Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vob parts aan elkaar zetten tot 1 video (bvb met avidemux, ...)
ondertitels worden alleen uitwendig gelezen. .srt bestand naam moet identiek zijn aan de video bvb:
mijnvideo.vob mijnvideo.srt
eventueel zoeken met subtitle downloader naar gepaste ondertiteling voor jou video.
of je brandt de sub in de video permanent, ben heirzelf geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

hostler schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:31:
Heeft iemand anders ook lag tijdens het gamen op een PS3? Hier een UE46ES6100. Vooral met split screen lagt het hard...

TV op gamemode maakt geen verschil. De PS3 heeft dit probleem niet op een HP 23" tvtje.
Schaamteloze bump }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzykillbirdy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:36:
[...]

Ik had al een videomap toevegoegd op die plaats, maar krijg die niet te zien op mn tv.Ik heb dan even de files laten scannen met moviedatabase, drna kon ik de files wel zien op de tv, maar kan geen enkel openen (MKVs en video-ts). Verder vind ik xbmc prachtig, maar moet je gewoon op een HTPC zetten :)
Ja, alles wat ik tot nu toe geprobeert hebt werkt eigenlijk een beetje, serviio werkt het beste vind ik, laat alles zien en is snel, vob's doet ie ook, maar dan los.

Daar houd ik voorlopig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04-2022
sinds enige tijd heb ik een ue40es8000 in mijn bezit met CI+ kaart van UPC.
Wanneer ik de tv aanzet heb ik de eerste paar minuten rommelig beeld (strepen, blokjes, alle kleuren van de regenboog; kortom van alles) en geluid. Daarna is het strak met heel af en toe wat blokjes, maar dat laatste zou aan het signaal kunnen liggen.
Heeft iemand hier een verklaring voor/ervaring mee? Ik overweeg om bij mijn buurman zijn mediabox even te lenen om te controleren of het aan de cam/ci+ module ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Sinds dinsdag ook de UE46ES7000 in huis ;)

Nog een vraagje ivm de firmware.
Als ik kijk op de tv naar de firmware versie geeft ie 1010 aan.
Op de samsung website staat versie 1010.3?
Al geprobeerd om up te daten via de usb stick maar krijg de melding dat er geen bestanden gevonden zijn op de usb om te upgraden :P
Is dit dezelfde versie?

Updaten van mijn UE46D8000 ging altijd zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
heb je de bestanden wel uitgepakt? op mijn es8000 kan ik hem gewoon via internet updaten, maar ik weet niet of dat ook geldt voor de d8000.
shevchenko schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:48:

Al geprobeerd om up te daten via de usb stick maar krijg de melding dat er geen bestanden gevonden zijn op de usb om te upgraden :P
Is dit dezelfde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
shevchenko schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:48:

Is dit dezelfde versie?

Op jouw D8000 staat het cijfer achter de komma er volgens mij ook niet bij.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Misschien hoort het niet helemaal hier thuis maar goed het gaat ook om mijn ES6710...

Ik heb nu een aantal verschillende 3D films (half SBS 3D mkv) geprobeerd.
Films draaien prima maar zodra ik de subs aanzet dan zit ik de subs maar half. NIet netjes in het midden zeg maar.

Ik draai de mkv op een Popcorn a300
Heb IDX, SRT, en XML bestanden in de map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Vraagje, kun je met de externe hardeschijf ook DXVA video bestanden afspelen?
Dus via USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb de ES6710 en zit vanavond voetbal te kijken en heb toch niet helemaal het gevoel dat hij bij het bewegen scherp meedraait, wordt wat waziger zeg maar. Ik heb Motion Plus aan en uit gehad en hetzelfde geld voor LED motion.

Daarnaast heb ik af en toe het gevoel, net weer tijdens de reclame, dat er stukjes zijn waar ook het beeld snel hoort te bewegen maar hij even een seconde iets trager gaat en dan weer vloeiend voorbij gaat.
Ik heb geen idee wat het kan zijn. Heb het misschien niet optimaal beschreven maar hopelijk is er iemand met een oplossing.

Edit: Daarnaast de vraag of het mogelijk is om ISO bestanden of volledige Bluray/DVD mapjes door te streamen naar de tv. Lukt tot nu toe alleen met MKV files namelijk.

[ Voor 122% gewijzigd door Nolimit89 op 22-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Marcel_EA schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:56:
Misschien hoort het niet helemaal hier thuis maar goed het gaat ook om mijn ES6710...

Ik heb nu een aantal verschillende 3D films (half SBS 3D mkv) geprobeerd.
Films draaien prima maar zodra ik de subs aanzet dan zit ik de subs maar half. NIet netjes in het midden zeg maar.

Ik draai de mkv op een Popcorn a300
Heb IDX, SRT, en XML bestanden in de map staan.
Ik denk dat je popcorn de ondertitels niet goed kan plaatsen. Dit is wel meer een probleem met losse mediaplayers en het laten zien van ondertitels in 3D. In sommige gevallen wil nieuwe firmware van een mediaplayer wel eens helpen als ze de ondersteuning daarvoor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf met de 7610 het volgende probleem houden:

Tijdens vooral tijdens het bekijken van BD's 'dimt ' het scherm erg opvallend wanneer er geswitcht wordt tussen donkere en heldere beelden. Zelfs ondertitels verlichten het beeld hinderlijk in donkere scenes.. Zodra de ondertiteling verdwijnt wordt bijna geheel het scherm donker (alleen in donkere scenes, bijv. tijdens aftiteling etc.)

Is hier iets aan te doen?

Heb alle noise reductors uitstaan, de eco settings uit, dynamic contrast uit etc. ik zit behoorlijk met de handen in het haar.. :-(

Alleen in Beeldmodus: Film lijkt dit probleem minder aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:04
jackzonztyl schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:19:
Vraagje, kun je met de externe hardeschijf ook DXVA video bestanden afspelen?
Dus via USB
dxva video is video die door directx in windows hardwarematig kan versneld worden. Zowat ieder formaat kan dxva compatibel zijn dus dxva is geen formaat zoals x264, xvid of avi.
Een dxva compatibele video zegt dus niets over het al dan niet kunnen afspelen op een samsung tv. Die draaien namelijk geen windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ik heb vorige week een 46 es8000 aangeschaft en ben er intens blij mee!

Tenminste totdat ik er echter kwam dat ik samen met mijn vrouw de doos heb weggedaan MET DE STREEPJESCODE!!!!! 8)7 8)7 !!!!

Weet iemand of hier een oplossing voor is gezien de cashback actie......

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Pabz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:52:

Tenminste totdat ik er echter kwam dat ik samen met mijn vrouw de doos heb weggedaan MET DE STREEPJESCODE!!!!! 8)7 8)7 !!!!

Thanks
Contact opnemen met de klantenservice van het actiebureau! (is niet de helpdesk van Samsung) telefoonnummer staat in de algemene voorwaarden op www.samsung.nl/acties

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Nou al een paar keer gehad, dat als ik de smart hub opstart, hij alle apps weer moet downloaden.
Ook apps die ik apart had gedownload zijn weg, of juist verwijdertde apps worden er nu weer opgezet... Meer mensen bekend met dit probleem, of iets wat hier tegen helpt?

(Es6800, 1021 firmware)

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niemand die last heeft van dat dimmende beeld in donkere scenes (het lijkt wel of de backlights bijna uitvallen). Ik kan het me niet voorstellen..

Ik heb dit probleem met de UE40ES6710. Zowel bij TV, BD's HDDVD's, mediaplayer etc.

Iemand die dit weet te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Mystikal

It never hurts to help!

Verkeerde topic....

[ Voor 81% gewijzigd door Mystikal op 24-06-2012 08:35 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:42:
Helemaal niemand die last heeft van dat dimmende beeld in donkere scenes (het lijkt wel of de backlights bijna uitvallen). Ik kan het me niet voorstellen..

Ik heb dit probleem met de UE40ES6710. Zowel bij TV, BD's HDDVD's, mediaplayer etc.

Ik zie het ook soms. Ik vermoed dat het de micro dimming is.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks
Dit had ik ook, met de Samsung helpdesk gebeld waar ik het niet voor elkaar kreeg zonder streepjescode aan de actie deel te nemen, ze accepteerden ook geen foto van het typeplaatje
Ik heb het daar niet bij laten zitten en maar een mail gestuurd in de hoop dat het bij een andere medewerker wel lukt.
Van die medewerker kreeg ik het verzoek om te mailen naar volgend adres: helpdesk@samsungactie.com en daar te vragen of ze een foto van het typeplaatje/sticker achter op de tv accepteerden.
Dit werd geaccepteerd.

Het is nu precies 2 weken geleden dat ik alles heb opgestuurd en tot op heden nog geen bericht of cadeau ontvangen. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Ik heb ook de 6710 en heb dat probleem niet, ook als ik hem reset naar standaard kleur/beeld settings etc heb ik er geen last van. Vreemd dat jij er wel last van hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

Alle 6000 serie modellen hebben toch qua software dezelfde functies of niet?
Opnemen op externe schijf en het afspelen van mkv bestanden gaat toch zeker zonder problemen of je nou een 6100 hebt of 6800?!

Sta op het punt om een 6100 te kopen. Lang getwijfeld of de functies op de 6800 en het verschil in uiterlijk de meerprijs waard zijn... Maar denk dat de 6100 een heel mooie tv voor het geld is, bovendien krijg je vanaf dinsdag bij de makro nog een draadloos toetsenbord en 2 extra 3d brillen er bij, bovenop de 100 euro cashback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
n00bs schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Ik zie het ook soms. Ik vermoed dat het de micro dimming is.............
Ik denk dat dit eerder een functie als dynamic contrast is oid.
check effe je opties en disable alles...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

knights16 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat dit eerder een functie als dynamic contrast is oid.
check effe je opties en disable alles...
Dat heb ik dag 1 allemaal al disabled :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Dit had ik ook, met de Samsung helpdesk gebeld waar ik het niet voor elkaar kreeg zonder streepjescode aan de actie deel te nemen, ze accepteerden ook geen foto van het typeplaatje
Ik heb het daar niet bij laten zitten en maar een mail gestuurd in de hoop dat het bij een andere medewerker wel lukt.
Van die medewerker kreeg ik het verzoek om te mailen naar volgend adres: helpdesk@samsungactie.com en daar te vragen of ze een foto van het typeplaatje/sticker achter op de tv accepteerden.
Dit werd geaccepteerd.

Het is nu precies 2 weken geleden dat ik alles heb opgestuurd en tot op heden nog geen bericht of cadeau ontvangen. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb het adres een mailtje gestuurd. Hopen dat ze morgen reageren. De verkoper zei al dat ik niet de eerste was en dat ze vast wel een oplossing hebben. Bijvoorbeeld serienummer. Ben benieuwd.

Verder denk ik dat je beter de tv kan kiezen omdat die waarschijnlijk meer opleverd als je die in de doos verkoopt. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
n00bs schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:46:
[...]

Dat heb ik dag 1 allemaal al disabled :+
ECO modus onder algemeen ook uit ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

knights16 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:10:
[...]

ECO modus onder algemeen ook uit ?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz

Thanks
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Dit werd geaccepteerd.

Ik heb net contact gehad met Buspro, de organisatie achter de cashback-actie. Zoals Chevy01 aangaf wordt een foto van de zilveren sticker op de achterkant met het serienummer ook geaccepteerd! :D :D :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Heeft iemand laatst toevallig een UE40ES6710S gekocht voor een goede prijs?
Kan je me dan misschien een DM sturen met info over de shop en de prijs?
Probeer m natuurlijk zo voordelig mogelijk te krijgen, alvast dank.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
rotsjie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:11:
sinds enige tijd heb ik een ue40es8000 in mijn bezit met CI+ kaart van UPC.
Wanneer ik de tv aanzet heb ik de eerste paar minuten rommelig beeld (strepen, blokjes, alle kleuren van de regenboog; kortom van alles) en geluid. Daarna is het strak met heel af en toe wat blokjes, maar dat laatste zou aan het signaal kunnen liggen.
Heeft iemand hier een verklaring voor/ervaring mee? Ik overweeg om bij mijn buurman zijn mediabox even te lenen om te controleren of het aan de cam/ci+ module ligt.
iemand een idee over bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 30-09 20:35
rotsjie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:06:
[...]

iemand een idee over bovenstaande?
- software update doen
- Kabels controleren, hangt ie aan een splitter? Haal de splitter er eens tussenuit dan om te testen of het beter is. Het liefste de kabel gewoon rechtstreeks aan het aansluitpunt. (evt nieuwe kabel gebruiken). Als het daar niet beter van wordt zal het waarschijnlijk niet aan de aansluiting liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Gamepie56 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:29:
[...]

- software update doen
- Kabels controleren, hangt ie aan een splitter? Haal de splitter er eens tussenuit dan om te testen of het beter is. Het liefste de kabel gewoon rechtstreeks aan het aansluitpunt. (evt nieuwe kabel gebruiken). Als het daar niet beter van wordt zal het waarschijnlijk niet aan de aansluiting liggen.
De software is geupdate, heeft de nieuwste 1010.3.
De kabels zijn nieuw, merk Hirschmann. Hij hangt regelrecht aan het overnamepunt.
In verband met dit issue heb ik er ook nog een Hirschmann versterker tussen gezet a 119 euro, maar die lijkt weinig verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
rotsjie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:25:
[...]

De software is geupdate, heeft de nieuwste 1010.3.
De kabels zijn nieuw, merk Hirschmann. Hij hangt regelrecht aan het overnamepunt.
In verband met dit issue heb ik er ook nog een Hirschmann versterker tussen gezet a 119 euro, maar die lijkt weinig verschil te maken.
Watvoor waardes geven je modem? Power Level? Signal to Noise Ratio?
Log even in op je modem (standaard: 192.168.1.1)

Daar kan je de waardes vinden die binnen komen op je modem.
Kan zijn dat die niet lekker zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 25-06-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Marcel_EA schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:02:
[...]

ok, goeie! Die heb ik nog niet gecontroleerd. Zal ze morgen/vanavond is posten...

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Earzz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:00:
Heeft iemand laatst toevallig een UE40ES6710S gekocht voor een goede prijs?
Kan je me dan misschien een DM sturen met info over de shop en de prijs?
Probeer m natuurlijk zo voordelig mogelijk te krijgen, alvast dank.
Mmm, net een offerte van de Foka gekregen voor dit toestel maar het lijkt er op dat ze niet echt meer mee kunnen gaan met de internet prijzen.
Vorig jaar had ik van hun toch een heel aantrekkelijke aanbieding gehad voor de Pana 50VT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een bestand afspeel via All-share direct op tv is dat niet vooruit te spoelen [niet beschikbaar], hetzelfde bestand via dezelfde All-share met mijn LG Home AV is wel te spoelen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Earzz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:51:
[...]

Mmm, net een offerte van de Foka gekregen voor dit toestel maar het lijkt er op dat ze niet echt meer mee kunnen gaan met de internet prijzen.
Vorig jaar had ik van hun toch een heel aantrekkelijke aanbieding gehad voor de Pana 50VT30.
Ik heb er vandeweek 1 gekocht. De UE46ES6710.
Staat op Media Homeservice. 1119 met de cashback actie dus 1019 eventueel.
Hoe het dus zit met de 40 inch weet ik niet, kijk gewoon een paar prijsvergelijkingssites na en even op de Samsung website welke webshops er mee doen met de cashback actie.

[ Voor 15% gewijzigd door Nolimit89 op 25-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:53:
Als ik een bestand afspeel via All-share direct op tv is dat niet vooruit te spoelen [niet beschikbaar], hetzelfde bestand via dezelfde All-share met mijn LG Home AV is wel te spoelen ... :?
Dat heb ik ook met sommige films Cuppie, echter zijn er ook genoeg films waar het wel mee lukt. Waar het aan ligt, geen flauw idee. Zijn dezelfde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Marcel_EA schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:02:
[...]

De waardes die mijn modem geven zijn als volgt:

downstream

channelpowerlevelsignal to noise ratio
channel 114.0 dBmV38,2 dB
channel 213.8 dBmV38,2 dB
channel 313.4 dBmV37,9 dB
channel 412.9 dBmV37,7 dB
channel 512.7 dBmV38,2 dB
channel 612.6 dBmV38,2 dB
channel 70.0 dBmV0.0 dB
channel 80.0 dBmV0.0 dB

upstream:

channelpowerlevel
channel 136.7 dBmV
channel 20.0 dBmV
channel 30.0 dBmV
channel 40.0 dBmV

zegt dit jullie wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier,

Onder de knop tools naar een gekozen tijdstip gaan werkt meestal wel.
Nolimit89 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:20:
[...]

Dat heb ik ook met sommige films Cuppie, echter zijn er ook genoeg films waar het wel mee lukt. Waar het aan ligt, geen flauw idee. Zijn dezelfde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
rotsjie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:22:
[...]

De waardes die mijn modem geven zijn als volgt:

downstream

channelpowerlevelsignal to noise ratio
channel 213.8 dBmV38,2 dB
channel 313.4 dBmV37,9 dB
channel 412.9 dBmV37,7 dB
channel 512.7 dBmV38,2 dB
channel 612.6 dBmV38,2 dB
channel 70.0 dBmV0.0 dB
channel 80.0 dBmV0.0 dB

upstream:

channelpowerlevel
channel 136.7 dBmV
channel 20.0 dBmV
channel 30.0 dBmV
channel 40.0 dBmV

zegt dit jullie wat?
De waardes voor de download zijn wel wat hoog. Mogen max +15db zijn naar mijn weten.
Maar goed ze vallen nog zeker binnen de grens dus dat mag het probleem niet zijn.

Zou toch even UPC een belletje geven en kijken wat zij nog kunnen vinden.

Tip: bel met je vaste telefoon (als je UPC telefonie hebt) naar 1200. Gratis de helpdesk van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Marcel_EA schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:10:
[...]

De waardes voor de download zijn wel wat hoog. Mogen max +15db zijn naar mijn weten.
Maar goed ze vallen nog zeker binnen de grens dus dat mag het probleem niet zijn.

Zou toch even UPC een belletje geven en kijken wat zij nog kunnen vinden.

Tip: bel met je vaste telefoon (als je UPC telefonie hebt) naar 1200. Gratis de helpdesk van UPC.
dank je... ik lees ook verhalen dat het niet verstandig is om een versterker na het overnamepunt en voor je modem te zetten. Heeft het nog zin om hiermee te experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik weet niet welke versterker jij hebt?
Type?

Veel versterkers, bv de bda-01 (die heb ik) versterken alle signalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.brigatti.nl/contents/media/bda01.jpg

De bda-01 plug je op de WDC (want contact doos) en heeft 5 outputs. 4 TV (waarvan 1 een F connector is, voor je data verbinding) en 1 radio.
Alle outputs worden met geloof ik 4db versterkt. Dus in dit geval ook de data verbinding (modem).

In mijn geval was het wenselijk. Ik zat namelijk op -8db op mijn downstream channels. Nu zit ik rond -2
En mijn upstream channel was ook niet al te best en nu met versterker zeer redelijk.

In jouw geval is het versterken van het data signaal niet wenselijk.
Je downstream zit nu op +14. Heb je de versterker er nu tussen? Zoja kijk of het mogelijk is de versterker voor je data verbinding er tussen uit te halen. Anders bv een splitter op je data signaal zetten en dan pas naar de modem. Splitter zorgt weer voor demping op je signaal.

Volgens mij mogen de waardes voor je modem tussen de -15db & +15db zitten.
Waarbij de waardes in de min betekenen dat het signaal te zacht binnen komt en bij plus komen ze te hard binnen.

Hope it makes sense...

Betwijfel of het hiermee te maken heeft though.. Maar goed even testen kan geen kwaad!

[edit]
Foto bijgevoegd van "mijn" versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door WRT54G op 26-06-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een profi Hirschmann (1 in/uit) en deze eerst gesplit inderdaad. De hierboven benoemde type versterkers bestaan ook.
Bij voorkeur datasignalen niet versterken.

(Retourgeschikte versterker btw en pas gekocht, niet nodig met ci+ module vlgs mij :)
Ach, misschien komt uitzending gemist nog eens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Marcel_EA schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:28:
Ik weet niet welke versterker jij hebt?
Type?

Veel versterkers, bv de bda-01 (die heb ik) versterken alle signalen.
[afbeelding]

De bda-01 plug je op de WDC (want contact doos) en heeft 5 outputs. 4 TV (waarvan 1 een F connector is, voor je data verbinding) en 1 radio.
Alle outputs worden met geloof ik 4db versterkt. Dus in dit geval ook de data verbinding (modem).

In mijn geval was het wenselijk. Ik zat namelijk op -8db op mijn downstream channels. Nu zit ik rond -2
En mijn upstream channel was ook niet al te best en nu met versterker zeer redelijk.

In jouw geval is het versterken van het data signaal niet wenselijk.
Je downstream zit nu op +14. Heb je de versterker er nu tussen? Zoja kijk of het mogelijk is de versterker voor je data verbinding er tussen uit te halen. Anders bv een splitter op je data signaal zetten en dan pas naar de modem. Splitter zorgt weer voor demping op je signaal.

Volgens mij mogen de waardes voor je modem tussen de -15db & +15db zitten.
Waarbij de waardes in de min betekenen dat het signaal te zacht binnen komt en bij plus komen ze te hard binnen.

Hope it makes sense...

Betwijfel of het hiermee te maken heeft though.. Maar goed even testen kan geen kwaad!

[edit]
Foto bijgevoegd van "mijn" versterker.
ok, dat is het proberen waard.
zo uit mijn hoofd heb ik een hirschmann ghv41mx versterker. Heb gewoon het boekje gevolgd tijdens de installatie hiervan. Het overname punt gaat dus de versterker in en van daaruit naar het modem en de tv's (via verschillende uitgangen)
Sowieso kan ik eens proberen om de versterker er tussenuit te halen daar het meer een wanhoopspoging is geweest en ik eigenlijk nooit echt gekeken heb of het wel een noodzaak was. :)

Bedankt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Graag gedaan hoor!

Er even tussenuit halen kan geen kwaad!
De modem waardes zijn erg hoog (met versterker), dus het lijkt erop dat het signaal al sterk binnen komt en de versterker het alleen maar nog hoger gooit.
Dus zonder versterker zullen de waardes iets naar beneden gaan. Meer richting het NUL punt, wat in dit geval juist goed is. ;-)

Misschien dat het TV signaal door de versterker gewoon (veel) te hard binnen komt en daardoor zich geen raad weet (bij die bepaalde zenders).

Ben benieuwd! Laat je bevindingen even weten als je het getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
Marcel_EA schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:02:
Graag gedaan hoor!

Er even tussenuit halen kan geen kwaad!
De modem waardes zijn erg hoog (met versterker), dus het lijkt erop dat het signaal al sterk binnen komt en de versterker het alleen maar nog hoger gooit.
Dus zonder versterker zullen de waardes iets naar beneden gaan. Meer richting het NUL punt, wat in dit geval juist goed is. ;-)

Misschien dat het TV signaal door de versterker gewoon (veel) te hard binnen komt en daardoor zich geen raad weet (bij die bepaalde zenders).

Ben benieuwd! Laat je bevindingen even weten als je het getest hebt.
Zo is dat. ;)
Hetgeen ik me het meest aan stoor is eigenlijk die eerste paar minuten dat ik alleen maar ruis heb. Daarna is het mooi beeld met af en toe wat blokjes. (om de paar minuten oid.)

Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik had een soort gelijk probleem een paar weken geleden.
Kanaal 24 (24 Kitchen) gaf bij mij soms wel beeld of soms alleen maar blokken en andere zooi.
Bij het bekijken van mijn waardes kwam ik er achter dat ik vrij laag zat.
Modem aangesloten direct op het WDC: Goede waardes
1 TV aansluiten op WDC: Kanaal 24 perfect beeld

Dus maar de versterker (BDA-01) gehaald. Aangezien ik 2 TV's, 1 op de slaapkamer met een coax kabel van +/-15 meter.
Nu prima beeld en internet doet het ook best, maar dat was al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Zit een beetje te twijfelen tussen de 46ES6800 en de 46ES7000.

Heb ze nog niet in actie gezien maar waar ik toch een beetje mee zit is dat de 6800 een 100hz paneel heeft en de 7000 een 200hz echter het prijsverschil is wel weer extreem.

Iemand beide gezien en zit er veel verschil tussen scherpte en kwaliteit van het beeld tussen deze?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
jezzer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:52:

Heb ze nog niet in actie gezien maar waar ik toch een beetje mee zit is dat de 6800 een 100hz paneel heeft en de 7000 een 200hz echter het prijsverschil is wel weer extreem.

Iemand beide gezien en zit er veel verschil tussen scherpte en kwaliteit van het beeld tussen deze?
Je vergist je. De es6800 heeft 400 hz, de es7000 heeft 800 hz. Prijs verschil is idd erg groot (pricewatch: Samsung UE46ES6800 en pricewatch: Samsung UE46ES7000).

Heb mezelf bijna overtuigd van de aanschaf van de 40es6800 (pricewatch: Samsung UE40ES6800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Die 400 en 800 zijn CMR (Clear Motion Rate) en waar jezzer het over heeft is het paneel refresh rate.

Zie ook:
http://www.differencebetw...-cmr-and-vs-refresh-rate/

http://www.modern.nl/info...item=525&assortiment=9510

[ Voor 25% gewijzigd door WRT54G op 27-06-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
Ghannes schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:48:
[...]

Je vergist je. De es6800 heeft 400 hz, de es7000 heeft 800 hz. Prijs verschil is idd erg groot (pricewatch: Samsung UE46ES6800 en pricewatch: Samsung UE46ES7000).

Heb mezelf bijna overtuigd van de aanschaf van de 40es6800 (pricewatch: Samsung UE40ES6800)
Bij redcoon is de 46es6800 nog eens 50 euro goedkoper dan in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
[...]

Idem hier, even snel beslissen anders is de Samsung actie voorbij ;)
maikelbeerkens schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:00:
[...]

Bij redcoon is de 46es6800 nog eens 50 euro goedkoper dan in de pricewatch.
1148 zie ik staan, maar dan kan je niet aan de 100 euro retour actie mee doen dus is platte tv discounter goedkoper (1218 - 100 = 1118 euro)

[ Voor 34% gewijzigd door Schweino op 27-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Schweino schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:17:
[...]
ahhh... Ik begin te twijfelen ivm het gebrek aan Uitzendinggemist app en RTL gemist app (philips smart tv heeft dit wel |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
Schweino schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:17:
[...]

[...]

1148 zie ik staan, maar dan kan je niet aan de 100 euro retour actie mee doen dus is platte tv discounter goedkoper (1218 - 100 = 1118 euro)
Redcoon benelux B.V. Tilburg staat anders wel op de lijst van samsung of is dit niet dezelfde redcoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met de UE46ES6100? Die is nu bij de MM en BCC 999, dus 899 na de 100 euro cashback. Is dat een beetje goede tv? Of kan ik voor die prijs beter voor wat anders gaan? Het feit dat het een 2012 model is, de full 3d en het design spraken me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Rev! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:35:
Iemand ervaring met de UE46ES6100? Die is nu bij de MM en BCC 999, dus 899 na de 100 euro cashback. Is dat een beetje goede tv? Of kan ik voor die prijs beter voor wat anders gaan? Het feit dat het een 2012 model is, de full 3d en het design spraken me wel aan.
200 Mhz, maar een mooie tv hoor. Heeft alleen geen dual core, in tegenstelling tot andere samsung modellen (lees: duurdere). Weet wel dat 999 niet echt een super prijs is (pricewatch: Samsung UE46ES6100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Wat heb je aan dual core dan? Nog een nadeel is dat de stekkers aan de achterkant uitsteken. En zou je bij die online shops ook nog 100 euro terugkrijgen? Dan word hij wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:09
maikelbeerkens schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:30:
[...]

Redcoon benelux B.V. Tilburg staat anders wel op de lijst van samsung of is dit niet dezelfde redcoon?
http://www.detelefoongids...on+Benelux+BV/vermelding/

Dit is uiteraard 1 en dezelfde redcoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ghannes schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:14:
[...]

200 Mhz, maar een mooie tv hoor. Heeft alleen geen dual core, in tegenstelling tot andere samsung modellen (lees: duurdere). Weet wel dat 999 niet echt een super prijs is (pricewatch: Samsung UE46ES6100)
Ik heb hem net gehaald, uiteraard niet voor 999 ;). Alleen wtf hebben die dingen geen VGA aansluiting meer? :?
Verder is het beeld tot nu toe wel top, en ook 2d > 3d conversie werkt best goed :). Nou nog de beste beeld settings voor dit ding uitvinden, uiteraard heb ik alle beeldverbeteraars al uitgezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Rev! op 27-06-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb alleen naar de webwinkel lijst gekeken en daar staan ze vreemd genoeg niet op vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat zijn volgens jullie de beste motion plus instellingen. Ik heb het zelf op 3 en 3 staan, maar had ergens gelezen dat iets met 3 en 10 het beste was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ze adverteren er anders zelf niet eens mee (actie 100), vind ik al verdacht. 30 euro verzendkosten komen er ook bij en dan zeg ik gewoon bij platte tv halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Rev! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:35:
Ah! Ik heb deze toevallig gisteren bij de Makro gehaald voor zo goed als dezelfde prijs. Echter bij de Makro krijg je er nu 2 extra brillen en een toetsenbord afstandsbediening bij! Dus bovenop de €100,- cashback best een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
tomtommie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:02:
[...]

Ah! Ik heb deze toevallig gisteren bij de Makro gehaald voor zo goed als dezelfde prijs. Echter bij de Makro krijg je er nu 2 extra brillen en een toetsenbord afstandsbediening bij! Dus bovenop de €100,- cashback best een prima deal!
Dat is netjes, die brillen zijn nog best duur :/ . Weet jij of je een VGA kabel kan aansluiten op de 1 of andere manier? Zou toch graag mijn laptop nog kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI to VGA kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:02:
[...]

Zat dat toetsenbord er direct bij? (Als dat met een bon moet worden aangevraagd, waag ik te betwijfelen of het en en is ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soprano76
  • Laatst online: 23-07 01:41
Ik twijfel erg tussen de 40es5500 en 40es6100. Iemand ervaring mee, links naar tests/reviews?

IK geef niks om 3D maar het 100hz paneel van de 6100 t.o.v. het 50hz paneel van de 5500 weegt toch wel mee. Gaat dit heel veel verschil maken? Heeft de 6100 een beter scherm voor 2D weergave? Kan in de specs geen duidelijk verschil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
40ES6100 heeft ook wifi ingebouwd (ES5500 heeft dongle nodig voor wifi) en je krijgt twee 3D-brillen erbij. Als je niks om 3D geeft, dan blijft eigenlijk alleen de ingebouwde wifi en de 100Hz over als voordeel.

Ik zie eerlijk gezegd nog steeds niet echt een noemenswaardig verschil tussen 50Hz en 100Hz, terwijl ik al ruim 4,5 jaar tv's verkoop en dus tv's in alle soorten en maten snelheden wel voorbij heb zien komen :P

Dus zelf zou ik eerder voor de ES5500 gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezzer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:52:

Ik heb net 3 weken een 40ES6800, die is 400hz cmr wat ik gelezen heb, heerlijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:57:
[...]

Zat dat toetsenbord er direct bij? (Als dat met een bon moet worden aangevraagd, waag ik te betwijfelen of het en en is ...)
Ja de brillen en toetsenbord zaten er direct bij, echt een deal vanuit de Makro zonder bijkomstigheid van Samsung.
Mijn streepjescodes gaan in ieder geval zo op de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Rev! schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:25:
[...]

Dat is netjes, die brillen zijn nog best duur :/ . Weet jij of je een VGA kabel kan aansluiten op de 1 of andere manier? Zou toch graag mijn laptop nog kunnen aansluiten.
De brillen op de rekening vielen me reuze mee, dacht dat deze veel duurder zouden zijn, maar er stond slechts €17 euro per stuk.

VGA, tjah ik zou toch kijken voor een digitaal signaal, maar dit zal je laptop dan wel niet ondersteunen...
Blijft anders vrij weinig over dan een kabeltje van vga naar component/rca/hdmi.
Op ebay is hier wel het een en ander voor te vinden, maar weet niet hoe die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Mystikal

It never hurts to help!

Weten jullie of deze brillen werken met de ES7000 serie?

http://www.dealextreme.co...1-x-cr2032-100919?item=14

Of zijn ze ergens nog goedkoper? Ebay niet, marktplaats niet. Iemand nog een 'adresje'?

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 28-06-2012 10:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Soprano76 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:45:
Ik twijfel erg tussen de 40es5500 en 40es6100. Iemand ervaring mee, links naar tests/reviews?

IK geef niks om 3D maar het 100hz paneel van de 6100 t.o.v. het 50hz paneel van de 5500 weegt toch wel mee. Gaat dit heel veel verschil maken? Heeft de 6100 een beter scherm voor 2D weergave? Kan in de specs geen duidelijk verschil vinden.
Ik heb sinds twee weken de 5500 en een vriend de 6100 een maand of 2. Zoals hier wordt aangehaald zijn de verschillen: ingebouwde wifi module, die ik niet nodig heb gezien de router op 1.5m staat. en 100 hz ipv 50. Wat ik ook niet nodig heb, gezien ik bij de 10% hoor die gewoon geen 3d ziet (actief op passief, geen verschil). Of mijn hersenen tonen het linkerbeeld of het rechterbeeld of gewoon crosstalk en na 10minuten word ik misselijk. En ik word anders van NIKS misselijk.
En o ja, de voet is anders. De 5500 heeft een vierkante voet, de 6100 die vorkachtige die ook de duurdere hebben. Gezien de mijne aan de muur komt... alweer geen verschil dus. Dus tenzij jij een van deze drie argumenten belangrijk vind, is er geen reden om extra geld uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al die cashback gehad of informatie ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soprano76
  • Laatst online: 23-07 01:41
Joindry schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:49:
[...]

Ik heb sinds twee weken de 5500 en een vriend de 6100 een maand of 2. Zoals hier wordt aangehaald zijn de verschillen: ingebouwde wifi module, die ik niet nodig heb gezien de router op 1.5m staat. en 100 hz ipv 50. Wat ik ook niet nodig heb, gezien ik bij de 10% hoor die gewoon geen 3d ziet (actief op passief, geen verschil). Of mijn hersenen tonen het linkerbeeld of het rechterbeeld of gewoon crosstalk en na 10minuten word ik misselijk. En ik word anders van NIKS misselijk.
En o ja, de voet is anders. De 5500 heeft een vierkante voet, de 6100 die vorkachtige die ook de duurdere hebben. Gezien de mijne aan de muur komt... alweer geen verschil dus. Dus tenzij jij een van deze drie argumenten belangrijk vind, is er geen reden om extra geld uit te geven
Ik heb na weken wikken en wegen ook voor de 5500 gekozen. Ik kon in de winkel ook geen verschil zien met snelle beelden. 3D boeit me totaal niet, sterker nog, ik vind het storend. Bij wehkamp krijg ik ook nog eens een gratis dongel voor de 5500. Morgen krijg ik m binnen als t goed is, can't wait :)

Hoe bevalt ie trouwens? Nog bijzonderheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zo, de knoop doorgehakt en de 40ES6800 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Soprano76 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:54:
[...]

Hoe bevalt ie trouwens? Nog bijzonderheden?
Nauw hoe bevalt ie, ie is gewoon schitterend voor zijn geld. ik heb 602 gegeven via redcoon, met een wallmount van 50 euro erbij. En verzending erbij.

Ik heb ook zoals op de frontpage vermeld staat gecalibreerd. Maar ik moet wel zeggen dat ik sinds het beeld maar wat grijzig vind. Mss zijn er nog mensen die mij hierin kunnen helpen. Stock vond ik em overgesatureerd maar nu vind ik nogal grijs. Verder had ie wat mij betreft wat meer instellingen mogen hebben. En het menu is niet zo supergoed gestructureerd vind ik. Om de gamingsettings te vinden moest ik best wat moeite doen. Ik heb em maar drie dagen kunnen testen, ben nu eigenlijk op reis 8) .
Dus smart hebbik nog niet gedaan. Hij doet gewoon meer dan waarvoor ik dacht dat ik zou krijgen voor 550 euro. Vooral dan omdat ik nu nog minder begrijp waarom er mensen zijn die 1500plus uitgeven voor ook een 40 inch.

Mocht iemand hier goede instellingen hebben voor de 5500 serie, ze zijn welkom. Mss zijn het gewoon mijn ogen die oversaturatie gewend zijn van mijn beeldscherm. Ik testte obv kloon beeld van mijn pc beeldscherm. En de twee maakten zo een verschil. Mijn gras was donkergroen ipv levend groen. Wat ik kon begrijpen. Maar alles wat rood was werd me net iets te dof. Mensen die hier echt ervaring mee hebben? Het was mijn eerst kalibratie dus het kan perfect zijn dat het aan mijn ogen ligt nu. Mocht ik er echt niet aan kunnen wennen, restore to factory settings is nog steeds een optie :)

Zijn er trouwens wat algemene trends hier in de settings hier die mensen toepassing op de 2012 samsung series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat plasma-discounter.nl aangeraden wordt om bijvoorbeel een 46es6800 te bestellen. Echter zie ik in de review van tweakers over deze winkel dat er nogal eens iets verkeerd gaat/ze gebruikte!!? tv's opsturen. Iemand die mij hier wat meer zekerheid over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het is me trouwens opgevallen dat wanneer ik de Motion Plus op vloeiend heb staan er een soort van trillingen/wazigheid in het beeld is te zien bij snelle bewegende beelden. Dit is voornamelijk goed zichtbaar in high-definition rondom de ondertiteling. Het is moeilijk te omschrijven hoe het er precies uit ziet, maar het is een soort van vervorming/uitgesmeerd beeld. Het is alleen zichtbaar rondom bewegingen. Het viel me pas op tijdens het kijken naar Planet Earth als de camera rennende dieren volgt.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
De nieuwe firmware voor de 8000 serie staat online, helaas geen change log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
tip van de dag:
pricewatch: Samsung UE40ES6710S

Met cashback dus maar 677 euro. Denk dat ik 'm op de valreep ga bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Staat die shop in de lijst met deel nemende winkels?

Edit: Zie hem er niet bij staan dus die cashback kan je wel vergeten bij t-online.

[ Voor 45% gewijzigd door Earzz op 29-06-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Penguin_
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik ben benieuwd of ik de nieuwe firmware (T-ECPDEUC-1012.1 met publicatiedatum 29-6-2012) nu wel geïnstalleerd krijg. De vorige firmware die ik volgens de handleiding op een USB stick installeerde werd niet herkend door mijn UE40ES7000S. ;( Ik heb 3 verschillende USB-sticks geprobeerd, op elk van de 3 USB aansluitingen op de TV. Ook heb ik geëxperimenteerd met het bestandsysteem: FAT32 / NTFS. Allemaal zonder succes.

Ik laat het wel even weten wat het geworden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Kunnen jullie die Samsung remote app wel instaleren? Ik heb een Andriod phone met 2.2, met ICS en een tablet met ICS maar voor allemaal is hij onbeschikbaar?

Voor de 6100 is ook een nieuwe FW uit zie ik net >
T-MST10PDEUC-1022.2

Upgrade File(USB type)advice

2012.06.29

In het boekje staat trouwens dat hij tot 1080i ondersteund over component, maar ik kan met mijn 360 probleemloos 1080p over component afspelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Rev! op 29-06-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Earzz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:55:
Staat die shop in de lijst met deel nemende winkels?
Nee :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zal waarschijnlijk sowieso een europees model zijn, vermoed ik. Als je het prijsverloop ook ziet, gaat nergens over. van 1100eu naar 777.. , right :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Nieuwe firmware voor de ES6710 staat ook online. Ga hem zo maar eens updaten en kijken of HbbTV nu wel werkt met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ga nu toch voor de 42ST50 i.p.v. de 40ES6710S, ze had haar zinnen op een witte TV gezet maar ze is een beetje bij gedraaid.
Beneden hebben we al een 50VT30 staan en daar zijn we best tevreden over dus nu ook maar voor de slaapkamer een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
1022 firmware voor mijn UE46ES6710 geinstalleerd.
Helaas nog steeds geen HbbTV voor UPC... Geen uitzending gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
[...]

Ik heb het idd, zoals Marcel al aangaf, over de echte refresh rate van het paneel.

CMR is iets wat samsung zelf bedacht heeft net als de meeste andere fabrikanten die daar weer een andere benaming voor hebben.

De ES6800, dus echt het paneel wat daar in zit is 100mhz. Samsung maakt daar dan 400mhz CMR van. De ES7000 heeft een 200mhz paneel en dan wordt de CMR 800mhz. Lijkt dus gewoon te maken te hebben met de echte spec van het scherm van als die verdubbelt verdubbeld de CMR ook.

Is meer een soort van verkoop dingetje van de fabrikanten.

Daarom hecht ik meer waarde aan de universele maatstaaf dan iets wat is verzonnen door de fabrikanten zelf :)

Maar het beste is natuurlijk het gewoon even gaan bekijken in de winkel, ga ik deze week maar eens doen denk ik 8)

Echt tijd voor een nieuwe TV en vriendin bijna overgehaald hehee :9~

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36
De nieuwe firmware op de 8000 lijkt alles veel sneller te maken naar mijn gevoel, de smarthub en apps starten sneller, al kan het ook zijn omdat de vorige versie de smarthub bij voor geen meter meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
wortelsoft schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:31:
De nieuwe firmware op de 8000 lijkt alles veel sneller te maken naar mijn gevoel, de smarthub en apps starten sneller, al kan het ook zijn omdat de vorige versie de smarthub bij voor geen meter meer werkte.
die nieuwe is dat 1012.1???

nu ik toch ingelogd ben, heb de es 8000 gekocht met de tablet aktie 8 weken gelden alles opgestuurd tot op heden niks van gehoord. wat is de gemiddelde wachttijd?? Vorige week een mailtje gestuurd maar daar is tot op heden niet op gereageerd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36
Ja de 1012.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De BCC had ook mijn 40ES6100 binnen, mooi op tijd voor cashback. Dus ik blij hem aangesloten, alles leek prima. En toen ineens zie ik een enorme rij dode pixels, geen idee of die ineens zijn gekomen of dat ik ze toch eerst over het hoofd had gezien, maar een hele rij pixels bovenin het scherm die beetje half dood zijn. Half dood als in ze zijn meestal erg donker, maar als ik bijvoorbeeld een rood vlak laat zien, wordt het een blauwe streep.

Oftewel morgen maar de BCC bellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat is balen man, maar gewoon bad luck.

Weet iemand of de 46ES6100 via de optische uitgang ook meer dan stereo output? Dus bijvoorbeeld WDTV via HDMI naar de TV, en dan via de TV DTS naar de versterker? Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Laatst online: 24-12-2024
Marcel_EA schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:26:
Dank voor het melden, ik blijf met je mee hopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Marcel_EA schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:26:
Is er iets nog merkbaar verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik merk weinig verschil...

Moet er wel bij zeggen dat ik geen gebruik maak (of zelden) van Smarthub. Dus misschien daar verbeteringen?
Zal vanavond eens kijken of dat wat sneller of beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
SmartHub is zeker sneller, en heb het idee dat applicaties ook veel sneller starten.

prima upgrade

PVoutput

Pagina: 1 ... 12 ... 62 Laatste