Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Heb mijn Alcatel OT-995 nu een maand of twee in gebruik en ik ben niet ontevreden. Wel zijn er een aantal zaken die me opvallen t.o.v. mijn vorige toestel (ZTE Blade met CM7.1):

- Bij mijn Blade ging het accuverbruik onder de 20% vrij geleidelijk, afhankelijk wat ik met het toestel deed; Bij veel internet was het snel voorbij, maar gewoon stand-by kon ik nog een paar uur vooruit. Bij de OT-995 lijkt het onder de 30% ineens heel hard te gaan, harder dan tot de 30%. Ik heb niets wezenlijks anders draaien aan synchonisaties en internet gebruikende apps dan op m'n Blade, maar rond de 30% raak ik tegenwoordig flink zenuwachtig en ga ik m'n lader weer opsnorren. Ervaren jullie het verbuik van een bijna lege batterij ook zo? Zo ja, is dat een eigenschap van de accu van de OT-995 of moet ik het ergens anders zoeken?

- Er is sprake van vertraging ('lag') wanneer ik de stock browser opstart om te internetten. Ondanks goede dekking met UMTS en zelfs prima WiFi in de buurt blijf ik ca. een minuut naar een leeg scherm turen. Dat is niet alleen met de startpagina van Google, maar ook met andere websites zoals Nu.nl of inderdaad, Tweakers.net. Het maakt niet uit of ik WiFi en UMTS tegelijk open heb staan of dat ik me beperk tot slechts één van deze verbindingen. Mijn Blade had deze vertraging niet en ik moet zeggen dat ik dit de meest irritante 'bug' vind van m'n OT-995. Oh ja, switchen naar een andere launcher lijkt geen effect op de vertraging te hebben. Iemand last van dezelfde vertraging?

- De power-knop lijkt af en toe een eigen leven te leiden. Na het uitschakelen van de telefoon moet ik tig keer goed op die knop drukken om het toestel weer in te schakelen. Zelfs bij m'n Blade ging dit soepeler. Is dit normaal bij de OT-995?

Helaas is de OT-995 naar mijn idee minder goed te customizen dan de Blade qua roms e.d., maar het grotere scherm en de krachtiger processor maken toch wel een hoop goed. Hopelijk komt Alcatel gauw met ICS voor dit toestel, dan kan ik na een root de bloatware eraf gooien zoals de spelletjes en andere handig bedoelde maar slecht werkende apps. Fingers crossed... :)

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
@HizWiz: Ik heb helemaal geen last van vertraging bij het browsen, een werkende powerknop en de batterij drain ben ik ook nog niet tegengekomen.
Dat helpt je amper, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas naar de reparateur moeten sturen. Steeds vaker spontane reboots en freezes. 1 a 2 keer per dag kan ik nog enigszins mee leven maar als het 30 40 keer wordt houdt het een beetje op. Zeer tevreden over de functionaliteit. Vind in tegenstelling tot vele anderen de standaard launcher erg prettig met fijne widgets. Carrousel had alleen optie moeten zijn. Vind standaard launcher links rechts schuiven fijner. Hopen dat ie snel terugkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@HizWiz,

Heel herkenbaar qua accu en powerknop. Ik ben zelf ook van een ZTE Blade met CM 7.1 ;) naar de OT-995 overgestapt en merk inderdaad dat bij de accu het laatste stukje heel snel gaat. Met bijv. 30% accu lading weggelegd op mijn nachtkastje (23:00) om de volgende ochtend (06:00) erachter te komen dat hij helemaal leeg is. Ik heb er ook al CWM op staan en wil de accu calibratie nog eens proberen. Wellicht helpt dat ons nog?!?!

De powerknop is soms ook onduidelijk al moet je die wel lang ingedrukt houden (ivm de Bade) alvoor hij aangaat. Soms lijkt het of hij totaal niet reageert om een paar lange drukken later alsnog aan te gaan.

Qua browser heb ik geen idee aangezien ik alleen apps gebruik en nooit echt de browser.

Dus wellicht accu calibratie nog een optie (dus eerst accu history weggooien via ClockWork Mod menu) via onderstaande (even uit mijn hoofd) stappen
1 Leeg laten lopen
2 Als telefoon hierna nog aangaat stap 1 herhalen totdat deze niet meer aangaat
3 Telefoon opladen totdat hij vol aangeeft
4 Stap 3 herhalen totdat hij (bijna) meteen vol aangeeft
5 Eventueel telefoon aanzetten en verder laten laden totdat hij vol aangeeft
6 Telefooon in CMW recovery booten en battery/accu stats/history legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD_1971 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:37:
Met bijv. 30% accu lading weggelegd op mijn nachtkastje (23:00) om de volgende ochtend (06:00) erachter te komen dat hij helemaal leeg is.
Nu zit ik me af te vragen wat de alcatel uberhaupt 's nachts doet, want mijn telefoon is altijd uit en leeg als ik 's ochtends wakker word! (tenzij ik hem aan de oplader heb hangen) Gisteren gaan slapen met 83% batterij en dan nog is hij als ik 8 uur later wakker word leeg...
Draaien deze telefoons op de standaard instellingen 's nachts een virus scan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

Nu zit ik me af te vragen wat de alcatel uberhaupt 's nachts doet, want mijn telefoon is altijd uit en leeg als ik 's ochtends wakker wordt! (tenzij ik hem aan de oplader heb hangen) Gisteren gaan slapen met 83% batterij en dan nog is hij als ik 8 uur later wakker word leeg...
Draaien deze telefoons op de standaard instellingen 's nachts een virus scan ofzo?
Toch vreemd, de mijne was gisteren avond (23:00) nog 64%, en vanochtend (8:00) nog 60%.
Alleen zet ik s'nachts wel 3G & WiFi uit (ze kunnen me altijd bellen of smsen tenslotte :Z ) Waarschijnlijk is dit dan wel de grootste boosdoener.
Update, om 8:00 uur 3G aangezet en intussen tweets ontvangen, ge-whatsapped, paar keer het weer gesynchroniseerd, en gebeld en nu (13:30) zelfs nog 54% over.

[ Voor 10% gewijzigd door edero op 15-08-2012 13:30 ]

Verwijderd

Inmiddels ben ik een stukje verder met het vertragingsprobleem m.b.t. internet op mijn OT-995. De boosdoener lijkt vooral de stock app te zijn. Sinds gisterochtend heb ik de Dolphin Browser app geïnstalleerd en die werkt goed. Na het opstarten van de app heb ik meteen verbinding en worden opgevraagde websites direct geladen (uiteraard afhankelijk van dekking met WiFi/3G). De interface doet een beetje chrome-achtig aan, niet echt m'n ding maar het werkt verder wel prima (en dat vind ik belangrijker).

Toch vreemd dat de stock browser op m'n Blade met CM7.1 zoveel beter werkte. Alcatel mag ècht nog eens goed naar z'n software kijken. De productie van telefoontjes uitbesteden aan een Chinese partner is prima, maar zorg dan wel voor een ROM die goed in elkaar steekt. Op dit punt krijg ik sterk de indruk dat Alcatel de boel een beetje afraffelt. Zonde, want met de hardware is niets mis.

Zo, nu weer verder rommelen met launchers en andere apps om een beetje mooie omgeving te maken. Die 3D-launcher is best geinig, maar ook wat beperkt. Tijd voor iets anders.

Groeten, Geoffrey

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Zo.. net ook even eentje gehaald @ MM voor 199 euro. Oude telefoon werd wat brak (Samsung Gio) en ik ben nogal van de goedkope telefoons omdat het gewoon gebruiksvoorwerpen zijn en niet zo graag 500 euro laat vallen. Er is een nieuwe firmware (de 2.3.6 build 2 ofzo) die nu binnenkomt. Tot nu toe geen rare dingen gezien afgezien van inderdaad het lampje achter de 4 knoppen onder schijnt echt gewoon ook onder je glas door. Naja, voor 200 euro vind ik dat niet zo'n ramp.

De 3D laucher zo snel mogelijk uitgezet. Wat een onzin ding. Ik wil hem eerst zo stock mogelijk hebben en ga daarna wel eens wat verder kijken :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
Ik heb de telefoon sinds gisteren en ben er erg over te spreken!
Hiervoor had ik een Samsung Wave (s8500), maar wat een verademing is dit zeg!
Alleen valt me wel iets op wat volgens mij niet helemaal goed is, misschien dat iemand dit ook even kan checken? Als ik de app 'barcode scanner' opstart, gaat de camera scherpstellen. Alleen hoor ik dan zo'n raar 'tik ' geluidje. Zijn er meer mensen die dat 'probleem' hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb de OT-995 nu twee weken (Wehkamp €190 simlockvrij) en ben zeer tevreden over de prijs/prestatieverhouding. Alles werkt en na aanvankelijk experimenteren en het gebruik van Greenpower Premium gaat de acculading nu ook TWEE HELE DAGEN mee.

Ik heb alleen een probleem met bluetooth!!

Pairing met mijn carkit (Skoda Columbus / Volkswagen RNS 510) gaat goed, maar de telefoon crashed regelmatig tijdens de bluetooth verbinding. Zodanig dat alleen batterij eruit nog helpt.
Telefoon start daarna weer normaal op.

De carkit werkt prima met vorige telefoons en mijn huidige werktelefoon. Ik denk dus dat het probleem in de telefoon zit.

Is er iemand die dit herkent, of vergelijkbare problemen heeft met bluetooth? Of juist niet?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Accuduur is overigens geweldig vind ik... Nadat ie vol was ben ik gisterenavond rustig 3 uur aan het spelen geweest (apps installeren, launchers wisselen etc). Daarna heeft ie nog 4 uur standby gestaan met deels WIFI aan. Ook nog 2 telefoongesprekken. Daarna nog 77% accu over.

Overigens moet je de ingebouwde touchpal direct vergeten en de laatste uit de market halen. De ingebouwde gaat met Curve niet goed om met Nederlands. Hij pakt woorden niet, het toetsenbord is ineens weg, hij vult soms woorden aan die al 'af' zijn. De versie uit de Market doet het wel goed.

Nu nog alle overbodige zooi eraf.. maar ik ben nog wat bang om te rooten want ik wil eigenlijk de officiele ICS ROM er nog opzetten en dit gaat 99% niet meer werken met OTA als ik de telefoon heb lopen schoonvegen. Iemand idee of de (brakke) tool van hun website een telefoon nog wel kan flashen met een nieuwe ROM, onafhankelijk van de huidige ROM ? Dat al mijn apps en instellingen dan weg zijn vind ik geen punt. Je bent Tweaker of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:16:
Accuduur is overigens geweldig vind ik... Nadat ie vol was ben ik gisterenavond rustig 3 uur aan het spelen geweest (apps installeren, launchers wisselen etc). Daarna heeft ie nog 4 uur standby gestaan met deels WIFI aan. Ook nog 2 telefoongesprekken. Daarna nog 77% accu over.

Overigens moet je de ingebouwde touchpal direct vergeten en de laatste uit de market halen. De ingebouwde gaat met Curve niet goed om met Nederlands. Hij pakt woorden niet, het toetsenbord is ineens weg, hij vult soms woorden aan die al 'af' zijn. De versie uit de Market doet het wel goed.

Nu nog alle overbodige zooi eraf.. maar ik ben nog wat bang om te rooten want ik wil eigenlijk de officiele ICS ROM er nog opzetten en dit gaat 99% niet meer werken met OTA als ik de telefoon heb lopen schoonvegen. Iemand idee of de (brakke) tool van hun website een telefoon nog wel kan flashen met een nieuwe ROM, onafhankelijk van de huidige ROM ? Dat al mijn apps en instellingen dan weg zijn vind ik geen punt. Je bent Tweaker of niet ;)
Heb de mijne wel geroot, en aangezien ik ook bang was de eventuele ICS update via OTA mis te lopen heb ik niets verwijderd maar de apps die ik niet gebruik, op de achtergrond draaiden, of irritant vond, gewoon bevroren met ROM Toolbox. Er is toch plek zat op de telefoon en geheugenkaart, dus kan altijd nog ontdooien voor, en verwijderen na de update (mocht die er ooit komen..)
Als toetsenbord heb ik trouwens Swiftkey, werkte al perfect op mijn Wildfire, en op de OT-995 ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik ben nogal fan van swype :)

Overigens... als je geroot hebt is er al kans dat de OTA update niet meer werkt... tenzij je dat kunt terugdraaien..
Ik zal eens kijken naar die ROM toolbox. Feitelijk alles wat er standaard op staat mag uit/weg van mij.
Launcher EX heeft genoeg tools :)

[ Voor 85% gewijzigd door Korvaag op 17-08-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:03:
Ik ben nogal fan van swype :)

Overigens... als je geroot hebt is er al kans dat de OTA update niet meer werkt... tenzij je dat kunt terugdraaien..
Ik zal eens kijken naar die ROM toolbox. Feitelijk alles wat er standaard op staat mag uit/weg van mij.
Launcher EX heeft genoeg tools :)
Klopt,als het zover is zijn er nog wel een paar opties. In Superuser kun je een temporary unroot doen tbv OTA, en in SuperOneClick (welke ik heb gebruikt) heb je ook nog de mogelijkheid te unrooten. Daarom verander ik voorlopig niks aan het systeem,of verwijder ik programa's totdat ik zeker weet of ICS er aan komt. Even door de zure appel heenbijten :X Hoop wel dat ICS er komt want mijn tablet heeft dit ook,en moet zeggen dat het echt fantastisch werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Hallo,

Ik heb het volgende probleempje; Thuis zit ik op wifi, dit werkt uitstekend maar als ik eenmaal weg ben van thuis en ik kom later terug, maakt hij niet automatisch verbinding met wifi. Is dit bij jullie ook zo? Of verbind hij bij jullie meteen weer als je thuis komt. Het is best vervelend want om de wifi weer werkend te krijgen moet ik eerst de verbinding verbreken, opnieuw het wachtwoord invoeren en dan maakt hij pas verbinding. Is hier een oplossing voor? :)

Edit; Probleem is inmiddels opgelost. De oorzaak lag bij een energie-besparings app.

[ Voor 8% gewijzigd door Raz3r op 18-08-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
edero schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:10:
[...]

Klopt,als het zover is zijn er nog wel een paar opties. In Superuser kun je een temporary unroot doen tbv OTA, en in SuperOneClick (welke ik heb gebruikt) heb je ook nog de mogelijkheid te unrooten. Daarom verander ik voorlopig niks aan het systeem,of verwijder ik programa's totdat ik zeker weet of ICS er aan komt. Even door de zure appel heenbijten :X Hoop wel dat ICS er komt want mijn tablet heeft dit ook,en moet zeggen dat het echt fantastisch werkt!!
Volgens de onetouch website komt het er dit jaar aan. Ruim begrip natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Raz3r schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:41:
Ik heb de telefoon sinds gisteren en ben er erg over te spreken!
Hiervoor had ik een Samsung Wave (s8500), maar wat een verademing is dit zeg!
Alleen valt me wel iets op wat volgens mij niet helemaal goed is, misschien dat iemand dit ook even kan checken? Als ik de app 'barcode scanner' opstart, gaat de camera scherpstellen. Alleen hoor ik dan zo'n raar 'tik ' geluidje. Zijn er meer mensen die dat 'probleem' hebben?
Goed opmerking, maar volgens mij is het normaal, ik heb het ook. Fijn dat je tevreden bent over deze Alcatel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze OT 995. Ik heb zojuist op de website van Alcatel een bericht achter gelaten met de welbekende vraag wanneer de upgrade naar Android 4, ICS, komt. Want dit is wel een aankoopargument van mij. Zodra ik een reactie heb, post ik deze hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
No-kia schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:39:
[...]

Goed opmerking, maar volgens mij is het normaal, ik heb het ook. Fijn dat je tevreden bent over deze Alcatel!
Bedankt dat je het even getest hebt, nu hoef ik me geen zorgen te maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
edero schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:00:
[...]

Heb de mijne wel geroot, en aangezien ik ook bang was de eventuele ICS update via OTA mis te lopen heb ik niets verwijderd maar de apps die ik niet gebruik, op de achtergrond draaiden, of irritant vond, gewoon bevroren met ROM Toolbox. Er is toch plek zat op de telefoon en geheugenkaart, dus kan altijd nog ontdooien voor, en verwijderen na de update (mocht die er ooit komen..)
Als toetsenbord heb ik trouwens Swiftkey, werkte al perfect op mijn Wildfire, en op de OT-995 ook geweldig.
Vraagje..wat heb jij allemaal bevroren ? Ik heb wat google+ meuk uitgezet.. en antivirus.. maar voor de rest nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:58:
[...]

Vraagje..wat heb jij allemaal bevroren ? Ik heb wat google+ meuk uitgezet.. en antivirus.. maar voor de rest nog niks...
Bevroren heb ik oa Facebook, gebruik hier zelf Fast Facebook voor. Verkeer, erg onbetrouwbaar en gebruik ik Call meter 3G voor. Antivirus, voorlopig nog niet nodig bij Android. En Maps, gebruik ik zelden, heb ik ook mijn eigen navigatie (iGO) voor en slurpt data en accu net als Facebook en Antivirus. Ik weet zeker dat er nog meer bevroren kunnen worden, maar heb eerst deze gedaan ivm onnodig data&accu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Update over baterijduur. In 1 woord: GENIAAL.

Vrijdag voor een duikweekend naar Zeeland gegaan. Telefoon opgeladen voor ik wegging. vrijdag 19:00 van de lader af. Zondagochtend aan de lader gehangen met nog 30% over. Dat is dus 38 uur met het volgende gebruik:

- In de auto bluetooth aan
- In het huisje WLAN aan
- ongeveer 5 telefoongesprekken
- Voor het slapen gaan een minuut of 15 een simpel spelletje doen (2 avonden)
- Wat facebook/internet spul overdag
(en 's nachts de telefoon gewoon aan laten staan)

Ik heb hem zondagochtend weer opgeladen. Technisch gezien had dit niet gehoeven en had hij de zondag ook nog wel overleefd gok ik. Door priveomstandigheden kon ik echter niet met een lege telefoon zitten dus heb ik hem voor de zekerheid dus zondagochtend maar aan het sap gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb zojuist de volgende reactie gehad van Alcatel op mijn vraag wanneer de update naar Android 4, ICS, uiitkomt:

We have already set up plan to upgrade 995 to Android 4.0. But when will it be released and whether every 995 or just a part of 995 will be upgraded are not sure yet. Please keep an eye on our website upgrade:www.alcatelonetouch.com

Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

www.alcatelonetouch.com

Zoals ik enkele posts al aangaf ik ben geïnteresseerd in de OT-995, maar voor mijn volgende telefoon is de zekerheid van een update een minimum vereiste.

Alcatel kan deze zekerheid niet geven. Blijkbaar verschillen zelfs de OT-995's onderling dermate dat niet elke OT-995 een update gaat krijgen, zodra deze beschikbaar komt.

Deze onduidelijkheid en onzekerheid is voor mij helaas reden om uit te kijken naar een ander merk/model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik denk dat het eerder te maken heeft met branding.. maar dat is een vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
RicoK schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:57:
Ik heb zojuist de volgende reactie gehad van Alcatel op mijn vraag wanneer de update naar Android 4, ICS, uiitkomt:

We have already set up plan to upgrade 995 to Android 4.0. But when will it be released and whether every 995 or just a part of 995 will be upgraded are not sure yet. Please keep an eye on our website upgrade:www.alcatelonetouch.com

Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

www.alcatelonetouch.com

Zoals ik enkele posts al aangaf ik ben geïnteresseerd in de OT-995, maar voor mijn volgende telefoon is de zekerheid van een update een minimum vereiste.

Alcatel kan deze zekerheid niet geven. Blijkbaar verschillen zelfs de OT-995's onderling dermate dat niet elke OT-995 een update gaat krijgen, zodra deze beschikbaar komt.

Deze onduidelijkheid en onzekerheid is voor mij helaas reden om uit te kijken naar een ander merk/model.
Dit is niet Alcatel gerelateerd, zelfs de 'grote' merken zoals HTC en Samsung verschaffen nooit 100% duidelijkheid over wanneer er precies een grote update komt. En al koop je nu een toestel met ICS, dan heb je weer geen zekerheid dat hier ook Jellybean (en daarop volgende updates) voor beschikbaar komt. Dus loop je in principe altijd achter, tenzij je de Galaxy Nexus koopt :Y

Of er nu (heel hopelijk) wel of niet ICS komt, de OT-995 loopt als een zonnetje op Gingerbread dus komt de update er niet dan heb ik nog absoluut geen klagen, en anders wordt er aan het ROM-front nog wel volop gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Domme vraag over ROM Toolbox. Er is een app manager waarmee je het eea met apps kan doen, en een auto start manager.

Wat is precies het verschil hiertussen, en dan met name voor het niet meer starten van apps. Ik kan in de app manager een app 'freezen' en in de auto start manager een app 'disablen'.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de vreselijke standaard Launcher (dat 3D geval), dan heb ik die app gefreezed maar hij blijft actief. Daarna heb ik hem in de tab Events maar op disabled gezet. Ik kan echter niet goed vinden wat nu het verschil is.

Enige wat ik kan zien is dat een bevroren app ook niet in je app browser staat. Dit correspondeert ook met de beschijving van App Manager: het doet voorkomen of de app niet meer bestaat. Maar: het weerhoudt de telefoon niet van het alsnog starten van de app als die toevallig in de boot list staat.

Anyone met duidelijkheid ?

Edit: Ik krijg die One Touch Launcher dus met geen mogelijkheid helemaal uit. Er draait altijd een procesje wat nog 2,5 MB in beslag neemt.

Edit2: Ook leuk, ik heb bij de Auto Start Manager 2 dialers staan, 3 google services, 2 google partner setup, 4 messaging.... waarom.. WAAROM... :P
Ah.. het zijn wel verschillende processen.. ze heten alleen hetzelfde. *zucht*.. Lang press, details geeft duidelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 20-08-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:38:
Domme vraag over ROM Toolbox. Er is een app manager waarmee je het eea met apps kan doen, en een auto start manager.

Wat is precies het verschil hiertussen, en dan met name voor het niet meer starten van apps. Ik kan in de app manager een app 'freezen' en in de auto start manager een app 'disablen'.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de vreselijke standaard Launcher (dat 3D geval), dan heb ik die app gefreezed maar hij blijft actief. Daarna heb ik hem in de tab Events maar op disabled gezet. Ik kan echter niet goed vinden wat nu het verschil is.

Enige wat ik kan zien is dat een bevroren app ook niet in je app browser staat. Dit correspondeert ook met de beschijving van App Manager: het doet voorkomen of de app niet meer bestaat. Maar: het weerhoudt de telefoon niet van het alsnog starten van de app als die toevallig in de boot list staat.

Anyone met duidelijkheid ?

Edit: Ik krijg die One Touch Launcher dus met geen mogelijkheid helemaal uit. Er draait altijd een procesje wat nog 2,5 MB in beslag neemt.

Edit2: Ook leuk, ik heb bij de Auto Start Manager 2 dialers staan, 3 google services, 2 google partner setup, 4 messaging.... waarom.. WAAROM... :P
Ah.. het zijn wel verschillende processen.. ze heten alleen hetzelfde. *zucht*.. Lang press, details geeft duidelijkheid.
Voor zover ik weet is de app manager om de lopende apps te bewerken, bijv. bevriezen, verwijderen, etc en de auto start manager om de apps bij het opstarten van de telefoon te disablen, dus niet mee te laten starten.
De 3D Launcher is inderdaad vreselijk en ben al de 1e dag de standaard Launcher gaan gebruiken. De meeste processen ken ik wel, maar de one Touch Launcher ken ik ook niet plaatsen, dus laat ik dit proces met rust, voor je het weet heb je een instabiel systeem, al heb ik ook graag zo min mogelijk draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een enthousiaste nieuwe gebruiker! Gister voor 180,- gekocht bij de Belcompany. Kreeg er een prepaid kaartje bij maar hij was simlock vrij. Voor dat geld is het echt een fantastisch toestel!!

Wel meteen de launcher vervangen voor de stock versie. Heeft het bevriezen van de apps veel invloed op de prestaties? Hij werkt nu al soepel vind ik maar het kan natuurlijk altijd beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:54:
En nog een enthousiaste nieuwe gebruiker! Gister voor 180,- gekocht bij de Belcompany. Kreeg er een prepaid kaartje bij maar hij was simlock vrij. Voor dat geld is het echt een fantastisch toestel!!

Wel meteen de launcher vervangen voor de stock versie. Heeft het bevriezen van de apps veel invloed op de prestaties? Hij werkt nu al soepel vind ik maar het kan natuurlijk altijd beter?
Prestaties heb ik niet echt veel verschil in gemerkt, maar als er minder draait kost dat ook minder accu. Standaard zit het geheugen vrij vol (werkgeheugen). Meestal boven de 300 MB. Na ROM Toolbox met ook memory management aan zit ik standaard onder de 300 MB geheugen gebruik. Applicaties starten en draaien gaat daar wel sneller van omdat hij niets anders hoeft af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Tip: momenteel is dit toestel te verkrijgen met 35% korting op de actieprijs van Eur179,- ==> dus idd voor Eur 116,35 bij AH Stadshagen in Zwolle. Kennelijk grote partij ingekocht. Lagen vandaag nog zeker stuk of 6 bij de balie. Gecheckt bij een aantal andere AH's, daar nog steeds te verkrijgen voor 179,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Wel grappig btw.. Mijn mediamarkt alcatel had ook een AH Multimedia APN ingesteld ;) Die heb ik maar even gedelete en netjes de Telfort versie aangezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Slimme jongens bij Mediamarkt d:)b , we kopen ze bij de AH in met korting voor 116 EU, en verkopen ze voor de gangbare verkoopprijs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Haha :D
Ik vermoed dat ze gewoon 1 grote NL batch hebben geleverd die voor elke vendor van toepassing kan zijn. Ik las hierboven al dat een Alcatel met een abonnement ook simlockvrij was. Ik denk gewoon dat zo'n klein merk (naja, klein, NL markt-klein bedoel ik dan) geen moeite gaat doen om dit per provider/afnemer te regelen.

Overigens:
Met hoe ik het ding nu geconfigureerd heb ik ben ik vrij happy. Vanochtend om 7:30 van de lader gehaald. Vandaag 3 telefoongesprekken. 1 en ander aan whatsapp discussies en daarnaast nog wat algemeen spul (facebook, internet, half uur display aan in totaal gok ik). Nu 82% accu over. Trek dat even door naar 19:30 en grofweg eet mijn telefoon nu 20% accu per 12 uur normaal gebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door Korvaag op 21-08-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopen dat ik hem bij de ah in wageningen ook nog voor 179 kan kopen, ik durf het eerlijk gezegd niet aan om hem bij een internetshop zoals belsimpel te kopen. woonde ik nou maar in zwolle........

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die actie bij de Appie niet meer geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 01:43:
Volgens mij is die actie bij de Appie niet meer geldig
Officieel niet. Is winkelafhankelijk. Gewoon naar vragen. Bij Ah xl Arnhem iig nog steeds voor actieprijs ( 179,-) en dus in Zwolle stadshagen met nog eens 35% korting op die actieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Korvaag schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:19:
Wel grappig btw.. Mijn mediamarkt alcatel had ook een AH Multimedia APN ingesteld ;) Die heb ik maar even gedelete en netjes de Telfort versie aangezet ;)
Ik had hem van Phonehouse en daar stond deze ook in.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:18:
hopen dat ik hem bij de ah in wageningen ook nog voor 179 kan kopen, ik durf het eerlijk gezegd niet aan om hem bij een internetshop zoals belsimpel te kopen. woonde ik nou maar in zwolle........
Als ze hem bij de ah niet meer hebben kan je hem ook bij de belcompany halen voor 180.-

Telefoon bevalt echt goed! Batterij gebruik stock is bij mij +/- 1,5 dag, en dan heb ik niet eens de antivirus etc uitgezet!

Inmiddels is men op xda bezig een nieuwe rom te bakken en heeft iemand aangegeven een werken ICS te hebben.. we wachten af! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik weet niet of meerdere mensen er last van hebben, maar ik vind de geluidskwaliteit matig. Het klinkt allemaal vrij dof. Ik weet niet of daar nog wat aan te tweaken is, maar ik vind het wel vervelend eigenlijk. Als ik hem vergelijk met mijn Sony Xperia zakelijke foon, dan is het echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:26:
[...]

Als ze hem bij de ah niet meer hebben kan je hem ook bij de belcompany halen voor 180.-

Telefoon bevalt echt goed! Batterij gebruik stock is bij mij +/- 1,5 dag, en dan heb ik niet eens de antivirus etc uitgezet!

Inmiddels is men op xda bezig een nieuwe rom te bakken en heeft iemand aangegeven een werken ICS te hebben.. we wachten af! :9
Klopt, ik heb hem ook bij de Belcompany vandaan voor 180 EU als Vodafone Prepaid pakket. Aangezien ik al een Vodafone abo heb kon ik zonder problemen mijn simkaart hierin gebruiken.
Maar ik heb eigenlijk het idee dat deze simlock vrij is, al heb ik het nog niet kunnen proberen met een andere sim kaart.
Ik heb het bericht over ICS ook gezien http://forum.xda-develope...ead.php?t=1620387&page=96 Let's keep our fingers crossed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:
Ik weet niet of meerdere mensen er last van hebben, maar ik vind de geluidskwaliteit matig. Het klinkt allemaal vrij dof. Ik weet niet of daar nog wat aan te tweaken is, maar ik vind het wel vervelend eigenlijk. Als ik hem vergelijk met mijn Sony Xperia zakelijke foon, dan is het echt een wereld van verschil.
Heb ik ook last van, en al eerder gelezen dat meerdere mensen dit hebben.
Het vreemde is als ik mijn zoon bel met een HTC Desire is de kwaliteit uitstekend, maar als ik mijn vrouw bel met een Samsung is de kwaliteit niet om aan te horen (en zowat niet te horen :S )
Heel vreemd dus, maar ik ben bang dat dit een hardware probleem is en dus waarschijnlijk niet te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Het verschilt inderdaad wie er belt. Ik heb er nog niet echt een lijn in kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edero schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:47:
[...]

Klopt, ik heb hem ook bij de Belcompany vandaan voor 180 EU als Vodafone Prepaid pakket. Aangezien ik al een Vodafone abo heb kon ik zonder problemen mijn simkaart hierin gebruiken.
Maar ik heb eigenlijk het idee dat deze simlock vrij is, al heb ik het nog niet kunnen proberen met een andere sim kaart.
Ik heb het bericht over ICS ook gezien http://forum.xda-develope...ead.php?t=1620387&page=96 Let's keep our fingers crossed d:)b
Gewoon simlock vrij bij de Belcompany! Kon direct aan de slag met mijn Ben kaartje.

Het doffe geluid heb ik nog geen last van gehad bij die van mij? Mijn vergelijkingsmateriaal is waarschijnlijk niet zo best, een goedkope nokia als werktelefoon. Op mijn vorige telefoon had ik een custom rom met equalizer, wellicht werkt dit ook op deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

Volgens de site van de Belcompany hebben ze hem daar niet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:34:
[

Volgens de site van de Belcompany hebben ze hem daar niet.
Staat in het krantje, deze kan je ook vinden op de BC website. Eergister ben ik bij twee BC's geweest en daar waren ze gewoon op voorraad. Als je twijfelt kun je altijd even bellen met je lokale BC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, (en meisjes natuurlijk)

Is er nou echt niemand die zijn OT-995 met een bluetooth carkit gebruikt?

Ik heb vorige week een vraag gesteld, maar geen enkele reactie!

Kom op............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Gewoon simlock vrij bij de Belcompany! Kon direct aan de slag met mijn Ben kaartje.

Het doffe geluid heb ik nog geen last van gehad bij die van mij? Mijn vergelijkingsmateriaal is waarschijnlijk niet zo best, een goedkope nokia als werktelefoon. Op mijn vorige telefoon had ik een custom rom met equalizer, wellicht werkt dit ook op deze telefoon?
Daarom vermoed ik dat de mijne ook simlock vrij is, ondanks dat er een prepaid sim bij zat !
Ik heb nog wel een T-mobile sim liggen, dus zal het eens proberen. Altijd handig om vantevoren te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:05:

Kom op............
Yep, ik gebruik de mijne met een Parrot CK3100, de pairing was een fluitje van een cent en de werking is tot nu toe probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Jahoor.. nu wel.... werkt met de Renault interne bluetooth dinges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij appie hadden ze m niet meer :S bij belcompany dus idd wel, maar met vodafone prepaid, volgens hen dan... dus als iemand dat kan proberen, heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenknots
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:45
Is de alcatel 995 van de appie ook simlockvrij? Of heeft hij een ''appie simlock''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie vraag, geeneens over nagedacht :O maar appie prepaid is goedkoop genoeg, lijkt mij tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenknots
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:45
ik heb natuurlijk liever mijn eigen sim er in :p. Maar zijn er nog andere mensen die bij de app hebben gekocht en hebben gekeken of hij simlockvrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet m nog kopen dus daarmee kan ik je niet helpen, ik probeer nu een appie te vinden waar ze m nog hebben, en dan nog met de aanbieding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Kippenknots schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:58:
ik heb natuurlijk liever mijn eigen sim er in :p. Maar zijn er nog andere mensen die bij de app hebben gekocht en hebben gekeken of hij simlockvrij is?
Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij stond hij destijds als Simlock vrij in de folder (tijdens garage sale)
en kon je eventueel los een Appie prepaidkaart erbij kopen. Maar het is alweer even geleden, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robws
edero schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij stond hij destijds als Simlock vrij in de folder (tijdens garage sale)
en kon je eventueel los een Appie prepaidkaart erbij kopen. Maar het is alweer even geleden, dus...
Klopt, is simlock vrij. Je krijgt er een prepaid pakketje van AH bij. Mijn vodafone sim werkt ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Kippenknots schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:58:
Heb het gevonden, check volgende website, staat helemaal onderaan !! http://groups.yahoo.com/group/Blindmarket/message/10661

Alleen niet gaan vragen of de Braun apparaten ook Simlockvrij zijn _/-\o_ _O-

[ Voor 9% gewijzigd door edero op 22-08-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een eerste aanzet van iemand die een rom gaat ontwikkelen.

De BelCompany versie is volgens mij ook altijd simlock vrij gezien de twee ervaringen tot nu toe.

Het bericht over de ICS versie is ineens verdwenen trouwens, denk dat de persoon op de vingers is getikt. Het zou iemand van Alcatel Mexico zijn die daar als test ICS kreeg.. nog even wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:13:
Bij appie hadden ze m niet meer :S bij belcompany dus idd wel, maar met vodafone prepaid, volgens hen dan... dus als iemand dat kan proberen, heel graag
Ter info, ik heb het net gecheckt en de Belcompany telefoon (met Vodafone prepaid) is inderdaad Simlockvrij. Met een T-mobile Sim werkte hij namelijk ook direkt.
Dus mocht je er nog één te pakken kunnen krijgen, Go for it oOo !!

• Robws
Korvaag schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:
Heb ik ook last van (zie ook eerdere post), heb er zelfs een toestel voor omgeruild, maar dat loste niks op dus ook weer teruggebracht. Heb inmiddels exemplaar 3 en 4 (een voor mezelf en een voor dochter) in huis maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind de telefoon als 'telefoon' dus tot nu toe niet zo geslaagd, maar wel als 'smart device' (zeker voor het geld :) ). Als geluid van deze beter is laat ik het weten, en anders hopen op softwarematige oplossingen.

Verwijderd

Weet iemand een passend flip hoesje?

• edero
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:12:
Weet iemand een passend flip hoesje?
Een passend flip hoesje heb ik helaas nog niet kunnen vinden, als bescherming voor de mijne heb ik deze erop zitten (past perfect):
http://www.ebay.nl/itm/Ni...ories&hash=item35bc5c2dc7

Verwijderd

edero schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Een passend flip hoesje heb ik helaas nog niet kunnen vinden, als bescherming voor de mijne heb ik deze erop zitten (past perfect):
http://www.ebay.nl/itm/Ni...ories&hash=item35bc5c2dc7
Bedankt voor al je hulp!!!

• edero
Anytime :Y ! (Daar zijn deze Fora tenslotte voor)

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb mijn toestel nog niet geroot.

Vandaag Micro HDMI kabeltje ontvangen en aangesloten op HDMI van tv.
Heb beeld en geluid, valt niet tegen.
Maar op de 995 wel ondertiteling, maar op tv niet.
Zie ik een instelling over het hoofd?
Op tv kan ik verder niets veranderen.
Andere aangesloten HDD recorder op HDMI geeft gewoon ondertiteling weer!!!!

-----

Bellen via Bluetooth Mr. Handsfree nog steeds niet gelukt, gebeld worden ging wel gelijk.
Volgens behulpzame klantenservice moet ik eerst zorgen dat ik spraak gestuurd direct vanaf telefoon moet gaan bellen.
Dat is het hem juist, alles wat ik roep: er wordt niets gebeld.
En wordt er toevallig wel gebeld dan is het een of ander onbekend nummer !!!!!

Gelukkig bel ik zelf zelden vanuit de auto, maar het geeft toch frustratie.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia

Kom op............
Ik gebruik geen Bluetooth carkit, sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Een vraag voor alle One Touchers,

Wie van jullie heeft er een witte ot-995?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Gisteren voor mijn moeder deze telefoon gekocht bij de Albert Heijn. Basisprijs is iets van 180 euro (bonusaanbieding) maar met een 10% joker werd hij dus +-160 euro.

Ze had ook nog wat airmiles dus ging er nog eens 20 euro van af.

Al met al dus voor 140 euro gekocht. Niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Er is een firmware update! :)
Helaas (nog) geen ICS.
Wat er vernieuwd is zie ik zo snel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Inderdaad...2.3.6-010 01 staat klaar.

Ik ga hem ff installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
Vandaag deze mobiel voor vriendin gekocht bij AH voor 139 euro zonder bonus of wat dan ook. Was vergeten dat ik er een jokersticker voor kon gebruiken, anders was ie maar 126 geweest.
Maar ik dacht dat er maar 512 MB intern geheugen in zat, maar de beschikbare ruimte bij intern telefoongeheugen staat nu op 860 MB. Zit er toch 1GB in?
Lijkt verder voor dat geld een topmobiel. Wellicht ruil ik 'm voor mijn SE arc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vandaag bij de AH op mijn vakantieadres in Vaals, Zuid Limburg, geen OT-995 gezien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet iemand of je bij het typen van een sms kunt zien of je over de tekenlimiet gaat (zodat het twee berichten worden)? Kan ik niet vinden, en aangezien ik nog prepaid bel/sms is het wel fijn om dat te weten (soms is het net 1 teken te veel, dan wil ik er wel eentje uithalen). Ik kan het tot nog toe niet ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Orian schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:27:
Weet iemand of je bij het typen van een sms kunt zien of je over de tekenlimiet gaat (zodat het twee berichten worden)? Kan ik niet vinden, en aangezien ik nog prepaid bel/sms is het wel fijn om dat te weten (soms is het net 1 teken te veel, dan wil ik er wel eentje uithalen). Ik kan het tot nog toe niet ontdekken...
Als je het TouchPal toetsenbord gebruikt, zie je op een gegeven moment bij het typen van een sms, onder de 'verzenden knop' het cijfer 10 dat aftelt naar 0. Daarna begint hij weer op 145 (dan ben je dus over het limiet van 1 sms). Ik hoop dat ik je hierbij geholpen heb want ik kan me voorstellen dat dit probleem erg vervelend voor je is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Raz3r schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:40:
[...]

Als je het TouchPal toetsenbord gebruikt, zie je op een gegeven moment bij het typen van een sms, onder de 'verzenden knop' het cijfer 10 dat aftelt naar 0. Daarna begint hij weer op 145 (dan ben je dus over het limiet van 1 sms). Ik hoop dat ik je hierbij geholpen heb want ik kan me voorstellen dat dit probleem erg vervelend voor je is. ;)
Heel erg bedankt! Dat heb ik gemist. Fijn dat ik het toch nog kan zien :).

Edit: nog even een vraagje. Zijn er nog meer mensen die soms hebben dat opeens (ik doe volgens mij niks) de notificatiebalk bovenin verdwijnt? Op mijn homescreen is hij dan weg, maar in apps/programma's is hij er wel weer. Alleen een restart helpt om hem weer terug te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Orian op 25-08-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
tr201 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:49:
Vandaag deze mobiel voor vriendin gekocht bij AH voor 139 euro zonder bonus of wat dan ook. Was vergeten dat ik er een jokersticker voor kon gebruiken, anders was ie maar 126 geweest.
Maar ik dacht dat er maar 512 MB intern geheugen in zat, maar de beschikbare ruimte bij intern telefoongeheugen staat nu op 860 MB. Zit er toch 1GB in?
Lijkt verder voor dat geld een topmobiel. Wellicht ruil ik 'm voor mijn SE arc ;-)
Ik denk dat je gekeken hebt bij de hoeveelheid opslaggeheugen. RAM is 512... waarvan er overigens een deel door het systeem zelf 'gelocked' is waardoor het maar 380 lijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 25-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb nog niets gevonden om het geluid helderder te krijgen. Heeft iemand anders daar al een tweak voor gevonden ? (equaliser.. vocoder anders zetten.. iig.. iets.. :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Korvaag schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat je gekeken hebt bij de hoeveelheid opslaggeheugen. RAM is 512... waarvan er overigens een deel door het systeem zelf 'gelocked' is waardoor het maar 380 lijkt.
Klopt. Het opslaggeheugen is 2 GB, waarvan ~1 GB beschikbaar voor userdata.

Van 't RAM is een deel toebedeeld aan het GSM-gedeelte (baseband), een ander deel is wel in gebruik door de kernel maar niet user-visible (pmem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Thralas schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Klopt. Het opslaggeheugen is 2 GB, waarvan ~1 GB beschikbaar voor userdata.

Van 't RAM is een deel toebedeeld aan het GSM-gedeelte (baseband), een ander deel is wel in gebruik door de kernel maar niet user-visible (pmem).
Klopt hier dus niet. Ik heb het over intern telefoongeheugen (onderste item in scherm SD-kaart en telefoongeheugen). RAM dus en daar stond 860 MB (nu 820 omdat er weer wat apps geïnstalleerd zijn).
Het opslaggeugen is bij mij ook anders, er zat nl. een 4 GB micro sd-kaartje in. Hebben ze wellicht het toestel een tussentijdse upgrade gegeven om ics beter te kunnen installeren? Want mijn Arc draait niet echt soepel op ics met 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
tr201 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Klopt hier dus niet. Ik heb het over intern telefoongeheugen (onderste item in scherm SD-kaart en telefoongeheugen). RAM dus en daar stond 860 MB (nu 820 omdat er weer wat apps geïnstalleerd zijn).
Het opslaggeugen is bij mij ook anders, er zat nl. een 4 GB micro sd-kaartje in. Hebben ze wellicht het toestel een tussentijdse upgrade gegeven om ics beter te kunnen installeren? Want mijn Arc draait niet echt soepel op ics met 512 MB.
Dan kijk je dus niet naar het werkgeheugen, maar puur naar het opslaggeheugen. Telefoongeheugen is de 'interne SD kaart'. SD is je losse kaartje wat erin geduwd zit.

Er staat daar niets over RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Korvaag schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

Dan kijk je dus niet naar het werkgeheugen, maar puur naar het opslaggeheugen. Telefoongeheugen is de 'interne SD kaart'. SD is je losse kaartje wat erin geduwd zit.

Er staat daar niets over RAM.
Ok, bedankt. Maar dan heeft het toestel 512MB aan RAM, ca. 1GB intern geheugen en daarnaast nog een 4GB SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
tr201 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:58:
[...]

Ok, bedankt. Maar dan heeft het toestel 512MB aan RAM, ca. 1GB intern geheugen en daarnaast nog een 4GB SD-kaart?
Correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
wilbert schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:08:

Enig idee wat deze update verandert? Google levert niet veel hints op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
tr201 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:58:
[...]

Alleen van die 512 RAM is maar ca.345 beschikbaar voor het systeem, de resterende MB's worden gebruikt door de Adreno GPU. (Alleen wordt dit nergens vermeld)
Hetzelfde principe als met een interne videokaart in je PC welke ook gebruik maakt van het interne RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
wilbert schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:08:

Heb deze update vanmorgen ook binnen gekregen. Wat de wijzigingen of verbeteringen zijn heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Via OTA heb ik deze probleemloos kunnen installeren, maar helaas is mijn toestel nu weer unrooted :-(
Opnieuw SuperOneClicken dan maar...

EDIT
OK gelukt ! Ik moest even naar XP toe (Win7 herkend mijn OT niet) maar hij is weer geroot d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door edero op 26-08-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb zelf het idee dat het vrije geheugen wat meer is bij mij, zat meestal aan de 150 mb vrij of 34 mb vrij met alles aan, ga nu als ik alles vrijmaak naar iets meer dan 200 mb. Verder lijkt de telefoon iets sneller te reageren, maar dat kan kan weer doordat ik iets meer geheugen vrij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb de mediamarkt maar even gemaild. Ik ga proberen of ik de telefoon kan ruilen of kan retourneren. Ik vind de geluidskwaliteit bij telefoongesprekken echt onvoldoende. Het kan natuurlijk een exemplarisch probleem zijn, dus ik hoop dat ik bij de MM zelf even mag/kan testen met een andere telefoon. Zal wel niet, maar niet geschoten altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update van dit weekend lijkt de batterij (nog) langer mee te gaan :9

Op het xda forum las ik dat deze update wel in Nederland maar bijvoorbeeld niet in Duitsland is uitgekomen.. vanavond eens kijken of er nog meer info over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Dan snap ik niet waarom ze het Telfort / KPN roaming probleem er niet uit hebben gehaald. Ik heb een Telfort abbo en die gebruikt KPN netwerk waardoor de telefoon volgens de software altijd aan het roamen is. Hierdoor moet data when roaming ook aanstaan (en daar ben ik NIET blij mee omdat ik altijd vergeet dat uit te zetten als ik naar het buitenland ga).

Dit is te fixen door in de software aan te geven dat hij dat niet als roaming moet beschouwen, maar ik heb voor de alcatel nog niet gevonden hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:20:
Dan snap ik niet waarom ze het Telfort / KPN roaming probleem er niet uit hebben gehaald. Ik heb een Telfort abbo en die gebruikt KPN netwerk waardoor de telefoon volgens de software altijd aan het roamen is. Hierdoor moet data when roaming ook aanstaan (en daar ben ik NIET blij mee omdat ik altijd vergeet dat uit te zetten als ik naar het buitenland ga).

Dit is te fixen door in de software aan te geven dat hij dat niet als roaming moet beschouwen, maar ik heb voor de alcatel nog niet gevonden hoe dit moet.
Heb je dit al doorgegeven bij Alcatel?

Bij mij werkt dit trouwens wel oke. Zit bij Ben die gebruik maakt van het T-mobile netwerk en dat werkt prima, ook als ik roaming uit heb. Gebruik je wel de APN van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Heb je dit al doorgegeven bij Alcatel?

Bij mij werkt dit trouwens wel oke. Zit bij Ben die gebruik maakt van het T-mobile netwerk en dat werkt prima, ook als ik roaming uit heb. Gebruik je wel de APN van Telfort?
Ik kan niet echt een emailadres vinden van die lui.. en alleen maar telefoonnummers van repair centra (en dat zijn ws gewoon generic boeren die per land zijn ingehuurd). Kijk ik gewoon zo scheel?

APN van Telfort staat aan ja. Het gaat erom dat de telefoon de code op de SIMkaart niet associeert met het KPN Netwerk. De meeste telefoons gaan uit van nationale roaming = geen roaming.. en internationaal is wel roaming, maar dat is ROM afhankelijk (dit moet geconfigureerd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:56:
[...]

Ik kan niet echt een emailadres vinden van die lui.. en alleen maar telefoonnummers van repair centra (en dat zijn ws gewoon generic boeren die per land zijn ingehuurd). Kijk ik gewoon zo scheel?

APN van Telfort staat aan ja. Het gaat erom dat de telefoon de code op de SIMkaart niet associeert met het KPN Netwerk. De meeste telefoons gaan uit van nationale roaming = geen roaming.. en internationaal is wel roaming, maar dat is ROM afhankelijk (dit moet geconfigureerd worden).
Volgens mij hebben ze geen e-mailadres, maar moet je een contactformulier invullen op hun website:
http://www.alcatelonetouc...drijf/contactopnemen.html
Maar deze had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden :Y
Mijn provider is Vodafone, dus voor wat het roamen betreft kan ik helaas niet helpen. Ook in het buitenland maak ik gebruik van het Vodafone netwerk, maar zet wel altijd zelf handmatig de data uit zodat ik het alsnog zelf in de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
edero schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Volgens mij hebben ze geen e-mailadres, maar moet je een contactformulier invullen op hun website:
http://www.alcatelonetouc...drijf/contactopnemen.html
Maar deze had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden :Y
Mijn provider is Vodafone, dus voor wat het roamen betreft kan ik helaas niet helpen. Ook in het buitenland maak ik gebruik van het Vodafone netwerk, maar zet wel altijd zelf handmatig de data uit zodat ik het alsnog zelf in de hand heb.
Hmja.. uiteindelijk het contactformulier maar ingevuld.. ik heb het nooit zo op dat soort forms omdat de input voor mijn gevoel altijd in /dev/null verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:20:

Eh, beetje vaag waarom je dit zo zou willen. Wat is het probleem om binnen Nederland te roamen tussen KPN in Telfort? Kost niks extra! Ik zit zelf ook op Telfort en ben binnen NL maar wat blij dat ik ook op het KPN netwerk kan want dat komt de bereikbaarheid alleen maar ten goede. En in het buitenland staat mobile data toch altijd uit!
Daarnaast zijn er zijn genoeg apps zijn die je als widget op je homescreen kan zetten waarbij je heel eenvoudig data/3g/roaming aan of uit kan zetten. Sterker nog, je kan dit ook in de notificatiebalk doen. Maar goed...

Volgens mij ben je bij Alcatel sowieso aan het verkeerde adres. Die gaan je hier niet mee helpen. Dit moet een Android functie zijn. Als je weet hoe dit moet bij andere Android telefoons, dan moet het ook op deze Alcatel kunnen. Ik zou als ik jou was dus eerst uitzoeken of dit uberhaupt bij Android 2.3.x. kan. Zo niet, dan gaat je dit geheid bij deze telefoon ook niet lukken.

Zomaar een suggestie, maar moet je niet gewoon bij instellingen -> draadloos & netwerk -> mobiele netwerken -> netwerkinstellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
In het buitenland staat mobile data dus niet uit, tenzij je dat expliciet uitzet. Met roaming moet je ook data roaming aanzetten, anders heb je geen internet. Ik zit wel regelmatig in grensstreken en dan is het dus gokken wanneer je het aan danwel uit moet zetten, want soms zit je in NL al op een buitenlands netwerk. Genoeg verhalen over te vinden, en dat is exact de reden dat ik absoluut de 'data when roaming' standaard uit wil hebben staan.

Verder heeft Telfort helemaal geen netwerk meer, dus het al dan niet op KPN netwerk zitten is niet aan de orde. Telfort is gewoon KPN netwerk.

Het herkennen van het netwerk als niet-roaming is een functionaliteit die in de ROM ingebakken moet zijn. Je kan daar een bestand voor updaten, maar dit bestand bestond niet op de Alcatel. Ik had dus geen idee hoe ik dat erin had kunnen hacken.

Verder was ik de Alcatel zat, dus ik heb hem omgeruild (met bijbetaling). De geluidskwaliteit was echt om te huilen en via via heb ik vernomen dat dit geen exemplarisch probleem was. Ik kon in een stille omgeving vaak de andere kant niet verstaan. Vandaag ook weer een gesprek gehad over een vervelende familieomstandigheid, en ik ben gewoon overgegaan op mijn zakelijke telefoon. Dan hoefde ik iig niet om de seconde 'wat zeg je?' te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Korvaag schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:06:
In het buitenland staat mobile data dus niet uit, tenzij je dat expliciet uitzet. Met roaming moet je ook data roaming aanzetten, anders heb je geen internet. Ik zit wel regelmatig in grensstreken en dan is het dus gokken wanneer je het aan danwel uit moet zetten, want soms zit je in NL al op een buitenlands netwerk. Genoeg verhalen over te vinden, en dat is exact de reden dat ik absoluut de 'data when roaming' standaard uit wil hebben staan.

Verder heeft Telfort helemaal geen netwerk meer, dus het al dan niet op KPN netwerk zitten is niet aan de orde. Telfort is gewoon KPN netwerk.

Het herkennen van het netwerk als niet-roaming is een functionaliteit die in de ROM ingebakken moet zijn. Je kan daar een bestand voor updaten, maar dit bestand bestond niet op de Alcatel. Ik had dus geen idee hoe ik dat erin had kunnen hacken.

Verder was ik de Alcatel zat, dus ik heb hem omgeruild (met bijbetaling). De geluidskwaliteit was echt om te huilen en via via heb ik vernomen dat dit geen exemplarisch probleem was. Ik kon in een stille omgeving vaak de andere kant niet verstaan. Vandaag ook weer een gesprek gehad over een vervelende familieomstandigheid, en ik ben gewoon overgegaan op mijn zakelijke telefoon. Dan hoefde ik iig niet om de seconde 'wat zeg je?' te zeggen.
Waarschijnlijk heb je het niet meer nodig bij de nieuwe telefoon (welke is het geworden..), ik liep toch nog tegen deze APP aan;
Google Play: Roaming Control Trial#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pbnNhZGNvLnJvYW1pbmdjb250cm9sdHJpYWwiXQ..

Voor wat betreft het geluid ben ik toch niet meer geheel ontevreden, en heb gemerkt dat het heel erg afhankelijk is van hetzij de gebruikte telefoon, hetzij het netwerk.
Waar ik ook erg tevreden me ben is het videobellen met deze telefoon. Dit doe ik regelmatig met Spanje, en zowel kwaliteit van beeld, geluid (via speaker) als verbinding is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
edero schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Waarschijnlijk heb je het niet meer nodig bij de nieuwe telefoon (welke is het geworden..), ik liep toch nog tegen deze APP aan;
Google Play: Roaming Control Trial#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pbnNhZGNvLnJvYW1pbmdjb250cm9sdHJpYWwiXQ..

Voor wat betreft het geluid ben ik toch niet meer geheel ontevreden, en heb gemerkt dat het heel erg afhankelijk is van hetzij de gebruikte telefoon, hetzij het netwerk.
Waar ik ook erg tevreden me ben is het videobellen met deze telefoon. Dit doe ik regelmatig met Spanje, en zowel kwaliteit van beeld, geluid (via speaker) als verbinding is perfect.
De HTC one V die ik nu heb heeft dit inderdaad wel geregeld. Netjes Telfort/KPN zonder roaming en dus zonder 'data when roaming' vinkje.

Bedankt voor de URL van de app btw ! Ga ik zeker even onthouden.

Ik had ook her en der gevonden dat bij Roaming de geluidskwaliteit minder is omdat sommige telefoons overschakelen naar een oudere vocoder omdat deze door elke mast/netwerk ondersteund wordt. Geen idee of dit voor de Alcatel ook zo is, maar het zou zomaar kunnen. Het viel mij in ieder geval op dat ik zowel bij inkomend mobiel, inkomend vast als inkomend van een bepaald callcentre de kwaliteit even k*t was. De speaker is overigens wel prima.

Videobellen heb ik nog nooit gedaan, dus een front camera is voor mij van 0 waarde. Zelfs de camera op de achterkant hoeft van mij niet. Ik heb denk ik met mijn vorige telefoon in een jaar 30 foto's gemaakt oid. En vaak niet eens prive. Ik zal daarin wel een enorm ouwe lul zijn, maar ik hoef niet zo nodig alles te sharen wat ik tegenkom. Facebook geeft bij Mobile upload wel 23 foto's ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 28-08-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Korvaag schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:06:
Heb je wat meer info over hoe dat moet? (Linkje is prima) Ik heb een HTC one X op Tele2 (T-mobile netwerk) en dat ding schakelt niet lekker over van wifi naar dataroaming.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste