Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Vroeg het me gewoon af. Ik heb de SSG-4100GB erbij zitten (staat op het doosje).

[...]

Thanks! Ik ga het eens testen.
Vanochtend ipv wifi de utp kabel eens gebruikt. Werkt direct goed. Maar krijg nog steeds de melding dat ik mijn media via het netwerk vanaf de Popcornhour A210 niet kan afspelen. Waar het aan ligt? ik zou het niet weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:03
Wat een geweldige TV is het zeg!
En de internet apps werken ook prima! En de 3D docu's zijn ook een erg leuke aanvulling!
3D brillen zijn idd niet een van het beste soort. Veel licht aan de zijkant. Als het donker is zullen ze denk ik wel wat beter werken.

Al met al zeer dik tevreden. :D

Zometeen de brief + aankoop bon etc versturen naar Samsung.

[ Voor 38% gewijzigd door WRT54G op 05-05-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
even een vraagje over dlna.
als je een film met 5.1 geluid af wil spelen,geeft de tv dan 5.1 geluid door via ,optical out,naar je av versterker??
ik lees nl dit in de handleiding:
●● Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop)
is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid
via de optische aansluiting van de tv.
Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt,
zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de
ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer
de bron een digitale component is, zoals
een dvd-speler / Blu-rayspeler / kabelbox
/ STB-satellietontvanger (set-top box)
en via HDMI op de tv is aangesloten,
geeft de ontvanger van de thuisbioscoop
uitsluitend 2-kanaalsgeluid weer.
er staat niks bij over het afspelen over dlna. :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 13:10
Zo op de valreep nog een Samsung ES8000 gehaald voor een mooie prijs bij Quan. Iemand interesse in een Galaxy Tab voor een mooie prijs :p? Kreeg in eerste instantie een offerte via mail waar ik nog niet helemaal warm van werd maar Quan heeft nog een betere krijg weten te krijgen.

Straight from Vertigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Deido schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:44:
Zo op de valreep nog een Samsung ES8000 gehaald voor een mooie prijs bij Quan. Iemand interesse in een Galaxy Tab voor een mooie prijs :p? Kreeg in eerste instantie een offerte via mail waar ik nog niet helemaal warm van werd maar Quan heeft nog een betere krijg weten te krijgen.
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 16:37
Quan ?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Quan Vu, werkt bij Foka. Winkel in Rotterdam die alles net iets lager aanbiedt.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik heb daar mijn Ziggo smartcard en Neotion CI+ module vandaan voor 49 euro samen incl verzenden. Mooi prijsje, goed verpakt en lekker snel. Ben er blij mee. Welke ES8000 heb je gekocht, en voor welke prijs dan wel?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcel, heb jij 1 of 2 afstandsbedieningen? Ik heb er namelijk twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dacuuu schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:47:
Marcel, heb jij 1 of 2 afstandsbedieningen? Ik heb er namelijk twee.
Ik heb er eentje. Een "grote lange" witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:48:
[...]

Ik heb er eentje. Een "grote lange" witte.
Ja, die zat in een zakje icm 2 batterijen, kabelhoudertje etc. Maar ik heb twee van die zakjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hahaha aardig gek!
Ik heb gewoon 1 zakje.

Altijd handig een reserve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:52:
Hahaha aardig gek!
Ik heb gewoon 1 zakje.

Altijd handig een reserve!
Ja ;) Maar anders hebben we de android app nog :P Verder is 1080P materiaal echt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb idd ook de remote app geinstalleerd, wel voor iOS. Maar werkt prima.
Ja 1080P ziet er schitterend uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:00:
Ik heb idd ook de remote app geinstalleerd, wel voor iOS. Maar werkt prima.
Ja 1080P ziet er schitterend uit! _/-\o_
Al ga ik maar weinig doen met de 3d functie. Krijg er een moe hoofd van en zere ogen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Same here. 3D is leuk voor af en toe eens een filmpje te kijken.
Maar bij mij zal ie voornamelijk voor "normale" films gebruikt worden.

Heb overigens All Share getest via het netwerk.
Het werkt, maar daar is het ook wel mee gezegd.
De All Share software voor de PC werkte bij mij niet vlekkeloos. Hij kon mijn collectie films niet aan.
Bij het scannen en indexeren van mijn film map sloeg ie op hol.
Uiteindelijk had ie een paar films geindexeerd. MKV speelt ie incl subs zonder problemen af. Werkte perfect.
Maar VIDEO_TS mappen vind ie niet prettig, evenals bluray films of iso's.

Dus voor mij te veel gedoe en blijf ik lekker bij mijn Popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:06:
Same here. 3D is leuk voor af en toe eens een filmpje te kijken.
Maar bij mij zal ie voornamelijk voor "normale" films gebruikt worden.

Heb overigens All Share getest via het netwerk.
Het werkt, maar daar is het ook wel mee gezegd.
De All Share software voor de PC werkte bij mij niet vlekkeloos. Hij kon mijn collectie films niet aan.
Bij het scannen en indexeren van mijn film map sloeg ie op hol.
Uiteindelijk had ie een paar films geindexeerd. MKV speelt ie incl subs zonder problemen af. Werkte perfect.
Maar VIDEO_TS mappen vind ie niet prettig, evenals bluray films of iso's.

Dus voor mij te veel gedoe en blijf ik lekker bij mijn Popcorn.
Heb jij allshare op je pc geinstalleed? Zal eens kijken hoe dat werkt. Daarom blijf ik mijn popcornhour ook gebruiken. Die slikt alles. En dl automatisch al mijn series. MAar de tv speelt netjes mkv containers af met subs, of .srt bestanden. Dus je zou alles nu als mkv kunnen halen. Maar heb zelf ook een zooi als .iso.. Pracht tv, ben er echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Zou graag on demand films willen huren, maar heb nogsteeds geen Pathe in de smart hub helaas. Kan je met your video ook huren? Iemand het al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
TheBoneCollector schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:27:
Zou graag on demand films willen huren, maar heb nogsteeds geen Pathe in de smart hub helaas. Kan je met your video ook huren? Iemand het al werkend?
Ik weet niet welk type jij hebt maar ik heb een ES6710, hier is de Pathe app wel voor beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Weet iemand of de scart aansluiting op de nieuwe Samsung LED's (en dan met name de ES6710) een RGB signaal kan ontvangen?

Ik heb namelijk nog een Super Nintendo staan. Die is nu aangesloten via de tulp stekkers maar ik zou daar graag een RGB scart kabel voor willen kopen. Maar als de scart aansluiting op mijn ES6710 alleen AV signaal aan kan dan heb ik weinig aan een RGB kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Anoniem: 328463 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:16:
Zo, net ff een 55 ES8000 meegenomen bij de Mediamarkt.
Meegenomen?
Huh, stond de bewaking weer niet op te letten?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 14:48
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Ik weet niet welk type jij hebt maar ik heb een ES6710, hier is de Pathe app wel voor beschikbaar...
Op de ES8000 serie heb ik Pathe ook nog niet gevonden. Ik denk dat de ES6710 andere software heeft draaien, waardoor de pathe app compatible is...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:36:
Ik heb de ES8000. Vond op internet wel dat Your Video een koppeling zou hebben met Movie Max, maar die heb ik nog niet gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
Marcel_EA schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:46:
Weet iemand of de scart aansluiting op de nieuwe Samsung LED's (en dan met name de ES6710) een RGB signaal kan ontvangen?

Ik heb namelijk nog een Super Nintendo staan. Die is nu aangesloten via de tulp stekkers maar ik zou daar graag een RGB scart kabel voor willen kopen. Maar als de scart aansluiting op mijn ES6710 alleen AV signaal aan kan dan heb ik weinig aan een RGB kabel...
Gewoon even de handleiding checken op de samsung site. Als het goed is wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Had ik al geprobeerd. :)
De manual die je op de Samsung site kan downloaden staat niks over in...

Doos maar weer open gemaakt en de "normale" handleiding erbij gepakt.
Daar staat idd in dat de EXT aansluiting (waar je de scart mee verbindt) RGB ondersteund.
Tenminste er staat bij alle aansluiting o.a. : EXT (RGB).
Dus ga ik er voor het gemak vanuit dat ie het ondersteund. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door WRT54G op 06-05-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Nog even terugkomend op de draadloze toetsenborden. Alle draadloze toetsenborden kan ik dus aansluiten op de tv? En dan doel ik dus vooral op USB-toetsenborden (usb'tje in TV en dan automatisch verbinding).
Dan kan ik binnenkort even kijken welke toetsenbord ik er bij ga aanschaffen, ik denk dat het toch wel een handigheidje erbij is?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 29-06 16:07

Wildfire

Joy to the world!

RickvN schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:47:
Nog even terugkomend op de draadloze toetsenborden. Alle draadloze toetsenborden kan ik dus aansluiten op de tv? En dan doel ik dus vooral op USB-toetsenborden (usb'tje in TV en dan automatisch verbinding).
Dan kan ik binnenkort even kijken welke toetsenbord ik er bij ga aanschaffen, ik denk dat het toch wel een handigheidje erbij is?
Afgelopen week m'n draadloze KeySonic USB keyboard/muis aangesloten en werkte prima. Neem aan dat alle USB tobo's en muizen dus werken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe tv en heb weinig nood aan 3D dus voor mij kwam de 5 series eruit. Nu kan ik geen ander verschil vinden tussen de 5700 en de 5500 dan afmetingen en hbb-tv bij de 5500 (website samnsung) de 5series verschillen deze van land tot land en welke zijn bedoeld voor benelux?

EDIT en waarom zijn deze niet opgenomen in de start post?

[ Voor 8% gewijzigd door Jericho NutS op 06-05-2012 21:30 ]

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:21
Jericho NutS schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:28:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe tv en heb weinig nood aan 3D dus voor mij kwam de 5 series eruit. Nu kan ik geen ander verschil vinden tussen de 5700 en de 5500 dan afmetingen en hbb-tv bij de 5500 (website samnsung) de 5series verschillen deze van land tot land en welke zijn bedoeld voor benelux?

EDIT en waarom zijn deze niet opgenomen in de start post?
Moet je misschien even kijken naar de titel van deze topic....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Review van de ES8000 op de frontpage: reviews: Samsung ES8000: de kijker bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
thanks, toegevoegd aan de startpost.

Overigens geeft iemand aan op dit Spaanse forum, dat zijn clouding/bleeding sterk is afgenomen, nadat deze een aantal schroeven losser had gedraaid. De 'operatie' ziet er eenvoudig uit.

Op AV forums.co.uk spreken enkele over een zichtbare verbetering van clouding in 3d. Komend weekend zal ik mijn ES8000 openmaken en die schroeven wat losser zetten, zal wat foto's maken.

[ Voor 51% gewijzigd door knights16 op 07-05-2012 09:52 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Doctor NL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2017
Hoe kan ik nu het beste het geluid aansluiten op mijn 46ES8000?

Als ik nu via Allshare een mkv bestand afspeel met 5.1 geluid, krijg ik dit via de speakers van de TV in stereo te horen. Maar bij zo' n prachtig beeld hoort ook prachtig geluid. Dus wil ik het 5.1 DTS geluid uit de mkv gaan gebruiken.
Als ik nu via de optische aansluiting een versterker aansluit krijg ik dan dit 5.1 geluid ?
Wie heeft er ervaring mee?

P.S. hoe kan je bij het afspelen van een MKV bestand een andere taal selecteren? (met de TV)

Gegroet The Doctor NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The Doctor NL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:49:
Hoe kan ik nu het beste het geluid aansluiten op mijn 46ES8000?

Als ik nu via Allshare een mkv bestand afspeel met 5.1 geluid, krijg ik dit via de speakers van de TV in stereo te horen. Maar bij zo' n prachtig beeld hoort ook prachtig geluid. Dus wil ik het 5.1 DTS geluid uit de mkv gaan gebruiken.
Als ik nu via de optische aansluiting een versterker aansluit krijg ik dan dit 5.1 geluid ?
Wie heeft er ervaring mee?
Zoals je het omschrijft werkt het. Zo staat het hier ook aangesloten, optisch van TV naar receiver en we kunnen (al naar gelang het bronbestand natuurlijk) Dolby of DTS luisteren :)

Alleen niet vergeten om dan bij de geluidsinstellingen het naar DD of DTS over te zetten, de TV wil blijkbaar niet altijd onthouden dat je DD of DTS wil en staat dan soms nog gewoon op PCM.
P.S. hoe kan je bij het afspelen van een MKV bestand een andere taal selecteren? (met de TV)
Ik dacht via het Tools-menu.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 07-05-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Mail terug gehad, de tv is toch Nederlands, ze kopen in bij Nederlandse leveranciers, nice!
Ook even naar de pricewatch gekeken, nog goedkoper gekocht dan dat die nu staat! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
RickvN schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:17:
Mail terug gehad, de tv is toch Nederlands, ze kopen in bij Nederlandse leveranciers, nice!
Ook even naar de pricewatch gekeken, nog goedkoper gekocht dan dat die nu staat! :-)
Top! Dat is goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dat is het zeker, maar voordat er iemamd thuis is, is het vrijdag. Dus eerder wordt sowieso niks, moet dat ook op zijn vroegst kunnen, ik ben nog niet gebeld voor verzending. Dus ben benieuwd, mag onderhand wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
interessent verhaal over die schroeven als iemand dit geprobeerd heeft let us know!

wat ik er aan kan toevoegen is dat ik boven het samsung teken een V heb als clouding heb net zoals te zien is op de tweakers review.

als ik daar ook voel aan de bezel zit deze op onder de positie van de clouding kei strak tegen he paneel aan verder links en recht kan ik mijn nagel tussen bezel en paneel steken.

dus ik geloof wel in dat schroeven verhaal, zo nu eerst google translate.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 12:17
Hoe zit het dan met de garantie als je hem open schroeft? Ik krijg mijn 55 inch ES7000 morgen dus kan nog niet kijken naar eventuele verzegeling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
wat ik uit die spaanse site haal blijkt er op dat niveau geen verzegeling te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 11:01
mmm... externe harde schijf aan de juiste usb poort gehangen, HDD voldoet aan de samsung voorwaarden en toch soms nog mislukte geplande opnames.Ik ga dit verder uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
ik gebruik een wd my passpoort 1 tb en die werkt tot noch toe vlekkeloos, voor het afspeel gedeelte opnemen kan ik n iet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Barcafan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:47:
Hoe zit het dan met de garantie als je hem open schroeft? Ik krijg mijn 55 inch ES7000 morgen dus kan nog niet kijken naar eventuele verzegeling oid.
Gisteren mijn ES8000 opengeschroefd, heb zelf twee linker handen, maar dit is appeltje eitje..
Ik heb niet zoals beschreven op het forum, de schroeven 2.5x draai losgedraaid.. eerder 1-1.5.
Er zitten inderdaad geen zegels op / in de TV waardoor je garantie zou vervallen.

Het lijkt alsof de bleeding in de hoeken iets beter geworden is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door knights16 op 08-05-2012 09:07 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
P33R schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:21:
ik gebruik een wd my passpoort 1 tb en die werkt tot noch toe vlekkeloos, voor het afspeel gedeelte opnemen kan ik n iet.
Afspelen is bij mij ook geen probleem, alleen de geplande opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
knights16 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:07:
[...]

Gisteren mijn ES8000 opengeschroefd, heb zelf twee linker handen, maar dit is appeltje eitje..
Ik heb niet zoals beschreven op het forum, de schroeven 2.5x draai losgedraaid.. eerder 1-1.5.
Er zitten inderdaad geen zegels op / in de TV waardoor je garantie zou vervallen.

Het lijkt alsof de bleeding in de hoeken iets beter geworden is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
en jij hebt alle schroeven wat los gedraaid, en niet enkel de schroeven voor de specefieke zone's zoals er omschreven staat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Weet iemand hoe het mogelijk is om half sbs films af te spelen met ondertiteling via de TV (UE46ES6710) heb de bestanden die ik er bij had de zelfde benaming gegeven als het MKV bestand, maar als ik um eenmaal afspeel via usb direct op mn tv pakt hij de subs niet.. iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Cobraa op 08-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
P33R schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:14:
[...]

en jij hebt alle schroeven wat los gedraaid, en niet enkel de schroeven voor de specefieke zone's zoals er omschreven staat.?
Ik heb specifiek de schroeven losgedraaid voor de zogenaamde specifieke zones.
Had ik het wat wetenschappelijker aangepakt, dan was ik begonnen toen het buiten donker was, had ik een sample klaargezet en een foto gemaakt met sluitertijd x.

had ik de actie uitgevoerd, en had ik vervolgens weer een foto gemaakt met sluitertijd x.

Maarja ; )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Doctor NL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2017
Wildfire bedankt!!

Het is gelukt ik heb nu de TV via een optische kabel aangesloten op mijn oude Pioneer NS-DV-77
Het duurde wel ff voordat ik de optische ingang kon selecteren via de menu's op de Pioneer maar uiteindelijk kon ik dus de mkv afspelen met DTS geluid.

Ook het audiospoor wisselen via tools ging goed. Het is nu alleen een kwestie van de juiste mkv bestanden downloaden en of samenstellen.

en inderdaad schakelt de TV ook bij mij weer automagisch terug naar PCM
verbeter puntje voor de volgende update. De TV weet wel wel waar je was gebleven met afspelen van een bestand maar niet meer welke geluidsettings erbij horen.

THX The Doctor NL
Wildfire schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Zoals je het omschrijft werkt het. Zo staat het hier ook aangesloten, optisch van TV naar receiver en we kunnen (al naar gelang het bronbestand natuurlijk) Dolby of DTS luisteren :)

Alleen niet vergeten om dan bij de geluidsinstellingen het naar DD of DTS over te zetten, de TV wil blijkbaar niet altijd onthouden dat je DD of DTS wil en staat dan soms nog gewoon op PCM.

[...]

Ik dacht via het Tools-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zo de ue40es6710 hangt in de slaapkamer, het is even wennen met de maat maar dat went wel :).

Heeft iemand al een goede calibratie voor de es6710 of kan ik de D8000 als voorbeeld nemen?

Oja.. het rode standby ledje kan je dato ok uitschakelen of wordt dat weer tapen?

[ Voor 18% gewijzigd door Movinghead op 09-05-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Standby lampje kan niet uit.
"Echt" uitschakelen van de TV kan alleen door de stroomkabel eruit te halen.
Vond ik zelf erg apart. Maar heb het nagezocht in de handleiding en het staat er echt.

Tape erover heen of eventueel een stroom schakelaar met afstandbediening nemen. ;)
Kan je vanuit bed alsnog het stroom uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Oh ja hoor het lampje kun je aanpassen in menu systeem algemeen lichteffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

P33R schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:53:
Oh ja hoor het lampje kun je aanpassen in menu systeem algemeen lichteffect.
)
Dat is het Samsung logo, het gaat om het Standby lampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het standby lampje kan wel uit, moet je of, inderdaad, de stekker uit het stopcontact halen of .... de Tv aanzetten/inschakelen. Dan staat de Tv namelijk niet meer in standby.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Movinghead schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:30:
[...]
)
Dat is het Samsung logo, het gaat om het Standby lampje ;)
ow die heb ik nie.... 8)7

tijdens het afspelen van ts bestanden via usb op de tv speelt hij niet de hele film af maar steed per hoofdstuk.
iemand een idee wat er fout gaat?

[ Voor 26% gewijzigd door P33R op 09-05-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
GerCor schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:12:
Het standby lampje kan wel uit, moet je of, inderdaad, de stekker uit het stopcontact halen of .... de Tv aanzetten/inschakelen. Dan staat de Tv namelijk niet meer in standby.
Kan je het standby lampje niet uitzetten in het service menu? Hier kan je in komen door in standby op Info+Menu+Mute+power te drukken. Let op!! Hierdoor zijn al je instellingen weer af-fabriek!!!

Heb het service menu geraadpleegd om te kijken of ik de traagheid van het zappen kon verkorten en zag toen wel iets over standby lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Je kan ook een kleur definieren... Zo lijkt het.

Maak eerst een foto van het menu met de instellingen voordat e wijzigingen doet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Gister btw m'n tablet ontvangen. Heeft slechts 13 dagen geduurd vanaf versturen. Erg netjes dus van Samsung! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Als je met de ES8000 een decoder gebruikt om digitale tv te kijken ipv een Ci+ cam module, kan je dan ook nog steeds je stem gebruiken om van kanaal te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
Yep, dat kan. Volgens mij doet de stem bedienings functie het wel een stuk minder als je het geluid over externe boxen afspeelt, ik heb het geluid over mijn surround set en heb al diverse keren het menu van de stembediening naar voren gehad terwijl ik niks riep. Ik heb de gevoeligheid aangepast maar dat hielp niet.

Je kan dan trouwens niet het kanaal omhoog of omlaag dan van je externe decoder maar dat lijkt me logisch.

[ Voor 14% gewijzigd door Barcafan op 10-05-2012 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ja, dat had ik al gedacht, wel jammer dat je de kanalen dan niet kan doen met je stem.Ik ga het nog overwegen, want een CI+ module heeft wel zn nadelen (copyrights, geen 2 programmas tesamen opnemen/kijken, mislukte geplande opnamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
het schijnt dat je ten alle tijden nederland 1hd op je tv kan ontvangen wanneer je coax in de tv zit.

als ik hem auto matisch op digitale zenders laat scannen komt hd er niet uit. kan wel sd signalen ontvangen.

waar ligt aan?

btw tab ook na 13 dagen ontvangen, tussentijds zelfs een mailtje dat ie klaar was voor verzending met een tnt nummer.

[ Voor 20% gewijzigd door P33R op 10-05-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
P33R schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:14:
het schijnt dat je ten alle tijden nederland 1hd op je tv kan ontvangen wanneer je coax in de tv zit.

als ik hem auto matisch op digitale zenders laat scannen komt hd er niet uit. kan wel sd signalen ontvangen.

waar ligt aan?

btw tab ook na 13 dagen ontvangen, tussentijds zelfs een mailtje dat ie klaar was voor verzending met een tnt nummer.
Heb je ziggo ci+ module?

In dat geval: eerst zenders laten scannen, drna kaart in CI+ module, drna module in tv steken, dan certificeert hij de HD zenders.Juiste volgorde aannemen, belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door ozzykillbirdy op 10-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Iemand zijn Samsung Galaxy / cashback ontvangen, ik ben met name geinteresseerd in de doorlooptijd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Nog een coole vandaag, tijdens de setup vond hij netjes alle wireless netwerken in de buurt. Nu ineens niet meer, stroom eraf en erop helpt niet. Ook bij het scannen ziet hij er geen meer. Pak ik achter een accespoint en hang die als wireless client aan het netwerk op dezelfde locatie heb ik vol bereik, de tv hangt nu dus achter dat accesspoint. Zou dit een firmware issue kunnen zijn, ik kan namelijk ook niet het bestaande netwerk verwijderen uit de tv.

Als ik een check doe voor nieuwere firmware krijg ik de melding dat er nog geen beschikbaar is. Kijk ik echter bij Samsung zie ik een hogere, staan hun update servers met een vertraging ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Mijn UE46ES8000 had na het uitpakken firmware 1004.1 die ook niet zelf via internet wilde updaten. 1006.1 op een USB stick gezet en handmatig de update geladen. TV heeft 1006.1 nu.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Napsju schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:
Mijn UE46ES8000 had na het uitpakken firmware 1004.1 die ook niet zelf via internet wilde updaten. 1006.1 op een USB stick gezet en handmatig de update geladen. TV heeft 1006.1 nu.
Hier dit ook even gedaan hij is nu bij. Wireless blijft helaas hetzelfde, wellicht na een volledige reset of ligt het eraan dat hij tegen een muur hangt waarin wellicht teveel koper/ ijzer zit?

Via een kabeltje gaat het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:08

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

knights16 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:52:
Iemand zijn Samsung Galaxy / cashback ontvangen, ik ben met name geinteresseerd in de doorlooptijd.
Ik heb mijn UE46ES8000 gekocht op 6 april en heb diezelfde dag alles opgestuurd. Op 7 mei heb ik mijn Galaxy Tab 10.1 mogen ontvangen. Overigens heb ik van Samsung nooit enig bericht gekregen in verband met de actie, enkel DPD heeft mij op 4 mei een mailtje gestuurd om de levering aan te kondigen.

Misschien moet ik er ook even bijvermelden dat ik Belg ben. Afgaande op berichten in dit topic lijkt Samsung NL sneller te zijn want sommigen hadden hun tablet al na amper 2 weken in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
knights16 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:52:
Als je het topic een beetje had doorgelezen, had je meerdere keren ongeveer twee weken voorbij zien komen. Bij deze dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 25-06 13:20

RMX

Bekende heeft gisteren de ES8000 gekocht. Prachtding, alleen 1 ding zit me tegen:
Hoe kan ik de TV automatisch op HDMI1 laten booten? Volgens mij niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
RMX schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:40:
Bekende heeft gisteren de ES8000 gekocht. Prachtding, alleen 1 ding zit me tegen:
Hoe kan ik de TV automatisch op HDMI1 laten booten? Volgens mij niet mogelijk :(
Als net verse eigenaar van de 55" versie vroeg ik me dit toevallig gisteren avond ook af.
Ik heb het vermoeden dat dit wel aan te passen is in het service menu, maar ik geloof dat zodra je dat opent alles reset naar fabrieks instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Goed nieuws van Ziggo omtrent CI+

Typenummer Softwareversie Jaar
UE65ES8000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE40ES7000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE46ES7000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE55ES7000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE40ES8000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE46ES8000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012
UE55ES8000SXXN T-ECPDEUC 1004.5 2012

Op de 6710 en lager moeten we nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Vandaag een mail gehad, 6800 werd niet al te soepel geleverd. Het wordt dus pas volgende week, echter krijg ik wel een jaar extra garantie wegens het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Movinghead schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:54:

Wat gebeurt er dan als ik nu een ziggo CI+ module in mijn 6710 steek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R

wat wil je zeggen? ziggo ondersteuning vanaf versie 1004.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

P33R schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:21:
[...]

wat wil je zeggen? ziggo ondersteuning vanaf versie 1004.5?
Precies, :)
Dacuuu schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:10:
[...]

Wat gebeurt er dan als ik nu een ziggo CI+ module in mijn 6710 steek?
Die werkt gewoon, heb ook de 6710 met een Smit Ci+ module. Af en toe nog de melding dat het signaal gecodeerd is tijdens een film.... wel storend, maar na enkele seconden is het beeld er weer.

[ Voor 50% gewijzigd door Movinghead op 11-05-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
2 mei het formulier ingezonden, vanmiddag de Galaxy Tab 10.1 ontvangen en er vanavond al een Tweaker gelukkig mee gemaakt. Ben blij met de afloop!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy

Moet ik dan voor de UE55ES8000 de software van de ci+ updaten of gewoon de samsung software updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Nog mensen die straks de ES9500 gaan kopen, of hoort dat niet in dit topic? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
RickvN schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:21:
Nog mensen die straks de ES9500 gaan kopen, of hoort dat niet in dit topic? :-P
Niet voor die prijs in ieder geval haha. Ik wacht nog wel even tot OLED meer in prijs gaat dalen en er wat meer concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ozzykillbirdy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 02:52:
Als je met de ES8000 een decoder gebruikt om digitale tv te kijken ipv een Ci+ cam module, kan je dan ook nog steeds je stem gebruiken om van kanaal te veranderen?
Dat kan, mits je de IR-Blaster gebruikt. Da's een kastje dat via Bluetooth met je TV is verbonden, de TV kan dan je commando's via de IR-Blaster aan je externe decoder doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Movinghead schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:25:
[...]

Precies, :)

[...]

Die werkt gewoon, heb ook de 6710 met een Smit Ci+ module. Af en toe nog de melding dat het signaal gecodeerd is tijdens een film.... wel storend, maar na enkele seconden is het beeld er weer.
Over een tijdje komt er een CI+ module voor mijn 6710. Maar je hebt 2 verschillende. Is er 1 waarvan iedereen zegt, die moet je kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
oled ook niet voor mij veel te duur.

heb net een es8000.

oled is leuk zeker ook met 4k2k resolutie, het is wachten tot het over een paar jaar allemaal begint te lopen. dan kijk we weer wel.

alle zenders zijn nu ook niet full hd. dus wat heb je aan een duur oled scherm terwijl de rest nog achter loopt op het moment. ook oled gaat weer goedkoper worden, en ook deze techniek zal zich de komende jaren nog wat onwikkelen.

neee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Wildfire schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Dat kan, mits je de IR-Blaster gebruikt. Da's een kastje dat via Bluetooth met je TV is verbonden, de TV kan dan je commando's via de IR-Blaster aan je externe decoder doorgeven.
Dit lijkt me interresant :)
Ik had gedacht om de samsung smt-c7140b te kopen.Moet ik dan in de instellingen van die decoder mijn IR-Blaster linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:02:
[...]

Dit lijkt me interresant :)
Ik had gedacht om de samsung smt-c7140b te kopen.Moet ik dan in de instellingen van die decoder mijn IR-Blaster linken?
Zou ik eerst de recenties eens lezen van de smt-c7140b. Misschien denk je er dan heel anders over. Trouwens, is die smt-c7140b niet gewoon een Anynet+ apparaat? Sluit je via HDMI aan en gebruik je de AB van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
idd, maar wil graag de spraakbesturing blijven gebruiken voor kanalen te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891

GerCor schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:12:
[...]

Zou ik eerst de recenties eens lezen van de smt-c7140b. Misschien denk je er dan heel anders over.
Ik zou niet weten wat er mis is met de smt-c7140b, ik heb hem zelf en het is een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Anoniem: 315891 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Ik zou niet weten wat er mis is met de smt-c7140b, ik heb hem zelf en het is een prima apparaat.
Dan ga ik hem ook kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat voor meerwaarde heeft dat dual core nou eigenlijk? Heeft het ook invloed op de film ervaring, of heeft het puur te maken met browsen op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
Volgens mij puur voor de smart functies van de tv, ik heb nog nergens gelezen dat het enige invloed heeft op het beeld. Ik denk dat als dat zo zou zijn dat samsung er flink reclame voor zou maken.

Edit: dat doen ze dus wel;

"U krijgt een nog beter beeld door uw HD-tv met VOD-resolutie te upgraden naar het indrukwekkende Full HD"

[ Voor 26% gewijzigd door Barcafan op 13-05-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ook is de tv mét Dual-core nog goedkoper dan zonder. Was in ieder geval in mijn geval op moment van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449855

ozzykillbirdy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Heb je ziggo ci+ module?

In dat geval: eerst zenders laten scannen, drna kaart in CI+ module, drna module in tv steken, dan certificeert hij de HD zenders.Juiste volgorde aannemen, belangrijk.
Ja dat is heel belangrijk behalve als die klote module kapot is uiteraard toen heb ik maar een digitale decoder met een harde schijf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21979

Vanwege het feit dat in dit topic gesproken werd over mooie prijzen bij Foka in Rotterdam heb ik vorige week de prijs van de Samsung 40ES7000 via hun site opgevraagd.

Na een reactie per mail gisteren nieuwsgierig naar de winkel in Rotterdam gegaan.

Quan (Vu) heeft er een hele mooie prijs van gemaakt en heb de tv direct gekocht en meegenomen.
Toch allemaal wat sneller gegaan dan ik eerst van plan was door de zeer mooie prijs.
Nederlands model en nederlandse garantie.

Vandaag pas de kans gehad om hem uit te pakken/ op te hangen.
De komende dagen alles testen/uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:27:
Ook is de tv mét Dual-core nog goedkoper dan zonder. Was in ieder geval in mijn geval op moment van aanschaf.
Volgens mij is de ES6800 serie met dual-core duurder dan de ES6500 en ES6700 zonder dual-core. Dus daarom vraag ik mij af of het het wel waard is aangezien ik denk ik toch niet veel ga doen met het "upgraden" naar Full-HD resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
bij mijn oude samsung a serie kon je in het service menu ,hotel mode aanzetten,dan kun je kiezen welke bron hij opstart(bij mij was dat ook hdmi 1)kan je o.a. ook bv een default volume instellen bij het starten en nog wat dingen.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
DonnieB schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:59:
[...]

Volgens mij is de ES6800 serie met dual-core duurder dan de ES6500 en ES6700 zonder dual-core. Dus daarom vraag ik mij af of het het wel waard is aangezien ik denk ik toch niet veel ga doen met het "upgraden" naar Full-HD resoluties?
Toen ik hem kocht was UE40ES6800 goedkoper, dus dat maakte het makkelijker, zag echter in d de pricewatch dat het niet meer zo is. Daarbij komt, 6710 is wit, dus maakte voor mij persoonlijk de keus makkelijker.

Ik wil volgende week een nieuwe bluray gaan halen, maar ik zie hier geen topics voor? Eventuele excuses voor het ongemak.

[ Voor 10% gewijzigd door RickvN op 13-05-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En waarom is dat volgens jou niet mogelijk? Ik neem aan dat je bedoelt dat de Tv gewoon op HDMI1 moet staan als jij je Tv aanzet, en je niet eerst via source naar HDMI1 moet?

Ik zou wel eens willen weten waarom dat niet kan? Hoe zet jij de Tv dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
GerCor schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:12:
[...]

En waarom is dat volgens jou niet mogelijk? Ik neem aan dat je bedoelt dat de Tv gewoon op HDMI1 moet staan als jij je Tv aanzet, en je niet eerst via source naar HDMI1 moet?

Ik zou wel eens willen weten waarom dat niet kan? Hoe zet jij de Tv dan aan?
Zal eerst booten op bron TV uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dus, jij vindt het gek dat wanneer jij als bron TV kiest, de TV niet opstart op HDMI-1? Tsja .... de TV doet gewoon wat jij wilt.

Het is allemaal heel simpel. (maar alles is simpel als je het weet)

Stel, je wilt dat de TV direct opstart op HDMI-1. Hoe doe je dat, maar dat geldt voor alle bronnen? Zet de TV via source op HDMI-1. Zet de TV uit met de AB. Wil je dat de Tv opstart op HDMI-1, dan druk je op de powerknop op je AB en de TV start op op de bron/source HDMI-1.

Gebruik je een decoder op HDMI -1 en moet je TV altijd opstarten op HDMI-1 dan zet je de TV dus aan met de powerknop op je AB.

Kortom, de Samsung TV onthoudt op welke bron/source je de TV hebt uitgeschakeld, en schakelt ook op die bron in, als je de powerknop gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 13-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Een beta versie van Plex voor de E series is door iemand uitgerolt :P:P:P
Het server adres waar de package kan worden gevonden: 46.14.243.83

YT:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m5SThhxJG5s]

Geschreven Instructies:

First prepair your tv.
goto internet@tv or smarthub and creat a new account.

username: develop
password: can be anything what you like.

On your tv in internet@tv or smarthub goto settings and set the server ip.
fill in here 46.14.243.83

When you did that say "synchronise the files with the server" <-- i'm not close to my tv so could be different but it's something like this.

now it will install plex on your tv.
restart your tv ( turn it off and on)
go back to internet@tv or smarthub and plex should be in the list.

PVoutput

Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste