ambroos v is mijn held!!! het koste me een half uur. want het downloaden van de bestanden ging niet zo snel
maar het is super makkelijk te doen. thnx ambroos v! zonder jou had ik misschien nog wel een half jaar langer op de officiële update moeten wachten!
Mijn Sola kan ik niet meer aankrijgen.
Ik had hem vannacht in de oplader gedaan en hem gewoon aangelaten, maar toen ik wakker werd was ie uit en nu kan ik hem niet meer aan krijgen.
Ik heb dit probleem al eerder gehad, toen had ik Sony al gebeld. Naja uiteindelijk had ik m aan me pc gehangen en pc companion opgestart, maar deed eerst niks en opeens na een half uur had ie verbinding en kreeg ik mn telefoon weer aan.
Maar tot nu toe lukt het nog niet Nu doet ie het weer, na een half uur aan mn pc te hebben gehangen. Maar ik vind dit sowieso niet fijn als dit nog vaker gaat gebeuren, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben of een aantal dagen weg zonder pc.
Wat me ook opviel is dat alle twee de keren, mn batterij bijna helemaal leeg is(6% nu) nadat ie het weer doet. Op een of andere manier wordt m'n accu ontladen ofzo.
Ik gebruik wel een Ipod usb oplader, aangezien mijn bijgeleverde lader (ook al) niet werkte. Misschien dat het daar aanligt, lijkt me van niet maar je weet het nooit.
Zijn er meerdere hier die dit probleem herkennen?
ps Een hard reset(power en volume knop) werkt ook niet en heb niks aan de software gedaan, is gewoon rechtstreeks vanuit de fabriek(2.3.7).
Ik had hem vannacht in de oplader gedaan en hem gewoon aangelaten, maar toen ik wakker werd was ie uit en nu kan ik hem niet meer aan krijgen.
Ik heb dit probleem al eerder gehad, toen had ik Sony al gebeld. Naja uiteindelijk had ik m aan me pc gehangen en pc companion opgestart, maar deed eerst niks en opeens na een half uur had ie verbinding en kreeg ik mn telefoon weer aan.
Maar tot nu toe lukt het nog niet Nu doet ie het weer, na een half uur aan mn pc te hebben gehangen. Maar ik vind dit sowieso niet fijn als dit nog vaker gaat gebeuren, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben of een aantal dagen weg zonder pc.
Wat me ook opviel is dat alle twee de keren, mn batterij bijna helemaal leeg is(6% nu) nadat ie het weer doet. Op een of andere manier wordt m'n accu ontladen ofzo.
Ik gebruik wel een Ipod usb oplader, aangezien mijn bijgeleverde lader (ook al) niet werkte. Misschien dat het daar aanligt, lijkt me van niet maar je weet het nooit.
Zijn er meerdere hier die dit probleem herkennen?
ps Een hard reset(power en volume knop) werkt ook niet en heb niks aan de software gedaan, is gewoon rechtstreeks vanuit de fabriek(2.3.7).
[ Voor 35% gewijzigd door TripleFlashbang op 16-03-2013 16:01 ]
Anoniem: 491892
iemand die beter kan uitleggen hoe de sola verbind want ik krijg het niet voor melkaarAnoniem: 491892 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:23:
IK probeerde hem via ambroos zijn manier op te zetten maar helaas verbind mij tel niet (stap 7) iemand hulp pls?
In de muziekplayer zie ik niet de muziek die ik op de sdcard heb staan. Hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen?
Je wil dus je sola aansluiten op de pc om hem te kunnen gebruiken met de flashtool.Anoniem: 491892 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:18:
iemand die beter kan uitleggen hoe de sola verbind want ik krijg het niet voor melkaar
Stap 1. Zet je sola uit, wacht dik 30 seconden dan staat ie zeker weten uit.
Stap 2. Terwijl je de volume_omlaag toets ingedrukt houdt, sluit je hem aan op de pc.
Laat die volume_omlaag toets pas weer los als ie daadwerkelijk aan het flashen is.
Dat zou 'out of the box' wel moeten werken, ik gebruik zelf probleemloos een 64gb kaart met daarop 33gb aan muziek. Had je al geprobeerd om hem opnieuw op te starten? Misschien dat ie nog even moe(s)t indexeren oid.Zonekill schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:16:
In de muziekplayer zie ik niet de muziek die ik op de sdcard heb staan. Hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen?
Ik neem aan dat je Sony.Sola.MT27i_6.1.1.B.1.54_Central.europe.ftf probeerde te flashen. Ik weet niet precies wat die error betekent, hopelijk is je download corrupt en is het geen hardwarematige fout.
[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 06-04-2013 22:57 ]
Ik heb hier nog niks gelezen over de find MyXperia app van Sony. Beetje googlen levert my een link op naar een .apk bestand. Ik weet echter niet of en wat ik daar mee kan/moet. Zou graag willen weten of dat kan zonder er een custom rom op te zetten of te flashen?
Heb een Sola draaiende op Build 6.1.1.B.1.54 (Android 4.0.4)
http://www.xperiablog.net...able-to-download-for-all/
http://android.sc/downloa...tolen-sony-xperia-device/
Heb een Sola draaiende op Build 6.1.1.B.1.54 (Android 4.0.4)
http://www.xperiablog.net...able-to-download-for-all/
http://android.sc/downloa...tolen-sony-xperia-device/
MyXperia: AmbroosV in "Sony Xperia T & Xperia V"
Gewoon installeren dus (de .apk op je Dropbox of telefoongeheugen gooien en met Astro openen), daarna staat MyXperia bij Instellingen > Xperia.
Gewoon installeren dus (de .apk op je Dropbox of telefoongeheugen gooien en met Astro openen), daarna staat MyXperia bij Instellingen > Xperia.
De afgelopen dagen hier ook wegvallend netwerk op een Sola, T-mobile. Toestel kan geen gsm-netwerken vinden, pas na een reboot is het verholpen. Geen idee hoe het komt!Yagermeister schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:29:
Ik heb een apart probleem. Sinds een aantal maanden heb ik een sola. In het begin heb ik geen problemen gehad met de android 2.3.6 software wat erop stond. Na een maandje zoiets merkte ik ineens op dat ik geen verbinding meer had met het netwerk. Na het rebooten werkte het gewoon weer.
Een aantal dagen later echter weer hetzelfde probleem. Aangezien ik 4.* software er nog niet was heb ik besloten om de telefoon te rooten. Eerst heb ik een rom gedraaid met 2.3.6 erop maar ook hier kreeg ik disconnects. Nu heb ik een 4.0.4 versie erop staan (build 1.10) en ik heb het probleem nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen. Ik ben aan het twijfelen om weer een nieuwe rom erop te zetten maar ik vraag me af of het probleem hiermee opgelost zal worden.
[EDIT]
Ik lees hierboven dat mensen dit zelfde probleem hebben met Vodafone. Ik heb echter Tmobile.
Ik heb hier ook last van wegvallende verbinding. Draai GB en zit bij telfort.
Ik heb dat in Januari ook enkele dagen gehad, maar zo snel als het kwam, was het probleem ook weer verdwenen. (en tot op heden niet teruggekomen)draakhoofd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:20:
[...]
De afgelopen dagen hier ook wegvallend netwerk op een Sola, T-mobile. Toestel kan geen gsm-netwerken vinden, pas na een reboot is het verholpen. Geen idee hoe het komt!
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Hmm, zojuist ook ICS geinstalleerd via Ambroos z'n guide, maar nu ben ik even wat settings kwijt.
In de vorige versie (2.3.7 geloof ik), kon ik instellen dat ik wel dataverbinding wilde bij roamen, maar niet in het buitenland. Die optie kan ik nu niet meer terug vinden? Dit omdat Tele2 toch 'roamt' op andere netwerken?
En daarnaast lijkt het wifi bereik opeens zwak te zijn
Eerst was het juist altijd mijn telefoon die de meeste netwerken kon vinden..
In de vorige versie (2.3.7 geloof ik), kon ik instellen dat ik wel dataverbinding wilde bij roamen, maar niet in het buitenland. Die optie kan ik nu niet meer terug vinden? Dit omdat Tele2 toch 'roamt' op andere netwerken?
En daarnaast lijkt het wifi bereik opeens zwak te zijn

[ Voor 17% gewijzigd door IceBlackz op 03-04-2013 19:50 ]
instellingen -> meer -> mobiele netwerken ->gegevensroaming -> nationaal roamenIceBlackz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:38:
Hmm, zojuist ook ICS geinstalleerd via Ambroos z'n guide, maar nu ben ik even wat settings kwijt.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
gegevensroaming is in ICS dus alleen een selectievakje, er zit geen menuutje meer achtering_stripe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:10:
[...]
instellingen -> meer -> mobiele netwerken ->gegevensroaming -> nationaal roamen
Weet iemand hier of de Sola 64gb sd kaartjes ondersteund? Officieel wordt 32 ondersteund maar hoor dat op sommige toestellen 64 ook werkt, anders ga ik gelijk daarvoor ipv 32. 16 wordt toch een beetje te weining inmiddels.
Dat is mooi, welke gebruik je? las iets over verschillende standaarden en dat de Sola SDXC niet ondersteund namelijk?
M'n 3,5mm headset aansluiting werkt niet meer, geen enkele headset wordt meer herkend
Iemand anders al zoiets gehad?
Denk dat ik hem maar terug naar de winkel ga brengen. Ben alleen bang dat ik hem dan een paar weken kwijt ben en heb geen reservetoestel..
Iemand anders al zoiets gehad?
Denk dat ik hem maar terug naar de winkel ga brengen. Ben alleen bang dat ik hem dan een paar weken kwijt ben en heb geen reservetoestel..
Ik heb mijn Sola ge-flash-ed. Hij doet het normaal. Veel verbeteringen zie ik niet, maar ik ga tenminste met de tijd mee.
Toch heb ik 2 problemen.
1. Als ik via PC Companion een backup wil maken, is hij minstens 10 minuten bezig om de data te verzamelen, waarna zegt, dat hij geen backup kan maken omdat "het telefoongeheugen versleuteld is". Weet iemand wat dit is, en wat je ermee (ertegen) kan doen?
2. Het lukt me het toestel niet te root-en. Ik heb het met de Flashtool en ook met "Root_with_Restore_by_Bin4ry_v26". Hij zet een "herstel-file" op mijn toestel, maar als ik op herstel druk, gebeurt er niets. HELP ME!!!!
Na een fabriek reset, doet alles het, en ook het root-en is ook gelukt.
Toch heb ik 2 problemen.
1. Als ik via PC Companion een backup wil maken, is hij minstens 10 minuten bezig om de data te verzamelen, waarna zegt, dat hij geen backup kan maken omdat "het telefoongeheugen versleuteld is". Weet iemand wat dit is, en wat je ermee (ertegen) kan doen?
2. Het lukt me het toestel niet te root-en. Ik heb het met de Flashtool en ook met "Root_with_Restore_by_Bin4ry_v26". Hij zet een "herstel-file" op mijn toestel, maar als ik op herstel druk, gebeurt er niets. HELP ME!!!!
Na een fabriek reset, doet alles het, en ook het root-en is ook gelukt.
[ Voor 5% gewijzigd door ivanke op 27-04-2013 01:06 ]
Ik heb een probleem met taal/toetesenbord instelling. Nu zonder reden heb ik chinees en engelse taal maar ik krijg het niet naar Nederlands gezet. Hoe kan ik hem weer naar Nederlandse taal zetten. Ik krijg het niet omgezet!? (Is gewoon originele Sola met standaard fw).
Is alweer goed.
Is alweer goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Zonekill op 22-04-2013 15:55 ]
Tja, wat moet ik hier nu van denken...het antwoord van Sony Xperia Support op mijn vraag wanneer de Nederlandse Sola nu eindelijk eens een update krijgt naar Android 4.0.
"At the moment there are server problems which affect the update to Android 4.0 for the Xperia™ sola. Our technicals are working out a solution currently. Please be a little patient, we assure that we will be back shortly with the possibility to update your phone. Please note: At the moment we don't have other informations."
"At the moment there are server problems which affect the update to Android 4.0 for the Xperia™ sola. Our technicals are working out a solution currently. Please be a little patient, we assure that we will be back shortly with the possibility to update your phone. Please note: At the moment we don't have other informations."
Ik verwacht dat de update niet meer gaat komen...Radiofreak schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:58:
Tja, wat moet ik hier nu van denken...het antwoord van Sony Xperia Support op mijn vraag wanneer de Nederlandse Sola nu eindelijk eens een update krijgt naar Android 4.0.
Ga er inderdaad maar vanuit dat die update niet meer komt. Bij smartphoneshop hebben ze het toestel wel nog te koop, maar er staat ook niet meer bij dat je hem kan updaten naar 4. Erg jammer dat Sony ons zo laat zitten
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Maf.. Wanneer je de update doet zoals AmbroosV hem heeft aangereikt, kan je ICS vervolgens met de Sony Update Service herstellen, dus opnieuw downloaden en installeren. Maar vanaf Android 2.3 kan Sony Update Service niet updaten
Volgens mij is het gelul dat de update niet beschikbaar is ivm serverproblemen, waar download de Sony Update Service hem anders vandaan wanneer je voor herstellen kiest?

Volgens mij is het gelul dat de update niet beschikbaar is ivm serverproblemen, waar download de Sony Update Service hem anders vandaan wanneer je voor herstellen kiest?
zijn er nog mensen die zeer lang moeten wachten voor apps opstarten (vb vanuit het lock screen een gmail mail openen) en berichten scherm openen is een ramp, duurt zeer lang. Heb hetzelfde al gezien op xperia u toestellen
Ik zit zelf nog op 2.3.7., maar bij mij loopt alles nog steeds soepel.jellevictoor schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:02:
zijn er nog mensen die zeer lang moeten wachten voor apps opstarten (vb vanuit het lock screen een gmail mail openen) en berichten scherm openen is een ramp, duurt zeer lang. Heb hetzelfde al gezien op xperia u toestellen
Wel is mijn batterij tegenwoordig zeer snel leeg...
Ik heb hem draaien op 4.04 en tot nu toe geen problemen. Ook niet dat hij langzaam is of dat de accu te snel leeg is. Hij haalt eigenlijk makkelijk een hele dag.
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Hallo allemaal
Sinds dat ik Android 4.0 op mijn Sola heb, doet de GPS het niet meer, hij blijft aangeven dat hij zoekt naar GPS, heeft iemand anders hier ook last van???
Ronán
P.S. Ik heb mijn telefoon niet geroot maar ik heb de officiële versie, wel zelf geïnstalleerd.
Sinds dat ik Android 4.0 op mijn Sola heb, doet de GPS het niet meer, hij blijft aangeven dat hij zoekt naar GPS, heeft iemand anders hier ook last van???
Ronán
P.S. Ik heb mijn telefoon niet geroot maar ik heb de officiële versie, wel zelf geïnstalleerd.
Bij mijn Sola is GPS zwak en traag, maar krijg wel fix. Wat zie je met een tool als GPS Test?
GPS ontvang je alleen buitenhuis in de openlucht, dan "ziet de GPS-module pas de satellieten.
73's
73's
wat een kak bedrijf is sony! als ze hun klanten willen houden moeten ze zo vooral doorgaan.
het is gewoon bulshit dat er problemen met de servers zijn! neem maar van mij aan dat de 4.0 update niet meer komt. had op mijn sola trouwens op ics geflasht via ambroos zn tutorial dinges. maar ik zou het niet aanraden. hij word 20x zo traag als normaal. loopt vaker vast en opstarten van internet browser duurt uren!
laat m lekker op 2.3.7 staan. en weet dat ik de volgende keer dat als ik een smartphone koop geen budget van sony is. gewoon een galaxy s4 of 5 of apple Iphone. krijgen altijd de beste updates en worden niet verwaarloosd. dit was gewoon niet zo'n goede koop.
het is gewoon bulshit dat er problemen met de servers zijn! neem maar van mij aan dat de 4.0 update niet meer komt. had op mijn sola trouwens op ics geflasht via ambroos zn tutorial dinges. maar ik zou het niet aanraden. hij word 20x zo traag als normaal. loopt vaker vast en opstarten van internet browser duurt uren!
laat m lekker op 2.3.7 staan. en weet dat ik de volgende keer dat als ik een smartphone koop geen budget van sony is. gewoon een galaxy s4 of 5 of apple Iphone. krijgen altijd de beste updates en worden niet verwaarloosd. dit was gewoon niet zo'n goede koop.
Als je telefoon na een update naar ICS traag is kan ik alleen maar aanraden om een factory reset te doen. Dat lost héél veel op. Handig is het niet, maar het helpt.
Ik heb eerder mijn Sola naar 4.0.4 geflasht zonder te rooten, maar nu wil ik hem wel rooten. Welk bestand moet ik daarvoor gebruiken?
Anoniem: 517620
Ben zeer teleurgesteld dat er nog steeds geen update is naar Android 4.0. Zeker omdat ik bijvoorbeeld de glove mode wel wil hebben. Ik denk zelf dat deze er ook niet komt. Ook heb ik Android 4.0 nodig voor bijvoorbeeld de video functie op instagram.
Anoniem: 525727
sinds een paar maanden geleden al is er een update naar 4.0 , voor die update moet je je sola aan je computer hangen.
Lees het topic nog eens heel goed door en let daarbij goed op landcodes etc.Anoniem: 525727 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:43:
sinds een paar maanden geleden al is er een update naar 4.0 , voor die update moet je je sola aan je computer hangen.
Weet iemand of het mogelijk is om Sony Throw op een Sola te krijgen? Heb thuis ook een Sony TV (KDL40-HX850 ) staan die het zou moeten ondersteunen.
in 4.0.4 is de optie trow er bij album als je opmenu knop drukt
groeten
parsnep
groeten
parsnep
Anoniem: 517620
Ik ben nu bezig om mijn sony xperia sola te updaten via sony pc companion. Ik ben benieuwd of dit gaat lukken.
Zodra het is gelukt horen jullie het van mij met een stappenplan.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 517620 op 14-07-2013 15:01 ]
Anoniem: 390599
En? Heppie een update?Anoniem: 517620 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:58:
Ik ben nu bezig om mijn sony xperia sola te updaten via sony pc companion. Ik ben benieuwd of dit gaat lukken.
Sinds kort deed verbond mijn Sola niet meer met mijn wifi thuis zodra hij even geen verbinding meer had. Dit kon ik verhelpen met een re-boot, maar om dat nou de hele tijd te doen... Dit heb ik dus proberen te repareren door de Android 4.0 opnieuw te flashen via Flashtool, alleen nu geeft mijn Sola om de 15 seconden aan:''Het proces com.android.phone is gestopt.'' Ik kan dan alleen maar op 'OK' drukken. Heeft iemand hier een oplossing voor, want dit is zwaar irritant want ik kan mijn mobiel nu niet meer fatsoenlijk gebruiken.
Het is gelukt dankzij een factory reset. Alleen nu reageren de bovenste 2 centimeter niet meer, iemand een oplossing?
Het is gelukt dankzij een factory reset. Alleen nu reageren de bovenste 2 centimeter niet meer, iemand een oplossing?
[ Voor 11% gewijzigd door miredom op 18-07-2013 18:05 . Reden: Opgelost ]
Wat men zegt dat Sony garantie goed is heeft het toch mis. Mijn Sola is afgekeurd omdat er software van derden op staat. Ik zal dus eerst helemaal terug moeten flashen en de bootloader weer locken voordat men iets eraan doet. Totaal onzinnig aangezien de radio wegvalt de hele tijd. Ik denk dat mijn volgende toestel ook geen Sony meer wordt op deze manier.
-Te huur
ik wil terug naar 2.3.7 hoe moet dat
Anoniem: 534760
Op de sony website wordt aangegeven dat 4.0 beschikbaar is ( eindelijk werd tijd!)
Maar als ik een software update doe via PC Companion of op GSM, geeft hij aan dat de laatste versie er al op staat...Niet dus, nog steed 2.3.7
Zijn er meer die hier last van hebben ???
Maar als ik een software update doe via PC Companion of op GSM, geeft hij aan dat de laatste versie er al op staat...Niet dus, nog steed 2.3.7
Zijn er meer die hier last van hebben ???
Het vreemde is ik heb pc companion op mijn werk pc, en die gaat via een uk proxy. die begon gelijk te updaten na 4.0 terwijl mijn thuis pc zij dat er geen update was....
Je installeert flashtool, vervolgens download je de GB Rom vanaf deze website: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1937792parsnep schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:07:
ik wil terug naar 2.3.7 hoe moet dat
Daarna gebruik je dezelfde methode die AmbroosV ook gebruikt, alleen gebruik je het .ftf bestandje die je hebt gedownload. AmbroosV methode:AmbroosV in "[Sony Xperia S] (deel 2, ICS/JB-generatie)"
Dan zou die moeten werken,
didam35
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
wat hout dit in
betekend dit dat ik mijn sola mag rooten zonder dat ik garantie verlies !
wat hout dit in
dat ligt er aan wat er kapot is, als, zoals in het nieuwsbericht, de connector na 1,5 jaar kapot is gegaan ligt het niet aan het rooten, maar wel als bijvoorbeeld de telefoon niet meer opstart 1 dag na het rooten.parsnep schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:07:
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
wat hout dit in
didam35
Mijn Sola wil niet meer opladen. Hij was ver leeg toen ik hem aan lader heb gehangen.
Wie weet wat ik kan proberen om te zorgen dat ie wel weer oplaad.
Probeer eens volume omhoog en aan en uitknop om de telefoon volledig uit te zetten.
zegt hij wel dat hij oplaad dan? want anders moet je misschien een nieuwe, had ik ook.Zonekill schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:17:
Mijn Sola wil niet meer opladen. Hij was ver leeg toen ik hem aan lader heb gehangen.
Nee, het scherm gaat helemaal niet meer aan. Het enige is dat het lampje oranje gaat branden als ik hem aan de lader hang maar naar een paar seconden gaat dat weer uit.
Moest je een nieuwe lader dan?
Moest je een nieuwe lader dan?
Heb je hem geflasht naar 4.0? Want dan zou je even moeten proberen om terug te flashen naar 2.3, anders probeer je een andere oplader. Als je die niet hebt kan je er eentje kopen voor 1 euro bij de action.
Het kan ook nog aan de accu liggen, dan heb je een nieuwe nodig. Dat valt onder de garantie.
Het kan ook nog aan de accu liggen, dan heb je een nieuwe nodig. Dat valt onder de garantie.
[ Voor 18% gewijzigd door miredom op 02-09-2013 09:55 ]
Nee gewoon de standaard 2.3. Het was wel al een paar keer eerder voorgekomen dat ie niet via usb wilde opladen, (laad meestal via usb op.) Opnieuw in en uit pluggen en dan deed ie het weer. Zal wel eens kijken bij de action misschien ligt het aan de lader.
Het laaste wat ie nog deed was het Sony logo tonen en dan viel ie weer uit.
Heb wel eens gelezen dat het ook een probleem kan zijn als de accu helemaal tot 0% is dat ie dan ook niet meer wil laden?!
Het laaste wat ie nog deed was het Sony logo tonen en dan viel ie weer uit.
Heb wel eens gelezen dat het ook een probleem kan zijn als de accu helemaal tot 0% is dat ie dan ook niet meer wil laden?!
Zit met een steeds trager wordende Sola. Nu heb ik op Tweakers iets gelezen dat er een bug in Android zit waardoor bepaald geheugen niet wordt weggeschreven of gedelete waardoor telefoons dus steeds trager worden.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Hoe heet het probleem dat ik beschrijf, want met zoeken op internet vind ik het niet meer?
Is er een bekende oplossing voor mijn probleem?
Wat heb ik al gedaan?:
Apps op SD kaart zetten
Apps die ik niet of heel weinig gebruik deleten
Advanced Task Killer regelmatig draaien
Telefoon minstens 1x per week uit- en aanzetten
1x per maand een reset met volume+power knop
Mijn (Belgische) Sola draait momenteel Android 4.0.4 met Build 6.1.1.B.1.54
Hoe heet het probleem dat ik beschrijf, want met zoeken op internet vind ik het niet meer?
Wat heb ik al gedaan?:
Apps op SD kaart zetten
Apps die ik niet of heel weinig gebruik deleten
Advanced Task Killer regelmatig draaien
Telefoon minstens 1x per week uit- en aanzetten
1x per maand een reset met volume+power knop
Mijn (Belgische) Sola draait momenteel Android 4.0.4 met Build 6.1.1.B.1.54
Het probleem komt mij bekend voor. Bij mij hielp uiteindelijk alleen een reset naar fabrieksinstellingen.flip75 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:54:
Zit met een steeds trager wordende Sola. Nu heb ik op Tweakers iets gelezen dat er een bug in Android zit waardoor bepaald geheugen niet wordt weggeschreven of gedelete waardoor telefoons dus steeds trager worden.
Is al geprobeerd en gedaan. Ik heb ondertussen achterhaald wat het eventueel zou kunnen zijn: trim of fstrim, maar kon alleen hierover iets teruglezen in referentie tot Nexus 4.Hyp Hyper schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:39:
[...]
Het probleem komt mij bekend voor. Bij mij hielp uiteindelijk alleen een reset naar fabrieksinstellingen.
Ik heb 4.04 ICS, maar dit probleem had ik er daarvoor ook. Als ik mijn Sola inschakel, de eerste keer duurt het soms 15-20 minuten dat hij GPS fix kan krijgen. Na een paar seconden zie ik dat hij 10-12 satellieten heeft gevonden, maar het fixen ervan duurt vreselijk lang. Als het een keer is gelukt, totdat ik de telefoon niet uitzet, gaat het veel sneller. Ik heb al twee keer een fabriek reset gedaan. Daarna duurt het nog langer. Kan dit aan de software liggen? Hij vindt wel de satellieten. Bij XDA en ook bij de SONY forum zie ik dat ik met dit probleem niet alleen sta. Maar een oplossing, verklaring heb ik nergens gevonden.
bij mij doet gps het heel erg goed binnen 3 min verbinding ik ben tevreden
is er enige manier om jelly bean te flashen op mijn xperia sola
zonder bootloader? te unlocken
[ Voor 25% gewijzigd door parsnep op 30-10-2013 21:56 ]
Je moet de bootloader unlocken voordat je die kan laden.
Ik heb helaas moeten constateren dat de Sola een fluttelefoon is. 
Sinds de upgrade is de performance waardeloos en de batterij loopt gewoon leeg als wifi aanstaat. (en zonder wifi is het niet al teveel beter)
Een 65 euro telefoon die ik uit China heb, reageert tenminste snel en heeft een veel betere batteijlevensduur.
Dat die minder features heeft, neem ik graag voor lief.
Sinds de upgrade is de performance waardeloos en de batterij loopt gewoon leeg als wifi aanstaat. (en zonder wifi is het niet al teveel beter)
Een 65 euro telefoon die ik uit China heb, reageert tenminste snel en heeft een veel betere batteijlevensduur.
Hallo allemaal,
Op meerdere fora zie ik mensen die Android 4.4 op hun Sola hebben geïnstalleerd, is er iemand in dit forum die dat ook heeft gedaan? Of die weet hoe het moet?
M.V.G.
Ronán
Op meerdere fora zie ik mensen die Android 4.4 op hun Sola hebben geïnstalleerd, is er iemand in dit forum die dat ook heeft gedaan? Of die weet hoe het moet?
M.V.G.
Ronán
Ik kan helaas jou mening alleen maar bevestigen!Hyp Hyper schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:52:
Ik heb helaas moeten constateren dat de Sola een fluttelefoon is.
Ik heb voor de 3e maal de Sola onder garantie binnen gebracht en specifiek gevraagd achter een kredietnota.
Wanneer het internet opstaat of je net een app geladen had die wat zwaarder was kan je helemaal niks meer doen. Wanneer je dan nog eens gebeld word is het helemaal gedaan en duurt het 10 minuten vooraleer hij terug op zijn positieven is.
Goed nieuws voor Sola bezitters zoals ik, de Xperia Z1 Compact is binnenkort verkrijgbaar. Zie link voor meer info http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1560020/
Schijnbaar alleen via T-mobile, maar wie weet is hij over een paar maanden gratis bij een abo verlenging van andere providers via de bekende webshops te verkrijgen.
Schijnbaar alleen via T-mobile, maar wie weet is hij over een paar maanden gratis bij een abo verlenging van andere providers via de bekende webshops te verkrijgen.
Goed nieuws? Goed nieuws zou pas geweest zijn als er ICS voor sola beschikbaar kwam.Radiofreak schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:08:
Goed nieuws voor Sola bezitters zoals ik, de Xperia Z1 Compact is binnenkort verkrijgbaar. Zie link voor meer info http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1560020/
Een Z1 compact heeft weinig te maken met een sola.
ICS is beschikbaar voor de Sola, maar niet voor Nederlandse toestellen. Waarom niet weet niemand, maar schijnbaar is deze ics versie erg buggy want op de diverse fora zijn er geen positieve geluiden over. Je kunt natuurlijk altijd je toestel flashen naar ics of zelfs hoger.Zonekill schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:48:
[...]
Goed nieuws? Goed nieuws zou pas geweest zijn als er ICS voor sola beschikbaar kwam.
Klopt, de Z1 compact is high end en de Sola is low of mid end. Het is wachten wat de prijs icm abo/verlenging gaat worden.Een Z1 compact heeft weinig te maken met een sola
Tweakers,
Inmiddels heb ik een antwoord gekregen van Sony over mijn Sola dat in reparatie is.
Ik quoteer:
Dit is in mijn ogen toch een originele ROM van Sony?
Daarna heb ik ook nog enkele keren gebeurt om via Sony Companion de software te herstellen welke volgens het programma ook gelukt is.
Nu kan ik kiezen om het toestel tegen betaling te herstellen of het toestel onhersteld terug te vragen.
Dit zou mij beide evenveel kosten?
Of ik kan het kostenloos afstaan waar het naar een recyclagecentrum gaat..
Kan ik hier eigenlijk iets aan doen dat het toch gratis hersteld word of word het toch betalen?
Alvast bedankt!
Inmiddels heb ik een antwoord gekregen van Sony over mijn Sola dat in reparatie is.
Ik quoteer:
Maar in principe staat er deze software op. Dit heb ik er wel zelf opgezet omdat ik grote problemen ondervond qua stabiliteit en snelheid van de Sola.Beste klant, uw toestel is onderzocht door Sony en zij hebben vastgesteld dat de software gemodificeerd is. Dit is economisch onherstelbaar.
Dit is in mijn ogen toch een originele ROM van Sony?
Daarna heb ik ook nog enkele keren gebeurt om via Sony Companion de software te herstellen welke volgens het programma ook gelukt is.
Nu kan ik kiezen om het toestel tegen betaling te herstellen of het toestel onhersteld terug te vragen.
Dit zou mij beide evenveel kosten?
Of ik kan het kostenloos afstaan waar het naar een recyclagecentrum gaat..
Kan ik hier eigenlijk iets aan doen dat het toch gratis hersteld word of word het toch betalen?
Alvast bedankt!
[ Voor 2% gewijzigd door Asterion op 14-01-2014 21:23 . Reden: Stukje tekst toegevoegd ]
Hallo,
Een vriend van mij heeft dus een Xperia Sola, maar nog geen update gekregen naar 4.0 oid, hij draait nu nog 2.3. Hoe komt dit en hoe kan hij toch een update naar 4.0 krijgen zonder te flashen of rooten oid?
Bedankt alvast
Een vriend van mij heeft dus een Xperia Sola, maar nog geen update gekregen naar 4.0 oid, hij draait nu nog 2.3. Hoe komt dit en hoe kan hij toch een update naar 4.0 krijgen zonder te flashen of rooten oid?
Bedankt alvast
Geldt voor mijn Sola ook (die m'n vriendin nu gebruikt). Is gewoon een orgineel toestel zonder provider software oid, wanneer je checkt voor updates staat er dat je laatste software er al op staat. 4.0 is toch wel officieel uitgebracht voor de Sola in NL en zou je gewoon OTA binnen moeten kunnen halen? Vreemd..Arthur-M. schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:46:
Hallo,
Bedankt alvast
Als je verbinding maakt via een buitenlandse proxy wordt de update er opgezet. In NL is de update volgens mij nooit uitgebracht.
Sinds ik Android 4.0.4 er op heb gezet, en hem ook een aantal keer heb gereset naar fabrieksinstellingen, vind ik hem erg traag geworden. Bij alle acties die ik uitvoer zoals het openen van apps, en ook het browsen naar een pagina moet ik soms tientallen seconden wachten. Tijd voor een andere telefoon
Precies waarom ik hem weg heb gedaan. (naast de wifi die altijd al slechte ontvangst had)pietervanhuizen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:25:
Sinds ik Android 4.0.4 er op heb gezet, en hem ook een aantal keer heb gereset naar fabrieksinstellingen, vind ik hem erg traag geworden. Bij alle acties die ik uitvoer zoals het openen van apps, en ook het browsen naar een pagina moet ik soms tientallen seconden wachten. Tijd voor een andere telefoon
Had geen zin een custom ROM erop te zetten.
Jammer.. want in beginsel een leuke telefoon!
ik had ook erg veel last van een onwijs trage Sola na verloop van tijd met de 4.0.4 update.Uiteindelijk terug gezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens kritischer naar apps gekeken die ik erop zet. Nu valt het wel weer mee, waar het eerst onwerkbaar was. Voor mijn gevoel had de facebook app ook wel een grote impact, dus daar heb ik ook alle updates van verwijderd (systeem app) en gebruik ik niet meer
Ik ga het nog één keer proberen dan :-)Urithar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:07:
...Uiteindelijk terug gezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens kritischer naar apps gekeken die ik erop zet. Nu valt het wel weer mee, waar het eerst onwerkbaar was....
Inmiddels nu draaien zonder facebook en sync uitgezet, draait inderdaad wat beter. Keuze van browser is ook erg belangrijk, na het proberen van enkele browsers merk ik dat ik Firefox het soepelst vind aanvoelen, in ieder geval soepeler dan Chrome en de stock browser.
Het valt mij erg op dat sommige apps (zoals 'hangouts') toch echt wel erg langzaam zijn ivg andere apps. Als ik tijd heb eens kijken wat daar de oorzaak van is.
[ Voor 39% gewijzigd door pietervanhuizen op 17-03-2014 11:51 ]
ik heb de laatste tijd heel erg veel last van wifi freeze daar bij loopt de wifi vast en heb ik geen internet
weet iemand de oplossing
weet iemand de oplossing
Een nieuwe router kopen was voor mij de oplossing. Heb je toevallig een TP Link staan?parsnep schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:59:
ik heb de laatste tijd heel erg veel last van wifi freeze daar bij loopt de wifi vast en heb ik geen internet
weet iemand de oplossing
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
nee een tc-7200 en een dlink dir-600 als accesspoint met ddwrt, maar ik heb er ook last als ik buitens huis ben bij iemand anders
---------------------------------------------------
nu een andere rom (carbon 4.4.2)
nu heb ik er geen last meer van.
---------------------------------------------------
nu een andere rom (carbon 4.4.2)
nu heb ik er geen last meer van.
[ Voor 68% gewijzigd door parsnep op 10-04-2014 17:52 ]
Misschien is dit leuk nieuws voor de Sola-gebruikers;
Op xda is er een stock rom 4.1.2 van de Xperia Go en P geport naar de Sola.
Samen met een custom kernel werkt deze vloeiender of ICS.
Heb 'm zelf enkele weken erop staan en het toestel is precies uit de dood herrezen!
Veel vloeiender, véél minder haperingen, de camera start veel rapper, etc..
Zeker eens de moeite waard om dit toestel toch nog even iets langer in leven te houden.
Heb 'm zelf enkele weken erop staan en het toestel is precies uit de dood herrezen!
Zeker eens de moeite waard om dit toestel toch nog even iets langer in leven te houden.
Link?Asterion schreef op maandag 21 april 2014 @ 07:49:
Ik krijg het trouwens niet voor mekaar om van mijn Sola de bootloader te unlocken. Er staat in het service menu dat het wel kan, maar het lukt niet. Wanneer ik op de PC de Sola verbind in fastboot modus vind de PC hem niet. Kan iemand mij helpen?
M.V.G.
didam35
M.V.G.
didam35
Ik weet niet of ik zomaar links naar die bestanden mag geven.
Maar als je op xda zoekt naar het sola forum en daar kijkt voor de 'phantomkernel' voor JB/CM10 en de 'unofficial JB stock rom from munjeni' download kom je al een heel eind!
Uiteraard alles goed doorlezen vooraleer je er aan begint!
En natuurlijk ben ik ook niet verantwoordelijk voor eventuele schade die je zou toerichten aan je smartphone
Als je pc je sola niet vind moet je eens kijken of alle drivers goed geïnstalleerd zijn.
Maar als je op xda zoekt naar het sola forum en daar kijkt voor de 'phantomkernel' voor JB/CM10 en de 'unofficial JB stock rom from munjeni' download kom je al een heel eind!
Uiteraard alles goed doorlezen vooraleer je er aan begint!
En natuurlijk ben ik ook niet verantwoordelijk voor eventuele schade die je zou toerichten aan je smartphone
Als je pc je sola niet vind moet je eens kijken of alle drivers goed geïnstalleerd zijn.
Tof dat je dat ff meldt, ik ga dit eens proberen met de Sola van mijn vriendin. Dat ding is niet vooruit te branden, en GB is echt verouderd...Asterion schreef op maandag 21 april 2014 @ 07:49:
Het blijft jammer dat Sony weinig gedaan heeft voor de Sola.
Op XDA is er nog een actieve community die nu bezig is met 4.4.2 naar de sola te brengen.
Volgens mij is de Sola zelf maar een half jaar in de rekken geweest?
Op XDA is er nog een actieve community die nu bezig is met 4.4.2 naar de sola te brengen.
Volgens mij is de Sola zelf maar een half jaar in de rekken geweest?
Mijn sola is ondertussen al een tijdje overleden, ben eigenlijk heel teleurgesteld door de sony support, na de update van 2.3, kon ik geen bluetooth verbinding meer maken met men polar hr monitor, werd nooit opgelost in de latere updates..
Verder wel tevreden geweest over het toestel, maar voor mij toch geen sony meer..
Anyway, ik heb men zwarte Incipio cover nog liggen, als ik er iemand een plezier mee kan doen, ik stuur em op voor de prijs van de verzending ( vanuit belgie )
Verder wel tevreden geweest over het toestel, maar voor mij toch geen sony meer..
Anyway, ik heb men zwarte Incipio cover nog liggen, als ik er iemand een plezier mee kan doen, ik stuur em op voor de prijs van de verzending ( vanuit belgie )
beste didam35,didam35 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:59:
Ik krijg het trouwens niet voor mekaar om van mijn Sola de bootloader te unlocken. Er staat in het service menu dat het wel kan, maar het lukt niet. Wanneer ik op de PC de Sola verbind in fastboot modus vind de PC hem niet. Kan iemand mij helpen?
M.V.G.
didam35
installeer sony flashtool http://www.flashtool.net/download.php
die heeft ook de drivers het is ook mogelijk bootloader te unlocken
met flashtool zie xda-developers.com.
groeten,
parsnep
Dankjewel, het is gelukt!
parsnep schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:22:
[...]
beste didam35,
installeer sony flashtool http://www.flashtool.net/download.php
die heeft ook de drivers het is ook mogelijk bootloader te unlocken
met flashtool zie xda-developers.com.
groeten,
parsnep
Android 4.0.4 (6.1.1.B.1.54) is sinds kort officieel beschikbaar voor de Nederlandse toestellen. Ik kreeg de melding toen ik 'm sinds lange tijd weer met Sony PC Companion had verbonden. Ik had daarvoor geen melding gekregen op het toestel dus via OTA zal ie wel niet beschikbaar zijn.
Voor de mensen die nog een Sola hebben.
Zoek op XDA (Sola forum) naar de custom rom 'OMNI ROM' (Android 4.4.4)
Momenteel draai ik hem zelf al een paar dagen en hij is vrij stabiel.
Zoek op XDA (Sola forum) naar de custom rom 'OMNI ROM' (Android 4.4.4)
Momenteel draai ik hem zelf al een paar dagen en hij is vrij stabiel.
mijn xperia sola wil niet meer opstarten als ik de oplader in de telefoon doe knipperd het lampje 1x rood ik heb reset geprobeerd door middel van power knop en volume omhoog. iemand ervaring hier mee ?
Heb dat ook meegemaakt. Moet je helaas vertellen dat ik toen de telefoon heb teruggestuurd. Kreeg hem terug met nieuw moederbord.parsnep schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:32:
mijn xperia sola wil niet meer opstarten als ik de oplader in de telefoon doe knipperd het lampje 1x rood ik heb reset geprobeerd door middel van power knop en volume omhoog. iemand ervaring hier mee ?
Wat je nog kan proberen is een andere usb laadkabel. De sola die ik heb laad met sommige kabels niet op.
[ Voor 10% gewijzigd door Xiled op 24-07-2015 16:52 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
oh dat is vervelend, ik ga geen geld meer stoppen in deze telefoon garantie heeft hij al lang niet meer, dan moet mijn broertje maar een ander kopen.Xiled schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:51:
[...]
Heb dat ook meegemaakt. Moet je helaas vertellen dat ik toen de telefoon heb teruggestuurd. Kreeg hem terug met nieuw moederbord.
Wat je nog kan proberen is een andere usb laadkabel. De sola die ik heb laad met sommige kabels niet op.
het probleem is opgelost , blijkbaar zat de connector van de accu op het moederbord los.
[ Voor 8% gewijzigd door parsnep op 01-09-2015 18:58 . Reden: probleem opgelost ]