Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 21:28
@RvdH, lees nou gewoon eens!
Je zit het hier voor iedereen te verpesten! Hou je gewoon aan de regels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-10 11:20
RvdH schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
Weet iemand wat er aan de hand is met de usenetservers? Ik kan een aantal episodes van omstreeks 7 - 16 feb niet downloaden, bij 2 verschillende usenet servers geprobeerd..
Niks aan de hand, alles komt hier fluitend binnen.
Ook verder in dit topic geen ene melding over niet binnenkomende posten, toch ?

Zou je router even een dag van stroom halen, misschien helpt dat, en harde schijf formatteren wil ook wel eens helpen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RvdH schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
Weet iemand wat er aan de hand is met de usenetservers? Ik kan een aantal episodes van omstreeks 7 - 16 feb niet downloaden, bij 2 verschillende usenet servers geprobeerd..
Het is vakantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
In het noorden van het land wel idd. Maar als je in het zuiden van het land woont, zou je toch mogen verwachten dat alles op rolletjes verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het sharen van een abonnement bij een usenet provider erg belangrijk vinden: ik heb sinds afgelopen weekend een gratis week-proef-abonnement bij SunnyUsenet. Daar ga ik zeker weten 100% mee door (dus mijn oude abo bij Easynews ga ik stoppen). Naast de lage prijs, het ongelimiteerde downloaden, de tot nu toe goede snelheid en het feit dat je, als je wilt, er steeds maar een maand aan vastzit, blijkt het sharen ook makkelijk geregeld te zijn.

Het geval is: ik heb twee zoons die toen ze nog thuis woonden (natuurlijk) ook gebruikt maakten van Easynews. Zij zijn echter het huis uit en dus wordt het sharen van een account een wat ander verhaal. Vooral omdat één van de twee aan de andere kant van de wereld is gaan wonen... ;)

Op de site van SunnyUsenet staat 'Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis' dus heb ik gewoon maar even de helpdesk gemailed wat dat nou precies inhoudt. Het antwoord (dat trouwens de eerste de beste werkdag binnenkwam, dus dat is ook mooi!) luidde:

'Wij beperken het delen van het pakket niet op veel punten, de enige regel die wij hebben is dat je niet over het maximum aantal verbindingen heen gaat.
Voor de rest mogen zoveel mensen gebruik maken van je pakket als je zelf wilt.'

Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP! :) Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen. ;) Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.

Als het over een maand of twee allemaal nog steeds goed bevalt, neem ik een drie maanden abo en als dat ook goed bevalt wellicht een jaar abo. De grote keuze in mogelijke abonnementen is ook een groot pluspunt!

Tot zover deze vrijwillige reclame voor SunnyUsenet, hahaha! ;)

Ff wat anders nog: ik gebruik nu Spotnet maar laat het downloaden doen door SABnzbd (ik heb Spotnet dus zo ingesteld dat het klikken op de pijl resulteert in een nzb bestand dat ik dan met 1 klik open met SABnzbd). Ik vraag me nu af of ik dan niet beter Spotlite kan gebruiken... Ik meen ergens gelezen te hebben dat Spotnet de spots ergens anders vandaan haalt dan Spotlite...? Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet? Wat gebruiken jullie hier het meest?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte vroeger Spotlite omdat-ie zo snel was, maar sinds de laatste versie van Spotnet gebruik ik Spotlite eigenlijk niet meer. Ik vind Spotnet nu snel genoeg. En Spotlite kan (opzettelijk) niet rechtstreeks nzb'tjes downloaden, dat gaat met een tussenstap via een zoekmachine. Spotnet download de 'originele' nzb rechtstreeks.

// Ze halen de spots van dezelfde plek, dus daar zit geen verschil in.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:22:
Ik gebruikte vroeger Spotlite omdat-ie zo snel was, maar sinds de laatste versie van Spotnet gebruik ik Spotlite eigenlijk niet meer. Ik vind Spotnet nu snel genoeg. En Spotlite kan (opzettelijk) niet rechtstreeks nzb'tjes downloaden, dat gaat met een tussenstap via een zoekmachine. Spotnet download de 'originele' nzb rechtstreeks.

// Ze halen de spots van dezelfde plek, dus daar zit geen verschil in.
Ok, dank je, dan hou ik het bij Spotnet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Ok, dank je, dan hou ik het bij Spotnet. ;)
Evt. kun je ze allebei uitproberen en kijken welke je persoonlijk het best bevalt, dan weet je 't zeker ;)
Spotlite maakt dat makkelijk met een portable versie:

https://bitly.com/bundles/spotlite/1?sorting=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Evt. kun je ze allebei uitproberen en kijken welke je persoonlijk het best bevalt, dan weet je 't zeker ;)
Spotlite maakt dat makkelijk met een portable versie:

https://bitly.com/bundles/spotlite/1?sorting=1
Kan, maar ik installeer het liefst zo min mogelijk dingen op m'n computer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 12:10
FreshMaker schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:32:
[...]

Ja, slaap verder, "de scene wil niets met p2p te maken hebben"
Alsof ze egoistisch voor zichzelf zijn gaan rippen ....
Nee, het gaat om de grote ego's, bekendheid en status, en daar heb je exposure voor nodig, wat ze maar al te graag kregen via de p2p

Wel geloof ik in hun "idealisme" en afkeer tegen bepaalde manieren ( betaald downloaden en aanbieden dmv ratio )

Ik heb me 'vroegah' met de Hollandse boys ingelaten, en kwam ze op verschillende festivals en bijeenkomsten tegen.
Het zijn nu vrijwel allemaal gezinsmensen met een PChobby, en zijn hun wilde haren wel wat kwijt.

in die tijd was het nog gezellig, gewoon op woensdagavond met elkaar naar een hobbyclubje en gewoon kletsen, maar naarmate er meer en meer financieel gewin inzat ( twilight, crazy bytes en dergelijke ) kwamen er zware jongens bij, die geld boden voor diensten, om de cd's weer door te verkopen
DAAR hebben 'ze' een hekel aan, niet de simpele p2p / usenetgebruiker
Nee, de scene groepen houden zich niet bezig met usenet en p2p. Ze willen enkel om het snelst dingen releasen naar topsites via FTP. Dat is het enige waar ze hun eer mee kunnen halen. Wat er dan mee gebeurt interesseert hen niet. De P2P/usenet groepen zijn misschien wel op zoek naar zo groot mogelijke exposure maar die behoren dan ook niet tot de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Volgens mij ligt het niet alleen aan de vakantie, maar wordt er minder gespot op Spotnet, omdat het er dan al binnen een paar uur af is. Er wordt wel gepost, maar niet meer door iedereen aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
Volgens mij ligt het niet alleen aan de vakantie, maar wordt er minder gespot op Spotnet, omdat het er dan al binnen een paar uur af is. Er wordt wel gepost, maar niet meer door iedereen aangemeld.
Dus... dan hebben we een nieuwe manier nodig om dingen op usenet te vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of juist een hele oude manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik prefereer dan toch een hele nieuwe manier... ;)

Maar goed, ik begrijp dus dat Spotnet niet alles laat zien wat er op Usenet is te vinden maar alleen dat was is aangemeld? Wist ik veel... }:O Dan is een oude manier sowieso goed om er naast te hebben. Moet ik ff uitzoeken hoe dat ook alweer in z'n werk gaat...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotnet laat nog niet eens 1% zien van alles wat er op Usenet staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP! :) Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen. ;) Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.
Voor het gecapte 60Mbps abo heb je naar ik me herinner wel het overgrote deel van je connecties nodig om op de 60Mbps te komen. Neem je het unlimited abo dan heb je slechts 4-6 threads nodig om de volledige snelheid te halen (is mijn ervaring tenminste, op 100Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

knakworst

Get more sats!

Exact, deel dan een unlimited abo, dat is veel gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 10:33

Laguna

Connaisseur

Gelukkig wordt er momenteel een stuk minder gespot op usenet, dat scheelt aanzienlijk in het niet kunnen downloaden. Blijkbaar maken de mensen achter de DMCA verzoeken gretig gebruik van Spotnet.

Spotnet is te toegankelijk geworden, voor beide partijen in dit geval, met alle gevolgen van dien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Laguna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:35:
Gelukkig wordt er momenteel een stuk minder gespot op usenet, dat scheelt aanzienlijk in het niet kunnen downloaden. Blijkbaar maken de mensen achter de DMCA verzoeken gretig gebruik van Spotnet.

Spotnet is te toegankelijk geworden, voor beide partijen in dit geval, met alle gevolgen van dien.
Natuurlijk. Dit soort topics is sowieso gratis hulp voor die lui.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Voor het gecapte 60Mbps abo heb je naar ik me herinner wel het overgrote deel van je connecties nodig om op de 60Mbps te komen. Neem je het unlimited abo dan heb je slechts 4-6 threads nodig om de volledige snelheid te halen (is mijn ervaring tenminste, op 100Mbps)
knakworst schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:29:
Exact, deel dan een unlimited abo, dat is veel gunstiger.
Ah, goeie tip, bedankt! Het klopt dat ik alle 15 verbindingen nodig hebt voor de topsnelheid: ik heb dat vanavond getest. Als ik ga naar 8 verbindingen (zodat ik het account kan sharen zonder me zorgen hoef te maken teveel verbindingen te gebruiken) dan kakt de sneldheid zo'n 33% tot 50% in. Ik had nu afgesproken (we delen het account met z'n tweeen) dat we elkaar op de hoogte houden als iemand wat gaat downloaden zodat we alsnog de volle snelheid kunnen benutten, maar dat is natuurlijk bepaald niet ideaal. ;) Dus bedankt voor de tip! M'n volgende (eerste) maandabonnement zal dus unlimited zijn. Dan heb je trouwens 20 verbindingen i.p.v. 15 en kan ik alsnog 10 verbindingen per persoon gebruiken dus dan zal ik de topsnelheid helemaal wel moeten halen. Helemaal niet bij nagedacht dat dit zo zou kunnen werken! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Laguna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:35:

Al gebruik ik spotnet nog erg veel, zonder problemen. Komt misschien ook door de nieuwsserver die ik gebruik, of door de encrypted nzbs... Maar goed je hebt wel gelijk. Nu is dat ook niet echt een probleem het was sowieso een beetje onzin dat een serie/film 10 keer werd geupload van dezelfde bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

EJPostema schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Al gebruik ik spotnet nog erg veel, zonder problemen. Komt misschien ook door de nieuwsserver die ik gebruik, of door de encrypted nzbs... Maar goed je hebt wel gelijk. Nu is dat ook niet echt een probleem het was sowieso een beetje onzin dat een serie/film 10 keer werd geupload van dezelfde bron
Gespot en geupload is natuurlijk wel een wezenlijk verschil.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, super! Ik zag net dat ik mijn GRATIS week bij SunnyUsenet GRATIS kan upgraden naar Unlimited (voor de rest van de week)! Ik heb dat dus meteen gedaan en getest hoe snel de download gaat met 6 unlimited verbindingen: dat gaat inderdaad een stuk beter dan met het 60 Mbps abonnement op 8 verbindingen! De snelheid is nu tussen de 5,5 en soms 7.0. Als ik het aantal verbindingen zet op 10, haal ik constant de 7,1 en soms 7,2 (al met al een fractie beter dan het 60 Mbps abonnement op 15 verbindingen).

Super!

Ik heb nu afgesproken met mijn zoon dat hij 10 verbindingen mag gebruiken en ik ook 10: ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden! (Dit dus om te voorkomen dat we samen op een bepaald moment het maximum aantal verbindingen overschreiden). Nogmaals bedankt voor de tip! Nu kunnen we beiden doen wat we willen zonder te overleggen. ;) Dit is me de extra 2 euro per maand wel waard. (Ik ben nu even duur uit als met Easynews maar met VEEL meer mogelijkheden!)

• FreshMaker
  • Niet online
EJPostema schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:58:
[...]

In het noorden van het land wel idd. Maar als je in het zuiden van het land woont, zou je toch mogen verwachten dat alles op rolletjes verloopt...
aouwe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
Sorry, maar nemen jullie de hele opmerking niet wat serieus ?? :+

Er is duidelijk aangegeven WAAROM er zo weinig te vinden is, of compleet is, en toch blijft men er om vragen ...

btw : er komt dagelijks nog steeds evenveel content op Usenet erbij, alleen is het (gelukkig) minder duidelijk te vinden.

ik heb 5 collega's die het spoor bijster zijn, nadat ze in volle glorie verkondigden dat ze zo fantastisch konden downloaden, maar nu over de emmer zijn, dat er niets meer goed binnenkomt, of het zo "lastig" is geworden.
Dus technisch werkt de DCMA actie wel, er haken weer amateurs af, die nu weer 'fijn' naar de torrents vluchten

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 08:50
Welke manier bedoel je hiermee ? Als je dit niet in deze topic mag posten, mag je altijd PM sturen

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Rebbelx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:05:
[...]

Welke manier bedoel je hiermee ? Als je dit niet in deze topic mag posten, mag je altijd PM sturen
Even tussendoor: als je het niet op het forum mag posten mag je het ook niet in een DM (of PM zoals jij het noemt) posten. Daar gelden gewoon dezelfde regels namelijk. ;)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Rebbelx
Moby schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:21:
[...]

Even tussendoor: als je het niet op het forum mag posten mag je het ook niet in een DM (of PM zoals jij het noemt) posten. Daar gelden gewoon dezelfde regels namelijk. ;)
Excuses, hiervan was ik niet op de hoogte

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
Ik heb nu afgesproken met mijn zoon dat hij 10 verbindingen mag gebruiken en ik ook 10: ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden! (Dit dus om te voorkomen dat we samen op een bepaald moment het maximum aantal verbindingen overschreiden). Nogmaals bedankt voor de tip! Nu kunnen we beiden doen wat we willen zonder te overleggen. ;) Dit is me de extra 2 euro per maand wel waard. (Ik ben nu even duur uit als met Easynews maar met VEEL meer mogelijkheden!)
Moet je dat zelf in de gaten houden?
Is het niet gewoon zo dat je niet meer verbindingen KUNT gebruiken?
Dus als je zoon alle verbindingen in gebruik heeft, dat jij gewoon niks meer kunt?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden!
Spotnet gebruikt van de 4 ingestelde lijnen maar 2 voor de headers (dus het 'updaten' van Spotnet) en 2 voor downloaden. Indien je er 8 instelt worden er 2 gebruikt voor headers en 6 voor de downloads.
Ik zou gewoon je Spotnet aan je ?losse? SABnzbd installatie linken, waardoor je achterliggend veel meer mogelijkheden hebt voor Spotnet (speed limit, backup servers, categorieen)

Stel dan vervolgens 4 lijnen in bij Spotnet (wat effectief maar 2 worden omdat je alleen headers ophaalt en niet download) en 8 in SABnzbd :)
Hierdoor kom je nooit over je max heen en kun je met 8 lijnen bijna van je maximale snelheid gebruikmaken.

Zie onderaan deze post voor de veranderingen in de settings file onder C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml.

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2013 11:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 07:47
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet?
[offtopic]Het belangrijkste verschil voor mij zijn de commentaren onder elke spot. Normaal gebruik ik Lite, maar Spotnet als ik eerst wil weten wat de anderen ervan vinden. Vaak staan er hele goede tips bij, wat ik een beetje mis bij Lite.

[ontopic] Ik maak sowieso geen gebruik van de ingebouwde client maar van Newsleecher icm Cheapnews. Voor headers heb ik een blockaccount bij Astraweb.

• EJPostema
FreshMaker schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:56:
[...]

[...]

Sorry, maar nemen jullie de hele opmerking niet wat serieus ?? :+

Er is duidelijk aangegeven WAAROM er zo weinig te vinden is, of compleet is, en toch blijft men er om vragen ...

btw : er komt dagelijks nog steeds evenveel content op Usenet erbij, alleen is het (gelukkig) minder duidelijk te vinden.

ik heb 5 collega's die het spoor bijster zijn, nadat ze in volle glorie verkondigden dat ze zo fantastisch konden downloaden, maar nu over de emmer zijn, dat er niets meer goed binnenkomt, of het zo "lastig" is geworden.
Dus technisch werkt de DCMA actie wel, er haken weer amateurs af, die nu weer 'fijn' naar de torrents vluchten
Mijn reactie was gewoon een troll, maargoed beetje off topic :9

Ik denk dat we wel de conclusie kunnen trekken dat usenet niet dood gedcma 't wordt.
Die kans was natuurlijk sowieso wel klein, maar het is nu wel zeker.

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:03:
[...]

Moet je dat zelf in de gaten houden?
Is het niet gewoon zo dat je niet meer verbindingen KUNT gebruiken?
Dus als je zoon alle verbindingen in gebruik heeft, dat jij gewoon niks meer kunt?
Zo werkt het (natuurlijk) wel op 1 PC (als ik met alle verbindingen via SABnzbd wat download en ik probeer Spotnet te updaten, krijg ik een melding dat alle lijnen bezet zijn). Maar ik denk dat dat anders is als je op verschillende plekken werkt: anders zou de helpdesk van SunnyUsenet daar ook niet voor waarschuwen... Maar zeker weten doe ik het niet.
SmiGueL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Spotnet gebruikt van de 4 ingestelde lijnen maar 2 voor de headers (dus het 'updaten' van Spotnet) en 2 voor downloaden. Indien je er 8 instelt worden er 2 gebruikt voor headers en 6 voor de downloads.
Ik zou gewoon je Spotnet aan je ?losse? SABnzbd installatie linken, waardoor je achterliggend veel meer mogelijkheden hebt voor Spotnet (speed limit, backup servers, categorieen)

Stel dan vervolgens 4 lijnen in bij Spotnet (wat effectief maar 2 worden omdat je alleen headers ophaalt en niet download) en 8 in SABnzbd :)
Hierdoor kom je nooit over je max heen en kun je met 8 lijnen bijna van je maximale snelheid gebruikmaken.

Zie onderaan deze post voor de veranderingen in de settings file onder C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml.
Ah, heel interessante informatie, dank!!! Ik raak je alleen even kwijt als je het hebt over het 'linken' van Spotnet aan SABnzbd... Werkt het instellen van 4 bij Spotnet en 8 bij SABnzbd sowieso niet nu al...? Wat moet er dan eerst gelinkt worden...?
[...]

Lijkt me dat die info PRIMA past in dit topic... daar gaat het toch juist over...?!? (Correct me if I am wrong!) Ik zou ook graag wel een soort van tutorial willen zien hier. ;) Ik heb vroeger (maar dan ook HEEL vroeger) wel op de ouderwetse manier dingen van Usenet geplukt, gewoon via een newsreader en dan alle losse files opzoeken, selecteren, downloaden, repareren en samenvoegen etc. maar als er nog een andere oudere manier is die ietsje makkelijker is, dan hoor ik het graag. ;) Ik vond het nooit echt geslaagd om een paar honderd losse files te moeten selecteren etc. etc. etc. Het zoeken was ook altijd een crime. En dat zal nu helemaal zo zijn nu men de dingen onder encrypted namen upload...

• SmiGueL
  • Laatst online: 24-10 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:08:
Ah, heel interessante informatie, dank!!! Ik raak je alleen even kwijt als je het hebt over het 'linken' van Spotnet aan SABnzbd... Werkt het instellen van 4 bij Spotnet en 8 bij SABnzbd sowieso niet nu al...? Wat moet er dan eerst gelinkt worden...?
Het werkt wel, maar als je SABnzbd wat in de wachtrij heeft staan, en je download wat via Spotnet, dan gebruik je dus in het slechtste geval 12 lijnen.. ;)

Spotnet gebruikt achterliggend ook SABnzbd om te downloaden.
Aka: zodra jij Spotnet start dan kun je naar http://localhost:8090 (poort kan afwijken) gaan om je downloads te bekijken.
Deze instellingen zijn echter heel beperkt omdat Spotnet deze bij elke keer openen overschrijft, en je je dus geen gebruik kan maken van bijvoorbeeld backup servers, schedules of speedlimits afhankelijk van de dag/tijd, downloads in een aparte Spotnetdownloads map zetten bijvoorbeeld. (watchfolder instellen kan ook in de standaard versie van Spotnet, ook wel makkelijk als je af en toe via searchsites zoekt :))

Als je in het C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml bestand de API key van je losse SABnzbd installatie invoert, de poort wijzigt (volgens mij 8080) dan is Spotnet automatisch gelink met deze SABnzbd, die bovendien een stuk nieuwer is (0.7.11 is momenteel de nieuwste, Spotnet gebruikt nog 0.6.x volgens mij)

Het voordeel is nu dus dat je meer lijnen kunt gebruiken om te downloaden omdat Spotnet geen lijnen meer opeist. Bovendien hoeft Spotnet niet aan te staan als je wat wilt downloaden (SABnzbd natuurlijk wel, maar die heb ik altijd op de achtergrond draaien. Deze gebruikt toch geen resources als hij niets doet) :)

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2013 13:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

SmiGueL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:27:
[...]

Het werkt wel, maar als je SABnzbd wat in de wachtrij heeft staan, en je download wat via Spotnet, dan gebruik je dus in het slechtste geval 12 lijnen.. ;)

Spotnet gebruikt achterliggend ook SABnzbd om te downloaden.
Aka: zodra jij Spotnet start dan kun je naar http://localhost:8090 (poort kan afwijken) gaan om je downloads te bekijken.
Deze instellingen zijn echter heel beperkt omdat Spotnet deze bij elke keer openen overschrijft, en je je dus geen gebruik kan maken van bijvoorbeeld backup servers, schedules of speedlimits afhankelijk van de dag/tijd, downloads in een aparte Spotnetdownloads map zetten bijvoorbeeld. (watchfolder instellen kan ook in de standaard versie van Spotnet, ook wel makkelijk als je af en toe via searchsites zoekt :))

Als je in het C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml bestand de API key van je losse SABnzbd installatie invoert, de poort wijzigt (volgens mij 8080) dan is Spotnet automatisch gelink met deze SABnzbd, die bovendien een stuk nieuwer is (0.7.11 is momenteel de nieuwste, Spotnet gebruikt nog 0.6.x volgens mij)

Het voordeel is nu dus dat je meer lijnen kunt gebruiken om te downloaden omdat Spotnet geen lijnen meer opeist. Bovendien hoeft Spotnet niet aan te staan als je wat wilt downloaden (SABnzbd natuurlijk wel, maar die heb ik altijd op de achtergrond draaien. Deze gebruikt toch geen resources als hij niets doet) :)
Ah, aha, dank voor de uitgebreide uitleg, maar volgens mij is bij mij alles al in orde omdat ik de functie van de Downloadknop in Spotnet al heb veranderd naar NZB openen (in plaats van Downloaden). ;) Als ik dus op de 'grote blauwe pijl' klik, dan krijg ik meteen een schermpje waarin ik aan kan geven dat de NZB geopend moet worden met SABnzbd. Ik gebruik Spotnet dus al niet voor downloaden. Maar goed, ik begrijp dat ik met jouw truuk een klik op de grote blauwe pijl METEEN de NZB in SABnzbd laadt: da's misschien inderdaad net wel ff handiger, al scheelt het maar 1 klik. En al download ik tegenwoordig meestal encrypted NZB's wat betekent dat ik alsnog alsnog op diverse schermpjes moet klikken...

Verwijderd

[...]

Nee, je moet er niet teveel achter zoeken ;)

Het ging erom dat veel posts blijkbaar niet meer werden aangemeld op Spotnet, en of er een nieuwe manier nodig is om die posts dan toch te kunnen vinden. Ik gaf daarop slechts aan dat dat ook nog steeds kan op de oude manier (headers doorzoeken) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:08:
Ik heb vroeger (maar dan ook HEEL vroeger) wel op de ouderwetse manier dingen van Usenet geplukt, gewoon via een newsreader en dan alle losse files opzoeken, selecteren, downloaden, repareren en samenvoegen etc. maar als er nog een andere oudere manier is die ietsje makkelijker is, dan hoor ik het graag. ;)
Ik zou je zoon het werk laten doen, gewoon een verlanglijstje indienen, zeggen dat jij het abonnement wel betaald en hem het werk laten doen O-)

• aouwe
Headers doorzoeken wordt natuurlijk ook nutteloos als ze cryptische namen gaan gebruiken, waaruit je niet kan opmaken wat het is.......

Verwijderd

aouwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:23:
Headers doorzoeken wordt natuurlijk ook nutteloos als ze cryptische namen gaan gebruiken, waaruit je niet kan opmaken wat het is.......
Als dit een reactie om de mijne betreft: Klopt, maar het ging hier om bestanden, die wel gepost zijn, maar niet aangemeld op Spotnet. Dat zullen dus (behoudens wellicht een aantal kleine communities) grotendeels bestanden zijn zonder cryptische namen (bv. gepost door buitenlanders), aangezien het voor Spotnet 'posters' weinig zin heeft om iets onder een cryptische naam te posten, zonder op Spotnet te vermelden wat het werkelijk is ;)

• FreshMaker
  • Niet online
aouwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:23:
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:56:
[...]
Als dit een reactie om de mijne betreft: Klopt, maar het ging hier om bestanden, die wel gepost zijn, maar niet aangemeld op Spotnet. Dat zullen dus (behoudens wellicht een aantal kleine communities) grotendeels bestanden zijn zonder cryptische namen (bv. gepost door buitenlanders), aangezien het voor Spotnet 'posters' weinig zin heeft om iets onder een cryptische naam te posten, zonder op Spotnet te vermelden wat het werkelijk is ;)
Zoals ik al eerder aangaf, Usenet is meer omvattend dan die handvol Nederlanders.
Ik denk dat het 'probleem' van mini communities ziich snel oplost, en dat de "blaaskaken" die hun spotXXX heilig verklaarden moeten gaan toegeven dat 'hun' slimme maniertjes toch onderuit te halen zijn.

Ik zie het hier in het topic ook, mensen die dan maar over de projectielen hebben, alsof de mod's dom zijn, en de rest megaslim ... Zo zal de spotXXX omgeving ( eender welke ) als een kaartenhuis invallen, zodra de DMCA takedowns afnemen, en computer Idee de "nieuwe" manier in hun boekje omschrijft zodat elke Tom, Dick en Harry het maar weer begrijpen.
De tech's bij de dienstdoende instanties zijn even zo goed pc gebruikers, en dezelfde doorsnee als hier en overal op het internet.

online en offline media wordt ook door hun gebruikt in de zoektocht naar de mogelijkheden, sterker, ik ben er bijna zeker van dat op GOT, FOK en zelfs op de diverse spotnet gelieerde fora's gewoon meegelezen wordt, en zelfs ingebracht op de discussie's

En daar helpt het domme vinkje "U ben geen medewerker van Justittie, Brein what-so-ever" echt niet tegen ...

Ik denk dat we maar weer terug gaan naar IRC .... kan je ook je TVseries en Ubuntuimage's vinden :+

Verwijderd

Vertel mij wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Ik wil hierbij even melden dat extreme usenet een stelletje oplichters zijn, of op zijn minst een enorm slecht support bieden.

Gisterochtend betaald dus een account aangemaakt. Geen mail gehad met inlog gegevens, inloggen op de website werkt ook niet, mail gestuurd maar nog geen antwoord. Geld is uiteraard wel afgeschreven.

Telefonisch contact opnemen is geen optie aangezien ik aan de andere kant van de wereld woon.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t_o_c schreef op zondag 24 februari 2013 @ 06:10:
Ik wil hierbij even melden dat extreme usenet een stelletje oplichters zijn, of op zijn minst een enorm slecht support bieden.

Gisterochtend betaald dus een account aangemaakt. Geen mail gehad met inlog gegevens, inloggen op de website werkt ook niet, mail gestuurd maar nog geen antwoord. Geld is uiteraard wel afgeschreven.

Telefonisch contact opnemen is geen optie aangezien ik aan de andere kant van de wereld woon.
Gisteren was het zaterdag ....
Zou zomaar kunnen dat men op zaterdag geen support heeft ?
Misschien morgen nog eens proberen .... dan is het maandag ....

Dat jij aan de andere kant van de wereld woont, is geen excuus dat je niet kan telefoneren, JIJ maakt die keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

*knip*

[ Voor 255% gewijzigd door Laguna op 24-02-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Thanks to wat resize-werk van medetweaker Laguna, is de TS nu ook fatsoenlijk de bekijken in chrome.

Als het goed is is de tabel nu netjes uitgelijnd en passend.

Newsservers met binaries [Deel 12]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
In FF valt er nog steeds tekst weg. AS is nu wel zichtbaar, maar nog niet 100% (wel voldoende hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freakster86 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:45:
In FF valt er nog steeds tekst weg. AS is nu wel zichtbaar, maar nog niet 100% (wel voldoende hoor ;) )
Heb je een screenshotje?
Waar ik hier in IE eerst een kleine verspringing zag (wel alles leesbaar), zie ik nu een kaarsrechte lijn aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/ade9w92f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/acq6hfm2.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Freakster86 op 24-02-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dat het bij FF nog steeds niet past komt door de kolom "Prijs" die te breed is. Het gaat dan specifiek om het veld "Prijs" van Giganews. Blijkbaar ziet Chrome een koppelteken als een moment om de regel af te kunnen breken, blijkbaar doet FF dit niet, waardoor die kolom nu te breed is.
Een spatie op de juiste plek kan dat eenvoudig verhelpen.

Bijv.: $17.49-$24.99/ maand ipv $17.49-$24.99/maand

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 24-02-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 24-10 14:49

OMX2000

By any means necessary...

Hier ligt astraweb een beetje te etteren met download speeds. Ik hal bij lange aan niet mijn maximale snelheid meer. Schommelt tussen 0 (!!!) kb/s en 5 MB/s. Terwijl max normaal 14 MB/s (trek mijn lijn dus dicht). Verschillende astraweb servers en poorten gebruikt maar mocht niet baten.

Vraag is dus of meerdere dit nu delen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 15:54

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik kwam net even tot de ~7MB/s, niet erg stabiel. Het schommelt best wel. Het laagste wat ik zo zag was 5MB/s. Met Supernews gaat het wel volle bak. 10MB/s++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Toch pak verminderd...dat usenet..door al die takedowns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:57

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

OMX2000 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:07:
Hier ligt astraweb een beetje te etteren met download speeds. Ik hal bij lange aan niet mijn maximale snelheid meer. Schommelt tussen 0 (!!!) kb/s en 5 MB/s. Terwijl max normaal 14 MB/s (trek mijn lijn dus dicht). Verschillende astraweb servers en poorten gebruikt maar mocht niet baten.

Hmmm ja maar dan met een andere order van grootte ;-)

Normaal haal ik 50+ MB/s. Gister kwam ik niet verder dan 30 met gemiddeld zo rond de 20.

Ik weet even niet of ik ssl aan het staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Toch blij dat ik van de Chelloo/supernews actie af ben en terug ben bij Eweka.
De snelheid bij eweka ligt op npaier dan wel lager, maar word tenminste wel behaald ten opzichte van helemaal niet bij supernews ondanks meerdere tickets bij de helpdesk.

Ook de service van Eweka is toch echt wel een stuk beter, per ongeluk mijn abonnement verhoogd naar 100Mbit ipv verlengd met 50Mbit en na een korte chatsessie (5 minuten was alles klaar) direct opgelost en terug gezet naar 50Mbit met een langere abonnementsduur zonder problemen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebbelx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:51:
Toch pak verminderd...dat usenet..door al die takedowns
Toch nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:13:
[...]

Toch nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd..
Toch wel, heeeeel veel content is niet meer bereikbaar. Daar sta je dan met +1000 dagen retentie :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Rebbelx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:52:
[...]

Toch wel, heeeeel veel content is niet meer bereikbaar. Daar sta je dan met +1000 dagen retentie :s
Als je dit topic goed doorleest, kom je toch echt zat tips tegen m.b.t. usenet providers die wat trager zijn met verwijderen. Ikzelf heb ook geen tot nauwelijks (lees: 1x iets niet compleet in 2 maanden tijd) last van dmca, met dank aan goede tipgevers in dit topic.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
KillerBee schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:59:
Als je dit topic goed doorleest, kom je toch echt zat tips tegen m.b.t. usenet providers die wat trager zijn met verwijderen. Ikzelf heb ook geen tot nauwelijks (lees: 1x iets niet compleet in 2 maanden tijd) last van dmca, met dank aan goede tipgevers in dit topic.
"Gelukkig" gaat het mij om de recente "data" , maar "trager zijn met verwijderen" of niet, eenmaal verwijderd blijft verwijderd en de 100+ dagen rententiebestanden zijn grotendeels allemaal te "DCMA-en" omdat ze vrij "herkenbaar" gepost zijn.
Ik vermoed/hoop/denk echter wel dat de DMCA-druk zal liggen op de actuelere copytrighted gegevens, maar met de vermoede DMCA-automatisering kunnen ze wellicht ook ouder materiaal uitkiezen om te DMCA-en.

Heb vorige week wel copyrighted kaartensoftware kunnen downloaden van 1,5 jaar oud, terwijl als ik dat gps soft- en hardware bedrijf was ik wel een DMCA gedaan had op merknaam en de namen van hun software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

OMX2000 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:07:

Ik gebruik Astraweb blockaccount voor headers in spotnet. Lange wachttijden voor zeer kleine transfers. Voor mij een beetje vervelend, voor jou veel meer natuurlijk.

Ik heb dit trouwens regelmatig. De eerste 4 maanden bijna niet.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
:(

[ Voor 100% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 27-02-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Royer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:38:
Heeft iemand hier al gebruik gemaakt van de "newsleecher usenet access"?
Dat is een totaal pakket wat je via newsleecher kunt afsluiten en bestaat uit gebruik van software, supersearch en toegang tot usenet. Dit alles ook nog eens erg betaalbaar en met aantrekkelijke optie's zoals;

- 1,625 dagen retentie
- Unlimited Speed & Unlimited Leeching
- 30 Connectie's & SSL Encryption

Lijkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn. Ik betaal nu bij mijn huidige usenet provider meer en daar komt het jaarlijkse bedrag voor newsleecher nog bovenop.
Je kunt trouwens ook usenet access bestellen zonder de software.
Weet je of newsleecher Account sharing toestaat? Ik kan dat niet vinden waar ze explicite aangegeven of het wel of niet mag?

Ik heb usenetserver en is handig als ik weleens thuis downloads heb lopen en tegelijkertijd vanuit mijn laptop van een andere locatie ook iets kan downloaden.

wie weet, mag het zeggen :-)

Info: tot nu toe Deze staat op site van Newsleecher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*verkeerd gelezen, graag verwijderen. Sorry*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Laatst online: 24-10 07:23
Iemand ook last met XLNED?
Zowel de site (http://www.xlned.com en http://nl.xlned.com) als de "readers" lijken volledig plat te liggen?

edit: ondertussen opgelost blijkbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Cafe Del Mar op 01-03-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 22:47

Mentalist

[avdD]

Zoekende naar een goedkope usenetserver (snel hoeft niet, dus moet goedkoop kunnen) ben ik ook uitgekomen op Sunny of Pureusenet. Pure is iets langzamer, iets duurder en heeft iets meer retentie dus ik weet nog niet zeker wat ik wil, retentie vind ik wel belangrijk. Misschien moet ik gewoon op zoek naar iemand die al een account heeft want ik ben de ideale persoon om mee te delen: ik heb een trage (10mbit) internetverbinding en ik download geen reet.

Ik ben ook nog een andere aanbieder tegengekomen die zover ik kon vinden nog niet is besproken in dit topic, maar voor sommigen misschien toch interessant is: http://budgetnews.net/. €25/jaar, 99% completion (als je de site mag geloven) en onbeperkte snelheid. En voor wie ze heeft, je kan betalen met bitcoins.

De catch.. 40 dagen retentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2013 00:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

En ondersteunt helaas ook geen SSL en account sharing.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
W3ird_N3rd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:37:
Ik ben ook nog een andere aanbieder tegengekomen die zover ik kon vinden nog niet is besproken in dit topic, maar voor sommigen misschien toch interessant is: http://budgetnews.net/. €25/jaar, 99% completion (als je de site mag geloven) en onbeperkte snelheid. En voor wie ze heeft, je kan betalen met bitcoins.

en populaire groepen 10 dagen ....

Voor mij nog geen probleem, omdat ik vrijwel alleen actueel spul ophaal, ouder dan 40 dagen is toch veelal kaputt-ge-DCMA-t

tja, ben wel benieuwd welke snelheid ze kunnen halen met 10 lijnen, als dat goed is ben ik zeker geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 22:41

Onbeperkt betekent in mijn ogen dat er van hun kant geen belemmeringen worden opgelegd en dat je dus de snelheid haalt die bij je internet-abbo hoort. Op de site van budgetnews staat echter: Uncapped
(speed may vary during busy hours)
Wat volgens mij iets heel anders is, nl we stellen een x capaciteit beschikbaar aan alle gebruikers en afhankelijk van de drukte mag je daar maximaal van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:07:
tja, ben wel benieuwd welke snelheid ze kunnen halen met 10 lijnen, als dat goed is ben ik zeker geinteresseerd :)
Kan je geen 60 euro betalen op jaarbasis voor een goede provider? Ik snap werkelijk niet waarom je dit interessant zou vinden.

Deel anders een account met iemand, zit je ook op ongeveer 25 euro op jaarbasis en heb je een goede provider.

Zelfs je internetprovider heeft in veel gevallen een betere dienst dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10 11:28
Beste tweakers,

Ik loop al een tijdje met een probleem en heb uiteindelijk mijn probleem gevonden.
Ik heb een nas waar SabNzb draait en mijn pc altbinz +spotlite. Wat mijn probleem nu is dat ik continue
DNS problemen krijg, alle instellingen nagelopen (modem,nas,pc etc) maar kon het niet vinden!
Vanavond kreeg ik dus in de gaten dat als ik spotlite starten ik mijn verbinding verloor ..
Error: Er is geen communicatie mogenlijk tussen windows en het apparaat of de bron( Primaire DNS-server)

Ik sluit spotlite en ik heb weer verbinding! Ik maak zelf gebruik van SuperNews +Upc netwerk en denk zelf dat deze payserver bij mij problemen geeft voorheen had ik Xsnews daar nooit problemen mee gehad.

Herkend iemand dit probleem?

voor mij word het dus zoeken naar een andere payserver .(UPC 120mbit lijntje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Zoekende naar een goedkope usenetserver (snel hoeft niet, dus moet goedkoop kunnen) ben ik ook uitgekomen op Sunny of Pureusenet. Pure is iets langzamer, iets duurder en heeft iets meer retentie dus ik weet nog niet zeker wat ik wil, retentie vind ik wel belangrijk. Misschien moet ik gewoon op zoek naar iemand die al een account heeft want ik ben de ideale persoon om mee te delen: ik heb een trage (10mbit) internetverbinding en ik download geen reet.

Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sempy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:53:
[...]

Onbeperkt betekent in mijn ogen dat er van hun kant geen belemmeringen worden opgelegd en dat je dus de snelheid haalt die bij je internet-abbo hoort. Op de site van budgetnews staat echter: Uncapped
(speed may vary during busy hours)
Wat volgens mij iets heel anders is, nl we stellen een x capaciteit beschikbaar aan alle gebruikers en afhankelijk van de drukte mag je daar maximaal van profiteren.
Ja, maar ik kon me zo niet bedenken hoe ik dat zou moeten vertalen. Tis idd niet "echt" onbeperkt (net zoals onbeperkt spareribs ook niet echt onbeperkt is, alles heeft een limiet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 22:41
Natuurlijk heeft alles uiteindelijk een limiet, maar bijvoorbeeld Sunny verkoopt ook onbeperkt en dan weet je dat je in ieder geval meer snelheid dan het goedkopere 90mb-abbo krijgt. Bij budgetnews is er geen enkele ondergrens vastgelegd, best lullig als je straks een jaar vast zit aan een abbo dat niet boven de 5-10mbit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 21:28
Ceejay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:38:
[...]

Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goed
Volgens mij is de retentie 900 dagen bij Sunny Usenet: http://www.sunnyusenet.com/pakketten
Ik heb wel veel last van de takedowns gehad, maar die dingen downloaden ik dan weer op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:20
Ceejay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:38:
[...]
Retentie is zo'n 900 dagen, en om anderen geen verkeerd beeld te geven: ook Sunny heeft last van takedowns. Als je er snel genoeg bij bent heb je er geen last van, maar de ge-DMCA-de series/films worden wel degelijk verwijderd bij Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 12:33
Ik gebruik Newsgrabber en ben er behoorlijk tevreden over.
Stabiel over mijn Glasvezel lijn en zeer makkelijk en snel te activeren.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:48:
[...]

Kan je geen 60 euro betalen op jaarbasis voor een goede provider? Ik snap werkelijk niet waarom je dit interessant zou vinden.

Deel anders een account met iemand, zit je ook op ongeveer 25 euro op jaarbasis en heb je een goede provider.

Zelfs je internetprovider heeft in veel gevallen een betere dienst dan dit...
Dat dus .... (en dat je geen inlevingsvermogen hebt ;) )

Heb ook Ziggo nieuwsgroepen, maar zit na 1 week al aan de 50 GB limiet ....

Heb geen 1000 dagen retentie nodig voor mijn wensen. Kan max 60 Mbit downloaden, dus hogere snelheden heb ik ook (nog) niet nodig. Als dit budgetabbo geen GB-limiet heeft en beetje fatsoenlijke snelheid heeft (vanaf 30Mbit) is dit precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij bevalt Sunny tot nu toe prima: ik deel een unlimited abonnement met m'n zoon en allebei kunnen we de maximale snelheid halen, dus met ieder 10 verbindingen. Take downs zijn er zeker. Ik kijk regelmatig naar films maar ik heb me aangeleerd voornamelijk naar de nieuwe uploads te kijken: oud spul is bijna altijd incompleet. Die retentie van 900 dagen is leuk, maar voor films heb je daar dus niet veel aan. Muziek gaat wel weer beter maar heb ik nog niet veel geprobeerd.

Het is wel heerlijk om ongelimiteerd te kunnen downloaden (wat GB's betreft), vooral als je jarenlang een abo hebt gehad met een max van 25 GB... ;) Maar goed, ik had met mijn vorige internetverbinding toch niet heel veel gehad aan meer GB's want daarvoor was de snelheid te laag. Nu haal ik alles met zo'n dikke 7 MB/s binnen en dat bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Ben nogsteeds bij SSL-News. Fijn dat het net als eweka pre-paid is. Prima service bij Eweka gehad en eerst zelfs nog tot 120mbit kunnen binnen halen (ookal was de limit 100mbit trok ik toch 120mbit), echter kreeg/heeft(?) eweka daarna problemen met 100mbit door te voeren i.c.m sommige Ziggo klanten en ben dus ergens anders gaan zoeken.
SSL-News haalt rond de 90Mbit (moet wel me time-out reset naar 10 sec zetten omdat de connectie nog eens blijft hangen) maar wel zoals alle andere DCMA problemen, gebruikelijke oplossingen werken wel natuurlijk.

Kreeg een mail van Eweka of ik terug wilde komen en dan gratis de nzb compleetheid checker te gebruiken. Helaas is de compleetheid dus voor mij niet het struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Gisteren pakket bij Sunny besteld, Sunny 60, met sofort banking... betaling succesvol afgerond maar een bevestigingsmail nog steeds niet gekregen.

Al een contact formulier naar Sunny gestuurd maar totaal geen reactie, ben benieuwd of ik vandaag reactie ga krijgen. *zucht*

Edit: Daarnet ineens posts over telenet gelezen... why oh why heb ik dat gisteren niet gezien! Een jaar abbo bij Sunny terwijl telenet capped... naja, al eens eerst zien dat mijn account succesvol geactiveerd geraakt :)

[ Voor 28% gewijzigd door dj_vibri op 08-03-2013 07:59 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

dj_vibri schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:41:
Al een contact formulier naar Sunny gestuurd maar totaal geen reactie, ben benieuwd of ik vandaag reactie ga krijgen. *zucht*
Houdt er rekening mee dat Sunny gevestigd is op Curacao, ze zullen (en kunnen) niet eerder reageren dan in de loop van de middag (onze middag dus :P )
(uit eigen ervaring weet ik wel dat ze vrij snel reageren, mits rekening houdend met hun tijdzone).

[ Voor 11% gewijzigd door KillerBee op 08-03-2013 10:39 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

knakworst

Get more sats!

dj_vibri schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:41:
Gisteren pakket bij Sunny besteld, Sunny 60, met sofort banking... betaling succesvol afgerond maar een bevestigingsmail nog steeds niet gekregen.
Als je inlogt op de website zie je ook je inloggegevens voor de nieuwsserver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

knakworst schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Als je inlogt op de website zie je ook je inloggegevens voor de nieuwsserver toch?
Heb na betaling een bericht op de pagina gekregen dat ik een bevestigingsmail ging ontvangen.
Nog niets gehad hiervan, met als gevolg dat ik ook niet kan inloggen....

Heb ze daarnet nogmaals een mail gestuurd met de vermelding dat de 24u voorbij zijn, hoewel ze zeggen dat de meeste vragen binnen de 24u beantwoord zijn...

Achja afwachten dan maar...

Edit: Wou net eens op hun twitter kijken... hmm laatste bericht dateert uit 2011 8)7
Edit2: hmm op hun facebook zie o.a. volgende zin: Klacht ingediend tegen dit bedrijf! Ondanks de betaling blijven ...

Heb alleen zelf geen facebook, iemand van de tweakertjes zo vriendelijk om de hele post te plaatsen van deze persoon? :>

Edit3: Ondertussen reeds antwoord gehad:
Beste Djvibri,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie.

Helaas worden betalingen via Sofort niet direct goedgekeurd door onze betalingsprovider, vandaar dat je je pakketgegevens nog niet hebt ontvangen.

Zou je me een schermafdruk van je bankafschrift kunnen sturen waarop de afschrijving zichtbaar is? Ik zal er dan voor zorgen dat je pakket alsnog binnen de door jou gewenste 24 uur geactiveerd zal worden.
en nu wil mijn kaartlezer niet werken voor on-line banking... grrr why! :(
Ben wel al blij dat ze vriendelijke reactie sturen.

[ Voor 47% gewijzigd door dj_vibri op 08-03-2013 14:16 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Kan je met twee personen (twee verschillende huis adressen) gebruik maken van Newsgrabber? Op de site staat:

"U kunt met uw accountgegevens vanaf verschillende computers/ip-adressen gebruik maken van onze service, account sharing is echter niet toegestaan."

Maar hoe wordt dit dan gecontroleerd?

Overigens, wat is nu een news server die wel nog redelijk goed wat binnen haalt en een redelijke prijs heeft? Laatste pagina's hier gelezen, maar daar valt niet echt een server te ontdekken die nu booming is..

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 10-03-2013 16:48 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

enomiss schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:48:
Kan je met twee personen (twee verschillende huis adressen) gebruik maken van Newsgrabber? Op de site staat:

"U kunt met uw accountgegevens vanaf verschillende computers/ip-adressen gebruik maken van onze service, account sharing is echter niet toegestaan."

Maar hoe wordt dit dan gecontroleerd?

Overigens, wat is nu een news server die wel nog redelijk goed wat binnen haalt en een redelijke prijs heeft? Laatste pagina's hier gelezen, maar daar valt niet echt een server te ontdekken die nu booming is..
Het zou kunnen dat het wel kan maar niet tegelijk, of dat ze gewoon accountsharing niet toestaan. Dat dit moeilijk te controleren is dat is dan wat anders (als jij je internet met de buren of de rest van de straat deelt is dit ook niet toegestaan en ook lastig te controleren).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:09:
[...]

Het zou kunnen dat het wel kan maar niet tegelijk, of dat ze gewoon accountsharing niet toestaan. Dat dit moeilijk te controleren is dat is dan wat anders (als jij je internet met de buren of de rest van de straat deelt is dit ook niet toegestaan en ook lastig te controleren).
Het delen van internet is idd (bijna) niet te controleren, maar de servers van de usenetaanbieder zijn heel simpel, gebruiker a met IPadres is ingelogd, die gebruiker A kan niet inloggen vanaf een ander ipadres.

Pas als adres 1 "offline" is, krijgt ipadres 2 toegang.

Een enkele keer zullen ze niet moeilijk doen, maar als er dagelijks een lograpport verschijnt dat een gebruiker regelmatig 'probeerde' in te loggen vanaf 2 ( of meer ) ip's zal er toch wel actie genomen worden.
< astraweb blokeerde je gewoon 2 of 3 dagen, zonder tegemoetkoming >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zijn er hier andere gebruikers die sinds een paar dagen via newszilla niets meer binnen krijgen? Ik ben me bewust van dcma take-down requests, maar ik heb het idee dat er toch een ander structureler probleem speelt. Ik ben daarom benieuwd of ik de enige ben. Ik kan bij de site van xs4all er weinig niets over vinden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn er meer gebruikers die timeouts krijgen af en toe met Cheapnews? Weet wel dat dit mijn eerste en laatste jaar bij Cheapnews is (heb spijt dat ik een jaar abbo heb afgenomen). Zoveel lijnen, met ongelimiteerde snelheid, maar moet de eerste keer nog zien dat ik de 120 megabit vol trek die ik thuis tot mijn beschikking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Is me niet opgevallen, maar ik heb dan ook maar 10mbit internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb het inmiddels opgelost; heb mijn spots uit Spotweb verwijderd, ben nu opnieuw aan het retrieven.
Vreemde is alleen dat nu mijn eerste spot op 8 Februari 2012 ligt. Vreemde 900 dagen retentie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

CptChaos schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:46:
Vreemde 900 dagen retentie als je het mij vraagt.
Binaire retentie staat bij veel usenet providers ook los van header retentie, bij de meeste usp's ligt de header retentie een stuk lager. Je mag zelfs in je handjes knijpen met iets meer dan een jaar aan header retentie hoor, vaak is het echt nóg minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Gratis usenet via je webbrowser: http://usenetstorm.com/

200MB per NZB, 5mb/s download, 1500 dagen retentie. Vooral handig dus als je iets kleins zoekt wat lang geleden is gepost als je eigen server minder retentie heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-03-2013 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dank je wel, hele handige link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
newbie: moet ik bv by een aanbieder (Sunny) mijn volledige NAW afgeven? Kan het niet gewoon anoniem? ... Daarnaast geef ik niet direct de voorkeur aan iDeal.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik hoor van veel mensen dat een valse naam opgeven gewoon werkt.

Verder denk ik dat het met de betrouwbaarheid van Sunny wel snor zit.

Aan de andere kant, als je grote repressie krijgt van burgerhatende instanties en overheid, is er altijd een papertrail, hoe jij ook betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

rockhopper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:15:
Zijn er hier andere gebruikers die sinds een paar dagen via newszilla niets meer binnen krijgen? Ik ben me bewust van dcma take-down requests, maar ik heb het idee dat er toch een ander structureler probleem speelt. Ik ben daarom benieuwd of ik de enige ben. Ik kan bij de site van xs4all er weinig niets over vinden.
Bij mij werkt ie nog uitstekend, heb er gisteren nog een film vandaan getankt die op mijn payserver al met de noorderzon vertrokken was.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik kom steeds meer oude posts tegen (vooral films en series van 1 jaar oud of ouder) die op de indexsites nog als compleet staan maar bij het downloaden mis je dan ineens zo'n 30-50% van de bestanden, of alles is flink incompleet. :9

Het lijkt erop of de mensen achter de takedown requests zich nu ook gaan toeleggen op oudere posts, en niet meer alleen op recent materiaal.

Nog even en dan kan usenet alleen nog maar voor posts met cryptische namen gebruikt worden... Byebye indexsites dan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Zover is het al voor een deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ook cryptische namen worden geindexeerd hoor, en veel ervan wordt op Spotnet gemeld. Beter cryptische namen dan helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Richub schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:00:
Ik kom steeds meer oude posts tegen (vooral films en series van 1 jaar oud of ouder) die op de indexsites nog als compleet staan maar bij het downloaden mis je dan ineens zo'n 30-50% van de bestanden, of alles is flink incompleet. :9

Het lijkt erop of de mensen achter de takedown requests zich nu ook gaan toeleggen op oudere posts, en niet meer alleen op recent materiaal.

Nog even en dan kan usenet alleen nog maar voor posts met cryptische namen gebruikt worden... Byebye indexsites dan. ;(
Sowieso, als ze nieuwe posts blijven verwijderen, gaan die oude ook vanzelf wel weg. Retention is vaak een jaar ofzo, dus na een jaar hoeven ze zich al niet erg druk meer te maken over oude posts.
aouwe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:16:
Ook cryptische namen worden geindexeerd hoor, en veel ervan wordt op Spotnet gemeld. Beter cryptische namen dan helemaal niets.
Dat klopt wel maar je krijgt zo minicommunitisch die wel van elkaars usenetdiskspace gebruik maken waardoor de retentie snel zal afnemen of de kosten voor de usenetproviders sterk zullen stijgen omdat alles tig keer opnieuw geupload moet worden omdat niemand weet dat het er al een aantal keer staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 24-03-2013 18:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik begin iig de laatste tijd al behoorlijk te twijfelen of ik mijn usenetabbo aan houd of niet.

Als het nog erger wordt met die takedowns dan is het voor mij duidelijk:
Of ik loop tegen een (besloten) FTD-achtig forum ofzo aan waardoor ik mijn spullen kan blijven downloaden, of ik nok met usenet.

Dan maar terug naar torrents, uitwisseling tussen vrienden/collega's of materiaal huren om dan zelf te rippen. Just like the good old days. ;)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:59
Richub schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:35:
Ik begin iig de laatste tijd al behoorlijk te twijfelen of ik mijn usenetabbo aan houd of niet.

Als het nog erger wordt met die takedowns dan is het voor mij duidelijk:
Of ik loop tegen een (besloten) FTD-achtig forum ofzo aan waardoor ik mijn spullen kan blijven downloaden, of ik nok met usenet.

Dan maar terug naar torrents, uitwisseling tussen vrienden/collega's of materiaal huren om dan zelf te rippen. Just like the good old days. ;)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. :)
Doemdenker he, >:)
Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!