6710 heeft 1017.1 Hoe danfanatic_david schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:37:
Nieuwe firmware-versie: T-ECPDEUC-1010.3 (iig voor de ES8000)
Als ik online probeer nieuwe firmware voor de ES6570 te downloaden krijg ik de melding dat ik al de meest recente versie heb (001015).
Op de website van Samsung staat echter dat de laatste firmware versie T-MST10PDEUC-1017.1 is, dat al beschikbaar is sinds 23-5. Is dat dezelfde versie?
Op de website van Samsung staat echter dat de laatste firmware versie T-MST10PDEUC-1017.1 is, dat al beschikbaar is sinds 23-5. Is dat dezelfde versie?
Ben je tevreden met de 6570? Is nu in de aanbieding bij de BCC € 899 lijkt mij een mooie prijs helemaal icm de cashback actie van Samsung.DonnieB schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:16:
Als ik online probeer nieuwe firmware voor de ES6570 te downloaden krijg ik de melding dat ik al de meest recente versie heb (001015).
Geldt die cashback actie nu? Heb em namelijk ook bij de BCC gekocht van de week voor die prijs. De verkoper had het er al over die Samsung actie. Hoe gaat het precies te werk?
Het beeld van de tv is uitstekend. Dat schok/stotter probleem wat ik had bij het afspelen van blu-rays op de ps3 met bepaalde motion instellingen lijkt nu helemaal opgelost. Wel heeft de tv enigszins last van clouding.
Ik probeerde er gisteren foto's van te maken met mijn mobiele telefoon, maar dat lukte niet echt. Hoe kan ik dit het beste doen?
Het beeld van de tv is uitstekend. Dat schok/stotter probleem wat ik had bij het afspelen van blu-rays op de ps3 met bepaalde motion instellingen lijkt nu helemaal opgelost. Wel heeft de tv enigszins last van clouding.
Ik probeerde er gisteren foto's van te maken met mijn mobiele telefoon, maar dat lukte niet echt. Hoe kan ik dit het beste doen?
Ja die cashback actie geldt tot 1 juli dacht ik. Www.samsung.nl en dan bij promoties kijken daar staat een en ander uitgelegt.
Ik heb het even gekeken maar ik kan die update niet vinden voor de 6800....? Waarschijnlijk kijk ik echt scheel.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Weet iemand hoe je in het Service Menu komt?
info->menu->mute->power lijkt weinig uit te halen op mijn Es6710
laat maar na 10x proberen lukte het wel...
Weet iemand hoe de codering van de panelen nu is?
Ik heb blijkbaar een 46P1AF6E
Als ik de oude codering erbij pak, zou dat gaan om een 46", Chunghwa Picture Tubes panel, 100Hz
, Anti Glare, Full HD, 6th panel???, Edge Led
Nu twijfel ik dus... heb dus niet de ultieme panel erin. Dit is blijkbaar MVA, maarja terugbrengen en dan hopen dat ik nu wel een Samsung panel heb?
Als ik de oude codering erbij pak, zou dat gaan om een 46", Chunghwa Picture Tubes panel, 100Hz

Nu twijfel ik dus... heb dus niet de ultieme panel erin. Dit is blijkbaar MVA, maarja terugbrengen en dan hopen dat ik nu wel een Samsung panel heb?

[ Voor 82% gewijzigd door n00bs op 02-06-2012 00:40 ]
Dat is dan wel heel lelijk, zeker als je volgens de specificaties ervan uit mag gaan dat er een 400Hz Samsung paneel in zit. Zelf overweeg dit model (ES6710) ook aan de schaffen maar als er geen zekerheid bestaat over het gebruikte paneel overweeg ik mij breder te gaan oriënteren...n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:18:
Als ik de oude codering erbij pak, zou dat gaan om een 46", Chunghwa Picture Tubes panel, 100Hz, Anti Glare, Full HD, 6th panel???, Edge Led
Heb je verschillende versies?? Ik heb ook een 6710. In de specs staat 400 mhz. Maar het kan zijn dat dat het maar 100 mhz is? Wordt je dan niet keihard opgelicht??n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:18:
Als ik de oude codering erbij pak, zou dat gaan om een 46", Chunghwa Picture Tubes panel, 100Hz, Anti Glare, Full HD, 6th panel???, Edge Led
Kunnen alle ES6710 bezitters in het service menu kijken welk type paneel erin zit?
(Als je het service menu ingaat ben je wel erna je gemaakte beeldinstellingen kwijt, die staan weer default.
Toestel uitzetten daarna op je afstands snel achter elkaar: info->menu->mute->powerknop)
TV schakelt zich in en komt meteen in het service menu, bij het eerste schermType. Het type toont met een code het paneeltype.
CMR zijn geen echte MHz'en! maar 400MHz CMR zou wel een 200MHz paneel moeten zijn.
(Als je het service menu ingaat ben je wel erna je gemaakte beeldinstellingen kwijt, die staan weer default.
Toestel uitzetten daarna op je afstands snel achter elkaar: info->menu->mute->powerknop)
TV schakelt zich in en komt meteen in het service menu, bij het eerste schermType. Het type toont met een code het paneeltype.
CMR zijn geen echte MHz'en! maar 400MHz CMR zou wel een 200MHz paneel moeten zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 02-06-2012 09:44 ]
Zondagavond laat ben ik weer thuis dan ga ik dit direct doen. Maar naaien ze sommige van ons gewoon met een ander paneel dan? Kan je hiermee terug naar de winkel? ik ben mijn 6710 bij de BCC gekocht.n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:39:
Kunnen alle ES6710 bezitters in het service menu kijken welk type paneel erin zit?
Ga er maar vanuit dat jullie minstens een jaar lang firmware upgrades gaan krijgen, daarna zijn alle problemen wel zo'n beetje opgelost. Je zult reacties lezen van mensen dat clouding niet met firmware upgrades is op te lossen en dat het een hardware probleem is. En dan zeg ik: ach ja .....prima.DonnieB schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:03:
Geldt die cashback actie nu? Heb em namelijk ook bij de BCC gekocht van de week voor die prijs. De verkoper had het er al over die Samsung actie. Hoe gaat het precies te werk?
De discussie over de schermen zie je ook ieder jaar opnieuw. 100, 200 of 400. Kijk, Samsung pleurt gewoon schermen in de Tv die ze op voorraad krijgen, staat ook in de kleine lettertjes als ik het goed heb. Iets van: zonder aankondiging vooraf houdt Samsung zich het recht voor ..... ach, je kent het wel. Als je precies wilt weten hoe het daarmee zit kijk je even in de topics over de 2010 of de 2011 modellen. Tipje van de sluier lichten: er is niks aan de hand.
Bereid je vast voor op firmware upgrades die de Tv alleen maar slechter maken. En gebruikers gaan op zoek naar een beschrijving van de nieuwste firmware. Op de Engelse site vind je 't meestal wel maar de beschrijving zegt niemand iets, zelfs Samsung Nederland niet. Hier een daar een Koreaanse programmeur weet wat de upgrade inhoud. Dus, daar naar op zoek gaan is ook volstrekt zinloos.
Daarom nog een tip: als jouw Tv het prima de luxe doet, upgrade dan niet of wacht tot anderen de upgrade hebben uitgevoerd en lees hun ervaringen. De Engelsen hebben daar een gezegde voor die (vrij vertaald) zegt: ga nooit proberen dingen te repareren die niet kapot zijn.
En tot slot: verwacht niet dat Samsung Nederland zinnige antwoorden heeft op problemen die zich wereldwijd afspelen met Samsung TV's. Veel verder dan: installeer de nieuwste firmware en reset de Tv komen ze niet.
Even een kijkje in de keuken van Samsung Webcare, heeft niks met de 2012 modellen te maken maar toont aan dat je niet altijd goed geholpen wordt door Samsung WebCare. Mijn TV heeft internet@Tv, de voorloper van SmartHub. Nou, daar staat nu een advertentie van MovieMax in. Als je op deze adv. klikt kom je uitbij de Red Bull TV app. Ik gevraagd wat de bedoeling is (snap zelf ook wel dat je bij de MovieMax app moet uitkomen, maar toch...). Antwoord van WebCare: wij herkennen het probleem niet kunnen het ook niet reproduceren en adviseren jou de Tv ter reparatie aan te bieden. Tss ..... omdat een link niet juist geprogrammeerd is van een advertentie zeker.....? Goed, uiteindelijk niks gedaan natuurlijk en de link is door (wie dan ook) aangepast. Had ik het advies van Samsung WebCare opgevolgd, dan was ik mijn Tv wellicht een paar weken kwijt geweest.
Kijk dus altijd of, wanneer jij een probleem hebt met jouw Tv, anderen die precies dezelfde Tv hebben (dus ook hetzelfde paneel) ook die problemen hebben. Als niemand anders dat probleem heeft kun je eens contact opnemen met Samsung en dan loont het wellicht de moeite een monteur te laten komen.
[ Voor 62% gewijzigd door GerCor op 02-06-2012 11:29 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb een UE46ES8000, en ik zou graag gebruik willen maken van de mogelijkheid om te TV te pauzeren. Nou begreep ik dus dat je daar een externe harde schijf voor nodig hebt.
Ik heb daarentegen al een externe schijf eraan zitten, maar daar staan o.a. Series en andere video's op, ik kon zo te zien deze schijf niet gebruiken, omdat hij geformateerd moest worden. Dat leek me niet het beste idee.
Dus ik wil best een 2e schijf aanschaffen, maar gaat dat dan goed? Als ik die 2e schijf eraan zet, gaat hij de goede schijf formateren en gebruiken voor de opnames?
Ik heb daarentegen al een externe schijf eraan zitten, maar daar staan o.a. Series en andere video's op, ik kon zo te zien deze schijf niet gebruiken, omdat hij geformateerd moest worden. Dat leek me niet het beste idee.
Dus ik wil best een 2e schijf aanschaffen, maar gaat dat dan goed? Als ik die 2e schijf eraan zet, gaat hij de goede schijf formateren en gebruiken voor de opnames?
Ja hoor. Gaat goed. En wat je ook kunt doen, is de schijf opdelen (partities maken). Geef je gewoon aan welk gedeelte je voor de Tv wilt gebruiken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hoe groot moet de partitie zijn dan? Ik weet niet hoe groot de opnames zijn..GerCor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:18:
Ja hoor. Gaat goed. En wat je ook kunt doen, is de schijf opdelen (partities maken). Geef je gewoon welk gedeelte je voor de Tv wilt gebruiken.
Normaal gesproken moet je rekening houden met ongeveer 6 GB voor 1 uur HD TV opnamens. En als je wilt timeshiften, dan gaat de Tv niet verder dan 90 minuten, dus als je alleen wilt timeshiften .... zo'n 10 GB max.
als ik op mijn tv timeshift aanzet,en ik schakel naar een andere .hdmi ingang stopt de timeshift.
bv ik kijk een progamma op de samsung,en ik wil ondertussen het journaal bekijken op een andere ontvanger.
hebben anderen hier ook last van?
bv ik kijk een progamma op de samsung,en ik wil ondertussen het journaal bekijken op een andere ontvanger.
hebben anderen hier ook last van?
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Last van? Zo werkt timeshift nou eenmaal.
wat is dan het nut van timeshift als je niet naar iets anders kunt kijken,je plasma laten inbrandenGerCor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:42:
Last van? Zo werkt timeshift nou eenmaal.
ik heb altijd 2 losse ontvangers gehad en had gehoopt dat ik er eentje in de kast kon zetten,en de ingebouwde tuner kon gebruiken
Het nut is dat je het beeld waar je naar kijkt even kunt pauzeren (ken je ff pissen) en vooruit- en achteruitspoelen. Ik kan persoonlijk niet uit het woord 'timeshift' halen dat je naar een andere 'bron' kunt kijken. Timeshift betekent volgens mij: schuiven met de tijd.
[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 02-06-2012 17:02 ]
Tof, net op m'n ES8000 de Pathe app verschenen
Hallo,
Ik heb vandaag de firmware van mijn Ue55es7000 geupdate via een usb stick.
De oude firmware was 1004 en ben nu naar 1010.3 gegaan. deze heb ik van de samsungsite gehaald.
Echter is de tv alleen maar slechter geworden. Hij crashed constant op de smarthub of wil niet goed opstarten en dan reboot de tv zelf. Ook de afstandsbediening werkt af en toe niet goed meer.
Kan me zelf wel voor mijn kop slaan
dat ik geupdate heb, tv werkte goed alleen smarthub was langzaam.
Downgraden is helaas niet mogelijk zo lees ik hier, heb de tv al naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar helpt niet.
Zijn er mensen die een es8000 geupdate hebben die ook deze problemen hebben?
Word helaas wachten op een nieuwe firmware denk ik of kan ik nog iets anders proberen?
De oude firmware was 1004 en ben nu naar 1010.3 gegaan. deze heb ik van de samsungsite gehaald.
Echter is de tv alleen maar slechter geworden. Hij crashed constant op de smarthub of wil niet goed opstarten en dan reboot de tv zelf. Ook de afstandsbediening werkt af en toe niet goed meer.
Kan me zelf wel voor mijn kop slaan

Downgraden is helaas niet mogelijk zo lees ik hier, heb de tv al naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar helpt niet.
Word helaas wachten op een nieuwe firmware denk ik of kan ik nog iets anders proberen?
Is dat wel in 2012 verschenen 6710n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:18:
want als ik me niet vergis heb je er ook één uit 2011/2010
En is het een nederlandse model?
Want het lijkt me wel sterk dat samsung een andere paneel er in zou stoppen
voor de 2012 model volgens mij ook de nieuwste 6 serie
heel vreemd, kunnen andere dit bevestigen
[ Voor 63% gewijzigd door jackzonztyl op 02-06-2012 19:32 ]
Gewoon spiksplinternieuw model de ES6710jackzonztyl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:30:
[...]
Is dat wel in 2012 verschenen 6710
want als ik me niet vergis heb je er ook één uit 2011/2010
En is het een nederlandse model?
Want het lijkt me wel sterk dat samsung een andere paneel er in zou stoppen
voor de 2012 model volgens mij ook de nieuwste 6 serie
heel vreemd, kunnen andere dit bevestigen
Volgens mij is er helemaal geen ES6710 uit 2011? anyway Samsung stopt altijd verschillende type panelen in AL hun tv's! dus je kan geluk of pech hebben. Volgens mij gebruiken ze 5 verschillende fabricanten.
Blijft wel raar dat volgens de codering het paneel niet 200MHz is, daarom ben ik echt benieuwd welke Typen jullie in de ES6710 hebben zitten!
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 02-06-2012 20:43 ]
Samsung adviseert na een firmware upgrade de TV volledig te resetten. Dus, even de exitknop zo'n 15 seconden ingedrukt houden.8ballvin schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:57:
Hallo,
Kan me zelf wel voor mijn kop slaandat ik geupdate heb, tv werkte goed alleen smarthub was langzaam.
Ik zit er over na te denken om de 46" versie van de ES5500 te halen, maar ik kan geen enkele review ervan vinden. Heeft iemand deze tv in bezit? Zo ja, hoe bevalt ie?
motabeatz.com
Gewoon zelf aanschouwen in de winkel... zal allemaal best redelijk zijn. Maar je kan dus geluk en pech hebben met het paneel wat erin zit.NickySantoro schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:10:
Ik zit er over na te denken om de 46" versie van de ES5500 te halen, maar ik kan geen enkele review ervan vinden. Heeft iemand deze tv in bezit? Zo ja, hoe bevalt ie?
Mijne komt volgende week binnen, maar nu twijfel ik ook wel een beetje
heb ik een miskoop gedaan als er een slechte paneel in zit?
Voel me nu best wel genaaid eigenlijk
Ik hoop dat andere ook even kunnen kijken welke paneel er in zit
Maar ik hoop wel dat je het mis hebt moet ik eerlijk zeggen
Maar ik hoop wel dat je het mis hebt moet ik eerlijk zeggen
GerCor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:50:
[...]
Samsung adviseert na een firmware upgrade de TV volledig te resetten. Dus, even de exitknop zo'n 15 seconden ingedrukt houden.
Waarom miskoopjackzonztyl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:52:
Mijne komt volgende week binnen, maar nu twijfel ik ook wel een beetje
Maar ik hoop wel dat je het mis hebt moet ik eerlijk zeggen![]()
[...]
Maar de minpunten: bij aansluiting van mn ati 6850 via hdmi naar mn tv krijg ik bij sommige bewegende beelden een vage tearing oid. Via mijn mediatank lijkt dat er niet tot nauwelijks te zijn. Geen idee waar dit doorkomt.
Interlaced beelden (sowieso kut) is ook geen succes op die TV.
Geluid is echt goed, beelden mooi, standaard veel te verzadigd! En mooi design.
Tof, maar 5-6 euro om een film te huren is echt extreem duur.Pathe is daarom alleen handig om trailers te kijken.
Ik krijg mijn smit ci module niet aan de praat in mijn es8000, iemand die er een heeft draaien en hoe, kaart positie en installatie volgorde. Thx.
Eerst je zenders zoeken zonder cam module.Daarna smartcard in je ci+ module, drna de module in de tv steken.Dan gaat hij de zenders indexeren.P33R schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:03:
Ik krijg mijn smit ci module niet aan de praat in mijn es8000, iemand die er een heeft draaien en hoe, kaart positie en installatie volgorde. Thx.
Haha nu voel ik me weer een beetje positief worden
Had jij je tv gekalibreerd (of hoe dat ook heet)
Had jij je tv gekalibreerd (of hoe dat ook heet)
n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:56:
[...]
Waarom miskoop? ik blijf het beeld geniaal vinden.
Maar de minpunten: bij aansluiting van mn ati 6850 via hdmi naar mn tv krijg ik bij sommige bewegende beelden een vage tearing oid. Via mijn mediatank lijkt dat er niet tot nauwelijks te zijn. Geen idee waar dit doorkomt.
Interlaced beelden (sowieso kut) is ook geen succes op die TV.
Geluid is echt goed, beelden mooi, standaard veel te verzadigd! En mooi design.
[ Voor 44% gewijzigd door jackzonztyl op 02-06-2012 21:31 ]
5 serie Samsung is 50hz, 6 series is 100hz en 7/8 serie is 200hz qua paneelfrequentie.. CMR loopt op van 50 of 100 in de 5 serie naar 200 of 400 in de 6 series (afhankelijk van welk model) tot de 800 CMR in een 7 of 8 serie..n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:41:
[...]
Gewoon spiksplinternieuw model de ES6710en uit welk jaar die is geen idee? in service menu staat die op 2012.
Volgens mij is er helemaal geen ES6710 uit 2011? anyway Samsung stopt altijd verschillende type panelen in AL hun tv's! dus je kan geluk of pech hebben. Volgens mij gebruiken ze 5 verschillende fabricanten.
Blijft wel raar dat volgens de codering het paneel niet 200MHz is, daarom ben ik echt benieuwd welke Typen jullie in de ES6710 hebben zitten!
Weet niet hoe je er bij komt om te denken dat de 6 serie een 200hz panel zou hebben
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Haha, bijna wat ik ook ging schrijven.ozzykillbirdy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:56:
[...]
Tof, maar 5-6 euro om een film te huren is echt extreem duur.Pathe is daarom alleen handig om trailers te kijken.
Iedereen helemaal enthousiast over de pathe app, dus ik erg nieuwsgierig......... Maar voor deze prijzen ga ik geen film huren, sorry.

Die V-tuner of zoiets vond ik wel leuk, is internetradio over heel de wereld.Moet je maar eens testen.Betere toevoeging dan die stomme patheMothergoose schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:18:
[...]
Haha, bijna wat ik ook ging schrijven.
Iedereen helemaal enthousiast over de pathe app, dus ik erg nieuwsgierig......... Maar voor deze prijzen ga ik geen film huren, sorry.
De 46" 6710 is/was 200MHz hardwarematig... maar mijne blijkbaar niet.Schizo007nl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:04:
[...]
5 serie Samsung is 50hz, 6 series is 100hz en 7/8 serie is 200hz qua paneelfrequentie.. CMR loopt op van 50 of 100 in de 5 serie naar 200 of 400 in de 6 series (afhankelijk van welk model) tot de 800 CMR in een 7 of 8 serie..
Weet niet hoe je er bij komt om te denken dat de 6 serie een 200hz panel zou hebben
Thx netwerk id moest nog handmatig gewijzigd worden.ozzykillbirdy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:17:
[...]
Eerst je zenders zoeken zonder cam module.Daarna smartcard in je ci+ module, drna de module in de tv steken.Dan gaat hij de zenders indexeren.
Heb ik anders nog nooit bij mij in de winkel gezien..n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:22:
[...]
De 46" 6710 is/was 200MHz hardwarematig... maar mijne blijkbaar niet.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
balen dat zon duur toestel(in mijn geval) het niet kan.GerCor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:57:
Het nut is dat je het beeld waar je naar kijkt even kunt pauzeren (ken je ff pissen) en vooruit- en achteruitspoelen. Ik kan persoonlijk niet uit het woord 'timeshift' halen dat je naar een andere 'bron' kunt kijken. Timeshift betekent volgens mij: schuiven met de tijd.
zoiets zou toch redelijk makkelijk te implementeren zijn.
gewoon de stream naar hdd wegschrijven.
ik ga er toch een mailtje naar samsung aan wagen,maar ben bang dat ik toch met 2 losse tunners moet blijven werken
iig bedank voor je reactie,ik weet nu iig dat geen bug oid is.
Ik heb even gekeken en mijn UE46ES6710 is een 46A1AF6E. Samsung-panel met 120 Hz dus denk ik.n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:41:
[...]
Gewoon spiksplinternieuw model de ES6710en uit welk jaar die is geen idee? in service menu staat die op 2012.
[ Voor 7% gewijzigd door Esliri op 03-06-2012 00:13 ]
Dan zouden alle modellen (32,37,40) de zelfde moeten zijn toch?Esliri schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:52:
[...]
Ik heb even gekeken en mijn UE46ES6710 is een 46A1AF6E. Samsung-panel met 120 Hz dus denk ik.
bijv. de 40. inch
Sta op het punt een een 42LM760 (LG), 42PFL6007 (Philips), of 40ES6800 (Samsung) aan te schaffen.
Uitzending gemist - functionaliteit op de tv is voor mij de dealbreaker, dus ik had eigenlijk de LG en Samsung al afgeschreven.
Nu lees ik hier http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html dat dit via UPC met CI+ module (waarover ik beschik) ook op een LG en Samsung mogelijk is geworden (HbbTV). (EINDELIJK!!!).
Kan iemand met een Samsung TV + UPC/CI+ heeft dat even voor de mede-tweakers bekijken en hier posten of dat goed werkt?
Werkt de NOS-Sportzomer app (zie http://www.totaaltv.nl/ni...zomer_app_in_gebruik.html) dan ook meteen?
Dank!
Uitzending gemist - functionaliteit op de tv is voor mij de dealbreaker, dus ik had eigenlijk de LG en Samsung al afgeschreven.
Nu lees ik hier http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html dat dit via UPC met CI+ module (waarover ik beschik) ook op een LG en Samsung mogelijk is geworden (HbbTV). (EINDELIJK!!!).
Kan iemand met een Samsung TV + UPC/CI+ heeft dat even voor de mede-tweakers bekijken en hier posten of dat goed werkt?
Werkt de NOS-Sportzomer app (zie http://www.totaaltv.nl/ni...zomer_app_in_gebruik.html) dan ook meteen?
Dank!
De A staat voor een Samsung panel, jij hebt dus dikke mazzelEsliri schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:52:
[...]
Ik heb even gekeken en mijn UE46ES6710 is een 46A1AF6E. Samsung-panel met 120 Hz dus denk ik.
Ik heb gisteren een UE46ES6710 opgehaald en daar blijkt ook een 46A1AF6E panel in te zitten
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Misschien is dit iets voor een Samsung:Plof-kip schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:41:
Sta op het punt een een 42LM760 (LG), 42PFL6007 (Philips), of 40ES6800 (Samsung) aan te schaffen.
UItzending Gemist App
Zelf nog niet geprobeerd.
Edit: inmiddels geïnstalleerd en het werkt uitstekend!
[ Voor 4% gewijzigd door Muyz op 03-06-2012 16:45 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Wow! mooie tip!Muyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:20:
[...]
Misschien is dit iets voor een Samsung:
UItzending Gemist App
Zelf nog niet geprobeerd.
Waar heb je die gekocht?Muyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:14:
Ik heb gisteren een UE46ES6710 opgehaald en daar blijkt ook een 46A1AF6E panel in te zitten
@ Muyz: over die mogelijkheid had ik al gelezen, ziet er ook goed uit en geweldig dat iemand dat gebouwd en gratis beschikbaar heeft gesteld. Hulde daarvoor!
Maar de in het bericht beweerde route zou mijn persoonlijke voorkeur hebben (ik ken de app van de Philips TV's en dat werkt ook prima, daar hoef je zelf verder niks meer aan te knutselen, extra apparaten voor te kopen en in je netwerk te hangen, etcetc. Dat kost mij gewoon veel te veel tijd en moeite, er hoeft maar weer iets te veranderen en ik moet weer gaan pielen met mijn router-instellingen of what have you, is niet mijn ding).
Maar de in het bericht beweerde route zou mijn persoonlijke voorkeur hebben (ik ken de app van de Philips TV's en dat werkt ook prima, daar hoef je zelf verder niks meer aan te knutselen, extra apparaten voor te kopen en in je netwerk te hangen, etcetc. Dat kost mij gewoon veel te veel tijd en moeite, er hoeft maar weer iets te veranderen en ik moet weer gaan pielen met mijn router-instellingen of what have you, is niet mijn ding).
TVStore; hebben ze net weer nieuwe op voorraad. Voor 1 juli ook nog €100 cashback van Samsung of een Galaxy S WiFi kado.
Ik heb zelf bij de Saturn gehaald en betaal met die 100Euro cashback 1033...Muyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:08:
[...]
TVStore; hebben ze net weer nieuwe op voorraad. Voor 1 juli ook nog €100 cashback van Samsung of een Galaxy S WiFi kado.
Gedaan maar werkt niet met mijn es7000. Ik heb hem wel in het menu gereset. Is dit hetzelfde?GerCor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:50:
[...]
Samsung adviseert na een firmware upgrade de TV volledig te resetten. Dus, even de exitknop zo'n 15 seconden ingedrukt houden.
9 van de 10 keer als ik de smarthub aanzet crasht de tv en gaat hij een paar keer rebooten. een enkele keer blijft hij het wel doen. Als ik alleen tv kijk blijft hij goed nu.
Ben er behoorlijk fucked van. Kijk namelijk veel films via allshare.
Probeer even via het service menude hard reset, dit lostte bij mij het vastlopen vd smarthub functies op.
Weet iemand hoe ik analoge zenders kan sorteren naar mijn keuze? Ik kom er maar niet uit
edit is gelukt via smart hub
edit is gelukt via smart hub
[ Voor 15% gewijzigd door Durango op 03-06-2012 15:16 ]
Hebben jullie de tunin.fm app al? Ook leuk, super geluidskwaliteit en makkelijker dan vTuner. http://www.tunin.fm/ozzykillbirdy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:21:
[...]
Die V-tuner of zoiets vond ik wel leuk, is internetradio over heel de wereld.Moet je maar eens testen.Betere toevoeging dan die stomme pathe
@8ballvin
Wat je zou kunnen proberen, want volgens mij is resetten via het menu en via de exitknop niet hetzelfde maar dat weet ik niet 100% zeker, is .... omdat de Tv blijft rebooten: haal de stekker uit het stopcontact en haal de netwerkkabel los (niet van de Tv zelf natuurlijk, maar uit de aansluiting) Wacht 5 minuten en sluit dan alles weer aan. Samsung Tv's hebben al jaren het probleem dat ze ineens uitgaan en weer aangaan. Blijkbaar kunnen ze dat maar niet oplossen.
[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 03-06-2012 15:44 ]
Weet iemand of er een Android app is om gebruik te kunnen maken van een Qwerty keyboard via telefoon?
Samsung remote.
Als je in typveld komt dan schakelt je telefoon automatsich op qwerty toetsenbord.
Als je in typveld komt dan schakelt je telefoon automatsich op qwerty toetsenbord.
Dat gebeurt dus niet op mijn S2 met stock rom met root en Siyah kernel.Iceman1987 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:59:
Samsung remote.
huh vreemd, ik heb criskelorom en daar gebeurt het wel mee automatisch. Ik denk trouwens niet dat de ROM enig invloed op heeft.
Als je naar je browser gaat met je telefoon en dan de in adresbalk klikt, krijg je dan geen qwerty toetsenbord?
Als je naar je browser gaat met je telefoon en dan de in adresbalk klikt, krijg je dan geen qwerty toetsenbord?
Verwijderd
De Samsung remote app ziet mijn tv niet, kan dit komen omdat ik de tv bedraad aan het internet heb hangen.
Moet ik draadloos activeren op de tv zodat de remote app werkt of kan dit op een andere manier?
Mijn tv: UE55es6800.
Moet ik draadloos activeren op de tv zodat de remote app werkt of kan dit op een andere manier?
Nee, dat hoeft niet. Mijn tv is ook bedraad aangesloten. Wel moet zowel de tv als je telefoon op het zeflde netwerk verbonden zijn.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:46:
De Samsung remote app ziet mijn tv niet, kan dit komen omdat ik de tv bedraad aan het internet heb hangen.
Ik heb enkel met youtube getestIceman1987 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:22:
huh vreemd, ik heb criskelorom en daar gebeurt het wel mee automatisch. Ik denk trouwens niet dat de ROM enig invloed op heeft.
Dat lijkt me dan een prima deal want de goedkoopste internet prijs is €1095 incl. verzending.n00bs schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:11:
[...]
Ik heb zelf bij de Saturn gehaald en betaal met die 100Euro cashback 1033...
Bij welke Saturn vestiging heb je die prijs bedongen?
Wat mij trouwens op viel is dat er in de pricewatch vermelding wordt gemaakt van de "UE46ES6710" en de "UE46ES6710SXZG" heb nog niet kunnen vinden waar de toevoeging "SXZG' voor staat.
Ik heb hem in Hoofddorp gehaald, daar hadden ze er 2 toen ik mijne ging halen. Maar zoals gezegd zal die 2e ook wel geen Samsung paneel hebben. Of dit echt minder is? geen idee dan moet ik ze naast elkaar zienflipmans schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:14:
[...]
Dat lijkt me dan een prima deal want de goedkoopste internet prijs is €1095 incl. verzending.
Bij welke Saturn vestiging heb je die prijs bedongen?
Wat mij trouwens op viel is dat er in de pricewatch vermelding wordt gemaakt van de "UE46ES6710" en de "UE46ES6710SXZG" heb nog niet kunnen vinden waar de toevoeging "SXZG' voor staat.
Paneel mag dan misschien uit een andere fabriek komen maar hoop dan wel een model te kopen met een 400hz paneel waar ik tenslotte ook voor betaald en niet met een trager 100hz paneel zit opgescheept.n00bs schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:20:
[...]
Ik heb hem in Hoofddorp gehaald, daar hadden ze er 2 toen ik mijne ging halen. Maar zoals gezegd zal die 2e ook wel geen Samsung paneel hebben. Of dit echt minder is? geen idee dan moet ik ze naast elkaar zien
Hoi,
Ik heb lang getwijfeld tussen een plasma en LCD-LED. Zonder de discussie hier op te laten laaien heb ik gekozen voor LED, de samsung UE55ES6800 om precies te zijn. Ik heb deze gisteren online besteld bij Max ICT BV volgens pricewatch de laagste prijs momenteel.
Het valt me nu echter op dat deze TV zonder HbbTV ondersteuning wordt geleverd. Ik wil deze functionaliteit inzetten om bijvoorbeeld uitzending gemist te gebruiken.
Daarnaast viel het mij op dat dezelfde leverancier hetzelfde model aanbiedt, alleen dan met een extra "notatie" achter het type nummer namelijk UE55ES6800S, het gaat volgens mij ook om een Nederlands model.
Dit scheelt ruim €200.- Ik heb op samsung website gezocht naar de "S" aanduiding achter het typenummer helaas heb ik daar niet kunnen vinden. Houdt de 'S' in dat er om andere type voet gaat? Keur wellicht? Of extra accessoires, bijvoorbeeld de brillen, of ondersteuning voor HbbTV?
In hoeverre is HbbTV via software aanpassing bijvoorbeeld flashen andere firmware, of zelfs 'hack'. te activeren. Ik weet dat de modellen van 2011, de D 6-7-8 serie dus dit geactiveerd kan worden. Of HbbTV een extra hardware component die gewoonweg weggelaten is bij deze duitste versie.
Een hooop vragen, ik weet
, maar hopelijk kan iemand mij hier wat info geven.
Ik heb lang getwijfeld tussen een plasma en LCD-LED. Zonder de discussie hier op te laten laaien heb ik gekozen voor LED, de samsung UE55ES6800 om precies te zijn. Ik heb deze gisteren online besteld bij Max ICT BV volgens pricewatch de laagste prijs momenteel.
Het valt me nu echter op dat deze TV zonder HbbTV ondersteuning wordt geleverd. Ik wil deze functionaliteit inzetten om bijvoorbeeld uitzending gemist te gebruiken.
Daarnaast viel het mij op dat dezelfde leverancier hetzelfde model aanbiedt, alleen dan met een extra "notatie" achter het type nummer namelijk UE55ES6800S, het gaat volgens mij ook om een Nederlands model.
Dit scheelt ruim €200.- Ik heb op samsung website gezocht naar de "S" aanduiding achter het typenummer helaas heb ik daar niet kunnen vinden. Houdt de 'S' in dat er om andere type voet gaat? Keur wellicht? Of extra accessoires, bijvoorbeeld de brillen, of ondersteuning voor HbbTV?
In hoeverre is HbbTV via software aanpassing bijvoorbeeld flashen andere firmware, of zelfs 'hack'. te activeren. Ik weet dat de modellen van 2011, de D 6-7-8 serie dus dit geactiveerd kan worden. Of HbbTV een extra hardware component die gewoonweg weggelaten is bij deze duitste versie.
Een hooop vragen, ik weet
@ T-Adnan: zie ook de vragen die ik vanochtend al in dit forum al stelde: waar heb jij gevonden dat de Samsung ES-modellen vooralsnog HbbTV niet ondersteunen?
Voor mij is dat namelijk cruciaal nu Uitzending Gemist (NL 1, 2 en 3) i.c.m. UPC/CI+ vrij is gegeven waarmee deze "app" niet alleen meer op Philips TV's is te gebruiken.
Dank!
Voor mij is dat namelijk cruciaal nu Uitzending Gemist (NL 1, 2 en 3) i.c.m. UPC/CI+ vrij is gegeven waarmee deze "app" niet alleen meer op Philips TV's is te gebruiken.
Dank!
[ Voor 3% gewijzigd door Plof-kip op 03-06-2012 20:15 ]
@Plof-kip Ik heb dat niet 'gevonden' het staat letterlijk achter het type nummer vermeld van de versie die ik dus heb besteld. In het Duits, "Samsung UE55ES6800 EU-Ware ohne HbbTV", zie pricewatch tweakers voor link..
Als je samsung website raadpleegt geven ze wel degelijk aan dat de Samsung ES6800 serie HbbTV ondersteund. Maak een keuze en vergelijk de ES6800 met een andere serie, je zult zien dat zij aangeven dat zij dat ondersteunen, (onderaan pagina).
Maar omdat Samsung de markt overspoelt met LED-TV en zeer uitgebreide series kent zie je door de bomen het bos niet. Dus op hoofdniveau het je het over type UE55ES6800 terwijl er onder die serie ook verschillen zijn die niet duidelijk worden gemaakt.
Wat dat betreft is de strategische zet van Sony wel super. 3-modellen voor 2012 that's it! helaas is de HX850 serie buiten mijn budget
Als je samsung website raadpleegt geven ze wel degelijk aan dat de Samsung ES6800 serie HbbTV ondersteund. Maak een keuze en vergelijk de ES6800 met een andere serie, je zult zien dat zij aangeven dat zij dat ondersteunen, (onderaan pagina).
Maar omdat Samsung de markt overspoelt met LED-TV en zeer uitgebreide series kent zie je door de bomen het bos niet. Dus op hoofdniveau het je het over type UE55ES6800 terwijl er onder die serie ook verschillen zijn die niet duidelijk worden gemaakt.
Wat dat betreft is de strategische zet van Sony wel super. 3-modellen voor 2012 that's it! helaas is de HX850 serie buiten mijn budget
Verwijderd
Krijg toch geen enkele remote app werkende op mijn ue55es6800, niet op een Android tablet en niet op een Windows phone.Iceman1987 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:50:
[...]
Nee, dat hoeft niet. Mijn tv is ook bedraad aangesloten. Wel moet zowel de tv als je telefoon op het zeflde netwerk verbonden zijn.
Tv is bedraad aangesloten op de router (Linksys WRT160N), tablet en telefoon zijn wireless op dezelfde router aangesloten.
Heb ik misschien een instelling niet goed?
Je moet op je TV nog goedkeuren dat een network client je TV aanstuurt. Vergeet je dat soms?Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:31:
[...]
Krijg toch geen enkele remote app werkende op mijn ue55es6800, niet op een Android tablet en niet op een Windows phone.
Tv is bedraad aangesloten op de router (Linksys WRT160N), tablet en telefoon zijn wireless op dezelfde router aangesloten.
Heb ik misschien een instelling niet goed?
Verwijderd
Geen idee hoe ik dat op m'n tv moet doen, krijg op de tv geen melding daarover als ik een remote app op de tablet of telefoon opstart. Zal dan toch wel te maken hebben met bedraad en draadloos.Muyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:37:
[...]
Je moet op je TV nog goedkeuren dat een network client je TV aanstuurt. Vergeet je dat soms?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 21:53 ]
Ik heb de handleiding doorgenomen dit is wat er staat:Plof-kip schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:14:
@ T-Adnan: zie ook de vragen die ik vanochtend al in dit forum al stelde: waar heb jij gevonden dat de Samsung ES-modellen vooralsnog HbbTV niet ondersteunen?
Dank!
(Afhankelijk van het land) U hebt via HbbTV toegang tot de diensten van entertainmentproviders, online
providers en CE-fabrikanten. NN In sommige landen is HbbTV een
gegevensservice.Deze service wordt mogelijk ook
ondersteund in andere landen. Bepaalde uitzendingen ondersteunen HbbTV mogelijk niet.
- HbbTV is standaard uitgeschakeld. Als u HbbTV wilt gebruiken, gaat u naar Systeem → Dataservice en stelt u deze in op Inschakelen. (Afhankelijk van het land)
- Een toepassing op HbbTV kan tijdelijk niet goed werken afhankelijk van de omstandigheden van het zendstation of de toepassingsprovider.
Dit houdt denk ik in dat de ES6800 die ik besteld heb bij MAX ICT BV (waar expliciet is aangegeven dat die versie geen HbbTV ondersteunt) een andere landcode dien te geven om uitzending gemist te kunnen gebruiken in. Ik weet nog niet hoe dat moet of kan.
Ik bel ze morgen sowieso even als ze me niet kunnen helpen annuleer ik mijn bestelling en ga voor een versie waar er in ieder geval niet wordt aangegeven dat er geen HbbTV wordt ondersteund.
Laat Google TV en Apple zich maar met content bemoeien ook in de EU, wellicht dat er een betere fusie ontstaat tussen online content en kabel content. Tot nu toe loopt dat niet lekker.
EDIT:
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1060869
Hier wordt aangegeven dat ES6800 modellen, die af fabriek niet geactiveerd zijn, via het service menu alsnog geactiveerd kunnen worden.
Alleen het nog niet duidelijk hoe dat moet bij de nieuwe modellen (ES serie), en daarnaast loopt je risico je televisie te "bricken".
[ Voor 9% gewijzigd door T-Adnan op 03-06-2012 22:40 ]
Iemand een ES6710? Ik wil graag weten of hij/zij er tevreden mee zijn
wat zijn de plus en min punten
hoe is de beeldkwaliteit etc
zijn jullie tevreden?
wat zijn de plus en min punten
hoe is de beeldkwaliteit etc
zijn jullie tevreden?
Ik heb een 46A1AF6E in mijn 6710 zitten.n00bs schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:39:
Bij wie werkt Uitzending Gemist via UPC/CI+ wel ?vixem1 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:44:
Ik heb sinds vorige week een UPC/CI+ kaart, die heb ik in een UE46ES7000 Samsung televisie gestopt. De dataverbinding heb ik enabled in het menu van mijn tv en ik krijg geen HbbTV op de genoemde Duitse of Nederlandse kanalen, ik kan op de rode knop drukken wat ik wil, maar het werkt niet.
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen. De regio veranderen in het service menu kan niet, deze optie is grayed out.
(HbbTV, zie http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html)
[ Voor 68% gewijzigd door Plof-kip op 04-06-2012 13:02 ]
Als ik in het service menu van mijn es7000 probeer te komen, dus info->menu->mute->power indruk gaat ie wel even in het service menu, maar voordat ik ook maar iets kan selecteren of lezen start de tv gelijk door en krijg ik gewoon tv beeld??knights16 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:16:
Probeer even via het service menude hard reset, dit lostte bij mij het vastlopen vd smarthub functies op.
Ik krijg er wat van, probeer gewoon mijn tv een harde reset te geven, maar krijg het niet voor elkaar.
[edit] laat maar, uiteindelijk gelukt!! ga hem nu eerst resetten en hopen dat de smarthub weer werkt.
Heb trouwens een 55A2UF0E paneel erin zitten, waar kun je kijken van welke fabrikant dat is?
[ Voor 15% gewijzigd door 8ballvin op 04-06-2012 14:11 ]
Ik heb zojuist gekeken of Uitzending Gemist werkt.
Helaas bij mij niet!
ue46es6710
UPC CI+ module
TV is draadloos verbonden met mijn wifi netwerk
Data services staat op: inschakelen
Zodra ik bij NL 1, 2 of 3 op het rode knopje druk gebeurd er niks...
Helaas bij mij niet!
ue46es6710
UPC CI+ module
Marcel,Marcel_EA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:10:
Helaas bij mij niet!
ue46es6710
UPC CI+ module
Vraag 1: Werkt het bij ARD en ZDF wel toevallig?
Vraag 2: Is de NOS Sport app al op je Samsung te benaderen?
Geef me een paar minuten en ik ga het testen voor je!Plof-kip schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:12:
[...]
Marcel,
Vraag 1: Werkt het bij ARD en ZDF wel toevallig?
Vraag 2: Is de NOS Sport app al op je Samsung te benaderen?
Sport app, bedoel je mee of ie te vinden is in SmartHub neem ik aan?
Ja, die App heeft de NOS vorige week al beschikbaar gesteld. Bij mijn vader zag ik hem zaterdag al op zijn Philips (model 2010), ook een hele mooie app met nog meer toekomstpotentieel!
App is te downloaden. Heb hem ook geinstalleerd. Er is alleen nog geen content aanwezig.
Graag gedaan!Plof-kip schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:33:
@ Marcel: dank voor de moeite!
Zie zojuist dat er vandaag nieuwe firmware uitgebracht is voor de (UE46)ES6710, tenminste als ze de Amerikaanse datum notatie aanhouden, 2012.06.04
Versie: T-MST10PDEUC-1021.0
Idd hoge huurprijzen zeg, sommige zelfs 7,- jammer anders had ik er wel gebruik van gemaakt en heb helaas geen voucherozzykillbirdy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:56:
Waar vissen jullie die updates vandaan? Ik vind helemaal niets via de site, of zijn er nog geen updates voor de ue40es6800?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
http://www.samsung.com/nl.../UE40ES6800SXXN-downloadsRickvN schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:57:
Waar vissen jullie die updates vandaan? Ik vind helemaal niets via de site, of zijn er nog geen updates voor de ue40es6800?
Ziggo heeft hun lijst Samsung tv's geschikt voor CI+ aangepast en er een hele zwik aan toegevoegd
Iedereen heeft dus een Samsung paneel erin zitten en ik neem ook aan dat bij jullie allen het beeld supervloeiend is.Marcel_EA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:47:
Overigens heb ik ook panel: 46A1AF6E
Ik blijf toch af en toe vreemde dingen hebben en vermoed sterk dat het goedkope MVA paneel de boosdoener is. Heb mijn beklag bij Saturn gedaan en Samsung. Anders maar geld terug, want wil gewoon een goed paneel hebben
Ligt er aan, motion plus etc instellen/ uit zetten etc veranderd veel aan het beeld vind ik. Iemand "optimale" settings voor de 6710 gevonden?n00bs schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:37:
[...]
Iedereen heeft dus een Samsung paneel erin zitten en ik neem ook aan dat bij jullie allen het beeld supervloeiend is.
Ik blijf toch af en toe vreemde dingen hebben en vermoed sterk dat het goedkope MVA paneel de boosdoener is. Heb mijn beklag bij Saturn gedaan en Samsung. Anders maar geld terug, want wil gewoon een goed paneel hebben
Ik zie echt geen verschil met het aanpassen van die instellingen...Dacuuu schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:39:
[...]
Ligt er aan, motion plus etc instellen/ uit zetten etc veranderd veel aan het beeld vind ik. Iemand "optimale" settings voor de 6710 gevonden?
Ik zie gewoon afwijkingen door te traag schakelen en nu ik het weet, let ik er meer op. Blijft een fantastisch beeld! maar soort haperingen, tearing etc of opeens versneld het beeld en krijg je stotter.
MVA schakelt trager dan PVA... Maar heb geen last van clouding! daar heb je bij PVA meer last van.
[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 04-06-2012 16:47 ]
@n00bs
Beeld bij mij is idd prima, zo op het eerste gezicht. Maar wel een kanttekening.
Heb alleen nog maar hooguit 1 uur TV gekeken erop. Verder niks.
Ben net klaar met mijn verbouwing en de TV staat sinds gister in mijn huis.
Dus echt instellen en grondig testen heb ik nog niet gedaan.
Mocht iemand calibratie instellingen vinden voor de es6710 dan hou ik me ook aanbevolen!
Beeld bij mij is idd prima, zo op het eerste gezicht. Maar wel een kanttekening.
Mocht iemand calibratie instellingen vinden voor de es6710 dan hou ik me ook aanbevolen!
Ik ben benieuwd als je toch even via HDMI/PC oid kan testen...Marcel_EA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:48:
@n00bs
Als ik TV kijk (digitenne LOL) dan ziet het beeld er prima uit! zodra ik HD beelden gebruik, krijg ik toch afwijkingen bij bewegende beelden.
Verwijderd
Uitzending gemist werkt niet met Ci+, staat duidelijk op de UPC site.Marcel_EA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:10:
Helaas bij mij niet!
Zijn er lijstjes bekend met optimale beeld settings voor de 6E serie? Had zoiets met mijn Sony V2000 enkele jaren gelee, maar kan een vergelijkbare site niet vinden helaas.
Misschien een tip? Elk jaar en bij elke serie uit dat jaar gaan mensen op zoek naar de juiste instellingen. Dat is eigenlijk niet te doen want het is persoonlijk. Daarnaast heb ik aan mijn Tv gemerkt dat de Samsung Tv's ontzettend 'gevoelig' zijn, of moet je het gewoon .... 'heel goed' noemen?
Leidraad voor de Samsung Tv's is dat je begint, bij TV kijken, alle beeldverbeteraars uit te zetten. Voor bronnen zoals blu-rays ga je zoeken bij beeldverbeteraars.
Ik heb zelf de beste instellingen voor mijn TV ook al snel gevonden en heb superbeeld maar ...... ik heb op bijvoorbeeld de Nederlandse zenders nergens last van. Dus, zijn mijn instellingen de juiste? Nou, daar twijfel ik soms aan als ik naar NG HD kijk. Dat is vaak nog veel beter dan onze nationale zenders en soms is het drama. Of als ik kijk naar RTL-Z, de reportage over de TulpenRally. Dan kan het wel eens zijn dat beelden haperen. Is de TV zo goed dat het gebreken in opnames zo goed weet weer te geven of zijn het mijn beeldinstellingen. Ik hou het er op dat de TV inderdaad zo goed is en 'de beelden van RTL-Z Tulpenrally van slechte kwaliteit.
Nogmaals, alle beeldverbeteraars UIT, en dan opbouwen bij bronnen. En zoals jullie wellicht weten, elke HDMI/component poort kun je eigen instellingen toekennen. Althans, dat kan bij mijn toestel uit 2010.
Leidraad voor de Samsung Tv's is dat je begint, bij TV kijken, alle beeldverbeteraars uit te zetten. Voor bronnen zoals blu-rays ga je zoeken bij beeldverbeteraars.
Ik heb zelf de beste instellingen voor mijn TV ook al snel gevonden en heb superbeeld maar ...... ik heb op bijvoorbeeld de Nederlandse zenders nergens last van. Dus, zijn mijn instellingen de juiste? Nou, daar twijfel ik soms aan als ik naar NG HD kijk. Dat is vaak nog veel beter dan onze nationale zenders en soms is het drama. Of als ik kijk naar RTL-Z, de reportage over de TulpenRally. Dan kan het wel eens zijn dat beelden haperen. Is de TV zo goed dat het gebreken in opnames zo goed weet weer te geven of zijn het mijn beeldinstellingen. Ik hou het er op dat de TV inderdaad zo goed is en 'de beelden van RTL-Z Tulpenrally van slechte kwaliteit.
Nogmaals, alle beeldverbeteraars UIT, en dan opbouwen bij bronnen. En zoals jullie wellicht weten, elke HDMI/component poort kun je eigen instellingen toekennen. Althans, dat kan bij mijn toestel uit 2010.
Dus jij denkt dat dit bericht niet klopt: http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html ?Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:03:
[...]
Uitzending gemist werkt niet met Ci+, staat duidelijk op de UPC site.
Zijn er lijstjes bekend met optimale beeld settings voor de 6E serie? Had zoiets met mijn Sony V2000 enkele jaren gelee, maar kan een vergelijkbare site niet vinden helaas.
Ik wil het gewoon ff zeker weten per merk en type (ga namelijk zeer binnenkort een nieuwe TV aanschaffen, UPC/CI+ heb ik al, vandaar).
Verwijderd
Excuses van mijn kant, ik baseer mijn info op upc site waarvan ik verwacht dat je die gelezen had ... jou link kende ik niet ...
Morgen krijg ik mijn Ci+ dus dan kan ik het testen.
@Gercor, je hebt gelijk, maar soms bestaan er eenvoudige lijstjes. De Calibratie info va de links in post 1 gaan mij enorm ver boven het hoofd. Die jongens gebruiken ook 'warm2' (in de eerste uitzending, het was ff zoeken) iets wat ik al niets vond en nu op samsung ook niets vind. (mijn oude sony v2000 stond zelfs op koel)
Ik doe het op gevoel, met alles uit zoals je zegt, maar rood (menskleur) lukt me niet echt , alhoewel dat per zender wel scheelt. Ook de kijkafstand / lichtinval is veel gevoeliger dan de tv die ik net op de slaapkamer zet ...
Morgen krijg ik mijn Ci+ dus dan kan ik het testen.
@Gercor, je hebt gelijk, maar soms bestaan er eenvoudige lijstjes. De Calibratie info va de links in post 1 gaan mij enorm ver boven het hoofd. Die jongens gebruiken ook 'warm2' (in de eerste uitzending, het was ff zoeken) iets wat ik al niets vond en nu op samsung ook niets vind. (mijn oude sony v2000 stond zelfs op koel)
Ik doe het op gevoel, met alles uit zoals je zegt, maar rood (menskleur) lukt me niet echt , alhoewel dat per zender wel scheelt. Ook de kijkafstand / lichtinval is veel gevoeliger dan de tv die ik net op de slaapkamer zet ...