Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb afgelopen zaterdag de ES6800 gekocht (40") maar ik snap een paar instellingen niet.
Bij de motion instellingen staat, off, clear, standard, smooth, custom zijn dit nou de instellingen van het aantal CMR hz?
En zijn er nog instellingen die aanbevolen worden? De handleiding geeft niet echt duidelijk aan welke functie wat doet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

1016 is voor de es 7000 en 8000 een hele grote verbetering. gaat stuk sneller en soepeler ineens. wel zelfde gezeik met remotes terug, dat ze blijven hangen. beste is na firmware update gewoon t ding compleet te resetten.
kheb ook maar die gratis tv dr bij genomen.. papier netjes ingevuld, genoeg postzegels dr op en een a5 envelop. dacht dat duurt wel ff 4-6 weken en al die klachten lezende hoopte ik dat het goed kwam. 3 dage later staat ups voor de deur en ik was toevallig thuis (thank god for that) en kreeg een tv in me hande gedrukt. erg relaxt. het ding is een 5 serie 22 inch met smarthub 2 dr op. 5500 wxxn van 319€ .. kheb al bod gekregen van 250 dr voor.. imho beter aan te raden dan die cashback van 150. leuk kado voor een jarig familielid ;)

[ Voor 129% gewijzigd door JoJo_nl op 31-07-2012 13:00 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:03:
Ik heb afgelopen zaterdag de ES6800 gekocht (40") maar ik snap een paar instellingen niet.
Bij de motion instellingen staat, off, clear, standard, smooth, custom zijn dit nou de instellingen van het aantal CMR hz?
En zijn er nog instellingen die aanbevolen worden? De handleiding geeft niet echt duidelijk aan welke functie wat doet }:O
dit past geen hertz van de tv aan.. t sampelt een paar frames en maakt daar een gemiddelde van
hoe meer smooth hoe meer vertraging en minder wisselend beeld. beter laat je dit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

rotsjie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:08:
weet iemand of die es8000 BD25 format ondersteunt? Zat laatst te zoeken op supported formats maar kon niet echt iets vinden.

tx
yup, als een van de weinige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:08:
[...]

dit past geen hertz van de tv aan.. t sampelt een paar frames en maakt daar een gemiddelde van
hoe meer smooth hoe meer vertraging en minder wisselend beeld. beter laat je dit uit.
Motion Plus ? Als ik dat uit zet wordt ik gek van het stotterende beeld. Ik heb 'm op vloeiend (smooth) en wil nix anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:57:
Sinds een aantal weken in het bezit van de Samsung UE46ES7000.

TV is aangesloten middels Wifi op de Ubee EVW3200 van Ziggo. Samsung Allshare is geinstalleerd op de PC. Daar wordt de TV niet herkent bij de apparaten, wel in de map met afspeelapparaten. Als ik dan media wil afspelen via TV geeft hij de mededeling: bestand wordt nu niet ondersteund. Zelfs een simpele foto wordt niet weergegeven.
Ook via bedraade aansluiting hetzelfde probleem. In het netwerkcentrum van de PC is 'media delen' aangevinkt. Via 'Bron' op de TV wordt mijn computer ook niet weergegeven. Allshare Play geeft aan geen DLNA apparaat aangesloten. Wat doe ik fout???

- Netwerk zonder TV: PC -> Gateway -> Internet

- Netwerk met TV: PC -> Switch -> Gateway -> Internet (TV gaat via Ubee EVW3200 naar Switch)

Heeft iemand een oplossing?
in ubee UPnP aanzette en weet nie of er AP-isolation aan staat , dat moet uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:13:
[...]

Motion Plus ? Als ik dat uit zet wordt ik gek van het stotterende beeld. Ik heb 'm op vloeiend (smooth) en wil nix anders.
dan zou ik me verbinding nog es nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

TrickTV komt binnenkort met een applicatie voor smarthub 2.0 waar je je home-domotica mee kan besturen. dit werkt ook op een Vera systeem (Micasaverde).
De applicatie is momenteel in het samsung goedkeurings proces.

Digitale audio via HDMI inputs = stereo
ARC werkt alleen maar met anynet+ en een samsung stereotoren (homecinema)
hoofdtelefoon uitgang > stereo tulp - volume op 50 zetten
analoog geluid uit via scart > scart-blokje met in/output op output zetten en tulp naar stereotoren.
analoog input pc > onder hdmi 1 zit een klein gaatje voor geluid in.
uitzending gemist en data > in menu dataservices aanzetten en de tv uit en aan daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:15:
[...]

dan zou ik me verbinding nog es nakijken.
Die is perfekt, nix aan de hand, maar als motion plus uit staat is de "framerate" zo laag dat je met zo'n scherp beeld elke micro stutter ziet. Met de oude TV's merk je dat niet zo, het wazige beeld, of ghosting ving dit wel op.
Ik zou het erg raar vinden dat iemand motion plus uit beter vindt dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Rev! schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:38:
Ook al in het Pioneer topic gevraagd, maar misschien weten jullie het. Ik laat nu dus alles via mijn versterker lopen dus er gaat maar 1 hdmi draadje naar de TV, hoe doen jullie dat met settings als Game mode? Die staan normaal per poort ingesteld, alleen gebruik je nu 1 poort voor alles. Iedere keer alles handmatig instellen of is daar een betere manier voor?
pioneer op de ARC hmdi en playstation of xbox360 op hmdi 1 .. je moet volgens mij eerst verbinding maken en daarna game mode aanzetten anders werkt t bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Die is perfekt, nix aan de hand, maar als motion plus uit staat is de "framerate" zo laag dat je met zo'n scherp beeld elke micro stutter ziet. Met de oude TV's merk je dat niet zo, het wazige beeld, of ghosting ving dit wel op.
Ik zou het erg raar vinden dat iemand motion plus uit beter vindt dan aan.
digitale tv heb je t nu over ? probeer eens een Quantis decoder.
ik heb digitale ziggo via een anysee op me laptop, dat heeft geen andere setting dan hdmi black op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb de laptop op HDMI1/DVI maar het loopt allemaal niet echt soepel.. op m'n vorige tv wel en de instellingen zijn toch echt niet veranderd.
en ik had het over CMR hz niet over de native 50hz.... (ik ken het verschil :p)
Motion plus op smooth ziet er niet uit bij films... bij animatie gaat het wel. Gewoon HDTV/DTV gaat wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 31-07-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25
Op goede bronnen (zoals een laptop via HDMI) wil je al die 'verbetering'crap eigenlijk helemaal niet. Die zijn bedoeld om slechte bronnen beter te maken, maar als jij een 1080p film afspeelt hoeft daar weinig aan verbeterd worden. Dus zet eens zoveel mogelijk uit en probeer het dan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:32:
Ik heb de laptop op HDMI1/DVI maar het loopt allemaal niet echt soepel.. op m'n vorige tv wel en de instellingen zijn toch echt niet veranderd.
en ik had het over CMR hz niet over de native 50hz.... (ik ken het verschil :p)
Motion plus op smooth ziet er niet uit bij films... bij animatie gaat het wel. Gewoon HDTV/DTV gaat wel goed.
mijne staat op 60hz ..misschien dat t ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JoJo_nl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:53:
[...]

mijne staat op 60hz ..misschien dat t ?
ik vond de 3:2 pulldown nou niet echt geweldig... maar zal vanavond nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Edit verkeerde quote

:> Daar lijkt het steeds meer op ja. Vandaag nog eens alles op moeten sturen en ze gaan nog eens contact zoeken met die uitvoerende organisatie. Intussen wacht ik af, mijn buurman advocaat in spe heeft gezegd dat ik ze een termijn moet gaan stellen en anders de rechtsbijstand erna moet laten kijken. Dit is de laatste optie natuurlijk maar dat ga ik bij negatief resultaat wel doen. Voor mij is vrijdag de dag van de waarheid dan moet het gebeuren. Ik ga er nog steeds vanuit dat het goed komt...........denk ik...... _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door 1bit op 01-08-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mm, motion plus off, LED motion plus on en hdmi black low werkt idd goed! eindelijk goede 3:2 pulldown 8) thanks JoJo

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 31-07-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil in Europees of Nederlands model?
Ik wil de UE32ES6800 aanschaffen.
Ik zie 'm in de pricewatch staan voor € 599,- bij internet winkel Redcoon.
Zo'n € 150,- voordeliger dan de andere internet winkels.
Dit blijkt, bij navraag een Europees model te zijn.
Wie kan mij vertellen waar dan de verschillen zitten en wat de nadelen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat er geen enkel verschil is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Samsung een aparte TV reeks maakt (hardware) voor zo'n stip op de kaart dat zich Nederland laat noemen.
Dus .... zul je het in de software moeten vinden (servicemenu). Maak je van een Europees model een Nederlands model. Er staat wel ergens op Tweakers.net een link naar hoe je dat doet. Ik ga je niet 'te veel' helpen, want dan wordt mij straks ook nog iets verweten.

Het europees model zal het standaard niet doen met Ziggo CI+. Dus, het is aan jou. Beetje klooien in het servicemenu en je hebt van een europees model een Nederlands model gemaakt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik had mijn ES8000 netjes op mijn draadloze netwerk. Nu heb ik kabel getrokken en wil ik graag dat communictie over mijn kabel loopt en NIET meer over het draadloze netwerk. Ik kan echter niet vinden hoe de TV mijn draadloze netwerk kan vergeten... Iemand die me kan helpen? (OK, helemaal re-setten zal wel werken maar dat doe ik liever niet).
OK, Samsung maar gebeld. Kon alleen maar als ik de TV een hard reset zou geven. 30 seconden de Exit op de afstandbediening indrukken... Nou mooi niet dus hier... dat werkt niet. Dus maar naar service menu en van daaruit een factory reset. Dat ging gelukkig wel.

Inderdaad ben ik nu mijn Netwerk instellingen van mijn draadloze router kwijt. De LAN kabel zit er gewoon wel in dus heb netwerkinstellingen maar geskipt omdat daat weer naar draadloos netwerk gezocht wordt... Helaas zegt TV dat geen Internet verbinding bestaat. Ik ben nu echt los... wat mis ik nu toch??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is je kabel wel goed? Anders lijkt het erop dat je lan poort stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat er geen enkel verschil is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Samsung een aparte TV reeks maakt (hardware) voor zo'n stip op de kaart dat zich Nederland laat noemen.
Dus .... zul je het in de software moeten vinden (servicemenu). Maak je van een Europees model een Nederlands model. Er staat wel ergens op Tweakers.net een link naar hoe je dat doet. Ik ga je niet 'te veel' helpen, want dan wordt mij straks ook nog iets verweten.

Het europees model zal het standaard niet doen met Ziggo CI+. Dus, het is aan jou. Beetje klooien in het servicemenu en je hebt van een europees model een Nederlands model gemaakt.
Het scheelt dat ik interactieve tv van kpn heb.
Ik ben vooral benieuwt of het servicemenu in de Nederlandse taal in te stellen is/om te zetten is.
Zou het nog consequenties kunnen hebben voor het internetten vraag ik mij trouwens ook af?
Voor de duidelijkheid: ik zit te denken om de UE32ES6800 aan te schaffen.
Wie heeft er nog meer ervaring met Europese modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Rev! schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:25:
Is je kabel wel goed? Anders lijkt het erop dat je lan poort stuk is.
Had het laten aanleggen en alles was getest en nieuw. Toch maar even laptopje erop aangesloten in lijkt inderdaad dat er iets niet klopt. Ik ga hier mee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:34:
[...]

Ik ben vooral benieuwt of het servicemenu in de Nederlandse taal in te stellen is/om te zetten is.
Zou het nog consequenties kunnen hebben voor het internetten vraag ik mij trouwens ook af?
Ik denk niet dat de menutalen er iets mee te maken heeft. Volgens mij zit talen- ik dacht iets van 26 stuks - standaard op alle Tv's. Ik neem aan dat arabieren die in Nederland een Tv kopen het menu ook graag in hun eigen taal hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:24
Als taal kun je het gewoon selecteren, het is alleen bij het (DVB) zenderzoeken dat Nederland ontbreekt. Met een settopbox heb je dat toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens zo gek dus om voor een Europees model te gaan. Scheelt toch zo'n 150 euro bij de UE32ES6800... Ik raak steeds enthousiaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@hierboven
Ik had gisteren ongeveer hetzelfde, alles aangesloten maar LAN deed het niet. Ps3 deed het gewoon en laptop ook... Bleek dat die kabel er een mm verkeerd in zat, opnieuw erin geplugged (en ik moest hem even aan en uit zetten) en toen werkte het gewoon. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:49:
Niet eens zo gek dus om voor een Europees model te gaan. Scheelt toch zo'n 150 euro bij de UE32ES6800... Ik raak steeds enthousiaster.
Ik vind het persoonlijk veel geld voor een 32 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
[...]

Ik heb een Europees model en dat scheelde mij destijds ook veel geld.
Via UPC pdfje zag ik dat mijn model TV wél gewoon CI+ gecertificeerd is en dat ik dus wel gewoon moeiteloos Ziggo/UPC zou kunnen nemen straks.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.flatpanelshd.c...=showfull&id=1336393657#6

vanavond maar eens uitproberen :o
ik moet zeggen dat ik de kleuren niet echt goed krijg op m'n ES6800, Natural is veel te saturated 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga binnenkort een es8000 aanschaffen, nu wil ik graag weten of ik deze makkelijk kan koppelen aan mijn ubuntu server waar al mijn films op staan? het netwerkgebeuren ken ik natuurlijk wel, maar ik hoorde dat samsung moeilijk doet en alleen dnal apparaten toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:40:
ik ga binnenkort een es8000 aanschaffen, nu wil ik graag weten of ik deze makkelijk kan koppelen aan mijn ubuntu server waar al mijn films op staan? het netwerkgebeuren ken ik natuurlijk wel, maar ik hoorde dat samsung moeilijk doet en alleen dnal apparaten toestaat?
mijn ES6800 pakt VUZE en WMP ook makkelijk, denk dat ubuntu ook geen probleem moet zijn?
hij herkent iig gewoon media servers

heeft trouwens iemand zijn ES6800 gecalibreerd?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan moet ik waarschijnlijk wel dnla op ubuntu installeren, ik ga eens opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JoJo_nl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:10:
[...]

yup, als een van de weinige
Wat is dat eigelijk BD25? Ik dacht steeds dat dit op de size sloeg...

Toch geen officiel file formaat of standaard? Niet te vinden via google...

[ Voor 15% gewijzigd door poing op 02-08-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Weet iemand waar de eco sensor zit ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:02
Denk dat dat de webcam is.
Ik ga binnenkort een es8000 aanschaffen, nu wil ik graag weten of ik deze makkelijk kan koppelen aan mijn ubuntu server waar al mijn films op staan? het netwerkgebeuren ken ik natuurlijk wel, maar ik hoorde dat samsung moeilijk doet en alleen dnal apparaten toestaat?
Hij speelt in ieder geval af van mijn nas en die draait ook een vorm van Linux. Met een echte server heb je natuurlijk meer mogelijkheden om een formaat eventueel om te vormen voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:28:
[...]

mijn ES6800 pakt VUZE en WMP ook makkelijk, denk dat ubuntu ook geen probleem moet zijn?
hij herkent iig gewoon media servers

Ik heb enkele tests gedaan met WMP toen ik de TV net had en ik kon niet pauzeren of verder/terug spoelen, is dat nog steeds het geval?

Trouwens... ik "calibreerde" hem d.m.v. diezelfde website. Het beeld was stukken beter :-)

[ Voor 9% gewijzigd door poing op 02-08-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
inderdaad al klopt het niet helemaal.
maar ik heb nu:
Gewone TV stand: Standard, backlight 7, sharpness 50, brightness 44, contrast: 80, color 42 en volgens mij staat de kleur warmte op cool of op standard (weet niet uit m'n hoofd :p)
PS3: gaming mode (dan valt er weinig te veranderen voor de rest...)
Laptop: Movie zoals beschreven op die website.

en die motion plus is nog een beetje uitzoeken, maar standard of clear werkt het best. Smooth en demo zien er gewoon te onrealistisch uit.
LED Motion plus: wel altijd op ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Hmm, eerste keer dat mijn contact persoon me in de steek laat. Hij zou uiterlijk vandaag contact op nemen om de stand van zaken mede te delen. Helaas dus niks gehoord. Maandag zelf weer maar even bellen om te kijken hoe het zit. Het lijkt ondertussen wel een heeeeeel slechte soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53
ArcticWolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:28:
[...]

Ja ik, maar met de ES8000
Beeld is echt veel mooier en zuiverder na calibratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 04-10 21:40
Is het mogelijk 60p te veranderen naar 24p op de HDMI-1 aansluiting? Ik ben wat aan het klooien met MKV's die niet lekker afspelen van mijn hdx 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45

Beste BaComania,
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ook de waarden te posten, want ik heb n.l. ook een ES8000 en ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door yingyang op 04-08-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
dekeizer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 08:47:
Is het mogelijk 60p te veranderen naar 24p op de HDMI-1 aansluiting? Ik ben wat aan het klooien met MKV's die niet lekker afspelen van mijn hdx 1000.
Dat gebeurt automatisch en waarschijnlijk moet je daarvoor een instelling wijzigen op je hdx 1000 zodat deze 24p uitstuurt naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yingyang schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:12:

Beste BaComania,
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ook de waarden te posten, want ik heb n.l. ook een ES8000 en ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste instellingen.
stond een paar posts naar boven ;)

http://www.flatpanelshd.c...=showfull&id=1336393657#6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
keepitfrosty schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Dat gebeurt automatisch en waarschijnlijk moet je daarvoor een instelling wijzigen op je hdx 1000 zodat deze 24p uitstuurt naar de tv.
Thanks, ja gevonden. Idd op de HDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Zijn dit dan diezelfde waarden die BaComania heeft gehanteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

poing schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

bluray specs 25 fps (24,9 nog wat )
niks met size te maken.. meer met beeldfrequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

weet iemand of de es8000 bluetooth power-on heeft en hoe dit werkt ?
ik heb het samsung smartview prog op mijn dell streak (android) gezet en bluetooth aan en de tv gepaired maar zie weinig opties verschijnen in het smartview prog.
geprobeerd om dat dual view aan de praat te krijgen. op een sII werkt het goed en op de rest van de toestellen mist het libraries en dingen voor decoding en de DRM. dat laatste heeft een samsung cpu nodig.
tv ook gepaired aan mijn laptop bluetooth en dat wil apparaten installeren, maar geen aktie doen. als ik me dell streak pair aan mijn laptop krijg ik een heel menu voor mediabesturing en kan t ding als bt-audio, koptelefoon, headset en ftp gebruiken.
heb eindelijk ziggo digitaal aan de praat met de laatste 1016 firmware en een nieuwe antennekabel er tussen. kennelijk werkt een oude 0,15mm kern coax antennekabel niet goed genoeg. upgrade naar een van hirschmann digital en duidelijk beter signaal en bandbreedte. erg apart gezien oude kabel gewoon goed is en geen breuken of andere kwalen heeft verder.
soms zapt ie van kanaal in 1 sec.. aso snel die quantis CI+ module. andere transponder duurt t 3 a 4 secs of minder. kheb me smartcard zelf maar geregistreerd gezien ziggo niet wilde meewerken met mijn plan. volgens hun hebbe ze geen ziggo digitaal hier. doet t prima anders. helpdesk is zelfs zo aardig om me te ondersteunen indien ik problemen heb met het signaal lol. kheb ze officieel laten bevestigen dat ik onbetaald hun digitale kabel gebruik wegens t ontbreken van administratieve mogelijkheden om mij een abbo te geven. kon altijd bellen voor als er iets met t signaal niet in orde is. gekke mensen .. nu in bezit van 2 gratis ziggo hd met full abbo, thnx ziggo hehe

edit: zojuist vernomen dat rovio zijn hele repertoir overzet naar smart hub 2.0 .. life is good :-D
dit heeft een motion control nodig , voor diegene met een 7 serie of hoger.. koop een samsung cam en upgrade nieuwste firmware :-)

[ Voor 6% gewijzigd door JoJo_nl op 04-08-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

poing schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Ik heb enkele tests gedaan met WMP toen ik de TV net had en ik kon niet pauzeren of verder/terug spoelen, is dat nog steeds het geval?

Trouwens... ik "calibreerde" hem d.m.v. diezelfde website. Het beeld was stukken beter :-)
als je de motion control gebruikt dan spoelt het alles wat beeld geeft heen en weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik heb twee korte vragen over de Samsung ES6/7/8000 serie:

1. Als ik mijn eigen video bestanden op schijf of op het netwerk op de tv wil rangschikken, kan ik dat dan doen met een app die dit doet met covers en fanart, net als bij een media center ?

2. Is er op dit moment een actie bij jullie bekend waarbij samsung bij aankoop van tv's in deze serie een bepaald bedrag retour geeft ?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:25
Samsung heeft geen geld-retour-actie, die hadden ze tot eind juli wel, maar nu zijn er alleen acties dat je films/voetbal krijgt en bij de hogere series (7000/8000) dat je een Galaxy Tab kan krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil over een maandje of 2 de 46ES6800 aanschaffen, nu heb ik films in mkv bestand en zou die dan ook willen afspelen op de tv aangezien je een HDD erop aan kan sluiten.

Kan de tv dit formaat afspelen en met ondertiteling of moet ik alsnog een mediaplayer erbij kopen en zijn er ook mediaplayers met een HDD die dan ook geen moeite met mkv hebben ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kennis genomen van de actie van samsung met gratis Galaxy Tab 7.0 en 20 films.

Maakt het wat uit waar ik de samsung tv koop? Er is nogal een verschil in prijs. Op de website staat bij de actie "WHere to buy"? maar ik weet niet of het hier een verplichte aankoop bij die betreffende wijkels is of dat je ook elders mag kopen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:57:
Ik heb kennis genomen van de actie van samsung met gratis Galaxy Tab 7.0 en 20 films.

Maakt het wat uit waar ik de samsung tv koop? Er is nogal een verschil in prijs. Op de website staat bij de actie "WHere to buy"? maar ik weet niet of het hier een verplichte aankoop bij die betreffende wijkels is of dat je ook elders mag kopen?

Dank
De voorwaarden staan op de website van Samsung www.samsung.nl/acties ofwel kopen bij een van de winkels uit de lijst..

[ Voor 4% gewijzigd door Schizo007nl op 04-08-2012 20:23 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:
Wil over een maandje of 2 de 46ES6800 aanschaffen, nu heb ik films in mkv bestand en zou die dan ook willen afspelen op de tv aangezien je een HDD erop aan kan sluiten.

Kan de tv dit formaat afspelen en met ondertiteling of moet ik alsnog een mediaplayer erbij kopen en zijn er ook mediaplayers met een HDD die dan ook geen moeite met mkv hebben ?
yep mkv met subtitles werken gewoon goed :) je kan dan met "tools" switchen tussen de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

yep mkv met subtitles werken gewoon goed :) je kan dan met "tools" switchen tussen de ondertiteling.
Kijk dat is helemaal mooi bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
yingyang schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:12:

Beste BaComania,
Picture preset: Movie
Backlight 9
Contrast 90
Brightness: 47
Sharpness: 10
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Color space Auto
Gamma +2
Color Enhancer Off
Color Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off
HDMI Black level Low
Motion Plus Off
LED Motion Plus On
R-Offset 25
G-Offset 24
B-Offset 27
R-Gain 26
G-Gain 20
B-Gain 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
yingyang schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Zijn dit dan diezelfde waarden die BaComania heeft gehanteerd ?
Ja, dat zijn exact dezelfde waarden:

Deze waarden vind je onder: White balance
R-Offset 25
G-Offset 24
B-Offset 27
R-Gain 26
G-Gain 20
B-Gain 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:26:
[...]

Kijk dat is helemaal mooi bedankt :)
Een ding is me nog niet gelukt:

Het lukt mij in grote MKV's niet om vooruit en achteruit te spoelen. Ook onthoudt de Samsung niet de plek waar ik het afspelen ben gestopt. Iemand eem suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

dekeizer schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

Het lukt mij in grote MKV's niet om vooruit en achteruit te spoelen. Ook onthoudt de Samsung niet de plek waar ik het afspelen ben gestopt. Iemand eem suggestie?
eem suggestie zou zijn motion control te gebruiken en met je hand naar boven naar het scherm te gaan en daar die balk aanklikken met je hand. natuurlijk heb je hier motion control voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dekeizer schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

sommige mkv's doet ie wel... sommige weer niet.
veel h264 met high profile speelt hij ook niet goed af helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
BaComania schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:31:
[...]

Picture preset: Movie
Backlight 9
Contrast 90
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Color space Auto
Gamma +2
Color Enhancer Off
Color Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off
HDMI Black level Low
Motion Plus Off
LED Motion Plus On
R-Offset 25
G-Offset 24
B-Offset 27
R-Gain 26
G-Gain 20
B-Gain 32
Bedankt dan ga ik die eens uitproberen, alleen kan ik bij HDMI Black level geen andere optie selecteren omdat hij niet actief is.
Ik ben al een tijdje aan het wachten op stap 3 van Stuart Wright op avfotums want die hanteerd in de eerste instellingen iets andere waarden en hier zie je ook dat HDMI Black level Low gedeactiveerd is.

http://www.avforums.com/f...-shown-menu-examples.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

yingyang schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:12:
[...]

Bedankt dan ga ik die eens uitproberen, alleen kan ik bij HDMI Black level geen andere optie selecteren omdat hij niet actief is.
Ik ben al een tijdje aan het wachten op stap 3 van Stuart Wright op avfotums want die hanteerd in de eerste instellingen iets andere waarden en hier zie je ook dat HDMI Black level Low gedeactiveerd is.

http://www.avforums.com/f...-shown-menu-examples.html
het lullige is dat samsung in de firmware al het een en ander aan kleurwaardes en witbalans en led motion plus en het contrast heeft veranderd. het heeft in mijn ogen weinig zin om instellingen te doen die met een firmware upgrade al niet meer correct zijn. backlight 10, kleur neutraal en hdmi low black op de HDMI/DVI poort werkt prima. de witbalans klopt ook al niet meer als je ECO modus aan hebt staan.
edit: movie stand zijn een hoop van die dinge gedeactiveerd, deze gebruik je alleen met bluray input van een echte bluray speler die auto color sync heeft.(weinig kans dus dat dit gaat werke :-))
edit2 : ook maar even led motion plus.. dit is voor stroombesparing en komt je beeldkwaliteit echt niet ten goede ofzo gezien het op bepaalde donkere plekken in het beeld de backlightled uitzet.

[ Voor 15% gewijzigd door JoJo_nl op 05-08-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:

Hier staat de UE46ES8000 en die kan iig prima MKV's met subs afspelen. Zolang je maar een goede externe HDD hebt komt alles in orde, de mediaplayer van de ES6800 moet hetzelfde kunnen als die van de ES8000.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
JoJo_nl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

het lullige is dat samsung in de firmware al het een en ander aan kleurwaardes en witbalans en led motion plus en het contrast heeft veranderd. het heeft in mijn ogen weinig zin om instellingen te doen die met een firmware upgrade al niet meer correct zijn. backlight 10, kleur neutraal en hdmi low black op de HDMI/DVI poort werkt prima. de witbalans klopt ook al niet meer als je ECO modus aan hebt staan.
edit: movie stand zijn een hoop van die dinge gedeactiveerd, deze gebruik je alleen met bluray input van een echte bluray speler die auto color sync heeft.(weinig kans dus dat dit gaat werke :-))
edit2 : ook maar even led motion plus.. dit is voor stroombesparing en komt je beeldkwaliteit echt niet ten goede ofzo gezien het op bepaalde donkere plekken in het beeld de backlightled uitzet.
Dus als ik je goed begrijp zal je na elke firmware update je instellingen opnieuw moeten nakijken en instellen. Dat is dan een afknapper voor diegene die een dure kleur kalibrering hebben laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb trouwens mijn ES6800 iets anders ingesteld dan de waardes op die website.
Preset: standard
Backlight: 12
Contrast: 90
Colour: 42

Dynamic contrast: off
Black tone: off
flesh tone: 0
RGB Only mode: off
Colour Space: Native (auto kan... maar dan ziet de huidskleur er zo raar uit :s)
White balans: zoals hier beschreven http://www.flatpanelshd.c...=showfull&id=1336393657#6
Gamma: 0
Motion lightning: off

Colour tone: Warm1
DNF: off
MPEG NF: off
Film mode: off
Motion plus: standard
LED Motion plus: on

Deze instelling geeft bij mij (veel lichtinval in deze kamer) een goed resultaat en is 's avonds kwa felheid ook goed te doen.

De preset: movie geeft teveel backlight bleeding bij mij, ook al doet deze het wel redelijk goed standaard.

De tv heeft trouwens moeite met het afspelen van donkere scenes ofzo... de hele tv dimmed als er een donkere scene afgespeeld wordt (incl ondertiteling) is dit een instelling oid? Ik kan iig niks vinden en al die eco dingen staan uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Samsung vrienden,

Ik heb een Samsung UE32ES6800 gekocht en ben (was) er erg blij mee. Ik heb wijzigingen aangebracht in de service menu en krijg niet meer het beeld wat ik de eerste weken zag.

Stom uiteraard. Kan iemand mij aangeven wat de waarden moeten zijn voor deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JoJo_nl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

LED motion plus heeft niks te maken met stroombesparing maar meer met weergave van snelle scenes. zie ook meer info hier De ECO modus van de tv is voor stroombesparing voor zover ik weet en die zorgt in sommige gevallen voor het dimmen van de ondertitels en donkere scenes.

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 05-08-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
poing schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Dit is gewoon de helft van een normale Blu Ray schijf. Volledige schijf heeft iets van 50GB en BD25 is max 25GB. Hier hebben ze vaak de onnodige dingen uitgestript om ruimte te besparen zodat je het op een kleinere goedkopere schijf kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Hier staat de UE46ES8000 en die kan iig prima MKV's met subs afspelen. Zolang je maar een goede externe HDD hebt komt alles in orde, de mediaplayer van de ES6800 moet hetzelfde kunnen als die van de ES8000.
Dat geeft dan weer wat hoop, ik heb net een WD elements 2tb schijf besteld.
Nu de tv zelf nog _O- :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

ArcticWolf schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:34:
De tv heeft trouwens moeite met het afspelen van donkere scenes ofzo... de hele tv dimmed als er een donkere scene afgespeeld wordt (incl ondertiteling) is dit een instelling oid? Ik kan iig niks vinden en al die eco dingen staan uit :?
Is dit nog steeds zo :X Mijn D6000 deed dat ook. Ik meen mij te herinneren dat het instellen van "Dynamisch contrast" van "uit" naar "minimaal" het effect iets verminderde (je zou zeggen dat uit ook daadwerkelijk uit is). Alle stroombespaaronzin heb ik inderdaad ook uitgezet.

Ik heb alleen te lang geen films meer gekeken, en firmwares geupdate, om te zien of mijn TV het nog steeds doet.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Erik Jan
ik lees hierboven dus dat het met LED motion plus te maken heeft! Ik zal het eens testen, kijken of het dan over gaat.

edit:
LED motion plus en motion plus uitzetten heeft totaal geen nut bij deze issue ;(

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 05-08-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basefire
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-12-2020
Ik zie nu bij de t-online-shop een aardige aanbieding voor de UE40ES7000 (1149 euro):
http://www.t-online-shop.nl/samsung-ue40es7000sxxc-3d-led--67176/?categoryId=16

Nu valt me direct op dat dit geen Nederlands model betreft. Er wordt gerefereerd aan SXXC (spaans model) en naar SXXH (model uit Estland ?!). Omdat ik een Ziggo CI+ kaart heb, denk ik dat het wel noodzakelijk wordt de tweak van frG uit te voeren om er weer een Nederlands model van te maken:
http://gathering.tweakers...message/38593224#38593224

Heeft iemand al ervaring met het uitvoeren van deze tweak op de ES7000 serie? Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit gaat werken op alle samsung modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
Zijn er hier nog mensen die last hebben van vertraging/audio-video lag over HDMI? Ik heb wat problemen met mijn Eminent EM7080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Beschikt deze serie ook over downloadbare covers en fanart voor de eigen media bestanden ?

Zo niet, zou dit in de toekomst dan mogelijk kunnen worden als hier specifiek een app voor wordt uitgebracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen of de 6800 en 7000 in de praktijk verschillen qua beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Laatst online: 27-09 18:25
ArcticWolf schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:08:
@Erik Jan
ik lees hierboven dus dat het met LED motion plus te maken heeft! Ik zal het eens testen, kijken of het dan over gaat.

edit:
LED motion plus en motion plus uitzetten heeft totaal geen nut bij deze issue ;(
als je het op movie zet zal die issue verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
claeysy schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:28:
[...]

als je het op movie zet zal die issue verdwijnen
thanks! zal het eens testen

edit:
werkt idd echt :o 8)7 dat me dat nog niet eerder was opgevallen

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 05-08-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Stefanhvt schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:33:
Beschikt deze serie ook over downloadbare covers en fanart voor de eigen media bestanden ?

Zo niet, zou dit in de toekomst dan mogelijk kunnen worden als hier specifiek een app voor wordt uitgebracht ?
Via AllShare wordt er niet aan covers e.d. gedaan. Je zult dan Plex moeten installeren die dat wel kan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik heb mogelijk problemen met mijn (bijgeleverde) 3D brillen. Ik heb een paar films in 3D liggen, maar als ik de 3D functionaliteit heb geactiveerd, probeer ik de brillen aan te doen en daar knippert het lampje (soms rood en soms groen) en gaat vervolgens weer uit.

Klopt dat het lampje uit moet gaan? Ik zou verwachten dat het lampje aan blijft. Daarnaast hoe kan ik zien dat de brillen "geconnect" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cardinal schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:46:
Ik heb mogelijk problemen met mijn (bijgeleverde) 3D brillen. Ik heb een paar films in 3D liggen, maar als ik de 3D functionaliteit heb geactiveerd, probeer ik de brillen aan te doen en daar knippert het lampje (soms rood en soms groen) en gaat vervolgens weer uit.

Klopt dat het lampje uit moet gaan? Ik zou verwachten dat het lampje aan blijft. Daarnaast hoe kan ik zien dat de brillen "geconnect" zijn?
Zet de tv in 3d mode en ga op ongeveer 1 meter van de tv staan en druk nu op die knop. De tv zal dan zeggen "glasses connected".
(iig dat zei hij bij mij de eerste keer).
Daarna kan je hem gewoon vanaf de bank/stoel aan zetten. Als de 3d-mode uit gaat van de tv gaat de bril ook automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39
Maar gaan bij jou ook de lampjes van je bril uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cardinal schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:01:
yea ;)
kost batterij he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Cardinal schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:01:
knipperende ledjes betekend dat t niet connected is.
de bril gaat alleen aan als je 3D aanzet. connecten hoeft het niet op 3D te staan perse.
je zult dus het groene ledje alleen even kort zien als je 3D aanzet en daarna de bril.
als je het ding dus aan zet en te lang ingedrukt houd gaat ie weer willen connecten/pairen.
een korte druk op het knopje is genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door JoJo_nl op 05-08-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

yingyang schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Dus als ik je goed begrijp zal je na elke firmware update je instellingen opnieuw moeten nakijken en instellen. Dat is dan een afknapper voor diegene die een dure kleur kalibrering hebben laten uitvoeren.
het ding is dat het op zich niet zou hoeven gezien de tv de meeste instellingen wel onthoud. probleem is dat samsung waardes veranderd heeft en diezelfde instellingen dus ineens een iets ander effect geven.
daarbij komt nog het feit dat het soms onoverkomelijk is de tv een hard-reset te geven. Wat aan te raden is gezien je anders meer kans op issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

keepitfrosty schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

LED motion plus heeft niks te maken met stroombesparing maar meer met weergave van snelle scenes. zie ook meer info hier De ECO modus van de tv is voor stroombesparing voor zover ik weet en die zorgt in sommige gevallen voor het dimmen van de ondertitels en donkere scenes.
misschien moest je de gebruiksaanwijzing eens lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

yingyang schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

zonde van je geld. dat doen ze in de fabriek al. ik weet zeker dat samsung techneuten er n stuk beter in zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 18:19
Zijn er mensen die hier problemen hebben met opnemen op een harde schijf via de tv? Ik bedoel dat je een opname maakt van een kanaal dat uitzend via de ci+ module. Dit kon op de d serie ook al, maar na verloop van tijd herkend te tv de harddisk niet meer. Is dit bij deze modellen ook nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

basefire schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:39:
Ik zie nu bij de t-online-shop een aardige aanbieding voor de UE40ES7000 (1149 euro):
http://www.t-online-shop.nl/samsung-ue40es7000sxxc-3d-led--67176/?categoryId=16

Nu valt me direct op dat dit geen Nederlands model betreft. Er wordt gerefereerd aan SXXC (spaans model) en naar SXXH (model uit Estland ?!). Omdat ik een Ziggo CI+ kaart heb, denk ik dat het wel noodzakelijk wordt de tweak van frG uit te voeren om er weer een Nederlands model van te maken:
http://gathering.tweakers...message/38593224#38593224

Heeft iemand al ervaring met het uitvoeren van deze tweak op de ES7000 serie? Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit gaat werken op alle samsung modellen.
kijk eens bij kanalen in het menu van je tv of er bij de cable instellingen de taal nederlands er bij staat. deze heb je nodig. de europese firmware bevat alle codes voor alle digitale tv providers deze zijn echter alleen te kiezen via de taalinstellingen in kanalen in het menu van de tv. dus niet de taal van het menu en tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

blueface schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:15:
Zijn er mensen die hier problemen hebben met opnemen op een harde schijf via de tv? Ik bedoel dat je een opname maakt van een kanaal dat uitzend via de ci+ module. Dit kon op de d serie ook al, maar na verloop van tijd herkend te tv de harddisk niet meer. Is dit bij deze modellen ook nog zo?
even getest met een sandisk usb3.0 16gb stick.. nop verliest niets en werkt prima met ziggo ci+
kheb wel na verloop van tijd als de tv op HDMI of PIP HMDI/TV staat dat de ci+ interface een fout geeft en niet meer init. tv aan en uit en t werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

CI+ Interface :

zo hoort het :

tv uitzetten. smartcard in module met de chip kant naar het midden van de module wijzend. de module met het logo en de smaller wordende kant naar achteren toe gericht in de tv stoppen. tv aan. kanalen zoeken. activeren.

hier gaat je tv niet stuk van:

- smartcard verkeerd om in de module
- module verkeerd om er in steken
- module tijdens het aan staan van de tv er in steken.
- smartcard er in stoppen nadat de module al geplaatst is.
- module een rijtje aansluitingen te ver.

waar het ding wel van stukgaat:
-module snel in en uit trekken
-smartcard niet goed ingevoerd
-tijdens firmware upgrade module verwijderen
-tijdens activatie module en/of smartcard verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

HyperBart schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:18:
Zijn er hier nog mensen die last hebben van vertraging/audio-video lag over HDMI? Ik heb wat problemen met mijn Eminent EM7080
kan em op game-mode zetten. en de audio kan je de vertraging instellen in het menu audio/geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
blueface schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:15:
Ik had regelmatig foutieve geplande opnames.Had nochthans alles zoals het hoorde: juiste HDMI poort, samsung HDD met juiste specs.Na ergenis van mn vriendin (bold and the beautifull gemist) heb ik maar een decoder gekocht, dat is betrouwbaarder voor geplande opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ozzykillbirdy schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:43:
[...]

Ik had regelmatig foutieve geplande opnames.Had nochthans alles zoals het hoorde: juiste HDMI poort, samsung HDD met juiste specs.Na ergenis van mn vriendin (bold and the beautifull gemist) heb ik maar een decoder gekocht, dat is betrouwbaarder voor geplande opnames.
dat is misschien geen slecht idee.. als je van input veranderd ben je ook je opname kwijt gelijk. en je kunt op jouw manier ook naar een andere zender ondertussen kijken. ik heb de ervaring dat de tv-gids wel eens wegvalt en daardoor dus ook de geplande opname lijkt me. ik gebruik mijn pc + anysee voor opnames en daar kan ik 2 zenders tegelijk mee opnemen. uit het zelfde bouquet 5 totaal. zeker aan te raden.
edit: i7 core laptop + kingston ssdnow + 2 anysee verbruikt 37 watt ongeveer en het kan veel meer dan een set-top box. nog bijkomend voordeel dat je je opnames ook op andere pc kan afspelen en het kan omzetten naar mpeg zodat elke mediaplayer het af kan spelen. geen DRM gezeur zoals bij samsungs ingebouwde timeshift dat je het geeneens op een andere zelfde samsung tv kan afspelen. het mooie is ook dat je met bijgeleverde software over het netwerk kan streamen. www.anyseedirect.eu

[ Voor 22% gewijzigd door JoJo_nl op 05-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JoJo_nl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:08:
[...]

misschien moest je de gebruiksaanwijzing eens lezen..
Volgende tekst komt rechtstreeks uit de handleiding:

LED Motion Plus voor LED-tv
Hiermee worden vertragingen uit snelle scènes met veel beweging verwijderd voor een scherp beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 06-08-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

keepitfrosty schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:22:
[...]

Volgende tekst komt rechtstreeks uit de handleiding:

Hiermee worden vertragingen uit snelle scènes met veel beweging verwijderd voor een scherp beeld.
dat is motion plus.. LED motion plus is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JoJo_nl schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:02:
[...]

dat is motion plus.. LED motion plus is wat anders.
Zucht....Anders lees je zelf even de handleiding kerel en ook de wiki post 8)7 . Motion Plus is daar ook voor en LED motion plus maakt gebruik van de LED lampjes om ook snelle scenes minder blur te geven.

Nogmaals de onderstaande "complete tekst" komt uit de handleiding.

Hiermee worden vertragingen uit snelle

scènes met veel beweging verwijderd voor een scherp beeld.

Motion Plus voor LED-tv
Hiermee worden vertragingen uit snelle scènes met veel beweging verwijderd voor een scherper beeld.

[ Voor 34% gewijzigd door keepitfrosty op 06-08-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

keepitfrosty schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Zucht....Anders lees je zelf even de handleiding kerel 8)7 . Motion Plus is daar ook voor en LED motion plus maakt gebruik van de LED lampjes om ook snelle scenes minder blur te geven.
zucht anders koop je eerst es zo tv want op die 8700 zit dat iid niet. ga mij ff uitlegge hoe me tv werkt lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JoJo_nl schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

zucht anders koop je eerst es zo tv want op die 8700 zit dat iid niet. ga mij ff uitlegge hoe me tv werkt lol
Ik heb de tv (c8700) en de optie zit er wel degelijk op ( 2010, 2011 en 2012 modellen). De handleiding waar ik naar link is zelfs van de tv (2012) die jij hebt hahahaha dus ja ik ga je even uitleggen hoe je tv werkt. Is niet zo moeilijk hoor ;) Maar wellicht dat lezen van langere teksten een probleem voor je is?

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 06-08-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Motion plus en led motion plus rekenen extra frames tussen de snelle scenes en verwijderen de "trage" frames.
daarom de 400hz CMR.
De verversingssnelheid blijft daarentegen wel 50hz.
Pagina: 1 ... 16 ... 62 Laatste