Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik ga hem zeker ophangen, maar heb met mijn huidige tv geen problemen met de kabels aan de achterkant. Beugel kwam bij wandmeubel mee dus heb daar niet veel keuze in, is ook niet verstelbaar helaas.

Verder snelle vergelijking met wat ik bedoel dat de ES6800 een wat bredere rand heeft;
es6530vses6800

Verschil in Hz van 200>400 heb ik zelf nog nooit gezien...dat is ook het linke van online kopen. Afgaan op recenties van anderen haha. Denk dat het woensdag een tripje MM wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Denk niet dat je dat (de randen) kan bepalen aan de hand van zo'n plaatje :P Want zo te zien staat die ES6800 ook gewoon anders gedraaid dan de ES6530. Volgens mij hebben alle ES6xxx's precies even dikke randen en zelfs al zit er verschil in dan is dat minimaal, want zelfs de EH5000 (budgetmodel) heeft dunne randen.

Wat betreft Hertzen, ik verkoop al bijna 5 jaar tv's en ik vind het gelul :+ Ik zie er in ieder geval bar weinig van. Sowieso zijn die hele hoge getallen gewoon verkooppraatjes (800Hz CMR is bijvoorbeeld 200Hz echt), net zoals dat twee jaar geleden met contrast het geval was.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 09-07-2012 22:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dat klinkt eerlijk genoeg haha! Dus dan komt er nog een type bij, ES6100? Ohnoo ;)
Voor wat voor prijs staat de ES6530 nu in de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat ben je van plan aan te sluiten? Want als je maar 1 HDMI aansluiting gebruikt dan kun je de 6100 ook bijna vlak tegen de muur plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Neejoh schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:53:
Dat klinkt eerlijk genoeg haha! Dus dan komt er nog een type bij, ES6100? Ohnoo ;)
Voor wat voor prijs staat de ES6530 nu in de MM?
46ES6530 is geloof ik €1249 bij ons, 46ES6100 €999, maar die is niet exclusief dus die kan je een stuk goedkoper vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

Ga anders even langs de BCC, kun je de 6800, 6100 en 65xx zien!

Wat betreft de grotere rand van de 6800, hier moet ik je een klein beetje gelijk geven, de 6800 heeft een dikkere rand dan een 6100, maar dit komt omdat er een transparante rand om de zwarte rand heen zit en hier zit weer een chroom randje omheen gevouwen.
Hij is misschien iets mooier dan een 6100, maar ik vond het uiterlijk en kleine verschil in specificaties de meerprijs niet waard!

Succes met kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Het valt mij echt heel erg mee hoeveel breder de transparante plastic rand 'm maakt. Daarmee bedoel ik dat je de doorzichtige rand (iig tegen mijn witte muur) kunt wegdenken omdat je 'm nauwelijks ziet. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:10:
@1bit: Welke Samsung helpdesk heb je gebeld? Ik heb vandaag 0900-7267864 gebeld en kreeg een zeer onbehulpzame medewerker aan de lijn die aangaf niets met de acties van doen te hebben terwijl ik in het menu toch echt de keuze had gemaakt dat ik belde ivm een actie. Bij mij is namelijk het geval dat de DHL bezorgsticker precies over de streepjescode sticker van de TV doos is geplakt en ik wilde vragen hoe daar mee wordt omgegaan. Ik kreeg te horen dat ik dan niet aan de voorwaarden voldoe en dus pech heb.... Morgen nog maar eens bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg.
Probeer de volgende mailadressen eens: helpdesk@samsungactie.com of helpdesk@acties.nu
Bij de telefonische helpdesk kreeg ik ook te horen dat ik niet aan de voorwaarden voldeed (had de doos al weggegooid) dit was ook een maandagmorgen mevrouw die een iets te zwaar weekend had gehad.
Een mail gestuurd naar het eerste adres en ze gingen accoord met een foto van het typeplaatje/sticker.
Mail werd beantwoord door het het tweede mailadres.
Moet het cadeau samsung galaxy wifi 5.0 nog krijgen (is nu 4 weken geleden) maar ik laat het weten op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Goede 6100 info:

http://www.avsforum.com/t...samsung-unxxes6100-thread

En een review
http://reviews.lcdtvbuyin...v/samsung-un46es6100.html

[ Voor 34% gewijzigd door Rev! op 10-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Geachte tweakers.

Ik heb jullie hulp nodig, wij hebben voor ons een vrij duure tv gekocht, de UE40ES6800.

We hebben een vrij groot probleem met het tv die we al hebben met twee van deze TV's. (we hebben er dus 1 van omgeruild omdat wij en de bcc vonden dat er iets mis was met de eerste tv, wat dus ook nog steeds is met deze tweede..)

Ik weet niet alle termen om dit goed uit te leggen maat ik doe mijn best, ik wil graag erachter komen hoe en waarom en wat.

Een voorbeeld van een scene van een film. Acteur zit in een auto en de camara zit achterin, de auto rijd en alles binnen de auto is scherp en loopt vloeiend. Maar, alles wat je buiten ziet uit de auto loopt niet vloeiend en lijkt alsof het stotterd, een lichte stottering maar genoeg dat het irriteerd, in spellen termen zou ik het uitleggen dat binnen de auto alles op 60frames per sec loopt maar de frames buiten de auto zodanig minder dat het stottert.

Dit gebeurd bij opgenomen films of blue-ray / dvd, het gebeurd niet als we live TV kijken op de digitale ontvanger van Caiway, de humax. Het gebeurd ook niet altijd, sommigen scenes zijn wel gewoon snel en vloeiend maar dan gaat de scene verder en gebeurt het weer, mateloos irritant..

We hebben de TV en Blue-ray up-to-date met de laatste software en firmware, we hebben zelfs al de tv omgeruild maar het probleem is dus bij allebij.
We hebben ook zeer hoge kwaliteit HDMI kabels.

We hebben vele instellingen geprobeerd te veranderen zoals led motion plus aan of uit, motion plus op clear, standaard, smooth, custom maar niks helpt.

Enige idee wat het nou kan zijn?

Als dit niet op de juiste plaatst is gepost mijn excuus.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
1bit schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Ja dat telefoonnummer heb ik ook gebeld. Werd echt keurig te woord gestaan. Messchien iemand die een zwaar weekend heeft gehad :+ Het is tenslotte maandag.......Probeer het morgen nog eens. Volgens mij gingen ze ook accoord met een foto van het serinummer plaatje. Staat ergens in deze post ook iets over..
Nogmaals gebeld en nu inderdaad keurig geholpen. Knap irritant dat ze zulke figuren als ik visteren sprak daar hebben werken, geeft geen goede indruk van de service van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 06:34:
[...]

Probeer de volgende mailadressen eens: helpdesk@samsungactie.com of helpdesk@acties.nu
Bij de telefonische helpdesk kreeg ik ook te horen dat ik niet aan de voorwaarden voldeed (had de doos al weggegooid) dit was ook een maandagmorgen mevrouw die een iets te zwaar weekend had gehad.
Een mail gestuurd naar het eerste adres en ze gingen accoord met een foto van het typeplaatje/sticker.
Mail werd beantwoord door het het tweede mailadres.
Moet het cadeau samsung galaxy wifi 5.0 nog krijgen (is nu 4 weken geleden) maar ik laat het weten op dit forum.
Zojuist de galaxy wifi 5.0 ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Nou, deel twee.....vandaag weer gebeld met de helpdesk van samsung. In eerste instantie kwamen we niet echt verder daar aardige dame niet goed begreep wat ik bedoelde. Na wat discussie over en weer nam ze contact op met iemand van de backoffice. Ze verklaarde dat er vaker dit soort problemen waren en er tussen hen en de uitvoerende organisatie niet altijd een even goede communicatie mogelijk was. Affin de managers storten zich erop en als ik vrijdag nog niks heb gehoord dan ja je raad het al,,,....nogmaals terug bellen. ps de dame verklaarde wel dat het allemaal goed komt.............to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
JinShepard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:36:
Geachte tweakers.

Ik heb jullie hulp nodig, wij hebben voor ons een vrij duure tv gekocht, de UE40ES6800.

We hebben een vrij groot probleem met het tv die we al hebben met twee van deze TV's. (we hebben er dus 1 van omgeruild omdat wij en de bcc vonden dat er iets mis was met de eerste tv, wat dus ook nog steeds is met deze tweede..)

Ik weet niet alle termen om dit goed uit te leggen maat ik doe mijn best, ik wil graag erachter komen hoe en waarom en wat.

Een voorbeeld van een scene van een film. Acteur zit in een auto en de camara zit achterin, de auto rijd en alles binnen de auto is scherp en loopt vloeiend. Maar, alles wat je buiten ziet uit de auto loopt niet vloeiend en lijkt alsof het stotterd, een lichte stottering maar genoeg dat het irriteerd, in spellen termen zou ik het uitleggen dat binnen de auto alles op 60frames per sec loopt maar de frames buiten de auto zodanig minder dat het stottert.

Dit gebeurd bij opgenomen films of blue-ray / dvd, het gebeurd niet als we live TV kijken op de digitale ontvanger van Caiway, de humax. Het gebeurd ook niet altijd, sommigen scenes zijn wel gewoon snel en vloeiend maar dan gaat de scene verder en gebeurt het weer, mateloos irritant..

We hebben de TV en Blue-ray up-to-date met de laatste software en firmware, we hebben zelfs al de tv omgeruild maar het probleem is dus bij allebij.

We hebben vele instellingen geprobeerd te veranderen zoals led motion plus aan of uit, motion plus op clear, standaard, smooth, custom maar niks helpt.

Je zou het toch moeten kunnen vinden in de instellingen. Zet je Tv eens op source HDMI, waar jullie naar de blu-ray kijken, en vergelijk die beeldinstellingen eens met de beeldinstellingen die je gebruikt als je TV kijkt. En dat 'zeer hoge kwaliteit HDMI kabels', ach ja .... dat speelt geen rol.

Vreemd dat een BCC je daar niet op heeft gewezen.

Kijk, als jouw instellingen bij TV en HDMI precies hetzelfde zijn .... tsja, dan kun je gaan twijfelen, maar 2 dezelfde TV's met hetzelfde probleem .....hmm.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
JinShepard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:36:
Geachte tweakers.

Staat je blu ray speler wel ingesteld op weergave van 24p content? Zo ja dan zou je het eens uit kunnen zetten en kijken hoe het beeld is op 50 of 60 herz voor jou. Zo niet dan zou je 24p nog aan kunnen zetten. Reguliere tv uitzendingen in NL draaien vaak op andere framerates dan blu ray beeldmateriaal. Tv uitzendingen draaien vaak op meer beeldjes per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:53:
[...]

Je zou het toch moeten kunnen vinden in de instellingen. Zet je Tv eens op source HDMI, waar jullie naar de blu-ray kijken, en vergelijk die beeldinstellingen eens met de beeldinstellingen die je gebruikt als je TV kijkt. En dat 'zeer hoge kwaliteit HDMI kabels', ach ja .... dat speelt geen rol.

Vreemd dat een BCC je daar niet op heeft gewezen.

Kijk, als jouw instellingen bij TV en HDMI precies hetzelfde zijn .... tsja, dan kun je gaan twijfelen, maar 2 dezelfde TV's met hetzelfde probleem .....hmm.
Zover ik weet zijn de instellingen hetzelfde, het gaat van de muur naar de Humax digi ontvanger en dan via de HDMI kabel in de tv. Dus alles gebruikt dezelfde instellingen.

Deze link helpt het probleem een beetje te illustreren. http://boallen.com/fps-compare.html

Dus de scene of frame van de film loopt dan half 60 fps, en dan sommigen delen 15 fps in dezelfde scene..

En ja ik weet niet wat ik moet doen, is het normaal, zijn er andere die het ook zien/hebben etc.
keepitfrosty schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Staat je blu ray speler wel ingesteld op weergave van 24p content? Zo ja dan zou je het eens uit kunnen zetten en kijken hoe het beeld is op 50 of 60 herz voor jou. Zo niet dan zou je 24p nog aan kunnen zetten. Reguliere tv uitzendingen in NL draaien vaak op andere framerates dan blu ray beeldmateriaal. Tv uitzendingen draaien vaak op meer beeldjes per seconde.
[s]

Hmm ik weet het niet zeker, volgens mij zie ik als de film blueray of dvd wordt afgespeeld rechts bovenin 1920x1080 60i of p

Het probleem is echter, mocht daar het probleem zijn, waarom als ik tv kijk geen last, maar als ik opneem op de humax ( zelfde apperaat dus waar ik tv kijk ) en dan afspeel het er weer is :? Moet wel bekennen dat we films altijd opnemen dus zou ik eigenlijk is iets moeten kijken 'live'.

[ Voor 29% gewijzigd door JinShepard op 10-07-2012 20:38 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hahmn, tomtommie, Positron en Rev!, bedankt voor de tips en info!

Al moet ik hem nog gaan bekijken, de 46ES6100 lijkt hem inderdaad te gaan worden. Enige puntje wat ik wel jammer vind is dat de ES6100 geen local dimming en geen dual core heeft, de ES6530 heeft beiden wel. Maar of dat €360 waard is? Denk het niet... Ben nog geen winkel ingestapt om de verschillen te bekijken, dus dat staat voor morgen op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Neejoh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:59:
Enige puntje wat ik wel jammer vind is dat de ES6100 geen local dimming en geen dual core heeft, de ES6530 heeft beiden wel.
De ES6530 heeft ook geen dual core ;)

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm...dacht gelezen te hebben dat 6500+ dualcore had, but I stand corrected! :)
Toepassingen hiervan zie ik toch nog niet echt dus dat zou geen dealbreaker zijn. En als volgens jullie 200Hz vs 400Hz ook niet uit zal maken (ook niet met gamen?) komt dat vast helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Neejoh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:47:
Hmm...dacht gelezen te hebben dat 6500+ dualcore had, but I stand corrected! :)
Toepassingen hiervan zie ik toch nog niet echt dus dat zou geen dealbreaker zijn. En als volgens jullie 200Hz vs 400Hz ook niet uit zal maken (ook niet met gamen?) komt dat vast helemaal goed.
Die dual core en 400Hz heb ik de tv toendertijd ook niet om gekocht. Meer omdat de ES6800 al vrij vroeg redelijk ver was afgeprijsd. Als ik kijk naar prijzen op dit moment, is daar nog maar weinig vergelijking in.
Maar ik heb het gevoel dat de meerwaarde van zo een € 350 niet waard is voor die dual core (het is geen pc...) + 200Hz (velen hebben er geen hinder aan).
Daarbij komt nog, waar/wat is je tv over 5 jaar....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JinShepard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Zover ik weet zijn de instellingen hetzelfde, het gaat van de muur naar de Humax digi ontvanger en dan via de HDMI kabel in de tv. Dus alles gebruikt dezelfde instellingen.

Deze link helpt het probleem een beetje te illustreren. http://boallen.com/fps-compare.html

Dus de scene of frame van de film loopt dan half 60 fps, en dan sommigen delen 15 fps in dezelfde scene..

En ja ik weet niet wat ik moet doen, is het normaal, zijn er andere die het ook zien/hebben etc.

[...]
[s]

Hmm ik weet het niet zeker, volgens mij zie ik als de film blueray of dvd wordt afgespeeld rechts bovenin 1920x1080 60i of p

Het probleem is echter, mocht daar het probleem zijn, waarom als ik tv kijk geen last, maar als ik opneem op de humax ( zelfde apperaat dus waar ik tv kijk ) en dan afspeel het er weer is :? Moet wel bekennen dat we films altijd opnemen dus zou ik eigenlijk is iets moeten kijken 'live'.
Als er 60i staat dan lijkt het erop dat je bluray speler geen 24p uitstuurt. Ik zou dat zowieso veranderen en dan nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
RickvN schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:49:
[...]

Die dual core en 400Hz heb ik de tv toendertijd ook niet om gekocht. Meer omdat de ES6800 al vrij vroeg redelijk ver was afgeprijsd. Als ik kijk naar prijzen op dit moment, is daar nog maar weinig vergelijking in.
Maar ik heb het gevoel dat de meerwaarde van zo een € 350 niet waard is voor die dual core (het is geen pc...) + 200Hz (velen hebben er geen hinder aan).
Daarbij komt nog, waar/wat is je tv over 5 jaar....
Ben aardig zuinig op wat ik koop en het LCDtje wat hier in de woonkamer staat heb ik inmiddels 7 jaar. Het local dimming is denk ik wél iets wat ik belangrijk kan gaan vinden. Films kijken we erg veel en zwartwaardes vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in de 6100 serie en heb een vraag over de PVR functie. Hoe werkt deze namelijk? Kan ik iets op laten nemen terwijl de TV "uit" staat. Ik begrijp dat de TV aan moet zijn om op te kunnen nemen. Maar ik bedoel dat het beeld uit is. Want het opnemen lijkt me vooral handig als je er zelf niet bent en iets wilt opnemen om het zodoende niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
keepitfrosty schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Als er 60i staat dan lijkt het erop dat je bluray speler geen 24p uitstuurt. Ik zou dat zowieso veranderen en dan nog eens testen.
Okay, moet ik nog even uitvinden hoe dat moet, heb hier een BD-E5500 van Samsung, met googlen kom ik niet veel tegen wat helpt (niks eigenlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JinShepard schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:39:
[...]

Okay, moet ik nog even uitvinden hoe dat moet, heb hier een BD-E5500 van Samsung, met googlen kom ik niet veel tegen wat helpt (niks eigenlijk...)
Voor zover ik de specs op het web kan bekijken van de BD-E5500 doet deze BR speler geen 24P. Ik zou dan toch eens kijken of je anders even een BR speler kan lenen of mediaplayer of pc aansluiten waarbij je wel de 24p optie hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door keepitfrosty op 11-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Timo002 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:29:
Ik ben geïnteresseerd in de 6100 serie en heb een vraag over de PVR functie. Hoe werkt deze namelijk? Kan ik iets op laten nemen terwijl de TV "uit" staat. Ik begrijp dat de TV aan moet zijn om op te kunnen nemen. Maar ik bedoel dat het beeld uit is. Want het opnemen lijkt me vooral handig als je er zelf niet bent en iets wilt opnemen om het zodoende niet te missen.
Dat heb je dan goed begrepen. Je programmeert een programma en doet de Tv dan uit en gaat lekker op stap. De Tv schakelt zichzelf in, zonder beeld, en neem het programma voor je op.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
keepitfrosty schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Voor zover ik de specs op het web kan bekijken van de BD-E5500 doet deze BR speler geen 24P. Ik zou dan toch eens kijken of je anders even een BR speler kan lenen of mediaplayer of pc aansluiten waarbij je wel de 24p optie hebt.
Hoe kom je er achter of een BR speler 24P ondersteund? En kan kiezen? Als ik kijk bij de product info van de E5500 zie ik niks staan ook niet bij de versies van BDES5000, of de BDE8300 etc.

Ook kan ik nergers vinden of de TV UE40ES6800 de keuze heeft om te instellen, googlen helpt voor geen meter, en de handleiding ook niet.. :/

Edit:

Ik ben nu even 2 uur bezig geweest met tweaken en oorzaken, oplossingen en helaas meer problemen erbij.
Ten eerste de film speelt af op 1920x1080 op 24p blijkbaar was de andere film op 60i opgenomen.

Ik weet nu bijna zeker dat het probleem dat ik heb is Judder/Trillingen. Nu is het zo dat je die kan aanpassen bij je tv, had dus van 0-10 judder naar 10 gezet en de scene verliep soepel, maar dan... (SIGH) is er nu 'bleed' aanwezig, de scene is in Transformers 3 Dark side of the moon, als Sam Witwicky Epps voor het eerst ziet, als hij een hand geeft gaat Epps zijn hoofd raakt de zwarte rand wat je hebt bij films, en oppeens een aantal zwarte vierkanjes/balkjes komen er. Ook gebeurd het in een scene als ze met zo squirel pak vliegen door Chicago, dan zie je oppeens allemaal rare beelden alsof het te snel gaat.

Het zit dus in de optie van Motion Plus.
Opties;
-Standaard geen last van de balkjes maar wel de judder.
-Uit last van de judder (heel erg, dan is het overal en niet op bepaalde mensen of beelden) maar geen balkjes.
- Aangepaast ( en deze is bizar ) gelijk last van de balkjes, en ook judder. Terwijl (asaik) het de standaard instellingen gebruikt, tenzij er dingen veranderd die je niet ziet.
- vloeiend geen last van judder, maar wel weer veel last van balkjes.

Echt ik zou deze tv aan NIEMAND toewensen want zoveel gezeur ermee, en dat bij twee toestellen.
Zo frustrerend voor 1200 euro :( :(

[ Voor 51% gewijzigd door JinShepard op 11-07-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Had nog een oud USB 2,5 inch harde schijfje liggen, Freecom Toughdrive 160GB.
Ik dacht laat ik die eens testen. Format gedaan en vervolgens aangesloten op mijn ES6710.
Werkt prima met opnemen en pauzeren van TV.
De schijf gaat ook netjes uit (stroom eraf) zodra de TV uitgeschakeld wordt.

Boven, op de slaapkamer, heb ik een EH5000 staan. Ben benieuwd of ik een programma dat ik heb opgenomen op de ES6710, boven kan afspelen op de EH5000 als ik de schijf daarin prik.

Ga ik van de week eens proberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Marcel_EA schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:40:
Had nog een oud USB 2,5 inch harde schijfje liggen, Freecom Toughdrive 160GB.
Ik dacht laat ik die eens testen. Format gedaan en vervolgens aangesloten op mijn ES6710.
Werkt prima met opnemen en pauzeren van TV.
De schijf gaat ook netjes uit (stroom eraf) zodra de TV uitgeschakeld wordt.

Boven, op de slaapkamer, heb ik een EH5000 staan. Ben benieuwd of ik een programma dat ik heb opgenomen op de ES6710, boven kan afspelen op de EH5000 als ik de schijf daarin prik.

Ga ik van de week eens proberen. :9
Probeer maar, nul kans dat het werkt.

@JinShepard

Probeer eens:

Wazigheidsvermindering 10
Trilvermindering 3

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 11-07-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Net geprobeerd. Werkt idd niet.
Schijf wordt op de EH5000 niet herkend.

Jammer maar helaas. ;)

Er zit overigens een Samsung hm160hi schijfje in de Freecom Thoughdrive.

[ Voor 28% gewijzigd door WRT54G op 11-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een logitech azerty toetsenbord gekocht, maar de tv aanziet dit als een qwerty. ook al zet ik bv de taal op Frans. en staat het scherm met letters op azerty. Kan je het scherm met letters weglaten als je een toetsenbord aangesloten hebt?

Bij toetsenbordopties kan je blijkbaar land instellen. Weet er iemand hoe je het aanklikvenster weglaatN?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Marcel_EA schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:
Net geprobeerd. Werkt idd niet.
Schijf wordt op de EH5000 niet herkend.
Jammer maar helaas. ;)
Er zit overigens een Samsung hm160hi schijfje in de Freecom Thoughdrive.
Ik had dit nog gevonden. In de laatste reactie op de blogpost, meld iemand dat het wel gehackt is. Maar heb het zelf nog niet getest.
XFS filesystem and Samsung LEDTVs

Iemand al met de Plex App gespeeld? Er zijn Beta's die op de 2012 modellen werken. Voor de 2011 modellen is er nu een officele in de App Store.
Welcome to Plex for Samsung TV's and BD-Player's
Plex Clients > Samsung Smart Hub

Ik heb sinds kort een UE32ES6340 en ben er erg tevreden mee. :) Nu hopen dat Plex er binnenkort voor uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
GerCor schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
[...]

@JinShepard

Probeer eens:

Wazigheidsvermindering 10
Trilvermindering 3
Helaas schokt dan heel het beeld ipv bepaalde stukken van scene's, er komt (hopelijk deze week nog) iemand van Samsung langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
T-Junkie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:50:
[...]

Ik had dit nog gevonden. In de laatste reactie op de blogpost, meld iemand dat het wel gehackt is. Maar heb het zelf nog niet getest.
XFS filesystem and Samsung LEDTVs

Iemand al met de Plex App gespeeld? Er zijn Beta's die op de 2012 modellen werken. Voor de 2011 modellen is er nu een officele in de App Store.
Welcome to Plex for Samsung TV's and BD-Player's
Plex Clients > Samsung Smart Hub

Ik heb sinds kort een UE32ES6340 en ben er erg tevreden mee. :) Nu hopen dat Plex er binnenkort voor uitkomt.
Thanks! Ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
heeft iemand al hbbtv werkend op de es serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
patv schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:35:
heeft iemand al hbbtv werkend op de es serie?
ES6710, laatste firmware 10.23 geinstalleerd. Geen HbbTV (UPC Ci+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 100 euro cashback staat sinds vandaag op mijn rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:56:
De 100 euro cashback staat sinds vandaag op mijn rekening :)
Wanneer heb je alles opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

JinShepard schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:08:
[...]

Helaas schokt dan heel het beeld ipv bepaalde stukken van scene's, er komt (hopelijk deze week nog) iemand van Samsung langs.
Laat even de uitkomst weten! want bij mij kwamen ze er dus niet voor :/
Ik had eerst default instellingen getest, toen custom 10/10 maar dan krijg je echt enorme tearing en nu al een tijd 10/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
T-Junkie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:50:
[...]

Voor de C 2010 modellen is er ook een officiële PLEX app, op de Samsungmanier, dan wel te verstaan. PLEX biedt alleen FILMS aan (in de app trouwens FIMS genoemd). Geen foto's of muziek. Dat moet komen bij updates. Voorlopig dus een zinloze app, zoals de meeste Samsung apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EciRuam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:22:
[...]

Wanneer heb je alles opgestuurd?
Eind mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:36
ErikJan2 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:30:
Heb ES8000. Alles lijkt goed te werken (nog wel problemen met herkennen CI+ module maar leverancier werkt hieraan - ik heb nog nooit een authenticatie boodschap gezien...Suggesties hierover zijn overigens welkom)

Via Twonky op mijn QNAP NAS kan ik MKVs afspelen op de TV, ook dat werkt goed. Network werkt dus prima.

Nu heb ik (nog) geen BR speler maar zou wel BR discs willen spelen op TV. Er zit een BR speler op mijn PC... Wat ik wil is dus een BR disk daarin doen en die dan zien op mijn TV. Samsung Allshare laat me niet toe een BR station te sharen dus dat heb ik er maar weer afgegooid. Maar hoe kan ik dit van evt wel doen? Iemand een idee? Heb wat gezocht op Internet en hier maar (nog) niets gevonden.
Het probleem met CI+ is opgelost, het was de Samsung CI+ adapter (zwarte plastic houder) en/of het feit dat we de CI+ niet hard genoeg in houder hadden gedrukt...

Dat met mijn BluRay speler op mijn PC is niet mogelijk neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Ik had mijn ES8000 netjes op mijn draadloze netwerk. Nu heb ik kabel getrokken en wil ik graag dat communictie over mijn kabel loopt en NIET meer over het draadloze netwerk. Ik kan echter niet vinden hoe de TV mijn draadloze netwerk kan vergeten... Iemand die me kan helpen? (OK, helemaal re-setten zal wel werken maar dat doe ik liever niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ErikJan2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:43:
Ik had mijn ES8000 netjes op mijn draadloze netwerk. Nu heb ik kabel getrokken en wil ik graag dat communictie over mijn kabel loopt en NIET meer over het draadloze netwerk. Ik kan echter niet vinden hoe de TV mijn draadloze netwerk kan vergeten... Iemand die me kan helpen? (OK, helemaal re-setten zal wel werken maar dat doe ik liever niet).
Je kunt de PC toch gewoon aansluiten op de TV? Gebruik je de Tv als monitor.

En verder...

Je kunt toch in het Tv menu kiezen voor bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
GerCor schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:16:
[...]

Je kunt de PC toch gewoon aansluiten op de TV? Gebruik je de Tv als monitor.

> Nee, PC staat niet in de buurt van de TV (anders had het inderdaad bijvoorbeeld met een HDMI kabeltje mogelijk geweest). Zitten wel allebei op netwerk. Via AllShare lukt het niet want daar kun je alleen folders delen maar geen drives.

En verder...

Je kunt toch in het Tv menu kiezen voor bedraad?
> Dat heb ik niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
Ik heb het de eerste week van Juni opgestuurd, dan zal het misschien nog 1 à 2 weekjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
In het Tv menu (bij mijn Tv dan), instellingen >> netwerk >> kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Marcel_EA schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:39:
[...]

ES6710, laatste firmware 10.23 geinstalleerd. Geen HbbTV (UPC Ci+).
dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Kijk, dat vind ik nou wel weer geinig: Angry birds op je TV spelen (tijdens de reclame of zo):
http://www.totaaltv.nl/ni..._op_Samsung_Smart_TV.html

als die klojo's bij Samsung nou eens %^#^&# Uitzending Gemist mogelijk zouden maken, dan had ik er allang een staan hier...

[ Voor 10% gewijzigd door Plof-kip op 12-07-2012 23:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Uitzending gemist is beschikbaar maar blijkbaar post je hier soms voor Jan lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
He dag Rev! Leuk dat je reageert .. kun jij me uitleggen hoe dat dan op jouw Samsung tv werkt?
Dank voor de moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Plof-kip schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:47:
He dag Rev! Leuk dat je reageert .. kun jij me uitleggen hoe dat dan op jouw Samsung tv werkt?
Dank voor de moeite alvast!
https://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
n00bs schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:55:
[...]

Ik had eerst default instellingen getest, toen custom 10/10 maar dan krijg je echt enorme tearing en nu al een tijd 10/5
Het is niet samsung zelf maar een bedrijf genaamd Slectro(iemand ervaring mee?), nooit van gehoord.. ze komen de 16de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
  • Laatst online: 19-04-2022
Marcel_EA schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:03:
Ik had een soort gelijk probleem een paar weken geleden.
Kanaal 24 (24 Kitchen) gaf bij mij soms wel beeld of soms alleen maar blokken en andere zooi.
Bij het bekijken van mijn waardes kwam ik er achter dat ik vrij laag zat.
Modem aangesloten direct op het WDC: Goede waardes
1 TV aansluiten op WDC: Kanaal 24 perfect beeld

Dus maar de versterker (BDA-01) gehaald. Aangezien ik 2 TV's, 1 op de slaapkamer met een coax kabel van +/-15 meter.
Nu prima beeld en internet doet het ook best, maar dat was al zo.
Ha Marcel_EA,

Ik zou er nog even op terugkomen. Het probleem lijkt hem te zitten in de televisie zelf. Ik vermoed zelf dat er iets mis is met het CI slot/moederbord. Maandag komt er een monteur, dus ik laat het nog even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, ben benieuwd!
Hopelijk wordt het opgelost.

We horen het wel. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
Heeft iemand een idee welke maat boutjes er in de VESA 200 schroefgaten van een 40 inch ES6800 passen? M6 is te klein.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 13-07-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
JinShepard schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:43:
[...]

Het is niet samsung zelf maar een bedrijf genaamd Slectro(iemand ervaring mee?), nooit van gehoord.. ze komen de 16de.
Zijn erkende samsung reparateur en zitten op meen ik drie plaatsen in nl, goede service, nette mensen van wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Misschien domme vraag maar voor die promotie moet ik de originele streepjescode opsturen.(UE46ES7000)
Heb hier 2 soorten: namelijk de streepjes met een combinatie xxxx-xxxxxx.
En de andere met een streepjescode, de s/n, model code en type nr.
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds niet zo heel lang een ES6800 en ben er zeer over te spreken. Er is alleen 1 ding wat ik maar niet voor elkaar krijg en dat is om het geluid van media die ik via Allshare afspeel op de speakers van m'n home cinema te krijgen. Het geluid van de normale tv kanalen werkt wel gewoon op m'n externe speakers, maar zodra ik iets via de Smarthub opstart heb ik geen geluid meer.

M'n home cinema setje is een redelijk oude pioneer, als dat er sowieso al wat mee te maken heeft. In combinatie met de D8000 tv werkte het namelijk wel in 1 keer perfect.

Iemand enig idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Here`s the next chapter.....Vanochtend weer naar de helpdesk gebeld en werd wederom keurig geholpen. Er werd geinformeerd bij de backoffice maar deze hadden jammer genoeg nog niks gehoord van buspro. De dame melde dat ik intussen een echt case nummer had en dat er later die dag terug gebeld zou worden. Om 17.00 uur dacht ik dat het niet meer ging gebeuren maar het tegendeel was waar. Om 17.45 belde de backoffice medewerker helaas had hij nog steeds geen bericht. Hij begreep de situatie en gaf aan wellicht maandag meer te kunnen melden. De bedoeling om de tab dinsdag als verjaardagscadeau te geven gaat dus niet meer lukken. Ik heb nog goede hoop al baal ik er wel een beetje van dat het een en ander zo traag gaat. Nu hoop ik dat ik maandag goed nieuws kan melden....... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
De cashback van 100,- staat sinds vrijdag ook op mijn rekening. Had alles ongeveer 4 weken geleden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Vanaf volgende maand nieuwe AppS volgens Samsung , wat zal er naast angry birds t allemaal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik wouw dat XBMC erop kon ipv allshare, dat had pas mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Iemand al geprobeerd om een MacBook Pro aan te sluiten?
Ik heb een Pro late 2011 13 inch model en heb een mini display port naar HDMI adapter.
Mijn ES6710 blijft aangegeven dat ie geen signaal kan vinden, zowel HDMI 1 als 2 geprobeerd.
De Pro probeert wel te schakelen naar de TV maar het signaal komt maar niet door.

Het is een mini displayport naar HDMI adapter die ik gekregen heb van iemand.
Goedkoop model maar zat nog wel gesealed. Kan aan de adapter liggen maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... al oud nieuws blijkbaar, maar had het niet eerder gezien:
Dacht je dat het na het EK gedaan was met de voetbalgekte? Niet dus. In augustus lanceert Samsung Eredivisie Live: een app vol voetbal, exclusief voor Samsung Smart TV en AV.

Vanaf augustus bekijk je alle wedstrijden van de Eredivisie, de Jupiler League, KNVB Cup en de Europa League voor eigen buis. Nodig nu al je vrienden uit en zet voldoende biertjes koud voor een flink portie sport.

Houd onze website in de gaten voor meer nieuws over deze grootse lancering!
Bron: SamsungWorld

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Hebben jullie ook dat de synchronisatie tussen geluid en beeld niet klopt bij het afspelen vanaf een mediaplayer? Ik heb zelf een Xtreamer aan HDMI2 van mijn ES7000 hangen en merk dat de lippen eerder bewegen dan het geluid. Dat was op mijn vorige tv niet het geval en voor de zekerheid aan een andere tv geprobeerd en ook niet.Op de Xtreamer kan ik helaas het geluid niet vertragen of versnellen.

Weet iemand hier een oplossing voor of heeft niemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:38:
Ik heb sinds niet zo heel lang een ES6800 en ben er zeer over te spreken. Er is alleen 1 ding wat ik maar niet voor elkaar krijg en dat is om het geluid van media die ik via Allshare afspeel op de speakers van m'n home cinema te krijgen. Het geluid van de normale tv kanalen werkt wel gewoon op m'n externe speakers, maar zodra ik iets via de Smarthub opstart heb ik geen geluid meer.

M'n home cinema setje is een redelijk oude pioneer, als dat er sowieso al wat mee te maken heeft. In combinatie met de D8000 tv werkte het namelijk wel in 1 keer perfect.

Iemand enig idee wat ik moet doen?
Je vergeet te melden hoe je cinema set aangesloten is op de tv, zal wel via optisch kabeltje zijn toch ?

In dat geval: Elke bron heeft zijn eigen instellingen, probeer bij de juiste bron ook de juiste uitvoer te kiezen, dus bij SPDIF het formaat op DTS of dolby digital te zetten, zal wel nog op PCM staan en dat zal je home cinema setje mischien niet herkennen of ondersteunen.

sx6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
m.robers schreef op maandag 16 juli 2012 @ 07:32:
Hebben jullie ook dat de synchronisatie tussen geluid en beeld niet klopt bij het afspelen vanaf een mediaplayer? Ik heb zelf een Xtreamer aan HDMI2 van mijn ES7000 hangen en merk dat de lippen eerder bewegen dan het geluid. Dat was op mijn vorige tv niet het geval en voor de zekerheid aan een andere tv geprobeerd en ook niet.Op de Xtreamer kan ik helaas het geluid niet vertragen of versnellen.

Weet iemand hier een oplossing voor of heeft niemand dit?
Volgens mij is dat een bekend probleem bij de samsung led schermen. Met vertraging of versnelling erg makkelijk te verhelpen maar als je die optie niet hebt zou ik zo niet weten hoe je de lag kunt oplossen want volgens mij heeft de tv deze optie namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Marcel_EA schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:29:
Ik heb een Pro late 2011 13 inch model en heb een mini display port naar HDMI adapter.
Mijn ES6710 blijft aangegeven dat ie geen signaal kan vinden, zowel HDMI 1 als 2 geprobeerd.
De Pro probeert wel te schakelen naar de TV maar het signaal komt maar niet door.

Goedkoop model maar zat nog wel gesealed. Kan aan de adapter liggen maar weet het niet zeker.
Heb een MBA aan een 6100 hangen met mini display port naar HDMI, geen problemen meegemaakt.
Hoe zijn je instellingen qua beeldscherm? (TV als 1e, of 2e monitor etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dank voor je antwoord!

TV zou primair moeten zijn. Zo staat mijn MBP ingesteld als ik hem met minidp naar dvi aansluit op een monitor.

Heb de adapter net getest met een andere TV en ook een 26inch LCD computer scherm met HDMI.
Werkt op geen van allen. Denk dat de adapter niet goed is.
Dus heb een nieuwe besteld via Deal Extreme. Eentje die ook audio over HDMI support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
n00bs schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:55:
[...]

Ze zijn langs gekomen maar helaas, wat ik al verwachten, hij ziet geen rare dingen in het 'standaard' beeld, dat het hoort. Zelfs toen ik liet zien hoe het kon met Motion plus Vloeiend optie, maar dan die blokjes, was voor hem logisch omdat hij dan digitaal remasterd en dan lost het iets op en komt er iets bij. ( hoe kan dat in hemelsnaam normaal zijn..)

Puntje bij paaltje hij kwam voor niks, behalve dan dat wij naar de winkel gaan met de DVD speler en proberen we het daar, doet hij het daar ook een andere TV.

Blijkbaar ben ik 1 van de 10000 mensen die het ziet zei hij, en omdat ik het zie er op let, tja, tis moeilijk te negeren.. Onze oude tv, een LCD had je daar totaal geen last van, tis leuk en aardig dat de techniek alles mooier maakt maar niet beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

JinShepard schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:51:
[...]

Ze zijn langs gekomen maar helaas, wat ik al verwachten, hij ziet geen rare dingen in het 'standaard' beeld, dat het hoort. Zelfs toen ik liet zien hoe het kon met Motion plus Vloeiend optie, maar dan die blokjes, was voor hem logisch omdat hij dan digitaal remasterd en dan lost het iets op en komt er iets bij. ( hoe kan dat in hemelsnaam normaal zijn..)

Puntje bij paaltje hij kwam voor niks, behalve dan dat wij naar de winkel gaan met de DVD speler en proberen we het daar, doet hij het daar ook een andere TV.

Blijkbaar ben ik 1 van de 10000 mensen die het ziet zei hij, en omdat ik het zie er op let, tja, tis moeilijk te negeren.. Onze oude tv, een LCD had je daar totaal geen last van, tis leuk en aardig dat de techniek alles mooier maakt maar niet beter imo.
Ja compleet lame... Samsung producten zijn mooi en net als met Asus maar de service rukt aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Marcel_EA schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:35:
Dank voor je antwoord!

TV zou primair moeten zijn. Zo staat mijn MBP ingesteld als ik hem met minidp naar dvi aansluit op een monitor.

Heb de adapter net getest met een andere TV en ook een 26inch LCD computer scherm met HDMI.
Werkt op geen van allen. Denk dat de adapter niet goed is.
Dus heb een nieuwe besteld via Deal Extreme. Eentje die ook audio over HDMI support.
Lijkt me een gevalletje kapotte adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 15:25

frG

Ik had het probleem dat mijn nieuw gekochte Samsung UE46EH5450WXZG (buitenlands model) niet goed werkte in combinatie met Ziggo CI+, de landen waar uit gekozen kon worden tijdens de setup waren beperkt tot:
Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Na veel gezoek (en gebeld met samsung, die niks kon doen voor mij) uiteindelijk toch een oplossing gevonden, deze wil ik graag met jullie delen omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben met dit probleem.

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Schweino schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:20:
Heeft iemand een idee welke maat boutjes er in de VESA 200 schroefgaten van een 40 inch ES6800 passen? M6 is te klein.
In een Samsung gaan tegenwoordig M8 boutjes

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
frG schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:35:
Ik had het probleem dat mijn nieuw gekochte Samsung UE46EH5450WXZG (buitenlands model) niet goed werkte in combinatie met Ziggo CI+, de landen waar uit gekozen kon worden tijdens de setup waren beperkt tot:

Na veel gezoek (en gebeld met samsung, die niks kon doen voor mij) uiteindelijk toch een oplossing gevonden, deze wil ik graag met jullie delen omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben met dit probleem.

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

Suc6!
Deze post hoort in het Jumpman in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14".

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rothenbach
  • Laatst online: 30-08 08:23
Marcel_EA schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:29:

De computer moet wel aan de netspanning zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
frG schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:35:

Suc6!
Zelf niet nodig,maar zeer nice als je dit nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:51
Helemaal geweldig man! Ik ergerde me er ook aan dat de tv op duitse regio was ingesteld, nu nog ff mijn switch vinden zodat ik die tv aan het netwerk aan kan sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophytez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb sinds donderdag de Samsung ES7000.
Geweldige ding met super beeld.
Nu heb ik echter een "probleem" met 3d.
Gisteren waren we Avatar aan het kijken en bij sommige scenes was het beeld nogal "druk".
Het lijkt net alsof je je niet kan focussen op de achtergrond.
Degene die bijv. aan het praten is is helder maar de achtergrond kan soms een beetje wazig zijn.
Het is net alsof je het dubbel ziet.
Als je door 1 oog kijkt is er niks aan de hand.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien een setting ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Vandaag te horen gekregen dat mijn samsung cadeau binnen 5 dagen thuis is! Best snel gegaan eigenlijk, heb alles de laatste week van juni opgestuurd!

Er staat alleen niet bij wat er precies in de doos zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

tomtommie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:31:
Vandaag te horen gekregen dat mijn samsung cadeau binnen 5 dagen thuis is! Best snel gegaan eigenlijk, heb alles de laatste week van juni opgestuurd!

Er staat alleen niet bij wat er precies in de doos zit...
Die actie was toch al in mei afgelopen, of gaat dit om een nieuwe actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Neophytez schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:22:
Gisteren waren we Avatar aan het kijken en bij sommige scenes was het beeld nogal "druk".
Degene die bijv. aan het praten is is helder maar de achtergrond kan soms een beetje wazig zijn.

Misschien een setting ??
Dat heet 3D :P

Dat vind ik dus zelf het gare aan 3D, dat het (zeker bij scènes met veel beweging) zo ontiegelijk onrustig beeld geeft, waardoor m'n ogen van slag raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:33:
Helemaal geweldig man! Ik ergerde me er ook aan dat de tv op duitse regio was ingesteld, nu nog ff mijn switch vinden zodat ik die tv aan het netwerk aan kan sluiten..
Gewoon een NL model nemen en je ergert je nergens aan :o
Prijsverschil is het m.i. niet waard en met de actie was er geen of nauwelijks prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Heb ES7000. Rechtstreeks mkv bestanden van pc afhalen met allshare werkte niet, maar via HD op usb aangesloten wel.
Bij afspelen mkv bestanden kan ik niet tussen verschillende sporen schakelen (noch geluid noch ondertiteling). Dit vind ik nog niet zo'n probleem, gooi er nu srt bestand bij en ondertitels prima.
Echter... elke keer na ongeveer 15-20min, begint er rechtsboven in hoekje "laden..." te knipperen en dan stopt-ie met afspelen. Dan moet ik spoelen naar waar ik was en dan doet-ie t weer... voor wederom 15-20min en dan weer hetzelfde (en tot nu toe bij alle mkv die ik heb geprobeerd).
Dus mijn vragen (heb hierboven al gekeken, maar vond niet echt antwoord):
1) hoe kan ik mkv bestanden die op mijn pc staan rechtstreeks op tv afspelen (tv aangesloten op netwerk via wifi)
2) Is het mogelijk om subs in mkv bestand te zien? En zo ja, moet je daar nog iets voor doen/instellen?
3) Enig idee hoe het komt dat mkv bestanden er steeds mee stoppen (zoals gezegd aangesloten via hd rechtstreeks op usb ingang)?
4) Wat is de oplossing voor probleem onder 3)?
Hartelijk dank alvast! Want zoals jullie snappen, als je al die gave spullen hebt, moet t wel allemaal top samenwerken anders is het 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

frG schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:20:
[...]

Die actie was toch al in mei afgelopen, of gaat dit om een nieuwe actie?
Nee, dit ging om €100 cashback of een android 5.0 media speler. Deadline van de factuur was 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
tomtommie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:16:
[...]

Nee, dit ging om €100 cashback of een android 5.0 media speler. Deadline van de factuur was 1 juli.
Cool android 5.0 terwijl 4.1 net uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty

Misschien een setting ??
Dat is volgens mij zoals Avatar en veel 3d films zijn gemaakt. Je bent afhankelijk van waar de regisseur wil dat je op focust terwijl je van nature op alles kan focussen waar je op dat moment naar kijkt. Bij 3D wordt vaak gefocust op wat eruit moet springen of wat het diepte effect moet geven. Je moet dus niet willen focussen op dingen wat op het scherm out of focus zijn want dat gaat je niet lukken haha. Is een kwestie van wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:42:
Hi,
Heb ES7000. Rechtstreeks mkv bestanden van pc afhalen met allshare werkte niet, maar via HD op usb aangesloten wel.
Bij afspelen mkv bestanden kan ik niet tussen verschillende sporen schakelen (noch geluid noch ondertiteling). Dit vind ik nog niet zo'n probleem, gooi er nu srt bestand bij en ondertitels prima.
Echter... elke keer na ongeveer 15-20min, begint er rechtsboven in hoekje "laden..." te knipperen en dan stopt-ie met afspelen. Dan moet ik spoelen naar waar ik was en dan doet-ie t weer... voor wederom 15-20min en dan weer hetzelfde (en tot nu toe bij alle mkv die ik heb geprobeerd).
1) hoe kan ik mkv bestanden die op mijn pc staan rechtstreeks op tv afspelen (tv aangesloten op netwerk via wifi)
2) Is het mogelijk om subs in mkv bestand te zien? En zo ja, moet je daar nog iets voor doen/instellen?
3) Enig idee hoe het komt dat mkv bestanden er steeds mee stoppen (zoals gezegd aangesloten via hd rechtstreeks op usb ingang)?
Hartelijk dank alvast! Want zoals jullie snappen, als je al die gave spullen hebt, moet t wel allemaal top samenwerken anders is het 7(8)7
Wellicht komt het doordat de hd usb powered is en niet een aparte voeding is? Je was niet helemaal duidelijk in wat voor hd je eraan hebt gehangen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad usb powered (is een nieuwe usb 3.0 schijf), maar dat zou toch gewoon moeten kunnen? En waarom dan pas na 20m stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een setting ??
Probeer links en rechts eens om te draaien, je weet niet wat je ziet :o)

Had ik ook met avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
1) Ik heb de 40ES7000
Bij mij werkt Allshare perfect via een powerline verbinding (bedraad dus - afstand is te groot).
Op mijn andere samsung tv werkt Allshare via Wifi-N 5Ghz ook perfect.
Het is van belang dat je een wifi-n via 5Ghz verbinding maakt en de afstand niet te groot is, anders kun je geen HD streamen. Je hebt wel een router nodig die dit ondersteunt.
2) Ja, heb ik geen probleem mee. Klik eens op "tools" van de afstandsbediening.
Daar kun je soms van taal of ondertiteling wisselen als dat in de film zit ingebouwd.
3) Nee, heb er ook een HD aan hangen, gaat perfect (niet usp-powered). USB-stick gaat ook helemaal goed.
4) Die HD moet je (volgens mij) wel op de juiste USB ingang van de TV aansluiten.

Werken die films op de PC wel met geluid en ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:28:
[...]

1) Ik heb de 40ES7000
Bij mij werkt Allshare perfect via een powerline verbinding (bedraad dus - afstand is te groot).
Op mijn andere samsung tv werkt Allshare via Wifi-N 5Ghz ook perfect.
Het is van belang dat je een wifi-n via 5Ghz verbinding maakt en de afstand niet te groot is, anders kun je geen HD streamen. Je hebt wel een router nodig die dit ondersteunt.
2) Ja, heb ik geen probleem mee. Klik eens op "tools" van de afstandsbediening.
Daar kun je soms van taal of ondertiteling wisselen als dat in de film zit ingebouwd.
3) Nee, heb er ook een HD aan hangen, gaat perfect (niet usp-powered). USB-stick gaat ook helemaal goed.
4) Die HD moet je (volgens mij) wel op de juiste USB ingang van de TV aansluiten.

Werken die films op de PC wel met geluid en ondertiteling?
mbt 1) heb je dan ook allshare op pc geinstalleerd?
mbt 2) ja, in tools menu zie ik wel de verschillende mogelijkheden qua ondertitels en talen e.d., alleen selecteren lukt niet. Dwz als ik op ok druk, gaat menu weg, maar nog steeds niks zichtbaar?
mbt 3)/4) op welke usb ingang zou dat dan zijn? zie niet echt verschil tussen de verschillende ingangen?

en tenslotte: yes op pc geen problemen (maar zoals aangegeven op tv ook geluid en via omweggetje (srt bestand toevoegen) ook subs, alleen stopt-ie dus na circa 20m en komt er heel kort foutmedling te staan: "contain.ind"en "contain.indel" oid.

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Hi,
Je kan beter een alternatief gebruiken i.p.v AllShare, denk aan Serviio (gratis) of Mezzmo (betaald).
Hiermee heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

keepitfrosty schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:08:
[...]

Cool android 5.0 terwijl 4.1 net uit is ;)
5.0 duidt op een 5 inch scherm: http://www.samsung.com/nl...rnet-devices/YP-G70EB/XEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat een volwaardige mediaplayer/HTPC gewoon een betere keuze is dan allshare.XBMC erop en je hebt al die smart-tv apps niet meer nodig.Heb al een beetje spijt van mijn ES8000 aankoop, prima tv, maar al die extra functies (spraakbesturing, gebarenbesturing, allshare, samsung apps,...) gebruik je na een tijdje toch niet meer.Slimmer is een ouder model kopen en een HTPC bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:39:
[...]

mbt 1) heb je dan ook allshare op pc geinstalleerd?
mbt 2) ja, in tools menu zie ik wel de verschillende mogelijkheden qua ondertitels en talen e.d., alleen selecteren lukt niet. Dwz als ik op ok druk, gaat menu weg, maar nog steeds niks zichtbaar?
mbt 3)/4) op welke usb ingang zou dat dan zijn? zie niet echt verschil tussen de verschillende ingangen?

en tenslotte: yes op pc geen problemen (maar zoals aangegeven op tv ook geluid en via omweggetje (srt bestand toevoegen) ook subs, alleen stopt-ie dus na circa 20m en komt er heel kort foutmedling te staan: "contain.ind"en "contain.indel" oid.

Dank je
1) Yep, anders werkt het niet.
2) Vreemd, ligt misschien aan de mkv?
3/4) de onderste. staat iets over in de handleiding...

tenslotte: lijkt mij aan de mkv te liggen (mkv=container met daarin de codecs (video, geluid en ondertiteling)
probeer eens een andere mkv (andere film/serie) of komt deze onderbreking altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
  • Laatst online: 19-04-2022
Marcel_EA schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:44:
Ok, ben benieuwd!
Hopelijk wordt het opgelost.

We horen het wel. Suc6!
Ha Marcel_EA,

Gisteren is monteur geweest van Selectro en deze heeft een printplaat vervangen. Daarna nog een hoop gepiel om die cam module er fatsoenlijk in te klikken. Toen de tv weer in elkaar zat was de storing ook opgelost!

thnx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:11
Hi,
Als je films afspeelt via de playstation komt het ook vaak voor dat ze na 15-20 min stoppen, dit komt door één of andere beveiliging wanneer het gekopieerde films zijn. Mogelijk dat dit hetzelfde is.
Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste