Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07

Sony Xperia Sola Discussietopic

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1331641260.png
Inhoudsopgave
Algemeen
Specificaties
Afbeeldingen
Video
Reviews

Algemeen
De Sony Xperia Sola (eerder bekend als Pepper) is een mid-range telefoon die leverbaar is in de volgende kleuren: zwart, wit en rood. In eerste instantie is de Sola geleverd met Android 2.3, maar een update naar 4.0 is inmiddels een feit.

Bijzonder aan deze telefoon is de zogenaamde 'Floating Touch' technologie die inhoudt dat je het scherm niet meer hoeft aan te raken om bijvoorbeeld te navigeren in een internet browser.
Ook interessant is dat de telefoon voorzien is van Near Field Communications (NFC), hetgeen inhoudt dat je de instellingen van de telefoon automatisch kunt laten aanpassen door de telefoon op een zogenaamde 'smart tag' te leggen. Zo kun je in huis automatisch WIFI aan laten zetten en Data en Bluetooth uit. Twee van deze tags worden meegeleverd. Ook wordt 'pairing' met een andere NFC telefoon ondersteund.

Het 3,7" scherm moet een scherp beeld leveren door de gebruikte 'reality display' met Bravia engine. Aangezien veel van de Sony's met Bravia ondersteuning goed uit (tweakers) reviews zijn gekomen ben ik erg benieuwd of ook dit scherm een goede indruk zal maken.

Specificaties
Merk: Sony
Type: Xperia Sola MT27i
Ook bekend als: Xperia Pepper
Introductie: Tweede kwartaal 2012
Besturingssysteem: Android 2.3
Gewicht: 107 gram
Afmetingen: 116 x 59 x 10 millimeter

Type beeldscherm: Capacitive multitouch
Grootte: 3.7 inch
Resolutie: 480 x 854 pixels
Aantal kleuren: 16 miljoen

Processorsnelheid: 1GHz
CPU Core: Dual
Intern geheugen: 8 GB
Uit te breiden met: 32 GB
Type geheugenkaart: MicroSD
Werkgeheugen: 512 MB

Cameraresolutie: 5M
Camera autofocus: Ja
Gsm-flitsertype: Enkele led
Resolutie video-opname:1280x720 (HD Ready 720p)

Mobiele netwerken:edge, gprs, hsdpa, hspa, umts
Frequentiebereik (gsm/umts): 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Verbinding (wlan): 802.11b, 802.11g, 802.11n
Bluetooth-versie: Bluetooth 2.1 + EDR
Overige draadloze verbindingen: Near Field Communication (NFC)
GSM-Connector: 3.5mm headset, Micro-usb

Afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: http://www.computeridee.nl/sites/computeridee.nl/files/redactie/xperia_sola.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyxperiasola.net/wp-content/gallery/sony-xperia-officieel/sony-xperia-sola-wit.png

Video
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fQCZEhuU598]

Reviews
http://www.allaboutphones...g-met-de-Xperia-sola.html
http://www.android-user.d...t-Sony-Xperia-sola-MT27i/
http://www.yugatech.com/mobile/sony-xperia-sola-review/
http://www.phonearena.com...sola-Review_id3042/page/1
http://www.cnet.com.au/sony-xperia-sola-339338524.htm
http://unleashthephones.c.../sony-xperia-sola-review/

[ Voor 20% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-11-2012 11:35 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:36
Ben wel benieuwd naar die floating touch techniek... Maandag maar eens proberen tijdens TeleVisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Volgens deze site is de Europese lancering eind April. Ik hoop het, want Q2 kan natuurlijk net zo goed Juni worden.

Vooralsnog zie ik deze telefoon echt zitten. Niet te groot, niet te klein, strak design en met leuke nieuwe technieken. Niet het snelste van het snelste, maar dat heb ik persoonlijk ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzel123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:09
Dit zie ik nog wel mijn vervanger worden voor mijn HTC desire. Zelfde schermgrootte, maar kleinere behuizing. HTC one V schijnt tegen te vallen. Geen dual core, geen kompas, maar wel grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 19:12
Deze Telefoon staat ook op mijn lijstje, Schermgrootte even groot als mijn Desire. Floating touch is een leuke gimmick (voor de winter met handschoenen aan) maar voor de rest heeft het weinig nut denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:39
Hier is duidelijker minder interesse dan in de Xperia P of S.

Heb de vergelijking eens gemaakt met de P en deze zou voor mij toch de voorkeur krijgen.
Hij is ook 100 euro goedkoper met ongeveer vergelijkbare specificaties en je kan er een geheugen kaartje in steken.

Hopelijk word deze mooi ondersteund op het XDA forum! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
De prijzen die ik online zie beginnen bij 260 euro. Als het scherm goed is en Sony gooit er wat goede marketing tegenaan dan kan dit best wel eens een populaire telefoon worden.

Want voor die prijs zijn de specs gewoon zeer goed.

Maar zoals gezegd de marketing moet goed zijn. Want de huidige Xperia reclame vind ik best leuk maar ik denk dat de gemiddelde consument er de ballen van begrijpt en gewoon een paar tientjes meer betaald voor een HTC of Samsung met mindere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Kan je ook de sites vermelden?

Op coolblue staat hij voor een dikke 329 euro (belgië)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Asterion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:57:
Kan je ook de sites vermelden?

Op coolblue staat hij voor een dikke 329 euro (belgië)
Het zijn allemaal Duitse webshops. Kijk maar eens op Geizhals.at

In Duitsland komt hij misschien volgende week al uit. In Nederland misschien pas in mei dus de prijs bij Coolblue enz zal nog wel omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dat zijn inderdaad mooie prijzen. Hier staat overigens ook vermeld dat ie over een maand beschikbaar is.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
word zelf ook wel enthousiast van deze telefoon, goede specs en een mooi strak design.
Hoop dat hij niet al te lang op zich laat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Ik denk dat je dit toestel het beste kunt vergelijken met een Xperia U. Schermgrootte is 0,2" minder en er is geen floating techniek, de rest is hetzelfde.
De Xperia P veel meer verschillen zoals, een scherm die 0,3" groter is, een hogere resolutie en een 8MP camera.

Doordat ik een klein toestel fijner vind ben ik benieuwd naar de prestaties van de Sola.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Je vergeet dat de Sola 8gig opslagheeft tov 4 gig van de Xperia U. Daarnaast ondersteund de Sola NFC en de U niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Urithar schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:14:
Je vergeet dat de Sola 8gig opslagheeft tov 4 gig van de Xperia U. Daarnaast ondersteund de Sola NFC en de U niet.
Deze verschillen vertalen zich ook weer in de prijs.
Op dit moment in de meeste shops zit er zon 40 tot 50 euro verschil tussen de U en de Sola.
Neemt niet weg dat beide als je naar de specs en prijs kijkt gewoon goede toestellen zullen zijn voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik kijk erg uit naar deze telefoon. Denk dat ik hem pas na mijn zomervakantie ga halen. Dan zullen er genoeg reviews online staan om de doorslag te kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind deze qua design eigenlijk wel minstens net zo mooi als mijn Xperia S. Het is dat deze er nog niet is, want anders had ik m misschien wel de voorkeur gegeven door het handige formaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 27-04-2012 16:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
SToRM666 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:00:
Ik vind deze qua design eigenlijk wel minstens net zo mooi als mijn Xperia S. Het is dat deze er nog niet is, want anders had ik m misschien wel de voorkeur gegeven door het handige formaat :)
Het design is voor mij ook een belangrijk punt naast het hogere gadget-gehalte en het handzamere formaat.

Omdat de meesten een groot scherm willen met de best verkrijgbare specs zal deze telefoon waarschijnlijk onderbelicht blijven en dat is jammer voor wat betreft bijvoorbeeld custom roms: er zal dan een kleinere community zijn.
Urithar schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:14:
En de U lijkt het geheugen niet te kunnen uitbreiden dmv een sdcard. Dan ben je met slechts 4GB toch redelijk 'genaaid' in deze multimediatijden.

[ Voor 145% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-04-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30
Deze website beweert dat de Sola een FM transmitter heeft (om bvb muziek af te spelen via de autoradio).
Maar op andere sites lees ik daar niks over, dus ik twijfel of het klopt?

http://geekaphone.com/phones/Sony-Xperia-Sola-specs

Edit: is misschien verschillend per regio, aangezien het niet overal legaal is?

[ Voor 16% gewijzigd door florizla op 28-04-2012 20:55 . Reden: extra bemerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
florizla schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:52:
Deze website beweert dat de Sola een FM transmitter heeft (om bvb muziek af te spelen via de autoradio).
Maar op andere sites lees ik daar niks over, dus ik twijfel of het klopt?

http://geekaphone.com/phones/Sony-Xperia-Sola-specs

Edit: is misschien verschillend per regio, aangezien het niet overal legaal is?
Ik denk dat ze gewoon ontvanger ipv zender bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Vind het toch wel echt slecht om nieuwe telefoons te voorzien van het oude Android 2.3..
Als ik nu een nieuwe telefoon koop, die recent gelanceerd is, wil ik toch 4.0!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
PieterAelse schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:07:
Vind het toch wel echt slecht om nieuwe telefoons te voorzien van het oude Android 2.3..
Als ik nu een nieuwe telefoon koop, die recent gelanceerd is, wil ik toch 4.0!?
Er wordt wel een update rond de zomer aangekondigd, maar het is inderdaad jammer (vreemd?) dat ze de telefoon daar niet meteen mee uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30
Hyp Hyper schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:54:
Ik denk dat ze gewoon ontvanger ipv zender bedoelen.
Nee, de ontvanger noemen ze 'FM radio'.

Zie bvb http://geekaphone.com/compare/Sony-Xperia-Sola-vs-HTC-One-V

Maar ze hebben wel meer dingen fout, bvb bij de One V staat dat die een kompas heeft maar dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mjah.. denk dat ze toch te snel een vinkje gezet hebben. Ik vind het sowieso een vreemde site met al die balkjes en 'unique' statements. Zijn er trouwens veel telefoons met een fm-transmitter? Het lijkt me een onnodige functie nu zoveel (auto)radio's een usb-interface hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-04-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Welke is eigenlijk het beste toestel? Xperia U of Sola? Specs zijn ongeveer gelijk geloof ik maar waarom kost de U 100 euro minder? Komt het door die smart tags NFC plastic rondjes? Krijg je deze er gratis bij? Wat zijn het precies? Sorry als ik te veel vragen tegelijk stel :X... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door electrom op 29-04-2012 12:09 ]

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:36
Als je nou eens die posts hierboven leest ;)

Raar trouwens, dat de U geen geheugenkaartslot heeft met 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
electrom schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:07:
Welke is eigenlijk het beste toestel? Xperia U of Sola? Specs zijn ongeveer gelijk geloof ik maar waarom kost de U 100 euro minder? Komt het door die smart tags NFC plastic rondjes? Krijg je deze er gratis bij? Wat zijn het precies? Sorry als ik te veel vragen tegelijk stel :X... ;)
Zoals gezegd eens het topic doorlezen. :)
Je krijgt er twee tags bij.

De U heeft dus geen NFC en verder maar 4GB geheugen dat ook nog eens niet uit te breiden is, geen floating touch (al moet de waarde daarvan nog blijken), een iets kleiner scherm (het kan ook té klein worden) en geen 3,5mm connector,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454497

Iemand een idee of de batterij te vervangen zal zijn?
Want hoe het er naar uitziet dal deze direct leeg zijn (dual core, extra 'designlamp' onderaan, 'kleine' batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 19:12
Kan je op de U trouwens die lichtgevende balk ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 454497 schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:42:
Iemand een idee of de batterij te vervangen zal zijn?
Want hoe het er naar uitziet dal deze direct leeg zijn (dual core, extra 'designlamp' onderaan, 'kleine' batterij).
Zo een vaart zal het niet lopen. Ik denk dat de accu gewoon een dag of iets meer mee zal gaan.
Er zit wel een dualcore in maar deze zou minder verbruiken dan andere dualcores met dezelfde clockspeed. Tevens heeft deze ook een kleiner display dan de andere modellen waardoor hij ook weer minder verbruikt.
Die 'designlamp' onderin zal zeer weinig verbruiken, dit aan of uit zetten zal niet veel uitmaken qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454497

Is er nog nieuws over de release datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 454497 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:38:
Is er nog nieuws over de release datum?
Hier zeggen ze nu 10 Mei.
Ik klikte eerst de link die ik eerder vermelde naar de rode uitvoering en die was 'sofort' te leveren. Maar nadat ik 'm in deze reactie zette was de link niet meer geldig en is het ding op hun site niet meer te vinden in die kleur. :P

Edit: Hier hebben ze 'm wel al. Ik heb geen idee of het met een korreltje zou genomen moet worden.

Edit2: Ik denk dat ik de mijne in Duitsland bestel. Vooralsnog heb ik alleen Amazon.de gevonden met redelijke verzendkosten naar Nederland. Zij hebben hem helaas nog niet op voorraad. Weet iemand een andere goede webshop aldaar?

(ik denk dat het vanwege de geringe belangstelling geen nut heeft om voor deze telefoon een apart topic aan te maken voor de levertijden)

[ Voor 72% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-05-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Mmm, die redcoon lijkt me inderdaad niet reeel, kan mij niet voorstellen dat de prijs < 300,- is!

Na heel lang rond kijken lijkt mij de sola wel het meest geschikte toestel voor mij. Ik wil graag <4" en dan vallen er dus al heel veel toestellen af.

Deze ziet er chic uit, ik hoop wel dat ik dat rare lampje onderaan ook uit kan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb het erop gewaagd en de rode uitvoering gekocht in Deutschland voor 285 euro incl. verzendkosten.
Was 'sofort lieferbar' en non-branded en zonder simlock.
Wordt met DHL verstuurd. Ze geven 7 dagen of meer aan voor zendingen naar Europa, maar naar Nederland moet het sneller kunnen lijkt me

Webshop had veel goede reviews, dus ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ah laat maar, je hebt hem bij je eerste link gekocht ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Humma Kavula op 09-05-2012 20:54 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Humma Kavula schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:53:
Ah laat maar, je hebt hem bij je eerste link gekocht ;)
Aber nein, bei Clevertronic.de :P

Maar na betaling met Paypal nog 'in prufung', dus maar even afwachten. Als ze te lang blijven proeven annuleer ik 'm maar weer.
Edit: we zijn al bij de verzendafdeling aanbeland.

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 10-05-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Laatst online: 21-03 06:45
Bij hardwareversand.de staat inmiddels de volgende levertijd: "Lieferung ist verspätet, neuer Termin ist angefragt."

Het lijkt er dan ook niet op dat hij vandaag zal verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
-Marc- schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:28:
Bij hardwareversand.de staat inmiddels de volgende levertijd: "Lieferung ist verspätet, neuer Termin ist angefragt."

Het lijkt er dan ook niet op dat hij vandaag zal verschijnen...
De mijne is anders zojuist met DHL verzonden. 8)
Geen idee of ik er snel iets over kan vertellen, want komende zondag ga ik tot vrijdag naar Praag, dus tenzij DHL snel is...

[ Voor 15% gewijzigd door Hyp Hyper op 10-05-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Mooie tip, heb m er net ook besteld :D Mooie vervanger voor m'n Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hyp Hyper schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Geen idee of ik er snel iets over kan vertellen, want komende zondag ga ik tot vrijdag naar Praag, dus tenzij DHL snel is...
Vroegah (toen ik nog jong was) was DHL in Duitsland absurd slecht. Ze waren namelijk zeer duur en traag maar tegenwoordig zijn ze best snel.
Bestelde zelf vorige week zondag iets in Duitsland via DHL en het was Dinsdag binnen dus met een beetje mazzel heb je het Zaterdag.

Net even op Geizhals gekeken en blijkbaar is vandaag gewoon de release want flink wat winkels hebben hem op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Hyp Hyper schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Ben erg benieuwd naar je bevindingen straks!

Ik snap niet dat er zo weinig van de sola te vinden is. Alle aandacht gaat uit naar de xperia S/U/P
Maar het design van de sola vind ik een stuk mooier. Bovendien is het een van de weinige android toestellen met redelijke specs en <4" scherm! Als je kijkt naar HTC dan is de concurrent de HTC One V, ook een heel mooi toestel, maar de single core processor nekt hem.

Van mij mag de Sola wel wat meer aandacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Shodan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Ben erg benieuwd naar je bevindingen straks!

Ik snap niet dat er zo weinig van de sola te vinden is. Alle aandacht gaat uit naar de xperia S/U/P
Maar het design van de sola vind ik een stuk mooier. Bovendien is het een van de weinige android toestellen met redelijke specs en <4" scherm! Als je kijkt naar HTC dan is de concurrent de HTC One V, ook een heel mooi toestel, maar de single core processor nekt hem.

Van mij mag de Sola wel wat meer aandacht krijgen.
Het is mij ook een raadsel. Ik had allang een topic verwacht, maar het kwam maar niet. Dus zelf maar één gestart. Ik zag half maart het persbericht over de floating touch en was meteen geïnteresseerd.
Je hebt voor rond de 300 euro een mooi uitziende telefoon met de nieuwste technologie. (ook NFC bv.)
Blijkbaar wil iedereen het snelste en het grootste...

Ik denk trouwens dat je het best Sick Nick kunt vragen naar de eerste bevindingen, want ik ga het niet halen voor zondag vrees ik en daarna ben ik er vrijdag pas weer. :'(
Deadsy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:55:
Vroegah (toen ik nog jong was) was DHL in Duitsland absurd slecht. Ze waren namelijk zeer duur en traag maar tegenwoordig zijn ze best snel.
Bestelde zelf vorige week zondag iets in Duitsland via DHL en het was Dinsdag binnen dus met een beetje mazzel heb je het Zaterdag.
Het lijkt erop dat DHL alleen op aanvraag zaterdags bezorgd. (zie ik na wat googlen tenminste)

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 10-05-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

DHL is in dit geval supersnel, gister besteld, hij is nu al onderweg naar het lokale distributiecentrum vanaf hun inklarings-centrum. Dus maandag komen ze hem als het goed is dan netjes afleveren :D Of als ze haast hebben misschien nog vandaag maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
Graag zo veel mogelijk reviews en foto's posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Laatst online: 21-03 06:45
Bij Redcoon staat de telefoon inmiddels op de website voor € 268,00 en direct leverbaar!

http://www.redcoon.nl/B37...lockvrij)?refId=vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
en bij Belsimpel levertijd 2-4 dagen (zwarte versie)
Zondag middag maar is een betrouwbare webshop uitkiezen en bestellen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Urithar op 11-05-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
-Marc- schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:29:
Bij Redcoon staat de telefoon inmiddels op de website voor € 268,00 en direct leverbaar!

http://www.redcoon.nl/B37...lockvrij)?refId=vergelijk
:D Heb ik in mijn haast nog wat te duur gekocht.
Hij is wel stukken goedkoper dan de adviesprijs! Is het nog een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Mja, bestel liever niet bij redcoon. Als je de reviews leest over wat een gezeik die gasten soms kunnen geven. En dat op voorraad zou ik ook niet zo letterlijk nemen eerlijk gezegd als je de bovenste review leest:

http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
dat idee had ik dus ook na het lezen van de reviews, vandaar dat ik zondag maar is ga rondkijken of hij bij andere webshops leverbaar is. een paar tientjes meer of minder maakt me niet zoveel uit, geen gezeik is me meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De mijne is volgens de DHL t&t vandaag aangekomen in Nederland.
Nu hoop ik heel hard dat DHL het morgen bezorgd, maar ik vrees dat ik een week moet gaan wachten tot ik terug ben in NL over een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 11:35
Zojuist besleld bij Redcoon voor 268 euro. Zal blijken of ze hem snel kunnen leveren. Zelf nog geen slechte ervaringen gehad met deze leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Switek schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:29:
Zojuist besleld bij Redcoon voor 268 euro. Zal blijken of ze hem snel kunnen leveren. Zelf nog geen slechte ervaringen gehad met deze leverancier.
Ik ook nog niet, dus ik zou hem daar ook hebben besteld als ik 'm niet reeds in Duitsland had besteld (ongeveer zelfde prijs, hogere verzendkosten uiteraard)
De mijne gaat vandaag niet komen zo te zien. Op de track/trace blijft staan dat ie in NL is aangekomen, meer niet. Dus jullie mogen/moeten de eerste hands-on ervaringen maar plaatsen van de week. :)

Edit Hij is binnen. :D Met TNT nog wel. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-05-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-05 20:18
Héél benieuwd naar je gebruikerservaring! Ik twijfel zelf nog heel erg tussen de Xperia P en de Sola... SD kaartje is echt heel fijn, maar hoe voelt/oogt de behuizing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hier mijn eerste indrukken:

Het toestel voelt lekker aan in de hand. Hij is ongeveer iPhone formaat en dat blijf ik ideaal vinden.
Hij is gemaakt van plastic, maar dat ziet er mooi uit en is niet glad afgewerkt maar 'mat'. Dat geeft een wat meer luxe look and feel. Wel merk je natuurlijk snel dat het plastic is als je er tegenaan tikt en als ik boven de volumeknop aan de zijkant op de body druk, geeft ie een kraakje. Op alle andere plekken voelt ie solide aan als ik druk. Al met al voelt ie degelijk aan, maar het blijft natuurlijk plastic. Mijn Wildfire voelt eerlijk gezegd steviger aan, maar is ook een stuk lomper.

Het scherm vind ik mooi en scherp, maar ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel vergelijksmateriaal heb. De floating touch kun je voor zover ik kan nagaan alleen gebruiken om in de browser links makkelijker te kunnen kiezen: als je een klein beetje boven het scherm zweeft (vlak voordat je normaliter iets aan zou tikken) zie je de link oplichten en kun je zonder het scherm aan te raken wisselen naar een andere link op het scherm. Dit is vooral handig als veel linkjes bij elkaar staan en je dikke vingers hebt. Als je een link geselecteerd hebt en vervolgens meteen op het scherm tikt heb je altijd die juiste link te pakken. Op andere plekken in Android zie ik de functionaliteit zo snel niet terug.
Het ledje onderaan het scherm gaat na het aanzetten/wekken van de telefoon aan, maar daarna al vrij snel weer uit. Het valt sowieso al niet erg op btw.

De telefoon is inderdaad geleverd met Android 2.3. Hopelijk komt de beloofde zomerupdate snel.

Hier twee eerste foto's van na het uitpakken:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/23vlwzc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/243i06c.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-05-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
@ Hyp Hyper, ik denk echt serieus dat jij de eerste consument bent met deze telefoon in Nederland! Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Switek schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:34:
@ Hyp Hyper, ik denk echt serieus dat jij de eerste consument bent met deze telefoon in Nederland! Gefeliciteerd.
Geen idee, maar bedankt. :)
Narathan schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:36:
Héél benieuwd naar je gebruikerservaring! Ik twijfel zelf nog heel erg tussen de Xperia P en de Sola... SD kaartje is echt heel fijn, maar hoe voelt/oogt de behuizing? :)
Het is ook een lastige keuze. Zelf twijfel ik er ook nog steeds over. Het is dat de Sola al verkrijgbaar was. :)
Ik denk dat ik de P aan m'n vrouw aanraad als verlenging bij haar abonnement deze maand. Als ze 'm te groot vindt kan ze mijn Sola krijgen. Die vindt ze iig mooi en van een juist formaat.

Als je de behuizing en/of helderheid van het scherm erg belangrijk vindt zul je wellicht voor de P moeten gaan vanwege z'n aluminium body en extra helder display. Als je het formaat en/of sd-card mogelijkheid en/of NFC belangrijk vindt ga je weer voor de Sola. Ook is de Sola natuurlijk wat goedkoper.
De floating touch zie ik meer als een gimmick die je geen doorslaggevend punt kan laten zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-05-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
Duitse review van de sola: http://www.android-user.d...t-Sony-Xperia-sola-MT27i/

AnTuTu-Benchmark 5420 Punkte
Vellamo-Benchmark 867 Punkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Turralyon schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:52:
Duitse review van de sola: http://www.android-user.d...t-Sony-Xperia-sola-MT27i/

AnTuTu-Benchmark 5420 Punkte
Vellamo-Benchmark 867 Punkte
Hij komt er zeker niet slecht uit en zo te zien heeft ie dus ook een aardig goede performance. Een stuk beter dan de Arc. Voor mij was/is dat niet zo heel belangrijk. Het valt me alleen op dat ie vergeleken met m'n Wildfire erg soepel loopt. :)

Edit: In het review staat dat ze een prototype met 4GB hebben en dat de uiteindelijke dus (zoals bekend) 8GB krijgt. Nu heeft de mijne ook 4GB. Ik ben benieuwd of de mensen die 'm in NL kopen wel 8GB krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-05-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Welke talen stonden er op jullie Sola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:29
Hyp Hyper, kun je nog wat meer vertellen over hoe de Sola je bevalt nu je 'm een dag hebt gebruikt? Kun je misschien een foto posten die je met de Sola hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ben ook benieuwd naar die oplichtende balk onderin. Werkt hij bv met Lightflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die van mij ook binnen :) Qua geheugen moet je ook even wat verder naar beneden scrollen, je hebt 3.98GB internal storage en 1.77GB Phone memory available (plus eventueel je microSD natuurlijk, hier een 16GB erin geprikt).

Qua maat is ie ideaal, net iets groter dan de ray maar niet erg veel extra. Dat platte en lichte bevalt wel :D Wel jammer dat deze weer op 2.3.7 draait terwijl ik m'n Ray al op 4.0.3 heb. Maar goed, dat zal binnenkort ook wel opgelost worden, zoveel scheelt het nu ook weer niet.

NFC tags FTW, 2 in de doos maar het een setje van 4 erbij besteld zodat ik een bepaalde actie op meer plekken kan doen. Stil, bt uit en wifi aan wil ik bv op kantoor maar ook in de slaapkamer, in de auto eentje voor geluid aan, wifi uit, bt , thuis eentje met bt uit, wifi aan en die extra zal ik ook wel wat voor verzinnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445036

Uhh, dattie lekker tussen je vingers voelt, dat geloof ik wel, maar maakt het beestje ook
een beetje mooie fotos? hoe vlot is het allemaal, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De Ray was al vlot en soepel dus natuurlijk draait dit nog beter :) Heb nog geen hapering in de interface gezien. Foto kwaliteit is voor een telefoon redelijk maar het blijft allemaal wat behelpen zodra je het op 100% bekijkt maar gewoon op scherm fullscreen ziet er prima uit en ik gok dat een 10x15 print ook nog wel gaat.

Voorbeeld pic (klikbaar voor full size zonder nabewerkingen): Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UfirtMReDGlvoKept8dcyxTv/medium.jpg

Waar ik wel een klein beetje van baal is hoe het interne geheugen werkt. Leuk dat je die 4GB internal storage hebt, alleen is die standaard ingesteld als /mnt/sdcard (is ook zo op de galaxy s en andere telefoons met zo'n oplossing overigens). De geheugenkaart is /ext_card/ en kan je prima je eigen muziek/films op bewaren. Wat echter niet gaat:

Sygic navigatie kaarten: moeten op het interne geheugen
Google Listen downloads: moeten op het interne geheugen
Music Unlimited offline muziek: moet op het interne geheugen

Zeker die kaarten is vervelend want heel europa is ruim 3GB, hou je amper ruimte over voor podcasts en legale muziek. Of te wel, de SD kaart zit er een beetje voor niks in aangezien je er niks van appdata op kan bewaren maar alleen je eigen content. Betaal je voor muziek, kan je het nog niet zo gebruiken als je zou willen :+ Op de ray was dit geen probleem aangezien die geen internal storage ruimte heeft maar puur alles op de sd kaart zet.

Maar goed, dat is alleen een probleem omdat ik netjes wil betalen voor m'n muziek. Gooi je je SD gewoon vol met muziek is het geen punt. En NFC is in de praktijk ook geniaal, zo'n tag precies achter m'n telefoon in de autohouder en hij pakt m zonder problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Kunnen jullie al iets vertellen over de accu prestaties? Kan je tevens een beetje goed typen met het 3,7" scherm in landscape mode? En hoe zit het met de audio, klinkt die een beetje zuiver? Sorry als ik zoveel vraag... Eigenlijk is m'n eis voor een aluminium unibody een beetje aan het wegkruimelen namelijk aangezien mijn HTC Legend vroeger ook steeds last had van death grips en de SXP dit blijkbaar ook heeft - die word dus al een stuk minder interessant op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Narathan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:51:
Kunnen jullie al iets vertellen over de accu prestaties? Kan je tevens een beetje goed typen met het 3,7" scherm in landscape mode? En hoe zit het met de audio, klinkt die een beetje zuiver? Sorry als ik zoveel vraag... Eigenlijk is m'n eis voor een aluminium unibody een beetje aan het wegkruimelen namelijk aangezien mijn HTC Legend vroeger ook steeds last had van death grips en de SXP dit blijkbaar ook heeft - die word dus al een stuk minder interessant op deze manier.
Ik ben vanavond pas terug van vakantie, maar ik zal de komende dagen (en vooral volgende) week gaan testen met de accuduur. Die schijnt niet fantastisch te zijn. Audio lijkt wel okay te zijn, maar ik ben geen expert. Natuurlijk hangt ook veel af van de gebruikte oortjes.

Mijn vrouw heeft ook de Legend en op zich niet zoveel problemen ermee. Wel valt op dat de Wifi-ontvangst veel minder en gevoeliger is dan van andere telefoons en tablets die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303059

Als het mogelijk graag een update over die WiFi ontvangst!

Hopelijk liggen ze volgende week in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 303059 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:22:
Als het mogelijk graag een update over die WiFi ontvangst!

Hopelijk liggen ze volgende week in de winkel!
Het probleem met de Wifi-ontvangst is niet met de Sola, maar met de Legend en mogelijk de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50
Hyp Hyper schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:48:
Het probleem met de Wifi-ontvangst is niet met de Sola, maar met de Legend en mogelijk de P.
Oh, ik had eigenlijk ook al geconcludeerd dat de Sola mindere wifi ontvangst had...

Hoe zijn je bevindingen over de Sola? Houdt de accu het een dag uit met 3G aan? Wifi is dus oké? GPS bruikbaar (lees bijvoorbeeld over de One S dat die supersnel locked)? NFC tags handig? Hoe bevalt het floating touch gebeuren, gimmick of echt zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
catchingfire schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Oh, ik had eigenlijk ook al geconcludeerd dat de Sola mindere wifi ontvangst had...

Hoe zijn je bevindingen over de Sola? Houdt de accu het een dag uit met 3G aan? Wifi is dus oké? GPS bruikbaar (lees bijvoorbeeld over de One S dat die supersnel locked)? NFC tags handig? Hoe bevalt het floating touch gebeuren, gimmick of echt zinvol?
Hoe lang hij het uithoudt kan ik volgende week testen. (werkweek is representatief voor mij)
GPS moet ik nog testen. De NFC tags zijn wel handig om een hoop settings makkelijk om te zetten. Nadeeltje (vind ik) is dat ze niet werken als de telefoon in standby staat. Je moet hem even wakker maken.
Floating touch werkt voor zover ik heb kunnen nagaan alleen in de browser en is mijns inziens niet meer dan een gimmick, hoewel het wellicht erg handig kan zijn als je veel browst, hetgeen ik niet doe op de telefoon.

De telefoon zelf voelt op een kraakje na goed aan. Stevig, compact, lekker plat. Het scherm vind ik erg mooi helder en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb 'm in de OP erbij gezet. :)

Weer goed commentaar over de CPU. Verder valt me op dat ze 'm erg goed vinden voor geluid en films, maar minder voor foto's en filmen vanwege de camera. Verder de bekende zwakke batterij die volgens hen wel weer deels wordt gecompenseerd door de zuinige processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nog een franstalige review: http://android-france.fr/2012/05/17/sony-xperia-sola-test/

Wederom minpunten voor de camera. Ze vinden de accuduur "average".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 22:47
Ik heb de telefoon sinds woensdag in mijn bezit. Besteld via Redcoon. Dit betreft dus de "Europese" versie -> Duits boekje, verder prima. Hiervoor had ik een HTC Hero. Inmiddels antiek voor een smartphone. Ook heb ik een Asus Transformer TF101. De Sola is lekker snel en goed vergelijkbaar met de TF101 (GTA III draait prima). Verder is het scherm prachtig, hoog in dpi, diep contrast en flink veel kleur (voor LCD dan).
Het geluid is uitstekend met een paar in-ear dopjes. De meegeleverde oortje moeten zich schamen dat er Sony op staat. Wel heb ik het idee dat de default player het geluid wat gekleurd weergeeft (iets nasaal) met equalizer uit (kan ook mijn verbeelding zijn). Met een andere player is het prima. De details komen goed door (ook dus de "kwaliteit" en het gebrek daarvan van mijn MP3's). Al met al heeft het zeker zin om hier hogere bitrate MP3's op te zetten. Het verschil hoor je.
Sony heeft ook leuke details in de software verstopt. Zoals de integratie met NFC waarmee je van profielen kunt wisselen. Het leuke hiervan is dat je ook van profiel kunt wisselen als je een adapter, headset of hoofdtelefoon gebruikt en dus geen NFC gebruikt. Als ik ga slapen dan laad ik mijn toestel op. Dus zodra ik mijn adapter aansluit, dan wordt de wekker gelanceerd en staat de telefoon op stil/trilstand.
Edit: Ik kan maar 1 applicatie lanceren per event. Met NFC kunnen wel meer instellingen veranderd worden.

Nu hoef ik dus geen NFC tag te gebruiken om aan mijn telefoon te vertellen dat ik ga slapen.
Ook leuk is de spaarstand (bv: als de accu 25% heeft bereikt, schakel dan wifi, gps, bluetooth en achtergrond sync uit)
Verder ben ik wel tevreden over de camera. Hij heeft een goede macro stand en een eigen camera knop (half ingedrukt is focussen en helemaal ingedrukt is foto nemen). De camera heeft wel redelijk wat licht nodig om geen ruis in de foto te hebben.
Touchscreen is goed, floating touch is leuk (leuke optie zou een echte mouse-over functie zijn. Zoals een alt-tekst zien over een foto).
Batterij houd het in mijn geval 1 1/2 dag uit (dat is: alles aan, display gedimd/auto en toch best wel veel browsen).

TL;DR Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben er blij mee. Zeker aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441788

je moet kijken op http://www.redcoon.nl/B37...Smartphones-(Simlockvrij)
hier kost hij 265 i.p.v. 319 euro en belangrijk altijd volgende dag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
jammer dat dat alleen de rode variant is :(. Wil zelf een zwarte of witte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Righthere schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:06:
Batterij houd het in mijn geval 1 1/2 dag uit (dat is: alles aan, display gedimd/auto en toch best wel veel browsen).
Ik vind dit nog het grootste struikelblok. Op GSMArena lees ik reports van mensen die furieus zijn en maar 7 uur uit hun accu halen met moderate usage tot positieve excessen zoals jij van anderhalve dag. De reports van de Samsung Galaxy S Advance (ook met ST-E 8500) zijn wat consequenter (en beter).

Wat bedoel je met "alles aan"? 3G, BT, GPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:30
Wat vind ik dit een prachtig apparaat! Qua design en qua specs. Mijn huidige abo met een HTC Legend is al verlopen, maar heb nog geen keuze kunnen maken qua opvolger van abonnement en toestel. In ieder geval denk ik wel zeker te weten dat de Xperia Sola in een zwarte uitvoering mijn Legend gaat opvolgen.

In mijn zoektocht tot dusver heb ik gemerkt dat niet alle merken de Apps gesorteerd op naam tonen, zoals wel HTC dat doet. Samsung bijvoorbeeld laat alle Apps ogenschijnlijk door elkaar staan.

Worden de Apps door de Sola gesorteerd op naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sony doet dit wel bij de Ray, ik ga ervan uit dat dit ook bij de Sola zal zijn.

Je kan zelfs kiezen (Ray) uit meerdere opties waaronder: alfabetisch, eigen volgorde, volgorde van meest gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door drBunhead op 21-05-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
RicoK schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:01:
Worden de Apps door de Sola gesorteerd op naam?
Ze staan alfabetisch gesorteerd in de app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
catchingfire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Ik vind dit nog het grootste struikelblok. Op GSMArena lees ik reports van mensen die furieus zijn en maar 7 uur uit hun accu halen met moderate usage tot positieve excessen zoals jij van anderhalve dag. De reports van de Samsung Galaxy S Advance (ook met ST-E 8500) zijn wat consequenter (en beter).

Wat bedoel je met "alles aan"? 3G, BT, GPS ?
Ehh.. ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hmm... kan Hyp Hyper ook al wat delen over z'n accu wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hyp Hyper schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:27:
[...]

Ze staan alfabetisch gesorteerd in de app drawer.
Kan je gewoon kiezen zoals hierboven aangegeven, standaard op alfabet idd maar je kan er van maken wat je wilt. Ik doe er iets langer dan een dag mee, dat zal met ICS wel beter worden. M'n ray ging toen van een dag naar 2 dagen dus ik gok dat het met de Sola ook wel 2 dagen zal worden. Bevalt tot nu toe iig prima, ook als navigatie heeft ie het prima gedaan afgelopen weekend dwars door het Harz in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoe is de Sola in vergelijking met de Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
catchingfire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Hmm... kan Hyp Hyper ook al wat delen over z'n accu wellicht?
Vanmorgen van de lader gehaald. Wel rustig dagje.
3 gesprekken van een paar minuten.
UMTS aan, maar niet veel data gebruikt. (wat updates en beetje met imdb appje geklooid)
GPS, BT, WIFI uit.

Nu nog 89% over. Ik houd jullie op de hoogte. ;)

Edit: Nu weer thuis nog 85%. Het valt me wel op dat Latitude niet update als de telefoon in standby staat. Dat zal vast energie besparen. Iemand een idee hoe je dat aanzet? (is wel handig voor m'n vrouw; die kan dan 's avonds zien of ik bijna thuis ben)

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-05-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
Urithar schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:46:
jammer dat dat alleen de rode variant is :(. Wil zelf een zwarte of witte :P
Ik heb de zwarte variant van redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Op deze site is hij deze week waarschijnlijk leverbaar.
http://www.smartphoneshop...ny-xperia-sola-zwart.html

Maar hier staat hij voor 329 terwijl je op redcoon hem kan kopen voor 265?
Toch een redelijk voor verschil als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Righthere schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:40:
[...]
Ik heb de zwarte variant van redcoon.
Maar de zwarte staat momenteel niet meer op de site :(
Toch maar even in de gaten houden tot die weer terug is, 265 tov 329 vind ik toch een aardig verschil...

[ Voor 8% gewijzigd door Urithar op 22-05-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Is het al iemand gelukt om een goed passend hoesje voor de telefoon te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Switek schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:13:
Is het al iemand gelukt om een goed passend hoesje voor de telefoon te vinden?
Op eBay gekeken? Heb zelf een hoesje voor aan de riem:
http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303059

Zonet even langsgegaan bij de lokale gsm winkel, Die wisten nog niks van een naderende "release" :(

Ben nu toch serieus aan het overwegen om een witte te bestellen via Amazon.de daar Redcoon hem niet meer in voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Na twee werkdagen staat het batterijniveau op 45%. Hiermee kom ik op ongeveer hetzelfde verbruik uit als mijn HTC Wildfire. Ik ben wel een 'lichte' gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hyp Hyper schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:22:
Na twee werkdagen staat het batterijniveau op 45%. Hiermee kom ik op ongeveer hetzelfde verbruik uit als mijn HTC Wildfire. Ik ben wel een 'lichte' gebruiker.
Kun je aangeven wat je er ongeveer mee doet dan en wat je zoal aan hebt staan door een etmaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
catchingfire schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:04:
[...]

Kun je aangeven wat je er ongeveer mee doet dan en wat je zoal aan hebt staan door een etmaal?
Paar gesprekjes per dag, data aan, gps, bt en wifi uit, live wallpaper en beautiful widgets draaien, Whatsapp draait en wordt gebruikt een paar keer per dag. Vandaag uurtje zitten klooien om Latitude beter werkend te krijgen (zonder succes btw) en dat was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mooie review: http://www.phonearena.com...sola-Review_id3042/page/1

Ongeveer dezelfde conclusies als andere reviews, maar meer aanschouwelijk.
Krijgt een 8/10

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 24-05-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nie-0
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 21:38
Net even de PhoneHouse in Rotterdam binnengelopen. Daar hebben ze de Xperia Sola en de Xperia U vandaag binnengekregen. De Sola heb ik gelijk aangeschaft voor €289,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
oh goed om te weten! :) zal morgen ook is langsgaan, hopelijk hebben ze ergens een witte versie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mooi dat de prijs ook in NL onder de 300 euro uitkomt. Als ik de eerste prijzen voor de P zo zie, ben ik in elk geval betreffende de prijs blij dat ik toch voor de Sola ben gegaan. More bucks for money imo. :)

De telefoon bevalt nog steeds. Met mijn gebruik gaat hij met gemak 2 dagen mee, net als de Wildfire die ik hiervoor gebruikte. Hij ligt erg lekker in de hand, reageert supersnel, scherm is scherp en ik vind 'm er strak uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hoe is het scherm van de Sola in zonlicht? Ik wil 'm voor navigatie gebruiken in de auto (Waze). De Xperia P schijnt subliem te zijn in direct zonlicht, maar is het verschil met de Sola gigantisch of is het wat geneuzel in de marge?

... en het werkgeheugen... is de 512MB in enige mate limiterend in de praktijk? Mijn doel is licht gebruik: phone+sms, mail, browser, whatsapp, nieuws-apps, weer-apps, youtube, facebook, navi, geen dikke games.

Zit op de wip tussen Sola, Xperia P en de wat saaiere (maar wel met betere accu) Samsung Galaxy S Advance. http://tweakers.net/price.../215/302761;302772;306391

[ Voor 47% gewijzigd door catchingfire op 25-05-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
Het display is gewoon vergelijkbaar met een normaal LCD display in direct zonlicht. Van de xperia P zou het inderdaad beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Van de 512MB geheugen heb je in de praktijk geen last van. De sola draait in de praktijk erg soepeltjes.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste