Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Korvaag schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

De HTC one V die ik nu heb heeft dit inderdaad wel geregeld. Netjes Telfort/KPN zonder roaming en dus zonder 'data when roaming' vinkje.

Bedankt voor de URL van de app btw ! Ga ik zeker even onthouden.

Ik had ook her en der gevonden dat bij Roaming de geluidskwaliteit minder is omdat sommige telefoons overschakelen naar een oudere vocoder omdat deze door elke mast/netwerk ondersteund wordt. Geen idee of dit voor de Alcatel ook zo is, maar het zou zomaar kunnen. Het viel mij in ieder geval op dat ik zowel bij inkomend mobiel, inkomend vast als inkomend van een bepaald callcentre de kwaliteit even k*t was. De speaker is overigens wel prima.

Videobellen heb ik nog nooit gedaan, dus een front camera is voor mij van 0 waarde. Zelfs de camera op de achterkant hoeft van mij niet. Ik heb denk ik met mijn vorige telefoon in een jaar 30 foto's gemaakt oid. En vaak niet eens prive. Ik zal daarin wel een enorm ouwe lul zijn, maar ik hoef niet zo nodig alles te sharen wat ik tegenkom. Facebook geeft bij Mobile upload wel 23 foto's ;)
De one V, das een mooie, en hoef je iig niet meer te wachten op ICS d:)b Ik heb ca.2 jaar de Wildfire gehad, werkte feilloos en nooit 1 probleem gehad en daardoor best een beetje HTC fan (ondanks dat rooten k... is!)
De camera(s) hoeven voor mij ook niet zo nodig (ik ouwe lul wel met je mee :Y ), kwaliteit was, is en blijft belabberd, maar met een dochter werkzaam in Spanje werkt dit nu wel heel makkelijk en perfect. Tuurlijk kan het ook via de PC, maar dit is net wat handiger (& leuker !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
mace schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Heb je wat meer info over hoe dat moet? (Linkje is prima) Ik heb een HTC one X op Tele2 (T-mobile netwerk) en dat ding schakelt niet lekker over van wifi naar dataroaming.
Hier bijvoorbeeld:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1294547

Maar dat gaat over een Samsung Galaxy S2.. en ik denk dat dit voor jou ook geen fix gaat zijn. Jij hebt een ander probleem, namelijk tussen wifi en 3g...

Iig was mijn verwachting dat de Alcatel ook wel een file zou hebben met een dusdanige naam of structuur. Helaas niets kunnen vinden.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

mace

Sapere Aude

Korvaag schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

Hier bijvoorbeeld:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1294547

Maar dat gaat over een Samsung Galaxy S2.. en ik denk dat dit voor jou ook geen fix gaat zijn. Jij hebt een ander probleem, namelijk tussen wifi en 3g...
Klopt, maar toen ik tijdelijk mijn vodafone sim er nog in had voordat mijn Tele2 abo inging, deed hij het wel goed, daarom denk ik dat dat dit wel mijn probleem gaat oplossen.

Bedankt :)

e:Alhoewel, dit schijnt in ICS weer niet te werken. :/

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 28-08-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Gisteren (27-08) geplaatst op de Facebookpagina van Alcatel France:

ALCATEL ONE TOUCH FR Bonjour Margot,
il y a bien une mise à jour du ONE TOUCH 995 prévue prochainement, vers la version ICE CREAM SANDWICH 4.0 d'Android. Nous n'avons pas de date exact encore à vous communiquer. Nous vous publierons de toute façon un post explicatif lorsque celle ci sera en place, sur notre page Facebook. Alors, restez connectée et gardez un oeil ouvert sur notre page dans les semaines à venir ;)

Vrij vertaald volgens Google Vertalen;
ALCATEL ONE TOUCH FR Hallo Margot,
Er is een update op ONE TOUCH 995 binnenkort verwacht naar versie 4.0 Ice Cream Sandwich Android. We hebben nog geen exacte datum te communiceren met jou. Wij publiceren een post verklarende wanneer het zal zijn op onze Facebook-pagina. Dus blijf in contact en hou een oogje op onze pagina in de komende weken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nice :)

Iemand die zo vriendelijk wil zijn het hier te plaatsen zodra er meer bekend is voor de facebooklozen (zoals ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Orian schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:14:
Nice :)

Iemand die zo vriendelijk wil zijn het hier te plaatsen zodra er meer bekend is voor de facebooklozen (zoals ik)?
Tuurlijk :Y !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de kwaliteit van de gesprekken. Die zijn bij mij echt helemaal prima! Wellicht heeft het te maken met de combi tussen provider en telefoon? Of telefoon en lokatie (ontvangst)?

Ben echt happy met die telefoon :-) En straks is het (hopelijk) alleen maar beter met ICS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
Welke launcher gebruiken jullie? De standaard launcher of eentje uit de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Raz3r schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:09:
Welke launcher gebruiken jullie? De standaard launcher of eentje uit de Play Store?
Eigenlijk gebruik ik vooral de One Touch Launcher, maar experimenteren met andere Launchers is altijd leuk. Zo heb je Go Launcher Ex, Holo Launcher (ics look-a-like) en ADW Launcher. Allemaal leuk om uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
No-kia schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
[...]

Eigenlijk gebruik ik vooral de One Touch Launcher, maar experimenteren met andere Launchers is altijd leuk. Zo heb je Go Launcher Ex, Holo Launcher (ics look-a-like) en ADW Launcher. Allemaal leuk om uit te proberen!
Go Launcher Ex is inderdaad een goede optie, deze heb ik voor een tijdje gebruikt maar ik vond hem toch wat trager aanvoelen. Vooral in het menu en scrollen tussen apps zaten kleine vertragingen tussen. Dit heeft de standaard launcher van Alcatel zelf ook (De versie zonder de carousel). Holo Launcher en ADW Launcher ga ik binnenkort eens proberen. Bedankt :)

Verwijderd

Op dit moment draai ik de Zeam launcher. Heb hem nu een dag maar het bevalt erg goed! Het is een minimalistische launcher waardoor je veel ruimte hebt op je scherm en alles lekker snel reageert.

Verwijderd

Holo launcher draait super en ziet er mooi uit. Mooi voorproefje voor wat komen gaat...

• Raz3r
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:19:
[...]

Holo launcher draait super en ziet er mooi uit. Mooi voorproefje voor wat komen gaat...
Heb nu een dag de Holo Launcher en hij draait voor mijn gevoel soepeler dan de standaard launcher. Het ziet er ook nog eens mooier uit! :)

Verwijderd

Ik gebruik nu een iphone look a like, niet alleen de launcher maar ja eigenlijk alles van iphone.
werkt trouwen helemaal perfect.

volgens mij was het:

ilauncher
go contacts iphone theme
Iphone app pack apk
iphone keyboard
iphone notifications
messages iphone
iphone locker
en nog een paar dingen in totaal gebruikt het minder dan de originele android launcher en erg smooth

als er vraag naar is zal ik wel een filmpje uploaden over het uiterlijk ;)

• Orian
  • Niet online
Ik zit ook eens te kijken naar verscheidene launchers, maar waarom moeten de meesten allerlei rechten ophet gebied van o.a. telefoonnummers kunnen bellen? Sommigen hoeven dit niet, dus het lijkt mij niet perse nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:12:
Ik zit ook eens te kijken naar verscheidene launchers, maar waarom moeten de meesten allerlei rechten ophet gebied van o.a. telefoonnummers kunnen bellen? Sommigen hoeven dit niet, dus het lijkt mij niet perse nodig?
Dit is omdat sommige launchers het scherm waarmee je kan bellen gewoon in de android staat laten. maar op sommige launchers hebben dat scherm wel verandert waardoor je met de launcher belt, en dus ook de rechten moet verlenen. echter alle launchers die wij hebben opgenoemd of (in de android market) verkrijgbaar zijn bevatten geen onverwachte kosten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Ik gebruik nu een paar dagen de Holo-Launcher en deze is echt een aanrader!
Loopt voor mijn gevoel soepeler dan de standaard launcher en het ziet er ook nog eens mooier uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

Dit is omdat sommige launchers het scherm waarmee je kan bellen gewoon in de android staat laten. maar op sommige launchers hebben dat scherm wel verandert waardoor je met de launcher belt, en dus ook de rechten moet verlenen. echter alle launchers die wij hebben opgenoemd of (in de android market) verkrijgbaar zijn bevatten geen onverwachte kosten hoor
Bedankt :). Heb nu ook de holo launcher geïnstalleerd, erg chill dat je het grid kan aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier ook met Tele2 problemos met.overschakelen van Wi-Fi naar 3G ik moet soms opnieuw opstarten voor 3G werkend te krijgen.
Iemand al een goede oplossing?

Het is volgens mij ontstaan na de laatste update.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de laatste update Over The Air geïnstalleerd en gisteren n.a.v. de discussie hier, ook de Holo-launcher. De OT 995 is hierdoor een stuk sneller geworden. Wisselen van apps en schermen gaat vloeiend, geen enkele vertraging. Zeer tevreden mee, ik kan beide beslist aanraden.

Verder DoubleTwist geïnstalleerd op PC en op OT 995 en mijn hele muziekbibliotheek uit mijn iTunesaccount op de OT 995 overgezet. Duurde wel een paar uur, maar nu weer toegang tot alle via iTunes aangekochte muziek.

Ik mis mijn iPhone niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Goed om te horen dat de Holo launcher ook bij jullie goed werkt!

Sinds de update (weet ik niet zeker) werkt mijn HDMI output niet meer en krijg ik geen beeld op mijn tv.
De hdmi kabel is net nieuw en ik kan me daarom ook niet voorstellen dat deze al kapot is.Ook de HDMI aansluiting toont geen zichtbare gebreken..

Kan iemand van jullie het misschien ook even testen met de nieuwste update? Het is voor mij geen belangrijke functie dus ik zou het niet missen maar vreemd vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik denk niet dat het mogelijk is, maar misschien dat iemand het weet?

Ik zou graag willen dat een andere knop (bijv. de home button) de screen (un)lock wordt. Nu zit deze bovenop de telefoon, en mijn handen zijn net te klein om daar makkelijk bij te kunnen. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat de knop ontzettend 'diep' ligt en niet echt lekker klikt (je kunt hem maar een klein beetje induwen en hij 'wiebelt' als je hem aan de zijkant indrukt)
Is het mogelijk om een andere knop daarvoor in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
Orian schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:58:

Ik zou graag willen dat een andere knop (bijv. de home button) de screen (un)lock wordt. Nu zit deze bovenop de telefoon, en mijn handen zijn net te klein om daar makkelijk bij te kunnen. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat de knop ontzettend 'diep' ligt en niet echt lekker klikt (je kunt hem maar een klein beetje induwen en hij 'wiebelt' als je hem aan de zijkant indrukt)
Ik weet niet of het mogelijk is een andere hardware knop in te stellen voor screen (un)lock, maar ik gebruik wel button savior om het scherm te locken. Hiermee heb je een klein wiebertje op je scherm waarmee je een menu oproept en het toestel o.a. kan locken. Helaas kan je dit (logisch) niet gebruiken om het toestel aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r

Je kan de app WidgetLocker downloaden, hiermee kan je bijvoorbeeld instellen dat het scherm aangaat wanneer je op de volume-knop drukt. Zelf heb ik geen problemen met de standaard unlock knop maar ik heb de app even voor je getest en het werkt! Helaas kost de app wel 2,49 maar er is een manier om ze gratis te krijgen. Als je dit wilt stuur ik je wel een PM want ik weet niet of dat hier is toegestaan om er over te praten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero

Bij de volgende apps heb je helemaal geen fysieke knop meer nodig, en werken via de sensor (linksboven);

Google Play: Proximity Screen Off Pro#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pdHNtZTR1Y3ouc2NyZWVub2ZmcHJvIl0.

Google Play: Smart Screen Off PRO#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiaXQuYW5kcm9pZC5zbWFydHNjcmVlbm9mZnBybyJd

Google Play: Smart scherm AAN PRO#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiaXQuYW5kcm9pZC5zbWFydHNjcmVlbm9uIl0.

Smart Screen ON & Smart Screen OFF werkten op mijn toestel :Y , Proximity heb ik ook maar nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Laatste bericht op Alcatel France, via Facebook;

ALCATEL ONE TOUCH FR Bonjour Bruno, Nous avons dit que la mise à jour du ONE TOUCH 995 serait prévu courant septembre sans donner de date prècise. Ne vous inquietez pas, elle sera disponible avant la fin du mois.

ALCATEL ONE TOUCH FR Hallo Bruno,
we hebben gezegd dat de update voor ONE TOUCH 995 zou worden geleverd in september zonder een specifieke datum. Maak je geen zorgen, het zal beschikbaar zijn voor het einde van de maand. :)
Gewoon een beetje geduld ...
7 uur geleden ·Met Vind Ik Leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
edero schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:14:
[...]

..

Smart Screen ON & Smart Screen OFF werkten op mijn toestel :Y , Proximity heb ik ook maar nog niet uitgeprobeerd.
Gaat je batterij niet erg hard als de sensor de hele tijd actief is als het toestel standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
tr201 schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:26:
[...]

Gaat je batterij niet erg hard als de sensor de hele tijd actief is als het toestel standby staat?
Heb ik eigenlijk niet zo op gelet :? Heb de app ook maar even gebruikt en vind de fysieke knop toch prettiger en geeft me meer gevoel wanneer ik Lock of Unlock.
Voor wat betreft het batterijgebruik gebruik ik al een tijdje Battery Saver, is op diverse manieren in te stellen, en de batterijduur gaat er echt op vooruit !
Google Play: Battery Saver#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbnR1dHUucG93ZXJzYXZlciJd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor alle tips! Morgen als ik de tijd heb maar eens de verschillende functies proberen.

@ Raz3r: bedankt voor het aanbod, maar ik probeer het graag helemaal legaal te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@All,

Heeft iemand al getest of met de OTA update het accu probleem is opgelost.
Niet alle OT-995 hebben last van accu probleem begrijp ik uit de reacties.

Maar gisterenavond om 22:00 was telefoon nog 58% opgeladen om hem daarna weg te leggen.
Vanochten om 6:20 was de accu helemaal leeg, althans telefoon was uit en niet meer aan te krijgen.
Ik heb nog nooit een accu "bijna leeg" melding gezien of gehoord. Verder heb ik vanwege dit probleem mijn accu opnieuw "gecalibreerd", (helemaal opladen, uit zetten, weer "verder" opladen, aanzetten "nog verder" opladen, accu stats verwijderen, etc.) wat geen resultaat heeft opgeleverd. Dus heeft de update het accu probleem verholpen bij iemand die ook accu problemen had zoals hierboven beschreven?! Alvast dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
JD_1971 schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:21:
@All,

Heeft iemand al getest of met de OTA update het accu probleem is opgelost.
Niet alle OT-995 hebben last van accu probleem begrijp ik uit de reacties.

Maar gisterenavond om 22:00 was telefoon nog 58% opgeladen om hem daarna weg te leggen.
Vanochten om 6:20 was de accu helemaal leeg, althans telefoon was uit en niet meer aan te krijgen.
Ik heb nog nooit een accu "bijna leeg" melding gezien of gehoord. Verder heb ik vanwege dit probleem mijn accu opnieuw "gecalibreerd", (helemaal opladen, uit zetten, weer "verder" opladen, aanzetten "nog verder" opladen, accu stats verwijderen, etc.) wat geen resultaat heeft opgeleverd. Dus heeft de update het accu probleem verholpen bij iemand die ook accu problemen had zoals hierboven beschreven?! Alvast dank voor jullie reacties!
Ik had voor de update geen problemen met het batterijgebruik, en na de update ook niet.
Als mijn telefoon s'avonds nog 50% had, was dat s'morgens nog 50%, en dat is nog steeds zo. Moet ik er wel bij zeggen dat ik WiFi en 3G s'nachts uitzet, waarschijnlijk zal dat heel veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All,

Vanacht hetzelfde ritueel nogmaals doorlopen maar nu met WiFi uit (zoals geopperd door Edero _/-\o_ ). De accu gaf 68% aan toen ik mijn OT-995 rond 23:00 weglegde op mijn nachtkastje. Vanochtend (06:15) was van de accu nog 67% over, dus op 7 a 8 uur tijd slechts 1% accu verlies. Ik laat normaal altijd WiFi aan staan welke op de tweede verdieping net wel/net geen signaal heeft. Dus blijkbaar probeert hij gedurende de nacht (met WiFI aan) de verbinding te behouden wat het nodige accu vermogen kost. Dat WiFI en 3G vermogen kost is bij mij bekend maar ik had niet verwacht dat hij op 8 uur tijd de accu (58%) leeg trekt. Raar blijft wel dat ik nooit geen pingeltje hoor als mijn accu bijna leeg is. Ik ben een slechte slaper, dus een of meerdere pingeltjes vanaf mijn nachtkastje moet ik toch horen :). Met andere Android smartphone (ZTE Blade, HTC Legend, Vodafone 845, etc.) heb ik dit extreme accu gedrag met WiFI aan nooit ervaren. Ik hoop dat de geposte info andere met accu problemen (lees eigenlijk slechte WiFi) inzicht geeft waarom ze hier ook tegenaan lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door JD_1971 op 04-09-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
Ik heb op de 2e verdieping ook haast geen signaal (met de laptop wel 'uitstekend'), en soms springt hij ook van WiFi naar 3G omdat het signaal te zwak is. In principe is hij dus constant aan het zoeken of bezig het signaal in stand te houden, wat de accu in no time leeg trekt. Met mijn vorige HTC had ik hier ook geen last van, maar ik denk dat er heel veel verschil zit in ontvangers/adapters.
Bij mij hoor ik bij 10-15% geen pingeltje, maar een soort toetertje en best wel zacht dus dat je dit niet hoort is heel goed mogelijk.
Nu gebruik ik Smart Profiles, heel handig om WiFi/3G s'nachts automatisch uit te schakelen en s'morgens weer in te schakelen (+ nog veel meer mogelijkheden !) en in combinatie met Battery Saver werkt dit perfect om het accugebruik onder controle te houden d:)b
Google Play: Smart Profiles (Free)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbnR1dHUucGhvbmVwcm9maWxlZnJlZSJd

EDIT
Ter info (en nog 46% over)
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6708/shot000003j.png

[ Voor 39% gewijzigd door edero op 04-09-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Een leuke review.

Edit: Als de update naar 4.0 uitkomt en hopelijk hierdoor de accucapaciteit wordt aangepast, kan ik zomaar enthousiast gaan worden..... 8)

Edit 2: Ik heb het nergens kunnen vinden, maar heeft deze OT-995 naast een bewegingssensor nog meer sensoren, zoals een nabijheidsensor (gaat het scherm uit zodra je de Alcatel tegen je gezicht houdt wanneer je aan het bellen bent) en een lichtsensor?

[ Voor 69% gewijzigd door RicoK op 05-09-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edero
RicoK schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:11:
Een leuke review.

Edit: Als de update naar 4.0 uitkomt en hopelijk hierdoor de accucapaciteit wordt aangepast, kan ik zomaar enthousiast gaan worden..... 8)

Edit 2: Ik heb het nergens kunnen vinden, maar heeft deze OT-995 naast een bewegingssensor nog meer sensoren, zoals een nabijheidsensor (gaat het scherm uit zodra je de Alcatel tegen je gezicht houdt wanneer je aan het bellen bent) en een lichtsensor?
Inderdaad een leuke review, en lekker recent ;)

Volgens Alcatel France zou het accugebruik en het geheugengebruik met ICS sterk verbeterd zijn, al ben ik er met Gingerbread ook niet ontevreden over.

En Yep, al de genoemde sensoren zijn aanwezig, behoorlijk compleet dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Er zijn al meerdere klachten over geweest, maar ook hier is nu het probleem van het niet meer aan krijgen van de telefoon. Het ledlampje knippert nog wel, dus het lijkt er op dat hij gewoon in slaapstand staat, maar de telefoon is met geen mogelijkheid aan te krijgen. Enige oplossing is batterij eruit en opnieuw opstarten.

Mailtje naar Alcatel is al verstuurd, nu hopen op een goede reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Beste Alcatellers,

Als eerste wil ik zeggen dat ik het erg op prijs stel dat we hier een mooi community vormen, vooral omdat
wij allen in het bezit zijn van een niet al te veel voorkomende smartphone. Nu heb ik wel nog een aantal vragen:

1. Wanneer ik vroeger mijn telefoon vanuit ''stand-by'' naar ''aan'' wilde zetten, kon ik gemakkelijk een icoontje met een sleutel naar beneden schuiven. Wegens experimenteren met verschillende ''Locks" moet ik nu een patroontje maken (zo'n 3x3 gebeuren). Ik zou graag weer terug gaan naar die oude Lock. Weet iemand hoe dit moet?
2. Zijn er meerdere mensen die vertraging van de software ervaren na de laatste update? Ik heb hier namelijk erg veel last van. Opstarten vanuit stand-by duurt erg lang en het scrollen door de apps is erg haperig. Ook geeft hij mappen een andere naam, zoals 'divers'.Graag hoor ik jullie reactie. Weet iemand anders hoe ik de laatste update kan verwijderen? Ik heb alle apps al op mn 4gb sd-kaar gezet, maar hij reageert nog steeds erg traag.
3. Voor andere gebruikers van de One Touch Launcher; voor het icoontje van de browser (die witte wereldbol) heb ik per ongeluk de blauwe browser ingesteld. Dit gebeurt namelijk als je er langer op drukt. Weet een van jullie hoe ik dit weer terug kan veranderen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
No-kia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:15:
Beste Alcatellers,

Als eerste wil ik zeggen dat ik het erg op prijs stel dat we hier een mooi community vormen, vooral omdat
wij allen in het bezit zijn van een niet al te veel voorkomende smartphone. Nu heb ik wel nog een aantal vragen:

1. Wanneer ik vroeger mijn telefoon vanuit ''stand-by'' naar ''aan'' wilde zetten, kon ik gemakkelijk een icoontje met een sleutel naar beneden schuiven. Wegens experimenteren met verschillende ''Locks" moet ik nu een patroontje maken (zo'n 3x3 gebeuren). Ik zou graag weer terug gaan naar die oude Lock. Weet iemand hoe dit moet?
Wellicht via het menu kiezen voor 'locatie en beveiliging' --> 'Schermvergrendeling wijzigen' en dan voor 'pin' kiezen?
Ashen Shugar schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:01:
Er zijn al meerdere klachten over geweest, maar ook hier is nu het probleem van het niet meer aan krijgen van de telefoon. Het ledlampje knippert nog wel, dus het lijkt er op dat hij gewoon in slaapstand staat, maar de telefoon is met geen mogelijkheid aan te krijgen. Enige oplossing is batterij eruit en opnieuw opstarten.

Mailtje naar Alcatel is al verstuurd, nu hopen op een goede reactie.
Ik heb wel een keer gehad toen ik een app (angry birds) had gestart en meteen op home drukte het scherm zwart werd en bleef. Alleen als ik gebeld werd kreeg ik nog beeld (wat na ophangen meteen weer verdween en wegbleef). Is dit wat je bedoelt?

[ Voor 32% gewijzigd door Orian op 05-09-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
No-kia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:15:
Beste Alcatellers,

2. Zijn er meerdere mensen die vertraging van de software ervaren na de laatste update? Ik heb hier namelijk erg veel last van. Opstarten vanuit stand-by duurt erg lang en het scrollen door de apps is erg haperig. Ook geeft hij mappen een andere naam, zoals 'divers'.Graag hoor ik jullie reactie. Weet iemand anders hoe ik de laatste update kan verwijderen? Ik heb alle apps al op mn 4gb sd-kaar gezet, maar hij reageert nog steeds erg traag.
3. Voor andere gebruikers van de One Touch Launcher; voor het icoontje van de browser (die witte wereldbol) heb ik per ongeluk de blauwe browser ingesteld. Dit gebeurt namelijk als je er langer op drukt. Weet een van jullie hoe ik dit weer terug kan veranderen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,
No-kia
Dag No-Kia,

1. Instellingen -> Locatie en beveiliging -> Schermvergrendeling instellen -> Geen of Pin

2. Door de laatste update is het bij mij niet erg veel trager of sneller geworden, eigenlijk hetzelfde als voorheen. Misschien helpt het om Holo Launcher te installeren, deze launcher werkt lekker 'vloeiend'. Wat betreft de namen van mappen is bij mij niks veranderd. ;)

/edit: Weet iemand hoe je printscreens kan maken?

• edero
Raz3r schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:59:
[...]

Dag No-Kia,

1. Instellingen -> Locatie en beveiliging -> Schermvergrendeling instellen -> Geen of Pin

2. Door de laatste update is het bij mij niet erg veel trager of sneller geworden, eigenlijk hetzelfde als voorheen. Misschien helpt het om Holo Launcher te installeren, deze launcher werkt lekker 'vloeiend'. Wat betreft de namen van mappen is bij mij niks veranderd. ;)

>> 2 Hier hetzelfde, geen merkbare veranderingen in snelheid, mappen of wat dan ook.

Sure, voor printscreen gebruik ik:
Google Play: screenshot#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nZWVrc29mdC5zY3JlZW5zaG90Il0.

• JD_1971
@Edero, ik heb op je reactie meteen "Battery Saver" en "Smart Profiles" geinstalleerd en geconfigureerd om zo mijn accu duur te verlengen en ervoor te zorgen dat deze niet leeg loopt gedurende de nacht door een slecht WiFi ontvangst. Het lijkt inderdaad goed te werken, zeker de profielen is een uitkomst zodat je niet meer vergeet WiFi (of andere zaken) aan/uit te zetten aangezien dit nu automatisch gaat. Dus bij deze dank voor de informatie en het meedenken!!

• edero
JD_1971 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:59:
@Edero, ik heb op je reactie meteen "Battery Saver" en "Smart Profiles" geinstalleerd en geconfigureerd om zo mijn accu duur te verlengen en ervoor te zorgen dat deze niet leeg loopt gedurende de nacht door een slecht WiFi ontvangst. Het lijkt inderdaad goed te werken, zeker de profielen is een uitkomst zodat je niet meer vergeet WiFi (of andere zaken) aan/uit te zetten aangezien dit nu automatisch gaat. Dus bij deze dank voor de informatie en het meedenken!!
Heel erg graag gedaan :Y
Ik vindt de profielen ook een hele uitkomst, s'avonds WiFi uit, s'morgens 3G aan en bij
thuiskomst na het werk 3G weer uit en WiFi weer aan, alles tot in detail is mogelijk !!

Verwijderd

Via het forum op XDA:

From Alcatel's Facebook page:

ALCATEL ONE TOUCH FR Bonjour Margot,
il y a bien une mise à jour du ONE TOUCH 995 prévue prochainement, vers la version ICE CREAM SANDWICH 4.0 d'Android. Nous n'avons pas de date exact encore à vous communiquer. Nous vous publierons de toute façon un post explicatif lorsque celle ci sera en place, sur notre page Facebook. Alors, restez connectée et gardez un oeil ouvert sur notre page dans les semaines à venir

ALCATEL ONE TOUCH FR Bonjour Bruno, Nous avons dit que la mise à jour du ONE TOUCH 995 serait prévu courant septembre sans donner de date prècise. Ne vous inquietez pas, elle sera disponible avant la fin du mois.

In feite staat er dat de ICS update voor het einde van de maand wordt uitgerold. :9~

• edero
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:04:
Via het forum op XDA:

[...]

In feite staat er dat de ICS update voor het einde van de maand wordt uitgerold. :9~
In ieder geval voor Frankrijk, zo'n beetje de thuisbasis van Alcatel.
Hopelijk gelijktijdig in andere landen (Alcatel NL hoor je niet) maar we zullen het moeten afwachten :Z

• Orian
  • Niet online
edero schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:13:
[...]

In ieder geval voor Frankrijk, zo'n beetje de thuisbasis van Alcatel.
Hopelijk gelijktijdig in andere landen (Alcatel NL hoor je niet) maar we zullen het moeten afwachten :Z
Ik dacht even een mailtje naar ze te sturen met de vraag of ze ook in NL willen updaten. Kun je alleen naar een bureau in Frankrijk mailen. Gedaan, krijg ik een automatische respons dat ze tot 17 (!) september afwezig zijn... Service kennen ze daar blijkbaar niet.

• No-kia
Raz3r schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:59:
[...]

Dag No-Kia,

Beste Raz3r,

Als ik je instructies volg: Instelling > Loc. en bev. > Schermvergrendeling > Nu komt het probleem:
Ik krijg dan die 3x3 Lock, alleen het patroon kan ik veranderen.... :'(

Alvast bedankt voor je antwoord

• edero
No-kia schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:34:
[...]

Beste Raz3r,

Als ik je instructies volg: Instelling > Loc. en bev. > Schermvergrendeling > Nu komt het probleem:

En als je gewoon Holo Locker installeert, en enabled als screen locker ben je dan ook niet van het probleem af !?
Google Play: Holo Locker#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2JpbnQubG9ja2VyIl0.

• Raz3r
No-kia schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:34:
[...]

Beste Raz3r,

Hmm, dat is vreemd. Ik krijg dan namelijk verschillende opties: Geen, Patroon, PIN en Wachtwoord...
Ik heb zojuist ook '3x3 Lock' ingesteld en ik kreeg precies het zelfde. Om het patroon weer uit te zetten moest ik eenmalig het patroon invoeren en daarna kwamen de boven genoemde opties weer te voorschijn.

• edero
Raz3r schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Ik krijg dan namelijk verschillende opties: Geen, Patroon, PIN en Wachtwoord...
Ik heb zojuist ook '3x3 Lock' ingesteld en ik kreeg precies het zelfde. Om het patroon weer uit te zetten moest ik eenmalig het patroon invoeren en daarna kwamen de boven genoemde opties weer te voorschijn.
Klopt, bij mij hetzelfde ! Of je moet het patroon vergeten zijn 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je snel het geluid kan afbreken. B.v. als je agenda een afspraak aankondigt.
Het toestel reageert op geen een knop en ik moet dus eerst aanloggen mbv PIN en dan kan ik het geluid pas stoppen (ik heb veiligheidshalve een lange ringtoon hiervoor, zodat ik zeker weet dat ik het ook hoor als ik het toestel in mijn zak heb.
Helaas is dit dus heel vervelend als je vergeten bent je foon op mute te zetten en je in een vergadering zit.
Het lijkt dan 10x zo lang te duren voordat je het geluid hebt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Raz3r schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
[...]

Bedankt voor je hulp, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
No-kia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:33:
[...]

Bedankt voor je hulp, het is gelukt!
Mooi zo! Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:31:
Weet iemand hoe je snel het geluid kan afbreken. B.v. als je agenda een afspraak aankondigt.
Het toestel reageert op geen een knop en ik moet dus eerst aanloggen mbv PIN en dan kan ik het geluid pas stoppen (ik heb veiligheidshalve een lange ringtoon hiervoor, zodat ik zeker weet dat ik het ook hoor als ik het toestel in mijn zak heb.
Helaas is dit dus heel vervelend als je vergeten bent je foon op mute te zetten en je in een vergadering zit.
Het lijkt dan 10x zo lang te duren voordat je het geluid hebt uitgezet.
Gewoon geluid naar laagste stand drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iemand bekend met welke AH's dit toestel nog in hun assortiment hebben?

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Volgens mij heeft geen enkele AH hem nog op voorraad.

Ik heb 'm bij de Mediamarkt gehaald voor 199,-

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb de mijne bij Wehkamp gekocht. (Simlockvrij en zonder problemen te rooten)
€189. en €5 verzendkosten.

Verwijderd

No-kia schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:14:
[...]

Gewoon geluid naar laagste stand drukken
Heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Van de een op de andere dag werkt mijn camera app niet meer :?
Ik krijg zp'n forced close melding op com.android.camera
Reboot en laatste OTA update bieden geen soelaas.

Ik krijg die melding *elke* keer, hij start de app gewoon niet meer op.
Alle software die ik sinds de laatste foto genomen heb, heb ik al verwijderd .. zonder verbetering.
Iemand een idee?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Teleluvr schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:23:
Iemand bekend met welke AH's dit toestel nog in hun assortiment hebben?
AH is inderdaad onbegonnen werk.
Net één gekocht bij Belcompany voor 180 euro. Bij de Mediamarkt was ie weer 229 euro...

• edero
Koffie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:11:
Van de een op de andere dag werkt mijn camera app niet meer :?
Ik krijg zp'n forced close melding op com.android.camera
Reboot en laatste OTA update bieden geen soelaas.

Ik krijg die melding *elke* keer, hij start de app gewoon niet meer op.
Alle software die ik sinds de laatste foto genomen heb, heb ik al verwijderd .. zonder verbetering.
Iemand een idee?
Misschien als je de Camera App opnieuw installeert !?
Ik heb hem geupload en is hier te vinden:
http://d-h.st/D85
Anders kun je proberen een andere camera app vanuit Google Play te installeren.

EDIT
Dit is een heel goed alternatief (gebruik hem zelf ook namelijk):
Google Play: Camera ZOOM FX#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNsaWRlLmNhbWVyYVpvb20iXQ..

[ Voor 15% gewijzigd door edero op 13-09-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje.
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03-2013
De OT-995 bij BelCompany voor 179 euro (geen aanbieding) ik kon hem op internet niet goedkoper vinden.

Verwijderd

De mijne komt van Wehkamp €190 (wel simlockvrij en direct rootable)
En geen providershit op de telefoon!!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 12:05 ]

Verwijderd

In de folder van 17 september t/m/ 14 oktober van Belcompany staat hij met Android 4.0 in de aanbieding.
Kan iemand bevestigen dat het inderdaad 4.0 is?
Dan zou de officiële update ook snel moeten volgen, denk (hoop) ik.

• NdotGdot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 18:38
Ik zag vanochtend bij de Albert Heijn de laatste exemplaren voor maar €100!

• RicoK
Het zou leuk zijn geweest als je ook zou vermelden welke AH. Welke AH?

NB Zeker weten dat het de OT-995 was die je hebt gezien? Ik vind de prijs wel héél erg scherp.

• RicoK
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:53:
In de folder van 17 september t/m/ 14 oktober van Belcompany staat hij met Android 4.0 in de aanbieding.
Kan iemand bevestigen dat het inderdaad 4.0 is?
Dan zou de officiële update ook snel moeten volgen, denk (hoop) ik.
Ik wacht met spanning de folder af. Zou wel heel erg mooi zijn...........

Verwijderd

Ik kom net bij AH nijkerk vandaan, maar daar was hij nog € 180.
Jammer dus :'(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

edero schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:41:
[...]

Misschien als je de Camera App opnieuw installeert !?
Ik heb hem geupload en is hier te vinden:
http://d-h.st/D85
Anders kun je proberen een andere camera app vanuit Google Play te installeren.

EDIT
Dit is een heel goed alternatief (gebruik hem zelf ook namelijk):
Google Play: Camera ZOOM FX#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNsaWRlLmNhbWVyYVpvb20iXQ..
Bedankt! Helaas ben ik nog geen steek verder

Jouw APK wil niet installeren
De stock camera krijg ik met ROM toolbox niet verwijderd
Verscheidene camera apps uit de play store geven hetzelfde resultaat: de camera start niet

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Logcat'je?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

--------- beginning of /dev/log/main
E/CameraService(  102): CameraService::connect X (pid 9680) rejected (invalid cameraId 0).
E/CameraHolder( 9680): fail to connect Camera
E/CameraHolder( 9680): java.lang.RuntimeException: Fail to connect to camera service
E/CameraHolder( 9680): 	at android.hardware.Camera.native_setup(Native Method)
E/CameraHolder( 9680): 	at android.hardware.Camera.<init>(Camera.java:297)
E/CameraHolder( 9680): 	at android.hardware.Camera.open(Camera.java:255)
E/CameraHolder( 9680): 	at com.android.camera.CameraHolder.open(CameraHolder.java:140)
E/CameraHolder( 9680): 	at com.android.camera.Camera.ensureCameraDevice(Camera.java:2820)
E/CameraHolder( 9680): 	at com.android.camera.Camera.access$9800(Camera.java:161)
E/CameraHolder( 9680): 	at com.android.camera.Camera$6.run(Camera.java:1589)
E/CameraHolder( 9680): 	at java.lang.Thread.run(Thread.java:1019)
--------- beginning of /dev/log/system
E/ScrollLayout(  269): onMeasure
E/ScrollLayout(  269): onMeasure

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
RicoK schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:55:
[...]

Ik wacht met spanning de folder af. Zou wel heel erg mooi zijn...........
in de vorige folder stond ook android 4.0 dat was toen een drukfout.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Koffie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:39:
E/CameraService( 102): CameraService::connect X (pid 9680) rejected (invalid cameraId 0).
Probeer eens een cache/data clear van de camera app? (aldus XDA)

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 15-09-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 18:38
RicoK schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:53:
Het zou leuk zijn geweest als je ook zou vermelden welke AH. Welke AH?

NB Zeker weten dat het de OT-995 was die je hebt gezien? Ik vind de prijs wel héél erg scherp.
Sorry, dat was ik vergeten. Ik heb de aanbieding gezien bij de AH in WOERDEN op een A4'tje bij de balie van de klantenservice op zaterdag.

Ik ben er vrij zeker van dat het om de OT-995 ging.

[ Voor 10% gewijzigd door NdotGdot op 18-09-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thralas schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:49:
[...]

Probeer eens een cache/data clear van de camera app? (aldus XDA)
Cache clearen kan niet, want de app start simpelweg niet - er is dus niets in cache en de knop is disabled.
ALLE maar dan ook ALLE foto's uit de galery verwijderd, alls wat er te wissen valt verwijderd. Helaas nog steeds zonder enige verbeteringen :(

Verwijderd

Is er ondertussen al meer bekend over wanneer ics nou een keer komt?

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:00:
Is er ondertussen al meer bekend over wanneer ics nou een keer komt?
De Franse uitrol was toch eind september, dus nog ff wachten dus. 8)7

ff terug lezen het is weer op een presenteerblaadje :O

[ Voor 21% gewijzigd door Supertip op 19-09-2012 17:42 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Orian
  • Niet online
Supertip schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:16:
[...]

De Franse uitrol was toch eind september, dus nog ff wachten dus. 8)7

ff terug lezen het is weer op een presenteerblaadje :O
Ik denk meer dat hij bedoelt of er al meer bekend is over wanneer in september, deze week nog, of pas eind volgende week/de week daarop.

Helaas weet ik ook niet meer dan hier staat: geen facebook en een (te) slechte frans kennis helpen niet veel ;)

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Orian schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:49:
[...]

Ik denk meer dat hij bedoelt of er al meer bekend is over wanneer in september, deze week nog, of pas eind volgende week/de week daarop.

Helaas weet ik ook niet meer dan hier staat: geen facebook en een (te) slechte frans kennis helpen niet veel ;)
Voor dat laatste hebben we bing translation ((-; Ik hoop wel dat we wat meer krijgen dan bij ios6. Apple mag echt wel eens daar wat aan gaan doen (proud The New but Archaic iPad owner)

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
De faq voor de update staat online...

http://www.alcatelonetouc...t/faq/ot-995ics-fota.html

Nou de update zelf nog.... >:)

• RicoK
Ziet er hoopvol uit.

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wel jammer dat je het 3d effect dan kwijtraakt, ik vind het wel mooi

Verwijderd

@jeroen10 Dan kun je 3d shell downloaden en heb je het weer terug. Kost in de playstore 10 euro ofzo. Maar er is vast wel ergens een apk te vinden :)

• Raz3r
Ik heb de telefoon nu enkele weken in bezit en hij stelt zeker niet teleur!

Het valt mij op dat de telefoon in trilstand helemaal niet trilt wanneer ik een WhatsApp bericht of SMS binnen krijg. Alleen het notificatie ledje knippert. Word ik gebeld, dan trilt hij wel. Het is best vervelend want je voelt niet wanneer je een bericht binnen krijgt. Hebben jullie dit ook?

• Jeroen10
  • Niet online
Als ik het goed gelezen heb, ik die 3d niet compatible met die android 4.03 of 4. Ga dat ding niet opnieuw kopen natuurlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:21:
@jeroen10 Dan kun je 3d shell downloaden en heb je het weer terug. Kost in de playstore 10 euro ofzo. Maar er is vast wel ergens een apk te vinden :)

Verwijderd

@Raz3r: Dat moet je in whatsap ook eerst instellen: bij berichtgeving en dan trillen aan. Dan zou hij moeten trillen.

@jeroen10: Spd shell 3d ondersteun wel android 4. Dit staat in hun Faq:

1. Wordt mijn apparaat ondersteund?

SPB Shell 3D vereist OpenGL ES 2.0-compatibele grafische controller (vind uw apparaat hier en zie de CPU specificaties).

Android 2.1 en hoger vereist.

Niet aanbevolen:

Motorola Droid, Droid X en Motorola Milestone (3D graphics controller is te traag).

Apparaten met custom firmware (ROM).

Momenteel niet ondersteund:

Tabletten
Samsung Transform
Apparaten met 240 x 320 en 240 x 400 schermresolutie.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 17:51 ]

Verwijderd

Heb ik hem net geroot afgelopen weekeind.
Ik ben benieuwd of de update straks toch in een keer gaat lukken _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 17:50 ]

• Jeroen10
  • Niet online
Als ik alles goed lees, doet die het echt niet hoor. Dat staat er tenminste, misschien dat die het wel doet als je hem opnieuw download maar dan moet ik dat gaan betalen en daar heeft jeroentje weinig zin aan :)

Q15 Why does my ONE TOUCH 3D Launcher disappear after I upgrade my phone to Android 4.0 successfully?

The update brings Ice Cream Sandwich Android 4.0 to your ALCATEL ONE TOUCH 995. Please note that your phone will lose ONE TOUCH 3D Launcher as this software isn’t compatible with Android 4.0.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:43:
@Raz3r: Dat moet je in whatsap ook eerst instellen: bij berichtgeving en dan trillen aan. Dan zou hij moeten trillen.

@jeroen10: Spd shell 3d ondersteun wel android 4. Dit staat in hun Faq:

1. Wordt mijn apparaat ondersteund?

SPB Shell 3D vereist OpenGL ES 2.0-compatibele grafische controller (vind uw apparaat hier en zie de CPU specificaties).

Android 2.1 en hoger vereist.

Niet aanbevolen:

Motorola Droid, Droid X en Motorola Milestone (3D graphics controller is te traag).

Apparaten met custom firmware (ROM).

Momenteel niet ondersteund:

Tabletten
Samsung Transform
Apparaten met 240 x 320 en 240 x 400 schermresolutie.

• Raz3r
@litlemarco

Bij WhatsApp heb ik trillen allemaal ingesteld. Maar op een of andere manier trilt hij simpel weg niet. Ook niet bij SMS. Heb bij de instellingen staan dat hij moet trillen maar hij doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren 2 telefoons gekocht bij de AH in Leiderdorp , 139,- per stuk.
Ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Raz3r schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:04:
@litlemarco

Bij WhatsApp heb ik trillen allemaal ingesteld. Maar op een of andere manier trilt hij simpel weg niet. Ook niet bij SMS. Heb bij de instellingen staan dat hij moet trillen maar hij doet het niet...
Wellicht trilt hij heel zacht? Ik heb mijn telefoon in een hoesje zitten wat hem helemaal omsluit, en een sms/whatsapp voel ik niet omdat hij te zacht trilt. Telefoon voel ik ook alleen maar omdat het langer trilt. Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:28:
Eergisteren 2 telefoons gekocht bij de AH in Leiderdorp , 139,- per stuk.
Ben er zeer tevreden mee.
heb je deze telefoon voor 139 gekocht? want dan is de beslissing snel genomen.

[ Voor 61% gewijzigd door Frozen op 21-09-2012 15:47 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog even gekeken bij de lokale AH (den haag), maar daar liggen ze nog voor 180 in het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:28:
Ik heb net nog even gekeken bij de lokale AH (den haag), maar daar liggen ze nog voor 180 in het schap.
Ja, daar (leiderdorp) issie 139 ''ik kan ze aan de straatstenen niet kwijtraken'' zei de meneer van de AH.
Nu zit ik echt die hard te twijfelen: Best Buy android +- 200 euro of deze voor 140
Dus het is 225 of 140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Orian schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:00:
[...]

Wellicht trilt hij heel zacht? Ik heb mijn telefoon in een hoesje zitten wat hem helemaal omsluit, en een sms/whatsapp voel ik niet omdat hij te zacht trilt. Telefoon voel ik ook alleen maar omdat het langer trilt. Misschien is dat het?
Nee, hij trilde helemaal niet..
Het probleem is inmiddels opgelost door wat te spelen met de instellingen en de app Vibrate Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroen10 als je de spd shell 3d gekocht hebt kun je hem onbeperkt opnieuw downloaden. Omdat je er een keer voor betaald hebt. Dit stond in dezelfde faq als waar stond dat ics ondersteund werd. Volgens mij kan je hem opnieuw downloaden door naar google play store te gaan, dan mijn apps, en dan naar rechts scrollen naar alle apps. Daar staat alles wat je gedownload hebt en daar kun je hem opnieuw downloaden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 22:48 ]

Verwijderd

Stef602 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:47:
[...]

Ja, daar (leiderdorp) issie 139 ''ik kan ze aan de straatstenen niet kwijtraken'' zei de meneer van de AH.
Nu zit ik echt die hard te twijfelen: Best Buy android +- 200 euro of deze voor 140
Dus het is 225 of 140
Ik heb er net ook 1 gehaald voor 139, in de winkel zelf liggen ze niet meer, maar achter de infobalie hadden ze er nog een paar.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:56:
[...]

Ik heb er net ook 1 gehaald voor 139, in de winkel zelf liggen ze niet meer, maar achter de infobalie hadden ze er nog een paar.
ik heb een xperia sola gekocht voor 225 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
139 euro is echt een goede deal, ik ben ook net in Leiderdorp langsgeweest. Bedankt voor de tip micang.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste