Misschien staat de auto standby mode wel heel kort ingesteld, maar dat lijkt met wel onlogischhostler schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:08:
[...]
Ja, dat zou je denken. Maar alles staat gewoon goed. 'T werkt zelfs goed op mijn TV.
Verwijderd
http://www.samsung.com/be...elnemende_winkels_wit.pdfexi22 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:20:
Kan iemand mij misschien vertellen of elke webwinkel met de 100 euro back actie mee doet?
Samsung heeft lange wachtrij en een 0900 nummer en ben al genoeg geld kwijt pfff.
http://www.samsung.com/be...tv-cadeau/deelnemers.html
Dit is voor Belgie, voor Nederland:
http://www.samsung.com/nl...nch-tv-ek/deelnemers.html
http://www.samsung.com/nl...jst%20SmartChoiceTVEK.pdf
Online winkels:
http://www.samsung.com/nl...merslijst_Online_EKTV.pdf
Ik heb mijn UE46es8000 (toonzaalmodel) net gekocht voor €1600. 22inch kan ook aangevraagd worden.
@Keethar, PM me voor deze Belgische winkel.
thx!Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:19:
[...]
http://www.samsung.com/be...elnemende_winkels_wit.pdf
http://www.samsung.com/be...tv-cadeau/deelnemers.html
Dit is voor Belgie, voor Nederland:
http://www.samsung.com/nl...nch-tv-ek/deelnemers.html
http://www.samsung.com/nl...jst%20SmartChoiceTVEK.pdf
Online winkels:
http://www.samsung.com/nl...merslijst_Online_EKTV.pdf
Ik heb mijn UE46es8000 (toonzaalmodel) net gekocht voor €1600. 22inch kan ook aangevraagd worden.
@Keethar, PM me voor deze Belgische winkel.
Hoeveel versies zijn er dan? Ik heb deze versie van bol.com:Dacuuu schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:34:
[...]Welke 3d Versie heb je van kuifje? Ik raad je aan de film eens op een usb sick te zetten, En dan rechtstreeks via de tv afspelen.
http://www.bol.com/nl/p/a...enhoorn/1002004011878675/
Mijn ps3 beschikt over de laatste systeemupdate. Bedoel je dat ik nog een aparte update moet downloaden?ozzykillbirdy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:00:
[...]
Ik gebruik ook de ps3 om 3D te kijken.Je moet echter wel een update binnenhalen van de ps3 om 3D te kijken en je actieve bril moet aan staan, maar neem aan dat je dat wel wist?
En hoe bedoel je actieve bril? Ik gebruik de Samsung bril die ik bij de tv geleverd kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door DonnieB op 14-06-2012 17:13 ]
Ik zat te twijfelen tussen de UE32ES5500 en de UE37ES5500 toen ik zag dat de 40'' versie meer dan €40 goedkoper is. Ik heb hem door de pricewatch-vergelijker gehaald, maar geen verschillen behalve de grootte. Weet iemand waarom dit prijsverschil is?
XBL: Sgt Rik NL
Schaalvoordelen met productie maybe.
Of je hebt een productiefout, die zijn ook vaak goedkoper.
Of je hebt een productiefout, die zijn ook vaak goedkoper.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Het is niet zo dat ie bij 1 winkel veel goedkoper is, bij meer winkels is dat het geval.
XBL: Sgt Rik NL
Nog een noob vraag:
Samsung vraagt voor die cashback actie een kopie van de originele streepjescode. Deze staat op de doos. Iemand die weet hoe je dit doet?
Samsung vraagt voor die cashback actie een kopie van de originele streepjescode. Deze staat op de doos. Iemand die weet hoe je dit doet?
Uit de doos knippen.
En vergeet niet om een kopietje (of foto) te maken ervan, want als 'ie kwijtraakt (in de post bijvoorbeeld) dan ben je de sjaak als je dat niet doet.
En vergeet niet om een kopietje (of foto) te maken ervan, want als 'ie kwijtraakt (in de post bijvoorbeeld) dan ben je de sjaak als je dat niet doet.
The devil is in the details.
Jep!Hahn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:57:
Uit de doos knippen.
Hier precies hetzelfde gedaan.
Hey,
Ik heb ook weer iets vreemds op de 6710. Tijdens de initiele installatie kon ik via wifi verbinden en zag ook de wifi netwerken. Hier in de buurt zijn er op m'n mac in dezelfde ruimte +10 SSIDs zichtbaar. Nu kan dat niet meer.
Op een netwerkkabel heb ik gelijk verbinding, maar als je die eruit trekt zou je weer op draadloos moeten kunnen werken.
Het enige wat hij geeft is "controleren op draadloze netwerken" maar vervolgens komt er niks meer terug. Enig idee wat dit voor iets is. Firmware is de meest recente.
Ik heb ook weer iets vreemds op de 6710. Tijdens de initiele installatie kon ik via wifi verbinden en zag ook de wifi netwerken. Hier in de buurt zijn er op m'n mac in dezelfde ruimte +10 SSIDs zichtbaar. Nu kan dat niet meer.
Op een netwerkkabel heb ik gelijk verbinding, maar als je die eruit trekt zou je weer op draadloos moeten kunnen werken.
Het enige wat hij geeft is "controleren op draadloze netwerken" maar vervolgens komt er niks meer terug. Enig idee wat dit voor iets is. Firmware is de meest recente.
Neem aan dat je de batterijen hebt geplaatst en dat je het knopje hebt ingedrukt die dan groen ziet.DonnieB schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:12:
[...]
[...]
En hoe bedoel je actieve bril? Ik gebruik de Samsung bril die ik bij de tv geleverd kreeg.
Je firmware moet gewoon goed zijn
[ Voor 6% gewijzigd door ozzykillbirdy op 15-06-2012 02:05 ]
Verwijderd
Nou fantastisch ... heb het met Ice Age geprobeerd, maar vind het allemaal wel los lopen. Geen idee overigens of SBS mkv bestanden van 8GB via de usb anders zijn dan full blue ray 3d schijven, die laatste gebruik ik namelijk niet...DonnieB schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:31:
Oke, ik ben dus kennelijk een hele grote noob wat 3d op tv's aangaat. Dit is mijn eerste 3d tv dus vandaar. Het was me dus helemaal niet opgevallen dat die bijgeleverde 3d brillen eerst aan moeten. Blijken dus twee van die batterijen bij te zitten.
Maar het werkt nu en het ziet er fantastisch uit.
Ik zie dat er een ietsje diepte zit achter de ondertitel, maar dat is het ook. In mijn nadeel is natuurlijk dat ik mijn gewone bril moet afzetten
Ik was toch wel erg positief verrast op mijn 46ES6100 met het kijken van 3D films.
Had transformers 3 mkv bekeken en heb toch het gevoel dat het beter wegkijkt dan in de bios. Vooral omdat je daar zo'n groot scherm heb, dat je vaak niet goed kan focussen (subjectief I know).
Had transformers 3 mkv bekeken en heb toch het gevoel dat het beter wegkijkt dan in de bios. Vooral omdat je daar zo'n groot scherm heb, dat je vaak niet goed kan focussen (subjectief I know).
Ik kan je gerust zeggen dat een full bluray 3D een veel krachtiger 3D effect heeft dan een MKV halfSBS/OUVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:11:
[...]
Nou fantastisch ... heb het met Ice Age geprobeerd, maar vind het allemaal wel los lopen. Geen idee overigens of SBS mkv bestanden van 8GB via de usb anders zijn dan full blue ray 3d schijven, die laatste gebruik ik namelijk niet...
Ik zie dat er een ietsje diepte zit achter de ondertitel, maar dat is het ook. In mijn nadeel is natuurlijk dat ik mijn gewone bril moet afzetten
Verder bestaan er ook brilletjes om over je bril te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door ozzykillbirdy op 15-06-2012 12:20 ]
Zojuist een RGB scart kabel voor mijn (US-NTSC) Super Nintendo binnen gekregen.
Gelijk enthousiast aangesloten op mijn UE46ES6710. Prachtig beeld! Echt het beste wat je uit een SNES kan halen denk ik. Erg content mee!
Alleen 1 praktische vraag mbt de beeld instelling.
Zodra ik de SNES aanzet (met de RGB scart) gaat hij direct naar het juiste kanaal op mijn TV, EXT kanaal.
Dat is goed! Maar hij default in 16:9 (breedbeeld). De SNES games zijn 4:3 dus wil ik ze daar ook op spelen.
Dus ik verander de instelling naar 4:3. So far so good. Alleen het probleem is dat hij deze instelling niet onthoud... Kan ik dat ergens veranderen? Zo ja waar?
Het is geen ramp verder. Kleine moeite om hem elke keer handmatig op 4:3 te zetten. Maar het zou wel makkelijk zijn als ie het standaard uit zichzelf doet...
Iemand een idee?
Kan ik ergens instellen (desnoods in het service menu) dat de uitgang EXT altijd moeten defaulten naar 4:3?
Gelijk enthousiast aangesloten op mijn UE46ES6710. Prachtig beeld! Echt het beste wat je uit een SNES kan halen denk ik. Erg content mee!
Zodra ik de SNES aanzet (met de RGB scart) gaat hij direct naar het juiste kanaal op mijn TV, EXT kanaal.
Dat is goed! Maar hij default in 16:9 (breedbeeld). De SNES games zijn 4:3 dus wil ik ze daar ook op spelen.
Dus ik verander de instelling naar 4:3. So far so good. Alleen het probleem is dat hij deze instelling niet onthoud... Kan ik dat ergens veranderen? Zo ja waar?
Het is geen ramp verder. Kleine moeite om hem elke keer handmatig op 4:3 te zetten. Maar het zou wel makkelijk zijn als ie het standaard uit zichzelf doet...
Iemand een idee?
Kan ik ergens instellen (desnoods in het service menu) dat de uitgang EXT altijd moeten defaulten naar 4:3?
[ Voor 6% gewijzigd door WRT54G op 15-06-2012 15:47 ]
scheelt zeker wel dat bluray, ziet er net iets blitser uit naar mijn meningVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:11:
[...]
Nou fantastisch ... heb het met Ice Age geprobeerd, maar vind het allemaal wel los lopen. Geen idee overigens of SBS mkv bestanden van 8GB via de usb anders zijn dan full blue ray 3d schijven, die laatste gebruik ik namelijk niet...
mijn broertje heeft ook een bril en die vond de bijgeleverde brillen ook bagger , ik heb echter nog een setje er bij gekocht en dat heeft typenr SSG-P31002 produkt SSG-3100GB 2-pack . dit zijn wat goedkopere knaken brillen maar werkt een stuk beter voor als je een bril zelf al hebt. persoonlijk heb ik liever mijn SSG-3500CR. je zou ze uit moeten testen in de winkel om te kijken welke het beste bij je past. de ene ga je scheel van kijken en de andere zit een randje van licht onder , weer n ander mist zijkante waardoor je overal reflecties ziet. het is allemaal nog niet dat je zegt van comfortabel.
If something sucks make it better...
Ben aan het zoeken naar een winkel met een scherpe prijs de ES7000, echter wel in Belgie.
Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt!!!!!!!!!!
Alvast bedankt!!!!!!!!!!
je brengt me op ideeen :-DMarcel_EA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:00:
Zojuist een RGB scart kabel voor mijn (US-NTSC) Super Nintendo binnen gekregen.
Iemand een idee?
zojuist me oude xbox,ps3 en oldscool nintendo aangesloten en nog zo uit-de-oertijd-spelcomputer ala nes. kan bevestigen dat een oude antenne beeldinvoer (kanaal 36 )best wel goed werkt op me 46s8000s (die s heb je nodig als je canal plus /ziggo/upc wil en firmware 1010.3)
ben erg blij met de dubbele composite invoer (eentje via scart en blokje)
als ik de beeldinvoer op zeg de EXT zet en daar zet je de beeldformaat op 4:3 dan blijft ie er op staan hier.
mijn pc had ook 16:9 stand nodig om correct beeld te geven.
racoon.be ?shevchenko schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:03:
Ben aan het zoeken naar een winkel met een scherpe prijs de ES7000, echter wel in Belgie.
Alvast bedankt!!!!!!!!!!
denk dat je beter af ben bij plasma-discounter.nl daar kan je de 40ES7000S (S > belangrijk !!) wel na hoop zeuren voor 1199 meekrijgen. moe je alleen ff langsrijden.
ter vergelijk http://www.shoponsite.be/...duct_detail.php?pid=57687 1599€
[ Voor 34% gewijzigd door JoJo_nl op 15-06-2012 16:17 ]
JoJo_nl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:08:
[...]
je brengt me op ideeen :-D
zojuist me oude xbox,ps3 en oldscool nintendo aangesloten en nog zo uit-de-oertijd-spelcomputer ala nes. kan bevestigen dat een oude antenne beeldinvoer (kanaal 36 )best wel goed werkt op me 46s8000s (die s heb je nodig als je canal plus /ziggo/upc wil en firmware 1010.3)
ben erg blij met de dubbele composite invoer (eentje via scart en blokje)
als ik de beeldinvoer op zeg de EXT zet en daar zet je de beeldformaat op 4:3 dan blijft ie er op staan hier.
mijn pc had ook 16:9 stand nodig om correct beeld te geven.
Ja klopt. Probleem is alleen dat het een US SNES is en dus ook een US SNES RGB scart.
Deze zijn anders en sturen een signaal door dat ie naar 16:9 moet springen. Het is dus de scart kabel die zegt ik wil 16:9 terwijl de SNES 4:3 signaal doorgeeft.
Wat ik dus wil is dat de auto formaat keuze van het EXT kanaal afgaat en hij gewoon default altijd 4:3 doorgeeft. Watvoor signaal ie dan ook krijgt, hij moet hem 4:3 geven.
Dat zou toch moeten kunnen ergens?
Vreemd, m'n ES8000 gaat soms uit zichzelf aan. Het is niet de voice control, hij springt aan, maar backlight blijft uit.
Je hoort dat er een kanaal opstaat, je ziet als je goed kijkt ook het kanaal wel op de tv, maar verder is er niks mogelijk. Niet zappen, niet uitzetten, etc. Firmware upgrade van laatst heeft ook niet geholpen. Iemand enig idee?
Je hoort dat er een kanaal opstaat, je ziet als je goed kijkt ook het kanaal wel op de tv, maar verder is er niks mogelijk. Niet zappen, niet uitzetten, etc. Firmware upgrade van laatst heeft ook niet geholpen. Iemand enig idee?
mm yu dat lijk me wel.. als je de tv op EXT zet en daarna de SNES of eerst de SNES en daarna de tv op juiste kanaal , maakt dat wat uit ?Marcel_EA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:28:
[...]
Ja klopt. Probleem is alleen dat het een US SNES is en dus ook een US SNES RGB scart.
Deze zijn anders en sturen een signaal door dat ie naar 16:9 moet springen. Het is dus de scart kabel die zegt ik wil 16:9 terwijl de SNES 4:3 signaal doorgeeft.
Wat ik dus wil is dat de auto formaat keuze van het EXT kanaal afgaat en hij gewoon default altijd 4:3 doorgeeft. Watvoor signaal ie dan ook krijgt, hij moet hem 4:3 geven.
Dat zou toch moeten kunnen ergens?
als ik me niet vergis zit er in die scart kabel een draadje voor een 12v wisselschakel die er voor zorgt dat de tv automatisch op de input springt van de scart. misschien moe je die ff doorknippen dat werkt meestal ook wel. als het goed is zou je het beeldformaat moeten kunnen zetten met menu> beeld> schermaanpassing als je op de EXT zit.
Wie heeft ervaringen met BBS? (Pricewatch)
Ik wacht al 23 dagen op mijn bestelling
die zogenaamd ''ruim op voorraad'' was
en binnen 8 dagen geleverd kon worden
na mijn zoveelste email zou het vorige week 23/24 worden geleverd
nu is het weer verschoven naar volgende week
Ik wacht al 23 dagen op mijn bestelling
die zogenaamd ''ruim op voorraad'' was
en binnen 8 dagen geleverd kon worden
na mijn zoveelste email zou het vorige week 23/24 worden geleverd
nu is het weer verschoven naar volgende week
[ Voor 3% gewijzigd door jackzonztyl op 15-06-2012 17:05 ]
waarschijnlijk de ingebouwde update service.. die gaat na 2 uur automatisch de boel updaten en voor sommige dingen heeft t kennelijk nodig om aan te staan. ik zou de voice-control van de tv uitzetten dat scheelt ook een hoop ellende. die van de touch remote doet t dan nog steeds.Gamepie56 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:39:
Vreemd, m'n ES8000 gaat soms uit zichzelf aan. Het is niet de voice control, hij springt aan, maar backlight blijft uit.
Verwijderd
Wij hebben een heel andere interpretatie van 'goedkope knakenbrillen'JoJo_nl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:59:
[...]
scheelt zeker wel dat bluray, ziet er net iets blitser uit naar mijn mening
mijn broertje heeft ook een bril en die vond de bijgeleverde brillen ook bagger , ik heb echter nog een setje er bij gekocht en dat heeft typenr SSG-P31002 produkt SSG-3100GB 2-pack . dit zijn wat goedkopere knaken brillen maar werkt een stuk beter voor als je een bril zelf al hebt. persoonlijk heb ik liever mijn SSG-3500CR.
Vind dit serieus geld en wist oprecht niet dat je zulks (ook nog) nodig had, lekker als je thuis met 4 bent, je tweede optie kost toch een tientje of 7.
Ben ik toch op het verkeerde been gezet met 'bijgeleverde brillen', das waarschijnlijk wel knakenhandel ...
Nee helaas maakt niks uit...JoJo_nl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:42:
[...]
mm yu dat lijk me wel.. als je de tv op EXT zet en daarna de SNES of eerst de SNES en daarna de tv op juiste kanaal , maakt dat wat uit ?
als ik me niet vergis zit er in die scart kabel een draadje voor een 12v wisselschakel die er voor zorgt dat de tv automatisch op de input springt van de scart. misschien moe je die ff doorknippen dat werkt meestal ook wel. als het goed is zou je het beeldformaat moeten kunnen zetten met menu> beeld> schermaanpassing als je op de EXT zit.
Doorknippen ben ik geen fan van.
Dus ik hou het er wel gewoon op dat ik hem aanpas met het p-size knopje.
Met het tools knopje heb ik hem aangepast maar hij blijft defaulten naar 16:9
Hier ben ik ook benieuwd naar. Mijn huidige Samsung LCD van 3 jaar oud lust namelijk geen 5.1 door via de optical out als er een 5.1 bron via HDMI is aangesloten (slechts 2 kanalen). Hopelijk is dit bij de nieuwe modellen wel mogelijk.erikdeperik schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:59:
even een vraagje over dlna.
als je een film met 5.1 geluid af wil spelen,geeft de tv dan 5.1 geluid door via ,optical out,naar je av versterker??
yu daarom .. die andere kost 80 euro en was de enige vergelijkbare bril met diegene die bijgeleverd worden.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:55:
[...]
Wij hebben een heel andere interpretatie van 'goedkope knakenbrillen'![]()
Vind dit serieus geld en wist oprecht niet dat je zulks (ook nog) nodig had, lekker als je thuis met 4 bent, je tweede optie kost toch een tientje of 7.
Ben ik toch op het verkeerde been gezet met 'bijgeleverde brillen', das waarschijnlijk wel knakenhandel ...
dus nee de bijgeleverde zijn geen knakendingen.
edit: die andere die meer voor brildragende mensen geschikt is kost per 2 stuks 35 euro dus vandaar term knakenbril..
[ Voor 8% gewijzigd door JoJo_nl op 15-06-2012 19:33 ]
blijkt dat jou model dat niet onthoud per input en mijne wel, na enig rondspeuren.Marcel_EA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:14:
[...]
Nee helaas maakt niks uit...
Doorknippen ben ik geen fan van.![]()
Dus ik hou het er wel gewoon op dat ik hem aanpas met het p-size knopje.
Met het tools knopje heb ik hem aangepast maar hij blijft defaulten naar 16:9
lijkt me toch hinderlijk om dat elke keer te moeten doen. er valt niets in te stellen in de snes zelf ?
Nope...
In de SNES kan je niks instellen.
Enige wat zou kunnen is de scart aanpassen. Maar daar heb ik weinig zin in.
Grote kans dat ik meer sloop dan fix.
valt mee ,, je kunt het pinnetje aan de buitenkant gewoon afbreken.Marcel_EA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:33:
Nope...
maar begrijp je onwil het ding te slopen :-)
eventueel kan je er een scartverlengkabel tussen proppen of twee blokjes met composite/s-vhs aan beide kanten en deze met tulp/svhs-kabel doorverbinden.dit omzeilt ook alle overbodige pinnetjes en je sloopt niets.
Volgens mij kan dit niet, dit heeft te maken met copy right geloof ik. voor zover ik weet is het alleen toegestaan om vanaf de bron een 5.1 geluid door te geven. Dus niet als het via een hdmi kabel naar de tv gaat en dan via een toslink kabel naar de versterker/receiver. maar DLNA durf ik niet 100% zeker te zeggen.Schweino schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:14:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Mijn huidige Samsung LCD van 3 jaar oud lust namelijk geen 5.1 door via de optical out als er een 5.1 bron via HDMI is aangesloten (slechts 2 kanalen). Hopelijk is dit bij de nieuwe modellen wel mogelijk.
wel als het geluid op de tuner binnenkomt in 5.1 dan mag het weer wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Paul1987 op 15-06-2012 21:04 ]
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
Sinds gister een UE40ES6800 in huis staan. Paar details die me wel opvallen / waar ik nog niet helemaal uitkom:
De beeld instelling gaan weer terug naar de orginele settings als je de tv van de stroom af haal?. Hebben een schakelaar voor de tv / upc mediabox aangezien die oude UPC box nogal veel stroom verbruikt in standby.
Als ik een 1080p 3d film afspeel (half OE) worden de ondertitels 2x weergegeven op het scherm. Ongeveer in het midden, en onderaan het scherm
.
Wel positief verrast dat de tv het meest HD materiaal (x264) gewoon afspeelt
.
De beeld instelling gaan weer terug naar de orginele settings als je de tv van de stroom af haal?. Hebben een schakelaar voor de tv / upc mediabox aangezien die oude UPC box nogal veel stroom verbruikt in standby.
Als ik een 1080p 3d film afspeel (half OE) worden de ondertitels 2x weergegeven op het scherm. Ongeveer in het midden, en onderaan het scherm

Wel positief verrast dat de tv het meest HD materiaal (x264) gewoon afspeelt
Ik zou eerst even de laatste firmware van internet downloaden (niet via de TV zelf), daarna kijken als die volledig ingesteld is of de settings blijven bewaard, want mijn stekkerdoos zit met een RF schakelaar en ook volledig spanningloos. Settings blijven en horen ook onthouden te blijven.Tortelli schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:20:
Sinds gister een UE40ES6800 in huis staan. Paar details die me wel opvallen / waar ik nog niet helemaal uitkom:
Als ik een 1080p 3d film afspeel (half OE) worden de ondertitels 2x weergegeven op het scherm. Ongeveer in het midden, en onderaan het scherm.
Wel positief verrast dat de tv het meest HD materiaal (x264) gewoon afspeelt.
Is de 3D content van internet? en hoe speel je dit af? zijn de ondertitels wel correct omgezet want met downloads is dat vaak idd niet in orde. Sommigen bakken die subs in 3D in de film, dat werkt wel goed.
Verwijderd
Ik heb er 4100's bij gekregen (die ook voor over de bril worden geadverteerd, nou dat is nog aardig prakken) zie ik nu, het voordeel van die lelijke 3100 is misschien de dichte zijkant voor invallend licht. Goedkoopste die ik kan vinden is 65€ voor een setje...JoJo_nl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:21:
[...]
yu daarom .. die andere kost 80 euro en was de enige vergelijkbare bril met diegene die bijgeleverd worden.
dus nee de bijgeleverde zijn geen knakendingen.
edit: die andere die meer voor brildragende mensen geschikt is kost per 2 stuks 35 euro dus vandaar term knakenbril..
Zal weinig 3D kijken in de praktijk, dus laat het maar zo.
Verwijderd
Het volgende valt mij op bij de UE40ES7610:
Als er in een donkere scene (keek gisteren de film Spoorloos op TV) ondertitels verschijnen, wordt het hele scherm een stuk lichter. Niet echt prettig.
Ik heb de twee 'noise reductors' al uitgezet, maar het euvel bestaat nog steeds (in mindere mate). Iemand een idee?
Als er in een donkere scene (keek gisteren de film Spoorloos op TV) ondertitels verschijnen, wordt het hele scherm een stuk lichter. Niet echt prettig.
Ik heb de twee 'noise reductors' al uitgezet, maar het euvel bestaat nog steeds (in mindere mate). Iemand een idee?
Controleer je video settings, zal wel ergens Dynamic aanstaan.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:49:
Het volgende valt mij op bij de UE40ES7610:
Verwijderd
Net mijn TV (40ES6800) voorzien van nieuwere firmware (1011 --> 1021)
Zappen met de smit CI+ module gaat nu wat sneller (beeld verschijnt sneller) en krijg ook niet meer "gecodeerd signaal".
jeeej
Zappen met de smit CI+ module gaat nu wat sneller (beeld verschijnt sneller) en krijg ook niet meer "gecodeerd signaal".
jeeej
Ook ffe getest, maar ik kon niet alle bestanden openen...?Ik test het verder uit.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:35:
Ook ff Serviio media server op m'n pc geinstalleerd. Werkt als een zonnetje.
Verwijderd
transcoding uitzetten hielp bij mij.ozzykillbirdy schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:04:
[...]
Ook ffe getest, maar ik kon niet alle bestanden openen...?Ik test het verder uit.
Ook geprobeert, kan geen MKVs afspelen bij mij, jammer
Ik zag power dvd ook bij de lijst staan van DLNA devices.
Ms een mogelijkheid om die te koppelen met de mediaserver.Dan zou je dvd kunnen afspelen incl het hoofdmenu en subs...?
[ Voor 29% gewijzigd door ozzykillbirdy op 17-06-2012 02:13 ]
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook allshare van samsung zelf installeren, dat werkt, maar vindt ik een draak van een programma.
Ozzy, wat voor TV heb je ??
Ik heb een 40ES6800, heb serviio in moeten stellen op een D series (E zit er nog niet in) en transcoding uit en alles werkt.
Ozzy, wat voor TV heb je ??
Ik heb een 40ES6800, heb serviio in moeten stellen op een D series (E zit er nog niet in) en transcoding uit en alles werkt.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 13:31 ]
Ik heb de ES8000.Allshare heb ik erop staan, maar ik had gehoopt met die serviio dat ik maklijk Video-ts en iso files kon streamen.Blijkbaar gaat dit niet, dan is er geen meerwaarde tov allshare.
Hoi,
Hoop dat iemand hier een oplossing weet.
Mn vader heeft onlangs de samsung ue46es8000 aangeschaft en de Bose 3-2-1 set.
Vandaag had ik hem voor vaderdag 2 muziek blu ray's gegeven zodat hij zn set even lekker kon testen.
De blu rays worden afgespeeld op een Philips BDP5180 speler die met een HDMI kabel is aangesloten op de tv en met tulpstekkers (voor de audio) zijn aangesloten op de Bose set.
Nu het probleem: Als de blu rays worden afgespeeld zit er een vertraging in het geluid via de Bose set.
Als ik het geluid gewoon over de tv afspeel dan loopt alles wel gewoon goed.
Heb een uur lopen kloten, instellingen lopen wijzigen in zowel de bose, blu ray speler en tv, maar kom er maar niet uit.
Iemand hier die dit probleem herkent en de oplossing hier voor weet??
Alvast bedankt!!
Vandaag had ik hem voor vaderdag 2 muziek blu ray's gegeven zodat hij zn set even lekker kon testen.
De blu rays worden afgespeeld op een Philips BDP5180 speler die met een HDMI kabel is aangesloten op de tv en met tulpstekkers (voor de audio) zijn aangesloten op de Bose set.
Nu het probleem: Als de blu rays worden afgespeeld zit er een vertraging in het geluid via de Bose set.
Heb een uur lopen kloten, instellingen lopen wijzigen in zowel de bose, blu ray speler en tv, maar kom er maar niet uit.
Alvast bedankt!!
Ik zou eender een optische kabel gebruiken ipv een tulpkabel, dan heb je gelijk digitaal geluid.Ik heb mijn pc verbonden naar tv met tulpkabels en heb net hetzelfde.BeLLiE schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:46:
Hoi,
Alvast bedankt!!
[ Voor 3% gewijzigd door ozzykillbirdy op 17-06-2012 16:43 ]
Ligt het aan mij of lijken er veel problemen te zijn met de software en zwartwaarden van deze serie?
Ik zat er namelijk aan te denken om er zelf een aan te schaffen, maar dan wil ik niet aan een miskoop begaan,
Mijn huidige SyncMaster2333HD (monitor met tuner) vertoont ook allerlei software mankementen en dat wil ik dus met mijn nieuwe TV voorkomen... Ik zou eigenlijk gewoon goed beeld 1080P en 2d->3d willen op een formaatje van 40" zonder backlight bleeding en dat ie randomly aangaat zonder aanleiding, is dat met instellingen of patches te fixen? En welk toestel zouden jullie me aanbevelen?
Ik zat er namelijk aan te denken om er zelf een aan te schaffen, maar dan wil ik niet aan een miskoop begaan,
Mijn huidige SyncMaster2333HD (monitor met tuner) vertoont ook allerlei software mankementen en dat wil ik dus met mijn nieuwe TV voorkomen... Ik zou eigenlijk gewoon goed beeld 1080P en 2d->3d willen op een formaatje van 40" zonder backlight bleeding en dat ie randomly aangaat zonder aanleiding, is dat met instellingen of patches te fixen? En welk toestel zouden jullie me aanbevelen?
Bwaaahhhhhh - Chewbacca
Verwijderd
Op een forum komen mensen vaak om hun problemen op te lossen, daarom zie je er zoveel. Elke TV heeft wel wat. Maar deze 40ES6800 is echt een top tv.
ja zat er ook al aan te denken idd. Morgen maar 1 aanschaffenozzykillbirdy schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:42:
[...]
Ik zou eender een optische kabel gebruiken ipv een tulpkabel, dan heb je gelijk digitaal geluid.Ik heb mijn pc verbonden naar tv met tulpkabels en heb net hetzelfde.
Ok dat begrijp ik, maar wat mijn andere 2 vragen betreft, van mij hoeven er geen bijzondere features op te zitten, gewoon een 40" scherm met een lage response time, 3d ondersteuning en weinig/geen problemen.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:33:
Op een forum komen mensen vaak om hun problemen op te lossen, daarom zie je er zoveel. Elke TV heeft wel wat. Maar deze 40ES6800 is echt een top tv.
Bwaaahhhhhh - Chewbacca
Kan iemand mij vertellen welke beeldverbeteraars je nu wel en niet moet inschakelen wanneer je via een hdmi bron invoert op je tv?
Alle filters op off.. Dynamic contrast enz gewoon uit.
Ik heb bij Ibood recent een Samsung 40 inch TV (UE40ES6570) gekocht en deze net binnen gehad. Het gaat om de volgende aanbieding:
http://nl-nl.forum.ibood...._en_2_actieve_3d_brillen/
Nu ben ik er mee aan de slag gegaan en kom tot de conclusie dat het een model is voor het Oostblok. Ik heb ook een CI+ module gekocht en dit is een Quantis. Module doet het en de zenders worden ook herkend.
Alleen de zender volgorde krijg ik niet helemaal goed, de Nederlandse zenders staan bovenaan maar de HD zenders niet. Ik zou graag NL1 HD op 1 hebben en niet op 901. Kan dit?
Bovendien vraag ik me af of ik niet beter de TV terug kan sturen nu het nog kan. Las dat er meer problemen zijn met CI+ modules en dit soort buitenlandse toestellen.
Nu ben ik er mee aan de slag gegaan en kom tot de conclusie dat het een model is voor het Oostblok. Ik heb ook een CI+ module gekocht en dit is een Quantis. Module doet het en de zenders worden ook herkend.
Alleen de zender volgorde krijg ik niet helemaal goed, de Nederlandse zenders staan bovenaan maar de HD zenders niet. Ik zou graag NL1 HD op 1 hebben en niet op 901. Kan dit?
Bovendien vraag ik me af of ik niet beter de TV terug kan sturen nu het nog kan. Las dat er meer problemen zijn met CI+ modules en dit soort buitenlandse toestellen.
Voor de 2010 en 2011 modellen is software beschikbaar zodat je zelf kunt aangeven op welke positie je de zenders wilt hebben staan. Of dat ook werkt met 2012 modellen weet ik (nog) niet, maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Dus ja .... het is jouw keuze.
SalimRMAF in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
SalimRMAF in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 18-06-2012 11:55 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bij mijn ES6710 kan je de zenders zelf indelen (met CI+ module) doormiddel van favorieten lijst aan te maken.Xiquena schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:39:
Ik heb bij Ibood recent een Samsung 40 inch TV (UE40ES6570) gekocht en deze net binnen gehad. Het gaat om de volgende aanbieding:
Ga naar de zender die je op plaats 1 in je lijst wil hebben en druk op TOOLS. Vervolgens ga je in de lijst naar beneden naar FAVORIETEN BEW. Kies hier in welke favorieten lijst je hem wil hebben bv FAVORIETEN 1 en druk dan op OK.
De eerste zender is nu toegevoegd in je eigen lijst. Doe dit vervolgens met de zender die je op keuze 2 wilt hebben enz.
Druk nu op CH LIST. Druk een aantal keer op links of rechts totdat je de favorieten lijst hebt.
Daar staan jouw zenders die je (via bovenstaande methode) hebt toegevoegd.
Succes!
Verwijderd
Er staat toch bij dat ie niet gecertificeerd is, dus dat zal geen argument zijn om hem terug te sturen. Mazzel dat het überhaupt werkt volgens mij, na raadpleging hier heb ik heel bewust een nl type gehaald (voor € 80.- meer).Xiquena schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:39:
Verwijderd
Blijf met de 7610 het volgende probleem houden:
Tijdens TV uitzendingen, maar vooral tijdens het bekijken van BD's 'dimt ' het scherm erg opvallend wanneer er geswitcht wordt tussen donkere en heldere beelden. Zelfs ondertitels verlichten het beeld hinderlijk in donkere scenes..
Is hier iets aan te doen?
Heb alle noise reductors uitstaan, de eco settings uit, dynamic contrast uit etc. ik zit behoorlijk met de handen in het haar..
Alleen in Beeld: Film lijkt dit probleem niet te bestaan..
Tijdens TV uitzendingen, maar vooral tijdens het bekijken van BD's 'dimt ' het scherm erg opvallend wanneer er geswitcht wordt tussen donkere en heldere beelden. Zelfs ondertitels verlichten het beeld hinderlijk in donkere scenes..
Is hier iets aan te doen?
Heb alle noise reductors uitstaan, de eco settings uit, dynamic contrast uit etc. ik zit behoorlijk met de handen in het haar..

Alleen in Beeld: Film lijkt dit probleem niet te bestaan..
Na een online update naar versie 1010 op een 40ES8000 blijft de tv rebooten en werkt smart tv niet lekker meer.
Weet iemand of er nog nieuwere versie zijn en of er andere bronnen zijn om aan verse firmware te komen?
Bedankt!
Weet iemand of er nog nieuwere versie zijn en of er andere bronnen zijn om aan verse firmware te komen?
Bedankt!
Je dient je TV een hard reset te geven.
Dit kun je doen vanuit het service menu, een slechte zaak dit, maar dit lostte alle problemen bij mij op.
Gr
Dit kun je doen vanuit het service menu, een slechte zaak dit, maar dit lostte alle problemen bij mij op.
Gr
Zoals knights16 al zegt. Reset geven via het service menu.cautje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:16:
Na een online update naar versie 1010 op een 40ES8000 blijft de tv rebooten en werkt smart tv niet lekker meer.
Bedankt!
Daarna de firmware updaten via USB stick. Voor jouw TV is versie 1021 inmiddels uit.
http://www.samsung.com/nl.../UE40ES6800SXXN-downloads
Volgens mij is dit nog steeds 1010, deze kun je ook via het menu van de TV downloaden en hierop loopt mijn TV niet lekker.
Nog tips?
2012.06.07
ENGELS
0.3 MB
All OS
T-ECPDEUC-1010.3
Upgrade File(USB type)
2012.06.01
Multi Language
182.16 MB
Nog tips?
2012.06.07
ENGELS
0.3 MB
All OS
T-ECPDEUC-1010.3
Upgrade File(USB type)
2012.06.01
Multi Language
182.16 MB
[ Voor 99% gewijzigd door cautje op 18-06-2012 14:38 ]
Heeft iemand anders ook lag tijdens het gamen op een PS3? Hier een UE46ES6100. Vooral met split screen lagt het hard...
TV op gamemode maakt geen verschil. De PS3 heeft dit probleem niet op een HP 23" tvtje.
TV op gamemode maakt geen verschil. De PS3 heeft dit probleem niet op een HP 23" tvtje.
Dit is niet correct. De versie die je kan downloaden via de TV loopt (haast altijd) achter.cautje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:30:
Volgens mij is dit nog steeds 1010, deze kun je ook via het menu van de TV downloaden en hierop loopt mijn TV niet lekker.
Nog tips?
2012.06.07
ENGELS
0.3 MB
All OS
T-ECPDEUC-1010.3
Upgrade File(USB type)
2012.06.01
Multi Language
182.16 MB
De versie die je kan downloaden is versie 1021!
T-MST10PDEUC-1021.0
2012.06.04
Deze is dus van 4 juni 2012 en is nieuwer dan degene die je via de TV downloadt...
[ Voor 9% gewijzigd door WRT54G op 18-06-2012 15:01 ]
Er staat alleen "Personal Video Recorder Ready – Opnemen op een USB opslag (niet Ziggo/UPC gecertificeerd)"Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:11:
[...]
Er staat toch bij dat ie niet gecertificeerd is, dus dat zal geen argument zijn om hem terug te sturen. Mazzel dat het überhaupt werkt volgens mij, na raadpleging hier heb ik heel bewust een nl type gehaald (voor € 80.- meer).
Dus niets over de CI+ module die niet zou moeten werken. Bovendien kan je binnnen zeven dagen iets terugsturen zonder opgaaf van reden als je dat op internet gekocht hebt.
Vreemd, we hebben het toch wel over de 40ES8000?
Op deze site staat nog de 1010.3
http://www.samsung.com/nl.../UE40ES8000SXXN-downloads
Kijk ik op een verkeerde pagina?
Bedankt!
Bedankt!
Verwijderd
Als je het zo leest ... ik ben weg als ik de tekst 'niet gecertificeerd' zie staan. Ging er vanuit dat dat tevens voor de CI+ gold, waarover eigenlijk helemaal weinig gezegd wordt. In het forum staat dat mensen het niet aan de praat krijgen, dus zal het geen -SXXN- versie zijn.TVL schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:03:
[...]
Er staat alleen "Personal Video Recorder Ready – Opnemen op een USB opslag (niet Ziggo/UPC gecertificeerd)"
Dus niets over de CI+ module die niet zou moeten werken. Bovendien kan je binnnen zeven dagen iets terugsturen zonder opgaaf van reden als je dat op internet gekocht hebt.
Had zelf bijna bij t-mobile shop gekocht, was ook een buitenlands model en men raadde dat af ...
Waarom dat niet werkt weet/snap ik ook niet, ik claimde eerder 'een bmw 5-serie is een bmw 5-serie of ie nu in Oostenrijk of Nederland rijdt'
Het zonder opgaaf retourneren kende ik niet, dus toch wat geleerd.
Het is inderdaad geen -SXXN- versie maar een -SXXH- versie.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:54:
[...]
Als je het zo leest ... ik ben weg als ik de tekst 'niet gecertificeerd' zie staan. Ging er vanuit dat dat tevens voor de CI+ gold, waarover eigenlijk helemaal weinig gezegd wordt. In het forum staat dat mensen het niet aan de praat krijgen, dus zal het geen -SXXN- versie zijn.
Had zelf bijna bij t-mobile shop gekocht, was ook een buitenlands model en men raadde dat af ...
Waarom dat niet werkt weet/snap ik ook niet, ik claimde eerder 'een bmw 5-serie is een bmw 5-serie of ie nu in Oostenrijk of Nederland rijdt'![]()
Het zonder opgaaf retourneren kende ik niet, dus toch wat geleerd.
Een Quantis CI+ module werkt wel maar vind het ook vaag, die dingen moeten toch overal hetzelfde werken. Bovendien vind ik dat zo'n verkoper hierop moet wijzen (duidelijk).
DE ES7000 en 8000 series hebben allemaal dezelfde firmware update tot nu toe, dus jij zit in ieder geval niet verkeerd...cautje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:43:
Bedankt!
Marcel_EA heeft het volgens mij over de 6800 serie en die heeft een andere firmware (en versie)...
[ Voor 10% gewijzigd door servies op 18-06-2012 16:03 ]
Verwijderd
2 vraagjes met hopelijk een makkelijk antwoord.
Heb net een UE46ES6800 aangeschaft.
Probleem 1
Eredivisie live geeft een zwak signaal..
Rest is ok.
Mijn vorige tv die precies op dezelfde plek stond met dezelfde bekabeling had dit niet.
Geprobeerd op te lossen door de kanalen opnieuw te laden, maar geen resultaat..
2e Samsung tv die ik ergens anders heb staan geeft WEL dit kanaal weer..
Smartcards van deze tv's onderling verwisseld, geen resultaat..
Probleem 2
Krijg geen verbinding met WIFI.
Zit een ingebouwde wireless in.
Volgens Ziggo zou ik een dongle nodig hebben... :-)
Kan aan de afstand van de TV naar het modem liggen ???
Iemand anders hier problemen mee?
Alvast bedankt.
Probleem 1
Rest is ok.
Mijn vorige tv die precies op dezelfde plek stond met dezelfde bekabeling had dit niet.
Probleem 2
Alvast bedankt.
Ik heb toch nog last van Artifacts op mijn ES6710. kan iemand met een ES model het volgende controleren:
bij afbeelden met veel verticale strepen (vaak in afleveringen van Star Trek Voyager
) en panning van de camera, dan krijg je een vertekening als er een object voor die verticale strepen zit.
bij afbeelden met veel verticale strepen (vaak in afleveringen van Star Trek Voyager
Excuses!!cautje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:43:
Bedankt!
Ik had idd de pagina van de 6800 erbij gepakt ipv de 8000.
Bij nader inziens heb je dus wel de laatste versie firmware.
Nogmaals my bad!
Geen probleem, bedankt voor de moeite van het reageren!
Verwijderd
problem 1 kan ik je niet helpen, probleem 2: je hebt geen dongle nodig, je tv heeft ingebouwde wifi.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:18:
2 vraagjes met hopelijk een makkelijk antwoord.
Probleem 1
Rest is ok.
Probleem 2
Alvast bedankt.
Gewoon je netwerk installatie goed afronden en het zou moeten werken, ( juiste netwerk (niet dat van de buren, juiste paswoord)). Let er wel op dat je geen netwerk kabel hebt aangelsoten anders schakelt wifi zich uit.
Ow ja, zorgt dat DHCP server op je router aan staat, anders krijg je TV geen IP-adres.
sux6
Verwijderd
Hmm ja, daar ben ik nu ook naar op zoek:ozzykillbirdy schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:39:
Ik heb de ES8000.Allshare heb ik erop staan, maar ik had gehoopt met die serviio dat ik maklijk Video-ts en iso files kon streamen.Blijkbaar gaat dit niet, dan is er geen meerwaarde tov allshare.
Wie kan mij vertellen hoe ik fatsoenlijk een DVD op mijn PC (lees een VIDEO_TS map, met een .ifo) kan streamen naar mijn TV ? Ik heb al diverse media servers geprobeerd, geen werkt. Je kan alleen de vob's 1 voor 1 afspelen en geen ondertitels selecteren. Menu's werken ook niet. Ik zou graag hebben dat ie 'm als een hele dvd afspelen, zoals het op m'n pc werkt als ik een .ifo dubbelklik. VLC-player speelt 'm dan perfect af.
de volgende heb ik geprobeerd:
serviio,
Tversitie
WildMediaServer
windows media player
allshare
ben benieuwd
Na een paar dagen spelen heb ik alles wel goed werken denk ik. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is de Samsung HW-E350 soundbar. Deze is aangesloten via HDMI (ARC) en werkt.
Alleen gaat hij niet automatisch aan (ik moet hem steeds handmatig aanzetten...)
Krijg hem ook niet te zien in het Anynet+ device menu?. Blijkbaar doe ik iets echt verkeerd?.
Gebruik HDMI poort 2 op de tv (ARC) en de uitgang op de HT-D350.
Alleen gaat hij niet automatisch aan (ik moet hem steeds handmatig aanzetten...)
Krijg hem ook niet te zien in het Anynet+ device menu?. Blijkbaar doe ik iets echt verkeerd?.
Geupdate naar de laatste firmware. Even afwachten of het probleem opgelost is. 3D content speel ik gewoon via USB HDD af, via smart tv. SBS subs lijken beter te functioneren overigens, op o.a. usenet is er meestal zat keuze.n00bs schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:43:
[...]
Ik zou eerst even de laatste firmware van internet downloaden (niet via de TV zelf), daarna kijken als die volledig ingesteld is of de settings blijven bewaard, want mijn stekkerdoos zit met een RF schakelaar en ook volledig spanningloos. Settings blijven en horen ook onthouden te blijven.
Is de 3D content van internet? en hoe speel je dit af? zijn de ondertitels wel correct omgezet want met downloads is dat vaak idd niet in orde. Sommigen bakken die subs in 3D in de film, dat werkt wel goed.
[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 18-06-2012 21:00 ]
Verwijderd
Ik heb toch nog last van Artifacts op mijn ES6710. kan iemand met een ES model het volgende controleren:
) en panning van de camera, dan krijg je een vertekening als er een object voor die verticale strepen zit.
Dan heb je waarschijnlijk de motion plus aan..
Dan heb je waarschijnlijk de motion plus aan..
Mijn tv ziet mijn nas wel maar als een bestand net binnen is ziet de TV deze niet. De volgende dag echter wel. Even aan en uit zetten heeft geen nut. Iemand een idee?
Bij Red Dead Redemption heb ik vaak last van micro stuttering onderaan het beeld. Heeft te maken met de refresh rate. Dit had ik ook met mijn vorige Samsung tv. Game mode verminderd dit wel.hostler schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:31:
Heeft iemand anders ook lag tijdens het gamen op een PS3? Hier een UE46ES6100. Vooral met split screen lagt het hard...
Nee hoor, zo werkt het nou eenmaal. Als je de handleiding had gelezen dan had je kunnen weten dat de soundbar alleen aan gaat - samen met de tv als deze wordt aangezet - als de soundbar met een optische kabel wordt verbonden. Doe je de Tv dan uit, dan schakelt de soundbar na 15/20 minuten vanzelf uit omdat de soundbar geen signaal ontvangt. Maar ja, daar koop je geen soundbar voor met ARC. Ik heb precies hetzelfde met mijn combinatie UE46C8700 en HW-D570.Tortelli schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:54:
Na een paar dagen spelen heb ik alles wel goed werken denk ik. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is de Samsung HW-E350 soundbar. Deze is aangesloten via HDMI (ARC) en werkt.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb die andere streepjescode die aan beide kanten staat opgestuurdDonnieB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:43:
Vraagje betreft die cache back actie:
Op de doos staan twee soorten streepjes codes. Een staat onderaan aan beide kanten en een andere streepjescode staat op een witte sticker met andere gegevens aan de zijkant van de doos. Ik neem dat ik dus die op de witte sticker moet opsturen?

Ik heb die andere wel voor de zekerheid bewaard omdat ik het dus ook niet zeker wist...
Ik heb met de samsung klantendienst contact opgenomen met de vraag of er in de toekomst een mogelijkheid is om met allshare video-ts en iso bestanden af te spelen.Ze zeiden dat ze daar mee bezig zijn.Het zou mooi zijn dat je dan geen externe mediaplayer meer nodig hebt.Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Ik draai nu 2 jaar via DNLA/Nero op een LG systeem en die kon/kan dat ook niet, zou me verbazen als dat nog komt. Allshare is precies hetzelfde toch? Je kan met Handbrake -gratis- een dvd omzetten naar .MKV wellicht helpt dat je (in sommige gevallen).ozzykillbirdy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:22:
Ik heb met de samsung klantendienst contact opgenomen met de vraag of er in de toekomst een mogelijkheid is om met allshare video-ts en iso bestanden af te spelen.Ze zeiden dat ze daar mee bezig zijn.Het zou mooi zijn dat je dan geen externe mediaplayer meer nodig hebt.Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Misschien vind iemand het leuk om mijn settings te proberen cq. van commentaar te voorzien :
1e kolom middels calibratie dvd op eerste blad hier, 2e kolom gevonden op AVS, 3e kolom zoals ik ze nu uiteindelijk heb ingesteld. (Dat warm2 kan ik echt helemaal niets mee)
Grootste punt van zorg is nu wat artifact rond de zenderlogo's, zoals wat schaduw rond 'nos' en het buitenste haakje van RTL4. Tevens is de huidkleur op de diverse zenders gewoon erg verschillend, maar die studio (sport praat) programma's zijn natuurlijk niet ideaal vanwege hun studio belichting.
Toestel is aangesloten via CI+ / UPC HD
Met er ook bij zeggen dat met 3 grote ramen achter me, ik overdag de gordijnen weer dicht (moet) doe(n)
(Dat vind ik eigenlijk meteen de allergrootste tegenvaller.)

UE40ES6100
1e kolom middels calibratie dvd op eerste blad hier, 2e kolom gevonden op AVS, 3e kolom zoals ik ze nu uiteindelijk heb ingesteld. (Dat warm2 kan ik echt helemaal niets mee)
Grootste punt van zorg is nu wat artifact rond de zenderlogo's, zoals wat schaduw rond 'nos' en het buitenste haakje van RTL4. Tevens is de huidkleur op de diverse zenders gewoon erg verschillend, maar die studio (sport praat) programma's zijn natuurlijk niet ideaal vanwege hun studio belichting.
Toestel is aangesloten via CI+ / UPC HD
Met er ook bij zeggen dat met 3 grote ramen achter me, ik overdag de gordijnen weer dicht (moet) doe(n)

UE40ES6100
Verwijderd
Yup, de huidige generatie tv's hebben allemaal geen mat scherm meer maar een glad, dat heb zo zijn nadelen.
Andere plek zoeken voor de tv ?
PS ik zie dat XBMC wel video_ts en iso kan streamen (google), mijn tv ziet dan ook de film als 1 bestand (niet als aparte vob's) maar afspelen kan ie het niet; "bestands indeling niet ondersteunt".
Misschien na een mooie software update ? ;o)
Andere plek zoeken voor de tv ?
PS ik zie dat XBMC wel video_ts en iso kan streamen (google), mijn tv ziet dan ook de film als 1 bestand (niet als aparte vob's) maar afspelen kan ie het niet; "bestands indeling niet ondersteunt".
Samsung AllShare-lek laat hackers software crashen
http://www.security.nl/ar...=rss&utm_campaign=rssfeed
http://www.security.nl/ar...=rss&utm_campaign=rssfeed
Ik heb een Samsung ue40es6100.
Weet iemand hoe ik deze terugzet naar fabrieksinstellingen?
Op de 'exit-knop' 20 sec ingedrukt houden reageert ie niet.
Weet iemand hoe ik deze terugzet naar fabrieksinstellingen?
Op de 'exit-knop' 20 sec ingedrukt houden reageert ie niet.
Een factory reset kan je uitvoeren in het service menu, welke je zo kan oproepen. De eerste methode zal wellicht de goede zijn
Witte sticker idd. Er zit ook een blauwe sticker op maar die is voor de winkelier. Je hebt de sticker nodig die een code bevat die begint met SN. Ik geef mijn klanten verder ook altijd het advies om kopie te maken van de streepjescode en ruim voldoende te frankerenDonnieB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:43:
Vraagje betreft die cache back actie:
Op de doos staan twee soorten streepjes codes. Een staat onderaan aan beide kanten en een andere streepjescode staat op een witte sticker met andere gegevens aan de zijkant van de doos. Ik neem dat ik dus die op de witte sticker moet opsturen?
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Ik heb ook ffe xbmx op mn pc geinstalleerd, nu zie ik in allshare de xbmc server, maar het lukt me niet een gedeelde map te krijgen.Kan je me zeggen waar in xbmc ik die map moet aanmaken?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:29:
Zo staat het dus niet op de promo website vermeld. Lekker duidelijk dus...Quan Vu schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:27:
[...]
Witte sticker idd. Er zit ook een blauwe sticker op maar die is voor de winkelier. Je hebt de sticker nodig die een code bevat die begint met SN. Ik geef mijn klanten verder ook altijd het advies om kopie te maken van de streepjescode en ruim voldoende te frankeren.

Verwijderd
@ozzy
Video's/library/files/add videos
ps kijk ook eens wat je allemaal met de rechter muistoets kan ....
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=110 ook wel handig
sx6
sx6
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 17:37 ]
Verwijderd
Opnemen (op USB HDD) werkt ineens niet meer, geeft melding "De opname functie (of timeshift) is niet beschikbaar. Opnieuw proberen na controle van app."
Voordat software update van 1011 naar 1021 gedaan heb werkte dat nog wel. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ? Wil eigenlijk niet terug naar 1011.
gr
Voordat software update van 1011 naar 1021 gedaan heb werkte dat nog wel. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ? Wil eigenlijk niet terug naar 1011.
gr
je kunt in iedergeval niet terugVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:58:
Opnemen (op USB HDD) werkt ineens niet meer, geeft melding "De opname functie (of timeshift) is niet beschikbaar. Opnieuw proberen na controle van app."
gr
kan je verder niet vertellen hoe je het oplost.
Verwijderd
Ik merk dat mijn externe HD is gesneuveld, als ik 'm aan m'n pc hang is ie niet meer te formateren, niet snel, en ook niet met snel uitgevinkt. Dat zal het wel zijn. De TV zag 'm ook niet meer bij sources.P33R schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:45:
[...]
je kunt in iedergeval niet terug![]()
kan je verder niet vertellen hoe je het oplost.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:13 ]
Ik had al een videomap toevegoegd op die plaats, maar krijg die niet te zien op mn tv.Ik heb dan even de files laten scannen met moviedatabase, drna kon ik de files wel zien op de tv, maar kan geen enkel openen (MKVs en video-ts). Verder vind ik xbmc prachtig, maar moet je gewoon op een HTPC zettenVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:18:
@ozzy
sx6
[ Voor 20% gewijzigd door ozzykillbirdy op 21-06-2012 01:22 ]
Ik vind het spijtig dat je ook geen uitgepakte DVD's kan bekijkenVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:35:
[...]
Ik draai nu 2 jaar via DNLA/Nero op een LG systeem en die kon/kan dat ook niet, zou me verbazen als dat nog komt. Allshare is precies hetzelfde toch? Je kan met Handbrake -gratis- een dvd omzetten naar .MKV wellicht helpt dat je (in sommige gevallen).
Ja, hij speelt een paar files in volgorde, maar je kan de ondertittels niet kiezen en bij sommige DVD's loopt het in de soep.