Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:
  • 618.912 views

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Houd er rekening mee dat Sunny sinds kort is overgenomen door Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, en, afgezien van het feit dat ze niet duur zijn, moeten we daar niet blij van worden. Highwinds maakt namelijk gebruik van een automatisch Takedownsysteem waarbij een takedown binnen 90 minuten is afgehandeld.

Ik maak zelf gebruik van de combo Supernews en Cheapnews. Supernews voor de headers en de lange retentie. Supernews heeft af en toe ook takedowns. Cheapnews heeft veel minder of veel later takedowns. Vroeger stond vermeld dat Cheapnews op het Europese Cambrium netwerk (Tweaknews) zat, maar dat schijnt toch niet te kloppen. De laatste berichten over Cheapnews zijn dat ze zelf over een eigen serverpark beschikken. Ik heb een paar maanden geleden bij Cheapnews geklaagd over trage verbindingen. Ik kreeg toen als reactie dat ze druk bezig waren met upgraden van hun serverpark, wat ik op dat moment maar een vreemde reactie vond, maar ze beschikken blijkbaartoch over een eigen serverpark. Ik had ze ook geschreven dat ze misschien abonnementen met meer threads moesten gaan aanbieden, dat daarmee de snelheid mogelijk weer wat beter zou kunnen worden. Ze schreven me dat ze later andere abonnementen zouden gaan aanbieden als ze klaar waren met hun upgrade. De snelheid van Cheapnews is weer ok. Of ik ga overstappen op hun snellere abonnement weet ik nog niet, in principe gaat het prima zo.....

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
Bij Cheap mag je je account wel delen zolang je maar niet de totaal beschikbare lijntjes gebruikt. Dat is misschien nog interessant om dan Sunny usenet even te laten verlopen en dan een flat free account bij Cheapnews te nemen. Heb nu dat blockaccount.

Anoniem: 279158

jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Ik ga het testen met Sunny komende vrijdag.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.
k'heb KPN glasvezel 500/500 en sunny onbeperkt en kom niet hoger dan 20-25mb/s (down) uit.
Sunny heeft ook heel veel laast van takedowns.

Anoniem: 279158

aouwe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
Houd er rekening mee dat Sunny sinds kort is overgenomen door Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, en, afgezien van het feit dat ze niet duur zijn, moeten we daar niet blij van worden. Highwinds maakt namelijk gebruik van een automatisch Takedownsysteem waarbij een takedown binnen 90 minuten is afgehandeld.

Ik maak zelf gebruik van de combo Supernews en Cheapnews. Supernews voor de headers en de lange retentie. Supernews heeft af en toe ook takedowns. Cheapnews heeft veel minder of veel later takedowns. Vroeger stond vermeld dat Cheapnews op het Europese Cambrium netwerk (Tweaknews) zat, maar dat schijnt toch niet te kloppen. De laatste berichten over Cheapnews zijn dat ze zelf over een eigen serverpark beschikken. Ik heb een paar maanden geleden bij Cheapnews geklaagd over trage verbindingen. Ik kreeg toen als reactie dat ze druk bezig waren met upgraden van hun serverpark, wat ik op dat moment maar een vreemde reactie vond, maar ze beschikken blijkbaartoch over een eigen serverpark. Ik had ze ook geschreven dat ze misschien abonnementen met meer threads moesten gaan aanbieden, dat daarmee de snelheid mogelijk weer wat beter zou kunnen worden. Ze schreven me dat ze later andere abonnementen zouden gaan aanbieden als ze klaar waren met hun upgrade. De snelheid van Cheapnews is weer ok. Of ik ga overstappen op hun snellere abonnement weet ik nog niet, in principe gaat het prima zo.....
bron http://www.greycoder.com/the-best-usenet-providers-of-2012/ Is voor 2014
weet niet of het waar is omdat op het moment zit ik op sunny (takedown city)

Astraweb is based in Singapore, and they are one of the few remaining independent Usenet Providers, meaning they do not draw from the Readnews, Giganews and Highwinds databases. Astraweb offers 1,550+ days of binary retention along with 1,095 days of text posts, and 256-bit SSL with 20 connections.

Other Reliable European Providers
These Dutch providers are not subject DMCA takedown requests, so are useful for filling the missing files from the US providers.

Pure Usenet (Netherlands) — independent EU news feeds, many international payment methods including iDeal, Bitcoin, Paysafecard , credit cards
XLned (Netherlands) — independent EU news feeds, many payment methods

• Binnetie
Wist niet dat de Nederlandse er geen 'last' van zouden hebben.
Als ik kijk bij Pure Usenet dan moet ik lachen als ik de klant ervaringen links lees: http://www.pureusenet.nl/ allemaal 'halen ze supersnel artikelen op'. :)

Hier las ik dat Pure Usenet hetzelfde bedrijf is al Sunny Usenet: Vircos in "Newsservers met binaries [Deel 12]" of dit waar is weet ik niet, maar dan heeft het niet echt veel zin om Sunny en Pure naast elkaar te gaan draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 10-09-2014 11:55 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:14
Anoniem: 279158 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:18:
[...]

k'heb KPN glasvezel 500/500 en sunny onbeperkt en kom niet hoger dan 20-25mb/s (down) uit.
Sunny heeft ook heel veel laast van takedowns.
Ik haal gelukkig de data die ik wil via een gesloten website, en dan is het meeste wel te doen, totdat het op spotnet etc. door gepost wordt en dan gaat dat ook mis.
Jammer dat er van die ego trippers zijn die alles onder hun naam op dat soort sites willen hebben, alles wat ze doen is andermans werk opnieuw aanmelden voor hun eigen eer..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Binnetie
Dat zie je inderdaad heel vaak. Ik zit ook op een gesloten site en kan daar ook veel vinden. Maar oud spul vind ik wel eens fijn om via usenet te doen. Bij een torrent kan de torrent ophouden als er geen seeders meer zijn. Voor usenet gelft dat het heel lang bewaard blijft zolang het niet wordt verwijderd.

Een vriend van me heeft eens een backup van zijn pc op usenet gezet omdat hij even opslag nodig had. Daarna gedownload en kunnen terugkopieren. Nu maar hopen dat het wachtwoord niet gekraakt wordt :)

• jacovn
Ik doe alles via usenet, voor torrent zou ik een wat engergie zuiniger systeem moeten maken.
Heb nog een Celeron847 systeempje staan voor pfsense. Wellicht te virtualiserren om er ook torrents op te doen. .5 GB SDD erin en ook windows of linux erop draaien.
Alleen weinig ervaring mee. Kan wel aan invites voor torrent sites komen, maar altijd afgewezen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Binnetie
Maar krijg je dan de content nog wel compleet op een besloten usenet site? Of lees ik nu verkeerd?
Ik download met mijn nas van usenet en torrents. Dat gaat altijd prima. Extracten duurt alleen wat langer. Maar het is wel energiezuinig.

Hoe kan het dat invites worden afgewezen? Het is toch een uitnodiging voor iemand om lid te worden?

Ik heb besloten om mijn Sunny te gaan verlengen en wachten totdat Cheapnews opnieuw de 500GB in de aanbieding heeft. Heb nog 150 GB over op mijn huidige account van januari 2013.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Ik ga het testen met Sunny komende vrijdag.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.
Helaas hier ook nog geen goed nieuws :( Kom van UPC 200mbit bij XSnews en haalde altijd de max snelheid dus ruim 20mb/s. Sinds vrijdag KPN 500Mbit en wordt er nog niet blij van. Op XSnews haalde ik dezelfde snelheid. Sinds gisteren over gegaan naar Supernews en daar haal ik 25 a 30mb/s. Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s. Super slecht want ik ben overgestapt voor de snelheid en dan ga ik er niet eens op vooruit. Snap er weinig van want iemand anders op Tweakers haalt zelfs 1000 Mbit met Supernews. De speedtest van KPN haal ik wel netjes 500 mbit. Vanavond is verder tweaken.

Heb nog niet getest met SSL aan of met minder dan 30 connections.

PS: Op zo'n gesloten site kom je zeker niet zomaar binnen? Een maandelijks bedrag heb ik er graag voor over. Dit voelt gewoon verkeerd, ik betaal voor 500mbit maar downloaden is maar 200mbit 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 10-09-2014 13:48 ]

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Red Boll

Kick Ass!

Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:46:
[...]Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s.
Met Supernews 25 SSL connecties + een paar Eweka connecties kom ik niet (meer) boven de 20MB/s met een 400mbps lijn. :|

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:46:
[...]

Helaas hier ook nog geen goed nieuws :( Kom van UPC 200mbit bij XSnews en haalde altijd de max snelheid dus ruim 20mb/s. Sinds vrijdag KPN 500Mbit en wordt er nog niet blij van. Op XSnews haalde ik dezelfde snelheid. Sinds gisteren over gegaan naar Supernews en daar haal ik 25 a 30mb/s. Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s. Super slecht want ik ben overgestapt voor de snelheid en dan ga ik er niet eens op vooruit. Snap er weinig van want iemand anders op Tweakers haalt zelfs 1000 Mbit met Supernews. De speedtest van KPN haal ik wel netjes 500 mbit. Vanavond is verder tweaken.

Heb nog niet getest met SSL aan of met minder dan 30 connections.

PS: Op zo'n gesloten site kom je zeker niet zomaar binnen? Een maandelijks bedrag heb ik er graag voor over. Dit voelt gewoon verkeerd, ik betaal voor 500mbit maar downloaden is maar 200mbit 8)7
Misschien komt dit omdat KPN problemen heeft de laatste week...

Ik heb net weer even getest met Supernews 30x in SSL EU server
Max mijn verbinding : 1000 Mbit Tweak Fiber
Ik gebruik Newsbin Pro 6.53 Build 3311
Ik haal nu (10 Sept 21:35) met een Blu-Ray die vanmorgen is gepost om 10:48 op Spotnet
Snelheid: 65 a 85 MB/s (520-680 Mbit) ik hang meer rond de 70 a 80 MB/s

EDIT:
Aanvullende test bestand van 30 minuten oud (10 Sept. 22:01): 90 a 105 MB/s (720 - 840 Mbit) het schommelt wel erg , het is niet zo'n groot bestand...

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 10-09-2014 22:05 . Reden: Speedtest Bestand 30 Minuten Oud ]

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 02:22

Radeon

Today is a good day to die

Meer mensen last met easyusenet dat er alleen maar beschadigde bestanden binnen komen?

It's never easy.....

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:46
easy is hier ok.

• jacovn
Binnetie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:10:
Maar krijg je dan de content nog wel compleet op een besloten usenet site? Of lees ik nu verkeerd?
Ik download met mijn nas van usenet en torrents. Dat gaat altijd prima. Extracten duurt alleen wat langer. Maar het is wel energiezuinig.

Hoe kan het dat invites worden afgewezen? Het is toch een uitnodiging voor iemand om lid te worden?
.
Ja content is meestal tot 20-30 dagen wel compleet, tenzij het op spotnet gelekt is. Daar zit blijkbaar de DMCA mee te kijken. Moet wel eens met par2 wat repareren, maar dat zijn maar een paar missende blokjes soms.

Ehh ik wilde nog geen lid worden van torrent sites. Ga niet een oude download PC die vrij onzuinig is dag en nacht aanzetten. Vandaar ook de 500 mbps die ik wil, staat de PC minder lang aan met wat geluk.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
kmichael schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:42:
[...]

Misschien komt dit omdat KPN problemen heeft de laatste week...

Ik heb net weer even getest met Supernews 30x in SSL EU server
Max mijn verbinding : 1000 Mbit Tweak Fiber
Ik gebruik Newsbin Pro 6.53 Build 3311
Ik haal nu (10 Sept 21:35) met een Blu-Ray die vanmorgen is gepost om 10:48 op Spotnet
Snelheid: 65 a 85 MB/s (520-680 Mbit) ik hang meer rond de 70 a 80 MB/s

EDIT:
Aanvullende test bestand van 30 minuten oud (10 Sept. 22:01): 90 a 105 MB/s (720 - 840 Mbit) het schommelt wel erg , het is niet zo'n groot bestand...
Nogmaals dank voor je hulp, nu lijkt het mij duidelijk dat het probleem bij KPN ligt. Hopelijk zien zij het zelf ook en gaan ze het oplossen. Zie nu dat ik gewoon Tweak 500mbit had kunnen hebben 8)7 :X

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 11-09-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jacovn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 06:22:
[...]

Ja content is meestal tot 20-30 dagen wel compleet, tenzij het op spotnet gelekt is. Daar zit blijkbaar de DMCA mee te kijken. Moet wel eens met par2 wat repareren, maar dat zijn maar een paar missende blokjes soms.

Ehh ik wilde nog geen lid worden van torrent sites. Ga niet een oude download PC die vrij onzuinig is dag en nacht aanzetten. Vandaar ook de 500 mbps die ik wil, staat de PC minder lang aan met wat geluk.
Daar zit dus wel een verschil in of je op een besloten usenetsite zit of op spotnet/spotweb, dat wist ik niet. Maar wel beter dat het langer duurt voor er een request komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 22:49
Heb dit al geschreven bij het kortingscodetopic, maar doe het hier ook nogmaals.

Nu het einde van de zomer in aantocht is willen wij deze op spectaculaire
wijze afsluiten. Als u voor 1 oktober 2014 een abonnement afsluit of
verlengd, ontvangt u maar liefst 40% korting*!

Om gebruik te maken van deze kortingsactie moet u het volgende doen:
1: U logt in op https://www.easyusenet.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2: Kies voor de optie 'verlengen'.
3: Kies het gewenste abonnement.
4: Kies de gewenste betalingsmethode.
5: Vul bij het veld 'couponcode' het volgende in: SEPTEMBER .
6: Kies voor de optie 'bestel'.

De korting wordt meteen verwerkt.

Let op! Wanneer er geen couponcode is ingevuld, wordt er ook geen
korting verrekend. Wanneer u de couponcode vergeet in te vullen kunt u
naderhand geen aanspraak meer maken op deze actie.

U kunt ook gebruikmaken van deze actie wanneer uw abonnement nog loopt.
De actie gaat dan automatisch in na afloop van uw lopende
abonnement. Deze fantastische actie is dus echt voor iedereen!

Kent u mensen die ook graag mee willen genieten van deze actie, geef
dan snel de couponcode door en profiteer gezamenlijk!

Voor meer informatie of vragen over deze actie kunt u contact opnemen
met onze supportafdeling. Deze is te bereiken via uw gebruikersmenu
(kies voor de optie 'support') of per e-mail op support@easyusenet.nl .

Met vriendelijke groet,

Het EasyUsenet team

* Deze kortingsactie is niet geldig in combinatie met 100-dagen premium
pakketten en andere specials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, dan hebben al diegenen hierboven, met hun vraag wat nu (voor hun vernieuwen abo) een voor-de-hand liggende optie. Heb het zelf ook, kan het aanbevelen in de zin dat ik mijn snelheid altijd strak haal (6MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ook usenetXL heeft deze actie:

Nu het einde van de zomer in aantocht is willen wij deze op spectaculaire
wijze afsluiten. Als u voor 1 oktober 2014 een abonnement afsluit of
verlengd, ontvangt u maar liefst 35% korting*!

Om gebruik te maken van deze kortingsactie moet u het volgende doen:
1: U logt in op http://www.usenetxl.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2: Kies voor de optie 'verlengen'.
3: Kies het gewenste abonnement.
4: Kies de gewenste betalingsmethode.
5: Vul bij het veld 'couponcode' het volgende in: SEPTEMBER .
6: Kies voor de optie 'bestel'.

De korting wordt meteen verwerkt.

* Deze kortingsactie is niet geldig in combinatie met andere acties.

Zit al een aantal jaar bij deze club, bevalt me prima :).

[ Voor 5% gewijzigd door Hendrikje1 op 12-09-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:33
Heeft iemand ervaring met Cheapnews en het niet krijgen van de beloofde snelheid? Ik heb een ziggo 180 Mbit lijn met het 120Mbit abo van cheapnews. Het aantal connecties op 18. Nu haal ik slechts 4-5 mb/s.
Met een vriend (netwerk technicus) gekeken en tot de conclusie gekomen dat het probleem niet bij ziggo ligt maar bij cheapnews. Verschillende speedtests gedaan en daar haal ik 170-180 mbit.

Hij heeft een test gedraaid met dezelfde nzb via zijn Eweka abonnement en dan haal ik vlot 11,5 mb/s.
Weet iemand waarom ik de beloofde 120 mbit van cheapnews niet haal? Alle instellingen zijn goed en heb de verschillende poorten geprobeerd maar kom niet veel verder. Ik heb hun gemaild en wacht op antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Haal je met SSL-uit ook niet? Hier haal ik 5 MB , niet mijn max, dat is 6, met SSL-uit. SSL-aan = het 2 op de 3 x huilen met nog geen 2MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Sjah schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:55:
Haal je met SSL-uit ook niet? Hier haal ik 5 MB , niet mijn max, dat is 6, met SSL-uit. SSL-aan = het 2 op de 3 x huilen met nog geen 2MB.
Nee ook met SSL geprobeerd, geen succes. Echt het moment dat ik switch naar Eweka op zijn abo knalt de snelheid richting de 11,5-12 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Cheapnews is in het weekend gewoon traag. Ander dagen haal ik gewoon nette snelheden. Vrijdagavond, zaterdag en zondag kom ik ook niet verder dan 4a5 MB/s.

Ooit wel eens een ticket voor aangemaakt maar nooit iets uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Het zou schandalig zijn dat het uit maakt welke tijdstip van de week dat het is. Heb ook ticket aangemaakt maar vrees dat daar niet vele uit zal komen. Dan maar de overstap terug naar Eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Biatch schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:05:
Het zou schandalig zijn dat het uit maakt welke tijdstip van de week dat het is.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Dan zou er geen reden meer zijn om diverse snelheden aan te bieden om te downloaden. Wat heeft het voor nut om 120 aan te bieden als de max snelheid ergens rond de 40-50 ligt. Daarnaast lukt het andere aanbieders wel.
Mja goed andere reden heb ik ook niet. Maar ontopic: heeft iemand een mogelijke oplossing? Anders stap ik over naar Eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 07:23
nog meer gebruikers van astraweb met tegenvallende snelheden(1 a 2 MB/s) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:33
Biatch schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:35:
Dan zou er geen reden meer zijn om diverse snelheden aan te bieden om te downloaden. Wat heeft het voor nut om 120 aan te bieden als de max snelheid ergens rond de 40-50 ligt. Daarnaast lukt het andere aanbieders wel.
Mja goed andere reden heb ik ook niet. Maar ontopic: heeft iemand een mogelijke oplossing? Anders stap ik over naar Eweka
's Morgens tussen 6-11 uur haal ik de snelheid meestal wel, tenminste bij 'verse' posts. Als je iets wilt downloaden wat 1000 dagen of meer oud is, zakt hier de boel ook in, ongeacht het tijdstip. Overigens ben ik zeer tevreden met cheapnews, ik heb liever iets dat misschien wat langzamer binnendruppelt maar verder wel compleet is, dan supersnel maar onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Newsdemon heeft weer een leuke actie. Unlimted pakket nu tijdelijk voor 7,50 per maand.

http://www.newsgrouprevie...demon-special-coupon.html

[ Voor 17% gewijzigd door alwaysleft op 15-09-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

grun93 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:35:
[...]

's Morgens tussen 6-11 uur haal ik de snelheid meestal wel, tenminste bij 'verse' posts. Als je iets wilt downloaden wat 1000 dagen of meer oud is, zakt hier de boel ook in, ongeacht het tijdstip. Overigens ben ik zeer tevreden met cheapnews, ik heb liever iets dat misschien wat langzamer binnendruppelt maar verder wel compleet is, dan supersnel maar onvolledig.
En daarbij slinger je de download aan en zie je wel wanneer die binnen is, althans zo doe ik het. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
michelc85 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:11:
nog meer gebruikers van astraweb met tegenvallende snelheden(1 a 2 MB/s) ?
Nope, ik download nooit meer zonder VPN en dan haal ik redelijk hoge snelheden. Ik heb net nog twee films binnen getrokken met ruim 100 Mb/s. Ik download alleen niet zo heel veel meer door Netflix en omdat er weinig echt nieuws te krijgen is maar 's avonds kakt de snelheid nog weleens in en dan haal ik meestal nog wel rond de 25 á 30 Mb/s (volgens alt.binz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
MegaTronics schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:50:
[...]

En daarbij slinger je de download aan en zie je wel wanneer die binnen is, althans zo doe ik het. :)
Tja zo deed ik het voorheen ook maar werd daar inmiddels ook een beetje gek van. Ik vind het eigenlijk een manier van je klant belazeren. Als bedrijf diverse snelheden aanbieden maar vervolgens maakt het niet uit welke snelheid je kiest, de max die gehaald wordt is dan toch maar 50 mbit.
Ik heb de snelheid getest met dezelfde nzb maar dan via twee servers. Een cheapnews en een via eweka. Post was paar uur oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 14:44
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.
Hier ook last van, ook telkens problemen met authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08
Takedowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Voor de mensen die wat minder gebruik maken van Usenet is dit een mooie deal.

200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand. Netjes, bij Newsgroup Direct:

Een mooie actie voor de mensen zoals moi die niet teveel doen downloaden.

NewsgroupDirect 200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand, toch tenoeg voor 20 1080 P films per maand ;).

http://newsgroupdirect.co...bd6f-273a28f136-118524081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:37

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

alwaysleft schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:25:
Voor de mensen die wat minder gebruik maken van Usenet is dit een mooie deal.

200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand. Netjes, bij Newsgroup Direct:

Een mooie actie voor de mensen zoals moi die niet teveel doen downloaden.

NewsgroupDirect 200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand, toch tenoeg voor 20 1080 P films per maand ;).

http://newsgroupdirect.co...bd6f-273a28f136-118524081
Op zich leuke actie, alleen zul je die 20 films met par-files waarschijnlijk net niet halen. Is dit niet dezelfde server die eerder dit jaar dat gedoe had met die credit cards?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Ja. hier ook helaas.
Ook nog jaar vooruit betaald en nog 7 maand te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb vandaag nog gedownload maar geen problemen ondervonden. Downloaden jullie iets specifieks? Gebruiken jullie een 2e server er naast om de corrupte te bestanden nog goed binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zoek een newssite die ongeveer gemiddeld 1,5 megabit download met 4 connecties is genoeg, heb geen ssl nodig, maar dan hier de grote "drawback" ik wil geen betaalde server. Dat denk ik wel een beetje moeilijk, en ook een unlimited download limiet..

En ook zoek ik een indexer die nederlands series kan vinden zoals dokter deen en de wereld draait door, vooral dokter deen wil ik graag kunnen toevoegen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dan moet je maar even googlen en je wat meer verdiepen in usenet

[ Voor 38% gewijzigd door EWK op 16-09-2014 21:12 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
EWK schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:11:
Dan moet je maar even googlen en je wat meer verdiepen in usenet
Heb ik al zeker wel wat gedaan, maar weet iemand dan indexers voor dokter deen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Misschien moet je ook even de link in de topicwaarschuwing lezen :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
ow sorry, had het maar half gelezen en niet het deel van indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-05 01:40

TRaSH

koffie ?

thibautb schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:33:
Ik zoek een newssite die ongeveer gemiddeld 1,5 megabit download met 4 connecties is genoeg, heb geen ssl nodig, maar dan hier de grote "drawback" ik wil geen betaalde server. Dat denk ik wel een beetje moeilijk, en ook een unlimited download limiet..

En ook zoek ik een indexer die nederlands series kan vinden zoals dokter deen en de wereld draait door, vooral dokter deen wil ik graag kunnen toevoegen.

Bedankt!
XS Usenet 1Mbit Account (Gratis) maar je hebt maar 2 connecties meer dan genoeg voor die snelheid.

als indexer advies: mag ik daar niet teveel over zeggen,
maar er zijn niet echt specefieke nederlands series indexers ook omdat het animo niet erg hoog is om die dingen te posten.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
aouwe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:

Blijkbaar is dit dus het probleem met Sunny, gelukkig duurde mijn abbonement nog maar 1,5 maand, heb nu een Astraweb accountje afgesloten via deze aanbieding: http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html

Daar komt alles vlekkeloos binnen

Anoniem: 21889

Preau schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:36:
[...]

Blijkbaar is dit dus het probleem met Sunny, gelukkig duurde mijn abbonement nog maar 1,5 maand, heb nu een Astraweb accountje afgesloten via deze aanbieding: http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html

Bedankt voor het linkje! :> Zojuist besteld.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:37
met newsdemon krijg ik op t moment NIETS compleet binnen :|, iemand enig idee wat er aan de hand is?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:35
[...]

Super. Komt vlekkeloos binnen itt Sunny.
Ondersteunen ze ook SSL?

[edit]
Ja dus, gratis bij alle accounts. Staat alleen niet op de welkomst pagina.

• jacovn
Hmm tijd geleden bij Astra weg gegaan toen ze erg veel last hadden van incompletes. Dat was nog voor de DMCA perikelen. Toen naar supernews, XSnews en nu Sunny.
Nog geen last van incompletes gelukkig, maar ik probeer ook niet veel oude dingen, ben redelijk bij met wat ik wilde hebben inmiddels.
Wellicht is Astra goed om erbij te nemen voor de snelheid als KPN ooit nog mijn lijn upgrade.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:30

Meneer iCy

swarma

[...]

Bedankt voor het linkje.

Helaas na het accepten met paypal, kom je in het proces van het aanmaken van het account en kreeg daarna een foutmelding over dat paypal iets niet accept. Vreemde is dat ik wel een bevestiging heb gekregen voor een abbonement bij Astraweb.

Ticket aangemaakt en helaas afwachten :(

Edit: Het is nu natuurlijk nacht in Singepore :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 18-09-2014 19:35 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

je indexer ?
de content je zoekt ?
ik heb net even 100 GB gedownload zonder problemen

[ Voor 17% gewijzigd door TRaSH op 20-09-2014 12:31 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• thibautb
gisteren was mijn extremeusenet server nog op 2.7 mb/sec aan het gaan, nu doet ie maar 350 kb/sec dus veeeeel lager, wat zou er mis zijn gegaan? aan mijn internet snelheid ligt het niet heb hem opnieuw getest en de snelheid is nog steeds rond de 170Mb/sec, mijn plan van extremeusenet is ook niet data gecaped, en mijn internet plan zelf heeft ook geen datacap; Heb hem ook eens gewoon opnieuw verwijderd en dan toegevoegd, toch blijft het hetzelfde.

Zou ik iets per ongeluk verkeerd hebben gedaan???

[ Voor 10% gewijzigd door thibautb op 20-09-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist ook even gebruik gemaakt van de astraweb aanbieding. Woop! :)

Zocht nog een nieuwe provider nadat ik mijn eweka had laten verlopen (takedowns waren echt niet normaal meer, daar).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 06-05 16:10
Voor de mensen die praten over het feit dat ze geen last hebben van takedowns.. Wat download je? Want ik merk: films gaat voor het merendeel in mijn geval prima (als de poster geen gebruik gemaakt heeft van een te typische postnaam - zoals de complete naam van de film.. Zucht), evenals muziek, maar series zijn vaak echt een reden om de laatste tijd uit te wijken naar Torrents zelfs. Dit alles met Newsgroupdirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

series/films en muziek,
heb ik last van takdowns ?
ja soms,
maar vooral wat oudere releases.
alle recente spullen kan ik zonder problemen binnen krijgen.
goeie/verschillende indexers kan een hoop helpen.
en ja volledige film naam en aanmelden op spotnet vraagt om een snelle takedown
(dat van spotnet hebben we eens uitgetest met een spot zelfde film allebei hashed names de release van die op spotnet was vermeld was ondergaan door een DMCA en de release die we niet aangemeld hadden op spotnet maar alleen op de "gesloten" forum is nog steeds te downloaden)
maar is ook allemaal afhankelijk welk content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
In dat kader, vraag me af hoe het met games zit, hoor ik nooit iemand over klagen. Misschien omdat games leechen eigenlijk niet mag, dat je er niemand over hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sjah schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:05:
In dat kader, vraag me af hoe het met games zit, hoor ik nooit iemand over klagen. Misschien omdat games leechen eigenlijk niet mag, dat je er niemand over hoort?
Ik denk dat het meer met vraag heeft te maken.

Om via cracks of wat dan ook huidige games te spelen is tegenwoordig lastig. Denk aan Battlefield, call of duty en nog wat andere games van deze tijd. Dus dat word wel gekocht.

Daarnaast hoeveel mensen kijken er films VS spelen games? Films is populairder.

Takedowns op film richten is dus nuttiger je raakt meer mensen.

Of laatste optie film industrie betaald meer voor takedown acties te doen dan game industrie.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
Da_maniaC schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:58:
Zojuist ook even gebruik gemaakt van de astraweb aanbieding. Woop! :)
Same here. Erg ontevreden so far. Goed dat m'n Newshosting account ook nog actief is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/astra.jpg
Hoef denk ik niet uit te leggen vanaf welk punt in de grafiek Newshosting weer als default account aan stond :P
<nee, komt niet door te weinig threads of zo, vannacht kwam het wél, af en toe, met volle snelheid binnen>
<nu, paar uurtjes later, loopt ie ook weer met 10.8MB/sec. constant, wisselt dus heel erg blijkbaar>

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 22-09-2014 14:14 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Probeerde dit weekend wat "oude" films binnen te halen (onder andere Madagascar 3) om met m'n zoontje te gaan kijken. Heb verschillende versies (hd mkv bestanden) geprobeerd binnen te halen maar ze waren allemaal incompleet. De posts zijn tussen de 600 en 900 dagen oud. Gebruik al een paar jaar Supernews maar de laatste tijd lijkt het wel of oude bestanden helemaal niet meer kunnen worden binnengehaald terwijl Supernews wel 1000+ dagen retentie zegt te hebben. Zit nu te denken om over te stappen op een andere usenet provider. Ik lees hier op tweakers dat Astraweb wel compleet is voor wat betreft de oudere posts. Zie nu een mooie aanbieding voor 15 dollar per 2 mnd en dan geen downloadlimiet en snelheidslimiet (http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html). Alleen moet je dan met paypal betalen. Is dat dan alleen de eerste keer en daarna van je bankrekening of wordt er om de 2 maanden geld van paypal afgeschreven? En heeft iemand nog een ander alternatief (max 10 dollar per mnd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Koppel je paypal aan je bankrekening,
En je probleem is opgelost.
Dacht trouwens dat ze ook iDEAL hadden,
Maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:13
iemand ervaring met nextgen news?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
iCy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor het linkje.

Helaas na het accepten met paypal, kom je in het proces van het aanmaken van het account en kreeg daarna een foutmelding over dat paypal iets niet accept. Vreemde is dat ik wel een bevestiging heb gekregen voor een abbonement bij Astraweb.

Ticket aangemaakt en helaas afwachten :(

Edit: Het is nu natuurlijk nacht in Singepore :( :(
Hoe is dit bij jou afgelopen? Heb ook zojuist betaald en kon daarna ook geen account aanmaken..

Groeten,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toevallig gisteren bij hun geregistreerd en het gratis 4 GB trail block ingesteld. Aanmelding verloopt wat stroef, het kan enige tijd duren voordat je geactiveerd bent. Als je dan in de tussentijd, omdat je niets ontvangt, je wachtwoord maar eens een paar keer reset op de website heb je op een gegeven moment tig wachtwoorden waarvan er een de juiste is. :p Vandaar de tip om gewoon af te wachten. Verder nog niet gebruikt, het is een fill account en tot nu toe nog niet nodig gehad.

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/newsgroup4.png

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 23-09-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:24
Binnenkort krijg ik Telfort internet in plaats van Lijbrandt en hierbij verlies ik ook de gratis server die ik kreeg bij Lijbrandt. Deze server gebruikte ik alleen voor spots en ik vroeg me dus af of er een gratis alternatief is om alsnog spots binnen te kunnen halen (met spotnet, spotlite oid)?

• jacovn
Sunny usenet met ssl, 22,25 MB/sec
Sunny usenet zonder ssl 40-45 MB/sec

Lijken ze niet zo snelle front end processing te hebben als SSL zo een impact heeft (CPU was maar 15% aan mijn kant)

Supernews erbij genomen:
zonder ssl: 40 MB/sec

Supernews en Sunny samen: 48 MB/sec

Snelle conclusie: extra provider helpt me niet veel voor de snelheid, voor 4-8 MB/sec meer 7 euro per maand is niet echt lonend..

[ Voor 81% gewijzigd door jacovn op 24-09-2014 08:40 . Reden: supernews resultaten ]

• Sjah
Verzamel jij usenet-files, of usenet-servers.. ? :)

• jacovn
Als je wat ouder materiaal wilt moet je wel met fill servers werken..

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sjah schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:10:
[...]

Beide
jacovn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:54:
Als je wat ouder materiaal wilt moet je wel met fill servers werken..
En dit dus.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Ben ik de enige die veel last heeft van fake zooi op usenet? Of zit ik gewoon op de verkeerde indexers te zoeken? Ik gebruik nu de normale en meest bekende indexers maar die hebben of niks of heel veel fake materiaal.

Volgens de TR mag er geen URL van indexers behandeld worden, is het verzoek voor tips desnoods via DM wel toegestaan? Niet dat ik straks banhamers naar me toe gegooid krijg...

[ Voor 29% gewijzigd door Nox op 24-09-2014 23:05 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
NoxiuZ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:40:
Ben ik de enige die veel last heeft van fake zooi op usenet? Of zit ik gewoon op de verkeerde indexers te zoeken? Ik gebruik nu de normale en meest bekende indexers maar die hebben of niks of heel veel fake materiaal.
Tja wie zou dat toch doen :+

Misschien dezelfde die het shareaza&torrent netwerk ed. vervuilen.

De geschiedenis herhaalt zich......

[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 24-09-2014 23:07 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Ja, wie erachter zit lijkt mij wel duidelijk. Maar het wordt af en toe wel vervelend als je drie keer iets moet downloaden voor je het juiste te pakken hebt...

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
NoxiuZ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:07:
Ja, wie erachter zit lijkt mij wel duidelijk. Maar het wordt af en toe wel vervelend als je drie keer iets moet downloaden voor je het juiste te pakken hebt...
Ontmoedigen noemen ze dat,
Je zou ook bepaalde fake posters kunnen blokken, maar of dat een makkelijke blijvende oplossing is?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Anoniem: 588726

Zmokkie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
[...]

Hoe is dit bij jou afgelopen? Heb ook zojuist betaald en kon daarna ook geen account aanmaken..

Groeten,

Tim
Ik had hetzelfde probleem en heb hiervoor een ticket aangemaakt. Ik daarop de volgende reactie:

"Your payment is uncleared. Paypal takes up to 4 days to clear an echeck payment. You can login to your paypal account to check the status of your payment.

Please let us know by replying to this email when your payment has cleared so that we may go ahead and apply your credits. Do provide us with your preferred username as well
."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Supertip schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:10:
[...]

Ontmoedigen noemen ze dat,
Je zou ook bepaalde fake posters kunnen blokken, maar of dat een makkelijke blijvende oplossing is?
In de tijden dat NZB-matrix nog actief was werd dat ecosysteem goed onderhouden. Maar zij zijn er niet meer. Als iemand nog tips heeft mag diegene dat graag via DM afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Heb er eigenlijk zelden tot geen last van,
Gebruik ook nzbToMedia die heeft een optie om de file te checken op een fake post.
En die word dan geblokt door nzbdrone.
Zodat hij verder gaat zoeken naar een andere release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 19:26
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de gratis provider van Xennanews? Want kon er niet veel over vinden behalve de instellingen en dat het 750 dagen retentie zou hebben. Kijkend naar de specificaties lijkt het too good to be true, want het is gratis gecombineerd met no speed limit, ssl en zo'n lange retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Lijkt me prima als ik dat zo lees. Wat kan er mis gaan?
Xennanews 91.223.220.236 or test.xennanews.com 8 connections (can do 25 but I do 8 ) port 563 only! no user name or password needed. **Goes down occasionally but when it works it is great! Tracert goes to XSNews

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
EWK schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:56:

[...]
Ok bedankt voor snelle antwoord, dan gaat die mooi in het lijstje van backup providers. Ik heb geen idee wat er mis kon gaan, maar omdat het opzich fijne specificaties heeft en er niet veel over te vinden was twijfelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

EWK schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:56:

[...]
Sjah schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:10:
[...]

Mooi, nog een voor de verzameling. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 02:31
Iemand ervaring met Bitcoin betaling bij Newsdemon?

Ik heb vorige maand een Newsdemon (unlimited) account aangeschaft en betaald met Bitcoin. Nu na een maand kan ik niet meer verbinden met de newsserver (502 authentication denied). Het probleem is denk ik dat er geen automatische betaling heeft plaatsgevonden (geen idee of dat mogelijk is met Bitcoin) en ik ook geen nieuw verzoek tot betaling heb ontvangen.

Heb al contact opgenomen maar krijg vooralsnog geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb maar eens newsbin Pro geinstalleerd.
Nu met Astra en Sunny zie ik transfer rates over de 530 Mbps / 67 MBps
Schommelt wat tussen de 450-530 Mbps / 55-65 MBps
Dit is uiteraard de meter van Newsbin

Moest wel flink ram buffers verhogen, maar dit gaat beter dan newsleecher.

[ Voor 7% gewijzigd door jacovn op 26-09-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
jacovn schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:10:

Care to share the dirty details? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
ChunkCacheSize=1000
MemCacheLimit=2000

Ik zie de Chunk cache terug lopen naar 200/1000 soms, dus die lijkt al niet al te ruim te zijn.
Er is nu nog een 4GB ramdrive aangemaakt voor newsleecher, maar die ga ik maar een stuk kleiner maken, dan kan ik de buffers nog wat vergroten. Het is niet echt super gedocumenteerd, maar wel te vinden dat deze instellingen mogelijk zijn.

Die memcache limiet zou nu 2 GB moeten zijn volgens mij, die moet dan naar 4 of 6 GB dan kun je tot 1 GB files goed doen en als er nog wat partikels missen stopt de volgende file niet met download. Dit was in newsleecher een issue. Newsbin lijkt er minder moeite mee te hebben, maar dat ben ik nog aan het bekijken.

[ Voor 89% gewijzigd door jacovn op 26-09-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 02:31
Heisenbug schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:02:
Iemand ervaring met Bitcoin betaling bij Newsdemon?

Ik heb vorige maand een Newsdemon (unlimited) account aangeschaft en betaald met Bitcoin. Nu na een maand kan ik niet meer verbinden met de newsserver (502 authentication denied). Het probleem is denk ik dat er geen automatische betaling heeft plaatsgevonden (geen idee of dat mogelijk is met Bitcoin) en ik ook geen nieuw verzoek tot betaling heb ontvangen.

Heb al contact opgenomen maar krijg vooralsnog geen bericht terug.
Ik zie nu dat je in de Newsdemon members area de 'Recycle USENET Account' link moet gebruiken om een nieuwe betaling te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 23:37
jacovn schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:10:
Ik heb maar eens newsbin Pro geinstalleerd.
Nu met Astra en Sunny zie ik transfer rates over de 530 Mbps / 67 MBps
Schommelt wat tussen de 450-530 Mbps / 55-65 MBps
Dit is uiteraard de meter van Newsbin

Ik heb een 1000 Mbit verbinding
Ik heb 32 GB aan geheugen in me pc ik heb Newsbin ingesteld met deze waardes:
[Performance]
ChunkCacheSize=12500
MemCacheLimit=12500

Ik haal met Supernews+Tweak 970 Mbit Max van mijn verbinding.

Ik heb Newsleecher al jaren geleden de deur uit gedaan 200 Mbit trok die al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iemand anders sinds vandaag toevallig ook ineens meldingen mbt het SSL certificaat van astraweb in Spotlite? Ik blijft de melding krijgen bij het opstarten. :/

Mijn newsleecher verbind echter zonder problemen.
(Gebruik overigens niet te veel connecties... 8 bots om te downloaden in newsleecher...in spotlite kun je dit niet instellen volgens mij?).

Iemand anders hier ook last van?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

Vannacht voor het eerst meegemaakt dat Sickbeard (icm Hitnews) een serie niet compleet heeft binnen gehaald :(
Hoe groot hebben jullie het interval staan om te zoeken? Bij mij staat die op 30 minuten, wat me toch wel genoeg leek te zijn, tot vannacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Welke serie was het? Had geen moeite met ncisla en the blacklist. Heb m op 45 staan geloof ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:51
SickBeard staat bij mij op 60 minuten. NzbDrone weet ik niet; maar die afhankelijk van spotweb, die slechts 1x per uur bijgewerkt wordt met nieuwe spots. NZBMegesearcH

Zit bij easy usenet en heb nooit problemen.
Wel download ik meestal HDTV afleveringen en geen 720p hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 01-10-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
EWK schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:33:
Welke serie was het? Had geen moeite met ncisla en the blacklist. Heb m op 45 staan geloof ik.
Ik heb wel problemen met ncisla en ook met tbbt, ze missen allebei ongeveer 7 articles en zelfs met mijn 2 backup servers lukt het niet om ze te krijgen. Ze waren er dus vandaag snel bij

[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 30-09-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatste tijd veel problemen met sunnyusenet, altijd 12 draadjes gehad (90 mbit abbo) maar vaak dat er nu een paar authentication failed geven of connection rejected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Ik had alleen problemen met kasteel. Als zelfs Sickbeard niet meer feilloos werkt, wordt het steeds minder aantrekkelijk voor mij om usenet te blijven gebruiken :( Torrents zijn tegenwoordig toch veel beter ten opzichte van een aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:58
Pompi schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:45:
[...]

Ik heb wel problemen met ncisla en ook met tbbt, ze missen allebei ongeveer 7 articles en zelfs met mijn 2 backup servers lukt het niet om ze te krijgen. Ze waren er dus vandaag snel bij
Ik had precies hetzelfde vannacht, heb hem net maar op 15 min gezet.
Kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 17:40
Weet iemand toevallig of je bij nextgennews een account mag delen?
Dit kan ik zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 09:02
Sunny usenet is de laatste tijd echt ruk! Allemaal incompletes

Goeie alternatieven?

[ Voor 16% gewijzigd door wimpie007 op 30-09-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08
Gewoon takedowns, sneller zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-09-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Heb vanmiddag een trial account aangevraagd bij Cheapnews, en die haalt de aflevering wel zonder problemen binnen (zelfs nu nog). Misschien toch maar eens overstappen als mijn huidige abonnement afloopt bij Hitnews..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij ging ncisla ook fout, de rest ging wel goed. Het is bij mij voor het eerst dat het misgaat. Normaal haal ik alles wel binnen. Mijn interval staat op 60 minuten.

Ik had nog wel een goed bericht van Easyusenet:
Als u voor 1 oktober 2014 een abonnement afsluit of
verlengd, ontvangt u maar liefst 40% korting*!
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!