De meeste gebruikers zitten gewoon thuis op een bekabelde verbinding. Okay, ik weet niet hoeveel er last hebben van traffic shaping, maar daar had jij het ook niet over.
[...]
Of dat je aan het uploaden bent. Of je gebruikersnaam en wachtwoord ontfutselen.
Goed, iemand in je LAN ziet dat je aan het uploaden bent. Dan nog, alles wat je upload is publiek. De enige extra info is dan dat
jij het was die net dat heeft geupload.
Dan nog, ik vraag me af hoeveel mensen hier wel eens iets geupload hebben..
[...]
Ah, de welbekende dooddoener van privacyschuwend Nederland.
Ik schuw privacy absoluut niet, maar bekijk wel steeds de kosten en baten. Absolute privacy bestaat niet.
Om beveiligingscamera's te ontwijken zou je natuurlijk kunnen besluiten om nooit meer de straat op te gaan. Goed voor je privacy. Maar dan moet je afwegen of je die prijs wil betalen.
Facebook of G+ is leuk om contact te leggen met je vrienden. Maar je moet wel het een en ander aan informatie delen, dat is een inbreuk op je privacy. Of dat het jou waard is moet je zelf bepalen.
Pinnen is makkelijk, maar je hebt minder privacy dan met contant geld. Maar contant geld kan je weer wel verliezen. Dus afwegen.
Je kan de site van een supermarkt ook via TOR bezoeken.. maar hoe zinvol is dat?
Niet anders hier. SSL kan voordelen hebben zoals het beschermen van je privacy en traffic shaping ontduiken. Doet jouw provider niet aan traffic shaping en ben je zoals veel gebruikers in dit topic vooral een leecher zonder rare figuren binnen je eigen LAN dan heeft SSL zo goed als geen toegevoegde waarde. Maar het kost je mogelijk wèl snelheid en sowieso rekenkracht.
[...]
Ik vind mijn gebruikersnaam en wachtwoord behoolijk privé. En wat ik download, upload en waarover ik discussieer en met wie en onder welke naam houd ik ook liever voor mezelf.
Om discussies te voeren ga je normaal niet betalen voor een nieuwsserver met binaries. Er is ook niemand aan het klagen dat de tekstdiscussie met niet meer dan 80mbit/s binnen wil stromen.
Je user/pass, ja, die wil je geheim houden, maar als er geen rare figuren binnen je LAN zitten moet je toch vrij paranoïde zijn om te denken dat je ISP daarnaar op zoek gaat.
[...]
Inbreken? Een proxy in een studentenhuis volstaat. En inloggegevens hoeven natuurlijk niet alleen maar interessant te zijn om gratis mee te liften op andermans abonnement.
Dit is dus de situatie waarbij je rare figuren in je eigen LAN hebt en dan is SSL inderdaad handig. Maar velen zitten niet in zo'n situatie.
[...]
Of gewoon iedereen lekker voor zichzelf laten bepalen waar 'ie behoefte aan heeft.
Dat zeg ik toch ook? Als het niet nodig is moet je het uitzetten, en voor ik schat zo in de meerderheid van de posters in dit topic heeft SSL geen bijzonder nut.
SSL bij uploaden kan je trouwens ook nog los zien van SSL bij downloaden. Uploaden gaat meestal toch al niet zo snel dus loop je ook niet zo snel tegen beperkingen aan. En uploaden is in het algemeen nog iets privacygevoeliger dan downloaden.