Giganews (en Supernews) zijn de laatste maanden bagger (En ik vrees dat dat ook niet meer goed komt voor oude posts). Ik ben bezig met het downloaden van 100-den nzb's die ik de afgelopen jaren heb verzameld, en zowel Supernews als Giganews (niet verwonderlijk natuurlijk) hebben werkelijk bijna niets meer compleet.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:04:
Die retentie heb je dus niet veel aan zo te horen.
Nou twijfel ik ook een beetje aan de 'scores' die ik binnen haal als ik naar de laatste 4 downloads in m'n history kijk. Is het normaal dat er zoveel ontbreekt?
453 dagen - 2 articles were missing
264 dagen - 2209 articles were missing
862 dagen - 1226 articles were missing
996 dagen - 1242 articles were missing
2 jaar geleden gebruikte ik Giganews icm AltBinz voor dezelfde media en daar had ik zelden corrupte downloads. Toen haalde ik m'n nzbs nog van nzbmatrix.com en tegenwoordig van Binsearch, Nzbindex, NzbX en NZBClub. Zou 't eventueel daar nog aan kunnen liggen?
Het gaat om allerlei soorten files, en het ligt niet aan DMCVA. Via DMCA is vaak meer dan de helft weg, en dat is hier niet het geval. En vrijwel alle incomplete articles zijn via Astraweb of Blocknews nog wel beschikbaar. Als ik Giga- of Supernews als hoofdserver instel, krijg ik iedere minuut wel een paar meldingen van ontbrekende articles, terwijl ik dat met bv. Astraweb bijna alleen maar krijg in het geval van takedowns
Niet dat Giga- of Supernews daardoor helemaal onbruikbaar is geworden, want vaak zijn de bestanden nog wel te repareren, maar zonder backupserver moet-ie dat bij vrijwel iedere nzb-collectie doen, veel vaker dan bv. bij Astraweb als hoofdserver. Wel jammer want met name Giganews heeft hier meer dan 10 jaar probleemloos gewerkt, met zeer zelden incompletes, die bovendien vrijwel altijd te repareren waren.
Het ligt natuurlijk aan wat je download, maar de sterk toegenomen incompleetheid sinds begin dit jaar is uitermate opvallend. Overigens download ik alles, behalve series