Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
knights16 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:05:
Een beta versie van Plex voor de E series is door iemand uitgerolt :P:P:P
Het server adres waar de package kan worden gevonden: 46.14.243.83

YT:
[video]

Geschreven Instructies:

First prepair your tv.
goto internet@tv or smarthub and creat a new account.

username: develop
password: can be anything what you like.

On your tv in internet@tv or smarthub goto settings and set the server ip.
fill in here 46.14.243.83

When you did that say "synchronise the files with the server" <-- i'm not close to my tv so could be different but it's something like this.

now it will install plex on your tv.
restart your tv ( turn it off and on)
go back to internet@tv or smarthub and plex should be in the list.
Beter! De eerste echte 'app' voor de 2012 serie dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 14:48
Dacuuu schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:23:
[...]
Beter! De eerste echte 'app' voor de 2012 serie dus?
Ja, daar lijkt het op!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
GerCor schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:29:
Dus, jij vindt het gek dat wanneer jij als bron TV kiest, de TV niet opstart op HDMI-1? Tsja .... de TV doet gewoon wat jij wilt.

Het is allemaal heel simpel. (maar alles is simpel als je het weet)

Stel, je wilt dat de TV direct opstart op HDMI-1. Hoe doe je dat, maar dat geldt voor alle bronnen? Zet de TV via source op HDMI-1. Zet de TV uit met de AB. Wil je dat de Tv opstart op HDMI-1, dan druk je op de powerknop op je AB en de TV start op op de bron/source HDMI-1.

Gebruik je een decoder op HDMI -1 en moet je TV altijd opstarten op HDMI-1 dan zet je de TV dus aan met de powerknop op je AB.

Kortom, de Samsung TV onthoudt op welke bron/source je de TV hebt uitgeschakeld, en schakelt ook op die bron in, als je de powerknop gebruikt.
:$ , Ik moet toegeven dat dit idd zo is ja, aangezien ik altijd analoog keek en de tv dus aandeed door op een kanaal te drukken is mij dit nooit opgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:21
Dat is het mooie van dit forum ..... zo leren we van elkaar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162142

Krijg t plex gebeuren op mn es8000 niet aan de gang kan nergens server nr invullen wie weet hoe t moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Anoniem: 162142 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:19:
Krijg t plex gebeuren op mn es8000 niet aan de gang kan nergens server nr invullen wie weet hoe t moet?
Je hebt het filmpje gekeken?
Anyways... eenmaal in het server scherm, dan was het dacht ik een van de kleuren toetsen (A)(B)(C) of (D).

eerst even als develop aanmelden, anders krijg je niet het server ip adres te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door knights16 op 14-05-2012 21:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
En hoe gaat het afspelen van 1080p materiaal met plex?

[ Voor 16% gewijzigd door Vince22 op 14-05-2012 13:35 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Heeft iemand ook kalibratie instellingen voor een UE46ES6710? Ik ben ze nog niet op internet tegen gekomen dus ik ben benieuwd waarop de mensen hem hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Vince22 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:34:
En hoe gaat het afspelen van 1080p materiaal met plex?
Prima.. en ik stream zelfs over WiFi.
Alleen de UI mag wel wat vlotter.. maar het werkt prima.

Ook de automatisch opensource subtitles functie werkt goed.. de meeste films van mij hebben nu standaard subs :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knights16 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Prima.. en ik stream zelfs over WiFi.
Alleen de UI mag wel wat vlotter.. maar het werkt prima.

Ook de automatisch opensource subtitles functie werkt goed.. de meeste films van mij hebben nu standaard subs :P
Je moet ook op je pc bak een plex server draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Even een nieuw postje :)

Net zat ik Hawaii five 0 te kijken. En in hele snelle vecht scenes zie je soms de armen en benen wat raar bewegen. Er lijkt een soort waas rond de ledematen te hangen. Hebben meer mensen dit met een 6710 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Halo effect. Wat zijn je instellingen? Je kan door de instellingen het effect wel verminderen.

[ Voor 1% gewijzigd door TheBoneCollector op 15-05-2012 09:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
TheBoneCollector schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:36:
Halo effect. Wat zijn je instellingen? Je kan door de instellingen het effect wel verminderen.
Alles staat stock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 12:17
Motion plus op helder gezet? Heb gelezen dat motionplus voor stotter kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dacuuu schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:14:
[...]

Je moet ook op je pc bak een plex server draaien toch?
Dat klopt. Plex Server is er ook voor een Apple TV.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 21:42
Weet iemand of je hbbtv op de es7000 al gebruiken kan voor uitzendinggemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Barcafan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:11:
Motion plus op helder gezet? Heb gelezen dat motionplus voor stotter kan zorgen.
Even kijken waar ik motionplus kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik ben benieuwd of er weer een firmware update aankomt.

Op 13 may is er voor de US modellen een update gekomen, met weinig spannende verbeteringen.

"This firmware update will improve the following: - Resolves compatibility issue with DLNA devices and network router/switch. - Improves picture quality. - Enhances Voice Recognition feature. - hange the TV Power On command from ''Hi TV'' to ''Hi TV Power On'' or ''Smart TV'' to ''Smart TV Power On.'"

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Barcafan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:11:
Als ik de tv op helder zet, is het algemene beeld wat minder smooth. Dus ik heb nu het gevoel te moeten kiezen tussen snelle hand/voet bewegingen bij actie scenes. Of het meest van de tijd smooth beeld. Verder zag ik ook een optie genaamd 'Led Motion Plus'. Sjee wat heeft zo'n tv feel functies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 10:36

Wildfire

Joy to the world!

knights16 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:11:

Op 13 may is er voor de US modellen een update gekomen, met weinig spannende verbeteringen.

"This firmware update will improve the following: - Resolves compatibility issue with DLNA devices and network router/switch. - Improves picture quality. - Enhances Voice Recognition feature. - Change the TV Power On command from ''Hi TV'' to ''Hi TV Power On'' or ''Smart TV'' to ''Smart TV Power On.'"
Huh? Om de TV aan te zetten met je stem was het op onze ES8000 al vanaf het begin "Smart TV Power On" of "Hi TV Power On".

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Oke, krijg net dus een mail dat het 22 mei wordt. Dat zijn om en nabij de 20 werkdagen. Op de site stond de tv op voorraad dus ging van max. 9 dagen uit (max. 7 vanuit site als het op voorraad was + max. 2 voor ontvangen van betaling).
Heb dus vandaag een vriendelijke doch dringende mail gestuurd naar de webshop. Prima dat ze met een jaar garantie komen, maar als je op de site zet dat die op voorraad is, kom je bij mij niet weg om te zeggen dat het aan de leverancier ligt....
En het jammere (om het netjes te houden) is, is dat er voor vrijdag niemand met werktijden thuis is.

Ik zie het maar zo, toch wel bijna €400 met de winkelprijs bespaart.....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2022
Op 5 mei de Samsung UE46ES8000 gekocht bij de Mediamarkt. Nog net voor einde van de Tablet/cash back actie. Ook gelijk de 3D blue ray speler voor 100 euro erbij gekocht. Mooie actie. Samsung had ook een actie dat je 2 extra 3D brillen kreeg bij verschillende blue ray spelers. En ook in samenwerking met Mediamarkt en Saturn was er nog een extra actie dat je nogmaals 2 3D brillen kreeg.

Dus ik gelijk alle formuliertjes ingevuld. De 2 acties van de blue ray speler samen met de streepjescode in een envelop en opgestuurd.

Maandag 7 mei alle actieformulieren opgestuurd en vrijdag 11 mei ontving ik al de tablet. Blij verrast, erg snel! En vandaag heb ik de 4 extra 3D brillen ontvangen!

Nu nog een popcorn machine en ik kan een bioscoop beginnen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
OFFTOPIC/

Waarom schrijven zo veel mensen blue ray speler terwijl het blu-ray is?

/ONTOPIC

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 15-05-2012 20:00 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
GerCor schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:00:
OFFTOPIC/

Waarom schrijven zo veel mensen blue ray speler terwijl het blu-ray is?

/ONTOPIC
Omdat Philips al vanaf 1995 met de blauwe laser bezig is, echter moest Philips moeilijk doen, waardoor nu veel mensen het foutief typen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
knights16 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:11:

"This firmware update will improve the following: - Resolves compatibility issue with DLNA devices and network router/switch. - Improves picture quality. - Enhances Voice Recognition feature. - hange the TV Power On command from ''Hi TV'' to ''Hi TV Power On'' or ''Smart TV'' to ''Smart TV Power On.'"
Nieuwe firmware voor de ES modellen

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Lees zojuist in de nl handleiding via firmware link hierboven Dat je bij gebruik allshare play over een draadloos netwerk moet beschikken om Inhoud af te spelen die zich op een apparaat bevind dat dlna ondersteunt.
Klopt dit? Lijkt mij vreemd, waarom zou dit niet bedraad kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door devlam op 16-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
3d functie is mij nog niet helemaal duidelijk. ik heb een Samsung 6710. Je kan een 'normale' film omzetten naar 3d. Dit levert grappig beeld op. Maar geen goed 3d beeld. Maar wat moet ik dan wel hebben? SBS versie's van films? (dus 2 beelden naast elkaar?) als ik die aanzet, en ik stel in de tv in dat het een SBS film is dan mengt hij de 2 beelden samen tot 1 '3d' beeld. Alleen ervaar ik 3d als vermoeiend voor mijn ogen, ik heb in de bioscoop al menig 3d film gezien. En daar is het de eerste 5 minuten een beetje wennen. Erna gaat het goed. Maar 3d beeld op de samsung ervaar ik als 'flikkerig' De beelden flikkeren wat.. heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08
Dacuuu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:12:
3d functie is mij nog niet helemaal duidelijk. ik heb een Samsung 6710. Je kan een 'normale' film omzetten naar 3d. Dit levert grappig beeld op. Maar geen goed 3d beeld. Maar wat moet ik dan wel hebben? SBS versie's van films? (dus 2 beelden naast elkaar?) als ik die aanzet, en ik stel in de tv in dat het een SBS film is dan mengt hij de 2 beelden samen tot 1 '3d' beeld. Alleen ervaar ik 3d als vermoeiend voor mijn ogen, ik heb in de bioscoop al menig 3d film gezien. En daar is het de eerste 5 minuten een beetje wennen. Erna gaat het goed. Maar 3d beeld op de samsung ervaar ik als 'flikkerig' De beelden flikkeren wat.. heeft iedereen dit?
Ik heb er zelf eigenlijk geen last van maar misschien dat jij gevoeliger bent voor active shutter technologie in vergelijking met wat vele bioscopen gebruiken namelijk passive technologie. Het flikkeren wat je bedoeld kan misschien het beeld zijn wat om en om aan en uit gaat voor je linker en rechteroog. Met de 2011 type was het trouwens ook zo dat je scherm wat moest opwarmen voor een wat rustiger beeld (30 tot 45 minuten tv al aan hebben staan en daarna 3d kijken). Geen idee of dit met de nieuwste modellen ook nog verschil maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 16-05-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Deze installeert hier prima ?
Ik heb ooit een firmware op een USB stick gehad, welke niet werd gedetecteert werd door de TV.

Andere stick en toen gaan!!

Maar ik vraag me toch af, welke aanpassingen nu worden gedaan.
Op de site van de Amerikaanse Samsung, was een paar dagen terug al een firmware update te vinden, waar wel een changelog is. Vandaag dus ook de EU modellen, ik vermoed dezelfde aanpassingen, maar changelog is hetzelfde als de vorige keer (US).

anyways.. :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:54
Hier ook prima op de UE46ES8000. Op een USB stick gezet met VMware Fusion op de Mac.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Gek want hier zijn eerdere fw updates wel gelukt. Nog maar isis proberen.
*Draait inmiddels*

[ Voor 12% gewijzigd door P33R op 16-05-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:03
Zaterdag 5 mei de brief op de bus gedaan naar Samsung.
Vandaag mijn Samsung Galaxy S. Wifi 5.0 binnen gehad! Erg snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Napsju schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:17:
Hier ook prima op de UE46ES8000. Op een USB stick gezet met VMware Fusion op de Mac.
Ervaar jij ook dat vlak voordat de smarthub opstart, je het contrast of de backlit hoger ziet gaam, waardoor er wat clouding zichtbaar ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:03
knights16 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Ervaar jij ook dat vlak voordat de smarthub opstart, je het contrast of de backlit hoger ziet gaam, waardoor er wat clouding zichtbaar ?
Dat had ik idd ook met de es6710.
Zodra je Smarthub opstart veranderd er iets qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:25:
WMN-2000B nodig voor je 46"? Heb er een gevonden en besteld op eBay voor 54 euro. Eventueel met inklaringskosten en BTW door de Nederlandse douane nog steeds goedkoper dan de goedkoopste in NL van 85 euro bij FOKA.
Mooi ding! Heb 'm zonder douane kosten binnen en is 100% origineel. De verkoper lijkt gestopt met het aanbieden van de WMN-2000B, maar heeft nog wel de WMN-2000A voor kleinere (26"-40") modellen. Deze is ook iets goedkoper, ong. 47 euro.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichamikane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik wou je vragen die WMN2000A ik heb ue40es8000 is ie geschikt ervoor en is het betrouwbaar is 87 dollar is dat 47 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichamikane
[knip]

Als je iets te vragen hebt, kan dat ook op een normale manier.

[ Voor 96% gewijzigd door Grrrrrene op 17-05-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichamikane
[knip]

Als je iets te vragen hebt, kan dat ook op een normale manier.

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 17-05-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891

Is je toetsenbord defect??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pak je fiets. Of zwem door het kanaal en ga naar het volgende adres om belasting te betalen.

Douane/Groningen
Bezoekadres
Kempkensberg 12
9722 TB Groningen

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 17-05-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik moet zeggen het scherm bevalt erg goed. Het enige waar ik last van heb is dat hij met regelmaat ook tijdens het kijken springt op gecodeerd signaal. Na enkele seconden is hij weer terug, CI+ lijkt nog niet zo stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb problemen met deze firmware. De tv loopt regelmatig vast in SMartHUB enz :(

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichamikane
Ik heb een ue40ed8000 maar nog steeds geen pathe jullie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
hichamikane schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:37:
Ik heb een ue40ed8000 maar nog steeds geen pathe jullie ook
Bel Samsung NL en vraag waarom je geen Pathé heb. Als je naar de Albert Heijn gaat, kun je ook altijd nog pathé kopen.

Edit:
Misschien voor de geïnteresseerde. Morgen is de "Grote finale" bij de media markt van de samsung actie. Dus waarschijnlijk de laatste keer.
Mocht je nog iets erbij willen/tv willen van samsung, buy it!

[ Voor 26% gewijzigd door RickvN op 17-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
hoe spelen jullie je video ts bestanden of via all share, tenzij ik een playlist maak krijg ik niet voor elkaar een film af te spelen zonder dat ie dat zelf hoofdstuk voor hoofdstuk doet. audio melding van niet ondersteund ik ook minder.

en ik krijg geen bestanden van mijn netwerk direct op de tv, waar is ergens een goed tutorial te vinden.
allshare geinstalleerd op de host, de tv ziet de pc's wel maar de inhoud blijft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Misschien is het sommigen (vaak dezelfden) niet helemaal duidelijk maar Samsung is druk bezig de Pathé app geschikt te maken voor de ES 2012 modellen. Als ik het goed begrepen heb zijn er al 2012 modellen waar de app beschikbaar is. Dus .... geduld, het komt vanzelf in de appstore.

Elke week dezelfde vraag stellen voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459229

Deido schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:44:
Zo op de valreep nog een Samsung ES8000 gehaald voor een mooie prijs bij Quan. Iemand interesse in een Galaxy Tab voor een mooie prijs :p? Kreeg in eerste instantie een offerte via mail waar ik nog niet helemaal warm van werd maar Quan heeft nog een betere krijg weten te krijgen.
Ik heb mijn tv ook bij Quan gehaald voor een heel redelijke prijs. Mijn complimenten aan Quan voor zijn duidelijke maar vooral zijn eerlijke uitleg. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En hoe mooi was die prijs dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Meer mensen met een 6710? zoja, hoe kijken jullie tv? Ik wil er een CI+ module voor kopen, En dan met Ziggo tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442669

Hallo alllemaal

Ben van plan om de es6800 te gaan kopen. Nu lees ik bij de pricewatch dat het soms gaat over EU modellen zonder hbbtv wat houd dat precies in?
Hebben de Nederlandse modellen wel hbbtv ondersteuning en wat zijn verder de nadelen/voordelen van een niet Nederlands model?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking
Is het met een CI+ module i.c.m. een hardeschijf via usb ook mogelijk om tv uitzendingen te pauzeren/ terugspoelen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11
Ja, daar is het opnemen juist voor bedoeld :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking
Nou ik wist dat je er tv programma's mee kunt opnemen (inplannen), maar wist niet zeker of je er ook tv programma's (live) mee kunt pauzeren. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie net dat er nieuwe firmware is voor mn es8000
ben benieuwd had vd week al 109 erop gezet?

All OS
T-ECPDEUC-1008.2
Upgrade File(USB type)
2012.05.18
Multi Language

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
Iemand ervaring met plex op de es serie om 3d films af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
knights16 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:27:
Ik heb problemen met deze firmware. De tv loopt regelmatig vast in SMartHUB enz :(
Sinds vandaag weer een nieuwe firmware, 1008.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt dat je niet kunt downgraden
dus van1009 naar 1008

iemand dit reeds gedaan of geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dacuuu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:52:
Meer mensen met een 6710? zoja, hoe kijken jullie tv? Ik wil er een CI+ module voor kopen, En dan met Ziggo tv kijken.
De Neotion van Foka werkt prima. Was in mijn geval 49 euro totaal incl smartcard en verzendkosten. Er is ook een nieuw model, de Quantis. Deze schijnt sneller te zappen, maar ik wist niet van zijn bestaan toen ik mijn ES8000 kocht. Jammer. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de Quantis icm de nieuwe Samsung modellen. Heeft iemand de Quantis al in huis?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 14:08
Bij mij heeft de Quantis alleen maar voor problemen gezorgd.. althans op C6730.. Module gaf nogal eens haperingen en geluid viel wel eens weg, heb ik met Smit nog nooit gehad

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 11:01
Weet iemand de changelog van de nieuwe firmware 1008.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
knights16 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:27:
[...]

Heb een hard reset gedaan via het servicemenu, alles lijkt weer goed te werken. Versie 1009.3
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:07:
Weet iemand de changelog van de nieuwe firmware 1008.2?
Betere dlna, betere picture quality en snellere smarthub.

[ Voor 28% gewijzigd door knights16 op 19-05-2012 10:40 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Hoop dat de mislukte geplande tv opnames hiermee worden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Laatst online: 08-08-2024
Goedemiddag,

Gisteren heb ik de samsung UE40ES6710 gekocht! Uiteraard erg blij mee en hij hangt al mooi in de kamer :). Ik wil nu met allshare mijn films draadloos van mijn mac afspelen. In het all share scherm zie ik echter niet mijn Imac (wel mijn windows laptop btw), dit terwijl ik de mappen wel heb gedeeld. Iemand enig idee hoe ik de twee met elkaar kan verbinden zodat ik draadloos de films van mijn imac kan streamen op de TV?

* Oja nog een vraag. Ik heb een Sonos zoneplayer 120 (met alleen een analoog in) hierop wil ik graag mijn samsung aansluiten. Welke mogelijkheden heb ik? De tv heeft namelijk geen analoge uitgang :(.

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Gigagiel op 19-05-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
GerCor schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:28:
Misschien is het sommigen (vaak dezelfden) niet helemaal duidelijk maar Samsung is druk bezig de Pathé app geschikt te maken voor de ES 2012 modellen. Als ik het goed begrepen heb zijn er al 2012 modellen waar de app beschikbaar is. Dus .... geduld, het komt vanzelf in de appstore.

Elke week dezelfde vraag stellen voegt weinig toe.
De Phate app zit er bij mijn model op en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Dacuuu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:52:
Op dit moment via glasvezel van XMSnet. XMSnet ondersteund niet de CI+ module wat super enoying is. Heb er nu nog een Animo kastje bij staan. Daarom stap ik waarschijnlijk (weer) over op UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Napsju schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:43:
[...]

De Neotion van Foka werkt prima. Was in mijn geval 49 euro totaal incl smartcard en verzendkosten. Er is ook een nieuw model, de Quantis. Deze schijnt sneller te zappen, maar ik wist niet van zijn bestaan toen ik mijn ES8000 kocht. Jammer. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de Quantis icm de nieuwe Samsung modellen. Heeft iemand de Quantis al in huis?
Neen ook net geprobeerd, van 1009.3 naar 1008.2 lukt nier... wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de 1009.3 zat een fout dit is een response van samsung,

"Thank you for contacting Samsung.
Let me apologise for the problems you have experienced with the new
download and I can understand your frustrations with this matter.
The new firmware up date has been removed from our website as it was
defective. Please be advised, our engineers are working hard on a new
version and this should be released soon. You are unable to revert back
to the previous that is mentioned on the website and this is why you are
having problem with downloading it.
Sorry we cannot be of any further help to you.
If you require any further assistance, please contact Samsung again and
we will be more than happy to "

downgraden naar 1008.2 gaat niet dus afwachten tot nieuwe FW wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de galaxy tab die je bij de tv krijgt, gaat dat via samsung zelf? Er zit geen bon bij maar ik neem aan dat hij gewoon geregistreerd staat op mijn naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428870

Hoi Allemaal,

Al een groot aantal vragen beantwoord, maar ik wil een tv als de ue40es6800 gaan kopen of een alternatief.

- De 6710 heeft Slim LED en de 6800 alleen LED, is dit een aanzienlijk verschil? Ik zou verwachten dat de 6800 beter zou zijn
- Hoe snel is het zappen bij de 6800?
- Heeft iemand ervaring met deze tv en opnemen via kpn interactieve tv? Werkt dit goed ook op andere kanalen dan waar je zelf naar kijkt?
- Voor ong. dezelfde prijs kan ik de D7000 of D8000 krijgen is deze beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Vandaag de 46ES6800 gehaald en bent er tevreden over.
Ik heb qua firmware versie 001012, maar zie dat 1017.1. Heeft iemand al ervaring daarmee?

Dan nog een vraagje. Ik heb een hardeschijf op mijn tp-link tl-wr1043n router aangesloten. Deze kan ik benaderen via mijn laptop, of samsung galaxy s2. Maar als ik mijn router wil benaderen via allshare play krijg ik de melding "Request cannot be completed. MEDIA PLAY will return to the main screen".
Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? De router ondersteunt dlna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat voor ervaringen hebben jullie met BCC i.v.m. het kopen van een tv? Doen ze moeilijk als je bijvoorbeeld een exemplaar wilt omruilen?

En wat is de meerwaarde van de ES6800 t.o.v. de ES6500 i.v.m. het kijken naar films? Is het verschil in prestatie m.b.t. films evenveel als het verschil in prijs? (200 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Barcafan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:38:
Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de galaxy tab die je bij de tv krijgt, gaat dat via samsung zelf? Er zit geen bon bij maar ik neem aan dat hij gewoon geregistreerd staat op mijn naam?
Ik heb gebeld en dit gevraagd: Op basis van het serienummer is de productiedatum vast te stellen, tel hierbij 2 jaar op en je hebt je garantieperiode.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
Bedankt voor je antwoord, de garantie periode is ook te zien door het serienummer in te voeren op de samsung garantie pagina (google samsung + warranty). Ik vroeg me alleen af of de garantie op naam staat, en dus ivm verkoop de garantie overdraagbaar is. Ik heb al een mailtje naar samsung gestuurd dus hoop snel anwtoord te krijgen, ik zal het dan hier ook ff vermelden (tenzij off topic).

[ Voor 80% gewijzigd door Barcafan op 20-05-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Anoniem: 428870 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:11:
Hoi Allemaal,

Al een groot aantal vragen beantwoord, maar ik wil een tv als de ue40es6800 gaan kopen of een alternatief.

- De 6710 heeft Slim LED en de 6800 alleen LED, is dit een aanzienlijk verschil? Ik zou verwachten dat de 6800 beter zou zijn
- Hoe snel is het zappen bij de 6800?
- Heeft iemand ervaring met deze tv en opnemen via kpn interactieve tv? Werkt dit goed ook op andere kanalen dan waar je zelf naar kijkt?
- Voor ong. dezelfde prijs kan ik de D7000 of D8000 krijgen is deze beter?
Het lijkt er op dat je even naar de winkel moet om het uit te testen. Ik ben erg te spreken over de 6710 die ik heb aanschaft. Opnemen op andere kanalen dan waar je naar kijkt kan niet met de TV mogelijk wel via de decorder van kpn. Het grootste voordeel van de D7000 en D8000 is de processor die twee keer zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tracking schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:49:
Is het met een CI+ module i.c.m. een hardeschijf via usb ook mogelijk om tv uitzendingen te pauzeren/ terugspoelen etc.?
Dat heet timeshift. Op mijn Tv kun je dat automatisch aanzetten, dus alles waar je naar kijkt komt in het geheugen terecht (op mijn TV maximaal 90 minuten). Maar je kunt het ook handmatig aanzetten.

Dus kijk je voetbal Nederland Duitsland (finale EK 2012 en we staan 2-0 voor) en de deurbel gaat, zet je snel 'timeshift' aan, zet je het beeld stil, en zodra de lastpost aan de deur weg is, druk je weer op play en gaat de wedstrijd verder.

Schakel je naar een andere zender, dan is het geheugen direct leeg en begint het opnieuw op de zender waar je naar kijkt.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 20-05-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Iemand al ervaring met de niet generieke vorm van de samsung ophangbeugel. Ebay link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met bediening vanaf de telefoon. Gast bij de mediamarkt was er aardig enthousiast over. Verhalen dat je telefoon als toetsenbord kon gebruiken of op de wc tv kijken. Maar die had dan ook wel een Samsung outfit aan :P Kan er hier niet zo veel over vinden eigenlijk. Heb nu een Galaxy Note en zit te kijken naar de EU32ES5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:01
Ben ik de enige die de Smart Touch Remote helemaal niks vind? Dat ding reageert echt nergens op. Het idee is erg leuk, maar ik ben een kwartier aan het scrollen voordat ik een paar plaatsen in de smart hub ben opgeschoven. 9 van de 10 keer reageert hij niet of heel traag/slecht.

Is die remote bij jullie wel goed? Want dan moet ik hem denk ik laten opsturen. Ik gebruik hem niet eens meer, ik gebruik de gewone remote omdat de smart touch remote dus zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Iceman1987 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:04:
Iemand al ervaring met de niet generieke vorm van de samsung ophangbeugel. Ebay link.
geen ervaring mee.
het lijkt op twee ringen waar je tv als het ware inschuift.hij hangt als een schilderij,die doppen zullen dan afstandbusjes zijn
je tv hangt dan plat aan de muur,dus geen mogelijkheid om je tv te draaien oid
hij hang wel lekker strak tegen de muur ,dat wel.
iig redelijk overpriced,maar die link die jij geeft is al een stuk goedkoper dan wat je normaal betaald hier.

[ Voor 10% gewijzigd door erikdeperik op 21-05-2012 17:11 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Gamepie56 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:34:
Ben ik de enige die de Smart Touch Remote helemaal niks vind? Dat ding reageert echt nergens op. Het idee is erg leuk, maar ik ben een kwartier aan het scrollen voordat ik een paar plaatsen in de smart hub ben opgeschoven. 9 van de 10 keer reageert hij niet of heel traag/slecht.

Is die remote bij jullie wel goed? Want dan moet ik hem denk ik laten opsturen. Ik gebruik hem niet eens meer, ik gebruik de gewone remote omdat de smart touch remote dus zo slecht is.
De remote hier leek ookniet goed te werken. Dan bedoel ikexpliciet het touchvakje.
Op de achterkant staat dat je deze opnieuw kunt kalibreren, de instructies staan erbij.

Bij mij werkte de kalibratie methode pas nadat ik de ir blaster aansloot op de tv, dat vond ik wel vreemd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Gamepie56 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:34:

Ik vind het ook drie keer niets, reageert erg slecht of pas heel laat. Had hem al heel snel ingewisseld voor de gewone afstandsbediening, die reageert perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:01
knights16 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:27:
[...]

De remote hier leek ookniet goed te werken. Dan bedoel ikexpliciet het touchvakje.
Op de achterkant staat dat je deze opnieuw kunt kalibreren, de instructies staan erbij.

Bij mij werkte de kalibratie methode pas nadat ik de ir blaster aansloot op de tv, dat vond ik wel vreemd.
maarrrr hielp het kalibreren dan? is hij nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Is het iemand gelukt om via allshare play een hardeschijf te benaderen die op een router is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Is er al wat meer nieuws over Plex, wanneer gaat die voor samsung beschikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:49:
Is er al wat meer nieuws over Plex, wanneer gaat die voor samsung beschikbaar worden?
Lees het topic anders even door, niet zo ver terug staat info over de beta die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barcafan schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 05:55:
[...]

Lees het topic anders even door, niet zo ver terug staat info over de beta die beschikbaar is.
Okj maar ik krijg op mn 8000 geen verbinding als ik geen @ achter de naam invul en kan oop geen server ip ingeven weet iemand hoe dit werkt op een ES8000.
of een stappen plan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 162142 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:53:
[...]

Okj maar ik krijg op mn 8000 geen verbinding als ik geen @ achter de naam invul en kan oop geen server ip ingeven weet iemand hoe dit werkt op een ES8000.
of een stappen plan heeft.
Ik heb ook de es8000 en het is in één keer zonder problemen gelukt.
Gewoon echt letterlijk doen wat in de eerdere post is beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
jip_86 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:45:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met bediening vanaf de telefoon. Gast bij de mediamarkt was er aardig enthousiast over. Verhalen dat je telefoon als toetsenbord kon gebruiken of op de wc tv kijken. Maar die had dan ook wel een Samsung outfit aan :P Kan er hier niet zo veel over vinden eigenlijk. Heb nu een Galaxy Note en zit te kijken naar de EU32ES5500.
Ik heb het geprobeerd met de Galaxy tab en met de app voor de Ipad.
De Tab werkt redelijk, maar als je de ipad gewend bent werkt de Tab gewoon niet prettig.
De AB app voor de galaxy doet verder wel wat hij moet doen.

De samsung app op de ipad werkt alleen de eerste keer dat je hem opstart en net hebt aangemeld op de TV. zodra je de app de 2e keer opstart krijgt hij geen verbinding meer met de TV.
Dit is een bekend probleem en samsung schuift de schuld naar Apple en vv.Deze app dus snel verwijderd.

Nu de app myTifi Remote op de ipad en dat is echt een aanrader, werkt goed en heeft als leuke feature dat je zender logo's aan knoppen kan toevoegen. Ook heeft deze een toetsenbord functie voor internet.

Nu nog de functies van de Smart Touch Remote toevoegen (swipen) aan deze app! _/-\o_

Wat betreft het TV kijken op de WC (of ergens anders) met de Tab is grappig, MAAR alleen dezelfde zender waar de TV opstaat (opzich logisch, maar toch) en ik heb het 2 keer gedaan maar de beeld verhouding kreeg ik niet goed, het beeld is horizontaal uitgerekt over het hele scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Mothergoose op 22-05-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Mothergoose schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:25:
[...]

De samsung app op de ipad werkt alleen de eerste keer dat je hem opstart en net hebt aangemeld op de TV. zodra je de app de 2e keer opstart krijgt hij geen verbinding meer met de TV.
Dit is een bekend probleem en samsung schuift de schuld naar Apple en vv.Deze app dus snel verwijderd.
Bedoel je met bovenstaande app, de samsung remote of een andere ?
Ik heb geen problemen ervaren met de samsung remote, en meerdere malen starten van de app.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 16:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Even een compleet noobvraagje. Het spijt me een beetje om dit hier te moeten stellen maar het is eigenlijk een beetje een cultuurkwestie.

Op redcoon.be (ik ben Belg) staat de S5500 en S5500 NL model vermeld, nu kan ik de tweede krijgen voor 35 euro minder... (gratis verzending) Heeft iemand enig idee wat het verschil is wat daarin zit? Het enige wat ik ergens kan bedenken is Ziggo, maar ik weet eigenlijk ook al niet wat het concreet veschil is met de Vlaamse versie van digitale tv... Laten we zeggen dat ik niet echt mee ben in deze kant van technologie. Mijn beeldbuis van 16jaar oud begint toch wat de mankeren. En na wat te lezen her en der wordt in plaats van alles duidelijk, het een grote warboel aan info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
knights16 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Bedoel je met bovenstaande app, de samsung remote of een andere ?
Ik heb geen problemen ervaren met de samsung remote, en meerdere malen starten van de app.
Ja ik bedoel de 'Samsung Remote' app.
dat is grappig gebruik jij hem op de ipad of de Iphone en op welke iOS versie?
Het gaat fout vanaf iOS 5.1 naar t schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Mothergoose schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:56:
[...]
Ja ik bedoel de 'Samsung Remote' app.
dat is grappig gebruik jij hem op de ipad of de Iphone en op welke iOS versie?
Het gaat fout vanaf iOS 5.1 naar t schijnt.
Ik heb geen iOS 5.1, en ik gebruik een iPad.
Ik hoop dat ze deze bug dan snel fixen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49
Anno 2012 zit ik nog steeds met een analoge coax tv kabel om tv te kijken op mijn kamer. Nu ben ik echter wel toe aan een nieuwe tv en heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung UE40ES5500.

Heeft iemand ervaring met het kijken van analoge tv via een coax kabel op deze tv? Naast de coax tv kabel wil ik er een receiver met hdmi op aansluiten, maar dat moet geen problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Druk er dan gewoon een CI+ kaartje in met een smartcard van je kabelaanbieder. Tadaaa!! HD.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
Binnen 2 maanden komen er heleboel nieuwe apps voor de es serie volgens samsung. Ben benieuwd welke. uitzendinggemist? Angry Bird? sbs gemist? pathe? nos olympische spelen app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
patv schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:47:
Binnen 2 maanden komen er heleboel nieuwe apps voor de es serie volgens samsung. Ben benieuwd welke. uitzendinggemist? Angry Bird? sbs gemist? pathe? nos olympische spelen app?
Dat zou mooi zijn :)

Hopelijk werken ze youtube ook bij zodat je het toetsenbord van de ipad kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21979

Bron ?

Of is de wens de vader van de gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Er is al een versie 0.01 voor de ek of os app. Zoek op nos sport

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
Bron is Samsung zelf , binnen 2 maanden veel Apps.
Pagina: 1 ... 6 ... 62 Laatste