Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Thralas schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:16:
De reden dat de telefoon 'dood' lijkt is omdat de updater 'm in een low-level download mode reboot. Zonder 't juiste commando (of het verwijderen van de batterij) komt 'ie daar niet uit.

Overigens raad ik je af de updater uberhaupt te runnen - het schijnt ook 'echt' mis te kunnen gaan, en Alcatel heeft de updater van hun (global) site verwijderd.

In another news, met dank aan de source release van Alcatel heb ik een CWM image weten te produceren die eveneens flashable is. Is te downloaden van http://dump.pargon.nl/alcatel/cwm-recovery/
wel leuk in de how to dat ze je waarschuwen dat je huis evt in de fik kan vliegen ;)

Ik denk dat ik de update van alcatel zelf maar afwacht, in de hoop dat je hem dan rechtstreeks op de phone via wifi kan dowloaden, dan hou je de settings&app's enz.. hetzelfde.
In de hoop dat, dat alcatel wel gaat lukken dan. 8)7

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen die wel de ballen heeft om cwm te flashen
ik heb een .zip gemaakt voor zipalign en init.d support
ook heb ik een sdcard boost script toegevoegd

flash via cwm

http://dl.dropbox.com/u/2889810/init.d+zipalign.zip

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net mn Alcatel OT995 binnen em het eerste wat me opvalt (behalve dat ie er goed uitziet) is dat het geluid over de speaker echt verschikkelijk is! Er is een soort constante kraak te horen, geen gehoor. Is dat bij jullie ook zo? Zo nee, dan ga ik ermee terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist maar even een 'statusupdate' aangevraagd bij het geweldige Solid Vision:
Inmiddels heeft u sinds 24-5 al 15 werkdagen mijn telefoon in bezit, en is de status reeds 15 werkdagen lang 'Onderdelen voor het uitvoeren van de reparatie zijn momenteel niet op voorraad'.
Alcatel heeft u aangewezen als reparatiecenter voor mijn telefoon welke binnen 1 maand na aanschaf stuk was. Wanneer kan ik mijn telefoon weer terug krijgen? Kunt u mij in de tussentijd van een gelijkwaardig leentoestel voorzien? Wat is de reactie van Alcatel dat het zo lang moet duren?
Voor u wederom naar Alcatel wijst: het is mij bekend dat anderen (met exact hetzelfde toestel) al meer dan een maand met een dergelijke status afgescheept worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Weet iemand hoe ik van het touchpal toetsenbord weer terug kan naar het android toetsenbord?
Ik heb me al suf gezocht maar ik krijg die pop-up selectie niet meer, en zonder die optie kan je niet omschakelen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

extra toetsenbord app installeren en bij een willekeurige inputbox het veld ingedrukt houden (uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toeter: nee een krakend geluid uit de speaker hoort niet, bij mij is het geluid juist uitstekend uit de speaker: terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:39:
extra toetsenbord app installeren en bij een willekeurige inputbox het veld ingedrukt houden (uit mijn hoofd).
Dan krijg ik alleen de optie plakken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Probeer het eens in de zoekapplicatie? Maw. vanuit homescreen op de searchbutton drukken, en dan bovenin het inputveld 'ingedrukt' houden. Works for me (heen- en teruggeswitched).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet 't toetsenbord ook even aanvinken in Instellingen > Taal en toetsenbord
Supertip schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:12:
[...]

Dan krijg ik alleen de optie plakken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg mijn toetsenbord pas ook een keer niet goed. ik heb toen in de playstore een ander toetsenbord gedownload. maakt niet uit welke en als die dan geïnstalleerd is en je gaat typen vraagt hij welk toetsenbord je wilt gebruiken, en dan kun je hem dus terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is bij jullie de GPS?
Bij mij waardeloos. Of ik heb geen GPS of de GPS werkt maar 10 minuten met constant onderbrekingen.
Dan moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten en dan doet ie het weer (maar niet lang)
Hebben nog meer mensen hier last van? Denk zelf dat het een software fout is, want hij doet het wel (met veel onderbrekingen) als de telefoon opnieuw opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk myReact van KoffieBekijk de gallery van KoffieStuur een bericht naar KoffieBezoek homepage van KoffieBerichten: 36.229
Reg. datum: 17 augustus 2000
--------------------------------------------------------------------------------
Zojuist maar even een 'statusupdate' aangevraagd bij het geweldige Solid Vision:
quote:
Inmiddels heeft u sinds 24-5 al 15 werkdagen mijn telefoon in bezit, en is de status reeds 15 werkdagen lang 'Onderdelen voor het uitvoeren van de reparatie zijn momenteel niet op voorraad'.
Alcatel heeft u aangewezen als reparatiecenter voor mijn telefoon welke binnen 1 maand na aanschaf stuk was. Wanneer kan ik mijn telefoon weer terug krijgen? Kunt u mij in de tussentijd van een gelijkwaardig leentoestel voorzien? Wat is de reactie van Alcatel dat het zo lang moet duren?
Voor u wederom naar Alcatel wijst: het is mij bekend dat anderen (met exact hetzelfde toestel) al meer dan een maand met een dergelijke status afgescheept worden.

Hoi Koffie, inmiddels wacht ik al 6 weken. Diverse mailwisseling in het engels gehad met Alcatel, je schiet er geen reet mee op, strekking van de mails is:

We sincerely apologize the inconvenience!
If lack of some spare part for your phone repairing, it would be cost more time for repairing.In order to guarantee the quality of repair,we would use the original brand spare part which are delivery from China.
We would forward your complaint to our local customer care manager to handle.Please kindly to give us some time.

Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

Na 2 weken mailen met Alcatel maar de volgende mail verstuurd:

Dear sir,

I want to speak someone from Alcatel in my own language, someone from
Alcatle in the Netherlands. You're writing in your mail that my complaint
will be forward to your local customer care manager. Till now he has not
contact me and writing mails to you makes no sense because you offer no
solution

Wellicht maar eens contact gaan opnemen met RADAR en mijn rechtsbijstandsverzekering. Nog nooit en dan ook nooit zo onbeschoft behandeld. 6 weken zonder telefoon en dat het niet eens in je opkomt als bedrijf op de gedupeerde klanten te compenseren. Echt een megatrieste vertoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vanochtend gebeld met Solid Vision met de vraag wat de status was. Men had software van Alcatel ontvangen, maar deze bleek niet goed. Hoogstwaarschijnlijk zou men vandaag de software van Alctel ontvangen, maar dat was niet zeker.
Op de vraag wat ze gaan doen als die ook niet goed is was de reactie dat Alcatel dan maar een nieuwe telefoon moet sturen.
Enfin, ik geef ze nog even tot na het weekend en dan klik ik weer in de telefoon ..

@Desmodroom Je weet dat er een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/quote.gif quote knop is om reacties van andere te quoten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
Vanochtend gebeld met Solid Vision met de vraag wat de status was. Men had software van Alcatel ontvangen, maar deze bleek niet goed. Hoogstwaarschijnlijk zou men vandaag de software van Alctel ontvangen, maar dat was niet zeker.
Op de vraag wat ze gaan doen als die ook niet goed is was de reactie dat Alcatel dan maar een nieuwe telefoon moet sturen.
Enfin, ik geef ze nog even tot na het weekend en dan klik ik weer in de telefoon ..

@Desmodroom Je weet dat er een [afbeelding] quote knop is om reacties van andere te quoten? ;)
Hoi Koffie, jij hebt heel wat anders te horen gekregen dan ik, zojuist ontving ik onderstaande mail van Solid vison,

Geachte,

Heb navraag gedaan voor u de update is nog steeds niet binnen.
Ze zijn er bij ons mee bezig met Alcatel alleen geven zij ons nog steeds geen datum wanneer wij de software kunnen ontvangen.
Ik adviseer u om nogmaals contact op te nemen met Alcatel om een klacht in te dienen.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Hallo Alcatellers,

Deze smartphone heb ik nu een aantal weken en ik ben er erg tevreden mee. Het is mijn eerste smartphone,
maar is mij zeer goed bevallen. Ik zit wel met een een paar vragen:
-Weet iemand hoe het geluid van de camera en de camcorder uitgeschakeld kan worden? Ik schrik namelijk altijd als ik een foto wil maken.
_ Het is me één keer gelukt om de One Touch Launcer horizontaal te houden (Dit kan bij veel andere Launcers), maar ik ben vergeten hoe. Weet iemand hoe dit zit?

Alvast Bedankt,
en ik probeer anderen ook te helpen.

No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 06:57:
ik kreeg mijn toetsenbord pas ook een keer niet goed. ik heb toen in de playstore een ander toetsenbord gedownload. maakt niet uit welke en als die dan geïnstalleerd is en je gaat typen vraagt hij welk toetsenbord je wilt gebruiken, en dan kun je hem dus terugzetten
Luitjes bedankt hij is weer ok. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

No-kia schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:17:
Hallo Alcatellers,

Deze smartphone heb ik nu een aantal weken en ik ben er erg tevreden mee. Het is mijn eerste smartphone,
maar is mij zeer goed bevallen. Ik zit wel met een een paar vragen:
-Weet iemand hoe het geluid van de camera en de camcorder uitgeschakeld kan worden? Ik schrik namelijk altijd als ik een foto wil maken.
_ Het is me één keer gelukt om de One Touch Launcer horizontaal te houden (Dit kan bij veel andere Launcers), maar ik ben vergeten hoe. Weet iemand hoe dit zit?

Alvast Bedankt,
en ik probeer anderen ook te helpen.

No-kia
De launcher kan niet horizontaal bij mijn weten. Go Launcher EX bijv. wel.
Voor het geluid van je cam moet je even in de play store en dit topic zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hij degene is die dit toestel naar een hoger niveau heeft gebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat zijn (mostly) releases van de Linux kernel source voor alle Alcatel-devices.

Wat is je concrete vraag? De kans is in ieder geval groot dat je er weinig aan hebt (gezien de vraag) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend van de Android 4.0 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien de kernel sources van 2.6.35 online staan neem ik aan dat ze nu bezig zijn met een 3+ kernel voor ICS... op xda staan berichten dat portugal het volgende maand krijgt maar daar geloof ik niet zo in
ik denk dat we minimaal nog 3 maanden moeten wachten voordat er een officiele release is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ben benieuwd wie er eerder is.. O-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31497/Screenshot_2012-06-19-23-54-03.png

(It's done when it's done)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist weer Solid Vision gebeld; er was nu eindelijk de juiste software en ze waren er nu mee bezig. Er zouden idd behoorlijk wat bugs in de software zitten.
Verwachting is dat de telefoon morgen overmorgen teruggestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niceeeee... zijn er bugs/issues?

* houdt http://dump.pargon.nl/alcatel/ in de gaten :D

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
@Thralas

android 4 zie ik :) . Hoe heb je geupdate en waar heb je dat vandaan?
alles ging in 1 keer goed hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:26:
niceeeee... zijn er bugs/issues?

* houdt http://dump.pargon.nl/alcatel/ in de gaten :D
De 'core functionality' werkt redelijk (graphics/audio/gsm-functionaliteit/wifi). Hoop peripherals missen nog (bt, gps, cameras, hw media decoders, gprs/3g niet getest). En de kernel is een tikkeltje instabiel (usb plugin tijdens suspend levert soms een panic op - nog niet voorkomen bij andere wakes).

Komende tijd een beetje krap qua tijd helaas..
siebo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:15:
android 4 zie ik :) . Hoe heb je geupdate en waar heb je dat vandaan?
alles ging in 1 keer goed hoop ik?
Is een build vanaf source (i.e. 'port'). Work in progress.

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 20-06-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thralas.. ik had jouw kernel in de boot.img gezet en alles werkt
toch merk ik verschil in bijv het streamen in de browser
de originele kernel doet het dan aanzienlijk beter...
zou dit komen doordat dit de ot998 kernel is?
of omdat ie anders gecomprimeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Het verschil tussen de 998- en 995-release was verwaarloosbaar; kernel compression is uitgesloten. Verder heb ik eigenlijk niets aangeraakt; mogelijk wel een andere compiler gebruikt, maar ook dat lijkt me erg sterk.

Kun je het reproduceren met een benchmark oid? Zoniet, je kunt gewoon de stock kernel gebruiken, enige modification was lzma-compressie (zodat 'ie op de recoverypartitie past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt via nos.nl ek livestream bekijken (je kunt mischien zelf even het verschil checken tussen de kernels)
het had me al 3 dagen gekost om erachter te komen dat waarschijnlijk de kernel het probleem was
ik had met antutu en neocore gechecked maar geen verschillen

(het kan natuurlijk ook aan de stream liggen.)
gebruik idd nu weer de stock boot.img

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Duitse import, weet niet hoe dat met garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Zojuist ook de alcatel binnen gehad, ga er straks mee spelen.
iemand nog tips voor de beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, niet flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cwm flashen en een backup maken

how to : http://forum.xda-develope...?p=27650531&postcount=478

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSDa-ni-el
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 17:03
Volgende week vrijdag t/m zondag voor 179,- bij de albert heijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Tot nu toe bevalt ie goed, ik was een iphone 3G gewend maar dit is een verademing.
Ben tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
jpg97 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:38:
Tot nu toe bevalt ie goed, ik was een iphone 3G gewend maar dit is een verademing.
Ben tot nu toe erg tevreden :)
Is de 995 beter/sneller dan de iphone 3s dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worstkaas schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:39:
[...]

Absoluut sneller dan 3S. Het OS is moeilijk vergelijkbaar. Ik gebruik ze allebei (iPhone 4 werk) en vind Android (privé) prettiger werken, veel logischer. Ik vind Apple wat oubollig en een beetje suf werken :O . Soms ook erg onhandig en drollig 8)7 . iPhone is handig voor mensen die een magnetron al moeilijk vinden. Stabiel is het absoluut wel. Hiervoor heb ik een Galaxy S gehad, de Alcatel vind ik wat vrolijker en sneller draaien en hij zal het vermoedelijk alleen op het scherm (geen superamoled) en de camera wat afleggen. GPS vind ik echter super en vele malen beter werken dan op de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist uitgebreid met Solid Vision en Alactel aan de lijn gehangen.
SV melde mij dat ze wachtte op de goede software. Toen ik vertelde dat ze dat vorige week ook al vertelde werd er gezegd dat die software toen niet goed was.
Ik ben toen redelijk boos geworden over de gang van zaken. Uiteindelijk kreeg ik het nummer van Alcatel om die eens te bellen.
Blijkbaar kreeg ik een rechtstreeks nummer van de technische/reparatie afdeling. Daar een lang gesprek gehad over de stand van zaken. Volgens hun moet SV nu echt alle goede tools hebben, inclusief tools om de printplaten te vervangen en opnieuw te flashen. Deze week moet het toch echt lukken.
De beste man heeft wel mijn gegevens en IMEI genoteerd om te kijken of hij de boel kon bespoedigen.
Overigens was hij er niet van op de hoogte dat de softwareupdate van de website gehaald was.

Zowel Alcatel NL als SV hebben *geen* nieuwe omruilexemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat deze telefoon eind deze week in de aanbieding is voor 179 euro, en overweeg er nu 1 te kopen. (het zou mijn eerste "echte" smartphone worden) De reviews die ik op internet tegenkom zijn allemaal wel aardig positief, maar ben wel benieuwd of ook de mensen die hem hier nu iets langer hebben hem zouden aanraden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:24:
Ik zag dat deze telefoon eind deze week in de aanbieding is voor 179 euro, en overweeg er nu 1 te kopen. (het zou mijn eerste "echte" smartphone worden) De reviews die ik op internet tegenkom zijn allemaal wel aardig positief, maar ben wel benieuwd of ook de mensen die hem hier nu iets langer hebben hem zouden aanraden?
JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gewoon doen, en niet mee gaan flashen en zo.
Lekkkkurrr standaard houden.

Oja, voor.het.hoesje past die van een htc sensation XL meestal wel goed.

Suc6

[ Voor 38% gewijzigd door Supertip op 27-06-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De man van Acatel rade mij aan om uberhaupt alleen FotA te doen, want dan zou de download eerst op de SD gezet worden en dan pas geflashed, maar volgens mij werkte de teruggetrokken software ook op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
FOTA is arguably minder brak; de 'oude' updater pusht as far as I can tell eerst een loader en deed daarna altijd (?) een full flash. Combineer dat met het feit dat het updateprogramma op de host nogal brak is/was..

Dan liever FOTA; maar zolang niemand nog een noemenswaardige update heeft kunnen bespeuren kun je er beter helemaal vanaf blijven (NL heeft uberhaupt geen FOTA updates gehad afaict).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Worstkaas schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:39:
[...]

Hij is wel iets sneller. Android daarentegen oogt wel minder 'snappy' dan iOS, dit heb ik gedeeltelijk weten op te lossen door een andere launcher erop te zetten. Dit geldt eigenlijk ook voor de browser.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-06-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 179,-- euri bij Appie? Ik moet er niet aan denken, dat ik als er troubles zijn met dit apparaat, in discussie moet gaan met de plaatselijke vakkenvuller!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
lekker kort door de bocht, als je hem elders koopt moet ie ook teruggestuurd worden naar de fabrikant als er iets defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Whaaa .. maak me gek! Mijn status bij SV is aangepast:
Uw toestel is in behandeling
Soort reparatie: Board vervangen
iig is er beweging in de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werd tijd.. kakkerlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Die launcher van de Alcatel, is dat toevallig de SPB Shell 3D launcher?

( deze dus : Google Play: SPB Shell 3D#?t=W10. )

hij kost in de playstore normaal 10 euro ofzoiets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt er verdacht veel op ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
jpg97 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:12:
Die launcher van de Alcatel, is dat toevallig de SPB Shell 3D launcher?

( deze dus : Google Play: SPB Shell 3D#?t=W10. )

hij kost in de playstore normaal 10 euro ofzoiets !
Ja, het is SPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik durf het bijna niet te geloven :o
Datum in 24-05-2012
Datum uit 28-06-2012
Status Uw toestel is gerepareerd en zal zsm worden verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd.. zou leuk zijn als ICS erop stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ik heb mijn provider wissel gehad, van telfort maar Tele2 met veel pijn en moeite via apn 3G op gang gekregen.
Maar nu kan ik maar naar 1 telefoon sms versturen, en het zou wel handig zijn als ik naar al mijn contacten zou kunnen sms'n.
Ik weet niet of dit probleempje sim wissel toestel gebonden is?
Ik Heb de optie *#*#4636#*#* al gedaan maar ik ben bang daar wat te veranderen, kan íemand voor mij een kleine how to maken svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:51:
[...]

Absoluut sneller dan 3S. Het OS is moeilijk vergelijkbaar. Ik gebruik ze allebei (iPhone 4 werk) en vind Android (privé) prettiger werken, veel logischer. Ik vind Apple wat oubollig en een beetje suf werken :O . Soms ook erg onhandig en drollig 8)7 . iPhone is handig voor mensen die een magnetron al moeilijk vinden. Stabiel is het absoluut wel.
Haha, lmfao >:) . Ik heb zelden iemand zo mooi zien verwoorden wat ik van iOS vind _/-\o_ . LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fota update gekregen.. 2.3.6-update 2

niets nieuws uiteraard

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:22:

niets nieuws uiteraard
En ging deze update wel goed meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese: wat is fota en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FotA = Firmware over the Air

Moet niet gekker worden, m'n toestel is nu zelfs daadwerkelijk verstuurd _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat het scherm van de telefoon niet aangaat als je midden in een gesprek de hoorn van je oor haalt? En trouwens ook als je dat doet net na een gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:22:

niets nieuws uiteraard
Nee? Bij mij werkt de telefoon echt véél sneller. De responstijd is enorm verbeterd. Het is bijna te bizar voor woorden (en dat terwijl ik ook de tussentijdse update van Alcatel had draaien, en de originele firmware). Daarnaast verliep de update compleet probleemloos. Woest!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:28:
Is het normaal dat het scherm van de telefoon niet aangaat als je midden in een gesprek de hoorn van je oor haalt? En trouwens ook als je dat doet net na een gesprek?
Komt door de positie en aanraking met je oor.
Als je 'm vasthoud zoals normaal met werken vanuit je hand, moet het scherm weer aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese, @koffie: en hoe kom je aan zo'n FOTA? Wat moet je daarvoor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

Mijn vrouw loopt al een tijdje te kijken naar een eerste smart phone, zou dit iets voor haar zijn ? Ze heeft nu een ouderwetse Nokia zonder touch screen of iets dergelijks.
Morgen bij AH voor € 159,- + 2000 Airmiles, da's volgens mij geen geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:28:
Mijn vrouw loopt al een tijdje te kijken naar een eerste smart phone, zou dit iets voor haar zijn ? Ze heeft nu een ouderwetse Nokia zonder touch screen of iets dergelijks.
Morgen bij AH voor € 159,- + 2000 Airmiles, da's volgens mij geen geld....
Is dat met die airmiles alleen bij bepaalde albert heijns?
(ik was dat namelijk nog nergens tegengekomen)

gevonden: http://www.ah.nl/airmilesactie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ga 'm morgen gewoon halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:11:
@mistercheese, @koffie: en hoe kom je aan zo'n FOTA? Wat moet je daarvoor doen?
Je telefoon vind die vanzelf, en anders in het menu ergens aantikken dat je wil check voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fota update ga naar instellingen > over de telefoon > systeemupdates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jaaaaa hij is weer terug en hij doet het ook nog :Y) _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Toestel aangeschaft bij AH vandaag, ziet er allemaal prima uit en werkt ook prima.

1 vraagje: kun je de ontgrendeling alleen uitschakelen via de aan/uit knop ? Ook als je bv alleen even de tijd wilt zien ?

Ik vind het een beetje een ongemakkelijke handeling. Heb voor mezelf een Sony Arc S en daar kan ik eenvoudig op de 'home' knop drukken om de tijd te kunnen zien en te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:27:
Jaaaaa hij is weer terug en hij doet het ook nog :Y) _O_
Kijk, dan heb je wat.
Na alle frustraties nu maar hopen dat je er veel plezier aam zult beleven. :*)
Ik heb begrepen via .be&.fr forums nogal wat gevalletjes dood geflasht zijn, en dat de reparatie's daar ook niet helemaal lekker lopen.
De éne heeft hem na 3 wkn terug de ander 6/7 wkn.
Dus je staat gelukkig niet alleen met je reparatie gate. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
Ik ben heel erg te spreken over de nieuwe update.

Eigenlijk zo goed te spreken dat ik een onderbuikgevoel krijg of 4.0 er wel gaat komen...
Maar laten we maar hopen dat ik ongelijk heb.

Alles opent vloeiender en sneller, meer een soort Iphone gevoel.

@sanook: Wifiunlocker is een goede app om snel de telefoon te kunnen gebruiken binnen je thuis wifinetwerk.
Geen vergrendelingscode hoeven in te voeren maar direct bij je home scherm uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welke versie is je telefoon nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
Koffie schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:24:
Welke versie is je telefoon nu?
Nog steeds 2.3.6

Om precies te zijn: 2.3.6-010 01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik wil graag een snelkoppeling van het (default) alarm op mijn home scherm maar kan dit niet vinden, moet dit altijd via de klok of is er toch een aparte mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese, @koffie: Thnx, het is gelukt, gemakkelijk kan niet!

Instellingen/Over de telefoon/Systeemupdates/Controleren op updates, en daarna volgt het vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die een stock cwm backup kan uploaden?
help a brother out..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit toestel net bij de MM in Arnhem voor 180,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik ben op zoek naar een auto houder voor deze telefoon, iemand ervaring met een bepaald type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik ben een beetje door dit forum heen gaan lezen en gezien dat:
-De batterij met gemak een dag doorgaat (tegenwoordig normaal).
-Zolang je hem niet update er niets mis gaat met het OS (wachten op 4.0 ICS dus).
-Het scherm vrij goed reageerd.
-En hij vrij stevig is als het klepje er eenmaal goed opzit.
-Er nog geen hoesje of screenprotector speciaal voor dit model gemaakt is.

Als U in bezit bent van dit model zou U dan willen zeggen of deze punten allemaal kloppenof juist niet.

Groet, Darryl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Darrylkoevoet: ik snap even niet wat voor bevestiging je wilt hebben. Als gebruikers van dit toestel de genoemde punten al in dit draadje hebben genoemd, waarom dan opnieuw bevestiging?

En wat betreft accessoires: kijk eens rond op eBay. Zat cases en screenprotectors te vinden, alleen moet je wel zelf even zoeken.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:05:
Hallo Tweakers,

Met 3g, sync aan ongeveer 24hr.
-Zolang je hem niet update er niets mis gaat met het OS (wachten op 4.0 ICS dus).
Update van afgelopen week is wel aan te bevelen. Alles draait sneller / vloeiender en Youtube issue is ook opgelost waarbij de app stotterde bij alle video's (via browser ging het wel goed).
-Het scherm vrij goed reageert.
Ik vind het prima!
Klepje is stevig zat, niets op aan te merken. Paar keer open gehad maar sluit goed.
Ik heb een Valenta hoesje, volgens mij zelfde maat als EVO 3d, screenprocector kon ik ook niet vinden, maar mis ik niet...

Als U in bezit bent van dit model zou U dan willen zeggen of deze punten allemaal kloppenof juist niet.

Groet, Darryl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ik heb er op vrijdag ook eentje bij de AH gekocht. Wat een leuk en prettig werkend toestel, had ik niet verwacht.
Hebben jullie ook nog een AH prepaid SIM startpakket gratis gekregen? Wat doe ik nu daarmee?

Updaten was bij mij geen probleem, geen vastlopers, draait gewoon soepel.
Net beschermfolies besteld, pakje van 12 voor 2,95 € incl. verzendkosten bij amazon.

De standaard launcher werkt beter voor mij dan dat Alcatel 3D ding, maar ook de Go Launcher Ex is niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pDvDP887c7g/T_BfdjDgziI/AAAAAAAAALY/tV_QEnNtkXU/s512/alcatel04.jpg

In principe was ie gedacht voor mijn vriendin, als vervanging van haar foon, maar nu wil ik hem graag zelf hebben - maar ik heb al een Nokia Lumia 710, en die werkt heeeel goed. Beslissingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:53:
Ik ben op zoek naar een auto houder voor deze telefoon, iemand ervaring met een bepaald type ?
Ik gebruik een universele van HAMA. Super goed, blijft goed zitten een trilt niet.
Gehaald bij Saturn in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@shyblue Heb je misschien een link van de site waar je die beschermfolie hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:05:
Hallo Tweakers,

-Het scherm vrij goed reageerd.

Groet, Darryl 8)
Toch niet goed gelezen ik heb een paar draadjes terug nog gemeld van welk type het hoesje meestal goed past. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:53:
@shyblue Heb je misschien een link van de site waar je die beschermfolie hebt besteld?
6 stuks, 1,85 incl. verzenden (hoewel marketplace maar geen verzendkosten naar NL, is een Duits bedrijf):
http://www.amazon.de/Ultr...TF8&qid=1341170102&sr=8-9

12 stuks, 2,95 incl. verzenden:
http://www.amazon.de/Disp...-entfernbar/dp/B0087CHCXG

Heb al een mailtje binnen van amazon dat ze zijn verzonden.

Ik denk ook dat ik zeker een stuk of 3 over heb voor mede-tweakers ;)

Update :: Folie is errrg dunn, moeilijk toe te passen, ik red het niet 100% vrij van bubbles :P Anders wel goed. En je ziet de micro-bubbles alleen als het scherm uit is.

[ Voor 12% gewijzigd door shyblue op 05-07-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

shyblue schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:14:
De standaard launcher werkt beter voor mij dan dat Alcatel 3D ding, maar ook de Go Launcher Ex is niet verkeerd.
Ik ben benieuw naar je verdere ervaringen.
Ik vond Go Launcher Ex na enkele dagen bijzonder sluggish worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Bedankt voor deze mooie community.
Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met een case van de OT-995,
bijvoorbeeld via eBay: http://www.ebay.com/sch/i...t-995&_osacat=0&_from=R40

Alvast bedankt voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe is het SMS gedeelte bij jullie na de update?
Ik kan geen nieuwere FotA vinden, dus ik ga er vanuit dat ik de allerlaatste update heb. Echter is deze redelijk sluggish heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Koffie: gebruik je het standaard Android toetsenbord of het TouchPal toetsenbord? Ik vind vooral de laatste nogal sloom, maar dat kan komen doordat ik er nog aan moet wennen. Ik wil nl. beide toetsenborden eerst uitproberen voordat ik een keuze maak, maar de klaviertjes werken nèt wat anders.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gaat niet om het typen, maar de tijd die het duurt voordat ik in SMS zit, en da ik ook een SMS kan lezen na op een naam te tikken.
Zit echt vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Heeft iemand deze al gevonden? http://www.alcatelonetouc...ries/one-touch-fc995.html
Zou hem graag willen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Ik moet zeggen dat je aan twee dingetjes kunt zien dat het een wat goedkoper model is.
Er is wat lichtlekkage van de toetsverlichting onder. Maar dat heeft mijn iPad 1 ook en het stoort niet.

Het twee is, dat wanneer je het scherm vergelijkt met de HTC Desire (die hij verving) dan is de Desire mooi glad en glanzend, maar bij de Alcatel ietsje matter en wat minder glad. Het lijkt bijna een resistief scherm.

Hoe dan ook, ik vind het een hoop foon voor weinig geld.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grzzl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:25:
Ik moet zeggen dat je aan twee dingetjes kunt zien dat het een wat goedkoper model is.
Er is wat lichtlekkage van de toetsverlichting onder. Maar dat heeft mijn iPad 1 ook en het stoort niet.

Het twee is, dat wanneer je het scherm vergelijkt met de HTC Desire (die hij verving) dan is de Desire mooi glad en glanzend, maar bij de Alcatel ietsje matter en wat minder glad. Het lijkt bijna een resistief scherm.

Hoe dan ook, ik vind het een hoop foon voor weinig geld.
Vorige week heb ik er ook een gehaald bij de Appie.
Ik vind het wel een duidelijke goedkope telefoon, mijn vorige telefoon was een samsung wave en zeker aan het gebruikte materiaal, de afwerking en de manier waarop het achterklepje er op en er af gaat merk je dat deze telefoon een echte budget telefoon is.
Echter had de samsung geen Android en alleen dat was de overstap al waard :*)

Ik heb trouwens wel het idee dat de telefoon vaak crashed, ik heb al een paar keer gehad dat ik de keylock er af haal hij een tuut geluidje maakt een fractie van een seconde een ruis beeld laat zien en dan uitvalt. Vervolgens moet hij aan de oplader en geeft hij aan dat de batterij leeg is. (terwijl hij toch wel wat sap overhad voordat hij uitviel).
De kernel versie die er nu op zit is 2.6.35.11 -perf+ en de firmware is 2.3.6
Is dit met een firmware update op te lossen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 15:17 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste