AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
B.v.SunshineCompany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:21:
Vertel? Mijn ervaring is bijster slecht op dit moment. Doe ik wat verkeerd?
SMSUsenet droppen. Supernews nemen als primary server, Cheapnews als filler. Mogelijk kun je de newsserver van jouw eigen internetprovider ook nog gebruiken als 2nd account.
Bedankt voor de tip. Maar hoe komt het dat Supernews beter is dan SMSUsenet?Azqi schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:21:
[...]
B.v.
SMSUsenet droppen. Supernews nemen als primary server, Cheapnews als filler. Mogelijk kun je de newsserver van jouw eigen internetprovider ook nog gebruiken als 2nd account.
Onderliggende oorzaken zijn al tig keer behandeld in dit topic. Ik heb je geholpen, doe zelf ook eens je best? Ik sluit me aan bij onderstaande spreker.SunshineCompany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor de tip. Maar hoe komt het dat Supernews beter is dan SMSUsenet?
Tsurany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:24:
Ik zou dit topic eens doorlezen, het is al zo enorm vaak behandeld. Usenet is niet dood, het is alleen niet meer zo easy mode zoals vroeger.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
25 connecties en geen SSL. Download met SABnzbd en heb cache op 120MB staan.Coenen schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:30:
Hoeveel threads/botjes? Met of zonder SSL? Ik gebruik SSL en (maar) 10 threads/bots.
Dit heeft bij mij ook even geduurd.quirinus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:30:
Op 30/01 geld overgeschreven naar cheapnews (geen ideal hier). Vandaag account nog niet actief. Ondertussen niks downloaden, lang leve paypal.
Als het niet in orde komt zou ik de helpdesk mailen. Bij mij is het alleszins in orde geraakt op die manier.
De helpdesk antwoordde vrij snel en ook al heb ik meerdere mailtjes moeten sturen, het is effectief uiteindelijk in orde geraakt.
Je hebt toch je gegevens over de betaling ook doorgestuurd naar het juiste email adres (ik kan de website met info niet direct vinden).
Verwijderd
Wel aan te vullen met torrent / spotnet, maar toch... dit gaat heel vervelend worden.
Ik heb er gelukkig nog steeds geen problemen mee en gebruik slechts Sunny en (effectief) 2 search providers (wel meer ingesteld, maar die worden bijna nooit gebruikt als ik in de history kijk).Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:16:
Het begint nu wel irritant te worden, ondanks mijn meerdere usenetproviders en sickbeard die om de 15 minuten zoekt met 12 servers (waarvoor ik doneer) in de config van sickbeard krijg ik de laatste 2 dagen series niet meer goed binnen
Wel aan te vullen met torrent / spotnet, maar toch... dit gaat heel vervelend worden.
Zoekfrequentie staat op de default 2 uur en m'n NAS gaat pas om 7:30 's ochtends aan. Nu bekijk ik wellicht niet zo veel series als jij, maar de in dit topic genoemde 'probleemgevallen' komen vooralsnog gewoon binnen.
Valt me overigens net pas op in de logs dat nzb.su geen API requests meer toelaat (tenzij je voor VIP access gaat betalen.).
[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 08-02-2013 07:53 ]
Verwijderd
ik heb er wel 40 series inTsurany schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:59:
Muchos Gracias! Dan zie ik dat hij toch 3 van de 5 van mijn eigen Newznab trekt en de rest van Sickbeard Index
Een nzb site heeft wel een mooie oplossing: een plugin voor xmbc, kan je de de films streaming van usenet kennelijk kijken. Maarja, ik heb geen xmbc...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 09:51 ]
Downloaden via indexsites werkt nog wel, dus de providers (Newsxs en I-telligent) zijn niet down. Ook supersearch in Newsleecher geeft nog gewoon resultaten.
Is dat een nieuw hoofdstuk in deze 'oorlog'? Geen headerprogjes meer mogen gebruiken?
Komen hier nog wel binnen op m'n spotweb. Laatste is van paar minuten geleden. Zal wel een tijdelijk issue zijn.Richub schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:01:
Ik merk dat sinds vanochtend Spotnet en Spotlite geen headers meer binnenkrijgen.
Downloaden via indexsites werkt nog wel, dus de providers (Newsxs en I-telligent) zijn niet down. Ook supersearch in Newsleecher geeft nog gewoon resultaten.
Is dat een nieuw hoofdstuk in deze 'oorlog'? Geen headerprogjes meer mogen gebruiken?
Plus dat het slechts enkele series betreft, je mag er wel van uit gaan dat mensen het voor veel meer dan alleen series gebruiken.Tsurany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:24:
Ik zou dit topic eens doorlezen, het is al zo enorm vaak behandeld. Usenet is niet dood, het is alleen niet meer zo easy mode zoals vroeger.
Bij mij lukt alles nog goed trouwens, Eweka i.c.m. Sickbeard geen problemen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja naar btp@cheapnews.eu heb ik de gegevens van betaling gestuurd. Al enkele keren de helpdesk gemaild ook maar daar zeggen ze gewoon dat ze mij zelf niet kunnen helpen en het naar de btp afdeling doorsturen.Mr. M schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:22:
[...]
Dit heeft bij mij ook even geduurd.
Als het niet in orde komt zou ik de helpdesk mailen. Bij mij is het alleszins in orde geraakt op die manier.
De helpdesk antwoordde vrij snel en ook al heb ik meerdere mailtjes moeten sturen, het is effectief uiteindelijk in orde geraakt.
Je hebt toch je gegevens over de betaling ook doorgestuurd naar het juiste email adres (ik kan de website met info niet direct vinden).
Ik heb nu een screenshot van men verrichting gemaakt en doorgestuurd in de hoop dat het wat opschiet.. er komen series aan dit weekend
Geld zeker ook voor films hoor.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:30:
[...]
Plus dat het slechts enkele series betreft, je mag er wel van uit gaan dat mensen het voor veel meer dan alleen series gebruiken.
Bij mij lukt alles nog goed trouwens, Eweka i.c.m. Sickbeard geen problemen.
Dat is wel erg vreemd. Ik gebruik Sickbeard en Woble's index i.c.m Sunny. Alles komt hier gewoon zonder problemen binnen. En ik volg ook aardig wat seriesVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:16:
Het begint nu wel irritant te worden, ondanks mijn meerdere usenetproviders en sickbeard die om de 15 minuten zoekt met 12 servers (waarvoor ik doneer) in de config van sickbeard krijg ik de laatste 2 dagen series niet meer goed binnen
Gewoon negeren, hoe meer er van die noobs weer van usenet afgaan hoe beter het is
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Verwijderd
Mmm, misschien was mijn nas een backup aan het maken ofzo en krijgt sickbeard dan niet rechten om elke 15 minuten scans uit te voeren, ik weet het niet.Freakster86 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:14:
Dat is wel erg vreemd. Ik gebruik Sickbeard en Woble's index i.c.m Sunny. Alles komt hier gewoon zonder problemen binnen. En ik volg ook aardig wat series
Ik zal eens zien wat hij van de week gaat doen, misschien is om de 15 minuten scannen in sickbeard wel een beetje overkill en trekt mijn nas dat niet zo goed.
Verwijderd
Dear lord, yes!Ted038 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:15:
Kunnen we met z'n allen beter niet stoppen met het antwoorden op noob-vragen als "hey, ik krijg een bestand niet meer goed binnen" ?
Gewoon negeren, hoe meer er van die noobs weer van usenet afgaan hoe beter het is
Verwijderd
leek me ook niet, maar kennelijk doet hij wat lastig sinds vandaag. Maar even een update gedaan en nas herstart en zoeken op 30 minuten gezet ipv 15. Even zien of dat beter gaat.Tsurany schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:04:
Sickbeard die zoekt kost amper resources, paar API calls uitsturen is geen hoogstaand werk.
Heb ondertussen even alles op een andere manier meegepakt zodat mijn collectie wel up to date blijft, gelukkig was dat niet lastig.
Zal ook ff de logfiles legen, die zitten vol en daardoor kan ik ook lastig zien wat er nu mis is. Ach, kan ik het weekeinde weer even knutselen
Edit: mmm, het gaat al beter, ik liep ook al 80 subtitles achter kennelijk. Volgens mij deed mijn nas wat raar omdat ik aan het testen was met NFS in plaats van windows shares, hopelijk is alles weer op orde. Ligt dus niet aan usenet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 19:18 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
mijn supernews is niet traag, haal 120mbit (zonder ssl, news.eu.supernews.com met 15 bots).Cyrus The Virus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:18:
Heb supernews maar een mail gestuurd met de vraag waarom het zo traag is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 19:19 ]
Hier ook de volle snelheid met Supernews. Soms op bepaalde momenten is het wel wat trager, maar meestal wel de volle snelheidVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:19:
[...]
mijn supernews is niet traag, haal 120mbit (zonder ssl, news.eu.supernews.com met 15 bots).
ja ik dus niet, speedtest geeft niks bijzonders aan. Sabnzb is traag spotnet is traag en newsleecher. Met oude en nieuwe bestanden. Ik heb EU en niet EU geprobeerd met en zonder SSL 15 bots en 30 bots maakt allemaal niet uit. Heb poort 23 80 119 en 563 geprobeerd allemaal het zelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:19:
[...]
mijn supernews is niet traag, haal 120mbit (zonder ssl, news.eu.supernews.com met 15 bots).
Zou telenet het afgeknepen hebben
nieuws: Telenet herstart dhcp-servers na storing in geheel Vlaanderen
[ Voor 19% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-02-2013 19:54 ]
Yeah... Want wij zijn l33t en hullie verdienen het niet...Ted038 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:15:
Kunnen we met z'n allen beter niet stoppen met het antwoorden op noob-vragen als "hey, ik krijg een bestand niet meer goed binnen" ?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Je verbinding zelf is ok? Wat doen: http://www.bbned.nl/speedtest/ of http://www.bbned.nl/speedtest/ ?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:49:
Zo heb al reactie van supernews, alleen met de vraag voor een screenshot met de settingsdie heb ik al 100x gechecked.
Ik check altijd de FTP site van m'n provider om te checken dat het niet m'n nieuwsserver is.
die geeft 3,3MB/sec aan, maar als ik die 100MB file download krijg i 12,5MB/sec speedtest.net geeft ook gewoon 114Mbit download. Had telenet ook gebeld en die testen waren ook allemaal goed. Ik heb echt alleen probelemen met supernews. Heb ook zo even geen andere server die ik kan testen.Coenen schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:17:
[...]
Je verbinding zelf is ok? Wat doen: http://www.bbned.nl/speedtest/ of http://www.bbned.nl/speedtest/ ?
Ik check altijd de FTP site van m'n provider om te checken dat het niet m'n nieuwsserver is.
Je verbinding zelf is het dus niet. Wat je nog kan doen is met WinMTR een trace doen naar supernews, als je ergens op de route veel packetloss hebt dan weet je ongeveer waar het fout gaat. Als het bij Telenet fout gaat dan kan je nog klagen, als het verderop is dan is het lastig.
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| MORTEL - 0 | 51 | 51 | 0 | 0 | 4 | 0 |
| d54C10001.access.telenet.be - 0 | 51 | 51 | 6 | 12 | 42 | 17 |
| dD5E0C481.access.telenet.be - 12 | 35 | 31 | 7 | 11 | 20 | 8 |
| dD5E0FD21.access.telenet.be - 0 | 51 | 51 | 8 | 15 | 50 | 25 |
| tengigabitethernet4-2.ar4.bru1.gblx.net - 0 | 51 | 51 | 9 | 18 | 141 | 23 |
| telia-1-ar2.AMS1.gblx.net - 0 | 51 | 51 | 11 | 18 | 50 | 25 |
| giganews-ic-124198-adm-b3.c.telia.net - 8 | 39 | 36 | 21 | 39 | 212 | 24 |
| news.supernews.com - 5 | 47 | 45 | 20 | 25 | 35 | 32 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Daar zou het mis kunnen gaan. Al lijk je bij de laatste 2 ook wat loss te hebben, terwijl ik dat weer niet heb bij de laatste:
Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
ams-ix.ams.giganews.com - 0 | 512 | 512 | 10 | 15 | 219 | 10 |
news.supernews.com - 0 | 512 | 512 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Je zou kunnen kijken of telenet wat aan die 12% kan doen, dat zou iets moeten schelen.
Of kijk eens naar de route waar je wel een goede snelheid haalt, dan gaat het waarschijnlijk niet via die dD5E....telenet.be.
heb ook even block.cheapnews.eu geprobeerd daar heb ik alleen bij die dD5E0C481.access.telenet.be 13% packetlos. Het komt blijkbaar al langer voor dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=15326
[ Voor 28% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-02-2013 23:12 ]
Snelheid al getest tijdens de zogenaamde "groene uren" van telenet?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:08:
hmm zou die packetloss dan trager maken ?
heb ook even block.cheapnews.eu geprobeerd daar heb ik alleen bij die dD5E0C481.access.telenet.be 13% packetlos. Het komt blijkbaar al langer voor dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=15326
Ik had het geluk dat ik een blockaccount had genomen en nog een andere provider beschikbaar had dus voor mij maakte het niet zo super veel uit. Ik had ook nog de USP van mijn provider (EDPnet die 10GB geven) als het echt nodig had geweest, maar dat is dus niet het geval.quirinus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:34:
[...]
Ja naar btp@cheapnews.eu heb ik de gegevens van betaling gestuurd. Al enkele keren de helpdesk gemaild ook maar daar zeggen ze gewoon dat ze mij zelf niet kunnen helpen en het naar de btp afdeling doorsturen.
Ik heb nu een screenshot van men verrichting gemaakt en doorgestuurd in de hoop dat het wat opschiet.. er komen series aan dit weekend.
Mij heeft de helpdesk echt wel goed verder geholpen. Ik ben tussendoor 3 keer van account veranderd omwille van problemen in het begin met het aanmaken van het account. Mijn account was 2 automatisch keer verwijderd na 1 of 2 dagen.
Hopelijk kan je alleszins verder met iets anders en duurt het niet al te lang meer.
De laatste 2 van de mailtjes die ik had ontvangen zaten trouwens in mijn gmail spam (de rest niet, geen idee hoe die daar ineens in kwamen) dus ik had ze pas na 2 dagen gezien.
Misschien voor de zekerheid toch maar eens nakijken.
WTF je hebt gelijk nu haal ik 6.5MB wat is dat voor onzin. Morgen nog maar eens bellen met telenet, zit nog lang niet aan mijn limiet. Nja bedankt voor de tips het zal dus niet aan supernews liggen.quirinus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:12:
[...]
Snelheid al getest tijdens de zogenaamde "groene uren" van telenet?
Het vreemde is wel dat de rest wel gewoon werkt behalve supernews of misschien knijpen ze nieuwsgroepen af. Wat me lastig lijkt met SSL.
In de 'rode uren' wordt usenet gecapped. Ze vermelden dit niet op hun site (wel over torrents, etc), aan de telefoon zullen ze dit ook ontkennen, maar op verschillende forums al topics over gelezen.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:21:
[...]
WTF je hebt gelijk nu haal ik 6.5MB wat is dat voor onzin. Morgen nog maar eens bellen met telenet, zit nog lang niet aan mijn limiet. Nja bedankt voor de tips het zal dus niet aan supernews liggen.
Het vreemde is wel dat de rest wel gewoon werkt behalve supernews of misschien knijpen ze nieuwsgroepen af. Wat me lastig lijkt met SSL.
Nope, niet in de spam terecht gekomen.Mr. M schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:19:
[...]
Mij heeft de helpdesk echt wel goed verder geholpen. Ik ben tussendoor 3 keer van account veranderd omwille van problemen in het begin met het aanmaken van het account. Mijn account was 2 automatisch keer verwijderd na 1 of 2 dagen.
Hopelijk kan je alleszins verder met iets anders en duurt het niet al te lang meer.
De laatste 2 van de mailtjes die ik had ontvangen zaten trouwens in mijn gmail spam (de rest niet, geen idee hoe die daar ineens in kwamen) dus ik had ze pas na 2 dagen gezien.
Misschien voor de zekerheid toch maar eens nakijken.
Hoe lang heeft het geduurd bij jou? Ik kan trouwens wel inloggen met mijn account op de site dus daar ligt het ook niet aan. Ik vrees dat hun administratie voor manuele betalingen wat traag gaat.
Betaling zondag avond 20 januari. Het was in orde dinsdag 29 januari (het mailtje had ik pas gezien de 31ste).quirinus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:32:
[...]
Nope, niet in de spam terecht gekomen.
Hoe lang heeft het geduurd bij jou? Ik kan trouwens wel inloggen met mijn account op de site dus daar ligt het ook niet aan. Ik vrees dat hun administratie voor manuele betalingen wat traag gaat.
Ik kon in het begin ook altijd inloggen maar na 2 dagen niet meer (maar ik had denk ik de aanvraag niet volledig afgerond (het trial account had ik niet aangevraagd), maar toch was mijn account al gecreeerd)).
De 3de keer heb ik dit wel gedaan (ik heb elke keer een mailtje gestuurd met mijn nieuwe customer number). Dus ze moeste mij wel elke keer omzetten.
Ze hebben toen gezegd dat de bank traag was of iets dergelijks. Dus het gaat inderdaad niet vlot, maar het zou wel in orde moeten komen normaal gezien.
Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt pas sinds een week. Maar hoe willen ze SSL verkeer cappen ? het kan vanalles zijn. Of zouden ze alles wat van news.supernews.com blokkeren. Daar betaal ik dan gvd 100 euro per maand voorquirinus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:27:
[...]
In de 'rode uren' wordt usenet gecapped. Ze vermelden dit niet op hun site (wel over torrents, etc), aan de telefoon zullen ze dit ook ontkennen, maar op verschillende forums al topics over gelezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-02-2013 00:43 ]
9 dagen dus. Bij mij is het 10 dagen, dus zal nog maar wat geduld hebben..Mr. M schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:38:
[...]
Betaling zondag avond 20 januari. Het was in orde dinsdag 29 januari (het mailtje had ik pas gezien de 31ste).
In noodgeval zal ik ergens een trial account nemen of torrents gebruiken
Je kan eens proberen om een alternatieve poort te gebruiken voor je SSL.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:42:
[...]
Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt pas sinds een week. Maar hoe willen ze SSL verkeer cappen ? het kan vanalles zijn. Of zouden ze alles wat van news.supernews.com blokkeren. Daar betaal ik dan gvd 100 euro per maand voor
Als je 443 kan gebruiken bij je nieuwsgroep provider zie ik het voor telenet niet meer mogelijk om dit te cappen.
Edit:
Het is te zeggen: Het is natuurlijk wel mogelijk, maar ze gaan normaal gezien niet het gewone browser verkeer cappen (mag ik hopen). Ik ben alleszins blij dat mijn provider niets capt.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. M op 09-02-2013 00:49 ]
ja dat had ik nu ook gelezen, maar volgens mij had ik dat toen straks al geprobeerd. Nu kan ik het niet testen aangezien ik nu op alle manieren 13MB/sec haal. Morgen dan nog maar eens testen.Mr. M schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:45:
[...]
Je kan eens proberen om een alternatieve poort te gebruiken voor je SSL.
Als je 443 kan gebruiken bij je nieuwsgroep provider zie ik het voor telenet niet meer mogelijk om dit te cappen.
Edit:
Het is te zeggen: Het is natuurlijk wel mogelijk, maar ze gaan normaal gezien niet het gewone browser verkeer cappen (mag ik hopen). Ik ben alleszins blij dat mijn provider niets capt.
nee totaal niet, maar die rode uren is eigenlijk de hele dag van 10:00 tot 00:00 gemiddeld genomenCoenen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:01:
Groene en Rode uren, geweldig. Krijg je ook korting tijdens de Rode uren.
Op het moment kan ik nog max downloaden met poort 443 SSL vanmiddag nog eens kijken.
Edit: Nu haal ik op speedtest 80Mbit en op newsleecher 37Mbit, op een of andere manier knijpen ze het toch af.
[ Voor 24% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-02-2013 13:25 ]
Verwijderd
Wat je eens zou kunnen proberen is om met een usenet client te downloaden die SSLv2 ondersteund. UPC sneep toen met de nieuwsgroepen op SSLv3 nivo, op SSLv2 had je gwoon volle snelheid. In bv Newsbin Pro zit een optie om via SSLv2 te downloaden bij cappen. (staat onder netwerk)Cyrus The Virus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:10:
[...]
nee totaal niet, maar die rode uren is eigenlijk de hele dag van 10:00 tot 00:00 gemiddeld genomen
Op het moment kan ik nog max downloaden met poort 443 SSL vanmiddag nog eens kijken.
Edit: Nu haal ik op speedtest 80Mbit en op newsleecher 37Mbit, op een of andere manier knijpen ze het toch af.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 14:14 ]
Tip: zet het in code tags zoals ik hier heb gedaan, voor betere leesbaarheidCyrus The Virus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:03:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | MORTEL - 0 | 51 | 51 | 0 | 0 | 4 | 0 | | d54C10001.access.telenet.be - 0 | 51 | 51 | 6 | 12 | 42 | 17 | | dD5E0C481.access.telenet.be - 12 | 35 | 31 | 7 | 11 | 20 | 8 | | dD5E0FD21.access.telenet.be - 0 | 51 | 51 | 8 | 15 | 50 | 25 | | tengigabitethernet4-2.ar4.bru1.gblx.net - 0 | 51 | 51 | 9 | 18 | 141 | 23 | | telia-1-ar2.AMS1.gblx.net - 0 | 51 | 51 | 11 | 18 | 50 | 25 | | giganews-ic-124198-adm-b3.c.telia.net - 8 | 39 | 36 | 21 | 39 | 212 | 24 | | news.supernews.com - 5 | 47 | 45 | 20 | 25 | 35 | 32 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | OpenWrt.lan - 2 | 117 | 115 | 0 | 0 | 0 | 0 | | dD5775801.access.telenet.be - 0 | 124 | 124 | 4 | 6 | 19 | 6 | | dD5E0C481.access.telenet.be - 41 | 49 | 29 | 5 | 6 | 10 | 8 | | dD5E0FD21.access.telenet.be - 0 | 124 | 124 | 7 | 10 | 52 | 9 | | 10ge-bnix.r1.bru1.be.as5580.net - 0 | 124 | 124 | 8 | 14 | 32 | 19 | | akamai-20940-gw.bru01-1.be.as5580.net - 0 | 124 | 124 | 7 | 9 | 18 | 8 | |a23-15-15-9.deploy.akamaitechnologies.com - 0 | 124 | 124 | 7 | 10 | 17 | 8 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider |
Toeval wil dat ik nu net 2 keer hetzelfde heb gedownload, package van 30.2GB.
- Vannacht na 1u, tijdens de groene uren gedownload: Downloaded in 55 minutes 21 seconds at an average of 9.3 MB/s
- Nu overdag (net klaar), tijdens de rode uren: Downloaded in 1 hour 54 minutes 42 seconds at an average of 4.5 MB/s
Ook naar speedtest.telenet.be zal je eenzelfde hoeveel packetloss zien op dD5E0C481.access.telenet.be en die test zelf komt bij mij ook maar tot 68.29Mbps wat wel ongeveer overeenkomt met 120Mbps - 41% packetloss. Tijdens de groene momenten geen probs, dan haal ik wel de 120Mbps.
Als je ziet dat zelfs hun eigen snelheidsmeter niet de maximum snelheid haalt kan je wel concluderen dat ze gewoon alle verkeer cappen ....Mr. M schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:45:
[...]
Edit:
[ Voor 26% gewijzigd door Ravefiend op 09-02-2013 15:10 ]
Ik kom nu niet verder dan 3MB/sec speedtest.net geeft nu wel gewoon 13MB/sec, dus ze cappen ook het SSL poort 443 verkeer.Ravefiend schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:44:
Om je wat vergelijkingsmateriaal te geven, hier ook een Telenet gebruiker met een Fibernet XL abbo (120/5) en ook een usenet account bij Supernews. WinMTR stats genomen om 14:53u:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | OpenWrt.lan - 2 | 117 | 115 | 0 | 0 | 0 | 0 | | dD5775801.access.telenet.be - 0 | 124 | 124 | 4 | 6 | 19 | 6 | | dD5E0C481.access.telenet.be - 41 | 49 | 29 | 5 | 6 | 10 | 8 | | dD5E0FD21.access.telenet.be - 0 | 124 | 124 | 7 | 10 | 52 | 9 | | 10ge-bnix.r1.bru1.be.as5580.net - 0 | 124 | 124 | 8 | 14 | 32 | 19 | | akamai-20940-gw.bru01-1.be.as5580.net - 0 | 124 | 124 | 7 | 9 | 18 | 8 | |a23-15-15-9.deploy.akamaitechnologies.com - 0 | 124 | 124 | 7 | 10 | 17 | 8 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Toeval wil dat ik nu net 2 keer hetzelfde heb gedownload, package van 30.2GB.SABnzbd Version: 0.7.7, 14 connections naar news.eu.supernews.com + 14 connections naar news.supernews.com, SSL enabled, port 563.
- Vannacht na 1u, tijdens de groene uren gedownload: Downloaded in 55 minutes 21 seconds at an average of 9.3 MB/s
- Nu overdag (net klaar), tijdens de rode uren: Downloaded in 1 hour 54 minutes 42 seconds at an average of 4.5 MB/s
Ook naar speedtest.telenet.be zal je eenzelfde hoeveel packetloss zien op dD5E0C481.access.telenet.be en die test zelf komt bij mij ook maar tot 68.29Mbps wat wel ongeveer overeenkomt met 120Mbps - 41% packetloss. Tijdens de groene momenten geen probs, dan haal ik wel de 120Mbps.
[...]
Als je ziet dat zelfs hun eigen snelheidsmeter niet de maximum snelheid haalt kan je wel concluderen dat ze gewoon alle verkeer cappen ....
@Ravefriend, hoeveel packetloss heb je s'nachts bij 'dD5E0C481.access.telenet.be '?
Puur om even te zien dat er in de groene uren (wie verzint die naam?) er geen of minder packet loss is.
Als dat het geval is, is het alleen een kwestie van ' dD5E0C481.access.telenet.be " te omzeilen.
Ik heb hier pas echt sinds een week last van. Zo kan ik net zo goed een goedkoper abbo pakken. Want snachts heb ik geen 120Mbit nodigRebbelx schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:16:
@Cyrus the Virus. Heb ook telenet + supernews en heb hetzelfde probleem als jij. Maat van me heeft ook een 120mbit connectie van telenet en zit ook met dit probleem. Dan hebben we nog een andere maat en die heeft geen problemen. Lijkt alsof telenet echt wel usenet capped in de piekperioden.
Same here, is sinds een week begonnen. Heb 60mbit abo en haal ook amper 2mb/sec tijdens de piekuren. Infeite schandalig. Men smeert je een snel internet abonnement aan maar blokkeert alles om het effectief te gebruiken. Enkel snachts kan je blijkbaar voluit gaan. Maw omdat hun eigen infrastructuur wsl de druk niet aankan op de piekuren, zijn de downloaders daar de dupe vanCyrus The Virus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:20:
[...]
Ik heb hier pas echt sinds een week last van. Zo kan ik net zo goed een goedkoper abbo pakken. Want snachts heb ik geen 120Mbit nodig
Dan verschilt het niet van SSL-verkeer lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door Pistolebob op 09-02-2013 20:32 ]
maakt niet uit telenet capped ook het SSL poort 443 verkeer, waarschijnlijk zien ze gewoon van welke server het komt.Pistolebob schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:32:
Probeer poort 443 SSL?
Dan verschilt het niet van SSL-verkeer lijkt me.
Na een weekendje testen worden 2 zaken duidelijk:Cyrus The Virus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:56:
[...]
maakt niet uit telenet capped ook het SSL poort 443 verkeer, waarschijnlijk zien ze gewoon van welke server het komt.
- usenet word gecapped in de piekuren en haal dan max 2mb/sec (dit is nog maar anderhalve week het geval, voordien haalde ik steeds volle snelheid)
- telemeter werkt om de ene of andere reden niet meer.
Dat klopt, telemeter heeft wat kuren je moet keer refreshen. Maar op deze manier kan ik net zo goed 60mbit pakken scheeld 20 euro in de maandRebbelx schreef op maandag 11 februari 2013 @ 05:47:
[...]
Na een weekendje testen worden 2 zaken duidelijk:
- usenet word gecapped in de piekuren en haal dan max 2mb/sec (dit is nog maar anderhalve week het geval, voordien haalde ik steeds volle snelheid)
- telemeter werkt om de ene of andere reden niet meer.
Ik denk dat we het er verder niet over hoeven te hebben. Tenzij er nog een omweg is maar 443 SSL heeft geen nut.
Yup, op dit eigenste moment zijn het nog groene uren en haal je wel de volle snelheid, usenet alsook speedtest.telenet.be. Uiteindelijk betaal je dus twee keer, want je krijgt tijdens de rode uren minder snelheid EN je telemeter gaat dubbel zo snel vooruit ....Cyrus The Virus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:36:
[...]
Dat klopt, telemeter heeft wat kuren je moet keer refreshen. Maar op deze manier kan ik net zo goed 60mbit pakken scheeld 20 euro in de maand. Upload is alleen trager.
Ik denk dat we het er verder niet over hoeven te hebben. Tenzij er nog een omweg is maar 443 SSL heeft geen nut.
speedtest.telenet.be is bij mij bijna altijd volle snelheid. Evenals speedtest.net. maar usenet niet.Ravefiend schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:41:
[...]
Yup, op dit eigenste moment zijn het nog groene uren en haal je wel de volle snelheid, usenet alsook speedtest.telenet.be. Uiteindelijk betaal je dus twee keer, want je krijgt tijdens de rode uren minder snelheid EN je telemeter gaat dubbel zo snel vooruit ....
Zit er hard aan te denken om gewoon mijn abonnement te verlagen.Ik weiger te betalen voor 60mbit of 120mbit terwijl je dat duidelijk niet krijgt. Telenet bepaald nu van wie je mag downloaden en op welk tijdstip. Dat is hun recht, net zoals dit het mijne is om dan naar 30mbit over te schakelen.Cyrus The Virus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:16:
[...]
speedtest.telenet.be is bij mij bijna altijd volle snelheid. Evenals speedtest.net. maar usenet niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Rebbelx op 11-02-2013 09:58 ]
Tijdens de rode uren haal jij bijna 2Mbps/s met je 60Mbps, terwijl ik dan zo'n 4.5 MB/s heb met mijn 120Mbps abbo. Kan best dat je dan met een 30Mbps maar 1Mbps haalt dan ....Rebbelx schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:56:
[...]Zit er hard aan te denken om gewoon mijn abonnement te verlagen.Ik weiger te betalen voor 60mbit of 120mbit terwijl je dat duidelijk niet krijgt. Telenet bepaald nu van wie je mag downloaden en op welk tijdstip. Dat is hun recht, net zoals dit het mijne is om dan naar 30mbit over te schakelen.
Pfff..te belachelijk voor woordenRavefiend schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:15:
[...]
Tijdens de rode uren haal jij bijna 2Mbps/s met je 60Mbps, terwijl ik dan zo'n 4.5 MB/s heb met mijn 120Mbps abbo. Kan best dat je dan met een 30Mbps maar 1Mbps haalt dan ....
Ik heb een paar weken geleden mijn premium account bij XSusenet voor een jaar verlengd. Ondanks betaling toch mailtjes gekregen dat mijn account ging verlopen als ik niet ging betalen.... en nu kan ik al 2 weken niet meer inloggen met SABNZB.
Meerdere support tickets achtergelaten bij XSusenet en ook gemaild, maar al ruim 2 weken geen enkele reactie en daar baal ik op zijn zachts gezegd behoorlijk van. Het enige dat ik van ze hoor is een autoreply dat er meestal binnen 24 uur wordt gereageerd op support requests.
Is het iemand wel eens gelukt om contact met ze te krijgen? Of hebben jullie nog andere tips?
vind ik niet, als ik een Bmw koop, hebben zij toch ook niet het recht om de motor zo af te stellen dat ik maar met 80 Km over de Afsluitdijk kan "scheuren" .....Rebbelx schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:56:
[...]
Zit er hard aan te denken om gewoon mijn abonnement te verlagen.Ik weiger te betalen voor 60mbit of 120mbit terwijl je dat duidelijk niet krijgt. Telenet bepaald nu van wie je mag downloaden en op welk tijdstip. Dat is hun recht, net zoals dit het mijne is om dan naar 30mbit over te schakelen.
Verwijderd
Telefoon 0172720135, weet alleen niet of ze het per telefoon voor je willen oplossen omdat ze het telefoonnummer niet plaatsen op de site.houser schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:41:
Of hebben jullie nog andere tips?
Hangt er van af of jij akkoord bent gegaan met een koopcontract waarin staat dat je snelheid gelimiteerd wordt....Sjah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:52:
[...]
vind ik niet, als ik een Bmw koop, hebben zij toch ook niet het recht om de motor zo af te stellen dat ik maar met 80 Km over de Afsluitdijk kan "scheuren" .....
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Volgens de netneutraliteit mag een provider geen onderscheid maken in dataverkeer en dus niet slechts bepaalde datastromen (usenet) afknijpen of blokkeren.
Yep, men noemt het vrij downloaden, met een voetnoot*TFHfony schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:12:
[...]Hangt er van af of jij akkoord bent gegaan met een koopcontract waarin staat dat je snelheid gelimiteerd wordt....
Ook dit is een beetje tricky, want in het wetsvoorstel staat wel dat er een uitzondering mag gemaakt worden, omschreven als:-MAD- schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:53:
In Nederland zou bovenstaande in strijd zijn met de netneutraliteit lijkt me, maar volgens Wikipedia is dit in België nog niet goed geregeld.
Volgens de netneutraliteit mag een provider geen onderscheid maken in dataverkeer en dus niet slechts bepaalde datastromen (usenet) afknijpen of blokkeren.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Het amendement beoogt niet te verhinderen dat de aanbieder noodzakelijk netwerkmanagement toepast, teneinde een goede doorgifte en toegang te garanderen. Daarnaast kan de aanbieder bij congestie verkeer van abonnees die een internetabonnement met een hoge bandbreedte hebben proportioneel prioriteren boven verkeer van abonnees die een internetabonnement met een lagere bandbreedte hebben afgenomen, naar verhouding van het verschil in bandbreedte tussen deze abonnementen. |
Als je bv. 3 snelheden aanbied, lijkt het in deze context makelijk om gewoon procentueel af te knijpen. Ik zie weinig graten in dit wetsvoorstel ....
[ Voor 59% gewijzigd door Ravefiend op 11-02-2013 14:09 ]
Verwijderd
Gelukkig wel zeg... het debat kan ik me nog wel herinneren, met een zichtbaar geirriteerde Maxime Verhagen omdat hij niet meer kon Skypen met zijn Vodafone abonnement. De providers waren er zo verschrikkelijk in doorgedraafd dat er eigenlijk geen andere keus meer was dan verbieden. Zeg overigens wel iets over politiek... als hun niets overkomt dan is er niets aan de hand, zijn ze zelf het haasje dan is het in 1 2 3 geregeld-MAD- schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:53:
In Nederland zou bovenstaande in strijd zijn met de netneutraliteit lijkt me, maar volgens Wikipedia is dit in België nog niet goed geregeld.
Ik beschik niet over een werkende torrentprovider. De providers in SB waren enkel invite only op het eerste zicht.Tsurany schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:27:
Je kan Sickbeard toch de torrents naar de watchfolder van transmission laten sturen?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Kijk hier eens naar: mywirecard MastercardC.44 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:12:
GAH, m'n favo indexer doet niet meer aan paypal of iDeal. Alleen nog maar creditcards en die heb ik uiteraard nietHeb al gekeken naar prepaid creditcards maar die dingen moet je steeds met minimaal 20 euro vullen... en aangezien ik amper 4 euro nodig heb voor 3 maandjes oid schiet dat ook niet echt op. Bah
Voordelen:
+vervaldatum +1 jaar ipv 3 maanden, dus je kan er lang over doen.
+Je kan zelf het oplaadbedrag kiezen (1 euro kosten per storting)
+Betalen ermee kost niets(voor zover ik daar zicht op heb)
+Wekt ook bij Google Play.
Nadelen:
-Vergt een overschrijving naar het buitenland, wat je soms aan moet zetten bij je bank.
-de mywirecard moet op dezelfde naam staan als de bankrekening waarvan je overschrijft.
-Overschrijving heeft pas effect na 3-4 werkdagen. Impulsaankoop gaat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 12-02-2013 06:05 ]
Yippie kayak, other buckets!
ivm trage downloads met telenet + supernews/giganews en andere bekende usenetproviders. Gisteren zijn we een trail account op powernews. Met deze usenetprovider haalden we ineens opnieuw volledige snelheid met telenet. Telenet capped dus enkel de meest bekende usenetproviders..
z'n vermoeden had ik al. Er lopen op Tik.be en andere fora al verschillende mensen die problemen hebben sinds eind januari. De meeste gebruiken inderdaad supernews. Maar uit jouw test is mijn vermoede bevestigd is dat ze alle verkeer of het nu SSL of niet is dat afkomstig is van supernews server capped.Rebbelx schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 07:54:
Beste,
ivm trage downloads met telenet + supernews/giganews en andere bekende usenetproviders. Gisteren zijn we een trail account op powernews. Met deze usenetprovider haalden we ineens opnieuw volledige snelheid met telenet. Telenet capped dus enkel de meest bekende usenetproviders..
Zou er geen manier zijn om dat te verbergen ?
Hebben jullie er nog meer geprobeerd zoals cheapnews ?
Neen tot nu toe niet. Wat het rare aan al het verhaal is. Ik heb sinds vorige week reeds last van trage downloads icm Supernews. Een maat van mij had tot gisteren nog geen probleem. Gisterenavond had hij het ineens ook voor. Op diverse fora klaagt de een dat ze het probleem ook hebben, terwijl er dan andere zijn die ook supernews hebben, die het probleem dan weer niet hebben en nog steeds de volledige snelheid halenCyrus The Virus schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:22:
[...]
z'n vermoeden had ik al. Er lopen op Tik.be en andere fora al verschillende mensen die problemen hebben sinds eind januari. De meeste gebruiken inderdaad supernews. Maar uit jouw test is mijn vermoede bevestigd is dat ze alle verkeer of het nu SSL of niet is dat afkomstig is van supernews server capped.
Zou er geen manier zijn om dat te verbergen ?
Hebben jullie er nog meer geprobeerd zoals cheapnews ?
Volgens mij is er ook geen manier om dat te "verbergen" en infeite heb ik ook geen zin om dit te verbergen. Ik betaal voor mijn internetabonnement en heb het recht om daarmee te doen wat ik wil. Het jaagt mij meer en meer schrik aan wat voor een bewind telenet aan het voeren is. Eerst ongelimiteerd downloaden toestaan, vervolgens dit veranderen naar vrij downloaden met Fair Use Policy, nu bepaalde zaken cappen. Waar eindigt dit vraag ik me dan af ? Gaan ze dan binnenkort ook beginnen met bepaalde websites ook gewoon te blokkeren ? Bovendien is, wat ze doen wat mij betreft niet geldig. Op hun website staat er het volgende :
Opgelet! Skype maakt geen gebruik van P2P-filesharing en valt dus ook niet onder het Telenet-netwerkbeheer. Andere voorbeelden zijn:
Surfen
E-mailen
YouTube
iTunes
Usenet
Bovendien, staat er bij hun fiber abonnement op hun website allerhande reclame "Supersnel downloaden aan 60mbit of 120mbit" Dat is nu duidelijk niet meer het geval, enkel nog snachts.
[ Voor 35% gewijzigd door Rebbelx op 12-02-2013 08:56 ]
Ik wil ook een combi gaan maken met usenet (voor oudere films etc) en torrents, de grote wens is dat dit allemaal automatisch af te handelen is door mijn Synology nas (handmatig een torrentje toevoegen vind ik niet zo'n probleem).
Ik gebruik geen Sickbeard of andere tools en ben daarom vaak te laat met downloaden.
Page intentionally left blank.
Maar dat is toch in strijd met de wet op de netneutraliteit die sinds vorig jaar bestaat?StarWing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:41:
Telenet capt al jaren, das een publiek geheim. Eerst was het oa P2P verkeer, sinds geruime tijd doet men dit ook bij andere populaire toepassingen.
helaas leven wij in belgie en kennen ze daar geen netneutraliteit, en al helemaal geen concurrentie. Alleen twee monopolisten (Belgacom/Telenet).Anthirian schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:45:
[...]
Maar dat is toch in strijd met de wet op de netneutraliteit die sinds vorig jaar bestaat?
Page intentionally left blank.
Dit topic is gesloten.
![]()
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!