Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 30 april 2012 @ 07:11:
Hoe doet jullie batterij het eigenlijk? Ik vind die van mij eigenlijk zwaar tegenvallen.
Ik heb er eens op zitten letten:

- Geen FB of Twitter die automatisch update met knipperen en ringtones
- Geen GPS aan
- WiFi aan
- Excchange pushmail
- Whatsapp
- Automatisch synchroniseren staat aan

Toen k 'm gisteren rond een uurtje of 22:00 weglegde was de batterij op 76% zojuist toen ik wakker was er nog 48% over.
In een nachtje standby is er dus 30% verloren gegaan!

Dat zou betekenen dat de telefoon nog niet eens 30 uur op een tafel kan liggen voordat de batterij al leeg is.
M'n vriendin die constant zit te facebooken, nooit apps afsluit, altijd vergeet wifi uit te zetten als ze het niet gebruikt en scherm op volledige helderheid heeft staan haalt zo rond de anderhalve dag. Vind ik best netjes. Bij haar is er volgens mij nauwelijks battery drain als ie 's nachts in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 19:18
Ik zit zo sterk te twijfelen of ik hem zal halen of niet :D vind het zo'n cool ding, maar zou het zo jammer vinden als er geen grote ondersteuning vanuit de Android community ontstaat. Ik kloot graag aan met het spul en custom roms is wel iets wat ik graag zou zien.

Moeilijk moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik wilde hem afgelopen zaterdag bij Mediamarkt Ede halen.
Helaas, ze hadden hem niet. Voor Jan Joker een stuk gereden.
Bij navraag kreeg ik te horen dat ze het merk helemaal niet verkopen, omdat ze het te slecht vinden !!!!!

Zou er ergens een test zijn over het batterijverbruik bij de verschillende merken/modellen?
Zou toch eens handig zijn om dat beter in beeld te krijgen.
Mijn huidige SE K750i kan wel een week op stand-by staan met Bluetooth aan.
Ik snap wel dat je dat niet kunt vergelijken, zo'n ouder toestel, maar ik wil toch wel graag weten hoe lang je daadwerkelijk deze Alcatel 995 op dezelfde manier kunt gebruiken (scherm wel uit natuurlijk) .
Want elke dag laden als je hem niet gebruikt, dus alleen Stand-by met of zonder Bluetooth aan, lijkt mij erg veel, moet natuurlijk wel redelijk blijven.(internet verbindingen gebruik ik verder even niet)
Kon je dat nu maar vergelijken met andere toestellen/merken.
Wat ze bij de informatie allemaal beloven geloof ik niet, ik wil het zelf zien uit praktijk testen van gebruikers.

Iemand wat nuttige tips>\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:13
burgkop schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:01:
Ik wilde hem afgelopen zaterdag bij Mediamarkt Ede halen.
Helaas, ze hadden hem niet. Voor Jan Joker een stuk gereden.
Bij navraag kreeg ik te horen dat ze het merk helemaal niet verkopen, omdat ze het te slecht vinden !!!!!

Zou er ergens een test zijn over het batterijverbruik bij de verschillende merken/modellen?
Zou toch eens handig zijn om dat beter in beeld te krijgen.
Mijn huidige SE K750i kan wel een week op stand-by staan met Bluetooth aan.
Ik snap wel dat je dat niet kunt vergelijken, zo'n ouder toestel, maar ik wil toch wel graag weten hoe lang je daadwerkelijk deze Alcatel 995 op dezelfde manier kunt gebruiken (scherm wel uit natuurlijk) .
Want elke dag laden als je hem niet gebruikt, dus alleen Stand-by met of zonder Bluetooth aan, lijkt mij erg veel, moet natuurlijk wel redelijk blijven.(internet verbindingen gebruik ik verder even niet)
Kon je dat nu maar vergelijken met andere toestellen/merken.
Wat ze bij de informatie allemaal beloven geloof ik niet, ik wil het zelf zien uit praktijk testen van gebruikers.

Iemand wat nuttige tips>\?
bij soms even wat opzoeken watsappen etc.
doe ik er 2 en een halve dag mee (2dus eigenlijk)
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe krijg ik die grote klok op scherm 1 en het grote weerbericht op scherm 3 weg?
Normaal is het een kwestie van een icoon/widget ingedrukt houden en dan naar de prullenbak slepen, maar met deze 2 loeigrote widgets lukt dat niet :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koffie: als je de launcher van alcatel nog gebruikt gaat dat als volgt. Je drukt op de middelste knop van je homescreen en dan ga je naar het tablad die je weg wil hebben. Die met de klok en het weer. Dan verwijder je die door weer even in te houden en dan omhoog slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Top, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 12:21

Inge Janse

post-l33t

Mijn nieuwe Alcatel ot-995 werkt sinds afgelopen zondag zonder noemenswaardige haperingen (slechts 1 keer onverwacht gereboot, dus prima score). Ik heb weer vertrouwen in dit toestel.

Wat me wel verbaast, is dat de snelheid van interactie zo veel lager is dan met bijvoorbeeld de galaxy s-serie. Als ik door websites of pagina's browse, dan zit er vrij veel tijd en afstand tussen mijn bewegen van mijn vinger en het volgen van het scherm. Het zijn geen secondes, maar wel opmerkelijk veel meer dan bij de galaxy (om nog maar niet te spreken over de interactietijd van de iphone, die voelt als geen enkele vertraging). Natuurlijk is het een budgettoestel, maar ik vermoedde dat dat qua interactie niet veel hoeft uit te maken (het is niet zo dat ik de hardware zwaar belast als ik door een pagina scroll, toch?). Valt dit meer mensen op? En is hier iets aan te doen?

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit toestel ook sinds vorige week. Op zich ben ik heel positief, alleen de accuduur valt me tegen (ben dumbphones gewoon)... zijn er misschien extra accu's te koop ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:11:
Heb dit toestel ook sinds vorige week. Op zich ben ik heel positief, alleen de accuduur valt me tegen (ben dumbphones gewoon)... zijn er misschien extra accu's te koop ergens?
Wen er maar aan: De meeste smartphones zul je iedere nacht moeten opladen.
Alleen bij zuinig gebruik kun je volstaan met om de nacht opladen, dus twee dagen doen met een batterij lading. Smartphones gebruiken veel meer energie door alle extra functies die mogelijk zijn (en door het grotere scherm)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb nu JuiceDefender Ultimate draaien. Geen FB synch, geen Twitter synch, geen IMAP synch, Excahnge Push.
JD staat ingesteld dat hij alleen WiFi enabled als er een bekend netwerk is. Als het scherm uit staat, zijn 3G en WiFi disabled en worden ze elk kwartier even enabled voor synch.
Vanaf 22:00 tot 08:00 is het night-schedule en vind er helemaal geen data plaats.
Ik red het nu anderhalve dag op een batterij, maar het is me al 2 keer gebeurt dat ik de telefoon met 30% batterij wegleg bij het slapen gaan en dat hij de volgende ochtend dood is.
De laatste vermelding van JD in het log is het tijdstip dat ik 'm weglegde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazmaniankoala schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:56:
[...]

Wen er maar aan: De meeste smartphones zul je iedere nacht moeten opladen.
Alleen bij zuinig gebruik kun je volstaan met om de nacht opladen, dus twee dagen doen met een batterij lading. Smartphones gebruiken veel meer energie door alle extra functies die mogelijk zijn (en door het grotere scherm)
Dat begrijp ik wel. Maar het geeft een zekerder gevoel een extra accu bij de hand te hebben, voor het geval dat :) iemand enig idee waar/of deze te koop zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou eerder een zwaadere accu willen hebben ipv een extra.
In mijn auto heb ik een heel goedkoopie radio met USB mass storage erop.
Toen mijn 995 helemaal leeg was heb ik deze eraan gehangen. De radio sprong wel meteen naar USB input, maar de telefoon ging niet knipperen om aan te geven dat hij opgeladen werd.
Straks even kijken wat het doet als de telefoon niet volledig leeg en uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Atheknight003: Op een site als deze kun je hem vaak wel vinden: http://www.replacedirect....1-4BAAD0690A9AS9235639451. Alleen staat hij er nu nog niet tussen. Ik denk dat hij binnenkort wel komt en anders moet je ze even een mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de nieuwe update 1.9,2 geinstalleerd?
Ben benieuwd wat de nieuwe update inhoudt cq verbeteringen te weeg heeft gebracht.
Kan daar namelijk niets over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:54:
Heeft iemand al de nieuwe update 1.9,2 geinstalleerd?
Ben benieuwd wat de nieuwe update inhoudt cq verbeteringen te weeg heeft gebracht.
Kan daar namelijk niets over vinden op internet.
Gisteren de "One Touch Upgrade 1.9.4" van de Alcatel website gedownload en geinstalleerd. Het is een behoorlijk simpel proces al ziet het er soms ietwat onbetrouwbaar uit. (Bijvoorbeeld na afloop moet de telefoon vanzelf opnieuw opstarten, maar dat deed ie niet. Led indicator en touchkeys blijven verlicht, maar verder reageert de phone niet. Redmiddel: batterij eruit, erin, adem inhouden en hopen dat ie niet is gebricked. Opstarten duurde langer dan normaal, maar al met al verliep de update dus goed.) Enige probleem is dat de telefoon weer de fabrieksinstellingen herstelde dus je moet all je apps, homescreens, etc weer opnieuw installeren. Grrrr! Dus! Backup alles voordat je eraan begint!

Nu, wat brengt deze update eigenlijk? Eerlijk gezegd geen idee. Ik vermoed dat alles ietwat soepeler draait, maar dat kan ook placebo zijn. Het is nog steeds Android 2.3.5. Er is verder ook geen changelog oid te vinden. Maar goed, een update is een update zullen we maar denken!

Hopelijk de volgende keer de ICS waar ik zo op hoop... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Q4What will happen after I use One Touch Upgrade?
The software of your mobile phone will be updated to the latest version. All your personal information will be lost after the update process, so we suggest you backup your personal data by PC Suite before using the upgrade.
Er is idd nergens een changelog te vinden.
Als ik het goed interpreteer is het versienummer 1.9.2 en 1.9.4 het nummer van hun firmware voor de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor de reacties. Zal eens kijken of ik deze updates wel ga installeren.
Weten jullie nog een goed programma waar ik een backup mee kan maken?
Vooral voor de vele apps die ik er nu op heb staan.Zou zonden zijn als ik deze allemaal opnieuw zou moeten installeren.

Bedankt alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:56:
Weten jullie nog een goed programma waar ik een backup mee kan maken?
In principe registreert Google Play (market) welke apps je ooit allemaal hebt gedownload/aangeschaft hebt. Dus als je naar Play Store gaat en dan naar 'My Apps' heb een tabblad met 'installed' en swipe naar rechts eentje met 'all'. Daarvandaan is het vrij eenvoudig om all je apps weer te herinstalleren. Maar check het voor de zekerheid even.
SMS-en backup ik met SMS Backup&Restore.
Contacten kopieren naar SIM kaart (via contacts > menu > export to storage)
Voor het overige valt er eigenlijk niks te backuppen als het niet al op je SD kaart staat (foto's, muziek, etc.)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vooropgesteld dat ik amper ervaring met Android heb: dan ga je er dus vanuit dat een dergelijk update niets met je SD Card doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dergelijke updates laten je SD kaart meestal wel met rust. Maar het kan geen kwaad om even een backup van de SD-kaart te maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:17:
Vooropgesteld dat ik amper ervaring met Android heb: dan ga je er dus vanuit dat een dergelijk update niets met je SD Card doet :?
Zoals de persoon hierboven al schrijft, in principe doet een update niks met je SD kaart. Maar mocht je het toch echt niet vertrouwen, dan haal je je SD kaart toch gewoon uit je telefoon voordat je gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Weet iemand hoe ik een woordenboek Nederlands kan installeren voor het normale Android-toetsenbord (dus niet de onetouch-versie)? Ik heb zo ongeveer alle opties bekeken en het halve internet gelezen (heel werk nog, trouwens), maar ik kan nergens vinden hoe ik zoiets doe. Ja, ik zie de optie om handmatig woorden toe te voegen, maar om dat één voor één te gaan doen lijkt me vrij, eh, arbeidsintensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Ik heb de telefoon vanaf zaterdag in huis.
Allemaal even wennen, maar het werkt naar behoren, al staan er nu een hoop pictogrammen/apps op de verkeerde plek.

Ben daar verder niet zo mee bezig, wilde eerst weten of er werkende navigatie op te krijgen is, zonder internet.
Het liefste heb ik TomTom, is het prettigste.

Nu staat Sygic erop, 11 maar ben niet tevreden over de straten, een heleboel kent hij niet, terwijl ze al een aantal jaren bestaan.

Navigon zag ze gelijk.
Maar vind ik persoonlijk weer minder.

Als er geen TomTom voor is moet ik er toch aan wennen.

Maar goed Sygic deed het prima in de auto - Ik kan overigens snelwegen vermijden niet vinden, of het alternatief. Dat gebruik ik altijd in TT.
Wij een stukkie rijden en telefoon heeft vrij zicht op de sats, het is helder weer, wij rijden in de openheid, niet in het bos.
Heen gaat prima, wij komen op de juiste bestemming, zonder probleem.
Terug de thuislokatie opgegeven.
Gaat een paar honderd meter goed, stem gaf ook de richting nog aan.
Daarna was het stil, de hele weg lang bleef het scherm stil stan, geen sat ontvangst.
Thuis ook niet aan de praat te krijgen.
Google maps gebruik ik alleen thuis, heb geen abonnement.
Maar deze kan ook de sats niet vinden, althans het blijft stil.
Als stond het een uur aan, nikkes, nada.

Uren later nog eens geprobeerd.
Zowaar het werkt weer.
Batterij was overigens vol tijdens het eerdere proberen.
Ik snap hier niets van.

Gisteravond nog de accu opgeladen, vooral het laatste deel blijft hier uren op 99% staan, heb maar 1x 100 % gezien.
Het zou handig als het mini ledje uit ging als hij vol is, dan weet je dat tenminste.
Nu moet je kijken hoever hij is, tenminste bij mij.

Daarna nog eens geprobeerd, navigatie ging weer perfect aan.

Toestel uitgezet, dus niet stand by.

Vanmorgen wil ik hem aan zetten: doet helemaal niets, diverse keren geprobeerd.
Maar helaas.
Ook de laadstekker er even in helpt niet.
Alleen de accu eruit en erin gaf de oplossing.

Ben ik natuurlijk niet blij mee, hoop niet vaker dit te krijgen.
Met firmware etc. niets gedaan natuurlijk.

Ik kan hem opsturen naar verkoper Typhone, dan willen ze hem nakijken.
Maar dat is het hem nu juist, daar doet ie het nu natuurlijk goed net als hier.
Dat zal niet opschieten en krijg ik hem zo weer retour.

Weet iemand of er een betere algehele Reset uit te voeren is, lijkt mij beter dan de fabrieks instelling want dan staat er nog een zooi op wat niet zou moeten, denk ik. Er zou iets in de software fout zijn gegaan.
heb uiteraard een kopie van de sd kaart.

De batterij is (zeer) snel leeg, maar dat is met de meeste gelijksoortige toestellen zo.
Mijn zoon heeft de Samsung Galxy S2 en moet ook elke nacht laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmmm aan de reacties te zijn is het ene toestel wel goed, en functioneert het andere toestel niet naar behoren. Momenteel heb ik nog een nokia n78 (lang leve symbian...), en wil wel naar android toe, en dit leek mij een goedkope oplossing.

maar verschilt het toestel dan echt zo veel per persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag een vluggen benchmark gedraaid met Antutu en hij kwam enkele punten hoger uit dan een Galaxy S. Een Galaxy SII versloeg 'm echter met het dik dubele punten.
De 995 kwam uit op een score van net geen 3000 uit mijn hoofd.

Vanmiddag wat zitten testen om de hele boel te vervangen voor GO Launcher EX samen met diverse GO apps, maar ik kreeg de indruk dat dit de boel behoorlijk vertraagde.
Alles weer terug gezet naar de Alcatel launcher en het was weer lekker soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MeneerJoep schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:02:
[...]

heb het ff snel geprobeert maar dat lukte niet PM alsjeblieft als het je wel is gelukt en zeg dan ook hoe, want een adblocker enzo zal wel fijn zijn (is ook beter voor je batterij).
Ik doe nu een poging (zonder enige ervaring) maar tot nu toe nog niet gelukt.

http://www.mod2xtreme.com/showthread.php?p=52652

Unlock Root krijg het bij mij ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goed .. volgens mij heb ik mijn telefoon gebricked :X

Na diverse malen een factory reset gedaan te hebben om het e,e,a uit te testen, wilde ik toch nog een poging wagen om de 1.9.4 update te houden (eerder leidde dit tot een BSOD op mijn laptop).
Alle OT software gedeinstalleerd en de 1.9.4 opnieuw geinstalleerd.
Update gestart en hij ging downloaden.
Totdat ik dus deze error kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/941OT995_Brick.jpg

De telefoon stond 'aan' (LED brandde, scherm was zwart) maar reageerde nergens op.
Batterij eruit getrokken en sindsdien is hij zo dood als een pier.
Gaat simpelweg niet meer aan .. niet op batterij en niet met de oplader :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:36:
Goed .. volgens mij heb ik mijn telefoon gebricked :X
Ai! Dat is zeer k$t! :N

Zoals ik al schreef, komt dat update programma op mij niet heel betrouwbaar over. Gelukkig ging bij mij alles wel goed (100% gehaald zonder foutmeldingen), al was het na voltooien van de update ook een dubbeltje op z'n kant of ie wel of niet ging opstarten...

Herkent je computer het toestel nog wel? Zo ja als je nu probeert het toestel aan de computer te hangen en het ugrade programma opnieuw uit te voeren? Misschien lukt het nog wel. Volgens mij schrijft dat programma namelijk geheel opnieuw het besturingssysteem op je telefoon (aangezien je na succesvolle afronding ook alles kwijt bent).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de hotline gebeld van Alcatel.
Ook zij konden mij niet vertellen wat de updates exact inhouden, de changelog zou op de website erbij moeten staan kreeg ik te horen.
Wel gaven ze aan dat de updates verkeerd zouden kunnen gaan als de toestel niet simlockvrij is.

Daar kom je dus ook niet echt verder mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:41:
[...]

Ai! Dat is zeer k$t! :N

Zoals ik al schreef, komt dat update programma op mij niet heel betrouwbaar over. Gelukkig ging bij mij alles wel goed (100% gehaald zonder foutmeldingen), al was het na voltooien van de update ook een dubbeltje op z'n kant of ie wel of niet ging opstarten...

Herkent je computer het toestel nog wel? Zo ja als je nu probeert het toestel aan de computer te hangen en het ugrade programma opnieuw uit te voeren? Misschien lukt het nog wel. Volgens mij schrijft dat programma namelijk geheel opnieuw het besturingssysteem op je telefoon (aangezien je na succesvolle afronding ook alles kwijt bent).

Succes!
Als ik 'm voor op het eerst op een USB port aansluit krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/975Alcate_USB.jpg

Maar zowel de 1.9.2 update als de 1.9.4 update willen niet starten omdat ze geen telefoon zien:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/215Alcatel_Upgrade_Error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan kloppen, ik wilde de update draaien vanochtend om te kijken of er daar ergens een handleiding of changelog bij zat, maar ik kreeg ook de melding.
Pas toen ik de USB op de telefoon had ingeschakeld, kent de update de telefoon wel.

Denk dat je eens de hotline zou kunnen bellen voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hotline gebeld ..
Ik leg netjes uit dat ik een toestel zeer recent gekocht heb, en dat ik die afgelopen weekend met de Alcatel software wilden upgraden, maar (en ik citeer:) 'die gaf halverwege de melding dat het niet helemaal gelukt was. En toen had ik dus een dooie steen' waarop er meteen emotieloos 'ja dat klopt' werd geantwoord. Bijna sprakeloos legde ik mijn uitspraak nog een keer uit 'en nu doet hij dus niets meer'.
Ik kreeg het antwoord dat ik 'm via http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/aanmelden.php aan moet melden en opsturen en dan word hij opnieuw geflashed.

Maar blijkbaar is het dus heel normaal dat je je Alcatel bricked bij een software update :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:22:
...waarop er meteen emotieloos 'ja dat klopt' werd geantwoord...
Hahaha! _O-

Sorry hoor, ik begrijp dat het ontzettend kut is, maar wat een briljante reactie!

Tja, voor E200,- kunnen we eigenlijk ook alleen maar verwachten dat de helpdesk waardeloos is. Man, ik hoop echt voor je dat het snel in orde komt. En hopelijk hebben ze het bij de beloofde 4.0 upgrade beter voor elkaar...

Andere vraag daaromtrent: weet iemand of het mogelijk is om een rom van een telefoon met dezelfde cpu en min of meer zelfde specs (Galaxy S+, Galaxy W, SE Experia Arc S) eenvoudig naar deze te porten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je op de site kijkt, zie je dat Solid Vision het bedrijf is waar je naar moet bellen. Dat is ook het bedrijf wat opneemt en het bedrijf wat achter die website zit.
Gewoon een groot repairdcenter wat 0,0 kennis van de merkspecifieke producten heeft.

* Koffie kan er ook wel om lachen hoor, 't is alleen gewoon ff kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je ook zo'n vriendelijke dame aan de telefoon?

@Whigga

Zover ik het begrepen had is bij jou wel de update gelukt.
Heb je nog veranderingen gezien bij de tab over de telefoon?
Ben benieuwd wat er staat bij jou onder kernelversie en basisbandversie

Hebben jullie allemaal een simlockvrije telefoon?
De dame van de hotline vertelde mij dat bij alleen simlockvrije telefoons de update goed ging werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@floppy2000 volgens mij is de alcatel 995 in Nederland alleen maar simlockvrij. Dus die van Koffie zou dat ook moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik het begrepen had is bij jou wel de update gelukt.
Heb je nog veranderingen gezien bij de tab over de telefoon?
Ben benieuwd wat er staat bij jou onder kernelversie en basisbandversie
Firmware: 2.3.6
Baseband: M8255A-ABBQMAZM-4.1.40T
Kernel: 2.6.35.11-per+android-bld@aclgcl-ubnt159#1

Ik heb geen idee wat er eerder stond, maar het betreft dus wel een update naar 2.3.6 want dat was 2.3.5 toch?
Ik moet zeggen, hij is best snappy nu. Ik heb wel Go Launcher draaien en een paar bloatware programma's verwijderd. Go Launcher geeft aan dat zo'n 80% van het RAM constant in gebruik is, maar dat hoort geloof ik bij Android: zoveel mogelijk RAM benutten. Ik vind het allemaal prima werken, maar een custom-rom of een grootse update zou wel mooi zijn, want ik hou er wel van om een beetje te klooien... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:56:
[...]

Firmware: 2.3.6
Baseband: M8255A-ABBQMAZM-4.1.40T
Kernel: 2.6.35.11-per+android-bld@aclgcl-ubnt159#1
Dank je wel voor de info.
Ik heb nog geen update gedaan, maar wat je hierboven noemt staat ook bij mij.
Ben dan erg benieuwd wat de update is, dat kon de dame van de hotline trouwens ook niet zeggen.
Volgens haar zou de changelog ergens te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zou mij niks verbazen als die update dus eigenlijk geen update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 mei de telefoon opgestuurd vanwege problemen met de update, kreeg steeds de melding: the flashdisk can't be found. Opgestuurd naar solid vison maar ijzige radiostilte, we wachten op onderdelen is het antwoord. Begin geloof ik nu al spijt te krijgen van deze Alcatel aankoop. Meerdere mensen hebben last van dit probleem, Alcate/solid vison doe je huiswerk eens goed en los dit probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit toestel twee weken in bezit,tijdens update ging het ook fout bij mij (bleef steken bij 70%) batterij er uit gehaald en weer er in en opnieuw opgestart,gebeurde niets!

Toestel een data reset gegeven,en na enkele seconden de opstartscherm gekregen (bleef enkele minuten erop staan) en daarna deed het toestel normaal.

Tevens bij het sfspelen van 720p filmpjes via de YouTube app is er een hapering te zien (alleen bij actie momenten)
Speel ik het zelfde filmpje via de brouwser op YouTube dan draait het zonder hapering,hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe doe je die data reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet je doen:

Turn off the handset, press the volume up key and the Power key at the same time for a few seconds until you see the reset interface, then press “Home” key ->Select “wipe data/factory reset” via volume key ->Press “menu” key to confirm ->Select “Yes –delete all user data” -> Press “menu” key to confirm again -> Please select “reboot system now” and press “menu” to confirm to reboot your phone. The handset can be used without screen unlock pattern after its reboot.
Please note that factory data reset will erase all data from your phone.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha dus toch de 'gewone' android recovery mode. Zelfs die doet helemaal niets bij (althans, ik gok dat 20-30 seconden die knoppen indrukken meer dan genoeg moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Heeft iemand een goede screenprotector gevonden voor deze gsm? Ik zie wel wat universele varianten op Internet voorbijkomen maar zelf knippen is volgens mij niet ideaal.

Ik heb de gsm nu 3 weken en ik moet zeggen dat ik deze stabiel en snel vind. Accuduur valt iets tegen maar ook door te switchen met 3G-HSDPA en GPRS (wanneer de gsm niet gebruikt wordt of alleen Whatsapp) kan ik de accuduur een heel stuk verlengen. 720p afspelen (zelfs draadloos op een NAS) gaat vloeiend met MXPlayer, helaas is 1080p iets te machtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mbreeuwsma Ik geloof dat je de screenprotector van de lg optimus 3d moet hebben. Die passen er goed op. Iemand bij mij uit de klas heeft die ook. Moet je maar even in een winkel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand al een goed hoesje gevonden? En dan bedoel ik zo'n leren hoesje of een ander zwart hoesje waar die inzit als hij in je broekzak zit. Bij mediamarkt en phonehouse heb ik al gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:42:
heeft er iemand al een goed hoesje gevonden? En dan bedoel ik zo'n leren hoesje of een ander zwart hoesje waar die inzit als hij in je broekzak zit. Bij mediamarkt en phonehouse heb ik al gekeken
Ik heb bij smartphoneshop.nl een hoesje er gelijk bij gekocht. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je het geluid uitzet bij het maken van een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is volgens mij Android eigen - er zijn nl. specifieke apps in de play store die expliciet geen geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@floppy2000 welk hoesje heb je er bij gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:19:
@floppy2000 welk hoesje heb je er bij gekocht dan?
Ik heb de Valenta Leather Pocket 18. zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:23:
Is volgens mij Android eigen - er zijn nl. specifieke apps in de play store die expliciet geen geluid maken.
Heb je toevallig ook voorbeelden van welke apps dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 06:22:
weet iemand hoe je het geluid uitzet bij het maken van een foto?
Dat kan standaard niet, zelfs als je een andere fotoapplicatie installeert (zoals ik met Camera Zoom FX geprobeerd heb). Blijkbaar moet je heel 1337 op rootniveau het ogg-bestand vervangen voor een stille versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Silent Camera uitgeprobeerd, en het werkt!
alleen jammer dat het chinees is, maar er is mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Onduidelijk antwoord van Alcatel over ICS: http://www.facebook.com/A...995/posts/389633004413391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Idd vaag& traag.
Ik wilde eerst een lg l5 e610 voor mijn vrouw kopen maar toen kwam ik deze Alcatel tegen, en vond dat nog een betere optie dan de lg.
Gezien het budget van max. 200 €.
Maar de twijfels slaan nu toe. :?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Heeft niemand last met de Navigatie? :X

Bij mij werkt dit absoluut niet vlekkeloos, steeds vast of GPS signaal verloren, terwijl het prachtig weer is.
Ik wil navigatie gebruiken die helemaal géén data nodig heeft, althans onderweg zodat je overal een nieuwe route kunt plannen. Maar de Google Navigatie blijft dan zoeken naar die nieuwe gegevens.
En dat heeft Google Navigatie dus wel, als ik een route thuis instel heeft hij hem zo, blijkbaar via Wifi, maar verander ik het ergens onderweg, blijft hij continu naar de bestanden zoeken, ook na een uur nog.
Dit werkt dus niet goed. :'(
Het is ook zo op onze andere telefoon Alcatel 918.
Navigeren is op beide - #+* met peren.
Wie weet een oplossing. Aan beide toestellen is niets gedaan aan de firmware o.i.d. en de 918 is jammer genoeg Prepaid. (maar wij bellen zeer weinig)

De rest werkt allemaal goed, op beide dus, behalve de Navigatie. :(

Het zal er wel op uit draaien dat er een aparte TomTom voor in de auto bij moet komen voor alleen navigatie, maar dat is toch belachelijk.
Ik wilde juist van de losse PDA af - is inmiddls antiek - die ik al een jaar of 7 gebruikte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
burgkop schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:38:
Heeft niemand last met de Navigatie? :X

Bij mij werkt dit absoluut niet vlekkeloos, steeds vast of GPS signaal verloren, terwijl het prachtig weer is.
Ik wil navigatie gebruiken die helemaal géén data nodig heeft, althans onderweg zodat je overal een nieuwe route kunt plannen. Maar de Google Navigatie blijft dan zoeken naar die nieuwe gegevens.
En dat heeft Google Navigatie dus wel, als ik een route thuis instel heeft hij hem zo, blijkbaar via Wifi, maar verander ik het ergens onderweg, blijft hij continu naar de bestanden zoeken, ook na een uur nog.
Dit werkt dus niet goed. :'(
Het is ook zo op onze andere telefoon Alcatel 918.
Navigeren is op beide - #+* met peren.
Wie weet een oplossing. Aan beide toestellen is niets gedaan aan de firmware o.i.d. en de 918 is jammer genoeg Prepaid. (maar wij bellen zeer weinig)

De rest werkt allemaal goed, op beide dus, behalve de Navigatie. :(

Het zal er wel op uit draaien dat er een aparte TomTom voor in de auto bij moet komen voor alleen navigatie, maar dat is toch belachelijk.
Ik wilde juist van de losse PDA af - is inmiddls antiek - die ik al een jaar of 7 gebruikte. ;)
Ik gebruik zelf geen 3G, en ik heb zodoende de Navfree app (=gratis) geinstalleerd.
Deze app werkt ook offline dmv kaarten die je vooraf kan downloaden. Echter als je een adres of plaats moet opzoeken heb je dan wel even een WIFI verbinding nodig (maar dat kan je natuurlijk ook voorbereiden voordat je gaat reizen). Werkt prima, ik heb geen problemen ivm de hardware geconstateerd, maar je weet dat sateliet communicatie altijd verstoord kan worden toch en dat los je niet op met een ander merk toestel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik route 66 voor navigatie. Werk goed. je download alles als je wifi hebt en hebt daarna geen internet meer nodig. maakt volgens mij ook gebruik van de tomtom kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij kan je Google Maps wel offline gebruiken, maar dan moet je thuis je route inplannen en 'm de route laten cachen oid.
Verder kan elke Android app wel overweg met offline kaarten geloof ik (iig syic en navigon).

De GPS signaal problemen die je beschrijft heb ik niet, maar ik zet GPS dan ook alleen aan als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier geen gps problemen. Inderdaad, probeer een navigatie oplossing waarbij je kaarten op de telefoon staan opgeslagen. Genoeg alternatieven lijkt me.

Iemand al een oplossing voor rooten gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop deze teklefoon niet, als er iets niet functioneert dan ben je de sjaak. Meer dan 3 weken ligt deze telefoon al bij Solid Vison omdat er geen software update kan worden uitgevoerd. Ik ben 1 van de meerdere met de melding flashdisc can't be found, ze kunnen het niet oplossen. Communicatie met Solid vison is bedroevend, je krijgt geen normaal antwoord op gestelde vragen, zeer teleurstellend allemaal, NOOIT maar dan ook NOOIT meer een Alcatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Vandaag 't de OT-995 binnen van de Mediamarkt (nog voor ~178,- t/m as. maandag). Eerste indruk is prima :)
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:18:
Iemand al een oplossing voor rooten gevonden?
Maar natuurlijk. http://dump.pargon.nl/alcatel/alcapwn/
$ adb push alcapwn /data/local/tmp/

Vervolgens vanuit een adb-shell:
$ /data/local/tmp/alcapwn
# id
uid=0(root) gid=2000(shell) groups=1003(graphics),1004(input),1007(log),1009(mount),1011(adb),1015(sdcard_rw),3001(net_bt_admin),3002(net_bt),3003(inet)

Ben niet bekend met superuser-apps e.d., dat mag je zelf even uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:37:
Koop deze teklefoon niet, als er iets niet functioneert dan ben je de sjaak. Meer dan 3 weken ligt deze telefoon al bij Solid Vison omdat er geen software update kan worden uitgevoerd. Ik ben 1 van de meerdere met de melding flashdisc can't be found, ze kunnen het niet oplossen. Communicatie met Solid vison is bedroevend, je krijgt geen normaal antwoord op gestelde vragen, zeer teleurstellend allemaal, NOOIT maar dan ook NOOIT meer een Alcatel
Die van mij ligt er nu met de melding "Onderdelen voor het uitvoeren van de reparatie zijn momenteel niet op voorraad" (de telefoon is pas sinds een paar dagen bij hun).
Maar waarom ze op onderdelen wachten is mij een raadsel; dat ding is gewoon hartstikke dood.
Thralas schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:23:
Vandaag 't de OT-995 binnen van de Mediamarkt (nog voor ~178,- t/m as. maandag). Eerste indruk is prima :)

[...]

Maar natuurlijk. http://dump.pargon.nl/alcatel/alcapwn/
$ adb push alcapwn /data/local/tmp/

Vervolgens vanuit een adb-shell:
$ /data/local/tmp/alcapwn
# id
uid=0(root) gid=2000(shell) groups=1003(graphics),1004(input),1007(log),1009(mount),1011(adb),1015(sdcard_rw),3001(net_bt_admin),3002(net_bt),3003(inet)

Ben niet bekend met superuser-apps e.d., dat mag je zelf even uitzoeken ;)
Daadwerkelijk ook zelf uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Koffie schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:18:
Daadwerkelijk ook zelf uitgeprobeerd?
Yes (heb 'm immers zelf gevonden).

EDIT: Mocht je niet weten wat aan te moeten met een root shell, blijkbaar is de ook exploit bruikbaar als payload voor SuperOneClick (in de exploits dir droppen) - ken die app verder niet though.

[ Voor 35% gewijzigd door Thralas op 26-05-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 3 weken ligt deze telefoon al bij Solid Vison omdat er geen software update kan worden uitgevoerd. Ik ben 1 van de meerdere met de melding flashdisc can't be found, ze kunnen het niet oplossen.
Ik krijg deze melding ook. Is dit niet goed dan? Volgens mij krijgt iedereen die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:02:
Ik krijg deze melding ook. Is dit niet goed dan? Volgens mij krijgt iedereen die melding.
En je telefoon werkt nog prima?

De QDLoader 9008 USB-device is waarschijnlijk de MSM bootrom, wat erop zou duiden dat je emmc (main storage, incl. alle bootloaders) hosed is. Uiteraard kan hij dan ook niet meer de huidige softwareversie bepalen, daar zou het dan wel eens stuk op kunnen gaan.

Iemand die al eerder geflashed heeft, verscheen de telefoon toen ook zo?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/975Alcate_USB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thralas Mijn telefoon werkt nog prima. Heb hem al een keer geprobeerd te updaten, en dan zegt hij dat er na 70% iets fout gaat. maar verder doet hij het gewoon. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Precies, dan is dat dus niet related.

[ Voor 67% gewijzigd door Thralas op 28-05-2012 00:07 . Reden: Nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 16:56
Kreeg bij updaten de eerste keer ook een foutmelding, daarna antivirus en firewall uitgezet. Toen ging het een stuk sneller en wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

root :

zet usb debugging aan in settings -> apps -> ontwikkelaars opties
download http://www.mediafire.com/?6dloaixc31oggn2 en pak het uit
open superoneclick.exe
rechtsboven in het programma staat 'Exploit' zet het ipv auto op alcapwn
klik op root
volg de aanwijzingen op et scherm et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel mensen hebben hem nu al geroot? alles goed gegaan? kun je nu ook alle voorgeïnstalleerde apps verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iuss is baas

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is ondertussen jou status? Heb je 'm al terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal gek van dat bedrijf Solid Vision. Inmiddels een maand verder en nog steeds de status, we wachten op onderdelen. Ze communiceren niet, je moet 3 x een mail sturen voordat je antwoord krijgt, Diep en diep triest, voor mij NOOIT maar dan ook NOOIT meer een ALCATEL< wat een bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al geprobeerd via Alcatel zelf te spelen?
Begin spijt te krijgen dat ik niet gewoon naar de mediamarkt ben gelopen en met een dom gezicht 'doettut niet meer!' heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd via Alcatel zelf te spelen?
Begin spijt te krijgen dat ik niet gewoon naar de mediamarkt ben gelopen en met een dom gezicht 'doettut niet meer!' heb gezegd.

Ik heb mijn klacht ook al op klacht.nl gezet en dan zou de fabrikant worden bericht, tot op heden geen enkele reactie. Heb jij misschien de gegevens van Alcatel? Bij Solid Vison zijn ze in ieder geval niet goed wijs, nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt. Vorige keer ook een telefoon terug gehad, toen kreeg ik hem terug in de Poolse taal. Service is nog slechter dan slecht, oftewel geen service. Ben inmiddels een maand mijn telefoon kwijt, diep triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon even langsgaan met een groepje?
problemen moet je zelf oplossen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
Opvallend: de laatste firmware update (1.9.4) is weggehaald bij de downloads op de Alcatel pagina
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-995.html

Voorbode van ICS of toch teveel problemen met het flashen van deze versie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik gok beide :+

Ik had geklaagd via het formulier bij de reparatie afdeling en kreeg het volgende terug:
helaas zijn wij afhankelijk van Alcatel in deze. Zij hebben nog geen juiste software geleverd aan ons voor dit toestel. Uiteraard ligt deze kwestie al bij Alcatle en doen wij al het mogelijke om het toestel zo snel mogelijk bij u retour te hebben.
Wat nou software van Alcatel :? Dat ding is bricked, vervangen die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande mail is de laatste die ik ontving, wacht inmiddels al 5 weken,

Helaas zijn wij afhankelijk van Alcatel in deze. Zij hebben ons nog steeds geen juiste software en printplaten geleverd.
Wij zullen u dan ook moeten vragen nog even geduld te hebben.
Wij hopen het toestel echt begin volgende week retour te sturen.

In en In triest bedrijf. Ik heb een klacht in het Engels moeten sturen naar Alcatel en heb gevraagd waarom ik nu al 5 weken moet wachten. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, te schofterig voor woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Redcoon nu voor 191,98 incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:48:
Onderstaande mail is de laatste die ik ontving, wacht inmiddels al 5 weken,

Helaas zijn wij afhankelijk van Alcatel in deze. Zij hebben ons nog steeds geen juiste software en printplaten geleverd.
Wij zullen u dan ook moeten vragen nog even geduld te hebben.
Wij hopen het toestel echt begin volgende week retour te sturen.

In en In triest bedrijf. Ik heb een klacht in het Engels moeten sturen naar Alcatel en heb gevraagd waarom ik nu al 5 weken moet wachten. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, te schofterig voor woorden
Waar heb je naar gemaild? Ik heb ook weinig zin om zo lang te wachten. Is 5 weken sowieso niet voorbij een acceptabele reparatietijd volgens de consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemaild naar:

http://www.alcatelonetouc...drijf/contactopnemen.html

Ik kreeg ook een telefoonnummer van tct te rijswijk. Ik heb zojuist het mail adres van hun gevonden en zal hier ook nog naar toe mailen.

http://www.allebedrijveni...herlands-bv/vraag-stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
Hmmmm. Mijn apparaat gaat nu om onverklaarbare redenen op zwart en krijg 'm niet meer 'aan'. Heb RMA aangevraagd bij 4Launch. Toch een miskoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Batterij er al uitgehaald neem ik aan? Is 'ie nog wel bereikbaar over USB? Hoe detecteert Windows 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcamps schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:37:
Hmmmm. Mijn apparaat gaat nu om onverklaarbare redenen op zwart en krijg 'm niet meer 'aan'. Heb RMA aangevraagd bij 4Launch. Toch een miskoop?
Ook ik heb daar last van sinds vandaag.
Batterij eruit gehaald en toen deed ie het wel.
Moet ie niet te vaak gaan doen, want dan gaat ie retour.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ondanks de problemen met het toestel toch de gok maar gewaagd en de Alcatel besteld, voor evt. garantie maar gekozen voor de media m*rkt.
Nu maar afwachten, ik hoop dat ik de tweede batch heb, met minder problemen.
Ik hou jullie op de hoogte.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb tot nu toe geen enkel probleem ervaren met mijn alcatel
heb m geroot en de bloatware grotendeels verwijderd
daarna een factory reset gedaan en het resultaat is een schone geroote alcatel
ik heb met clockworkmod een nandroid backup gemaakt (voor de zekerheid) en op XDA gezet

zie deze post : http://forum.xda-develope...p?p=27092524#post27092524

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is het antwoord van Alcatel op 5 weken wachten zonder telefoon, je schiet er geen donder mee op. Wat een amateurs

Dear sir,
We sincerely apologize the inconvenience!
If lack of some spare part for your phone repairing, it would be cost more time for repairing.In order to guarantee the quality of repair,we would use the original brand spare part which are delivery from China.
We would forward your complaint to our local customer care manager to handle.Please kindly to give us some time.

Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg gewoon dat het volgens de nederlandse wet niet mogelijk is zo lang te wachten op reparatie en dat je een nieuw toestel wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
Nog geen reactie van 4launch voor mijn RMA.
Uiteraard batterij eruit gehaald, gaf geen reactie.

Ben toch nieuwsgierig, toch nog een testje gedaan met Windows.
Windows laat geen drives zien, geeft wel een tuu-duut geluidje met inprikken. Positief!

Zie nu ook dat de menu knoppen en het lampje linksboven gaan branden.
Hey, ineens zie ik een batterij logo verschijnen... dan een startup scherm van Alcatel :-)
Batterij status geeft 2% aan. Heel vreemd, hij had toch echt de hele nacht aan de oplader gelegen, bijzonder stom.

RMA kan weer afgezegd.

@mistercheese: Ik volg met belangstelling de tread op XDA. Als het straks wat stabieler is wellicht een andere ROM installeren. Afgelopen week een LG P500 gedaan, en dat smaakt naar meer :-)
Overigens is Launcher Pro veeeel stabieler dan de Alcatel 3D launcher. Sinds ik de 3D launcher heb vervangen is de telefoon niet meer vastgelopen.
Thralas schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
Batterij er al uitgehaald neem ik aan? Is 'ie nog wel bereikbaar over USB? Hoe detecteert Windows 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik idd ook launcherpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
jcamps schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:41:
Zie nu ook dat de menu knoppen en het lampje linksboven gaan branden.
Hey, ineens zie ik een batterij logo verschijnen... dan een startup scherm van Alcatel :-)
Batterij status geeft 2% aan. Heel vreemd, hij had toch echt de hele nacht aan de oplader gelegen, bijzonder stom.
Ik heb 'm ook al eenmaal volledig ontladen overnight, terwijl ik vrij zeker nog ~50% battery had 's avonds. Inpluggen van USB leverde knipperende softkeys op, en pas met de wall charger leek hij fatsoenlijk te chargen. Raar iig.

Alcatel heeft overigens de kernelsource vrijgegeven, dat betekent dus dat ik eindelijk een CWM-versie kan fabriceren die wel op de recoverypartitie past. Komt er binnenkort aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Hij is binnen en ik moet zeggen prijs&kwaliteit verhouding is zekers ok. :)
Net nog ff proberen te updaten aan de pc, jullie raden het al, geen flashdrive gevonden. :(
En de tel was dood, accu eruit en terug en alles was weer ok.

m.i. gaat het met updaten fout bij het rebooten van de tel. en verliest zijn USB contact wat hij zelf niet meer hersteld krijgt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
De reden dat de telefoon 'dood' lijkt is omdat de updater 'm in een low-level download mode reboot. Zonder 't juiste commando (of het verwijderen van de batterij) komt 'ie daar niet uit.

Overigens raad ik je af de updater uberhaupt te runnen - het schijnt ook 'echt' mis te kunnen gaan, en Alcatel heeft de updater van hun (global) site verwijderd.

In another news, met dank aan de source release van Alcatel heb ik een CWM image weten te produceren die eveneens flashable is. Is te downloaden van http://dump.pargon.nl/alcatel/cwm-recovery/
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste