Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:35

CdE

Anoniem: 328026 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:37:
Is er iemand die zijn xperia Sola al geroot heeft en er een custom rom op heeft geplaatst ?
Ben erg benieuwd naar deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1918551
Ja, vandaag gedaan. Bootloader geunlocked en CWM geinstalleerd.

Op het eerste gezicht lijkt deze rom inderdaad sneller als de orginele ICS rom. Ook heb je netjes van die switches voor WiFi data enz in je notificatie balk. Ook zit er de CM DSP manager in wat voor mij een grote pre is, al had ik deze in de originele rom ook al werkend gekregen middels root toegang.

Alleen jammer dat tijdens het booten de bootanimatie van de Galaxy S III krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik wil ook graag de ICS update handmatig doen. Het liefst met de stock ROM, en daarna ook root toegang hebben. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen? En waar ik de downloads vandaan kan halen?

Groeten en bedanken is niet nodig op GoT, zie hiervoor Het algemeen beleid. Verder verwachten we de nodige eigen inzet van bezoekers. Daar getuigd jouw post niet echt van. Begin eens met deze website om je vragen te beantwoorden

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 10-10-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Vandaag ICS erop gezet + root,
Moet zeggen dat hij er sneller van is geworden vergeleken met 2.3
Echter is de batterij in 1 uur wel al 40% leeg :(
Geen last van reboots met SD kaart (Rode Duitse Sola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sickmans schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:12:
Hoi,
Ik wil ook graag de ICS update handmatig doen. Het liefst met de stock ROM, en daarna ook root toegang hebben. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen? En waar ik de downloads vandaan kan halen?

Alvast bedankt!
Ik heb:
1) Bootloader unlocked: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1527159
2) Met flashtool deze geflasht: http://forum.xda-develope...p?p=32254306&postcount=97
3) Geroot met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916702

Geen idee of alle stappen nodig zijn, maar je krijgt er iig ics mee op je toestel :P
En daarna heb ik deze toggles nog geïnstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1925747

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 10-10-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Anoniem: 328026 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:06:
[...]

Ik heb:
1) Bootloader unlocked: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1527159
2) Met flashtool deze geflasht: http://forum.xda-develope...p?p=32254306&postcount=97
3) Geroot met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916702

Geen idee of alle stappen nodig zijn, maar je krijgt er iig ics mee op je toestel :P
En daarna heb ik deze toggles nog geïnstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1925747
Stap 1 is niet nodig
De tft van de sony rom downloaden en deze flashen met flashtool, hierna de rooten met deze methode.

Heb zelf het idee dat ICS langer met de accu doet dan GB.

[ Voor 3% gewijzigd door CdE op 10-10-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CdE schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Stap 1 is niet nodig
De tft van de sony rom downloaden en deze flashen met flashtool, hierna de rooten met deze methode.

Oh okay,
Ik denk dat ik trouwens iets te snel was met m'n oordeel.
De eerste 40% gingen echt heel vlot, in 1 uur al op 60%
En 3 uur later zit ik pas op 45%.
Dus waarschijnlijk moet m'n batterij opnieuw kalibreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Bedankt voor jullie uitleg! 8) Ik ga het dit weekend proberen. Hebben jullie trouwens de India ROM erop gezet of de Global versie? Ze zijn namelijk allebei beschikbaar op XDA-forum... de Indiase versie is trouwens wel veel groter (647mb vs 401mb) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
CdE schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Stap 1 is niet nodig

Interessant. Ga ik, denk ik, dit weekend ook doen.
Misschien ook handig om in de OP te zetten. (moet ik écht eens bijwerken)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hyp Hyper schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Interessant. Ga ik, denk ik, dit weekend ook doen.
Misschien ook handig om in de OP te zetten. (moet ik écht eens bijwerken)
Vertel me hoe het is gegaan! ik ben benieuwd!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik het goed begrepen heb, dan komt Sony steeds met 2 soorten modellen; het ene halfjaar met een recht model, het andere halfjaar met een wat ronder model (zoals de Arc). Is de verwachting dat er van de Sola (en dan vooral qua mogelijkheden en prijs) een soortgelijk model als Arc-variant komt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Voorlopig heb ik alleen nog de Xperia Go en de Xperia SX gezien.
SX is alleen in Japan beschikbaar en de Xperia Go is eigenlijk meer een waterdichte Xperia U.

Er zijn momenteel weinig soortgelijke toestellen en in het land van de kleine smartphones <4" is het helemaal stil. Heel erg jammer is dat.
Als je een scherm wilt die net als de Sola met handschoenen te bedienen is, dan kom je alleen nog bij de Windows Phone van Lumia uit. De 920 met een 4,5"scherm.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
ICS gebruikers, ik zit nog op de .184 software (die ik pas net sinds vorige week heb omdat ik verhalen las dat ie niet goed was) en kom er achter dat sinds ik deze software heb de foto's een stuk beter (scherper) zijn geworden (had dus achteraf eerder moeten updaten, had ik in ieder geval scherpe vakantiefotos gehad). Ik heb de telefoon sinds de launch en had dus tot voor kort nog de eerste firmware, ik was erg ontevreden over de camera (eigenlijk m'n enige kritiekpunt op deze telefoon, er zat een soort waas overheen leek wel) maar met de deze firmware dus prima.

Kan iemand zeggen of de camera met ICS nog steeds zo goed is of wellicht zelfs nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
ICS up and running! Heb de Italiaanse versie erop gezet en werkt goed. Ook al geroot, dus dat ik ook gelukt :) Weet nog niet de voordelen van ICS, maar er zitten al een paar kleine handigheden in wat mij goed bevalt. Nu gaan uitzoeken hoe ik die Sony bloatware kan verwijderen zoals Facebook, Video unlimited, Timescape en ga zo maar door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ICS erop gezet, werkt prima. Helaas werkt backup and restore niet onder ICS. Om toch mijn gegevens te behouden heb ik MT27i_6.0.B.3.184_Central_Europe terug gezet, daar de backup op gezet, toen ICS er weer op met behoud van gegevens. ICS heeft ook een backup tool, dus daar een backup in gemaakt. ICS clean geinstalleerd en de backup weer terug gezet. :P

[ Voor 66% gewijzigd door Gisae op 14-10-2012 15:53 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
2 weken geleden had ik aangegeven dat ik ICS via Sony binnen had gekregen, daarbij merkte ik dat ik het toestel nogal traag vond aanvoelen. Waarschijnlijk kwam deze lag en het snel leeggooien van mijn accu (normaal houd ik rond 23.00 uur zo'n 20% over, maar nu was het rond 20.00 uur al gedaan met de accu). Dit lag waarschijnlijk aan de gratis Swype Beta. Volgens mij kun je pas sinds ICS toetsenborden makkelijk toevoegen, want het standaard "veeg" toetsenbord is niet het beste swype achtige die er bestaat al zeg ik het zelf.
Door het toetsenbord uit te zetten werkt het toestel in ieder geval weer stabiel en zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Kiswum schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:39:
2 weken geleden had ik aangegeven dat ik ICS via Sony binnen had gekregen, daarbij merkte ik dat ik het toestel nogal traag vond aanvoelen. Waarschijnlijk kwam deze lag en het snel leeggooien van mijn accu (normaal houd ik rond 23.00 uur zo'n 20% over, maar nu was het rond 20.00 uur al gedaan met de accu). Dit lag waarschijnlijk aan de gratis Swype Beta. Volgens mij kun je pas sinds ICS toetsenborden makkelijk toevoegen, want het standaard "veeg" toetsenbord is niet het beste swype achtige die er bestaat al zeg ik het zelf.
Door het toetsenbord uit te zetten werkt het toestel in ieder geval weer stabiel en zoals het was.
Interessant om te weten. Omdat ik ook Swype gebruik zal ik het in de gaten houden.
(nog niet aan upgrade toegekomen helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 21:07
Ik ben aan het twijfelen tussen de Sony Xperia Sola en de Samsung Galaxy Ace 2. De Ace heeft weer meer batterij maar de Sony is mooier en heeft een iets groter scherm. Welke adviseren jullie mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:00
Ik twijfel ook tussen beide telefoons. Maar ik denk dat ik voor de Sola ga, om de betere looks en opslagruimte en is hoger geklokt(1000 mhz vs 800 mhz). De Ace 2 heeft wel meer intern geheugen (768 MB vs 512 MB) en je kan opslag ruimte uitbreiden met micro sd kaartje

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4408&idPhone2=4559

[ Voor 17% gewijzigd door karakedi op 17-10-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

De Sola heeft ook een micro sd slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

CdE schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:09:
De Sola heeft ook een micro sd slot.
klopt, sola heeft sony's interface die ik er erg fraai uit vind zien.

Overigens, nog nooit gehoord van zelf even op het internet zoeken?
http://geekaphone.com/com...a-vs-Samsung-Galaxy-Ace-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Oké, dan denk ik dat ik voor de Sola ga.

Is één van jullie trouwens bekend met een dockingstation die er voor gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

didam35 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:35:

Is één van jullie trouwens bekend met een dockingstation die er voor gemaakt is?
goede keuze, overigens zal je met beide telefoons waar voor je geld krijgen. Ik heb de mijne bij belsimpel besteld een paar weekjes geleden en is me goed bevallen.
De dockingstation? nee, misschien staan er wat reviews op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:53
Ik twijfel een beetje tussen de Sola en de P.

Klasse apart uiteraard maar voornamelijk het volgende waarom ik voor de sola wil gaan:

Prijs, 100 eur goedkoper
Kleiner scherm tov de P

Waarom ik nog twijfel:

Geen nette actieve auto houder zoals de Brodit van de P. (iemand alternatieven?)
Accu duur schijnt "teleurstellend" te zijn
Minder RAM
Scherm van mindere kwaliteit
Geen Front face camera

Ik kom van de HTC Desire Z af waar ik het scherm al aardig groot vind om met 1 hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frank J. schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:01:

Klasse apart uiteraard maar voornamelijk het volgende waarom ik voor de sola wil gaan:

Prijs, 100 eur goedkoper
Kleiner scherm tov de P

Waarom ik nog twijfel:

Geen nette actieve auto houder zoals de Brodit van de P. (iemand alternatieven?)
Minder RAM
Geen Front face camera

Ik kom van de HTC Desire Z af waar ik het scherm al aardig groot vind om met 1 hand te bedienen.
wat vind jij teleurstellend? mijn accu gaat 12 uur mee (internet aan,whatsapp, muziek, etc.)
http://geekaphone.com/com...ria-Sola-vs-Sony-Xperia-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

didam35 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:35:

http://www.mytrendyphone....y-xperia-sola-81628p.html

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand al een oplossing gevonden voor het niet kunnen spelen van muziek vanaf je SD-kaart in de walkman app? (de app kan geen muziek vinden, net zoals een aantal andere apps)

De screenshot functie is ook wel een gemis t.o.v. gingerbread.

Verder is ICS op alle fronten een verbetering, het loopt erg snel en stabiel, de accu lijkt ook wat langer mee te gaan. De wisepilot navigatie app bevalt me prima, de camera is iets beter geworden en de taskswitcher is een stuk gelikter en efficienter.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Stef602 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

wat vind jij teleurstellend? mijn accu gaat 12 uur mee (internet aan,whatsapp, muziek, etc.)
http://geekaphone.com/com...ria-Sola-vs-Sony-Xperia-P
Desire Z die ik nu heb gaat nog geen halve dag mee dus dat is dan teleurstellend. Maar goed die is al ruim 2 jaar oud.
Ik moet gewoon een hele dag kunnen halen. 7:00 - 23:00. Verder bel ik veel (zakelijk).

Eigenlijk twijfel ik gewoon het meest omdat ik geen goede mooie actieve auto houder/lader kan vinden voor de Sola zoals Brodit wel voor de P heeft. Ik heb net een nieuwe Ford Focus en rij veel kilometers en een goede houder die oplaadt is gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Mijn accu verbruik, ongeveer 1/3 van de dag wifi aan en geen mobile data.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-x8Yw8R2SodM/UIBL1wokENI/AAAAAAAAAEQ/ixbEsOqnODU/s854/2012-10-11%252022.48.58.png

Moet ik wel bij vermelden dat ik deze rom draai. Maar bij de stock rom, waar deze op gebaseerd is was het dacht ik niet (noemenswaardig) slechter.

Ik dacht dat ik in de walkman app gewoon mijn muziek die op de sd kaart staat zag, probeer anders een keer de gegevens van de walkman app te wissen. Dit werkte bij mij voor Google play music.

Screenshot kan door Power/unlock + volume down.

[ Voor 31% gewijzigd door CdE op 18-10-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
http://www.mytrendyphone....y-xperia-sola-81022p.html
Frank J. schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:15:
[...]

Desire Z die ik nu heb gaat nog geen halve dag mee dus dat is dan teleurstellend. Maar goed die is al ruim 2 jaar oud.
Ik moet gewoon een hele dag kunnen halen. 7:00 - 23:00. Verder bel ik veel (zakelijk).

Eigenlijk twijfel ik gewoon het meest omdat ik geen goede mooie actieve auto houder/lader kan vinden voor de Sola zoals Brodit wel voor de P heeft. Ik heb net een nieuwe Ford Focus en rij veel kilometers en een goede houder die oplaadt is gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Frank J. schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:01:

Prijs, 100 eur goedkoper
Kleiner scherm tov de P

Waarom ik nog twijfel:

Minder RAM
Geen Front face camera

Ik gebruik een autohouder van Qualcomm volgens mij, deze is te bestellen bij coolblue.nl/be. USB kabel eraan en je hebt een actieve autohouder ;) Brodit heeft ze naar mijn weten nog niet, dit was mijn nr1 autohouder, helaas duurt het daar te lang voordat de kleinere jongens een autohouder krijgen.
Accu is voor mijn gevoel net zo slecht als elke andere smartphone. Hij moet elke avond op de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb m'n Sola uit mijn hand laten kletteren en dat heeft ie wonderwel goed overleefd. Alleen een hoekje aan de onderkant is een beetje beschadigd. Gelukkig is bij de Sola de hele case voor een redelijke prijs te vervangen, dus misschien koop ik ook maar een nieuw onderkantje erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Sola buiten de boot mbt Android 4.1. Voor mij reden om niet meer voor de Sola te gaan in dit geval.

http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/
Continuing Android software upgrades – Jelly Bean for 2012 Xperia™ smartphones
Hello everyone,
There’ve been a fair few questions here on the blog, our support forum and our social media channels, regarding upgrade plans for Android 4.1 (also known as Jelly Bean). Today we are happy to give you a bit of an update.
Our latest models, Xperia T and Xperia TX are shipping across global markets as you read this post, and Xperia V is on the way shortly – these smartphones will begin to receive the upgrade to Jelly Bean from mid-Q1 2013.
Next up, we can confirm the global versions of Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go and Xperia J will be upgraded to Android 4.1* – we will be back with detailed timings for these in due course.
We were glad to provide the Android 4.0.4 upgrade for our 2011 Xperia portfolio across most markets and the majority of models but, after thorough evaluation, we have concluded they will not be upgraded beyond Ice Cream Sandwich.
Beyond Ice Cream Sandwich we would not able to guarantee owners of these smartphones the user experience you expect and we demand. We will however, continue to support all these products with firmware maintenance releases.
As usual, the only official software update news will be found regularly here on the blog and we’ll keep you posted as soon as we have news to share.
If you have any questions, feel free to drop them below.
Will…
*Availability and rollout timing will vary by market and customer variants.
Wel vreemd dat de J wel in het rijtje voor komt maar de Sola niet. Ze zeggen dat dit komt omdat ze de gebruikers ervaring niet kunnen garanderen. Maar als je naar de specs kijkt is de sola in het voordeel:

Sola dual core
J single core
Beiden 524 Mb RAM
Sola compas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Dit is dus my first en my last Sony. Volgende keer ga ik voor een Nexus toestel, daar heb je tenminste een tijd zekerheid dat je toestel bij de tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Erg jammer van Sony, en zal mij inderdaad de volgende keer ook bedenken. Hoop maar dat er custom 4.1 roms, het liefst cm10, komen.

Galaxy nexus heb ik ook naar zitten kijken, maar was duurder, wat ik er wel voor over had, maar de grootte en met name het ontbreken van micro sd waren voor mij "breekpunten".

(Ik wil minimaal 32GB intern/sd geheugen hebben, en nee ik speel niet alles uit de cloud, niet van plan ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Jongens niet zo treuren om de update van JB. Wellicht wordt dit nog aangepast. De enige belofte die Sony maakte was een update naar ICS. De rest zou wat mij betreft als extra moeten worden gezien. Je heb nu eenmaal een een telefoon die tegen een budgetphone aan zit. Als je nou een toestel van 500 euro had, dan was het een ander geval als je na 1 jaar geen update meer zou krijgen.

btw er staat in de blog alleen maar welke sowieso een update krijgen. Aangezien de Xperia Go 2 maanden na de Sola is uitgekomen en nagenoeg dezelfde specs heeft, zie ik niet in waarom de Xperia U en Sola de update zeker niet zullen krijgen.

Zie ook de reactie van Sony op de vraag of de U en Sola geen update krijgen:
pagina 1 onderin:
Hi Abdul, We are still evaluating potential upgrades for these smartphones and will be back with more information shortly.

[ Voor 37% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik heb vandaag mijn sola ontvangen. Het lukt mij niet om de mails in HTML weer te geven van hotmail als ik het via Exchange instel. Er komt geen knopje te voorschijn met de optie afbeeldingen tonen. Hebben andere mensen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb de sola gekocht toen deze uit kwam voor 280,- de p was toen 60,- euro duurder die heb ik nog overwogen, maar ik had toch liever een wat kleiner toestel. Als sony meer wil verkopen moeten ze vooral dit soort grappen gaan uithalen dan gaan ze echt beter verkopen not!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 08-06 10:39
Mijn Sola met SI 1261-9701 heeft nog steeds geen ICS gekregen (ik heb geen haast dus wacht op PCC update). Het worden er wel steeds meer die zijn ge-update: http://talk.sonymobile.com/message/296748#296748
JB: Wat wordt er trouwens een hoop gejankt zeg, terwijl zaken nog helemaal niet zeker zijn. Inderdaad moet je maar een Nexus halen wil je altijd de nieuwste versie Android hebben, de (budgetphone) Sola is voorzien van prima software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

karakedi schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:54:
Ik heb vandaag mijn sola ontvangen. Het lukt mij niet om de mails in HTML weer te geven van hotmail als ik het via Exchange instel. Er komt geen knopje te voorschijn met de optie afbeeldingen tonen. Hebben andere mensen dezelfde ervaring?
in dat hotmail programma is dat volgens mij altijd zo, via exchange, ik heb geen idee.

Overigens heb ik ook nog geen update: 1262-1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Jammer. Op mijn S2 was dat niet het geval. Kon altijd op html weergave klikken in de mail programma. Als je met pop3 aanmeld, kunnen html mails wel volledig worden getoond.
Heeft iemand een alternatief mail programma?
Touchdown heb ik geprobeerd, maar na 30 dagen kost het geld.
K9 is een ander programma en wordt goed beoordeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
karakedi schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:06:
Jammer. Op mijn S2 was dat niet het geval. Kon altijd op html weergave klikken in de mail programma. Als je met pop3 aanmeld, kunnen html mails wel volledig worden getoond.
Heeft iemand een alternatief mail programma?
Touchdown heb ik geprobeerd, maar na 30 dagen kost het geld.
K9 is een ander programma en wordt goed beoordeelt.
Ik kan je Enhanced Email adviseren, Gmail/Hotmail/Ex. Alleen wel android 2.3 style. Hij is al een tijd bezig met een enhanced email v2.0 voor een betere integratie en look and feel met 4.0.
Support for:
* Exchange 2003/2007/2010 SP1 (Activesync only, not Exchange WebServices)
* Zimbra Collaboration Server
* Novell Groupwise Server (Activesync must be running)
* IceWarp Server
* Just about every POP/IMAP server you can think of
Supported on:
* Android 2.2 - 4.1
[edit] Toch wel JB naar de Sola ?:

BRON
Further, frustration built up when Sony Mobiles blog yesterday posted that their newest Xperia T/TX/V will receive Jelly Bean mid Q1 2013, followed by Jelly Bean for the Xperia J (which has a mediocre 1 GHz ARM Cortex A5 processor only), Xperia S Acro S and then later for the Xperia P and Go. This really put the owners of the Xperia U and Sola smartphones in a fix, all of them feeling trolled by what Sony just did to them, i.e. ditch them right in their faces.

However, today we can say that the Jelly Bean update is very much coming and we even have an approximate schedule as to when the updates will hit different smartphones from Sony’s 2012 Xperia lineup. This information comes from our sources within Sony Mobile Communications (and a 3rd party in between, trusted source).

The Sony Xperia P/U/Sola/Go smartphones are scheduled to receive their Jelly Bean update by early December 2012.

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-10-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Yeey! :D maar dat is dus zelfs eerder dan de andere telefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mijn Sola verbruikt nu ontzettend veel accu na 23 uur op 20%! Wifi staat uit, eigenlijk alles staat uit?!
Ik snap er niets van. Een maand geleden ging ie nog 3 dagen lang mee.
Er staat stock 2.3.7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:27
Zonekill schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:24:
Mijn Sola verbruikt nu ontzettend veel accu na 23 uur op 20%! Wifi staat uit, eigenlijk alles staat uit?!
Ik snap er niets van. Een maand geleden ging ie nog 3 dagen lang mee.
Er staat stock 2.3.7 op.
Ik heb zoiets soortsgelijks gehad.
na het installeren van de synology apps, ging de accu zeer snel leeg. Even een reboot gedaan en alles was weer zoals vanouds.
3 dagen op een accu. Met wifi aan 2.5 dagen. (ICS)

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ing_stripe schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Ik heb zoiets soortsgelijks gehad.
na het installeren van de synology apps, ging de accu zeer snel leeg. Even een reboot gedaan en alles was weer zoals vanouds.
3 dagen op een accu. Met wifi aan 2.5 dagen. (ICS)
Wow, hoe kan het dat ik dan maar 24 uur max haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Stef602 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:09:
[...]

Wow, hoe kan het dat ik dan maar 24 uur max haal?
Ik ben een VLU. (Very Light User) :)
per dag 1 uurtje browsen, mail checken, misschien 10 min bellen.
Ik heb brightness laag staan, background light uit, gps uit,data aan en auto-sync aan. Geen facebook.

Afbeeldingslocatie: http://www.insomniac.nl/tw/Screenshot_2012-10-21-23-24-47.png

[ Voor 11% gewijzigd door insomniac op 21-10-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
[edit] Toch wel JB naar de Sola ?:

BRON

[...]
[/quote]

Zou mooi zijn als dat waar is. Voordeel van de twijfel dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Voor hotmail gebruik ik het programma Hotmail. Deze synchroniseerd alles zoals je mail van en naar de server (gelezen is op de server en andere apparatuurgelezen), agenda, contacten, etc. Deze is gratis, laat html en plaatjes zien. Deze is beter dan de build in app van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn sola. Als het aan gesloten is op de lader, registreerd hij aanslagen die ik niet doe. Ook ligt de geregiatreede letter ver van de letter waar ik op druk. Bijvoorbeeld als ik op e druk, registreert het ook een p. Zonder lader heb ik probleem niet

Zie ook deze link. Linker lijntjes zonder lader, rechter lader met lader. Lijkt net of er een puls op de acherm is. http://db.tt/WNrvorXN

[ Voor 19% gewijzigd door karakedi op 28-10-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ik zal je vertellen dat ik laatst dit had: Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/534596_4420014591577_428341024_n.jpg
na een reboot was het weg, maarja... toch vreemd.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 28-10-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
karakedi schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:01:
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn sola. Als het aan gesloten is op de lader, registreerd hij aanslagen die ik niet doe. Ook ligt de geregiatreede letter ver van de letter waar ik op druk. Bijvoorbeeld als ik op e druk, registreert het ook een p. Zonder lader heb ik probleem niet

Zie ook deze link. Linker lijntjes zonder lader, rechter lader met lader. Lijkt net of er een puls op de acherm is. http://db.tt/WNrvorXN
Het kan zijn dat een stekker geaard is als hij in een bepaalde stand in het stopcontact wordt geplaatst (dit is zo bij de Asus Transformer 1, stekker omdraaien en je krijgt geen elektrische streling). Probeer de stekker andersom het stopcontact te plaatsen of je usb kabel andersom in je stekker.
Vreemd, maar wellicht wel de moeite waard om even te proberen.
Stef602 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:34:
ik zal je vertellen dat ik laatst dit had: [afbeelding]
na een reboot was het weg, maarja... toch vreemd.
Dit heb ik volgens mij ook weleens gehad, maar dat was niet als hij op de lader zat. Ik heb ook soms dat het toestel niet geheel reageert op de aan/uit knop waardoor mijn scherm zwart blijft. Helaas niet te reproduceren om het op te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Het kan zijn dat een stekker geaard is als hij in een bepaalde stand in het stopcontact wordt geplaatst (dit is zo bij de Asus Transformer 1, stekker omdraaien en je krijgt geen elektrische streling). Probeer de stekker andersom het stopcontact te plaatsen of je usb kabel andersom in je stekker.
Vreemd, maar wellicht wel de moeite waard om even te proberen.

[...]

Dit heb ik volgens mij ook weleens gehad, maar dat was niet als hij op de lader zat. Ik heb ook soms dat het toestel niet geheel reageert op de aan/uit knop waardoor mijn scherm zwart blijft. Helaas niet te reproduceren om het op te laten sturen.
Wat ik dus nog meer heb, is dat als ik soms de uit knop indruk: Het scherm uitgaat, de telefoon locked word, het scherm weer aangaat (terwijl de phone locked is). Vreemd...
Overigens... weet iemand hoe je sneller kan typen, want volgens mij kan deze typdinges maar maximaal 1 typding tegelijk handelen.

Ook heb ik soms dat als de connectie niet zo sterk is, de telefoon aangeeft dat het wachtwoord fout is, terwijl deze gewoon goed is. En gooit me dan van het internet af.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 29-10-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Duitse ICS is binnen! http://talk.sonymobile.com/thread/53822
1262-1032

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 30-10-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik heb ook een Sola gekocht, en ik hoop dat hij over een paar uurtjes bezorgd wordt en ICS direct beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 06:45
Welk SI nummer heb je? Want de standaard Nederlandse versie (1261-9701) staat er nog niet tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-Marc- schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:27:
[...]

Welk SI nummer heb je? Want de standaard Nederlandse versie (1261-9701) staat er nog niet tussen :(
duitse: 1262-1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nice! Dan ga ik binnenkort ook ff upgraden. (ook een Deutsche uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkschroeff
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 16:45
Eindelijk: Mijn SOLA heeft nu ook de update Duits: 1263-0952
En nu hopen dat 4.2 update in december ook echt uitgerold wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

rijkschroeff schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:04:
Eindelijk: Mijn SOLA heeft nu ook de update Duits: 1263-0952
En nu hopen dat 4.2 update in december ook echt uitgerold wordt!
4.2? bedoel je niet 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 13:14
Ik heb veel problemen met de update naar 4.0, hebben andere mensen dit gehad? Ik heb problemen gehad met het herkennen van mijn telefoon via usb, daarna herkennen met sony pc companion die hem niet herkende. Daarna een mislukte poging tot updaten omdat hij een foutmelding kreeg. En nu sluit pc companion gewoon als ik op updaten klik.
Ben redelijk geirriteerd aan het raken na 1,5 uur aanklooien! Heb de pc al 10 gerestart en pc companion etc al 3 keer opnieuw geinstalleerd.

Edit: volgens mij is de update server van sony te zwaar belast. That's my luck |:(

[ Voor 8% gewijzigd door williewimp op 31-10-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

williewimp schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:10:
Ik heb veel problemen met de update naar 4.0, hebben andere mensen dit gehad? Ik heb problemen gehad met het herkennen van mijn telefoon via usb, daarna herkennen met sony pc companion die hem niet herkende. Daarna een mislukte poging tot updaten omdat hij een foutmelding kreeg. En nu sluit pc companion gewoon als ik op updaten klik.
Ben redelijk geirriteerd aan het raken na 1,5 uur aanklooien! Heb de pc al 10 gerestart en pc companion etc al 3 keer opnieuw geinstalleerd.

Edit: volgens mij is de update server van sony te zwaar belast. That's my luck |:(
ja probleem heb ik ook gehad, pas eens de connectie optie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Accu vraagje?

Ik kon tot een tijd geleden 2-3 dagen met m'n Sola doen zonder te laden, nu red ik 1 dag niet eens.
Gebruik is hetzelfde gebleven.

Ik heb energie beheer aangezet, en nu is binnen 1 uur idle 10% van de accu weg.
Gisteren bij het opladen bleef de indicator op 18% staan, na een nacht laden.
Reboot gedaan en de indicator gaf direct een 100% volle accu aan.

Ik heb het idee dat er een bug zit in het uitlezen van de accu status.

iemand meer van die rare accu bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
ing_stripe schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:40:
iemand meer van die rare accu bevindingen?
Ja.. gisteren na de upgrade bleef hij maar op 51% staan tijdens het opladen. Na een herstart meteen 100%. Daarna goed gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

nee geen problemen mee gehad. Eigenlijk zijn al mn problemen opgelost, behalve dat hij bij het sliden nu soms hapert. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik vind vooral dat het toetsel niet altijd even snel reageert. Met name als je in het telefoonboek iemand wilt gaan bellen of gaat bellen, dan zit er een vertraging van enkele seconden in. Dit is ook na een volledige reset het geval bij mij. Ik heb uit voorzorg maar 1 groot programma verwijderd die 3,3 gb in beslag nam (Tomtom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Stef602 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:52:
[...]

ja probleem heb ik ook gehad, pas eens de connectie optie aan?
Daar heb ik al mee zitten klooien. Nu herkent hij m wel maar hij geeft nu al 2 dagen aan dat de server niet bereikbaar is. Ben momenteel een beetje klaar met android. Dat had ik na mijn vorige android telefoon ook al maar toen dacht ik dat Sony het wel beter geregeld had.
Mijn volgende telefoon wordt een windows phone. Een stukje software dat bij elke telefoon wel hetzelfde is en wel soepel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

williewimp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:47:
[...]

Daar heb ik al mee zitten klooien. Nu herkent hij m wel maar hij geeft nu al 2 dagen aan dat de server niet bereikbaar is. Ben momenteel een beetje klaar met android. Dat had ik na mijn vorige android telefoon ook al maar toen dacht ik dat Sony het wel beter geregeld had.
Mijn volgende telefoon wordt een windows phone. Een stukje software dat bij elke telefoon wel hetzelfde is en wel soepel reageert.
wat je moet doen is gewoon naar sonymobile.com gaan en daar met een amerikaanse persoon gratis over je probleem spreken. Hij helpt je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
windows phone... ik heb 7.0 geprobeerd, maar daar hoef ik voorlopig niet meer naartoe. Nu zijn er Windows phone 8 toestellen uit, maar hoe lang is hun bestaansrecht? net als mijn oude toestel ook 1 jaar? Verder miste ik alle commerciele apps of sociale spelletjes die je op IOS en Android wel had. Ik zou in ieder geval aanraden om te controleren of je huidige spellen en programma's die je nu gebruikt ook in WP8 aanwezig zijn en evt. tegen welke prijs.
Het is goed dat Nokia N drive gaat uitbrengen voor alle toestellen, want het huidige navigatiesysteem van Windows zelf is verre van goed. Scherm valt na een x-aantal minuten uit door de ingebouwde beveiliging en het maken van bassale screenshots was alleen mogelijk na een software hack (Ik had een Samsung Omnia W. uit 2011). Ik ga er vanuit, maar ik hoop dat dit soort dingen met WP8 zijn opgelost en met de samenwerking van W8 zullen er hopelijk steeds meer interessante apps en nieuw gebruikte apps beschikbaar zullen zijn.

Kortom denk goed na wat voor OS je gaat gebruiken en of deze nu al voldoet aan je eisen. Hardware van de telefoon is daarin ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Stef602 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:56:
nee geen problemen mee gehad. Eigenlijk zijn al mn problemen opgelost, behalve dat hij bij het sliden nu soms hapert. Hebben jullie dat ook?
ja, ook gehad. ik heb toen de "handschoen mode" uitgezet. Geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik heb mijn sola ontvangen en na een dagje uitproberen geflashed naar ICS dmv Flashtool. ICS bevalt me tot nu toe veel beter dan GB, vooral de layout en het uiterlijk vind ik een stuk prettiger om te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Stef602 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:56:
[...]

wat je moet doen is gewoon naar sonymobile.com gaan en daar met een amerikaanse persoon gratis over je probleem spreken. Hij helpt je dan.
De service is mijn probleem niet, het feit dat iets simpels als een update omslachtig is en veel tijd kost.

@ Kiswum: langer dan een jaar heb ik met een android telefoon nooit gedaan, want het is daar pas helemaal binnen no time outdated.

[ Voor 15% gewijzigd door williewimp op 02-11-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Uiteindelijk toch android 4.0 op mijn telefoon kunnen zitten, en ik heb een beetje gemengde gevoelens. Sommige dingen gaan wat soepeler, maar heel veel dingen gaan veel trager. Het icoontje met het accupercentage vind ik een pluspunt, en de nieuwe stijl van het dropdown menu vind ik goed. Jammer dat de spraakherkenning soms geen signaal oppikt, in ieder geval niet in de google navigatie app.
Helaas nog steeds bugs dus.

[ Voor 3% gewijzigd door williewimp op 05-11-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
williewimp schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:25:
Uiteindelijk toch android 4.0 op mijn telefoon kunnen zitten, en ik heb een beetje gemengde gevoelens. Sommige dingen gaan wat soepeler, maar heel veel dingen gaan veel trager. Het icoontje met het accupercentage vind ik een pluspunt, en de nieuwe stijl van het dropdown menu vind ik goed. Jammer dat de spraakherkenning soms geen signaal oppikt, in ieder geval niet in de google navigatie app.
Helaas nog steeds bugs dus.
Het is inderdaad wat trager. Misschien toch maar eens kijken naar een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hyp Hyper schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:25:
[...]

Het is inderdaad wat trager. Misschien toch maar eens kijken naar een custom ROM.
Dan kan je wel ajuu zeggen tegen je garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Stef602 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:55:
[...]

Dan kan je wel ajuu zeggen tegen je garantie...
Couldn't care less.
Zou voor mij ook de eerste keer zijn dat ik een telefoon daarvoor aan zou moeten bieden.
En dan vinden ze vast nog waterschade ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nou ik heb laatst wel een toestel gehad waarvan ik werd beticht van waterschade. Men checkt eigenlijk alleen de usb connector en als deze corrosie heeft dan gaan ze niet eens verder kijken. Een 2nd opinion gaf uiteindelijk een gerepareerd toestel retour.

(klacht van dit Samsung toestel was een usb poort die geen verbinding kon maken met de pc, maar nog wel opgeladen kon worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
  • Laatst online: 29-01 14:19
Is het waar dat de officiële ICS update voor de 1261-9701 modellen nog steeds niet uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

laatst via Flashtool een NL Sola naar de Italiaanse ICS geflashed, die werkt er naar mijn idee soepeler op.

Alleen als je em een week niet herstart, gaat het OS (waarschijnlijk door logging) steeds meer accu gebruiken. De gebruiker weet dit nu en eigenlijk is dat het enige issue met die firmware.

Hoop dat ze inderdaad binnen niet al te lange tijd met een iets verder verbeterde 4.1 komen. (of 4.2? vast niet?)

Misschien zal ik eens dit toestel gaan rooten en proberen te achterhalen hoe en waarom het OS zo "overactief" wordt met de tijd. Maar goed, niet mijn toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
djunicron schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:14:
laatst via Flashtool een NL Sola naar de Italiaanse ICS geflashed, die werkt er naar mijn idee soepeler op.

Alleen als je em een week niet herstart, gaat het OS (waarschijnlijk door logging) steeds meer accu gebruiken. De gebruiker weet dit nu en eigenlijk is dat het enige issue met die firmware.

Hoop dat ze inderdaad binnen niet al te lange tijd met een iets verder verbeterde 4.1 komen. (of 4.2? vast niet?)

Misschien zal ik eens dit toestel gaan rooten en proberen te achterhalen hoe en waarom het OS zo "overactief" wordt met de tijd. Maar goed, niet mijn toestel...
Heb je misschien een link naar een guide om met flashtool ICS te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DuvelDuvel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:35:
[...]

Heb je misschien een link naar een guide om met flashtool ICS te installeren?
Ben je nou te lui om 2 of 3 pagina's terug te gaan of ligt het aan mij? en kan je zelf niet even googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
Stef602 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:36:
[...]

Ben je nou te lui om 2 of 3 pagina's terug te gaan of ligt het aan mij? en kan je zelf niet even googlen?
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
DuvelDuvel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:04:
Is het waar dat de officiële ICS update voor de 1261-9701 modellen nog steeds niet uit is?
Yep! zit er ook nog op te wachten. Alhoewel wachten een groot woord is, GB bevalt me prima en er is eigenlijk niets wat ik mis dat met ICS wel mogelijk is. Vandaar dat ik ook geen zin heb om met flashtool etc aan de gang te gaan, wacht rustig af.

[ Voor 30% gewijzigd door jap85 op 08-11-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik vind het wel heel erg vreemd dat mijn 1261-x versie al wel een tijdje geleden ICS heeft ontvangen. Eigenlijk direct het weekend na de aankondiging.

Kiswum in "[Sony Xperia Sola] Discussietopic"

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 08-11-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kiswum schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:09:
Ik vind het wel heel erg vreemd dat mijn 1261-x versie al wel een tijdje geleden ICS heeft ontvangen. Eigenlijk direct het weekend na de aankondiging.

Kiswum in "[Sony Xperia Sola] Discussietopic"
Heb je een buitenlands toestel, of heb je je telefoon in Nederland gekocht?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Volgens deze lijst:
http://talk.sonymobile.com/message/297240#297240
zijn alleen de 1261-9697 en de 1261-9701 de toestellen met de SI nummers voor de Nederlandse markt.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:56

Mex

Mijn Sola heeft problemen met het touchscreen, een vlakje rechts onderin de hoek reageert nog maar amper. Na een korte google sessie kwam ik er achter dat er meer mensen last van hebben:

http://talk.sonymobile.com/thread/45545?start=0&tstart=0

Het is helaas geen software probleem. Het in de zon leggen zie ik niet zo zitten, garantie gevalletje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 11:55
Ik heb zelf sinds 3 weken dit toestel(1261-9701) en heb nog geen ICS:(

Verder heb ik nog een paar dingen die mij soms storen: mijn batterij was zaterdag na een uur van de lader af te zijn nog maar 35% zonder al te veel te gebruiken, ook is mijn optie knop feller verlicht dan de andere 2 knopjes onderin en lijkt het scherm te flikkeren als de automatische helderheid aan staat(doet deze functie het wel? op mijn ipod werkt dit wel duidelijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb mijn toestel bij Coolblue in Nederland gekocht, dit was volgens mij in juli of augustus. Het was standaard voorzien van Nederlandse apps en volgens mij 1 Belgische OV app. Ondanks dat, denk ik dat het gewoon een NL toestel is en gelukkig niet branded. Soms zie je bij bepaalde toestellen nog een Vodafone of T-mobile logo als je het toestel aan zet. Bij mij is dit gewoon het Xperia logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Is er iemand bekend met een docking station? Zo ja, werkt dit met een magneet of zit dit in de docking station?

Alvast bedank,

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Iemand? Ik ben ook wel benieuwd namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25
Sinds deze week de sola geupdate naar 4.0 na lang wachten. Er zijn een paar nadelen aan maar over het geheel ben ik wel tevreden met de update.

Nadelen:
-geen sms'en meer kunnen lezen in lockscreen
-geen muziek meer luisteren via lockscreen

Voordelen:
-paar extra apps die er bij zijn
-instellingmenu is veel aangenamer en overzichtelijker
-extra batterijspaar stand werkt zeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 11:55
Kapotto schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:19:
Sinds deze week de sola geupdate naar 4.0 na lang wachten. Er zijn een paar nadelen aan maar over het geheel ben ik wel tevreden met de update.

Nadelen:
-geen muziek meer luisteren via lockscreen

Voordelen:
-paar extra apps die er bij zijn
-instellingmenu is veel aangenamer en overzichtelijker
-extra batterijspaar stand werkt zeer goed
heb je de officiële update of een custom rom? en als het de officiële is, welk model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Kapotto schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:19:

Nadelen:
--knip---
bij mij werkt het met handcent sms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
playlist is te vinden door bovenin je lockscreen naar links of rechts te schuiven. Dit is in ieder geval bij mijn originele ICS release. Edit, je moet de playlist al wel aan hebben staan, dit is dus wel een verschil met JB. Als je muziek luisterd en je screenlock aan hebt staan, dan kun je alsnog naar een ander nummer te gaan of nummers op pauze te zetten.

sms lezen in lockscreen, ik wist niet eens dat het eerst wel kon :)

[ Voor 34% gewijzigd door Kiswum op 24-11-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
XanderHuisman schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:39:
[...]

heb je de officiële update of een custom rom? en als het de officiële is, welk model heb je?
Officiele update ging via sony programma op de pc. Sl 1262-1032 is het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Kiswum schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:05:
playlist is te vinden door bovenin je lockscreen naar links of rechts te schuiven. Dit is in ieder geval bij mijn originele ICS release. Edit, je moet de playlist al wel aan hebben staan, dit is dus wel een verschil met JB. Als je muziek luisterd en je screenlock aan hebt staan, dan kun je alsnog naar een ander nummer te gaan of nummers op pauze te zetten.

sms lezen in lockscreen, ik wist niet eens dat het eerst wel kon :)
Bedankt voor de uitleg over de playlist, werkt zoals beschreven. Op het lockscreen kon ik altijd een deel lezen als er een nieuwe sms was. Nu met 4.0 gaat dit niet meer, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Versie 6.1.1.B.1.54 sinds vandaag online op Sony UK.
http://www.sonymobile.com/gb/software/phones/xperia-sola/

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben benieuwd pa3eia hoe goed deze zal zijn, bedankt voor de tip:

The latest Sony experience upgrade is now available for your Xperia™ smartphone including the latest Android software version.

Keeping your Xperia™ smartphone up to date has many benefits and with this upgrade you will get new experiences and features such as:

An all-new Sony media experience with the new WALKMAN application, the Album application and the Movies application
Lock screen with improved functionality
Resizable widgets (improved personalisation)
Improved control of your mobile data consumption
Recent Apps button for a clear overview of your applications
Extended standby mode, increasing standby time by up to four times (depending on user profile and data consumption)

Helaas is de update niet in NL beschikbaar.

NL site: http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-sola/
UK site: http://www.sonymobile.com...tware/phones/xperia-sola/

Heeft er iemand een Engelse proxy? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 03-12-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

More news,

Hello everyone – some exciting news…

We’ve started rolling out* a new software update for Xperia sola that brings bug fixes and performance tweaks.

The Ice Cream Sandwich firmware includes improvements to: stability, WiFi, tethering/portable hotspot, camera (capture and playback), NFC and Messaging.

All Xperia P users will get a notification when the upgrade is ready, but direct availability in the phone may vary across different markets and carriers.

For Xperia U, Xperia go and Xperia sola users – if you’ve already upgraded to ICS, you’ll receive a notification in your phone and be able to download it over-the-air. For those guys on Gingerbread, you’ll need to plug in and upgrade using PC Companion or Bridge for Mac. For more information, please visit http://www.sonymobile.com/update

Let us know how you get on, and feel free to drop a comment below.

*Over the coming weeks, the availability and scheduling of this software upgrade will vary by market and carrier requirements

Link: http://blogs.sonymobile.c...xperia-go-and-xperia-sola

73's
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste