Persoonlijk heb ik liever dat ze gewoon eens doen wat ze zeggen. Update zou al begin oktober komen origineel meen ik... Daarnaast hadden ze dit best eerder kunnen communiceren, in plaats van op de dag van de update zelf.
Verwijderd
Wat een slechte reden. NL Alert hadden ze al maanden van te voren kunnen weten dat dit eraan zat te komen.
Ze hadden beter de update vrij kunnen geven en de update voor NL Alert later kunnen doen.
Nu hebben ze weer een excuus omdat ze het bij Alcatel gewoon niet voor mekaar kunnen krijgen die update. Veel beloven maar niks waarmaken, Zeer teleurgesteld.
Ze hadden beter de update vrij kunnen geven en de update voor NL Alert later kunnen doen.
Nu hebben ze weer een excuus omdat ze het bij Alcatel gewoon niet voor mekaar kunnen krijgen die update. Veel beloven maar niks waarmaken, Zeer teleurgesteld.
Huh? Zelfs een Galaxy Tab wacht nog op een ICS update ..Jeroen10 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:47:
Jammer hoor, krijg steeds meer spijt toch voor alcatel gekozen te hebben.
[...]
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Klopt, maar zij beloven niet iedere week dat de ICS update eraan zit te komen....Koffie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:19:
[...]
Huh? Zelfs een Galaxy Tab wacht nog op een ICS update ..
Mwah...Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:24:
[...]
Klopt, maar zij beloven niet iedere week dat de ICS update eraan zit te komen....
QUOTE:
Eerder dit jaar was al veel kritiek over de trage software updates van Samsung en de belabberde communicatie daaromtrent. Veel klanten zijn ontevreden dat de hardware zo snel verouderd en dat Samsung weinig moeite toont om haar producten te voorzien van de laatste software. (bron: www.tabletguide.nl)
Verwijderd
Maar hebben zij net zoals Alcatel al weken doet een ICS update beloofd? NEEedero schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:33:
[...]
Mwah...
QUOTE:
Eerder dit jaar was al veel kritiek over de trage software updates van Samsung en de belabberde communicatie daaromtrent. Veel klanten zijn ontevreden dat de hardware zo snel verouderd en dat Samsung weinig moeite toont om haar producten te voorzien van de laatste software. (bron: www.tabletguide.nl)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:48:
[...]
Maar hebben zij net zoals Alcatel al weken doet een ICS update beloofd? NEE

QUOTE:
Om al die tablets tijdig van updates te voorzien, dat is een hele klus. Het gevolg is dat updates lang op zich laten wachten en soms helemaal niet komen. Als bedrijf zou je daarvan kunnen leren door eventuele updates niet meer aan te kondigen. Verras je klanten en maak ze blij. Samsung doet dat niet en blijft beloven, want praatjes vullen gaatjes. (bron: www.tabletguide.nl)
Als je zo graag ICS wil, installeer dan gewoon de 'Franse' versie, grote kans dat je weinig verschil zult merken met wat Alcatel NL momenteel nog tegenhoudt..
Verwijderd
wat is het verschil met de nl versie dan ?Thralas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:19:
Als je zo graag ICS wil, installeer dan gewoon de 'Franse' versie, grote kans dat je weinig verschil zult merken met wat Alcatel NL momenteel nog tegenhoudt..
RightThralas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:19:

de update of, hoe en wanneer die komt.
Momenteel zoveel keus via XDA !
Geen NL Alert !? HahahaVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:27:
[...]
wat is het verschil met de nl versie dan ?
Daar zat ik ook al mee wat heeft die alert met de update te maken??
Wel jammer dat door dat waanzinnig slome update process dit mijn laatste alcatel is.
Wel jammer dat door dat waanzinnig slome update process dit mijn laatste alcatel is.
Waarschijnlijk niets. Mogelijk is het een iets nieuwere build inmiddels (er zijn wat klachten over oa. GPS), los daarvan heb ik geen enkel idee wat Alcatel NL er nu van weerhoudt..Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:27:
wat is het verschil met de nl versie dan ?
Dat idee heb ik ook, er schijnt inmiddels in Frankrijk ook een patch voor deThralas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:38:
[...]
Waarschijnlijk niets. Mogelijk is het een iets nieuwere build inmiddels (er zijn wat klachten over oa. GPS), los daarvan heb ik geen enkel idee wat Alcatel NL er nu van weerhoudt..
camera en GPS te zijn dus zou NL dat nog mee kunnen nemen, maar ik
vermoed dat dit ook achteraf via patches gebeurd.
Inmiddels H1N1 kernel v2 er in zitten en de tel. op 1702MHz lopen.
Een echte aanrader ! Tel. is bijzonder snel.
Heren, korte vraag: Ik heb gisteravond de franse 4.0.4 erop gezet en ik moet zeggen: wat ging dat makkelijk & wat werkt dat goed. Eén dingetje doet alleen raar bij mij: TouchPal input (toetsenbord) de versie in de standaard alcatel 4.0.4 is relatief oud. Dat boeit me niet direct, maar hij swiped niet. Volgens de playstore kon ik niet updaten. Ik heb dus het pakketje van de laatste versie gedownload vanaf de site van de makers, geinstalleerd en alles werkt prima!
Tot de telefoon uitgaat. Bij herstarten is opeens de oude ingebakken versie weer actie en moet ik de nieuwe opnieuw installeren. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Alvast bedankt!
Tot de telefoon uitgaat. Bij herstarten is opeens de oude ingebakken versie weer actie en moet ik de nieuwe opnieuw installeren. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Alvast bedankt!
Vraag me af of hij dan ook stabiel is komende tijd...
wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:03:
Tja, de tijd zal het leren..De eerste indruk is in elk geval meer dan goed..:)mbreeuwsma schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:47:
Vraag me af of hij dan ook stabiel is komende tijd...
[...]
Had hiervoor de Franse ics er op staan, die liep ook al goed, maar dit voelt nog soepeler aan.
Zijn met die kernel ook de GPS toestanden gefixed?
Floccinoccinihilipilification
In ics was het al stukken beter dan in Gb, deze moet ik nog testen op gps. Ik gebruik m'n Tel. doordeweeks ook als navigatiesysteem dus het zou fijn zijn !RamO schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:08:
Zijn met die kernel ook de GPS toestanden gefixed?
Is hier een noob-vriendelijke tutorial van? Zou het graag ook willen hebbenwilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:03:
De oude versie is geinstalleerd als system app, en heeft dus hoogstwaarschijnlijk prioriteit over de versie die je zelf geinstalleerd hebt. Oplossing is 'm installeren als system app (en/of de oude verwijderen).MajorGlory78 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:07:
adb push <apkname> /system/app/
Denk dat 't meer de cpufreq governor is dan de (marginale?) overclock. Op CM10 is ondemand verre van ideaal, interactive werkt daarentegen prima.wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:01:
Had hiervoor de Franse ics er op staan, die liep ook al goed, maar dit voelt nog soepeler aan.
Ja eigenlijk wel. Let wel, het is natuurlijk geen fabriekssoftware ! Maargoed we zijn Tweakers dus wel iets gewend..Raz3r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:48:
[...]
Is hier een noob-vriendelijke tutorial van? Zou het graag ook willen hebben
http://forum.xda-develope...p=33710344&postcount=2221
Bedankt!wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:38:
[...]
Ja eigenlijk wel. Let wel, het is natuurlijk geen fabriekssoftware ! Maargoed we zijn Tweakers dus wel iets gewend..![]()
http://forum.xda-develope...p=33710344&postcount=2221
Ik heb alle bestandjes gedownload maar ik weet niet wat ik moet doen bij deze stap:
Reboot phone to CWM recovery (turn on phone in fastboot mode - power on+volume down + connect USB cable - then in command prompt run
fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img )
[ Voor 28% gewijzigd door Raz3r op 10-11-2012 16:11 ]
Oef...ik weet niet meer of dat bij Gingerbread ook werkte, maar als ik mijn telefoon aanzet met volume down en power ingedrukt krijg ik een wit scherm met Alcatel logo en start de telefoon niet verder.Raz3r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:55:
[...]
Bedankt!
Ik heb alle bestandjes gedownload maar ik weet niet wat ik moet doen bij deze stap:
Reboot phone to CWM recovery (turn on phone in fastboot mode - power on+volume down + connect USB cable - then in command prompt run
fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img )
Anders is hieronder de upgrade beschreven van 2.3.6 naar ics. Dat heb ik een paar weken geleden gedaan.
Ja, dit werkt op GB ook nog maar ik vraag me vooral af wat ik bij deze stap moet doen:wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:20:
[...]
Oef...ik weet niet meer of dat bij Gingerbread ook werkte, maar als ik mijn telefoon aanzet met volume down en power ingedrukt krijg ik een wit scherm met Alcatel logo en start de telefoon niet verder.
Anders is hieronder de upgrade beschreven van 2.3.6 naar ics. Dat heb ik een paar weken geleden gedaan.
then in command prompt run
fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img
Eigenlijk precies wat er staat.Raz3r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:22:
[...]
Ja, dit werkt op GB ook nog maar ik vraag me vooral af wat ik bij deze stap moet doen:
then in command prompt run
fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img
Naar een command prompt (op je pc uiteraard) dan naar de directory waar je de bestandjes hebt uitgepakt en tik in: fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img
Nou hoort je pc een bootloader naar de telefoon te sturen, welke vervolgens opstart. Nu hoor je het menutje te krijgen waar je kunt backuppen / restoren enz.
[ Voor 14% gewijzigd door wilbert op 10-11-2012 16:25 ]
Nu komt er te staan: FASTBOOT wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:24:
[...]
Eigenlijk precies wat er staat.
Naar een command prompt (op je pc uiteraard) dan naar de directory waar je de bestandjes hebt uitgepakt en tik in: fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img
Nou hoort je pc een bootloader naar de telefoon te sturen, welke vervolgens opstart. Nu hoor je het menutje te krijgen waar je kunt backuppen / restoren enz.
[ Voor 7% gewijzigd door Raz3r op 10-11-2012 16:36 ]
Dan staat fastboot.exe niet in de zelfde map als recovery_machfix-2012.06.09.img
Hmm, helaas het wordt me te moeilijk. Dan maar wachten. Toch bedankt!wilbert schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:42:
Dan staat fastboot.exe niet in de zelfde map als recovery_machfix-2012.06.09.img
Ik ben het toch weer aan het proberen
"Naar een command prompt (op je pc uiteraard) dan naar de directory waar je de bestandjes hebt uitgepakt en tik in: fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img"
Hoe ga ik naar de directory?
(Sorry voor de domme vragen

[ Voor 34% gewijzigd door Raz3r op 10-11-2012 22:05 ]
Oef...Weet je zeker dat je verder wilt gaan ?Raz3r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:53:
[...]
Hmm, helaas het wordt me te moeilijk. Dan maar wachten. Toch bedankt!
Ik ben het toch weer aan het proberen![]()
"Naar een command prompt (op je pc uiteraard) dan naar de directory waar je de bestandjes hebt uitgepakt en tik in: fastboot boot recovery_machfix-2012.06.09.img"
Hoe ga ik naar de directory?
(Sorry voor de domme vragen)
x:\>cd map waarin je het uitgepakt hebt....
Ben ik weer! Het antwoord van Thralas had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken! Desalniettemin, thx voor je reactie. Na wat proberen vandaag blijkt helaas het GPS probleem dat ik had niet opgelost. GPS werkt prima. Na één of twee keer (maps, mytracks, google navigatie) krijg ik de service GPS niet meer gestart. Wat ik ook doe....Herstarten van de telefoon is het enige dat dan weer werkt. Jammer....als de officiele update het niet fixt ga ik contact opnemen met Alcatel. In de tussentijd ben ik van plan om de niet overclockede rom uit Hongarije te proberen. Mijn vraag:
Deze is 'pre-rooted'. Dat vind ik echter prima, ik vraag me alleen af:
Als ik nu straks mijn oude ROM terugzet (de originele, die ik geback-upped heb) is alles dan weer helemaal 'legaal'? Of is dit rooten iets permanents?
Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld duidelijke uitleg.
Deze is 'pre-rooted'. Dat vind ik echter prima, ik vraag me alleen af:
Als ik nu straks mijn oude ROM terugzet (de originele, die ik geback-upped heb) is alles dan weer helemaal 'legaal'? Of is dit rooten iets permanents?
Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld duidelijke uitleg.
Verwijderd
Ik was benieuwd of dit gewerkt heeft. via TitaniumBackup de update in de ROM integreren hielp in elk geval niet bij mij..Thralas schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:18:
[...]
De oude versie is geinstalleerd als system app, en heeft dus hoogstwaarschijnlijk prioriteit over de versie die je zelf geinstalleerd hebt. Oplossing is 'm installeren als system app (en/of de oude verwijderen).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 20:31 ]
Hoi Toeter,
Ging het jou ook om TouchPal keyboard? En zo ja, is het jou inmiddels gelukt?
Ik heb onderstaande nog niet geprobeerd. Ben nog te druk met GPS fixen
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:27:
[quote]Thralas schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:18:
[...]
De oude versie is geinstalleerd als system app, en heeft dus hoogstwaarschijnlijk prioriteit over de versie die je zelf geinstalleerd hebt. Oplossing is 'm installeren als system app (en/of de oude verwijderen).
adb push <apkname> /system/app/
Ik was benieuwd of dit gewerkt heeft. via TitaniumBackup de update in de ROM integreren hielp in elk geval niet bij mij..
Verwijderd
ja inderdaad, het ging mij ook om TouchPal. ik ben nog niet verder gekomen dan wat ik geschreven had, zal het ook eens proberen met volledig verwijderen en opnieuw installeren.MajorGlory78 schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:31:
Hoi Toeter,
[...]
Verwijderd
helaas, verwijderen gaat niet, ook niet geforceerd met Titanium. apk niet gevonden..Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:33:
[...]
ja inderdaad, het ging mij ook om TouchPal. ik ben nog niet verder gekomen dan wat ik geschreven had, zal het ook eens proberen met volledig verwijderen en opnieuw installeren.
Dan is alles weer zoals het was. Mogelijk moet je wel de oude recovery handmatig terugflashen (of OTU runnen, als je durft).[b]MajorGlory78 schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:51
Verwijderd
OK, oplossing gevonden: verwijder met root of ES explorer de apk uit /custpack/app/withoutlibs, TouchPal opnieuw installeren, dan gaat alles goed.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:36:
[...]
helaas, verwijderen gaat niet, ook niet geforceerd met Titanium. apk niet gevonden..
Ik zie het op de specifieke nl site staat inderdaad 2.5.7
Ik gebruik altijd deze link, check die de laatste tijd regelmatig en zag dat deze vernieuwd is, je kunt hem wel instellen op dutch, erg vreemd.
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-995.html
Ik gebruik altijd deze link, check die de laatste tijd regelmatig en zag dat deze vernieuwd is, je kunt hem wel instellen op dutch, erg vreemd.
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-995.html
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:48:
Ik zie alleen 257 staan. en via het toestel ziet hij geen update
Verwijderd
Wat ik me af vraag, is ics nu echt beter voor de ot 995,
Mijn ervaring is tot nu toe goed met de 995.
Ik wil zeer graag chrome kunnen draaien. Daar heb je toch (helaas) ICS voor nodig. Wacht daarom vol spanning op de update.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:22:
Wat ik me af vraag, is ics nu echt beter voor de ot 995,
Onlangs heb ik deze telefoon ook geregeld. Hebben jullie ook dat de knopjes onderaan de telefoon niet helemaal egaal verlicht zijn?
De buitenste 2 knopjes zijn bij mij feller (opties- en terugknopje) dan de binnenste 2 (home- en zoekknopje). Ik las in het topic al dat er wat lichtlekkage was, maar dit kwam ik niet zo gauw tegen. Wel nieuwsgierig naar
Ik ga hem er niet voor terug brengen, daar was hij te goedkoop voor. Tot nu toe in ieder geval leuk telefoontje
De buitenste 2 knopjes zijn bij mij feller (opties- en terugknopje) dan de binnenste 2 (home- en zoekknopje). Ik las in het topic al dat er wat lichtlekkage was, maar dit kwam ik niet zo gauw tegen. Wel nieuwsgierig naar
Ik ga hem er niet voor terug brengen, daar was hij te goedkoop voor. Tot nu toe in ieder geval leuk telefoontje
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Nu je het zegt....er zit inderdaad een licht verschil in. Lijkt erop dat de backlight lampjes iets meer naar buiten dan naar binnen zitten/staan.
Trouwens voor andere geinteresseerden: Met de hongaarse V1 ROM (stock, prerooted, niet overclocked) lijk ik voor het eerst een stabiele, betrouwbare GPS functionaliteit te hebben! Met de franse ROM was dit nog niet het geval.BoyGenius schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:55:
Onlangs heb ik deze telefoon ook geregeld. Hebben jullie ook dat de knopjes onderaan de telefoon niet helemaal egaal verlicht zijn?
@MajorGlory78,
Zeer geinteresseerd vanwege je GPS bevindingen.
Maar welke ROM precies bedoel je dan (wellicht een linkje)?
Ik gok dat het niet die je de H1N1 rom bedoeld ondanks je refereert aan overclock.
Ik hoor graag van je!
Ik gok dat het niet die je de H1N1 rom bedoeld ondanks je refereert aan overclock.
Ik hoor graag van je!
JD_1971: Dat is precies de ROM die ik bedoelde. Helaas moet ik alleen melden dat vanmorgen de GPS dienst er toch weer mee nokte. Hij start dan, krijgt een fix en opeens verdwijnt het GPS icoontje uit de statusbalk bovenin het scherm en de service is helemaal weg....reboot van het toestel is dan het enige dat helpt. Ik heb wel gisteravond een programma'tje geinstaleerd (Llama - location profile's). Mogelijk dat die de boosdoener is. Ik heb hem verwijderd en ga vanavond die H1N1 weer terugzetten. Mogelijk dat hij het daarna goed blijft doen.
Welke problemen ervaar jij met GPS? Ik zit er inmiddels aan te denken om toch maar gewoon met abonnement een Galaxy SIII te nemen, puur omdat die GPS betrouwbaar is. Ik gebruik GPS relatief veel namelijk (Navigatie, Flitspalen, GeoCaching, MyTracks om GPS data aan digitale foto's toe te voegen).
Welke problemen ervaar jij met GPS? Ik zit er inmiddels aan te denken om toch maar gewoon met abonnement een Galaxy SIII te nemen, puur omdat die GPS betrouwbaar is. Ik gebruik GPS relatief veel namelijk (Navigatie, Flitspalen, GeoCaching, MyTracks om GPS data aan digitale foto's toe te voegen).
JD_1971 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:27:
@MajorGlory78,
Ik hoor graag van je!
@MojarGlory78
Nav je vragen hieronder in quote:
Ik gebruik hem voor navigatie en wil daarop kunnen vertrouwen. Een fix krijgen is doorgaans geen probleem, maar deze valt regelmatig weg tijdens het navigeren. Komt dan meestal ook wel weer terug ne enige tijd, maar het is erg vervelend. Ik heb begrepen dat de problemen bij Alcaetl bekend zijn en dat ze in November nog met een patch komen hiervoor, maar of ze dat waarmaken evenals de officele ICS NL rom is nog maar de vraag.
De andere opties daarvoor zou je de GPS ook kunnen gebruiken al vind ik dat je voor geocachen toch een outdoor GPS moet gebruiken
gezien de functies, accu duur en igv slecht weer zoals mist/regen/sneeuw.
Nav je vragen hieronder in quote:
Ik gebruik hem voor navigatie en wil daarop kunnen vertrouwen. Een fix krijgen is doorgaans geen probleem, maar deze valt regelmatig weg tijdens het navigeren. Komt dan meestal ook wel weer terug ne enige tijd, maar het is erg vervelend. Ik heb begrepen dat de problemen bij Alcaetl bekend zijn en dat ze in November nog met een patch komen hiervoor, maar of ze dat waarmaken evenals de officele ICS NL rom is nog maar de vraag.
De andere opties daarvoor zou je de GPS ook kunnen gebruiken al vind ik dat je voor geocachen toch een outdoor GPS moet gebruiken
Verwijderd
Hallo allemaal,
Android 4.0.4 is beschikbaar.
Ik heb net versie 2.5.8 gedownload en geïnstalleerd.
Site: http://www.alcatelonetouc...port/download/ot-995.html
I
I
Verwijderd
Bij mij is het wel gelukt.
De eerste keer kreeg ik wel een fout melding bij 12%,heb toen sd er uit gehaald.
De eerste keer kreeg ik wel een fout melding bij 12%,heb toen sd er uit gehaald.
@Dluvan,
Dank voor het delen. Weet je al of het de 4.0.4 NL update betreft en zo ja of hierin de GPS bug opgelost is?
Mogelijk nog geen tijd om alles te testen, maar de GPS bug (regelemtig verlies van fix tijdens navigatie) is wel een groot probleem voor velen. Thanks!
Dank voor het delen. Weet je al of het de 4.0.4 NL update betreft en zo ja of hierin de GPS bug opgelost is?
Mogelijk nog geen tijd om alles te testen, maar de GPS bug (regelemtig verlies van fix tijdens navigatie) is wel een groot probleem voor velen. Thanks!
Verwijderd
Het gaat om Nederlands update, GPS fix weet ik niet, ik kan het vannacht testen als ik naar mijn werk ga.
Alles loopt soepel.
Wel update maken je raakt alles kwijt!
Alles loopt soepel.
Wel update maken je raakt alles kwijt!
Verwijderd
Helaas ik krijg het niet voor elkaar, telkens bij 25% krijg ik de melding geen schijf.
tijdens het updaten krijg ik 2 extra schijven, 1 van de sd kaart en een waar de image op staat, heb ook al de image verplaatst naar de sd kaart, maar dat leverde geen verbetering op., iemand nog een idee?
tijdens het updaten krijg ik 2 extra schijven, 1 van de sd kaart en een waar de image op staat, heb ook al de image verplaatst naar de sd kaart, maar dat leverde geen verbetering op., iemand nog een idee?
Weet je dat heel zeker, deze heb ik eergisteren al geinstalleerd en bij mij is het nog steeds 2.3.6 en geen 4.04 of 4.01
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:47:
Hallo allemaal,
I
Dan zal ik het straks opnieuw proberen, eerst ff de accu opladen, ik laat het weten als het inderdaad 4 is.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:20:
Ja dat is 100% zeker : Firmwareversie : 4.0.4
Over The Air updaten kan niet zo te zien? Telefoon geeft in ieder geval geen mogelijkheid daartoe?
Wel vervelend dat je alles kwijtraakt. Hoe kan je het beste/makkelijkste een backup maken van je apps/saves/andere data?
Wel vervelend dat je alles kwijtraakt. Hoe kan je het beste/makkelijkste een backup maken van je apps/saves/andere data?
Wordt de telefoon er heel veel langzamer door, door er 4.0.4 op te zetten?
Die van mij blijft op 2.3.6 *&&*^#&((# telefoon. Dit zuigt toch wel enorm dat de mijne niet geupdate kan worden.
Verwijderd
@N0EPie0910 :
Ik vind dat het juist sneller is geworden!
@Orian:
Over The Air geeft aan geen update beschikbaar, je moet het bestand downloaden op hun website.
@Orian:
Over The Air geeft aan geen update beschikbaar, je moet het bestand downloaden op hun website.
volgens mij ben jij de enige waar het wel lukt, woon je toevallig in belgie duitsland of frankrijk, hier in Nederland is die volgens mij niet.
Bedankt! Van het weekend ofzo eens kijken (als ik mijn telefoon minder nodig heb).Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:22:
@N0EPie0910 :
@Orian:
Aan het profiel te zien woont hij in Arnhem (als dat klopt) dus dan zou dat niet het geval zijn. Is nog wel een redelijk eind van de grens met Duitsland.Jeroen10 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:23:
volgens mij ben jij de enige waar het wel lukt, woon je toevallig in belgie duitsland of frankrijk, hier in Nederland is die volgens mij niet.
Ik vind het erg vreemd, ik heb het opnieuw gedownload met de link die hij gaf, ik krijg geen 4.04. Ook op facebook geeft alcatel niets aan.
Blijf het vreemd vinden.
Blijf het vreemd vinden.
Orian schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:34:
[...]
Bedankt! Van het weekend ofzo eens kijken (als ik mijn telefoon minder nodig heb).
[...]
Aan het profiel te zien woont hij in Arnhem (als dat klopt) dus dan zou dat niet het geval zijn. Is nog wel een redelijk eind van de grens met Duitsland.
Verwijderd
Dat kan het niet zijn, want hij zegt het gedownload te hebben via de alcatel site en niet FOA.Jeroen10 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:23:
Ik wacht wel wat Alcatel zegt voordat ik de gok waag....
Hier hetzelfde: update-applicatie heeft wel iets gedownload en geïnstalleerd, maar de firmware blijft 2.3.6. Het zou al heel wat zijn met de software-update als deze alleen iets installeert als er ook iets nieuws is
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Verwijderd
Graag een printscreen van je telefoon met daarop de versie van je firmware, niemand gelooft het...Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:20:
Ja dat is 100% zeker : Firmwareversie : 4.0.4
Verwijderd
Ik woon in Arnhem, begin ook nou raar te vinden dat ik de enige ben,maar toch staat echt 4.0.4
Weet iemand hoe ik een printscreen kan maken?
Tevens over GPS: ik heb navigatie (sygic) onderweg naar werk 1,5 uur gebruikt zonder probleem.
Weet iemand hoe ik een printscreen kan maken?
Tevens over GPS: ik heb navigatie (sygic) onderweg naar werk 1,5 uur gebruikt zonder probleem.
Verwijderd
Ik krijg het updaten niet voor elkaar, zijn er meer die hier problemen mee hebben,
Volgens mij zijn alle drivers wel goed geïnstalleerd.
Alleen als hij begint verdwijnen er 3, ik heb er een kruisje bij gezet
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMS8P47M.jpg
Volgens mij zijn alle drivers wel goed geïnstalleerd.
Alleen als hij begint verdwijnen er 3, ik heb er een kruisje bij gezet
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMS8P47M.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 00:13 ]
Verwijderd
Oké, ik heb iets raars ontdekt:
Ga je naar hier zie je versie 2.5.7 (moet je niet hebben) via
http://www.alcatelonetouc...rt/downloaden/ot-995.html
Deze moet je juist gebruiken 2.5.8 :
http://www.alcatelonetouc...port/download/ot-995.html (ik heb hier het bestand gedownload)
http://www.alcatelonetouc...port/download/ot-995.html (ik heb hier het bestand gedownload)
Heb gisteren ook de update gedaan met 2.5.8 en helaas is het geen 4.0.4 maar gewoon 2.3.6.
Was het maar zo makkelijk, Dluvan. Met die 2.5.8-versie heb ik gisteravond mijn update uitgevoerd, maar dat leverde niets nieuws op.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 01:49:
Oké, ik heb iets raars ontdekt:
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:21:
Oke hier zijn foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XGE8JHMW

Dluvan, ik zie in het upgrade programmaatje dat je 2 keuzes hebt:
- One Touch 995
- OT-995
Verwijderd
Ik denk dat ik de OT-995 heb gedaan
wat is het verschil eigenlijk?
Android 4.0.4 draait probleemloos op mijn toestel,ook GPS gaat prima en alles draait soepel

Android 4.0.4 draait probleemloos op mijn toestel,ook GPS gaat prima en alles draait soepel
Geen idee, maar misschien dat je met de ene keuze de nieuwste update van Gingerbread krijgt en met de andere keuze de nieuwste van ICS. Gokje hoorVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:33:
Ik denk dat ik de OT-995 heb gedaan![]()
![]()
Ah ik heb niet goed gezocht in dit topic, Inge Janse was daar ook al achter gekomenInge Janse schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:50:
Goed, omdat ik zo slecht op mijn beurt kan wachten een update: je kunt in het updateprogramma kiezen tussen twee toestellen: de ot-995 en, jawel, de one touch 995. U denkt: dat zijn toch 2 dezelfde telefoons? Nee, nee nee. Volgens Alcatel niet. Kiezen voor ot-995 werkt namelijk níet, kiezen voor one touch 995 wél.
Na een kleine 8 minuten is de download binnen, en volgens de updatesoftware is daarmee de telefoon bijgewerkt. Opnieuw opstarten kan wederom pas door de accu eruit te halen (het blijft altijd bloedstollend: start-ie opnieuw op, of is-ie dood?), en dat opstarten duurt een eeuwigheid (waar is die familiepot valium als je hem nodig hebt?). Vervolgens blijkt je telefoon gereset (en lijkt zo'n backup maken toch een slim plan, maar goed, daar kom je altijd één update te laat achter).
En wat heb je dan?
Precies. Android 2.3.
En wat ben je dan?
Precies. Boos.
En wat doe je dan?
Precies. De Fota checken. Maar daar zijn geen updates.
En hoe loopt dit af?
Precies. Met een prima excuus om je vanavond te bezatten.
Wel interessant dat jij waarschijnlijk voor OT-995 hebt gekozen, terwijl Inge voor One Touch 995 heeft gekozen omdat OT-995 volgens Alcatel toentertijd in september niet kon.
[ Voor 62% gewijzigd door BoyGenius op 15-11-2012 19:06 ]
Begin het een broodje aap verhaal te vinden van je, je bent de enige die het heeft wij kunnen niet updaten naar 4.
Of onze telefoons zijn anders dan de jouwe, of jouw telefoon is anders dan de onze ?? ik gok op jouw telefoon
Of onze telefoons zijn anders dan de jouwe, of jouw telefoon is anders dan de onze ?? ik gok op jouw telefoon
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:33:
Ik denk dat ik de OT-995 heb gedaan![]()
![]()
Ok, heb ook even geprobeerd met het updateprogramma 2.5.8. Bij telefoontype gekozen voor OT-995. Er werd een update geinstalleerd, maar ik blijf hier ook versie 2.3.6. houden. Bijzonder
Ga er nu verder ook niet meer mee klooien totdat Alcatel ICS officieel voor Nederland heeft aangeleverd.
Verwijderd
Dat zou toch morgen moeten zijn?
Of zou het weer een vrijdag zonder beweging op het ICS-front zijn?
Of zou het weer een vrijdag zonder beweging op het ICS-front zijn?
Draai nu ook H1N1 (met Kernel V2) op 1900Mhz!
Voordelen:
OT-995 reageert zeer snel en soepel
. Haal nu een Antutu score van 4830 nadat deze helemaal afgeconfigureerd is. Dus mogelijk nog sneller zonder de apps whatsapp en viber die constant status checks doen.
Nadelen:
De accu gaat ook snel achteruit bij actief gebruik en CPU "on demand" op 245-1900Mhz (Antutu test was met SETCPU op "Performance"). Verder ervaar ik nog steeds GPS uitval problemen tijdens navigatie (Sygic).
Dus allemaal overstappen
!
Voordelen:
OT-995 reageert zeer snel en soepel
Nadelen:
De accu gaat ook snel achteruit bij actief gebruik en CPU "on demand" op 245-1900Mhz (Antutu test was met SETCPU op "Performance"). Verder ervaar ik nog steeds GPS uitval problemen tijdens navigatie (Sygic).
Dus allemaal overstappen
[ Voor 13% gewijzigd door JD_1971 op 16-11-2012 11:12 ]
Verwijderd
Wat doe ik verkeerd, hij loopt telken bij 25% vast, als ik hem aansluit zie ik in apparaatbeheer de ADB interface, de alcatel modem en de alcatel hs-usb, en als hij begint dan trilt hij een keer om denk ik opnieuw op te starten en zie ik alleen nog maar de alcatel hs-usb, en daarna een foutmelding.
Verwijderd
Welk toestel heb jij gekozen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:32:
Inmiddels is het updaten gelukt, maar er staat nog steeds 2.3 op.............
Nieuwe Firmware is er.
Het wordt na de update : 4.0.4 -01002
Binnenhalen/installeren duurde lang, dus niet even onderweg op straat doen.
Bij mij moest ik eerst een kleinere update binnenhalen, waarn ik nog eens moest updaten naar de huidige versie.
Het wordt na de update : 4.0.4 -01002
Binnenhalen/installeren duurde lang, dus niet even onderweg op straat doen.
Bij mij moest ik eerst een kleinere update binnenhalen, waarn ik nog eens moest updaten naar de huidige versie.
Verwijderd
hoe heb je dat geinstalleerd dan? van welke site heb je het gedownload?
en wat stelde die 'kleine' update voor?
en wat stelde die 'kleine' update voor?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 16:20 ]
gewoon via de update mogelijkheid van de telefoon zelf, dus niet ergens opgehaald.
(is NIET geroot) - (NOG NIET
)
De eerste updateging eerst naar versie .... 01001
Toen nog eens gekeken of er updates waren, toen ging hij naar 4.0.4. 01002
(is NIET geroot) - (NOG NIET
De eerste updateging eerst naar versie .... 01001
Toen nog eens gekeken of er updates waren, toen ging hij naar 4.0.4. 01002
Verwijderd
via instellingen -> over de telefoon -> systeemupdates bedoel je?
daar staan bij mij geen updates, er staat geen update informatie beschikbaar.
daar staan bij mij geen updates, er staat geen update informatie beschikbaar.
Bij mij is er ook geen update beschikbaar en ook niet via 2.5.8.
Ik geloof het niet meer zo.
Ik geloof het niet meer zo.
Verwijderd
haha ik ook niet,. alcatel heeft al weet ik hoeveel keer een update belooft en nog nooit is de NL ICS uitgekomen.
raar....
raar....
Misschien zijn hun 995 wel uit frankrijk, rusland en dergelijke gekomen. De mijne is nog steeds niet updatebaar. Alcatel ga eens snel die update aan ons geven
Hier ook geen update via OTA (via pc niet geprobeerd). Begin steeds meer te betwijfelen of hij ooit nog komt...
En ik had deze telefoon nog wel gekocht omdat er werd gezegd dat er een update uitkwam.
Same benchmark @ same settings: 4857JD_1971 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:52:
Draai nu ook H1N1 (met Kernel V2) op 1900Mhz!
Voordelen:
OT-995 reageert zeer snel en soepel. Haal nu een Antutu score van 4830 nadat deze helemaal afgeconfigureerd is. Dus mogelijk nog sneller zonder de apps whatsapp en viber die constant status checks doen.
Nadelen:
Dus allemaal overstappen!
Wel al mijn apps geinstalleerd
Vreemd dat jullie geen update kunnen doen!!!
Misschien toch geroot?
Die van mij is dat niet en ik heb het gewoon gedaan zoals hier boven staat, dus via de telefoon, thuis via de Wifi, draadloos.
(voor de andere Alcatel 918 is er nog niets)
Ik weet even niet hoe ik hier een plaatje upload dus heb het even hier geparkeerd, kunnen jullie de info zien.
Toestel is gewoon in NL gekocht.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LCDDTNUN7W3A.jpg
Misschien toch geroot?
Die van mij is dat niet en ik heb het gewoon gedaan zoals hier boven staat, dus via de telefoon, thuis via de Wifi, draadloos.
(voor de andere Alcatel 918 is er nog niets)
Ik weet even niet hoe ik hier een plaatje upload dus heb het even hier geparkeerd, kunnen jullie de info zien.
Toestel is gewoon in NL gekocht.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LCDDTNUN7W3A.jpg
Verwijderd
Opmerking van Alcatel op facebook........
ALCATEL onetouch NL Er wordt nu gewerkt om de update naar Android 4.0 in Nederland vrij te geven. In China, waar de toestellen geproduceerd worden, zullen ze hopelijk morgen de release uitrollen. We vragen nog heel even geduld. Maar het zit er nu echt aan te komen.
2 uur geleden ·
ALCATEL onetouch NL We hebben vandaag akkoord gegeven op de release. We zijn nu bezig om alles gereed te maken voor de Nederlandse uitrol. Dat vindt vermoedelijk morgen plaats.
2 uur geleden
ALCATEL onetouch NL Er wordt nu gewerkt om de update naar Android 4.0 in Nederland vrij te geven. In China, waar de toestellen geproduceerd worden, zullen ze hopelijk morgen de release uitrollen. We vragen nog heel even geduld. Maar het zit er nu echt aan te komen.
2 uur geleden ·
ALCATEL onetouch NL We hebben vandaag akkoord gegeven op de release. We zijn nu bezig om alles gereed te maken voor de Nederlandse uitrol. Dat vindt vermoedelijk morgen plaats.
2 uur geleden