|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Bij 60 MBIT, heb je 40 lijntje, meerder ip's ondersteund en de kosten zijn maar 7,50 per maand. Rententie is ook prima, en ik haal alles compleet binnen.
Helaas valt ook Usenetserver ten prooi aan de takedowns, ik heb deze zelf ook ruim 18 maanden als major server draaien. Als je er snel genoeg bij bent dan lukt het prima, maar na 24 uur is het meeste toch alweer verdwenen, zeker als dit "onbeschermd" op Usenet is gezet.WeAreLegion schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:25:
Ik heb nu paar dagen usenetserver en moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben (maar gebruik van de special via ruudburger). Tot nu toe alles nog binnen gehaald wat er klaar staat elke avond.
Testing, one, two ...
Elke provider heeft last van takedowns tegenwoordig, daar ontkom je niet aan. Maar ik scan om de 10 minuten dus dan werkt het prima.hardware-lover schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:27:
[...]
Helaas valt ook Usenetserver ten prooi aan de takedowns, ik heb deze zelf ook ruim 18 maanden als major server draaien. Als je er snel genoeg bij bent dan lukt het prima, maar na 24 uur is het meeste toch alweer verdwenen, zeker als dit "onbeschermd" op Usenet is gezet.
Iemand een idee welke dat wel zou moeten doen of gaat er iets anders mis?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
2 verschillende usenet providers nemen?Damian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:26:
Hmm leuk, heb nu UPC 200mbit, maar volgens mij is er geen provider die dat een beetje ondersteund. XsNews zou unlimited moeten zij, maar komt maar tot 120mbit ongeveer, SunnyUsenet zelfde verhaal.
of zoals ik je abbo terugzetten en minder betalen
Bij Sunny haal ik wel de 200mbit die ik van UPC krijg, geen problemenDamian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:26:
Hmm leuk, heb nu UPC 200mbit, maar volgens mij is er geen provider die dat een beetje ondersteund. XsNews zou unlimited moeten zij, maar komt maar tot 120mbit ongeveer, SunnyUsenet zelfde verhaal.
Maar een van de plus-punten van deze provider was natuurlijk de zo complete en zeer grote retentie, en daar is weinig meer van over na enige tijd als het "opschonen" zo door blijft gaan. Als ik alleen maar van Usenet zou halen wat uren geleden geplaatst is dan zou ik enkel met de Ziggo server al kunnen volstaan. Dat deze geen volle snelheid geeft doet er dan niet zo toe, het duurt alleen wat langer voordat het binnen is. Ik verwacht dat de betaalde news-providers met een of ander alternatief gaan komen, zo niet, dan voorzie ik een sombere toekomst voor dit soort commerciële diensten. Mogelijk zijn er al goede alternatieven (providers) die zich niets aantrekken van de take-down opdrachten en zo'n opdracht daartoe gewoon naast zich neer leggen.WeAreLegion schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
Elke provider heeft last van takedowns tegenwoordig, daar ontkom je niet aan. Maar ik scan om de 10 minuten dus dan werkt het prima.
Testing, one, two ...
Nou ja denk niet dat ze veel kunnen doen aan takedowns als ze uberhaupt door willen gaan met hun bedrijfsvoering want is het wel snel over voor ze. Maar goed ik downloaden gister iets van 1200 dagen oud een serie en die kwam ook prima binnen met 11mb/s het ligt echt aan welke serie het is of hij last van takedownshardware-lover schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:52:
[...]
Maar een van de plus-punten van deze provider was natuurlijk de zo complete en zeer grote retentie, en daar is weinig meer van over na enige tijd als het "opschonen" zo door blijft gaan. Als ik alleen maar van Usenet zou halen wat uren geleden geplaatst is dan zou ik enkel met de Ziggo server al kunnen volstaan. Dat deze geen volle snelheid geeft doet er dan niet zo toe, het duurt alleen wat langer voordat het binnen is. Ik verwacht dat de betaalde news-providers met een of ander alternatief gaan komen, zo niet, dan voorzie ik een sombere toekomst voor dit soort commerciële diensten. Mogelijk zijn er al goede alternatieven (providers) die zich niets aantrekken van de take-down opdrachten en zo'n opdracht daartoe gewoon naast zich neer leggen.
Welke client gebruik je? Heb het vermoeden dat het daar ook nog wel eens aan kan liggen. Ik gebruik newsleecher en die zeurt ook de hele tijd dat ie de download queue moet pauseren omdat hij het 1 en ander niet bij kan houden. Ik gok niet dat het aan de machine zelf ligt. 15k SAS schijven op een Dell PERC raid controller...Nielsopweg schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
Bij Sunny haal ik wel de 200mbit die ik van UPC krijg, geen problemen
Met R&E aan of uit? Hoeveel threads? Anders is wellicht jouw cpu de bottleneck?Damian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:42:
[...]
Welke client gebruik je? Heb het vermoeden dat het daar ook nog wel eens aan kan liggen. Ik gebruik newsleecher en die zeurt ook de hele tijd dat ie de download queue moet pauseren omdat hij het 1 en ander niet bij kan houden. Ik gok niet dat het aan de machine zelf ligt. 15k SAS schijven op een Dell PERC raid controller...
R&E staat aan, 20 threads. CPU is een Xeon DP5050 3.0Ghz, zou die echt de bottleneck kunnen zijn?Azqi schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:51:
[...]
Met R&E aan of uit? Hoeveel threads? Anders is wellicht jouw cpu de bottleneck?
Newsleecher 'quickpart' maar effectief op 1 core volgens mij. Dan is 20 threads veel met een volle queue. Ik gebruik zelf 8 threads op mijn primary newsserver met mijn 4670k om die reden.Damian schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:12:
[...]
R&E staat aan, 20 threads. CPU is een Xeon DP5050 3.0Ghz, zou die echt de bottleneck kunnen zijn?
Zet anders R&E tijdelijk ff uit, ter test. Of alleen R aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 26-10-2013 20:33 ]
Nu na meer dan een jaar kan ik nog steeds alles downloaden via Astraweb zonder een rekening gekregen te hebben... Iemand hier die daar ook ervaring mee heeft?
Weet je zeker dat je abbo maar voor 1 jaar is?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
komt wel vaker voor bij astraweb, er zijn mensen waar het dan nog lang blijft werken, dus met wat gelukWard191 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 07:54:
Iemand hier die daar ook ervaring mee heeft?
Hoe kan het dan. Iets van 1134 dagen oud. gewoon echte naam ik bij eweka wel goed binnen krijg en supernews niet. Dit is niet bij 1 item maar al bij meerdere. Hieruit kan ik opmaken dat supernews toch net iets minder is dan ewekaWeAreLegion schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
Elke provider heeft last van takedowns tegenwoordig, daar ontkom je niet aan. Maar ik scan om de 10 minuten dus dan werkt het prima.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Had het omgekeerde, te vroeg het account afgesloten. Via een ticket is dit toen hersteld en later weer verlengt met een jaar. Kan het zijn dat er automatisch iets is afgeschreven van je rekening? In de abbo overeenkomst staat vaak in kleine lettertjes een clausule over dit soort dingen. Is doodnormaal in de US., maar niet gebruikelijk bij ons. Heb in het verleden veel gedonder gehad met een abbo bij GiGaNews , die elke keer wat van mijn rekening afschreef, erg irritant.Ward191 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 07:54:
Ik heb sinds vorig jaar augustus een 1 jarig unlimited abonnement bij Astraweb en die betaald met ideal.
Nu na meer dan een jaar kan ik nog steeds alles downloaden via Astraweb zonder een rekening gekregen te hebben... Iemand hier die daar ook ervaring mee heeft?
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ja ik. Ik heb nog zo'n half jaar "gratis" Astraweb gehad voordat mijn account op non-actief werd gezet. Ik ben daarna overgestapt naar Usenetserver waar ik mijn huidige abonnement heb lopen.Ward191 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 07:54:
Ik heb sinds vorig jaar augustus een 1 jarig unlimited abonnement bij Astraweb en die betaald met ideal.
Testing, one, two ...
Nee er is juist niks afgeschreven omdat ik met ideal de eerste keer betaald heb.BazerK schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:47:
[...]
Had het omgekeerde, te vroeg het account afgesloten. Via een ticket is dit toen hersteld en later weer verlengt met een jaar. Kan het zijn dat er automatisch iets is afgeschreven van je rekening? In de abbo overeenkomst staat vaak in kleine lettertjes een clausule over dit soort dingen. Is doodnormaal in de US., maar niet gebruikelijk bij ons. Heb in het verleden veel gedonder gehad met een abbo bij GiGaNews , die elke keer wat van mijn rekening afschreef, erg irritant.
Ik zal net als Hardware-lover wel aankijken hoelang het duurt voor dat ze hem stop zetten
Verwijderd
Dat wil niks zeggen, Supernews maakt er een automatische incasso van als je de eerste keer met iDeal hebt betaald. Naar mijn weten doet Astraweb dit niet.Ward191 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 06:14:
[...]
Nee er is juist niks afgeschreven omdat ik met ideal de eerste keer betaald heb.
Ik zal net als Hardware-lover wel aankijken hoelang het duurt voor dat ze hem stop zetten
Edit: zo te zien ijlt Ziggo een beetje na met de takedowns want ook daar is het bepaalde aanbod al verdwenen na enkele uren. Snelheid zakt dan van 30mbps naar 0mbps en dan houd het op.
Nope, voor Usenet moet ik toch omkijken naar een alternatief ben ik bang.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 31-10-2013 15:53 ]
Testing, one, two ...
Heb ook een maand Netflix getest maar het aanbod is echt beperkt, alles waar ik naar zocht was er niet. Mooi systeem maar niet mijn smaak qua aanbod, erg jammer.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
UPC box reset, iMac reset, alle settings gechecked.. helaas blijf op 3MB/s
Gaat er een belletje rinkelen bij iemand? Of is UPC weer aan het knijpen geslagen..
update - fijn.. de speedtest van UPC doet 120mbit. Maar alle andere die ik probeer dus maar 30mbit. Maar eens bellen morgen, heeft dus niets met Sunny te maken
[ Voor 15% gewijzigd door Krull op 03-11-2013 23:22 ]
Niets aan de hand. Dat werkt prima. Zelf getest. Geen idee hoe hun checken maar op je nieuwe locatie ben je maar met 1 ip online en de oude niet terug. Dus hierbij zien ze ander ip gekregen of verwisseld van provider.YaYo86 schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:44:
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dynamische provider IP's icm Supernews? Ik ga volgende week verhuizen en krijg dus een andere provider met een ander IP, UPC in dit geval. Ik dacht te hebben gelezen dat UPC dynamische IP adressen uitdeelt. Hoe gaat Supernews hier mee om? Mag dit? Kunnen ze me bannen?
Verder stuurt upc dynamisch uit. Alleen heb dik 2 jaar 1 en dezelfde gehad. Pas bij verwisseling van router krijg je een nieuwe.
[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 03-11-2013 22:41 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
De reden dat ze het echter nog dynamisch noemen, is omdat wanneer ze besluiten jouw toch een nieuwe lease te geven vanwege werkzaamheden of een ander modem bijvoorbeeld, je niet zomaar kunt gaan zeuren dat je jouw oude IP-adres terug wilt. Want deze is 'dynamisch'. Verder dus niets om je zorgen over te maken
Het is echt bizar hoeveel er beschadigd zijn. Heb een poosje geen gebruik gemaakt van hun dienst, maar ik heb nu al 3 verschillende downloads geprobeerd van dezelfde aflevering, maar alle drie zijn ze niet te herstellen.
Zoek in dit topic eens op DMCA. Dat beantwoordt jouw vragen.Avenger84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:31:
Hebben andere tweaknews klanten ook last van beschadigde bestanden?
Het is echt bizar hoeveel er beschadigd zijn. Heb een poosje geen gebruik gemaakt van hun dienst, maar ik heb nu al 3 verschillende downloads geprobeerd van dezelfde aflevering, maar alle drie zijn ze niet te herstellen.
Ik heb hier geen last van, ik download het meestal direct als het uit is. Als er iets 180 dagen opstaat en als ik het dan nog moet downloaden staat er het meestal niet meer op ...Avenger84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:31:
Hebben andere tweaknews klanten ook last van beschadigde bestanden?
Maar goed, heeft iemand voor advies voor me. Overstappen of die 1,50 euro extra maar voor lief nemen?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik heb een paar maanden Giganews geprobeerd.kevinl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:15:
Iemand hier die Giganews heeft?
Het tweede abo genomen en dat beviel prima op zich, alleen is het nogal duur vergeleken met andere aanbieders.
Wel 50% korting gehad een poos omdat ze vaak aanbiedingen doen om klanten te behouden.
Nu over op Sunny usenet, pakket 10, kost geen fluit en werkt prima.
En die snelheid boeit mij nooit zo, als het maar binnen komt.
Verwijderd
ik heb jaren giganews gehad, maar zit nu bij supernews, een dochter van giganews en dat bevalt goed. Naast supernews (met de jaaraanbieding voor 65 euro) heb ik ook een abonnement op cheapnews. Die combi is erg fijn, wel luxe voor velen hier, maar als je veel series download vang je veel minder vaak bot door de takedowns omdat ze elkaar prima aanvullen.kevinl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:15:
Is geen probleem; gewoon inloggen en dan je subscription cancellen, laatste termijn maak je gewoon af, daarna vervalt je toegang en de betaling.kevinl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:17:
Ik wil graag giganews proberen. Maar weet niet of het makkelijk is om van ze af te komen. Je moet met creditcard betalen.
Vaak wel leuke aanbiedingen als je weer af wilt melden
Jaivo-nl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:06:
Is Supernews niet gewoon Giganews (soort Telfort-KPN vergelijking)?
Hoi!
Weet iemand nog een goeie provider die hier geen last van heeft? Want ik denk er bijna over om weer terug te gaan op torrents.
dan weet je dat elke usenet provider er uit eindelijk gehoor aan moet geven.
enige oplossing op tijd erbij wezen,
en posters die encrypte namen gebruiken die niet op spotnet verklikt worden.
maar tot nu toe krijg ik alles binnen wat ik wil van usenet ook dingen die een paar dagen/weken geleden gespot zijn.
heb alleen wat moeite met een aflevering die 1200+ dagen oud is.
maar via torrent krijg ik hem ook niet binnen geen seeders.
nu weet ik waarom ik gestopt ben met torrents.
teveel afhankelijk van andere
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Exactomundo, voor wat betreft de populairdere bestanden die niet versleuteld zijn (en dat deed men toen nog nauwelijks)kevinl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:28:
Dus providers als Giganews met 1900 dagen retentie hebben dus geen waarde meer?
Eigenlijk raar dat hier nog niemand op in springt. Ik snap dat bijna alle providers gebruik maken van dezelfde netwerken. Maar een volledig nieuwe opzetten hoeft toch niet zo heel veel te kosten? Retentie is namelijk nutteloos tegenwoordig. Dus een retentie van circa 2 maanden is wel voldoende.kevinl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:28:
Dus providers als Giganews met 1900 dagen retentie hebben dus geen waarde meer?
Dit drukt de kosten aanzienlijk en kan je een goede prijsvechter worden imho.
Het grote publiek zal er natuurlijk niet op in gaan, maar heel tweakers zal wel overstappen. (zeker als er geen takedowns zijn)
Zo wilde ik een paar afleveringen binnenhalen van een serie (nieuw seizoen, paar weken bezig) en kon al de eerste en tweede aflevering niet meer volledig binnenhalen. Ze zitten nu aan aflevering 6 of 7 dacht ik.
Dus heeft het voor sommige films/ series geen zin om zoveel retentie hebben als je ze niet eens compleet binnen kan halen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Frugal doet dat, volgens mij.EJPostema schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:27:
[...]
Eigenlijk raar dat hier nog niemand op in springt. Ik snap dat bijna alle providers gebruik maken van dezelfde netwerken. Maar een volledig nieuwe opzetten hoeft toch niet zo heel veel te kosten? Retentie is namelijk nutteloos tegenwoordig. Dus een retentie van circa 2 maanden is wel voldoende.
Het grote publiek zal er natuurlijk niet op in gaan, maar heel tweakers zal wel overstappen. (zeker als er geen takedowns zijn)
Hoe is de ervaring met Frugal qua snelheden en beschikbaarheid?
"Most Usenet service providers are based in the USA (Office/business location as well as the actual servers) and so are subject to American legislation which includes the US DMCA take-down rules. In the Unites States, Usenet providers have the official statute of Common Carriers (Operate as a telecommunications service) which gives them legal immunity: they are not responsible for the content existing on the network. However, they are required to remove a file within 48 if the DMCA requests them to do so for X reasons. All USA providers have to comply with DMCA takedowns.
But Usenet is a decentralised network so they are other existing servers based in Europe, for the most part located in Holland. As long as the servers are in Holland ( = Netherlands = NL) and the head office is registered outside of the States, they are known as Dutch USPs. If either of the above is located in the US then the provider must follow American legislation.
In Holland, the DMCA does not exist (non dmca usenet), but there is something similar. Euro Usenet providers have their own version. It's called: NTD Gedragscode (NOTD: Notice and Take Down). An USP like TweakNews or XSnews (Strictly Dutch based Usenet) follow a Notice & Takedown Procedure that is very similar to the DMCA takedown notice. Even “offshore” servers located in Curacao, like XLNed (Back-end Usenet Provider: EuroAccess) has its own notice-and-takedown policy !. Les demandes DMCA sont beaucoup plus importantes que celles du NOTD. Voilà pourquoi on trouve beaucoup de fichiers chez un fournisseur Usenet NL par rapport à un fournisseur Usenet US.
In final every USP must respect the laws of the country (or international law) in which it is based."
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik gebruik usenet heel anders dan jullie, heb ook totaal geen last van takedowns (maar ik download ook geen films).EJPostema schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:27:
Retentie is namelijk nutteloos tegenwoordig. Dus een retentie van circa 2 maanden is wel voldoende.
Je kan niet stellen dat retentie nutteloos is. Het is wellicht nutteloos geworden voor jouw gebruik, maar voor bijvoorbeeld stripboeken e.d. is een grote retentie nog steeds erg fijn.
Zelf download ik nog wel wat tv series, maar dan heb je meer aan 2 verschillende usenet aanbieders ieder op een ander stuk van het netwerk die elkaar aanvullen dan aan een provider met 1900 dagen retentie. Het is helaas nu wel nodig na te denken wat je ermee wilt, de goede tijd van een jaar en meer terug dat retentie gewoon downloaden betekend is er inderdaad helaas niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 19:11 ]
Ik heb denk ik al een jaartje of meer Giganews Diamond, vooral voor de unlimited speed (500Mbit down hier). Het is prijzig maar ik ben er op zich vrij tevreden mee. Alleen de laatste paar maanden heb ik wel veel last van de DMCA-takedowns, eigenlijk voornamelijk bij tv-series.kevinl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:15:
Mede daarom wil ik wel eens gaan rondkijken binnenkort, de unlimited speed is voor mij wel een vereiste dus het gaat voor mij tussen de volgende providers:
* Supernews (dochter van Giganews dus heeft w.s. net zoveel / precies dezelfde problemen met DMCA-takedowns?)
* BinTube
* NewsDemon
* UsenetServer
Volgens mij is er geen enkele die op dit moment onder de takedowns uitkomt, ook geen provider die niet in bovenstaand lijstje staat. Als dat wel zo zou zijn dan zou deze de laatste tijd aardig wat nieuwe klanten gekregen hebben is mijn verwachting.MM- schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:03:
[...]
Ik heb denk ik al een jaartje of meer Giganews Diamond, vooral voor de unlimited speed (500Mbit down hier). Het is prijzig maar ik ben er op zich vrij tevreden mee. Alleen de laatste paar maanden heb ik wel veel last van de DMCA-takedowns, eigenlijk voornamelijk bij tv-series.
Mede daarom wil ik wel eens gaan rondkijken binnenkort, de unlimited speed is voor mij wel een vereiste dus het gaat voor mij tussen de volgende providers:
* Supernews (dochter van Giganews dus heeft w.s. net zoveel / precies dezelfde problemen met DMCA-takedowns?)
* BinTube
* NewsDemon
* UsenetServer
Testing, one, two ...
Cheapnews.eu is dan eventueel een alternatief, maar bedenk je wel dat die kwaliteit wel minder is dan XLned (ik spreek uit ervaring, voor mijn overstap naar Cheapnews had ik ook XLned). Zo heb je meer lijntjes nodig dan bij XLned om jouw maximale snelheid te behalen. Ze hebben ook 900 dagen retentie en account sharing. Mijn abo verloopt bijna, dus ik begin al wel weer rond te kijken voor een alternatief.Freshnub schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:58:
Momenteel zit ik bij XLned met een vriend en delen we een abo. (dit is toegestaan) 120mbit download 900 dagen retentie dacht ik voor € 90 per jaar. Ik zit nu al drie jaar bij XLned en vroeg mij af of er wellicht betere alternatieven zijn. (goedkoper, ook account delen, goede retentie). Ik heb zelf al gezocht, maar zie nergens het delen van een account terug komen bij andere providers, en dat is wel een pre.
Beetje irritant wellicht, maar zo zorgen ze er wel voor dat het langer duurt eer de post offline is gehaald door DMCA. Of jij moet binnen 20 minuten een download binnen hebben...Blisterin_Bull schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:47:
Members van bepaalde fora posten tv series dan ook onder rare onherkenbare namen. Beetje irritant om bij een paar van zulk soort sites aan te sluiten, maar als dat je niet erg vind kan je alsnog zo aan je meuk komen.
Niks of niemand komt onder DMCA-takedowns uit, verdiep je eens in die wet die Amerika daarvoor heeft aangenomen. Je kan een DMCA-takedown aanvragen op het moment dat je jouw eigen copyrighted materiaal (films, series, muziek of afbeeldingen bijvoorbeeld) elders (illegaal) gehost ziet worden, zonder jouw toestemming. Vervolgens moet je aan kunnen tonen dat jij de copyright holder bent (of uit naam van de copyright holder handelt).MM- schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:03:
Ik heb denk ik al een jaartje of meer Giganews Diamond, vooral voor de unlimited speed (500Mbit down hier). Het is prijzig maar ik ben er op zich vrij tevreden mee. Alleen de laatste paar maanden heb ik wel veel last van de DMCA-takedowns, eigenlijk voornamelijk bij tv-series.
* BinTube
* NewsDemon
* UsenetServer
Bij materiaal als films, series en muziek is het dus van belang om er simpelweg op tijd bij te zijn en te zoeken naar goede releases of releasegroups. Als de files unencrypted op usenet staan, kan je er donder op zeggen dat het 20 minuten later al (geautomatiseerd) verwijderd is mbv een DMCA-takedown. Zoek dus juist encrypted filenames op en je hebt een veel grotere kans dat je de inhoud krijgt die je zoekt.
[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 20-11-2013 22:03 ]
Thanks was deze nog niet tegenkomen en dit wordt em dan ook. Haal normaal volle snelheid op XLned, maar heb op twitter een kortingscode gevonden: cheapflat48 (nog 24 uur geldig) waarbij het snelste cheapnews account € 50 kost ipv de gebruikelijke € 99. Iets mindere snelheid (volgens jou), maar wel account sharing en dezelfde retentie, zijn wat mij betreft dat verschil van € 40 met Xlned wel waard. Dank!CptChaos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:20:
[...]
Cheapnews.eu is dan eventueel een alternatief, maar bedenk je wel dat die kwaliteit wel minder is dan XLned (ik spreek uit ervaring, voor mijn overstap naar Cheapnews had ik ook XLned). Zo heb je meer lijntjes nodig dan bij XLned om jouw maximale snelheid te behalen. Ze hebben ook 900 dagen retentie en account sharing. Mijn abo verloopt bijna, dus ik begin al wel weer rond te kijken voor een alternatief.
[...]
Ik denk dat je me anders opvat: 120 megabit snelheid hebben ze wel, dat is het duurste abo.Freshnub schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:09:
Thanks was deze nog niet tegenkomen en dit wordt em dan ook. Haal normaal volle snelheid op XLned, maar heb op twitter een kortingscode gevonden: cheapflat48 (nog 24 uur geldig) waarbij het snelste cheapnews account € 50 kost ipv de gebruikelijke € 99. Iets mindere snelheid (volgens jou), maar wel account sharing en dezelfde retentie, zijn wat mij betreft dat verschil van € 40 met Xlned wel waard. Dank!
Maar je hebt er méér lijnen voor nodig om het te halen. Als jullie drie dus tegelijk volle snelheid willen hebben, moet ik je teleurstellen, dat ga je niet redden. Ik heb er zelf namelijk al 10 lijnen (en je hebt er geloof ik maar 12) voor nodig.
Dat is opzich geen probleem, voor die prijs neem ik wel genoegen met zo nu en dan mindere snelheid. Nu doen we het zo dat we ieder het maximaal aantal lijnen gebruiken als slechts 1 van ons download. (wat meestal het geval is) En op momenten dat we perse alle drie willen downloaden, dan delen we. Maar meestal download ik op de meest rare tijdstippen (dus stoor ik de anderen niet) en met 120mbit ben ik binnen no time klaar.CptChaos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:13:
[...]
Ik denk dat je me anders opvat: 120 megabit snelheid hebben ze wel, dat is het duurste abo.
Maar je hebt er méér lijnen voor nodig om het te halen. Als jullie drie dus tegelijk volle snelheid willen hebben, moet ik je teleurstellen, dat ga je niet redden. Ik heb er zelf namelijk al 10 lijnen (en je hebt er geloof ik maar 12) voor nodig.
Dan laat ik het verder aan jou. Momenteel lijken ze echter wel een storing te hebben, downloaden (een Windows VM van mij) doet ie hier sinds afgelopen nacht tussen 01:00u en 02:00u al niet meer. (Mijn Spotweb (een Linux VM van mij) is vannacht om 01:00u voor het laatst geupdate en ik check elk uur.)Freshnub schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:20:
Dat is opzich geen probleem, voor die prijs neem ik wel genoegen met zo nu en dan mindere snelheid. Nu doen we het zo dat we ieder het maximaal aantal lijnen gebruiken als slechts 1 van ons download. (wat meestal het geval is) En op momenten dat we perse alle drie willen downloaden, dan delen we. Maar meestal download ik op de meest rare tijdstippen (dus stoor ik de anderen niet) en met 120mbit ben ik binnen no time klaar.
EDIT:
Het is al even opgelost, Cheapnews had idd een hick-up.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2013 01:08 ]
Verwijderd
Ik was een fervent usenet downloader, de laatste tijd een stuk minder.
Linkjes naar index-sites zijn niet gewenst
ik merkte een paar weken gelden dat hd films groter dan 10gig niet meer downloaden. Ik dacht zal wel tijdelijk probleem bij usenetserver zijn.
Maar tot op heden lukt het mij niet hd of x264 films te downloaden als ze groter zijn dan 10gb.
Vandaag eens een testabbo geprobeerd van snelnl maar ook daar hetzelfde probleem. 6/7gb gaat goed en snel. Grotere films helemaal niet. Deze films staan meestal in a.b.hdtv.x264.
Ik zit bij ziggo. Heeft iemand van jullie dit probleem ook?
EJ
[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 23-11-2013 14:05 ]
Edit: ja dus, maar nu nog prijs-aantrekkelijk, zit nu toch weer aan die 180 voor 18 € te denken bij Astra.
[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 23-11-2013 10:41 ]
Bij Sunny Usenet kost een 20Mbit pakket 3,79 euro per maand (geen datalimiet, accountsharing, 900+ dagen). Wanneer je voor langer afsluit wordt het nog goedkoper (per jaar is het 3,03 per maand). Bij andere providers als XLned of Cheapnews, Eweka etc zit je al gauw op minstens 6 a 7 euro in de maand, en dan vaak ook nog met beperkende voorwaarden (datalimiet, of geen accountsharing toegestaan).
Zal ik maar lekker bij Sunny Usenet blijven dan? Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2013 09:51 ]
Ik zit bij easyusenet omdat het goed is en goedkoopThinkPadd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:50:
https://www.easyusenet.nl/en/premiumselect
100 dagen voor 12,50
Ook nooit echt issues met downloade van series. Maar kan ook liggen aan de series
- Gebruik je het maximaal aantal verbindingen van 30? -> Ja
- Gebruik je de goede poort? -> Allemaal geprobeerd, altijd zelfde cap.
- Verwissel de software eens? -> Diverse geprobeerd, altijd zelfde cap.
- Je interne netwerk is vast niet snel genoeg -> Ik pomp intern files rond op gigabit
- Je provider capt je -> Ahja, daarom download ik met Eweka/Origin/Steam/willekeurige site wel op maximale snelheid
Ik kreeg continu een mail van een andere medewerker die me weer dezelfde vragen stuurde. Uiteindelijk hebben ze er een maand over gedaan om 4 mailtjes te beantwoorden zonder mijn vorige mails gelezen te hebben, wat een idioten. Aangezien ik bij Eweka wel de goede snelheid haal ga ik daar heen, met Tweak hoef ik niks meer te maken te hebben. Aantal collega's met hetzelfde probleem gaan er ook weg.
100/31 = 3,22. Dus iets meer dan 3 maand abbonement. Sunny Usenet is dan nogsteeds goedkoper (3,60 per maand voor 3 maanden dus 10,80. Ook heeft Sunny Usenet meer threads (10 vsslommer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:49:
[...]
Ik zit bij easyusenet omdat het goed is en goedkoop
https://www.easyusenet.nl/en/premiumselect
100 dagen voor 12,50
Ook nooit echt issues met downloade van series. Maar kan ook liggen aan de series
Niet om jouw keuze voor Easyusenet de grond in te boren ofzo hoor
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2013 23:16 ]
Zegt niks, en ja ik vind vergelijken ook wel leuk.ThinkPadd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:12:
[...]
100/31 = 3,22. Dus iets meer dan 3 maand abbonement. Sunny Usenet is dan nogsteeds goedkoper (3,60 per maand voor 3 maanden dus 10,80. Ook heeft Sunny Usenet meer threads (10 vs, en staan ze accountsharing toe (wel zo handig, aangezien ik het abbonement samen met m'n vriendin gebruik).
Niet om jouw keuze voor Easyusenet de grond in te boren ofzo hoorMaar vind het gewoon leuk om dingen te vergelijken.
Echter, sinds kort is mijn snelheid verhoogt naar 120mbit en mijn standaard abbo bij Eweka gaat maar tot de 50. Nu kun je bij Eweka ook naar een hogere snelheid, echter natuurlijk wel voor een hoger bedrag.
Nou ben ik dus op zoek naar een usenet provider waar je net zoals bij Eweka per maand kan bepalen of je gebruik wilt maken van de dienst of niet.
Het komt namelijk wel eens voor dat ik een periode niets nodig heb, dus dan betaal ik weer op het moment dat er behoefte aan is.
Ik heb al even zitten kijken bij Supernieuws echter, volgens mij zit je daar gelijk voor een jaar vast, en ze halen zelf wel even het geld van je rekening. ( en ik leg liever niet overal mijn portomonee neer )
Account sharing is voor mij niet interessant, dus of een provider dat heeft is voor mij niet interessant.
Op zich ben ik wel tevreden met Eweka, maar ik vraag me dus af of er providers zijn die én goedkoper zijn, en die hetzelfde gebruiksgemak bieden. ( qua betalen )
Nou kan ik natuurlijk alle voorgaande delen van dit topic gaan lezen, maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan adviseren
Eric, Signing off !!
[ Voor 30% gewijzigd door Coenen op 24-11-2013 10:28 ]
XLNed staat accountsharing toe. Wanneer je met 2 anderen dit deelt, dan kost het je per persoon (wanneer je een jaarabonnement afneemt) 2,50 per persoon per maandThinkPadd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:50:
Bij Sunny Usenet kost een 20Mbit pakket 3,79 euro per maand (geen datalimiet, accountsharing, 900+ dagen). Wanneer je voor langer afsluit wordt het nog goedkoper (per jaar is het 3,03 per maand). Bij andere providers als XLned of Cheapnews, Eweka etc zit je al gauw op minstens 6 a 7 euro in de maand, en dan vaak ook nog met beperkende voorwaarden (datalimiet, of geen accountsharing toegestaan).
Edit: en nú weer wel...
[ Voor 24% gewijzigd door stijnos1991 op 24-11-2013 17:23 ]
Ik zit bij een niet nader te noemen usenet provider, welke ik netjes elk jaar betaal samen met wat vrienden. Ik word echt spúúg en spúúgzat van al die takedowns. Het kost me klauwen met tijd en energie om überhaupt een fatsoenlijk filmpje oid te vinden.
Usenet was een mooi medium, doordat je betaald per maand voelt het tevens alsof het niet allemaal 100% illigaal is.
Usenet... het heeft z'n beste tijd gehad.
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Bij alle pakketten staat dat ik het mag delen maar niet met hoeveel personen.
Als je bij Eweka voor 90 dagen op je account hebt staan kun je voor dezelfde prijs hoge snelheid gebruiken. even aanvinken in je account en gaanEric H schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:36:
Zit nu al een paar jaar bij Eweka, en naar volle tevredenheid.
Echter, sinds kort is mijn snelheid verhoogt naar 120mbit en mijn standaard abbo bij Eweka gaat maar tot de 50. Nu kun je bij Eweka ook naar een hogere snelheid, echter natuurlijk wel voor een hoger bedrag.
Nou ben ik dus op zoek naar een usenet provider waar je net zoals bij Eweka per maand kan bepalen of je gebruik wilt maken van de dienst of niet.
Het komt namelijk wel eens voor dat ik een periode niets nodig heb, dus dan betaal ik weer op het moment dat er behoefte aan is.
Ik heb al even zitten kijken bij Supernieuws echter, volgens mij zit je daar gelijk voor een jaar vast, en ze halen zelf wel even het geld van je rekening. ( en ik leg liever niet overal mijn portomonee neer )
Account sharing is voor mij niet interessant, dus of een provider dat heeft is voor mij niet interessant.
Op zich ben ik wel tevreden met Eweka, maar ik vraag me dus af of er providers zijn die én goedkoper zijn, en die hetzelfde gebruiksgemak bieden. ( qua betalen )
Nou kan ik natuurlijk alle voorgaande delen van dit topic gaan lezen, maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan adviseren
http://eweka.nl/myeweka/i...php?p=support&i=faq&id=14
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
Gebruiken het in totaal met drie personen zonder problemen.
Die 6,99 kun je ook gewoon zo betalen.HenkEisDS schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:07:
Tip voor supernews gebruikers: stop je account en je krijgt een aanbod van €6.99 ipv €8.99 die je normaal zou betalen.
Google -> supernews 6.99 , dan eerste hit.
[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 28-11-2013 21:21 ]
Hoi!
Probeer eens in dit topic te zoeken op DMCA of Takedown. Iedereen heeft er last van en heeft weinig met de grote van bestanden te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:32:
ok ik heb een probleem waar ik al een paar weken tegen aan loop.
Ik was een fervent usenet downloader, de laatste tijd een stuk minder.
[mbr]Linkjes naar index-sites zijn niet gewenst[/mbr]
ik merkte een paar weken gelden dat hd films groter dan 10gig niet meer downloaden. Ik dacht zal wel tijdelijk probleem bij usenetserver zijn.
Maar tot op heden lukt het mij niet hd of x264 films te downloaden als ze groter zijn dan 10gb.
Vandaag eens een testabbo geprobeerd van snelnl maar ook daar hetzelfde probleem. 6/7gb gaat goed en snel. Grotere films helemaal niet. Deze films staan meestal in a.b.hdtv.x264.
Ik zit bij ziggo. Heeft iemand van jullie dit probleem ook?
EJ
Zit zelf ook bij Ziggo maak er eigenlijk bijna geen gebruik meer van.
Enige alternatief is terug naar Torrents? Of lid worden bij een Fanclub en hopen dat zij encrypted gaan posten?
Hoe pakken de meeste dat hier op? Gewoon elk half uur zoeken op Usenet en alles automatisch laten downloaden?
HenkEisDS schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:07:
Tip voor supernews gebruikers: stop je account en je krijgt een aanbod van €6.99 ipv €8.99 die je normaal zou betalen.
Inderdaad de Superspecial; en als je het dan ook nog aandurft om per jaar €69,- te betalen,
betaal je uiteindelijk maar €5.75 per maand.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Daar is Giganews ook sterk in, stop en je krijgt gelijk een aanbieding voor hetzelfde voor minder of een duurder abo voor de helft o.i.d.HenkEisDS schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:07:
- Unlimited downloads
- Uncapped speeds
- 1933 dagen retentie
Na het doorlopen van de benodigde gegevens kom je uit op een betaalpagina van $95 helaas. Wellicht is de deal alweer voorbij?CptChaos schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:58:
Via de website van Couch Potato achter een aabieding gekomen; $59,99 per jaar
Werkt wel bij Newshosting.com dus
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2013 16:42 ]
Nickname does not reflect reality
éénmalig $60,- voor één jaar, daarna ieder jaar het "normale" tarief.ivo-nl schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:29:
Interessante aanbieding $60 per jaar, ik heb nu SuperNews, beetje vergelijkbaar?
Testing, one, two ...
klikkerdekliklawkexarib schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:07:
Momenteel is het waardeloos om te kunnen downloaden via Xs4all newsgroepen. Alles is incomplete. Hebben misschien meer gebruikers hier last van?
Testing, one, two ...
Het is dat ik m'n IPv6 niet meer lekker aan de gang krijg, anders was ik het blijven doen.
Verwijderd
je kan elk jaar gewoon die aanbieding gebruiken...hardware-lover schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:52:
éénmalig $60,- voor één jaar, daarna ieder jaar het "normale" tarief.
al die aanbiedingen van usenet providers komen al jaar en dag voorbij... sterker nog, de pagina's van de aanbiedingen verwijderen ze vaak niet eens, kerstaanbiedingen kan je in maart nog afsluiten en ga zo maar door.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 10:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!