Ik gebruik nu: Supernews, een block account bij Astraweb, nog een block account bij Blocknews en een gratis accountje bij XSusenet. Eens kijken of dit er genoeg zijn.
ThnxCoenen schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:27:
een gratis accountje bij XSusenet.
De betaling bij Sunnyusenet is zeer slecht geregeld, ik kreeg vandaag, 3 weken na orderdatum, een mailtje van de cc-provider dat ze mijn mastercard niet konden verwerken (nog nooit problemen mee gehad). Kortaf engels mailtje of ik binnen 6 dagen ff met een ander merk creditcard over de brug wilde komen via een link die niet eens werkte. De onderwerpregel: "URGENT: Verda Valo N.V. Customer Notification" had me al bijna de hele mail in de prullenbak laten verdwijnen als zijnde een fishingmail.iCy schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:08:
Kunnen er meer mensen op het moment geen Sunny of Pure usenet accounts aanschaffen en betalen?
Ik heb de helpdesk van Sunny een boze mail gestuurd, of per omgaande een mogelijkheid om op een fatsoenlijke manier te betalen (Ideal of nl bankoverschrijving) of anders mogen ze de zooi houden. Op zich jammer want de dienst op zich bevalt goed.
Gebruik nu combi Sunny en Astraweb en hier komt alles nog goed binnen (films en series)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Net voor een jaar afgeslotenprOnorama2 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:44:
SunnyUsenet doet het hier in ieder geval weer voor oudere posts (>400 dagen).
Eweka is zo te zien ook niet echt een super alternatief. Voorlopig hou ik Sunny nog even aan denk ik, maar ik ga in ieder geval per maand betalen gezien de situatie met DMCA enzo
Merk dat ik nu een stuk meer failed jobs heb dan een paar weken terug, maar opzoek naar een gelijkwaardige opvolger.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 20-11-2012 08:18 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Zit al een poosje bij Pure en dat bevalt wel.
Vannacht bij AstraWeb gruwelijk misgegaan met allerlei series (Botjes, Kasteel, Hoe Ik Je Moeder Ontmoette). "Gelukkig" liep vandaag m'n account ook af, dus nu maar op zoek naar een andere usenetprovider. Account bij Hitnews proberen af te sluiten vanochtend, heb je de pincode van je creditcard nodig
Die wist ik niet meer dus nu maar een trial Supernews genomen, kijken hoe dat gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb nu Eweka, supernews, xlned, block account bij blocknews en xs usenet (gratis) maar kreeg de twee en een halve dimensie via SB nog niet heel binnen 
Uiteindelijk via binsearch maar een andere gehaald
Uiteindelijk via binsearch maar een andere gehaald
[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 20-11-2012 09:50 ]
Hoe zit het met usenetextreme, is dat nog iets?
@Arfman, de laatste aflevering van Botjes lijkt bij Supernews goed te gaan.
Ook eindelijk weer eens de 10MB/s aangetikt met Supernews, das ook weer een tijdje geleden.
Helaas nu weer terug naar de 8.2MB/s...
@Timx2, bedoel je niet: http://www.extremeusenet.nl/?
Ook eindelijk weer eens de 10MB/s aangetikt met Supernews, das ook weer een tijdje geleden.
Helaas nu weer terug naar de 8.2MB/s...
@Timx2, bedoel je niet: http://www.extremeusenet.nl/?
[ Voor 12% gewijzigd door Coenen op 20-11-2012 10:34 ]
Ik had vanmorgen nergens last van, gister ook niet (heb supernews en eweka), dus voor nu lijkt het opgelost te zijn. Het zijn volgens mij ook niet altijd takedowns die dit veroorzaakt maar vooral astraweb zelf (moet je maar even lezen op sommige nzb forums)
Ik weet niet hoor, maar 3 maanden geleden heb ik een account bij Sunny gekocht per iDeal. Was direct geregeld...Sempy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:56:
[...]
De betaling bij Sunnyusenet is zeer slecht geregeld, ik kreeg vandaag, 3 weken na orderdatum, een mailtje van de cc-provider dat ze mijn mastercard niet konden verwerken (nog nooit problemen mee gehad). Kortaf engels mailtje of ik binnen 6 dagen ff met een ander merk creditcard over de brug wilde komen via een link die niet eens werkte. De onderwerpregel: "URGENT: Verda Valo N.V. Customer Notification" had me al bijna de hele mail in de prullenbak laten verdwijnen als zijnde een fishingmail.
Ik heb de helpdesk van Sunny een boze mail gestuurd, of per omgaande een mogelijkheid om op een fatsoenlijke manier te betalen (Ideal of nl bankoverschrijving) of anders mogen ze de zooi houden. Op zich jammer want de dienst op zich bevalt goed.
Zit al maanden bij Sunny en heb een keer problemen gehad met de verbinding en had binnen een uur een mailtje om een aantal tests door te lopen. Bleek uiteindelijk een gare DNS van Ziggo te zijn.
Haal altijd netjes 14mb/s bij Sunny, bijna m'n 120mbit dus maar dat ik iets onder de 120mbit kom zit in m'n netwerk.
Alleen sinds vandaag helaas wel wat problemen met revolutie. Nieuwste revolutie komt heel binnen maar een aantal oude revoluties helaas niet. Even kijken hoe dit in de toekomst verder gaat maar lijkt erop dat we gewoon direct na de uitzending alles in de gaten moeten houden
Haal altijd netjes 14mb/s bij Sunny, bijna m'n 120mbit dus maar dat ik iets onder de 120mbit kom zit in m'n netwerk.
Alleen sinds vandaag helaas wel wat problemen met revolutie. Nieuwste revolutie komt heel binnen maar een aantal oude revoluties helaas niet. Even kijken hoe dit in de toekomst verder gaat maar lijkt erop dat we gewoon direct na de uitzending alles in de gaten moeten houden
Tot nu toe heb ik mijn niet-te-verkrijgen series via Eweka gewoon via torrent binnengehaald. Het verdient niet mijn voorkeur maarja, het werkt wel, in tegenstelling tot eweka.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik zit ook bij Eweka en tot nu toe kan ik nog alles binnen halen.
Heb SickBeard op 10 minuten gezet.
Mijn idee is dat als iets gepost word op Usenet, dat de "rechthebbenden" een X-aantal minuten/uren nodig hebben voor een takedown. Tegen die tijd heb ik mijn serie binnen.
Dus als je er bovenop zit, dan kun je nog steeds alles binnen halen.
De rest haal ik idd via Torrents binnen....
Heb SickBeard op 10 minuten gezet.
Mijn idee is dat als iets gepost word op Usenet, dat de "rechthebbenden" een X-aantal minuten/uren nodig hebben voor een takedown. Tegen die tijd heb ik mijn serie binnen.
Dus als je er bovenop zit, dan kun je nog steeds alles binnen halen.
De rest haal ik idd via Torrents binnen....
Heeft er hier iemand ervaring met Pure usenet ? Zit al jaren bij XSnews en nu zat ik rond te kijken en zie dat zij veel goedkoper leveren.
Vlak boven jouw post staat een ervaring van Pure:
Security in "Newsservers met binaries [Deel 12]"
Als je in dit draadje zoekt op Pure kom je ook wel een aantal ervaringen tegen...
Als je in dit draadje zoekt op Pure kom je ook wel een aantal ervaringen tegen...
Is bij Pure account sharing ook toegestaan, want op de website zelf laten ze daar niets over los.RudolfR schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:21:
Vlak boven jouw post staat een ervaring van Pure:
tuurlijk wel , gewoon beter zoekenHann1BaL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:44:
[...]
Is bij Pure account sharing ook toegestaan, want op de website zelf laten ze daar niets over los.
als je bij een pakket "lees meer" kiest, staat er oa
En anders had je ook het zelf bij klantenservice kunnen vragenMogelijkheid tot het delen van je pakket met anderen
in de algemene voorwaarden wordt oa het volgende vermeld:
En anders kan je altijd een gratis testweek nemen en kijken of AC luktArtikel 5. Gedragsregels
[knip]
5.5Het is Klant toegestaan de door Pure Usenet verschafte gebruikersnaam of gebruikersnamen en wachtwoord of wachtwoorden aan derden binnen de directe familie- of vriendenkring over te dragen.
[knip]
[ Voor 29% gewijzigd door Ted038 op 20-11-2012 16:37 ]
Daar kom ik nooit. Een superkorte samenvatting mag best dus, als ik je niet overvraag.WeAreLegion schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:40:
(moet je maar even lezen op sommige nzb forums)
Kan iemand die gebruik maakt van Supernews commentaar geven op hun DMCA beleid? Gebruik op dit moment EWEKA maar krijg werkelijk waar niets meer compleet binnen dus zit er sterk aan te denken om over te stappen op Supernews
Weet iemand de retentie van ipV6 XsNews?
Nm: ik zie op de gewone site klein 900 staan, dat haal ik ook wel ongeveer met de ipV6-versie. Netjes!
Nm: ik zie op de gewone site klein 900 staan, dat haal ik ook wel ongeveer met de ipV6-versie. Netjes!
[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 20-11-2012 18:50 ]
Inmiddels een reactie van Sunny en de problemen blijken enkel bij creditcards (met name mastercard) te liggen, de partij die dit voor hen regelt en mij een sommatie stuurden (2checkout) blijkt nu aan de helpdesk van Sunny niet met zekerheid te kunnen zeggen of ik al dan niet betaald heb. Gelukkig van Sunny wel een nette reactie, mijn account blijft actief en mocht de betaling idd niet gelukt zijn, dan kan ik een nieuw abbo bestellen en wordt het verbruik tot dan toe niet in rekening gebracht.Zandpad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:46:
[...]
Ik weet niet hoor, maar 3 maanden geleden heb ik een account bij Sunny gekocht per iDeal. Was direct geregeld...
Nette oplossing, maar Ideal lijkt voorlopig een betere keuze bij Sunny.
Heel netjes van Sunny. Dat CC verhaal is voor hun natuurlijk ook heel lastig.
Yippie kayak, other buckets!
Gebruik nu Hitnews en ik heb de afgelopen dagen series compleet binnen gekregen die welbekend zijn als takedon-gevaarlijk. Voorlopig tevreden dus.
Astraweb weigert bij mij pertinent om deftig bestanden binnen te halen. Ik doe nu wat verdere testen, maar ik begin schrik te krijgen dat dit het einde inluidt van het tijdperk Usenet.
Ik wacht even de ontwikkelingen af binnen CouchPotato of Sick Beard... Als zij met een alternatief kunnen komen wat hetzelfde resultaat heeft en waarmee ik dus op dezelfde manier aan content kan geraken, ben ik tevreden...
Alhoewel, misschien nog niet te vroeg de huilie gaan uithangen: meuk: SABnzbd 0.7.6
Ik wacht even de ontwikkelingen af binnen CouchPotato of Sick Beard... Als zij met een alternatief kunnen komen wat hetzelfde resultaat heeft en waarmee ik dus op dezelfde manier aan content kan geraken, ben ik tevreden...
Alhoewel, misschien nog niet te vroeg de huilie gaan uithangen: meuk: SABnzbd 0.7.6
[ Voor 53% gewijzigd door HyperBart op 20-11-2012 21:27 ]
Mja, ik hoop dat die SAB versie ook snel beschikbaar komt voor mijn Synology NAS. Vannacht veel problemen gehad maar misschien kwam dat omdat mijn AstraWeb account afliep. Heb nu via binsearch nieuwe NZB's gemaakt van de series die ik miste en die zijn nu probleemloos binnen via SuperNews.
Mocht iemand van Brein/BAF/RIAA/MPAA hier meelezen: geef ons g*dd*mm* gewoon een fatsoenlijk legaal alternatief zoals Netflix. En dan niet zoals dat ralle HBO bij Ziggo voor 16(!!!) euro per maand, maar gewoon net zoals de Amerikanen 7 euro. Hell, 10 euro is ook prima. Nu is dat alternatief er niet dus blijf ik stug downloaden.
Mocht iemand van Brein/BAF/RIAA/MPAA hier meelezen: geef ons g*dd*mm* gewoon een fatsoenlijk legaal alternatief zoals Netflix. En dan niet zoals dat ralle HBO bij Ziggo voor 16(!!!) euro per maand, maar gewoon net zoals de Amerikanen 7 euro. Hell, 10 euro is ook prima. Nu is dat alternatief er niet dus blijf ik stug downloaden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wanneer ben je met usenet begonnen? Vroeger was usenet nog leuk, tegenwoordig is het een inkomsten bron voor veel bedrijven. En staat het in elk noob-pc blad. Tja.. dan worden de pijlen er op gericht.HyperBart schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:19:
Astraweb weigert bij mij pertinent om deftig bestanden binnen te halen. Ik doe nu wat verdere testen, maar ik begin schrik te krijgen dat dit het einde inluidt van het tijdperk Usenet.
Goh, vanaf de oude GUI van Sab nog; 0.5.3 denk ik was mijn eerste...Dacuuu schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:06:
[...]
Wanneer ben je met usenet begonnen? Vroeger was usenet nog leuk, tegenwoordig is het een inkomsten bron voor veel bedrijven. En staat het in elk noob-pc blad. Tja.. dan worden de pijlen er op gericht.
Heb daarvoor nog een tijdje met Grabit gewerkt... Laat ons zeggen in totaal toch een 5 jaar...
Zo kort pas? Ben zelf ruim voor de tijd van nzb en par. Nieuwsgroepen afstruinen, headers lezen.HyperBart schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:54:
[...]
Goh, vanaf de oude GUI van Sab nog; 0.5.3 denk ik was mijn eerste...
Heb daarvoor nog een tijdje met Grabit gewerkt... Laat ons zeggen in totaal toch een 5 jaar...
Ik zit me ook nog af te vragen of ik met de amiga op neiuwsgroepen zat.Sjah schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:03:
Yup, ik ook, 13 jaar nu. Maar van het eerste uur ben ik niet, dat was 1994 met Giganews ofzo.
Maar ijn internet is ook al van het inbellen met een 2400 baut modemje. En dan piepen. Piiiiiiieeeeeeeeppp.
Net even opgezocht, in 2004 heb ik voor het eerst een abbo bij Giganews afgesloten.
Jups... Usenet jonkie. Ik ben begonnen met torrents, na een tijdje vaarwel gezegd, te onbetrouwbaar, daarna rapidshare + een warez-bb daarna usenet...maartend schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:02:
[...]
Zo kort pas? Ben zelf ruim voor de tijd van nzb en par. Nieuwsgroepen afstruinen, headers lezen.
Usenet is hier in Belgie nooit zo populair geweest... Meeste belgen hiero zweren bij torrents... Mijn ervaring van vroeger was dat torrents traag waren...
[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 21-11-2012 00:08 ]
Tuurlijk mag datSjah schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:56:
[...]
Daar kom ik nooit. Een superkorte samenvatting mag best dus, als ik je niet overvraag.
Waar het in kort op neer kwam is dat het vooral problemen zijn die beginnen bij astraweb, omdat daar de files geupload worden maar volgens sommige komt dit wel vaker voor en heeft dat meer te maken met dat er iets met de propagatie van de files niet helemaal goed gaat, het versturen van de bestanden naar de andere nieuwsservers, dat is in kort wat ze er over zeiden en moet zeggen dat ik sinds maandag eigenlijk geen last meer heb vanmorgen was weer gewoon alles netjes gedownload (metsuper news en stukje bij eweka).
Verwijderd
heb met supernews in combi met sickbeard alleen problemen met arrow hdtv, webdl versie lukt weer wel. Ik heb altijd een jaarcontract gehad, stap wel zo snel mogelijk over naar maandelijkse betalingen, je weet immers nooit.Timv37 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:56:
Kan iemand die gebruik maakt van Supernews commentaar geven op hun DMCA beleid? Gebruik op dit moment EWEKA maar krijg werkelijk waar niets meer compleet binnen dus zit er sterk aan te denken om over te stappen op Supernews
Had Amiga nieuwsgroepen? Ik zat wel met de msx op BBSmaartend schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:05:
[...]
Ik zit me ook nog af te vragen of ik met de amiga op neiuwsgroepen zat.
Maar ijn internet is ook al van het inbellen met een 2400 baut modemje. En dan piepen. Piiiiiiieeeeeeeeppp.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 08:34 ]
Er staat me vaag iets bij dat er idd een newsgroupreader was.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:31:
Had Amiga nieuwsgroepen? Ik zat wel met de msx op BBS
En ach, BBS. Ik had dus een Vic20 daarvoor.
Weet nog de momenten dat je in de nacht soms gratis je modem aan mocht laten staan. Dan was het downloaden. Ging met toch hard met 2400baut.
XS Usenet ligt eruit; blijkt ingepland te zijn.
http://www.facebook.com/p...916647&id=107604042662776
https://twitter.com/XSUsenet/status/270829946459541504
Prima provider voor mijn 20MBit verbinding.
http://www.facebook.com/p...916647&id=107604042662776
https://twitter.com/XSUsenet/status/270829946459541504
Prima provider voor mijn 20MBit verbinding.
nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af
Onder andere XSUsenet en Usenet4U kunnen sinds dinsdag geen PayPal-betalingen meer uitvoeren. Een van de vijf afgesloten resellers, die anoniem wil blijven, zegt tegenover Tweakers door de afsluiting van PayPal waarschijnlijk 'tienduizenden euro's' mis te lopen.
Volgens mij is het langzaam tijd voor een opvolger van Usenet en net als vroeger meer "underground" blijft , downloaden gaat te makkelijk nu en in alle computer bladen staat wel een complete uitleg , zonde
Meer mensen last van problemen met Eweka. Opeens pakt die geen verbinding meer. Terwijl ik nog wel een abbo heb voor een paar weken.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Eweka deed het hier net nog prima al haal ik daar in verhouding maar weinig vanaf meeste is supernews, maar ook vandaag werd gewoon alles netjes gedownload, heb wel gezet dat sickbeard vaker moet zoeken om de 5 minuten nu dan he bje meeste kans da thij nog goeie versies pakt.
Hier ook geen probleem met eweka, ben op dit moment full speed aan het downloaden.
Volgens mij al eerder, ik heb sinds 1994 toegang tot usenet (via universiteit) en dat was toen al volop gevuld met allerlei groepen. Meestal niet met binaries maar met discussies over diverse onderwerpen.Sjah schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:03:
Yup, ik ook, 13 jaar nu. Maar van het eerste uur ben ik niet, dat was 1994 met Giganews ofzo.
Bedankt voor de antwoorden.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Newshosting werkt ook nog zonder problemen, al had ik vorige week wel moeite om een werkende versie van Revolutie te vinden...
Wat mogen we nu eigenlijk onthouden van de hele Usenet-hetze en dingen die we niet vonden op usenet? Is het effectief een toename aan DMCA takedown notices, of is het voornamelijk een fenomeen dat te verklaren is door problemen met propagatie (of was dat alleen bij Astraweb?)
Ik heb hetzelfde, krijgt authentication meldingen van uit het niets. Wachtwoord aangepast maakt geen verschil. Helaas is Eweka Chat support al dicht.Mars18 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:14:
Meer mensen last van problemen met Eweka. Opeens pakt die geen verbinding meer. Terwijl ik nog wel een abbo heb voor een paar weken.
[edit]En na een dag niet werken helpt klagen blijkbaar, het is weer verholpen vanuit het niets
[ Voor 11% gewijzigd door IceStorm op 21-11-2012 21:38 ]
Heb het helemaal gehad met SuperNews. Vrijwel alles wat ik download is of nog net te repareren of helemaal niet meer te repareren. Met m'n gratis Tele2 account komt alles compleet binnen, dus heb gebruik gemaakt van de Tele2 actie van Tweaknews
Tot nu toe (bijna) alles compleet kunnen binnen halen!
ik heb vannacht nog een aantal dingen gedownload met supernews.
alles compleet binnen.
alles compleet binnen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zijn er mensen die problemen hebben met hitnews? Wat oudere posts, 300+ dagen, krijg ik vaak niet compleet binnen. Ik heb contact gehad met hitnews en die gaven aan dat het waarschijnlijk komt door takedowns, maar ook wat oudere anime films heb ik niet compleet binnengekregen.
M'n pa klaagde er ook al over.
SuperNews heeft veel takedowns de laatste tijd...
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Vannacht al mijn reguliere series zonder problemen binnengehaald met SuperNews. Moet eerlijk zeggen dat ik bij AstraWeb geen problemen heb gekend, kan komen omdat ik SickBeard gebruik en het dus sneller binnenhaal dan dat zij het weg kunnen halen.
Nou Sunny heeft sinds ruim een week veel missende (partjes) bij de oudere posts, vreemd. Als dit blijft aanhouden verleng ik over een maand niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 22-11-2012 10:27 ]
Het probleem is ook niet de recente posts, maar die van een paar weken oud wel. Veel takedowns en incompletes de laatste tijd. Wat heb je dan aan 1500+ dagen retentie, als de posts toch allemaal incompleet raken na een paar weken.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Deelt er hier iemand succesvol zijn supernews account met vrienden?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
yup, met 5 man eweka en supernews. ik moet ook zeggen dat ik in de afgelopen week maar 1 download mis heb zien gaan maar dat had denk ik met het astraweb verhaal te maken.KhaZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:12:
Deelt er hier iemand succesvol zijn supernews account met vrienden?
12-07-11 geregistreerd en nog niet geblokkeerd.WeAreLegion schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:16:
Ik heb keer accoutn gehad bij supernews dat ik deelde en die werd geblokkeerd, dus of het heel handig is om te doen dat vraag ik me af.
[ Voor 61% gewijzigd door LinuZZ op 22-11-2012 14:17 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Ik heb keer accoutn gehad bij supernews dat ik deelde en die werd geblokkeerd, dus of het heel handig is om te doen dat vraag ik me af.
Ik neig toch naar Sunny Usetnet, da's €75 per jaar voor hetzelfde abo, maar dan mét accountsharing.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik zou geen jaar account nemen op het momentKhaZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:23:
Ik neig toch naar Sunny Usetnet, da's €75 per jaar voor hetzelfde abo, maar dan mét accountsharing.
Wat gaat er veranderen?
Nou er komen bijvoorbeeld wel vaker takedowns voor en noem maar op, als sunny zich er in eens aan gaat houden of wat dan ook dan vin dje straks niks meer er op (van wat je zoekt) en dan izt je met een jaar accountKhaZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:25:
Wat gaat er veranderen?
De nieuwe revo serie kwam eerst niet binnen. Heb Sickbeard ingesteld om elke 10 minuten te controleren en sindsdien komt alles weer zonder probleem aan met Sunny.
Maarja Sunny is Nederlands hè, is de Amerikaanse wetgeving niet van toepassing neem ik aan?
Sunny haalt ook spul weg.WeAreLegion schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:28:
[...]
Nou er komen bijvoorbeeld wel vaker takedowns voor en noem maar op, als sunny zich er in eens aan gaat houden of wat dan ook dan vin dje straks niks meer er op (van wat je zoekt) en dan izt je met een jaar account
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Eweka ook? Daar zit ik nu nml.
Eweka haalt ook dingen weg, daar ontkom je niet aan, je moet als je het automatisch op laat halen (sickbeard of wat dan ook) hem zo vaak mogelijk laten zoeken
sunny haalt ook spul weg (laatste batman bijvoorbeeld). mn abbo loopt vandaag af en ben eigenlijk op zoek naar een provider die niet mee doet aan die takedowns
Die zijn er niet ze zullen het uit eindelijk allemaal wel doen als de druk te groot word, vooral als dingen vanuit amerika geupload worden en dan door gestuurd naar andere UN serversEl_V schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:54:
sunny haalt ook spul weg (laatste batman bijvoorbeeld). mn abbo loopt vandaag af en ben eigenlijk op zoek naar een provider die niet mee doet aan die takedowns
Verwijderd
Dat gaat dan helaas wel ten koste van het in slaapstand gaan van je nas / server.Freakster86 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:47:
De nieuwe revo serie kwam eerst niet binnen. Heb Sickbeard ingesteld om elke 10 minuten te controleren en sindsdien komt alles weer zonder probleem aan met Sunny.
Sickbeard moet een optie met tijd krijgen, dus elke nacht tussen 3 en 5 controleren om de 10 minuten en daarna de hele rest van de dag/nacht niets meer doen.
SlaapstandVerwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:47:
[...]
Dat gaat dan helaas wel ten koste van het in slaapstand gaan van je nas / server.
Hibernate ?
Als je in hibernate staat heb je helemaal niks meer. Waar jij het over hebt of het enige wat geimpacteerd is, is de spindown van je disks, en zolang je maar af en toe checkt en niet download gaan je disks heus niet opspinnen hoor...
Ik begin steeds meer te voelen voor een hybride oplossing. Voor dingen die ouder zijn dan enkele dagen: torrents en dingen die heel jong zijn: usenet.
Probleem gaat dus oudere series of seizoenen zijn... Maar ik ben zeker dat de warez-scene hier iets op gaat vinden... (en dan heb ik het niet over oudere dingen, maar in het algemeen om Usenet in leven te houden)
[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 22-11-2012 20:29 ]
De NL scene zoals we die nu kennen kunnen wel eens erg versplinterd raken ben ik bang als ze overgaan op een nieuw platform. Maar laten we optimistisch blijven.
Know your sourcesjmk schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:35:
De NL scene zoals we die nu kennen kunnen wel eens erg versplinterd raken ben ik bang als ze overgaan op een nieuw platform. Maar laten we optimistisch blijven.
Enough said
* Sjah beleeft een flashback. 2000 again? Toen had je in de NG's ook gasten die trots meldden dat zij toch wel aan hun warez kwamen.
Sjah schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:01:
* Sjah beleeft een flashback. 2000 again? Toen had je in de NG's ook gasten die trots meldden dat zij toch wel aan hun warez kwamen.
Zo kun je het ook bekijken maar als men hun ogen open houd is overal aan te komen. Vervelende is alleen hoe je het geautomatiseerd krijgt met apps als SickBeard en CouchPotatoSjah schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:01:
Als je wil kan alles maar mensen worden lui, ik ook.
Nu is het zo dat ik s'avonds thuis kom , pleur media center aan (als ie al niet aan staat) en ik kijk filmpje/serie whatever.
Wordt er tegenwoordig niet zo gebruiksvriendelijker op maar dan nog lig ik er niet heel erg wakker van van wat er allemaal gebeurt, er komt heus wel wat nieuws wat het net zo gemakkelijk maakt.
tJa het is te makkelijk geworden, gedeeltelijk gekomen omdat n00b-blaadjes dit gingen communiceren, maar de weg was voor hun weer geplaveid door een FTD.
SickBeard en Couchpotato, nog nooit installt, maar heb dan ook geeneens een NAS (nou geeneens, zo goedkoop zijn die niet, zonder ook maar een HDD erbij). Het is zo makkelijk aan te komen al die series, dat dat het voor mij minder aantrekkelijk maakt.
SickBeard en Couchpotato, nog nooit installt, maar heb dan ook geeneens een NAS (nou geeneens, zo goedkoop zijn die niet, zonder ook maar een HDD erbij). Het is zo makkelijk aan te komen al die series, dat dat het voor mij minder aantrekkelijk maakt.
hitnews is met oude post heel erg traag de laatste weken ...bcd87 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:55:
Zijn er mensen die problemen hebben met hitnews? Wat oudere posts, 300+ dagen, krijg ik vaak niet compleet binnen. Ik heb contact gehad met hitnews en die gaven aan dat het waarschijnlijk komt door takedowns, maar ook wat oudere anime films heb ik niet compleet binnengekregen.
...
Dus omdat het te makkelijk is geworden vind jij het niet leuk meer om series te downloaden/kijken?Sjah schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:22:

Vannacht alles weer 100% goed binnengekomen bij Supernews trouwens, maar ik volg geen Pijl of Revolutie moet ik zeggen.
Ik snap je verbazing enigszins, maar ook weer niet. Nee, zeker voor goede series maakt dat niet uit, het gaat meer om de niet-zo series.Arfman schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:56:
[...]
Dus omdat het te makkelijk is geworden vind jij het niet leuk meer om series te downloaden/kijken?
Die worden er niet aantrekkelijker op, kijk als jij ervoor betaald hebt vind je het al gelijk stuk kijkwaardiger, of zeg ik nu iets heel geks?
Ik vind dat wel iets geks om te zeggen hoor, tuurlijk word het niet kijkwaardiger, ik kijk series om dat ik ze leuk vind niet omdat ik er voor betaald hebSjah schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:
[...]
Ik snap je verbazing enigszins, maar ook weer niet. Nee, zeker voor goede series maakt dat niet uit, het gaat meer om de niet-zo series.
Die worden er niet aantrekkelijker op, kijk als jij ervoor betaald hebt vind je het al gelijk stuk kijkwaardiger, of zeg ik nu iets heel geks?
wutSjah schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:
[...]
Ik snap je verbazing enigszins, maar ook weer niet. Nee, zeker voor goede series maakt dat niet uit, het gaat meer om de niet-zo series.

Wat mij betreft zeg je iets heel geks, maar misschien ben ik wel gek en de wereld normaal
Ik kijk series omdat ik ze leuk vind, niet omdat ik veel moeite moest doen om er aan te komen. Zodra er een legaal, goed werkend en betaalbaar alternatief is (Netflix?) heb ik ook geen enkele moeite om daar een tientje per maand voor neer te leggen (doe ik nu ook voor usenet). Downloaden voor "de heb" deed ik toen ik 15 was, en da's al zo'n 20 jaar geleden.
Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen altijd zegt dat ze minder/niet zouden downloaden als Netflix in Nederland beschikbaar zou zijn.
Dan ken je Netflix niet.
Netflix is geweldig voor de oudere / minder succesvolle films. Echter, voor die $8 per maand moet je niet verwachten dat je zomaar alle films en series kunt bekijken. Sterker nog, bijna geen enkele blockbuster van de afgelopen 20 jaar is op Netflix te vinden.
Bij de 'meest populaire' films staan dan ook altijd titels waar je nog nooit van hebt gehoord.
Nogmaals, Netflix is leuk (voor die prijs) voor series (niet de laatste seizoenen) en oude of minder bekende films. Films die je nog steeds op bluray kunt kopen (zoals bv Terminator 2 (1991)) staan er niet op (maw: wordt niet vrijgegeven door hollywood). Dat zou ook raar zijn, want waarom zou men dan nog die blurays van $20 kopen?
Het excuus "ik download omdat er geen goedkope alternatieven zijn zoals Netflix" is dus onzin. Een soortgelijke dienst die wel alle nieuwe films bevat zou waarschijnlijk minimaal 100 euro per maand kosten.
Dan ken je Netflix niet.
Netflix is geweldig voor de oudere / minder succesvolle films. Echter, voor die $8 per maand moet je niet verwachten dat je zomaar alle films en series kunt bekijken. Sterker nog, bijna geen enkele blockbuster van de afgelopen 20 jaar is op Netflix te vinden.
Bij de 'meest populaire' films staan dan ook altijd titels waar je nog nooit van hebt gehoord.
Nogmaals, Netflix is leuk (voor die prijs) voor series (niet de laatste seizoenen) en oude of minder bekende films. Films die je nog steeds op bluray kunt kopen (zoals bv Terminator 2 (1991)) staan er niet op (maw: wordt niet vrijgegeven door hollywood). Dat zou ook raar zijn, want waarom zou men dan nog die blurays van $20 kopen?
Het excuus "ik download omdat er geen goedkope alternatieven zijn zoals Netflix" is dus onzin. Een soortgelijke dienst die wel alle nieuwe films bevat zou waarschijnlijk minimaal 100 euro per maand kosten.
Wat is dat nou voor onzin? Je heb toch ook Spotify dat kost toch ook geen 100 euro per maand en daar staat toch ook nieuweste cd's op wat zou dat dan wel niet kosten als je het met jou vergelijking gaat doen?Maarten21 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:02:
Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen altijd zegt dat ze minder/niet zouden downloaden als Netflix in Nederland beschikbaar zou zijn.
Dan ken je Netflix niet.
Ik heb netflix en nee er staan de nieuweste niet op, maar daar egebruik ik het niet ovor. Ik zou best een dienst betalen voor 30 in de maand hoor al sik maar kan kijken wanneer ik wil, zoveel ik wil en alles wat ik wil.
maar ga niet zulke rare dingen zeggen want dat slaat natuurlijk nergens op.
Als er inderdaad een dienst komt waar ik alles mee kan zoals ik dat nu ook kan wil ik daar best voor betalen, geen enkel probleem. Alleen lijkt de industrie nog behoorlijk van de oude stempel te zijn en men krijg het maar niet aan hun verstand hier eens een ander business model tegen aan te gooien.
Edit:
En als ik dan dit lees zakt mijn broek er echt vanaf zeg. Ze willen het maar niet snappen. Allemaal geldklopperij.
Edit:
En als ik dan dit lees zakt mijn broek er echt vanaf zeg. Ze willen het maar niet snappen. Allemaal geldklopperij.
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 23-11-2012 13:22 ]
Interessant om mee te lezen hier. Heb het nog eens nagekeken.WeAreLegion schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:15:
Eweka deed het hier net nog prima al haal ik daar in verhouding maar weinig vanaf meeste is supernews, maar ook vandaag werd gewoon alles netjes gedownload, heb wel gezet dat sickbeard vaker moet zoeken om de 5 minuten nu dan he bje meeste kans da thij nog goeie versies pakt.
Probleem zat hem in de The Dark Knight Rises, die kreeg je op 1 of andere maniet niet met eweka binnen, hadden meer mensen last van.
Een andere versie via NZBindex kwam wel binnen. Heel raar
Maarten, ik was in de veronderstelling dat Netflix gewoon alle films/series aanbood die op dat moment worden uitgezonden. Films mag best een paar maanden duren maar series wil ik meteen kunnen kijken zodra ze op TV geweest zijn. Ik begrijp dat dat niet kan dus is Netflix geen alternatief.
Rest ons niets anders dan stug door te downloaden van usenet of alternatieven totdat "de industrie" het snapt.
Rest ons niets anders dan stug door te downloaden van usenet of alternatieven totdat "de industrie" het snapt.
MotoGP ook naar sport1 gegaan. Naar de tv-kijkende-niet-downloaders onder mijn kennissen kring. Kijkt er niemand meer MotoGP, eerst wel toen het nog gewoon op de normale zender was. Ik trek ze binnen via torrents. Maar voor 9/10e persoon gaat de sport verloren. Gevolg? Minder opkomst bij de TT in assen en ga zo maar door. Iets met eigen ruiten en ingooien..schumi2004 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:19:
Als er inderdaad een dienst komt waar ik alles mee kan zoals ik dat nu ook kan wil ik daar best voor betalen, geen enkel probleem. Alleen lijkt de industrie nog behoorlijk van de oude stempel te zijn en men krijg het maar niet aan hun verstand hier eens een ander business model tegen aan te gooien.
Edit:
Het ligt allemaal aan de DCMA praktijken. Sommige versies ontspringen de dans. Geen idee hoe dat komt.Mars18 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:50:
[...]
Interessant om mee te lezen hier. Heb het nog eens nagekeken.
Probleem zat hem in de The Dark Knight Rises, die kreeg je op 1 of andere maniet niet met eweka binnen, hadden meer mensen last van.
Een andere versie via NZBindex kwam wel binnen. Heel raar
netflix, niet Hulu heeft dat welArfman schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:52:
Maarten, ik was in de veronderstelling dat Netflix gewoon alle films/series aanbood die op dat moment worden uitgezonden. Films mag best een paar maanden duren maar series wil ik meteen kunnen kijken zodra ze op TV geweest zijn. Ik begrijp dat dat niet kan dus is Netflix geen alternatief.
Maar goed het is gewoon wachten op iets en voor nu werkt dit prima
Verwijderd
Experts,
Hoe is jullie ervaring met spotplanet.org?
Heb sinds de oude ftd niet meer gedownload via newsservers.
Hoe is jullie ervaring met spotplanet.org?
Heb sinds de oude ftd niet meer gedownload via newsservers.
Prima site. Soms wat traag.
Maar er staan meer (lees: oudere) spots op dan op m'n eigen spotweb, dus het is af en toe gewoon handig.
Maar er staan meer (lees: oudere) spots op dan op m'n eigen spotweb, dus het is af en toe gewoon handig.
Daarnaast heeft spotplanet ook een eigen android app die verbinding kan maken met je SAB.
Verwijderd
Weet iemand nog een goeie pay server. newsxs lijkt de laatste dagen wel erg getroffen te zijn door DMCA. krijg bijna niks meer compleet binnen
Supernews.
Sunny niet manRonXP schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:26:
Sunny Usenet

Dit topic is gesloten.
Let op:
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!