Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Gisae schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:38:
[...]

Hier ook last van een flikkerend scherm, met of zonder lichtsensor. Out of the box rebootte het toestel constant, maar na een volledige reset is dat voorbij.
Accu valt me mee, ik red het prima een dag lang.

Een week in bezit.
Vandaag viel het flikkerende scherm ook al op. Als dit na ICS nog steeds zo is, dan ga ik er vanuit dat het een hardware probleem is ipv een software probleem.

Edit:Een herstart doet wonderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 27-08-2012 16:49 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Gister mijn witte bottomcap binnen!
Originele kapje lijkt met een klein beetje lijm vast te zitten bij de speaker maar een beetje kracht zetten en hij schoot los, nieuwe klikt er makkelijk op, schroefjes vast, wit achterkantje erop en nu heb ik een witte xperia Sola! Soms is het wel fijn als een telefoon gewoon een plastic behuizing heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de 'stroombesparing' app die er standaard al opzit? Ik had een aantal keer het idee dat die app m'n batterij helemaal leegtrok (vooral toen ik alles van die app had ingesteld). Ik heb de stroombesparingsstand toen weer uitgezet, en m'n telefoon hield het weer heel lang vol.
Nu merkte ik afgelopen week dat m'n batterij weer sneller leeg ging. Bij actieve apps gekeken, en ja hoor, 'stroombesparing' stond erbij. Nu heb ik de app verwijderd, maar m'n batterij gaat nog steeds sneller leeg dan voorheen (ik ben niets anders met de telefoon gaan doen, voor zover ik weet).
Nu wilde ik de app er weer op zetten, maar bij Sony zijn ze tegenwoordig zo lekker hulpzaam (op hun eigen site staat bv totaal geen info), dat ik de app nergens kan vinden... Help, anyone?

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 19-08 07:23
Bedankt voor de tip van mytrendyphone.NL! Mijn sola is nu rood gekleurd. De onderkant vervangen is inderdaad gemakkelijk(mits je een mini schroevendraaier hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hebben jullie nu wel al de ics update?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 20:17
Urithar schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:54:
Gister mijn witte bottomcap binnen!
Originele kapje lijkt met een klein beetje lijm vast te zitten bij de speaker maar een beetje kracht zetten en hij schoot los, nieuwe klikt er makkelijk op, schroefjes vast, wit achterkantje erop en nu heb ik een witte xperia Sola! Soms is het wel fijn als een telefoon gewoon een plastic behuizing heeft :)
Waar heb je dat witte bottomcapje vandaan? Via ebay?

Verder heb ik nu 2 dagen de Sola en moet zeggen dat ik echt plezierig verrast ben! De accuduur is dusverre ook erg netjes, ik heb alleen wel redelijk wat wake-locks. Maar dat kan misschien komen omdat hij voor emails checkt per uur en het weather update.

Nu maar hopen dat ICS snel komt en er wat custom roms gaan verschijnen (ook al is de stock rom ook niet onaardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Narathan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:21:
[...]
Waar heb je dat witte bottomcapje vandaan? Via ebay?
mytrendyphone

daar :)
accuduur valt bij mij laatste tijd een beetje tegen, heb het vermoeden dat de laatste firmware update niet echt veel beters bracht. Maar soms (zoals vandaag) valt het weer erg mee, dus misschien toch een app ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Stef602 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:
Hebben jullie nu wel al de ics update?
Volgens FaceBook Sony Mobile einde van deze maand.
https://www.facebook.com/sonymobile/posts/10151178098913390

meer info: http://talk.sonymobile.co...ria_sola?view=discussions

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zal het maar vertellen, ik ben vanaf nu officiëel lid van dit topic: Net telefoon besteld voor 226 euri incl verzendkosten bij belsimpel.nl
Wat hebben jullie voor jullie beestje betaald?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens, kwam jullie telefoon ook met alleen maar een duitse beschrijving? En als jullie het volume op het aller hardst zetten, horen jullie dan soms ook dat die speaker dat niet bij kan houden... Volgens mij heet dat clipping: Wikipedia: Clipping (audio)

Ook last van?

en kregen jullie er ook alleen maar een duitse handleiding bij?

• CdE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:25

CdE

Ik had er gewoon een Nederlandse handleiding bij dacht ik.

Dat de speaker van de telefoon gaat vervormen is niet zo bijzonder, dat doen al die kleine speakers in telefoons. Maar echt overdreven slecht is het niet bij mij. Beter als van mijn ZTE Blade die ik hiervoor had en ook niet slechter als de Nokia van mijn vader.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

CdE schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:05:
Ik had er gewoon een Nederlandse handleiding bij dacht ik.

Dat de speaker van de telefoon gaat vervormen is niet zo bijzonder, dat doen al die kleine speakers in telefoons. Maar echt overdreven slecht is het niet bij mij. Beter als van mijn ZTE Blade die ik hiervoor had en ook niet slechter als de Nokia van mijn vader.
En hoeveel heb je voor jouwne moeten betalen?

Ik ben overigens wel heel erg blij met mijn beestje, keb dr bij 4allshop voor 27,90 een 32gb microsdhc bijgekocht. :)

• CdE

CdE

Stef602 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:13:
[...]

En hoeveel heb je voor jouwne moeten betalen?

Ik ben overigens wel heel erg blij met mijn beestje, keb dr bij 4allshop voor 27,90 een 32gb microsdhc bijgekocht. :)
Ik heb er twee maanden terug €240,- voor betaald, bij Typhone die toen de goedkoopste was in de pricewatch.

Ik vind het ook een prima telefoon, alleen erger ik me aan het feit dat de Android 4 update er nog steeds niet is.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb voor de mijne 285 euro betaald, maar had hem begin Mei wel als zo'n beetje de eerste hier.
En ook met Duitse handleiding, maar dat kan ook komen doordat ik hem daar gekocht heb. :P

Zal de OP overigens binnenkort eens bijwerken. :$

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hyp Hyper schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:39:
Ik heb voor de mijne 285 euro betaald, maar had hem begin Mei wel als zo'n beetje de eerste hier.
En ook met Duitse handleiding, maar dat kan ook komen doordat ik hem daar gekocht heb. :P

Zal de OP overigens binnenkort eens bijwerken. :$
Ooh, maar hebje hem eigenlyk overgeclocked naar 1,15ghz? Ik las ergens dat dat mogelijk was zonder problemen te krijgen. Ik moet zeggen dat ik overigens nog wel moeite heb met dit toetsenboard. Ik kom namelijk bij een xperia mini pro vandaan. Hehe
Wat voor toetsenboard gebruiken jullie? Gewoon die normale of een gekochte/gedownloade?
Wat is jullie faforietste app (muv whatsapp, facebook, en al die andere voorgeprogrameerde dingen?
Gebruiken jullie de mac afee virusscanner? En zo nee, gebruiken jullie wel een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Mijn Sola is voor reparatie, nog maar een week of minder hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik gebruik SlideIT keyboard de laatste tijd, maar dat is meer omdat ik geen zin heb om mijn telefoon met 2 handen te gebruiken :+

Ik heb trouwens wel erg veel wakelocks - ga hem vandaag rooten en kijken of het opgelost is. Verder een top toestel (hij trekt wel veel stof aan helaas, binnenkort een witte sola er van maken denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Stef602 schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:57:
[...]

Ooh, maar hebje hem eigenlyk overgeclocked naar 1,15ghz? Ik las ergens dat dat mogelijk was zonder problemen te krijgen. Ik moet zeggen dat ik overigens nog wel moeite heb met dit toetsenboard. Ik kom namelijk bij een xperia mini pro vandaan. Hehe
Wat voor toetsenboard gebruiken jullie? Gewoon die normale of een gekochte/gedownloade?
Wat is jullie faforietste app (muv whatsapp, facebook, en al die andere voorgeprogrameerde dingen?
Gebruiken jullie de mac afee virusscanner? En zo nee, gebruiken jullie wel een andere?
Overclocken vind ik niet nodig; voor mij is ie snel zat.
Ik gebruik Swype, maar daar moet je van houden. Werkt overigens stukken beter dan SlideIt wat hier ook genoemd werd. (betere herkenning van woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ben zelf ook op zoek naar Swype, maar ik kon het destijds niet vinden - heb je misschien een linkje? Je moet inderdaad héél precies zijn bij SlideIT wat eigenlijk langzamer werkt dan bv Swiftkey

Edit: http://www.swype.com/ is deze het?

[ Voor 10% gewijzigd door Narathan op 23-09-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Narathan schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:00:
Ben zelf ook op zoek naar Swype, maar ik kon het destijds niet vinden - heb je misschien een linkje? Je moet inderdaad héél precies zijn bij SlideIT wat eigenlijk langzamer werkt dan bv Swiftkey

Edit: http://www.swype.com/ is deze het?
Yep en dan Swype Beta. (is al eeuwen beta btw :P)
Is veel slimmer dan SlideIT en woorden worden veel eerder herkend aan de hand van je swype. Bij mij maakte het iig erg veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Dank je wel! Ga hem zo installeren en uitproberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Heeft iemand trouwens last van kernel wake locks? Ik draaide op de SSpeed kernel v3 (nu terug gegaan naar stock) maar had daarvoor ook al flink wat wakelocks door, volgens BetterBatteryStats - "sia". Iemand een idee? Het is ook niet een constante drain... soms een paar wakelocks, dan is de telefoons opeens een hele poos "awake" en stort de accu echt totaal richting de bodem. en soms ook niet. Heb wel het een en ander gelezen, maar ik zie niet 1-2-3 een App die de telefoon wakker maakt... Sorry als dit niet het juiste forum hiervoor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Swype? Wat is precies het verschil met de build-in-"vegen-om-te-schrijven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
2 vragen:

1. Als ik mijn Sola aansluit op mijn Asus TF101 krijg ik geen toegang tot het sd of intern geheugen. Tablet herkent Sola helemaal niet. Ik kan op mij Sola ook niet selecteren tussen verschillende USB verbindingsmodus?! Ik zag dat dit wel kon bij een andere Xperia telefoon.

2. Als ik PC companion op de PC start en de Sola aansluit dan staat er bij geheugenkaart een gele driehoek met een uitroepteken daarin. Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zonekill schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:30:
2 vragen:

1. Als ik mijn Sola aansluit op mijn Asus TF101 krijg ik geen toegang tot het sd of intern geheugen. Tablet herkent Sola helemaal niet. Ik kan op mij Sola ook niet selecteren tussen verschillende USB verbindingsmodus?! Ik zag dat dit wel kon bij een andere Xperia telefoon.

2. Als ik PC companion op de PC start en de Sola aansluit dan staat er bij geheugenkaart een gele driehoek met een uitroepteken daarin. Wat betekent dit?
over de gele driehoek, hou je muis erop en het zegt wat er mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleinolijf
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 11:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Stef602 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:57:
[...]

Helaas zo makkelijk is het niet. Muis erover geeft alleen aan dat het een geheugenkaart is.

En kun jij op je Sola wel USB verbindingsmodus kiezen?

[ Voor 9% gewijzigd door Zonekill op 25-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zonekill schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:37:
[...]

Helaas zo makkelijk is het niet. Muis erover geeft alleen aan dat het een geheugenkaart is.

En kun jij op je Sola wel USB verbindingsmodus kiezen?
niet geprobeerd, maar ik kon het wel op mn xperia mini pro
edit: ja dat kan ik ja

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 25-09-2012 18:32 ]

• jeroendegroote
  • Laatst online: 09-09 22:33
Ik heb sinds ongeveer een week een lelijk vlekje onder mijn scherm (ik denk stof). Weet iemand of het voorste deel makkelijk los te halen is van het toestel? Hoe pak ik dit het beste aan. Ik vind het probleem namelijk niet erg genoeg om hem hiervoor weg te sturen voor een reparatie

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Wanneer je aan je scherm gaat beginnen prutsen, ga je altijd stof binnenkrijgen (denk ik). Ik zou hem binnen sturen of ermee leren level ;-)

• Zonekill
Stef602 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:31:
[...]

niet geprobeerd, maar ik kon het wel op mn xperia mini pro
edit: ja dat kan ik ja
Even voor de duidelijkheid, je krijgt dus het keuze menu op je Sola voor USB-verbinding (MTP of MSC) net zoals op je Xperia mini pro?!

Ik snap niet waarom ik dat niet krijg.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zonekill schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:56:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je krijgt dus het keuze menu op je Sola voor USB-verbinding (MTP of MSC) net zoals op je Xperia mini pro?!

Ik snap niet waarom ik dat niet krijg.
ja, en snap ik ook niet. Maar ik krijg het wel, nadat je hem hebt aangesloten trek je dat balkje naar beneden en daar moet t staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
2 vragen:

Ik zal het dit weekend voor je testen, ik heb zelf ook een TF101 zodat ik het goed kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:28
ICS rollout kick-off vandaag!

Of we vandaag al kunnen updaten valt echter nog te bezien als ik de berichten zo lees. Maar goed, we houden hoop...

[ Voor 19% gewijzigd door Elzavo op 28-09-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elzavo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:48:

Of we vandaag al kunnen updaten valt echter nog te bezien als ik de berichten zo lees. Maar goed, we houden hoop...
''Today we’re starting our software rollout for Xperia go, Xperia U and Xperia sola including Ice Cream Sandwich Android 4.0 upgrade and new unique media applications. The rollout will continue over the next few weeks in markets globally.''

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

[YouTube: http://youtu.be/7AgnO6Vvcos]

Kijk, floating touch is zo veel en veel praktischer! Vond het al raar dat er niet zoiets op zat toen ie net uit kwam, linkjes selecteren in de browser is nou niet de meest nuttige toepassing.

• Hyp Hyper
Sick Nick schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 08:41:
[video]

Kijk, floating touch is zo veel en veel praktischer! Vond het al raar dat er niet zoiets op zat toen ie net uit kwam, linkjes selecteren in de browser is nou niet de meest nuttige toepassing.
Hmm ja.. zo heeft het idd nog nut.
Nu maar hopen op een ICS uitrol voor de winter. ;)

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
vraagje, de batterijcover die je van een andere kunt voorzien ( andere kleur), zitten de knopjes op de batterijcover vast of op het toestel zelf?

Ik vraag dit omdat ik een wit toestel wil aanschaffen maar als het mij niet zo bevalt ik hem dan wil veranderen naar zwart, maar de knopjes die moeten dan ook zwart worden.

• CdE

CdE

Arsenius schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:05:
vraagje, de batterijcover die je van een andere kunt voorzien ( andere kleur), zitten de knopjes op de batterijcover vast of op het toestel zelf?

Ik vraag dit omdat ik een wit toestel wil aanschaffen maar als het mij niet zo bevalt ik hem dan wil veranderen naar zwart, maar de knopjes die moeten dan ook zwart worden.
De knopjes zitten niet vast aan het toestel, maar aan de verwisselbare achterkant.

• Arsenius
  • Niet online
CdE schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:25:
[...]

De knopjes zitten niet vast aan het toestel, maar aan de verwisselbare achterkant.
Okay hartstikke bedankt. :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Quote van mezelf:
Elzavo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:48:

''Today we’re starting our software rollout for Xperia go, Xperia U and Xperia sola including Ice Cream Sandwich Android 4.0 upgrade and new unique media applications. The rollout will continue over the next few weeks in markets globally.''

En wie heeft er z'n telefoon vandaag al naar ICS kunnen updaten?
Mijn telefoon vergeet soms het wifi paswoord, ook last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 29-09-2012 19:04 ]

Verwijderd

Update.

Waarom wachten op telefoon providers? Je kan hem toch ook via de sony site updaten?
Sony website

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 20:11 ]

• jeroendegroote
  • Laatst online: 09-09 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:10:
Update.

Waarom wachten op telefoon providers? Je kan hem toch ook via de sony site updaten?
Sony website
Is dit bij jou gelukt dan? Ik krijg de melding dat mijn apparaat al up 2 date is.

• Arsenius
  • Niet online
Kun je gebruik maken van videochat met de cam op de back?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:10:
Update.

Sony website
Wij (world) zitten te wachten naar de Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich update van Sony, niet naar de 6.0.B.3.184

De versie (184) hebben we al sinds begin augstus ingebruik.

73's

[ Voor 3% gewijzigd door pa3eia op 29-09-2012 22:04 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Maar hebben jullie er ook last van dat het internet soms wegvalt en dat je dan naar je opties gaat en hij zegt dat je wachtwoord fout is? ookal weet je zeker dat hij goed is?

• Narathan
Heb zelf nog geen last gehad van die bug nee, ik draai wel op een custom rom. had met stock wel eens een vastloper en wakelocks. Hopelijk snel de ICS en een custom rom met 4.1! Die glove mode lijkt me heerlijk voor in de winter. Kan je lachen terwijl je vrienden hun vingers vastvriezen aan hun telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18

Mex

Narathan schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:22:
Heb zelf nog geen last gehad van die bug nee, ik draai wel op een custom rom. had met stock wel eens een vastloper en wakelocks. Hopelijk snel de ICS en een custom rom met 4.1! Die glove mode lijkt me heerlijk voor in de winter. Kan je lachen terwijl je vrienden hun vingers vastvriezen aan hun telefoon!
Welke rom draai je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik draai nTweaked.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1901075

En deze kernel + CWM
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1901134

Nou weet ik niet hoe snel ICS komt, maar de battery life is hier goed. Zit nu op 24 uur met nog 37% over. Veel muziek geluisterd (7 uur lang) met wat whatsapp. Bij stock liep mijn batterij leeg tijdens muziek luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Benieuwd wanneer de update in Belgie en Nederland zal opduiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Stef602 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:57:
[...]

De gele driehoek bij de geheugenkaart en info bij mouseover. Iemand een idee waarom die gele driehoek daar staat?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2guldu8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
2 vragen:

Wat ik ook op mijn Transformer doe, hij herkend mijn telefoon niet. Hij probeert nog wel het foto programma te starten, maar schijnbaar wilt hij alleen maar mijn foto's inladen. Dit heb ik 5 minuten aan laten staan en weer afgebroken. Vervolgens nog een keer geprobeerd zonder mijn geheugenkaart, maar na 5 minuten was hij nog niet klaar met inlezen. Onder Explorer+ zie ik er ook geen device, geheugenkaart bijkomen. Ik krijg mijn Sola niet verbonden met mijn tablet.

Als ik het via mijn pc probeer, tja dat is helemaal een drama. De ene keer lukt het wel en de andere keer weer niet. Ik krijg daarop eigenlijk alleen maar mijn geheugenkaart te zien, maar via PC Companion krijg ik geen contact met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Even een aparte mededeling.

Ik ben nu ICS op mijn toestel aan het zetten.
Ik krijg de software via PC Companion binnen.
Het toestel is afkomstig van CB en is gewoon Nederlands.
Het gaat hier om versie 6.1.1.B.1.10

Keep you in touch

Het gaat hier om versie 4.0.4
1e indruk +/- 20 minuten na de upgrade
Het toestel reageert nu wel slomer, dit kan te maken hebben met het feit dat hij wellicht nog een herstart nodig heeft of doordat allerlei apps op de achtergrond nog dingen uitvoeren, dit is met name te wijten aan allerlei bloatware die ik weer ga verwijderen zoals:
Testversie Wisepilot
McAfee security
Chrome

Screenshots vanuit de powerknop is niet meer mogelijk en zoals met bijv. de Sony S, is het niet meer mogelijk om je toestel vanuit de lockscreen je toestel direct op mute te zetten. Dit kan eventueel wel door de powerknop even in te houden en vanaf daar je toestel op mute te zetten of door een app zoals Silent Mode Switcher.

Voor zover ik kan zien, ben ik geen informatie of applicatie kwijt geraakt door de upgrade.
Dit was bij mijn vriendin wel het geval bij haar Xperia S.
Geschiedenis, telefoonnummers, berichten e.d. zijn nog gewoon aanwezig.

Handschoenmodus staat standaard aan, maar werkte niet in eerste instantie.
Na het te deactiveren en weer activeren werkt deze optie wel zoals het zou moeten.
In GB werkte deze modus al voor de links, maar nu dus ook voor het invoeren en opstarten van applicaties e.d.

Ik heb op dit moment nog niet echt een mening over de upgrade, maar dit zal ik in de komende dagen waarschijnlijk pas merken als ik het toestel een herstart heb gegeven en er even mee heb gewerkt.

[ Voor 82% gewijzigd door Kiswum op 01-10-2012 13:54 . Reden: 1e indruk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Kiswum schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:30:
Het toestel reageert nu wel slomer, dit kan te maken hebben met het feit dat hij wellicht nog een herstart nodig heeft of doordat allerlei apps op de achtergrond nog dingen uitvoeren, dit is met name te wijten aan allerlei bloatware die ik weer ga verwijderen zoals:
Testversie Wisepilot
McAfee security
Chrome
Mijn Sola komt als het goed is morgen binnen, ik vroeg me af of het gemakkelijk is om bloatware te verwijderen?

Ik kom van een Galaxy S2 en daar heb ik altijd CM opgedraaid, nooit last gehad van bloatware dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mex op 01-10-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Chrome is via Android binnen gekomen en daardoor niet standaard te verwijderen, de rest is vermoedelijk via mijn provider binnen gekomen en daardoor wel te verwijderen via het x'je boven het icoontje.
Je kunt je toestel uiteraard via een custom rom voorzien van een andere versie, maar ik zou zo niet weten hoe je dit soort apps kunt verwijderen. Tot nu toe heeft het niet echt in de weg gezeten voor mij, hierdoor heb ik dit nog niet onderzocht.

Je kunt met de nieuwe versie overigens typen zonder het scherm aan te raken. Heel bijzonder (als je tijd genoeg hebt, want het kost je wel wat oefening en tijd om zo te typen.) Je hoeft je scherm dus nooit meer aan te raken om iets van je toestel gedaan te krijgen. Dus met zanderige/modderige/natte vingers kun je opdrachten even snel uitvoeren.
Tot nu toe heb ik dus een goede keuze om even tussendoor voor een Sola te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Kiswum schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:10:
[...]

Wat ik ook op mijn Transformer doe, hij herkend mijn telefoon niet. Hij probeert nog wel het foto programma te starten, maar schijnbaar wilt hij alleen maar mijn foto's inladen. Dit heb ik 5 minuten aan laten staan en weer afgebroken. Vervolgens nog een keer geprobeerd zonder mijn geheugenkaart, maar na 5 minuten was hij nog niet klaar met inlezen. Onder Explorer+ zie ik er ook geen device, geheugenkaart bijkomen. Ik krijg mijn Sola niet verbonden met mijn tablet.

Als ik het via mijn pc probeer, tja dat is helemaal een drama. De ene keer lukt het wel en de andere keer weer niet. Ik krijg daarop eigenlijk alleen maar mijn geheugenkaart te zien, maar via PC Companion krijg ik geen contact met mijn telefoon.
Je moet eens kijken of je de optie 'Auto Verbinding in Massaopslag' of zoiets heb aangevinkt. Heb ik uitgezet en toen zag mijn Transformer hem wel. Weet alleen even niet meer of interne geheugen of sd kaart zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Kiswum schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:35:
Je kunt met de nieuwe versie overigens typen zonder het scherm aan te raken. Heel bijzonder (als je tijd genoeg hebt, want het kost je wel wat oefening en tijd om zo te typen.) Je hoeft je scherm dus nooit meer aan te raken om iets van je toestel gedaan te krijgen. Dus met zanderige/modderige/natte vingers kun je opdrachten even snel uitvoeren.
Tot nu toe heb ik dus een goede keuze om even tussendoor voor een Sola te gaan.
De floating touch is dus flink verbeterd? Dat is wel mooi, want die functie kwam er voor mij niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zonekill schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:47:
[...]

De gele driehoek bij de geheugenkaart en info bij mouseover. Iemand een idee waarom die gele driehoek daar staat?

[afbeelding]
Ja, wat denk je?
Er staat toch duidelijk 12% geheugen vrij?

@kiswum, why not restart it now?

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 01-10-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super om te horen dat die update er is.

Ik wacht nog even jullie ervaring af voordat ik die telefoon straks ook koop. Is een van goedkopere dual cores met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Hier ook updated. veel neiuwe features, batterij lijkt beter, maar nog steeds veel cpu genomen in background...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
jellevictoor schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:12:
Hier ook updated. veel neiuwe features, batterij lijkt beter, maar nog steeds veel cpu genomen in background...
Is de accu verbruik met wifi aan ook verbeterd, want met wifi aan gaat het bij mijn Sola wel heel hard leeg.

Kreeg gisteren de update aangeboden via wifi thuis toen geweigerd en nu via PC companion op PC werk krijg ik hem niet aangeboden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Via PC Companion vind ik nog geen ICS update.
Telefoon meteen na uitkomen gekocht in Deutschland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ook hier nog steeds geen update naar ICS, met zowel PCC als met Sony Update Service.

Link SUS: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik kreeg de update gisteren binnen via pc companion.. Zie nog weinig terug van een langere standby tijd, gisteren om 16.30 batterij 100%. Zit nu rond de 45%. Wifi uit, beetje klooien met wat apps en wat berichtjes en dat was het dan wel.

Zelfs met het nieuwe energiebeheer die je aan kunt zetten, waarbij gegevensverkeer uit gaat als je scherm uitgaat, gaan de batterijprestaties niet echt omhoog. (voor zover ik dat nu kan beoordelen)

Wel is er eindelijk de mogelijkheid om een punt en komma op het toetsenbord te selecteren zonder te hoeven switchen.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stef602 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

@kiswum, why not restart it now?
Hij is inmiddels herstart ;)

Day 2.
Ik kan nog niet veel zeggen over de accu, want na zo'n update ben je extra veel bezig met het toestel en in de tussentijd werd hij tijdens de upgrade opgeladen.
Morgen weet ik hier dus meer over, maar ik vermoed dat het niet veel uit zal maken met de oude versie.

Floating touch werkt naar mijn gevoel niet geheel feilloos, zo heb ik regelmatig gemerkt dat hij niet meer weet dat de floating touch technologie bezig waardoor ik het toestel even moet locken en moet unlocken om het weer te activeren.

Doordat het toestel kan worden bestuurd door het stoffen hoesje heen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je toestel wordt gelocked als je de aan/uit knop gebruikt (deze optie is namelijk in/uit te zetten). Zorg er dan ook eventueel voor om het scherm na een x-aantal seconden automatisch uit te laten gaan. Ik kan me best voorstellen dat ik vanuit mijn broekzak mijn aan/uitknop per ongeluk in kan drukken. Na 3 verkeerde wachtwoorden heb je een probleempje ;) Dus bij mij gaat het licht automatisch uit na 15 seconden.

De muziekspeler in het lockscreen is veranderd. Deze is nu alleen nog maar zichtbaar als deze net ervoor is gebruikt. In de oude versie kon je de tijd opschuiven om de muziekspeler aan te spreken. Dit staat nu direct in het lockscreen.

Het toestel voelt naar mijn gevoel niet sneller of trager dan voorheen.

De applicaties die ik had werken zoals voorheen.
Swype had ik geinstalleerd, maar het lijkt erop dat ik hem nu pas voor eerst kan gebruiken. Hiervoor kon ik dit toestenbord namelijk niet aanroepen. Ik heb hem nu als standaard ingesteld en deze werkt fijner en sneller dan de standaard "vegen"

edit: Magie van van de Floating Touch ontrafeld.
Deze "activeer" en "deactiveer" je via je lockscreen.
Als je inlogt door je vinger boven het scherm te houden of handschoenen te dragen, zorg je ervoor dat Floating touch volledig wordt geactiveerd.
Toets je je pincode snel in door het scherm aan te raken, dan is floating touch "niet" ingeschakeld. Althans dan lijkt het bij mij dus simpelweg niet te werken in het hoofdmenu.

Dus (in de winter): Je kunt hem aanzetten met je handschoenen aan.
Je kunt hem uit laten (zetten) door het scherm met je blote vingers aan te raken als je inlogt.

That's is for now.

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 02-10-2012 11:56 . Reden: Floating touch technologie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Heeft er niemand last van reboots als je de SD kaart probeert te gebruiken? Althans, hier heeft mijn Sola last van met de India rom van XDA. Hij is verder echt héél veel sneller dan GB in mijn geval - je moet hem even rooten (check XDA forum) en je cpu govenor op Performance zetten ipv ondemand. Met 400 mhz min en 800 mhz max loopt hij hartstikke soepel. Ga nu eerst kijken of ik hem kan updaten via de originele methode want zonder sd kaart heb ik nog niets aan het toestel... Maar verder werkt alles erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand die me de verschillen tussen de sola en de Xperia U kan uitleggen
(magische crap als floating touch is irrelephant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
eL_Jay schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:03:
Iemand die me de verschillen tussen de sola en de Xperia U kan uitleggen
(magische crap als floating touch is irrelephant)
Wat is je conclusie na het bekijken van de specs?
http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/

Extern geheugen
Formaat beeldscherm
Formaat toestel
(persoonlijk) de U heeft net als de S irritante touchknoppen. Die niet altijd reageren.

@Narathan:
Kiswum in "[Sony Xperia Sola] Discussietopic"

Bij mij was mijn geheugenkaart defect, vanuit de winkelier heb ik daarna een gratis exemplaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
@Kwisum:
Ik denk/hoop niet dat het aan het kaartje ligt want ik heb dit euvel niet gehad met GB. Ik zal met een ander sd kaartje eens gaan kijken wat er gebeurd, maar het zou wel heel vreemd zijn. Fingers crossed

Edit: Werkt nu wel zonder problemen! Wellicht een slechte flash/root geweest. Helemaal top, de Sola met ICS. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Narathan op 02-10-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Niets zinnig dus, oke dan wordt het voor toch de U aangezien die een stuk goedkoper te verkrijgen is en ook nog eens kleiner + hogere DPI biedt.
Jammer dat 1gb Ram nog niet in het budget segment is door gedrongen (mijn jaar oude ZTE heeft net zoveel ram voor de helft van de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
eL_Jay schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:16:
Niets zinnig dus, oke dan wordt het voor toch de U aangezien die een stuk goedkoper te verkrijgen is en ook nog eens kleiner + hogere DPI biedt.
Jammer dat 1gb Ram nog niet in het budget segment is door gedrongen (mijn jaar oude ZTE heeft net zoveel ram voor de helft van de prijs)
Niets zinnigs voor jou bedoel je.
Als je niet van zaken als floating touch of NFC houdt is de Sola niks voor je. Ook als je er niet veel data op gaat zetten (en dus geen sd-card nodig hebt) kun je beter voor de U gaan.

Zie ook hier voor een leuk vergelijk. De Sola is zo te zien kleiner btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Hij is inmiddels herstart ;)
[knip knip]
That's is for now.
Welk serienummer heb jij? (als je het klepje van de telefoon af haalt, staat het op je batterij, het lijkt op:
si: 1253-7583)
De mijne is overigens: 1253-7583 en vandaag de dag nog geen update

Update: De achterdochtige houding van Sony

Susie Leuchter: Ik heb net even naar een andere afdeling voor uw gebelt en het roll-out van het update heeft nu al begonnen.
Susie Leuchter: In Nederland zou het vanaf 1 november beschikbaar zijn.
Wesley de Vries: okay, want andere nederlandse mensen die ik ken, die hun telefoon in nederland gekocht hebben, hebben al kunnen updaten
Wesley de Vries: mijn si is: 1262-1032
Susie Leuchter: deze informatie heb ik anders ontvangen.
Susie Leuchter: Helaas kan ik aan de hand van uw Si.nummer niks nakijken.

(ik ben wesley de Vries)

[ Voor 117% gewijzigd door Frozen op 02-10-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ook hier nog steeds geen ICS met SI 1261-9697.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Mijn cpu blijft draaien in de background. Ik doe nu nog een laatste factory reset voor ik een volledige custom rom installeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Op de website van Sony staat nog steeds de verkeerde versie. Ik heb mijn toestel via de meest recente versie (2.1) van PC Companion geupdate. Volgens mij gaf het programma dit zelf aan.
Ik zat echter wel achter een NL Philips Proxy, maar dat zou eerder storingen dan extra privileges moeten geven.

Ik heb overigens versie 1261-5247
Het begin lijkt dus gewoon NL te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb 1261-9701. Heb ICS er maar weer afgegooid (via XDA er op gezet) want zodra je er een SD kaartje in stopt gaat hij rebooten om de haverklap. Ik wacht wel even tot er een officiële update verschijnt (of een CM rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ik wil graag een NFC smarttag instellen voor navigatie. Ik zie alleen nergens de optie om automatisch GPS in te schakelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Laatst online: 18:35
Gisteren de Sola binnnen gekregen, eerst volledig opgeladen en dan beginnen.
eerste indruk: scherp beeld,snel mooie skin.
ook maar even aan de PC companion gehangen en warempel ICS kwam gelijk binnen.

Nog niet veel mee gewerkt, maar het werkt allemaal wel soepel, nog geen bugs tegen gekomen.
Ik heb m'n oude 32gb kaartje uit m'n x10 mini pro erin zitten, en ook daar geen problemen mee.

Binnenkort eens kijken of de NFC tags "nuttig" zijn voor mij.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bluh.. hier nog niks. Heb je zo ongeveer de eerste Sola, moet je het langst wachten. :P

SI is 1263-0952 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Afgelopen dinsdag nieuwe Sola ontvangen en ook nog geen ICS.

SI 1262-1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Laatst online: 18:35
ik heb SI 1261-5247

Het aparte was wel dat alle stock favorieten in de browser .be site's waren, bij GB that is.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Zonekill schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:25:
Ik wil graag een NFC smarttag instellen voor navigatie. Ik zie alleen nergens de optie om automatisch GPS in te schakelen?!
lastig verhaal, schijnt met andere apps wel te kunnen. Zover ik heb begrepen zit dit niet in ICS (stock app) omdat GPS dan een root actie is. In mijn versie op gingerbread ook niet terwijl bv een ander model xperia (S?) dit wel heeft.
Je kan is zoeken op de play store om te kijken of smarttags een update nodig heeft en anders een soorgelijke app zoeken.

Edit: ook mijn Sola nog geen ICS, ook als 1 van de eerste in het bezit dus zal ook wel als laatste aan de beurt zijn :X

[ Voor 9% gewijzigd door Urithar op 04-10-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:23:
Bluh.. hier nog niks. Heb je zo ongeveer de eerste Sola, moet je het langst wachten. :P

SI is 1263-0952 btw
Yup, ik heb ook één van de eersten en ik heb er nu maar de India ICS versie die op XDA staat, geflasht d.m.v. Flashtool. Deze versie is overigens gewoon geheel NL in te stellen en werkt als een speer. Over het accu gebruik kan ik nog weinig zeggen omdat ik vanochtend pas geflasht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Urithar schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

lastig verhaal, schijnt met andere apps wel te kunnen. Zover ik heb begrepen zit dit niet in ICS (stock app) omdat GPS dan een root actie is. In mijn versie op gingerbread ook niet terwijl bv een ander model xperia (S?) dit wel heeft.
Je kan is zoeken op de play store om te kijken of smarttags een update nodig heeft en anders een soorgelijke app zoeken.
Dit soort dingen snap ik dan nooit. In mijn ogen is het nut van zo een smarttag meteen weg als ik niet automatisch GPS kan instellen als ik met de auto en navigatie op pad ga.

Heb ook nog geen update. Ik kreeg wel een melding toen ik hem via wifi had verbonden met internet maar die had ik per ongeluk weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

SI lijst voor update naar ICS:
http://talk.sonymobile.com/message/296748#296748

of

http://talk.sonymobile.com/thread/53822?tstart=0

:O :O :O
73's

[ Voor 30% gewijzigd door pa3eia op 04-10-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Mijn 1261-9701 staat er nog niet tussen. Vraag me af waarom deze batch zo laat is, zonder provider oid zou je toch denken dat de global eu update richting deze toestellen wordt gepushed net zoals bij de rest

[ Voor 64% gewijzigd door Narathan op 04-10-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Tja, ik denk dat je er misschien veel teveel van voorstelt. Nu naar een aantal uren met ICS op de Sola te hebben gespeeld moet ik concluderen dat het geen major upgrade is die er voor zorgt dat zaken ineens stukken sneller en soepeler gaan. Er zitten zelfs wat zaken in zoals het niet meer kunnen muten d.m.v. een veeg en gewijzigde instellingen knop. Deze heeft een andere functie gekregen en dient nu om widgets te plaatsen. Mogelijk is dat allemaal aan te passen maar het is wel anders dan met de vorige versie. Qua accu gebruik is het vergelijkbaar, ik heb nog net zoveel accu over als voor de upgrade. Ik kijk het nog even deze week aan en als bovenstaande knopindeling me gaat storen dan ga ik terug naar de vorige versie.
Mijn Sola werkte al vlot en dat doet ie nog steeds. Ik zie daarom persoonlijk de meerwaarde van ICS niet helemaal, maar dat is slechts mijn mening. Misschien dat anderen daar anders over denken.
NB. Ik heb geen enkel issue gehad met mijn sd kaartje dus ik denk dat dergelijke problemen exemplarisch zijn. Ik heb een el cheapo 16Gb class 4 kaartje van Icidu erin zitten en dat is toch niet het beste en snelste kaartje dat je kunt kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door regmaster op 04-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Muten kan via aan/uit knop vanuit je lockscreen of hoofdscherm.

Qua snelheid is het bij mij nog niet als voorheen. Ik heb zelfs de fabrieksinstellingen geladen. Ik zal mijn appvoorkeuren e.d. morgen wel even overzetten en dan is het wellicht een kwestie van aanpassen.
Er is wel 1 zeer groot voordeel dat alleen maar mogelijk is als je ICS hebt. Ik kan nu vanaf mijn toestel tv kijken via de KPN ITV applicatie :)
Verder heb ik ook geen last van mijn 16GB geheugenkaartje van Sandisk.

p.s. regmaster, downgraden kan alleen als je je toestel root, als het goed is heb je hierover een waarschuwing gehad voordat je ging upgraden via de Sony tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:58:
Muten kan via aan/uit knop vanuit je lockscreen of hoofdscherm.

Qua snelheid is het bij mij nog niet als voorheen. Ik heb zelfs de fabrieksinstellingen geladen. Ik zal mijn appvoorkeuren e.d. morgen wel even overzetten en dan is het wellicht een kwestie van aanpassen.
Er is wel 1 zeer groot voordeel dat alleen maar mogelijk is als je ICS hebt. Ik kan nu vanaf mijn toestel tv kijken via de KPN ITV applicatie :)
Verder heb ik ook geen last van mijn 16GB geheugenkaartje van Sandisk.

p.s. regmaster, downgraden kan alleen als je je toestel root, als het goed is heb je hierover een waarschuwing gehad voordat je ging upgraden via de Sony tool.
Hmm, voorheen hoefde je alleen een swype te doen. Maar om terug te gaan naar GB bestaat zoiets als Flashtool i.c.m. een GB stock rom, daar hoef je het toestel niet voor te rooten. Overigens is rooten van de Sola met ICS een appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

regmaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Hmm, voorheen hoefde je alleen een swype te doen. Maar om terug te gaan naar GB bestaat zoiets als Flashtool i.c.m. een GB stock rom, daar hoef je het toestel niet voor te rooten. Overigens is rooten van de Sola met ICS een appeltje eitje.
Moet je eigenlijk je ding rooten als je ics er op wil zetten zonder gebruik te maken van sony's update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Stef602 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Moet je eigenlijk je ding rooten als je ics er op wil zetten zonder gebruik te maken van sony's update?
Nope, dat hoeft niet. Lees deze link maar even goed door. Voor als je weet wat je doet en het eventuele risico wilt nemen dan kun je prima alvast ICS flashen. Anders is het wachten tot 1 december as. of zo.
In dezelfde thread vindt je overigens ook een link naar een Europe-Italy FTF file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

regmaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

Nope, dat hoeft niet. Lees deze link maar even goed door. Voor als je weet wat je doet en het eventuele risico wilt nemen dan kun je prima alvast ICS flashen. Anders is het wachten tot 1 december as. of zo.
In dezelfde thread vindt je overigens ook een link naar een Europe-Italy FTF file.
hmm even vragen of dat mn garantie laat vervallen
Edit: okee dat laat dus ook mijn garantie vervallen...

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 05-10-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik ga nog heel even proberen geduld te hebben vwb ICS :) Hoop dat ze me niet te lang laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Nick
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ik heb gisteren de update naar ICS gedaan, dit was op 15-20 minuten gebeurd.

ben er tevreden over

het toestel werkt even vlot als daarvoor
glove mode werkt prima
ondersteuning voor flac in de nieuwe walkman app
heb ook de indruk dat het verbruik in stand-by een flink stuk verbeterd is, maar dat zullen de komende dagen verder uitwijzen.

vergeet niet dat deze update enkel kan via usb en niet draadloos..

gisteren is ook mijn nieuwe protector case van incipio toegekomen, vrijdagavond op de site besteld, een week later via de post in de bus. het hoesje zit strak rond de phone, het bedienen van de toetsen gaat wat lastiger, maar dat went wel denk ik.
het is niet de goedkoopste, heeft 22 euro gekost, voor die prijs zit er ook een screen protector bij, maar nu kan mijn sola wel tegen een stootje, ook het scherm is beter beschermd doordat de case een stukje hoger dan het scherm komt..

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Laatst online: 21:12
D-Nick schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:48:
...voor die prijs zit er ook een screen protector bij....
Dan is dat dubbelop, er zit af fabriek al een folietje over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kots
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 11:37
regmaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

Mijn geduld begon een beetje op te raken. NL en DE sola's hebben namelijk nog steeds de update niet volgens alle informatie op de Sony blogs.
Daarom heb ik de Italy ICS versie er ook maar op geflasht met flashtool. Het was wel even zoeken voordat ik wist hoe het precies werkte omdat het mijn eerste handmatige smartphone flash was, maar het proces verliep prima.
ICS Werkt bij mij meer dan prima en is veel soepeler dan GB. En dat zonder factory reset.

Tevreden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die zijn xperia Sola al geroot heeft en er een custom rom op heeft geplaatst ?
Ben erg benieuwd naar deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1918551

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik durf zelf niet meer mijn Sola te updaten (DE model). Met de europe-Italy FTF file krijg ik bootloops met de sd kaart, met de global ftf eveneens. Ik heb al verschillende sd kaartjes geprobeerd, geformatteerd en allemaal zorgen ze voor een bootloop of een reboot uit het niets (bv na een poosje muziek te luisteren lijkt het alsof de sd kaart ontkoppelt, muziek komt hakkelend tot een stop en de telefoon loopt vast/reset). Heb wel 10x de rom geflashed, zelfs de custom rom Dynamic Rom, maar ook hier dezelfde problemen.

Wellicht is dit een voorkomend probleem met de NL/DE Sola's, want alleen deze reeks heeft nog geen update gehad en het is ook wel opmerkelijk dat niemand problemen heeft met de officiële update, behalve de mensen die de ICS file flashen en een DE/NL model hebben. Niet dat ik ICS perse nodig heb, maar die glove mode zou wel heel fijn zijn met de aankomende winter. En om nou ICS zonder SD kaart te draaien (Want dat werkt prima) had ik net zo goed de xperia U kunnen kopen voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Narathan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:55:
Ik durf zelf niet meer mijn Sola te updaten (DE model). Met de europe-Italy FTF file krijg ik bootloops met de sd kaart, met de global ftf eveneens. Ik heb al verschillende sd kaartjes geprobeerd, geformatteerd en allemaal zorgen ze voor een bootloop of een reboot uit het niets (bv na een poosje muziek te luisteren lijkt het alsof de sd kaart ontkoppelt, muziek komt hakkelend tot een stop en de telefoon loopt vast/reset). Heb wel 10x de rom geflashed, zelfs de custom rom Dynamic Rom, maar ook hier dezelfde problemen.

Wellicht is dit een voorkomend probleem met de NL/DE Sola's, want alleen deze reeks heeft nog geen update gehad en het is ook wel opmerkelijk dat niemand problemen heeft met de officiële update, behalve de mensen die de ICS file flashen en een DE/NL model hebben. Niet dat ik ICS perse nodig heb, maar die glove mode zou wel heel fijn zijn met de aankomende winter. En om nou ICS zonder SD kaart te draaien (Want dat werkt prima) had ik net zo goed de xperia U kunnen kopen voor minder geld.
Al geïnformeerd bij de sony xperia chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Narathan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:55:

Wellicht is dit een voorkomend probleem met de NL/DE Sola's, want alleen deze reeks heeft nog geen update gehad
Niet alleen de genoemde landen wachten op de update.

bericht 744: http://communities-origin...com/message/297240#297240

[ Voor 4% gewijzigd door pa3eia op 10-10-2012 16:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste