >> netwerk >> kabel."
Vanwege vakantie niet eerder kunnen reageren maar ik vind geen "netwerk - kabel" bij mijn instellingen.

Wil dus nog steeds dat de Internet verbinding bedraad verloopt en niet meer wireless (dat ontlast mijn wireless netwerk ook), maar TV geeft nog steeds een wireless verbinding aan. Hoe kom ik daar vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Heb hetzelfde gehad, bij mij was de netwerkkabel niet goed. Als het goed is zal je niets hoeven aan te passen, en gaat bedraad volgens mij voor draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
byob schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:00:
Heb hetzelfde gehad, bij mij was de netwerkkabel niet goed. Als het goed is zal je niets hoeven aan te passen, en gaat bedraad volgens mij voor draadloos.
Ik denk dat mijn kabel wel OK is... maar hoe zie ik dan dat hij wordt gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die momenteel problemen hebben met het netwerk, allshare en/of smarthub:

Enige tijd geleden was er een nieuwe update voor mijn 40es7000, namelijk versie 1014.

Sindsdien grote problemen met het netwerk, Allshare en smarthub gehad.

Alles nagelopen en uiteindelijk maar de nieuwste software van internet (via pc usb-stick) gehaald en geinstalleerd, namerlijk versie 1016. Alles werkt nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
En terug van vakantie. Teleurstellend, nee niet het weer maar de reactie van samsung betreffende de galaxy tab die ik neeg steeds niet heb. Nu moet ik weer alle email die ik heb gehad opsturen. Het lijkt wel of ze de boel bewust frustreren. Ook eens gegoogled op internet wemelt van de klachten betreffende die acties van samsung. Ik ga nog steeds uit van een goede afloop maar niet in deze vakantie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik hoorde laatst een radiouitzending waarin de 'acties' zoals de acties van Samsung werden besproken. Men gaat er van uit dat 20% nooit zijn 'prijs' krijgt. Dat komt deels door mensen die hun 'prijs' niet opeisen en deels door communicatie met klanten. Niet duidelijk werd of Samsung bewust aanstuurt op die 20%. Het wordt trouwens ook niet door Samsung zelf gedaan maar door een 'bureau'.

Als Samsung 100% zou willen uitkeren, dan gaven ze de prijzen direct wel mee bij aanschaf in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ook al in het Pioneer topic gevraagd, maar misschien weten jullie het. Ik laat nu dus alles via mijn versterker lopen dus er gaat maar 1 hdmi draadje naar de TV, hoe doen jullie dat met settings als Game mode? Die staan normaal per poort ingesteld, alleen gebruik je nu 1 poort voor alles. Iedere keer alles handmatig instellen of is daar een betere manier voor?
Pagina: 1 ... 15 ... 62 Laatste