Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
@ cuppie: ben benieuwd, dus als je je bevindingen hier wilt posten houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Dom ook, zat altijd onder LED te kijken! Thnx. Nog naar jazzweekend geweest?:P

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
nvm

[ Voor 115% gewijzigd door P33R op 04-06-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
RickvN schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:36:
[...]

Dom ook, zat altijd onder LED te kijken! Thnx. Nog naar jazzweekend geweest?:P
Graag gedaan!
Nee helaas niet geweest. Ben inmiddels verhuisd. Terug naar Rotterdam...
Dus BoZ lag nu wat uit de route. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 20:13
Het resetten via service menu is gelukt! Smarthub werkt weer perfect met 1010.3 firmware op mijn Es7000. Inmiddels alle instellingen weer teruggezet.
Tv is een stuk sneller geworden, met name de Smarthub.
Ik ben weer helemaal blij! :)
Nu proberen om uitzending gemist app te installeren.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 46P1AF6E paneel, maar geen schokkend HD beeld op Xbox of blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24

Bever!

3

Slecht dat er weer een panel loterij is.. had bij philips paar jaar geleden ook veel klanten met issues mee. (9704 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SXZG staat voor een buitenlands model en dan werkt CI+ ziggo / upc in principe niet of niet op een makkelijke manier... (jullie tweaken alles natuurlijk)

Ik heb nu de ES6100 WXXN en deze is door de cashback actie zelfs goedkoper -op dit moment- dan een buitenlands model. Lucky me, maar ook voor die 5 joeten zou ik het niet gedaan hebben....

Alles draait prima, All-share, S2 Telefoon bedient de boel, das met name bij de facebook app een must (qwerty), maar goed .. hoe vaak ga je dat gebruiken ...

Settings voor de geïnteresseerden (met hulp van de AVHD DVD) :

Volscherm (niet 16:9 !) Alles uit wat er aan kan :) en Beeld standaard > backligt 12, contrast 85, helder 46, scherpte 21, kleur 43, G44/R56.

Morgen de CI+ dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:39:
Ik heb ook een 46P1AF6E paneel, maar geen schokkend HD beeld op Xbox of blu-ray
Iedereen neemt anders waar, maar nog net bij mijn ouders 100Hz Samsung B6000 even zitten kijken. Dat beeld is echt vloeiender dan mijn ES6710. En zoals gezegd is het gewoon goed beeld en als je voor het eerst kijkt is het best wow zeker op 46".

Heb net nog zitten experimenteren met 1 specifieke scene van monsters vs aliens (begin inc dreamworks intro) en dan zie je wel enorm verschil als je de motion instellingen aanpast. Op vloeiend is het het beste, echter zie je nog steeds sterren die dubbel worden bij relatief snelle beweging (dus kristallen schakelen niet snel genoeg) en als ik die motion op standard of vloeiend zet, krijg ik toch om de zoveel tijd eens een haper in het beeld......

Dus hoop dat jullie dit kunnen testen en bevestigen? Het is echt wel opvallend met het begin van Monsters vs Aliens (1080P MKV).

ps: bij MM ben je nu nog goedkoper uit, in de webshop betaal je nu 1109 Euro en dan nog de 100 Euro cashback... 1009 Euro

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 04-06-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
noobs je speelt af van de tv met usb?

bij mij lijkt dat ook niet erg goed te gaan altijd.

wat mij laat opviel, met motionstand op helder pande het scherm over een bladzijde met allemaal text. dit beefde behoorlijk.

dezelfde scene op motion standaard en het was helemaal perfect!.

overige:
in het menu van mijn es8000 kan ik antiflikeren ook op 60 hz zetten. iemand hier ervaring mee met het resultaat dat het met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

P33R schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:20:
noobs je speelt af van de tv met usb?

bij mij lijkt dat ook niet erg goed te gaan altijd.

wat mij laat opviel, met motionstand op helder pande het scherm over een bladzijde met allemaal text. dit beefde behoorlijk.

dezelfde scene op motion standaard en het was helemaal perfect!.

overige:
in het menu van mijn es8000 kan ik antiflikeren ook op 60 hz zetten. iemand hier ervaring mee met het resultaat dat het met zich mee brengt?
Welk type paneel heb jij in jouw blijkbaar ES8000? als het begint met een A, heb je Samsung.
Overigens getest: digitenne :D, HDMI van PC->TV, Mediatank HDMI en USB HDD. Het maakt allemaal niet al teveel uit. Behalve dat het bij Digitenne niet opvalt. Maar dat komt natuurlijk door de lage resolutie.

Leuke vergelijking met de modellen van vorig jaar MVA of PVA paneel: http://www.digitalversus....e40d5520-p11348/test.html

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 05-06-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
ik heb een samsung panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb ook een ue46es6710 aangeschaft, maar met name de geel, oranje, rode kleuren zijn wat fel...
Ook huidskleur lijkt wel rood..

Ik heb inmiddels het contrast op 40 en kleur op 35 gezet bij standaard, om het enigszins beter te krijgen, maar heb het gevoel dat er iets mis is.. (dynamisch en natural zijn niet om aan te gluren)

Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:26:
Heren,

Ik heb ook een ue46es6710 aangeschaft, maar met name de geel, oranje, rode kleuren zijn wat fel...

Ik heb inmiddels het contrast op 40 en kleur op 35 gezet bij standaard, om het enigszins beter te krijgen, maar heb het gevoel dat er iets mis is.. (dynamisch en natural zijn niet om aan te gluren)

Iemand een advies?
Witbalans-> rood wat lager zetten. Volgens mij is dit echt bij alle tv's zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:26:
Heren,

Iemand een advies?
Samsung gebruikt ook meer "rood" in de televisies. Maar dit zorgt er ook voor dat het fijner weg zou moeten kijken.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo !

Wie kan mij de beste CALIBRATIE afstelling mailen voor de Samsung UE46ES8000 ?

Met vriendelijke groet,

Marcel Hansen
Volendam
marcel.hansen@vkg.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:17:
Hallo !

Wie kan mij de beste CALIBRATIE afstelling mailen voor de Samsung UE46ES8000 ?

Met vriendelijke groet,

Marcel Hansen
Volendam
marcel.hansen@vkg.com
Topic doorgelezen inclusief de review van Tweakers? En groeten hoeft hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Ik heb mijn vraag inzake UPC / CI+ en de doorgifte/ontsleuteling van het HbbTV-signaal aan UPC zelf voorgelegd via email. Binnen 3 minuten (!, topservice! ) belde er een medewerker van de helpdesk om mij te BEVESTIGEN dat dit bericht klopt. UITZENDING GEMIST (8 dagen terug), en andere toepassingen zijn met de juiste setup dus te gebruiken. Het zou op alle merken/types waarvoor de CI+ module is gecertificeerd moeten werken.

_/-\o_ *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Nu vraag ik me af of de ue46es6710 wel HbbTV heeft. Aangezien het bij mij niet werkt...
de 37 & 40inch variant van de 6710 hebben het namelijk wel!

http://www.samsung.com/nl...0SXXN&prdc=UE40ES6710SXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Marcel,
heb je wel signaal via UPC in combinatie met CI+ (met de mediabox werkt het niet naar verluid)?
Volgens bright.nl (zie filpje http://www.bright.nl/tv-branche-wil-hbbtv-voor-interactie) zou het ook via analoog signaal werken, misschien kun je dat proberen?
Anders even informeren bij Samsung zelf? Ik zie inderdaad via jouw link dat HbbTV niet op de 46 zit, wel op de 40 .. dat zou balen zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door Plof-kip op 05-06-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Plof-kip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:46:
Marcel,
heb je wel signaal via UPC in combinatie met CI+ (met de mediabox werkt het niet naar verluid)?
Volgens bright.nl (zie filpje http://www.bright.nl/tv-branche-wil-hbbtv-voor-interactie) zou het ook via analoog signaal werken, misschien kun je dat proberen?
Anders even informeren bij Samsung zelf?
I know. Heb UPC icm CI+ module.
Volgens HDTV Nieuws ondersteund ie het wel:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-ue46es6710-3d-led-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
  • Laatst online: 24-12-2021
Plof-kip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:27:
Ik heb mijn vraag inzake UPC / CI+ en de doorgifte/ontsleuteling van het HbbTV-signaal aan UPC zelf voorgelegd via email. Binnen 3 minuten (!, topservice! ) belde er een medewerker van de helpdesk om mij te BEVESTIGEN dat dit bericht klopt. UITZENDING GEMIST (8 dagen terug), en andere toepassingen zijn met de juiste setup dus te gebruiken. Het zou op alle merken/types waarvoor de CI+ module is gecertificeerd moeten werken.

_/-\o_ *O* oOo
Welk emailadres van UPC heb je gebruikt. Ik heb sinds deze week CI+ en mijn tv wordt ondersteund. Het werkt dus niet op mijn samsung UE46ES7000.

Ga ik ze even mailen met de vraag hoe ik het dan aan de praat krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door vixem1 op 05-06-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Bij mij werkt het ook niet.
es6710

Zojuist een netwerk kabel aangesloten ipv Wifi. Werkte ook niet.
Via het analoge signaal geprobeerd. Werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
@ vixem: ik heb gewoon het standaard vragenformulier op de website van upc gebruikt (https://vragen.upc.nl/app/ask).

Ik ben ook reuzebenieuwd, dus hoor/lees graag hoe dat afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb zojuist ook de vraag neergelegd bij UPC.
Ben benieuwd! Zodra ik antwoord heb dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
Heb de vraag ook maar neergelegd via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kunnen mensen svp de intro van Monsters vs Aliens testen op hun nieuwe Samsung scherm en opletten wat er de eerste 2.5 minuut gebeurt met de Dreamworks intro en de animatie van de sterren in het heelal tijdens bewegingen (blijven ze mooi rond scherp, of worden het streepjes, zie je ze dubbel etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:20
Vanmiddag mijn nieuwe Samsung UE40ES5500 ophalen en ik had even een vraagje over de Samsung Remote App

Op de samsung site staat dat je een Galaxy-S smartphone of Galaxy Tab kan gebruiken als remote met deze app. Ik heb echter een Samsung Galaxy Ace toestel en ook deze app geinstalleerd.

Ik weet dat ik het vanavond simpel kan testen, maar vroeg me toch af of de Galaxy Ace gewoon werkt icm met de remote app zonder te veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Hogader schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:00:
Vanmiddag mijn nieuwe Samsung UE40ES5500 ophalen en ik had even een vraagje over de Samsung Remote App

Op de samsung site staat dat je een Galaxy-S smartphone of Galaxy Tab kan gebruiken als remote met deze app. Ik heb echter een Samsung Galaxy Ace toestel en ook deze app geinstalleerd.

Ik weet dat ik het vanavond simpel kan testen, maar vroeg me toch af of de Galaxy Ace gewoon werkt icm met de remote app zonder te veel gedoe?
Ja dat kan! Je kan alleen geen beeld vanaf je tv naar je telefoon/ipad streamen. Dat kan alleen naar de Galaxy-S of Galaxy Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:20:

Morgen krijg ik mijn Ci+ dus dan kan ik het testen.
CI+ geplaatst en dat draait prima (het zappen is trager dan met de mediabox volgens mij) echter geen functies onder de rode knop.
Gisteren lang bezig geweest met (kleur)instellingen, en dat mag na plaatsing module gewoon overnieuw, Samsung reset alles naar factory :(

Al met al zal het natuurlijk wennen zijn, maar vooralsnog vind ik het beeld niet heel veel beter dan mijn oude toestel, wat geen full HD toestel was. Ik heb nu wel een enorme spiegel in huis als ie uit staat ;)

Vraag:

Gister was ik opeens alle connectie met allshare/dnla kwijt, ook via mijn LG BR-player die al 2 jaar foutloos draaide, kunnen de wifi 'verzoeken' elkaar wegdrukken?
Op alle apparatuur alles 2x opnieuw ingesteld en nu werkt het weer, maar waarom het opeens allemaal weg was? (apparatuur had wel connectie met internet, maar kon geen server vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Nuevocasa schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Ja dat kan! Je kan alleen geen beeld vanaf je tv naar je telefoon/ipad streamen. Dat kan alleen naar de Galaxy-S of Galaxy Tab.
Die functie is voor mij ook niet van belang. Iig bedankt voor het antwoord.

Met een beetje tweak werk kan ik dan de XBMC en Samsung Remote app gebruiken om mijn gehele home cinema te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Iemand die een 55es6100 in bezit heeft en zijn ervaring wil delen?

Of kan ik beter naar een hogere versie gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
n00bs schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:56:
Kunnen mensen svp de intro van Monsters vs Aliens testen op hun nieuwe Samsung scherm en opletten wat er de eerste 2.5 minuut gebeurt met de Dreamworks intro en de animatie van de sterren in het heelal tijdens bewegingen (blijven ze mooi rond scherp, of worden het streepjes, zie je ze dubbel etc?)
Tvcontent of dl-en? Ik kijk graag voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

P33R schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:18:
[...]

Tvcontent of dl-en? Ik kijk graag voor je.
dat laatste idd 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:54:
Ik heb zojuist ook de vraag neergelegd bij UPC.
Ben benieuwd! Zodra ik antwoord heb dan laat ik het hier weten.
Zojuist een telefoontje van UPC gehad n.a.v. mijn email van vanmiddag omtrent HbbTV.
Antwoord van UPC: Ze geven geen support op HbbTV. Ze geven alleen maar het signaal door.
Ze kunnen me niet verder helpen en raden aan om contact op te nemen met Samsung, wellicht dat zij me verder kunnen helpen hiermee.

Pffff 8)7
Ach had het antwoord wel verwacht eerlijk gezegd... Heb niet zo'n hoge pet op van UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie over de UE46es6710. Ik ga zo rood in witwaarde verlagen om te kijken of dat helpt, maar ik lees nu ook dit op AVforum:

Any luck with the picture? I've been messing around with mine but not many settings out there for this TV. I was having an issue with skin tone looking pretty reddish (when playing from PC) and also auto dimming is driving me nuts. Any dark scenes on my films and the screen dims.

(http://www.avforums.com/f...-ue46es6710-settings.html)

Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt. Wat zijn jullie ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Marcel_EA schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:02:
[...]

Zojuist een telefoontje van UPC gehad n.a.v. mijn email van vanmiddag omtrent HbbTV.
Antwoord van UPC: Ze geven geen support op HbbTV. Ze geven alleen maar het signaal door.
Ze kunnen me niet verder helpen en raden aan om contact op te nemen met Samsung, wellicht dat zij me verder kunnen helpen hiermee.

Pffff 8)7
Ach had het antwoord wel verwacht eerlijk gezegd... Heb niet zo'n hoge pet op van UPC...
Ik vrees dat het toch aan Samsung ligt:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=44227.10 :

"Net even bij mijn Philips geprobeerd. (HbbTV geschikt)
En het werkt perfect, sneller nog dan via NetTV van Philips naar Uitzending Gemist.

Leuke aanvulling, hopelijk ook snel op meerdere kanalen!

(Er komt trouwens geen rode knop in beeld. ;) ) "

Hopelijk voor de Samsung bezitters komt er snel een aanpassing van jullie firmware (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Heb zojuist een request form van Samsung ingevuld en de vraag bij hen neergelegd.
Hopelijk krijgen we daar een bevredigend antwoord op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzwoferink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06-2023
Met alle EK kortingen ben ik me momenteel aan het orienteren op een nieuwe LCD tv. Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 toestellen:

Samsung UE40ES6570
Samsung UE40ES6800

Ik heb de specificaties met elkaar vergeleken waarbij me opvalt dat de 6800 een dual core processor heeft en de 6570 niet.

Concrete vraag, levert een dual core processor mooiere beelden op bij tv kijken, blue ray afspelen of is het alleen de laadtijd voor apps? Rechtvaardigt een prijsverschil van >€250 een dual core processor in een tv?

Zie ik nog andere verschillen over het hoofd, tussen de 6570 en 6800 behalve de omlijsting en voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Na de Pathé app is nu ook de Movie Max app beschikbaar in de smarthub.

Heeft iemand de UitzendingGemist app op een webserver staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipR!
  • Laatst online: 20-08 12:06
Ik heb vandaag via een webshop de 46ES6800 besteld voor een prijsje van €1059 (Inc. Cashback).

Heb al hier en daar rond gezocht naar wat kalibratie instellingen, maar heb niets gevonden. Misschien dat er mensen zijn die er iets meer over weten. (Dan ga ik even niet uit van de links op pagina 1)

Waar ik ook achter kwam, is dat er verschillende soorten panelen kunnen zitten in het toestel. Hoe kan ik weten wat voor paneel er in de toestel zit?

Waarschijnlijk heb ik de TV voor vrijdag binnen, ben er echt benieuwd naar.
In de woonkamer staat nu nog een 5 jaar oude model, de LE40F71B.

Nou heb ik al helemaal zin in het EK 2012!!

[ Voor 4% gewijzigd door VipR! op 05-06-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
Marcel_EA schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:13:
Heb zojuist een request form van Samsung ingevuld en de vraag bij hen neergelegd.
Hopelijk krijgen we daar een bevredigend antwoord op...
Volgens de handleiding op hun website (van mijn es7000 tv):

U hebt via HbbTV toegang tot de diensten van entertainmentproviders, online providers en CE-fabrikanten.
- In sommige landen is HbbTV een gegevensservice.
- Deze service wordt mogelijk ook ondersteund in andere landen.
- Bepaalde uitzendingen ondersteunen HbbTV mogelijk niet.

1. HbbTV is standaard uitgeschakeld. Als u HbbTV wilt gebruiken, gaat u naar Systeem → Dataservice en stelt u deze in op Inschakelen. (Afhankelijk van het land.)
2. HbbTV is niet beschikbaar als Timeshift wordt uitgevoerd of als een opgenomen video wordt afgespeeld.
3. Een toepassing op HbbTV kan tijdelijk niet goed werken afhankelijk van de omstandigheden van het zendstation of de toepassingsprovider.
4. Een toepassing is alleen beschikbaar voor gebruik op HbbTV wanneer het tv-netwerk op een extern netwerk is aangesloten. De toepassing kan tijdelijk niet goed werken afhankelijk van de netwerkomstandigheden.
5. Als het huidige kanaal compatibel is met de tekstinvoermodi van zowel HbbTV als van niet-HbbTV, activeert u TTX door tweemaal op de TTX-toets te drukken.

Dan moet het toch gewoon werken, ik hoop dat Samsung met een fatsoenlijk antwoord terugkomt waar wij iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
TheBoneCollector schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:05:
Na de Pathé app is nu ook de Movie Max app beschikbaar in de smarthub.

Heeft iemand de UitzendingGemist app op een webserver staan?
Die zal binnenkort ook komen, Samsung komt zelf met de updates, dus gewoon afwachten. NOS Sport app staat er ook op, echter alleen nog ff wachten tot de content erin zit.

Ben trouwens niet geheel tevreden over de snelheid van mijn tv qua HbbTV, dit ligt waarschijnlijk volledig aan de router (die staat er wel een eindje van vandaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
n00bs schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:56:
heb nergens last van gaat goed vloeiend, sterren zijn rond maar voor lekker scherp zijn ze me wat te ver weg. maar idd rond geen streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

P33R schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:18:
[...]

heb nergens last van gaat goed vloeiend, sterren zijn rond maar voor lekker scherp zijn ze me wat te ver weg. maar idd rond geen streepjes.
En jij hebt je motion instellingen op standaard? wel apart dat het dan bij mij afwijkt ;)
Maar misschien wat dichterbij gaan zitten om het goed te zien? bij mij zie je gewoon bewegingsonscherpte zodra de sterren trager voorbij pannen, zijn ze opeens haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Gisteren mijn Samsung UE40ES5500 opgehaald en zeer simpel in elkaar gezet. Laten zoeken naar het analoge signaal en andere formaliteiten.

Nu had ik echter een paar vragen over het smart tv gedeelte en dan bedoel ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung+smart+tv.jpg

1. De Smart hub rechts bovenin als ik daar op klik, switched hij naar het Smart Hub scherm met alleen de mogelijk heid van return (staat rechtsonder in beeld). Er gebeurt dan een tijdje niet veel, hoe komt dit of is dit ook de bedoeling?
2. Als ik de social gedoe (facebook, twitter, google talk) wil doen (welke bij mij op de 2de rij helemaal rechts staat), dan mag ik inloggen met een Samsung Account. Via internet een aangemaakt, maar ik krijg continu de geen verbinding met server melding. Ligt de server eruit of doe ik iets verkeerd?
3. Elke keer als ik de Samsung Apps aanklik krijg ik een foutmelding (Error_code_010)

Dit alles terwijl volgens het menu, mijn internet verbinding goed is. Hij is btw aangesloten via een reguliere internet kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Hogader schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:55:
Gisteren mijn Samsung UE40ES5500 opgehaald en zeer simpel in elkaar gezet. Laten zoeken naar het analoge signaal en andere formaliteiten.
Ik ben ook aan het kijken voor de ES5500 versie, kan jij misschien al wat vertellen over de ervaringen met de tv?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixem1
RickvN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:03:
[...]

Ben trouwens niet geheel tevreden over de snelheid van mijn tv qua HbbTV, dit ligt waarschijnlijk volledig aan de router (die staat er wel een eindje van vandaan).
Iedereen vraagt zich af hoe je hier HbbTV enabled krijgt op de Samsungs van 2012, niemand heeft aangegeven hoe het werkt en jij vertelt hier doodleuk dat je HbbTV hebt.

Via welke TV provider zit je en hoe heb je dit aangekregen op je TV?
Welk model TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
NickySantoro schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:21:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor de ES5500 versie, kan jij misschien al wat vertellen over de ervaringen met de tv?
Ik heb er slechts 20 a 30 minuten mee zitten spelen en alleen op analoog signaal, maar ik was al direct flink impressed.

Het beeld is haarscherp en de tv is gewoon een prachtig staaltje design. Wat mij ook opviel was de kwaliteit van de speakers. Ik had er weinig van verwacht (het is immer een ultradunne tv), maar er komt gewoon super strak geluid uit, waar je zelfs nog wat bas in kan merken. Verder ga ik de speakers niet gebruiken, want ik heb een Onkyo HT-S3405 staan.

Het in elkaar zetten is een fluitje van een cent. Je hebt de voet, de tv en een hulpstuk tussen beide. Eerst schroef je simpel het hulpstuk op de voet. Dan leg je de tv plat en kan je simpel de voet+hulpstuk in de tv doen en vastschroeven.

Al met al ben ik op dit moment flink tevreden. Wil alleen het hele smart tv gebeuren nog perfect aan de praat krijgen. Vanavond ga ik even een filmpje van mijn HTPC testen, dus kan daar morgen wel een ervaring over geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
n00bs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
[...]

En jij hebt je motion instellingen op standaard? wel apart dat het dan bij mij afwijkt ;)
Maar misschien wat dichterbij gaan zitten om het goed te zien? bij mij zie je gewoon bewegingsonscherpte zodra de sterren trager voorbij pannen, zijn ze opeens haarscherp.
Let ook op, dat jij volgens mij op dit moment heel erg gefixt bent op het 'probleem'. Sommige mensen zien iets niet, andere mensen wel. Zo ervaar ik ook soms scenes waarbij hetbeeld van vloeiend naar een tikkeltje 'schokkerig' gaat..Volgens mij heeft vrijwel elke tv dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Hogader schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Ik heb er slechts 20 a 30 minuten mee zitten spelen en alleen op analoog signaal, maar ik was al direct flink impressed.

Het beeld is haarscherp en de tv is gewoon een prachtig staaltje design. Wat mij ook opviel was de kwaliteit van de speakers. Ik had er weinig van verwacht (het is immer een ultradunne tv), maar er komt gewoon super strak geluid uit, waar je zelfs nog wat bas in kan merken. Verder ga ik de speakers niet gebruiken, want ik heb een Onkyo HT-S3405 staan.

Het in elkaar zetten is een fluitje van een cent. Je hebt de voet, de tv en een hulpstuk tussen beide. Eerst schroef je simpel het hulpstuk op de voet. Dan leg je de tv plat en kan je simpel de voet+hulpstuk in de tv doen en vastschroeven.

Al met al ben ik op dit moment flink tevreden. Wil alleen het hele smart tv gebeuren nog perfect aan de praat krijgen. Vanavond ga ik even een filmpje van mijn HTPC testen, dus kan daar morgen wel een ervaring over geven
Ok top bedankt! Ik zat ook te kijken naar andere modellen die al ingebouwde wifi hadden, maar ik denk dat een ethernet kabel beter gaat werken met HD films streamen vanaf de PC

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dacuuu schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:51:
[...]

Let ook op, dat jij volgens mij op dit moment heel erg gefixt bent op het 'probleem'. Sommige mensen zien iets niet, andere mensen wel. Zo ervaar ik ook soms scenes waarbij hetbeeld van vloeiend naar een tikkeltje 'schokkerig' gaat..Volgens mij heeft vrijwel elke tv dit.
Dat klopt, maar feit blijft dat de schakeltijd van de kristallen bij MVA bijna 2x zo traag is als PVA en dat zie ik dus wel. De oude 6000 serie van mijn ouders is gewoon vloeiender,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
n00bs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:31:
[...]

Dat klopt, maar feit blijft dat de schakeltijd van de kristallen bij MVA bijna 2x zo traag is als PVA en dat zie ik dus wel. De oude 6000 serie van mijn ouders is gewoon vloeiender,
Dan zal ik terug gaan als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote] 3. Elke keer als ik de Samsung Apps aanklik krijg ik een foutmelding (Error_code_010)

Dit alles terwijl volgens het menu, mijn internet verbinding goed is. Hij is btw aangesloten via een reguliere internet kabel.
[/quote]

Dit had ik eerst ook, een paar dagen later deed ie het ineens. Leek me dat de server er tijdelijk uitlag.
Heb de tv ook bedraad aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:00:
[/quote] 3. Elke keer als ik de Samsung Apps aanklik krijg ik een foutmelding (Error_code_010)

[/quote]

Dit had ik eerst ook, een paar dagen later deed ie het ineens. Leek me dat de server er tijdelijk uitlag.
Heb de tv ook bedraad aan het internet.
Ik probeerde het afgelopen nacht rond 01.30 dus zou goed kunnen dat hij eruit gelegen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Ik probeerde het afgelopen nacht rond 01.30 dus zou goed kunnen dat hij eruit gelegen heeft
Zoals ik al zei heb ik een paar dagen niet op de Samsung apps kunnen komen error code 010.
Verder heb ik het laten rusten en ineens deed ie het, en tot nu toe nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
n00bs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:31:
[...]

gister zat ik toevallig met mijn gok op de tv en zag ik beweginsonscherpte bij beelden, dit is me op 3,5 meter nog niet opgevallen.

en ook mijn beeld is niet altijd vloeiend dat jij een verschil trekt met de tv van je ouders dat kan.
let wel op aangeboden contect is dikwijls beroerder als je verwacht.

beeld al een gerest en per stap instellingen als motion en andere beeldverbeteraars toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

P33R schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:17:
[...]

gister zat ik toevallig met mijn gok op de tv en zag ik beweginsonscherpte bij beelden, dit is me op 3,5 meter nog niet opgevallen.

en ook mijn beeld is niet altijd vloeiend dat jij een verschil trekt met de tv van je ouders dat kan.
let wel op aangeboden contect is dikwijls beroerder als je verwacht.

beeld al een gerest en per stap instellingen als motion en andere beeldverbeteraars toegepast?
yes geprobeerd :) (op vloeiend is het beeld het meest scherp bij beweging) en jij had ook een MVA paneel?

Ik zie het al jij hebt zelfs een es8000 met Samsung paneel.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 06-06-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hoe kan ik nu makkelijk streamen vanaf de pc? Als ik een usb stick in mijn 6710 steek, speelt hij gewoon MKV en alles af. Navigeer op de tv via allshare naar mijn pc. (zelfde serie episode zeg maar) dan krijg ik de melding "niet ondersteund formaat" welk programma gebruiken jullie op de pc om te streamen?

Op mijn popcornhour A210 heb ik alle share mogelijkheden ook aan staan. En daar kan ik ook gewoon door de mappen van bladeren. MAar bij het openen ook de melding dat het formaat niet ondersteund is.

[ Voor 24% gewijzigd door Dacuuu op 06-06-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Zit nu met Samsung aan de lijn mbt HbbTV.
De medewerkster heeft het bij de desbetreffende afdeling gevraagd.
Samsung TV's (waaronder iig de es6710) ondersteunen wel HbbTV MAAR alleen voor de provider Caiway.
Er gaat een update komen waarmee het ook mogelijk wordt voor o.a. UPC maar ze kon me geen datum indicatie geven. De (firmware) site in de gaten houden was eigenlijk het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Allshare van samsung Gedownload. Mapjes ingesteld. Nu kan ik wel streamen vanaf de PC naar de TV. Werkt goed nu. Jammer dat ik de hdd van mijn popcornhour nog steeds niet kan gebruiken. kan wel door de mappen navigeren, maar hij speelt dan niks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:38:
Allshare van samsung Gedownload. Mapjes ingesteld. Nu kan ik wel streamen vanaf de PC naar de TV. Werkt goed nu.
Ik gebruikte al 2 jaar naar volle tevredenheid nero media home 4 via een LG/DNLA player (op een Sony LCD) en dat werkte prima. De Samsung ES6100 wil echter niet echt, hij ziet de shared server in het av menu maar laadt de shared folder(s) niet. Gebruik ik de all-share optie via mijn S2 telefoon en kies ik de Samsung als 'projector' dan werkt het weer wel 8)7 (content vanaf de pc met nero dus)

Uiteindelijk All-share ook op de pc gezet. Vind het een minder handig/mooi programma, maar nu lijkt het allemaal goed te werken ...

(Moet het nu nog duurtesten, heb namelijk 1x gezien dat alle apparatuur geen enkele server meer zag (ook de al 2 jaar goed werkende LG), terwijl alles volgens diagnostics wel keurig met internet verbonden was. Wellicht was het starten van zowel Nero als All-share op de pc niet een heel goed idee en 'storen' die op elkaar??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er op de ES6800 en de ES7000 een draadloos toetsenbord (bijvoorbeeld logitech k400) gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:05:
Kan er op de ES6800 en de ES7000 een draadloos toetsenbord (bijvoorbeeld logitech k400) gebruikt worden?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-09 13:14
Ik zit te kijken naar de pricewatch en ik zie zie dat de Samsung 40es6710 800 euro kost bij t-online shop.
Nu hebben ze natuurlijk die actie van 100 euro cashback en 2 extra brillen. Op de lijst van deelnemende winkels staat de t-online shop er niet bij. Zou ik als ik hem bij de t-online shop koop alsnog in aanmerking kunnen komen van de cashback actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
M3lvinG schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:46:
Ik zit te kijken naar de pricewatch en ik zie zie dat de Samsung 40es6710 800 euro kost bij t-online shop.
Nu hebben ze natuurlijk die actie van 100 euro cashback en 2 extra brillen. Op de lijst van deelnemende winkels staat de t-online shop er niet bij. Zou ik als ik hem bij de t-online shop koop alsnog in aanmerking kunnen komen van de cashback actie?
Als hij niet in het pdfje van deelnemende winkels staat dan ben ik bang dat je dan niet in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 17:49
Heeft iemand blueray 3d al werkend? Ik heb een Medion Erazer met een Nvidia geforce 460M met 3DTV Play(deze geconfigureerd en kan de 3d test zien) aangesloten op mijn Samsung UE40ES6800 via HDMI. Nu heb ik een blueray 3D test iso van Mitsubishi. Deze mount ik in een virtual drive van DVDFab, deze speel ik vervolgens af via PowerDVD12(die ik op HDMI 1.4 heb staan). Mijn tv geeft aan 3D weergave en de brillen worden 'donker' maar helaas krijg ik geen 3D weergave te zien. Wat ik wel te zien krijg is super strak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
Iceman1987 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Als hij niet in het pdfje van deelnemende winkels staat dan ben ik bang dat je dan niet in aanmerking komt.
Was ik ook al bang voor. Pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Op mijn UE46ES6710 vind ik de TV beeld kwaliteit van UPC met CI+ module niet echt "je van het".
Als ik de info knop gebruik van de afstandsbediening dan staat er ook 576i SD.
Ik heb geen HD pakket genomen. Dus die resolutie zal wel kloppen.
Maar nu vraag ik me af of ik met een UPC Mediabox geen betere resolutie/beeld zal hebben.

Toen ik nog op mijn oude adres woonde had ik KPN interactieve TV. De decoder/mediabox gaf standaard 720p door zonder alternatief HD abonnement.
Heb het idee dat het er een stuk beter uit zag...

Kan iemand me vertellen of UPC echt geen beter signaal doorgeeft zonder weer een extra abonnement af te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:22
niels89 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:06:
Heeft iemand blueray 3d al werkend? Ik heb een Medion Erazer met een Nvidia geforce 460M met 3DTV Play(deze geconfigureerd en kan de 3d test zien) aangesloten op mijn Samsung UE40ES6800 via HDMI. Nu heb ik een blueray 3D test iso van Mitsubishi. Deze mount ik in een virtual drive van DVDFab, deze speel ik vervolgens af via PowerDVD12(die ik op HDMI 1.4 heb staan). Mijn tv geeft aan 3D weergave en de brillen worden 'donker' maar helaas krijg ik geen 3D weergave te zien. Wat ik wel te zien krijg is super strak..
Gebruik total media home theater 5 eens, die werkt beter voor 3D content.Ik mount de iso met deamontools en speel af met total media home theater 5.
Wel zeker zien dat de tv als hoofdscherm staat ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzykillbirdy op 06-06-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3lvinG schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:09:
[...]

Was ik ook al bang voor. Pech gehad.
Kan nergens bij de voorwaarden vinden dat je hem bij een deelnemende winkel moet kopen, of kijk ik er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:24:
[...]

Kan nergens bij de voorwaarden vinden dat je hem bij een deelnemende winkel moet kopen, of kijk ik er overheen.
Hier heb ik ook al naar zitten kijken en daar staat het inderdaad niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hey,

Vanmorgen viel mij het weer op, de TV (6710) stond aan, terwijl daarvoor geen signaal was gegeven. De TV stond ook niet op een zender maar op zwart beeld met de backlight aan. Wanneer je dan op de afstandbediening drukt om hem aan te zetten zie je na enkele seconden beeld en kan je hem ook weer uitzetten. Dit is me nu al meerdere keren opgevallen. Iemand met soortgelijke ervaring?

Iemand een idee om hier van af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Movinghead schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 06:41:
Hey,

Vanmorgen viel mij het weer op, de TV (6710) stond aan, terwijl daarvoor geen signaal was gegeven. De TV stond ook niet op een zender maar op zwart beeld met de backlight aan. Wanneer je dan op de afstandbediening drukt om hem aan te zetten zie je na enkele seconden beeld en kan je hem ook weer uitzetten. Dit is me nu al meerdere keren opgevallen. Iemand met soortgelijke ervaring?

Ik heb precies hetzelfde (6800), maar ik dacht dat ik dan gewoon de tv was vergeten uit te zetten...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hey,

Dit probleem heb ik met de 6710 niet, maar wel met het digette apparaat van mijn ouders. Digitenne verspringt soms gewoon van zender. Zelfs als de afstandbediening op de tafel ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Hey,

Had ik met mijn Syncmaster 2333HD ook, doe je het licht aan, denkt de IR sensor wat op te vangen dan gaat het lampje branden alsof ie aan staat... moet je hem aan en uit zetten voor het weer uit gaat...

Zal een firmware issue zijn, of iets met de sensor, zou firmware een keer proberen als ik jou was.

Nog een vraagje: ES6710 of ES6800, merk je de dualcore of niet? ik kan er geen info over vinden verder.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hey,

Zeker softwareupdate in standby aanstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 6710 valt het me op dat bij een geheel witte achtergrond (wat vaak gebeurd tijdens reclames). Het scherm boven en onder ongeveer 4 cm van de rand verloopt naar licht grijs. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:53:
Bij mijn 6710 valt het me op dat bij een geheel witte achtergrond (wat vaak gebeurd tijdens reclames). Het scherm boven en onder ongeveer 4 cm van de rand verloopt naar licht grijs. Hebben jullie hier ook last van?
Welk paneel heb je erin zitten, wat voor settings gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:04
Blue_Entharion schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:23:
[...]
Nog een vraagje: ES6710 of ES6800, merk je de dualcore of niet? ik kan er geen info over vinden verder.
Ben ik ook benieuwd naar maar dan moet je al iemand hebben die beide tv's heeft en kan vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Welk paneel heb je erin zitten, wat voor settings gebruik je?
Het zelfde paneel als jou de 'P' variant. Ik heb het op alle settings ook op dynamisch met vol backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Kan iemand mij adviseren mbt het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen:

pricewatch: Samsung UE55ES6800
pricewatch: Samsung UE55D6530

Met name het verschil in single en dual-core valt mij op.
Zit er tussen deze twee modellen grote verschillen, en heeft het prijsverschil dan te maken dat de ene wel dual-core is en de andere niet?

Is het verschil in single-dualcore dan ook allen in het smart-tv gedeelte te merken?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Het zelfde paneel als jou de 'P' variant. Ik heb het op alle settings ook op dynamisch met vol backlight
Het was mij nog niet echt opgevallen, ik heb zelf dynamic bij de meeste aansluitingen op disabled, backlight 8-10 (afhankelijk aansluiting), rood iets teruggeschroeft, gamma +1 tot +2, brightness rond default, contrast 85-100.

Ik kan me wel voorstellen omdat het edge led is, dat ze de randen iets minder transparant maken met iets zodat de LED's niet te fel zijn bij de randen. Maar dit is enkel mijn logica ;) en stel dat het dan net niet goed zit oid dat het bij de randen te donker is. Of misschien zitten de leds iets voorbij die randen waardoor er sowieso minder licht bij de randen terecht komt. Zal vanavond thuis is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynamisch moet inderdaad uit 's avonds doet dat pijn aan mijn ogen. Backlight op 8-10 vind ik persoonlijk te donker deze heb ik op 15. De bleeding (bij mij vooral rechtsonder) zie ik alleen in movie mode en 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:00:
.....

Vraag:
Ik heb te maken met een ongeveer 2 pixel brede donkere lijn (soort schaduw?), aan de linker- en rechterkant van mijn "46ES8000. Zou iemand anders ook eens kunnen kijken of zijn/haar set dit ook vertoond?

[afbeelding]
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:53:
Ik heb ook te maken met de donkere/grijze rand op mijn 46ES8000, precies zoals in de twee posts hierboven wordt beschreven. Nu vraag ik mij af of ik de TV hiervoor moet retourneren, of dat ieder model hier last van heeft. Kan iemand hierin van advies voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:08:
Dynamisch moet inderdaad uit 's avonds doet dat pijn aan mijn ogen. Backlight op 8-10 vind ik persoonlijk te donker deze heb ik op 15. De bleeding (bij mij vooral rechtsonder) zie ik alleen in movie mode en 3d
Gamma wat hoger zetten, ziet er vind ik veel natuurgetrouwer uit en dan kan die backlight wat lager. Dan heb je volgens mij ook een voor het oog homogener beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3lvinG schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:45:
[...]

Hier heb ik ook al naar zitten kijken en daar staat het inderdaad niet bij.
Lees Deelnemende winkel als 'winkel die aan de actie meedoet', lijkt mij logisch. Deelnemende webshops hebben ook een banner en leveren nl. types (t.mobile shop bijv. niet).

Noobs>

Doe jij ook nog wat met huidkleur en 10p-witbalans settings?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:37:
[...]

[...]

Ik heb ook te maken met de donkere/grijze rand op mijn 46ES8000, precies zoals in de twee posts hierboven wordt beschreven. Nu vraag ik mij af of ik de TV hiervoor moet retourneren, of dat ieder model hier last van heeft. Kan iemand hierin van advies voorzien?
Ik heb deze vraag ook gesteld op avforums, of er meer mensen last hebben.. Dit bleek zo te zijn, zelf heb ik niet mijn toestel omgeruilt al vind ik het wel erg jammer. Want het valt mij elke keer weer op, met name bij kleurvlakken die dezelfde kleur zijn.

Ben benieuwd naar de ervaring van andere. De verklaring dat er iets met de leds wordt gedaan klinkt wel plausibel, al.vraag ik me af of dit technisch in te regelen valt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Mooie boel die handleiding van Samsung op de site. Ik denk print hem ff uit, een half uur bezig (900 pagina's).
Mooie leesvoer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
ozzykillbirdy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:04:
[...]

Gebruik total media home theater 5 eens, die werkt beter voor 3D content.Ik mount de iso met deamontools en speel af met total media home theater 5.
Wel zeker zien dat de tv als hoofdscherm staat ingesteld.
Bedankt!!!! Het werkt, helemaal top!!! Heb me een ongeluk gezocht. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Blue_Entharion schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:23:
[...]
Ik heb ze niet allebei, dus ik kan het helaas niet voor je vergelijken. Maar vind de 6800 zelf wel lekker werken. Had de 6800 ook niet meer mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
RickvN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:39:
[...]

Ik heb ze niet allebei, dus ik kan het helaas niet voor je vergelijken. Maar vind de 6800 zelf wel lekker werken. Had de 6800 ook niet meer mhz?
Zelf heb ik ook de 6800, een vriend van mij heeft een 7000 serie van vorig jaar. Moet zeggen dat bij ons de apps (mochten ze geen update hoeven doen) sneller openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
niels89 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Zelf heb ik ook de 6800, een vriend van mij heeft een 7000 serie van vorig jaar. Moet zeggen dat bij ons de apps (mochten ze geen update hoeven doen) sneller openen.
Ik vind zelf ook dat de apps lekker snel werken, enige kutte aan mijn tv vind ik de snelheid met internet, maar dat ligt puur aan onze router en kan zolang ik thuis woon niet heel veel aan veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:22:
[...]

Lees Deelnemende winkel als 'winkel die aan de actie meedoet', lijkt mij logisch. Deelnemende webshops hebben ook een banner en leveren nl. types (t.mobile shop bijv. niet).

Noobs>

Doe jij ook nog wat met huidkleur en 10p-witbalans settings?
Ik heb nog niet mn def. instellingen omdat ik dus niet weet of mijn paneel vervangen gaat worden, maar zal wel niet... en mijn TV omruilen op goed geluk bij de Saturn en hopen dat er een Samsung paneel in zit...

beeldmodus: standaard
Kleurtint: standaard
Dyn. contrast uit (behalve bij Digitenne op laag)
Zwarttinten: uit
huidkleur: 0
kleurruimte: eigen
gamma: +1
kleur: 33 (bij digitenne) 50 nog bij HDMI
witbalans: rood (1e setting tussen de 20-23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Even een andere vraag, kan het hier zo snel niet meer terug vinden. Maar hoe doen jullie het hier eigenlijk met 3D-films downloaden?
Knallen jullie die op een externe harde schijf met voeding, of gewoon op een USB'tje? Want als ik mijn USB met update in mijn tv stop, ziet hij bijv. die firmware update ook niet. Dus weet niet of hij wel films ziet vanaf mijn USB dan?

[ Voor 14% gewijzigd door RickvN op 07-06-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RickvN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:58:
Even een andere vraag, kan het hier zo snel niet meer terug vinden. Maar hoe doen jullie het hier eigenlijk met 3D-films downloaden?
Knallen jullie die op een externe harde schijf met voeding, of gewoon op een USB'tje? Want als ik mijn USB met update in mijn tv stop, ziet hij bijv. die firmware update ook niet. Dus weet niet of hij wel films ziet vanaf mijn USB dan?
En mensen nog goede tips voor 3D-films downloaden? Ik zit zelf niet bij nieuwsgroepen, hoorde dat je daar wel veel aan heb?
Hallo Tim Kuik :+
Dit soort vragen horen dus echt hier niet, noch op tweakers thuis.

Er is natuurlijk wel gratis 3D content (legaal) te vinden, maar ook dat hoort hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb de 7000 bij BCC gekocht deze week. En nu heb ik zowel links als rechts een verdonkerde rand van pak weg 5mm. Niet dat het erg aanwezig is. Maar je ziet dat het afwijkt van de rest van het scherm. Ik dit een fout of is dit een eigenschap van de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
n00bs schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:38:
[...]

Hallo Tim Kuik :+
Dit soort vragen horen dus echt hier niet, noch op tweakers thuis.

Er is natuurlijk wel gratis 3D content (legaal) te vinden, maar ook dat hoort hier niet.
Excuse, ben sowieso een leek. Dus hoopte wat tips te krijgen. Maar ik krijg die firmware update niet op mijn tv --> vaag & hoe kan je uberhaupt films (die ik natuurlijk betaald download ;-)) op mijn TV krijgen, heb je dan externe harde schijf nodig, of een simpel USB'tje met voldoende geheugen is voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RickvN schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Excuse, ben sowieso een leek. Dus hoopte wat tips te krijgen. Maar ik krijg die firmware update niet op mijn tv --> vaag & hoe kan je uberhaupt films (die ik natuurlijk betaald download ;-)) op mijn TV krijgen, heb je dan externe harde schijf nodig, of een simpel USB'tje met voldoende geheugen is voldoende?
Firmware update heb ik enkel via WiFi gedaan. Weet niet welk type je hebt? sluit anders even een CAT5 kabel aan op de LAN port. Via USB zou het moeten werken (FAT32 format USB stick en NTFS).
Je kan dus ook een USB powered HDD aansluiten op de TV. Alle 2.5" nu in de winkel zijn USB powered. Op de achterzijde bij de USB aansluiting staat max Ampere dat de port kan leveren.
Wanneer je film, audio, foto materiaal op een USB/HDD hebt staan en connect, ziet de TV zelf dat dit connected is (als het goed is).
3D MKV werkt ook gewoon goed, subs nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
berry eggens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:43:
Ik heb de 7000 bij BCC gekocht deze week. En nu heb ik zowel links als rechts een verdonkerde rand van pak weg 5mm. Niet dat het erg aanwezig is. Maar je ziet dat het afwijkt van de rest van het scherm. Ik dit een fout of is dit een eigenschap van de televisie?
Ik heb het ook, met een 46es 8000

PVoutput

Pagina: 1 ... 9 ... 62 Laatste