Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
jap85 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:11:
[...]
Wel irritant vind ik dat de punten en komma's niet standaard in het toetsenbord staan, is dat in te stellen? Wil wel gewoon het standaard tb houden eigenlijk.
als je een woord afmaakt komt ipv verschillende woorden uit het woordenboek een rijtje met punt/comma etc te staan. is niet 100% ideaal maar werkt wel.
Verder helaas geen instelling kunnen vinden, vond het met mn vorige telefoon wel makkelijk dat komma en punt standaard op het toetsenbord zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Urithar schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:56:
[...]

als je een woord afmaakt komt ipv verschillende woorden uit het woordenboek een rijtje met punt/comma etc te staan. is niet 100% ideaal maar werkt wel.
Verder helaas geen instelling kunnen vinden, vond het met mn vorige telefoon wel makkelijk dat komma en punt standaard op het toetsenbord zat.
Heb dit inderdaad gemerkt inmiddels, ook kun je de punten en komma's te zien krijgen in die balk wanneer je spatie drukt. Zal even wennen zijn.

Hij bevalt nog prima verder, batterij gaat zeker niet snel leeg en floating touch werkt ook wel aardig. Tot nu toe nog erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:03
Ander toetsenbordje installeren, heb ik gedaan. Heb nu zelfs iphone toetsenbord ;)

[ Voor 47% gewijzigd door rolfio op 20-06-2012 12:39 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Weet iemand hoe je de facebook meldingen in je lockscreen krijgt? Ik had dit wel bij m'n Arc maar hier krijg ik ze niet.

Heb Facebook inside Xperia ingesteld evenals auto sync (behalve voor de album gallery maar dat moet voor de meldingen niet uitmaken lijkt me) en ook bij de lockscreen instellingen de Facebook notificaties aangevinkt maar ik krijg ze niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 10:32
Heb al een tijdje een nieuwe Sola ontvangen van Redcoon (bij de eerste was de speaker kapot) en nu is me opgevallen dat het scherm niet goed op z'n plek zit, heb hierdoor last van backlight leaking en dat kleine gaatje wat boven in de telefoon zit daar hoort een roostertje te zitten maar die zit ook niet goed.

Telefoon dan maar wéér terug naar redcoon en nu geld terug vragen. Koop wel ergens anders de sola, of ga voor de (stuk duurdere) Xperia P.
EDIT: Omdat het scherm niet zo goed vast zit kun je 'n beetje de binnenkant van de telefoon zien. Ook 'leaked' er licht uit dat kleine gat wat aan de bovenkant aan de telefoon zit (dat gat boven het woord Sony)

[ Voor 23% gewijzigd door Catwoman op 20-06-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41
Bij mij gaat de sola toch al 4 dagen mee, en heb dan nog de helft van mijn batterij lading. Ik Sms en bel maar een paar keer per dag, voor mij is het ideaal dat die zo lang mee gaat.

Mijn scherm flikkert nog steeds, soms wel irrant maar het kan er mee door. Automatisch aanpassen staat uit en scherm staat op lage helderheid. Als ik eens zin heb, toch maar eens terugsturen (hoop eigenlijk dat van zelf overgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb de Sola ook net. Wat me opvalt is dat de achterkant er lastig op en af gaat, voelt een beetje goedkoop, is niet iets dat ik dagelijks doe maar toch.

Ik vind het een mooi plat strak toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
jap85 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:37:
Ik heb hem zojuist in m'n pauze gekocht, hij was 269,- bij de Mediamarkt! Nog goedkoper dus dan via de pricewatch en vind het ook wel lekker om makkelijk terug te kunnen mocht er iets mee zijn, ga er niet vanuit natuurlijk.
Bij welke mediamarkt gekocht? In de webshop kost ie 349,- ?! Ik heb hem online voor 280,- gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Hier even screen van mijn batterij verbruik. Wifi lijkt toch zeer veel te gebruiken, mijn CPU was +/- 3u30 actief, wat me toch iets te veel lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://styledideas.be/tmp/screenshot_2012-06-20_0716.png
Afbeeldingslocatie: http://styledideas.be/tmp/screenshot_2012-06-20_0716_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Zonekill schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:29:
Ik heb de Sola ook net. Wat me opvalt is dat de achterkant er lastig op en af gaat, voelt een beetje goedkoop, is niet iets dat ik dagelijks doe maar toch.

Ik vind het een mooi plat strak toestel.
Het blijft natuurlijk 'maar' plastic. De P is voor een deel duurder vanwege hat materiaal lijkt me.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Is er een speciaal hoesje voor de sola? Of weet iemand waar je 1 kunt kopen, online of offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Zonekill schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Bij welke mediamarkt gekocht? In de webshop kost ie 349,- ?! Ik heb hem online voor 280,- gekocht.
Mediamarkt bij Rotterdam Alexandrium! Was ook verrast door de lage prijs, meestal zijn ze net ff duurder dan online (de P was los bijna 400 geloof ik) ging eigenlijk heen om hem ff in m'n handen te hebben maar toen ik de prijs zag gelijk maar gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
Zonekill schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:11:
Is er een speciaal hoesje voor de sola? Of weet iemand waar je 1 kunt kopen, online of offline?
ik heb deze. cheap, maar voldoet prima (premium leather is natuurlijk gewoon nepleer, staat er verderop ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Als ik de sola via usb op mijn asus tablet aansluit krijg ik geen toegang tot bestanden. Hoe kan dat wel?
Zou toch zeggen dat 2 apparaten met allebei android makkelijk bestanden kunnen uitwisselen.
ik heb deze. cheap, maar voldoet prima (premium leather is natuurlijk gewoon nepleer, staat er verderop ook bij)
Zit dat hoesje er goed strak omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
strak genoeg. als ik 'n ondersteboven houd valt de telefoon er niet uit. als ik hard genoeg schud wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Weet iemand hoe je microfoon kunt muten tijdens een gesprek? Helemaal in het begin (als de telefoon over gaat) zit er een microfoontje met een streep erdoorheen (mute knop), maar zodra de persoon opgenomen heb of je in een conference call zit, is die knop weg en wordt het de speakerknop oid.

Iemand een idee? Loop soms buiten tijdens conference calls en wil dan voorkomen dat iedereen last heeft van windgeruis etc. Wil dan gewoon de mic aanzetten als ik iets wil zeggen...

Nog een vraagje, er zijn widget tools voor de volgende dingen:

- Data traffic
- Sync
- Roaming

Sync en Data raffic snap ik, maar wat gebeurt er precies wanneer je Roaming uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
roaming is het gerbuik maken van het netwerk van een andere provider b.v. in het buitenland. Bij somige virtuele providers moet je echter ook roaming aan hebben staan om te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ok, dit geldt dus ook voor gewoon gsm verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Hoe kan ik een ander toetsenbord kiezen waar komma en punt etc. ook meteen te typen zijn?

Ik zie dat zich veel stof verzameld in de microfoon opening boven 'sony' Hopelijk dringt dit niet helemaal naar binnen.
Soms kraakt de behuizing als ik telefoon vastpak hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Van stofophoping geen last. Misschien minder pluisjes in je broekzak zien te regelen? ;)
Bij mij kraakte de behuizing in het begin aan de rechterkant, maar dat is nu niet meer het geval. Geen idee wanneer en waarom dat 'opgelost' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Hyp Hyper schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:00:
Van stofophoping geen last. Misschien minder pluisjes in je broekzak zien te regelen? ;)
Bij mij kraakte de behuizing in het begin aan de rechterkant, maar dat is nu niet meer het geval. Geen idee wanneer en waarom dat 'opgelost' is.
Ja idd aan de rechterkant.
Ik vind op de sony site ook helemaal geen productpagina. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Zonekill schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:44:
Hoe kan ik een ander toetsenbord kiezen waar komma en punt etc. ook meteen te typen zijn?
Deze vraag heb ik 1 pagina terug ook gesteld en deze is op deze pagina hierboven zelfs beantwoord ;)

Antwoord is dat die optie er niet is. Wanneer je spatie drukt komen de punten en komma's boven in zicht.

Met ICS update zijn waarschijnlijk wel veel opties om het toetsenbord te customisen, op de S is dit ook het geval namelijk. Nog even geduld dus.

[ Voor 14% gewijzigd door jap85 op 22-06-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
jap85 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Deze vraag heb ik 1 pagina terug ook gesteld en deze is op deze pagina hierboven zelfs beantwoord ;)

Antwoord is dat die optie er niet is. Wanneer je spatie drukt komen de punten en komma's boven in zicht.

Met ICS update zijn waarschijnlijk wel veel opties om het toetsenbord te customisen, op de S is dit ook het geval namelijk. Nog even geduld dus.
Ow helemaal overheen gelezen. Is wel irritant dat je dat niet kunt instellen op de arc heb je nog een internationaal toetsenbord wat je kunt instellen. Nu zitten op de plaats van de punt en komma toetsen die ook onder de instellingen knop zouden kunnen zitten.

Mijn sola kraakt behoorlijk aan de rechterkant zit ook beetje speling in de achtercover.
Accuduur valt tot nu toe tegen, 1 dag en 20uur en nog 12 % over. Ik heb er bijna niets mee gedaan 90% van de tijd heeft ie op standby gestaan zonder wifi, gps etc aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Zonekill op 22-06-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Accu zal nog wel beter worden, de eerste paar cycles is ie altijd snel leeg. Ik haal de volledige dag nu net aan, maar heb hem pas sinds dinsdag ga ervan uit dat ik straks met gemak een dag haal.

Ik vond het toetsenbord van de Arc ook handiger, maar op een of andere manier typt deze wel lekkerder in portrait mode ondanks dat het scherm wat kleiner is. Ook is ie wat sneller bij bijvoorbeeld het laden van de fotogalerlij etc. Geen spijt van m'n overstap iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
jap85 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:16:
Accu zal nog wel beter worden, de eerste paar cycles is ie altijd snel leeg. Ik haal de volledige dag nu net aan, maar heb hem pas sinds dinsdag ga ervan uit dat ik straks met gemak een dag haal.
Dit kan ik ook beämen, mijn vriendin heeft de Sola inmiddels 2 weken en haalde in de eerste week maximaal 1 dag met de batterij. Natuurlijk werd er de eerste dagen wat meer mee gespeeld maar na een dag of 7 heb je de meeste functies toch wel ondekt. De batterijduur bleef rond de 1 dag zitten. Echter nu een week later haalt ze makkelijk 2 dagen met de batterij.

Ik las net op de frontpage dat de update van de Xperia S naar ICS de batterijduur ook aanziendelijk verbeterd, ik heb dus nog erg goede hoop voor de Sola.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vraag over de licht sensor:

Op de telefoon zit een licht sensor (light sensor) direct rechts van het Sony logo en de kleine speaker.
Ook in de instellingen van Android kun je de helderheid op automatisch zetten en laten reageren op de hoeveelheid licht.

Hoe kan het dan, dat de apps - die ik heb geïnstalleerd en gebruik kunnen maken van een licht sensor (JuiceDefender, Tasker) - mij vermelden dat er geen licht sensor aanwezig is op de telefoon?

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Met de batterijduur heb ik echt geen issue. Nu ben ik, zoals eerder gezegd, geen zware gebruiker, maar hij gaat steeds langer mee. Laatst heb ik per ongeluk een week per ongeluk GPS aan lasten staan, maar ik haalde nog steeds met gemak 2 dagen. Op dit punt is de Sola beter dan m'n Wildfire was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Volgens mij is GPS ook niet een stroomverbruiker, net als Bluetooth dat ook niet is wanneer je het niet gebruikt. Beide heb ik dan ook standaard aan staan. Met mijn verbruik haal ik nu de dag meestal wel (net aan), maar ik heb hem nog niet eens een week dus ben benieuwd of het nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
a
jap85 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:16:

Ik vond het toetsenbord van de Arc ook handiger, maar op een of andere manier typt deze wel lekkerder in portrait mode ondanks dat het scherm wat kleiner is. Ook is ie wat sneller bij bijvoorbeeld het laden van de fotogalerlij etc. Geen spijt van m'n overstap iig!
Accuduur is inderdaad nu veel beter. Ik ben een heel lichte gebruiker internet doe ik er niet op (heel af en toe gewoon thuis) Hij staat nu op dik 3 dagen en heeft nog 18%. Ik heb wel achtergrondgegevens automatisch updaten uitgezet.

Ik zie dat bij de smarttags opties er geen optie is om gps automatisch aan te zetten. Kijk ik niet goed of kan dat helemaal niet?!

[ Voor 7% gewijzigd door Zonekill op 26-06-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:12
Uit een test van tweakers kwam naar voren dat wifi een grote stroomverbruiker is, waarschijnlijk door een bug.
Inmiddels zit ik op 1 dag en 18 uur met 13 procent over. 31% android, 22% weergave, 17% mobiel standby
Langer was fijn geweest, maar het is veel beter dan mijn vorige telefoon.
Momenteel zijn ze ICS aan het uitrollen voor andere modellen Xperia, dus hopelijk is de Sola de komende maand aan de beurt.

[ Voor 15% gewijzigd door williewimp op 26-06-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Zijn ze al een uitrol aan het doen voor andere modellen dan de xperia S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
williewimp schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:13:
Uit een test van tweakers kwam naar voren dat wifi een grote stroomverbruiker is, waarschijnlijk door een bug.
Inmiddels zit ik op 1 dag en 18 uur met 13 procent over. 31% android, 22% weergave, 17% mobiel standby
Langer was fijn geweest, maar het is veel beter dan mijn vorige telefoon.
Momenteel zijn ze ICS aan het uitrollen voor andere modellen Xperia, dus hopelijk is de Sola de komende maand aan de beurt.
Het moet wel de WIFI zijn idd, want die heb ik zelden aanstaan en mijn batterij haalt met gemak 2 dagen. Waarschijnlijk zou ik 3 dagen ook nog wel halen, maar daar gok ik nooit op. (na 2 dagen zit ik meestal nog tegen de 40%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
jellevictoor schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:35:
Zijn ze al een uitrol aan het doen voor andere modellen dan de xperia S?
Nee, maar de update voor de sola staat gepland voor Q2, welke bijna is afgelopen. Dat gaan ze niet meer halen in 3 dagen maar het zal geen maanden meer duren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
williewimp schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:06:
[...]

Nee, maar de update voor de sola staat gepland voor Q2, welke bijna is afgelopen. Dat gaan ze niet meer halen in 3 dagen maar het zal geen maanden meer duren vermoed ik.
Ze beloofden bij de aankondiging van de Sola dat de update in de zomer zou verschijnen, dus volgende maand of de maand erna mogen we hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Tweakers.net shoot-out-iets-minder-dure-android-smartphones

Hier komt ook naar voren dat met wifi aan de accu snel leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Daar heb ik die info ook vandaan. Het bevestigd ook meteen dat dit voor het geld de beste telefoon is.
Het design van de samsung vind ik gedateerd en erg onorigineel. Daarnaast vind ik dat op de plekken waar de Sola zich onderscheid geen extra punten worden gegeven.
Gebruikergemak krijgt een lagere score dan de Samsung terwijl die geen floating touch heeft. Daarnaast had er best een extra ster gemogen bij featureset aangezien de sony meer opties heeft zoals flaoting touch en nfc.

[ Voor 30% gewijzigd door williewimp op 29-06-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De floating touch voegt imo niet zo heel veel toe op dit moment.
Wel vind ik het apart dat het design van de One wordt geroemd. Ik vind juist het design van de Sola een selling point. Smaken verschillen weer eens.
De One heeft wel een superieure bouwkwaliteit. (mijn vrouw heeft er één en die voelt steviger aan dan de Sola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
williewimp schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:24:
[...]

Daar heb ik die info ook vandaan. Het bevestigd ook meteen dat dit voor het geld de beste telefoon is.
Het design van de samsung vind ik gedateerd en erg onorigineel. Daarnaast vind ik dat op de plekken waar de Sola zich onderscheid geen extra punten worden gegeven.
Gebruikergemak krijgt een lagere score dan de Samsung terwijl die geen floating touch heeft. Daarnaast had er best een extra ster gemogen bij featureset aangezien de sony meer opties heeft zoals flaoting touch en nfc.
Voor jou is de Sola voor dat geld de beste telefoon maar ik vind niet dat deze vergelijking dat echt bevestigd. Ze ontlopen elkaar niet echt veel en het is meer wat iemand belangrijk vindt welke hij zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sola is btw nu €244,- bij typhone.nl, zwart of wit. En de U €219,- in t zwart. Ik heb nog niet tussen de toestellen gekozen, de vormfactor van de U lijkt me eigenlijk veel fijner + ik wil graag een witte, maar voor €25,- NFC, floating touch en uitbreidbaar geheugen is ook niet mis. mm lastig.

In vlaanderen is de U al voor €190,- gespot inclusief hoofdtelefoon kado maar die deal is hier nog niet gespot. Ik ga zo eens bij phonehouse den haag kijken of er een deal voor de U te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
FYI de nieuwe firmware is nu ook in onze regio aanbeland. ik heb zojuist via PC companion 6.0.B.3.162 geinstalleerd. changelog niet gezien, maar hier wordt er over gebabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 09:19
Ben vandaag te weten gekomen dat hij in België (Mediamarkt, Oostakker) 30 euro vermindert is in prijs!
Zo ook de Xperia P.

Van een prijsverlaging gesproken!

Nu twijfel ik nog meer tussen de Sola en de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Type P is van aluminium, Sola is plastic.
Misschien beinvloed dat je keuze..... :-)

[ Voor 184% gewijzigd door Moost01 op 06-07-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet aanvallend bedoeld hoor op Moost01 hoor, maar ik vind het zo opvallend dat veel mensen het verschil tussen aluminium en plastic zo belangrijk vinden. Ikzelf vind dat nou echt totaal niet belangrijk en plastic zelfs (als ik dan toch moet kiezen) misschien nog prettiger.
Zelf vind ik vooral het verschil in formaat belangrijk. De Sola is gewoon echt even een handzamer maatje dan de xperia P, dat vind ik een belangrijk criterium. Daarbij is de Sola ook toch een stuk goedkoper en een gewoon een mooi, goed en snel toestel.
Ook vind ik de camera-functie op m'n telefoon niet erg belangrijk; voor de echt mooie foto's heb ik een goede fotocamera. Zo zijn er dus meerdere afwegingen die je kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb ook getwijfeld hoor, maar uiteindelijk is de prijs van de Sola inderdaad veel scherper waardoor het in mijn ogen een beetje appels met peren vergelijken wordt.

Verder vind ook ik de Sola fijn omdat ie net wat kleiner is en lekker licht in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
De Sola van mijn vriendin geeft sinds gisteren de melding dat er nieuwe software is, namelijk versie 6.0.B.3.162. Alleen als ik op de telefoon op download klik komt er meteen de melding dat er niet gedownload kan worden. Ga ik via mijn pc naar de website van Sony ga en daar de Sola kies ziet hij ook dat er een update is maar wederom de melding Could not download the update.

Zouden de servers van Sony het druk hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Zonekill schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Ow helemaal overheen gelezen. Is wel irritant dat je dat niet kunt instellen op de arc heb je nog een internationaal toetsenbord wat je kunt instellen. Nu zitten op de plaats van de punt en komma toetsen die ook onder de instellingen knop zouden kunnen zitten.
Als je een punt wilt kun je ook gewoon 2x de spatiebalk indrukken, dan krijg je automatisch een punt met een spatie er achter. Werkt makkelijker dan een losse punt in moeten drukken. Daarom zit de punt ook niet op het primaire toetsenbord schermpje.

Ik heb een review geplaatst van de Sola in de pricewatch. Hij staat voorlopig alleen bij de zwarte variant, ik moet hem nog kopieren naar de 2 andere Sola telefoons. Heb je er opmerkingen over of wat dan ook, laat het weten!

[ Voor 15% gewijzigd door williewimp op 08-07-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 19-08 07:23
Ik heb de software geupdate naar 6.0.B.3.162, maar heb momenteel erg veel connectie problemen: Data connectie blijft vaak hangen (soms na enkele seconden, dan weer na enkele minuten), en zelfs signaal voor verbinding om te bellen verdwijnt af en toe. Ik zit in prima bereikbaar gebied. Te herstellen door uit/aan of soms door simpelweg data uit/aan werkt meestal wel, tot het weer mis gaat. Ik zie meer meldingen op fora. Hier mensen ervaring mee? Firmware dus geen aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik zag al ergens anders dat er meer problemen bijkwamen dan er fixes waren in de firmware. Op de oudere versie werkt alles goed, dus ik zie nog geen reden om te updaten totdat 4.0 uitkomt voor de Sola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bedankt voor de waarschuwingen. Aangezien m'n Sola ook goed werkt ga ik ook niks updaten tot versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Ik heb intussen mail naar Sony gestuurd nadat ik ook de 'repair' optie vanuit companion heb geprobeerd zonder succes. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Kiswum schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:55:
Ik zit met een irritant probleem dat wellicht gerelateerd is aan Android.
Ik heb 2 hotmail accounts in mijn telefoon staan die elke 5 minuten syncen. Verwijderde items staat zo ingesteld dat deze verwijderd worden.
In hotmail heb ik alle berichten op gelezen gezet.

Nu is het zo dat als ik een item delete er weer 30 in mijn view staan. Onderaande staat er steeds weer 1 of meerdere op ongelezen (ligt er maar net aan hoeveel ik er verwijder.)
Hoe kan ik dit probleem oplossen, want het is vrij irritant dat je toestel aangeeft dat je een nieuw mailtje hebt ontvangen, terwijl je die de dag ervoor nog op gelezen hebt gezet.
---
Ik neem aan dat er meer Hotmail gebruikers zijn met een Android, vandaar dat ik het bovenstaande probleem nogmaals naar boven breng.
Zijn er eventueel andere 3rd party tools om meerdere hotmail accounts in te zetten en te laten syncen? de top 3 "hotmail" tools hebben deze optie namelijk niet en bieden tevens geen zelfgemaakte mappen aan. Dit zit verder wel in de standaard mail app van Android.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Naar aanleiding van mijn connectie problemen na installatie van firmware 6.0.B.3.162 heb ik een reactie gekregen van Sony! Hoera:
The upgrade seems not to have very successfull. Therefor uninstall the programm from you PC , downloadit new and try a new Update
Hier heb ik wat aan zoals je ziet. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
pietervanhuizen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:03:
Naar aanleiding van mijn connectie problemen na installatie van firmware 6.0.B.3.162 heb ik een reactie gekregen van Sony! Hoera:

[...]

Hier heb ik wat aan zoals je ziet. 7(8)7
Goed Engels ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Ja vreemd he! Ik lees trouwens op andere forums dat de fout zo'n beetje alleen optreedt als je roaming gebruikt. Nu roam ik via Telfort op KPN (is dat goed Nederlands) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik heb zo de indruk dat wanneer je de data ingeschakeld laat dat ie ontzettend veel batterij slurpt en dat je maar 2 dagen toekomt als je niks doet.

Bij mij staat dat nu uit en had nog 94% sinds vanmorgen toen ik hem van de oplader haalde.
Over heel de dag een paar keer gebeld, voor de rest niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
Kiswum schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Ik neem aan dat er meer Hotmail gebruikers zijn met een Android, vandaar dat ik het bovenstaande probleem nogmaals naar boven breng.
Zijn er eventueel andere 3rd party tools om meerdere hotmail accounts in te zetten en te laten syncen? de top 3 "hotmail" tools hebben deze optie namelijk niet en bieden tevens geen zelfgemaakte mappen aan. Dit zit verder wel in de standaard mail app van Android.
Ik gebruik hotmail op mijn android tablet. Ik heb (meen ik) een exchange server toegevoegd. Daar voer je bij de server in: m.hotmail.com

Zal even zoeken of ik er iets over kan vinden.

Maar mijn mail synct gewoon netjes met hotmail en gelezen waar dan ook is gelezen op mijn tablet.

edit: Check hier bij stukje over push mail / exchange

[ Voor 8% gewijzigd door Shodan op 11-07-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
De hotmail app die ik gebruik kan wel meerdere hotmail adressen gebruiken. Ik zal morgen even kijken hoe die heet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Mijn Sola heeft het ongeveer 7 dagen uitgehouden op 1 volle accu. Dit is wel met 95% puur standby dus geen data sync, wifi of gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Zonekill schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:00:
Mijn Sola heeft het ongeveer 7 dagen uitgehouden op 1 volle accu. Dit is wel met 95% puur standby dus geen data sync, wifi of gps.
Tja. Wat heb je er zo nog aan hè. ;)
Maar in het algemeen haal ik nog steeds 2 dagen bij matig gebruik (data aan en wat bellen en app-gebruik) en dat vind ik toch niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Shodan schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:32:
[...]

edit: Check hier bij stukje over push mail / exchange
Bedankt voor de tip van Exchange!
Deze optie kun je alleen maar kiezen als je je gegevens invult en vervolgens niet voor de automatische installatie kiest, maar voor de handmatige. Welke engineer heeft ervoor gekozen om voor de Pop settings te gaan als Exchange settings ook gewoon bestaan!?

Maar goed, ik heb het account zojuist ingericht en ik krijg mijn mail binnen. De sync zal nu ook automatisch gaan ipv om de 5 minuten. Ik hoop dat dit inderdaad de juiste oplossing is.
Bedankt hiervoor!

Williewimp, mocht je nog een andere oplossing hebben dan hoor ik dat nog wel :)

p.s. Shodan, je naam kwam me al bekend voor, maar dat komt doordat ik zelf ook een Transformer heb. Hierop heb ik volgens mij hetzelfde probleem met mail, maar dit is minder erg doordat ik er niet (meer) elke dag op zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 13-07-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Hyp Hyper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:18:
[...]

Tja. Wat heb je er zo nog aan hè. ;)
Maar in het algemeen haal ik nog steeds 2 dagen bij matig gebruik (data aan en wat bellen en app-gebruik) en dat vind ik toch niet slecht.
Bij mij staat het eigenlijk aan als ik het nodig heb.
Bespaart veel batterij en ook een beetje het milieu op langere termijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Damn it, mail ingesteld als exchange, kan ik nu nergens de optie krijgen om mail als html binnen te krijgen... Grrr.. Plaatjes downloaden in mijn hotmail is nu ook niet meer mogelijk. Het lijkt het een of het ander te zijn met hotmail op je Google telefoon.
Williewimp, wellicht kun jij me helpen met je 3rd party programma voor hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
De hotmail app van microsoft zelf?
Google Play: Hotmail#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RtYWlsLlo3Il0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
wortelsoft schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:18:
Aan gedacht zie hier, maar lees de reviews van de laatste 5 mensen even door, hierdoor kost het veel tijd om alle gegevens in te vullen 1-2 dagen te laten draaien en vervolgens met dezelfde conclusie te komen.

Het enige wat ik extra nodig hebt tegenover de standaard mail client is dat hij mijn gelezen berichten synct met de hotmail server zodat deze overal gewoon op gelezen staan of verwijderd zijn als ik deze van mijn telefoon verwijder. Nu lijkt het allemaal 1 kant op te gaan, dus van server naar telefoon en niet terug.
Volgens mij helpt het wel een beetje als je de map prullenbak regelmatig leeg gooit.

Even terug naar je suggestie:
Hier een aantal quotes uit reacties waardoor ik deze app niet goed genoeg zou vinden (en de overige uit de top 3 bij hotmail suggestie in de playstore).

Goed, maar de mappen onder postvak in (zoals verzonden, verwijderd, de zelfgemaakte mappen, enz.) staan er niet tussen... Dat is erg onhandig want ik gebruik die mappen heel vaak.

fijne app, wel heb ik op de site mappen gemaakt om mn mails in te zetten..zou fijn zijn als dat hier ook kan

Top app als je vaak veel mail krijgt en ze meteen wilt openen. Onhandig om je mail te doorzoeken, daarvoor moet je echt bij de pc versie zijn, aangezien die mail niet opgehaald wordt. Als je al een vergelijkbare app op je mobiel heb zou ik hem niet downloaden.

Goede app. Echter wanneer ik een email beantwoord, wordt het bericht waarop ik antwoord (die dus onderaan hetgeen wat ik terugtyp staat) in aziatische tekens weergegevens. Dit gebeurd alleen als ik een bericht beantwoord, en andere mensen hebben dit ook ondervonden. De originele tekst is in UTF-8 maar wordt geïnterpreteerd als UTF-16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
De extra mappen van hotmail (eigen gemaakte) is een instelling die je kan omzetten om wel die mappen te hebben. Wel moet ik zeggen datik de app maar even gebruikt hebt, ik heb voldoende aan k9 mail voor hoe ik de e-mail gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffymol
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
Kapotto schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:02:
Bij mij gaat de sola toch al 4 dagen mee, en heb dan nog de helft van mijn batterij lading. Ik Sms en bel maar een paar keer per dag, voor mij is het ideaal dat die zo lang mee gaat.

Mijn scherm flikkert nog steeds, soms wel irrant maar het kan er mee door. Automatisch aanpassen staat uit en scherm staat op lage helderheid. Als ik eens zin heb, toch maar eens terugsturen (hoop eigenlijk dat van zelf overgaat)
ik heb ook last van een soms flikkerent scherm. ik weet nog niet waar het aan ligt, maar ik ben dus niet de enige.

batterij valt nog tegen, maar ik heb hem nog maar net een dag dus die moet nog ingewerkt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Zo net terug van een vakantie naar Frankrijk, leuk om te zien dat je toch 4 dagen haalt als je data continue uitstaat :P. ook erg tevreden met de foto's die hij maakt, al snap ik nog niet helemaal waarom hij soms in snelvuurmodus foto's achter elkaar maakt, dat was soms aardig storend...

[ Voor 6% gewijzigd door Urithar op 24-07-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Urithar schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:26:
Zo net terug van een vakantie naar Frankrijk, leuk om te zien dat je toch 4 dagen haalt als je data continue uitstaat :P. ook erg tevreden met de foto's die hij maakt, al snap ik nog niet helemaal waarom hij soms in snelvuurmodus foto's achter elkaar maakt, dat was soms aardig storend...
Bij fotocamera's is dat vaak een gewilde optie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Dat wel, en bij een telefoon kan het handig zijn, maar dan wel als ik weet hoe het aan/uit gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zit die optie op de Sola dan? Ik heb hiervoor een extra applicatie voor draaien (5-6 foto's per seconde haalt ie in prima kwaliteit). Ideaal voor foto's die je maakt van stuntskaters/spelende honden/etc.

Google Play: Fast Burst Camera Lite

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 24-07-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
daffymol schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:58:
[...]

ik heb ook last van een soms flikkerent scherm. ik weet nog niet waar het aan ligt, maar ik ben dus niet de enige.

batterij valt nog tegen, maar ik heb hem nog maar net een dag dus die moet nog ingewerkt worden
Hier ook last van een flikkerend scherm, met of zonder lichtsensor. Out of the box rebootte het toestel constant, maar na een volledige reset is dat voorbij.
Accu valt me mee, ik red het prima een dag lang.

Een week in bezit.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik heb mijn Sola afgelopen dinsdag binnengekregen, tot nu toe nergens last van en alles werkt prima.

Batterij houdt het out-of-the-box 1.5 dag vol (nu 2x opgeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendegroote
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 22:33
Heeft er iemand ervaring met de SSpeed custom ROM? De software zoals deze nu is begint me toch wel erg te irriteren. Ik heb alleen nog nooit een telefoon geroot, en ben eigenlijk bang dat het fout gaat. Weet iemand ook of het mogelijk is om de telefoon weer helemaal origineel terug te krijgen? (bijvoorbeeld voor garantie kwesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisae schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:38:
[...]

Hier ook last van een flikkerend scherm, met of zonder lichtsensor. Out of the box rebootte het toestel constant, maar na een volledige reset is dat voorbij.
Accu valt me mee, ik red het prima een dag lang.

Een week in bezit.
Nieuw toestel, zelfde probleem. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Gisae op 30-07-2012 22:21 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

jeroendegroote schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:29:
Heeft er iemand ervaring met de SSpeed custom ROM? De software zoals deze nu is begint me toch wel erg te irriteren. Ik heb alleen nog nooit een telefoon geroot, en ben eigenlijk bang dat het fout gaat. Weet iemand ook of het mogelijk is om de telefoon weer helemaal origineel terug te krijgen? (bijvoorbeeld voor garantie kwesties)
Ik heb de laatste SSPEED rom draaien en ik moet zeggen, prima ROM. voelt gladder aan en kleine extra opties zoals van die knoppen in je notification draw.

de ROM is Prerooted dus je hoeft alleen maar de bootloader te unlocken op die officiële Sony manier. Dit staat stap voor stap beschreven op bijv. XDA. Hoe het met garantie dan is gesteld weet ik niet precies.

Ik had wat problemen met de fastboot drivers voor windows 64bit maar met google is alles op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Ik zag ook dat er een nieuwe update beschikbaar was vanuit Sony? 6.0 B 3.184 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36
Hoe zit het met het toetsenbord van deze smartphone? Werkt dat goed?. Ik heb namelijk interesse om deze aan te schaffen als vervanger voor mijn Samsung Star, maar hecht wel wat belang aan een fatsoenlijk en degelijk toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
PL3X4N schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:55:
Ik zag ook dat er een nieuwe update beschikbaar was vanuit Sony? 6.0 B 3.184 ?
Niet interessant: http://www.xperiablog.net...for-xperia-go-p-and-sola/

Ik wacht gewoon tot de ICS update dit najaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Hyp Hyper schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Niet interessant: http://www.xperiablog.net...for-xperia-go-p-and-sola/

Ik wacht gewoon tot de ICS update dit najaar.
Totaal niet interessant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

usr101 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:02:
Hoe zit het met het toetsenbord van deze smartphone? Werkt dat goed?. Ik heb namelijk interesse om deze aan te schaffen als vervanger voor mijn Samsung Star, maar hecht wel wat belang aan een fatsoenlijk en degelijk toetsenbord.
Persoonlijk vond ik hem niet echt top, bijv. kleine spatiebalk maar ik heb Swiftkey 3 geinstalleerd en dat werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
usr101 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:02:
No offense, maar misschien moet je je wat verdiepen in Android? In tegenstelling tot je Star kun je onder Android diverse toetsenborden installeren; naar gelang je smaak. Zelf gebruik ik overigens Swype, maar daar moet je van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Ik voel me op dit moment een beetje in de steek gelaten door Sony. Ze zijn bewust van een probleem met de batterij en ze doen er niets aan. Ook is er nog geen nieuws voor de 4.0 update.
Ik dacht ook ergens te hebben gelezen dat de 4.1 normaal naar de hele 2012 reeks zou komen, maar geen idee wanneer we deze gaan mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Wat ik begrepen heb stond de planning voor Q3 samen met de Sony P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jellevictoor schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:09:
Ik voel me op dit moment een beetje in de steek gelaten door Sony. Ze zijn bewust van een probleem met de batterij en ze doen er niets aan. Ook is er nog geen nieuws voor de 4.0 update.
Ik dacht ook ergens te hebben gelezen dat de 4.1 normaal naar de hele 2012 reeks zou komen, maar geen idee wanneer we deze gaan mogen verwachten.
Van welk batterijprobleem zijn ze zich bewust? En heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
Hyp Hyper schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Van welk batterijprobleem zijn ze zich bewust? En heb je daar een bron van?
Ik denk dat het wifi probleem wordt bedoelt.

Zie hiervoor ook: reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
De Xperia Sola heeft last van een bug die ervoor zorgt dat de accu met een wifi-verbinding uitzonderlijk snel leeg raakt. Ook bij gemiddeld gebruik haalt de Sola dus amper een enkele dag. Als wifi wordt uitgeschakeld neemt de standby-tijd van de Sola overigens wel flink toe.

[ Voor 25% gewijzigd door -Marc- op 08-08-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Als hands-on user heb ik niet de indruk dat het van wifi komt, met of zonder wifi is de batterij duur betreurend. Ik heb enkele posts gedaan op een officiele sony thread, waar ook mensen van sony opzitten. Vandaar veronderstel ik dat ze weten dat er een probleem is. http://talk.sonymobile.com/thread/40551
Hier zijn al verschillende methodes geprobeerd, maar nog geen oplosing gevonden. Het komt er gewoon op neer dat de telefoon in idle cpu gaat verbruiken. Bij battery usage staat dit onder android OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
jellevictoor schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:42:
Als hands-on user heb ik niet de indruk dat het van wifi komt, met of zonder wifi is de batterij duur betreurend. Ik heb enkele posts gedaan op een officiele sony thread, waar ook mensen van sony opzitten. Vandaar veronderstel ik dat ze weten dat er een probleem is. http://talk.sonymobile.com/thread/40551
Hier zijn al verschillende methodes geprobeerd, maar nog geen oplosing gevonden. Het komt er gewoon op neer dat de telefoon in idle cpu gaat verbruiken. Bij battery usage staat dit onder android OS.
Nu je het zegt...

Ik zit 1d 17u op de accu en het besturingssysteem staat op 27% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
-Marc- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:31:
[...]

Nu je het zegt...

Ik zit 1d 17u op de accu en het besturingssysteem staat op 27% :o
Mwoah.. hier heeft na 6u 40m Android 44% opgesoupeerd. Batterij staat overigens op 84% (Wifi aan btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:45
PL3X4N schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:16:
[...]

Totaal niet interessant inderdaad.
wel interessant als je last hebt van de wegvallende verbinding met je provider, een nogal lullige bug mijn inziens.

mijn sola heeft overigens nog geen melding gegeven dat de update beschikbaar is?

Met wifi aan heb ik btw na een dag en nacht een lege accu, wifi uit en alleen 3g aan en ik had na een halve dag en nacht nog 93% accu over... Bij mijn sola is er duidelijk iets niet helemaal goed met het wifi verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
wortelsoft schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:18:
Deze toch maar weer gebruikt en ik heb het getest.
Het kan zijn dat functies zijn toegevoegd, maar voor mij doet deze alles wat de ingebouwde Gmail app ook doet.
Mail lezen/sturen
Verwijderen van de telefoon en van de server
Gelezen berichten ook naar de server doorsturen
Mappen zijn in te zien via de settings
Mail kan worden gelezen in HTML formaat
Push mail

De reacties van de lezers blijken voor mij dus niet helemaal te kloppen en was dit de app die ik nodig heb voor mijn mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Ik heb nou een vaag iets met mijn Sola (laatste update). Mijn touch registreerd geen "vast houden" meer bijv. een widget van of op de homescreen zetten moet je het scherm "vast houden" Dit werkt dus niet meer, maar als ik de USB kabel van Pc naar telefoon in de telefoon doe, werkt dit opeens wel weer.

Iemand een idee hoe dit te fixen? Factory reset etc. hebben niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hier versie: 6.0.B.3.184, ik heb daar geen last van.
Ik heb gisteren wel even problemen met mijn aan/uit knop gehad. Even later deed deze het weer wel.
Dit heb ik een paar keer eerder gehad, maar ik wijt het aan een software foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb via mytrendyphone.nl een nieuwe battery cover gekocht omdat deze door een rottig (goedkoop=duurkoop) Chinees hoesje vies was geworden. Het materiaal van de cover is niet bepaald vuilafstotend en ik kreeg 'm ook niet meer schoon. Aan het gladdere plastic van de rest van de telefoon hecht de viezigheid niet.

Klepje is zo te zien inderdaad origineel (zie en voel geen enkel verschil). Ik doe hem er pas op als ik een nieuw hoesje binnen heb en houd de telefoon de eerste dagen erna angstvallig in het oog. :P

Edit: nog steeds erg tevreden met de Sola. Alleen de floating touch vind ik voor geen meter werken en gebruik ik ook zelden. Heb het idee dat ie pas reageert als je vlak bij het scherm bent met je vinger en zo precies ben ik niet. (druk dan per ongeluk al een link aan) Ik zie dan ook geen toekomst voor deze feature.
Maar daar heb ik 'm gelukkig ook niet voor gekocht.

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-08-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik had mijn hoesje/ bij T-mobile gehaald.
Het is een "sok" van Muvit. Hij is echt ideaal en er komt geen stof in. Enige nadeel is dat je je telefoon uit de sok moet halen om hem te kunnen gebruiken.
Kosten zijn zo'n 8 euro en eventueel in te wisselen tegen je spaarpunten.

p.s. dat rode blijft er mooi uit zien, voor zo'n 25 euro heb je dus een heel setje

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 15-08-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Xperia U, Sola en Go
Sony houdt voorlopig nog niet op met het updaten van zijn toestellen. Na de Xperia P zullen ook de Sony Xperia U, Xperia Sola, en Xperia Go worden bijgewerkt naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Nadat die drie updates de deur uit zijn komen enkele oudere Xperia's die vorig jaar verschenen aan de beurt. Ben je de trotse bezitter van een Sony-smartphone, dan is de kans dus groot dat Android 4.0 in de nabije toekomst jouw kant op komt!
For more information visit www.sonymobile.com/update
The ICS upgrade for Xperia U, Xperia sola and Xperia go is next out of the door, and we’ll be back with another update shortly.
As always, feel free to drop a comment or question below.
Ant.
Bron: http://www.gsminfo.nl/blo...derweg-voor-sony-xperia-p
Bron: http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/

Kan dus geen maanden meer duren lijkt me. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Hyp Hyper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:03:
Heb via mytrendyphone.nl een nieuwe battery cover gekocht omdat deze door een rottig (goedkoop=duurkoop) Chinees hoesje vies was geworden.
Oh nu ook die bottom caps te krijgen :O. Ik heb nu de zwarte versie omdat ik de witte nergens kon vinden (was ongeduldig toen hij net uit was). Dat wordt een witte cap + battery cover bestellen, heb ik alsnog de witte versie :D

edit: waar ik die floating touch wel handig vind is bij menu's op websites die zichtbaar worden op mouseover. Ik had het vanochtend met http://www.thule.com/nl-NL . Mouseover werkt heel erg goed, terwijl klikken niet werkt. Dit is natuurlijk wel alleen van toepassing op niet-mobiele sites, waar er volgens mij steeds minder van zijn. Alsnog was ik er vanmorgen erg blij mee _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Urithar op 23-08-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Misschien deze maand nog. Is het zo dat ik omdat ik 'm in Duitsland heb gekocht moet wachten op een Duitse release? (of misschien is die eerder?)
Of maakt dat niks uit...

En is het een OTA upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Allé, spannend. Het wordt tijd om dat besturingssysteem van vorig jaar op onze gsm te pushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Nu maar hopen dat het een verbetering is en niet die problemen geeft die het bij andere apparaten gaf.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste