"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Hij ondersteunt gewoon CI+. Of de kabelboer ook CI+ ondersteunt is een ander verhaal.
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Had ik al gedaan, maar moet ik dan mijn huidige samsung account eerst verwijderen voor ik die developer account kan maken?Barcafan schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 05:55:
[...]
Lees het topic anders even door, niet zo ver terug staat info over de beta die beschikbaar is.
Nope... Bij mij (es8000) bestond trouwens het develop account al met een standaard ingesteld wachtwoord dus hoefde ik dit account niet zelf aan te maken.ozzykillbirdy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:21:
Had ik al gedaan, maar moet ik dan mijn huidige samsung account eerst verwijderen voor ik die developer account kan maken?
Je eigen account afmelden en dan kan je develop aanmelden/aanmaken.
[ Voor 9% gewijzigd door TheBoneCollector op 23-05-2012 08:36 ]
develop account heb ik nog niet aan kunnen maken.
Anoniem: 162142
heb hier t zelfde met mn es8000P33R schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:06:
wanneer ik mijn develop account aanmaak en een wachtwoord in type vervolgens OK gebeurd er ook niets meer.
develop account heb ik nog niet aan kunnen maken.
MAAR nu is t wel gelukt en met een beetje geluk volgende week nieuwe firmware
'Thank you for contacting Samsung.
I have hust liased with out chief engineer and there will be a new
firmware build released next week which will likely be version T-
ECPDEUC-1010.0
Sorry for any inconvenience this may have caused you.
If you require any further assistance, please contact Samsung again and
we will be more than happy to help.'
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 162142 op 23-05-2012 12:34 ]
Moet ik daar alleen de bovenste IP invullen met 46.14.243.83 en de rest laten staan( subnetmasker, gateway en DNS)?
Even schopje, niemand die me hierbij kan informeren?Joindry schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:43:
Even een compleet noobvraagje. Het spijt me een beetje om dit hier te moeten stellen maar het is eigenlijk een beetje een cultuurkwestie.
Op redcoon.be (ik ben Belg) staat de S5500 en S5500 NL model vermeld, nu kan ik de tweede krijgen voor 35 euro minder... (gratis verzending) Heeft iemand enig idee wat het verschil is wat daarin zit? Het enige wat ik ergens kan bedenken is Ziggo, maar ik weet eigenlijk ook al niet wat het concreet veschil is met de Vlaamse versie van digitale tv... Laten we zeggen dat ik niet echt mee ben in deze kant van technologie. Mijn beeldbuis van 16jaar oud begint toch wat de mankeren. En na wat te lezen her en der wordt in plaats van alles duidelijk, het een grote warboel aan info.
Nee, daar moet je vanaf blijven, dat zijn je eigen netwerkinstellingen. Wat jij wilt moet je ergens doen bij het inloggedeelte voor SmartHub, weet zo niet 1-2-3 precies waar ergens.ozzykillbirdy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:38:
Nog een vraagje ivm het IP adres, bij de ES8000 is er geen setting waar je IP kan aanpassen, alleen netwerkverbinding testen en dan IP aanpassen.
Moet ik daar alleen de bovenste IP invullen met 46.14.243.83 en de rest laten staan( subnetmasker, gateway en DNS)?
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 23-05-2012 13:06 ]
Uit mn hoofd:Wildfire schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Nee, daar moet je vanaf blijven, dat zijn je eigen netwerkinstellingen. Wat jij wilt moet je ergens doen bij het inloggedeelte voor SmartHub, weet zo niet 1-2-3 precies waar ergens.
Open smartTV en druk op 'Tools' in dit menu 'instellingen' kiezen en daar serveradres (of zoiets)
daar het eerder genoemde ipadres ingeven en op enter (middelste knopje) drukken.
Hij installeerd dan gelijk plex.
TV aan en uit en hij staat bij je apps.
Volgens mij was het zoiets.
Via welke weg communiceer jij met Samsung?Anoniem: 162142 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:24:
[...]
'Thank you for contacting Samsung.
I have hust liased with out chief engineer and there will be a new
firmware build released next week which will likely be version T-
ECPDEUC-1010.0
Sorry for any inconvenience this may have caused you.
If you require any further assistance, please contact Samsung again and
we will be more than happy to help.'
Ze halen kennnelijk de brillen eruit om de prijs laag te houden (brillen verkopen ze weer apart voor de "laagste prijs"; 2x laagste prijs is geen laagste prijs meer), dus heb vriendelijk gemaild dat ik vond dat het bij de inkoopprijs zat en het dus gewoon bij de verkoop hoort te zitten. Ook meldde ze dat ze leveren net als de samsung site, onzin want dan krijg je brillen.Quan Vu schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:02:
Bij die tv horen inderdaad 2 3d brillen... als je een Nederlands toestel hebt tenminste.
Hij ondersteunt gewoon CI+. Of de kabelboer ook CI+ ondersteunt is een ander verhaal.
Wat een trieste streken sommige (web)winkels toch uit halen om tv's te verkopenRickvN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:59:
[...]
Ze halen kennnelijk de brillen eruit om de prijs laag te houden (brillen verkopen ze weer apart voor de "laagste prijs"; 2x laagste prijs is geen laagste prijs meer), dus heb vriendelijk gemaild dat ik vond dat het bij de inkoopprijs zat en het dus gewoon bij de verkoop hoort te zitten. Ook meldde ze dat ze leveren net als de samsung site, onzin want dan krijg je brillen.
Had je toch maar bij mij gehaald he... had je wel 2 3D brillen, eerder de tv en een Nederlands model xD
Dat die niet gecertificeerd is voor Ziggo en UPC. Ziggo kan nog wel eens werken als je alles handmatig invult maar UPC kan je vergetenRickvN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:16:
Hier zit ook CI achter, maar weet niet het verschil tussen CI en CI+. En idd, van fouten leer je, maar qua geluid/receiver nog genoeg nodig; so who knows.;-).
de nederlandse versie zal waarschijnlijk ondersteunt worden voor de nederlandse bekabelaars in samen werking met ziggo. ga jij voor een externe decoder dan lijkt het me voor beide toestellen niets uit te maken welke je neemt.Joindry schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:56:
[...]
Even schopje, niemand die me hierbij kan informeren?
ga je een ci+ module gebruiken dat zul je dit eens moeten uitzoeken of deze bij een der type 5500's werken.
thx ga ik proberen.ozzykillbirdy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:23:
Je moet wachtwoord onthouden en automatisch aanmelden uitschakelen
[ Voor 16% gewijzigd door P33R op 23-05-2012 20:03 ]
Anoniem: 442669
Toestel bevalt prima en is gewoon een Nederlands model met 2 3D brillen.
En moet er achterop dan echt "Common Interface +" staan?
Zal morgen nog eens proberen...
Gisteren de laatste firmware (1008.2) geinstalleerd maar geen verschil. Hoe lang duurt dit bij jullie?
De meesten van ons hebben geen mail ontvangen, maar binnen twee weken de tablet.patv schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:40:
Hebben jullie die meegedaan hebben met een gratis galaxy tab actie bij bij es7000/8000 een mail gehad wanneer je aanvraag verwerkt was?
België werkt wel degelijk met een externe decoder, dus eigenlijk zal er totaal geen verschil in zitten dan.P33R schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:02:
[...]
de nederlandse versie zal waarschijnlijk ondersteunt worden voor de nederlandse bekabelaars in samen werking met ziggo. ga jij voor een externe decoder dan lijkt het me voor beide toestellen niets uit te maken welke je neemt.
ga je een ci+ module gebruiken dat zul je dit eens moeten uitzoeken of deze bij een der type 5500's werken.
Zonder enige communicatie tussendoor.
Nu heb ik nog een vraagje:
Weet er iemand goeie calibratie instellingen voor de UE46ES8000?
Ik heb er al eentje gevonden op internet maar ben er precies niet zo tevreden van...
Misschien dat er hier nog bezitters van dezelfde tv zijn die wel een goeie instellingen-mix hebben gevonden..?
Alvast bedankt!
Neem ook eens de review van de UE55ES8000 door Tweakers.net door. Misschien zijn de daarin vermelde instellingen wel wat voor jou.Petterman schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:14:
Ik heb ondertussen ook m'n tablet ontvangen van de actie (UE46ES8000).
Nu heb ik nog een vraagje:
Weet er iemand goeie calibratie instellingen voor de UE46ES8000?
Ik heb er al eentje gevonden op internet maar ben er precies niet zo tevreden van...
Misschien dat er hier nog bezitters van dezelfde tv zijn die wel een goeie instellingen-mix hebben gevonden..?
Alvast bedankt!
Idem geen response vande server.ozzykillbirdy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:19:
Werkt bij jullie de media server van Plex?Ik krijg steeds dat die geen verbinding kan maken.
Voor diegene die nog zoeken naar een calibratie voor dit type , hieronder vind je een calibratie die ik op een review site had gevonden (zag net pas de calibratie instellingen die Tweakers heeft geprobeerd, die ga ik vanavond ook maar is proberen)
Picture preset: Movie
Backlight 9
Contrast 90
Brightness: 47
Sharpness: 10
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Color space Auto
Gamma +2
Color Enhancer Off
Color Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off
HDMI Black level Low
Motion Plus Off
LED Motion Plus On
R-Offset 25
G-Offset 24
B-Offset 27
R-Gain 26
G-Gain 20
B-Gain 32
Ik had nog een vraag voor diegene die icm met een CI module werken, ik wil er graag een externe schijf aan hangen voor Timeshift (pauzeren van je tv), ik begreep van wat ik tot heden gevonden heb, niet alle schijven werken. Mijn vraag is dus, welke externe schijf bevelen jullie aan om aan de tv te koppelen zodat ik programma's kan opnemen, pauzeren etc..
Alvast bedankt!
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
edit : Nou dat hele verhaal met die harde schijf is ook in 1 klap opgelost haha, altijd leuk als je tegen je vriendin zegt, schat ik ga vanmiddag ff een externe harde schijf kopen voor de televisie, waarop mijn vriendin antwoordt : Wacht ik heb nog een externe harde schijf in een lade liggen (wij werken bij hetzelfde bedrijf en blijkbaar had ze een externe schijf op haar werk laten liggen al een jaar!
[ Voor 53% gewijzigd door iTec op 25-05-2012 14:41 . Reden: Toevoeging HDD verhaal. ]
motabeatz.com
Maar ik kan nergens de calibratie instellingen vinden
Kan iemand mij helpen?
Ja, jij?Barcafan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:09:
Heb je de openings post wel gelezen?
Anoniem: 460273
Misschien is het hier al eerder besproken, in dat geval heb ik het niet gezien.
Ik beschik sinds een week over de Samsun 40ES7000.
Mooie tv, ben erg tevreden.
Echter, de apps van Pathe/moviemax kan ik niet vinden, kan iemand mij vertellen hoe ik die kan vinden?
Bedankt.
Die zijn er nog niet. De verwachting is dat ze er binnen een paar maanden zijn... Even wachten dus nog...Anoniem: 460273 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:54:
Goedenavond.
Misschien is het hier al eerder besproken, in dat geval heb ik het niet gezien.
Ik beschik sinds een week over de Samsun 40ES7000.
Mooie tv, ben erg tevreden.
Echter, de apps van Pathe/moviemax kan ik niet vinden, kan iemand mij vertellen hoe ik die kan vinden?
Bedankt.
Waarom vraag je dan om calibratie instellingen terwijl daar een link staat met de instellingen?
Ik heb het nergens kunnen vinden? Iemand?

The devil is in the details.
ik kan het NERGENS vinden voor de 40 inch
nee jammer genoeg niet. ik hou me aan bevolen!jackzonztyl schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:45:
jefjef heb jij ergens calibiratie instellingen vonden voor de 6710 ?
ik kan het NERGENS vinden voor de 40 inch
Als je het tegen komt laat het me aub weten hier
Is dit een defect van de tv, PS3 of een veelvoorkomend verschijnsel? Zit me nu alweer te stressen...
De galaxy s wifi had ik gelukkig wel op tijd binnen heb um ook gelijk weer kunnen verkopen voor 160 euro.. Goeie deal lijkt me zo!
Anoniem: 21979
Ik heb enige tijd geleden een 40ES7000 aangeschaft en heb dus recht op of een 22"LED Smart TV of een cashback van 75 Euro.
Iemand enig idee waar je op het registratieformulier aan moet geven waar je voor kiest?
Het vreemde is dat als je bij Samsung Promotions kijkt je eerst alleen ziet dat je een 22"LED Smart TV krijgt en als je bij de actieproducten kijkt blijk je ineens ook een cashback te kunnen krijgen.
Als je naar Registreren gaat hebben ze het over:
Registratie Smart Choice TV EK campagne: €75 cash retour
Even later staat er weer :
Ik accepteer de voorwaarden van EK 22" LED TV van deze actie:
Hoe kun je nu voor de 22"LED Smart TV en hoe voor de 75 Euro cashback kiezen

-- Edit: @ hieronder, dat zou natuurlijk ook kunnen
[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 28-05-2012 10:40 ]
Je hebt mrt een UE40ES7000 allen maar recht op 75 euro cashback... Je hebt dus geen keuze...Anoniem: 21979 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 08:59:
Cashback of 22"LED Smart TV ?
Ik heb enige tijd geleden een 40ES7000 aangeschaft en heb dus recht op of een 22"LED Smart TV of een cashback van 75 Euro.
Iemand enig idee waar je op het registratieformulier aan moet geven waar je voor kiest?
Het vreemde is dat als je bij Samsung Promotions kijkt je eerst alleen ziet dat je een 22"LED Smart TV krijgt en als je bij de actieproducten kijkt blijk je ineens ook een cashback te kunnen krijgen.
Als je naar Registreren gaat hebben ze het over:
Registratie Smart Choice TV EK campagne: €75 cash retour
Even later staat er weer :
Ik accepteer de voorwaarden van EK 22" LED TV van deze actie:
Hoe kun je nu voor de 22"LED Smart TV en hoe voor de 75 Euro cashback kiezen![]()
Het maakt mij niet zoveel uit wat jij vindt. Niemand vond dat jij de 40ES6570 moest kopen, niemand vond dat jij een PS3 met Gladiator op de Tv moest aansluiten. Feit blijkt, dat als je wel goed beeld wilt, je even wat instellingen, die bij de Tv geleverd worden, zult MOETEN aanpassen.DonnieB schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:05:
Ik heb sinds gisteren de 40ES6570. Het beeld is wederom fantastisch, maar ik heb helaas toch weer iets vreemds ontdekt. Wanneer ik via mijn PS3 Gladiator ga kijken met de standaard beeld instellingen dan schokt het beeld om de zoveel seconden, voornamelijk bij het afspelen van het Universal Logo dat draait is dit goed te zien. Het lijkt wel alsof er een frame wordt geskipt. Nou ben ik er al achter gekomen dat dit dus te maken heeft met de motion plus, maar bij mijn vorige Samsung tv veel mijn dit nooit op, en het is dus niet alsof ik er op zat te letten. Het viel gewoon op. Als ik de motion plus aanpas en verminder wordt het nog veel erger. Als ik het op helder zet komt het niet voor, op vloeiend nauwelijks. Maar ik vind niet dat ik mijn tv hier aan hoor aan te passen...
Is dit een defect van de tv, PS3 of een veelvoorkomend verschijnsel? Zit me nu alweer te stressen...
En als jij vindt dat jij dat niet hoeft te moeten doen ..... dan is dat toch verder prima en gaan we verder met serieuze vragen en opmerkingen.
Ik sloot overigens de tv aan op mijn ps3 en niet andersom, aangezien ik die al had staan en altijd heb gebruikt om films mee te kijken. De standaardinstellingen van een tv horen niet voor problemen te zorgen. Daarvoor zijn het immers de standaardinstellingen. Aanpassingen maak je om het beeld eventueel te veranderen, en niet om het beeld te 'repareren'.
Nogmaals: is dit een defect van de tv, ps3 of een veelvoorkomend verschijnsel?
De standaard instellingen vervullen een hele andere functie. Namelijk de beeldinstellingen waarvan Samsung heeft bedacht dat de één het beste past bij het overdag TV kijken, en een andere weer voor het 's avonds kijken naar films. Dat heeft niks met de instellingen te maken zoals MOTION PLUS of nog 10 andere beeldverbeteraars. Ik VIND alle standaard instellingen "uit de doos" van Samsung TV bagger. Niet om aan te zien. Een ander, heb ik ook gelezen, VINDT de standaard instellingen "uit de doos" geweldig.
Prima toch?
Daarnaast, je hebt instellingen voor het TV kijken en vervolgens kun je per bron ook weer andere instellingen samenstellen. Dus, heb jij jouw PS aangesloten op bv. HDMI-1, dan hoeven dat helemaal niet dezelfde instellingen te zijn voor wanneer jij de PS3 aansluit op HDMI-2, laat staan gewoon TV kijken.
Ik hou het dan ook voor mogelijk dat jij morgen de PS3 aansluit op HDMI-1 (met zijn eigen instelbare instellingen) en overmorgen de PS3 aansluit op HDMI-2 jij gaat VINDEN dat de HDMI-poorten niet goed werken omdat jij waarschijnlijk helemaal niet weet dat je per bron zelf de instellingen kunt aanpassen, en VIND jij daar weer iets van.
DonnieB .... jij hebt de TV al één dag en vindt er gelijk iets van ZONDER te weten wat je eigenlijk gekocht hebt. Dus .... neem even de tijd jouw TV te leren kennen en stel dan eens de vraag of er iets mis is met jouw TV. Een paar jaar geleden ging het ook mis met PS3 en Samsung, en toen kwam er al snel een update voor de PS3. Lag ook niet aan de Samsung TV. Want Samsung weet namelijk niet wat jij van plan bent aan te sluiten of wat JIJ VINDT dat de juiste instellingen zouden moeten zijn.
Veel plezier met jouw TV, het is vast een pracht TV.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 28-05-2012 23:34 ]
Iemand misschien?NickySantoro schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:13:
Ik ben een beetje aan het zoeken voor 46" tv en kwam uit op de ES5500 versie. Nou kan ik niet echt veel reviews van deze tv vinden, dus mijn vraag is of iemand hier ervaring ermee heeft? Hoe is de beeldkwaliteit? (SD/HD) Geen last van ghosting met gamen? (xbox/ps3) etc.
motabeatz.com
Nadat iedereen was bijgekomen van (of liever gezegd gewend was aan) het formaat in vergelijking met de 40" die ik had hangen, een beetje gespeeld met de instellingen en de mogelijkheden van deze TV.
Maar omdat ik even moest wachten op de glasvezel aansluiting alleen nog maar op het analoge UPC signaal.
Bij analoog is 55" echt te groot.
Buiten de bekende kleur problemen die het analoge signaal met zich mee brengen is het opzich best acceptabel, maar door het formaat kijkt het absoluut niet prettig.
'Voice' en 'geasture' control werken leuk, maar zeker nog niet goed.
Met enige regelmaat lijken wij de woorden "Hi TV" (of iets wat er op lijkt) toch onbedoeld te gebruiken en gaat het volume omlaag en komt het Hi TV menu tevoorschijn. hierbij is vooral erg vervelend dat het volume ook omlaag gaat.
Ook de 'geasture' feature herkend allerlei bewegingen (voeten op tafel, bewegingen tijdens het vertellen van een verhaal, opstaan voor wat drinken...) als hand bewegingen om het daarvoor bestemde menu tevoorschijn te toveren.
Daarom deze beide functies uit gezet, maar we gebruiken de 'voice' functie nog wel alleen mbv de smart remote.
Bij het kijken van bluray of op de server opgeslagen digitaal content, leverd de TV zelfs met wat simpele afstellingen een super beeld. Wel viel mij gelijk helaas een hoop clouding op.
(kijken hoe dit is na wat calibratie settings voor ik ermee terug ga)
Smart TV is leuk, maar mag wel wat sneller reageren.
Apps voldoende en zijn een leuke toevoeging.
Skype werkt geweldig, alleen blijft het raar dat iemand in je hele huiskamer kan kijken.
3D content van Samsung schijnt al maanden geen updates te krijgen en echt veel soeps staat er niet.
Ook Plex geinstalleerd om films ed. van m'n server te streamen en dit werkt echt geweldig ook met 3D (Half-SBS) content
Nu ik digitale TV heb en de TV aan de muur hangt binnenkort maar eens echt wat calibratie voorbeelden van de diverse fora gaan proberen.
Bij de TV krijg je een IR-blaster welke het mogelijk maakt je settopbox te verstoppen en te bedienen met je Smart remote- of de 'voice-' en 'geasture-' control.
Dit werkt gewoon super, behalve dat je voor een aantal functies een extra stap moet zetten (TV guide, Menu etc) is dit echt goed gedaan.
De Smart remote, heeft helaas niet de touch van bijv. een Iphone, maar het werkt zeker als je eraan gewend bent.
Ook het opnemen van dvb-c zenders (Ook HD) op een aangesloten USB HDD werkt zonder problemen en is heel makkelijk in gebruik.
Ik hoop dat de app 'myTivi remote' snel een update krijgt met de 'touch' functies en dan heb ik ook de perfecte afstandsbediening bij mijn TV (Ipad of Iphone).
Zodra ik wat calibratie settings heb geprobeerd zal ik meer schrijven.
Dit is eigenlijk bij alle TV's, zowel vroeger als nu. In heel mijn leven ben ik nog nooit een TV tegen gekomen die met zijn standaardinstellingen meteen een beeld had waar ik niets meer hoefde aan te passen. Ik wil zeggen, bij moderne TV's staat bijvoorbeeld bijna altijd ruisreductie aan. Aangezien velen digitaal kijken, vaak in HD nog zelfs, dan is ruisreductie alleen maar iets wat de beeldkwaliteit reduceert en extra lag introduceert. Dus ruisreductie is één van de eerste dingen bij een nieuwe TV die ik uit zet.GerCor schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:55:
[..]
De standaard instellingen vervullen een hele andere functie. Namelijk de beeldinstellingen waarvan Samsung heeft bedacht dat de één het beste past bij het overdag TV kijken, en een andere weer voor het 's avonds kijken naar films. Dat heeft niks met de instellingen te maken zoals MOTION PLUS of nog 10 andere beeldverbeteraars. Ik VIND alle standaard instellingen "uit de doos" van Samsung TV bagger. Niet om aan te zien. Een ander, heb ik ook gelezen, VINDT de standaard instellingen "uit de doos" geweldig.
[..]
Zo is het uiteindelijk altijd een kwestie van wat rondneuzen en 'rommelen' in de instellingen om het beeld te krijgen wat in de ogen van de eigenaar mooi is.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 29-05-2012 14:38 ]
Bedankt voor je bijdrageMothergoose schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:36:
Even een korte bijdrage van mij over de 55ES8000.
Nadat iedereen was bijgekomen van (of liever gezegd gewend was aan) het formaat in vergelijking met de 40" die ik had hangen, een beetje gespeeld met de instellingen en de mogelijkheden van deze TV.
Maar omdat ik even moest wachten op de glasvezel aansluiting alleen nog maar op het analoge UPC signaal.
Bij analoog is 55" echt te groot.
Buiten de bekende kleur problemen die het analoge signaal met zich mee brengen is het opzich best acceptabel, maar door het formaat kijkt het absoluut niet prettig.
'Voice' en 'geasture' control werken leuk, maar zeker nog niet goed.
Met enige regelmaat lijken wij de woorden "Hi TV" (of iets wat er op lijkt) toch onbedoeld te gebruiken en gaat het volume omlaag en komt het Hi TV menu tevoorschijn. hierbij is vooral erg vervelend dat het volume ook omlaag gaat.
Ook de 'geasture' feature herkend allerlei bewegingen (voeten op tafel, bewegingen tijdens het vertellen van een verhaal, opstaan voor wat drinken...) als hand bewegingen om het daarvoor bestemde menu tevoorschijn te toveren.
Daarom deze beide functies uit gezet, maar we gebruiken de 'voice' functie nog wel alleen mbv de smart remote.
Bij het kijken van bluray of op de server opgeslagen digitaal content, leverd de TV zelfs met wat simpele afstellingen een super beeld. Wel viel mij gelijk helaas een hoop clouding op.
(kijken hoe dit is na wat calibratie settings voor ik ermee terug ga)
Smart TV is leuk, maar mag wel wat sneller reageren.
Apps voldoende en zijn een leuke toevoeging.
Skype werkt geweldig, alleen blijft het raar dat iemand in je hele huiskamer kan kijken.
3D content van Samsung schijnt al maanden geen updates te krijgen en echt veel soeps staat er niet.
Ook Plex geinstalleerd om films ed. van m'n server te streamen en dit werkt echt geweldig ook met 3D (Half-SBS) content
Nu ik digitale TV heb en de TV aan de muur hangt binnenkort maar eens echt wat calibratie voorbeelden van de diverse fora gaan proberen.
Bij de TV krijg je een IR-blaster welke het mogelijk maakt je settopbox te verstoppen en te bedienen met je Smart remote- of de 'voice-' en 'geasture-' control.
Dit werkt gewoon super, behalve dat je voor een aantal functies een extra stap moet zetten (TV guide, Menu etc) is dit echt goed gedaan.
De Smart remote, heeft helaas niet de touch van bijv. een Iphone, maar het werkt zeker als je eraan gewend bent.
Ook het opnemen van dvb-c zenders (Ook HD) op een aangesloten USB HDD werkt zonder problemen en is heel makkelijk in gebruik.
Ik hoop dat de app 'myTivi remote' snel een update krijgt met de 'touch' functies en dan heb ik ook de perfecte afstandsbediening bij mijn TV (Ipad of Iphone).
Zodra ik wat calibratie settings heb geprobeerd zal ik meer schrijven.
Heb jij de IR-Blaster geconfigureerd voor de upc box ? Ik krijg deze nl. niet goed werkend.
Ik kan het apparaat wel aan zetten, en 1 zender omhoog zappen.. maar daar is het mee klaar
Heb een Thompson settopbox
Volgens mij trek jij iets te snel conclusies. Ik heb mij wel degelijk verdiept in het uitkiezen van een tv. Mijn vorige tv was een Samsung Led-tv uit 2010, dus ik heb voldoende ervaring betreft deze televisies. Ik was er ook zelf achtergekomen dat het probleem wat ik ervaar motion judder heet. Mijn Samsung tv uit 2010 had hier niet of nauwelijks last van en dan mag je er dus gewoon vanuit gaan dat de nieuwere modellen er dus ook geen last van hebben. Vorig jaar heb ik heel eventjes een model van dat jaar thuis gehad en die had weer andere issues, maar functioneerde verder prima met dezelfde ps3. Dus het verwachtingspatroon dat ik had met deze tv's en mijn ps3 is gewoon terecht. Als een nieuw model dan ineens wel problemen veroorzaakt met de ps3 is het dus ook gewoon terecht dat ik daar over klaag.[b][message=38311356,noline]Ik hou het dan ook voor mogelijk dat jij morgen de PS3 aansluit op HDMI-1 (met zijn eigen instelbare instellingen) en overmorgen de PS3 aansluit op HDMI-2 jij gaat VINDEN dat de HDMI-poorten niet goed werken omdat jij waarschijnlijk helemaal niet weet dat je per bron zelf de instellingen kunt aanpassen, en VIND jij daar weer iets van.
DonnieB .... jij hebt de TV al één dag en vindt er gelijk iets van ZONDER te weten wat je eigenlijk gekocht hebt. Dus .... neem even de tijd jouw TV te leren kennen en stel dan eens de vraag of er iets mis is met jouw TV. Een paar jaar geleden ging het ook mis met PS3 en Samsung, en toen kwam er al snel een update voor de PS3. Lag ook niet aan de Samsung TV. Want Samsung weet namelijk niet wat jij van plan bent aan te sluiten of wat JIJ VINDT dat de juiste instellingen zouden moeten zijn.
Veel plezier met jouw TV, het is vast een pracht TV.
Ik heb geprobeert het develop accountje te verwijderen, maar dat gaat niet.Ik dacht dat na een aantal dagen het serverprobleem van Plex wel opgelost ging zijn, maar blijft hetzelfde.
Ik las daarnet van iemand die ook een ES8000 heeft dat de Plex server daar wel werkt, dus...Wil dit echt graag werkend krijgen.
Ik merk ook net dat er iets mis is met mijn netwerkinstellingen, nochthans staat alles op automatisch??
Zag dat de laatste cijfers van mijn IP iets anders waren, aangepast op handmatig, maar kan nog steeds geen internetconnectie maken, erg vreemd...
[ Voor 16% gewijzigd door ozzykillbirdy op 29-05-2012 22:29 ]
Als ik het goed begrijp geef je dus hier zelf antwoord op je vraag waarom je de Plex installatieserver niet kunt bereiken. Je hebt geen internetverbinding, ergo kan Plex dus niet geïnstalleerd worden.ozzykillbirdy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:17:
Kan iemand mij helpen met Plex.Ik heb zoals aangegeven een samsung accountje gemaakt onder develop, daarna in smarthub, tools, instellingen, ontwikkeling(develop) en juiste server IP ingegeven, drna synchroniseren met server.Daar krijg ik steeds de melding :Kan geen verbinding maken met server, probeer later opnieuw.
Ik heb geprobeert het develop accountje te verwijderen, maar dat gaat niet.Ik dacht dat na een aantal dagen het serverprobleem van Plex wel opgelost ging zijn, maar blijft hetzelfde.
Ik las daarnet van iemand die ook een ES8000 heeft dat de Plex server daar wel werkt, dus...Wil dit echt graag werkend krijgen.
Ik merk ook net dat er iets mis is met mijn netwerkinstellingen, nochthans staat alles op automatisch??
Zag dat de laatste cijfers van mijn IP iets anders waren, aangepast op handmatig, maar kan nog steeds geen internetconnectie maken, erg vreemd...
Misschien terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Update, heb terug internetverbinding, denk dat het te maken had met het switchen van mijn huidig account naar het develop account.
De Plex server ligt er iig bij mij ook nog steeds uit...
[ Voor 79% gewijzigd door ozzykillbirdy op 29-05-2012 23:09 ]
Klagen mag altijd, en dan lossen we het met zijn allen hopelijk voor je op. Maar voor 'IK VIND' kan niemand een antwoord/oplossing verzinnen.DonnieB schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:57:
[...]
Volgens mij trek jij iets te snel conclusies. Ik heb mij wel degelijk verdiept in het uitkiezen van een tv. Mijn vorige tv was een Samsung Led-tv uit 2010, dus ik heb voldoende ervaring betreft deze televisies. Ik was er ook zelf achtergekomen dat het probleem wat ik ervaar motion judder heet. Mijn Samsung tv uit 2010 had hier niet of nauwelijks last van en dan mag je er dus gewoon vanuit gaan dat de nieuwere modellen er dus ook geen last van hebben. Vorig jaar heb ik heel eventjes een model van dat jaar thuis gehad en die had weer andere issues, maar functioneerde verder prima met dezelfde ps3. Dus het verwachtingspatroon dat ik had met deze tv's en mijn ps3 is gewoon terecht. Als een nieuw model dan ineens wel problemen veroorzaakt met de ps3 is het dus ook gewoon terecht dat ik daar over klaag.
Zand er over en nogmaals, veel plezier met je TV.
De server ligt er idd uit. Heb ook hetzelfde probleem helaas.ozzykillbirdy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:37:
Kan wel, maar kan zelfs niet meer naar mijn apps enzo...
Misschien terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Update, heb terug internetverbinding, denk dat het te maken had met het switchen van mijn huidig account naar het develop account.
De Plex server ligt er iig bij mij ook nog steeds uit...
Ik zit op 2.3 meter vanaf mijn "46 en dit is echt niet te groot. Ook non-HD content (576i) van UPC is goed te kijken. Zelf twijfelde ik (met name mijn wederhelft) voor de "46 (te patserig/je weet niet waar je moet kijken), maar echt heel blij (en zij ook) dat het een "46 is geworden.Hahn schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:15:
Alsof de micro-dimming daar ook maar iets mee te maken heeftMaar 4 meter voor een 46" is prima te doen ja, als je een goede bron hebt is 3 meter ook nog perfect te doen.
zonder externe voeding, en ik wou het aansluiten op mijn eu40es6710
op internet zegt de ene dat je echt een externe voeding moet hebben
en de andere zegt dat het gewoon prima werkt
als het niet gaat werken wil ik de hardeschijf gelijk retour sturen
heeft er iemand ervaringen met harde schijven zonder externe voeding op een samsung tv?
Dus het gaat gewoon werken?GerCor schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:29:
Samsung geeft zelf aan: HDD ZONDER eigen voeding, dus USB voeding. Gebruik je een HDD met externe voeding, dan gaat Samsung je niet echt helpen anders dan dat ze zullen zeggen: GEEN EIGEN voeding.
"Hi
that's why I close my IP
http://gathering.twe...sages/1497241/5
Thank you in charge of this post!!!!"
Bron: KLIK
Heeft iemand een idee hoe ik en de anderen die het nog niet op de tv hebben staan, het toch geïnstalleerd krijgen. Ben er namelijk zeer benieuwd naar en heb een hekel aan wachten

Nee ik heb glasvezel van Vodafone met een Amino STB, al staat het type wat ik heb niet in de lijst heb m prima werkend gekregen door een ander type te selecteren.knights16 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:18:
[...]
Bedankt voor je bijdrage
Heb jij de IR-Blaster geconfigureerd voor de upc box ? Ik krijg deze nl. niet goed werkend.
Ik kan het apparaat wel aan zetten, en 1 zender omhoog zappen.. maar daar is het mee klaar
Heb een Thompson settopbox
Anoniem: 244527
Wat doe ik verkeer? Kunnen jullie iso's vanaf USB afspelen?
oeps my badniels89 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:49:
Waarom het IP adres van de host van plex niet meer beschikbaar is, heeft te maken met dat het hier gepost is.
"Hi
that's why I close my IP
http://gathering.twe...sages/1497241/5
Thank you in charge of this post!!!!"
Bron: KLIK
Heeft iemand een idee hoe ik en de anderen die het nog niet op de tv hebben staan, het toch geïnstalleerd krijgen. Ben er namelijk zeer benieuwd naar en heb een hekel aan wachten![]()
![]()
Ik heb sinds gisteren een Samsung 40" 6 series tv samen met een bluray 3D speler gekocht bij de Mediamarkt en ben er helemaal weg van
Ik heb 2 ideeën in me hoofd om de bluray films op de tv te krijgen
1-bluray brander aanschaffen
2-externe mediaspeler aanschaffen en aansluiten op de tv
Wat doen jullie? Of is er een andere mogelijkheid die word aangeraden? Nu lijkt mij optie 2 het makkelijkste werken, de vraag welke mediaspeler zal ik uiteraard in het topic posten waar deze voor is bedoeld als het zover is.
Groeten Durango
Op vrijwel iedere manier is een mediaspeler makkelijker en voordeliger. Blu-ray schijfjes zijn inmiddels goed te verkrijgen, maar nog steeds vrij prijzig en al helemaal wanneer je ooit eens een film wil kijken. De aanschafprijs van een mediaspeler zal wss wel hoger liggen, maar deze haal je er vrij snel uit.Durango schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:12:
Hallo allen en met name blueray gebruikers,
Ik heb sinds gisteren een Samsung 40" 6 series tv samen met een bluray 3D speler gekocht bij de Mediamarkt en ben er helemaal weg vanNu hoop ik dat ik hier goed zit met me vraag, ik weet de weg wel te vinden in nieuwsgroepen nu zie ik daar een leuk aanbod staan...
Ik heb 2 ideeën in me hoofd om de bluray films op de tv te krijgen
1-bluray brander aanschaffen
2-externe mediaspeler aanschaffen en aansluiten op de tv
Wat doen jullie? Of is er een andere mogelijkheid die word aangeraden? Nu lijkt mij optie 2 het makkelijkste werken, de vraag welke mediaspeler zal ik uiteraard in het topic posten waar deze voor is bedoeld als het zover is.
Groeten Durango
De tv is een ue40es6530 en de blu ray speler is de bd-e6100
Als opmerking wel dat de HDMI aansluitingen dramatisch geplaatst zitten, je ontkomt er bijna niet aan dat je een lus buiten de rand van je tv ziet
Dit dus maar kopen ;)
[ Voor 71% gewijzigd door n00bs op 01-06-2012 09:40 ]
n00bs schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:20:
Ik heb nu de 6710 46", echt geen idee hoe ik het panel kan controleren... zie nergens die codes staan die je normaal vroeger had. Overigens fantastisch beeld en geluid is best goed!
[ Voor 25% gewijzigd door ozzykillbirdy op 01-06-2012 01:21 ]
Je kan een MKV half sbs/half OU afspelen met een externe HDD.Een full bluray 3D zul je ofwel moeten branden ofwel je pc met je tv verbinden met een HDMI kabel.Durango schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:33:
Zou het ook mogelijk zijn om een externe harde schijf direct aan te sluiten op de tv of blu ray speler en zo zonder een mediaspeler blu ray 3d af te kunnen spelen?
De tv is een ue40es6530 en de blu ray speler is de bd-e6100
Zijn er toevallig dat jullie weten diverse 'modellen/versies/uit verschillende landen' in omloop van de ES8000 series?
Ik kan namelijk spotgoedkoop aan de 46 of 55 inch versie komen, incl. 2 jaar garantie aan huis. Spotgoedkoop als in; ruim 700 euro onder de nieuwprijzen die ik hier voorbij zie komen..
Ben benieuwd!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Bij een echte winkel
Het zal waarschijnlijk wel uit een oostblok achtig land komen, dus je zal met een losse decoder aan de slag moeten gaan. Als het echt veel scheelt is het best goed te doen, verder is 700eu vanaf de adviesprijs wel netjes, maar alsnog niet HEEL spectaculair, tenzij het bij de 55" versie 700eu onder de nu laagste internet aanbieder zit (2649).Darker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:51:
Goedemorgen
Zijn er toevallig dat jullie weten diverse 'modellen/versies/uit verschillende landen' in omloop van de ES8000 series?
Ik kan namelijk spotgoedkoop aan de 46 of 55 inch versie komen, incl. 2 jaar garantie aan huis. Spotgoedkoop als in; ruim 700 euro onder de nieuwprijzen die ik hier voorbij zie komen..
Ben benieuwd!
Misschien is hij zelf naar polen gereden en heeft hij er 10 ingekocht
55 inch ES8000; 2250 euro, dat noem ik t.o.v de gemiddelde prijzen en de adviesprijs van 3k toch heel netjes