Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hmmm geen idee, verbruikt een 4890 niet meer dan een 680gtx ?
De 4890 waren ook nog ocd met beetje extra voltage.
Maar heb net met gpuz de gpu op 100% gezet en dan doet ie dat gewoon, en geen freeze, sowieso nu al ruim half uur zonder freeze :) fingers crossed.

Zie nu het volgende bij logboeken, en dan beheergebeurtenissen :
Er is een onherstelbare hardwarefout opgetreden.

Gerapporteerd door onderdeel: Processorcore
Foutbron: Computercontrole-uitzondering
Fouttype: Fout met interne timer
Processor-id: 6

Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.

Das erg vaag..... Deze oc heeft weken vlekkeloos gewerkt, en 8uur prime stabiel.
temps zijn ook goed. Moet het dan toch zoeken in de cpu blijkbaar. :(

Edit :

Zit net te kijken, mn gpu wordt gewoon 20 graden idle :| das echt heel koel, damn :P

[ Voor 53% gewijzigd door v8power67 op 27-04-2012 22:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 23:57

Phntm

Tlingelingeling

v8power67 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:44:
Hmmm geen idee, verbruikt een 4890 niet meer dan een 680gtx ?
De 4890 waren ook nog ocd met beetje extra voltage.
Maar heb net met gpuz de gpu op 100% gezet en dan doet ie dat gewoon, en geen freeze, sowieso nu al ruim half uur zonder freeze :) fingers crossed.

Zie nu het volgende bij logboeken, en dan beheergebeurtenissen :
Er is een onherstelbare hardwarefout opgetreden.

Gerapporteerd door onderdeel: Processorcore
Foutbron: Computercontrole-uitzondering
Fouttype: Fout met interne timer
Processor-id: 6

Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.

Das erg vaag..... Deze oc heeft weken vlekkeloos gewerkt, en 8uur prime stabiel.
temps zijn ook goed. Moet het dan toch zoeken in de cpu blijkbaar. :(

Edit :

Zit net te kijken, mn gpu wordt gewoon 20 graden idle :| das echt heel koel, damn :P
Twin Frozr's zijn reference kaarten met een andere koeler erop. Die zijn nooit echt cherry-picked of iets dergelijks. En met MSI hardware heb ik altijd problemen gehad dus heb gezworen om voor goed weg te blijven van hun hardware. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 28-04-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15
Phntm schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:19:
Twin Frozr's zijn reference kaarten met een andere koeler erop. Die zijn nooit echt cherry-picked of iets dergelijks. En met MSI hardware heb ik altijd problemen gehad dus heb gezworen om voor goed weg te blijven van hun hardware. :9
Cherry picked vind ik zulke onzin, die "cherry-picked gpu's" zijn gewoon vanaf de fabriek overgeclockede chips (net als mijn TF3 570 OC) met een leuk praatje erbij.
Er zijn maar een aantal kaarten die echt anders zijn zoals de Gigabyte 580 Windforce3 die echt exta power phases hebben en een PCB van een hogere kwaliteit, hier heb je veel meer aan dan een "gouden chip" die wellicht een paar graden koeler wordt, een GF104 = GF104 dat ie iets beter gebakken is en dat ie daarom ietsjes koeler is oké maar hij zal echt geen 10% sneller en/of 10 graden koeler zijn dan een normale chip.

Cherry-picked gpu is een ultiem marketing praatje, niemand die het kan controleren omdat die chips op een non-reference bordje terecht komen en bijna altijd ook een custom koeler en dus sowiso al beter presteren dan een reference bordje cherry-picked gpu of niet.
Tenzij iemand mij een aantal benchmarks met 2 identieke gpu's maar eentje met cherry-piked gpu en de andere een normale gpu kan aantonen dat het niet zo is blijf ik bij de bovenstaande conclusies.

Een kleine opmerking over de WindForce3 daar zegt (ook niet te controleren) men dat er een "GPU-Gauntlet" is uitgevoerd hier wordt de chip eerst getest alvorens deze gebruikt wordt, dit kan ik me voorstellen maar dat gelul over "magische chips" die een stuk beter zullen presteren (30% wordt wel eens geclaimd) van sommige merken gaat echt nergens over.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online

v8power67

Nou het lag dus niet aan de msi 680gtx, heel m'n systeem is over de zeik, en zelfs met originele gpu crasht hij constant.
Heb al een cmos reset gedaan, maar niets helpt meer, als ik de unigine heaven bench draai, dan lockd hele systeem vrij snel, geen bsod niets, en ook m'n moederbord piept nu heel erg.
Soms lockd ie al bij internetten, heb al met ram gespeeld, maar helpt niet, en rare is kan van ssd wel win7 laden, maar niet op een andere hdd win 7 installen... blijft het scherm zwart....
Heel toevallig weer allemaal..... de 680 gaat terug want kan het geld wel beter investeren nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
naaitsab schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:56:
[...]
Cherry picked vind ik zulke onzin, die "cherry-picked gpu's" zijn gewoon vanaf de fabriek overgeclockede chips (net als mijn TF3 570 OC) met een leuk praatje erbij.
Cherry-picked houdt normaal in dat ze van de betere locaties van de wafer komen en/of getest zijn op beter dan gemiddeld overklokken. Review kaarten zijn regelmatig cherry-picked. Of speciale kaarten (en daar valt ook custom PCBs onder) dat ook maar een beetje zijn zie ik al niet snel gebeuren, want dat zijn er gewoon te veel om te testen. Misschien dat bij een enkele kaart echt alleen gebruik gemaakt wordt van de beste spot op de wafer, maar dat is dan meer iets voor een ASUS Mars. Ik zie dat bij 95% van de modellen op de markt echter niet gebeuren. Dual GPU kaarten zullen, lijkt me, wel meestal uit de beste delen van een wafer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik doelde dus niet op om te zeggen dat ik in Cherry-picked geloof. Ik bedoelde zeg maar dat MSI dat altijd probeert te beweren, terwijl dat niet zo is. Dit doet elke fabrikant gewoon jaren lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gainward Golden Dragon kaarten vroeger waren dat wel. Tegenwoordig doet geen enkele fabrikant het, want al die chips klokken zo'n beetje hetzelfde :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
v8power67 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:56:
Nou het lag dus niet aan de msi 680gtx, heel m'n systeem is over de zeik, en zelfs met originele gpu crasht hij constant.
Heb al een cmos reset gedaan, maar niets helpt meer, als ik de unigine heaven bench draai, dan lockd hele systeem vrij snel, geen bsod niets, en ook m'n moederbord piept nu heel erg.
Soms lockd ie al bij internetten, heb al met ram gespeeld, maar helpt niet, en rare is kan van ssd wel win7 laden, maar niet op een andere hdd win 7 installen... blijft het scherm zwart....
Heel toevallig weer allemaal..... de 680 gaat terug want kan het geld wel beter investeren nu....
Ik denk dat dan je voeding naar de kleaute aan het gaan is aangezien een piep van je moederbord vaak wordt veroorzaakt door verkeerde spanningen op verkeerde plekken.

Het zou ook het moederbord kunnen wezen, maar ik heb alleen ervaringen met kapotte moederborden die helemaal niks meer doen gelijk.

Maar alles is mogelijk. Ge zult moeten trouble-shooten.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Nu online

v8power67

rickyy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat dan je voeding naar de kleaute aan het gaan is aangezien een piep van je moederbord vaak wordt veroorzaakt door verkeerde spanningen op verkeerde plekken.

Het zou ook het moederbord kunnen wezen, maar ik heb alleen ervaringen met kapotte moederborden die helemaal niks meer doen gelijk.

Maar alles is mogelijk. Ge zult moeten trouble-shooten.
Ja dat zou kunnen idd, alleen weet ik dat die maat waarvan ik de pc overgenomen heb, ergens vorig jaar de psu vervangen heeft, de vorige was kaduuk, en dat was een hx1000, maar die hadden ze niet meer, dus kreeg hij een tx950.
Maar lijkt me wel vaag als deze ineens kapot is, maar zou kunnen.
Ook weer zoiets vaags, zit ik op internet, en dan doe ik de pagina scroller aan de rechterkant van de site pakken met de muis, als ik hem dan beweeg, dan piept er iets in de pc kast mee met de beweging......
Heb dat nog nooit eerder gehad.
Heb al zitten kijken voor andere mobo, maja dan kan ik net zo goed sparen en upgraden naar aller nieuwste, maar ga daar nog eens over nadenken, nu doet de pc het wel, maar kan niet eens win 7 opnieuw installen, want dan blijft het beeld zwart..... denk dat dat echt mobo is, die fockd is....

EDIT:
Nou ik weet het echt niet meer, heb de pc hellemaal uitelkaar getrokken, nieuwe koelpasta enz.
Heb nu en furmark en prime 95 draaien, en ben dit aan het typen.
Maar hij is dus gewoon stabiel, heb unigine heaven nog niet geprobeerd, en owh ja heb bijna alles losgekoppeld, en 6gb ram eruit gehaald(wat ik al eerder getest had maar niet hielp).
Misschien dalijk toch nog maar effe de gtx680 testen O-)

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 28-04-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Weet iemand of the KFA2 GTX 680 4GB ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn?

Lijkt er namelijk op dat op die kaart de Arctic Accelero XTREME III prima gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RampageNL schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:37:
Weet iemand of the KFA2 GTX 680 4GB ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn?

Lijkt er namelijk op dat op die kaart de Arctic Accelero XTREME III prima gaat passen.
Ja, dat kon je ook eigenlijk even zelf netjes googlen. Ik denk dat het gewoon hier komt omdat het een 4GB kaart is. De Phantom is al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Phntm schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:03:
[...]

Ja, dat kon je ook eigenlijk even zelf netjes googlen. Ik denk dat het gewoon hier komt omdat het een 4GB kaart is. De Phantom is al verkrijgbaar.
Heb 2 uur zitten googlen en kon er niks over vinden.

Ik weet dat de Palit en Phantom 4GB al te verkrijgen zijn alleen daar past de Accelero XTREME III niet op vanwege die gestapelde PCI-E Connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dit is eigenlijk ook in de algemene nVidia discussie topic. Maar...
http://www.geforce.com/wh...rticle-keynote/#sf4056679

Wie gaat dit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:38
Voor de mensen die aan het twijfelen zijn of aan het rondkijken zijn ivm een bios flash.

Ik heb zonet mijn Gainward naar een EVGA SC bios geflashed in de hoop van hiermee een betere oc te hebben aangezien het Gainward bios mij een beetje dodgy leek. De boost functie ging niet zo heel erg hoog namelijk.

Na de flash via nvflash in DOS heb ik dezelfde resultaten van OC tegenover mijn vorige bios. Het flashen heeft dus geen enkel nut tenzij je geen zin hebt in EVGA precision X of andere OC tooltjes.
Mijn finale overclock is nu als volgt :

EVGA SC bios
+50 core offset , komt neer op een 1225 effectieve clock
+ 350 mem offset wat neerkomt op 6908 Mhz effectief

Hiermee heb ik een verschil van 900 punten in 3dmark 11 P settings
Dat is een kleine 9% tegenover een 21% oc op de core en 15% oc op de mem

De score in Heaven 3.0 alles maxed ging van 45.5 fps , 1146 punten
naar 52.0 fps en 1311 punten. wat neer komt op 14.5% meer fps en punten.

al bij al middelmatig kaartje maar ik denk dat mijn i7 920 @ 3.8 hem toch wat achterhoud in de benchmarks.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
sleepwalkerbe schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:03:
Voor de mensen die aan het twijfelen zijn of aan het rondkijken zijn ivm een bios flash.

Ik heb zonet mijn Gainward naar een EVGA SC bios geflashed in de hoop van hiermee een betere oc te hebben aangezien het Gainward bios mij een beetje dodgy leek. De boost functie ging niet zo heel erg hoog namelijk.

Na de flash via nvflash in DOS heb ik dezelfde resultaten van OC tegenover mijn vorige bios. Het flashen heeft dus geen enkel nut tenzij je geen zin hebt in EVGA precision X of andere OC tooltjes.
Mijn finale overclock is nu als volgt :

EVGA SC bios
+50 core offset , komt neer op een 1225 effectieve clock
+ 350 mem offset wat neerkomt op 6908 Mhz effectief

Hiermee heb ik een verschil van 900 punten in 3dmark 11 P settings
Dat is een kleine 9% tegenover een 21% oc op de core en 15% oc op de mem

De score in Heaven 3.0 alles maxed ging van 45.5 fps , 1146 punten
naar 52.0 fps en 1311 punten. wat neer komt op 14.5% meer fps en punten.

al bij al middelmatig kaartje maar ik denk dat mijn i7 920 @ 3.8 hem toch wat achterhoud in de benchmarks.
Als je een GPU only benchmark doet dan is een 3.8GHz echt wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Tuurlijk is het voldoende. Ik ben ook niet van plan deze i7 snel de deur uit te gooien maar het laat toch zien dat 3d 11 best wel wat cpu power kan gebruiken...

Achja er is niets wat mijn gtx 680 tegen de grond krijgt :)

De post was eerder ter info van mensen die denken aan flashen, aangezien er nog maar weinig info rond te vinden is op het net daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De leverbaarheid vd 680 is helaas nogal ruk. Tenzij je (ruim) boven de E500 wilt neerleggen.

Ik overweeg 680 SLI te nemen zodat ik BF3 continu op Ultra met 120fps kan spelen.

Derhalve vraag ik me af of jullie nog bepaalde kaarten kunnen aanbevelen.

Bijvoorbeeld vanwege:
* Duidelijke betere (stillere) koeler. (Belangrijk vanwege SLI)
* Factory OC

Of is factory OC weinig zinvol omdat de standaard kaarten via GPU boost die OC vaak ook wel halen en de Factory OC kaarten eigenlijk al aan hun limiet zitten. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer genoeg zal de gtx680 in sli niet continu boven de 120 fps blijven op ultra. Misschien wel op 720p. Voor SLI zou ik kaarten pakken die naar buiten blazen, tenminste dat is mijn voorkeur om de warmte niet langs andere componenten te laten blazen, of je moet echt een sterke airflow hebben.
Ik zou eens bij azerty kijken daar hebben ze POV voor 475 incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:48:
Alleen jammer genoeg zal de gtx680 in sli niet continu boven de 120 fps blijven op ultra. Misschien wel op 720p. Voor SLI zou ik kaarten pakken die naar buiten blazen, tenminste dat is mijn voorkeur om de warmte niet langs andere componenten te laten blazen, of je moet echt een sterke airflow hebben.
Thanks. Ben niet echt heel erg POV fan maar ze hebben er ook maar 1.

Zat te denken aan die EVGA superclocked versie. Bij mycom voor E485. Heb geen haast dus kan wel even wachten op een volgende batch.

Volgensmij moet het toch wel lukken op 1920*1080 @ max settings om tussen de 100 en 120 te blijven?
Zal vandaag ook even de 690 reviews gaan checken.

Even grof over de duim:
Mijn huidige setup 2*6950 met 6970shaders en lichte OC scoort zeker in metro al vaak tussen 100 en 125.
In grote buiten levels dropt dat soms naar ongeveer 55 a 60. Gemiddeld zou ik zeggen dat de framerate ergens tussen 65 en 90 fluctueert.

Als je op een 120hz monitor boven de 100fps haalt is het echt supersmooth. :P
Dus vandaar dat ik aan een upgrade zit te denken.

ps: Heb ook het het liefst dat de hete lucht uitgeblazen wordt. Omdat ik echter een benchtable gebruik en geen kast is het iets minder belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 03-05-2012 11:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:38
Help!!!! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:01:
[...]

Thanks. Ben niet echt heel erg POV fan maar ze hebben er ook maar 1.

Zat te denken aan die EVGA superclocked versie. Bij mycom voor E485. Heb geen haast dus kan wel even wachten op een volgende batch.

Volgensmij moet het toch wel lukken op 1920*1080 @ max settings om tussen de 100 en 120 te blijven?
Zal vandaag ook even de 690 reviews gaan checken.

Even grof over de duim:
Mijn huidige setup 2*6950 met 6970shaders en lichte OC scoort zeker in metro al vaak tussen 100 en 125.
In grote buiten levels dropt dat soms naar ongeveer 55 a 60. Gemiddeld zou ik zeggen dat de framerate ergens tussen 65 en 90 fluctueert.

Als je op een 120hz monitor boven de 100fps haalt is het echt supersmooth. :P
Dus vandaar dat ik aan een upgrade zit te denken.

ps: Heb ook het het liefst dat de hete lucht uitgeblazen wordt. Omdat ik echter een benchtable gebruik en geen kast is het iets minder belangrijk.
Hmm je moet wel redelijk rond die fps halen ja (maar dat weet jij stiekem al want je hebt gewoon zelf braaf de 690 review gepost waar duidelijk te zien is dat zelfs op 2560x1200 de average fps op 120 zit met 680 sli), superclocked versie is prima. Je kan natuurlijk ook kijken naar the custom cooler kaarten die toch weer beter coolen ligt er een beetje aan hoeveel ruimte je tussen je pci-e sloten hebt, met een benchtable en genoeg ruimte zou ik gewoon voor custom coolers gaan of een aftermarket cooler. Factory OC'ed kaarten hebben wel degelijk een hogere clock ook met GPU boost, in principe is je Boost hoger bij OC'ed kaarten, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Ligt eraan wat de standaard instelling toch is. Bij de asus kaart zou het 1058 zijn maar standaard blijkt hij toch op 1005Mhz te zitten, maar als ik overclock gaat wel alles omhoog dus ook mijn boost.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper 99 op 03-05-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jasper 99 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Hmm je moet wel redelijk rond die fps halen ja (maar dat weet jij stiekem al want je hebt gewoon zelf braaf de 690 review gepost waar duidelijk te zien is dat zelfs op 2560x1200 de average fps op 120 zit met 680 sli), superclocked versie is prima. Je kan natuurlijk ook kijken naar the custom cooler kaarten die toch weer beter coolen ligt er een beetje aan hoeveel ruimte je tussen je pci-e sloten hebt, met een benchtable en genoeg ruimte zou ik gewoon voor custom coolers gaan of een aftermarket cooler. Factory OC'ed kaarten hebben wel degelijk een hogere clock ook met GPU boost, in principe is je Boost hoger bij OC'ed kaarten, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Ligt eraan wat de standaard instelling toch is. Bij de asus kaart zou het 1058 zijn maar standaard blijkt hij toch op 1005Mhz te zitten, maar als ik overclock gaat wel alles omhoog dus ook mijn boost.
Thanks.

Ik baseerde mijn eerste aannames op reviews vd 680GTX SLI. Alleen staat daar niet altijd duidelijk bij of het avg, min of max fps is.

En het is ook altijd handig om ervaringen van anderen te horen. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Help!!!! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Thanks.

Ik baseerde mijn eerste aannames op reviews vd 680GTX SLI. Alleen staat daar niet altijd duidelijk bij of het avg, min of max fps is.

En het is ook altijd handig om ervaringen van anderen te horen. :)
Heb je ook gelijk in hoor :) ! Alleen denk dat meeste hier nog geen SLI systeempje hebben runnen, ben wel benieuwd of er inderdaad al wat mensen zijn met SLI 680! Ga je trouwens 3D gamen of heb je gewoon een 120HZ monitor en wil je gewoon die 120 halen met adaptive vsync on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Is er al een review van de 690GTX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:30
Gebruiker ervaring van een PNY GTX 680 (long time ATI user, daarvoor long time nVidia)

Oude config:
Z68
12GB RAM
i7-2600K@4.4GHz
HD5970 + HD5850 Tri-Fire, helaas geeft de 5970 artifarcts in 3D.
Corsair TX650v1
Lite-On FS020
Icing on the cake: C300 256GB SSD
2 * HannsG 27.5" 1900 * 1200

Nieuwe Config:
Same as above maar met een GTX680 2GB.
De HD5850 is verhuisd naar de HTPC zodat ik van Skyrim kan genieten op de HDTV.
(BTW XFX HD5850 & reference GTX680 zijn exact even lang)

Mijn Tri-Fire odd-ball combo had zijn limieten die met de nieuwe generatie spellen steeds meer kwamen bovendrijven.
De beperkte 1GB per GPU, zodra de buffer vol zat resulteerde dit in stuttering, hoge warmte ontwikkeling/stroom verbruik en het nodige geduld totdat AMD fatsoenlijke Crossfire ondersteuning bied voor nieuwe titels.

De GTX680 bevalt tot nu toe ontzettend goed.
Verbruik uit de muur piekte op 550Watt en dat is nu met de GTX680 max 370Watt.
De temperatuur in mijn kast ligt een stuk lager onder load, fans zijn daardoor stiller en nu durf ik met een gerust hart de limieten van mijn i7 op te zoeken.
De nVidia koeler is ronduit stil (HD5970 had een Arctic Cooler en daardoor goed referentie materiaal)

Gaming/Benchmark resultaten?
3Dmark11: 9500 (Tri-Fire 10.000+)
Metro 2033. Very High/FXAA tussen de 60 en 120 FPS (Tri-Fire vergelijkbaar maar "slechts" high)
SS3 BFE: Maxed out met 2 * FSAA, tussen de 60 en 100 FPS en geen micro-stuttering.

Oftewel zeer tevreden, het voelt als een upgrade, en de mogelijkheid om met mijn huidige voeding in de toekomst SLI te draaien is een leuke meevaller.
(Mits ik tijd heb eens een fatsoenlijk review/vergelijking maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Zanac-ex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:45:
Gebruiker ervaring van een PNY GTX 680 (long time ATI user, daarvoor long time nVidia)

Oude config:
Z68
12GB RAM
i7-2600K@4.4GHz
HD5970 + HD5850 Tri-Fire, helaas geeft de 5970 artifarcts in 3D.
Corsair TX650v1
Lite-On FS020
Icing on the cake: C300 256GB SSD
2 * HannsG 27.5" 1900 * 1200

Nieuwe Config:
Same as above maar met een GTX680 2GB.
De HD5850 is verhuisd naar de HTPC zodat ik van Skyrim kan genieten op de HDTV.
(BTW XFX HD5850 & reference GTX680 zijn exact even lang)

Mijn Tri-Fire odd-ball combo had zijn limieten die met de nieuwe generatie spellen steeds meer kwamen bovendrijven.
De beperkte 1GB per GPU, zodra de buffer vol zat resulteerde dit in stuttering, hoge warmte ontwikkeling/stroom verbruik en het nodige geduld totdat AMD fatsoenlijke Crossfire ondersteuning bied voor nieuwe titels.

De GTX680 bevalt tot nu toe ontzettend goed.
Verbruik uit de muur piekte op 550Watt en dat is nu met de GTX680 max 370Watt.
De temperatuur in mijn kast ligt een stuk lager onder load, fans zijn daardoor stiller en nu durf ik met een gerust hart de limieten van mijn i7 op te zoeken.
De nVidia koeler is ronduit stil (HD5970 had een Arctic Cooler en daardoor goed referentie materiaal)

Gaming/Benchmark resultaten?
3Dmark11: 9500 (Tri-Fire 10.000+)
Metro 2033. Very High/FXAA tussen de 60 en 120 FPS (Tri-Fire vergelijkbaar maar "slechts" high)
SS3 BFE: Maxed out met 2 * FSAA, tussen de 60 en 100 FPS en geen micro-stuttering.

Oftewel zeer tevreden, het voelt als een upgrade, en de mogelijkheid om met mijn huidige voeding in de toekomst SLI te draaien is een leuke meevaller.
(Mits ik tijd heb eens een fatsoenlijk review/vergelijking maken)
Hmm je 3Dmark11 score is erg laag, bij mij zit de kaart op 11000 met een lichte OC, systeem op 10600 ofzo maar ik heb een slechtere processor e.d. (i7 950). Zal maar even je instellingen checken je zou hoger moeten halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:30
Jasper 99 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:54:
[...]

Hmm je 3Dmark11 score is erg laag, bij mij zit de kaart op 11000 met een lichte OC, systeem op 10600 ofzo maar ik heb een slechtere processor e.d. (i7 950). Zal maar even je instellingen checken je zou hoger moeten halen
Ik moet mijn systeem nog her-installeren, slechte ervaringen met het wisselen van GPU maker zonder re-install, dus daar valt nog wel wat te winnen.
(Zanac heeft de kaart binnen gekregen net voordat de GF terug was van een business trip dus er was haast geboden)

[ Voor 11% gewijzigd door Zanac-ex op 03-05-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bedankt. Net even snel door gekeken en wilde eerste een 7970 Crossfire halen maar nu lijkt de 680 SLI toch de beste keus. De 690 is leuk maar qua geld is de 680 SLI goedkoper en zie die wel sneller zakken dan de 690.

Wel apart dat de 7970CF overal zo goed presteert behalve bij BF3, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Versteegrob schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:17:
[...]

Bedankt. Net even snel door gekeken en wilde eerste een 7970 Crossfire halen maar nu lijkt de 680 SLI toch de beste keus. De 690 is leuk maar qua geld is de 680 SLI goedkoper en zie die wel sneller zakken dan de 690.

Wel apart dat de 7970CF overal zo goed presteert behalve bij BF3, jammer.
Jep als je die review leest heeft cf sowieso redelijk veel problemen en niet stabiele overall prestaties, zelf heb ik betere ervaring met sli tegenover cf. Tri sli of trifire weet ik echter niet zo veel van misschien dat het verhaal daar weer wat anders ligt. Maar met 2x sli 680 haal je een leuk systeem binnen ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Ook Nvidia SLI doet het niet overal heel goed, doorgaans lijken ze het wel vaker goed voor elkaar te hebben dan AMD.
Echter gemiddeld lijkt de 7990 (mits gelijk aan 7970CF) toch sneller te worden, de keuze zal dus (nog meer) afhankelijk zijn van de games die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jasper 99 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:02:
[...]

Heb je ook gelijk in hoor :) ! Alleen denk dat meeste hier nog geen SLI systeempje hebben runnen, ben wel benieuwd of er inderdaad al wat mensen zijn met SLI 680! Ga je trouwens 3D gamen of heb je gewoon een 120HZ monitor en wil je gewoon die 120 halen met adaptive vsync on :)
Heb een 120hz monitor. 3D gamen doe ik (nog) niet en ben ik ook niet echt van plan.

Maar het is ook nog niet zeker dat die 680SLI ga halen. Heb al niet te klagen met 6950CF en 680SLI is dan wel erg excorbitante uitgaaf voor een beetje gamen.

Voorlopig zijn de kaarten die ik zoek ook niet leverbaar dus ik hoef ook niet te beslissen. Maar het is op zijn minst tempting.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
mitsumark schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:09:
Ook Nvidia SLI doet het niet overal heel goed, doorgaans lijken ze het wel vaker goed voor elkaar te hebben dan AMD.
Echter gemiddeld lijkt de 7990 (mits gelijk aan 7970CF) toch sneller te worden, de keuze zal dus (nog meer) afhankelijk zijn van de games die je speelt.
Huh ik snap dit niet helemaal, de 7990 zou in alle gevallen trager zijn dan 680 sli of de 690 aangezien de 7970 gewoon een tragere kaart is, niet veel trager maar trager non the less. Bij tripple monitor set-up is het natuurlijk muntje werpen, maar dan nog blijkt amd met veel meer problemen te kampen ook kwa MS e.d.
Help!!!! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:12:
[...]

Heb een 120hz monitor. 3D gamen doe ik (nog) niet en ben ik ook niet echt van plan.

Maar het is ook nog niet zeker dat die 680SLI ga halen. Heb al niet te klagen met 6950CF en 680SLI is dan wel erg excorbitante uitgaaf voor een beetje gamen.

Voorlopig zijn de kaarten die ik zoek ook niet leverbaar dus ik hoef ook niet te beslissen. Maar het is op zijn minst tempting.
Ja een 6950 (unlocked) CF systeempje is zeker niet verkeerd :D ! Ik zal het even rustig afwachten dan, denk dat er ook nog wel wat gaat gebeuren kwa price drops als de 680 eindelijk beter leverbaar wordt, aangezien de 7970 prijzen zo flink gedaald zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Jasper 99 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:17:
[...]
Huh ik snap dit niet helemaal, de 7990 zou in alle gevallen trager zijn dan 680 sli of de 690 aangezien de 7970 gewoon een tragere kaart is, niet veel trager maar trager non the less. Bij tripple monitor set-up is het natuurlijk muntje werpen, maar dan nog blijkt amd met veel meer problemen te kampen ook kwa MS e.d.
Verschilt sowieso per game.
Zeker op hoge resoluties (en een 690/7990 koop je toch niet voor full hd) doet de 7970CF het gewoon goed (en net zo vaak beter als slechter dan de 680SLI).
Ik verwacht echter een lagere prijs en beter overklok potentieel.
MS heb ik zelf geen last van (met 69xx kaarten), maar ik speel ook niet zo heel veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
mitsumark schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:56:
[...]

Verschilt sowieso per game.
Zeker op hoge resoluties (en een 690/7990 koop je toch niet voor full hd) doet de 7970CF het gewoon goed (en net zo vaak beter als slechter dan de 680SLI).
Ik verwacht echter een lagere prijs en beter overklok potentieel.
MS heb ik zelf geen last van (met 69xx kaarten), maar ik speel ook niet zo heel veel games.
Hmm mijn ervaring met SLI is dan ook niet heel denderend had een 580 setje maar werkte niet optimaal, los daarvan zou ik met de huidige prijzen (500 voor een 680) en 400 voor een 7970 eerder voor 7970 CF gaan, echter overclock potentieel en prestaties zou ik beide aan de 680 geven ook op hoge resoluties wint de 680 toch vaker dan de 7970, en uit verschillende reviews blijkt het MS probleem bij AMD meer spelen dan bij Nvidia. Als de 680 weer te verkrijgen is voor 460 dan zou ik gewoon voor de 680 gaan anders is de 7970 de betere buy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Laatst online: 18-07-2024
Weet iemand toevallig iets wanneer de EVGA GTX680 SC+Backplate editie naar NL komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 17:23

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ps: uit de eerste pagina: "Here's something you probably didn't know, though.etc..." 8)7

Misschien als je je nog nooit verdiept hebt in deze materie...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 17-07 22:01

Cogency

Ginnunga

Misschien dat ik maar voor de 670 ga als de prijs fatsoenlijk is en de 680 nog steeds niet echt te verkrijgen is...

Word een beetje simpel van me 4870 die ik er tijdelijk maar even ingepropt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
De 670 is op een paar procent na net zo snel als de 680, sceptical hippo is sceptical.

Tussen de 570 en 580 zat wel wat meer verschil (ook aardig prijs verschil) dus of de 2 kaarten worden/zijn bijna gelijk geprijsd of die benchmarks kloppen niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Eens, in die benchmarks is de 670 soms bijna gelijk aan de 680 (en soms tot 10% langzamer), lijkt me een beetje rooskleurig.
Vooralsnog denk ik dat ze misschien een hoger geklokte kaart in hun handen gehad hebben ofzo.
(niet denken dat je straks bijna 680 performance kunt kopen voor 300 euro, dat lijkt me wat naief)

Mocht ie echt zo goed zijn snijden ze zichzelf in de vingers, of hij moet alsnog 450 euro gaan kosten.
Zetten ze hem kwa prijs tegenover de 7950 (in ieder geval sub 400) kan het wel eens een goede bang for buck kaart worden inderdaad (er vanuitgaande dat ie wel 10% trager wordt dan de 680).

Valt nu nog niks over te zeggen in ieder geval, we wachten af.

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 07-05-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me echt serieus af of ik GTX670 maar dan alvast moet bestellen als hij dan de eerste paar dagen wel voorradig is, dat zal wel het grootste probleem zijn.

** Het was te mooi om waar te zijn na nu blijkt, het gaat om een OC GTX 670 van gigabyte

http://www.overclock.net/...0-oc-version-hands-on/450

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 23:21 . Reden: berichtjes bekeken op overclocker.net ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 01:59

Dax

Ik heb sinds kort een Dell U2711, nu heb ik momenteel de 2GB versie van de GTX680.
Is de 4GB nou echt merkbaar sneller op hogere resoluties?
Ik heb wat vergelijkende reviews proberen te vinden maar kan niet echt veel vinden.

Ps. Ik speel voornamelijk BF3 op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door Dax op 08-05-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerbakeitje
  • Laatst online: 13:55
Dax schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:13:
Ik heb sinds kort een Dell U2711, nu heb ik momenteel de 2GB versie van de GTX680.
Is de 4GB nou echt merkbaar sneller op hogere resoluties?
Ik heb wat vergelijkende reviews proberen te vinden maar kan niet echt veel vinden.

Ps. Ik speel voornamelijk BF3 op dit moment.
Ik heb weleens een vergelijking gezien, er was geen verschil in performance tussen de 2gb en de 4gb versie. Maar dit zou zo in de toekomst kunnen veranderen, aangezien er sommige zijn die al aan de 1.5gb komen (3 monitoren i.c.m vele mods), Dus de 4gb is wat meer futureproof. Maar op dit moment is er dus geen verschil in performance, maar wel in prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 22:11

M2M

medicijnman

Ik heb een klein vraagje waar ik het antwoord niet zo eenvoudig op heb kunnen vinden. Is het bij het nvidia kamp mogelijk om "2d suround" te gamen met drie schermen, waarvan de schermen een verschillende resolutie hebben? (2x 1920 bij 1200 + 2560 bij 1440) in combinatie met een 4GB variant van de GTX680?

edit: en zou je op de phantom variant van gainward de 6-pins PCI-E power connector ook naast de 8 pins kunnen solderen om een aftermarket koeler te plaatsen? Het lijkt haast wel alsof dat mogelijk moet zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakpc.de/hardware/tests/grafikkarten/gainward_geforce_gtx_680_phantom_4gb/i/gainward_geforce_gtx_680_phantom_4gb_2.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door M2M op 08-05-2012 07:04 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:48:
Daar hadden ze er 1 8)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
M2M schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:01:
Ik heb een klein vraagje waar ik het antwoord niet zo eenvoudig op heb kunnen vinden. Is het bij het nvidia kamp mogelijk om "2d suround" te gamen met drie schermen, waarvan de schermen een verschillende resolutie hebben? (2x 1920 bij 1200 + 2560 bij 1440) in combinatie met een 4GB variant van de GTX680?

edit: en zou je op de phantom variant van gainward de 6-pins PCI-E power connector ook naast de 8 pins kunnen solderen om een aftermarket koeler te plaatsen? Het lijkt haast wel alsof dat mogelijk moet zijn:

[afbeelding]
@1e, alleen bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 28-07 01:59

Dax

Roerbakeitje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:49:
[...]

Ik heb weleens een vergelijking gezien, er was geen verschil in performance tussen de 2gb en de 4gb versie. Maar dit zou zo in de toekomst kunnen veranderen, aangezien er sommige zijn die al aan de 1.5gb komen (3 monitoren i.c.m vele mods), Dus de 4gb is wat meer futureproof. Maar op dit moment is er dus geen verschil in performance, maar wel in prijs. :)
Zie nu pas dat Guru3d een review had staan:
http://www.guru3d.com/art...0-4gb-jetstream-review/26
The 4GB -- Realistically there was not one game that we tested that could benefit from the two extra GB's of graphics memory. Even at 2560x1600 (which is a massive 4 Mpixels resolution) there was just no measurable difference.
Oftewel je hebt er op dit moment nog geen voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Iemand heeft z'n handen al aan de GTX670 gehad: http://www.overclock.net/...x-670-oc-version-hands-on

Wat gek is dat deze kaart - het is dan wel de OC versie - sneller is dan een stock GTX680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Dax schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:41:
[...]

Zie nu pas dat Guru3d een review had staan:
http://www.guru3d.com/art...0-4gb-jetstream-review/26

[...]

Oftewel je hebt er op dit moment nog geen voordeel van.
Wel eens Skyrim Gemod tot de Max? Meer dan 2GB VRam.

Zonder Mods en met alleen de Officiele HD Pack zit ik al aan de 1512 MB. En dat is in 1680 x 1050 met 4x MSAA, 2x SuperSampling en 16x AA.

[ Voor 16% gewijzigd door TheDeeGee op 08-05-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
En wanneer GTA: V uitkomt en je wil die spelen op een triple monitor setup zal je ook wel het nodige aantal gigabytes nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel als het weer zo'n console port word.
2GB is nu iig nog zat. Ik heb nu nog zelfs zat aan 1,5gb voor de zwaarste pc games en slechte console ports met ultra settings en AA op de max.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Niet voor ons raar tripplescreen volk als ik het goed heb begrepen ... ik wacht dan ook nog effe op de 4 en 6 GB versies van ATI en nVidia :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Zag net dat de GIGABYTE GTX 680 OC windforce bij Alternate op voorraad was. Gelijk er naar toe gestormt en gekocht. Eigenlijk meer dan ik uit wou geven maar speelde laatste tijd op een 4870 omdat ik me 6970 had verkocht en was het zat.

Mijn god, wat een beest. Samen met Ivy word dit een leuke zomer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Cogency schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:37:
Zag net dat de GIGABYTE GTX 680 OC windforce bij Alternate op voorraad was. Gelijk er naar toe gestormt en gekocht. Eigenlijk meer dan ik uit wou geven maar speelde laatste tijd op een 4870 omdat ik me 6970 had verkocht en was het zat.
Pic's or it didn't happen :9

Is het een Windforce3 (met 3 fans) of gewoon een refrence koeler erop?
Ben wel benieuwd naar de temperaturen indien het een W3 betreft.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Was toevallig net een plaatje aan het uploaden, hehe:

Afbeeldingslocatie: http://cogency.me/random/680ocwf.jpg

Windforce. Idle zo'n 28, net tijdens BF3 max 65. (in een Antec P182)
Fanspeed is dan zo'n 46% en je hoort niks. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cogency op 09-05-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Niet voor ons raar tripplescreen volk als ik het goed heb begrepen ... ik wacht dan ook nog effe op de 4 en 6 GB versies van ATI en nVidia :)
Ook met trippelcreen blijft hij voorop maar wel minder. Dus ook voor tripple screen is het voldoende.
Al moet ik zeggen dat er nog geen kaarten zijn die echt alle games op tripplescreen voluit kunnen draaien
met de instellingen op de max. Ook niet de kaarten met 2 gpu's aan boord. Medium/high instellingen is altijd wel goed te doen.

Ik wil zelf altijd alles op ultra draaien want vind veel eyecandy ook belangrijk alleen zit er wat dat beteft nog geen tripple screen voor mij in. Of ik moet echt 3 of 4 gpu's gaan gebruiken maar dat gaat me net 1-2 gpu's te ver voor 3x1920x1080.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Liever 5760x1200 op high dan 1920x1200 op ultra, just my 2 cents.
Je hebt dan heus geen 1000 euro aan videokaart(en) nodig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is persoonlijk. Ik zelf zou het wel willen maar dan moet het op ultra kunnen met een acceptabele framerate. Ik ben daar voor dan wel minimaal 3 high end gpu's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik wacht eigenlijk nog op de mogelijkheid om het middelste scherm op ultra te zetten en de 2 buitenste op medium/high, daar hoef je toch niet zoveel details te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 07:40
mitsumark schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:37:
Ik wacht eigenlijk nog op de mogelijkheid om het middelste scherm op ultra te zetten en de 2 buitenste op medium/high, daar hoef je toch niet zoveel details te zien.
Wellicht off topic maar ligt dat niet een beetje aan het soort game dat je speelt? Met bijvoorbeeld een sim racer wil je ook hoge details op de buitenste schermen zodat je de apex en auto's naast je ziet. Met een snelle arcade racer (NFS: The Run oid) of een fast paced shooter heb je waarschijnlijk wat minder details nodig.

Zit natuurlijk verschil in wat je nodig hebt en wat je wilt. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Yes, daarom lijkt het me fijn om de mogelijkheid te hebben (danwel in de drivers of bij voorkeur ingame).
Sorry voor offtopic inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 19-06 15:26
Cogency schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:46:
Was toevallig net een plaatje aan het uploaden, hehe:

[afbeelding]

Windforce. Idle zo'n 28, net tijdens BF3 max 65. (in een Antec P182)
Fanspeed is dan zo'n 46% en je hoort niks. :)
Als je de koelpasta vervangt droppen je temps met zo'n 3-5 graden (eigen ervaring) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 12:29
Gisteren mijn nieuwe reference Asus GTX680 in mijn game-HTPC geinstalleerd. Alles goed en wel, maar het viel me wel direct op dat de levels niet goed stonden. Zwart was donkergrijs, zelfs een beetje groenig. Een wijziging van RGB naar Yb 444 loste het probleem op (op het eerste oog). Ik vind het wel vreemd dat out of the box de levels niet goed staan. Heb op fora van iemand gelezen die zegt ivm de verkeerde levels (videolevels 16-255 of pc-levels 0-255) de inf te hebben aangepast voor de installatie, maar verder geen details hoe dat dan werkt. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:49
Hehehe de tweaker.net review van de GTX670 is binnen tien minuten weer offline....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Hehe. GTX 670 review stond even op de frontpage.Iets te vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 18:13
Inderdaad, ik had nog wel tijd om hem te lezen, vrij mooie kaart, ben benieuwt hoeveel hij gaat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 23:56

Rick-Jan

always connected

had net de 1e pagina gelezen, nu weet ik niet hoe het afloopt :p

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Review is weg van gtx 670 ;(

foto:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/uaukg.png

Scoorde ongeveer p8600 met 3dmark11;) Ben eerder benieuwd naar gtx 660. Oja lag bijna overal net ietsjes hoger dan de hd 7970. Prijs is 400 euro :*) Ik zet ff hele review in fotos hierop. Verveel me :) :)

[ Voor 55% gewijzigd door ion op 10-05-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
ionn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:28:
Review is weg van gtx 670 ;(

foto:
[afbeelding]

Scoorde ongeveer p8600 met 3dmark11;) Ben eerder benieuwd naar gtx 660. Oja lag bijna overal net ietsjes hoger dan de hd 7970. Prijs is 400 euro :*)
Dan is die reference bij launch al 50 euro duurder als mn MSI GTX 570 TF3 OC en zon 75 euro duurder als een reference 570, lijkt me geen goeie zaak.

Vind sowiso dat die 600 lijn achterlijk duur is vergeleken met de 500 lijn of ligt dat aan mij?
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de 560->660, 570->670, 580->680 "vergelijking" die ik in mn hoofd heb niet klopt maar dat lijkt me geen logische zet van Nvidia.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Review 670:
(niet compleet)
Lees ze!

Edit: hij staat er nu al op.

[ Voor 85% gewijzigd door ion op 10-05-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Thanks ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Het valt me op dat de FPS bij tweakers vaak anders zijn dan op andere sites. De 7970 heeft bij BF3 bij 1920x1080 47fps gemiddeld en bij andere site zie ik 57 fps gemiddeld, hoe kan het verschil zo groot zijn?

http://nl.hardware.info/r...ew-battlefield-3-i7-3960x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Graag gedaan.
Versteegrob schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:06:
Het valt me op dat de FPS bij tweakers vaak anders zijn dan op andere sites. De 7970 heeft bij BF3 bij 1920x1080 47fps gemiddeld en bij andere site zie ik 57 fps gemiddeld, hoe kan het verschil zo groot zijn?

Ik kijk meestal naar 3dmark scores, die komen meestal over wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Versteegrob schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:06:

De manier van benchmarken. De game is niet overal even zwaar. Speel je Strike at Karkand met 64 spelers in een 2000 ticket server zal je fps ongetwijfeld een stuk lager liggen dan wanneer je de singleplayer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 20:48
Ik heb nu een paar dagen een Zotac GTX680 als opvolger van mn GTX580. eerste indruk is goed, Battlefield 3 draait prima. Maar nu ben ik wat andere spellen aan het testen en kom ik toch een probleem tegen:
Crysis 2 draait indoor prima, maar toen ik naar een outdoor stukje liep zakte de fps in elkaar en zag ik in afterburner dat de GPU usage ook inzakte en instabiel werd. Dat zou juist niet moeten in een zwaar stukje lijkt me..

In Crysis warhead is de GPU usage heel instabiel wat resulteert in een licht schokkerig beeld en volgens mij ook lagere framerates dan verwacht. Meer mensen dit probleem? Ik heb het met een GTX480 ook es gehad in BF:BC2 en toen was een driver issue, wat ik nu ook verwacht aangezien het niet alle spellen betreft. Ik gebruik de WHQL op de website momenteel.

(Systeem is verder Core i7 920@4200, HT off, 6GB RAM)

edit:
Ik heb het probleem al, toch overklokken :'( . Dat is wel sneaky want de geheugen clock had ik op kunnen voeren toch 3500 mhz en de crysis warhead bench tool bleef performance verbetering geven en geen crashes, dus dacht dat dat goed was. Toch was dat ingame blijkaar helemaal niet OK, want GPU usage + performance zakte erg in. Verlagen van geheugen clock op het moment zelf niet corrigeert dit niet!

Alleen clocks terugzetten + reboot doet dit. Nu overclock +140 core en + 300 voor geheugen en alles draait prima.

[ Voor 23% gewijzigd door anathema op 11-05-2012 11:22 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eerste ervaring met 2 Gigabytes 670GTX OC in SLI tov 6950SLI (2gb versie met 6970 shaders en lichte OC) is positief. (Gelukkig want is best duur grapje. :+ )

De kaarten zijn imo echt stil onder load en zeker onder idle. Duidelijk beter dan de 6950SLI. Was van tevoren iets bezorgd dat 6 fans van 80mm te lawaaierig zou zijn aangezien ik op benchtable draai.
Dat heeft gigabyte dus wel goed gedaan. Met 6 fans stiller dan oude set met 2 fans...

In BF3 op sommige plekken echt sikke FPS maar op andere niet echt heel veel beter dan oude set.
Wel duidelijk smoother dan 6950 SLI vooral op stukken waar fps meer richting 60 gaat. Zou ik dan toch naar Microstuttering hebben zitten kijken :? :X
Het is echt een genot hoe soepel dit loopt. Veel strakkere aim naar mijn gevoel.

Een belangrijke reden om dit keer voor nVidia te gaan is dat er steeds meer "bewijs" komt van goede reviewsites dat nVidia de microstuttering beter onder controle heeft.

Moet nog wel veel meer testen om echt conclusies te trekken. :)

Paar observaties in BF3:
* Alt-tabben duurt langer
* Als ik dood ga, wordt het scherm 1 seconde helemaal zwart. Volgensmij had ik dat niet bij AMD :X
* Oproepen/veranderen zoom minimap, wordt het scherm 1 seconde helemaal zwart. Volgensmij had ik dat niet bij AMD :X

[ Voor 30% gewijzigd door Help!!!! op 12-05-2012 00:11 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerbakeitje
  • Laatst online: 13:55
Uiteindelijk besloten om mijn gainward gtx 680 terug te sturen naar informatique in de hoop een ander gtx 680 terug te krijgen, kreeg constant een display driver error en gpu boost deed het zelfs niet, heb van alles geprobeerd. Het opnieuw installeren van windows lukte ook al niet, dus waarschijnlijk kreeg ik een defecte kaart... volgende keer toch maar een evga halen..

[ Voor 4% gewijzigd door Roerbakeitje op 11-05-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Er viel mij vandaag iets vreemds op na installatie van mijn 670 ref design.
Mijn geluidskaart in het pci-e slot er boven kreeg een storend achtergrond-geluid zodra ik de kaart stresste.
Kan zo iets te maken hebben met de VRM's die bij de 670 referentie kaarten voor aan de kaart zitten, dat deze zijn gaan storen met de geluidskaart?

Ik heb het probleem al opgelost door mijn oude x-fi extreme-music weer te plaatsen in een pci slot, dit kon ik voorheen niet meer omdat ik crossfire draaide.
Een probleem is het voor mij iig niet, aangezien het een xtreme-audio was (goedkope rommel) maar ik ben toch benieuwd waar het van kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
unfor schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:41:
Mijn geluidskaart in het pci-e slot er boven kreeg een storend achtergrond-geluid zodra ik de kaart stresste.
Kan zo iets te maken hebben met de VRM's die bij de 670 referentie kaarten voor aan de kaart zitten, dat deze zijn gaan storen met de geluidskaart?

Ik heb het probleem al opgelost door mijn oude x-fi extreme-music weer te plaatsen in een pci slot, dit kon ik voorheen niet meer omdat ik crossfire draaide.
Een probleem is het voor mij iig niet, aangezien het een xtreme-audio was (goedkope rommel) maar ik ben toch benieuwd waar het van kwam.
Hmm zelf ben ik niet bekend met het probleem, je kan de videokaart niet in je onderste slot doen? Of de geluidskaart verplaatsen als het dan weg is weet je zeker dat het wel of niet door de kaart kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
unfor schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:41:

Misschien een bepaalde resonantie die overkwam van je videokaart naar de geluidskaart door de fans? Dat je geluidskaart misschien wat crappy is gebouwd en dus weinig of geen resonantie kan hebbben of dat je videokaart wat crappy in elkaar en daardoor te veel resonantie produceert.

Beetje gissen in het donker maar het is goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:05:
Eerste ervaring met 2 Gigabytes 670GTX OC in SLI tov 6950SLI (2gb versie met 6970 shaders en lichte OC) is positief. (Gelukkig want is best duur grapje. :+ )

De kaarten zijn imo echt stil onder load en zeker onder idle. Duidelijk beter dan de 6950SLI. Was van tevoren iets bezorgd dat 6 fans van 80mm te lawaaierig zou zijn aangezien ik op benchtable draai.
Dat heeft gigabyte dus wel goed gedaan. Met 6 fans stiller dan oude set met 2 fans...
SLI _O- CF/CFX is het :P

Wat betreft de fans : Allemaal een kwestie van hoe hard ze draaien en hoe goed het koelblok is !!
Als het blok goed genoeg is dan kunnen de fans lekker langzaam draaien :)
Paar observaties in BF3:
* Alt-tabben duurt langer
Kom dit niet door hogere settings ?? Vaak zo bij heel veel games.
* Als ik dood ga, wordt het scherm 1 seconde helemaal zwart. Volgensmij had ik dat niet bij AMD :X
* Oproepen/veranderen zoom minimap, wordt het scherm 1 seconde helemaal zwart. Volgensmij had ik dat niet bij AMD :X
Ik geloof dat dit niks met nVidia te maken had en ook bij ATI kan voorkomen... niet 100% zeker.
Ik heb op dit moment 2x5870 en nergens last van, maar er zijn ook ATI eigenaren die er wel last van hebben geloof ik...

* nero355 wil heel graag 2x GTX 680 hierna in zijn systeem vanwege het ontbreken van geknoei met miniDP bij nVidia i.c.m. 3 schermen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 17:50

el-jorge

turn around and feel the vibe

Wanneer komt die Asus GTX670 beschikbaar dan??

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
el-jorge schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:39:
Wanneer komt die Asus GTX670 beschikbaar dan??
persoonlijk zit ik meer te zoeken naar de Zotac OC versie (Amp oid). Zie in deze kaart geen of heel erg weinig verschil met de gtx680 op de prijs na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

shit happens
Wat betreft de fans : Allemaal een kwestie van hoe hard ze draaien en hoe goed het koelblok is !!
Als het blok goed genoeg is dan kunnen de fans lekker langzaam draaien :)
Zeker. Dat bewijst deze Gigabyte kaart wel. Echt erg stil tot nu toe.
[...]

Kom dit niet door hogere settings ?? Vaak zo bij heel veel games.
Volgensmij niet. Draai op precies dezelfde settings als destijds met 6950CF.
[...]

Ik geloof dat dit niks met nVidia te maken had en ook bij ATI kan voorkomen... niet 100% zeker.
Ik heb op dit moment 2x5870 en nergens last van, maar er zijn ook ATI eigenaren die er wel last van hebben geloof ik...
Dat zou kunnen. Heb er verder geen onderzoek naar gedaan. Irriteert nog niet genoeg.
* nero355 wil heel graag 2x GTX 680 hierna in zijn systeem vanwege het ontbreken van geknoei met miniDP bij nVidia i.c.m. 3 schermen :+
Wie niet. :? :P

Wilde eerst ook 680SLI maar dat was niet verkrijgbaar behalve voor woekerprijs. De 670's die ik heb benaderen de 680 performance, zijn leverbaar en stukje goedkoper. Dus wel blij dat de 680's niet leverbaar waren. O-)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:33
Bleh, wacht nu al 2 weken op mn MSI 680

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
http://www.techpowerup.co...orce_GTX_670_Amp_Edition/

Leuke en goede review van de zotac gtx 670 Amp.
Zou deze kaart ook in NL beschikbaar worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

AtlAntA schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:46:
http://www.techpowerup.co...orce_GTX_670_Amp_Edition/

Leuke en goede review van de zotac gtx 670 Amp.
Zou deze kaart ook in NL beschikbaar worden??
Heb je gezien het probleem wat zij ondervonden hebben met de schroeven? Lijkt mij niet echt een goeie kaart hoor. Ik zou zeggen ga voor de asus gtx 670 top. Die zijn overal bijna even snel misschien op 1fps na. Alleen de asus word 20 graden warmer maar is ook weer 13 dB. Allemaal hier te lezen :)
http://nl.hardware.info/r...-geluid-en-stroomverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien een wat algemene vraag maar stel dat ik 2 GTX 670's in SLI draai .. Zou mijn 2500k een bottleneck zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ionn schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:01:
[...]

Heb je gezien het probleem wat zij ondervonden hebben met de schroeven? Lijkt mij niet echt een goeie kaart hoor. Ik zou zeggen ga voor de asus gtx 670 top. Die zijn overal bijna even snel misschien op 1fps na. Alleen de asus word 20 graden warmer maar is ook weer 13 dB. Allemaal hier te lezen :)
Ja dat met die schroeven heb ik gelezen. Mag er toch vanuit gaan dat Zotac dit voor de consumenten kaarten heeft opgelost. Ik ga er even van uit dat de reviewer een vroeg review sample had.

De Asus is zeker een goeie kaart die niet voor de Zotac onder doet. De Asus neemt ook maar 2 slots in itt de 3 van Zotac. Ik neig alleen nog steeds een beetje naar de Zotac toe alleen kan ik niet bedenken waarom.

Misschien door het bericht hier op de frontpage?
reviews: GTX 670: een kleinbehuisd monster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb kort geleden een http://tweakers.net/price...sus-gtx670-dc2t-2gd5.html besteld.
hopen dat de levertijd een beetje meevalt.

en ik hoop dat ik een goeie keuze heb gemaakt, zat te twijfelen tussen deze en de 7950/7970..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sommige mensen schijnen een stuttering issue te hebben bij vsync gebruik op 6xx kaarten.

Reactie nvidia:

http://www.techpowerup.co...ync-Stuttering-Issue.html

Zelf heb ik een ander issue. Als ik shutdown doe, gaat W7 uit maar het shutdown command komt niet goed door op mijn Mobo want dat blijft aan staan. De fans vd GPU's en CPU blijven draaien.
Pas als ik dan ook fysiek de Power button van mijn case paar seconden ingedrukt houdt gaat het mobo ook helemaal uit.

Als ik de nvidia driver deinstalleer is het issue weg.

Iemand dit ook of over gehoord :?

[ Voor 49% gewijzigd door Help!!!! op 21-05-2012 10:50 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
ionn schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:01:
[...]

Dat van die schroeven probleem heb ik alleen bij 1 reviewer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:46:

Zelf heb ik een ander issue. Als ik shutdown doe, gaat W7 uit maar het shutdown command komt niet goed door op mijn Mobo want dat blijft aan staan. De fans vd GPU's en CPU blijven draaien.
Pas als ik dan ook fysiek de Power button van mijn case paar seconden ingedrukt houdt gaat het mobo ook helemaal uit.

Wel eens gezien, maar nooit in combinatie met wat jij nu zegt. Heb je het met elke driver of alleen de nieuwste?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:46:
[...]

Wel eens gezien, maar nooit in combinatie met wat jij nu zegt. Heb je het met elke driver of alleen de nieuwste?
Alleen met de nieuwste 301.34. Dit is de eerste driver die (formeel) de 670 ondersteunt en daarom heb ik geen andere/oudere geprobeerd...

Het is geen ramp maar wel beetje irritant.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Is een gekende issue bij de 301.34 , probeer de 301.40 is of latere (betas)

Ik heb er nooit last van gehad met men 680 in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:46:

Ooit heel lang geleden met Windows 98 SE en een nVidia TNT2 M64 last van gehad :D
Kwam er pas achter toen de videokaart aan vervanging toe was... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sleepwalkerbe schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:14:
Is een gekende issue bij de 301.34 , probeer de 301.40 is of latere (betas)

Ik heb er nooit last van gehad met men 680 in elk geval
Thanks. "Fijn" als er idd meer mensen last van hebben. Wordt het wellicht eerder opgelost.... :P

Heb geen nieuwere driver gevonden op de nvidia websites maar zal ns zoeken via google naar 301.40 en die ns proberen.
nero355 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Ooit heel lang geleden met Windows 98 SE en een nVidia TNT2 M64 last van gehad :D
Kwam er pas achter toen de videokaart aan vervanging toe was... :$
Ouch... Had ook nog niet de link gelegd met de 670 (drivers) maar heb een herinstall gedaan van een behoorlijk vervuilde W7 install en zo kwam ik er met zekerheid achter. (Dacht eerst dat het wellicht ook aan vervuilde W7 install zou kunnen liggen.)

EDIT:

Klinkt alvast goed: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=363008&page=3
Quote:
Originally Posted by rastamanfromjam
What about the .34's shutdownproblem? Has it been fixed?
Unquote

Yes is fixed.
En:

Bevestigd door nVidia support:
http://forums.nvidia.com/...2&view=findpost&p=1408773

Fijn, vanavond even installeren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 21-05-2012 13:49 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 27-07 21:04
Voor de liefhebbers; mijnreview van de Gigabyte 670 OC staan online. Conclusie is dat je voor 400 euro een kaart krijgt die beter presteert dan een stock 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mcsluis schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:32:
Voor de liefhebbers; mijnreview van de Gigabyte 670 OC staan online. Conclusie is dat je voor 400 euro een kaart krijgt die beter presteert dan een stock 680.
Heel fijn kaartje.... :P ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-07 16:20

p0st

Dutch Reefer

Ik heb afgelopen vrijdag de pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 besteld voor 387,50. Levertijd zou 6-10 werkdagen zijn. Krijg ik vandaag een mailtje dat er zoveel bestellingen waren dat de batch op is en dat de levertijd nu onbekend is, "het kan weken gaan duren". Geld terug kan uiteraard, maar ik was net zo blij dat ik 'em voor minder dan €400 op de kop getikt had! En bovendien hebben vrijwel alle shops leverproblemen, hopelijk is dat snel voorbij..

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum