Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Dit is echt zeiken om het zeiken.....

Ik stel dat ik twijfel heb over het gebruik van een VPN verbinding. Dat je jezelf mogelijk verdacht maakt juist door van zo'n verbinding gebruik te maken. Dat ik meer dan eens gelezen heb dat een verbinding via VPN trager is. Dat ik me afvraag of VPN voor trage verbindingen zorgt via mijn nas, met andere woorden of de hardware van mijn nas (Synology 1513+) een bottleneck zou kunnen zijn. Het is toch niet zo raar, dat ik in het verlengde daarvan vraag welke VPN provider in dit geval zeker geen vertragende factor is. Het een hangt met het ander samen. Voor zover ik het zie, ga ik op geen enkele wijze in tegen de regels van Tweakers omtrent dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Anoniem: 80487 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Ik heb daar ook wel eens last van, als ik daar last van heb powercycle ik altijd het modem en als de verbinding weer up is is het weer wat het moet zijn. Ook op Astraweb.
Dat al geprobeerd?
Yep geprobeerd, paar keer, ik zit standaard op SSL, maar non-ssl is hetzelfde, evenals de US servers en alternatieve poorten.
Het gekke is dat ik behoorlijk stabiel op 20-25 Mbit zit. Ik had voorheen wel eens vaker dat de verbinding wat gaar is, maar dat zijn dan duidelijke pieken en dalen, en later op de dag is er niks aan de hand. Het lijkt heel erg alsof Ziggo m'n verbinding capt, of dat Astraweb m'n account op een limited snelheid heeft gezet. Met de laatste heb ik al contact maar de communicatie duurt altijd even, waarschijnlijk wegens een tijdsverschil.

/edit: Ter aanvulling, het is ook met andere readers, tevens antivirus/firewall disabled. Een 1GB bestand downloaden van een willekeurige file server (xs4all) gaat met de volle 180Mbit van de verbinding dus dat gaat wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 26-08-2014 21:51 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aouwe schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:58:
Dit is echt zeiken om het zeiken.....

Ik stel dat ik twijfel heb over het gebruik van een VPN verbinding. Dat je jezelf mogelijk verdacht maakt juist door van zo'n verbinding gebruik te maken. Dat ik meer dan eens gelezen heb dat een verbinding via VPN trager is. Dat ik me afvraag of VPN voor trage verbindingen zorgt via mijn nas, met andere woorden of de hardware van mijn nas (Synology 1513+) een bottleneck zou kunnen zijn. Het is toch niet zo raar, dat ik in het verlengde daarvan vraag welke VPN provider in dit geval zeker geen vertragende factor is. Het een hangt met het ander samen. Voor zover ik het zie, ga ik op geen enkele wijze in tegen de regels van Tweakers omtrent dit topic.....
Antwoorden zoals het volgensmij zit:

* VPN verbindingen zijn meestal wat trager. Dit hangt vooral ook af van capaciteit VPN provider en waar de exitpoints zitten.
* Het zou best kunnen dat NSA achtige diensten je als "verdacht zien". Echter het daarom niet gebruiken is juist een overwinning voor privacy inperkende instellingen wat mij betreft.
* 100% Privacy heb je ook niet met VPN:
- Je weet nooit of VPN provider toch stiekem logt / ergens logs bewaard blijven
- Als men jouw exitverkeer volgt en bij gmail uitkomt daar navraagt weet men toch dat jij het bent
- Hoe betaal je en met welk email adres leg je je vast bij de VPN provider.
- Als het goed is het echter voor je ISP niet meer zichtbaar wat voor verbindingen je legt.
- Als de NSA wil dan komen ze er toch wel achter

Het is sowieso interessante materie alleen wel meer een bijzaak in dit topic.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Antwoorden zoals het volgensmij zit:

* VPN verbindingen zijn meestal wat trager. Dit hangt vooral ook af van capaciteit VPN provider en waar de exitpoints zitten.
* Het zou best kunnen dat NSA achtige diensten je als "verdacht zien". Echter het daarom niet gebruiken is juist een overwinning voor privacy inperkende instellingen wat mij betreft.
* 100% Privacy heb je ook niet met VPN:
- Je weet nooit of VPN provider toch stiekem logt / ergens logs bewaard blijven
- Als men jouw exitverkeer volgt en bij gmail uitkomt daar navraagt weet men toch dat jij het bent
- Hoe betaal je en met welk email adres leg je je vast bij de VPN provider.
- Als het goed is het echter voor je ISP niet meer zichtbaar wat voor verbindingen je legt.
- Als de NSA wil dan komen ze er toch wel achter

Het is sowieso interessante materie alleen wel meer een bijzaak in dit topic.
100% privacy heb je idd nooit omdat er in de gehele VPN keten wel degelijk gelogd kan worden. Een VPN provider hoeft zelf niet te loggen maar deze zitten meestal in datacenters waar wel gelogd wordt alleen is het door het sharen van IP adressen erg moeilijk om de juiste gebruiker aan te wijzen. Vandaar dat je geen VPN moet nemen met dedicated of dynamische IP adressen.
Een gmail adres op eigen naam gebruiken om een VPN te gebruiken is gewoon niet slim. Daar kun je vast beter over nadenken (iets creabea via TOR een alias account aanmaken en via 10minutemail het account bevestigen of zo iets ).
Met een beetje research kom je een heel eind, ook voor de betaling overigens, want met een beetje inspanning kun je nog redelijk buiten het zicht blijven zonder direct dat via een darknet te hoeven doen. Privacy kost tegewoordig best wat moeite en houdt ook een wijziging van de online 'levensstijl' in en daar zullen velen bij afhaken want in de praktijk is dat toch een flinke opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eén vd issues met betalen vd VPN provider is imo dat er wel anonieme(re) methoden zijn maar dat die (vanuit het buitenland/nederland) toch vaak moeilijk(er) echt anoniem te doen zijn. Dan wel nogal omslachtig zijn, zeker voor de meer huis tuin en keuken internet gebruiker.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Het nut van een VPN voor toegang tot een newsserver zit hem vooral in de anonimiteit. Om te voorkomen dat je newserver weet wat je up- en download. Iets wat alleen maar relevant is als je ook een anoniem account bij ze hebt. En ja, een VPN is niet zaligmakend, maar het helpt wel. Net zoals je deur op slot doen als je even weggaat helpt bij het voorkomen van een inbraak. Het is altijd een afweging hoeveel je voor je privacy overhebt, en die afweging is voor iedereen anders.

Het tweede nut zou kunnen zijn voorkomen dat je provider kan zien dat je connectie met een newsserver maakt. Dit als je ze ervan verdenkt dat ze verkeer naar bepaalde servers afknijpen.

Voor de meeste gebruikers zal het bovenstaande niet relevant zijn. Een SSL verbinding naar hun newsserver is voor hen goed genoeg.. Je provider weet dan wel dat je een connectie naar een newsserver hebt, maar niet wat je daar precies over doet. Hetzelfde voor allerlei partijen die het netwerkverkeer monitoren en loggen. Ze zien alleen waarheen je verbindt en hoeveel data je daarbij verbruikt. Ze kunnen je zo ook veel minder makkelijk op type netwerkverkeer afknijpen. SSL verbindingen worden tenslotte voor veel meer zaken gebruikt.

Qua snelheid zal een VPN je niet snel helpen. Al het verkeer wordt tenslotte eerst over de VPN server geleid, en die heeft ook maar een beperkte capaciteit.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
schekker schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:04:
Het nut van een VPN voor toegang tot een newsserver zit hem vooral in de anonimiteit. Om te voorkomen dat je newserver weet wat je up- en download. Iets wat alleen maar relevant is als je ook een anoniem account bij ze hebt. En ja, een VPN is niet zaligmakend, maar het helpt wel. Net zoals je deur op slot doen als je even weggaat helpt bij het voorkomen van een inbraak. Het is altijd een afweging hoeveel je voor je privacy overhebt, en die afweging is voor iedereen anders.

Het tweede nut zou kunnen zijn voorkomen dat je provider kan zien dat je connectie met een newsserver maakt. Dit als je ze ervan verdenkt dat ze verkeer naar bepaalde servers afknijpen.

Voor de meeste gebruikers zal het bovenstaande niet relevant zijn. Een SSL verbinding naar hun newsserver is voor hen goed genoeg.. Je provider weet dan wel dat je een connectie naar een newsserver hebt, maar niet wat je daar precies over doet. Hetzelfde voor allerlei partijen die het netwerkverkeer monitoren en loggen. Ze zien alleen waarheen je verbindt en hoeveel data je daarbij verbruikt. Ze kunnen je zo ook veel minder makkelijk op type netwerkverkeer afknijpen. SSL verbindingen worden tenslotte voor veel meer zaken gebruikt.

Qua snelheid zal een VPN je niet snel helpen. Al het verkeer wordt tenslotte eerst over de VPN server geleid, en die heeft ook maar een beperkte capaciteit.
Heb diverse VPN providers al eens uitgeprobeerd, maar qua snelheid maar een heel klein beetje trager dan zonder VPN. Ligt dus aan de VPN server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:45
Hebben jullie nog een aanrader voor een abbo bij een provider die het minst last heeft van de takedowns? De reacties in de aflopen pagina's zijn nogal verdeeld

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

TRaSH

koffie ?

Dat heeft er ook mee te maken welk content je zoekt,
Welke indexers je gebruikt en of je het geautomatiseerd hebt.
Probeer verschillende en neem degene die jouw het beste bevalt.
Veel hebben proef/trial abonnementen.

Ik zelf gebruik newsdemon heb een kwartaal abo v van 15 euro geloof ik of het is voor 4 maanden weet niet meer zeker.
Voor een highwind reseller heb ik weinig last van takedowns.
Nederlandse usp gebruik ik niet omdat ik ze te duur vind voor wat bieden.
Zeker als je het gaat vergelijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 14:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hou het abonnement relatief kort zodat je makkelijk weer kan switchen, tenzij je een echt goede deal tegenkomt (of je bulkt van het geld, dan zou ik gewoon 3 servers nemen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

schekker schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:04:

Is het niet zo dat je ISP bij gebruik van VPN in het geheel niet meer ziet wat je op internet doet?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huban43
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05-2017
Beste mensen ga niet met xsusenet in zee want daar ga je spijt van krijgen.
Ik heb een abo genomen van 30 dagen op 21 aug. via ideal Rabo Omnikassa
Heb tot nu toe geen enkele reactie gekregen via email username password.
Ik heb contact opgenomen met de Rabo en het geld was overgemaakt.
Heb zeker 5 emails gestuurd met het verzoek om het na te kijken met het referentienummer
van ideal. Totaal geen reactie.
Al met al ben ik mijn geld kwijt.
Bedankt xsusenet voor de slechte service.Totaal geen respect voor een klant.
Ik voel me opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Volgens mij hebben ze een ticket systeem die je via de user panel kan bereiken.
Heb je daar al gekeken of je account al actief is ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 14:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TRaSH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:14:
Volgens mij hebben ze een ticket systeem die je via de user panel kan bereiken.
Heb je daar al gekeken of je account al actief is ?
Ik gok erop dat omdat hij zijn username / pass niet heeft dat nog wel eens erg lastig kan gaan worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik dacht dat je bij het registeren op hun website een user/pass moest aanmaken.
en daarna kan je in de client area je pakket kiezen.
en daar zie ik dan ook me user/pass tussen staan om te connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:35
ShittyOldMan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:40:
Ik heb al sinds een kleine week lage snelheden met Astraweb, voorheen 150Mbit, nu zo'n 20-35Mbit tops. Niet tijdelijk of oude files, maar al een paar dagen lang, ook de niet-DMCA-gevoelige bestanden. Via Ziggo ISP. Heeft iemand een vergelijkbare situatie en wel/geen problemen.
Verder geen veranderingen aan mijn kant...
Ik haal met Astraweb/Ziggo ook niet de maximum bandbreedte; zo'n 60Mbit van de 90Mbit.
Instellingen die ik gebruik; ssl-eu.astraweb.com, poort 563, 20 verbindingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Heisenbug op 29-08-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:35
kaiiestan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:48:
Hebben jullie nog een aanrader voor een abbo bij een provider die het minst last heeft van de takedowns? De reacties in de aflopen pagina's zijn nogal verdeeld
Naar mijn ervaring is Astraweb goed voor ouder materiaal dat bij andere providers vaak al verwijderd is en tweaknews.eu heeft ook minder last van takedowns heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
huban43 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:56:
Beste mensen ga niet met xsusenet in zee want daar ga je spijt van krijgen.
Ik heb een abo genomen van 30 dagen op 21 aug. via ideal Rabo Omnikassa
Heb tot nu toe geen enkele reactie gekregen via email username password.
Ik heb contact opgenomen met de Rabo en het geld was overgemaakt.
Heb zeker 5 emails gestuurd met het verzoek om het na te kijken met het referentienummer
van ideal. Totaal geen reactie.
Al met al ben ik mijn geld kwijt.
Bedankt xsusenet voor de slechte service.Totaal geen respect voor een klant.
Ik voel me opgelicht.
Volgens mij kun je de boeking gewoon terug draaien dus zie probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huban43
Bedankt voor jullie reactie
De betaling is via de account van xsusenet gegaan die ik had aangemaakt.
via de account ben ik bij de Rabo Omnikassa terech gekomen.
Ze moeten alles gekregen hebben. Op de login is geen betaling te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huban43
Een ideal betaling kun je niet terugdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 13:52
Alleen automatische incasso's kun je storneren idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb de afgelopen jaren altijd Eweka gebruikt, met block account van Astraweb (en voor de vorm) ziggo als backup servers. Normaalgesproken gaat alles dat automatisch binnen 24 uur komt prima via Eweka, maar met al het oudere (10+ dagen) zit ik toch bijna altijd vast aan Astraweb omdat het bij Eweka alweer offline gehaald is. Overweeg dus nu om Eweka de deur uit te doen en Astraweb unlimited te nemen, met 96$ voor een jaar geen slechte deal. Heeft iemand een alternatieve blockserver die ik dan zou kunnen pakken naast Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sander schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:31:
Ik heb de afgelopen jaren altijd Eweka gebruikt, met block account van Astraweb (en voor de vorm) ziggo als backup servers. Normaalgesproken gaat alles dat automatisch binnen 24 uur komt prima via Eweka, maar met al het oudere (10+ dagen) zit ik toch bijna altijd vast aan Astraweb omdat het bij Eweka alweer offline gehaald is. Overweeg dus nu om Eweka de deur uit te doen en Astraweb unlimited te nemen, met 96$ voor een jaar geen slechte deal.
Inderdaad goede keuze! d:)b
Dit is eventueel nog wat goedkoper, 2mnd $15,- abo.
Heeft iemand een alternatieve blockserver die ik dan zou kunnen pakken naast Astraweb?
Je kan kijken of je nog bij Cheapnews.eu terecht kan voor de jaarlijkse Summerdeal op het 500GB block account
(code: cheapdeal13 ).
Anders een goedkoop Tweaknews.eu 250GB block-aanbieding scoren na een 10-dagen Trial daar. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 30-08-2014 11:01 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 22:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Je zou nog naar blocknews.net kunnen kijken.
Ik zou Ziggo als je main gebruiken, Astraweb block account erbij, eventueel nog een gratis (maar langzaam) accountje bij xsnews en misschien nog een van de bovengenoemde block accountjes. Kwestie van proberen.
Ik gebruik al jaren Astraweb block account. Verder easynews als main op het moment.

[ Voor 32% gewijzigd door Coenen op 30-08-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Coenen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:31:
Je zou nog naar blocknews.net kunnen kijken.
Ik zou Ziggo als je main gebruiken, Astraweb block account erbij, eventueel nog een gratis (maar langzaam) accountje bij xsnews.
Waarom Ziggo als main? Ik vond (in verleden) aanbod en retentie toch erg beperkt en ook aantal groepen. Is dit verbeterd? Kan sowieso als test eens even omgooien van Eweka als main server naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ging er even vanuit dat je het gros binnen 24 uur download. Met de notice en takedowns van tegenwoordig moet je er toch snel bij zijn. Een hoge retentie heeft wat minder nut. Dus waarom niet gebruik maken van de gratis newsserver van Ziggo?
Kijk ook even naar 1 van de berichten van Schumi, die gebruikt ook soort gelijke combinatie.
Voor af en toe wat handmatig wat oudere dingen downloaden is een blockaccount ook best geschikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Coenen op 30-08-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:33:
[...]

Waarom Ziggo als main? Ik vond (in verleden) aanbod en retentie toch erg beperkt en ook aantal groepen. Is dit verbeterd? Kan sowieso als test eens even omgooien van Eweka als main server naar Ziggo.
Ziggo ( en KPN ) zijn tegenwoordig best goed als je inderdaad binnen 24u erbij kan zijn.
Ik gebruik ernaast een ( geleend ) sunny account op 3 draadjes, en haal vrijwel alles binnen met nzbdrone.

Als je oudere dingen wilt hebben, moet je inderdaad uitwijken naar tweaknews.eu, of een blockaccount nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:49:
[...]

Ziggo ( en KPN ) zijn tegenwoordig best goed als je inderdaad binnen 24u erbij kan zijn.
Ik gebruik ernaast een ( geleend ) sunny account op 3 draadjes, en haal vrijwel alles binnen met nzbdrone.

Als je oudere dingen wilt hebben, moet je inderdaad uitwijken naar tweaknews.eu, of een blockaccount nemen.
Weet het alweer, als je niet het duurste abonnement hebt bij Ziggo is er een limiet van 50GB p/m, dus zal toch bij een pay-server moeten blijven, tot ik over kan schakelen op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en als je glas hebt dan heb je geen pay-server meer nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij KPN glasvezel heb je geen SSL op de newsserver! Voor mij is deze daardoor niet meer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:54
Coenen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:31:
Verder easynews als main op het moment.
Heb ik ook, maar heet dat niet easyusenet..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Azqi schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:14:
Bij KPN glasvezel heb je geen SSL op de newsserver! Voor mij is deze daardoor niet meer bruikbaar.
Ik zou er niet wakker van liggen of er wel of geen SSL op zit. Heb nog nooit SSL enabled gehad hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Sjah, volgens mij heb je gelijk. Er zijn tegenwoordig zoveel servers, met namen die steeds meer opelkaar gaan lijken.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Vanavond weer blijven hangen op 20-25 Mbit bij Astraweb. Overgestapt op Giganews en ik trek de verbinding helemaal dicht op 170-180 Mbit. De Astraweb support komt ook niet veel verder dan vragen of ik m'n modem uit en aan kan zetten.
Nu maar even kijken hoe de DMCA takedowns zijn bij Giga...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

ShittyOldMan schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:28:
Vanavond weer blijven hangen op 20-25 Mbit bij Astraweb. Overgestapt op Giganews en ik trek de verbinding helemaal dicht op 170-180 Mbit. De Astraweb support komt ook niet veel verder dan vragen of ik m'n modem uit en aan kan zetten.
Nu maar even kijken hoe de DMCA takedowns zijn bij Giga...
De snelle auto-DMCA bij Giga zal je vast wel gaan merken, mijn advies is om dan een Astraweb-blokje als fill-server ernaast te houden. Zo doe ik het ook; met Supernews (=Giga) als unlimited, en dan Astraweb als eerste fill. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

schumi2004 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:33:
[...]

De grap is eigenlijk dat ik gewoon free (IPv6) servers gebruik (xs4all, xsnews) en die van mijn provider (ziggo) plus nog wat free accounts (weathergirl, xsusenet) welke gelimiteerd zijn aan 1MB/s wat eigenlijk een uitkomst is want daar haal ik meestal de missende files vandaan, ook al gaat het traag.
Kortom, ik heb geen 1 pay server maar wel een retentie van 900+ ;)
Hier ook (newszilla6), maar sinds een week is het opeens drama. Takedowns al binnen een uur na beschikbaarheid op de indexer, steeds rond de 1800 blocks tekort...

8)7
Een update van Sab deed wonderen...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 01-09-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 19:45
@bitshape: even de downloadsnelheid buiten beschouwing gelaten. Ik dacht namelijk dat supernews een rete goede retentie had en dus ook een betrouwbare downloads. Zijn de downloads met 800/900+ dgn oud altijd compleet binnen bij jouw?
Bij mij namelijk zeker niet (wel de meer recentere, heel recent is zefl helemal goed)
acc. bij supernews (6.99!) als host heb ik news.supernews.com en niet de europese.
Nu wil ik een blockaccount erbij als backup(fillserver) nemen met unlimited geldigheid van zo'n 50 gb, twijfel tussen astraweb of blocknews.
Zijn dan de problemen opgelost, ik hoor en lees vaak genoeg dat mensen geen problemen hebben met downloads van newsservers, ik heb ze wel.

[ Voor 20% gewijzigd door roycerolls op 01-09-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

roycerolls schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:39:
@bitshape: even de downloadsnelheid buiten beschouwing gelaten. Ik dacht namelijk dat supernews een rete goede retentie had en dus ook een betrouwbare downloads. Zijn de downloads met 800/900+ dgn oud altijd compleet binnen bij jouw?
Bij mij namelijk zeker niet (wel de meer recentere, heel recent is zefl helemal goed)
Neen, Supernews/Giganews heeft veel last van 'corruptie', en dan vooral bij de Post's die ouder zijn dan een jaar. Dit is niet het DMCA-takedown gebeuren, maar het is meer een soort van falende Raid-array cq. Disk-corruptie op de betreffende Dataserver. Ik denk dat ze wat gare systemen hebben staan waar de wat oudere data dan op een gegeven moment naartoe gaan. Dit omdat de snelste systemen de Verse en dus 'Hot' data bevatten en daarmee ook de hoge Load die die data genereert aankunnen.
Ik vang dit probleem dus op met een Astraweb 1TB blokje om puur de missende 'parts' van een bestandje aan te vullen. Dit werkt zo erg goed en het resulteerd dat er zuinig met het Astraweb Blokje omgesprongen wordt.
Astraweb heeft ook een hoge retentie (2100+ dagen) en is naar mijn mening en ervaring Completer dan Giganews/Supernews, vooral met DMCA-spul. Ik neus ook weleens in de Headers en haal daarom ook het oude spul prima binnen.
acc. bij supernews (6.99!) als host heb ik news.supernews.com en niet de europese.
Ik gebruik wel de Europese met SSL (Server Amsterdam), deze geeft meetbaar meer snelheid dan dat de data ook nog eens over de Atlantische Oceaan moet.
Nu wil ik een blockaccount erbij als backup(fillserver) nemen met unlimited geldigheid van zo'n 50 gb, twijfel tussen astraweb of blocknews.
Neem een 10 dagen trial en probeer wat lastig spul te downloaden en kijk dan welke meer data heeft gegeven.
Persoonlijk zou ik Astraweb nemen, maw deze voldoet & ik heb nu geen behoefte aan nog meer andere (veelal duurdere) providers voor een Blokje.
Zijn dan de problemen opgelost, ik hoor en lees vaak genoeg dat mensen geen problemen hebben met downloads van newsservers, ik heb ze wel.
Ik heb geen problemen, maar gebruik dan ook bijna 6 "paarden" tegelijk zodat ook lastig spul altijd wel aan te vullen is. Ook kijk ik niet alle DMCA-spullen itt vele andere mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
ah ok, thanks voor de uitleg. Niet alleen blind staren op binary en tekst retentie dus zegt niet alles blijkbaar!
Ook de europese nu.. en inderdaad hogere snelheid, de max van me internet 11mb/s eigenlijk.

En als ik het goed begrijp heeft astraweb dan dus een volledigere download aanbod (betere systemen) van de "oudere categorie" dan in vergelijking van de meest recente catergorie wat net gespot is..? MAar waarom dan niet een newsserverver die in beiden, gehele horizin top is, gewoon 1 ipv 6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door roycerolls op 01-09-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik kom in dit topic voor advies, hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik download regelmatig via Spotnet varianten legale content, verder gebruik ik plugins zoals Couchpotato en Sickbeard. Momenteel gebruik ik Eweka als usenet provider. Deze heeft de laatste tijd echter veel take-downs/niet te vinden archieven en een maximale snelheid. Ik zou graag een 400+mbit pakket ergens afsluiten met unlimited downloads en minder last van take-downs/niet te vinden archieven.

Nu zag ik Astraweb, is dat een goede keuze? Of zou ik toch voor Giganews/Supernews moeten gaan om een consistente en snelle verbinding te hebben.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
blijkbaar beiden :) (zie hierboven) ...een unlimited account en een block account ergens

[ Voor 9% gewijzigd door roycerolls op 01-09-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

roycerolls schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:45:
blijkbaar beiden :) (zie hierboven) ...een unlimited account en een block account ergens
Wat houd een block account precies in? Sorry, voel me een beetje een noob maar veel vaktermen hier. Excuus dus voor het herhalen van vragen waarschijnlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 20:03
Kecin schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:58:
[...]

Wat houd een block account precies in? Sorry, voel me een beetje een noob maar veel vaktermen hier. Excuus dus voor het herhalen van vragen waarschijnlijk :o
Tss tss ;)

Block account is een blok van xxGB kopen ipv een account waarbij je x aantal maanden koopt zonder datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

thaan schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:01:
[...]

Tss tss ;)

Block account is een blok van xxGB kopen ipv een account waarbij je x aantal maanden koopt zonder datalimiet.
Waarom dat? Zodat je met een blockaccount andere spots binnen kan halen oid? Of dat je door de "takedown" heen komt ofzo? Inprincipe zou je toch aan 1 usenetprovider genoeg hebben?

Of gaat het erom dat je de delen die je mist aanvult met een andere provider (dus 1gb pakket unlimited downloaden en vervolgens de ontbrekende rars, bijvoorbeeld 100mb, te downloaden met een blockaccount)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Kecin: beide gaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

roycerolls schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:33:
En als ik het goed begrijp heeft astraweb dan dus een volledigere download aanbod (betere systemen) van de "oudere categorie" dan in vergelijking van de meest recente catergorie wat net gespot is..?
Astraweb is momenteel completer, er staan simpelweg meer correcte stukjes data/text van bvb 384KB op.
MAar waarom dan niet een newsserverver die in beiden, gehele horizin top is, gewoon 1 ipv 6 :)
Alleen als je in Utopia woont, hoef je maar 1 Newsserver te gebruiken. ;)
Meerdere gecombineerd geeft je tegenwoordig een betere kans om de download in 1 keer binnen te halen. Maar als "1 server" gebruiken je bevalt, dan is dat toch prima? Het is geen moeten hoor...
Kecin schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:39:
Of gaat het erom dat je de delen die je mist aanvult met een andere provider (dus 1gb pakket unlimited downloaden en vervolgens de ontbrekende rars, bijvoorbeeld 100mb, te downloaden met een blockaccount)?
Nee, je stelt een 2e Newsserver in als Fill-server in je software, dat kan ook door juiste prioritering. Hangt van de Software af die je gebruikt. Newsbin Pro & Usenet Explorer ondersteunen dit in ieder geval.
Een Blokje is dan een heel stuk voordeliger natuurlijk, en is tevens levenslang geldig tot hij 'op' is.

En een download bestaat uit meerdere Rar-bestanden en een aantal Par2 bestanden. Elk zo'n bestand (bvb. download.r01) bestaat weer uit allemaal kleine 'partjes' van een aantal KB (KiloBytes), meestal zo'n 384KB.
Wat een Fill-server doet, is, als je main-server een 'partje' van 384KB niet heeft, deze dan in de plaats aanlevert zodat in 1 poging de totale download een wel compleet bestandje (bvb. download.r01) oplevert.
Dus uiteindelijk kostte je dat 384KB aan Data-usage van je Fill-server Block-account om dat enkele bestandje (download.r01) in 1 keer compleet te krijgen. Daarna gaat hetzelfde riedeltje op voor het volgende bestandje (bvb. download.r02) tot uiteindelijk alles compleet binnen is en de download bruikbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik merk wel dat de IPv6 testserver van XS News weinig tot geen takedowns heeft, maar voor hoelang nog :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Zombymario schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:55:
Ik merk wel dat de IPv6 testserver van XS News weinig tot geen takedowns heeft, maar voor hoelang nog :P
Hoe kom ik aan inlognaam + ww voor de IPv6 server van XS News?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Nerdwebber schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:36:
[...]

Hoe kom ik aan inlognaam + ww voor de IPv6 server van XS News?
Niet, is sinds 05-03-2011 niet meer mogelijk om een account aan te maken. Je kan nog wel de IPv6 server van Newszilla gebruiken, alleen heeft die een retentie van 35 dagen maar heeft weinig tot geen takedowns.

Je moet wel een IPv6 tunnel hebben voor die Newszilla server voor de duidelijkheid. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Zombymario schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:34:
[...]

Niet, is sinds 05-03-2011 niet meer mogelijk om een account aan te maken. Je kan nog wel de IPv6 server van Newszilla gebruiken, alleen heeft die een retentie van 35 dagen maar heeft weinig tot geen takedowns.

Je moet wel een IPv6 tunnel hebben voor die Newszilla server voor de duidelijkheid. ;)
Jammer. IPv6 van Newszilla draait goed bij mij. :)

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Een heel vreemde vraag maar weet iemand een gratis usenet provider of een usenet provider waar ik een trial aan kan gaan die een (header) retentie hebben die tussen de 50 en de 150 dagen ligt. Mijn spotgrit blijft out of memory geven als ik hem aansluit bij een van mijn usenet providers, behalve dan bij newszilla van xs4all, maar alleen de spots van de afgelopen 5 dagen vind ik wat weinig.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MetalfanBlackness schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:02:
Een heel vreemde vraag maar weet iemand een gratis usenet provider of een usenet provider waar ik een trial aan kan gaan die een (header) retentie hebben die tussen de 50 en de 150 dagen ligt. Mijn spotgrit blijft out of memory geven als ik hem aansluit bij een van mijn usenet providers, behalve dan bij newszilla van xs4all, maar alleen de spots van de afgelopen 5 dagen vind ik wat weinig.
Pureusenet, newsdemon puur voor trail. Dagen retentie zijn langer dan je wenst.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 05-09-2014 06:41 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
www.newsxs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Op Spotnet is afgelopen dinsdag een oplossing gepost voor de out of memory problemen. Lijkt goed te werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 11-07 17:46
Mijn jaar Sunny zit er volgende week op en ik twijfel nu wat ik moet doen. Ik heb hier een toch een behoorlijk aantal blz terug zitten lezen, maar niemand heeft mij nu kunnen overtuigen welke provider nu het beste de "bang for the bucks" geeft. :9

De TD&N problematiek hebben ze allemaal volgens mij, dus wie kan mij nog een richting opduwen anders maar weer Sunny denk ik. O-)

Alvast bedankt..... _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366798

sunney gaat er bij mij ook er uit iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ben erg tevreden met sunny, Sickbeard die 24/7 aan staat trekt elke serie binnen. Films via de ecrypted links op spotnet. Mij hoor je niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:58:
Mijn jaar Sunny zit er volgende week op en ik twijfel nu wat ik moet doen. Ik heb hier een toch een behoorlijk aantal blz terug zitten lezen, maar niemand heeft mij nu kunnen overtuigen welke provider nu het beste de "bang for the bucks" geeft. :9

De TD&N problematiek hebben ze allemaal volgens mij, dus wie kan mij nog een richting opduwen anders maar weer Sunny denk ik. O-)

Alvast bedankt..... _/-\o_
Ik spot veel op Spotnet. Ik zie veel klachten van mensen die downloaden met Eweka, en sinds kort ook van mensen met Sunny. Eweka, en sinds kort ook Sunny, is onderdeel van Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, ze zijn ook heel snel met Takedowns. Ik kan regelmatig nog post downloaden, die met Eweka en Sunny niet meer te downloaden is. Ik heb Supernews (Amerikaans netwerk, grote retentie, snel, en zo nu en dan een takedown), en Cheapnews (Europees netwerk, wat trager, een retentie van ca. 1000 dagen, en veel minder of minder snel takedowns). Ik denk dat het hoe dan ook verstandig is om meerdere payservers te hebben op verschillende netwerken. Om te downloaden zou ik Cheapnews aanraden. Ze hebben echter niet zo'n grote retentie van headers, heb ik wel eens gelezen, maar daarmee heb ik geen ervaring, Daar gebruik ik Supernews voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn hoofd usenetprovider is Astraweb. Verder nog de gratis 1 Mbit XSUsenet en een tweetal blockaccounts bij Blocknews en CheapNews. Tot nu toe krijg ik alles, oud en nieuw nog gewoon binnen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als je sunny verloopt, zou ik wachten op een goeie aanbieding die in dit topic wel ns langskomt. Kan wel maand of 2 duren, maar met kerst is er bijna geheid wel wat, tja dat is dus nog 3.5 maand. Anders lijkt mij supernews nog steeds een goeie voor een faire prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ik heb sinds maandje ofzo newsgroupdirect en bevalt perfect.
2200dagen retentie ofzo en nog geen enkele issues met takedowns.
maar nzbdrone staat dan ook wel 24/7 aan.
Helaas alleen nu geen aanbieding onbeperkt voor $65/jaar en geen idee wanneer die weer komt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 22:15
Kijk eens bij deze link, daar staan wel aanbieidingen en coupon codes:
http://www.ngprovider.com/usenet-ultimate-package.php

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit al een tijdje bij XLned, vond het prijs/kwaliteit echt het beste wat je kon krijgen. Maar de laatste tijd is het ook echt om te janken. Geen aanrader voor iemand die een nieuwe provider zoekt. Nu weer wat anders betaalbaars zoeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
slommer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:50:
Ik heb sinds maandje ofzo newsgroupdirect en bevalt perfect.
2200dagen retentie ofzo en nog geen enkele issues met takedowns.
maar nzbdrone staat dan ook wel 24/7 aan.
Helaas alleen nu geen aanbieding onbeperkt voor $65/jaar en geen idee wanneer die weer komt ook.
Kan wel 24/7 aanstaan maar as je interval tijd elke 24 uur is dan maak het nog niet veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Maybe, ik zie liever wat mensen het een en ander testen. Retenties van 1000+ dagen zeggen mij tegenwoordig niks meer ;) Als ik een weekje echt zou halen zou ik al blij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
tja en ze adverteren met 50 ssl sessies, en in de faq staat dat je max 20 connecties op mag zetten.
Niet erg consequent..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik herhaal mezelf nog eens!
Is er nu echt niemand die een IPv6 IP heeft dmv een tunnel of provided by provider?

Ik download al jaren gratis en voor nopus via IPv6 (zonder SSL, waarom zou je) en daarnaast nog een paar gratis (dual) accounts van providers, die hier al eerder vermeld zijn, en ik haal met gemak alles binnen met een retentie van 900+
Okay, het retentie is niet veel maar voor recent materiaal toereikend! En daar naast ben je creatief genoeg om er alsnog aan te komen.

/edit:
Denk dat een goeie indexer ook belangrijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 06-09-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
schumi2004 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:06:
Is er nu echt niemand die een IPv6 IP heeft dmv een tunnel of provided by provider?
Ik gebruik een IPv6 tunnel van Hurricane en download met de IPv6 test-servers van XS News en Newszilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 20:03

Ik download al jaren gratis en voor nopus via IPv6 (zonder SSL, waarom zou je)
Ik hoor wat je zegt, alleen wil ik liever niet gratis ;)
XSNews, mijn USP, heeft bijv. een gratis ipv6 aanbod, maar ik waardeer hun service, ik gun ze hun inkomsten (komop: ~€90 per jaar, waar hebben we het over!) ik gun ze het voortbestaan van hun bedrijf, ben blij met het product dat ze aanbieden..

Waarom zou ik daar niet voor willen betalen? Ik snap niet zo goed waarom iedereen tegenwoordig alles gratis wilt hebben, daar kunnen die mensen de rekeningen ook niet van betalen.
Die schamele €90,- per jaar kan er echt wel vanaf, als dat niet kan, kun je je het waarschijnlijk ook niet veroorloven om überhaupt tijd te hebben om te downloaden.

Althans, dat is mijn gedachtegang en de reden dat ik géén gratis usenetserver gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jaaren gedaan, maar op gegeven moment was mijn 50 Mbit voltrekken zeker niet meer vanzelfsprekend. Nu betaal ik 1x per jaar voor jaar-abo, probeer aanbiedingen van beneden de 60 euro te pakken, en dan merk je het niet zo. Geen gezeur, mooizo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:46

Nicap

Tsssk....

Is europe-ssl.newsdemon.com down?

Kan ineens niet meer downloaden en ik vermoed dat het met dewsdemon te maken heeft. Wat ook vreemd is dat ik in sabnzbd bij de servergegevens het vinkje ssl niet aanstaat(is grijs, dus kan ik ook niet aanvinken).
Ik weet niet meer of ik daar ooit een vinkje heb geplaatst...

Meer mensen problemen met newsdemon?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hier doet newdemon het zonder problemen,
heb je zelf nog een andere server geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:46

Nicap

Tsssk....

TRaSH schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:40:
hier doet newdemon het zonder problemen,
heb je zelf nog een andere server geprobeerd ?
De normale doet het wel, maar de ssl werkt niet meer.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand hier problemen met Tweaknews vanavond? Kan opeens niks meer downloaden....

Volgens de website is mijn account actief, maar ik heb eind augustus geen automatische afschrijving gezien voor september (laatste afschrijving is 31 juli) en heb überhaupt in de mail geen factuur meer gehad sinds eind juni. Op hun website staat als laatste factuur die van 06-07-2014 tot 05-08-2014

EDIT: In Sabnzbd kan ik ook geen SSL meer selecteren...

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 06-09-2014 19:50 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

bitshape schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:57:
[...]

Inderdaad goede keuze! d:)b
Dit is eventueel nog wat goedkoper, 2mnd $15,- abo.

[...]

[..]
Toch wel handig af&toe dit topic doorlezen.. ;) Moest net deze maand mijn jaarabbo van $96 vernieuwen bij Astra. Nu die voor 2 maanden recuring maar genomen.. O-) Schhelt toch weer.

Als backup/fill-in server gebruik ik Sunny. Tot op heden mis ik erg weing van content die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
thaan schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:37:
[...]

Ik hoor wat je zegt, alleen wil ik liever niet gratis ;)
XSNews, mijn USP, heeft bijv. een gratis ipv6 aanbod, maar ik waardeer hun service, ik gun ze hun inkomsten (komop: ~€90 per jaar, waar hebben we het over!) ik gun ze het voortbestaan van hun bedrijf, ben blij met het product dat ze aanbieden..

Waarom zou ik daar niet voor willen betalen? Ik snap niet zo goed waarom iedereen tegenwoordig alles gratis wilt hebben, daar kunnen die mensen de rekeningen ook niet van betalen.
Die schamele €90,- per jaar kan er echt wel vanaf, als dat niet kan, kun je je het waarschijnlijk ook niet veroorloven om überhaupt tijd te hebben om te downloaden.

Althans, dat is mijn gedachtegang en de reden dat ik géén gratis usenetserver gebruik.
True that. Wat is nu die 8 euro per maand als het product gewoon goed is. Newsxs is gewoon een goede Usenet Provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
jaco218 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:46:
Heeft een van jullie ervaring met NextGen News (https://www.nextgennews.net)?

Volgens hun site hebben ze een of ander systeem die de posts vanuit meerdere providers haalt, om zo, desondanks DMCA takedowns, toch complete posts te hebben c.q. garanderen.
Of is dit gewoon een verkooppraatje? Op de site onder "About us" staat wel degelijk dat ze onderhevig zijn aan DMCA, dus ook al hebben ze zelf alle posts compleet, dan moeten ze ze toch ook gewoon verwijderen?

Op internet kan ik vrij weinig vinden over deze provider, volgens mij omdat ze vrij nieuw zijn. Zijn blijkbaar gevestigd in Zuid-Afrika.
Na jaren Eweka was ik er gewoon helemaal klaar mee.
Sterk het gevoel dat ze daar onder mom van dmca niks meer fatsoenlijk opslaan.

2 dagen getest op nextgennews (30 dagen, 20mbit account) en tja..
alle draadjes die blocks missen van de laatste weken hier maar eens opnieuw doorgehaald, inmiddels alles compleet binnen (de volle 100% op alles - zelfs draadjes waar de nzb websites zelf al aangeven dat diverse rars rood/stuk zijn)

Kan moeilijk beoordelen of dat nextgen nou geen dmca toepast,
(download nou niet per definitie veel wat direct plat gaat), maar als ik alles wat elders stuk is hier 100% binnenkrijg zie je mij niet meer terug bij Eweka.

Grote nadeel is dat ik Spotnet niet aan de gang krijg op Nextgen. (502 error).
Dus zal nog even kijken of dat spotnet zelf is die een re-install nodig heeft of niet.
Indien nodig neem ik daar dan desnoods wel een vast de goedkoopste andere servers voor.

Als je met een 10-20 mbit abo voor 30 dagen en zo'n 10-11 euro kunt leven, desnoods als back-up server kan ik deze van harte aanbevelen tot nu toe

-edit- net even een 1 week gratis abo gecheckt op sunny, en die heeft geen last van die 502 error op spotnet en begint als een zonnetje spotnet bij te werken.. dan heb ik dat probleem dus ook niet meer :)
Nextgen nog wel even een berichtje achtergelaten met vraag waarom spotnet bij hun niet werkt.. maar kan hier iig weer prima vooruit sunny voor de spotnet database + nextgen voor de downloads :)

[ Voor 9% gewijzigd door bordeauxactive op 07-09-2014 04:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

is niet 502 error iets met username/wachtwoord error ?

alsof hun weten wat spotnet is (je was op de hoogte dat dit een nederlands produkt is ?)

[ Voor 46% gewijzigd door TRaSH op 07-09-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Ik ga het testen met Sunny komende vrijdag.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.
Ja, het zou fijn zijn als mensen het zouden melden ja. Maar ik denk dat minder dan 0,01% van GoT >500mbps heeft en dat nog een daarvan nog geen 50% nieuwsgroepen heeft.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:01
jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:

Ik zal eens even kijken of ik het haal met èèn usenet provider. Gebruik nu Astraweb en Supernews samen. En met die twee haal ik toch zeker wel de 40-50MB/s als ik zo af en toe kijk. Met pieken naar de 60MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dutch Future schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:29:
[...]

Ik zal eens even kijken of ik het haal met èèn usenet provider. Gebruik nu Astraweb en Supernews samen. En met die twee haal ik toch zeker wel de 40-50MB/s als ik zo af en toe kijk. Met pieken naar de 60MB/s.
Misschien kun je het volgende testen per usp.

threads throughput peakCPU max
13,0415
26,1217
38,4619
49,4220
510,0320
610,1621
710,2321
810,2821
910,3821
1010,4221
1510,4822

Dit is 100/100 van kpn door een vpn tunnel naar sunny usenet.
Dan krijgen we per usenet provider een beetje inzichtelijk hoe hun front end scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:46
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

larsiey schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:16:
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.
Zie mijn eerder post. Gebruik Astraweb in combo met Sunny als fill-in server. 99% van wat ik zoek komt netjes binnen.

Die Astraweb 2 maanden recuring voor 15 dollar is een nette aanbieding. Niet super veel duurder dan Sunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aantal NL USP's bieden niet meer aan dan 120 a 200 abo's, omdat Ziggo/UPC daar ophoudt. Maar ook ik ben benieuwd wie dan wel boven de 200 (Mbit) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
TRaSH schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:20:
is niet 502 error iets met username/wachtwoord error ?

alsof hun weten wat spotnet is (je was op de hoogte dat dit een nederlands produkt is ?)
yup.. 502 is normaal user/pass error.. maar niet in dit geval,
hij komt voorbij de login issue en geeft dan alsnog die 502.

van nextgennews inmiddels een reply gehad dat ze nog niet spotnet ondersteunen, maar wel binnen 2 weken.

inmiddels naast alle fills met problemen die ik had liggen ook maar een test gedaan op willekeurige batches random van binsearch (populaire groep, zoekstring min. 1gig - max 3gig matchen op "xvid" met .nfo en pars en alleen downloads zonder password, en dat 24 uur laten draaien)

op 1 na zo'n 20 foutloos binnen, waarbij de 1 die stuk was na controle ook een re-post heeft.

al met al beter dan verwacht.. ga het voorlopig hier mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Ik heb een 1 Gigabit glasvezel verbinding.
Test met Supernews EU server 30 verbindingen in SSL met Newsbin Pro 6.53 Build 3311

Test 1: een post die 30 minuten oud is: 75 a 115 MB/s (600-920 Mbit)
Test 2: een post die 8 dagen oud is: 60 a 70 MB/s (480-560 Mbit)
Test 3: een post die 10 minuten oud is: 90 a 100 MB/s (720-800 Mbit)
Test 4: een post die 21 dagen oud is: 30 a 40 MB/s (240-320 Mbit)

2x Supernews (1 van me neef) en 1x Tweaknews 30+30+40 verbindingen met ssl:
Test 1: zelfde post die 10 minuten oud is strak 125 MB/s (980> Mbit)
Test 2: zelfde post die 21 dagen oud is: 75 a 100 MB/s

Vorige week haalde ik bijvoorbeeld 480 Mbit/s maximaal maar wel stabiel met 30x in ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is leechen nog wel leuk dan? [/wijsneus-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kmichael, bedankt.

Supernieuws is dus inderdaad een sub seller van giganews. Mooi dat je het even bevestigd dat het redelijk onbegrensd is daar.

Je zit ook dat oudere data langzamer gaat, dus wellicht oudere servers zoals wel geopperd wordt, maar ze groeien elke dag met hun serverpark, en het zal wel in batches gaan, dus veel verschil zou het niet moeten maken. Waarschijnlijk prioriteit lager voor oudere data als ze van een front end naar de storage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Sjah schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:33:
Is leechen nog wel leuk dan? [/wijsneus-modus]
Jawel maar Newbin kan het niet altijd meer bijbenen dan gaat het wat trager, maar ligt er aan hoeveel compressie ze hebben toegepast op de rar bestanden.

Ik Torrent meestal.

mijn oude verbinding 200/200 is komen te vervallen, ik heb 5x zo snel internet gekregen voor 10,- minder p/m.

ON-Toppic:

Ik heb vroeger Giganews gehad deze vond ik wel fijn, tot het duurder werd omdat ze er allerlei rotzooi in pakketten gaan stoppen die ik toch niet gebruik... :
Extra's Diamonden-account:
VyprVPN Pro + NAT
30 GB Dump Truck
Mimo

Jammer ik zou Giganews best nog is willen proberen maar niet voor deze prijs + dat ik moet betalen voor extra diensten wat "gratis" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Er is ook platinum voor $19,99 (minder van dat soor diensten)
https://nl.giganews.com/signup/

Alleen is dat toch ook nog wel duur vergeleken bij supernews voor $9,99 wat waarschijnlijk dezelfde backend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:40:
Er is ook platinum voor $19,99 (minder van dat soor diensten)
https://nl.giganews.com/signup/

Alleen is dat toch ook nog wel duur vergeleken bij supernews voor $9,99 wat waarschijnlijk dezelfde backend heeft.
Ik heb ook Supernews! Bevalt prima, alleen die DMCA shizzle hè... je krijgt niks meer binnen :o Nu maar eens een private DC Hubje opgezet xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 11-07 17:46
aouwe schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:57:
[...]

Ik spot veel op Spotnet. Ik zie veel klachten van mensen die downloaden met Eweka, en sinds kort ook van mensen met Sunny. Eweka, en sinds kort ook Sunny, is onderdeel van Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, ze zijn ook heel snel met Takedowns. Ik kan regelmatig nog post downloaden, die met Eweka en Sunny niet meer te downloaden is. Ik heb Supernews (Amerikaans netwerk, grote retentie, snel, en zo nu en dan een takedown), en Cheapnews (Europees netwerk, wat trager, een retentie van ca. 1000 dagen, en veel minder of minder snel takedowns). Ik denk dat het hoe dan ook verstandig is om meerdere payservers te hebben op verschillende netwerken. Om te downloaden zou ik Cheapnews aanraden. Ze hebben echter niet zo'n grote retentie van headers, heb ik wel eens gelezen, maar daarmee heb ik geen ervaring, Daar gebruik ik Supernews voor.
Nou bedankt voor de info. Ik denk dat ik eens een blockaccount bij Cheapnews ga doen, 500 Gb voor 25 Euri, lijkt mij een mooie test. :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
kmichael schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:25:
Ik heb een 1 Gigabit glasvezel verbinding.
Test met Supernews EU server 30 verbindingen in SSL met Newsbin Pro 6.53 Build 3311

Test 1: een post die 30 minuten oud is: 75 a 115 MB/s (600-920 Mbit)
Test 2: een post die 8 dagen oud is: 60 a 70 MB/s (480-560 Mbit)
Test 3: een post die 10 minuten oud is: 90 a 100 MB/s (720-800 Mbit)
Test 4: een post die 21 dagen oud is: 30 a 40 MB/s (240-320 Mbit)

2x Supernews (1 van me neef) en 1x Tweaknews 30+30+40 verbindingen met ssl:
Test 1: zelfde post die 10 minuten oud is strak 125 MB/s (980> Mbit)
Test 2: zelfde post die 21 dagen oud is: 75 a 100 MB/s

Vorige week haalde ik bijvoorbeeld 480 Mbit/s maximaal maar wel stabiel met 30x in ssl.
Leuke test, wist niet het zo afhankelijk is hoe lang de post erop staat.
Vanavond zal ik ook een testje uitvoeren met Supernews.

Qua programma's gebruik ik altijd Alt.Binz of Sabnzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:26:
[...]

Nou bedankt voor de info. Ik denk dat ik eens een blockaccount bij Cheapnews ga doen, 500 Gb voor 25 Euri, lijkt mij een mooie test. :+
Die schommelen ook met hun prijzen, ik had anderhalve maand geleden nog dit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtUWBH5IEAEbnrA.png

Toen was 500 GB nog large, nu is het medium. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 09:43

immetjes

HIER is BERN-E

Cheapnews heeft nu ook de volgende deals tot 14-Sep-2014

https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

€59/12mnd 120Mb/s (ultimate14)
€79/12mnd 160Mb/s (legacy14)

Ik heb nu een block account van 500GB voor €17.95. Waar NGD, NewsXS en Ziggo falen lukt het met het Eurpese Cheapnews wel. Wellicht doet Cheapnews aan handmatige N&TD en zijn ze daarom langzamer met weg halen?

Edit: (Cheapnews was langzaam op m'n NAS vanmorgen: 1.44MB/s, Normaal 3.8MB/s, de 3.8MB/s natuurlijk gelimiteerd door de NAS, op de PC de maximale 11MB/s normaal gesproken).

[ Voor 20% gewijzigd door immetjes op 10-09-2014 10:49 . Reden: Snelheid Cheapnews toegevoegd ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik kan ook weer verlengen met Sunny Usenet. Gebruik zelf ook een blockaccount van Cheapnews. En volgens mij krijg ik bijna alles wel compleet.

Sunny Usenet bevalt mezelf verder wel. Een vriend waar ik mee deel bevalt het minder omdat hij niet alles compleet krijgt. Hij weigert om een andere provider er naast te nemen.
Is er op dit momentnog een provider een betere aanrader dan Sunny Usenet?

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Combineren (wat je zelf nu ook doet) is het beste, allemaal hebben ze DMCA en/of N&TD in hun voorwaarden staan.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik ga er bij hem wel op aandringen dat hij dat moet doen. En anders gebruikt hij maar Popcorn Time als hij makkelijk films wil gaan kijken.
Ik zal mijn account bij Cheapnews eens gaan bekijken, want heb januari 2013 aangeschaft. Toen was het ook 500GB voor €17,95.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 10-09-2014 10:37 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!