Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Mijn toestel draait soepel, geen crashes, goed geluid, geen sms of bel problemen, mijn achterklepje en het materiaal is degelijk. apps draaien prima, internet is goed. Een 4.3" scherm die helemaal niet resistief is :p
Voor 159 € incl. 15 euro beltegoed was dat voor mij een goede deal.

@koffie: geen problemen met de Go Launcher Ex, maar ik gebruik gewoon standaard theme, widgets naar de bin, geen extra effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de alcatel ot-995 te gaan kopen.
Een vraag voor shyblue: Kan de Alcatel ot-995 ook games aan zoals sims freeplay en gta?
Is het toestel veder ook snel en stabiel?

Ik lees verschillende reactie's de ene zegt het toestel is langzaam, veel cracshes.
En de andere zegt een gewelig toestel.

Ik zit er heel erg over de twijfelen.
Wat zal ik doen kopen of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:58:
Ik ben van plan om de alcatel ot-995 te gaan kopen.
Een vraag voor shyblue: Kan de Alcatel ot-995 ook games aan zoals sims freeplay en gta?
Is het toestel veder ook snel en stabiel?

Ik lees verschillende reactie's de ene zegt het toestel is langzaam, veel cracshes.
En de andere zegt een gewelig toestel.
games: kan ik niet beantwoorden, heb zo meteen alle games eraf gegooit.
stabiel: super stabiel.
snel: dat is heel persoonlijk. Voor mij: hij is sneller dan ik, dus meer dan voldoende.

Bij Android is het vaak een kwestie van welke apps je draait en welke achtergrond taken draaien. En welke instellingen etc. Je ziet het vaak pas als je een teostel een week of twee gebruikt.
Biizonder grappig wordt het als je de accuduur wilt weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank!
Haha, vertel?
Waar heb jij je alcatel ot-995 gekocht?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:32:
Bedank!
Haha, vertel?
Waar heb jij je alcatel ot-995 gekocht?
AH winkel, Amsterdam, garage sale (met airmiles actie) of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Beste OT-995 fans en tweakers,

Wie heeft er na de update nog CWM geinstalleerd aan de hand van de onderstaande methode?
Wat ik ook doe (kom niet verder dan punt 1) ik krijg alleen maar het witte opstart scherm met tekst "Alcatel Oëntouch My world in one hand" en daar blijft het bij. Herkent iemand dit?

Het rooten is me wel gelukt middels SuperOneClick en de drivers zijn goed geinstalleerd onder win7.

1. Boot to fastboot:
- If Android is running:
$ adb reboot-bootloader
- If device is powered off:
Hold volume down and press power to turn the device on
2. Upload & run the recovery image:
$ fastboot boot recovery-yyyy.mm.dd.img
- OR -
2. Flash the recovery image
$ fastboot flash recovery recovery-yyyy.mm.dd.img

[ Voor 6% gewijzigd door JD_1971 op 03-07-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Alcatel ot-995 en de Samsung Galaxy ace 2.
Alcatel hoor je goede en slechtie dingen over.
Dus ik weet niet wat ik moet doen.
Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD_1971 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:11:
Beste OT-995 fans en tweakers,

Wie heeft er na de update nog CWM geinstalleerd aan de hand van de onderstaande methode?
Wat ik ook doe (kom niet verder dan punt 1) ik krijg alleen maar het witte opstart scherm met tekst "Alcatel Oëntouch My world in one hand" en daar blijft het bij. Herkent iemand dit?

Het rooten is me wel gelukt middels SuperOneClick en de drivers zijn goed geinstalleerd onder win7.

1. Boot to fastboot:
- If Android is running:
$ adb reboot-bootloader
- If device is powered off:
Hold volume down and press power to turn the device on
2. Upload & run the recovery image:
$ fastboot boot recovery-yyyy.mm.dd.img
- OR -
2. Flash the recovery image
$ fastboot flash recovery recovery-yyyy.mm.dd.img
bij stap 7 staat * type fastboot flash recovery recovery-2012.06.09.img
doe voor de eerste keer fastboot boot recovery-2012.06.09.img

dit start de telefoon in recovery mode vanaf de computer (er wordt dus niets aangepast op je telefoon)
maak een backup in recovery

daarna kan je hem flashen zoals beschreven staat

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gebruikt er iemand het appje 'on call end' ?
Ik heb het idee dat deze na de laatste update niet lekker werkt.
Ik kom vaak na het beëindigen van een (inkomend) gesprek toch weer in het bel menu terecht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Even aanvullen.
JD_1971 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:11:
Dit hoort. Hierna kun je verder met stap 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

ik heb een Alcatel ot-995 aangeschaft maar hij maakt geen verbinding met het WiFi eerst verifieert hij daarna is de verbinding verbroken en dan gaat hij scannen en daarna weer verifiëren enz. ligt dat aan de telefoon of aan het de router van de wifi?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:34:
Hallo allemaal

ik heb een Alcatel ot-995 aangeschaft maar hij maakt geen verbinding met het WiFi eerst verifieert hij daarna is de verbinding verbroken en dan gaat hij scannen en daarna weer verifiëren enz. ligt dat aan de telefoon of aan het de router van de wifi?

Alvast bedankt
Verkeerde code ingevoerd, daar krijg je niet echt een goede foutmelding van.
Koffie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:08:
Gebruikt er iemand het appje 'on call end' ?
Ik heb het idee dat deze na de laatste update niet lekker werkt.
Ik kom vaak na het beëindigen van een (inkomend) gesprek toch weer in het bel menu terecht.
Dubbelcheck terwijl de software draait ga ik naar mijn gesprekshistorie en bel iemand op. Na het ophangen ben ik weer terug in het gesprekshistorie scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koffie

Ik heb nu met 100% zekerheid het wachtwoord goed ingevuld maar hij blijft het zelfde proces herhalen, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan weet ik het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even getest als ik met een andere telefoon een hotspot (beveiligd en onbeveiligd) dan pakt hij hem wel gewoon dus zou het kunnen zijn dat het aan de router ligt omdat we er misschien wel te veel apparaten draadloos op aangesloten hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat is niet waarschijnlijk. Heb je ook een onbeveiligd netwerk getest op de OT-995?

Mocht het dan nog niet lukken, probeer even een logcat log te verkrijgen. Dit lijkt te kunnen met oa. 'aLogcat' uit de appstore, daarmee kun je 'm als het goed is ook mee mailen.

Zoek daar even de relevante regels in op en post ze hier; mocht het je allemaal niets zeggen dan mag je 'm ook even naar mij mailen/DM'en, dan zal ik kijken of ik de oorzaak weet te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de OT-995 sinds zaterdag in gebruik. Komende vanaf een ZTE Blade moet ik even wennen aan het grotere scherm en de met software volgepropte ROM. Hopelijk komt er snel een lekker sobere ROM beschikbaar, ik kies liever zelf mijn apps. De snelheid en kwaliteit lijken verder wel in orde.

Over onhandige software gesproken: het lijkt er op of de app voor 'verkeersbeheer' amper werkt. De meste gesprekken worden door deze app niet geregistreerd, zodat het aantal gevoerde gesprekken en duur niet kloppen. Iemand soortgelijke ervaring met deze standaard meegeleverde app?

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:41:
[...]

Is dat met die airmiles alleen bij bepaalde albert heijns?
(ik was dat namelijk nog nergens tegengekomen)

gevonden: http://www.ah.nl/airmilesactie
Geldt deze actie nog? De link werkt niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleluvr schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:42:
[...]

Geldt deze actie nog? De link werkt niet meer!
Volgens mij geld de airmiles actie niet meer, maar is hij nog wel voor 179,99 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik verder goed te spreken ben over deze foon is de wifi ontvangst bij mij echt dramatisch, m'n vorige toestel (htc) was normaal gesproken al aangemeld op m'n netwerk voor ik door de voordeur was. Voor deze heb ik de transmit power van de router opgeschroefd om in m'n woonkamer (1 verdieping dichter bij de router) een beetje betere ontvangst te hebben ... Wat zijn over het algemeen de ervaringen? Misschien heb ik gewoon een maandagochtend product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mistercheese en anderen,
Ik heb de CWM handleiding gevolgd en kan zo inderdaad CWM installeren. Alle stappen kloppen met hetgeen daar staat evenals de verwachte en vergelijkebare output. Echter door de eerste keer via flashboot CMW te starten (nog niet flashen dus) kom ik met de instructies niet in CWM terwijl alle stappen exact kloppenn. Daarom toch maar geflashed naar de telefoon. Maar hoe kom ik in godsnaam in CWM aangezien het erop lijkt alsof het toch niet goed geinstalleerd is. Als de telefoon uit staat en dan Volume+ en Power indruk komt er inderdaad een klein android poppetje logo met een progress bar te voorschijn (vergelijkbaar met CWM op mijn ZTE Blade en HTC Legend). Echter na een paar seconden waar ik het CWM menu verwacht herstart de tefefoon met als gevolg dat er een harde reset heeft plaatsgevonden en ik weer alle applicaties en instellingen opnieuw moet installeren en zetten. Helaas heeft ook mijn collega exact hetzelfde probleem met zijn OT-995 echter heeft die CWM via Linux ginstalleerd en ik via Windows. Mogelijk toch een issue met CWM icm OT-995 of zijn wij twee de enige :) :(?

@HizWiz,
Ik kom ook van een ZTE Blade (en HTC Legend) en moest wennen aan deze grote "snijplank".
Inderdaad kan ik melden dat de verkeersbeheer app/widget voor geen meter werkt. Om mijn data toch een beetje bij te houden heb ik daarvoor MyDataManager geinstalleerd en alarm triggers gezet als ik in de buurt kom van mijn limieten. Als ik daar overheen ga wordt de data verbinding zelfs afgesloten. Voor het regsiteren van mijn bel minuten heb ik nog geen tool gevonden en vandaar dat het jammer is dat het verkeerbeheer niet werkt aangezien dit een alles in een oplossing leek.

@_Danny_,
Ik heb totaal geen probleem met WiFi, sterker nog het werkt zeer goed.
Wellicht even bij familie/vrienden proberen met hun WiFi roputer of een niet beveiligide WiFi AP zoeken en testen. Mogelijk zit het probleem bij WiFi router of combi met je OT-995. Lijkt me sterk dat het aan je telefoon ligt, maar dat weet je pas als je bovenstaande hebt gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download quick boot van de play store en kijk of je via dat programma in cwm kunt komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt het toestel ook Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:14:
Ondersteunt het toestel ook Whatsapp?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt zelfs bellen en smsen met dit toestel.. is dat niet geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mistercheese en anderen,

Dank voor jullie replies!

Met quick boot (als ook met ROM manager) kan ik in recovery mode booten, maar dan zie ik een wit driehoekje met daarin een oranje uitroepteken en eronder een klein groen android mannetje. Het lijkt erop dat het CWM recovery image (recovery-2012.06.09.img) niet helemaal goed geinstalleerd is of met bepaalde OT-995 modellen niet werkt. Iemand vergelijkbare ervaring met CWM?!?!? Nu moet de accu weer verwijdert worden om opnieuw te starten.....
Ps in bovenstaande mode kom je ook terecht als je vol- en power druk als telefoon uit staat.

Dus:
* Vol+ en Power => hard reset
* Vol- en Power (ook via boot recovery via Quick boot / ROM Manager) => Niet werkende ClockWork mod

[ Voor 31% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vol+ / power zou in de recovery moeten starten.. bij jou word de stock recovery geload.. het lijkt dus alsof fastboot om wat voor redenen niet geflashed heeft

vol- / power start de telefoon in bootloader

lukt het wel om met het fastboot boot .img cwm te starten?
zo ja kan je dan een backup maken en hem uploaden?
verwijder voor het uploaden natuurlijk even de data en cache partitie

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Ja het toestel is geroot :)!
Het lukt dus ook niet om met fastboot boot optie de recovery ROM te starten, dan blijft wit scherm staan en toch klopt het een op een met de instructie en output op scherm van de XDA link.

Wat betreft CWM ben ik verder wel bekent met hoe je nieuwe roms erop moet zetten en daarvoor eea moet clearen/wipen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JD_1971: Prima, dan weet ik dat ik Verkeersbeheer laat voor wat het is. Ik vermoedde al dat de app niet goed werkt en dat het geen probleem van het toestel zelf is. Wel jammer dat Alcatel deze rommel meelevert, want verder ben ik goed te spreken over het toestel. Het volgen van m'n dataverkeer is voor mij niet belangrijk, dus ik ga verder ook geen andere app installeren die het verkeer meet.

@_Danny_: Ook ik heb geen problemen met WiFi. M'n OT-995 weet zowel thuis (Wanadoo/Online Livebox) als op het werk (iets van HP) het draadloze netwerk snel te vinden (en verbinding te maken).

@ bernhard22: Je vragen getuigen er niet echt van dat je jezelf ook maar een beetje hebt verdiept in Android en wat de toestellen allemaal wel of niet kunnen. Koop bij de Intertoys een el cheapo touchscreendingetje en maak de blits op het schoolplein.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JD probeer dit eens
kopieer de recovery-2012.06.09.img naar je sdcard

download en installeer android terminal emulator uit de play store

typ de volgende commando's

su
dd if=/sdcard/recovery.img of=/dev/block/mmcblk0p18
reboot recovery

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@misterchees,

YESSSSS.... enorm bedankt voor je uitleg (heb wel /mnt/sdcard gebruikt voor de zekerheid)!

Hieronder dan even het volgende plaatje indien de recovery op de andere manier niet werkt:
- Kopieer recovery-2012.06.09 naar je SDCARD
- Installeereen "terminal" app uit de play store
- Start de terminal applicatie op en de geef volgende 3 commando's in:
  • su (Deze actie toestaan door root rechten te geven)
  • dd if=/mnt/sdcard/recovery-2012.06.09.img of=/dev/block/mmcblk0p18
  • reboot recovery
- Vanuit CWM een backup maken zodat je daarna vrij kan rommelen met je OT-995!

Allen succes en nogmaals dank aan mistercheese _/-\o_ _/-\o_ !

[ Voor 13% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk moet je Thralas bedanken :D
zou je de backup kunnen uploaden?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Mistercheese,

Dan ook bij deze mijn dank aan Thralas!!

Ik wil best een backup uploaden, maar dan moet ik eerst eea van mijn eigen settings en aps eruit halen.
Wellicht even een hard-reset doen en dan een kaal image uploaden. Wat wil je hiermee doen dan?

Er is nog wel een probleem aangezien ik de tweede keer helaas nog steeds niet via een app als quick-boot of Rom-manager in recovery mode kom evenals met de twee commando's "su" en "reboot recovery". Het lijkt er nu op dat ik om wederom in CWM menu te komen door de drie commando's opnieuw uit te voeren. Wellicht dat ik even een scriptje hiervoor maak als dit zo blijkt te zijn. Heb jij een verklaring hiervoor aangezien het toch een DD opdracht was die niet blijft hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook op xda schijnen mensen last te hebben van de stock recovery die zich steeds weer terug kopieert
ik weet niet wat de oorzaak hiervan is aangezien ik zelf dit probleem niet heb...
persoonlijk denk ik dat dat komt door een van de updates van alcatel (weet niet of jij ze geinstalleerd hebt)

wat betreft de backup... ik wil alleen de system en de custpack... hier zit geen persoonlijke informatie in

verder kun je in de terminal ook nog dit proberen

su
flash_image recovery /mnt/sdcard/recovery-2012.06.09.img

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mistercheese,

Ik heb idd de updates van alactel geinstalleerd.
Speciaal voor jou _/-\o_ heb ik de gewenste rar files samengevoegd in een zipje (nadat ik even de files doorgespit heb waarin idd geen persoonlijke zaken lijken opgenomen maar alleen apk apps , drivers, configuraties, etc.)

Heb jij een idee waar ik die nu handig neer kan zetten zodat jij er ook makkelijk bij kan zonder allerlei regsitraties etc.?

[ Voor 33% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mistercheese,

Uploaded http://d-h.st/WIk zoals beloofd.
Bovenstaande is niet interessant voor de gemiddelde tweaker/android gebruiker en bevat slecht een paar onderdelen van het totale image speciaal op verzoek van mistercheese.

[ Voor 10% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Heb je toevallig de FOTA update geinstalleerd voor je CWM probeerde te flashen?

Anyway, even twee files deleten (vanaf een root shell) en dan kun je CWM flashen via fastboot (of dd).

rm /system/etc/install-recovery.sh
rm /system/recovery-from-boot.p

Bovenstaand script + patch overschrijft de recovery image elke boot, waarschijnlijk afkomstig van de FOTA update..

[ Voor 11% gewijzigd door Thralas op 05-07-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Thralas,

Inderdaad heb ik een update gehad alvorens CWM te installeren.
Ik zal de oplossing eens doorvoeren en deze files verwijderen om daarna alles opnieuw uit te voeren.

Jij dus ook enorm bedankt om dit hier helder te krijgen aangezien ik niet de enige zal zijn die hiermee problemen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Thalas and mistercheese,

CWM issues soved!

In geval van problemen met installie CWM, dien je dus eerst de bovengenoemde files te verwijderen. Mogelijk moet dit elke keer na een (FOTA) update. Daarna de installatie zoals op XDA (zie link mistercheese post) en werkt het.

In recovery mode:
- Boot in recovery via Quick Boot of Rom Manager
OF
- Vol+ en POWER (telefoon in uitstand) en na eerste trilling loslaten!!

HARD reset
- Vol+ en POWER (telefoon in uitstand) staat en pas loslaten na tweede trilling!!

[ Voor 5% gewijzigd door JD_1971 op 05-07-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb de 3D launcher uitgezet, en mijn sluggishnes is als sneeuw voor de zon verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Alcatel ot-995 het spel the sims freeplay aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die hele 3d launcher is waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:14:
Kan de Alcatel ot-995 het spel the sims freeplay aan?
Je denkt dat iemand ff 1 GB (!!) aan data download?

Er is een optie, zelf aktief zoeken, bijv bij reviews:
Google Play: The Sims™ FreePlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Weet iermand op je de one touch lancher veilig kunt verwijderen via root uninstaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Worstkaas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:28:
Weet iermand op je de one touch lancher veilig kunt verwijderen via root uninstaller?
Waarom wil je hem verwijderen? Gewoon uitzetten die bugger. Zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
shyblue schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:29:
[...]

Waarom wil je hem verwijderen? Gewoon uitzetten die bugger. Zonder root.
Scheelt weer 15MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de 2.3.6update2 gedraaid en ben zeer tevreden, telefoon is veel sneller dan voorheen
Had hem als eerste via coolblue pdashop had een pre order geplaatst.
Telefoon is in al die tijd maar 1 keer opnieuw opgestart, verder geen rare fratsen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:06:
Zojuist de 2.3.6update2 gedraaid en ben zeer tevreden, telefoon is veel sneller dan voorheen
Had hem als eerste via coolblue pdashop had een pre order geplaatst.
Telefoon is in al die tijd maar 1 keer opnieuw opgestart, verder geen rare fratsen gehad.
Hoi,

Waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg een bericht op de telefoon dat er een nieuwe firmware update was, dus eerst het forum gelezen.
Toen bleek dat dit de update2 was en niet het origineel heb ik hem gedraaid en zonder problemen gegaan.
Alle apps nog aanwezig dus helemaal goed.
Ik weet niet of je de update ook via internet op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor de mensen die vinden dat de accu snel leeg gaat.
Nadat ik de 3D launcher heb uitgezet gaat de accu tot 50% langer mee.
Gewoon even kiezen voor opstarten zonder de one touch launcher, maar met de gewone launcher (instellingen) en je accu gaat iets langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Maak van je Alcatel 995 een 478€ toestel met Windows Phone 7.5 skin :+

* Installeer Launcher 7 uit de Google Play market
Google Play: Launcher 7
* Bij instellingen de standaard launcher wijzigen

De rest is vanzelfsprekend. Er zijn veel customization options. Werkt prima. Ziet gaaf uit :)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-F-bfrdsUVmE/T_axhp5XnJI/AAAAAAAAIAc/LFSZQR9EZdY/s512/launcher7-02.jpg

(edit: het is een skin, een launcher)

[ Voor 6% gewijzigd door shyblue op 07-07-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:43:
Kreeg een bericht op de telefoon dat er een nieuwe firmware update was, dus eerst het forum gelezen.
Toen bleek dat dit de update2 was en niet het origineel heb ik hem gedraaid en zonder problemen gegaan.
Alle apps nog aanwezig dus helemaal goed.
Ik weet niet of je de update ook via internet op kan halen.
Bedankt voor de informatie, maar heb je alles op je sd -kaart staan, heb je een back-up gemaakt of deed de update het zonder verlies van bestanden? Dat laatste zou natuurlijk het mooiste zijn. Alvast bedankt voor het antwoord.

Tenslotte wil ik zeggen dat ik dit forum erg op prijs stel, we hebben al veel geleerd en geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opdate zonder verlies van data en apps, had ik al gezegd ;)
Succes er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die launcher 7 een windows skin of is het daadwerkelijk windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:51
Heb er eentje besteld. Ben benieuwd !

Al iemand een klaphoesje tegen gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
wilbert schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:29:
Heb er eentje besteld. Ben benieuwd !

Al iemand een klaphoesje tegen gekomen ?
Ja, we hebben er weer een Alcateller bij! Er zijn wel klaphoesjes, bijvoorbeeld deze, die via de site van Alcatel te zien is: http://www.alcatelonetouc...ries/one-touch-fc995.html
Helaas is deze nog niet op de markt, ik zou er wel graag een willen kopen. Als je een ander passend hoesje tegenkomt, wil je dat dan ook op dit forum zetten? Ben nieuwsgierig!

Groeten
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
Hier staat er eentje. Helaas out of stock. Dit is precies wat ik (nog) zoek.

http://docteur-gsm.com/en...95-flip-leather-case.html

Graag hoor ik het ook als er eentje gevonden wordt.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door wilbert op 08-07-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Even horen of er meerdere mensen het probleem hebben om het Voice Dialer te kunnen bellen.
Dit moet om te beginnen werken in de auto gebruik te maken van Handsfree bellen.
Ik gebruik dat handige dingetje van MR. Handsfree, wat met vorige telefoon Sony E. k750i perfect werkte.
Bij elk telefoon nummer sprak je in hoe de telefoon werd geactiveerd om te bellen met Mr. Handsfree.

Maar nu met de 995 heb ik nog geen enkele keer kunnen bellen.
Het koppelen is geen probleem, gebeld worden gaat perfect.
Maar wat ik - Precies - moet roepen óm te gáán bellen, geen enkel idee.
Ik heb mij inmiddels het schompes zitten schreeuwen en ik weet niet wat voor woorden ik heb gebruikt, maar nog steeds niet gelukt.
Dus ook niet met de voorbeelden uit de handleiding.

Hier zou ik graag Stap voor Stap hulp bij willen hebben. :P
Te beginnen met het invullen van een fake naam met nummer, alleen maar om te testen of het werkt.

Bij Mr. Handsfree doen ze echt hun best om te helpen, maar ze verwijzen naar de telefoon, daar moet het eerst werken met die Voice Dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Afgelopen vrijdag een probleempje gehad met deze foon. Na het laden (hij was net los) werd de onderkant heel erg warm. Het ging richting pijngrens (60 grdn) De batterij was ook binnen een half uur half leeg.

Gelukkig ruilde Bel-Company hem zonder morren, maar dat was alleen omdat hij minder dan een week oud was.

De nieuwe lijkt soepeler te zijn. De oude hakkelde wel eens. Beiden laatste firmware.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:18:
Ook voor de mensen die vinden dat de accu snel leeg gaat.
Nadat ik de 3D launcher heb uitgezet gaat de accu tot 50% langer mee.
Gewoon even kiezen voor opstarten zonder de one touch launcher, maar met de gewone launcher (instellingen) en je accu gaat iets langer mee :)
50% ? Da's 2x zoveel!
als het zoveel scheelt ga ik die launcher ook wel uitzetten ( het ziet er leuk uit, maar 2x zoveel accu is me dat niet waard ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Over het algemeen weet ik mezelf toch wel aardig te redden met issues, maar nu loop ik ff helemaal vast ondanks alle informatie hier, op het xda forum en diverse opties te hebben geprobeerd.

Als dumba$$ noob in deze heb ik dus na het rooten direct meerdere apps(bloatware) gewist.
Nu lees ik dat dit effect heeft op je toekomstige updates en welja, ik krijg de 2.3.6-update2 niet geïnstalleerd. Ik vermoed dus ook niet ICS zo meteen als die uitkomt.

Zo goed en zo kwaad (alle) gewiste apps teruggezet, maar helaas:
Via systeem update – stopt en krijg wit driehoekje met uitroepteken
Via Clockwork Rom Manager – stopt en krijg wit driehoekje met uitroepteken
Via Clockwork recovery krijgt ik te zien dat er een error zou zijn in de update.zip en geeft een status 7 aan.
Ik heb de gedownloade zip geprobeerd(systeemupdate) en tevens 1 van het OT-995 xda forum, beide dezelfde melding.

Zoals ik al aangaf zal er tussen alle informatie vast wel de oplossing staan (hoop ik) maar ik zie het ff niet meer.

Thanks alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Heb je nog een backup van je originele system en custpack? Zoja, kun je die uploaden?

Heb zo snel geen handige manier om 't vanaf de device zelf te checken, maar adhv. de backup kan ik je waarschijnlijk precies vertellen welke files je mist.

Er staat ergens in /data of /cache ook nog wel een log van recovery als 't goed is, daar staat ongetwijfeld ook in welke file miste/shasum mismatchte.

[ Voor 23% gewijzigd door Thralas op 09-07-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas was ik niet zo slim om dat eerst te doen nee. Haastige spoed is zelden goed is goed van toepassing.

Heb wel een backup, die gemaakt was voor mistercheese, bekeken en vergeleken met mijn files en zo de ontbrekende weer teruggezet, maar vermoedelijk niet allemaal dan.

Ik heb een map recovery met daarin een last_log, bedoel je die?

Thanks for helping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een link naar een complete 100% orginele backup

dl.dropbox.com/u/2889810/OT995_V616NL_Unrooted_CWMBackup.zip

ga er niet vanuit dat als je bericht krijgt voor fota updates dat je ze kunt installeren aangezien je amss V606 is en dus niet overeen komt met de V616 system.ver en custpack.ver enzo.. je bent in ieder geval nu weer up2date

verder denk ik dat voor de installatie van ICS eerst je hele interne geheugen geformateert wordt
je hoeft dus ook niet bang te zijn dat je ICS niet kunt installeren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo!,

ik heb de alcatel ot-995 ULTRA nu 1,5 week en ben erg erg tevreden over,
alles loopt vloeiend ook 3d launcher
batterij gaat 1 dag mee
scherm mooi
download met 1mb/s
hij hoeft bijna niks te laden (video's muziek alles)
nog geen app gehad die niet werkte
3D spellen zijn geen punt
en aan fantastische agps

kortom een tevreden klant!

p.s. kan ik nu bij de alcatellie group? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst bukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
wat is een alcatelli groep nou weer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese hahaha eerst bukken zecht tie
jpg97 al deze tevreden alcatel mensen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese & Thralas: Mijn dank is groot! :)

Download staat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 995 ultra, geroot met SuperOneClick maar snap niet hoe ik 'm moet updaten naar ot995-2.3.6update2. Deze firmware krijg ik niet binnen via fota maar heb de firmware gewoon via de pc gedownload en staat dus gewoon op mijn harde schijf als map van 53,8Mb met diverse submappen.. De huidige firmware op de telefoon is 2.3.6 en verder staat er niets achter. Als ik handmatig via de telefoon naar updates zoek vind ie niets, probeer later opnieuw.
One touch upgrade 1.9.4 werkt ook niet want krijg de melding "flashdisk not found" en dan moet ik de telefoon resetten door even de accu eruit te halen en opnieuw opstarten.
Anybody?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whhaha mensen ik heb een easter egg gevonden :P

ga naar instellingen --> over de telefoon --> en dan heel snel overal in het vakje firmwareversie klikken dan krijg je de zombie art van jack larson xD

iemand nog meer van zulke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese: Restore gedraaid en alles draait! Zelfs de contacten widget die eerst stuk was :)

Lijkt ook sneller te werken, maar kan zijn dat ik het me inbeeld.
Is dit nu met alle updates, ik kan het niet terugzien ergens zeker? Op naar ICS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
@Robdh: ergens in dit topic staat iets dat dat One Touch software gedoe vanaf PC niet werkt.
OTA werkt en geeft de meest recente firmware, tenminste op mijn toestel.
Firmware versie, staat in het instellingen menu: system updates of software updates, geen idee hoe in het NL. Bij mij: 2.3.6-010 01
Dat is de meest recente, als ik het goed heb.

@Diederik: haha, easter egg is leuk.

Zonder rooten of flashen of andere enge dingen te doen heb ik toch veel plezier ermee. Go Laucher EX met z-CoffeeM theme, en Bob Clock:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-91FpKfDrhnc/T_sr_bT7hJI/AAAAAAAAIAw/R5ZarGeB588/s400/coffee-theme04.jpg

Het toestel was bedoelt voor mijn vriendin, maar ze krijgt het nu niet. :+

Iemand heeft op de Franse Alcatel Facebook site gelezen dat ICS officiel voor de 995 begin september komt.

@burgkop: Voice Dialer en Voice Search werken bij mij, meestal. Herkent soms mijn stem niet, of kan de namen niet vinden, maar dat is een specifiek probleem met Engels, Nederlands en Duits mix in mijn geval.
Kan niet helpen met bluetooth, handsfree etc. Heb geen flauw idee van een zekere Mr. Handsfree.

[ Voor 21% gewijzigd door shyblue op 09-07-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:07

Bjorker

Cadillacs rule!

Ook hier de ot-995 sinds een week in bezit.
Super toestel en specs voor de prijs.
Rooten en CWM erop was een eitje.

Echter... het ding reboot elke dag wel een keer spontaan.
Heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken, soms ligt hij in de slaapstand gewoon ergens op tafel, soms reboot hij net na het ontgrendelen.
Ik lees op internet meer van soortgelijke klachten, hoe is de ervaring bij jullie?

Ik zie er al weer een bui van hangen als deze met zo'n vage omschrijving teruggaat voor reparatie. Moet ik er of weken op wachten, of het probleem kan niet eens gevonden worden..

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een cwm flashable update.zip voor wat optimalisatie
ook voor unrooted toestellen

- zipalign
- een aantal tweaks
- verwijderd de bootanimation
- Adfree (geen ads meer in games enzo)

Download

als iemand nog wat simpele verbeteringen weet.. share it :D

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
One touch upgrade 1.9.4 werkt ook niet want krijg de melding "flashdisk not found" en dan moet ik de telefoon resetten door even de accu eruit te halen en opnieuw opstarten.
Voor zover het nog niet duidelijk was:

Gebruik One Touch Upgrade (OTU) niet om te updaten

De betreffende tool is van de site van Alcatel verwijderd omdat 'ie erg brak is, en zomaar je telefoon kan bricken. Lees de posts van o.a. Koffie voor wat first-hand experiences wat dat betreft :X.

Via FOTA (dus via de telefoon zelf) of desnoods een CWM restore updaten is daarentegen wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
als ik die 3D launcher deinstalleer, kan ik die dan wel ooit nog terugzetten?

Ik kan hem in de market wel vinden als SPB 3D Shell dinkie, maar dan zou je dus 10 euro moeten betalen.
Ik heb een andere launcher geprobeerd,maar dan draait de 3D launcher ook nog steeds ( en die slurpt zo'n 100MB aan geheugen! ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik trouwens heb beeld van mijn alcatel op de computer of tv weergeven doormiddel van die usb kabel, dus geen hdmi
en zoniet, waar kan ik het juist kabeltje kopen iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
jpg97 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:28:
als ik die 3D launcher deinstalleer, kan ik die dan wel ooit nog terugzetten?

Ik kan hem in de market wel vinden als SPB 3D Shell dinkie, maar dan zou je dus 10 euro moeten betalen.
Ik heb een andere launcher geprobeerd,maar dan draait de 3D launcher ook nog steeds ( en die slurpt zo'n 100MB aan geheugen! ).
Hij zou toch echt niet meer moeten runnen, desnoods eerst even switchen naar de default android launcher voordat je een ander installeert?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:59:
kan ik trouwens heb beeld van mijn alcatel op de computer of tv weergeven doormiddel van die usb kabel, dus geen hdmi
Nee. Mogelijk via iets als een VNC server (maar dan heb je sowieso root nodig), iig. niet 'simpel' via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:59:
Is gewoon een Micro HDMI kabeltje:

http://www.allekabels.nl/...4-kabel-(high-speed).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze micro-hdmi kabel bestellen. Scheelt met verzendkosten erbij 9 euro. :)

http://www.bol.com/nl/p/k...01300099#product_overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
jpg97 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:28:
Ik draai de Go Launcher Ex, en de Alcatel 3D draait niet in de achtergrond en neemt geen 100 MB in beslag.
Waar kan ik precies het RAM gebruik zien? Bij toepassingen - in gebruik - wordt gewoon een bepaalde hoeveelheid niet getoond. Of heeft dit toestel geen 512 MB?

FF een terminal installeren ...

Edit: oops, we hebben geen 512 MB RAM, maar 384 MB.

[ Voor 7% gewijzigd door shyblue op 10-07-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
Net de telefoon binnen als vervanging van een Galaxy Y.

Werkt super !

Android 2.3.6.

2.3.6-Update 2 is onderweg..

Nu eens al die overbodige apps verwijderen en een klaphoesje zoeken !

[ Voor 8% gewijzigd door wilbert op 10-07-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilbert schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:41:
Net de telefoon binnen als vervanging van een Galaxy Y.

Werkt super !

Android 2.3.6.

2.3.6-Update 2 is onderweg..

Nu eens al die overbodige apps verwijderen en een klaphoesje zoeken !
Grappig, ik kom ook van een Galaxy-Y. Dit is een verademing maar ik krijg die update 2 niet te pakken als ik er naar zoek via de telefoon. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:02:
[...]

Grappig, ik kom ook van een Galaxy-Y. Dit is een verademing maar ik krijg die update 2 niet te pakken als ik er naar zoek via de telefoon. Jij wel?
Ja, handmatig controleren op updates, daar stond hij bij...Is nu aan het installeren.

2.3.6-010 01 zit er in nu.

[ Voor 4% gewijzigd door wilbert op 10-07-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilbert schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:05:
[...]

Ja, handmatig controleren op updates, daar stond hij bij...Is nu aan het installeren.

2.3.6-010 01 zit er in nu.
Vreemd, ook met handmatig niets te vinden. Ik heb 2.3.6 en kernel 2.6.35.11-perf+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robdh waarschijnlijk heb je al de nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:08:
[...]
Vreemd, ook met handmatig niets te vinden. Ik heb 2.3.6 en kernel 2.6.35.11-perf+
De firmwareversie zie je hier:
Instellingen/Over de telefoon/Systeemupdates/Controleren op updates

Niet in het overzichtmenu, daar staat alleen de Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:13:
robdh waarschijnlijk heb je al de nieuwe versie
Dan zou er toch wel meer staan dan alleen firmware 2.3.6? Maar het zou wel kunnen, ik weet niet hoe ik het verder kan herkennen.

@Shyblue, daar staat: Huidige firmware versie 2.3.6

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download android terminal emulator van de playstore
type
code:
1
getprop ro.build.version.incremental

als er V616-0 staat heb je de laatste versie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Ah, okay. Missch. heeft het te maken met je One Touch upgrade vanuit de PC. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:19:
download android terminal emulator van de playstore
type in getprop ro.build.version.incremental

als er V616-0 staat heb je de laatste versie
Thanks!!! Het is inderdaad 616-0. Nu wachten op een custom rom of ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles wat ooit gedropt is in de XDA thread bij elkaar verzameld en geupload naar 1 host
het is nu dus vrij makkelijk om te vinden wat je zoekt

http://d-h.st/users/mistercheese

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mistercheese, ik heb dat zipalign tweakpack gedownload. Wat zijn de tweaks? De ad-free werkt iig perfect en ik heb ineens een stuk meer geheugen over!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar prop tweaks voor 3G en wifi verbinding en nog wat kleine dingetjes
een low memory killer
alle apps zipaligned
de adfree natuurlijk
een cleaner
en de read cache van de NAND en sdcard verhoogd van 128 naar 2048

alle scripts worden bij iedere reboot weer opnieuw uitgevoerd...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je die tweaks ook op een (rooted) stock-rom draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:53:
een paar prop tweaks voor 3G en wifi verbinding en nog wat kleine dingetjes
een low memory killer
alle apps zipaligned
de adfree natuurlijk
een cleaner
en de read cache van de NAND en sdcard verhoogd van 128 naar 2048

alle scripts worden bij iedere reboot weer opnieuw uitgevoerd...
Ik zie dat mijn wifi ontvangst een stuk beter is, die was slechter dan die van mijn Galaxy-Y maar nu heeft ie de volle ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:56:
Kun je die tweaks ook op een (rooted) stock-rom draaien?
je kunt de tweaks zelfs draaien op een unrooted rom
wel flashen via clockworkmod natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:57 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste