Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Wel iets om rekening mee te houden is (zo blijkt achter) het gebruik met gepolariseerde zonnebrillen. Als ik m'n Ray-ban tech bril op heb zie ik zeer weinig op het scherm als hij recht op staat (portrait), draai je hem op z'n kant (landscape) is het perfect zichtbaar zelfs in de volle zon. Afgelopen 2 weken flink rond gereden met het dak open en de telefoon dus vol in de zon, niks aan het handje met navigatie.

Ik durf niet te zeggen of alle zonnebrillen dezelfde polarisatie-richting hebben maar als je niet de optie hebt om eventueel de telefoon te kantelen zal dat lastig kunnen zijn.

Verder is het een top telefoon, lekker plat/licht en doet alles tegelijk zonder problemen. Zou dan ook niet weten waarom je 1+ GB aan ram nodig denkt te hebben. Als hij navigatie, muziek, mail/chat en foto's maken tegelijk kan, ben ik tevreden genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37254

Sick Nick schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:04:
Wel iets om rekening mee te houden is (zo blijkt achter) het gebruik met gepolariseerde zonnebrillen. Als ik m'n Ray-ban tech bril op heb zie ik zeer weinig op het scherm als hij recht op staat (portrait), draai je hem op z'n kant (landscape) is het perfect zichtbaar zelfs in de volle zon. Afgelopen 2 weken flink rond gereden met het dak open en de telefoon dus vol in de zon, niks aan het handje met navigatie.

Ik durf niet te zeggen of alle zonnebrillen dezelfde polarisatie-richting hebben maar als je niet de optie hebt om eventueel de telefoon te kantelen zal dat lastig kunnen zijn.

Verder is het een top telefoon, lekker plat/licht en doet alles tegelijk zonder problemen. Zou dan ook niet weten waarom je 1+ GB aan ram nodig denkt te hebben. Als hij navigatie, muziek, mail/chat en foto's maken tegelijk kan, ben ik tevreden genoeg :)
Dit heb ik met mijn zonnebril overigens met alle LCD displays (ook op benzine pompen bijvoorbeeld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Damn... elke keer als ik op de "buy now" knop wil drukken vind ik weer iets wat me ervan weerhoudt:

"One curious point is that when Sony talks about RAM usage this is what they say: “Our 2011 Xperia phones have 512MB RAM, while ICS was developed targeting a phone with 1GB RAM“. This does make us wonder why the 2012 Xperia U and Xperia sola phones both have 512MB RAM, it’s almost saying to users that these phones may run laggy and writing them off before they’ve even launched"
(http://www.xperiablog.net...cons-of-upgrading-to-ics/)

Aardige review op gsmarena: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sola-review-766.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb ICS draaien op m'n Xperia Ray (2011 model, single core en 512 ram), draait als een zonnetje. Kan dan ook niet wachten tot ICS voor de Sola er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
catchingfire schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:30:
Damn... elke keer als ik op de "buy now" knop wil drukken vind ik weer iets wat me ervan weerhoudt:

"One curious point is that when Sony talks about RAM usage this is what they say: “Our 2011 Xperia phones have 512MB RAM, while ICS was developed targeting a phone with 1GB RAM“. This does make us wonder why the 2012 Xperia U and Xperia sola phones both have 512MB RAM, it’s almost saying to users that these phones may run laggy and writing them off before they’ve even launched"
(http://www.xperiablog.net...cons-of-upgrading-to-ics/)

Aardige review op gsmarena: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sola-review-766.php
Er zijn toch meerdere oudere telefoons die ICS (al dan niet custom) probleemloos draaien met deze geheugenhoeveelheid?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleinolijf
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:52
Sterker nog: ik had op mijn vorige foon (HTC Legend) een beta-rom draaien van Cyanogenmod 9 (ICS dus). Die foon heeft 384MB geheugen !
Liep niet veel trager dan een stable build van Gingerbread (CM7), en die liep STUKKEN soepeler dan de stock Sense rom van HTC.

Ik maak mij geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
De One V heeft ook 512MB icm ICS out-of-the-box dus dan zal 't wel los lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
catchingfire schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:51:
De One V heeft ook 512MB icm ICS out-of-the-box dus dan zal 't wel los lopen...
En de Sola heeft een krachtigere processor dan de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
vandaag bij de Phonehouse ook eindelijk mijn Sola opgehaald (zwart versie, wit doen ze blijkbaar niet aan) Wel een beetje geluk gehad want in Adam wisten ze niet van het bestaan af en in Haarlem hadden ze er 2.
Eerste indruk is erg positief, wat een verademing tov mijn Samsung Galaxy Spica! :D
Lekker mee spelen de komende dagen en dan is een reviewtje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Begrijp totaal niet waarom deze geen frontcamera heeft en de Xperia U wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyk91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-04 14:58
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag de Xperia Sola, zeer tevreden over het toestel, alleen soms herstart de telefoon uit het niets. Heeft iemand anders dit probleem ervaren?
Heb al gekeken of het misschien aan een App lag, maar dit is niet het geval, zelfs met een reset van de instellingen blijft het toestel zich random herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Ik koop de mijne vanavond online. Ben nog aan het twijfelen tussen redcoon en smartphoneshop, scheelt toch een dikke 40 euro..., maar tegen dat die van redcoon dan in België is, weet ik niet als het de moeite is.

Het enigste wat voor mij een nadeel lijkt is de camera, accu komt wel in orde want ik gebruik die niet om films op te bekijken en dergelijke. Nu heb ik ook een HTC Hero

edit: is er nog meer nieuws over google music en het geheugenkaartje? Dit lijkt me wel een belangrijke feature... Natuurlijk kan ik het ook aan de mannen van xda overlaten om alles in orde te bregen :-)

[ Voor 21% gewijzigd door jellevictoor op 31-05-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb een hoesje van eBay gekocht, maar dat geeft wat zwart af op mijn (rode) telefoon. Het wat matte materiaal van de telefoon lijkt er voor te zorgen dat het er niet/moeilijk afgaat. Een aandachtspuntje dus!
kyddil schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:51:
Begrijp totaal niet waarom deze geen frontcamera heeft en de Xperia U wel?
Kostenplaatje denk ik. Net zoals de P geen sd-card aankan en de Sola weer wel. Ze willen de telefoons in de budget cq midrange prijsklasse houden en schuiven wat met de specs.
Wesleyk91 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 06:49:
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag de Xperia Sola, zeer tevreden over het toestel, alleen soms herstart de telefoon uit het niets. Heeft iemand anders dit probleem ervaren?
Heb al gekeken of het misschien aan een App lag, maar dit is niet het geval, zelfs met een reset van de instellingen blijft het toestel zich random herstarten...
Nee, Alleen dat de batterij soms wat sneller leeg is dan verwacht. De ene keer haal ik met gemak twee dagen, maar soms is ie de tweede ochtend ineens leeg.
edit: is er nog meer nieuws over google music en het geheugenkaartje? Dit lijkt me wel een belangrijke feature... Natuurlijk kan ik het ook aan de mannen van xda overlaten om alles in orde te bregen :-)
Ik denk dat we inderdaad op een custom ROM moeten wachten. Hopelijk wordt de populair genoeg hiervoor.

[ Voor 67% gewijzigd door Hyp Hyper op 31-05-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 14:19
Righthere schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:40:
[...]

Ik heb de zwarte variant van redcoon.
Hoe zat het met de verzending ?

Ik heb woensdag avond de rode Xperia Sola bij Redcoon besteld en de status was toen (en nu nog) ''Direct leverbaar'', ergens bij voorwaarden las ik dat je pakket binnen 24-48 verzonden wordt dus verwacht ik dat morgen een postbode aan mijn deur staat met de telefoon.

Vanochtend vroeg (05:00) is de order status veranderd naar ''ligt bij verzendafdeling'' maar ik lees nu verhalen dat je pakket wel 3+ dagen in de verzendafdeling kan liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SpireQ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Hoe zat het met de verzending ?

Ik heb woensdag avond de rode Xperia Sola bij Redcoon besteld en de status was toen (en nu nog) ''Direct leverbaar'', ergens bij voorwaarden las ik dat je pakket binnen 24-48 verzonden wordt dus verwacht ik dat morgen een postbode aan mijn deur staat met de telefoon.

Vanochtend vroeg (05:00) is de order status veranderd naar ''ligt bij verzendafdeling'' maar ik lees nu verhalen dat je pakket wel 3+ dagen in de verzendafdeling kan liggen.....
Ik heb de zwarte versie bij Redcoon besteld, stond ook "direct leverbaar" bij.
Afgelopen woensdag 19:20 uur besteld en betaald.
Vandaag 15:21 uur bericht van verzending ontvangen.
Morgen hopelijk in huis, anders maandag denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 13:14
Ik heb hem vandaag ook besteld, ben benieuwd!
Wat zijn jullie ervaringen met dat floating touch? Is het een gimmick of werkt het echt goed? De reviews die ik heb gelezen zijn er allemaal wel over te spreken, maar reviewers willen nogal eens weinig rekening houden met de realiteit van dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Leuke gimmick maar je hebt er feitelijk geen bal aan. Leuk dat je achtergrondje beweegt als je je vinger bijna op je scherm hebt, maar nuttig? Mwa, niet echt. De browser feature werkt op zich wel maar niks wat op elke andere telefoon met zoomen niet op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Ik heb inmiddels de Xperia Sola. Wat me opvalt is dat het ledje achter knop aan de rechterkant veel feller is dan de ledjes achter de terug en de home toets. Is dat bij andere toestellen ook zo? Of is het een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
Heb 'm vandaag ontvangen en hij gaat ook gelijk weer terug.
De speaker is volgens mij kapot, iedere keer als ie geluid moet afspelen (bij whatsapp bericht, als ik gebeld word, temple run, muziek etc) geeft ie een hoog, schel geluid met allerlei kraken. Het doet gewoon pijn aan je oren.

Redcoon chatservice is niet bereikbaar meer dus maandag ochtend maar melden dat ik 'm terug stuur en een nieuw exemplaar wil ontvangen of en 'm terugstuur en geld terug krijg.

EDIT: http://soundcloud.com/necessity1/sola
Dit is het geluid wat ik regelmatig hoor bij whatsapp ontvangen, gebeld worden, muziek luisteren

[ Voor 13% gewijzigd door Catwoman op 02-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 86020 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:20:
Ik heb inmiddels de Xperia Sola. Wat me opvalt is dat het ledje achter knop aan de rechterkant veel feller is dan de ledjes achter de terug en de home toets. Is dat bij andere toestellen ook zo? Of is het een defect?
Ik heb even gecheckt en bij mij zijn ze allemaal even helder.
SpireQ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:30:
Heb 'm vandaag ontvangen en hij gaat ook gelijk weer terug.
EDIT: http://soundcloud.com/necessity1/sola
Dit is het geluid wat ik regelmatig hoor bij whatsapp ontvangen, gebeld worden, muziek luisteren
Nee, da's uiteraard niet normaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-06-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat klinkt idd niet zoals het hoort nee, heb ik hier nog nooit gehoord. Heb nu overigens ook de P erbij, die heeft namelijk met de zonnebril op geen last van het polarisatie probleem. Deze is zichtbaar rechtop EN op zn kant. Begint een mooi collectie Xperia's te worden zo :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UCwQliCB5h6clj3tIUmwiwZi/full.jpg

Hoewel de Ray en Sola weer weg gaan, ik gebruik de telefoon ook veel als navigatie en steeds op z'n kant draaien met de zonnebril gaat vervelen. Verder doet ie namelijk niks onder voor de P, platter/lichter en net zo snel plus meer opslagruimte met een grote microSD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Mwa, ik denk dat mensen de Sola kiezen omdat het toestel klein is, de P heeft een 4" scherm en is mede daardoor een halve cm groter en ik dacht ook iets breder.
In het formaatklasse van de P zijn veel meer concurrenten die wellicht een stuk beter zijn. In de 3,7 " markt zijn ze helaas op 1 hand te tellen. Ik twijfel nog een klein beetje om dit toestel aan te schaffen of om te wachten om de sony sx. Het is alleen de vraag of ie naar Europa komt en wanneer dit zal zijn.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyp Hyper schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb even gecheckt en bij mij zijn ze allemaal even helder.

[...]
Hij gaat morgen terug naar Smartphoneshop i.v.m. die LED. Ik vind de accuduur wel aan de magere kant. Het valt me behoorlijk tegen zelfs. De laaddtijd is dan weer wel heel snel (1 uur in de auto).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 86020 op 04-06-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als ik het zo zie heb je je toestel sinds zaterdag, waarschijnlijk heb je heb binnenstebuiten gekeerd en heb je toestel diverse keren opgeladen, volledig of half, maar wellicht 1-2 keer volledig.
Ik neem aan dat je weet dat je toestel 2-3 keer volledig leeg en vol moet zijn geweest om de volle accutijd te kunnen benutten.
Uiteraard verspil je veel accutijd tijdens het testen. Ik vraag me eerlijk gezegd wel af wat je bedoelt met de accuduur.
Wat zijn hiervan de resultaten bij normaal gebruik en bij heavy gebruik.
De accu is inderdaad zeer mager voor een telefoon anno 2012, maar is dit echt heel weinig en moet je hem 2x per dag opladen of verbruikt hij gemiddeld en moet je hem elke avond met 15% op de lader gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de telefoon sinds vrijdag 1 juni. Hij gaat standaard iedere avond aan de lader.

Wat doe ik met deze telefoon:
  • Een paar telefoongesprekken per dag (doordeweek wat meer dan in het weekend)
  • Whatsapp (niet intensief)
  • Exchange e-mail (alleen lezen)
  • Gmail
  • Af en toe eens op Facebook kijken
  • Af en toe wat apps gebruiken (Nu.nl, Androidworld, Twitter om onze Andre te volgen
WiFi staat de gehele dag aan.

Vandaag ging het toestel om 06.30 van de lader en om 18.00 had ik nog 25% batterij over. Ik heb alleen wat gebeld en verder eigenlijk niks bijzonders. Dat vind ik erg mager. Mijn twee jaar oude HTC Desire had op dat tijdstip nog meer dan 50% beschikbaar. Mijn eerste indruk van de batterij van de Sony is daarom niet geweldig.

Misschien dat het beter wordt. Laten we het hopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86020 op 04-06-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik haal met een vergelijkbaar licht verbruik twee dagen. Heb alleen niet constant WIFI aanstaan, maar wel data. Het is vergelijkbaar met m'n HTC Wildfire, dus voor mij is het goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Heb mijne pas 1 keer echt normaal gebruikt van vol naar leeg: haalde 1 dag 12 uur.(nacht-dag-nacht-ochtend). Wifi uit, wat whatsapp/gmail/internet/belletje. Wel een tijdje wifi hotspot gebruikt wat 20% batterij kostte.
Daarnaast gebruik ik de energy saver functie 's nachts en onder 30% batterij, omdat ik de helderheid vaak wat aan de hoge kant vind.
Wil nog iets vinden op het helderheid verhaal en eigenlijk ook iets handigs om de dataverbinding 's nachts uit te zetten, via de ingebouwde functie kan je alleen maar achtergronddata uitzetten en niet de verbinding zelf zover ik gevonden had.

Batterij is niet geniaal, maar met mijn Galaxy Spica haalde ik de laatste tijd nauwelijks het eind van de dag...
Nu weer even opladen en dan kijken of er nog ergens verbetering te halen is :). En voor 265/290 euro kan je niet alles hebben, ben al lang blij dat ik weer een 5MP camera heb en niet een of andere brakke 3MP.

[ Voor 35% gewijzigd door Urithar op 05-06-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Anoniem: 86020 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:24:
Ik heb de telefoon sinds vrijdag 1 juni. Hij gaat standaard iedere avond aan de lader.

Wat doe ik met deze telefoon:
  • Een paar telefoongesprekken per dag (doordeweek wat meer dan in het weekend)
  • Whatsapp (niet intensief)
  • Exchange e-mail (alleen lezen)
  • Gmail
  • Af en toe eens op Facebook kijken
  • Af en toe wat apps gebruiken (Nu.nl, Androidworld, Twitter om onze Andre te volgen
WiFi staat de gehele dag aan.

Vandaag ging het toestel om 06.30 van de lader en om 18.00 had ik nog 25% batterij over. Ik heb alleen wat gebeld en verder eigenlijk niks bijzonders. Dat vind ik erg mager. Mijn twee jaar oude HTC Desire had op dat tijdstip nog meer dan 50% beschikbaar. Mijn eerste indruk van de batterij van de Sony is daarom niet geweldig.

Misschien dat het beter wordt. Laten we het hopen.
Duidelijk verhaal!

Als ik de reactie van Hyp Hyper lees, dan doet hij globaal hetzelfde. Het lijkt er dus op dat Wifi echt een Pain in the ass is dat via een softwareupdate (lees ICS upgrade) het probleem wellicht op zal lossen.
Ik vind de accutijd op deze manier in ieder geval zelf te weinig voor een mobiele telefoon. Dit mag ik niet eens van een Aldi telefoon verwachten, laat staan van een Sony voor +/- 299,-

@ urithar, heb je je FNC NFC labels al een keer uitgelezen/geprogrammeerd/verander van functie? Daarvoor zou dit perfect zijn lijkt me.
(Heb zelf geen Sola, maar ik ben wel van plan om hem aan te schaffen of om stiekem een paar maanden te wachten op een betere variant met max een 3,7" scherm)

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 05-06-2012 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

13art

Moderator Mobile
Hyp Hyper schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:07:
Ik haal met een vergelijkbaar licht verbruik twee dagen. Heb alleen niet constant WIFI aanstaan, maar wel data. Het is vergelijkbaar met m'n HTC Wildfire, dus voor mij is het goed zo.
Zodra je wifi tot je beschikking hebt zal ik daar op over gaan aangezien dit minder energie verbruikt dan mobiele data.

Denk dat dit de nieuwe telefoon voor mijn vriendin gaat worden. Mooi compromis tussen de Xperia U en de Arc S. Iets groter scherm dan de U, maar kleiner dan de Arc S. Uitbreidbaar geheugen, en dan wel weer de dual core processor tegenover de single core van de Arc S. En wat betreft de prijs ook goed te doen voor een mid-range telefoon. Meer heeft mijn vriendin ook niet nodig :)

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 05-06-2012 19:48 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Heeft iemand al een goede review gevonden van deze telefoon? Kan er niet nog niet veel over vinden. :(
Ben niet zo into the phones, weet niet wat de goede sites zijn of een goed forum :)
Heb iig wel http://unleashthephones.c.../sony-xperia-sola-review/ gevonden.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 05-06-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:13:
Heeft iemand al een goede review gevonden van deze telefoon? Kan er niet nog niet veel over vinden. :(
Ben niet zo into the phones, weet niet wat de goede sites zijn of een goed forum :)
Heb iig wel http://unleashthephones.c.../sony-xperia-sola-review/ gevonden.
Op zowel GSM Arena als Phone Arena staan twee uitstekende reviews. En je kunt uiteraard ook mijn product review even lezen ;-)

Mijn toestel is inmiddels retour. LED defect en ik vind de accu zwaar onder de maat voor deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:23:
[...]

Op zowel GSM Arena als Phone Arena staan twee uitstekende reviews. En je kunt uiteraard ook mijn product review even lezen ;-)

Mijn toestel is inmiddels retour. LED defect en ik vind de accu zwaar onder de maat voor deze telefoon.
Jammer dat die je tegen valt (acu), lees het vaker. Ik zit tussen deze en de Xperia U te twijfelen, maar de 4gig vind ik een groot nadeel van dat toestel, daarom nijg ik meer naar de Sola. Langere accuduur, had m echt top gemaakt. Ik heb nog wel hoop, (ook al gelezen..) dat de binnenkort te verwachten software update de accuduur gaat verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan overigens ook aan mijn exemplaar hebben gelegen. In de reviews die ik heb gelezen, klaagt eigenlijk niemand over de accu. De stand by tijden en gesprekstijden die Sony belooft lijken ook gemiddeld voor deze klasse. Maar die tijden haalde ik bij lange na niet. Ik moest echt mijn best doen om het eind van de werkdag te halen. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
@Kiswum Dat was mijn gedachte ook om te doen, helaas is de opties voor NFC met de XPERIA app beperkt:
Je kan een 10tal dingen, maar data uit is daar geen onderdeel van.
Zal morgen is verder zoeken, misschien is er nog een andere NFC app oid.
mijn batterijduur ziet er na 2x volledig leeglopen/opladen nu iets meer belovender uit :).

[ Voor 16% gewijzigd door Urithar op 05-06-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Even in de play store de tag applicatie updaten, dan kan je ook je data verkeer uitzetten :) Tussen 2G en 3G schakelen kan nog niet om data te besparen maar je kan wel je data gewoon totaal uitzetten. Zet je dan tegelijk ook wlan en bluetooth uit dan zal de batterij 'snachts amper terug lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Urithar schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:20:
@Kiswum Dat was mijn gedachte ook om te doen, helaas is de opties voor NFC met de XPERIA app beperkt:
Je kan een 10tal dingen, maar data uit is daar geen onderdeel van.
Zal morgen is verder zoeken, misschien is er nog een andere NFC app oid.
mijn batterijduur ziet er na 2x volledig leeglopen/opladen nu iets meer belovender uit :).
Na een update van de Live manager kan data wel uit- en aangezet worden. :)
Staat in de market/play dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Thanks! moet wel even wennen aan die software van SONY,
Update center gaf geen updates aan (waarom heeft het dan een kopje applicaties, *zucht*).
Via Play store zelf de Xperia SmartTags app gezocht gezien deze nog niet in mijn gedownloade apps lijstje stond, update gedownload. Idd nu Alarm set, bluetooth connect, Data traffic en betere volume opties erbij :).

Btw is iemand er al achter waar die "Tags" app dan voor is? Ik gok voor niet-xperia smarttags NFC tags? Kan deze app niet terugvinden in de Play store, maar de help functie linkt naar een website van google zelf. Had de Xperia Smarttags ingesteld via de Xperia SmartTags app, dus de Tags app leest deze nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461542

Heeft iemand deze telefoon ergens al in een winkel gezien? Ik wil altijd graag eerst iets in real life hebben gezien voordat ik het via internet koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Enige winkel waar ik hem fysiek heb kunnen vinden is de Phonehouse, misschien vragen of ze hem hebben liggen en of je hem mag zien? zit geen sticker over het doosje oid dus dat lijkt me het proberen waard.
Was wel zo dat in A'dam ze hem niet hadden en in Haarlem 2, dus even bellen kan handig zijn (maar uit mijn ervaring zijn ze zo slecht bereikbaar telefonisch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, ik heb bij diverse filialen gekeken, maar net niet die filialen die jij aangeeft. Misschien heeft nog niet ieder filiaal ze uitgestald. Ik ga nog maar eens het dichtstbijzijnde filiaal proberen, via de telefoon is inderdaad meestal lastig.
Maar ken je dat, dat je een telefoon eerst in je handen wil hebben gehad? Ik heb ook de Xperia P bekeken (die ook nog lang niet overal te vinden is), maar die vind ik echt te groot. Ik hoop dat de Sola een prettig formaat is. Als de Xperia P toch geen dock krijgt, heeft de P niet zo veel voordelen voor mij tegenover de Sola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, nu lees ik net de laatste berichten en zie dat ik alweer achter loop, dat er toch een dock voor de P komt. Ik wordt een beetje gek van alle tegenstrijdige berichten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Wesleyk91 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 06:49:
Dat heb ik dus ook... en het lijkt steeds erger te worden. Telefoon reageert steeds vaker niet, start uit het niets opnieuw, apps crashen steeds vaker direct bij starten. Dacht eerst dat het kinderziektes waren, maar vraag me nu af of het geen hardware/geheugenprobleem oid is. Nog een laatste factory reset en anders mag ie terug...

Ervanuitgaande dat dit niet bij de helft van de toestellen het geval is, is het verder wel een mooi ding. Ik kom van de Nexus One en wilde geen tv maar gewoon een 3.7'' scherm. Design is erg mooi (heb de rode), prachtig scherp scherm,voelt wel een beetje plastic maar dat is vooral omdat 'ie relatief zo klein en licht is. Floating touch is een beetje een gimmick maar werkt op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Niet online
williewimp schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:26:
Ik heb hem vandaag ook besteld, ben benieuwd!
Wat zijn jullie ervaringen met dat floating touch? Is het een gimmick of werkt het echt goed? De reviews die ik heb gelezen zijn er allemaal wel over te spreken, maar reviewers willen nogal eens weinig rekening houden met de realiteit van dagelijks gebruik.
Ik heb floating touch tijdens het browsen als een waardige toevoeging gezien. Zeker voor websites met submenu's in hun navigatiebalk die normaal gesproken uitklappen door er met je muis boven te zweven.

Echter werkt dit in de standaard browser van android en ben ik inmiddels over op Dolphin HD waar floating touch (nog) niet in werkt. Sindsdien kom ik het nergens meer tegen tijdens het gebruik van m'n foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:13:
...

Wat zijn hiervan de resultaten bij normaal gebruik en bij heavy gebruik.
De accu is inderdaad zeer mager voor een telefoon anno 2012, maar is dit echt heel weinig en moet je hem 2x per dag opladen of verbruikt hij gemiddeld en moet je hem elke avond met 15% op de lader gooien?
Als ik continu aan het spelen ben met m'n foon, haalt ie het eind van de dag niet. Maar een normaal scenario voor mij, is dat ik hem veelal op stand-by in m'n broekzak heb en zo af en toe tevoorschijn haal om wat nieuws te lezen, een spelletje te spelen en later op de dag wat intensiever gebruik. Dan haalt hij het einde van de dag ruim en kan ik hem zelfs doortrekken tot de volgende ochtend.

Ik moet erbij zeggen dat ik de brightness standaard op z'n laagst heb en dat is voor mij voldoende (volgens mij ook een kwestie van gewenning). Dat scheelt al een heel stuk want het scherm is vaak goed voor meer dan de helft aan stroomverbruik.
Wifi heb ik continu aan en ik kan vertellen dat het onder of rond de 10% belasting vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb hem gisteren bij coolblue in Eindhoven gezien (€299) ik zit te twijfelen of ik de zwarte if straks de rode ga nemen als ie uit is. Wit wordt denk ik te snel vies door je handen ben ik bang.
Ik lees dat men hier bezig is geweest met de tags, goed bezig!
In reviews zie ik dat de shutter te stroef is bij het maken van foto's, ik heb dit ook even getest, maar ik vind het wel fijn zo stroef. Je merkt prima waneer je de focus inschakelt. Als je de knop met souplesse indrukt, kun je prima foto's maken. Die reviewers moeten niet zeiken, maar gewoon wennen aan deze knop :D
Ik miste nog wel de burst optie, maar ik neem aan dat deze via de playstore op te halen is. (bij mijn vriendin is de optie ook niet beschikbaar op de Xperia S.)

P.s. Ik merkte dat Sony vrij stroeve schermen gebruikt itt de schermen van diverse Samsung toestellen. Is dit een min- of pluspunt of maakt het niets uit en is het gewoon een kwestie van wennen?

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 07-06-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
De mijne gisteren besteld, vanavond wat mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Kiswum schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:06:
Ik heb hem gisteren bij coolblue in Eindhoven gezien (€299) ik zit te twijfelen of ik de zwarte if straks de rode ga nemen als ie uit is. Wit wordt denk ik te snel vies door je handen ben ik bang.
De battery cover is vlekgevoelig. Tenminste.. zeg gaan er erg lastig tot niet af. Dat komt door het zachte materiaal denk ik. Mijn eBay hoesje geeft wat af en die vlekken krijg ik niet meer weg. :(
Het harde materiaal van de telefoon zelf heeft het niet, dus ooit battery cover vervangen lost het wel weer op.
Ik wacht maar tot de covers beschikbaar komen en hopelijk zijn die dan niet te duur.
P.s. Ik merkte dat Sony vrij stroeve schermen gebruikt itt de schermen van diverse Samsung toestellen. Is dit een min- of pluspunt of maakt het niets uit en is het gewoon een kwestie van wennen?
Tot nu toe alleen met de Autotrader app. Daar moet je balkjes verschuiven en dat ging voor geen meter. Verder nergens problemen mee gehad. Gaat best soepel voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Heb ik een micro sim nodig of een gewone sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jellevictoor schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:05:
Heb ik een micro sim nodig of een gewone sim kaart?
Gewone. Er zit een adaptertje voor een micro in de doos btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hyp Hyper, bedankt voor die informatie. Het zal dus gewoon een zwarte worden. Aangezien mijn huidige Samsung Omnia W vandaag wordt verkocht, zal ik het toestel vanavond aanschaffen zonder verleninging van mijn huidige abonnement.
Ik zal over 3-4 maanden misschien wel een nieuw toestel halen icm een nieuwe abonnement, mits deze beter is dan nu wordt aangeboden door de vele providers.

Waarom een nieuw toestel over 3-4 maanden? Ik weet niet zeker of de Sola perfect zal blijven draaien als ICS uitkomt icm 512 MB werkgeheugen. Ik houd van compacte toestellen die niet groter zijn dan 11,8 cm en dat lijkt en uitstervend ras te zijn, vooral als je mee wilt doen met de beste specs van het moment.
Daarnaast heb ik een T-mobile Flex abonnement die niet kan concureren met een Sim-only abonnement (eind juli loopt contract af), doordat ik alles uit 1 pakket betaal, het beltegoed onbeperkt houdbaar is en ik een FYP internet heb. Waarschijnlijk willen ze me binnenkort overzetten naar de nieuwe bundels. Wellicht gaat dit gepaard met een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18
Heb dit toestel nu een paar dagen, wat een prachtig ding is dit toch..Alleen jammer van die batterij, die houdt het echt niet langer uit dan een dag.

Zie hier ook al een custom rom.

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
KA02 lijkt een stabiele rom te zijn als ik het zo zie. Mijn Transformer tablet heb ik het begin ook een aantal keren geroot en heb daar altijd wel goede ervaringen mee gehad. sinds ICS heb ik dat niet meer hoeven te doen en werkt het gewoon zoals het zou moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik heb hem nu ook 2 dagen. Dag 1 en 2 flink zitten klooien met de telefoon en dan gaat hij wel rap leeg. Als hij lekker in standby zit heel de dag gaat hij wel een dag of 2 mee denk ik. Met de snelheid zit het overigens ook wel snor.
Ik heb geen problemen met stroefheid van het scherm, ik vind hem vrij glad zelfs. Er lijkt wel een folietje over het scherm te zitten als ik naar de randen en het gaatje van de speaker kijk.
Hebben meer mensen dit? Misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn exemplaar is definitief terug. Ik hem hem geruild voor een HTC One V. De performance van de One V is iets minder. Waarschijnlijk door de single core. Maar het toestel houdt het veel langer vol dankzij de zwaardere accu. Ook het scherm is stukken beter dan dat van de Xperia Sola. Verder vind ik de One V wat degelijker aanvoelen door de alu behuizing. Lastige keuze voor de mensen die nog moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de Sola inmiddels in gebruik en ben hem nu aan het configureren/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Niet online
williewimp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:30:
...

Ik heb geen problemen met stroefheid van het scherm, ik vind hem vrij glad zelfs. Er lijkt wel een folietje over het scherm te zitten als ik naar de randen en het gaatje van de speaker kijk.
Hebben meer mensen dit? Misschien ligt het daar aan.
Het was mij nog niet opgevallen, maar ik zie wat je bedoeld. Heb heb het ook. Lijkt wel een screen protector (bijzonder goed geplaatst dan wel ^^). Ik ga er maar niet aan zitten frunniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chintzy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:29:
[...]

Het was mij nog niet opgevallen, maar ik zie wat je bedoeld. Heb heb het ook. Lijkt wel een screen protector (bijzonder goed geplaatst dan wel ^^). Ik ga er maar niet aan zitten frunniken.
Heeft misschien iets te maken met de floating touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Elke Xperia van Sony ( SE ) krijgt sinds de X10 standaard van de fabriek uit een screenprotector op het scherm. Die is inderdaad goed zichtbaar bij de randen en zit er zeer strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:00:
Elke Xperia van Sony ( SE ) krijgt sinds de X10 standaard van de fabriek uit een screenprotector op het scherm. Die is inderdaad goed zichtbaar bij de randen en zit er zeer strak op.
Aha. Veroorzaakt dat het stroeve waar mensen het over hebben? Zelf heb ik nog maar één keer meegemaakt dat iets niet super werkte, dus geef vooralsnog de app de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:00:
Verrek! een screen protector :). En ik zat al te twijfelen of ik er voor deze telefoon 1 ging kopen, dat hoeft dus niet meer 8)7.
Ik heb ook nog geen problemen met het scherm gehad, tot nu toe gaat alles lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het voelt op mijn eigen toestel overigens minder stroef aan dan ik had gemerkt in de winkel van CB. Het kan zijn dat ze daar een extra screenprotector op hebben gezet waardoor het nog stroever is/aanvoelt.
Jongens nu niet massaal jullie toestel terug brengen doordat hij nu voor het gevoel stroever is geworden. Mijn excuses voor het opmerken van deze feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Als je vind dat je accuduur te kort is loont het om even goed alle instellingen door te nemen. Ik houd dingen als wifi GPS en nfc over het algemeen uit tenzij ik het gebruik.
Dat scheelt natuurlijk al wat, maar er zijn ook opties waarmee je 's nachts data en dergelijke automatisch uit kunt laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij halen de meeste de nacht niet door de accu, waardoor de optie om 's nachts dingen uit te zetten niet altijd zal werken. Overdag kun je inderdaad wel vanalles uit zetten. Zoals inderdaad Wifi, Bluetooth, muziekspeler, nfc? trekt niet zo veel lijkt me, locatiebepaling en gps in het algemeen.
Aangezien FB zo traag is als... mag die de komende week wellicht nog wel uit blijven (onder WP was deze ook traag, zie verder ook de reactie op de FB app. De upgrade van vandaag had bij mij verder geen effect voor de snelheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
als je hem 's avonds in de oplader zou gooien naast je NFC tag met data uit, wifi uit, geluid uit werkt dat prima?
Ik vraag me af of NFC inderdaad echt veel stroom zou verbruiken, lijkt mij niet.
Mn 1e echte dag trouwens, 15% over, dus 2dagen zou ik wel moeten halen indien nodig.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-pJDOoqAto5c/T9HhzRvRsZI/AAAAAAAACP8/uUlWLv6FMK0/s445/screenshot_2012-06-07_0813_1.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-NVjaeiiEFVY/T9HhzQBYvHI/AAAAAAAACP4/0ff-1xYpuoI/s445/screenshot_2012-06-07_0813.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Urithar op 08-06-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik weet niet of het hier hoort, maar een handig app voor de status van je batterij is het gratis programma: batterij - battery van MACROPINCH.
Hierbij zie je bovenin je scherm een percentage van je battery stand en je ziet hoe lang je nog te gaan hebt als je de balk naar beneden schuift. Super handig en je hoeft niet ver het menu in om de bovenstaande weergave te krijgen. Dit is via dezelfde app te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Ik heb mijn sola ook, eindelijk kan ik die Hero achterwege laten.
Mijn eerste indruk is dat hij nog een klein beetje hapert bij het zoeken in het menu, maar nadat ik klaar was met 30 somewhat apps te installeren, leek dit opgelost. Het toestel reageert snel en in de batterij ben ik redelijk gerust als ik dit hier allemaal lees. De ICS update zal ook wel nog wat optimalisaties voorzien.
De NFC kreeg ik niet direct werkende, ik moest de app intalleren en dan nog deed hij niets. Uiteindelijk heeft hij de tags dan nog gescanned en nu werkt het vlot. Als iemand al de killer NFC app gevonden heeft, let me know. Nu heb ik nog wat te weinig inspiratie om er iets mee te doen. Ik koop waarschijnlijk wat tags bij, want met 2 wordt het al snel schipperen.
Cool snel ding en hij ziet er verdomt strak uit ook. Ik ben fan! Over 2 weken nog eens mijn bevindingen posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Same for me Jellevictoor.

Ik heb mijn telefoon sinds gisteren en vanavond wordt hij voor de 1e keer echt goed en volledig opgeladen. Ik heb er sinds vanochtend 10.00 uur mee gewerkt, veel mee op internet gezeten en vanaf 17.00 uur een aantal filmpjes gemaakt, wat foto's geschoten, mail bij gehouden, 30 minuten mee gebeld en ik heb nu nog 3% over.
De accu moet zichzelf nog "calibreren" waardoor hij na een aantal keren nog langer mee zou moeten gaan. Qua accu gebruiken, heb ik niet veel te klagen met zo'n accu als dit. Ik denk dat ik er wel 1,5/2 dagen mee zou kunnen doen bij rustig gebruik.
Ik zal over 2 weken denk ik wel een review plaatsen (1e in mijn leven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik heb mijn sola ook net binnen en tot nu toe heb ik 2 problemen gemerkt. Ten eerste verliest hij na een tijdje zijn telefoonverbinding. Ik kan dan niet meer bellen of gebeld worden. Dataverkeer is dan ook niet meer mogelijk. Opnieuw opstarten helpt wel, maar na een paar uur komt het probleem terug. Daarnaast werkt hij niet goed met mijn Philips Fidelio docking speaker. Hij lijkt als ik hem daarop zet niet te worden opgeladen, en hij maakt dus ook geen verbinding met de speaker (gaat via bluetooth). Ik ben bang dat ik hem terug zal moeten sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat net eens rond te lezen over het eerste keer opladen van een nieuwe phone, maar jee wat een hoop verschillende praatjes zeg. Dan lees je weer dat je eerste keer vele uren moet doorladen, en dan lees je weer dat dat tegenwoordig geen zin meer heeft. Dan lees je weer dat het toestel helemaal leeg moet zijn de tweede keer voordat je heb oplaad, en dan weer dat dat onzin is. Heerlijk Internet. :p
Ik laad mn Sola gewoon een uurtje of 4 op en dan zie ik t wel, geen idee meer hoe het nu echt zit. :)
Prachtig toestel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik denk dat ik ook een niet goed werkend toestel of extern geheugen heb, mijn toestel is nu 2 keer opnieuw opgestart in 2 dagen. Tijdens het maken van filmpjes met de camera is hij een aantal keren uit de applicatie geklapt. De filmpjes die het wel hebben overleefd kunnen niet worden gestart met de standaard applicatie. Er was ook een probleem dat het geheugen kaartje als 2 GB werd gezien, maar dat probleem was vandaag opgelost. Wellicht is hierdoor alles opgelost, maar ik wacht het even af en eventueel haal ik daarna heet geheugen kaartje er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb mijn Sola nu een paar weken en was er in het begin tevreden over. Sinds een week komt er echter uit de microfoon. enkel nog een luide ruis. Vandaag heeft hij het helemaal begeven en neemt hij helemaal geen geluid meer waar. Terugsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
marty830 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:04:
Heb mijn Sola nu een paar weken en was er in het begin tevreden over. Sinds een week komt er echter uit de microfoon. enkel nog een luide ruis. Vandaag heeft hij het helemaal begeven en neemt hij helemaal geen geluid meer waar. Terugsturen dus.
Klinkt mij bekend in de oren, leek het op dit : http://soundcloud.com/necessity1/sola ?
Dat was het geluid wat ik gelijk uit de doos kreeg bij het testen van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
SpireQ schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:05:
[...]

Klinkt mij bekend in de oren, leek het op dit : http://soundcloud.com/necessity1/sola ?
Dat was het geluid wat ik gelijk uit de doos kreeg bij het testen van het geluid.
Bij zit het probleem aan de 'ingang' van het geluid. Geluid afspelen gaat nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zit met een irritant probleem dat wellicht gerelateerd is aan Android.
Ik heb 2 hotmail accounts in mijn telefoon staan die elke 5 minuten syncen. Verwijderde items staat zo ingesteld dat deze verwijderd worden.
In hotmail heb ik alle berichten op gelezen gezet.

Nu is het zo dat als ik een item delete er weer 30 in mijn view staan. Onderaande staat er steeds weer 1 of meerdere op ongelezen (ligt er maar net aan hoeveel ik er verwijder.)
Hoe kan ik dit probleem oplossen, want het is vrij irritant dat je toestel aangeeft dat je een nieuw mailtje hebt ontvangen, terwijl je die de dag ervoor nog op gelezen hebt gezet.

Ik ben de optie kwijt en kan hem niet meer terug vinden, maar waar kan ik de instelling vinden om het toestel op standby te laten staan als deze vol is of op de lader is aangesloten? Ik moet nu midden in de nacht af en toe de standby knop even indrukken om het scherm weer op zwart te zetten.

Accu: Voor alsnog is dit elke dag beter en haal ik met matig gebruik de hele dag met net 30% over. De accu lijkt in mijn geval sterk genoeg om het een dag vol te houden. Op het moment van schrijven zit ik nog op 46%. Ik heb overigens het meeste gewoon aan staan en soms gebruik ik de app "fast reboot" om de cache te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:47
Sindskort ook een Sola bezitter, gsm bevalt goed. Accu gaat bij mij al een dag en half mee en zit ng op 70%, ik ben geen intensieve gebruiker(sms of 15, beetje wifi).

Ik heb wel een probleem ontdekt, mijn scherm flikkert soms op een witte achtergrond. Het lijkt of het scherm zich probeert bij te regelen. Soms is dit wel irritant tijdens het surfen.

Tijd om uitgebreid te testen heb ik nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Urithar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:37:
als je hem 's avonds in de oplader zou gooien naast je NFC tag met data uit, wifi uit, geluid uit werkt dat prima?
Ik vraag me af of NFC inderdaad echt veel stroom zou verbruiken, lijkt mij niet.
Mn 1e echte dag trouwens, 15% over, dus 2dagen zou ik wel moeten halen indien nodig.
[afbeelding][afbeelding]
Hoe noemt deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kapotto schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:16:
Ik heb wel een probleem ontdekt, mijn scherm flikkert soms op een witte achtergrond. Het lijkt of het scherm zich probeert bij te regelen. Soms is dit wel irritant tijdens het surfen.

Tijd om uitgebreid te testen heb ik nog geen tijd voor gehad.
Dit probleem nog niet opgemerkt, het is me nog niet opgevallen in ieder geval.
Heb je zo een aantal sites waarbij dit altijd voorkomt, dan kunnen we dit ook testen?
Zit standaard in je toestel:
instellingen -> over de telefoon -> accugebruik
-> tik op de resterende accutijd voor een groter plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Hoe zit dat met die screenprotector die er standaard op ligt? Ik zie een liggen, maar kan je deze verwijderen? Ik denk al met een krasje te zitten op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Standaard in android > Instellingen > Over de telefoon > Accugebruik
(klik op grafiekje om deze groter weer te geven)
Maar iemand was me al voor :P

Lijkt me dat je de screenprotector er af kan halen en een nieuwe er op kan zetten, al vraag ik me af of je hem net zo strak krijgt als de standaard protector.

[ Voor 27% gewijzigd door Urithar op 13-06-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of alle kleuren 'rubberized' zijn? Ik heb inmiddels na lang zoeken even de zwarte versie in handen gehad, maar is de witte bijvoorbeeld ook rubberized, of is die van glad plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 461542 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:17:
Weet iemand of alle kleuren 'rubberized' zijn? Ik heb inmiddels na lang zoeken even de zwarte versie in handen gehad, maar is de witte bijvoorbeeld ook rubberized, of is die van glad plastic?
De rode wel. Tenminste de achterkant/back cover. Nadeel is dat ie als ie vies is niet zo makkelijk schoon te krijgen is. Voor de mijne moet ik, wanneer beschikbaar, waarschijnlijk een nieuwe cover scoren. :/
Maar misschien ligt het aan het spul dat erop zit (van een cheap chinese hoesje) en valt het verder wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-06-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, dat klinkt goed (behalve dan dat het inderdaad iets moeilijker mooi te houden is). Mijn huidige telefoon is zo glad dat ik 'm soms spontaan laat vallen :S Eigenlijk vind ik het wel handig als het iets stroever is. Alleen is wit dan misschien niet de handigste kleur. Lastig, ik twijfel nog.
Mag ik je ook nog vragen hoe het geluid is door de headset? Ik begreep uit reviews dat het geluid erg zacht is. Nu is het natuurlijk een beetje subjectief, maar wat vind jij er van? Ik gebruik m'n telefoon graag als mp3 speler, en ik zet het geluid eigenlijk altijd al best wel zacht. Is de muziek nog goed te beluisteren (ook al moet 'ie dan bijvoorbeeld op z'n hardst gezet worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
wbt kleur kan je altijd nog een ander achterkantje kopen (alleen het onderste kapje is niet zo makkelijk te verwisselen, daar zit je wel aan vast).
Geluid door de headset is voor mij prima, met mijn philips in ear oordopjes heb ik het volume of 50% staan, zowel met MP3 als met radio.
op 100% volume vind ik het gewoon niet prettig voor mijn oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, dat valt dus wel mee qua geluid, haha. Ik heb hem liever ook niet op 100%. Heb zojuist dan toch maar de witte besteld. We zullen wel zien hoe snel/of de achterkant vervangen moet worden. En een batterijklepje is altijd wel weer te bestellen inderdaad. Nu wacht ik in spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
  • Laatst online: 19-07-2023
Hi,

Ik ben ook de gelukkige eigenaar van de (zwarte) Sola. Telefoon bevalt prima! :)

Pluspunten: 3.7 scherm welke mooi scherp is, snel, mooi, snel opgeladen, prettige bediening en alles werkt naar behoren.

Minpunten: Floating touch heb je niet veel aan, tags ook niet. Wel leuke gadgets... De accu moet je bij gemiddeld gebruik gewoon elke nacht opladen, maar dat heb je tegenwoordig helaas bij bijna alle smartphones....

Verder dus tevreden! Vooral voor de prijs/kwaliteit verhouding.
Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Kiswum schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Dit probleem nog niet opgemerkt, het is me nog niet opgevallen in ieder geval.
Heb je zo een aantal sites waarbij dit altijd voorkomt, dan kunnen we dit ook testen?

[...]

Zit standaard in je toestel:
instellingen -> over de telefoon -> accugebruik
-> tik op de resterende accutijd voor een groter plaatje.
Ik heb dat flikkeren bij het startscherm bij de opera browser (witte achtergrond), startscherm en bij het sms'en. Ik ben aan het twijfelen om een terug te sturen omdat het niet zo hoort te zijn, wel jammer.
Accu gaat bij momenteel 2dagen 13 uur mee, accu zit momenteel op 53%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01

B64

Sickmans schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:30:
Minpunten: Floating touch heb je niet veel aan, tags ook niet. Wel leuke gadgets...
Dat zijn toch geen minpunten? D'r zit iets op waar jij niet veel aan hebt (of waarvan je het nut nog niet hebt ondervonden - subtiel verschil). Maar het zijn geen features waar je last van hebt bij het bedienen van het toestel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
martijn1985 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:34:
Ik heb mijn sola ook net binnen en tot nu toe heb ik 2 problemen gemerkt. Ten eerste verliest hij na een tijdje zijn telefoonverbinding. Ik kan dan niet meer bellen of gebeld worden. Dataverkeer is dan ook niet meer mogelijk. Opnieuw opstarten helpt wel, maar na een paar uur komt het probleem terug. Daarnaast werkt hij niet goed met mijn Philips Fidelio docking speaker. Hij lijkt als ik hem daarop zet niet te worden opgeladen, en hij maakt dus ook geen verbinding met de speaker (gaat via bluetooth). Ik ben bang dat ik hem terug zal moeten sturen :(
Het probleem met de verbinding lijkt te hebben gelegen aan een oud simkaartje. Vodafone heeft mij een gratis nieuwe simkaart gegeven en sindsdien is dat probleem niet meer opgetreden. Voor het issue met de speaker staat een support ticket uit bij Sony, nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sickmans schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:30:
Hi,

Ik ben ook de gelukkige eigenaar van de (zwarte) Sola. Telefoon bevalt prima! :)

Pluspunten: 3.7 scherm welke mooi scherp is, snel, mooi, snel opgeladen, prettige bediening en alles werkt naar behoren.

Minpunten: Floating touch heb je niet veel aan, tags ook niet. Wel leuke gadgets... De accu moet je bij gemiddeld gebruik gewoon elke nacht opladen, maar dat heb je tegenwoordig helaas bij bijna alle smartphones....

Verder dus tevreden! Vooral voor de prijs/kwaliteit verhouding.
Grz.
Is niet helemaal waar hoor, in je browser is het ideaal om een linkje ofzo te selecteren/aan te wijzen zonder dat je m gelijk daadwerkelijk klikt. :)
Ik heb m nu een week en ben er dik tevreden mee, heerlijke phone.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 14-06-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
  • Laatst online: 19-07-2023
Anoniem: 104748 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Is niet helemaal waar hoor, in je browser is het ideaal om een linkje ofzo te selecteren/aan te wijzen zonder dat je m gelijk daadwerkelijk klikt. :)
Ik heb m nu een week en ben er dik tevreden mee, heerlijke phone.
Het zijn inderdaad geen minpunten, maar het zijn geen reden voor aankoop als je twijfelt tussen 2 toestellen. Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik gisteravond er achter kwam dat op de mobiele site van Tweakers en van Geenstijl floating touch wél handig is.... :) De linkjes staan op deze site heel dicht op elkaar, en dan heeft het dus wel een toegevoegde waarde. Het lijkt er dus op dat de Sola alleen maar positieve punten heeft, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd! :p

Maar dat is zeker zo, het is geen punt waardoor je het toestel zou moeten aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 08-06 10:39
Kapotto schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:48:
[...]
Ik heb dat flikkeren bij het startscherm bij de opera browser (witte achtergrond), startscherm en bij het sms'en. Ik ben aan het twijfelen om een terug te sturen omdat het niet zo hoort te zijn, wel jammer.
[....]
Ik had dat probleem ook, echter na het uitschakelen van 'automatische helderheid' (Instellingen/helderheid) heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
foutje :P

[ Voor 96% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-06-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik gebruk zelf ook Opera en heb het flikkerend beeld nog niet gehad, maar zoals Pietervanhuizen al aangaf, wellicht heeft dit met de automatische helderheid te maken, het achtergrond licht staat bij mijn bijna helemaal uit (op 2 tikjes na staat hij helemaal op links. Ik heb de backlight verder oook uit staan via het shortcut menu die standaard op mijn homescreen staat. Ik schakel hem alleen aan als ik vol in de zon sta en dan is het beeld perfect en goed af te lezen! Who needs a Super Amoled...? ;) LCD kan blijkbaar ook mooi beeld geven in zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 23:31
Ik heb net de Sola besteld om mijn Samsung Galaxy Apollo te vervangen. Kan niet wachten tot het nieuwe "speelgoed" binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
Na een tijdje twijfelen tussen de P (die ik eigenljk voor ogen had) en de Sola ga ik nu toch ook maar voor de Sola. Vooral vanwege het handzamere formaat en de manier van vasthouden. Ik vond de P niet heel lekker met 1 hand te bedienen. Daarnaast vind ik ook lekker dat de Sola lekker plat en licht is (hoewel het op papier maar 0.6 mm scheelt, lijkt hij toch wel platter te zijn, heeft er miss ook mee te maken dat de achterkant niet rond is. Vind het ook een mooi strak toestel.

Ga er ten opzichte van de Arc die ik nu heb wel iets op achteruit qua scherm (alleen de grootte dan, resolutie is hetzelfde dus het beeld zal wel iets scherper zijn) en de camera, maar voor zover ik heb gezien is met de camera van de Sola ook weinig mis. 5 megapixel moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik heb hem zojuist in m'n pauze gekocht, hij was 269,- bij de Mediamarkt! Nog goedkoper dus dan via de pricewatch en vind het ook wel lekker om makkelijk terug te kunnen mocht er iets mee zijn, ga er niet vanuit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jap85 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:37:
Ik heb hem zojuist in m'n pauze gekocht, hij was 269,- bij de Mediamarkt! Nog goedkoper dus dan via de pricewatch en vind het ook wel lekker om makkelijk terug te kunnen mocht er iets mee zijn, ga er niet vanuit natuurlijk.
Gefeliciteerd. :)
De camera is overigens niet zo heel goed volgens de reviews. Zelf gebruik ik die functie eigenlijk zelden en is de kwaliteit voor mij niet zo'n hot issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Ik merk dat mijn batterij toch niet zo super lang meegaat naar mijn gebruik. Ik denk om er een rom op te zetten, maar er zijn denk ik nog geen ICS roms, heeft iemand al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Hyp Hyper schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Gefeliciteerd. :)
De camera is overigens niet zo heel goed volgens de reviews. Zelf gebruik ik die functie eigenlijk zelden en is de kwaliteit voor mij niet zo'n hot issue.
Bedankt :) heb hem inmiddels up en running en eerste indruk is goed! ondanks het kleinere scherm vind ik hem vooral in portrait mode lekkerder typen dan m'n Arc.

Wel irritant vind ik dat de punten en komma's niet standaard in het toetsenbord staan, is dat in te stellen? Wil wel gewoon het standaard tb houden eigenlijk.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste