Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn sola is ondertussen sinds 2 januari weg ter reparatie, sinds 11 januari bij een external repair, dynafix kon het blijkbaar niet oplossen. Ben benieuwd wanneer ik hem terugkrijg, en of er dan 4.0 op staat (Ik heb ook een 9701). Wanneer ik hem terug heb zal ik dat iig even hier posten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Urithar op 23-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 13:31

Renate1970

Lef is Leven

Sinds gisteren in het bezit van de Sony Xperia Sola, de witte en kan ook niet updaten. Heb hem gekocht bij de Mediamarkt.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Mijn telefoon toch maar te koop aangeboden. Het blijft lastig om te zien dat je toestel van 7 maanden bijna met de helft is gezakt, terwijl de grotere broer misschien 1/4 is gezakt.

Ik heb overigens de Xiaomi Mi2 nu in gebruik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 24-01-2013 12:54 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Kiswum schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:53:
Mijn telefoon toch maar te koop aangeboden. Het blijft lastig om te zien dat je toestel van 7 maanden bijna met de helft is gezakt, terwijl de grotere broer misschien 1/4 is gezakt.

Kan ik me voorstellen, moet je eerlijk bekennen dat het voor mij wel mooi uitkwam nu.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mocht je er een willen die upgradebaar is, dan kun je je eigen toestel weer terugbrengen naar de winkel doordat je er niet tevreden mee bent (niet upgradebaar) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Kiswum schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:54:
Mocht je er een willen die upgradebaar is, dan kun je je eigen toestel weer terugbrengen naar de winkel doordat je er niet tevreden mee bent (niet upgradebaar) ;)
Daar zit wat in maar ben eigenlijk wel tevreden ermee, wacht eerst maar eens rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vreemd. Hier sinds kort exact hetzelfde probleem op vodafone netwerk. De verbinding valt weg en komt niet meer terug, daardoor wordt ook de accu leeg getrokken. Ik heb al een volledige reset gedaan, en een ander versienummer geprobeert, maar het probleem blijft.
Is er al een oorzaak of oplossing bekend?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Gisae schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:51:
Vreemd. Hier sinds kort exact hetzelfde probleem op vodafone netwerk. De verbinding valt weg en komt niet meer terug, daardoor wordt ook de accu leeg getrokken. Ik heb al een volledige reset gedaan, en een ander versienummer geprobeert, maar het probleem blijft.
Is er al een oorzaak of oplossing bekend?
Hmpf.. same shit here.
Twee keer gebeurd nu.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 06:45
Hyp Hyper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:42:
[...]

Hmpf.. same shit here.
Twee keer gebeurd nu.
Bij mij is het, bij T-Mobile, algelopen week ook voogevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:53:

Ik de gs3 :) hoe is je xiaomi?
Oeps... khad je review al eerder gelezen, niet wetende dat ie van jou kwam :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 25-01-2013 16:02 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als het goed is heb ik morgen meer info voor jullie over mijn Xiaomi, ik ben de review nu nog aan het stylen en aan het vullen met zeer veel informatie. Ik kan in die review of in het topic over de Xiaomi Mi2 meer informatie over het toestel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 21:07
Ik heb ook last van het wegvallen van het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Vreemd zeg die netwerkproblemen. Ik heb ook Vodafone maar nog nergens last van gehad icm m'n Sola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09-2024
De verbindingsproblemen van m'n Sola met het Vodafone-netwerk zoals hierboven gemeld zijn spontaan opgelost. Misschien kunnen die antennes van Vodafone niet zo goed tegen de kou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Net even contact gehad met de klantenservice van Coolblue en gevraagd hoe het met de update zat. Deze is voor Nederland dus nog niet uit. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik heb het niet rechtstreeks ontvangen van mijn contact, maar ik heb gehoord dat de update voor de Generic NL Sola's deze week zou moeten komen. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het is denk ik verstandiger om te zeggen als hij te downloaden is, ipv vantevoren. Ik denk dat men te vaak is teleurgesteld door vermeende berichten.
Ik hoop dat het bericht klopt AmbroosV en ik zal ook meedoen met duimendraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Ik kan mijn Sony Xperia Sola niet meer verbinden met PC Companion. De computer herkent hem wel en ik kan er ook spullen op zetten of afhalen maar PC Companion ziet hem niet. Weet iemand wat ik kan doen???

Alvast bedankt, Ronán

P.S. De telefoon werd eerder wel herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ken het probleem. Bij mij gaf de software aan dat ik het geheugen moest omzetten, maar dat kan dus niet als het toestel is aangesloten. Als ik het had omgezet, dan kan hij weer niet connecten met de pc. Ik heb geen oplossing voor dit probleem. Het is denk ik een driver issue. Het toestel werkte wel goed op mijn laptop met W7, maar niet op mijn thuispc met W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Moet even corrigeren over de update naar ICS, een andere bron binnen Sony geeft aan dat het voor eind februari gaat zijn. Bleh, ik weet het ook niet meer. Ik zal het volgende donderdag eens navragen, dan ben ik op hun hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Op het hoofdkantoor in Nederland of Zweden???

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
pa3eia schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:17:
Op het hoofdkantoor in Nederland of Zweden???

73's
NL, Zweden is geen hoofdkantoor meer, die doen gewoon veel software. De echte hoofdkantoren waar ze de updates signen en uitsturen zijn in Tokyo. Daar kan ik aan rechtstreekse info komen via een contact die projectmanager is voor de update-teams van de high-end Qualcomm-based smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491892

beetje jammer.... eerst zeg je begin januari toen deze week en nu eind februari ik heb eigenlijk al een beetje de hoop op een update opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik geef alleen maar door wat ik hoor van hogerop, het is inderdaad wat lullig.

Ik zou je aanraden om gewoon de update zelf te flashen met behulp van deze gids: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)" - procedure is volledig hetzelfde als voor de Xperia P, maar in plaats van het firmwarebestand voor de Xperia P gebruik je dit bestand:
Sola MT27i 6.1.1.B.1.54 SI 1261-7807 firmware FTF - Central Europe

MD5: 5824B09539A84D6E6E9BE989CB351980
SHA-1: 3A1B974331F66E7C880B253DB24479D4A16CDB92

https://hotfile.com/dl/18...4_Central.europe.ftf.html
of
http://www.4shared.com/fi...27i_611B154_Centrale.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heeft iemand dit probleem al aangekaard via een RMA vanwege de update?
Er waren in dit topic een aantal mensen die hun toestel voor RMA had aangeboden. Is hierover al nieuws of kregen deze mensen gewoon weer Android 2.3 terug?

Uiteraard zien mensen RMA waarbij hardware defect is of als er een fout in de software zit, maar als de hele wereld het toestel kan updaten en jij bent de enige in het land die dit niet op een normale manier kan, dan klopt er m.i. iets niet, vandaar de RMA vraag.

[ Voor 37% gewijzigd door Kiswum op 01-02-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Wij hier in Nederland zijn niet de enigste die de nog geen update hebben ontvangen.
Er zijn er nog vele met ons die op 2.3.7. zitten.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pa3eia schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:06:
Wij hier in Nederland zijn niet de enigste die de nog geen update hebben ontvangen.
Er zijn er nog vele met ons die op 2.3.7. zitten.

73's
Ik weet dat in ieder geval België en Engeland wel minimaal ICS hebben. Ik heb niet veel verder gekeken dan dat. Weet je zo welke landen dit zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
MIjn sola is terug na reparatie (duurde 4 weken, soms zit het mee, soms zit het tegen).
Naast "mechanisch probleem gerepareerd" (denk nieuw scherm) nog steeds dezelfde versie: 2.3.7
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tSFnn44C0PY/UQ0wGQE_PXI/AAAAAAAACZw/2PXQpNN3rz4/s356/screenshot_2013-02-02_1622_1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Urithar op 02-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:06
Mijn Xperia Sola is ook binnen voor reparatie.
Had al een hele tijd last met het touchscreen dat slecht reageerde en linksboven zelfs met grote momenten helemaal niet!
Gekocht in juli vorig jaar dus een garantie gevalletje..

Zie net met het doorzoeken van dit topic dat meerdere mensen er last van hebben. :(

• Asterion
'k heb mijn smartphone al terug.
Helaas is het probleem niet opgelost, maar werkt de linkerbovenhoek nog steeds niet.
Ze hebben ook 2.3.7 geflasht terwijl deze op 4.0 stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Wees blij, op Sony NL staat nog steeds de vorige versie.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Asterion schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:17:
'k heb mijn smartphone al terug.
Helaas is het probleem niet opgelost, maar werkt de linkerbovenhoek nog steeds niet.
Ze hebben ook 2.3.7 geflasht terwijl deze op 4.0 stond :(
Dat is eigenlijk vrij normaal dat je hem terug krijgt met de originele versie erop. Neem aan dat je zelf ook wel snapt dat bij reparatie men je de originele erop zet. Daar heb je trouwens nog geluk mee want in wezen is er sprake van het vervallen van garantie door hem niet meer origineel te hebben. Wel jammer dat ze het probleem niet verholpen hebben maar misschien kun je hem opnieuw sturen en nu met de juiste software zo hoe hij nu nog ondersteunt wordt. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Renate1970 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:32:
[...]

Dat is eigenlijk vrij normaal dat je hem terug krijgt met de originele versie erop. Neem aan dat je zelf ook wel snapt dat bij reparatie men je de originele erop zet. Daar heb je trouwens nog geluk mee want in wezen is er sprake van het vervallen van garantie door hem niet meer origineel te hebben. Wel jammer dat ze het probleem niet verholpen hebben maar misschien kun je hem opnieuw sturen en nu met de juiste software zo hoe hij nu nog ondersteunt wordt. Succes ermee.
Android 4.0 werd officieel door Sony vrijgegegeven dus vervallen van de garantie is hier niet van toepassing.
Het is spijtig dat ze niet verder getest hebben. Op de bon staat er zelfs geen uitleg wat ze juist gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Asterion schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:55:
[...]

Android 4.0 werd officieel door Sony vrijgegegeven dus vervallen van de garantie is hier niet van toepassing.
Het is spijtig dat ze niet verder getest hebben. Op de bon staat er zelfs geen uitleg wat ze juist gedaan hebben.
Dat klopt dat Sony deze versie heeft vrijgegeven maar nog niet voor de Sola (tenminste we krijgen hem niet op de normale manier geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:32
Renate1970 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Dat klopt dat Sony deze versie heeft vrijgegeven maar nog niet voor de Sola (tenminste we krijgen hem niet op de normale manier geupdate).
niet iedereen, dat klopt.
Maar als ik via de software van Sony, mijn in Nederland gekochte Sola kan updaten, denk ik niet dat ik op een "abnormale" manier bezig ben.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
ing_stripe schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:25:
[...]

niet iedereen, dat klopt.
Maar als ik via de software van Sony, mijn in Nederland gekochte Sola kan updaten, denk ik niet dat ik op een "abnormale" manier bezig ben.
Inderdaad.

In België is al een officiele update vrijgekomen om naar 4.0 te gaan.
Daarom dat het mij verbaaste dat ze naar 2.3.7 gaan om alles te herstellen, terwijl het in mijn ogen eerder een hardware probleem lijkt te zijn.
Maarja, misschien gebruiken ze op de hersteldienst een standaardprocedure en testen ze achteraf niet, of heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Asterion schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Inderdaad.

In België is al een officiele update vrijgekomen om naar 4.0 te gaan.
Daarom dat het mij verbaaste dat ze naar 2.3.7 gaan om alles te herstellen, terwijl het in mijn ogen eerder een hardware probleem lijkt te zijn.
Maarja, misschien gebruiken ze op de hersteldienst een standaardprocedure en testen ze achteraf niet, of heel weinig.
Nee klopt dan is het maar raar dat ze hem weer terug op 2.3.7 hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:31:
Ik geef alleen maar door wat ik hoor van hogerop, het is inderdaad wat lullig.

Ik zou je aanraden om gewoon de update zelf te flashen met behulp van deze gids: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)" - procedure is volledig hetzelfde als voor de Xperia P, maar in plaats van het firmwarebestand voor de Xperia P gebruik je dit bestand:

[...]
Ik wil je niet (helemaal) belachelijk maken, maar welke verhalen heb je inmiddels op het hoofdkantoor ontvangen? Het laatste nieuws was eind februari een update naar ICS, is dit nog steeds zo of is het inmiddels verzet naar maart/april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kiswum schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:52:
[...]

Ik wil je niet (helemaal) belachelijk maken, maar welke verhalen heb je inmiddels op het hoofdkantoor ontvangen? Het laatste nieuws was eind februari een update naar ICS, is dit nog steeds zo of is het inmiddels verzet naar maart/april?
Ik heb geen informatie meer gehoord... Heb nog een paar mails uitgestuurd maar nog niets ontvangen. Het is nogal druk met de lancering van de Xperia Z (bij het team in Nederland) dus komen dit soort vragen op iets lagere prioriteit. De update zelf wordt geregeld vanuit Japan dus het hangt er allemaal vanaf wat ze daar aan het doen zijn. Bij de teams die met NovaThors bezig zijn ken ik jammer genoeg niemand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

AmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:59:
[...]

Ik heb geen informatie meer gehoord... Heb nog een paar mails uitgestuurd maar nog niets ontvangen. Het is nogal druk met de lancering van de Xperia Z (bij het team in Nederland) dus komen dit soort vragen op iets lagere prioriteit. De update zelf wordt geregeld vanuit Japan dus het hangt er allemaal vanaf wat ze daar aan het doen zijn. Bij de teams die met NovaThors bezig zijn ken ik jammer genoeg niemand...
Eerlijk gezegd ik heb er een hard hoofd in hoor, dat deze nog komt lijkt me meer een zoethoudertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Oke denk dat ik toch maar eens ga kijken via de andere weg van AmbroosV, maar hoe zit dat met garantie als ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Renate1970 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:06:
Oke denk dat ik toch maar eens ga kijken via de andere weg van AmbroosV, maar hoe zit dat met garantie als ik dit doe?
Blijft intact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:45
Ik heb dus gister mijn telefoon geupdate met de flashtool van sony, alleen heb ik een vraagje, klopt het dat je niet meer kan inzoomen met 2 vingers in de browser(de standaard van android en chrome)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Dat is mooi dan gaan we het toch maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

De update is gelukt met de tools die AmbroosV aanreikte. Dank er voor. Nu maar eens kijken wat er zoal aan is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
M'n telefoon gaat stukken langer mee in de uitgebreide stand-by modus (Android 4.0.4), enige nadeel is dat ik geen knipperende led zie bij binnenkomende sms als m'n scherm uit staat. Is dit nog aan te passen?

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Deze telefoon als tip doorgegeven aan een vriend van me (rechtstreeks via shop.sony kost ie nu maar 160 euro namelijk), die hem ook gehaald heeft, maar me net een mailtje stuurt dat de Sola niet wil verbinden met beveiligde WiFi-netwerken. Aargh :( Is dat een bekende bug?

Ik had het met mijn Xperia Ray ook, nadat ik hem op Ice Cream Sandwich had gezet, maar de Sola zit gewoon op Gingerbread. Enige optie was toen terug naar GB. Een snelle google naar Wifi bugs en diverse Xperia's is iig niet heel geruststellend.

[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 21-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Laatst online: 16-11-2024
Kan iemand me helpen? Ik wil mijn Sola root-en. Ik heb het met "Root_with_Restore_by_Bin4ry_v9_4" geprobeerd, maar ik kreeg een foutmelding. Ook met flashtool for Windows lukt het flash-en root-en niet. Ik heb USB-foutopsporing uitgevinkt. Is er nog iets wat ik aan of uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Mijn sola is terug van reparatie. Ze hebben hem niet hersteld volgens mij maar gewoon een nieuwe geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Laatst online: 07-06 10:17
Ik heb gisteren mijn Sola binnen gekregen.(bedankt voor de (prijs) tip draakhoofd), WIFI werkt bij mij thuis en in de trein wel gewoon(verder nergens anders nog geprobeerd)
De telefoon zelf werkt perfect, had hem via de Sony website besteld en zag dat hij uit Tsjechië kwam.
Des ondanks heb ik ook geen Android 4.0, gewoon 2.3.7, opzich niet een heel groot probleem tot nu toe werkt alles wat ik nodig heb.
Alleen zoals altijd is niet alles perfect, want de meegeleverde adapter werkt niet :( mijn oude ipod usb lader daarentegen wel, die gebruik ik nu dus. Maar ben dus niet helemaal tevreden.
Met andere usb apparaten werkt ie wel, blijkbaar is ie niet compatible met mijn Sola.
Andere mensen die hier ook last van hebben, dat de meegeleverde lader niet werkt? Het is de (Sony Ericsson) EP-800 lader.

[ Voor 7% gewijzigd door TripleFlashbang op 27-02-2013 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een paar dagen, als android 4 dan er nog niet is zet ik het er wel zelf op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Nochtans is Android 4 in België al een hele tijd beschikbaar..
Raar dat jullie in Nederland geen update krijgen?

Valt er niks te forceren met aanpassen van dat bestand waar 'die 8 cijfers 1234-5678' in staan (ik kan op de naam niet komen) dat controleert of je smartphone voor een update beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:25

parsnep

Cloud-Master

weet iemand hoe je op de sony xperia sola hill climb racing cheat/hackt

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Dat wij in Nederland geen update hebben zal wel iets te makken hebben met dat Burgeralarm, is natuurlijk een app specifiek voor Nederland. Met update heb ik die ook niet meer, maar zover je kan spreken van een risico durf ik dat wel aan.
blijkbaar was de zet om NLalert op Sony Erricson smartphones te zetten niet de beste stap voor de klant (die niet achter wil blijven met android versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Voor zover ik weet heeft alleen de Xperia Sola er last van, de Xperia S bijvoorbeeld niet. Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat dat het enige is bij de Sola waardoor je niet gewoon ICS kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gisteren dit toestel gekocht, als tijdelijk ding terwijl m'n high end smartphone gerepareerd wordt. Ben aangenaam verrast moet ik zeggen, android ICS draait prima ook rooten zonder de bootloader te unlocken ging prima via de tutoral op XDA. Ding lijkt stabiel en ben geen bugs of glitches tegengekomen, hopen dat dit zo blijft. Moet zeggen dat de schil die Sony over android heeft gelegd me enorm bevalt, beter dan Sence en Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504389

Chris.nl schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:57:
Gisteren dit toestel gekocht, als tijdelijk ding terwijl m'n high end smartphone gerepareerd wordt. Ben aangenaam verrast moet ik zeggen, android ICS draait prima ook rooten zonder de bootloader te unlocken ging prima via de tutoral op XDA. Ding lijkt stabiel en ben geen bugs of glitches tegengekomen, hopen dat dit zo blijft. Moet zeggen dat de schil die Sony over android heeft gelegd me enorm bevalt, beter dan Sence en Touchwiz.
Hoi Chris, ik wil ook graag mijn Sola rooten zonder de bootloader te unlocken. Kun je me de link geven waar beschreven staat hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 504389 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Hoi Chris, ik wil ook graag mijn Sola rooten zonder de bootloader te unlocken. Kun je me de link geven waar beschreven staat hoe dat moet?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2029756
Daar, maar dan moet je wel de versie van ICS draaien die in dit topic genoemd is door AmbroosV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504389

Chris.nl schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:02:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2029756
Daar, maar dan moet je wel de versie van ICS draaien die in dit topic genoemd is door AmbroosV.
Thanx Chris! Ik heb mijn Sola ook op ICS gezet op de manier die Ambroos V. noemde, een makkie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Laatst online: 06:39
Bij mij was het niet bepaald een makkie, mede vanwege de usb-drivers die niet wilden meewerken maar met de xda forums heb ik het voor elkaar gekregen. Ziet er goed uit dat ijsbroodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Werkt globe move in die android,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Hallo allemaal, even een paar vraagjes

Als ik via de XDA Forums update, blijven mijn gegevens, spellen enz. hetzelfde???
En, net zoals hierboven, werkt de glove mode ook via de XDA Forums Android 4.0???

Alvast bedankt, Ronán

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De handschoenmodus werkt ook prima bij de officiële 4.0.4 versie. Wanneer je de flashhandleiding van AmbroosV doorneemt, lees je dat je ook kan kiezen om gegevens te behouden. Ik heb dit zelf niet getest maar had maandag een volledige wipe gedaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 07-03-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
Ik heb mijn Sola geupdate met behoud van gegevens, werkte prima! :)
Wel voor de zekerheid vooraf even een backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Moet je rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De Sola kan dus voorzien worden van de officiële Android 4.0.4 link
Het is ook mogelijk om te rooten zonder hierbij de bootloader te unlocken link
Op het moment dat je je toestel geroot hebt kan je er leuke dingen mee doen....

Zelf had ik niet gelijk behoefte om de bootloader te unlocken, CWM of een custom ROM te installeren, maar ik heb de stock ROM wel onder handen genomen, wellicht vind iemand het interessant om hier wat over te lezen.

Met bijvoorbeeld Es File Explorer kan je in de ROM gaan neuzen, in de map /system/app staan alle voorgeïnstalleerde apps. Ik vond dat er wel heel veel meuk op stond. Daar is niets mis mee, maar wat ik niet gebruik hoeft er voor mij niet op te staan, eventuele resources verniksen. Dus ben ik gaan zoeken op XDA welke .apk waarvoor is.

Hieronder een lijstje met apps en hoeveel ruimte ze per functie zo'n beetje in beslag nemen. De apps die ik zelf heb verwijderd heb ik onderstreept. Essentiële apps voor de werking van Android zijn niet opgenomen in onderstaande lijst.

Live wallpapers (~3MB)
  • CosmicFlow.apk
  • LiveWallpapers.apk
  • LiveWallpapersPicker.apk
  • MagicSmokeWallpapers.apk
  • NoiseField.apk
Voice Apps (~3MB)
  • VoiceDialer.apk
  • VoiceSearch.apk
Text to speech engine (~7MB)
  • PicoTts.apk
  • talkback.apk
  • Alle taalbestanden uit de map /system/tts/
Widgets (~11MB)
  • ClockWidgets.apk
  • GenieWidget.apk
  • MusicWidget.apk
  • NoteWidget.apk
  • PhotoWidget.apk
  • WeatherWidget2.apk
  • RecentCallsWidget.apk
  • OnOffTools.apk
Youtube (~6MB)
  • YouTube.apk
  • YouTubeKaraokePlugin.apk
Gtalk n Gmail (~5MB)
  • Talk.apk
  • Gmail.apk
Sony Email (~5MB)
  • SemcEmail.apk
  • Exchange.apk
Semc Illumination (~1MB)
  • SemcIllumination.apk
Media Apps (~12MB)
  • SemcAlbum.apk
  • SemcMusic.apk
  • SemcMusicVisualizer.apk
  • SemcVideo.apk
  • GoogleLyricsPlugin.apk
  • WikipediaPlugin.apk
Google Quick Search (~1MB)
  • GoogleQuickSearchBox.apk
Maps n Location Services (~8MB)
  • GMS_Maps.apk
  • NetworkLocation.apk
  • Street.apk
Liveware Manager (~4MB)
  • livewaremanager.apk
Stock Browsers (~10MB)
  • Browser.apk
  • Chorme.apk
  • DownloadProviderUi.apk
NFC n Tags (~1MB)
  • Nfc.apk
  • nfc-handover.apk
  • Tag.apk
Radio (~1MB)
  • Radio3.apk
Dlan (~5MB)
  • SemcDlna.apk
  • SemcDlnaHandover
SEMC Notes (~3MB)
  • SemcNotes.apk
  • NoteWidget.apk
Facelock (~25MB)
  • FaceLock.apk
  • /system/vendor/pittpatt
  • /system/lib/libfacelock_jni.so
Timescape Facebook Google Plus (~20MB)
  • EventStream.apk
  • EventStreamPluginFacebook.apk
  • EventStreamPluginTwitter.apk
  • facebook.apk
  • FBCalendarSync.apk
  • FBIAppShare.apk
  • FBMediaDiscovery.apk
  • FBMusicLike.apk
  • FBSetupwizard.apk
  • PlusOne.apk
  • PostViewer.apk
  • SEMCFacebookProxy.apk
  • SocialEngineCore.apk
  • SocialEngineFacebookPlugin.apk
  • SocialEnginePicasaPlugin.apk
  • SocialPane-Apps.apk
  • SocialPane-FeedWidget.apk
  • SocialPane-FriendsWidget.apk
  • SocialPane-StatusWidget.apk
  • timescaperssplugin.apk
  • TimescapeSpline.apk
  • TwitterPostViewer.apk
VPN Services (~1MB)
  • VpnDialogs.apk
Sony Update Center (~2MB)
  • UpdateCenter.apk
Recorder (~1MB)
  • SoundRecorder.apk
SIM Tool Kit @1MB
  • Stk.apk
Japanese Toetsenbord (~7MB)
  • JapaneseIME.apk
  • POBoxSknMono.apk
  • POBoxSknPink.apk
  • POBoxSknSelector.apk
  • POBoxSknWood.apk
  • textinput-chn.apk
Backup & Restore (~1MB)
  • Backup-Restore.apk
  • Backup-wizard.apk
Andere overbodige meuk
  • AppEnabler.apk
  • IddAgent.apk
  • helpapp.apk
  • magicbox-popcap.apk
  • retaildemo.apk
  • SEMCSetupWizard.apk
  • storefront.apk
  • HTMLViewer.apk
Zelf gebruik ik facebook, googlemaps, streetview en youtube wel, maar toch heb ik die verwijderd als sys-apps om ze later weer vanuit de play-store installeren. Facebook vond ik (met 20 apk's) te geïntegreerd in het systeem. Timescape gebruik ik niet en wanneer ik Facebook wil checken open ik die éne app. GoogleMaps e.d. zie ik liever niet als sys-apps omdat die (naar mijn ervaring) spontaan starten (actieve processen) terwijl ik hier niet om vraag.

Wanneer je een losse APK verwijderd uit het systeem, hoef je niet bang te zijn dat je het 'verprutst'.
Na een reboot is ook de eventuele snelkoppeling verdwenen en de functie die je verwijderd hebt verdwijnt uit eventuele (instellingen)menu's. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld o.a. de Lyrics en Wikipedia extensies uit de music player gehaald maar bijft de music player zelf prima functioneren. screen

Op het moment dat je toch iets verprutst hebt, kan je altijd de stock ICS ROM terugzetten. Op XDA is eventueel ook de stock GB ROM terug te vinden.

Nadat ik alles uit de ROM verwijderd had, heb ik een factory-reset gedaan (in principe was dit niet nodig). Ik heb nu een stabiele Xperia Sola ICS, met hierop alleen de functies die ik wil gebruiken.

Verder gebruik ik graag het gratis tooltje Notification Toggle hoewel Sony hier best een aardige widget voor gemaakt had, vind ik toggles onder de notificatiebalk het prettigst.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/Sola/Screenshot_2013-03-07-15-17-36.png

Voor dat tooltje heb je geen root nodig. Maar wanneer root hebt en er met bijvoorbeeld /system/app mover een systeem-app van maakt, werken de toggles van GPS en NFC ook echt (anders zijn dit snelkoppelingen naar die menuinstellingen)
Dit is m'n eerste mobiel met NFC, ik gebruik die optie dus nog amper. Als iemand hier nog leuke functies / apps / tips voor heeft lees ik het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Super info allemaal. Ik zal (moet!) binnenkort de OP onder handen nemen en de info van AmbroosV etc. toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
HELP!!! Ik heb mijn telefoon geflaht voor de eerste keer en nu wil hij niet meer opstarten!!! Er komt de heke tijd Sony in beeld, die gaat dan weer weg en komt dan weer terug. Dit gaan dan de hele tijd door. Ik kan hem nog gewoon afsluiten ook opladen, maar hij gaat niet naar het startscherm. Ik heb het 'Root With Restore' progamma gebruikt en geprobeerd opnieuw te flashen maar niks werkt. KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN?!?! Groeten, Ronán

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
didam35 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:10:
HELP!!! Ik heb mijn telefoon geflaht voor de eerste keer en nu wil hij niet meer opstarten!!! Er komt de heke tijd Sony in beeld, die gaat dan weer weg en komt dan weer terug. Dit gaan dan de hele tijd door. Ik kan hem nog gewoon afsluiten ook opladen, maar hij gaat niet naar het startscherm. Ik heb het 'Root With Restore' progamma gebruikt en geprobeerd opnieuw te flashen maar niks werkt. KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN?!?! Groeten, Ronán
Ach dat is even flink schrikken natuurlijk. Kan je vertellen welke stappen je tot nu toe gedaan had?
Had je ICS al draaien? Welke stappen had je ondernomen om het toestel te rooten? Eerst aangepaste kernel geflashed, toen proberen te rooten om vervolgens de juiste kernel weer terug te flashen? Heb je iets met de bootloader gedaan? Heb je de Sola direct aangesloten op je PC? Niet aansluiten via een usb-hub, dat wil ook wel eens tegenwerken.

Ik zou denken dat je bij een f**ckup ICS opnieuw kan flashen volgens de manier van AmbroosV als dat echt niet werkt wordt het pittig denk ik :/ Kan je je toestel nog een soft reset geven met de powerknop+volumeUP ingedrukt houden (tot ie 3x trilt) en dan opnieuw opstarten?

Gelukkig kan je blijkbaar nog wel opladen, zorg er iig voor dat je een flink volle accu hebt tijdens het flashen e.d.

Hopelijk kom je eruit, of kan iemand hier iets voor je betekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chris.nl op 07-03-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen nood Ronan, ik heb dit ook een keer meegemaakt tijdens een upgrade zie hier:

Kiswum in "[Sony Xperia Sola] Discussietopic"

Wat moet je hebben:
1. een systeem waar je toestel op wordt herkend
2. Software van Sony draaien
2. booten in de recovery mode: powerknop+ volume omhoog (tijdens het opstarten/rebooten)
3. Toestel aan pc koppelen
4. Herstel uitvoeren op je pc
5. Eventueel een backup van je gegevens, alles zal worden gewist

De stappen die ik heb genomen staan deels vermeld in mijn link.
Mocht je er niet uit komen, laat het maar even weten, maar de software van Sony zal je door het proces heel leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
T lukt niet heel erg goed... :( Ik kan mijn telefoon niet opstarten in de recovery mode omdat als ik de power knop + volume knop omhoog ingedrukt hou gebeurt er niks en gaat hij na 10 seconden weer uit met die 3 schokken. Ook lukt het niet als ik de volume knop omlaag hou.
Tot nu toe heb ik de 1e stap gedaan in de root zonder de bootloader te unlocken. Maar daarna kan ik mijn telefoon niet meer opstarten (DEZE) ICS heb ik dus nog niet gedraaid. Ik heb niks met de bootloader gedaan. De telefoon is aangesloten met massaopslag.

Alvast bedankt, Ronán

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Oh het kan zijn dat je hem tijdens het aanzetten beide knoppen tegelijkertijd in moet houden en als je ziet dat hij aanspringt, de power loslaten en alleen de volume knop inhouden (anders gaat hij inderdaad weer uit na 8 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
didam35 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:27:
T lukt niet heel erg goed... :( Ik kan mijn telefoon niet opstarten in de recovery mode omdat als ik de power knop + volume knop omhoog ingedrukt hou gebeurt er niks en gaat hij na 10 seconden weer uit met die 3 schokken. Ook lukt het niet als ik de volume knop omlaag hou.
Tot nu toe heb ik de 1e stap gedaan in de root zonder de bootloader te unlocken. Maar daarna kan ik mijn telefoon niet meer opstarten (DEZE) ICS heb ik dus nog niet gedraaid. Ik heb niks met de bootloader gedaan. De telefoon is aangesloten met massaopslag.

Alvast bedankt, Ronán
Ok, dan denk ik al te begrijpen waar je de mist in bent gegaan.
Die manier van rooten is namelijk voor Firmware 6.1.1.B.1.54 gemaakt. Je had dus eerst ICS moeten flashen om daarna te kunnen rooten. Nu heb je een ICS kernel over je GB ROM gemikt, dat vreet ie niet.

Als het je niet lukt via de manier van Kwisum je toestel te herstellen kan je proberen ICS te flashen.
Het maakt daarvoor niet uit of je toestel in massaopslag staat of niet, ding moet uitstaan voordat je begint.
Na het laden en instellen van het flashprogrammma vraagt ie vanzelf om je toestel aan te sluiten terwijl je (alleen) de volume- knop ingedrukt blijft houden.

Succes! Mocht je er niet uitkomen laat dan even weten wat je allemaal geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Ik heb mijn nu dus geflasht naar 6.1.1.B.1.54, daarna heb ik hem geflasht naar 6.1.1.B.1.10, proberen op te starten maar dat lukte weer niet. Toen heb ik hem met dat Root With Restore gedaan, daarna proberen op te starten maar dat werkte ook niet. Toen heb ik hem weer geflasht naar 6.1.1.B.1.54, proberen op te starten maar dat lukte niet.
Ik heb Windows XP SP2, misschien dat het daar nog een beetje aanligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hé pittig. Volgens mij ligt het niet aan XP SP2.
Ik zou ervoor kiezen om dat Root With Restore maar even links te laten liggen, eerst maar eens zien dat je een toestel krijgt wat normaal kan opstarten. Het lukt om op deze manier te flashen naar ICS? Volgens mij zitten in Sony.Sola.MT27i_6.1.1.B.1.54_Central.europe.ftf namelijk de juiste ROM + Kernel, dus als die succesvol flasht zou je toestel weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
YES, hartstikke bedankt. Het werkt!!! Het duurde even voordat ik het .tft bestand gedownload had maar ik heb het nu wel!!!

Is dit nu eigenlijk wel of niet geroot (ik heb het gedaan met dat bestand van AmbroosV)

Nogmaals, BEDANKT
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ronán

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je hebt hem nu nog niet geroot, maar als je hem nogeens verprutst kan je nu dus ICS terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Ik krijg mijn Sola niet aan mijn Parrot (ingebouwd in auto) verbonden. Parrot v.5.08A. Koppelen lukt wel maar verbinden lukt niet. Ik kreeg op een gegeven moment wel een scherm met een headset te zien maar dat krijg ik niet meer gereproduceerd... Iemand tips en trucs?

Opgelost: Ik had het belangrijkste knopje gemist: Geduld O-) en 1 keer uit/aan |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 390599 op 10-03-2013 11:07 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Kan iemand een video verslag maken hier je op je solarium Android 4.0 zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK probeerde hem via ambroos zijn manier op te zetten maar helaas verbind mij tel niet (stap 7) iemand hulp pls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 491892 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:23:
IK probeerde hem via ambroos zijn manier op te zetten maar helaas verbind mij tel niet (stap 7) iemand hulp pls?
Hier had ik ook even gedoe mee, de 1e keer dat je je toestel 'in flashmodus' aansluit worden de drivers geïnstalleerd. Maar voordat windows klaar is met het installeren springt de Sola uit die flashmodus. Misschien omdat die niet snel genoeg daadwerkelijk gebruikt wordt? 'k Moest um zelf een keer of 10 aansluiten voordat de drivers daadwerkelijk geïnstalleerd waren. Kwestie van blijven proberen dus, wanneer je (qua drivers die geïnstalleerd zijn) de Sony Update Service kan gebruiken, kan je ook gebruik maken van die flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoelde ook via flash tool heb het echt 20x geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Laatst online: 02-07-2024
ambroos v is mijn held!!! het koste me een half uur. want het downloaden van de bestanden ging niet zo snel :( maar het is super makkelijk te doen. thnx ambroos v! zonder jou had ik misschien nog wel een half jaar langer op de officiële update moeten wachten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Laatst online: 07-06 10:17
Mijn Sola kan ik niet meer aankrijgen.
Ik had hem vannacht in de oplader gedaan en hem gewoon aangelaten, maar toen ik wakker werd was ie uit en nu kan ik hem niet meer aan krijgen.
Ik heb dit probleem al eerder gehad, toen had ik Sony al gebeld. Naja uiteindelijk had ik m aan me pc gehangen en pc companion opgestart, maar deed eerst niks en opeens na een half uur had ie verbinding en kreeg ik mn telefoon weer aan.
Maar tot nu toe lukt het nog niet Nu doet ie het weer, na een half uur aan mn pc te hebben gehangen. Maar ik vind dit sowieso niet fijn als dit nog vaker gaat gebeuren, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben of een aantal dagen weg zonder pc.
Wat me ook opviel is dat alle twee de keren, mn batterij bijna helemaal leeg is(6% nu) nadat ie het weer doet. Op een of andere manier wordt m'n accu ontladen ofzo.

Ik gebruik wel een Ipod usb oplader, aangezien mijn bijgeleverde lader (ook al) niet werkte. Misschien dat het daar aanligt, lijkt me van niet maar je weet het nooit.

Zijn er meerdere hier die dit probleem herkennen?

ps Een hard reset(power en volume knop) werkt ook niet en heb niks aan de software gedaan, is gewoon rechtstreeks vanuit de fabriek(2.3.7).

[ Voor 35% gewijzigd door TripleFlashbang op 16-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491892 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:23:
iemand die beter kan uitleggen hoe de sola verbind want ik krijg het niet voor melkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
In de muziekplayer zie ik niet de muziek die ik op de sdcard heb staan. Hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 491892 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:18:
iemand die beter kan uitleggen hoe de sola verbind want ik krijg het niet voor melkaar
Je wil dus je sola aansluiten op de pc om hem te kunnen gebruiken met de flashtool.
Stap 1. Zet je sola uit, wacht dik 30 seconden dan staat ie zeker weten uit.
Stap 2. Terwijl je de volume_omlaag toets ingedrukt houdt, sluit je hem aan op de pc.
Laat die volume_omlaag toets pas weer los als ie daadwerkelijk aan het flashen is.
Zonekill schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:16:
In de muziekplayer zie ik niet de muziek die ik op de sdcard heb staan. Hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen?
Dat zou 'out of the box' wel moeten werken, ik gebruik zelf probleemloos een 64gb kaart met daarop 33gb aan muziek. Had je al geprobeerd om hem opnieuw op te starten? Misschien dat ie nog even moe(s)t indexeren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier ook last van?
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/3342nbb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik neem aan dat je Sony.Sola.MT27i_6.1.1.B.1.54_Central.europe.ftf probeerde te flashen. Ik weet niet precies wat die error betekent, hopelijk is je download corrupt en is het geen hardwarematige fout.

[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 06-04-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

`werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eindelijk verder gekomen nu dit.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dln8mh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 19:46
Ik heb hier nog niks gelezen over de find MyXperia app van Sony. Beetje googlen levert my een link op naar een .apk bestand. Ik weet echter niet of en wat ik daar mee kan/moet. Zou graag willen weten of dat kan zonder er een custom rom op te zetten of te flashen?

Heb een Sola draaiende op Build 6.1.1.B.1.54 (Android 4.0.4)

http://www.xperiablog.net...able-to-download-for-all/
http://android.sc/downloa...tolen-sony-xperia-device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
MyXperia: AmbroosV in "Sony Xperia T & Xperia V"

Gewoon installeren dus (de .apk op je Dropbox of telefoongeheugen gooien en met Astro openen), daarna staat MyXperia bij Instellingen > Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yagermeister schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:29:
Ik heb een apart probleem. Sinds een aantal maanden heb ik een sola. In het begin heb ik geen problemen gehad met de android 2.3.6 software wat erop stond. Na een maandje zoiets merkte ik ineens op dat ik geen verbinding meer had met het netwerk. Na het rebooten werkte het gewoon weer.

Een aantal dagen later echter weer hetzelfde probleem. Aangezien ik 4.* software er nog niet was heb ik besloten om de telefoon te rooten. Eerst heb ik een rom gedraaid met 2.3.6 erop maar ook hier kreeg ik disconnects. Nu heb ik een 4.0.4 versie erop staan (build 1.10) en ik heb het probleem nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen. Ik ben aan het twijfelen om weer een nieuwe rom erop te zetten maar ik vraag me af of het probleem hiermee opgelost zal worden.

[EDIT]
Ik lees hierboven dat mensen dit zelfde probleem hebben met Vodafone. Ik heb echter Tmobile.
De afgelopen dagen hier ook wegvallend netwerk op een Sola, T-mobile. Toestel kan geen gsm-netwerken vinden, pas na een reboot is het verholpen. Geen idee hoe het komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 08-06 10:39
Ik heb hier ook last van wegvallende verbinding. Draai GB en zit bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
draakhoofd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:20:
[...]
De afgelopen dagen hier ook wegvallend netwerk op een Sola, T-mobile. Toestel kan geen gsm-netwerken vinden, pas na een reboot is het verholpen. Geen idee hoe het komt!
Ik heb dat in Januari ook enkele dagen gehad, maar zo snel als het kwam, was het probleem ook weer verdwenen. (en tot op heden niet teruggekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 12:15
Hmm, zojuist ook ICS geinstalleerd via Ambroos z'n guide, maar nu ben ik even wat settings kwijt.
In de vorige versie (2.3.7 geloof ik), kon ik instellen dat ik wel dataverbinding wilde bij roamen, maar niet in het buitenland. Die optie kan ik nu niet meer terug vinden? Dit omdat Tele2 toch 'roamt' op andere netwerken?

En daarnaast lijkt het wifi bereik opeens zwak te zijn :/ Eerst was het juist altijd mijn telefoon die de meeste netwerken kon vinden..

[ Voor 17% gewijzigd door IceBlackz op 03-04-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Laatst online: 18:32
IceBlackz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:38:
Hmm, zojuist ook ICS geinstalleerd via Ambroos z'n guide, maar nu ben ik even wat settings kwijt.
In de vorige versie (2.3.7 geloof ik), kon ik instellen dat ik wel dataverbinding wilde bij roamen, maar niet in het buitenland. Die optie kan ik nu niet meer terug vinden? Dit omdat Tele2 toch 'roamt' op andere netwerken?
instellingen -> meer -> mobiele netwerken ->gegevensroaming -> nationaal roamen

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 12:15
ing_stripe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:10:
[...]

instellingen -> meer -> mobiele netwerken ->gegevensroaming -> nationaal roamen
gegevensroaming is in ICS dus alleen een selectievakje, er zit geen menuutje meer achter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Weet iemand hier of de Sola 64gb sd kaartjes ondersteund? Officieel wordt 32 ondersteund maar hoor dat op sommige toestellen 64 ook werkt, anders ga ik gelijk daarvoor ipv 32. 16 wordt toch een beetje te weining inmiddels.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste