Hoi!
Account is nog actief volgens website.. dus dat zal het ook niet zijn.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Krijg bij ophalen van header via spotnet de melding:
502 reader.easyusenet.nl: Access denied to your node.
Werkte een uurtje of zo terug nog normaal.
Meerdere mensen dit probleem?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Werkt weer.mwoe schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:14:
Easyusenet:
Krijg bij ophalen van header via spotnet de melding:
502 reader.easyusenet.nl: Access denied to your node.
Werkte een uurtje of zo terug nog normaal.
Meerdere mensen dit probleem?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Totdat je niet meer met ideal kon betalen, toen ben ik maar overgestapt.
Dus hoe het nu is zou ik niet weten.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Gelukkig nog 40 euro korting door promocode summerdeal.
Wij gebruiker elk onze Supernews Unlimited als hoofd usenet account en sharen die Cheapnews Flat Ultimate.
Door beide accounts te gebruiken trekken we onze 150 Mbit internetverbinding vol.
En van DMCA hebben we weinig last voor de vele series dat we volgen.
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
Ben wel blij met Newshosting's eigen app, heb daar al wat dingen mee gevonden en binnen gehaald die mij op de (mij tot nu toe andere) bekende manieren niet gelukt waren.
Nickname does not reflect reality
Als je 60mbit hebt: prima. Ik heb het 100mbit abo en bestanden ouder dan ongeveer 100 dagen gaan sinds een tijdje op 50/60mbit. Daar betaal ik niet voor. Ben dus weer op zoek een andere newsserverlordsnow schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:16:
Ik zag dat Tweak ook een newsserver heeft. Wat is de ervaring hiermee? Ter vergelijking, in het verleden heb ik Eweka en Sunny geprobeerd.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Niet meer.Jim423 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:54:
Tweak heeft nog steeds geen iDeal toch?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Gratis usenet?
Wij hopen dat je met plezier gebruik maakt van je Sunny Usenet-pakket. Wij willen je er op wijzen dat je Sunny 10 pakket verloopt op 29 januari 2014. Na deze datum is het niet meer mogelijk om in te loggen op onze Usenetdienst.
Dilemma... verlengen? Heb de laatste tijd behoorlijk veel last van takedowns en vraag me af of bij andere providers ook zo erg is?
Ik denk dat je bij alle US backboned providers hier last van hebt en ik denk inmiddels bij de NL aanbieders dit ook te merken is.catchingfire schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:17:
Beste ....,
Wij hopen dat je met plezier gebruik maakt van je Sunny Usenet-pakket. Wij willen je er op wijzen dat je Sunny 10 pakket verloopt op 29 januari 2014. Na deze datum is het niet meer mogelijk om in te loggen op onze Usenetdienst.
Dilemma... verlengen? Heb de laatste tijd behoorlijk veel last van takedowns en vraag me af of bij andere providers ook zo erg is?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Grappig die van mij verloopt 25 jan. Ik had hem de vorige keer met een jaar verlengd. Denk dat ik voor die 65 euro (60mb) het maar weer doe. Aangezien ik redelijk vaak nieuw spul binnenhaal heb ik vrijwel nooit last van takedowns. Maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven.catchingfire schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:17:
Beste ....,
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zijn er nog andere alternatieven? Ik gebruikte tweaknews als fill server voor supernews.
Astraweb?B2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:59:
Ik zag gisteravond dat mijn tweaknews blockaccount opgebruikt was. Gezien dat je niet meer met iDeal kunt betalen probeerde ik het mijn creditcard. Ook daar werd de betaling twee keer geweigerd. Het lijkt alsof er iets aan de hand is?
Zijn er nog andere alternatieven? Ik gebruikte tweaknews als fill server voor supernews.
Is Cheapnews geen optie? Ook niet veel last van takedowns, boven de 1000+ dagen retentie en 59 Euro voor 1 jaar (mits je gebruik maakt van de promocode die al meer dan een jaar actief isSc0rPi0N schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:58:
[...]
Grappig die van mij verloopt 25 jan. Ik had hem de vorige keer met een jaar verlengd. Denk dat ik voor die 65 euro (60mb) het maar weer doe. Aangezien ik redelijk vaak nieuw spul binnenhaal heb ik vrijwel nooit last van takedowns. Maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven.
Vorig jaar januari voor het eerst geprobeerd direct met een jaar, gisteren weer verlengd voor een jaar.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Kan niet goed werken lijkt meyannickie111 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:15:
Iemand ooit gehoord van http://www.gigaflat.com/ ?
Gratis usenet?
Heb nu alweer een paar maanden Frugal Usenet. Alles komt binnen, alleen maar 1 jaar retentie als enige nadeel. 4 euro per maand slechtscatchingfire schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:18:
Maar is er een alternatief ander usenet dan Sunny Usenet, met enigszins vergelijkbare kosten waar je substantieel minder last hebt van takedowns? Heb momenteel een goedkoop 10mbit abo van een paar euro per maand omdat ik toch op m'n NAS download en het me niet zoveel boeit of ie 's nachts om 2 uur of om 4 uur klaar is met een download.
http://www.frugalusenet.com
Afgelopen maanden is zowat al me series offline gehaald dmv de wel befaamde 'Takedowns'
Zat altijd met plezier me series te trekken met 18 MB/sec .. maar
Word hier beetje moedeloos van, en zit nu sterk te overwegen over te stappen.
Want wat heb ik aan tig dagen retentie, wat ik niet eens meer binnen kan halen, als ik eens 2 wkn overdue ben.
Ik zoek wel een die betrouwbaar (Retentie en Stabiel) is, zit op 150 Mbit...en wil deze toch wel benutten.
Graag van jullie horen...welke payservers jullie aanraden.
Zat al te denken te kijken bij torrents, maar begreep dat daar ook na week ander half de seeders al pleite zijn.
Wat nu niet lukt zal dan waarschijnlijk ook niet lukken.
Niet in de zin van na die bv 1300 retentie natuurlijk, maar dat na gewoon 2 weken al de boel offline is gehaald.chucky666 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:02:
Bij andere kan je het dan ook niet meer binnenhalen hoor, als je 2 weken overdue bent.
Wat nu niet lukt zal dan waarschijnlijk ook niet lukken.
Had gehoopt dat er een server was die stuk minder snel/vaak gehoor geeft aan DMCA
Weet iemand de exacte voorwaarden van deze actie nog? Ik heb het helaas niet opgeslagen. ik zie dat ik nog 1gb heb, maar onder welke condities is mij geheel niet duidelijk.saharoen schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:55:
Misschien een tip voor de mensen die incompleet halen voor 1 cent extra servertot 1 gb
https://signup.easynews.com/special.php
Everything is better with Bluetooth
hahaha ik zag staan 174 pagina's ging mij iets te ver, had er stuk of 10 terug geskipt .Cartman! schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:50:
Dat is de meest gestelde vraag in het topic denk ik. Kort antwoord: het is er niet. Lang antwoord: lees topic
maar idd niet the whole topic....
die dit spel weer kan omdraaien. en het kat & muis spel weer kan beginne
Of zelf actie ondernemen, en zorgen dat je er de eerste dag al bij bent.Roberto538 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:14:
[...]
hahaha ik zag staan 174 pagina's ging mij iets te ver, had er stuk of 10 terug geskipt .
maar idd niet the whole topic..... ik zal geduldig moeten afwachten , tot er iemand weer iets verzint.
die dit spel weer kan omdraaien. en het kat & muis spel weer kan beginne
Sickbeard snort hier elke dag de afleveringen binnen, geen last van N&T, zelfs mijn KPN newsgroepen leveren alles netjes af.
Verder zorgen voor een goede indexer, die zijn database up to date houd ( al ben je daar te laat voor
Torrents komen en gaan, als ik een oudere serie zoek, krijg ik die gewoon binnen, soms met 10KB andere dagen met 6MB ... geduld is een schone zaak
[ Voor 92% gewijzigd door Lankman op 22-01-2014 18:41 ]
Je post zet me aan het denken dat de indexer daar inderdaad waarschijnlijk ook invloed op heeft...
Films is een groter probleem. Couchpotato vindt zelden goede films, dit is dus een kwestie van wat meer handwerk.
Enige nadeel van Tweaknews is dat port 443 niet werkt via SSL en dat mijn favoriete client 'Binreader' niet om kan gaan met de SSL van Tweaknews. Geeft wat geneuzel over de betrouwbaarheid van het certificaat. Gebruik nu dus nzbget op OSX, deze werkt prima via port 563.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Piektijden is inderdaad niet denderend. Op rustigere momenten haal ik 13MB/s.wimpie007 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:41:
Omdat ik veel incompletes had ivm takedowns Sunny niet verlengt en eerst trial Cheapnews gedaan, dat was echt goed want alles compleet. Alleen nu heb ik voor een half jaar het duurste flat fee abbo genomen maar nu is de snelheid om te janken! Ik hal tussen de 3-6mb/s terwijl ik met sunny gewoon 11.24 haalde! (Ik heb 100 glas)
Heb je ook de korting mee kunnen pakken? Ik betaal nu voor de 2e keer slechts 59 Euro voor een heel jaar, duurste abo.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb ook tweaknews icm sickbeard en CouchPotato. Heb bijna nooit problemen met het binnenhalen van series, sickbeard zoekt binnen het uur. Films gaan ook zoek, zolang ze recent zijn.Dannydekr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:45:
Ikzelf heb momenteel Tweaknews in combinatie met mijn NAS/Sickbeard. Omdat deze continu aanstaat en om de 15minuten zoekt, haal ik alle series compleet binnen (heb ook wat goede Newsnab providers die hier aan bijdragen vermoed ik).
Films is een groter probleem. Couchpotato vindt zelden goede films, dit is dus een kwestie van wat meer handwerk.
Enige nadeel van Tweaknews is dat port 443 niet werkt via SSL en dat mijn favoriete client 'Binreader' niet om kan gaan met de SSL van Tweaknews. Geeft wat geneuzel over de betrouwbaarheid van het certificaat. Gebruik nu dus nzbget op OSX, deze werkt prima via port 563.
Heb wel het idee dat tweaknews redelijk traag is met takedowns. Kan vaak ook nog wel naar een paar dagen dingen binnenhalen.
Af en toe is een oudere film of serie kapot, dan dus even handmatig zoeken.
Nee die code werkte niet op een of andere manier, die van twitter was verlopenSmarron schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:50:
[...]
Piektijden is inderdaad niet denderend. Op rustigere momenten haal ik 13MB/s.
Heb je ook de korting mee kunnen pakken? Ik betaal nu voor de 2e keer slechts 59 Euro voor een heel jaar, duurste abo.
Tweak=cheapnews toch?Cartman! schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:46:
Tweaknews was ook traag met de verbinding, ik kwam niet boven de 30mbit uit terwijl ik met Eweka altijd strak op 60mbit zit. Tweak heeft ook een waardeloze helpdesk, duurt heel lang voor een reply hebt en dan vragen ze weer om gegevens die ik al 3 keer heb gegeven, misselijke tent. Vervolgens ook niet met een oplossing komen maar enkel zeggen: je apparatuur is niet in orde. Daarom haal ik bij Eweka (en eerder Sunny) wel die 60mbit natuurlijk...
[ Voor 50% gewijzigd door wimpie007 op 23-01-2014 15:26 ]
Ik heb een 200Mbit UPC lijn liggen waar ik voorheen wel gewoon strak 25MB p/s haalde en nu niet meer.
Tweaknews geeft geen problemen en haalt een paar MB p/s.
Ik las in een topic op GoT van 2004 dat GN na 100GB download iemand had gecapt tot max 1 Mbit.
Dat heb ik nu ook heb 113GB gedownload en kom niet hoger uit dan 500KB p/s..
Heeft iemand met GN ook hier last van?
btw ik gebruik al jaren usenet en dit is me nog nooit overkomen.
Begin bijn aneiging te krijgen om GN de deur uit te doen voor Sunny Usenet
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Met Supernews geen last van, is ook Giganews (Giganews Servers) maar dan goedkoper.crzyhiphopazn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:10:
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik denk dat ze een beetje geweerd worden door betalingsproviders ofzo.. Ik heb zelf maar zo'n paysafecard genomen. Was iets duurder maar wel makkelijker dan handmatig overboeken.B2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:59:
Ik zag gisteravond dat mijn tweaknews blockaccount opgebruikt was. Gezien dat je niet meer met iDeal kunt betalen probeerde ik het mijn creditcard. Ook daar werd de betaling twee keer geweigerd. Het lijkt alsof er iets aan de hand is?
Ben er al achter waaraan het ligt.crzyhiphopazn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:10:
Sinds 2 dagen heb ik last bij Giganews dat ik niet hoger dan 500KB uit kom.
Ik heb een 200Mbit UPC lijn liggen waar ik voorheen wel gewoon strak 25MB p/s haalde en nu niet meer.
Ik las in een topic op GoT van 2004 dat GN na 100GB download iemand had gecapt tot max 1 Mbit.
Het ligt aan de DMCA takedowns die zorgen ervoor dat data bijna niet binnen te halen is met Sickbeard.

Andere data gaat wel met de juiste snelheid.
Jammer dat me pc 1,5 week uit de running was.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Zal wel een andere probleem zijn. Ik zit nu na 13 dagen al op 1057GB en download nog met 18MB/s met een 150Mbit Ziggo verbinding. Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de snelheid bij Giganews en zit er al +10 jaren. En ik download regelmatig meer dan 1TB in een maand.crzyhiphopazn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:10:
Sinds 2 dagen heb ik last bij Giganews dat ik niet hoger dan 500KB uit kom.
De snelheid is wel vaak iets lager als je takedowns download dan schommelt de snelheid vaak. Maar dan haal je niet zo'n lage snelheid die jij aangeeft.
Probeer anders eens te download met/zonder SSL en probeer eens of het met Giganews Accelerator beter gaat.
Of probeer eens met VPN je zal dan wel niet je max snelheid halen maar kijk eens of dat sneller gaat, misschien knijpt UPC je wel.
Giganews zit trouwens op 2000 dagen retentie
@Pepehv
Vorige week was ik nog een post van 930 oud aan het downloaden die bij Giganews incompleet was (takedown) toen had ik alleen Cheapnews even aangezet en toen haalde ik maar 3MB/s
Maar ik heb altijd Giganews op prioriteit 1 staan en Cheapnews op prioriteit 2. Giganews haalt dan het grootst deel binnen en Cheapnews download de kapotte blocken en dan haal ik bijna mijn max snelheid.
Kan op dit moment niet meer kijken wat ik haal omdat mijn jaar abo net is verlopen, Dit keer neem ik maar een 500GB block account omdat het jaar abo bij mij niet uit kon, ik was goedkoper uit met 2 x 500GB met de kortingscode.
Bij takedowns zijn er heel veel deeltjes achter elkaar die niet bestaan, dus je download kan prima tot zelfs een paar kb/sec zakken.
UPC mag je niet knijpen, netneutraliteit.
Datzelfde heb ik ook.......Heb al klacht gestuurd dat ik er vanaf wilPepehv schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:32:
Wat voor snelheden halen jullie bij Cheapnews? Ik haal max 5-6MB/sec waar 10-12 mogelijk zou moeten zijn...
nevermind, dat was voor wondernews, was een beetje in de war
[ Voor 30% gewijzigd door Saven op 28-01-2014 13:45 ]
Is bij mij nog niet zo erg voor gekomen. Net nog getest.SidewalkSuper schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:16:
Natuurlijk haal je als je takedowns downloadt wel zo'n lage snelheid, ieder deeltje dat ie probeert te downloaden die niet bestaat zal ervoor zorgen dat je een hik in de connectie hebt.
Bij takedowns zijn er heel veel deeltjes achter elkaar die niet bestaan, dus je download kan prima tot zelfs een paar kb/sec zakken.
UPC mag je niet knijpen, netneutraliteit.
Normaal is mijn snelheid stabiel rond de 18MB/s
Ben net een takedown aan het downloaden elke rar bestand is kapot en heeft 18 blocks per rar. Ik krijg er maar tussen de 2 en 7 binnen per rar bestand.
Mijn snelheid is nu tussen de 7MB/s en de 11MB/s (gemiddelde snelheid over 8 minuten is zelfs 10MB/s) dit met 50 connecties waarvan ongeveer de helft van de connecties een error aan geeft Article not found.De error switcht van de ene connectie naar de andere.
Sinds vandaag zie ik een vreemd fenomeen in mijn download client gebeuren:
Als ik een file probeer te downloaden springen de connecties op en neer op onderstaande actions/statussen:
Ik download met SSL optie aan.
Zodra ik de SSL optie uit zet dan worden de bestanden wel gedownload! Heeft iemand enig idee hoe dit weer gaat werken met SSL?
Tussen de volgende status blijft ie wisselen:

Ik heb een topic op het forum (http://www.newsleecher.co...e68b4024e80d50e8fedc618cd) van Newsleecher bekeken en daarin wordt beweerd dat ik de server opnieuw zou moeten opvoeren of de client opnieuw zou moeten installeren. Dit heb ik al geprobeerd op een schoon systeem.
Edit: Zojuist met Grabit getest, dit werkt zonder problemen....
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door demokert op 28-01-2014 21:07 . Reden: Toevoeging plaatje ]
Anoniem: 224360
SSL wijzigt hier niets aan
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 28-01-2014 21:21 ]
Ideaal systeem imho: gebruik al een hele tijd usenet samen met Sickbeard/Sabnzbd+/couchpotato.EJPostema schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:37:
[...]
Ik heb ook tweaknews icm sickbeard en CouchPotato. Heb bijna nooit problemen met het binnenhalen van series, sickbeard zoekt binnen het uur. Films gaan ook zoek, zolang ze recent zijn.
Heb wel het idee dat tweaknews redelijk traag is met takedowns. Kan vaak ook nog wel naar een paar dagen dingen binnenhalen.
Dit draai ik op de machine die het meeste aan is (mijn MBP) en dus komt alles lekker rap binnen en automatisch in de juiste map e.d. > slinger ik dan weer met de filesync van Forklift naar m'n NAS zodra ik die eens aanzet, met 100 MB/s is dat ook slechts een kwestie van een paar minuten.
Ideaal systeem, je hoeft er nauwelijks naar om te kijken en alles komt rap na release binnen dus geen gezeur met na zoveel tijd er net naast grijpen. Voor zaken die ouder zijn vind ik het geen probleem om even een torrentje te pakken inderdaad
Ik let bij usenet daarom niet meer zo op retentie, meer op speed/service/prijs. Zit nu alweer een tijdje bij Sunny (deel unlimited account met een vriend) en dat bevalt prima.
[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 29-01-2014 10:16 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dit is bij mij ook de reden dat ik die providers altijd per maand doe ..RobbyTown schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:30:
Spijt dat ik met sinterklaas 1 jaar Eweka heb gepakt. Spots van nog geen 12 uur oud werken al niet meer.
Nu loopt Eweka deze week af, en ben ik een trial begonnen bij Pure Usenet.
Eens zien hoe deze zich weerhoudt.
Want ik volg vooral nieuwe series, en daarbij zijn afleveringen na 1 uur plaatsen al niet meer te downloaden soms.
Nu ook Pure aan het testen. Eweka en pure heb je alle 2 nodig. Nu al regelmatig meegemaakt pure heeft niet alles, eweka heeft het dan wel. Eweka heeft niet pure weer wel.CRXDelSol schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:39:
[...]
Dit is bij mij ook de reden dat ik die providers altijd per maand doe ..
Nu loopt Eweka deze week af, en ben ik een trial begonnen bij Pure Usenet.
Eens zien hoe deze zich weerhoudt.
Want ik volg vooral nieuwe series, en daarbij zijn afleveringen na 1 uur plaatsen al niet meer te downloaden soms.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik heb het juist paar weken geleden met een jaar verlengd omdat ik zo weinig takedowns ervaar bij Sunnyicegodd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:07:
na 1 jaar + ben ik maar gestopt met sunny, teveel takedown.
Sunny werkt ook hier erg goed. Weinig last van takedowns.sverzijl schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:42:
[...]
Ik heb het juist paar weken geleden met een jaar verlengd omdat ik zo weinig takedowns ervaar bij Sunny
Laatst nog de laatste aflevering geprobeerd binnen te halen van een groene pijltjesschieter. Bij Sunny nooit geen problemen maar nu bij Highwinds ging het al niet meer. Erg vervelend als je een serie hebt die je volgt.
Over de snelheid klaag ik nu niet meer zo. Mijn verbinding (60Mb) zit op max 7Mb/s down en dat haal ik met veel bestanden met Highwinds ook nog gewoon. Misschien toch vanavond maar eens Sunny maar verlengen. Vorige jaar verlengd met een jaar en ook echt een jaar geen problemen gehad. Alles wat ik wilde binnenhalen haalde ik ook binnen zonder problemen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
http://xsnews.nl/valentijn €15 euro voor 90 dagen (unlimited pakket)
yabnews. 35% korting Met de code: LOVE2014
easyusenet. 30% korting met de code: HART
Die van xsnews is nog wel aantrekkelijk i.m.o.
Tot 01-03-2014 ontvangt u maar liefst 30% korting op ALLE abonnementen die
u aankoopt of verlengt, door middel van het invoeren van de couponcode:
VALENTINE
Aangezien ik mijn sunny nog niet heb verlengd lijkt het me een goede deal (44 euro voor een jaar)
Maar wat zijn de ervaringen ?
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
easyusenet, powernews en usenetxl gebruiken allemaal hetzelfde formulier en dezelfde bank'provider' (mollie) zo te zien...Sjah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:20:
Blijkbaar zijn er wat servers een en dezelfde? 2 jaar terug of 1 jaar.... was er ook zo een (nieuwsjaars?) mailing, meen dat dat 50% was.
Enfin ik ben het zoeken en kijken beu en heb omdat ik nooi klachten heb maar mijn Sunny verlengd met 1 jaar. (kost me netto 4,63 per maand voor een 60MB verbinding) Aangezien mijn verbinding niet hoger is dan 60Mb heeft het ook geen zin on unlimited (test/actie)abo's af te nemen want die zijn duurder dan wat ik nu betaal.
[ Voor 43% gewijzigd door Frostbite op 12-02-2014 14:09 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
En hoe zijn de ervaringen met Mollie, iemand die allang de bovenstaande providers heeft. Vooral usenetXL 1 jaar lang voor 44 euro ( 60 mbit pakket) is geen geldSc0rPi0N schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:43:
[...]
easyusenet, powernews en usenetxl gebruiken allemaal hetzelfde formulier en dezelfde bank'provider' (mollie) zo te zien...
Enfin ik ben het zoeken en kijken beu en heb omdat ik nooi klachten heb maar mijn Sunny verlengd met 1 jaar. (kost me netto 4,63 per maand voor een 60MB verbinding) Aangezien mijn verbinding niet hoger is dan 60Mb heeft het ook geen zin on unlimited (test/actie)abo's af te nemen want die zijn duurder dan wat ik nu betaal.
Wie weet het?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Astraweb is een goede club, heb nu al ruim 3 jaar een pakket bij hun en geen problemen gehad tot nu toe.alwaysleft schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:43:
Mensen met Astraweb hier? Onbeperkte snelheid voor 5,50 per maand. Ook een ''koopje'': http://www.newsgroupreviews.com/astraweb-special.html
Ik combineer Astraweb met i-telligent, Astraweb is een block account van 1GB en i-telligent een normaal pakket.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Dank, die toch maar eens overwegen als Frugal Usenet afloopt. Alhoewel ik er ook tevreden over benSm0k3r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:24:
[...]
Astraweb is een goede club, heb nu al ruim 3 jaar een pakket bij hun en geen problemen gehad tot nu toe.
Ik combineer Astraweb met i-telligent, Astraweb is een block account van 1GB en i-telligent een normaal pakket.
Hij klappert hier enorm tussen 0 (!!) MB/s en max 3/4 MB/s.wimpie007 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:19:
[...]
Datzelfde heb ik ook.......Heb al klacht gestuurd dat ik er vanaf wil
Qua takedowns ben ik wel te spreken over cheapnews. Maar de laatste week is het niet echt bruikbaar gebleken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Was er in het verleden wel tevreden over.
Zijn dat toevallig dezelfde servers als supernews ? Daar had ik net last van verbindingsproblemen. Nu lijkt et weer te werken.Wildfire schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:56:
Iemand anders problemen met Giganews? Kan geen verbinding maken met de newsservers, terwijl ik bv. met Tweaknews wel kan verbinden.
Niet dat ik weet.Fatal Mind schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:03:
[...]
Zijn dat toevallig dezelfde servers als supernews ? Daar had ik net last van verbindingsproblemen. Nu lijkt et weer te werken.
Merkte het probleem op nadat ik net met Avira bezig was geweest, dus legde in eerste instantie de schuld daar -- alhoewel ik enkel de Antivirus Suite heb, niet de Internet Security Suite. M'n firewall is dus gewoon de Windows firewall.
Maar na een uninstall van Avira nog steeds geen connectie mogelijk met Giganews. Niet op de gewone poort voor Usenet, maar ook niet via SSL. Een andere newsserver, Tweaknews, kan ik daarentegen gewoon benaderen dus een firewall issue kan het niet zijn -- dan zou geen enkele newsserver het doen.
Jammer genoeg hebben ze bij Giganews geen statusmeldingen op de site dus dat schiet niet echt op.
-- Edit: lijkt nu weer te werken, net nadat ik toevallig Spotnet in de uitzonderingenlijst van de Windows firewall heb gezet. Newsbin Pro doet het daarna ook weer, maar die stond al in de uitzonderingenlijst. Lijkt er dus op dat de storing toevallig net begon toen ik met Avira had zitten kloten en toevallig net voorbij was nadat ik in de uitzonderingenlijst van de Windows firewall bezig was. Prima timing zeg
-- Edit #2: ah, nu soms wel en soms niet. Ze zijn dus bezig bij Giganews zo te zien.
[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 25-02-2014 22:15 ]
Zo te zien toch een link, zie ook http://www.newsgroupservers.net/supernewsWildfire schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:08:
[...]
Niet dat ik weet.
Merkte het probleem op nadat ik net met Avira bezig was geweest, dus legde in eerste instantie de schuld daar -- alhoewel ik enkel de Antivirus Suite heb, niet de Internet Security Suite. M'n firewall is dus gewoon de Windows firewall.
Maar na een uninstall van Avira nog steeds geen connectie mogelijk met Giganews. Niet op de gewone poort voor Usenet, maar ook niet via SSL. Een andere newsserver, Tweaknews, kan ik daarentegen gewoon benaderen dus een firewall issue kan het niet zijn -- dan zou geen enkele newsserver het doen.
Jammer genoeg hebben ze bij Giganews geen statusmeldingen op de site dus dat schiet niet echt op.
-- Edit: lijkt nu weer te werken, net nadat ik toevallig Spotnet in de uitzonderingenlijst van de Windows firewall heb gezet. Newsbin Pro doet het daarna ook weer, maar die stond al in de uitzonderingenlijst. Lijkt er dus op dat de storing toevallig net begon toen ik met Avira had zitten kloten en toevallig net voorbij was nadat ik in de uitzonderingenlijst van de Windows firewall bezig was. Prima timing zeg
-- Edit #2: ah, nu soms wel en soms niet. Ze zijn dus bezig bij Giganews zo te zien.
Anoniem: 32279
Met cheapnews.eu (59 euro voor een jaar met zo'n code die op de website ergens staat) is het mij al 2 keer gelukt wel een seizoen op bluray mee te pakken. Dus als je last van takedowns hebt is dit een handige keuze momenteel. Uiteindelijk verdwijnt het ook bij cheapnews, maar je hebt wat extra dagen.
Ik krijg net een mailtje dat het eerste jaar er bijna opzit en dat ik kan verlengen, maar zo te zien moet ik dan het tweede jaar de volle prijs betalen. Ik twijfel een beetje om op next te drukken voordat ik me ergens aan verbind en er geen pagina meer komt waarop je de promocode kunt invullen. Ik zou natuurlijk een compleet nieuw account kunnen aanmaken maar dan zijn de betaalgegevens wel exact hetzelfde.
Overigens ben ik zeer tevreden over cheapnews.
Bedankt!Bandicoot schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:18:
Je kunt gewoon op upgrade en dan volgende klikken. Daar krijg je de kans om de kortingscode in te vullen.
Nu, als ik een bandwith converter moet geloven, komt 30Mbps overeen met 3,75 MB/s. Maar als ik dus via Spotnet m'n snelheid controleer, begint ie bij een download op 3,5 MB/s en valt snel(3-4 seconden) naar beneden en blijft stabiel rond de 2,7-2,8 MB/s.
Dit is een stuk lager dan 30Mbps--> 3,75 MB/s. Vanwaar dat downloads wel op 3,5MB/s beginnen maar naar beneden vallen ?
ps. Via speedtest krijg ik download snelheid van 34 Mbps.
Heb je alle threads benut, meestal (altijd?) lukt de maximum snelheid pas met veel zo niet alle threads.SpireQ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:00:
Ik download m'n spul al meer dan een jaar met een payserver. Zit nu bij Sunny en heb net van 20Mbps naar 30 Mbps geupgrade.
Nu, als ik een bandwith converter moet geloven, komt 30Mbps overeen met 3,75 MB/s. Maar als ik dus via Spotnet m'n snelheid controleer, begint ie bij een download op 3,5 MB/s en valt snel(3-4 seconden) naar beneden en blijft stabiel rond de 2,7-2,8 MB/s.
Dit is een stuk lager dan 30Mbps--> 3,75 MB/s. Vanwaar dat downloads wel op 3,5MB/s beginnen maar naar beneden vallen ?
ps. Via speedtest krijg ik download snelheid van 34 Mbps.
Overigens zie ik dat terugvallen in snelheid ook altijd, lijkt me een soort overschatting van de snelheid als er nog niet zoveel gedownload is(?)
Ben blij dat ik toch weer verlengd heb. Via mijn provider ging het toch vaak niet goed of kreeg ik niets binnen. Nu klasseloos alles aanklikken en alles komt prima binnen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Benut 'gewoon' de max aantal threads (10). Jammer dat de werkelijke snelheid toch een stuk lager ligt dan wat mijn internet snelheid (~34-38Mbps) en dus ook het pakket (30Mbps) aankunnen.witteveder schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Heb je alle threads benut, meestal (altijd?) lukt de maximum snelheid pas met veel zo niet alle threads.
Overigens zie ik dat terugvallen in snelheid ook altijd, lijkt me een soort overschatting van de snelheid als er nog niet zoveel gedownload is(?)
http://newsgroupdirect.co...bd6f-5356a95e84-118524081
EU servers niet gevonden, en ja is een super aanbieding. Krijg goede recensies deze usenet provider.Sjah schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:48:
Is dat zo een heftig goeie server dan, dat die normaal zo aan de prijs is? En hebben ze wel EU-servers?
http://www.newsgroupdirect.com/help/network-status.phpalwaysleft schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:15:
EU servers niet gevonden
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
http://usenetreviewz.com/newsgroupdirect-review/
Ze horen wel bij Highwinds. Dus de take-downs zullen wel snel zijn. Ik denk dat ik gewoon wat heen en weer blijf pendelen tussen Sunny en Easy (ik heb tenslottee maar 20Mb ADSL) dan ben ik voor €23,- per 6 maanden wel klaar.
Niet telefonisch bereikbaar trage response. Ik zit nu al meer dan een maand te wachten op een terugbetaling van 54 euro! ga maar eens met mijn rechtsbijstand kijken wat ik meer kan bereiken. Allemaal smoesjes. Nu was het zogenaamd weer hun INGbank die de vertraging had opgelopen. Zou de 27e zijn overgemaakt....
NOT!
Je zou denken dat er toch goede Aziatische of Russische usenetservers moeten zijn.
Ook van de N&T lijkt het erop dat het minder vaak gebeurt bij hun maar goed das mijn ervaring ,de boel die ik hebben wil en erop staat krijg ik gewoon binnen.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Ook hier alleen maar positieve ervaringen met Astraweb. Ik koop echter een aantal GB's (geen abonnement; de laatste keer was in april 2012: 1000GB voor $50; nu nog de helft over) die pas worden verbruikt als op newszilla (de newsserver van XS4All) betreffende 'articles' niet meer beschikbaar zijn. Sinds 2003 heb ik daar op deze manier $300 aan uitgegevenalwaysleft schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:19:
[...]
Dank, die toch maar eens overwegen als Frugal Usenet afloopt. Alhoewel ik er ook tevreden over ben
En m.b.t. N&T: ik zie vaak reacties van mensen die klagen dat bestanden niet beschikbaar zijn vanwege N&T. Ik geloof niet in N&T: zelfs jaren na zo'n reactie, zijn die bestanden nog prima te downloaden....
Dit topic is gesloten.
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!