Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De ICS Update zal niet FOTA komen, maar zal via het One Touch Update programma via de PC moeten worden geinstalleerd!

Dit staat op Facebook:

Bonjour a tous, encore un peux de patience. La mise a jour ICS sera tres certainement par PC et non FOTA dans un premier temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boersmaster schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:54:
De ICS Update zal niet FOTA komen, maar zal via het One Touch Update programma via de PC moeten worden geinstalleerd!

Dit staat op Facebook:

Bonjour a tous, encore un peux de patience. La mise a jour ICS sera tres certainement par PC et non FOTA dans un premier temps.
Poeh, ze houden het wel spannend.. ongewild ben je toch ongeduldig als je iets graag wil hebben :9
En ze maken het trouwens ook spannend, als dat programma nog steeds zo onbetrouwbaar is loop je nog flinke kans je phone te bricken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lol en dat update programma is weggehaald, zal wel snel komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Jeroen10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:48:
Lol en dat update programma is weggehaald, zal wel snel komen dan
Het staat er weer op volgens mij: -
Rechts onder met het 'blauwe pijltje'

[ Voor 10% gewijzigd door Raz3r op 26-09-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dat is voor de nl versie, op de europese, is het update programma weg
Raz3r schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:54:
[...]

Het staat er weer op volgens mij: http://www.alcatelonetouc...rt/downloaden/ot-995.html
Rechts onder met het 'blauwe pijltje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Jeroen10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:57:
Dat is voor de nl versie, op de europese, is het update programma weg

[...]
Is deze versie niet goed? Want ik kan mijn Alcatel namelijk wel updaten als ik het programma installeer .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dat durf ik niet te zeggen, met de nl update, had ik al de laatste versie. Blijft wel vreemd dat bij andere landen de optie om dat update programma te downloaden niet aanwezig meer is.

We w8 maar geduldig af, duurt wel erg lang
Raz3r schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:03:
[...]

Is deze versie niet goed? Want ik kan mijn Alcatel namelijk wel updaten als ik het programma installeer .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Jeroen10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:08:
Dat durf ik niet te zeggen, met de nl update, had ik al de laatste versie. Blijft wel vreemd dat bij andere landen de optie om dat update programma te downloaden niet aanwezig meer is.

We w8 maar geduldig af, duurt wel erg lang

[...]
De update is wel bij andere landen aanwezig maar inderdaad niet allemaal. Het lijkt erop dat het update programma nog niet aanwezig is in Amerika, maar wel in veel landen van Europa (Spanje, italie, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even in de Alcatel Android manager gekeken, maar vind daar geen update knop of zoiets in.
Versie is van juni 2012.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Bij mij is het updateprogramma weer problematisch als altijd. Ik zeg zoeken naar updates, hij gaat aan de slag, schakelt mijn toestel uit, zegt dat hij mijn toestel niet herkent, verplicht me om de update af te sluiten, en daarna blijft de led branden en gaat het toestel niet meer aan. Batterij eruit, erin, opnieuw opstarten, en toestel werkt weer. De kans op koude kernfusie blijft groter dan succesvol je telefoon updaten met deze software.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Goed, omdat ik zo slecht op mijn beurt kan wachten een update: je kunt in het updateprogramma kiezen tussen twee toestellen: de ot-995 en, jawel, de one touch 995. U denkt: dat zijn toch 2 dezelfde telefoons? Nee, nee nee. Volgens Alcatel niet. Kiezen voor ot-995 werkt namelijk níet, kiezen voor one touch 995 wél.

Na een kleine 8 minuten is de download binnen, en volgens de updatesoftware is daarmee de telefoon bijgewerkt. Opnieuw opstarten kan wederom pas door de accu eruit te halen (het blijft altijd bloedstollend: start-ie opnieuw op, of is-ie dood?), en dat opstarten duurt een eeuwigheid (waar is die familiepot valium als je hem nodig hebt?). Vervolgens blijkt je telefoon gereset (en lijkt zo'n backup maken toch een slim plan, maar goed, daar kom je altijd één update te laat achter).

En wat heb je dan?

Precies. Android 2.3.

En wat ben je dan?

Precies. Boos.

En wat doe je dan?

Precies. De Fota checken. Maar daar zijn geen updates.

En hoe loopt dit af?

Precies. Met een prima excuus om je vanavond te bezatten.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Goed, goed, voor de Sherlock Holmes' onder ons: ja, je kunt de upgradesoftware nogmaals draaien, en ja, die vindt opnieuw een update. Het resultaat daarvan? Precies hetzelfde. 9 minuten je nagels opeten, hopen dat je toestel weer opstart, en wéér uitkomen bij 2.3.6. Ik ben blij dat ik nog een sixpack Duvel heb staan.

Verwijderd

@Inge Janse: waarom maak je je zo druk? Doet je toestel het niet met Android 2.3.6? Verwacht geen wonderen van 4.0; dat heb ik op een ander toestel geïnstalleerd in plaats van 2.3, waarbij ik geen dramatische verschillen heb gemerkt (kan aan mij liggen natuurlijk).

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:50:
@Inge Janse: waarom maak je je zo druk? Doet je toestel het niet met Android 2.3.6? Verwacht geen wonderen van 4.0; dat heb ik op een ander toestel geïnstalleerd in plaats van 2.3, waarbij ik geen dramatische verschillen heb gemerkt (kan aan mij liggen natuurlijk).
Natuurlijk, allemaal spielerei, maar toch: als ik eenmaal weet dat er wat te updaten valt, en als dat zo mysterieus werkt, dan raak ik enorm geïntrigeerd (en gezien de discussie over het hoe en wanneer van de update wel meer mensen hier). Uiteindelijk valt het inderdaad allemaal tegen en was het allemaal voor niets, maar toch, maar toch: die spanning! dat avontuur!

• boersmaster
  • Niet online
Dear Users,

Unfortunately there is going to be a delay in the ICS update process for OT-995. Currently the last step of optimisation is carried out in order to provide the best possible update for you and to avoid trouble with your mobiles.
Please be patient, you will receive the 4.0 update in one week or two weeks.

Our engineers are determined to make the system perfect for you.

Verwijderd

Hallo Inge,

Indrukwekkende portfolio en leuke site!
Ik heb dat ook wel met het ongeduld als er een update aan zit te komen en het staat altijd beter als mensen hun neus voor de OT-995 een beetje ophalen en je zou kunnen aangeven dat hij mooi toch op ICS draait.
S3 en HTC-one eigenaren maak je zeker niet jaloers, maar je stijgt toch een heel klein beetje in de achting.

Waar ik overigens nieuwsgierig naar ben is waar jij het update programma hebt gevonden.
Het zal niet de Alcatel Android manager zijn, want daar heb ik geen update mogelijkheid in gevonden.
Zou je eventueel een link kunnen neerzetten?
Vast bij voorbaat dank,
Daan

• Raz3r
@catweazle.nl
Raz3r schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:54:
[...]

Het staat er weer op volgens mij: -'

[ Voor 21% gewijzigd door Raz3r op 26-09-2012 22:17 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Bij deze nogmaals herhaald: er zijn vrij veel verhalen te vinden van mensen waarbij het updaten met de desktopclient mislukte, wat resulteert in een brick. Bovendien is de updater doelbewust van de site gehaald (maar niet voor elke taalinstelling/land).

Ik raad je dan ook sterk af om 't ding te gebruiken, en bij voorkeur gewoon OTA te updaten.

En misschien is het ook gewoon wijs om te stoppen met linken naar het ding. Veel mensen zijn zich niet bewust van de brakheid van het programma (nouja, dat wel, maar niet het brickrisico).

[ Voor 21% gewijzigd door Thralas op 26-09-2012 20:03 ]

• WHY-ME
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2023
:( BRICK :(
Ik heb gisteren geprobeerd volgens de bijgevoegde instructies te updaten met de desktop client hetgeen mislukte en resulteerde in een brick. Hij blijft hangen bij het "One Touch" opstartscherm.
Het lijkt erop dat hij in de bootloader blijft hangen.....na ongeveer 6 minuten is er nog steeds geen enkele progressie waar te nemen.
Wanneer ik dan USB aansluit: USB ziet een device maar kan stuurprogamma niet vinden, ook niet na handmatige verwijzing naar USBdriver.
Reageert niet op power knop. Power + vol up/down geeft het zelfde opstartscherm. Ik moet de batterij eruit halen om toestel uit te schakelen.
Na het lezen van dit topic en andere topics waarin "mistercheese en consorten" _/-\o_ actief zijn vraag ik me het volgende af.
Is er een mogelijkheid om middels "adb" of "OT995_CWM.zip" een recovery image "OT995_V616-NL.zip" van "mistercheese" te flashen en zo de telefoon in orginele staat terug te brengen?
Indien het antwoord daarop ja is........hoe ga ik te werk? Ik heb op het moment geen Windows draaien en heb dus niets kunnen proberen. Ik kan wel bij een kennis op de windows-pc.
Kan ik iets proberen volgens de "noob friendly guide to flash CWM to device" ?
Of heeft dat geen enkele zin, begrijp ik er niets van en moet ik de telefoon opsturen? 8)7

• Thralas
Dit illustreert dus perfect m'n vorige post. Afblijven van de desktop updater - levert een aanzienlijke kans op ellende op.
Is er een mogelijkheid om middels "adb" of "OT995_CWM.zip" een recovery image "OT995_V616-NL.zip" van "mistercheese" te flashen en zo de telefoon in orginele staat terug te brengen?
Mogelijk. Ligt eraan wat de schade is.
Indien het antwoord daarop ja is........hoe ga ik te werk? Ik heb op het moment geen Windows draaien en heb dus niets kunnen proberen. Ik kan wel bij een kennis op de windows-pc.
Welk OS heb je wel? Los daarvan, de Android SDK draait op 'alle' platforms, dus dat moet het probleem niet zijn.
Kan ik iets proberen volgens de "noob friendly guide to flash CWM to device" ?
Of heeft dat geen enkele zin, begrijp ik er niets van en moet ik de telefoon opsturen? 8)7
Laten we eerst even kijken of er uberhaupt nog hoop is. Installeer de Android SDK en zorg dat de telefoon uitgeschakeld is.

Houd nu de 'volume down' ingedrukt, en druk op power. Als het goed is trilt de telefoon eenmaal, daarna kun je de volumeknop loslaten.

Vervolgens run je (vanuit een terminal):
sudo fastboot devices

Heeft dat enig resultaat? Zoniet, post dan de output van lsusb.

Ziet hij wel een device, download dan de meest recente CWM recovery en boot hem door middel van:

sudo fastboot boot recovery-2012.06.09.img

Maak vervolgens een backup van je device, dan kun je veilig proberen andere CWM backups te restoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 27-09-2012 00:44 ]

• WHY-ME
Hartelijk dank voor je reactie en hulp.
Ik draai Puppy-linux.
Ik heb de Android SDK geinstalleerd en heb de android sdk manager opgestart.
Ik zie dat de Android SDK tools als enige zijn geinstalleerd. Is dit juist? Moet ik Android platform tools ook installeren?
De terminal in Puppy werkt niet goed.

edit: Werkt het als ik boot van een Ubuntu-live-cd, daarna installeren Android SDK en dan de commando's die je gaf runnen in terminal?
Als dat niet lukt dan probeer ik het morgen vanaf een windows pc.
Hoe moet ik dan te werk gaan? Android SDK installeren? Of OT995_CWM.zip runnen?

[ Voor 38% gewijzigd door WHY-ME op 27-09-2012 01:26 . Reden: aanvulling ]

• Thralas
Ja, de platform tools heb je ook nodig (daar zit fastboot & adb in).

EDIT: Vanaf Ubuntu zou prima moeten werken, makkelijker dan Windows (ivm. lsusb)

[ Voor 38% gewijzigd door Thralas op 27-09-2012 01:40 ]

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Thralas schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:02:
En misschien is het ook gewoon wijs om te stoppen met linken naar het ding. Veel mensen zijn zich niet bewust van de brakheid van het programma (nouja, dat wel, maar niet het brickrisico).
Goed punt. Ook al werkt het, dan is het nog steeds om te huilen wat het resultaat is :)

De berichten zijn nu alleen tegenstrijdig: iemand gaf eerder aan dat de update niet via Fota verloopt, maar via de updatesoftware. Ik denk dat het reëel is om aan te nemen dat de update wél via Fota komt, maar erg helder is de communicatie van Alcatel nog niet.

(en ja, inderdaad, dat is de prijs die je betaalt voor het kopen van een budgettoestel :+ )

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Ietwat Off-topic.....

Bij Alcatel moet ik altijd weer terug denken aan mijn eerste mobiel.... de KPN Pocketline Swing met schuifklepje over het toetsenbord. Dit was van net voor of rond de (laatste, dat wel....) eeuwwisseling. :)

Toendertijd was het, ondanks dat Alcatel toen al een van de grotere telecom leveranciers was en blijkbaar nog steeds is, een telefoon met een uiterlijk en design wat erg schrik afstak tegen o.a. de (wel veel duurdere) Ericssons. Ook was de accu en dan de levensduur ervan niet om naar huis te schrijven. We klagen nu wel eens over de accuduur of het gebrek ervan van smartphones, maar het was toen niet anders :P .

Heel erg jammer dat een dergelijk grote company als Alcatel nog steeds, in mijn ogen, (wat) amateuristisch overkomt. Support en after-sales is heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHY-ME
Het is niet gelukt.
Ik krijg de USB van de telefoon niet aan de praat.
Driver wil niet installeren dus ziet fastboot geen device.
Balen! :(

Hartelijk dank voor je snelle en adequate reactie, Thralas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Linux heeft geen additionele drivers nodig. Zie je de device in de output van `lsusb`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
RicoK schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:45:
Ietwat Off-topic.....

Bij Alcatel moet ik altijd weer terug denken aan mijn eerste mobiel.... de KPN Pocketline Swing met schuifklepje over het toetsenbord. Dit was van net voor of rond de (laatste, dat wel....) eeuwwisseling. :)
Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen. ;-)
In ieder geval nog wel de NMT-voorloper Pocketline Amigo. Die kocht ik in 1995, de Swing kwam in 1996 met een Hi-abonnement of zo van 20 gulden in de maand en dan kwamen daar je gesprekskosten nog overheen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHY-ME
@ Thralas
Ik zie geen device in de output van "lsusb".
Ik stuur je de output van "lsusb" via "direct message"
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wellicht zoek ik niet goed, maar is er nu al een goed werkende ICS custom ROM?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Nee. De enige builds zijn afkomstig van mij (en fonix232), beide zijn helaas verre van compleet. Zodra Alcatel ICS released zou 't wel een stuk makkelijker moeten zijn (er mist nogal wat glue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
nieuwe one toch upgrade 2.5.7. Denk dat zal ics zijn. Nee dus :( nog steeds 2.3.6 en als dank voor het installeren telefoon compleet leeg. K*T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Hallo!
Vandaag het toestel aangeschaft bij de Mediamarkt. Was voor 165(ongeveer) in de webshop (19% btw actie) maar omdat ik toch even naar de mediamarkt wilde besloot ik ‘m daar gewoon te kopen. Wassie natuurlijk duurder, 175, verkoper deed naar en moeilijk, dus kreeg ‘m niet mee voor 165

Heb 2 vragen.

1. Hij maakt geen verbinding met mijn wifi, heb ik weer! Op alle andere smartphones in huis doet hij het wel, volle streepjes verbinding. Hij verbind hem wel maar de connectie komt uiteindelijk niet tot stand. Heel lang verifiëren etc etc en uiteindelijk doet hij het niet. Zie ik iets super obvious over het hoofd? Hoop dat iemand me kan helpen met een aantal opties waar het aan kan liggen :D opgelost

2. Kun je apps die er al op staan verwijderen zonder de software te beschadigen? Er staat zo super veel rotzooi op waar ik van af wil. Of moet ik hier vanaf blijven?

Updaten durf ik niet aan te beginnen na alle horror verhalen die ik hoor!
Zo uit het doosje staat er nu 2.3.6(.11-perf+) op

[ Voor 6% gewijzigd door Poumelie op 29-09-2012 00:08 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Romtoolbox installeren voor verwijderen van de apps

• Thralas
Vergeet niet eerst te updaten (OTA) en een CWM backup te maken. Met die apps verwijderd update 'ie namelijk mogelijk niet meer.

• JOJ0
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 23:42
Ik heb mijn ot-995 ook geüpgrade via de computer. Dat leek me wel handig, maar nu heeft hij volgens mij alleen alles eraf gegooid. Ik heb namelijk nog steeds versie 2.3.6. Het allervervelendste is eigenlijk dat ik geen gmail account kan instellen, hierdoor kan ik dus niet eens wat apps erop zetten, zoals whatsapp, omdat de play store niet werkt zonder account. Weet iemand een oplossing?
De foutmelding is: Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thralas schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:42:
Nee. De enige builds zijn afkomstig van mij (en fonix232), beide zijn helaas verre van compleet. Zodra Alcatel ICS released zou 't wel een stuk makkelijker moeten zijn (er mist nogal wat glue).
OK, wachten we op Alcatel :)

Verwijderd

@jojo Er word toch niet voor niets gezegd dat je gewoon moet updaten via fota en niet via de computer. Daar krijg je alleen maar problemen mee!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik heb ook altijd gewoon via de computer geupdate, elke keer is dat goed gegaan, alleen de laatste keer met die nieuwe update was alles weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:40:
@jojo Er word toch niet voor niets gezegd dat je gewoon moet updaten via fota en niet via de computer. Daar krijg je alleen maar problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOJ0
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 23:42
ik hoorde verschillende verhalen en heb nooit problemen gehad dus ik dacht dat het wel zou kunnen. Blijkbaar niet dus. De apps staan trouwens nog wel op de sd kaart en hoeven alleen nog maar geïnstalleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Thralas schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:28:
Vergeet niet eerst te updaten (OTA) en een CWM backup te maken. Met die apps verwijderd update 'ie namelijk mogelijk niet meer.
Dit is mijn eerste smartphone dus ik ben niet helemaal bekend met jouw termen, maar google helpt me enigszins. Welke apps verwijderd precies? Er staan een aantal apps op zoals de game asphalt 5 HD en towerblox (volgens mij ook een game) die kun je dus ook niet zomaaar verwijderen zonder dat het invloed heeft op toekomstige updates? Of zijn er slechts een paar apps waar je vanaf moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Er worden vrij veel apps gewijzigd bij een update. Veelal zijn het system apps, maar (even een willekeurige update bekeken) ook bv. Facebook/SPB Shell/Antivirus Trial. Indien je deze verwijdert mislukt de update.

Het is dus erg moeilijk te zeggen welke apps je niet kunt verwijderen, beter is het dus om een backup te hebben, zodat je altijd makkelijk weer kunt updaten.

(Er zijn een aantal backups van andere gebruikers beschikbaar, maar helaas is geen van de Nederlandse backups 'clean' en bovendien loop je dan 't risico dat je het originele WiFi-macaddress kwijtraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! 4.04 is uit in Rusland (zie XDA forum) :9~
Nu nog even wachten totdat hij hier komt, wachten is een schone deugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dat is goed nieuws, zag net dat ze ook een nieuwe telefoon hebben toegevoegd de Alcatel ot997
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:48:
Goed nieuws! 4.04 is uit in Rusland (zie XDA forum) :9~
Nu nog even wachten totdat hij hier komt, wachten is een schone deugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomd, op mijn pc werkte die one touch upgrade nooit. Can't find flashdisk en telefoon vast.
Nu op mijn laptop zonder andere usb devices werkt het wel dus diegene die dat Russisch vertaald heeft, heeft gelijk. Zorgen dat er geen andere usb devices aan je pc hangen.
Ik werk met versie One touch upgrade 2.5.7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Is die update naar 4.0 in Rusland via de computer, of via de telefoon zelf gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

Bij mijn OT-995 gebeurt het vrij regelmatig dat de status bar bovenin het hoofdscherm verdwijnt. Toestel uit en aanzetten verhelpt het probleem wel maar na verloop van tijd (soms binnen een half uur) is ie weer weg.
Iemand die hier een oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
sanook schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:50:
Bij mijn OT-995 gebeurt het vrij regelmatig dat de status bar bovenin het hoofdscherm verdwijnt. Toestel uit en aanzetten verhelpt het probleem wel maar na verloop van tijd (soms binnen een half uur) is ie weer weg.
Iemand die hier een oplossing voor heeft ?
2 x snel tikken op het scherm? Daar is de statusbalk wss ook door verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

tr201 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:05:
[...]

2 x snel tikken op het scherm? Daar is de statusbalk wss ook door verdwenen.
Thanks, dat was 'm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Niet online
Bericht op Facebook van Alcatel:

Er wordt nu hard gewerkt aan de ICS update. Deze komt eind deze maand. Om de upgrade te kunnen doen, is het noodzakelijk om de meest recente update te doen. Deze is nu beschikbaar en te updaten over the air. Wel via wi-if svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat is ook een lekker vertraging dan o.O in feite is het toch alleen vertalen? als het in rusland ook al werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een paar weken dat me speakers niet hard meer konden en gisteren zat er veel ruis bij en nu zijn ze er echt gewoon mee gestopt, soms hoor je nog wat gekraak maar dat is nu ook opgehouden, geen geluid door me speakers. gelukkig nog wel door me belspeaker en oortjes :)

Ik heb hem eens uit elkaar gehaald maar het lijkt me sterk dat de printplaat kapot is zag er nog mooi uit, echter de speaker zelf zit vast op het kapje, weet iemand mischien een site waar ik die kan kopen?
denk dat het wel onder de garantie valt maar dan ben ik me phone weer wat weekjes kwijt, iemand een idee over wachtijd?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoe lang je je toestel kwijt zult zijn, maar meer dan een paar weken zal het toch wel niet duren? Als de boel dan netjes wordt gerepareerd, lijkt me dat niet zo'n groot bezwaar. Zeker als je toestel nog onder garantie valt en je er geen gekke dingen mee hebt gedaan.

Aan de andere kant: een zwijgzame speaker lijkt me soms heerlijk met dit toestel. Ik erger me groen en geel aan dat debiel harde opstartgeluid na een herstart. Dat is echt één van de dingen die Alcatel met een volgende update eens mag aanpassen. Waarschijnlijk zal dit issue niet met de ooit komende ICS-update worden aangepakt, maar wie weet...?

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Aan de andere kant: een zwijgzame speaker lijkt me soms heerlijk met dit toestel. Ik erger me groen en geel aan dat debiel harde opstartgeluid na een herstart. Dat is echt één van de dingen die Alcatel met een volgende update eens mag aanpassen. Waarschijnlijk zal dit issue niet met de ooit komende ICS-update worden aangepakt, maar wie weet...?

Groeten, Geoffrey
Kun je uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Grzzl op 10-10-2012 13:11 ]

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan? Ik heb de handleiding bekeken en met google kan ik er ook niets relevants over vinden. Waarschijnlijk zijn er wel oplossingen met een tweak na rooten, maar ik waag liever die gok niet i.v.m. de update naar ICS. Als 'ie ooit komt, wil ik 'm niet mislopen omdat ik aan het toestel heb zitten prutsen. ;)

Maar als iemand weet waar de betreffende instelling in het menu verstopt zit, hou ik me aanbevolen.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:49:
Hoe dan? Ik heb de handleiding bekeken en met google kan ik er ook niets relevants over vinden. Waarschijnlijk zijn er wel oplossingen met een tweak na rooten, maar ik waag liever die gok niet i.v.m. de update naar ICS. Als 'ie ooit komt, wil ik 'm niet mislopen omdat ik aan het toestel heb zitten prutsen. ;)

Maar als iemand weet waar de betreffende instelling in het menu verstopt zit, hou ik me aanbevolen.

Groeten, Geoffrey
Instellingen -> Geluid -> Inschakeltoon / Uitschakeltoon -> stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nèt zelf achter, was me nooit eerder opgevallen... argh. Nou ja, nooit te oud om te leren, toch? :+

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:34
Enigszins off-topic, maar hadden jullie al gezien dat er een OT-997 op de Alcatel website is verschenen? De grootste verandering t.o.v. de 995 lijken te zijn dat er een dual-core CPU in zit en dat de accu wat meer inhoud heeft :) Ik ben zelf erg benieuwd naar het prijskaartje van deze nieuwe telefoon!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik weet niet of ik voor een volgend toestel wéér voor een Alcatel zou kiezen. Liever heb ik gewoon een toestel zonder bloatware, dat gemakkelijk van een andere ROM is te voorzien. Soms mis ik m'n ZTE Blade nog wel eens.

Aan de andere kant: mijn vrouw heeft een nieuw toestel nodig, dus dan zou ik de OT-997 voor mezelf kopen en de OT-995 naar haar doorschuiven. Haar zal het een zorg zijn of er ICS op staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals wellicht al bekend is ICS al uitgerold in Rusland,
hier een video van Android 4.04 (ICS) op de Alcatel OT-995

YouTube: Alcatel OT-995 ICS (Android 4.0.4) first video (small review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kunnen we met ICS eigenlijk een 'snellere' telefoon verwachten? Ik heb nu toch nog wel regelmatig, vooral na het net unlocken, dat het veranderen van scherm (naar links/rechts) stotterend gaat. Op de video lijkt dat veel 'vloeiender' te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Weet iemand of de telefoon ook games via de televisie kan afspelen als je de telefoon aansluit via micro hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
@fransf: Heb ik niet zelf geprobeerd maar zou moeten kunnen, zie volgende filmpje aan het eind.
YouTube: Phone Reviews - Alcatel OneTouch 995 hands-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
fransf schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:40:
Weet iemand of de telefoon ook games via de televisie kan afspelen als je de telefoon aansluit via micro hdmi?
Yep, heb hem ook en dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Orian schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:37:
Kunnen we met ICS eigenlijk een 'snellere' telefoon verwachten? Ik heb nu toch nog wel regelmatig, vooral na het net unlocken, dat het veranderen van scherm (naar links/rechts) stotterend gaat. Op de video lijkt dat veel 'vloeiender' te gaan?
Klopt, heb ik ook.
Ik dacht dat dit kwam omdat ik JuiceDefender heb draaien, welke alle data-antennes disabled als hij standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Orian schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:37:
Welke shell gebruik je? De SPB shell loopt sowieso niet erg soepel.

Daarnaast is traagheid vlak na het unlocken mogelijk te verklaren door de cpufreq settings. Ik heb momenteel enkel een eigen build van Android bij de hand, maar daarin merk ik (met dezelfde ondemand settings) sowieso een ~1s delay voordat het scherm aangaat bij het indrukken van de powerknop (resume). Bovendien is de unlockanimatie niet altijd even soepel. Als ik de performance governor gebruik (geen scaling, altijd max. CPU frequency) dan verloopt het unlockproces stukken vloeiender (geen screen on delay en animation sluggishness).

In ieder geval wat ruimte over om te tweaken (al dan niet met root), of Alcatel het voor je oplost in ICS durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:21:
[...]

Daarnaast is traagheid vlak na het unlocken mogelijk te verklaren door de cpufreq settings. Ik heb momenteel enkel een eigen build van Android bij de hand, maar daarin merk ik (met dezelfde ondemand settings) sowieso een ~1s delay voordat het scherm aangaat bij het indrukken van de powerknop (resume). Bovendien is de unlockanimatie niet altijd even soepel. Als ik de performance governor gebruik (geen scaling, altijd max. CPU frequency) dan verloopt het unlockproces stukken vloeiender (geen screen on delay en animation sluggishness).

In ieder geval wat ruimte over om te tweaken (al dan niet met root), of Alcatel het voor je oplost in ICS durf ik niet te zeggen.
Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van de holo launcher. Ik vermoed dat het inderdaad met de lagere CPU freq te maken heeft, want na enkele seconden is hij wel soepel. Hopen dat alcatel dit op de één of andere manier heeft gefixt in ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Hé forum deelnemers,

Is er iemand van jullie die een witte OT-995 heeft? Ik heb zelf een zwarte, maar zou de achterkant graag voor een witte willen ruilen. Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thralas schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:21:
[...]

Ik heb die 3D shell uitgezet en gebruik geen andere shell/loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Voor de liefhebber: instructies om de Franse ICS build te flashen.

Het feit dat 'ie Frans is zou overigens weinig uit moeten maken, meteen na de eerste keer starten krijg je een taalkeuzemenu.

Kan het niet vaak genoeg zeggen: backup wel even je originele firmware (ivm. mac addr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen die die instructies niet begrijpt ivm cwm

hier een noobfriendly instructie

http://forum.xda-develope...p=32770947&postcount=1682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand die update al gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Natuurlijk..
Het werkt allemaal redelijk probleemloos, ik vind alleen het touchscreen wat minder 'responsive'.
Wel gaf het rooten bij mij problemen.
In eerste instantie werkte dat laatste goed, maar op een of andere vage manier werd de gsm later supertraag, en kreeg ik zelfs de sim niet meer unlocked. Rebooten hielp daarbij ook niets.
Terug geflashed naar de on-geroote ICS werkt alles weer normaal.
Accuduur is bij mij ongeveer gelijk gebleven.

Wacht met spanning op CM10 :9

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze telefoon laatst bij de Appie in de aanbieding voor ~135 euro (of iets in die trant). Ik moet zeggen dat het dan toch wel begint te kriebelen, ondanks dat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn Blade.

Ik moet zeggen dat het wel fijn is te weten dat er een goed en goedkoop alternatief is als de Blade er dan toch mee op mocht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:33:
Ik zag deze telefoon laatst bij de Appie in de aanbieding voor ~135 euro (of iets in die trant). Ik moet zeggen dat het dan toch wel begint te kriebelen, ondanks dat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn Blade.
Ik heb vernomen dat 'ie zelfs met 50% korting is gespot (~89). Koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie CM10 genoemd worden hierboven. Volgens de website van Cyanogenmod is dit toestel niet supported, maar er zijn blijkbaar wel onofficiële releases?
Thralas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:01:
Inderdaad, zo goedkoop dat je het bijna nog zou doen als je geen telefoon nodig hebt :p

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:02:
Ik zie CM10 genoemd worden hierboven. Volgens de website van Cyanogenmod is dit toestel niet supported, maar er zijn blijkbaar wel onofficiële releases?
Dat eerste klopt. Er zijn echter geen (onofficiele) releases; progress is hier enigzins te volgen. 'Tis nogal een best-effort-onderneming, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Thralas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:53:
[...]
Dat eerste klopt. Er zijn echter geen (onofficiele) releases; progress is hier enigzins te volgen. 'Tis nogal een best-effort-onderneming, though.
Teaser screenshots hier.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:53:
Dat voelt dan toch wel als een stap terug, als ik met een schuin oog naar de Blade kijk die 4.0.4., 4.1.1 en 4.1.2 allemaal voorbij heeft zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28
Waar kun je dit toestel kopen voor 89 euro?
Thralas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:01:

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Hell yeah, CM10! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze em releasen!

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:21:
Dat voelt dan toch wel als een stap terug, als ik met een schuin oog naar de Blade kijk die 4.0.4., 4.1.1 en 4.1.2 allemaal voorbij heeft zien komen.
Stap terug? Van wat precies? Ik heb geen boodschap aan de blade, en eenieder die roept 'CM10 soon' weet blijkbaar meer dan ik ;)
mountainbiker schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:28:
Waar kun je dit toestel kopen voor 89 euro?
Een AH in de buurt van 's-Hertogenbosch (afgelopen week lagen er nog een paar).

Zoals eerder gemeld verschilt het nogal van AH-tot-AH, maar het kan dus iig. lonen om alles in de buurt even af te gaan op zoek naar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist een factory reset gedaan van mij 995, maar nog steeds crashed de camera app :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bleek er een OTA-update beschikbaar voor m'n OT-995. Was een kleine download, ongeveer 8 MB. Wat er nu precies is gewijzigd, is me niet duidelijk. Firmware-versie staat nu op 2.3.6-010 01. Voor m'n gevoel had ik dat versienummer voor de update ook al, maar ik kan het nummer van de vorige geïnstalleerde versie niet meer achterhalen. En ik neem aan dat de in Android gebakken update-software heus wel doorheeft of je een bepaalde update al geïnstalleerd hebt staan.

Nou ja, laat ICS maar komen. Ik wacht het wel af.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb die update ook gehad, en volgens mij was het versienummer idd hetzelfde voor die update.

Na de factory reset voor root rechten verkregen en nu wil ik CWM installeren, maar dat gaat niet echt.
Via Rom Toolbox Pro zeg ik dat ik in download modus wil opstarten. De telefoon start vervolgens opnieuw op en blijft in het witte onetouch scherm wachten.
Als ik dan een USB kabel verbind gebeurt er niets. Als ik de batchfile start en kies voor boot blijft hij hangen op waiting for device oid.
Doe ik iets verkeerd?
Ik wil nl. een full backup trekken en dan ICS flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Gebruiken jullie eigenlijk een case/hoesje? Ik gebruik zelf deze. Ik heb ook deze, maar helaas gaat het niet samen, omdat hij dan te dik wordt om in het slide hoesje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zo'n el cheapo rubber case als in jouw tweede link (besteld via eBay in China) en ik gebruik een beschermfolie. Dat werkt prima, al gaat niet iedere hoofdtelefoon even gemakkelijk samen met de rubber case. Met een mesje de gaatjes wat ruimen, zodat de stekkertjes goed passen, zou nog een optie zijn.

Die sliderhoesjes zijn niet echt m'n ding. 't Ziet er mooi uit, maar ik heb geen zin om eerst mijn telefoon uit een hoesje te halen. Maar goed, ieder zijn/haar meug, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Koffie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:43:
Als ik dan een USB kabel verbind gebeurt er niets. Als ik de batchfile start en kies voor boot blijft hij hangen op waiting for device oid.
Niets? Het klinkt wel alsof je hem juist naar fastboot mode hebt geboot. Check je device manager eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist geprobeerd:

Rom Toolbox Pro -> Rebooter -> Reboot bootloader
995 start opnieuwe op, wit scherm met logo. USB kabel erin, geen melding. Onder Device Manager hebt ik bij Other Devices een Android device met de melding dat er geen drivers zijn. De drivers uit de CWM aanwijzen levert niets op, Windows ziet daar geen drivers in.

Start Install Or Boot CWM-Recovery.bat en kies voor boot:

The recovery is now booting from PC
< waiting for device >

En verder niets ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Hij vind de driver hier vanzelf in Windows 7 x64..

Alternatief: deze driver specificeren door op de 'Android device' te klikken, dan te kiezen voor Update driver, browse, have disk (is de driver uit de Android SDK met aangepaste .inf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad .. drivers :)

Omdat een "fastboot devices" een lege lijst opleverde ben ik toch nog eens naar drivers gaan kijken.
Door een update driver te doen en de driver uit de CWM zip aan te wijzen lukte het niet.
Uiteindelijk lukte het door te zeggen dat ik uit de lijst een Android devices wilde en dan de driver folder aan te wijzen.
Nu een backup maken :)

Na de backup kan ik CWM erin flashen, en daarna de franse ICS via CWM updaten .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het goede nieuws: ICS staat er op! \o/
Het slechte nieuws: de camera werkt nog steeds niet :X :( Die zal dus hardwarematig stuk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Tja, je kunt de kernel log nog even naspeuren op related errors, maar ik ben inderdaad bang dat het een verloren zaak is (gezien het na een wipe niet werkt) - verder is er ook geen loadable firmware oid. bij betrokken. 'It simply works' - normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben d'r ook bang voor ja - en ook bang om 'm weer onder garantie weg te sturen :X

Hoe zit het nu eigenlijk met dat verhaal over het MAC adres in die ICS build? Want volgens mijn DHCP server heeft mijn telefoon nog steeds hetzelfde MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
De FR ICS rom lijkt inderdaad het originele macadres te restoren - ik heb alleen geen enkel idee waarvandaan. Vooralsnog lijkt het dus met de ICS rom niet strikt noodzakelijk te zijn om een backup van je WiFi nvram te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDoc0097
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Net de update naar 4.04 geinstalleerd volgens onderstaande instructie en geen problemen ondervonden. Werkt perfect. Thanks. Maar kan ik nu de directory backup weer leeg maken?? Scheelt zo'n 215mb ruimte.
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:52:
voor iedereen die die instructies niet begrijpt ivm cwm

hier een noobfriendly instructie

http://forum.xda-develope...p=32770947&postcount=1682

[ Voor 9% gewijzigd door TheDoc0097 op 17-10-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.1.2, of tot voor kort überhaupt 4.x :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TheDoc0097 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:46:
Net de update naar 4.04 geinstalleerd volgens onderstaande instructie en geen problemen ondervonden. Werkt perfect. Thanks. Maar kan ik nu de directory backup weer leeg maken?? Scheelt zo'n 215mb ruimte.

[...]
Ik zou 'm even in een ZIP op je PC zetten. Kun je altijd nog terug flash als dit nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het uitschakelen van wifi? Mijn telefoon heeft namelijk vaak problemen daarmee. Als ik wifi uitschakel blijft hij hangen op uitschakelen en kan hij geen kant meer op (hij schakelt niet helemaal uit, en kan ook niet weer ingeschakeld worden) De enige oplossing die ik daarvoor weet is om de telefoon opnieuw op te starten...
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste