keepitfrosty schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Voor zover ik de specs op het web kan bekijken van de BD-E5500 doet deze BR speler geen 24P. Ik zou dan toch eens kijken of je anders even een BR speler kan lenen of mediaplayer of pc aansluiten waarbij je wel de 24p optie hebt.
Hoe kom je er achter of een BR speler 24P ondersteund? En kan kiezen? Als ik kijk bij de product info van de E5500 zie ik niks staan ook niet bij de versies van BDES5000, of de BDE8300 etc.
Ook kan ik nergers vinden of de TV UE40ES6800 de keuze heeft om te instellen, googlen helpt voor geen meter, en de handleiding ook niet..
Edit:
Ik ben nu even 2 uur bezig geweest met tweaken en oorzaken, oplossingen en helaas meer problemen erbij.
Ten eerste de film speelt af op 1920x1080 op 24p blijkbaar was de andere film op 60i opgenomen.
Ik weet nu bijna zeker dat het probleem dat ik heb is Judder/Trillingen. Nu is het zo dat je die kan aanpassen bij je tv, had dus van 0-10 judder naar 10 gezet en de scene verliep soepel, maar dan... (SIGH) is er nu 'bleed' aanwezig, de scene is in Transformers 3 Dark side of the moon, als Sam Witwicky Epps voor het eerst ziet, als hij een hand geeft gaat Epps zijn hoofd raakt de zwarte rand wat je hebt bij films, en oppeens een aantal zwarte vierkanjes/balkjes komen er. Ook gebeurd het in een scene als ze met zo squirel pak vliegen door Chicago, dan zie je oppeens allemaal rare beelden alsof het te snel gaat.
Het zit dus in de optie van Motion Plus.
Opties;
-Standaard geen last van de balkjes maar wel de judder.
-Uit last van de judder (heel erg, dan is het overal en niet op bepaalde mensen of beelden) maar geen balkjes.
- Aangepaast ( en deze is bizar ) gelijk last van de balkjes, en ook judder. Terwijl (asaik) het de standaard instellingen gebruikt, tenzij er dingen veranderd die je niet ziet.
- vloeiend geen last van judder, maar wel weer veel last van balkjes.
Echt ik zou deze tv aan NIEMAND toewensen want zoveel gezeur ermee, en dat bij twee toestellen.
Zo frustrerend voor 1200 euro
[
Voor 51% gewijzigd door
JinShepard op 11-07-2012 14:37
]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G