Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:04:
Die retentie heb je dus niet veel aan zo te horen. :/
Nou twijfel ik ook een beetje aan de 'scores' die ik binnen haal als ik naar de laatste 4 downloads in m'n history kijk. Is het normaal dat er zoveel ontbreekt?

453 dagen - 2 articles were missing
264 dagen - 2209 articles were missing
862 dagen - 1226 articles were missing
996 dagen - 1242 articles were missing

2 jaar geleden gebruikte ik Giganews icm AltBinz voor dezelfde media en daar had ik zelden corrupte downloads. Toen haalde ik m'n nzbs nog van nzbmatrix.com en tegenwoordig van Binsearch, Nzbindex, NzbX en NZBClub. Zou 't eventueel daar nog aan kunnen liggen?
Giganews (en Supernews) zijn de laatste maanden bagger (En ik vrees dat dat ook niet meer goed komt voor oude posts). Ik ben bezig met het downloaden van 100-den nzb's die ik de afgelopen jaren heb verzameld, en zowel Supernews als Giganews (niet verwonderlijk natuurlijk) hebben werkelijk bijna niets meer compleet.

Het gaat om allerlei soorten files, en het ligt niet aan DMCVA. Via DMCA is vaak meer dan de helft weg, en dat is hier niet het geval. En vrijwel alle incomplete articles zijn via Astraweb of Blocknews nog wel beschikbaar. Als ik Giga- of Supernews als hoofdserver instel, krijg ik iedere minuut wel een paar meldingen van ontbrekende articles, terwijl ik dat met bv. Astraweb bijna alleen maar krijg in het geval van takedowns

Niet dat Giga- of Supernews daardoor helemaal onbruikbaar is geworden, want vaak zijn de bestanden nog wel te repareren, maar zonder backupserver moet-ie dat bij vrijwel iedere nzb-collectie doen, veel vaker dan bv. bij Astraweb als hoofdserver. Wel jammer want met name Giganews heeft hier meer dan 10 jaar probleemloos gewerkt, met zeer zelden incompletes, die bovendien vrijwel altijd te repareren waren.

Het ligt natuurlijk aan wat je download, maar de sterk toegenomen incompleetheid sinds begin dit jaar is uitermate opvallend. Overigens download ik alles, behalve series ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Bedankt voor de toelichting! :) Ik heb meteen maar even een account bij Sunny aangemaakt, verschilt qua prijs wel erg veel van Ggiganews wanneer je unlimited GBs nodig hebt. Ik wist ook niet dat het er zo slecht voor stond met Giganews, vroeger had je aan die ene provider genoeg voor >95% slagingskans. Heb dit weekend echter 180GB aan onbruikbare data door de Recylce Bin gespoeld.

Ik heb meteen een gefaalde download opnieuw gestart, ben erg benieuwd of het em nu wel gaat lukken. :P En anders ga ik de combinatie Astraweb-Sunny proberen, samen nog altijd goedkoper dan Giganews. Wel balen dat UPC op z'n gat ligt. Zat effectief altijd stabiel op de 3.1MB/s maar afgelopen maand zijn de hoogste pieken niet boven de 1.3MB/s uitgekomen. En dan hier lezen hoe 5MB/s langzaam is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor het downloaden van headers voor m'n Newznab server gebruik ik een blockaccount bij Astraweb. Vroeger waren headers gratis, tegenwoordig moet je er voor betalen. Alleen heb ik 1 of 2 wkn geleden het kleinste block data gekocht en vanochtend was deze al op. Verder heb ik, als het goed is, verder niks gedownload bij Astraweb. Dus vanochtend maar weer een nieuw block gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:43:
Zat effectief altijd stabiel op de 3.1MB/s maar afgelopen maand zijn de hoogste pieken niet boven de 1.3MB/s uitgekomen. En dan hier lezen hoe 5MB/s langzaam is. ;(
5MB vind ik ook niet langzaam...maar ik heb 5Mb van Sunny dat is effectief ongeveer 1/10e van die snelheid ;)
Die snelheid is niet van belang voor me. Het gaat me er om dat het een andere tier one server is dan Frugal en Astra.

http://www.usenetforyou.com/en/usenet-reseller.html

Als het bij de upload is misgegaan, dan zal niemand het compleet hebben. Maar als het is mis gegaan bij de sync tussen de 'hoofdservers' dan kunnen ze allemaal wel ander stukjes missen.
Voorbeeld: Alle servers missen random 20% van iets. Met 10% par is dat niet te repareren. Gebruik je 2 servers dan is de kans niemand een bepaalt stukje heeft 0.2*0.2 en dat is 4%, je compleetheid ging van 80% bij één server naar 96% bij twee servers. Dat is met het grootste gemak te repareren met 10% par blokken. Zelfs al zijn die ook weer voor 20% beschadigd. (Maar bij dit systeem zullen ook die maar 4% schade hebben) Met een derde er bij wordt het nog mooier. Maar dan loop je weer een grotere kans dat er eigenlijk twee precies hetzelfde hebben en dat dus de derde alleen afwijkt. Maar slechter wordt het niet van een derde server.

Je kan je dus permitteren om hele goedkope en relatief slechte servers te gebruiken. Ze vangen elkaar wel op.

Zoals ik het heb ingericht heb ik tot 300 dagen maximale compleetheid van 3 verschillende tier one servers, en maximale (unlimited) snelheid. Na 300 dagen heb ik niet echt meer maximale snelheid maar wel nog twee servers. En pas na 900 dagen zakt de compleetheid naar die van Astra alleen.
En als ik echt haast heb kan ik buiten die 300 dagen ook Astra er echt bij schakelen en niet alleen als fill server gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 15-06-2013 10:25 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus als ik het goed begrijp is supernews op dit moment niet meer ok?
Was twee jaar geleden overgestapt van Astraweb naar Supernews omdat Astra toen slecht was.
Kan nu weer terug dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hjs schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:12:
Was twee jaar geleden overgestapt van Astraweb naar Supernews omdat Astra toen slecht was.
Kan nu weer terug dus ;)
Of je blijft bij supernews en neemt er een block accountje van astraweb of een ander erbij ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:44:

Stel ik download een bestand van 8.0GB dan haalt ie alsnog (lijkt) 7.9GB binnen, probeert 't te repareren en meldt vervolgens dat 't niet meer te helpen valt. Ik zou verwachten dat ie daar toch wel eerder achter komt? Want hoezo ontbreekt er dan net een enkel rar bestand? Stel dat ik meerdere servers toevoeg, zoekt ie de ontbrekende bestanden daar dan op?
Waarmee Par je dan?

ik heb ook al een paar x gehad dat Newsleecher of SABnzbd de bestanden niet kon repareren,maar dan gebruik ik Quickpar en die kan het dan vaak wel weer repareren.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:12:
Kan nu weer terug dus ;)
Mijn ervaring is dat Giganews (=Supernews) de laatste maanden (veel) meer incompletes heeft dan Astraweb. Wellicht vaak nog wel repareerbaar, maar dat kan ik m'n N40L-servertje niet aandoen, tegelijkertijd met 120Mb/s SSL-downloads ;)
Het zijn overigens wel allemaal oude posts (600-1500 dagen), ik heb (nog) geen idee van de (in)compleetheid van nieuwe posts.

Eerst had ik (o.a.) een Giganews 'unlimited' account met een blockaccount van Astraweb als backup, maar omdat NZBGet de laatste tijd zoveel van Astraweb vandaan haalt, heb ik daar ook maar een unlimited account genomen ($11/mnd aanbieding) (evt. goedkoper per jaar, zie OP).

Zoals hierboven geschreven zou ik wel m'n Supernews (of een andere USP) erbij houden, want ook Astraweb is zeker niet geheel compleet. Zelf heb ik bij (resellers van) de 8 grootste Tier-1 providers een klein blockaccount (van een paar dollar) afgesloten, zodat ik zeker weet dat een evt. ontbrekend bestand ook echt weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb tussen 2004 & 2011 altijd GB's gekocht bij Astraweb waarmee ik dan weer maanden toe kon :+
Goed om te lezen dat ze hun zaakjes wee rop orde hebben. Ziggo server schijnt ook wel ok t ezijn tegenwoordig. Doen we het wel met die combi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Over 'n week moet ik weer 'ns shoppen voor een abootje, iemand nog korting(-codes) bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:13:
Over 'n week moet ik weer 'ns shoppen voor een abootje, iemand nog korting(-codes) bekend?
http://wondernews.eu/

Kortingscode: BUSCA

50% korting op alle maandpaketten. Actie duurt al zolang als ik me kan herinderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Sjah;

Als je het nog niet geprobeerd hebt, kan je als nieuwe klant bij tweaknews.eu een 10dgn proefaccount nemen, bij afloop krijg je ws. een erg leuke aanbieding...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dank mensen, weet ik weer iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M a r c o schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:02:
heb ff getest met sunny unlimited.
1 connectie - 3,5 MByte/s
2 connecties - 5 MByte/s
3 connecties - 5,5 MByte/s
maar snelheid schommelt dan wel.

als ik uiteindelijk 5 threads inschakel, zit ik redelijk stabiel op mijn maximale 5,8 MByte/s (met een 50 Mbit verbinding). Normaal staat hij op 10 threads.

dus 2x 60 MBit moet wel goed te doen zijn.
Thx voor je testjes, dit wilde ik net ff weten: eind deze maand loopt XLned af en stap ik over op sunny unlimited. Deels omdat het net weer een tikje goedkoper is, maar ook omdat ik overstap van 40/4 vdsl naar 100/100 glas. Heb dus voor mezelf wat meer threads nodig ;) Deel m'n account al jaren met een vriend van me. Zal ook even voor de volledigheid laten weten hoe het bevalt hierzo.

De afgelopen 3 jaar heb ik naar volle tevredenheid het XLned 120mbit abo met max 12 connecties gebruikt. Aanmelden, betalen, gebruik maken, verlengen..ging probleemloos en heb weinig tot geen last gehad van storingen of andere narigheden. Zo hoort het!

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 20-06-2013 23:19 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:32:
[...]
http://wondernews.eu/

Kortingscode: BUSCA

50% korting op alle maandpaketten. Actie duurt al zolang als ik me kan herinderen.
Iemand ervaringen met Wondernews?? :) Leuke prijzen namelijk bij de nacht accounts met die code mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gewoon afsluiten, voor die prijsjes kan je geen breuk vallen, zelfs niet bij een kwartaal-abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
iemand een invite voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Iemand ervaringen met Wondernews?? :) Leuke prijzen namelijk bij de nacht accounts met die code mogelijk
Is een reseller van XSNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Heb toch maar weer een maand verlengd met Frugal Usenet. Betere prijs/kwaliteit krijg je nog nergens namelijk.

Enige nadeel is de retentie van 1 jaar, kan ik mee leven...download toch alleen maar nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wie is de supplier van Frugal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 22:47

Mentalist

[avdD]

Readnews.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Door de positieve ervaringen met Sunny hier ook overgestapt naar het unlimited abbo. Kan ik mooi accountsharen tussen mijn Ziggo 60Mbit/s connectie en een hopelijk snel aangelegde glasvezelverbinding van 100Mbit/s. Binnen 1 seconde een email met de gegevens en werkt al meteen, download al binnen 2 minuten met 5900KB/s+ met 6 lijntjes. Dus de eerste ervaringen zijn zeker al positief :)

EDIT: Zag al 6900KB/s, gemiddelde zit op 6500KB/s atm :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-06-2013 19:37 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
goede indexer.

[ Voor 60% gewijzigd door veertje op 22-06-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
NZBRUS? Want dat is de enige waarvan ik weet dat die invites heeft, heb ik niet. Is usenet-crawler niks voor je?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 22-06-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

dognzb gisteren vrijwel de hele dag plat gelegen en sinds gisteravond ineens een neppe http 404 in beeld (site is wel up, volgens DFEOJM). Ik vraag me af wat hier nu weer aan de hand is...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik het goed zie hebben ze een hardware failure. Defect memoryboard.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:44:
NZBRUS? Want dat is de enige waarvan ik weet dat die invites heeft, heb ik niet. Is usenet-crawler niks voor je?
NZBSRUS heeft toch geen invite systeem? Het kost me elk jaar wel een berg ellende om weer voor een jaar te betalen omdat je dat met bitcoins moet doen en ik dat maar verrekte lastig en onbegrijpelijk vind. Maar uiteindelijk heb ik via een Tweaker een bitcoin gekocht en zo die site betaald.

Is wel de site die ik bovenaan in het lijstje van sickbeard heb staan, doe het altijd prima.

Ik heb nu deze lijst met volgens mij alles boven de sickbeard index met betaalde abonnementen, daaronder met gratis, maar niks met een invite.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/b700hu.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

sjaool schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:41:
Als ik het goed zie hebben ze een hardware failure. Defect memoryboard.
Ik las zojuist op irc over hardware problemen idd, stom dat ik er niet aan gedacht heb om hier eerder te kijken :$

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dikkie>>> ik zie dit

* VIP ONLY - UPGRADE HERE - (SITE GOING INVITE ONLY!) *

* VIP Issues? Read The News & Follow Instructions Before Submitting a Ticket! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:21:
[...]

NZBSRUS heeft toch geen invite systeem? Het kost me elk jaar wel een berg ellende om weer voor een jaar te betalen omdat je dat met bitcoins moet doen en ik dat maar verrekte lastig en onbegrijpelijk vind. Maar uiteindelijk heb ik via een Tweaker een bitcoin gekocht en zo die site betaald.

Is wel de site die ik bovenaan in het lijstje van sickbeard heb staan, doe het altijd prima.

Ik heb nu deze lijst met volgens mij alles boven de sickbeard index met betaalde abonnementen, daaronder met gratis, maar niks met een invite.

[afbeelding]
Waarom zoveel providers? Kan je het niet af met 1 , 2 betaalde newznabs?

Ik heb nzb.su hier als enige betaalde versie. en dan nog wat gratis dingen. Alles komt binnen. Geen problemen. Hoeveel geef jij dan uit aan newznabs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:50:
Waarom zoveel providers? Kan je het niet af met 1 , 2 betaalde newznabs?

Ik heb nzb.su hier als enige betaalde versie. en dan nog wat gratis dingen. Alles komt binnen. Geen problemen. Hoeveel geef jij dan uit aan newznabs?
Ik heb ze gekocht toen newzbin2.es en nzbmatrix offline gingen, dus toen wilde ik wat zekerheid. Volgens mij heb ik iets van 60 euro toen betaald in totaal, maar ik had er nog 3 extra en die zijn nu al offline gehaald, dus misschien had ik voor dit lijstje 45 euro ofzo betaald voor een jaar gebruik.

Ik vond de tijd van newzbin en nzbmatrix trouwens wel fijner dan al die newznab alternatieven, maarja, zolang het nog werkt...
Sjah schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:51:
Dikkie>>> ik zie dit
* VIP ONLY - UPGRADE HERE - (SITE GOING INVITE ONLY!) *
* VIP Issues? Read The News & Follow Instructions Before Submitting a Ticket! *
Ah, vandaar. Ik zie alleen nergens hoe je een invite kan sturen. Het is ook wel een redelijk lompe site met admins die echt niks pikken, mijn account is ook al eens afgesloten geweest omdat ze mijn betaling in 1 bitcoin verdacht vonden, maar gelukkig vond ik een admin die wel wat relaxter was dan de reset en het hersteld heeft. Maar voor het plezier moet je daar niet zijn, ik gebruik ook alleen de api.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Ik heb ze gekocht toen newzbin2.es en nzbmatrix offline gingen, dus toen wilde ik wat zekerheid. Volgens mij heb ik iets van 60 euro toen betaald in totaal, maar ik had er nog 3 extra en die zijn nu al offline gehaald, dus misschien had ik voor dit lijstje 45 euro ofzo betaald voor een jaar gebruik.

Ik vond de tijd van newzbin en nzbmatrix trouwens wel fijner dan al die newznab alternatieven, maarja, zolang het nog werkt...

[...]

Ah, vandaar. Ik zie alleen nergens hoe je een invite kan sturen. Het is ook wel een redelijk lompe site met admins die echt niks pikken, mijn account is ook al eens afgesloten geweest omdat ze mijn betaling in 1 bitcoin verdacht vonden, maar gelukkig vond ik een admin die wel wat relaxter was dan de reset en het hersteld heeft. Maar voor het plezier moet je daar niet zijn, ik gebruik ook alleen de api.
Okey ja, En volgend jaar weer al die abbo's? Als je 1 of 2 goede newznabs heb is meer dan zat vind ik. Ik heb me ook overal aangemeld, puur met de gedachten als de sites op invite only gaan. Maar betalen doe ik verder niet. En de eigen newznab doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dikkie>> tx dat je even hebt gekeken of je invite zag staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:38:
Dikkie>> tx dat je even hebt gekeken of je invite zag staan. :)
volgens mij moet de registratie gewoon nog open staan? Ik krijg namelijk deze melding bij een invite aanvraag:

Sure you can, it is always free to open up an account here so invite all the friends that you want. The more users that are active on the site the better our site becomes!

Kan je hier niet gewoon een account aanmaken?
[knip]
Vervolgens moet je wel 1 bitcoin betalen om hem te mogen gebruiken.
Dacuuu schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:02:
Okey ja, En volgend jaar weer al die abbo's? Als je 1 of 2 goede newznabs heb is meer dan zat vind ik. Ik heb me ook overal aangemeld, puur met de gedachten als de sites op invite only gaan. Maar betalen doe ik verder niet. En de eigen newznab doet wonderen ;)
Ik denk dat ik volgend jaar wat minder abbo's neem, misschien ga ik zelf ook een newznab servertje draaien. Ik heb alleen nog niet echt de tijd (en zin) gehad om daarmee te stoeien. Heb net een 2e synology nas in mijn netwerk gehangen en ben bijna klaar met instellen en het overzetten van data en heb er wel weer even genoeg van.

Het is erg leuk speelgoed allemaal, knutsel ook graag, maar na 8 tot 9 uur werken per dag en na het eten en de kids op bed brengen ben ik meestal ook niet al te fit meer.

Maar wie weet wat de zomervakantie gaat brengen :P

[ Voor 44% gewijzigd door Equator op 24-06-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Die notice & takedowns zijn behoorlijk effectief aan het worden. :(

De zoon van een maat van me klaagde dat hij bijna niets binnenkreeg van de nzb's die ik hem vorige week toestuurde. Ik heb nl. de gewoonte nzb's te bewaren zodat ik als ik iets perongeluk wis de download zo opnieuw aan kan kon zetten.

Ik had die zoon 78 nzb's van diverse films in een rar toegestuurd, maar na zijn klacht ben ik er zelf eens mee gaan testen.

Resultaat: Van de 78 nzb's die ik hem had opgestuurd kwamen er al 72 niet meer binnen!
Al deze films zijn minder dan 700 dagen geleden gepost en door mij ergens in '11 of '12 binnengehaald. En het zijn echt niet alleen de topfilms van de laatste jaren.

Omdat ik tegenwoordig ook al ruim de helft van de muziek die ik zoek al niet meer goed binnenkrijg (dit alles heb ik op 3 verschillende providers getest) heb ik mijn usenet abbo opgezegd.

Jammer, maar ik ga terug naar de torrents... En ik ben alle muziek en films die ik al heb dubbel aan het backuppen.

Usenet was leuk, maar zonder er erg veel tijd en moeite aan te besteden (zie de laatste posts boven deze) is het bijna niet meer te doen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54
Richub schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:12:

Usenet was leuk, maar zonder er erg veel tijd en moeite aan te besteden (zie de laatste posts boven deze) is het bijna niet meer te doen. ;(
't is maar net waarvoor je het gebruikt. Ik gebruik het voornamelijk voor recente meuk en dat is voor 99% nog steeds goed te doen. Voor oudere meuk (eens in de zoveel tijd) val ik idd ook wel eens terug op torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt hier nog mee. Vorige week 70 imdb100 HD films binnengehaald (500-1500 d. oud). 4 daarvan waren wegens DMCA vrijwel helemaal weg. De rest was (soms met hulp van backup servers) nog gewoon binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

Laguna

Connaisseur

@Richub

Misschien handig om de gebruikte newsservers te vermelden in je verhaal.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Laguna schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:00:
@Richub

Ja lijkt me idd wel handige informatie, zelfde geld heb je op die groepen "maar" een retentie van 600 dagen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Laguna schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:00:
@Richub

Oeps, vergeten... :$

I-telligent, Newsxs en Eweka heb ik gebruikt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
alwaysleft schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:11:
Heb toch maar weer een maand verlengd met Frugal Usenet. Betere prijs/kwaliteit krijg je nog nergens namelijk.

Enige nadeel is de retentie van 1 jaar, kan ik mee leven...download toch alleen maar nieuw spul.
Hier ook wel content met Frugal. Alleen wel 2 rarigheidjes; op sommige momenten idd trager, en bij mij is vandaag mijn Frugal auto verlengd. Zag opeens een paypal afschrijving voorbij komen. Op zich niet erg aangezien ik toch wilde verengen, maar goed, kocht je dit niet willen, je moet dus schijnbaar echt opzeggen via de site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richub schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:49:
[...]

Oeps, vergeten... :$

I-telligent, Newsxs en Eweka heb ik gebruikt om te testen.
Supernews misschien een oplossing?

Kwaliteit verschilt enorm. Had laatst files van 1400+ dagen had supernews niet compleet eweka weer wel.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

xxxneoxxx schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Hier ook wel content met Frugal. Alleen wel 2 rarigheidjes; op sommige momenten idd trager, en bij mij is vandaag mijn Frugal auto verlengd. Zag opeens een paypal afschrijving voorbij komen. Op zich niet erg aangezien ik toch wilde verengen, maar goed, kocht je dit niet willen, je moet dus schijnbaar echt opzeggen via de site. ;)
Als je kiest voor betaling via ideal, stopt het dan na een maand automatisch?

Met Sunny is het zo dat het automatisch stopt, je betaald van te voren. Je krijgt een dag of 3 van te voren een email dat de periode er bijna op zit en dat je kan verlengen door op een link te klikken. Vindt ik fijn. Zeker omdat je niet weer waar je aan toe bent ivm DMCA, Tim Kuiken en consorten.

Ik wil een USP liever niet machtigen af te schrijven, of het nou via Paypall gaat of direct via bank. Dan betaal ik misschien liever 1,5 euro meer per maand meer voor Sunny, die een voor mij goede dienst levert.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
xxxneoxxx schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Oh, dat is toch wel een dealbreaker voor me. Wou een jaarabo nemen, heb heel weinig zin om over een jaar te zien dat die opeens verlengd is. Ja, ok moet ik ingrijpen, maar wanneer precies, en ik kan dat vergeten, nee a-relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:35:
[...]
. Ja, ok moet ik ingrijpen, maar wanneer precies, en ik kan dat vergeten, nee a-relaxt.
Hij staat gewoon bij je PayPal betalingen als abonnement. Daar kan je een vinkje bij zetten dat je het canceled. Dat kan je doen 10 minuten nadat je het hebt aangevraagd. Dan is het eerste jaar betaald, en het tweede gaat nooit door

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 24-06-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Laat dat woordje gewoon maar weg, want jij moet het me speciaal vertellen. Nu weet ik het, ja, maar ok dan, tx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

En als je dat vinkje onder Paypall weghaalt, gaan Frugal dan niet moeilijk doen omdat je de machtiging intrekt zonder op te zeggen? Heb je volgens de voorwaarden een opzegtermijn?

Mijn abo met sunny loopt nog 2 maanden, maar ik ga dat wel uitzoeken voordat ik naar Frugal ga.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jmk schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:44:
En als je dat vinkje onder Paypall weghaalt, gaan Frugal dan niet moeilijk doen omdat je de machtiging intrekt zonder op te zeggen? Heb je volgens de voorwaarden een opzegtermijn?

Mijn abo met sunny loopt nog 2 maanden, maar ik ga dat wel uitzoeken voordat ik naar Frugal ga.
Sjah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:11:
Laat dat woordje gewoon maar weg, want jij moet het me speciaal vertellen. Nu weet ik het, ja, maar ok dan, tx. ;)
Het je de FAQ van Frugal al eens gelezen?

http://frugalusenet.com/faq.html

Besteed vooral aandacht aan punt 9

[ Voor 21% gewijzigd door Ortep op 24-06-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee tuurlijk heb ik die FAQ niet "al eens gelezen". |:( A-relaxt dat dat nodig is, en laat dat hele frugal maar lekker doodvallen met zijn beleid.

Ik ga een 1 Tera aanschaffen bij Astra, 'ns kijken hoelang ik daarmee doe.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 25-06-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ortep schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:27:
[...]

[...]

Het je de FAQ van Frugal al eens gelezen?

http://frugalusenet.com/faq.html

Besteed vooral aandacht aan punt 9
Je hebt dan gewoon een maandelijks abonnement ( heb ik ook) en kan gewoon iedere maand opzeggen als je wilt via Paypal/Frugal. Niks lastigs aan als je voor het maandelijkse abonnement kiest. Ben erg tevreden over Frugal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Als je een abbo-variant krijgt bij Paypal. Ziet dit er anders uit als een normale paypal betaling. Op de paypal site staat dat er ook duidelijk bij. Verder kan je het inderdaad direct annuleren. De betaling is dan immers al gedaan voor de 1e periode. Dus je breekt geen een regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 22:47

Mentalist

[avdD]

En je blijft ook toegang tot je account houden. Ik had besloten het eens te vragen aan Frugal en ik vond het antwoord wel leuk:
Hi!,
Canceling in the middle of your subscription will still give you access
until the end of your paid for term. Otherwise, that would be stealing.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
vandeMeulenhof schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:20:
[...]

Supernews misschien een oplossing?

Kwaliteit verschilt enorm. Had laatst files van 1400+ dagen had supernews niet compleet eweka weer wel.
Beetje late reactie:
Nop, mijn collega heeft supernews, en ook hij loopt geregeld tegen takedowns aan.

Ik hou wel in de gaten of er nog zaken veranderen wat die takedowns betreft, maar voor nu ben ik er gewoon klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
alwaysleft schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Je hebt dan gewoon een maandelijks abonnement ( heb ik ook) en kan gewoon iedere maand opzeggen als je wilt via Paypal/Frugal. Niks lastigs aan als je voor het maandelijkse abonnement kiest. Ben erg tevreden over Frugal :)
Ga dat ook maar eens proberen denk ik. Nette prijs.
Had sowieso eigenlijk wel verwacht dat er wat aanbieders zouden komen die maar 6 maanden retentie beloven voor geen geld... Aan die 1100 dagen heeft vrijwel niemand iets meer tenslotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Richub schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:12:

De zoon van een maat van me klaagde dat hij bijna niets binnenkreeg van de nzb's die ik hem vorige week toestuurde. Ik heb nl. de gewoonte nzb's te bewaren zodat ik als ik iets perongeluk wis de download zo opnieuw aan kan kon zetten.

Ik had die zoon 78 nzb's van diverse films in een rar toegestuurd, maar na zijn klacht ben ik er zelf eens mee gaan testen.

Resultaat: Van de 78 nzb's die ik hem had opgestuurd kwamen er al 72 niet meer binnen!
Al deze films zijn minder dan 700 dagen geleden gepost en door mij ergens in '11 of '12 binnengehaald. En het zijn echt niet alleen de topfilms van de laatste jaren.

Omdat ik tegenwoordig ook al ruim de helft van de muziek die ik zoek al niet meer goed binnenkrijg (dit alles heb ik op 3 verschillende providers getest) heb ik mijn usenet abbo opgezegd.

Jammer, maar ik ga terug naar de torrents... En ik ben alle muziek en films die ik al heb dubbel aan het backuppen.

Een lijst welke ik al een behoorlijke tijd geleden samen heb gesteld met mede tweakers:
https://docs.google.com/s...M203eG5BOTM5dE5WNEE#gid=0

Wat voor mij nu als enigste nog werkt is spotnet in combinatie met de releases welke via een hidden nzb gepost worden.(veelal Q.o.Q. releases).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
EJPostema schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:39:
[...]

Ga dat ook maar eens proberen denk ik. Nette prijs.
Had sowieso eigenlijk wel verwacht dat er wat aanbieders zouden komen die maar 6 maanden retentie beloven voor geen geld... Aan die 1100 dagen heeft vrijwel niemand iets meer tenslotte
Yep, zeker weten een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-10 11:20
Schnoop schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:49:
Een lijst welke ik al een behoorlijke tijd geleden samen heb gesteld met mede tweakers:
https://docs.google.com/s...M203eG5BOTM5dE5WNEE#gid=0
Samengevat : alle usenet-providers doen aan takedowns , dus ? O-)
Of is er ook een lijst met usenet providers die NIET aan takedowns doen en is dit de lijst die dat wel doen ? 8)7
Schnoop schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Wat voor mij nu als enigste nog werkt is spotnet in combinatie met de releases welke via een hidden nzb gepost worden.(veelal Q.o.Q. releases).
d:)b heb hetzelfde ( spotnet en sunny/Ziggo en dan ook veel hidden NZB's ) , en werkt perfect *O* (momentopname, maar goed)

Wel wat weinig downloads momenteel (ivm 2 maand terug ofzo) , maar veel series hebben dan ook zomerstop en er zullen wellicht nu vanwege zomer ook wat minder films uitkomen, en de jongens en meiden van QoQ mogen ook wel eens op vakantie :7

[ Voor 27% gewijzigd door Ted038 op 26-06-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:39:
[...]
Aan die 1100 dagen heeft vrijwel niemand iets meer tenslotte
Dat geldt alleen voor een bepaald aantal. Want er staat gelukkig veel meer op Usenet dan wat simpele series ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Dat geldt alleen voor een bepaald aantal. Want er staat gelukkig veel meer op Usenet dan wat simpele series ;)
Films worden ook weggehaald, voor software heb ik nooit usenet gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:30:
[...]

Films worden ook weggehaald, voor software heb ik nooit usenet gebruikt.
Valt wel mee. En ook software is niet (meer) zo belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ortep schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:41:
[...]

Hij staat gewoon bij je PayPal betalingen als abonnement. Daar kan je een vinkje bij zetten dat je het canceled. Dat kan je doen 10 minuten nadat je het hebt aangevraagd. Dan is het eerste jaar betaald, en het tweede gaat nooit door
Ok heb een jaar-abo genomen. Maar een vinkje kan ik nergens zetten, ja alleen voor archiveren dat lijkt me wat anders. Wat wel kan is bij details kijken daar staat een Abo annuleren knop. Noem me een zeikert, prima, maar dit is toch wat anders.
Anyhow, na 10 minuten zou ik dat kunnen indrukken ja, maar ik wacht er even mee, want volgens de voorwaarden van frugal waarmee ik akkoord ging (heb vluchtig gelezen) , als je binnen 2 dagen opzegt krijg je je geld terug, kortom ik ben bang dat als ik dit nu al indruk, die annulering, ik mijn 1e wèl gewenste jaar annuleer.

De snelheid? Fullspeed met 8 draadjes, @Upc60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, nzbsrus is er mee opgehouden, gelul over een takedown, maar hier blijkt dat de eigenaar er met het geld vandoor is:

http://www.reddit.com/r/u...h49o0/nzbsruscom_closing/

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:18:
nou, nzbsrus is er mee opgehouden, gelul over een takedown, maar hier blijkt dat de eigenaar er met het geld vandoor is:

http://www.reddit.com/r/u...h49o0/nzbsruscom_closing/

Zucht
hupla. Die man verdiende een hoop aan zijn site. Net zoals vele andere indexers. traffic enzo kost wat. maar de meeste grote indexers lopen binnen. :-). jij had een accountje daar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Grote indexers krijgen het toch lastig. Nzb-Matrix.eu die onlangs offline gehaald was zou in eerste instantie verhuisd zijn naar hydramind.com maar dat heeft ook maar een dag geduurd, lijkt nu ook helemaal weg te zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Laguna schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:23:
Grote indexers krijgen het toch lastig. Nzb-Matrix.eu die onlangs offline gehaald was zou in eerste instantie verhuisd zijn naar hydramind.com maar dat heeft ook maar een dag geduurd, lijkt nu ook helemaal weg te zijn.
Ik weet zeker dat hydra niet weg is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Ik weet zeker dat hydra niet weg is.
Waar is hydra heen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:39:
hupla. Die man verdiende een hoop aan zijn site. Net zoals vele andere indexers. traffic enzo kost wat. maar de meeste grote indexers lopen binnen. :-). jij had een accountje daar toch?
Ja, ik had daar een account, was een prima bron voor sickbeard. Kwam alleen niet vaak op de site, 10.000 regels en een boel gezeik altijd, je moest ook elk jaar een bitcoin betalen voor toegang en dat is dikke ellende als je niet in de bitcoins zit, kost je toch aardig wat uitzoekwerk.

Straks moet je weer handmatig downloaden, dat is wel minder. Gelukkig heb ik al netflix dat fijn werkt, handmatig downloaden is leuk als je student bent, maar met werk en kids valt dat niet mee om nog zin te hebben een avond in de week series te gaan zoeken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou hier een ervaring met Frugal. Overdag haal je met gemak met 8 draadjes je max van hier 60 Mbit. 'S'Avonds echter lijkt die zwaarder belast, en heb ik tegen de max aantal draadjes nodig (max is 30), ik moet er dan 24 laten lopen om toch nog strak lijntje te hebben. Hoe dat is met zeg 150Mbit, of je dan je max haalt in de avond met 30 lijntjes....... misschien dat iemand daar wat over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
Dacuuu schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:35:
[...] Waar is hydra heen dan?
Hier doet de site het ook nog gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sjah schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:41:
Nou hier een ervaring met Frugal. Overdag haal je met gemak met 8 draadjes je max van hier 60 Mbit. 'S'Avonds echter lijkt die zwaarder belast, en heb ik tegen de max aantal draadjes nodig (max is 30), ik moet er dan 24 laten lopen om toch nog strak lijntje te hebben. Hoe dat is met zeg 150Mbit, of je dan je max haalt in de avond met 30 lijntjes....... misschien dat iemand daar wat over kan zeggen.
In de avond haal ik met mijn 60 Mbit verbinding meestal 4 Mb/s. Ik ben tevreden, wat wil je nog meer verwachtwn voor die prijs. Overdag haal ik wel keurig 6,5 Mb/s met Frugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Ziggo en hydra werkt hier niet meer (melding Offline, sorry. Not my call), maar bij anderen met een Ziggo account werkt het nog wel?

Als ik naar www.megaproxy.com ga kom ik ook op hydra

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:38:
Ik zit bij Ziggo en hydra werkt hier niet meer (melding Offline, sorry. Not my call), maar bij anderen met een Ziggo account werkt het nog wel?

Als ik naar www.megaproxy.com ga kom ik ook op hydra

Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Voor nu is er geen oplossing. Hydra heeft (ook wel een beetje dankzij het nieuws op de frontpage alhier, waarbij Hydra met link en al is vermeld :X ) bepaalde IP ranges geblokkeerd en non-VIP members buiten gesloten, omdat het vermoeden bestaat dat Brein zich op de site heeft geregistreerd. Het is nu dus een gesloten community.
Hydra heeft inmiddels ook een 'mooie' brief ontvangen van Brein en is nu bezig zich juridisch voor te bereiden.
Misschien geef ik nu al te veel informatie, maar het lijkt me dat dit geen kwaad kan om hier te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Van de week heb ik nog met collega's over de takedowns op usenet gesproken.
Bijna alle collega's zijn teruggegaan naar torrents voor films en series, usenet gebruiken ze eigenlijk alleen nog maar voor muziek en software (en dan nog meestal via encrypted nzb's).

Twee collega's zijn lid van besloten communities waar ze nog wel werkende nzb's van films en series kunnen krijgen, maar die communities zitten tegenwoordig potdicht qua nieuwe registraties. Logisch.

Ik merk dat er weer levendige uitwisselingen op scholen en werk van films en series beginnen te ontstaan, net zoals vroeger: "Zoek jij Serie X/Film X? Neem morgen maar een stick/mobiele HD mee, dan krijg je 'm van mij wel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Richub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:39:
Van de week heb ik nog met collega's over de takedowns op usenet gesproken.
Bijna alle collega's zijn teruggegaan naar torrents voor films en series, usenet gebruiken ze eigenlijk alleen nog maar voor muziek en software (en dan nog meestal via encrypted nzb's).

Twee collega's zijn lid van besloten communities waar ze nog wel werkende nzb's van films en series kunnen krijgen, maar die communities zitten tegenwoordig potdicht qua nieuwe registraties. Logisch.

Ik merk dat er weer levendige uitwisselingen op scholen en werk van films en series beginnen te ontstaan, net zoals vroeger: "Zoek jij Serie X/Film X? Neem morgen maar een stick/mobiele HD mee, dan krijg je 'm van mij wel."
Ik vind het wel meevallen, gewoon snel erbij zijn met downloaden en je hebt nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: ik stuur wel een DM

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alwaysleft schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:09:
[...]

In de avond haal ik met mijn 60 Mbit verbinding meestal 4 Mb/s. Ik ben tevreden, wat wil je nog meer verwachtwn voor die prijs. Overdag haal ik wel keurig 6,5 Mb/s met Frugal.
Mijn oplossing al geprobeerd? Of heb je allang 25 tot 30 lijntjes in je Reader, of deel je je server, dan heb ik niks gezegd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
alwaysleft schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Ik vind het wel meevallen, gewoon snel erbij zijn met downloaden en je hebt nergens last van :)
Nah, dat is niet mijn ding, ik wil relaxed achter mijn PC zitten, en niet tig progjes enzo hebben draaien die 'alles meteen nu' moeten binnenhalen. Ik heb daar gewoon de moeite niet voor over.

Als ik zie dat anderen hier meerdere usenetprovider-abbo's hebben en tig verschillende programma's als sickbeard of couchpotato of wat meer hebben draaien om hopelijk binnen te krijgen wat we tot 7 maanden terug ook gewoon relaxed 1x per week met een enkel usenetabbo konden binnenhalen, dan heb ik daar gewoon de moeite niet meer voor over.

Mijn eerste post 'n week terug was eigenlijk meer een WTFpost dat usenet zo snel 'afgebroken' wordt, dan dat het een klaagzang was. Zo was het iig niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je een NAS hebt, is het een kwestie van aanzetten, installeren en klaar is kees. Nooit meer naar om kijken. Alleen series/films op de wanted lijst zetten.

Gebruik gewoon 1 usenet abo (Sunny) die ik ook nog eens deel met 4 andere. Gaat prima. En als er iets mist en niet meer compleet binnenkomt, dan zoek je toch even handmatig op bepaalde sites om een 'encrypted' nzb te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Richub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Nah, dat is niet mijn ding, ik wil relaxed achter mijn PC zitten, en niet tig progjes enzo hebben draaien die 'alles meteen nu' moeten binnenhalen. Ik heb daar gewoon de moeite niet voor over.

Als ik zie dat anderen hier meerdere usenetprovider-abbo's hebben en tig verschillende programma's als sickbeard of couchpotato of wat meer hebben draaien om hopelijk binnen te krijgen wat we tot 7 maanden terug ook gewoon relaxed 1x per week met een enkel usenetabbo konden binnenhalen, dan heb ik daar gewoon de moeite niet meer voor over.

Mijn eerste post 'n week terug was eigenlijk meer een WTFpost dat usenet zo snel 'afgebroken' wordt, dan dat het een klaagzang was. Zo was het iig niet bedoeld.
Afgebroken? ik heb geen byte gemist hoor. sunnyusenet doet het erg goed. sickbeard draait al bijna 2 jaar headless. Geen probleem hier. Ik merk niks van de takedowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

KillerBee schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Voor nu is er geen oplossing. Hydra heeft (ook wel een beetje dankzij het nieuws op de frontpage alhier, waarbij Hydra met link en al is vermeld :X ) bepaalde IP ranges geblokkeerd en non-VIP members buiten gesloten, omdat het vermoeden bestaat dat Brein zich op de site heeft geregistreerd. Het is nu dus een gesloten community.
Hydra heeft inmiddels ook een 'mooie' brief ontvangen van Brein en is nu bezig zich juridisch voor te bereiden.
Misschien geef ik nu al te veel informatie, maar het lijkt me dat dit geen kwaad kan om hier te melden.
Bedankt voor de toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sjah schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Mijn oplossing al geprobeerd? Of heb je allang 25 tot 30 lijntjes in je Reader, of deel je je server, dan heb ik niks gezegd. O-)
Yep. Dan nog haal ik nooit in de avond de volle snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 14:20

robbydw

live your life

Zijn er voor zover bekend problemen bij Tweaknews? Ik heb zeer wisselende download snelheden van binaries. Ik merk met name dat de downloadsnelheid bij de wat oudere binaries (vanaf een maand of 2 oud) veel lager is dan bij recente binaries 500 KB tot 1 MB ipv een normale snelheid van 5,8 MB p/s. Het probleem ligt dus niet aan de internet verbinding. Veel van deze wat oudere content komt ook niet ongeschonden binnen en downloads worden zelfs afgebroken waarna SABNZBD meldingen geeft als mogelijk niet meer aanwezig op de server.

Ik weet niet zo goed of dit nu aan eventuele issues op de Tweaknews servers ligt danwel aan notice en takedown acties die steeds agressiever worden? Tot op heden namelijk eigenlijk nooit issues gehad hiermee.

Edit: 1:1 verband met oudere files lijkt het ook niet te zijn. Nu binaries van meer dan 600 dagen aan het binnenhalen en geen centje pijn. 8)7 Dus toch verminkte binaries van de ........??

[ Voor 14% gewijzigd door robbydw op 02-07-2013 21:38 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@robbydw

Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Richub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Tich keer allemaal dingen installeren is echt niet nodig. Ik draai hier sickbeard en couchpotato. Heb één nieuwsserver en één betaalde newsznab (die volgens mij helemaal niet nodig is). Alles komt gewoon binnen zonder probleem.

Het is trouwens echt een verademing. Ik download ook voor mijn vriendin en zo zitten we samen toch op 17 series. Heerlijk om dat niet meer met de hand te hoeven downloaden, uitzoeken wanneer de volgende aflevering is etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb het gevoel dat de onrust weer een beetje minder is geworden nadat ze een x aantal maanden geleden begonnen met takedowns. Zo links en rechts te lezen dat het aardig effect heb gehad onder de casual downloaders. Gelukkig maar. Usenet was in korte tijd nr1 download station. Erg effect heeft het niet gehad, de mensen die op usenet zijn afgehaakt zijn terug naar torrents. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me er weinig druk om gemaakt. Soms wel even balen als er een take down is geweest, maar een film wordt wel vaker gespot en dan ben ik er als de kippen bij. Er zijn weinig films die ik niet heb kunnen binnenhengelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 14:20

robbydw

live your life

Dacuuu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:31:
Ik heb het gevoel dat de onrust weer een beetje minder is geworden nadat ze een x aantal maanden geleden begonnen met takedowns. Zo links en rechts te lezen dat het aardig effect heb gehad onder de casual downloaders. Gelukkig maar. Usenet was in korte tijd nr1 download station. Erg effect heeft het niet gehad, de mensen die op usenet zijn afgehaakt zijn terug naar torrents. Wat vinden jullie?
Het vreemde is dat ik de betreffende binaries die eerder deze week niet binnen te halen waren gisteren ineens wel weer binnen te halen waren? Hoe dan ook...tot op heden weinig last ondervonden van de takedowns.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:31:
Erg effect heeft het niet gehad, de mensen die op usenet zijn afgehaakt zijn terug naar torrents. Wat vinden jullie?
Ik heb er ook amper nog last van. Ik heb wel last van usenetproviders die zaken van bijv. 1400 dagen oud niet kunnen downloaden, niet vanwege takedowns maar gewoon omdat die oude bestanden rot zijn. Dat had ik echter een half jaar geleden nooit en is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:17:
Ik heb wel last van usenetproviders die zaken van bijv. 1400 dagen oud niet kunnen downloaden, niet vanwege takedowns maar gewoon omdat die oude bestanden rot zijn. Dat had ik echter een half jaar geleden nooit en is wel irritant.
Supernews heeft inderdaad nu zo'n 2 periodes (+/- 700-900dgn & 1100-1400dgn) waarin echt van alles corrupt is, weet ook niet waardoor dat is gekomen. Gelukkig heb ik voor max 1100dgn oude bestanden een backupservert die wel compleet serveert. :)
Headeren gaat overigens als vanouds met Supernews.

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 04-07-2013 18:40 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar idd. al een tijdje hetzelfde. Ik ga Supernews dan ook zodirect stopzetten om waarschijnlijk Newshosting of Usenetserver erbij te nemen, want al die incompletes die van andere servers gehaald moeten worden vertragen m'n download behoorlijk. Ik twijfel nog over het stopzetten van Giganews (ik gebruik meer ip's), die kampt uiteraard met hetzelfde euvel, en dat is eigenlijk onacceptabel voor een aanbieder in de prijsklasse. Maar dan ben ik m'n korting kwijt, mocht ik nog eens terug willen, en ik maak regelmatig gebruik van het bijgeleverde VyprVPN, wat overigens prima werkt (zelfs tot 80 MByte/s ;) ). Maar misschien moet ik die dan maar afzonderlijk nemen.
Ook hier overigens vrijwel geen last van DMCA takedowns, terwijl ik vaak langer dan een jaar wacht voordat ik een nzbtje daadwerkelijk download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Laatst online: 11:18

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik lees gemengde ervaringen met Cheapnews, zo zoekend door de draadjes. Sta op het punt om die aanbieding van 1 jaar te nemen voor 120 mbit (met kortingscode voor 59,-).

Dit ter vervanging van XSnews, die de laatste tijd echt bijna niets meer vind. Tweaknews haalt deze dan wel weer binnen met +/- 60 kbit (gratis via tele2).

Of kan ik beter 60Mbit Sunny nemen? Daar lees is (afgezien van problemen bij afsluiten/betaling) geen grote problemen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:24

Arfman

Drome!

Ik zou op dit moment nergens een jaarabbo afsluiten. Ik doe maandelijks Supernews, bevalt prima icm. SickBeard en CouchPotato op m'n NAS.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Meerdere mensen die problemen hebben met de headers van sunnyusenet? Vanaf rond het middaguur komen er geen nieuwe headers meer binnen via spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:12
De laatste tijd met Easyusenet mis ik heel veel, maar ik weet niet of dat komt omdat ik net naar een Synology met SB, CP en NZBGet ben overgestapt.

Hiervoor op een windows servertje met ook SB en SP maar dan met SAB. Gek genoeg kwam alles doen perfect binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door BeefHazard op 05-07-2013 23:48 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 22:25
Tweak is op het moment onderhoud aan het uitvoeren op het usenet platform, dus als het plat ligt niet het niet bij jou.

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:54
Dacuuu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:11:
Meerdere mensen die problemen hebben met de headers van sunnyusenet? Vanaf rond het middaguur komen er geen nieuwe headers meer binnen via spotnet.
Net even gekeken, maar ieder uur gewoon nieuwe headers in m'n spotweb via Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Ward5x5 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:44:
Tweak is op het moment onderhoud aan het uitvoeren op het usenet platform, dus als het plat ligt niet het niet bij jou.

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Jammer dat ze er niet bij zetten hoelang het duurt :( Nouja, met een beetje geluk is het straks weer up..

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 22:55
Jim423 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:46:
[...]

Jammer dat ze er niet bij zetten hoelang het duurt :( Nouja, met een beetje geluk is het straks weer up..
Ja dat was gisteren... vanmorgen en vanmiddag ging het nog wel goed, nu het avond is zijn ze opeens weer bezig met onderhoud ofzo?
Snelheid is momenteel ingezakt tot ongeveer tussen de 100-200 kB/s nu.

Inderdaad jammer dat er nog geen eindtijd staat vermeld, hopelijk kan ik morgenavond van 2 tv-series weer wel de nieuwste afleveringen binnenhalen op een goede snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 19:56
1 van de redenen dat ik naar Supernews was gegaan omdat ik geregeld oud spul zoek. Zoals eerder al gepost is het het laatste half jaar echt ruk geworden. Als dit abbo afgelopen is ga ik weer op zoek naar iets nieuws.

Bij voorkeer iets wat minder gevoelig is voor takedowns, daar wil ik zelfs wel extra voor betalen eigenlijk.

Vandaag is Supernews overigens helemaal ruk, 600KB/sec waar ik normaal 4MB/sec haal.
Pagina: 1 ... 38 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!