Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Poging tot downloaden doet :+
edit: Hoe de piep installeer ik die tweaks ? :P

[ Voor 45% gewijzigd door Koffie op 10-07-2012 20:07 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:57:
Clockworkmod downen uit de store, tweakzip naar je SD kopieren. Via clockworkmod (eerst rebooten in recovery mode) updaten vanaf je sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:57:
je moet de zip flashen in clockworkmod

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thanks, maar dat gaat me even te ver, gezien de voorgaande ervaringen met deze telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bevestigd mijn vermoedens :D

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik wil ook adfree :(
maar durf ook niet te flashen en clockworkmodden en rooten en zulks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een noob friendly batch script gemaakt om clockworkmod te booten of te flashen
als je voor boot kiest word er NIETS aangepast aan je telefoon
geen ingewikkeld gedoe meer met de android SDK

http://d-h.st/vp8

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
jpg97 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:42:
Ik wil ook adfree :(
maar durf ook niet te flashen en clockworkmodden en rooten en zulks...
Adfree browsen kan zonder custom rom, zonder flashen of rooten.

* Opera Mobile
* recente urlfilter.ini downloaden (google), opslaan ergens in je home dir
* Opera intikken: opera:config, zoeken naar het woord urlfilter.ini, locatie bepalen door navigeren (met de back toets van de telefoon) naar de map waar het bestandje is. Opslaan.
* Opera opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:48:
ik heb een noob friendly batch script gemaakt om clockworkmod te booten of te flashen
als je voor boot kiest word er NIETS aangepast aan je telefoon
geen ingewikkeld gedoe meer met de android SDK

http://d-h.st/vp8
Ik krijg de foutmelding dat ik adbwinapi.dll mis ?
Ook is het (mij) niet duidelijk in welke modus ik de telefoon nu moet booten?
VOL down + power geeft een wit alcatel scherm en een melding van Windows dat hij geen drivers kan vinden (handmatig de meegeleverde drivers installeren werkt niet)
VOL up + power geeft een zwart android scherm, geen driver error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixed...
power terwijl je volume down ingedrukt houd is de boot into bootloader

http://d-h.st/3d2

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

is er mischien ook een app dat je op je pc inlogt en kan zien waar je mobiel is door middel van gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hey,

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Er is nog geen topic voor de OT991 , dus post ik het maar even hier. De kijkshop verkoopt deze voor 90 euro (t-mobile simlock), ziet er wel interessant uit op zich. Vraag me echter af of dit gewone china rebrands zijn of echt van Alcatel zelf. Over het algemeen lijkt iedereen wel redelijk tevreden te zijn met Alcatel mobieltjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een OT-995..... alleen zit ik met een vraagje. Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn muziekbestanden in itunes te synchroniseren met de OT-995 via een usb connectie ( niet via de wifi ). Ik heb het al overal gezocht op de web en kan het niet vinden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ flyeragon,

ik heb redelijk veel klachten gehoord over de 991 totzover ik weer is de 995 de eerste goed werkende snelle smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Tot nu toe ben ik heel erg tevreden over dit toestel.

Er is alleen iets dat me stoort: tot nu toe twee keer deze week heb ik iemand gebeld waarop het geluid heel erg brobbelig klinkt. Verbinding verbreken en opnieuw bellen en het is klaar. Ligt dit aan het toestel ?

Dit had ik op mn galaxy Y niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Is er iemand met een witte OT-995, die de achterkant/ het witte klepje wil ruilen voor een zwarte achterkant?
Het lijkt mij namelijk een mooi combi, zwart-wit of wit-zwart.
Ik hoor het wel, maar alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, sinds gisteren een nieuwe gebruiker van de Alcatel (gekocht bij Appie) voor het eerst een zgn
smartphone. Heb meteen al een probleem : de telefoon neemt de contacten van m'n simkaart niet over.
Melding is geen contacten gevonden! Op een andere telefoon geprobeerd en daar lukte het wel.
Ze staan dus wel op de simkaart maar ik krijg ze niet op de telefoon.
Nu ben ik een rookie op dit gebied dus wie weet raad?
Bvd bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Patsy: neem even de moeite om dit in de handleiding op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik natuurlijk al gedaan. Doe precies wat er staat maar lukt niet.
Op de Alcatel site naar oplossing gezocht maar niet kunnen vinden. Voel me erg stom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de noob friendly patch uitgevoerd en BOOT gekozen.
Moet ik bij elke keer als ik telefoon uit en weer aanschakel nu de VOL- ingedrukt houden om hem te activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:12:
Hallo allemaal, sinds gisteren een nieuwe gebruiker van de Alcatel (gekocht bij Appie) voor het eerst een zgn
smartphone. Heb meteen al een probleem : de telefoon neemt de contacten van m'n simkaart niet over.
Melding is geen contacten gevonden! Op een andere telefoon geprobeerd en daar lukte het wel.
Op welke telefoon lukt het wel? Een Android phone?
Kun je de contacten op de SIM wel zien? Menu --> etc.
Is het een oude simkaart die je had gebruikt op een oud dumb phone?
Heb je een gmail account op je Alcatel?
Heb je de Alcatel geflashed, geroot of zo (in dit geval kan ik je niet verder helpen ...)

Bij mij heeft ie alle contacten gevonden op de simkaart.

[ Voor 5% gewijzigd door shyblue op 15-07-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:58:
Heb de noob friendly patch uitgevoerd en BOOT gekozen.
Moet ik bij elke keer als ik telefoon uit en weer aanschakel nu de VOL- ingedrukt houden om hem te activeren ?
nee er is bij deze optie niets geflashed/geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:32

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:12:
Nu ben ik een rookie op dit gebied dus wie weet raad?
Bvd bedankt.
Dat probleem had ik ook, oude telefoon was een Symbian Nokia met een T-Mobile abonnement. Contacten worden in OT-995 niet gezien. Uiteindelijk via een andere Android telefoon de sim contacten op een niet gebruikt Google account gezet en daarna gekopieerd naar het Alcatel google account. Beetje vreemd dat het inderdaad niet werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als de batterij van mijn AT-995 leeg raakt en ik ga hem daarna opladen dan duurt het soms wel een kwartier voordat ik de telefoon weer aan kan zetten. Notificatie LED en de touch toetsen onderin knipperen dan maar verder doet ie niks. Erg irritant als je meteen wilt bellen. Kent iemand dit probleem en/of een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd komt mijn nieuwe T-Mobile sim uit oude Nokia!
Wat een gedoe!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:50:
[...]

nee er is bij deze optie niets geflashed/geinstalleerd
Maar zijn dan wel je updates actief ? zoals je aangaf
een paar prop tweaks voor 3G en wifi verbinding en nog wat kleine dingetjes
een low memory killer
alle apps zipaligned
de adfree natuurlijk
een cleaner
en de read cache van de NAND en sdcard verhoogd van 128 naar 2048
Of moet ik daar nog aparte actie voor ondernemen.. gisteren het apparaat bij appie gehaald. en ja. Toch wel nieuwsgierig niewaar.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

sanook schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:26:
Als de batterij van mijn AT-995 leeg raakt en ik ga hem daarna opladen dan duurt het soms wel een kwartier voordat ik de telefoon weer aan kan zetten. Notificatie LED en de touch toetsen onderin knipperen dan maar verder doet ie niks. Erg irritant als je meteen wilt bellen. Kent iemand dit probleem en/of een oplossing ?
Nog zoiets raars: met het meegeleverde usb kabeltje laadt de OT-995 niet in de auto, een andere telefoon laadt wel op met hetzelfde kabeltje. Gebruik ik een ander kabeltje dan laadt de OT-995 wel op. Maar met dat kabeltje wat in de auto wél laadt word met een gewone lader (aan de 220V dus) de telefoon maar tot 60% opgeladen. Met een ander kabeltje gaat ie wel boven de 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ chauffeursforum
download zipalign+tweaks.zip en kopieer hem naar je SDcard
boot daarna in cwm en kies voor install zip from sdcard
selecteer de gedownloade zip et voila

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistercheese

TY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@all,

XBMC Media (beta) player lijkt ook goed te werken op onze OT-995.
Dus nu heb je een mobiele XBMC media player voor weinig :).

APK download staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
sanook schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:26:
Klopt, als de telefoon helemaal leeg is heeft ie eerst voldoende spanning nodig om weer op te starten:

Dit staat overigens ook in de FAQ's op de Alcatel website:

http://www.alcatelonetouc...n/support/faq/ot-995.html
Q8Why couldn’t I power on my phone with low battery when the phone is being charged?
Your phone can’t power on until the voltage reaches to certain value when the phone is being charged. Please wait for a moment to power on your phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Maar een kwartier vind ik wel erg lang... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
da's inderdaad wel lang ja, probeer anders de volgende keer om hem op te laden als je nog 20% hebt... dan hoeft ie helemaal niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sanook het is ook beter voor je accu om hem niet lager dan 20/30% leeg te laten lopen heb ik pas geleden gelezen. Ik laad hem gewoon elke avond op en dan is hij ongeveer op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
JD_1971 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:20:
XBMC Media (beta) player lijkt ook goed te werken op onze OT-995.
Dus nu heb je een mobiele XBMC media player voor weinig :).
Heb je de beta getest op de 995? Met hdmi naar de TV? Hoe werkt het?
Ben benieuwd hoe het eruit ziet, kun je fotos posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@shyblue,

Ik heb nog geen tijd gevonden om de OT-995 met XBMC ook nog aan mijn TV te hangen.
Wel dus de XBMC Media player apk op de OT-995 geinstalleerd en daarna de Video-addons 1Channel en Icefilms geinstalleerd. Ook XBMC subtitles plugin draait al. Het ziet er goed uit op de OT-995 met af en toe een happering als je tijdens het afspelen door menu gaat en mogelijk dat WiFi ontvangst en de verschillende formaten/compressie nog invloed hebben. Via icefilms even inception HD (720p) getest, maar dat gaat niet echt lekker en heb ik ook geen geluid de anderen formaten lijken goed te werken. Het is natuurlijk nog in beta fase en zal nog de nodige aanpassingen krijgen waardoor het nog beter wordt dan het nu al is. Ik zal ook gelijk program addon Navi-x testen als ik de OT-995 aan TV hang maar aangezien ik midden in een verbouwing zit kom ik daar mogelijk op korte termijn niet aan toe. Liever zie ik dat jullie het zelf ook proberen en interessante OT-995 speedup tweaks terugkoppelen. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door JD_1971 op 17-07-2012 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet of dit nu specifiek de Alcatel is, android of een user error ..

Ik heb de allerlaatste facebook app op mijn 995 draaien.
Via JuiceDefender is data sterk ingeperkt. MEt het scherm uit mag hij eens in de 15 minuten even synchen. 's Avonds (tussen 22.00 en 8.00) mag er helemaal geen data over de lijn.

Achtergrondgegevens en automatisch synchroniseren staan enabled. Bij Accounts en Synchronisatie staat de facebook app op uitgschakeld.

En toch krijg ik elke keer facebook updates op de statusbalk te zien dat pietje op bericht van jantje heeft gereageerd :?
Wat doe ik fout, en wat moet ik doen om van die fb push-updates af te komen?

edit: facebook settings: vernieuwingsinterval staat op 'nooit'

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 17-07-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een Q 1.9.8 download op de Alcatel site, iemand al het lef gehad om die te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

there is no greater software zegt ie... geen ICS
niet proberen dus

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
ben benieuwd wanneer ze dan met de ICS upgrade komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens berichten in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHJ
  • Laatst online: 06-09 15:32

PHJ

Hallo,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook aan het kijken voor de Alcatel OT995. Zoekende naar info kwam ik echter ook het volgende toestel tegen.
De OT-986. Ik kan er hier nog geen info over vinden. Hij is kennelijk alleen in China uitgebracht.
Heb een mail gestuurd naar Alcatel. Afwachten of ik antwoord krijg.

http://www.gsmarena.com/alcatel_ot_986-4780.php
http://www.engadget.com/2...-tcl-s900-ics-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udenco
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06-2023
Goedemiddag allemaal.
Sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van de "Appiephone" Alcatel 995 en ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Hij doet wat ik verwacht van een smartphone (het is wel mijn eerste, ik had wel wat ervaring met een Android tablet) Jammer alleen dat Alcatel geen uitgebreide gebruiksaanwijzing heeft. Ik heb wel een uitgebreide Engelse handleiding kunnen downloaden op de site, maar ik heb met name nogal een aantal "How To" vragen. Ik heb al heel wat uurtjes gefrustreerd zitten experimenteren, voordat alles enigzins werkte. Een van de vragen waar ik niet uitkom is, hoe krijg ik een compleet muziekalbum gekopieerd van mijn PC naar mijn telefoon. Als ik het via het sync programma (USB) probeer, kopieert hij wel alle afzonderlijke nummers, maar niet het album. Wat ik wil en verwacht, is dat het album als een directory op de phone komt te staan.(zoals in Windows) Moet volgens mij wel kunnen, want de afspeel-app geeft wel als selectiekeuze Albums-Nummers-of Afspeellijst en Shuffle opties. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHJ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:51:
Hallo,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook aan het kijken voor de Alcatel OT995. Zoekende naar info kwam ik echter ook het volgende toestel tegen.
De OT-986. Ik kan er hier nog geen info over vinden. Hij is kennelijk alleen in China uitgebracht.

op deze wacht ik ook al een tijd... tegen de tijd dat hij uitkomt zijn er al weer gelijkwaardige toestellen voor de zelfde prijs.. waarschijnlijk duurt dat nog wel een half jaar

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Udenco schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:03:
Goedemiddag allemaal.
Sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van de "Appiephone" Alcatel 995 en ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Hij doet wat ik verwacht van een smartphone (het is wel mijn eerste, ik had wel wat ervaring met een Android tablet) Jammer alleen dat Alcatel geen uitgebreide gebruiksaanwijzing heeft. Ik heb wel een uitgebreide Engelse handleiding kunnen downloaden op de site, maar ik heb met name nogal een aantal "How To" vragen. Ik heb al heel wat uurtjes gefrustreerd zitten experimenteren, voordat alles enigzins werkte. Een van de vragen waar ik niet uitkom is, hoe krijg ik een compleet muziekalbum gekopieerd van mijn PC naar mijn telefoon. Als ik het via het sync programma (USB) probeer, kopieert hij wel alle afzonderlijke nummers, maar niet het album. Wat ik wil en verwacht, is dat het album als een directory op de phone komt te staan.(zoals in Windows) Moet volgens mij wel kunnen, want de afspeel-app geeft wel als selectiekeuze Albums-Nummers-of Afspeellijst en Shuffle opties. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik gebruik Wifi file transfer Pro.
De installatie bestand van dit programma is van het internet te halen, anders via de play store kopen (€ 0,99)
Hoef je ook geen kabeltjes meer te gebruiken, superhandig.
Zelfs files van 1,5gb groot heeft ie geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Udenco schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:03:
hoe krijg ik een compleet muziekalbum gekopieerd van mijn PC naar mijn telefoon. Als ik het via het sync programma (USB) probeer, kopieert hij wel alle afzonderlijke nummers, maar niet het album. Wat ik wil en verwacht, is dat het album als een directory op de phone komt te staan.(zoals in Windows)
Ik weet niet wat je bedoelt met sync programma?
Ik doe het gewoon met de usb kabel, vraagt ie netjes of ik usb mass storage wil aktiveren etc etc. Op mijn computer met bestandsbeheer kan ik mijn hele mappen kopieren naar de Alcatel, bij muziek is dat naar /media/music.
Daarna veilig ontkoppelen, eerst op de PC, daarna op de foon usb mass storage weer deaktiveren. Als ik nu de app Music aanzet, zie ik mijn album.
Of wil je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udenco
  • Laatst online: 04-06-2023
@shy blue: bedankt voor je hulp. Ik zat zelf geheel op het verkeerde spoor. Met sync prog bedoelde ik de Alcatel android manager. Maar dat is de ingewikkelde weg, die bovendien niet het door mij gewenste resultaat opleverde. Met die USB kabel lukt het idd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Graag gedaan, Udenco.
Ik wist niets van een Alcatel android manager, heb geen Windows PC ter beschikking. Weer iets geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Beste Alcatellers,

Voor iedereen die op zoek is naar een passend en origineel hoesje:
https://www.google.nl/sea...f240020e&biw=1280&bih=923

Leuk en origineel hoesje, te koop bij de V&D. Op de achterkant staat dat 'ie 12.50 is, maar waarschijnlijk zit er een fout in het bar-code scannen bij de V&D, want ik heb 3 euro afgerekend! Ik weet niet of dit voor heel Nederland geldt, maar een hoesje voor 3 euro is zeker mooi meegenomen.

Zeker een aanrader!

No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week heb ik even een PR gezet kwa batterijduur, hij heeft het zomaar 7 dagen volgehouden zonder opladen! (Dit was op vakantie in het buitenland, dus geen internet gebruik).

Wat me erg tegenvalt aan het toestel zijn de foto en video opname kwaliteit. In de settings kon ik niet echt iets vinden wat dit beter zou moeten gaan maken. Weet iemand of dit nog een beetje te tweaken valt?
(probleem is dat hij bijvoorbeeld prima scherp stelt en zodra je de foto maakt er toch een waas overheen legt, en dat naar mijn idee de foto's erg blokkerig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Mijn vrouw klaagt dat de telefoon geen melding geeft als de batterij bijna leeg is en als ze dan de telefoon wil gebruiken is de batterij helemaal leeg zonder dat ze iets gehoord heeft.
Klopt het inderdaad dat er geen melding komt als de batterij bijna leeg is ? In de play store kan ik zo gauw ook geen app vinden die wel een geluidsmelding geeft als de batterij bijna leeg is.
Hoe merken andere gebruikers dat de batterij bijna leeg is zonder steeds de telefoon in de gaten te houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Accu waarschuwing: Mijn foon (niet geflashed, niet geroot) geeft melding, acustisch en visuell. Het programma was standaard geinstalleerd, draait in de achtergrond, heet accu ..., daar kan ik instellingen wijzigen.
Er zijn ook ergens geluids- en notificatie-instellingen, instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie een goede hard cover case zoekt met screen protector :)

http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item19d2630533

Heb hem er nu zelf erop zitten, past perfect, houdt goed vast en ziet er ook nog eens goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:27:
Voor wie een goede hard cover case zoekt met screen protector :)
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item19d2630533
Heb hem er nu zelf erop zitten, past perfect, houdt goed vast en ziet er ook nog eens goed uit!
Ja, dat hoesje is van goede kwaliteit, alleen vind ik dat ze de boven en onderkant wat meer hadden moeten overlappen.
Dan krijg je hetzelfde als aan de zijkanten, staat toch iets mooier.

Het gaatje voor de oortelefoon is aan de krappe kant, wat is het 6mm.?

Nu moet je de plug er strakker indrukken - het vierkante deel is schuin gemeten 7,5mm.- en het geluid kraakt bij het aanraken van de plug.
Zonder hoesje geen last van. Dit had 7,5-8,0mm. moeten zijn.

Wij hebben ook Alcatels 918 met die degelijke hoesjes, daar zijn de oortelefoon gaten 8 mm.
Daar passen de Alcatel oortjes zonder kracht perfect in, ook draaien geeft geen storing.

Helaas kun je dat gaatje niet zomaar even groter maken, goed spul.
Een holpijpje drukt de boel gewoon aan de kant.
Een boor er doorheen jassen werkt ook niet en een vijl iook niet.
Ronde rasp nog niet geprobeerd.
Met een scherp mes zou kunnen, maar je bent zo te ver.
Heb het wel groter gekregen, plug gaat er nu beter in, zonder storing.

Gewone rechte-ronde oorplugjes passen er overigens wel standaard goed in.
Maar ja deze zijn vierkant.

[ Voor 16% gewijzigd door burgkop op 23-07-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een schroevendraaier verhitten en dan er doorheen proppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All,

Weet iemand een goede app om je belminuten, sms en data in de gaten te houden (Tele2)? Ik heb o.a. PhoneUsage en MyDataManager geprobeerd, maar er is geen app die alles goed bijhoudt. Dus vandaar deze oproep in ons OT-995 forum :). Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:32:
mischien een schroevendraaier verhitten en dan er doorheen proppe
Ik zou eerst een trappenboor proberen. >:)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Zijn er ook andere talen te downloaden voor het besturingssysteem voor de OT-995 ? Er zijn wel diverse vreemde talen voor het toetsenbord te vinden maar voor het besturingssysteem ben ik die nog niet tegen gekomen. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:14:
Zijn er ook andere talen te downloaden voor het besturingssysteem voor de OT-995 ? Er zijn wel diverse vreemde talen voor het toetsenbord te vinden maar voor het besturingssysteem ben ik die nog niet tegen gekomen. Iemand een idee ?
Je hoeft niks te downloaden.
Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Taal selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

@ Mistercheese: om een of andere reden kan ik niet het bestand OT995_V616-NL.zip downloaden van dev-host. Klopt dit?

En als ICS eindelijk naar deze telefoon komt, hoe snel achten jullie dat ze jellybean erop kunnen krijgen?

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey4413
  • Laatst online: 01-07 06:31
hallo allemaal.

ik heb deze telefoon net 2 dagen en ik ben er zeer tevreden mee alleen ik zit met een probleem.

hij herkent mijn muziek niet die ik op me sd heb gezet ....

weet iemand hier een oplossing voor ?

gr
jeffrey44113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 22:01
Backup SD kaart maken (voor de zekerheid), SD formatteren en los de muziekmapjes overzetten op de SD.

Ik kon ook geen nieuwe muziek meer zien maar dit was de oplossing!
jeffrey4413 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:44:
hallo allemaal.

ik heb deze telefoon net 2 dagen en ik ben er zeer tevreden mee alleen ik zit met een probleem.

hij herkent mijn muziek niet die ik op me sd heb gezet ....

weet iemand hier een oplossing voor ?

gr
jeffrey44113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey4413
@mbreeuwsma

oke heel erg bedankt !

maar even wel een klein vraagje..
er staan ook bestanden in met de naam android ( ik ben een beetje android noob )
is het erg als die weg zijn of niet ??

heeeel erg bedankt ik heb het net geprobeerd en het is gelukt !!!!!!!!!!!! :) :)

[ Voor 18% gewijzigd door jeffrey4413 op 26-07-2012 20:57 . Reden: gelukt ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 22:01
Als je doet wat ik beschrijf kan er niets fout gaan.

Backup SD kaart (dus gewoon hele zooi op de SD kaart kopieren naar een mapje op je bureaublad), SD kaart formatteren en alleen de muziek mapjes terugzetten op de lege SD kaart.

Mocht er iets niet werken kun je altijd weer alle oude bestanden teruggooien.

De telefoon maakt vanzelf weer mapjes aan op de SD kaart als hij eenmaal aangesloten wordt.
jeffrey4413 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:50:
@mbreeuwsma

oke heel erg bedankt !

maar even wel een klein vraagje..
er staan ook bestanden in met de naam android ( ik ben een beetje android noob )
is het erg als die weg zijn of niet ??

heeeel erg bedankt ik heb het net geprobeerd en het is gelukt !!!!!!!!!!!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey4413
@mbreeuwsma

heel erg bedankt het is me nu gelukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

shyblue schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:51:
Accu waarschuwing: Mijn foon (niet geflashed, niet geroot) geeft melding, acustisch en visuell. Het programma was standaard geinstalleerd, draait in de achtergrond, heet accu ..., daar kan ik instellingen wijzigen.
Er zijn ook ergens geluids- en notificatie-instellingen, instellingen menu.
de app 'accu' is volgens mij alleen voor wat batterij besparende instellingen als de batterij bijna leeg is en bij de geluidsinstellingen kom ik niets tegen wat met de batterij te maken heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
  • Laatst online: 21-04-2022
Heb deze telefoon een paar weken in gebruik en hij bevalt erg goed. Op 1 ding na, ben benieuwd of meer forumleden dat hebben of dat ik een exemplaar met productiefoutje heb. Dat betreft stroolicht van het ledje dat de vier buttons onderaan (menu buttons) verlicht. Bij een donkere achtergrond (bijvoorbeeld instellingen menu met witte letters op zwarte achtergrond) geeft dit ledje nogal wat schijnsel over het scherm. Vooral in een niet al te lichte omgeving is dit af en toe best storend. Als ik schuin vanaf de bovenkant van de telefoon op het scherm kijk kan ik zo onder de rand van het scherm het lampje in kijken. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Robws Ik heb dit ook, en volgens mij de rest die een Alcatel 995 hebben ook. Volgens mij is dat een productiefoutje in allemaal. Ik vind het niet storend meer. Je went er wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is van de hdmi poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
Hoi, sinds ik de one touch launcher heb verruild voor de android launcher verdwijnt de notificatiebalk voordurend. Eigenlijk is hij meestal weg, maar dan weer niet altijd. Een patroon/logica kan ik hier niet in ontdekken. Bij het gebruiken van bijv. de facebook app of het instellingenmenu is hij er wel altijd.

Ik heb ondertussen alle instellingen bekeken maar kan geen oplossing vinden. Iemand anders enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:58
Double tap op je homescreen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al eens je telefoon volledig herstart?
Ik had ook eens dat die balk ineens weg was en alleen kwam als er iets te melden was. Gen enkele setting hielp, totdat ik 'm gewoon opnieuw opstartte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*verdwijnende notificatiebalk*

OMG! Weet je dat ik hem hiervoor bijna wilde resetten? 8)7 Pfff...dank je wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Koffie schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:27:
Al eens je telefoon volledig herstart?
Ik had ook eens dat die balk ineens weg was en alleen kwam als er iets te melden was. Gen enkele setting hielp, totdat ik 'm gewoon opnieuw opstartte :P
Vandaar de double tap op 't homescreen dus, dan toggle je de visibility van de notification area.

Niet echt intuitief verder - je raakt 'm zo onbedoeld kwijt, ik had hetzelfde probleem en de oplossing ook moeten Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
No-kia schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:04:
Beste Alcatellers,

Voor iedereen die op zoek is naar een passend en origineel hoesje:
https://www.google.nl/sea...f240020e&biw=1280&bih=923

Leuk en origineel hoesje, te koop bij de V&D. Op de achterkant staat dat 'ie 12.50 is, maar waarschijnlijk zit er een fout in het bar-code scannen bij de V&D, want ik heb 3 euro afgerekend! Ik weet niet of dit voor heel Nederland geldt, maar een hoesje voor 3 euro is zeker mooi meegenomen.

Zeker een aanrader!

No-kia
Is die link zo bedoeld?
Omdat er een heleboel andere dingen op staan zou je denken dat het om reclame gaat en niet om een hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHJ
  • Laatst online: 06-09 15:32

PHJ

PHJ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:51:
Hallo,

Antwoord van Alcatel (dd 20-07-2012):

Over upgrade naar ICS:
We have already set up plan to upgrade 995 to Android 4.0. But when will it be released and whether every 995 or just a part of 995 will be upgraded are not sure yet. Please keep an eye on our website upgrade:www.alcatelonetouch.com

Over de OT995:
Please look for the alcatel mobile phones or accessories in the local TMS (The Mobile Store),
we have no addresses for dealers; or to consult our website : www.alcatel.azibao.com
or contact our hotline for sales:http://www.alcatelonetouch.com/support/hotlines_repaircenters.html
Sorry we don't know definite price as price may vary from different regions.

Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

www.alcatelonetouch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
Oh, wat geweldig! Dank je wel, dat scheelt weer wat stress....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
Iemand ervaring met het koppelen van 995 aan Parrot CK 3100? Ik krijg op de telefoon steeds de
melding dat er een probleem is met verbinden. En soms melding dat telefoon niet kan communiceren met CK3100. Dit gebeurt nog voordat om een code gevraagd wordt. Ik heb geen problemen met andere bt verbindingen op de 995. Ck3100 koppelt wel goed met andere telefoons (heb nu 2 telefoons gekoppeld, parrot kan er max 5 aan).

Iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
Probleem met verbinden met Parrot ck3100 opgelost door software update van de carkit.

Nu alleen nog wennen aan het geluid van de OT 995. Ik zie hier veel mensen enthousiast over het geluid. Ik vind het geluid van de speaker aan je oor tijdens bellen niet erg prettig, nogal ingeblikt en af en toe zijn bellers moeilijk te verstaan. Andersom krijg ik te horen dat ik moeilijk verstaanbaar ben. Ook geluid van de externe speaker ben ik niet erg enthouisiast over. Kraakt erg snel (speel beltoon eflat of farmstead maar eens hard af.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robws schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:07:
Probleem met verbinden met Parrot ck3100 opgelost door software update van de carkit.

Nu alleen nog wennen aan het geluid van de OT 995. Ik zie hier veel mensen enthousiast over het geluid. Ik vind het geluid van de speaker aan je oor tijdens bellen niet erg prettig, nogal ingeblikt en af en toe zijn bellers moeilijk te verstaan. Andersom krijg ik te horen dat ik moeilijk verstaanbaar ben. Ook geluid van de externe speaker ben ik niet erg enthouisiast over. Kraakt erg snel (speel beltoon eflat of farmstead maar eens hard af.... :'(
Ik heb hetzelfde inderdaad.

Geluid is toch wat dof en als je het volume voluit zet dan hoor ik ook een irritante zoem van de (vermoed) de verbinding. Voor mij geeft 2 tandjes terug vanaf het maximale het beste resultaat, mensen zijn wel te verstaan en zoem is weg. Heb al een tijdje gezocht naar een EQ die ook het belgeluid kan aanpassen, nog niet gevonden helaas. :-( Stiekum hoop ik maar dat ICS dit wellicht verbeterd, fingers crossed.

Externe speaker heb ik zelf niet zo'n problemen mee, hij doet het prima waarvoor ik hem gebruik (games meestal).

Heeft iemand problemen met het afspelen via de HDMI poort? Ik heb nu zo'n kabeltje maar als ik een game probeer te spelen via de TV klapt hij eruit. Zullen wel net te zwaar zijn.

Films nog niet geprobeerd overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:27:
ik heb alles wat ooit gedropt is in de XDA thread bij elkaar verzameld en geupload naar 1 host
het is nu dus vrij makkelijk om te vinden wat je zoekt

http://d-h.st/users/mistercheese
@ mistercheese

Ik heb de Nederlandse CWM backup gedownload en op de sd-kaart gezet alleen kan ik het zip-bestand niet flashen. Hij geeft dan een error.
CWM doet het verder prima (heel eenvoudig geïnstalleerd via Android emulator). Ik heb de zipalign + tweaks v3 immers wel succesvol geflashed.
Als ik het bestand uitpak zie ik 2 zip-files en nog een paar .img files. Welke moet ik nu hebben?

Overigens wil ie ook niet updaten. Haal keer op keer de v2 OTA-update binnen en dan breekt ie halverwege installatie af (Android poppetje met uitroepteken). Telefoon is geroot.
Na installeren van de tweaks krijg ik na het starten van installatie update alleen nog maar een zwart scherm. Iemand een idee?

Ik probeerde ook voor de gein de Onetouch upgrade 1.9.8 en de 1.9.9 die op de Engelse Alcatel website staat (zie hier).
Maar keer op keer kreeg ik de foutmelding dat mn telefoon niet aangesloten zou zijn. Ik kan de sd-kaart wel wel benaderen (zowel met usb debugging aan & uit). Maar device manager geeft inderdaad fouten aan bij de drivers. Als ik alle drivers uninstall, en dan opnieuw de telefoon aansluit geeft ie een foutmelding bij het installeren van de drivers (Qualcomm hsusb drivers).
Geen idee welke drivers ik dan wel moet hebben.

Ook hier zijn suggesties welkom!

( Disclaimer: Het is allemaal niet levensbedreigend ofzo. Gewoon een beetje klooien met de telefoon en kijken wat het beste bevalt. Zeg maar de gebruikelijke tweakers update fetish :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajorGlory78
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-08 11:32
Goedemiddag allen,

Een vraag van deze OT-955 gebruiker. Gisteren als experiment Dolphin browser gedownload. Hierna deze toegevoegd aan de startbalk van het home scherm. Uiteraard veranderd het icoontje van het standaard witte wereldbolletje in een groen met wit dolfijntje....Vervolgens zet ik de oude snelkoppeling ('browser') weer terug in de verwachting dat ook het oude icoontje terugkomt. Maar helaas! Nu verschijnt het blauwe wereldbolletje van de browser. Ik snap dat ik een verschrikkelijke mieren@#$%#er ben, maar weet iemand hoe ik die onderste icoontjes reset zonder het hele toestel naar fabrieksinstellingen te zetten?

Alvast bedankt voor een reactie.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Zit mij suf te lezen, er zijn zoveel problemen om het Rooten te doorlopen. :-(
Bij de één loopt het op rolletjes en bij de ander gaat het errug moeilijk. 7(8)7

Daarom ben ik er nog niet aan begonnen, want ik kan het mij niet veroorloven om met een onbruikbare telefoon te komen zitten.
Ik wil hem alleen Rooten om de voor mij 40 onnodige APPS eraf te krijgen, dat is een ellende.
En met er af bedoel ik ook helemaal weg en dus niet bij elkaar in een map zetten.
Heb het interne geheugen nodig om meerdere navigaties uit te proberen en vind het vreselijk lastig dat er ongebruikte apps op staan.

Met welke APP kun je nu die fabrieks zooi er af krijgen, kan dat nu wel of niet?
Ik lees wel wat over SystemPanel Pro, is dat die goedkope versie, onder de euro?
Weet alleen niet hoe je moet betalen, heb geen Creditkaart.
Áls dat werkt zou ik voorlopig verder kunnen en is Rooten voor mij niet gelijk nodig.

Als het niet kan met een APP, ja, dan zou ik graag een recente handleiding hebben, dus van A tot Z zonder verwijzingen naar andere dingen, want met al die linken uit het Root begin, vind ik het erg verwarrend.
Zou iemand dat in elkaar kunnen flanzen, voor een oudere? (in NL)
Maar hebben natuurlijk meerdere mensen baat bij. _/-\o_
Stap voor Stap is het allermooiste natuurlijk, kun je ook geen fouten maken ;)

Toestel nu een paar maanden in huis, laatste tijd geen vastlopers meer gehad.
Toestel wordt wel heet, accu, als je het toestel gebruikt, maar dat wordt een Samsung Galaxy S2 ook (en meerdere merken) maar een HTC Desire weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burgkop schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:45:
Zit mij suf te lezen, er zijn zoveel problemen om het Rooten te doorlopen. :-(
Bij de één loopt het op rolletjes en bij de ander gaat het errug moeilijk. 7(8)7

...

Toestel nu een paar maanden in huis, laatste tijd geen vastlopers meer gehad.
Toestel wordt wel heet, accu, als je het toestel gebruikt, maar dat wordt een Samsung Galaxy S2 ook (en meerdere merken) maar een HTC Desire weer niet.
Zonder root kan je die programma's niet van je telefoon verwijderen. Dus je moet eerst rooten. Rooten is echter niet moeilijk. Volg de volgende stappen (met dank aan Mistercheese).

1) Download de file Oneclick_ROOT.zip bestand van http://d-h.st/users/mistercheese
en pak het uit in een apart mapje ergens op je computer (bijv. desktop)
3) Zorg ervoor dat je computer je telefoon herkent.
4) Plug je telefoon in met USB en
5) start het programma Superoneclick als adminstrator (rechtermuisknop run as administrator).
6) Click op "root" en heb een poosje geduld. Na een minuut of 5 volgt een popup met de mededeling dat je telefoon succesvol geroot is. (Verifiëren door tussen de apps op je telefoon het programmaatje "Superuser" te vinden.)

Nu je telefoon is geroot kan je met behulp van diverse apps de bloatware van je telefoon deleten. (Let op! bedenk goed welke apps je gaat deleten, want soms is het een systeem app en dan werken in ene heel veel dingen niet meer. Beste is om altijd vooraf een backup te maken.)
Voorbeelden van apps die je hiervoor kunt gebruiken zijn:
- Titanium Backup
(ook ideaal om backups te maken. Als ik jou was zou ik voordat je begint met verwijderen een back up maken van je telefoon. Kies in Titanium Backup: menu knop > batch > backup all user apps + system data. Mocht er iets fout gaan dan kan je met deze app alles weer herstellen.)
- Root Uninstaller

Succes en wees voorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Zonder root kan je die programma's niet van je telefoon verwijderen. Dus je moet eerst rooten. Rooten is echter niet moeilijk. Volg de volgende stappen (met dank aan Mistercheese).

1) Download de file Oneclick_ROOT.zip bestand van http://d-h.st/users/mistercheese
en pak het uit in een apart mapje ergens op je computer (bijv. desktop)
3) Zorg ervoor dat je computer je telefoon herkent.
4) Plug je telefoon in met USB en
5) start het programma Superoneclick als adminstrator (rechtermuisknop run as administrator).
6) Click op "root" en heb een poosje geduld. Na een minuut of 5 volgt een popup met de mededeling dat je telefoon succesvol geroot is. (Verifiëren door tussen de apps op je telefoon het programmaatje "Superuser" te vinden.)

Nu je telefoon is geroot kan je met behulp van diverse apps de bloatware van je telefoon deleten. (Let op! bedenk goed welke apps je gaat deleten, want soms is het een systeem app en dan werken in ene heel veel dingen niet meer. Beste is om altijd vooraf een backup te maken.)
Voorbeelden van apps die je hiervoor kunt gebruiken zijn:
- Titanium Backup
(ook ideaal om backups te maken. Als ik jou was zou ik voordat je begint met verwijderen een back up maken van je telefoon. Kies in Titanium Backup: menu knop > batch > backup all user apps + system data. Mocht er iets fout gaan dan kan je met deze app alles weer herstellen.)
- Root Uninstaller

Succes en wees voorzichtig ;)
Nog even een belangrijke aanvulling op bovenstaande,
vóórdat je op root klikt moet je rechtsbovenin 'Exploit' op 'alcapwn' zetten ipv Auto !!
Daarna is het inderdaad in no time gebeurd, en verliep bij mij probleemloos.

Nogmaals succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw mobiel te kopen. De alcatel ot-995 leek mij qua specs heel erg goed. Voordat ik hem koop zou ik nog een paar dingen willen weten;

- Volgens sommige reviewfilmpjes is hij traag, maar daar kan ik in het beeld niks van zien. Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid van apps en de snelheid van het internetten? Hoe vergelijkt dat bijvoorbeeld met een ipod touch 3de generatie?

- Is het al zeker dat er een update naar ics komt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

@ mistercheese

Ik heb de Nederlandse CWM backup gedownload en op de sd-kaart gezet alleen kan ik het zip-bestand niet flashen. Hij geeft dan een error.
CWM doet het verder prima (heel eenvoudig geïnstalleerd via Android emulator). Ik heb de zipalign + tweaks v3 immers wel succesvol geflashed.
Als ik het bestand uitpak zie ik 2 zip-files en nog een paar .img files. Welke moet ik nu hebben?

Overigens wil ie ook niet updaten. Haal keer op keer de v2 OTA-update binnen en dan breekt ie halverwege installatie af (Android poppetje met uitroepteken). Telefoon is geroot.
Na installeren van de tweaks krijg ik na het starten van installatie update alleen nog maar een zwart scherm. Iemand een idee?

Ik probeerde ook voor de gein de Onetouch upgrade 1.9.8 en de 1.9.9 die op de Engelse Alcatel website staat (zie hier).
Maar keer op keer kreeg ik de foutmelding dat mn telefoon niet aangesloten zou zijn. Ik kan de sd-kaart wel wel benaderen (zowel met usb debugging aan & uit). Maar device manager geeft inderdaad fouten aan bij de drivers. Als ik alle drivers uninstall, en dan opnieuw de telefoon aansluit geeft ie een foutmelding bij het installeren van de drivers (Qualcomm hsusb drivers).
Geen idee welke drivers ik dan wel moet hebben.

Ook hier zijn suggesties welkom!

( Disclaimer: Het is allemaal niet levensbedreigend ofzo. Gewoon een beetje klooien met de telefoon en kijken wat het beste bevalt. Zeg maar de gebruikelijke tweakers update fetish :P )
Voor wat betreft het niet kunnen updaten, hier was en ben ik ook al bang voor.
Als ik een beetje google op OTA en Root, blijkt toch dat geroote telefoons problemen hebben met een OTA en deze niet kunnen installeren.
Heb mijn OT-995 ook geroot, maar ben nu ook bang dat wanneer de ICS update komt ik deze niet kan installeren vanwege het rooten.
Misschien is het mogelijk als ik hem weer unroot via Superonclick, maar die zekerheid heb ik (nog) niet.
In ieder houd ik het forum van XDA ook in de gaten vwb nieuws hierover
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1620387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Als je system apps delete is de kans zeer groot (maak er maar 99% van) dat een willekeurige OTA niet meer applied. Zorg dus dat je een CWM-backup hebt (ik weet niet wat superoneclick verder allemaal uitvoert, maar ik denk dat je er wel mee wegkomt qua FOTA-compatibility).

Wat betreft ICS hoef je niet al te bang te zijn, ik betwijfel ten zeerste of ze die uberhaupt via OTA verspreiden.. als 'ie ooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:04:
Als je system apps delete is de kans zeer groot (maak er maar 99% van) dat een willekeurige OTA niet meer applied. Zorg dus dat je een CWM-backup hebt (ik weet niet wat superoneclick verder allemaal uitvoert, maar ik denk dat je er wel mee wegkomt qua FOTA-compatibility).

Wat betreft ICS hoef je niet al te bang te zijn, ik betwijfel ten zeerste of ze die uberhaupt via OTA verspreiden.. als 'ie ooit komt.
Ok, ik heb dus geen eigen CMW backup, maar dacht die van de website van MrCheese te kunnen flashen, maar dan krijg ik in CMW een error. Als ik de zip uitpak zijn er een paar .img en .zip files. Welke moet ik dan hebben?

Hopelijk, als ICS, komt kan iemand er een flashable zip van maken. Dat werkt toch altijd het makkelijkst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:46:
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw mobiel te kopen. De alcatel ot-995 leek mij qua specs heel erg goed. Voordat ik hem koop zou ik nog een paar dingen willen weten;

- Volgens sommige reviewfilmpjes is hij traag, maar daar kan ik in het beeld niks van zien. Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid van apps en de snelheid van het internetten? Hoe vergelijkt dat bijvoorbeeld met een ipod touch 3de generatie?

- Is het al zeker dat er een update naar ics komt?

Alvast bedankt
-Hij is zeker niet traag. Specs zijn hetzelfde als de Galaxy S-plus. Internet snel. Apps snel. Gewoon ruim voldoende. Vergelijkbaar met je ipod 3, wellicht nog iets vlotter.
Kijk, verwacht geen Galaxy SIII of One-X prestaties voor deze prijs. Dat is niet realistisch. Maar je hebt er wel gewoon een hele goede smartphone aan, die nergens in uitblinkt (behalve in prijs), maar op alle fronten ruim voldoende scoort.
Wat 'em -eventueel- traag maakt is die dramatisch onhandige 3D-carrousel launcher die ze er op hebben gezet. Het eerste wat ik zou doen als ik jou was is die launcher uitzetten en vervangen door een andere. Ik heb zelf Xperia S home launcher draaien (zie hier). Is een apk file dus kan je gewoon installeren net als iedere app. Lightweight launcher die er prettig uitziet en doet wat ie moet doen. Maar je kan ook de standaard android launcher draaien (vind ik best lelijk) of Launcherpro, Go Launcher, Holo launcher (ICS look-a-like) -allen te downloaden via de Play-store. Genoeg keuze dus!

-ICS... Wie het weet mag het zeggen. Ik zeg: Seeing is believing. Tot nu toe wat er aan berichtjes doorsijpelt is Alcatel er mee bezig en plannen ze uitrol in September. Maar we zullen zien. Bij HTC en Samsung komen ze ook nog wel eens terug op een belofte of duurt het eindeloos voordat er een update komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Als alles gewoon soepel loopt is ics ook niet perse nodig naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 995 nu ongeveer 5 maanden in gebruik, vanaf 1e leveringen. Helaas zonder enige oorzaak gestorven. De batterij was bijna leeg en ik heb hem aan de lader gedaan. Na een uur kwan ik terug toen knipperde het ledje en alle 4 icoontjes beneden ( home, terug, enz). Start niet meer op geen reactie op iets.

Voor reparatie weg naar gsmrepareren.nl.

Huilen, was zo'n lekkere telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Euh, dat doet 'ie als hij helemaal leeg is. Heb je 'm minimaal een nacht aan de wall charger laten hangen, just to be sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:23:
Heb de 995 nu ongeveer 5 maanden in gebruik, vanaf 1e leveringen. Helaas zonder enige oorzaak gestorven. De batterij was bijna leeg en ik heb hem aan de lader gedaan. Na een uur kwan ik terug toen knipperde het ledje en alle 4 icoontjes beneden ( home, terug, enz). Start niet meer op geen reactie op iets.

Huh? Heb je de batterij eruit gehaald en weer erin? Lost vaak heel wat problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:23:

Dat had ik gister ook ineens. Zo draait de navigatie nog, ineens is hij uit.

Batterij er uit en er weer in hielp niks. Toestel volledig opladen en weer aanzetten bood de oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilbert schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Dat had ik gister ook ineens. Zo draait de navigatie nog, ineens is hij uit.

Batterij er uit en er weer in hielp niks. Toestel volledig opladen en weer aanzetten bood de oplossing !
Dat doe je een paar keer en dan is je telefoon echt overleden, dat was mijn nood oplossing ook eerst maar het word steeds erger. Ze gaan er een geheel nieuwe binnenkant\mainboard in zetten. Niet meer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dit lijkt me een mooie foon; maar waarom zijn er zo weinig spullen voor te krijgen? Zoals ruime keuze hoesjes, screenprotector, ed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
VonFoX schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 08:36:
Dit lijkt me een mooie foon; maar waarom zijn er zo weinig spullen voor te krijgen? Zoals ruime keuze hoesjes, screenprotector, ed.
Gewoon kijken bij welk ander bekend merk de buitenmaten overeen komen en dan op dat merk type naar een hoesje zoeken.
Ik heb een pull up hoesje van een htc sensation XL, en past goed.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
MajorGlory78 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:51:
Goedemiddag allen,

Een vraag van deze OT-955 gebruiker. Gisteren als experiment Dolphin browser gedownload. Hierna deze toegevoegd aan de startbalk van het home scherm. Uiteraard veranderd het icoontje van het standaard witte wereldbolletje in een groen met wit dolfijntje....Vervolgens zet ik de oude snelkoppeling ('browser') weer terug in de verwachting dat ook het oude icoontje terugkomt. Maar helaas! Nu verschijnt het blauwe wereldbolletje van de browser. Ik snap dat ik een verschrikkelijke mieren@#$%#er ben, maar weet iemand hoe ik die onderste icoontjes reset zonder het hele toestel naar fabrieksinstellingen te zetten?

Alvast bedankt voor een reactie.

Gr.
Ik heb hetzelfde, kan niet terug naar het witte icoontje (niet dat dat een duidelijk teken is, maar het past beter)
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste