Samsung S2 hardeschijf NTFS werkt dus met een samsung tv (ES 6710)n00bs schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Firmware update heb ik enkel via WiFi gedaan. Weet niet welk type je hebt? sluit anders even een CAT5 kabel aan op de LAN port. Via USB zou het moeten werken (FAT32 format USB stick en NTFS).
Je kan dus ook een USB powered HDD aansluiten op de TV. Alle 2.5" nu in de winkel zijn USB powered. Op de achterzijde bij de USB aansluiting staat max Ampere dat de port kan leveren.
Wanneer je film, audio, foto materiaal op een USB/HDD hebt staan en connect, ziet de TV zelf dat dit connected is (als het goed is).
3D MKV werkt ook gewoon goed, subs nog niet getest.
Ik ookberry eggens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:43:
Ik heb de 7000 bij BCC gekocht deze week. En nu heb ik zowel links als rechts een verdonkerde rand van pak weg 5mm. Niet dat het erg aanwezig is. Maar je ziet dat het afwijkt van de rest van het scherm. Ik dit een fout of is dit een eigenschap van de televisie?
[ Voor 12% gewijzigd door P33R op 07-06-2012 20:47 ]
Ok dan. Stoort me nu minder omdat het zo hoort. Nu wild ik straks als de update klaar is. (duurt gewoon 2uur met kabe!!) De tv kalibreren. Maar ik kan de .pdf in o.p. niet downen kan iemand me hier aan helpen?
Wat ik me af vraag is of de samsung 6000 serie 3D depth control heeft?
Ik kan op internet namelijk niet echt goed vinden.
Wanneer dit niet het geval is ga je dit heel erg missen?
Specifieke modellen es6710, es6100 en de es6800
Ik kan op internet namelijk niet echt goed vinden.
Wanneer dit niet het geval is ga je dit heel erg missen?
Specifieke modellen es6710, es6100 en de es6800
depth control??? wat je niet kent mis je ook niet
Gjeg Als dit de waarheid zal zijn was je niet geboren. Ik snap wel wat je bedoeld maar ik zal toch graag nadat mijn Onkyo en Synology zijn ingeteld mijn TV instellen.
Zorg dat je een lege usb stick heb en zet daar de update op dan pakt ie hem wel. Zodra er andere files erbij staan dan ziet ie hem niet. Succes[b]RickvN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:50Maar ik krijg die firmware update niet op mijn tv
Wel niet vergeten de file eerst te extracten, veel mensen vergeten dit en plaatsen de file gelijk op de usb stick, dan werkt het niet natuurlijkTheBoneCollector schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:35:
[...]
Zorg dat je een lege usb stick heb en zet daar de update op dan pakt ie hem wel. Zodra er andere files erbij staan dan ziet ie hem niet. Succes
Verwijderd
Via wifi gaf de tv aan dat de sofware up-to-date was, keek ik op samsung site zag ik wel een nieuwe staan. Firmware ge-update via usb en als ik nu motion plus aanzet heb ik geen schokkende blu-ray meern00bs schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Firmware update heb ik enkel via WiFi gedaan. Weet niet welk type je hebt? sluit anders even een CAT5 kabel aan op de LAN port. Via USB zou het moeten werken (FAT32 format USB stick en NTFS).
Je kan dus ook een USB powered HDD aansluiten op de TV. Alle 2.5" nu in de winkel zijn USB powered. Op de achterzijde bij de USB aansluiting staat max Ampere dat de port kan leveren.
Wanneer je film, audio, foto materiaal op een USB/HDD hebt staan en connect, ziet de TV zelf dat dit connected is (als het goed is).
Aan de uniformiteit van het scherm is helaas niets veranderd, maar dat is ook een hardware probleem
Thnx die onthoud ik, morgen ff fixen dan!TheBoneCollector schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:35:
[...]
Zorg dat je een lege usb stick heb en zet daar de update op dan pakt ie hem wel. Zodra er andere files erbij staan dan ziet ie hem niet. Succes
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Bah, wat irriteer ik me aan de samsung customer service. 2 maal gemaild, 2 maal een waardeloze reactie.
Wilde ff een PDF van de NL-handleiding op normaal formaat ipv 870 pagina's.... Niemand die die zo digitaal heeft?
Wilde ff een PDF van de NL-handleiding op normaal formaat ipv 870 pagina's.... Niemand die die zo digitaal heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door RickvN op 08-06-2012 12:04 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Gisteren toevallig even de 870 pagina tellende kleine pdf doorgelezen en alle belangrijke dingen voor mij apart opgeslagen. Je kan veel overslaan en je bent er gewoon snel doorheen. Snap het probleem dus ook niet.RickvN schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:04:
Bah, wat irriteer ik me aan de samsung customer service. 2 maal gemaild, 2 maal een waardeloze reactie.
De service vanuit Samsung, dat ze weinig moeite doen voor de klanten! Ik kan er ook wel ff doorheen bladeren, maar bij 870 pagina's wordt mijn motivatie meestal geminimaliseerd.Hogader schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Gisteren toevallig even de 870 pagina tellende kleine pdf doorgelezen en alle belangrijke dingen voor mij apart opgeslagen. Je kan veel overslaan en je bent er gewoon snel doorheen. Snap het probleem dus ook niet.
Verwijderd
De update instructies (Engels) staan hier vermeld.
Zojuist ook even gedaan op mijn es6800 en binnen een paar minuten gefixt.
Dan kan ik je verzekeren dat het niet te vergelijken is met een pdf van 870 pagina's. Iedere pagina staan maar een paar regels en ook nog eens groot geschreven. Het kost je nauwelijks meer tijd dan zon 30 a 40 normale pdf'jes en dan overdrijf ik nog hoe veel het is.RickvN schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:38:
[...]
De service vanuit Samsung, dat ze weinig moeite doen voor de klanten! Ik kan er ook wel ff doorheen bladeren, maar bij 870 pagina's wordt mijn motivatie meestal geminimaliseerd.
Dit is de goede nieuwe firmware van de 6710 toch? T-MST10PDEUC-1021.0n00bs schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Ik heb die firmware draaien op mijn 6710. Draait prima bij mij!
Dan ga ik hem nu even via USB updatenMarcel_EA schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:39:
Ik heb die firmware draaien op mijn 6710. Draait prima bij mij!
Ik heb de UE40ES6570 en vraag me af of ik deze cleaner daarvoor kan gebruiken? Deze werd mij aanbevolen door de mediamarkt toen ik begin vorig jaar mijn vorige led tv daar kocht. Zijn de schermen destijds zodanig veranderd?
Het gaat trouwens exact om deze:
http://www.philips.nl/c/t...a-lcd-svc2543w_10/prd/nl/
Het gaat trouwens exact om deze:
http://www.philips.nl/c/t...a-lcd-svc2543w_10/prd/nl/
[ Voor 8% gewijzigd door DonnieB op 08-06-2012 18:15 ]
? wat is er mis met een zachte doek of een vochte zachte doek met wat dreft oidDonnieB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:25:
Ik heb de UE40ES6570 en vraag me af of ik deze cleaner daarvoor kan gebruiken? Deze werd mij aanbevolen door de mediamarkt toen ik begin vorig jaar mijn vorige led tv daar kocht. Zijn de schermen destijds zodanig veranderd?
http://www.usa.philips.co...asma-lcd-svc2543w_27/prd/
Geen idee. Maar mijn tv had wat vuil op het scherm dus heb ik een beetje van die cleaner gebruikt om dat weg te vegen.
Nu lees ik echter verhalen dat dit soort cleaners die zijn gemaakt voor lcd schermen soms het scherm kunnen beschadigen? Hoe zou ik dit kunnen controleren?
Nu lees ik echter verhalen dat dit soort cleaners die zijn gemaakt voor lcd schermen soms het scherm kunnen beschadigen? Hoe zou ik dit kunnen controleren?
Ik ben van plan om de Samsung ES6800 te gaan kopen. Nu ben ik al een aantal dagen me aan het verdiepen in dit model maar ik zit nog met 1 vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Als je een hdd koppelt aan de es6800, welke codecs/video formaten kan de tv vanaf de hdd dan afspelen? Zit nog te twijvelen om evt nog een ac ryan aan te schaffen..
Hallo ik heb een vraag die nos app werkt niet live wedstrijd polen griekenland je kon zogenaamd kijken
Tnx voor de aanvullingozzykillbirdy schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:51:
Wel niet vergeten de file eerst te extracten, veel mensen vergeten dit en plaatsen de file gelijk op de usb stick, dan werkt het niet natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door TheBoneCollector op 08-06-2012 20:32 ]
Top!Dacuuu schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:56:
[...]
En gelukt. Eitje! Maar nergens een changelog te vinden?
Nee, ik ben hem nog niet tegen gekomen...
Ik heb woensdag de UE40ES8000 gekocht bij Media Markt met inwisselactie (-320) en cashback (-100). Mooie TV en de voice commands werken echt. Bediening via handbewegingen is een leuke gadget maar neem ik verder niet serieus. Speelt via USB direct mijn films DivX, AVI, MOV, MKV. Zelfs 3D SBS MKV werkt meteen. Erg tevreden ook over beeld. Snap alleen nog niet wat ik moet met die IR Blaster.
Echter...
Vandaag kreeg ik een automatische firmware update, versie 1010, en sindsdien heb ik wat problemen. De update was volgens mij prima verlopen maar de TV start af en toe spontaan opnieuw op (uit en weer aan). Regelmatig werkt er geen enkele afstandsbediening of voice command meer en lijkt het opstarten van de smart hub te hangen.
Komt dit bekend voor? Zal ik maar terug proberen te gaan naar vorige firmware (als ik die kan vinden)?
Kan ik nog ergens zaken resetten?
Advies?
Echter...
Vandaag kreeg ik een automatische firmware update, versie 1010, en sindsdien heb ik wat problemen. De update was volgens mij prima verlopen maar de TV start af en toe spontaan opnieuw op (uit en weer aan). Regelmatig werkt er geen enkele afstandsbediening of voice command meer en lijkt het opstarten van de smart hub te hangen.
Komt dit bekend voor? Zal ik maar terug proberen te gaan naar vorige firmware (als ik die kan vinden)?
Kan ik nog ergens zaken resetten?
Advies?
Heb ik ook gehad met mijn Es7000. Wat bij mij werkte was de tv resetten vanuit het service menu. Daarna waren alle problemen bij mij weg.
Gisteren vroeg iemand of je met een toetsenbord kon werken op de tv, toen zei ik al dat ik hoorde dat het goed ging. Ik heb vanavond de Logitech K400 gekocht en ik kan nu bevestigen dat het top werkt! Lekker makkelijk zo als je in bed ligt, vooral het internetten zelf.
Ik word toch echt langzaam gek. Als mijn TV aangestuurd wordt via mijn PC-HDMI (ATi 6850) dan stottert het beeld als een getikte (ja tv settings staan goed).
Via mijn HDX1080 mediatank is het een stuk minder, maar ook dan nog om de zoveel frames stottert het beeld en dat is echt enkel met deze TV, niet wanneer ik een andere TV aansluit.
Bij wie komt dit bekend voor? want word er echt para van!
Via mijn HDX1080 mediatank is het een stuk minder, maar ook dan nog om de zoveel frames stottert het beeld en dat is echt enkel met deze TV, niet wanneer ik een andere TV aansluit.
Ik heb de es8000 ook aangesloten op de pc via HDMI1.4.Ik heb ook ATI 8650.Als ik een MKV afspeel heb ik ook stotterend beeld.Met dvd bijna niets.Ook als ik bv een venster sleep naar de tv merk ik een lag op de tv(schokkerige bewegingen).Ik dacht eerst dat dit aan mn videokaart lag, maar met mn vorige tv had ik dit niet.Ook heb ik precies een vertraging met het beeld/geluid.Synchronisatie met beeld/geluid is niet perfect.Mijn HDMI kabel is wel 15meter.n00bs schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:25:
Ik word toch echt langzaam gek. Als mijn TV aangestuurd wordt via mijn PC-HDMI (ATi 6850) dan stottert het beeld als een getikte (ja tv settings staan goed).
[ Voor 7% gewijzigd door ozzykillbirdy op 09-06-2012 02:53 ]
Als ik van mijn laptop stream met HDMI 1.4 naar de TV, dan merk ik het ook. Nu alleen nog even met youtube gekeken, maar merk dat het beeld lichtelijk hapert als het snel gaat, erg irritant soms inderdaad. Vooral als je er op gaat letten!ozzykillbirdy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:51:
[...]
Ik heb de es8000 ook aangesloten op de pc via HDMI1.4.Ik heb ook ATI 8650.Als ik een MKV afspeel heb ik ook stotterend beeld.Met dvd bijna niets.Ook als ik bv een venster sleep naar de tv merk ik een lag op de tv(schokkerige bewegingen).Ik dacht eerst dat dit aan mn videokaart lag, maar met mn vorige tv had ik dit niet.Ook heb ik precies een vertraging met het beeld/geluid.Synchronisatie met beeld/geluid is niet perfect.Mijn HDMI kabel is wel 15meter.
Hoe zit het met clouding en backlight bleeding bij de 2012 modellen? Na een D6750 en een D8000 die dat allebij hadden, en niet te zuinig ook, heb ik nu bijna 1 jaar een Sony HX920 die daar geen last van heeft. Maar toch trekt een Samsung tv me nog wel, misschien ga ik switchen....
6710 heeft aardig clouding. onder in het midden van het scherm een beste vlek. En linksboven een best grote vlek. Ik zie het alleen maar bij echt donkere scenes..dynax schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:49:
Hoe zit het met clouding en backlight bleeding bij de 2012 modellen? Na een D6750 en een D8000 die dat allebij hadden, en niet te zuinig ook, heb ik nu bijna 1 jaar een Sony HX920 die daar geen last van heeft. Maar toch trekt een Samsung tv me nog wel, misschien ga ik switchen....
Ik heb bij de ES8000 nagenoeg geen clouding. Het ligt natuurlijk wel aan hoe je instellingen zijn. Vind de clouding sterk verbeterd na firmware update 1010.3 zie tijdens zappen (zwart scherm) geen clouding meer en dat zag ik wel voor de update.dynax schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:49:
Ik heb GEEN clouding wanneer op de beeldmodus op standard/natural of dynamic heb staan.
Ga ik naar 3d modus of MOVIE mode, dan heb ik onderaan, midden-links een wolkje.
Het nadeel van de standard modus is dat je hier geen 10p calibratie hebt.
Ga ik naar 3d modus of MOVIE mode, dan heb ik onderaan, midden-links een wolkje.
Het nadeel van de standard modus is dat je hier geen 10p calibratie hebt.
Net na de fitness update er ook even op gezet, inderdaad peanuts.
En voor de mensen die zo een big-issue maakte van de pathé app, die is er nu + inhoud (eerst stond er niets in de app).
Ook de NOS-sport app is er nu met inhoud.
Ik denk, ik zeg het even, heb het nog niemand zien posten; zo wel, mijn excuses
En voor de mensen die zo een big-issue maakte van de pathé app, die is er nu + inhoud (eerst stond er niets in de app).
Ook de NOS-sport app is er nu met inhoud.
Ik denk, ik zeg het even, heb het nog niemand zien posten; zo wel, mijn excuses
[ Voor 16% gewijzigd door RickvN op 09-06-2012 13:41 ]
Maar werkt de Pathé app wel goed? Op mijn Tv (2010 model) werkt het namelijk niet meer. Kan een film bestellen, betalen en vervolgens niets. NOT NICE. Hetzelfde geldt voor MovieMax. Volgens MovieMax komt er vandaag een update en zou het weer moeten werken.
ps. Omdat beide apps niet werken lijkt het er verdacht veel op dat beide VOD aanbieders iets gemeenschappelijks hebben. Wellicht sluizen ze gebruikers door naar dezelfde database met films?
ps. Omdat beide apps niet werken lijkt het er verdacht veel op dat beide VOD aanbieders iets gemeenschappelijks hebben. Wellicht sluizen ze gebruikers door naar dezelfde database met films?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Vond hem gister ook tergend langzaam, opstarten en bijwerken ... na een tijdje wifi settings opnieuw gedaan en toen ging het als een malle. Moet ik elke 24 uur die tv laten reconnecten, tis net of hij de settings niet onthoud?RickvN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:47:
[...]
Ik vind zelf ook dat de apps lekker snel werken, enige kutte aan mijn tv vind ik de snelheid met internet, maar dat ligt puur aan onze router en kan zolang ik thuis woon niet heel veel aan veranderen denk ik.
Via diagnostiek zie ik wel verbinding met de router en geen verbinding met internet, als ik daar 2x 'opnieuw' kies, heb ik wel 2 groene vinkjes.
Heb 2 jaar gelee een noname (BTC?) toetsenbord gekocht op mp voor 20 euro en dat werkt ook prima.
Heeft iemand recent een ervaring om bij MM de ''inwisselactie'' en cashback te krijgen op een ES6710 of 6100? Ben benieuwd of het de moeite waard is om daarheen te gaan.
Thx!
Thx!
Verwijderd
Als ik het goed lees heb ik vorige week netto/netto 15.- meer betaald voor de 40E6100, noem het maar een actie ... (Misschien dat het wel wat extra scheelt bij duurdere / grote modellen)keanu_ schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:12:
Heeft iemand recent een ervaring om bij MM de ''inwisselactie'' en cashback te krijgen op een ES6710 of 6100? Ben benieuwd of het de moeite waard is om daarheen te gaan.
Thx!
Ik had hem net in huis toen ik 's avonds die Saturn actie op tv zag, dat scheelde 13.-- als ze hem hadden gehad, want hij was niet op voorraad...
Edit: zie nu dat mijn leverancier ook weer 3 joeten goedkoper is
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 16:24 ]
En wat was voor jou de belangrijkste reden om voor de 6100 te gaan(naast de prijs..)? Ik twijfel of de ''extra opties'' van de 6710/6800 het nou wel waard zijn!Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:22:
[...]
Als ik het goed lees heb ik vorige week netto/netto 15.- meer betaald voor de 40E6100, noem het maar een actie ... (Misschien dat het wel wat extra scheelt bij duurdere / grote modellen)
Ik had hem net in huis toen ik 's avonds die Saturn actie op tv zag, dat scheelde 13.-- als ze hem hadden gehad, want hij was niet op voorraad...
Edit: zie nu dat mijn leverancier ook weer 3 joeten goedkoper isje kan ook niet kopen he
Verwijderd
Voor mij echt de prijs i.c.m. het design, de voet vind ik namelijk zoveel mooier dan die van de D-serie. Kocht 5 jaar gelee een Sony 32V2000 voor 1699.- die na 4 maanden 500.- goedkoper was en ben daar lang bedroeft over geweest. Koop dus niets geen dure tv meer, maar vervang liever na 3/4 jaar voor de nieuwste snufjes. (En das weer meer voor de heb, want ik vraag me af hoe vaak ik daadwerkelijk ga browsen op mijn tv, daar (bijv. facebook) heb ik al een pc en een telefoon voor.)keanu_ schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:52:
[...]
En wat was voor jou de belangrijkste reden om voor de 6100 te gaan(naast de prijs..)? Ik twijfel of de ''extra opties'' van de 6710/6800 het nou wel waard zijn!
Ik geloof direct dat een 400mhz ultra clear panel zoals in de 6800 (iets) beter is, maar de 6100 bied mij voldoende techniek in een heel mooi jasje voor een hele prima prijs. Komende vanaf de v2000 ga ik er technisch al op vooruit...
(Het is natuurlijk vloeken in de technische specs kerk hier, maar die Sony 50hz had icm met HD UPC ook een prima beeld, dus al die motion flow engines zeggen mij ook niet zoveel, daarnaast is het best raar om een prima tv zo in de schuur te zetten, dat doe ik over 4 jaar dus liever met een dingetje van 650.--
Bedankt voor je antwoord.
Ik moet toegeven dat ik me teveel blindstaar op de specs
De 6100 zwart is in mijn ogen mooier dan 6710 wit. De 6800 zwart is daarboven gewoon te duur.
De 400hz CMR vs 200hz CMR, en wel of geen microdimming, zullen voor mij, als gematigde TV kijker denk ik niet een groot verschil gaan maken.
Ik moet toegeven dat ik me teveel blindstaar op de specs
De 6100 zwart is in mijn ogen mooier dan 6710 wit. De 6800 zwart is daarboven gewoon te duur.
De 400hz CMR vs 200hz CMR, en wel of geen microdimming, zullen voor mij, als gematigde TV kijker denk ik niet een groot verschil gaan maken.
HALLO die www.nos.nl/eklive op mijn.tv geeft aan.oud flashplayer wordt niet ondersteund iemand zelfde probleem
Verwijderd
Wellicht off-topic maar misschien kunnen jullie mij helpen, ik heb een Samsung tv, Samsung blurayen Samsung receiver aangeschaft, maar er ligt slechts 1 UTP kabel bij de tv, 2 erbij trekken gaat helaas niet lukken, wat kan ik dan het beste aanschaffen, een UTP hub of switch?
Wat werkt het makkelijkst, plug & play?
Wat werkt het makkelijkst, plug & play?
Verwijderd
Hallo Allen
Ik heb een es8000 en als ik video afspeel vanuit het thuisnetwerk (allshare overal geinstalleerd) dan kan ik deze niet vooruitzappen.
Enkel de video die op een USB harddisk staat en op de tv is aangesloten, kan dit wel. De video die hierop staat is ook niet opgenomen met de es8000. Het zijn Mpeg2 files van op een Hauppauge tvkaart.
Is dit bij jullie ook zo? Of beter,hoe kan ik dit oplossen?
Ericv
Ik heb een es8000 en als ik video afspeel vanuit het thuisnetwerk (allshare overal geinstalleerd) dan kan ik deze niet vooruitzappen.
Enkel de video die op een USB harddisk staat en op de tv is aangesloten, kan dit wel. De video die hierop staat is ook niet opgenomen met de es8000. Het zijn Mpeg2 files van op een Hauppauge tvkaart.
Is dit bij jullie ook zo? Of beter,hoe kan ik dit oplossen?
Ericv
Bedankt voor je suggestie. Ik heb een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw geconfigureerd. Probleem is niet weg. Ik heb nog steeds dat de TV spontaan uit en weer aan gaat en dat de afstandsbedieningen niet meer werken.8ballvin schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:17:
Heb ik ook gehad met mijn Es7000. Wat bij mij werkte was de tv resetten vanuit het service menu. Daarna waren alle problemen bij mij weg.
Heeft iemand een link naar een oudere firmware voor de ES8000 dan 1010.3?
Ik wil weer terug naar af.
Bedoelde je overigens wel de reset die onder ondersteuning -> zelfdiagnose -> resetten zit?
Ik weet niet wat je bedoelt met het "service" menu.
Verwijderd
Sinds een paar dagen de UE-55ES7000 in mijn bezit. Vreemd dat hij echter in het tjechisch opstart.
Op dat moment had ik nog niets in de gaten. De taal ingesteld op Nederlands en alles werkt gewoon.
Omdat ik in het buitengebied woon,kijk ik via de satelliet en ik heb hiervoor een HD abonnement bij CD. En nu komt het. Ik wil de zenders binnenhalen, maar mis hiervoor een aantal zaken. Ik kan bij land alleen kiezen voor oostblok landen of anders. Dan kan ik niet voor Canal Digitaal kiezen en de HD zenders inhalen.
Inmiddels uren gelezen, maar nog geen oplossing gevonden. Wat kan ik doen?
Is het mogelijk om alle instellingen zo aan te passen dat ik softwarematig een nl toestel krijg? Dan zou ik wel de zenders kunnen inhalen.
Ik ben ook aan het zoeken geweest naar een kanalenlijst in het scm formaat zodat ik deze misschien kan importeren, maar deze nog niet gevonden.
Helaas heb ik me niet voldoende ingelezen voordat ik de tv kreeg, anders was ik wel alerter geweest op de mogelijkheid van een EU toestel. Blijf het wel vreemd vinden dat ze zo verkocht worden in Nederland.
Wie kan mij verder helpen?
Op dat moment had ik nog niets in de gaten. De taal ingesteld op Nederlands en alles werkt gewoon.
Omdat ik in het buitengebied woon,kijk ik via de satelliet en ik heb hiervoor een HD abonnement bij CD. En nu komt het. Ik wil de zenders binnenhalen, maar mis hiervoor een aantal zaken. Ik kan bij land alleen kiezen voor oostblok landen of anders. Dan kan ik niet voor Canal Digitaal kiezen en de HD zenders inhalen.
Inmiddels uren gelezen, maar nog geen oplossing gevonden. Wat kan ik doen?
Is het mogelijk om alle instellingen zo aan te passen dat ik softwarematig een nl toestel krijg? Dan zou ik wel de zenders kunnen inhalen.
Ik ben ook aan het zoeken geweest naar een kanalenlijst in het scm formaat zodat ik deze misschien kan importeren, maar deze nog niet gevonden.
Helaas heb ik me niet voldoende ingelezen voordat ik de tv kreeg, anders was ik wel alerter geweest op de mogelijkheid van een EU toestel. Blijf het wel vreemd vinden dat ze zo verkocht worden in Nederland.
Wie kan mij verder helpen?
Ik had ook last van stotterende beelden tijdens het afspelen van blu-ray films op 24p. De firmware vanaf 1017 heeft dit probleem echter volledig opgelost, dus ik kan weer ademen.n00bs schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:25:
Als ik mijn tv (6570) op de pc aansloot dan stotterde het beeld juist veel minder toen ik er nog last van had.
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:51:
[...]
Ik heb de es8000 ook aangesloten op de pc via HDMI1.4.Ik heb ook ATI 8650.Als ik een MKV afspeel heb ik ook stotterend beeld.Met dvd bijna niets.Ook als ik bv een venster sleep naar de tv merk ik een lag op de tv(schokkerige bewegingen).Ik dacht eerst dat dit aan mn videokaart lag, maar met mn vorige tv had ik dit niet.Ook heb ik precies een vertraging met het beeld/geluid.Synchronisatie met beeld/geluid is niet perfect.Mijn HDMI kabel is wel 15meter.
Ik heb ook ongeveer 15 meter HDMI. Maar misschien is er toch een issue met de HDMI porten vooral vanaf een externe videokaart. Misschien dat we dit gezamelijk als issue kunnen indienen. Lijkt me niet onmogelijk middels firmware dit op te lossen. Video via youtube op de TV zelf en digitenne is redelijk zuiver.RickvN schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:19:
[...]
Als ik van mijn laptop stream met HDMI 1.4 naar de TV, dan merk ik het ook. Nu alleen nog even met youtube gekeken, maar merk dat het beeld lichtelijk hapert als het snel gaat, erg irritant soms inderdaad. Vooral als je er op gaat letten!
mbt het service menu had ik het topic niet goed gelezen.ArthurDent2002 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:37:
[...]
Bedankt voor je suggestie. Ik heb een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw geconfigureerd. Probleem is niet weg. Ik heb nog steeds dat de TV spontaan uit en weer aan gaat en dat de afstandsbedieningen niet meer werken.
Heeft iemand een link naar een oudere firmware voor de ES8000 dan 1010.3?
Ik wil weer terug naar af.
Bedoelde je overigens wel de reset die onder ondersteuning -> zelfdiagnose -> resetten zit?
Ik weet niet wat je bedoelt met het "service" menu.
Begrijp nu dat je in het service menu kan komen door in standby op Info+Menu+Mute+power te drukken. Ik ga het meteen proberen.
Bij mij ook alleen maar schokkerig beeld bij HD content via HDMI nr tv, de rest werkt goed.We kunnen idd dit issue gezamelijk doorgeven aan samsung.Ik heb je een DM verstuurd.n00bs schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:11:
[...]
[...]
Ik heb ook ongeveer 15 meter HDMI. Maar misschien is er toch een issue met de HDMI porten vooral vanaf een externe videokaart. Misschien dat we dit gezamelijk als issue kunnen indienen. Lijkt me niet onmogelijk middels firmware dit op te lossen. Video via youtube op de TV zelf en digitenne is redelijk zuiver.
Gaan we hierover mailen dan, of hoe willen jullie dit bij Samsung wegleggen?
Goed idee verder! Denk dat als we.dit gezamenlijk aankaarten, dit nog wel eens verholpen kan worden.
Goed idee verder! Denk dat als we.dit gezamenlijk aankaarten, dit nog wel eens verholpen kan worden.
Verwijderd
Heb de UE40ES6710S sinds afgelopen donderdag hangen. Erg mooi apparaat, ook als hij uitstaat een plaatje.
Na het correct installeren van de zenders (ook geverifieerd bij Ziggo die 'verder helaas ook niets voor mij kan doen''), eerst installeren, daarna Ziggo CAM module erin en authenticatie en dan vervolgens smartcard erin. Alles werkt, maar..
Ik heb het volgende probleem: Na het aanzetten van de TV bevriest de zender waarin de TV wordt gestart na ongeveer een minuut (je kunt de klok erop gelijk zetten), gaat vervolgens het scherm op zwart (en dat blijft het ook) en verschijnt de mededeling dat de zender gecodeerd is. Als ik daarna heen en weer zap kan ik rustig TV de hele avond kijken zonder deze melding verder weer te krijgen. Iemand een idee?
Daarnaast misschien een wat 'domme vraag' : ik zie op de Samsung site zowel 'firmware' als 'software' staan. Wat moet ik hebben, beide?
Via het netwerk geeft de TV zelf aan dat er niet geupdate hoeft te worden, maar de Samsung-site geeft T-MST10PDEUC- 1021.0 aan terwijl mijn TV de software T-MST10PDEUC-1014.1, BT-G bezit.
Bij voorbaat dank!
Na het correct installeren van de zenders (ook geverifieerd bij Ziggo die 'verder helaas ook niets voor mij kan doen''), eerst installeren, daarna Ziggo CAM module erin en authenticatie en dan vervolgens smartcard erin. Alles werkt, maar..
Ik heb het volgende probleem: Na het aanzetten van de TV bevriest de zender waarin de TV wordt gestart na ongeveer een minuut (je kunt de klok erop gelijk zetten), gaat vervolgens het scherm op zwart (en dat blijft het ook) en verschijnt de mededeling dat de zender gecodeerd is. Als ik daarna heen en weer zap kan ik rustig TV de hele avond kijken zonder deze melding verder weer te krijgen. Iemand een idee?
Daarnaast misschien een wat 'domme vraag' : ik zie op de Samsung site zowel 'firmware' als 'software' staan. Wat moet ik hebben, beide?
Via het netwerk geeft de TV zelf aan dat er niet geupdate hoeft te worden, maar de Samsung-site geeft T-MST10PDEUC- 1021.0 aan terwijl mijn TV de software T-MST10PDEUC-1014.1, BT-G bezit.
Bij voorbaat dank!
Software is bijv. All-share om je tv te updaten heb jij ''Firmware'' nodigVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:39:
Heb de UE40ES6710S sinds afgelopen donderdag hangen. Erg mooi apparaat, ook als hij uitstaat een plaatje.
Bij voorbaat dank!
Downloaden, extracten op je USB en zo moet het wel goed komen
wie weet wordt je probleem met cam module wel opgelost
[ Voor 7% gewijzigd door jackzonztyl op 10-06-2012 13:07 ]
Verwijderd
Bedankt jackzonztyl, dan ga ik dat vanavond eens even via de usb proberen. Hoop dat daardoor het gedoe met de CAM-module van Ziggo is opgelost inderdaad. Zal dat hier sowieso wel even laten weten.
Is het dan nog goed om alsnog die software daarna ook te updaten, of zit die geïntegreerd in deze nieuwere firmware/ is dat niet nodig?
Is het dan nog goed om alsnog die software daarna ook te updaten, of zit die geïntegreerd in deze nieuwere firmware/ is dat niet nodig?
Graag gedaanVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:22:
Bedankt jackzonztyl, dan ga ik dat vanavond eens even via de usb proberen. Hoop dat daardoor het gedoe met de CAM-module van Ziggo is opgelost inderdaad. Zal dat hier sowieso wel even laten weten.
Bedoel je software van samsung.com?
Die is bedoeld voor op de computer om zo films/videos te streamen via All-Share naar je tv
voor de rest zullen je Apps op de tv wel zelf updaten als er een nieuwe versie beschikbaar is
Laat indd weten of de bug is opgelost ben benieuwd succes vanavond!
Verwijderd
Hier met UPC Ci+ op de 40Es6100 heb ik dat gister ook opgemerkt. Alleen niet na een minuut, maar direct. Even heen en weer zappen en het is wel opgelost, maar vreemd is het wel. Overigens is het zappen met die module wel super traag, duurt zeker 10 sec op de HD kanalen eer je beeld ziet.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:39:
Ik heb een Synology nas in de meterkast staan. Maar via Allshare zie ik de .mkv bestanden die daar opstaan er niet tussen staan. Kan de 46ES7000 geen .mkv bestanden afspelen?
Toevallig van het weekend even door de handleiding gebladerd, en zag staan dat je wel .mkv bestanden zou moeten kunnen afspelen.
Verwijderd
Bedankt wederom, het blijkt idd de firmware te zijn geweest. Met de nieuwe (van 1014.1 naar 1021.0) firmware is alles opgelost! De zender blijft gewoon opstaan na het aanzetten van de TV.jackzonztyl schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:09:
[...]
Laat indd weten of de bug is opgelost ben benieuwd succes vanavond!
Tevens is het 24p probleem dat ik had met de PS3 en Dune mediaplayer i.c.m. met de Motion plus settings van de TV opgelost. Het beeld stotterde met 24p op de bronapparaten op 'aan'. Heb ze weer op 'aan' gezet na deze nieuwe firmware en het beeld loopt weer erg smooth met True Motion standaard en True Motion LED aan.
Ben dus erg blij met deze update, die ik via de USB heb uitgevoerd. Nogmaals dank!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 22:06 ]
Het is gelukt moest de nas opnieuw indexeren. Is het mogelijk om via de hdmi die van de reciever naar de tv loopt (dus eigelijk als uitgang van de Onkyo 414) het geluid toch in de reciever te krijgen?
En inderdaad na dat het eindelijk was gelukt om in het service menu ook daadwerkelijk reset te drukken zijn mijn problemen met spontane reboots en niet werkende afstandsbedieningen, weg.ArthurDent2002 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:32:
[...]
mbt het service menu had ik het topic niet goed gelezen.
Begrijp nu dat je in het service menu kan komen door in standby op Info+Menu+Mute+power te drukken. Ik ga het meteen proberen.
@ ArthurDent2002
Mooi dat is ook weer opgelost dan.
Even iets anders, als ik een film aan het kijken ben wil het nog wel is voorkomen dat er wat tussendoor komt. Ik zet de film dan op pauze en wil dan bv na het eten weer verder kijken. Is er een manier om alleen het beeld uit te schakelen? Het zou moeten kunnen, want als ik met mijn Tablet de dual view app gebruik kun je het beeld van de tv ook op zwart zetten, zodat je alleen op je Tab kan kijken. De rest blijft dan actief.
Iemand een idee?
Even iets anders, als ik een film aan het kijken ben wil het nog wel is voorkomen dat er wat tussendoor komt. Ik zet de film dan op pauze en wil dan bv na het eten weer verder kijken. Is er een manier om alleen het beeld uit te schakelen? Het zou moeten kunnen, want als ik met mijn Tablet de dual view app gebruik kun je het beeld van de tv ook op zwart zetten, zodat je alleen op je Tab kan kijken. De rest blijft dan actief.
Iemand een idee?
De eco mode ofzoiets geeft de mogelijkheid om je scherm te dimmen en ook uit te zetten.8ballvin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:55:
@ ArthurDent2002
Iemand een idee?
Verwijderd
De TV onthoudt waar je gebleven bent bij een film (via allshare (draadloos of bedraade verbinding met PC) of USB-stick)8ballvin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:55:
@ ArthurDent2002
Iemand een idee?
Je kunt de tv dus gewoon even uitzettten en/of de film stoppen...
Je moet wel weer ff de film opzoeken daarna.
Wellicht is deze vraag al in deze topic ergens beantwoord, maar wanneer komt de UE65ES8000 naar Nederland. Dus niet de 55 inch maar de 65 inch versie. Ik zie een aantal webshops die de UE65ES8000 al aanbieden, maar waar 4 weken geleden het bericht "verwachting over 5 dagen" stond, staat deze informatie er nog steeds.
Heb grote interesse in de ES7000 of de ES8000 versie.
In de beginpost even gekeken naar de verschillen.
De voet die verschillend is, voor mij van geen toepassing aangezien hij zou opgehangen worden.
Welke zijn de touch bedieningen? en wat is de local dimming techniek.
Iemand met nog meer verschillen??? of extra advies.
De voet die verschillend is, voor mij van geen toepassing aangezien hij zou opgehangen worden.
Ik probeer mijn es7000 te kalibreren met de DVD op de playstation. Maar zoals de heren in het filmpje op OP al aangeven is er iets wat de de helderheid reduceerd. Terwijl ik volgens mij alles op zowel Playstation als de TV wat er mee te maken kan hebben heb uitgeschakeld. Zijn er mensen die wel bij de Black Clipping benden de 16 kunnen komen?
Ik heb uiteindelijk in de Winkel voor de ES8000 gekozen puur omdat het prijsverschil bij de Media Markt steeds kleiner werd. De Wisselactie bij Media Markt leverde meer op en de cashback is hoger. Ik kon in de winkel geen verschil in de pro en ultimate micro-dimming technologie zien. De verkoper had een verhaal over dat de CPU frequency op de ES8000 hoger zou zijn. Ik dacht toen al dat het een broodje aap was.shevchenko schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:59:
Heb grote interesse in de ES7000 of de ES8000 versie.
Dus ik hoop zelf nog de meerwaarde van de 8000 tov 7000 te zien maar ben wel erg tevreden nu dat de laatste update eindelijk werkt. Overigens de handbediening is alleen een gimick. Het werkt maar je krijgt binnen de kortste keren kramp. Spraakbedeining werkt echt.
Verwijderd
Probeer op dit moment een keuze te maken tussen de 2011(D) serie en de 2012(ES) modellen. In principe koop je een D7000 voor hetzelfde geld als een ES6500, maar wat mis ik dan? Betere microdimming en een betere processor? Is dat de meerprijs waard? Ik hoor ook meningen die de D serie verkiezen door de reflectie in de ES modellen. Zelfs als je puur de specs naast elkaar legt is er weinig verschil.
Kan iemand me hier een wat advies in geven want ik vind weinig vergelijking tussen deze deze modellen.
Kan iemand me hier een wat advies in geven want ik vind weinig vergelijking tussen deze deze modellen.
Tja dat is vaak een persoonlijk keuze.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:30:
Probeer op dit moment een keuze te maken tussen de 2011(D) serie en de 2012(ES) modellen. In principe koop je een D7000 voor hetzelfde geld als een ES6500, maar wat mis ik dan? Betere microdimming en een betere processor? Is dat de meerprijs waard? Ik hoor ook meningen die de D serie verkiezen door de reflectie in de ES modellen. Zelfs als je puur de specs naast elkaar legt is er weinig verschil.
Ik bijvoorbeeld twijfelde tussen de D6xxx en de ES6xxx
Ben uiteindelijk toch maar voor de ES gegaan, omdat het het nieuwste model betrof, en er acties waren.
Qua beeldkwaliteit verschilt het natuurlijk minimaal, als je alleen op de specs afgaat.
Over reflectie kan ik niet meepraten, vond het in het in de winkel (MM) nagenoeg hetzelfde tussen deze modellen.
Succes met je koop!
Ik ben even snel door het forum gegaan maar kwam het niet tegen.
Is er een groot verschil tussen de 200hz en 400hz?
Ik zit te denken aan de es6100 serie of de 6710......
alvast bedankt:)
Verwijderd
ik heb een es6xxx, youtube hapert hier om de 5 minuten... geluid en beeld lopen dan een seconde of 10 niet synchroon, na ongeveer 10 seconden loopt het wel weer vanzelf goed.
meer mensen hier last van? is er een (toekomstige) oplossing?
in de winkel werd ik al op dit probleem gewezen, maar ik merk dat ik me er meer aan irriteer als gedacht.
in de winkel werd ik al op dit probleem gewezen, maar ik merk dat ik me er meer aan irriteer als gedacht.
Kan iemand uitleggen wat de zogeheten coating dat op deze schermen zou zitten inhoudt? Is dit een laagje plastic dat over het scherm zit en hoe kan je dit zien?
Van het weekend heb ik een ES6100 gekocht, en twijfelde ook met de es6710.exi22 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
Ik ben even snel door het forum gegaan maar kwam het niet tegen.
In de winkel viel mij geen verschil op, en als gematigde tv kijker, zal ik het verschil waarschijnlijk ook niet eens zien.
Op basis van de prijs en de toch zeer goede functies binnen de 6 serie, ben ik daarom gewoon voor de 6100 gegaan. Ik vond de hogere prijs voor die spec bump niet waard.
Volgens mij heeft die hele nieuwe range last van hapers, vraag me alleen af of dit ook op Samsung panelen net zo erg aanwezig is. Valt mij dus ook op en oudere modellen hebben hier echt geen last van. Samsung NL snapt weinig van mijn technische verhaal, dus vergeet die support maarVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:35:
ik heb een es6xxx, youtube hapert hier om de 5 minuten... geluid en beeld lopen dan een seconde of 10 niet synchroon, na ongeveer 10 seconden loopt het wel weer vanzelf goed.
Ik denk dat iedereen zelf massaal moeten mailen met hun klachten en bedelen om een firmware update: http://www.samsung.com/nl/support/erms1 (daar dus)
Zie nu dat er al veel firmware updates zijn geweest en dat hij online niet verder update dan 1012, gaat nu 1021 via usb op... hopelijk dat het mijn issues oplost.
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 12-06-2012 20:53 ]
Mag ik vragen welke winkel je de tv heb gekocht?keanu_ schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:
[...]
Van het weekend heb ik een ES6100 gekocht, en twijfelde ook met de es6710.
In de winkel viel mij geen verschil op, en als gematigde tv kijker, zal ik het verschil waarschijnlijk ook niet eens zien.
Op basis van de prijs en de toch zeer goede functies binnen de 6 serie, ben ik daarom gewoon voor de 6100 gegaan. Ik vond de hogere prijs voor die spec bump niet waard.
Was dat ook met de 100 euro cashback actie?
Media Markt die beweren als voetbal kijkt dan zie je veel verschil.
Maar ik zag daar ook geen verschil in de winkel met het blote oog.......
De TV heb ik bij MM gekocht, tijdens de ''TV-wissel actie'', want daar kon ik hem meteen meenemen.exi22 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:51:
[...]
Mag ik vragen welke winkel je de tv heb gekocht?
Was dat ook met de 100 euro cashback actie?
Media Markt die beweren als voetbal kijkt dan zie je veel verschil.
Maar ik zag daar ook geen verschil in de winkel met het blote oog.......
Dat is ook met de cashback actie van 100,-, die geldt nog tot 1 juli geloof ik.
Ik ben overigens erg tevreden met dit scherm! Scherp en vloeiend genoeg voor mij
Iemand een idee hoe je de UE46ES8000 op slow scan kan zetten om digitale kabel te scannen ? fast scan vind hier doorgaans niks, dat wil alleen maar een frequentielijst downloaden van het servicekanaal (372mhz kanaal 5555) en ik heb echt manual scan nodig om zenders te vinden.
voor de duidelijkheid maar even omdat vele mensen het niet helemaal duidelijk is :
de CI+ interface samen met de smartcard doe je achter in de televisie als deze uit staat
vervolgens zet je de televisie aan en gaat zenders zoeke zodat het digitaal kabel provider vind en zenders.
kijk of nl1 het doet (ziggo) en zet de televisie uit en weer aan. het zal nu connecten via de kabel tv zender om de benodigde data te verkrijgen voor de interface. zet de tv op nederland 2 en laat het daar een uur op staan en laat de tv zichzelf updaten en doen. Zet na dit uur de tv weer aan en uit en alles zou goed moeten werken.
let op: je hebt een digitale zender nodig om de CI+ en smartcard te activeren.
doe de interface kaart altijd gelijk met de smartcard in de tv en nooit als deze aan staat.
de samsung initialiseerd de kaart bij het aanzetten van de tv en dient op dit moment over een afstembaar digitaal kanaal te beschikken (bij voorkeur nl2 voor ziggo)
Ik heb nu een anysee dvb-c combo plus incl smartcard op mijn laptop via displayport actieve adapter naar hdmi 1 , de hdmi doet ook de audio doorgeven kennelijk. Deze combinatie geeft beduidend beter beeld dan de ingebouwde tuner. koptelefoon uitgang naar stereo toe. Klinkt echt behoorlijk stuk beter dan wat ik tot heden gehoord heb. de audio dac van deze tv is echt ubergoed.
film kuifje in 3D gekeken , echt briljant gewoon kan niet anders zeggen..
backlight op 10 ipv 11 , hdmi zwart op laag , dynamic beeldmode in 3D
voor intel HD (i5/i7) zet je tv op 16:9 beeldformaat en in de instellingen van de videokaart : de video-verbetering uit en vertex op softwarematig.audio output op hdmi (moet je pc wel ondersteunen) instelling 24 bit 48khz
na een firmware update gaat de tv uit ze eigen aan en uit, dit is normaal. na het aangaan zal deze nog een paar keer uit en weer aan gaan en de afstandbediening zal tijdelijk niet werken. als je meldingen ziet staan dat de tv aan het updaten is, laat het ding met rust ! het kan anders de updates niet verwerken en zal dit blijven proberen en het gewone gebruik verstoren. in het begin is het handig elke app en optie een keer langs te gaan zodat alles word geupdate (hiervoor dient ie wel aan internet te hangen natuurlijk) . als je de tv uitzet en je ziet camera firmware update, zet het ding onder geen beding uit, dit kan je camera onbruikbaar maken.
Het beste is om na de firmware update en het wachten tot het hele proces van updaten van alles verlopen is en dan het ding te resetten naar fabriekswaarden en vervolgens opnieuw in te stellen. (vanaf firmware 1004 niet nodig)
als je op je pc bij netwerk bij de apparaten kijkt (win7: systray>netwerkcentrum>volledig overzicht) dan zie je de tv er ook bij staan (UPnP dient wel aan te staan op de router/modem) en kun je rechtermuis hier op doen en install. voor de vera 2/3/light is er een plugin die werkt met de laatste firmware zodat je de tv via je home-domotica kan bedienen.
voor de duidelijkheid maar even omdat vele mensen het niet helemaal duidelijk is :
de CI+ interface samen met de smartcard doe je achter in de televisie als deze uit staat
vervolgens zet je de televisie aan en gaat zenders zoeke zodat het digitaal kabel provider vind en zenders.
kijk of nl1 het doet (ziggo) en zet de televisie uit en weer aan. het zal nu connecten via de kabel tv zender om de benodigde data te verkrijgen voor de interface. zet de tv op nederland 2 en laat het daar een uur op staan en laat de tv zichzelf updaten en doen. Zet na dit uur de tv weer aan en uit en alles zou goed moeten werken.
let op: je hebt een digitale zender nodig om de CI+ en smartcard te activeren.
doe de interface kaart altijd gelijk met de smartcard in de tv en nooit als deze aan staat.
de samsung initialiseerd de kaart bij het aanzetten van de tv en dient op dit moment over een afstembaar digitaal kanaal te beschikken (bij voorkeur nl2 voor ziggo)
Ik heb nu een anysee dvb-c combo plus incl smartcard op mijn laptop via displayport actieve adapter naar hdmi 1 , de hdmi doet ook de audio doorgeven kennelijk. Deze combinatie geeft beduidend beter beeld dan de ingebouwde tuner. koptelefoon uitgang naar stereo toe. Klinkt echt behoorlijk stuk beter dan wat ik tot heden gehoord heb. de audio dac van deze tv is echt ubergoed.
film kuifje in 3D gekeken , echt briljant gewoon kan niet anders zeggen..
backlight op 10 ipv 11 , hdmi zwart op laag , dynamic beeldmode in 3D
voor intel HD (i5/i7) zet je tv op 16:9 beeldformaat en in de instellingen van de videokaart : de video-verbetering uit en vertex op softwarematig.audio output op hdmi (moet je pc wel ondersteunen) instelling 24 bit 48khz
na een firmware update gaat de tv uit ze eigen aan en uit, dit is normaal. na het aangaan zal deze nog een paar keer uit en weer aan gaan en de afstandbediening zal tijdelijk niet werken. als je meldingen ziet staan dat de tv aan het updaten is, laat het ding met rust ! het kan anders de updates niet verwerken en zal dit blijven proberen en het gewone gebruik verstoren. in het begin is het handig elke app en optie een keer langs te gaan zodat alles word geupdate (hiervoor dient ie wel aan internet te hangen natuurlijk) . als je de tv uitzet en je ziet camera firmware update, zet het ding onder geen beding uit, dit kan je camera onbruikbaar maken.
Het beste is om na de firmware update en het wachten tot het hele proces van updaten van alles verlopen is en dan het ding te resetten naar fabriekswaarden en vervolgens opnieuw in te stellen. (vanaf firmware 1004 niet nodig)
als je op je pc bij netwerk bij de apparaten kijkt (win7: systray>netwerkcentrum>volledig overzicht) dan zie je de tv er ook bij staan (UPnP dient wel aan te staan op de router/modem) en kun je rechtermuis hier op doen en install. voor de vera 2/3/light is er een plugin die werkt met de laatste firmware zodat je de tv via je home-domotica kan bedienen.
[ Voor 33% gewijzigd door JoJo_nl op 13-06-2012 09:12 ]
If something sucks make it better...
de touch remote bediening is wel n erg leuk verschil iddArthurDent2002 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Ik heb uiteindelijk in de Winkel voor de ES8000 gekozen puur omdat het prijsverschil bij de Media Markt steeds kleiner werd. De Wisselactie bij Media Markt leverde meer op en de cashback is hoger. Ik kon in de winkel geen verschil in de pro en ultimate micro-dimming technologie zien. De verkoper had een verhaal over dat de CPU frequency op de ES8000 hoger zou zijn. Ik dacht toen al dat het een broodje aap was.
Dus ik hoop zelf nog de meerwaarde van de 8000 tov 7000 te zien maar ben wel erg tevreden nu dat de laatste update eindelijk werkt. Overigens de handbediening is alleen een gimick. Het werkt maar je krijgt binnen de kortste keren kramp. Spraakbedeining werkt echt.
1ghz proc
ultimate dimming (led plus)
de voet
quadcore smart evolution kit in 2013
If something sucks make it better...
Verwijderd
Youtube hapert nog steeds bij mij na update 1021.n00bs schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:50:
[...]
Volgens mij heeft die hele nieuwe range last van hapers, vraag me alleen af of dit ook op Samsung panelen net zo erg aanwezig is. Valt mij dus ook op en oudere modellen hebben hier echt geen last van. Samsung NL snapt weinig van mijn technische verhaal, dus vergeet die support maar
Ik denk dat iedereen zelf massaal moeten mailen met hun klachten en bedelen om een firmware update: http://www.samsung.com/nl/support/erms1 (daar dus)
Zie nu dat er al veel firmware updates zijn geweest en dat hij online niet verder update dan 1012, gaat nu 1021 via usb op... hopelijk dat het mijn issues oplost.
Stotterend beeld? bij mij was en is youtube zover ik zie soepel, mits mn WiFi bandbreedte toereikend is, anders kan er wel eens door gebrek aan dekking/bandbreedte een stottering voorbij komen.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:07:
[...]
Youtube hapert nog steeds bij mij na update 1021.
Digitenne lijkt nog steeds ok met deze firmware en interlaced video vanaf de PC, tja dat is wel, maar interlaced moet je niet aanbieden aan een progressive TV. De rest ga ik is van de week rustig testen.
3D gisteren zag er volgens mij beter uit en ik zag 3d opties in het menu die ik voorheen niet gezien had.
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen om ofwel de Belgische ofwel de buitenlandseUE46ES8000 te kopen.
Ik kreeg volgende melding van een leverancier:
- Buitenlandse toestellen hebben niet altijd dezelfde specificaties en de service firma van Samsung België doet ook geen garantieherstellingen aan huis op buitenlandse toestellen. Deze moet u zelf binnenbrengen (i.e. duurt langer, en gevaar voor transportschade). Belgisch toestel wordt wel aan huis hersteld.
- In geval toestel niet hersteld kan worden en moet gewisseld worden voor nieuw toestel (zogenaamde DOA of dead on arrival) krijgt u van Samsung België onmiddellijk een nieuw toestel (als het een toestel is dat door hen werd geïmporteerd en verdeeld). Als het een buitenlands toestel is moet dat retour naar land van herkomst om nieuw toestel te bekomen. Voor buitenlandse toestellen kunnen wij ook geen enkele support na verkoop geven als u bv. discussie hebt met de service dienst over de werking van een toestel. Voor Belgische toestellen kunnen we wel onze vertegenwoordigers inschakelen.
- Actie van cashback of gratis LED TV enkel geldig op Belgisch toestel.
- Belgisch toestel kan met Eco cheques aangekocht worden, buitenlands toestel niet.
Na de garantieperiode kunt u nog steeds gebruik maken van de service firma van Samsung België voor een herstelling aan huis. Tegen betaling dan wel uiteraard.
(Standaard garantie uitbreiden van 2 jaar naar 5 jaar kan ook, voor een premie van 179 EUR).
Belgisch model: €1969 EUR cashback van 150 EUR, of een gratis LED TV (t.w.v.± €370).
Duits of Frans toestel 1783 EUR inclusief BTW
Als ik bovenstaande lees en rekening houd met verkoopprijs van ± €300 voor 22inch tv, lijkt de keuze snel gemaakt.
Ik kreeg volgende melding van een leverancier:
- Buitenlandse toestellen hebben niet altijd dezelfde specificaties en de service firma van Samsung België doet ook geen garantieherstellingen aan huis op buitenlandse toestellen. Deze moet u zelf binnenbrengen (i.e. duurt langer, en gevaar voor transportschade). Belgisch toestel wordt wel aan huis hersteld.
- In geval toestel niet hersteld kan worden en moet gewisseld worden voor nieuw toestel (zogenaamde DOA of dead on arrival) krijgt u van Samsung België onmiddellijk een nieuw toestel (als het een toestel is dat door hen werd geïmporteerd en verdeeld). Als het een buitenlands toestel is moet dat retour naar land van herkomst om nieuw toestel te bekomen. Voor buitenlandse toestellen kunnen wij ook geen enkele support na verkoop geven als u bv. discussie hebt met de service dienst over de werking van een toestel. Voor Belgische toestellen kunnen we wel onze vertegenwoordigers inschakelen.
- Actie van cashback of gratis LED TV enkel geldig op Belgisch toestel.
- Belgisch toestel kan met Eco cheques aangekocht worden, buitenlands toestel niet.
Na de garantieperiode kunt u nog steeds gebruik maken van de service firma van Samsung België voor een herstelling aan huis. Tegen betaling dan wel uiteraard.
(Standaard garantie uitbreiden van 2 jaar naar 5 jaar kan ook, voor een premie van 179 EUR).
Belgisch model: €1969 EUR cashback van 150 EUR, of een gratis LED TV (t.w.v.± €370).
Duits of Frans toestel 1783 EUR inclusief BTW
Als ik bovenstaande lees en rekening houd met verkoopprijs van ± €300 voor 22inch tv, lijkt de keuze snel gemaakt.
Vind die 179euro wel duur in vergelijking met nederlandse winkels.Bij Plattetv.nl betaalde ik maar ca 70 euro voor 3 jaar extra garantie en pixelgarantie.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:43:
Van die argumenten ben ik nog zo zeker niet. De servicefirma van NL en BE zou wel eens dezelfde kunnen zijn. DOA is bij NL webshops ook erg goed geregeld. Ik ben zelf naar een UE40ES8000 op zoek en ben ook verleid om die in NL te bestellen.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:43:
Waar heb je die je aanhaalt gevonden voor de UE46 in BE? Niet slecht i.v.m. Vandenborre.
[ Voor 3% gewijzigd door keethar op 13-06-2012 16:04 ]
M'n ouders hebben een nieuwe Samsung TV gekocht, de UE46ES6100.
Echter is er iets aan de hand waar ik niet 123 uit kom. Er hangt nu mijn HTPC aan, na een aantal minuten in een film, of gewoon desktop, geeft de TV aan dat er geen HDMI signaal is. Als je vervolgens de cursor beweegt of op een toets ramt is het beeld/signaal weer terug.
Nu zou je natuurlijk denken dat er iets met de instellingen van de HTPC is, maar dit staat gewoon allemaal goed (Heb het probleem op mijn eigen samsung TV namelijk nooit)
Echter is er iets aan de hand waar ik niet 123 uit kom. Er hangt nu mijn HTPC aan, na een aantal minuten in een film, of gewoon desktop, geeft de TV aan dat er geen HDMI signaal is. Als je vervolgens de cursor beweegt of op een toets ramt is het beeld/signaal weer terug.
Nu zou je natuurlijk denken dat er iets met de instellingen van de HTPC is, maar dit staat gewoon allemaal goed (Heb het probleem op mijn eigen samsung TV namelijk nooit)
[ Voor 9% gewijzigd door hostler op 13-06-2012 17:26 ]
Verwijderd
Om de 5 à 10 minuten staat het beeld een paar seconden stil, waarbij het geluid door loopt, daarna begint het beeld weer te lopen, eerst zonder geluid. Na een paar seconden loopt alles weer synchroon.n00bs schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:21:
[...]
Stotterend beeld? bij mij was en is youtube zover ik zie soepel, mits mn WiFi bandbreedte toereikend is, anders kan er wel eens door gebrek aan dekking/bandbreedte een stottering voorbij komen.
Digitenne lijkt nog steeds ok met deze firmware en interlaced video vanaf de PC, tja dat is wel, maar interlaced moet je niet aanbieden aan een progressive TV. De rest ga ik is van de week rustig testen.
3D gisteren zag er volgens mij beter uit en ik zag 3d opties in het menu die ik voorheen niet gezien had.
Dit probleem doet zich zowel met een draadloze als bedraadde verbinding.
Ik vind het niet acceptabel dat een tv van ±700 euro, niet eens vloeiend YouTube kan afspelen.
Ik heb de 6570 en ik vind de 3d functie echt waardeloos. Ik heb de film Kuifje in 3d en kijk die via de ps3. Het komt niet in de buurt van wat ik gewend ben in de bioscoop. Ik had wel verwacht dat het er niet zo mooi zou uit zien, maar wat ik nu zie kan ik niet echt 3d noemen. Wat moet ik hier überhaupt van verwachten? Beelden die naar me toe komen? Hoe kan ik dit het beste testen en met welke instellingen?
[ Voor 7% gewijzigd door DonnieB op 14-06-2012 00:53 ]
Kuifje vind ik nu niet een film waar je veel 3D effect kan zien.Ik zou eens een animatiefilm proberen.Happy feet 2 ofzo...DonnieB schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:49:
Ik heb de 6570 en ik vind de 3d functie echt waardeloos. Ik heb de film Kuifje in 3d en kijk die via de ps3. Het komt niet in de buurt van wat ik gewend ben in de bioscoop. Ik had wel verwacht dat het er niet zo mooi zou uit zien, maar wat ik nu zie kan ik niet echt 3d noemen. Wat moet ik hier überhaupt van verwachten? Beelden die naar me toe komen? Hoe kan ik dit het beste testen en met welke instellingen?
Ik neem aan dat je het dan hebt over de 3d-versie van Steven Spielberg? De ondertiteling is trouwens ook niet te lezen. Hetzelfde geldt voor de woorden in het hoofdmenu. De letters gaan door elkaar heen. Misschien is de ps3 geen goede 3d speler?
Welke 3d Versie heb je van kuifje? Ik raad je aan de film eens op een usb sick te zetten, En dan rechtstreeks via de tv afspelen.DonnieB schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 02:48:
Ik neem aan dat je het dan hebt over de 3d-versie van Steven Spielberg? De ondertiteling is trouwens ook niet te lezen. Hetzelfde geldt voor de woorden in het hoofdmenu. De letters gaan door elkaar heen. Misschien is de ps3 geen goede 3d speler?
Dit klinkt alsof de HTPC zijn beeld uitzet na die aantal minuten. Kijk eens bij de energie opties in het configuratiescherm wat hij daar aangeefthostler schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:25:
M'n ouders hebben een nieuwe Samsung TV gekocht, de UE46ES6100.
Ja, dat zou je denken. Maar alles staat gewoon goed. 'T werkt zelfs goed op mijn TV.Hogader schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:00:
[...]
Dit klinkt alsof de HTPC zijn beeld uitzet na die aantal minuten. Kijk eens bij de energie opties in het configuratiescherm wat hij daar aangeeft
Ik gebruik ook de ps3 om 3D te kijken.Je moet echter wel een update binnenhalen van de ps3 om 3D te kijken en je actieve bril moet aan staan, maar neem aan dat je dat wel wist?DonnieB schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 02:48:
Kan iemand mij misschien vertellen of elke webwinkel met de 100 euro back actie mee doet?
Samsung heeft lange wachtrij en een 0900 nummer en ben al genoeg geld kwijt pfff.
Samsung heeft lange wachtrij en een 0900 nummer en ben al genoeg geld kwijt pfff.