Marzman schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:08:
[...]
Jammer, ik denk dat usenet niet heel lang meer bruikbaar blijft zo (ik ga in elk geval geen jaar meer vooruit betalen wat ik altijd deed). Worden dingen bij jou zo niet dubbel binnengehaald? Ik heb het in het verleden ook wel geautomatiseerd gehad op mijn mediaplayer (heel even en toen werd de index site die ik gebruikte down gehaald, met de searchproviders vond ik het niet echt fijn. Dingen worden dan dubbel, driedubbel, vierdubbel binnengehaald). Ik doe het nu gewoon handmatig, download ook niet mee zo veel (verhuist naar Belgie, Telenet, 100 GB limiet)
Ja dingen worden wel dubbel binnen gehaald, maar dat is een keuze. Op het moment dat een HDTV uit is, stuurt sickbeard een nzb naar SAB. Op het moment dat er een WEB-DL uit is, zelfde verhaal, en wordt de HDTV vervangen. WEB-DL ziet er beter uit op mijn full-hd TV vind ik.
Maar ja ik heb geen download limiet, NL Glasvezel. Binnen 3 minuten is een aflevering binnen, dus dat maakt mij niet uit.
Het is wel zo dat je met 3 searchproviders maar 1x een bepaalde release download, niet 3x. Op het moment dat 1 van de 3 searchproviders iets vind en snatcht(nzb naar SAB stuurt), dan wordt er niet meer gezocht.
Verder kan je sickbeard zo instellen dat je al tevreden bent met een bepaalde kwaliteit en dat je verder niets meer moet downloaden. Dat is helemaal instelbaar, per serie zelfs.