Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233734

Topicstarter
Alcatel OT-995

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1331894241.jpeg

Meer info:
http://tweakers.net/price...t-995-zwart.html#tab:info

Zijn er mensen die de Alcatel OT-995 al in hun handen hebben gehad?
Of een eventuele definitieve release datum gehoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:01
Ik heb er zelf ook naar zitten kijken :)
Ik weet niet meer op welke site ik het gelezen heb,
maar er stond een "verwachte leveringsdatum" van 12 april 2012,
over 3 weekjes dus (als het klopt natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik ben benieuwd!
Indien er rond 12 april nog niks bekend is dan ga ik voor een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451769

deze site zegt hem over 2-4 dagen te kunnen leveren: http://www.belsimpel.nl/A...=1001&utm_medium=1&cntd=1. Terwijl deze site zegt hem pas over een paar weken te kunnen leveren: https://www.centralpoint....-2calnl1-s50-num-1049687/

Weet iemand of hij ook in echte winkels komt? zoals bv de phone house, zodat je hem even kunt bekijken. Straks blijkt het echt slechte kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Misschien komt er weer een aanbieding bij de KPN straks.
De Alcatel 990 hadden ze voor 70 euro in de aanbieding ipv 100 euro

Als er 3 tientjes afgaat wil ik er wel 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op deze site is hij al leverbaar. :-) Deze is ook in de tweaker pricewatch te vinden:

http://www.belsimpel.nl/A...=1001&utm_medium=1&cntd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hem al besteld of vastgehad? Ben erg benieuwd hoe hij in het echt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Dit lijkt me een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van deze goedkope smartphone met semi-highend specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb de OT-995 in bestelling staan bij belsimpel.nl.
Verwacht volgende week de bezorging. Ik ben benieuwd, maar voor 206,95 euro kan je je volgens mij geen buil 8)7 vallen, als ik de reviews mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
  • Laatst online: 26-06 00:13
Op de webshop van Typhone te bestellen voor 189 incl verzendkosten (niet op voorraad). Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
bij 4launch nu 173euro
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-123667
komt nog 5euro verzendkosten bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Yeasis op 13-04-2012 14:42 . Reden: prijs is verlaagd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand hem al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
besteld bij 4launch, 179,90 totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@2snirp, wanneer krijg je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al mensen die een berichtje hebben gekregen dat ie verstuurd is? Ik wacht heel even de eerste reacties af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Verwachtte hem deze week al maar de status was weer veranderd :( :
⇒ dit toestel is besteld, levering van leverancier aan Belsimpel verwacht op 13-04-2012

Dus waarschijnlijk dan pas volgende week :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209922

Heeft iemand weet van een mooi hoesje voor dit toestel? Niet zo'n 'zakje' (zoals dit), maar echt met uitsparing voor het display etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Anoniem: 209922 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:23:
Heeft iemand weet van een mooi hoesje voor dit toestel? Niet zo'n 'zakje' (zoals dit), maar echt met uitsparing voor het display etc ?
Zoek eens via afbeeldingen https://www.google.be/sea...ei=-maIT6DtFqjX0QXeysTUCQ of gewoon via Google.

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209922

Misschien kijk ik er over maar ik kan niets vinden voor de OT-995... Iemand iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
spettersplat schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:21:
Verwachtte hem deze week al maar de status was weer veranderd :( :
⇒ dit toestel is besteld, levering van leverancier aan Belsimpel verwacht op 13-04-2012

Dus waarschijnlijk dan pas volgende week :?
Inmiddels is de status van mijn bestelling weer veranderd. |:(
⇒ dit toestel is besteld, levering van leverancier aan Belsimpel verwacht op 19-04-2012

Volgens mij weten ze echt niet wanneer Alcatel nu echt gaat leveren...

Ik heb overigens ook nog niet gezien dat de 995 al elders in Nederland geleverd is door Alcatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 12:20

koe161

koe(c)

spettersplat schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:39:
[...]

Inmiddels is de status van mijn bestelling weer veranderd. |:(
⇒ dit toestel is besteld, levering van leverancier aan Belsimpel verwacht op 19-04-2012

Volgens mij weten ze echt niet wanneer Alcatel nu echt gaat leveren...

Ik heb overigens ook nog niet gezien dat de 995 al elders in Nederland geleverd is door Alcatel?
Er staat wel een tweakers review van 439723.
Het is een simpele review: review

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:29
Net SMS gehad van 4launch dat hij vandaag wordt verzonden. Uitlevering is dus begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij typhone.nl staat hij inmiddels op ruim voorradig, Ik ben benieuwd naar de eerste reacties:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druutje!
  • Laatst online: 18-09-2020
net mail gehad van typhone.nl dat mijn bestelling verzonden is.
meteen Track&Trace gechecked en Post NL heeft hem ontvangen, zal morgen wel bezorgd worden.

zal ook een review doen zodra ik hem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Inderdaad de levering is begonnen :*) ; vandaag onderstaande email ontvangen van belsimpel.nl

Via onderstaande link kunt u vanaf morgenochtend 08:00 direct de verzendstatus van uw order bekijken:
Controleer hier de status van uw pakket:
• Klik hier voor uw bestelstatus bij DPD DELIStrack.
Voor de volledigheid vermelden wij hieronder de details van uw order:
Aantal Product
1 Alcatel OT-995 Black

DPD zal morgen of de eerstvolgende werkdag haar eerste afleverpoging doen. Indien er niemand thuis is, dan kan het voorkomen dat uw pakket bij uw buren wordt aangegeven. DPD zal u hier altijd over berichten. Indien voorgenoemde geen oplossing biedt, dan zal zij de volgende werkdag een 2e afleverpoging doen. Mocht de DPD ook hier geen mogelijkheid krijgen om het pakket af te geven, dan zal het pakket op het depot worden geplaatst. U kunt het pakket de komende week afhalen van het Depot. De DPD zal informatie achterlaten hoe en waar u dit kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij Belsimpel is hij inmiddels ook voorradig zie ik, in de loop van de week eens een bestelling plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
Telefoon is vandaag bezorgd. Is een kadootje voor zoonlief, dus kan er helaas niet uitgebreid mee spelen.
Even accu erin gedaan en opgestart. Telefoon voelt prima aan.
Eerste foto's gemaakt met mijn iphone 4 (verkleind)

http://jmacamps.home.xs4all.nl/alcatel995/Image1.jpg
http://jmacamps.home.xs4all.nl/alcatel995/Image2.jpg
http://jmacamps.home.xs4all.nl/alcatel995/Image3.jpg
http://jmacamps.home.xs4all.nl/alcatel995/Image4.jpg
http://jmacamps.home.xs4all.nl/alcatel995/Image5.jpg

Ik weet niet hoe ik de fotootjes in dit topic direct zichtbaar maak, dus dan maar even zo.

[ Voor 7% gewijzigd door jcamps op 17-04-2012 21:28 . Reden: comment over urls toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand een review geven. Over het scherm en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben heel benieuwd naar deze telefoon. Ik hoop aan het eind van de maand (ff de salarisronde afwachten :+ ) deze te kunnen bestellen.
Ik hoop echter wel dat je dat carrousel dinges uit kunt zetten en er nog een keer andriod 4 voor gaat uitkomen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298500

Ik heb de OT 995 sinds gisteren via Belsimpel. Voorheen had ik de Alcatel OT 990, waarbij het fantastische geluid van dit toestel me aangenaam verrastte. Later deze week zal ik een uitgebreide review met specs op dit forum zetten. Tot nu toe:

-Snelheid: top
-Scherm: prima
-Geluid: iets minder dan van zijn voorganger de OT 990
-Bouwkwaliteit: plastic, voorganger voelde zwaarder en degelijker aan
-Pluspunt: meer dan voldoende intern geheugen voor vele apps (512 Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiKop
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb dit toestel ook besteld via 4launch en wacht nog op verzending. Heeft deze telefoon een microsim of normale sim?

http://www.omroepbeesel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenatik
  • Laatst online: 12-01-2024
Het toestel heeft ruimte voor een normale sim kaart.

Heb het toestel gisteren ook ontvangen (besteld bij 4Launch).
Het toestel is voor mijn vriendin en heb er zelf nog niet heel lang mee gespeeld.
Ik kan bovenstaande ervaringen onderschrijven met als toevoeging dat de camera (tot nu toe) voldoet.

De specificaties zijn (in ieder geval op papier) gewoon goed. Om de prijs hoefde ik het in ieder geval niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UITGEBREIDE REVIEW

Ik geef de voorkeur aan budgettoestellen. Soms stellen ze teleur, soms word je aangenaam verrast. Heb hiervoor de voorganger van dit toestel, de Alcatel OT 990 gehad en was onder de dindruk van de prijs/kwaliteit verhouding.

De Alcatel OT 995:

1. Bouwkwaliteit
Het toestel voelt stevig en degelijk aan, alles past perfect, niets piept of kraakt. Gewicht is aan de lage kant. Binnenwerk is solide, klepjes en verbindingen voelen stevig aan. Geen tekenen dat daar snel iets kapot zal gaan. Knopjes aan de zijkanten van het toestel zijnj van metaal en gemakkelijk bereikbaar. Aansluitingen voor earphone en mini-USB zijn degelijk. Bouwkwaliteit krijgt van mij een 8, dat is 1 punt minder dan bij zijn voorganger.

2. Scherm
Resolutie is 800 x 480, lekker groot scherm, voelt stevig aan. Aanraakgevoeligheid en reactietijd van het touchscreen getest met Solo (een gitaar-app) en My Piano (een piano-app dus). Scherm regaeert meteen op aanraking en geen hoorbare vertraging (wat vaak wel zo is bij andere budget toestellen). Pinch & Zoom bij internetpagina's werkt lekker snel (ik gebruik Opera Mini als browser). Beschermlaagje op het scherm laten zitten, werkt goed zo. Scherm krijgt van mij een 9.

3. Geluid
Voor het testen van het geluid heb ik een paar MP3's op de standaard player beluisterd en heb ik Spotify gebruikt. Dat valt niet tegen. In tegenstelling tot veel andere toestellen is de geluidskwaliteit via de speaker redelijk te noemen, doet niet onder voor een goede transistorradio qua geluidssterkte. Geen hinderlijke kraken of geruis gehoord. Fijn om zowel met earphones als via de speakers muziek te luisteren. Referentietoetsellen: Samsung Galaxy Apollo (9), iPhone 3 (9), ZTE Blade (6), eFox ePhone SK168 (China, cijfer 4), geluidskwaliteit van Alcatel OT 995 krijgt van mij een 8, voorganger kreeg een 9.

4. Camera
Het toestel is voorzien van een 5 megapixel camera aan de achterzijde met Flash, waarvan de beeldkwaliteit mij is tegengevallen (te donker en onscherp). Camera aan de voorzijde heb ik niet getest. Een 6, gelijk aan voorganger.

5. GPS
Met Googlemaps getest en al snel Mijn locatie gevonden. Werkt naar tevredenheid, krijgt van mij een 8.

6. Dataverkeer
Pakt meteen verschillende wifi-signalen uit de omgeving op. Verbinding is snel gemaakt, zat binnen 10 seconden na start online. 3G-verbinding kwam ook meteen tot stand, hapert niet en is tweemaal zo snel als bij voorganger. Heb het toestel met behulp van een tethering widget uide Android Market ook als Wifi Hotspot ingesteld en kon binnen 1 minuut draadloos met de laptop online via de OT 995. Kwaliteit dataverkeer krijgt een 9.

7. Batterijverbruik
De OT 995 houdt wel van een slokje en heeft dagelijks nieuwe brandstof nodig. Dat gelt tegenwoordig voor bijna elke smartphone die intensief gebruikt wordt. De capaciteit van de batterij is met 1500 mAh redelijk ruim bemeten. Met een app als Green Power (gratis versie) kan het batterijverbruik effectiever ingesteld worden. Een 8, dat is een punt hoger dan zijn voorganger.

8. Prijs
10-en geef ik niet, maar met € 200,- en inmiddels als laagste prijs € 173,- kan het toch niet minder dan een 9,5 worden.

9. Geheugen
Waar de voorganger het met slechts 256 Mb moest doen, heeft de OT 995 512 Mb aan boord. Dat is ruim voldoende om vele zware apps te draaien. Een 9.

10. Prijs/Kwaliteit verhouding
Met een 8,4 als gemiddelde en een prijs van € 173,- is dit een prima en aan te raden budgettoestel. Nu maar hopen dat er een actieve community voor zal ontstaan. De eerste tekenen op dit forum zijn hoopvol.

11. Tot slot
Alcatel heeft via de pers laten weten dat het toestel later dit jaar een update krijgt naar Android 4.0, Ice Cream Sandwich dus. Eerst zien dan geloven.

SPECS

GENERAL 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100
Announced 2011, November
Status Available. Released 2012, February
BODY Dimensions 128 x 68 x 9.8 mm
Weight 124 g
- Touch-sensitive controls
DISPLAY Type TFT capacitive touchscreen, 16M colors
Size 480 x 800 pixels, 4.3 inches (~217 ppi pixel density)
Multitouch Yes
SOUND Alert types Vibration, Polyphonic(64), MP3 ringtones
Loudspeaker Yes
3.5mm jack Yes
MEMORY Card slot microSD, up to 32GB
Internal 2 GB ROM, 512 MB RAM
DATA GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Class 12
Speed HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
Bluetooth Yes, v3.0 with A2DP
USB Yes, microUSB v2.0
CAMERA Primary 5 MP, 2592 x 1944 pixels, autofocus, LED flash
Features Geo-tagging
Video Yes, 720p@30fps
Secondary Yes, VGA
FEATURES OS Android OS, v2.3 (Gingerbread)
Chipset Qualcomm MSM8255T Snapdragon
CPU 1.5 GHz
GPU Adreno 205
Sensors Accelerometer, proximity, compass
Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML
Radio Stereo FM radio with RDS
GPS Yes, with A-GPS support
Java Yes, via Java MIDP emulator
Colors Black, White
- SNS integration
- Google Search, Maps, Gmail
- YouTube, Google Talk, Picasa integration
- MP3/AAC+/WAV/WMA player
- MP4/H.264 player
- Organizer
- Document viewer
- Voice memo
- Predictive text input
BATTERY Standard battery, Li-Ion 1500 mAh
Stand-by
Talk time
MISC SAR EU 0.96 W/kg (head) 1.12 W/kg (body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249850

Klopt het dat het toestel geen lichtmeter en dus geen autobrightness van het scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@leoklepper bedankt voor je uitgebreide review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de review! Waar koop je hem voor 173 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 03-07 21:49
Anoniem: 233734 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:40:
Bedankt voor de review! Waar koop je hem voor 173 als ik vragen mag?
Dit kon bij 4launch, maar deze zijn opgekocht. Als 4launch ze weer binnen krijgt worden ze 189 euro ipv 173. De goedkoopste die ik nu kan vinden is 184,5 excl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@toeter: nee, dat klopt niet, het scherm kan wel zo ingesteld worden dat de helderheid ervan automatisch aan de omstandigheden wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
@toeter, standaard gebruikt het scherm de auto brightness instelling. Heeft dus wel degelijk een lichtmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:45
Weet er iemand of er een fysieke cameraknop op de 995 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 21:24
De Alcatel OT-995 is ook te koop bij Coolblue: http://www.pdashop.nl/pro...-one-touch-995-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
Toestel gisteren ontvangen voor €175 via 4Launch. Hulde aan leoklepper voor de uitgebreide review. Ik heb er geen tijd voor, maar mijn conclusie: uitstekend toestel voor deze prijs. Voor iemand die niet het onderste uit de kan wil hebben (en geld wil overhouden voor andere dingen) een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
mbreeuwsma schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:25:
Weet er iemand of er een fysieke cameraknop op de 995 zit?
Nee, alleen software knop via het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
REVIEW Alcatel OT 995.

Even wat voorkennis voor jullie.
Dit is mijn eerste android toestel; ik kan dus niet een echte vergelijking maken t.o.v. concurrerende android toestellen.
Waarom deze gekocht?
- De prijs
- Op papier goede prestaties
- Vanwege goede eerste indruk reviews op internet
- De mogelijkheid van stereo geluid / muziek via bluetooth

1. Bouwkwaliteit
Had eerst wel wat bedenkingen bij het achterklepje. Maar alles past wel goed, geen kraakjes of speling.
Aan de andere kant is dit klepje niet bedoeld om regelmatig te openen, dus mensen die veel van sim wisselen, bij dit toestel beter niet doen want zo robuust en degelijk is dit klepje niet. Het is vrij dun en enigszins flexibel als het eraf is. Eenmaal op zijn plaats is het prima in orde wegens de goede pasvorm.
Batterij, SD kaart en sim zitten goed en zonder speling op zijn plek.
Ik had gelezen in de reviews dat Alcatel wat had toegegeven op de kwaliteit van de behuizing, maar vooralsnog vind ik het prima in orde. Mooie metalen rand rondom. Knoppen en stekker aansluitingen ook ok.

2. Scherm
Respons van het scherm is goed. Wel even opletten bij het indrukken van de scherm toetsen in de benedenhoeken. Deze zitten vrij dicht bij de rand; als je de toets en de rand raakt heb je geen scherm respons.
Kleuren, resolutie en schermverlichting instelling zijn prima in orde.
Algehele indruk is dat je trefzeker en lekker vloeiend kan werken met het scherm.

3. Geluid
Het geluid met de standaard meegeleverde headset heb ik niet geprobeerd, want meestal zijn die toch inferieur. Ik heb getest met mijn sennheiser in-ear direct op de geluiduitgang, maar ook via bluetooth met de Jabra BT3030. Het geluid is in beide gevallen goed. Wat me wel opvalt is dat er vrij veel bas in het geluidsbeeld aanwezig is (als ik dit vergelijk met mijn oude LG cookie), maar al met al zeker niet slecht en niet vermoeiend om aan te horen.
Geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken is goed; geen gekraak, vervorming of onprettig volume kunnen constateren.

4. Camera
Deze heb ik niet getest, want ik hecht er weinig waarde aan (laat ik dus graag aan andere reviewers over)

5. GPS
Werkt naar behoren met My Tracks; locatie en draai orientatie is goed. De kompasnaald op het scherm draait met een goede respons mee als je van richting verandert.

6. Dataverkeer
Ik gebruik zelf geen 3G, maar alleen maar wifi. Dit was in no time aan de praat inclusief de beveiliging zowel thuis als op mijn werk. Ik heb nog geen echte snelheidstests gedaan, maar op het oog heb ik geen rare dingen als haperingen, verbroken verbinding, snelheidspieken of andere zaken kunnen constateren.

7. Batterijverbruik
Uit de doos had ik de accu op 50%. Na wat instellen en uitproberen (30%) heb ik 'm aan de oplader gehangen. Geeft keurig 100% op het scherm na volledig opladen. Na een dag gebruiken geeft hij nog 50% aan, maar dan heb ik geen 3G gebruikt. Zowel wifi en bluetooth heb ik aan en uit gehad, maar verder gedurende de dag heb ik de telefoon niet super veel gebruikt. Let op want dit zijn maar gegevens van 1 dag (mijn eerste dag) gebruik. Wellicht is het dus anders na enige malen accu ont/opladen en over een langere periode.
Als je echt zuinig bent moet je de 2 dagen zonder oplader wel halen.

8. Prijs
Ik denk niet dat er voor de huidige prijs van de OT-995 op dit moment veel concurrerende toestellen zijn die in de buurt komen qua prestaties, geheugen, scherm, batterijverbruik, hdmi aansluiting etc.

9. Geheugen
Ruim voldoende voor wat ik tot nu toe op de telefoon heb draaien en ik heb niet het idee dat ik snel tegen de grens aan ga zitten. Nu ben ik zelf geen spelletjes fanaat, dus voor die categorie gebruikers zou je te rade moeten gaan bij andere reviewers.

10. Prijs/Kwaliteit verhouding
Dit is een budgettoestel zonder de budget prestaties of mogelijkheden.

Mijn eindoordeel:
Ik ben een tevreden klant. 8)
Ik heb geen grote blunders kunnen constateren. Alcatel lijkt alles wel goed voorelkaar te hebben met deze telefoon. Wat natuurlijk wel afwachten is, is hoe de telefoon zich gedraagt over een langere periode qua kwaliteit en betrouwbaarheid. En natuurlijk wanneer komt ICS android 4.0 voor de ot-995?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De alcatel is nu ook leverbaar bij mediamarkt. Hoop dat ze hem ook in de winkel hebben. Dan kan ik hem bekijken voor ik hem koop. http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350927,276927.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455618

Heb nog een vraagje: Komen er snel krassen op het scherm en de rest van de mobiel als je hem in je zak stopt?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 455618 op 19-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434841

ik doe het altijd met mijn zte blade en heb na 3 maanden nog geen krassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455663

Zijn er meer mensen die last van crashes hebben op de OT-995 ?
Mijn toestel crasht vrij vaak en ben er nog niet uit of het aan instabiel wifi netwerk ligt of de 3D schil die er op zit.
Heb de 3D schil nu uitgeschakeld en zit terug op de standaard user interface sinds vanochtend en voorlopig is het toestel nog stabiel.

Ik hoor graag ervaringen van anderen...

PS Met crashes bedoel ik de 3D schil die regelmatig opnieuw start, maar wat nog ernstiger is is dat het toestel niet meer uit slaapstand is te krijgen (dit is nu al 2x gebeurd).
Je ziet het notificatie lampje knipperen, echter je krijgt het toestel met geen mogelijkheid aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 455663 op 19-04-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de 3D-interface niet, maar Launcher Pro, omdat ik van simpel houd. Geen crashes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434841 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:29:
ik doe het altijd met mijn zte blade en heb na 3 maanden nog geen krassen ;)
Heb jij de alcatel ot-995 uitgeprobeerd op krassen of een andere mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298500 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:12:
Ik gebruik de 3D-interface niet, maar Launcher Pro, omdat ik van simpel houd. Geen crashes tot nu toe.
Ik gebruik de 3D interface ook niet op het moment, zit op de standaard interface.
Echter 10 minuten geleden weer een volledige reboot gehad, toestel komt niet uit slaapstand en reboot zichzelf daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434841

Anoniem: 455618 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:37:
[...]

Heb jij de alcatel ot-995 uitgeprobeerd op krassen of een andere mobiel?
Niet met de ot-995 maar wel met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke maar dan een vraag voor iemand die wel de alcatel ot-955 heeft: Komen er snel krassen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Anoniem: 455618 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:45:
oke maar dan een vraag voor iemand die wel de alcatel ot-955 heeft: Komen er snel krassen op het scherm?
Ik heb 'm nu 2 dagen. Zonder hoes zo in de spijkerbroekzak zonder dat daar overigens andere zaken in zitten die eventuele krassen kunnen veroorzaken. Ik heb nog geen krassen gezien op scherm of behuizing. Maar voor mij maakt dat niet echt uit; het blijft een gebruiksvoorwerp om te GEBRUIKEN dus. Er zullen dus heus wel krassen op komen; vroeg of laat gaat hij toch wel een keer per ongeluk stuiteren, in het zand vallen of iets dergelijks.
Als je daar bang voor bent kan je beter een motorola defy+ kopen of iets dergelijks.

O ja, let er wel even op dat als je kleine handen hebt dat de kans dat je 'm uit je handen laat glippen een stuk groter is want de ot-995 is wel iets groter dan een doorsnee toestel. Overigens is de achterkant niet superglad, maar voelt aan als een soort kunstrubber dus enige stroefheid is er wel...

[ Voor 16% gewijzigd door spettersplat op 20-04-2012 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de alcatel 995 bij de meediamarkt in de winkel gehaald. Super mooi ding. Daar is hij 200 euro, ook al zegt de webshop 229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je hem ook kopen bij de medimarkt in Cruquius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, wegens een lokale AVP is dat daar verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m'n OT-995 gisteren omgeruild voor een nieuwe, en tot nu toe nog geen issues.
De andere gaf op het laatst elk half uur een herstart.

Andere vraag, iemand al een manier gevonden om de AVG antivirus te uninstallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 19:25

Inge Janse

post-l33t

Grote dank voor deze discussie! Op basis hiervan heb ik ook dit toestel gekocht. Hieronder mijn bevindingen (die ik eerder ook opschreef voor smartphoneshop, waar ik hem gekocht heb; dat was wel wat duurder dan in andere webwinkels, maar ze zitten bij mij in de buurt en ik vertrouw de winkel, dus dat is die extra 10 à 20 euro wel waard).

Deze Alcatel is mijn eerste Android-smarthpone, en bevalt uitstekend. Ik kocht dit toestel omdat ik op zoek was naar een smartphone voor een budgetprijs. Ik wilde eerst voor een Android-toestel gaan van onder de 200 euro, maar dan moest ik ook te veel inleveren qua schermgrootte, processorkracht en toekomstige opties.

Voor een relatief lage prijs krijg je een volledig uitgerust toestel dat snel draait, een groot scherm heeft, veel mogelijkheden biedt voor aanpassingen, en intuïtief werkt. De leercurve is wat steiler dan met de iphone en de behuizing doet nogal goedkoop aan.

De camera geeft (bij voldoende daglicht) goede resultaten (zowel foto als video). 's Avonds pakt het minder goed uit. De visuele schil (One Touch) is niet altijd even stabiel en valt soms uit. Gelukkig kun je ook overschakelen naar de normale interface (Launcher), die op het eerste gevoel stabieler is.

Bonuspunt: ook is er toegezegd dat het toestel later dit jaar een update krijgt naar de laatste versie van Android, Ice Cream Sandwich. Hij kan dus nog wel even mee.

Conclusie: momenteel biedt dit toestel de beste prijs-kwaliteitverhouding én werkt het uitstekend. Aanrader voor de prijsbewuste consument die wél wil genieten van een moderne smartphone.

Pluspunten:
Prijs-kwaliteitverhouding
Toekomstige mogelijkheden
Grootte scherm
Snelheid systeem

Minpunten:
Goedkoop aanvoelende behuizing
Mindere cameraprestaties bij weinig licht
Visuele schil One Touch niet altijd even stabiel

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 10:49
Anoniem: 451769 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:01:
De alcatel is nu ook leverbaar bij mediamarkt. Hoop dat ze hem ook in de winkel hebben. Dan kan ik hem bekijken voor ik hem koop. http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350927,276927.html
In Arnhem is hij er te bewonderen sinds een paar dagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gehele interface vrij traag aan vind voelen. Vooral de homescreens, alles gaat met een beetje 'lag'. Vreemd dat ik daar niemand hier over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thobe schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:46:
[...]

In Arnhem is hij er te bewonderen sinds een paar dagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gehele interface vrij traag aan vind voelen. Vooral de homescreens, alles gaat met een beetje 'lag'. Vreemd dat ik daar niemand hier over hoor.
De 3D interface is inderdaad trager en heeft lag en zoals boven gemeldt heeft deze interface ook wel de neiging om te crashen.
Ik ben overgeschakeld naar de standaard (Launcher) interface en die werkt een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

lijkt wel of deze telefoon nergens meer te koop is? de pw is leeg en 4launch heeft de telefoon helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koffie: hij is nog gewoon bij de mediamarkt te koop en meerdere webwinkels. Central point zegt er nog 105 op voorraad te hebben dus hij is er echt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Dit lijkt mij een mooi toestel om als mijn eerste smartphone te dienen.

Even wachten nu tot er geld binnen is van een financiële meevaller, dan even kijken waar ik hem ga kopen. Zoals ik het hoor is het een goed toestel voor een goede prijs. Wil niet meer dan 200 euro uitgeven voor een mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik heb mijn 995 vanochtend hard gereset, want hij bleef maar uitvallen. Ook vandaag werd hij een paar keer instabiel, en één keer moest ik de accu eruit halen omdat het scherm alleen de achtergrond en de statusbalk liet zien (maar geen visuele opties om de telefoon uit te schakelen). Helemaal stabiel voelt het allemaal dus nog niet. Ik twijfel nu een beetje over deze telefoon: is dit specifieke geval onbetrouwbaar, of is deze telefoon stiekem toch wat te goedkoop om goed te zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
Inge Janse schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:24:
Ik heb mijn 995 vanochtend hard gereset, want hij bleef maar uitvallen. Ook vandaag werd hij een paar keer instabiel, en één keer moest ik de accu eruit halen omdat het scherm alleen de achtergrond en de statusbalk liet zien (maar geen visuele opties om de telefoon uit te schakelen). Helemaal stabiel voelt het allemaal dus nog niet. Ik twijfel nu een beetje over deze telefoon: is dit specifieke geval onbetrouwbaar, of is deze telefoon stiekem toch wat te goedkoop om goed te zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind het een super toestel nog geen problemen gehad super snel en een toppie prijsje misschien moet je ermee teruggaan wan er klopt blijkbaar iets niet met jouw toestel.

Prestaties: 8
Mogelijkheden:9 (oa. door DNLA + HDMI)
Uiterlijk: 7 (licht fijn in de hand maar een beetje te dik, maar dat is verder niet storend)

Ik heb wel een keer gehad dat de launcher opnieuw moest opstarten(was zelfs mijn schuld)

Storingen : Eingenlijk niet, dus ik denk toch dat er iets mis mee is.

[ Voor 0% gewijzigd door Yeasis op 22-04-2012 21:34 . Reden: spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Yeasis op 22-04-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 451769 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:59:
@koffie: hij is nog gewoon bij de mediamarkt te koop en meerdere webwinkels. Central point zegt er nog 105 op voorraad te hebben dus hij is er echt nog wel.
In de PW staan geen shops meer: pricewatch: Alcatel OT-995 Ultra Zwart

Ligt 'ie bij de meeste mediamarkten voor 200,- in de schappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
Wat zijn jullie ervaringen met het accu gebruik? Nu 6 dagen gebruikt, eerste dagen na 1 dag leeg. Daarna juice defender plus geïnstalleerd en zit nu op 2 dagen. Ik had van deze accu meer verwacht. Wat is jullie verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koffie: ja hij ligt voor 200 euro in de schappen. Ik heb hem donderdag daar gehaald en toen lag hij nog niet in de winkel en moesten ze hem nog van boven halen. Denk dat hij van de week wel in de winkel ligt en anders gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het toestel nu bijna 5 dagen onafgebroken aan staan en geen crashes gehad tot nu toe (gebruik overigens wel een andere launcher, Launcher Pro). Batterijverbruik valt mee, doe er twee dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

littlemarco, bedankt.

Ik overweeg om vanmiddag even langs de Mediamarkt in Almere te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Anoniem: 298500 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:00:
Ik heb het toestel nu bijna 5 dagen onafgebroken aan staan en geen crashes gehad tot nu toe (gebruik overigens wel een andere launcher, Launcher Pro). Batterijverbruik valt mee, doe er twee dagen mee.
Bedankt. Ik gebruik ook Launcher Pro, en toch blijft het verkeerd gaan. Ik heb net ook een reactie van Coolblue gehad. Zij melden dat dit probleem bekend is en dat het vaker voorkomt. Ze raden daarom ook voorzichtig aan om het toestel om te ruilen voor de Samsung Galaxy Ace Plus, maar uit de vergelijking tussen die twee blijkt vooral dat die Samsung een stuk minder geavanceerd is. Bijkomende complicatie is dat het toestel niet meer op voorraad is, waardoor direct omruilen niet kan.

Rest de vraag: wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 14:15
Heeft het toestel wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@427 SOHC: kun jij lezen? Het antwoord op je vraag staat hierboven, een keer of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:01
Voor de geïnteresseerden,
op de website van de Media Markt is de prijs inmiddels ook aangepast naar de normale 'winkelprijs',
€200,-!
Ik heb hem zojuist besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat iemand hem rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit toestel heeft denk ik ook niet de mogelijkheid om een polsbandje te bevestigen?
Geeft toch een wat prettiger gevoel, juist omdat je hem vaker gebruikt dan een "gewone" telefoon.
Laat je hem op straat - uiteraard per ongeluk - uit je handen glijden, kun je hem gelijk weggooien.

Weet iemand een volledige handleiding - pdf - van het toestel te staan, kunnen wij het eens bekijken.

Is de garantie maar 1 jaar, zou wel karig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
snirp schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:33:
Wat zijn jullie ervaringen met het accu gebruik? Nu 6 dagen gebruikt, eerste dagen na 1 dag leeg. Daarna juice defender plus geïnstalleerd en zit nu op 2 dagen. Ik had van deze accu meer verwacht. Wat is jullie verbruik?
ook 2 dagen bij normaal gebruik (dit is toch best wel goe voor een smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
heb het ff snel geprobeert maar dat lukte niet PM alsjeblieft als het je wel is gelukt en zeg dan ook hoe, want een adblocker enzo zal wel fijn zijn (is ook beter voor je batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar je hoesjes kunt kopen voor om de alcatel 995? Dan kan ik hem straks daar instoppen zodat hij minder snel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren bij de MM Almere gehaald. Ze wilde eerst 230,- afreken, maar na aandringen kwamen ze er via kieskeurig.nl achter dat de MM prijs toch echt 200,- was.
Het is mijn eerste Android toestel, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal (op mijn Wehkamp tablet na).

Waar ik me inmiddels wel al helemaal suf naar zoek: hoe stel ik in dat hij mail alleen binnen bepaalde tijdstippen mag binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@toon de boer: hoesjes speciaal voor dit toestel zijn via ebay verkijgbaar. Universele hoesjes die voor meerdere toestellen geschikt zijn, zijn te koop bij elke telefoonwinkel. Ik gebruik zelf een leren sleeve van € 10,-, gekocht in een Afghaanse telefoonwinkel, die voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Gisteren het toestel ontvangen (na bestelling bij Centralpoint). Eerste indruk is zeer positief! Het is uiteraard geen high end design of materiaal gebruik, maar het geheel zit stevig in elkaar en is goed in proporties (qua afmetingen & gewicht scheelt het voor het gevoel weinig met de Galaxy II).

Belangrijkste is natuurlijk kwaliteit van het scherm, geluid, snelheid en batterijverbruik. Dit is allemaal dik in orde! Het scherm is helderder dan ik dacht. Resolutie prima (zelfde als Galaxy II). En het toestel is snel zat met de 1.4ghz processor. Ik heb wel een andere launcher draaien. Go Launcher. Is volgens mij niet perse sneller dan de voorgeinstallerde SPB 3D launcher, maar je kan er gewoon heel veel mee customizen. Batterij verbruik valt me tot nu toe erg mee. Heb er redelijk wat mee zitten spelen en zit nu na een halve dag nog op 70%.

Nu nog vingers crossed voor de beloofde ICS upgrade (en natuurlijk hopen op een levendige custom rom developers scene die er nu (nog) niet is) en ik zou niet weten welk toestel op dit moment meer waar voor je centjes biedt dan deze. Wat dat betreft is EUR 200,- echt een weggeef prijs. Sim only abonnementje ernaast en ik lach me rot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 21:44
Ik zal deze telefoon waarschijnlijk ook binnenkort aanschaffen. Mijn 3gs (iphone) is half stuk en heb geen zin om veel geld uit te geven of mij te binden aan een abbo. Ik denk dat ik alleen nog even wacht tot de prijs wat zakt. Met een adviesprijs van 199 euro verwacht ik eigenlijk dat de winkelprijs snel zakt naar 160-170 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:24:
Als aanvulling: vandaag gaat het toestel terug naar de winkel voor een omruiling. Hij start niet meer op, en ook bij de klantenservice van Alcatel (waar ze een upgrade aanraadden die niet werkte) gaan ze er vanuit dat mijn toestel (dat bij het upgraden de foutmelding 'the flash disk can't be found!') niet goed werkt. Ze kenden de foutmelding trouwens niet, wat me in ieder geval een heel speciaal en exotisch gevoel geeft :)

Op naar een nieuwe poging met dit toestel, want als hij wél werkt ben ik er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441784

Heeft iemand hier ook op de OT 995 problemen met fruit ninja. Fruit ninja loopt niet helemaal goed. Als ik snel met mijn vingers slide, duurt het wat langer voordat het mes bij mijn vinger is. Hij beweegt dus niet goed met mij vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
Anoniem: 441784 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:46:
Heeft iemand hier ook op de OT 995 problemen met fruit ninja. Fruit ninja loopt niet helemaal goed. Als ik snel met mijn vingers slide, duurt het wat langer voordat het mes bij mijn vinger is. Hij beweegt dus niet goed met mij vinger.
dit heb ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40
Hoe is het met de accuduur van het toestel gesteld? Als ik een review op Tweakers mag geloven houdt ie er na 4 uur intensief gebruik al mee op? Ik geloof hier weinig van, want hierboven lees ik ook andere berichten, maar ben nu toch wel benieuwd wat de algehele ervaring ermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit soort toestellen zijn nu eenmaal stroomvreters.
dat is ook zo met de duurdere Samsung Galaxy SII is ook snel leeg bij intensief gebruik, mijn zoon heeft hem ook, maar moet elke dag aan de lader.
Als je veel spelletjes wilt doen, kun je hem beter continu aan de lader hangen.
Onderweg is dat uiteraard wat moeilijk.
Maar wel iets om rekening mee te houden als je lang onderweg bent en wel blijvend wilt kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind het een klein beetje tegenvallen. Toegegeven: het is mijn eerste Smartphone dus ik heb geen vergelijk en ben dus de hele dag allemaal appjes aan het proberen.
Aan het eind van een werkdag waar tussendoor veel dingen proberen en settings instellen zit is hij toch wel echt leeg.

Ik zoek sowieso nog een goede app die op bepaalde tijdstippen de data kan afknijpen. Ik heb JuiceDefender geprobeerd, maar deze vind dat de nacht om 0.00 begint :X
Probleem is dus: ik heb facebook, mail,exchange etc allemaal op synch staatn, maar heb ook 1 ker per maand een week lang standby dienst en dan moet de telefoon mee naar bed.
Dan wil ik niet uit mijn bed geklingeld worden omdat de exchange server een mailtje pushed.
Ik zoek dus iets waarmee ik kan instellen dat ik van 22.00 tot 08.00 gewoon geen enkele data binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:32
Zal ik het deze keer dan maar zeggen: @koffie: Tasker kan wat je wil.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@inge jansen: mijn mobiel doet het verder goed, maar toe ik ging kijken of de upgrade software het goed deed kreeg ik ook de foutmelding 'the flash disk can't be found'. Ik weet niet of dit goed is als ze bij alcatel ook niet weten wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Anoniem: 451769 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:41:
@inge jansen: mijn mobiel doet het verder goed, maar toe ik ging kijken of de upgrade software het goed deed kreeg ik ook de foutmelding 'the flash disk can't be found'. Ik weet niet of dit goed is als ze bij alcatel ook niet weten wat het is
Ha, bedankt, goed om te horen. Als enige ter wereld een probleem hebben is nooit leuk. Ik gok erop dat het gewoon de standaardmelding is als er geen updates zijn. Vandaag komt mijn nieuwe ot 995 binnen. Hopelijk doet die het beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 02:05
misschien een domme vraag maar kan je op de ot-995 flash installeren?

en kan het 720p mkv video's vloeiend afspelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Siefat op 29-04-2012 05:38 ]

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe doet jullie batterij het eigenlijk? Ik vind die van mij eigenlijk zwaar tegenvallen.
Ik heb er eens op zitten letten:

- Geen FB of Twitter die automatisch update met knipperen en ringtones
- Geen GPS aan
- WiFi aan
- Excchange pushmail
- Whatsapp
- Automatisch synchroniseren staat aan

Toen k 'm gisteren rond een uurtje of 22:00 weglegde was de batterij op 76% zojuist toen ik wakker was er nog 48% over.
In een nachtje standby is er dus 30% verloren gegaan!

Dat zou betekenen dat de telefoon nog niet eens 30 uur op een tafel kan liggen voordat de batterij al leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Siefat schreef op zondag 29 april 2012 @ 02:02:

Geen idee wat je met flash wil.
Het is een android telefoon en er zijn genoeg apps die in staat zijn films af te spelen.
720p mkv speelt hij af, maar zoals met alle computerachtigen, zorg ervoor dat je tegelijkertijd niet te veel ander CPU vretende apps draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Koffie schreef op maandag 30 april 2012 @ 07:11:
Hoe doet jullie batterij het eigenlijk? Ik vind die van mij eigenlijk zwaar tegenvallen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Vergelijk hem met andere android toestellen met soortgelijke specs die het nauwelijks 1 dag uithouden, dan valt het best mee.
Ik haal makkelijk de 2 dagen. Ik draai niet zo veel apps, geen GPS of 3G, wel wifi die ik aanzet als het noodzakelijk is. En ik heb wel buetooth continue aan.
Overigens laad ik 'm wel voor de veiligheid elke dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Siefat schreef op zondag 29 april 2012 @ 02:02:

Ja je kan Flash installeren.
720p video's gaat net zo vloeiend als bij vergelijkbare telefoons. Hangt ook een beetje van je mediaspeler af. Er zijn er vele te downloaden uit de market. Probeer BS player of MX player.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste