@RvdH, lees nou gewoon eens!
Je zit het hier voor iedereen te verpesten! Hou je gewoon aan de regels...
Je zit het hier voor iedereen te verpesten! Hou je gewoon aan de regels...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niks aan de hand, alles komt hier fluitend binnen.RvdH schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
Weet iemand wat er aan de hand is met de usenetservers? Ik kan een aantal episodes van omstreeks 7 - 16 feb niet downloaden, bij 2 verschillende usenet servers geprobeerd..
Het is vakantie !RvdH schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
Weet iemand wat er aan de hand is met de usenetservers? Ik kan een aantal episodes van omstreeks 7 - 16 feb niet downloaden, bij 2 verschillende usenet servers geprobeerd..
In het noorden van het land wel idd. Maar als je in het zuiden van het land woont, zou je toch mogen verwachten dat alles op rolletjes verloopt...
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 10:49 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 13:29 ]
Verwijderd
Ok, dank je, dan hou ik het bij Spotnet.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:22:
Ik gebruikte vroeger Spotlite omdat-ie zo snel was, maar sinds de laatste versie van Spotnet gebruik ik Spotlite eigenlijk niet meer. Ik vind Spotnet nu snel genoeg. En Spotlite kan (opzettelijk) niet rechtstreeks nzb'tjes downloaden, dat gaat met een tussenstap via een zoekmachine. Spotnet download de 'originele' nzb rechtstreeks.
// Ze halen de spots van dezelfde plek, dus daar zit geen verschil in.
Verwijderd
Evt. kun je ze allebei uitproberen en kijken welke je persoonlijk het best bevalt, dan weet je 't zekerVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:29:
[...]
Ok, dank je, dan hou ik het bij Spotnet.
Verwijderd
Kan, maar ik installeer het liefst zo min mogelijk dingen op m'n computer.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:36:
[...]
Evt. kun je ze allebei uitproberen en kijken welke je persoonlijk het best bevalt, dan weet je 't zeker![]()
Spotlite maakt dat makkelijk met een portable versie:
https://bitly.com/bundles/spotlite/1?sorting=1
Nee, de scene groepen houden zich niet bezig met usenet en p2p. Ze willen enkel om het snelst dingen releasen naar topsites via FTP. Dat is het enige waar ze hun eer mee kunnen halen. Wat er dan mee gebeurt interesseert hen niet. De P2P/usenet groepen zijn misschien wel op zoek naar zo groot mogelijke exposure maar die behoren dan ook niet tot de scene.FreshMaker schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:32:
[...]
Ja, slaap verder, "de scene wil niets met p2p te maken hebben"
Alsof ze egoistisch voor zichzelf zijn gaan rippen ....
Nee, het gaat om de grote ego's, bekendheid en status, en daar heb je exposure voor nodig, wat ze maar al te graag kregen via de p2p
Wel geloof ik in hun "idealisme" en afkeer tegen bepaalde manieren ( betaald downloaden en aanbieden dmv ratio )
Ik heb me 'vroegah' met de Hollandse boys ingelaten, en kwam ze op verschillende festivals en bijeenkomsten tegen.
Het zijn nu vrijwel allemaal gezinsmensen met een PChobby, en zijn hun wilde haren wel wat kwijt.
in die tijd was het nog gezellig, gewoon op woensdagavond met elkaar naar een hobbyclubje en gewoon kletsen, maar naarmate er meer en meer financieel gewin inzat ( twilight, crazy bytes en dergelijke ) kwamen er zware jongens bij, die geld boden voor diensten, om de cd's weer door te verkopen
DAAR hebben 'ze' een hekel aan, niet de simpele p2p / usenetgebruiker
Verwijderd
Dus... dan hebben we een nieuwe manier nodig om dingen op usenet te vinden...?aouwe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
Volgens mij ligt het niet alleen aan de vakantie, maar wordt er minder gespot op Spotnet, omdat het er dan al binnen een paar uur af is. Er wordt wel gepost, maar niet meer door iedereen aangemeld.
Verwijderd
Ik prefereer dan toch een hele nieuwe manier...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 15:56 ]
Voor het gecapte 60Mbps abo heb je naar ik me herinner wel het overgrote deel van je connecties nodig om op de 60Mbps te komen. Neem je het unlimited abo dan heb je slechts 4-6 threads nodig om de volledige snelheid te halen (is mijn ervaring tenminste, op 100Mbps)Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP!Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen.
Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Natuurlijk. Dit soort topics is sowieso gratis hulp voor die lui.Laguna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:35:
Gelukkig wordt er momenteel een stuk minder gespot op usenet, dat scheelt aanzienlijk in het niet kunnen downloaden. Blijkbaar maken de mensen achter de DMCA verzoeken gretig gebruik van Spotnet.
Spotnet is te toegankelijk geworden, voor beide partijen in dit geval, met alle gevolgen van dien.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
sverzijl schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Voor het gecapte 60Mbps abo heb je naar ik me herinner wel het overgrote deel van je connecties nodig om op de 60Mbps te komen. Neem je het unlimited abo dan heb je slechts 4-6 threads nodig om de volledige snelheid te halen (is mijn ervaring tenminste, op 100Mbps)
Ah, goeie tip, bedankt! Het klopt dat ik alle 15 verbindingen nodig hebt voor de topsnelheid: ik heb dat vanavond getest. Als ik ga naar 8 verbindingen (zodat ik het account kan sharen zonder me zorgen hoef te maken teveel verbindingen te gebruiken) dan kakt de sneldheid zo'n 33% tot 50% in. Ik had nu afgesproken (we delen het account met z'n tweeen) dat we elkaar op de hoogte houden als iemand wat gaat downloaden zodat we alsnog de volle snelheid kunnen benutten, maar dat is natuurlijk bepaald niet ideaal.knakworst schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:29:
Exact, deel dan een unlimited abo, dat is veel gunstiger.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 20:39 ]
Al gebruik ik spotnet nog erg veel, zonder problemen. Komt misschien ook door de nieuwsserver die ik gebruik, of door de encrypted nzbs... Maar goed je hebt wel gelijk. Nu is dat ook niet echt een probleem het was sowieso een beetje onzin dat een serie/film 10 keer werd geupload van dezelfde bronLaguna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:35:
Gelukkig wordt er momenteel een stuk minder gespot op usenet, dat scheelt aanzienlijk in het niet kunnen downloaden. Blijkbaar maken de mensen achter de DMCA verzoeken gretig gebruik van Spotnet.
Spotnet is te toegankelijk geworden, voor beide partijen in dit geval, met alle gevolgen van dien.
Gespot en geupload is natuurlijk wel een wezenlijk verschil.EJPostema schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:30:
[...]
Al gebruik ik spotnet nog erg veel, zonder problemen. Komt misschien ook door de nieuwsserver die ik gebruik, of door de encrypted nzbs... Maar goed je hebt wel gelijk. Nu is dat ook niet echt een probleem het was sowieso een beetje onzin dat een serie/film 10 keer werd geupload van dezelfde bron
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
EJPostema schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:58:
[...]
In het noorden van het land wel idd. Maar als je in het zuiden van het land woont, zou je toch mogen verwachten dat alles op rolletjes verloopt...
Sorry, maar nemen jullie de hele opmerking niet wat serieus ??aouwe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
Volgens mij ligt het niet alleen aan de vakantie, maar wordt er minder gespot op Spotnet, omdat het er dan al binnen een paar uur af is. Er wordt wel gepost, maar niet meer door iedereen aangemeld.
Welke manier bedoel je hiermee ? Als je dit niet in deze topic mag posten, mag je altijd PM sturen
Even tussendoor: als je het niet op het forum mag posten mag je het ook niet in een DM (of PM zoals jij het noemt) posten. Daar gelden gewoon dezelfde regels namelijk.Rebbelx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:05:
[...]
Welke manier bedoel je hiermee ? Als je dit niet in deze topic mag posten, mag je altijd PM sturen
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Excuses, hiervan was ik niet op de hoogteMoby schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:21:
[...]
Even tussendoor: als je het niet op het forum mag posten mag je het ook niet in een DM (of PM zoals jij het noemt) posten. Daar gelden gewoon dezelfde regels namelijk.
Moet je dat zelf in de gaten houden?Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
Ik heb nu afgesproken met mijn zoon dat hij 10 verbindingen mag gebruiken en ik ook 10: ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden! (Dit dus om te voorkomen dat we samen op een bepaald moment het maximum aantal verbindingen overschreiden). Nogmaals bedankt voor de tip! Nu kunnen we beiden doen wat we willen zonder te overleggen.Dit is me de extra 2 euro per maand wel waard. (Ik ben nu even duur uit als met Easynews maar met VEEL meer mogelijkheden!)
Spotnet gebruikt van de 4 ingestelde lijnen maar 2 voor de headers (dus het 'updaten' van Spotnet) en 2 voor downloaden. Indien je er 8 instelt worden er 2 gebruikt voor headers en 6 voor de downloads.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden!
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2013 11:22 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
[offtopic]Het belangrijkste verschil voor mij zijn de commentaren onder elke spot. Normaal gebruik ik Lite, maar Spotnet als ik eerst wil weten wat de anderen ervan vinden. Vaak staan er hele goede tips bij, wat ik een beetje mis bij Lite.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet?
Mijn reactie was gewoon een troll, maargoed beetje off topicFreshMaker schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:56:
[...]
[...]
Sorry, maar nemen jullie de hele opmerking niet wat serieus ??
Er is duidelijk aangegeven WAAROM er zo weinig te vinden is, of compleet is, en toch blijft men er om vragen ...
btw : er komt dagelijks nog steeds evenveel content op Usenet erbij, alleen is het (gelukkig) minder duidelijk te vinden.
ik heb 5 collega's die het spoor bijster zijn, nadat ze in volle glorie verkondigden dat ze zo fantastisch konden downloaden, maar nu over de emmer zijn, dat er niets meer goed binnenkomt, of het zo "lastig" is geworden.
Dus technisch werkt de DCMA actie wel, er haken weer amateurs af, die nu weer 'fijn' naar de torrents vluchten
Verwijderd
Zo werkt het (natuurlijk) wel op 1 PC (als ik met alle verbindingen via SABnzbd wat download en ik probeer Spotnet te updaten, krijg ik een melding dat alle lijnen bezet zijn). Maar ik denk dat dat anders is als je op verschillende plekken werkt: anders zou de helpdesk van SunnyUsenet daar ook niet voor waarschuwen... Maar zeker weten doe ik het niet.yannickie111 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:03:
[...]
Moet je dat zelf in de gaten houden?
Is het niet gewoon zo dat je niet meer verbindingen KUNT gebruiken?
Dus als je zoon alle verbindingen in gebruik heeft, dat jij gewoon niks meer kunt?
Ah, heel interessante informatie, dank!!! Ik raak je alleen even kwijt als je het hebt over het 'linken' van Spotnet aan SABnzbd... Werkt het instellen van 4 bij Spotnet en 8 bij SABnzbd sowieso niet nu al...? Wat moet er dan eerst gelinkt worden...?SmiGueL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:
[...]
Spotnet gebruikt van de 4 ingestelde lijnen maar 2 voor de headers (dus het 'updaten' van Spotnet) en 2 voor downloaden. Indien je er 8 instelt worden er 2 gebruikt voor headers en 6 voor de downloads.
Ik zou gewoon je Spotnet aan je ?losse? SABnzbd installatie linken, waardoor je achterliggend veel meer mogelijkheden hebt voor Spotnet (speed limit, backup servers, categorieen)
Stel dan vervolgens 4 lijnen in bij Spotnet (wat effectief maar 2 worden omdat je alleen headers ophaalt en niet download) en 8 in SABnzbd
Hierdoor kom je nooit over je max heen en kun je met 8 lijnen bijna van je maximale snelheid gebruikmaken.
Zie onderaan deze post voor de veranderingen in de settings file onder C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml.
Lijkt me dat die info PRIMA past in dit topic... daar gaat het toch juist over...?!? (Correct me if I am wrong!) Ik zou ook graag wel een soort van tutorial willen zien hier.Rebbelx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:05:
[...]
Het werkt wel, maar als je SABnzbd wat in de wachtrij heeft staan, en je download wat via Spotnet, dan gebruik je dus in het slechtste geval 12 lijnen..Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:08:
Ah, heel interessante informatie, dank!!! Ik raak je alleen even kwijt als je het hebt over het 'linken' van Spotnet aan SABnzbd... Werkt het instellen van 4 bij Spotnet en 8 bij SABnzbd sowieso niet nu al...? Wat moet er dan eerst gelinkt worden...?
[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2013 13:35 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
Ah, aha, dank voor de uitgebreide uitleg, maar volgens mij is bij mij alles al in orde omdat ik de functie van de Downloadknop in Spotnet al heb veranderd naar NZB openen (in plaats van Downloaden).SmiGueL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:27:
[...]
Het werkt wel, maar als je SABnzbd wat in de wachtrij heeft staan, en je download wat via Spotnet, dan gebruik je dus in het slechtste geval 12 lijnen..![]()
Spotnet gebruikt achterliggend ook SABnzbd om te downloaden.
Aka: zodra jij Spotnet start dan kun je naar http://localhost:8090 (poort kan afwijken) gaan om je downloads te bekijken.
Deze instellingen zijn echter heel beperkt omdat Spotnet deze bij elke keer openen overschrijft, en je je dus geen gebruik kan maken van bijvoorbeeld backup servers, schedules of speedlimits afhankelijk van de dag/tijd, downloads in een aparte Spotnetdownloads map zetten bijvoorbeeld. (watchfolder instellen kan ook in de standaard versie van Spotnet, ook wel makkelijk als je af en toe via searchsites zoekt)
Als je in het C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml bestand de API key van je losse SABnzbd installatie invoert, de poort wijzigt (volgens mij 8080) dan is Spotnet automatisch gelink met deze SABnzbd, die bovendien een stuk nieuwer is (0.7.11 is momenteel de nieuwste, Spotnet gebruikt nog 0.6.x volgens mij)
Het voordeel is nu dus dat je meer lijnen kunt gebruiken om te downloaden omdat Spotnet geen lijnen meer opeist. Bovendien hoeft Spotnet niet aan te staan als je wat wilt downloaden (SABnzbd natuurlijk wel, maar die heb ik altijd op de achtergrond draaien. Deze gebruikt toch geen resources als hij niets doet)
Verwijderd
Nee, je moet er niet teveel achter zoekenRebbelx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:05:
[...]
Verwijderd
Ik zou je zoon het werk laten doen, gewoon een verlanglijstje indienen, zeggen dat jij het abonnement wel betaald en hem het werk laten doenVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:08:
Ik heb vroeger (maar dan ook HEEL vroeger) wel op de ouderwetse manier dingen van Usenet geplukt, gewoon via een newsreader en dan alle losse files opzoeken, selecteren, downloaden, repareren en samenvoegen etc. maar als er nog een andere oudere manier is die ietsje makkelijker is, dan hoor ik het graag.
Verwijderd
Als dit een reactie om de mijne betreft: Klopt, maar het ging hier om bestanden, die wel gepost zijn, maar niet aangemeld op Spotnet. Dat zullen dus (behoudens wellicht een aantal kleine communities) grotendeels bestanden zijn zonder cryptische namen (bv. gepost door buitenlanders), aangezien het voor Spotnet 'posters' weinig zin heeft om iets onder een cryptische naam te posten, zonder op Spotnet te vermelden wat het werkelijk isaouwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:23:
Headers doorzoeken wordt natuurlijk ook nutteloos als ze cryptische namen gaan gebruiken, waaruit je niet kan opmaken wat het is.......
aouwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:23:
Headers doorzoeken wordt natuurlijk ook nutteloos als ze cryptische namen gaan gebruiken, waaruit je niet kan opmaken wat het is.......
Zoals ik al eerder aangaf, Usenet is meer omvattend dan die handvol Nederlanders.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:56:
[...]
Als dit een reactie om de mijne betreft: Klopt, maar het ging hier om bestanden, die wel gepost zijn, maar niet aangemeld op Spotnet. Dat zullen dus (behoudens wellicht een aantal kleine communities) grotendeels bestanden zijn zonder cryptische namen (bv. gepost door buitenlanders), aangezien het voor Spotnet 'posters' weinig zin heeft om iets onder een cryptische naam te posten, zonder op Spotnet te vermelden wat het werkelijk is
Artiest voorheen bekend als b3n666
Gisteren was het zaterdag ....t_o_c schreef op zondag 24 februari 2013 @ 06:10:
Ik wil hierbij even melden dat extreme usenet een stelletje oplichters zijn, of op zijn minst een enorm slecht support bieden.
Gisterochtend betaald dus een account aangemaakt. Geen mail gehad met inlog gegevens, inloggen op de website werkt ook niet, mail gestuurd maar nog geen antwoord. Geld is uiteraard wel afgeschreven.
Telefonisch contact opnemen is geen optie aangezien ik aan de andere kant van de wereld woon.
[ Voor 255% gewijzigd door Laguna op 24-02-2013 20:30 ]
Heb je een screenshotje?Freakster86 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:45:
In FF valt er nog steeds tekst weg. AS is nu wel zichtbaar, maar nog niet 100% (wel voldoende hoor)
[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 24-02-2013 23:08 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hmmm ja maar dan met een andere order van grootte ;-)OMX2000 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:07:
Hier ligt astraweb een beetje te etteren met download speeds. Ik hal bij lange aan niet mijn maximale snelheid meer. Schommelt tussen 0 (!!!) kb/s en 5 MB/s. Terwijl max normaal 14 MB/s (trek mijn lijn dus dicht). Verschillende astraweb servers en poorten gebruikt maar mocht niet baten.
Vraag is dus of meerdere dit nu delen?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Toch nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd..Rebbelx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:51:
Toch pak verminderd...dat usenet..door al die takedowns
Toch wel, heeeeel veel content is niet meer bereikbaar. Daar sta je dan met +1000 dagen retentieVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:13:
[...]
Toch nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd..
Als je dit topic goed doorleest, kom je toch echt zat tips tegen m.b.t. usenet providers die wat trager zijn met verwijderen. Ikzelf heb ook geen tot nauwelijks (lees: 1x iets niet compleet in 2 maanden tijd) last van dmca, met dank aan goede tipgevers in dit topic.Rebbelx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:52:
[...]
Toch wel, heeeeel veel content is niet meer bereikbaar. Daar sta je dan met +1000 dagen retentie
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
"Gelukkig" gaat het mij om de recente "data" , maar "trager zijn met verwijderen" of niet, eenmaal verwijderd blijft verwijderd en de 100+ dagen rententiebestanden zijn grotendeels allemaal te "DCMA-en" omdat ze vrij "herkenbaar" gepost zijn.KillerBee schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:59:
Als je dit topic goed doorleest, kom je toch echt zat tips tegen m.b.t. usenet providers die wat trager zijn met verwijderen. Ikzelf heb ook geen tot nauwelijks (lees: 1x iets niet compleet in 2 maanden tijd) last van dmca, met dank aan goede tipgevers in dit topic.
Ik gebruik Astraweb blockaccount voor headers in spotnet. Lange wachttijden voor zeer kleine transfers. Voor mij een beetje vervelend, voor jou veel meer natuurlijk.OMX2000 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:07:
Hier ligt astraweb een beetje te etteren met download speeds. Ik hal bij lange aan niet mijn maximale snelheid meer. Schommelt tussen 0 (!!!) kb/s en 5 MB/s. Terwijl max normaal 14 MB/s (trek mijn lijn dus dicht). Verschillende astraweb servers en poorten gebruikt maar mocht niet baten.
Vraag is dus of meerdere dit nu delen?
Yippie kayak, other buckets!
[ Voor 100% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 27-02-2013 00:51 ]
Weet je of newsleecher Account sharing toestaat? Ik kan dat niet vinden waar ze explicite aangegeven of het wel of niet mag?Royer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:38:
Heeft iemand hier al gebruik gemaakt van de "newsleecher usenet access"?
Dat is een totaal pakket wat je via newsleecher kunt afsluiten en bestaat uit gebruik van software, supersearch en toegang tot usenet. Dit alles ook nog eens erg betaalbaar en met aantrekkelijke optie's zoals;
- 1,625 dagen retentie
- Unlimited Speed & Unlimited Leeching
- 30 Connectie's & SSL Encryption
Lijkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn. Ik betaal nu bij mijn huidige usenet provider meer en daar komt het jaarlijkse bedrag voor newsleecher nog bovenop.
Je kunt trouwens ook usenet access bestellen zonder de software.
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 22:45 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Cafe Del Mar op 01-03-2013 17:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2013 00:38 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
"When you grow up your heart dies"
en populaire groepen 10 dagen ....W3ird_N3rd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:37:
Ik ben ook nog een andere aanbieder tegengekomen die zover ik kon vinden nog niet is besproken in dit topic, maar voor sommigen misschien toch interessant is: http://budgetnews.net/. €25/jaar, 99% completion (als je de site mag geloven) en onbeperkte snelheid. En voor wie ze heeft, je kan betalen met bitcoins.
De catch.. 40 dagen retentie.
Onbeperkt betekent in mijn ogen dat er van hun kant geen belemmeringen worden opgelegd en dat je dus de snelheid haalt die bij je internet-abbo hoort. Op de site van budgetnews staat echter: UncappedW3ird_N3rd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:37:
Ik ben ook nog een andere aanbieder tegengekomen die zover ik kon vinden nog niet is besproken in dit topic, maar voor sommigen misschien toch interessant is: http://budgetnews.net/. €25/jaar, 99% completion (als je de site mag geloven) en onbeperkte snelheid. En voor wie ze heeft, je kan betalen met bitcoins.
Verwijderd
Kan je geen 60 euro betalen op jaarbasis voor een goede provider? Ik snap werkelijk niet waarom je dit interessant zou vinden.Ted038 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:07:
tja, ben wel benieuwd welke snelheid ze kunnen halen met 10 lijnen, als dat goed is ben ik zeker geinteresseerd
Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goedW3ird_N3rd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:37:
Zoekende naar een goedkope usenetserver (snel hoeft niet, dus moet goedkoop kunnen) ben ik ook uitgekomen op Sunny of Pureusenet. Pure is iets langzamer, iets duurder en heeft iets meer retentie dus ik weet nog niet zeker wat ik wil, retentie vind ik wel belangrijk. Misschien moet ik gewoon op zoek naar iemand die al een account heeft want ik ben de ideale persoon om mee te delen: ik heb een trage (10mbit) internetverbinding en ik download geen reet.
Ja, maar ik kon me zo niet bedenken hoe ik dat zou moeten vertalen. Tis idd niet "echt" onbeperkt (net zoals onbeperkt spareribs ook niet echt onbeperkt is, alles heeft een limietSempy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:53:
[...]
Onbeperkt betekent in mijn ogen dat er van hun kant geen belemmeringen worden opgelegd en dat je dus de snelheid haalt die bij je internet-abbo hoort. Op de site van budgetnews staat echter: Uncapped
(speed may vary during busy hours) Wat volgens mij iets heel anders is, nl we stellen een x capaciteit beschikbaar aan alle gebruikers en afhankelijk van de drukte mag je daar maximaal van profiteren.
Volgens mij is de retentie 900 dagen bij Sunny Usenet: http://www.sunnyusenet.com/pakkettenCeejay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:38:
[...]
Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goed
Retentie is zo'n 900 dagen, en om anderen geen verkeerd beeld te geven: ook Sunny heeft last van takedowns. Als je er snel genoeg bij bent heb je er geen last van, maar de ge-DMCA-de series/films worden wel degelijk verwijderd bij Sunny.Ceejay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:38:
[...]
Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goed
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Dat dus .... (en dat je geen inlevingsvermogen hebtVerwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Kan je geen 60 euro betalen op jaarbasis voor een goede provider? Ik snap werkelijk niet waarom je dit interessant zou vinden.
Deel anders een account met iemand, zit je ook op ongeveer 25 euro op jaarbasis en heb je een goede provider.
Zelfs je internetprovider heeft in veel gevallen een betere dienst dan dit...
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door dj_vibri op 08-03-2013 07:59 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Houdt er rekening mee dat Sunny gevestigd is op Curacao, ze zullen (en kunnen) niet eerder reageren dan in de loop van de middag (onze middag dusdj_vibri schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:41:
Al een contact formulier naar Sunny gestuurd maar totaal geen reactie, ben benieuwd of ik vandaag reactie ga krijgen. *zucht*
[ Voor 11% gewijzigd door KillerBee op 08-03-2013 10:39 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Als je inlogt op de website zie je ook je inloggegevens voor de nieuwsserver toch?dj_vibri schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:41:
Gisteren pakket bij Sunny besteld, Sunny 60, met sofort banking... betaling succesvol afgerond maar een bevestigingsmail nog steeds niet gekregen.
Heb na betaling een bericht op de pagina gekregen dat ik een bevestigingsmail ging ontvangen.knakworst schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:01:
[...]
Als je inlogt op de website zie je ook je inloggegevens voor de nieuwsserver toch?
en nu wil mijn kaartlezer niet werken voor on-line banking... grrr why!Beste Djvibri,
Allereerst mijn excuses voor de late reactie.
Helaas worden betalingen via Sofort niet direct goedgekeurd door onze betalingsprovider, vandaar dat je je pakketgegevens nog niet hebt ontvangen.
Zou je me een schermafdruk van je bankafschrift kunnen sturen waarop de afschrijving zichtbaar is? Ik zal er dan voor zorgen dat je pakket alsnog binnen de door jou gewenste 24 uur geactiveerd zal worden.
[ Voor 47% gewijzigd door dj_vibri op 08-03-2013 14:16 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 10-03-2013 16:48 ]
https://opensea.io/seaart
Het zou kunnen dat het wel kan maar niet tegelijk, of dat ze gewoon accountsharing niet toestaan. Dat dit moeilijk te controleren is dat is dan wat anders (als jij je internet met de buren of de rest van de straat deelt is dit ook niet toegestaan en ook lastig te controleren).enomiss schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:48:
Kan je met twee personen (twee verschillende huis adressen) gebruik maken van Newsgrabber? Op de site staat:
"U kunt met uw accountgegevens vanaf verschillende computers/ip-adressen gebruik maken van onze service, account sharing is echter niet toegestaan."
Maar hoe wordt dit dan gecontroleerd?
Overigens, wat is nu een news server die wel nog redelijk goed wat binnen haalt en een redelijke prijs heeft? Laatste pagina's hier gelezen, maar daar valt niet echt een server te ontdekken die nu booming is..
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het delen van internet is idd (bijna) niet te controleren, maar de servers van de usenetaanbieder zijn heel simpel, gebruiker a met IPadres is ingelogd, die gebruiker A kan niet inloggen vanaf een ander ipadres.Marzman schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:09:
[...]
Het zou kunnen dat het wel kan maar niet tegelijk, of dat ze gewoon accountsharing niet toestaan. Dat dit moeilijk te controleren is dat is dan wat anders (als jij je internet met de buren of de rest van de straat deelt is dit ook niet toegestaan en ook lastig te controleren).
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Binaire retentie staat bij veel usenet providers ook los van header retentie, bij de meeste usp's ligt de header retentie een stuk lager. Je mag zelfs in je handjes knijpen met iets meer dan een jaar aan header retentie hoor, vaak is het echt nóg minderCptChaos schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:46:
Vreemde 900 dagen retentie als je het mij vraagt.
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-03-2013 03:12 ]
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Yippie kayak, other buckets!
Bij mij werkt ie nog uitstekend, heb er gisteren nog een film vandaan getankt die op mijn payserver al met de noorderzon vertrokken was.rockhopper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:15:
Zijn er hier andere gebruikers die sinds een paar dagen via newszilla niets meer binnen krijgen? Ik ben me bewust van dcma take-down requests, maar ik heb het idee dat er toch een ander structureler probleem speelt. Ik ben daarom benieuwd of ik de enige ben. Ik kan bij de site van xs4all er weinig niets over vinden.
Sowieso, als ze nieuwe posts blijven verwijderen, gaan die oude ook vanzelf wel weg. Retention is vaak een jaar ofzo, dus na een jaar hoeven ze zich al niet erg druk meer te maken over oude posts.Richub schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:00:
Ik kom steeds meer oude posts tegen (vooral films en series van 1 jaar oud of ouder) die op de indexsites nog als compleet staan maar bij het downloaden mis je dan ineens zo'n 30-50% van de bestanden, of alles is flink incompleet.
Het lijkt erop of de mensen achter de takedown requests zich nu ook gaan toeleggen op oudere posts, en niet meer alleen op recent materiaal.
Nog even en dan kan usenet alleen nog maar voor posts met cryptische namen gebruikt worden... Byebye indexsites dan.
Dat klopt wel maar je krijgt zo minicommunitisch die wel van elkaars usenetdiskspace gebruik maken waardoor de retentie snel zal afnemen of de kosten voor de usenetproviders sterk zullen stijgen omdat alles tig keer opnieuw geupload moet worden omdat niemand weet dat het er al een aantal keer staat.aouwe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:16:
Ook cryptische namen worden geindexeerd hoor, en veel ervan wordt op Spotnet gemeld. Beter cryptische namen dan helemaal niets.
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 24-03-2013 18:19 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Doemdenker he,Richub schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:35:
Ik begin iig de laatste tijd al behoorlijk te twijfelen of ik mijn usenetabbo aan houd of niet.
Als het nog erger wordt met die takedowns dan is het voor mij duidelijk:
Of ik loop tegen een (besloten) FTD-achtig forum ofzo aan waardoor ik mijn spullen kan blijven downloaden, of ik nok met usenet.
Dan maar terug naar torrents, uitwisseling tussen vrienden/collega's of materiaal huren om dan zelf te rippen. Just like the good old days.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq