Nope, geen problemen. Heb je wel even gewacht (half minuutje ofzo) tussen uit en inschakelen, en ook even de tijd gegeven om opnieuw te starten? Bij mij doet het uit/inschakelen er namelijk wel even over.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:50:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het uitschakelen van wifi? Mijn telefoon heeft namelijk vaak problemen daarmee. Als ik wifi uitschakel blijft hij hangen op uitschakelen en kan hij geen kant meer op (hij schakelt niet helemaal uit, en kan ook niet weer ingeschakeld worden) De enige oplossing die ik daarvoor weet is om de telefoon opnieuw op te starten...
Ja, hetzelfde hier (laatste firmware). Niet héél vaak, maar wel soms. Enige oplossing is écht telefoon uit- en inschakelen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:50:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het uitschakelen van wifi? Mijn telefoon heeft namelijk vaak problemen daarmee. Als ik wifi uitschakel blijft hij hangen op uitschakelen en kan hij geen kant meer op (hij schakelt niet helemaal uit, en kan ook niet weer ingeschakeld worden) De enige oplossing die ik daarvoor weet is om de telefoon opnieuw op te starten...
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd een probleem met de accuduur van mijn toestel.
Als ik deze opgeladen heb geeft ie 100 procent aan (via stopcontact), maar als ik het toestel in de auto via de sigarette aansteker ga opladen omdat ik de navigatie aan hebt staan geeft ie aan dat ie wel aan het laden is, maar doet dat niet
De telefoon geeft dan een hele andere waarden aan (veel minder) terwijl ie 20 minuten in de auto opgeladen is geweest.
Soms valt ie gewoon uit omdat zogenaamd de accu leeg zou zijn, terwijl als ik deze 2 minuten in de oplader stop het toestel weer 60 procent aangeeft bijvoorbeeld.
Heb al een andere lader geprobeerd in de auto maar dat helpt ook niet.
Als ik de telefoon 2 minuten via usb per computer oplaad geeft ie weer 15 procent meer aan, wat onmogelijk is in 2 minuten.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of zelf ook dit probeem gehad?
Heb het toestel pas een aantal maanden, dat zou wel erg snel zijn als het aan de accu zou liggen toch?
Als ik deze opgeladen heb geeft ie 100 procent aan (via stopcontact), maar als ik het toestel in de auto via de sigarette aansteker ga opladen omdat ik de navigatie aan hebt staan geeft ie aan dat ie wel aan het laden is, maar doet dat niet
De telefoon geeft dan een hele andere waarden aan (veel minder) terwijl ie 20 minuten in de auto opgeladen is geweest.
Soms valt ie gewoon uit omdat zogenaamd de accu leeg zou zijn, terwijl als ik deze 2 minuten in de oplader stop het toestel weer 60 procent aangeeft bijvoorbeeld.
Heb al een andere lader geprobeerd in de auto maar dat helpt ook niet.
Als ik de telefoon 2 minuten via usb per computer oplaad geeft ie weer 15 procent meer aan, wat onmogelijk is in 2 minuten.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of zelf ook dit probeem gehad?
Heb het toestel pas een aantal maanden, dat zou wel erg snel zijn als het aan de accu zou liggen toch?
Ik zit eraan te denken om mijn Alcatel te gaan rooten. (2.3 gingerbread)
Maar als ik het goed begrijp krijg je dan geen updates meer via fota. Is het verstandig om nu te gaan rooten in de weet dat ICS misschien binnenkort uit gaat komen?
Maar als ik het goed begrijp krijg je dan geen updates meer via fota. Is het verstandig om nu te gaan rooten in de weet dat ICS misschien binnenkort uit gaat komen?
Als je geroot hebt krijg je nog wel FOTA updates hoor
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik had ook geen geduld meer en heb ICS er ingeflashed..
http://forum.xda-develope...p=32781423&postcount=1705
Ben meer dan tevreden. Voelt soepeler / sneller en het battery drain effect heb ik al een poosje niet meer gezien.
http://forum.xda-develope...p=32781423&postcount=1705
Ben meer dan tevreden. Voelt soepeler / sneller en het battery drain effect heb ik al een poosje niet meer gezien.
Na het rooten van de OT995 kan je de updates wel downloaden, maar niet installeren. Om de update te kunnen installeren, doe je eerst een factory reset. Zorg wel voor een goede backup.Raz3r schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:54:
Ik zit eraan te denken om mijn Alcatel te gaan rooten. (2.3 gingerbread)
Ik wacht tot ICS uitkomt voordat ik een factory reset uitvoer.
[ Voor 18% gewijzigd door TheDweep op 21-10-2012 14:26 ]
Zie mijn post hierboven.Koffie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:18:
Als je geroot hebt krijg je nog wel FOTA updates hoor
Iemand hier al de early alpha versies van CM10 geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=33021358
Als ik het zo lees dan is de ICS rom van mistercheese wel the way to go?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=33021358
Als ik het zo lees dan is de ICS rom van mistercheese wel the way to go?
[ Voor 20% gewijzigd door RamO op 21-10-2012 14:27 ]
Floccinoccinihilipilification
Ik heb recent nog een FOTA update gedaan hoor (met root)TheDweep schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:24:
[...]
Na het rooten van de OT995 kan je de updates wel downloaden, maar niet installeren. Om de update te kunnen installeren, doe je eerst een factory reset. Zorg wel voor een goede backup.
Ik wacht tot ICS uitkomt voordat ik een factory reset uitvoer.
Dan ben jij een van de weinigen die zijn gerootte OT kan updaten.
Wat meer info over updaten van een gerootte OT995. De update voert een check uit op de huidige installatie. Wanneer na het rooten een, of meerdere van de standaard applicaties wordt verwijderd kan de update niet worden uitgevoerd. Meer info staat op XDA.
Dat had ik dus (o.a. om die reden) niet gedaan
Hoe maak ik het makkelijkst een back-up? Via een app oid?
En moet ik tijdens het rooten de sim en sd kaart uit het toestel halen?
Rooten stelt niet zoveel voor.
Toestel even rebooten, via USB koppelen en op Windows het rootproggie starten. 10 tellen later is hij geroot.
Toestel even rebooten, via USB koppelen en op Windows het rootproggie starten. 10 tellen later is hij geroot.
Verwijderd
beetje domme vraag misschien maar weet iemand hoe je de achtergrondinstellingen kunt veranderen?
als je nu een foto als achtergrond doet wordt hij namelijk heel vaag
Voor een backup: https://code.google.com/p...mod/wiki/FlashingRecoveryRaz3r schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:36:
Let erop dat je de juiste CWM image pakt, desgewenst kun je hem ook booten zonder de image daadwerkelijk te flashen.
Surf naar: http://d-h.st/users/mistercheeseRaz3r schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:36:
en download daar de onderstaande 2 zip bestanden (voor BackUp en Rooten), pak ze
uit en lees de readme.doc, de rest wijst zich vanzelf
OT995_CWM.zip
12.82 MB 828 0 2012-07-11 05:12:59
Description: ClockWorkMod Recovery
OT995_OneClick_ROOT.zip
9.83 MB 457 0 2012-07-10 16:08:12
Description: For rooting the alcatel ot-995
Heb het gelezen, maar komt mij niet bekend voorVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:35:
echt niemand een idee voor mijn probleem?
Eventueel kun je de vraag op XDA stellen:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=1620387&page=210
Hallo allemaal,
Ik heb de ICS 4.0.4 stripped and tweaked ROM van Mistercheese op mijn ot-995 gezet.
Die ROM is echt wel sneller!! Met Antutu haal ik een score van ruim boven de 4000 (laatste test 4004 -> CPU: 1398 GPU: 1638 RAM: 464 I/O:507). Ik heb er een oud 8gyte SD card in zitten en voor de test de telefoon helemaal afgeconfigureerd met Launcher Pro, Fancy Widgets, NU.nl, Buienradar, Sygic EU, Smart Profiles, etc.. Hoogste Antutu scores zijn 4019, 4032 en 4044 tot nu toe. Mogelijk dat de OT-995 nog sneller is met betere SD card en na een factory reset. Met de vorige Android versie 2.3.6 haalde ik scores van net geen 3000 (even uit mijn hoofd zo rond de 2950 max). Alles voelt ook wel snel aan moet ik zeggen.
Dus alle LOF voor Mistercheese
!
Verder heb ik al een tijdje (ook al met 2.3.6 en nu ook in 4.0.4) een probleem met mijn GPS signaal dat vaak wegvalt tijdens navigatie met zowel Sygic als ook TomTom. Maanden geleden had ik dat niet en nu valt het signaal regelmatig weg bij goed weer op normale dagen met vrij zicht. Hebben meerdere daar last van? Ik ben ook aan het testen met de app GPS Status, maar kan hier nog geen uitspraak over doen. Dus iemand een idee?!?!?!?
Ik heb de ICS 4.0.4 stripped and tweaked ROM van Mistercheese op mijn ot-995 gezet.
Die ROM is echt wel sneller!! Met Antutu haal ik een score van ruim boven de 4000 (laatste test 4004 -> CPU: 1398 GPU: 1638 RAM: 464 I/O:507). Ik heb er een oud 8gyte SD card in zitten en voor de test de telefoon helemaal afgeconfigureerd met Launcher Pro, Fancy Widgets, NU.nl, Buienradar, Sygic EU, Smart Profiles, etc.. Hoogste Antutu scores zijn 4019, 4032 en 4044 tot nu toe. Mogelijk dat de OT-995 nog sneller is met betere SD card en na een factory reset. Met de vorige Android versie 2.3.6 haalde ik scores van net geen 3000 (even uit mijn hoofd zo rond de 2950 max). Alles voelt ook wel snel aan moet ik zeggen.
Dus alle LOF voor Mistercheese
Verder heb ik al een tijdje (ook al met 2.3.6 en nu ook in 4.0.4) een probleem met mijn GPS signaal dat vaak wegvalt tijdens navigatie met zowel Sygic als ook TomTom. Maanden geleden had ik dat niet en nu valt het signaal regelmatig weg bij goed weer op normale dagen met vrij zicht. Hebben meerdere daar last van? Ik ben ook aan het testen met de app GPS Status, maar kan hier nog geen uitspraak over doen. Dus iemand een idee?!?!?!?
Verwijderd
Launcher Pro is niet geoptimaliseerd voor ICS en hoger. Ik zou eens experimenteren met Nova Launcher of Apex, dat zijn populaire launchers die gemaakt zijn voor 4.X
@Camacha,
Dank voor je reactie! Ik zal die launcher zeker eens uitproberen al reageert launcher Pro "verrekte" snel altijd
.
N.a.v. mijn eigen GPS vraag: http://forum.xda-develope...19f245&t=1620387&page=211
Dank voor je reactie! Ik zal die launcher zeker eens uitproberen al reageert launcher Pro "verrekte" snel altijd
N.a.v. mijn eigen GPS vraag: http://forum.xda-develope...19f245&t=1620387&page=211
On the French Alcatel FB page many people complaining about their GPS, no GPS signal
lost of GPS signal and so on. It seems that the app 'GpsFix' would help a bit.
Alcatel French is aware of this and the latest news is that an update/patch is expected
in November:
"ALCATEL ONE TOUCH FR Hello, we are in the testing phase of the patch will be available
in November in Fota"
Hmm, laat ze eerst 4.0 maar eens uitbrengen in de rest van de wereld...JD_1971 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:00:
@Camacha,
Dank voor je reactie! Ik zal die launcher zeker eens uitproberen al reageert launcher Pro "verrekte" snel altijd.
[...]
Verwijderd
Klopt, ik was er ook altijd groot fan van. Ik ben sinds 4.x overgestapt naar Nova en moet zeggen dat dat ook erg prettig werkt. Zaken die in LP fijn waren zitten er in (zoals homescreens die je kunt instellen en het hiden van apps in de drawer), maar ook nieuw spul zoals gestures zijn echt een fijne toevoeging. Ik had dat nooit gedacht, ik gebruik gestures elders nooit, maar in een launcher is het zeker niet verkeerd. Ik vind slide down om de notification bar te openen in plaats van precies pielen op dat balkje echt een uitkomst, al kan je het instellen hoe je wilt.JD_1971 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:00:
al reageert launcher Pro "verrekte" snel altijd.
Hier ook veel problemen met de GPS merk ik de laatste tijd.JD_1971 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:00:
@Camacha,
Dank voor je reactie! Ik zal die launcher zeker eens uitproberen al reageert launcher Pro "verrekte" snel altijd.
[...]
Negen van de 10 keer blijf ik in het oneindige wachten op een fix, en krijg ik die alleen bij een reboot van de telefoon (en dan is de fix er binnen enkele tellen).
Best irritant.
Verwijderd
Nog even een positief bericht tav de service bij reparatie (mag ook wel eens):
Had m'n telefoon gebricked na gebruik van de levensgevaarlijke Alcatel update software. Na een telefoontje en invullen van een formuliertje via de reparatie service van Solid Vision, telefoon opgestuurd en keurig binnen 5 dagen weer terug ontvangen met schijnbaar een nieuw moederbord erin! Echt prima geregeld!
Gisteravond direct een schone backup gemaakt en de ICS van Mistercheese geflasht. Werkt super! ICS is echt zoveel beter dan GB!
GPS probleem heb ik nog niet ervaren. Heb het vannochtend even geprobeerd, maar had direct een goede fix. Wellicht nog een paar keer proberen om te zien of dit blijvend is, of niet.
Had m'n telefoon gebricked na gebruik van de levensgevaarlijke Alcatel update software. Na een telefoontje en invullen van een formuliertje via de reparatie service van Solid Vision, telefoon opgestuurd en keurig binnen 5 dagen weer terug ontvangen met schijnbaar een nieuw moederbord erin! Echt prima geregeld!
Gisteravond direct een schone backup gemaakt en de ICS van Mistercheese geflasht. Werkt super! ICS is echt zoveel beter dan GB!
GPS probleem heb ik nog niet ervaren. Heb het vannochtend even geprobeerd, maar had direct een goede fix. Wellicht nog een paar keer proberen om te zien of dit blijvend is, of niet.
@whigga, idd de alcatel service is zeer goed en schappelijk aangezien ik een ot-918D had die door d.m.v. vage root sw gebricked was. Gewoon opsturen naar Solid Vision om hem na een paar werkdagen zonder problemen en weer werkend terug te ontvangen. Ja, die ICS misterschees rom is echt snel en goed
, dat ben ik met je eens. Enige minpunt aan de ot-995 is dat geurende navigatie de GPS wel vaak zijn fix verliest en uiteindelijk ook wel weer herstelt maar op kritische momenten in het drukke stadsverkeer toch enorm klote (oepsie wat zegt ie nou weer
).
Verwijderd
Kan het bovenstaande bevestigen, ook ik heb daar al vanaf het begin last van.Koffie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:43:
[...]
Hier ook veel problemen met de GPS merk ik de laatste tijd.
Negen van de 10 keer blijf ik in het oneindige wachten op een fix, en krijg ik die alleen bij een reboot van de telefoon (en dan is de fix er binnen enkele tellen).
Best irritant.
Ook dat de fix steeds verdwijnt tijdens navigatie.
Voor mijn probleem een mail gestuurd naar Solid, en ze vroegen of ik de telefoon wilden opsturen, dus dat zullen we dan maar doen.
Verwijderd
ik ben sinds dinsdag ook in het bezit van een alcatel(omdat mijn SG gio kapot gegaan was), ben er tot nu toe heel erg blij mee.
Ik heb nu eens op internet zitten rondkijken naar een screenprotector en case. ik kwam deze tegen:
heeft iemand al ervaring met deze?
komen er snel krassen op het scherm zonder screenprotector??
en valt de telefoon snel uit de broekzak?
of is een case en screenprotector eigenlijk alleen maar onzin en heb je er niets aan?
Ik heb nu eens op internet zitten rondkijken naar een screenprotector en case. ik kwam deze tegen:
of is een case en screenprotector eigenlijk alleen maar onzin en heb je er niets aan?
Op die van mij zit geen screenprotector, (nog) geen krassen. Zit wel altijd in zijn tasje.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:15:
ik ben sinds dinsdag ook in het bezit van een alcatel(omdat mijn SG gio kapot gegaan was), ben er tot nu toe heel erg blij mee.
Ik gebruik zelf een andere 'case', een slide (als ik mijn telefoon gebruik is hij dus 'kaal'). Gebruik daarom ook geen screenprotector (de case van mij beschermd uit zichzelf al het scherm).Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:15:
Of een screenprotector zin heeft ligt aan je gebruik. Als je hem in je zak gooit bij andere spullen (sleutels etc.) is het zeker handig (alhoewel bij je sleutels sowieso niet zo handig is, ook met protector
Dat is helemaal aan jou. Ik zie persoonlijk het nut van screenprotectors niet, ik stop geen andere dingen dan m'n telefoon in dezelfde zak, nog nooit een krasje gezien..
Als je daarentegen sleutels, aanstekers e.d. in dezelfde zak doet, tja..
Als je daarentegen sleutels, aanstekers e.d. in dezelfde zak doet, tja..
Ik heb de Alcatel sinds mei/juni dit jaar zonder protector en zonder andere zaken; geen enkel krasje ...Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:15:
...
En de telefoon is eenvoudig te groot om zomaar uit je broekzak te vallen.
Verwijderd
oke , bedankt voor de reacties. voor deze telefoon had ik namelijk de gio. die was een stuk kleiner(3.2 inch). en viel zonder case nog wel een uit mijn zak, lag ik bijv. op de bank en stond ik daarna op om wat te drinken te halen, flikkert dat ding op de grond.spettersplat schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:30:
[...]
Ik heb de Alcatel sinds mei/juni dit jaar zonder protector en zonder andere zaken; geen enkel krasje ...
En de telefoon is eenvoudig te groot om zomaar uit je broekzak te vallen.
ik heb verder ook nog geen ervaring met zo'n grote telefoon
Verwijderd
Hoelang gaat bij jullie de batterij trouwens mee??
Gisteravond ging ik film kijken bij vrienden. om 8 u was er nog 30 %, kwam ik thuis om kwart over elf: 4%!!
telefoon stond de hele avond stand-by.
dat lijkt me wel heel erg snel gaan
Gisteravond ging ik film kijken bij vrienden. om 8 u was er nog 30 %, kwam ik thuis om kwart over elf: 4%!!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 14:50 ]
Verwijderd
iemand die dit weet?Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:49:
beetje domme vraag misschien maar weet iemand hoe je de achtergrondinstellingen kunt veranderen?
Batterij lijkt voor mijn gevoel in 'stappen' te gaan. Rond de 85%, 50% en 35% gaat hij heel langzaam naar beneden (kan makkelijk een uur gamen en hij staat nog op 35), maar dan kan hij in 10 minuten opeens van 35 naar 25 dalen, om een uur later op te zijn, zelfs als hij alleen op standby staat.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:35:
Hoelang gaat bij jullie de batterij trouwens mee??
In totaal kan ik er over het algemeen een dag mee doen. Ik sta om 6.30 op doordeweeks, en als ik naar bed ga (tussen 22.30-23.00) heb ik nog zo'n 20-30% over.
Overigens gebruik ik de telefoon niet heel 'intens', Met name op de universiteit (9.00-17.00) heb ik maar weinig tijd om hem te gebruiken (wie zei dat studenten teveel vrije tijd hebben
Wel merk ik sinds ik de telefoon als agenda gebruik hij sneller op gaat, zelfs als ik de agenda niet gebruik. Mogelijk dat hij vaker probeert te synchroniseren? Bellen doe ik niet vaak overigens, smsen/whatsapp een paar keer per dag. Gamen ergens tussen de 30 en 60 min per dag denk ik. Internetten wel wat meer, 1-2 uur.
Ligt dat niet aan de kwaliteit van je foto/achtergrond? Ik meen dat die eigenlijk 960x800 (960 breed, 800 hoog) moet zijn, dit omdat hij 'meescrollt' als je naar een ander scherm gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door Orian op 25-10-2012 15:03 ]
Verwijderd
en hoeveel gebruik je de telefoon dan(de hele dag stand by en af en toe een keer bellen of de hele dag bezig en gamen enzo)Orian schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:58:
[...]
Batterij lijkt voor mijn gevoel in 'stappen' te gaan. Rond de 85%, 50% en 35% gaat hij heel langzaam naar beneden (kan makkelijk een uur gamen en hij staat nog op 35), maar dan kan hij in 10 minuten opeens van 35 naar 25 dalen, om een uur later op te zijn, zelfs als hij alleen op standby staat.
In totaal kan ik er over het algemeen een dag mee doen. Ik sta om 6.30 op doordeweeks, en als ik naar bed ga (tussen 22.30-23.00) heb ik nog zo'n 20-30% over.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:59:
[...]
en hoeveel gebruik je de telefoon dan(de hele dag stand by en af en toe een keer bellen of de hele dag bezig en gamen enzo)
offtopic:
Zie voorgaande post, was ik vergeten toe te voegen
Zie voorgaande post, was ik vergeten toe te voegen
Verwijderd
hey, ik heb een vraagje
ik wil me mobiel laten repareren, waar moet ik dat doen? gewoon een maitje sturen naar
info@solid-vision.com en die leggen het verder wel uit denk ik. maar hoelang was ook alweer de fabrieksgarantie op deze phone van de ah?... en valt een kapot boxje daaronder?
groeten!
ik wil me mobiel laten repareren, waar moet ik dat doen? gewoon een maitje sturen naar
info@solid-vision.com en die leggen het verder wel uit denk ik. maar hoelang was ook alweer de fabrieksgarantie op deze phone van de ah?... en valt een kapot boxje daaronder?
groeten!
solid-vision.com heb je al gevonden. Wat houd je dan tegen om daar even 2 tellen te kijken
Dan was je met 3 klikken op een invulformulier uitgekomen ..
Verwijderd
weet iemand misschien hoe ik een screenshot maak op mijn ot 995. dit is mij nog niet gelukt.
Hiervoor zul je de telefoon moeten rooten, daarna zijn er zat apps voor te vinden.
Verwijderd
huh.op mijn gio kon ik een toetscombinatie indrukken ( home en terugtoets) en dan kwam er een.screenshot
Verwijderd
ow koffie, die site was ik nog niet tegengekomen. ik had dat email van de alcatel site gehaald. maar daar kom ik wel uit, wou ff snel weten eigenlijk of speakers onder garantie vallen
wat is eigenlijk een verstandige manier om een mobiel op te sturen? gewoon in een envelop, of aangetekend (verzekerd tot €500) ik doe dit namelijk niet dagelijks en hoor vaak dat zoiets fout gaat.
wat is eigenlijk een verstandige manier om een mobiel op te sturen? gewoon in een envelop, of aangetekend (verzekerd tot €500) ik doe dit namelijk niet dagelijks en hoor vaak dat zoiets fout gaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 23:18 ]
Aan iedereen waarbij de accu snel leeg loopt,..... Hebben jullie ook WiFi aanstaan? Dit was bij mij de boosdoener s'nachts aangezien ik een heel slecht WiFi signaal heb op de slaapkamer waar telefoon lag te "rusten". Op 60% accu om 23:00 op nachtkastje weggelegd om de volgende ochtend om 06:00 te constateren dat de telefoon helemaal leeg was en dat dan bijna dagelijks.WiFi probeerde constant de verbinding te behouden die telkens ook weer wegviel. Dus dat koste blijkbaar heel veel accu. Na installatie van SmartProfiles (WiFi uit na 23:00 en automatisch weer aan o m 06:00) heb ik dit probleem niet meer gehad en loopt de accu maar een paar procenten leeg op een nacht. Dus mogelijk eens testen met WiFi uit als je het toch niet gebruikt of phone weglegt. Succes met testen
.
Ik gebruik sowieso JuiceDefender om het Wifi zeer in te perken. In standby gaat data elke 15 minuten even aan om te synchen en dan weer uit.
Tussen 22.00 en 07.00 is het 'nacht' en dan mag er helemaal geen data plaatsvinden.
Tussen 22.00 en 07.00 is het 'nacht' en dan mag er helemaal geen data plaatsvinden.
Verwijderd
iemand nog een ander idee (zonder root)???Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:37:
weet iemand misschien hoe ik een screenshot maak op mijn ot 995. dit is mij nog niet gelukt.
Verwijderd
Ik heb mijn met wat schuimplastic (weet je wel met van die bolletjes die knappen als je ze knijpt) omwonden en in een gewone envelope met voldoende postzegels verstuurd. Niks aangetekend en is prima gegaan. Maar goed, als je risico's wil vermijden zou ik aangetekend versturen. Zorg er in elk geval voor dat je telefoon zodanig is verpakt dat ie tegen een stootje kan.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:50:
Verwijderd
Alle apps in de market hebben root nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
iemand nog een ander idee (zonder root)???
Waarom eigenlijk niet rooten? Is echt te simpel voor woorden, brengt geen enkele schade aan apparaat/software toe en verruimt enorm de mogelijkheden wat je ermee kan.
Voor Linux heb je het programma QtADB waarmee je van 2.3.6 screenshots kunt maken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
Met 4.0 doe je dat met een van de volume knoppen en aan/uitknop.
Verwijderd
Omdat ik de telefoon nog geen week in mijn bezit hebVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:58:
[...]
Alle apps in de market hebben root nodig.
Waarom eigenlijk niet rooten? Is echt te simpel voor woorden, brengt geen enkele schade aan apparaat/software toe en verruimt enorm de mogelijkheden wat je ermee kan.
Hiervoor had ik die gio en die had ik wel geroot enzo. Ik installeerde toen custom roms. dat wil ik hier nog niet mee doen omdat dit nog goed werkt en er binnenkort (als het goed is) ook een android 4 update komt
Welke mogelijkheden zijn er nog meer met root dan?
Verwijderd
maar ik heb geen linux toch, maar android.TheDweep schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:01:
[...]
Voor Linux heb je het programma QtADB waarmee je van 2.3.6 screenshots kunt maken.
Met 4.0 doe je dat met een van de volume knoppen en aan/uitknop.
of bedoel je iets anders
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 19:57 ]
Met 2.3 kan je met de telefoon zoals hij nu is geen screenshots maken. Dan heb je twee opties:
1/ Je root de telefoon waardoor je toegang krijgt tot applicaties die screenshots kunnen maken.
2/ Je installeert developer tools op je computer die screenshots kunnen maken, bijvoorbeeld QtADB voor Linux.
1/ Je root de telefoon waardoor je toegang krijgt tot applicaties die screenshots kunnen maken.
2/ Je installeert developer tools op je computer die screenshots kunnen maken, bijvoorbeeld QtADB voor Linux.
Misschien dezeVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
Google Play: Screenshot Ultimate#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLmljZWNvbGRhcHBzLnNjcmVlbnNob3R1bHRpbWF0ZSJd
Het verliezen van je GPS fix is wel erg irritant als je aan het hardlopen bent, iemand nog suggesties voor een remedie hier tegen?
De app GPSfix helpt ook niet als je eenmaal de fix kwijt bent, je moet dan een restart doen.
De app GPSfix helpt ook niet als je eenmaal de fix kwijt bent, je moet dan een restart doen.
@RamO,
Het GPS probleem is echt heel vervelend en begint me nu echt mega te irriteren. Het doet enorme afbreuk aan een fantastische telefoon die vrij snel werkt op ICS (mistercheese stripped & tweaked), maar voor mij is navigatie een must op een SmartPhone. Zowel TomTom als Sygic hebben veel problemen met GPS (op 10 woon/werk kilometer valt deze zeker 4 tot 5 keer weg). Tools als GPSFix, GPS Aids, etc. helpen allemaal niet. Ik snap niet dat Alcatel nog geen fix heeft (mogelijk een HW probleem) al word er gerept dat ze in November (zie mijn vorige post hierover) met een patch komen. Dat zal wel weer vertraging hebben en pas komen als ze een ICS rom klaar hebben. Ik wacht met smart op de officiële NL ICS ROM incl. GPS patch! Iemand andere ervaring / oplossing?!?!?!
Het GPS probleem is echt heel vervelend en begint me nu echt mega te irriteren. Het doet enorme afbreuk aan een fantastische telefoon die vrij snel werkt op ICS (mistercheese stripped & tweaked), maar voor mij is navigatie een must op een SmartPhone. Zowel TomTom als Sygic hebben veel problemen met GPS (op 10 woon/werk kilometer valt deze zeker 4 tot 5 keer weg). Tools als GPSFix, GPS Aids, etc. helpen allemaal niet. Ik snap niet dat Alcatel nog geen fix heeft (mogelijk een HW probleem) al word er gerept dat ze in November (zie mijn vorige post hierover) met een patch komen. Dat zal wel weer vertraging hebben en pas komen als ze een ICS rom klaar hebben. Ik wacht met smart op de officiële NL ICS ROM incl. GPS patch! Iemand andere ervaring / oplossing?!?!?!
De grap is dat de GPS gewoon prima werkte onder GB, dus echt een HW probleem zal het niet zijn. En inderdaad is het nu wachten op de GPS fix van alcatel zelf...JD_1971 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:34:
@RamO,
Hallo,
Ik ben bezig met mijn telefoon te rooten d.m.v. SuperOneClick.
Alleen lukt dit niet want er komt deze melding te staan:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
Wat moet ik doen om het toch te laten werken?
Ik ben bezig met mijn telefoon te rooten d.m.v. SuperOneClick.
Alleen lukt dit niet want er komt deze melding te staan:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
Wat moet ik doen om het toch te laten werken?
reboot je telefoon en doe het opnieuw, dan werkt het wel
Helaas, Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart maar ik krijg nog dezelfde melding.Koffie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:35:
reboot je telefoon en doe het opnieuw, dan werkt het wel
Wel netjes alcapwn geselecteerd?
Ja, volgens mij doe ik alles goed maar op een of andere manier werkt het niet. Misschien dat ik het even op een andere computer moet proberen.Koffie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:21:
Wel netjes alcapwn geselecteerd?
Juiste drivers geinstalleerd !?Raz3r schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:24:
[...]
Ja, volgens mij doe ik alles goed maar op een of andere manier werkt het niet. Misschien dat ik het even op een andere computer moet proberen.
Daar ben ik ook naar opzoek. Bij Cool Blue(waar ik de OT995 gekocht heb) verkopen ze geen accessoires en zij konden deze ook niet bestellen. Een extra batterij is ook welkom
Volgens alcatel is dit het laatste nieuws over ICS.
ALCATEL onetouch NL Het laatste nieuws is dat de upgrade of deze vrijdag of volgende week vrijdag zal uitkomen. We moeten jullie nog heel even op geduld vragen.
ALCATEL onetouch NL Het laatste nieuws is dat de upgrade of deze vrijdag of volgende week vrijdag zal uitkomen. We moeten jullie nog heel even op geduld vragen.
@Fransf,Is dat n.a.v. het bericht op een XDA forum of van de Alcatel nieuws site zelf?
Verwijderd
Ebay misschien?Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:10:
Weet iemand of ik de achterkant ergens kan kopen? er zit aardig wat krassen er op.
Verwijderd
@JD_1917 Dat bericht staat op de Alcatel One Touch NL facebook pagina
http://www.facebook.com/ALCATELonetouchNL?fref=ts
http://www.facebook.com/ALCATELonetouchNL?fref=ts
Hier staan ook nog handige cases en accessoires: http://docteur-gsm.com/en/670-alcatel-ot-995
Is er iemand die ervaring met deze website heeft?
Groeten,
No-kia
Is er iemand die ervaring met deze website heeft?
Groeten,
No-kia
Hmm, ik ben benieuwd of ze vandaag zullen halen. Als ze dat gisteren nog niet wisten gok ik van niet...fransf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:40:
Volgens alcatel is dit het laatste nieuws over ICS.
Verwijderd
Net even gecheckt of er een update OTA klaarstond, echter vooralsnog niets nieuws. Ik heb het updateprogramma via de pc echter nog niet geprobeerd. Volgens mij had Alcatel ook aangegeven de update naar ICS via dat programmaatje te laten verlopen en niet via OTA, maar ja, eigenwijs...
mag jij me zeggen waar, niet via over the air, niet via alcatel zelf. Info aub.
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:17:
Update naar 4.0.4 is er!
Verwijderd
Op m'n Alcatel zelf bij Firmware update Manager. Heb net binnengehaald op het toestel zelf via WiFi. Wordt nu gecontroleerd en zal straks wel installeren.
Vreemd ik heb niets, apart, heb het los bij de AH gekocht afw8 dan maar
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:35:
Op m'n Alcatel zelf bij Firmware update Manager. Heb net binnengehaald op het toestel zelf via WiFi. Wordt nu gecontroleerd en zal straks wel installeren.
Verwijderd
Het vergt wel enig geduld en zenuwen. Na een foutmelding na controleren toch maar door gegaan. Opnieuw opstarten deed hij zelf, daarna rustig laten pruttelen want er gebeurd veel op de achtergrond. Nu weer beeld, sim wordt nog niet herkent maar ik wacht maar even rustig af.
Misschien maakt het uit dat ik hier in Frankrijk zit.
Lekker dat je dat pas achteraf zegt ?
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:53:
Het vergt wel enig geduld en zenuwen. Na een foutmelding na controleren toch maar door gegaan. Opnieuw opstarten deed hij zelf, daarna rustig laten pruttelen want er gebeurd veel op de achtergrond. Nu weer beeld, sim wordt nog niet herkent maar ik wacht maar even rustig af.
Verwijderd
Nou dat is ook een bak... Start die uiteindelijk op in een ietwat verduisterd scherm, alles lijkt verder goed Wifi wekr etc. maar geeft de melding "Simkaart is vergrendeld, geen service.
Blijft ook nog steeds software bijwerken..
Accu al losgehad en simkaart geen soelaas Wat nu!?
Blijft ook nog steeds software bijwerken..
Accu al losgehad en simkaart geen soelaas Wat nu!?
Verwijderd
Nee, ik kwam niet in de simkaart. Kon alleen nood oproepen doen.
Eind al goed!!! uiteindelijk bleek dat een dwarse veeg beweging naar links het vertrouwde invoer scherm kwam alwaar je de simcode kunt plaatsen. Hadden ze ook wel eens kunnen zeggen.
Er is wel het één en ander gewijzigd zeg. Maar het ziet er goed uit :-)
Eind al goed!!! uiteindelijk bleek dat een dwarse veeg beweging naar links het vertrouwde invoer scherm kwam alwaar je de simcode kunt plaatsen. Hadden ze ook wel eens kunnen zeggen.
Er is wel het één en ander gewijzigd zeg. Maar het ziet er goed uit :-)
Ja
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:26:
Is whatsapp mogelijk voor deze telefoon?
welke appie? Ik heb bij een aantal appies rondgekeken en ze zijn nog allemaal 180...
Hmm, toch wel nare problemen nu. Nadat eerder de telefoon hier spontaan uit viel, gaat hij nu ook niet meer aan. Lijkt wel op een soort brickje, alleen doet ie nu hélemaal niks meer.
Er zit overigens geen Custom ROM oid op. Gewoon de stock.
Iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
Er zit overigens geen Custom ROM oid op. Gewoon de stock.
Iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door Kwabbernoot op 08-11-2012 15:28 ]
Hang hem eens aan de lader en/of controleer de batterijspanning..
Al gedaan, zowel na een paar uur aan de lader als zonder batterij maar wel aan de lader geeft geen reactie. Was ook mij eerste gedachte, de batterij. Batterijspanning zou ik inderdaad nog kunnen meten, moet ik wel even kijken waar ik de apparatuur daarvoor kan fixen.
Zal wel weer worden uitgesteld.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:15:
iemand al iets vernomen ergens of de update komt morgen zoals beloofd door Alcatel?
Verwijderd
Het zal wel net zo gaan als met de OT990, veel beloven en niks doen.
Maar we wachten af, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Maar we wachten af, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
26 minuten geleden via Alcatel FB pagina:
ALCATEL onetouch NL - De nieuwe update staat voor volgende week gepland. Zodra we dit definitief weten zullen we dit communiceren. Hopelijk kunnen we nog op wat begrip rekenen. Zonder de NL Alert toevoeging hadden we de update eerder kunnen vrijgeven.
Meer informatie over deze dienst vind je op de volgende site http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/
ALCATEL onetouch NL - De nieuwe update staat voor volgende week gepland. Zodra we dit definitief weten zullen we dit communiceren. Hopelijk kunnen we nog op wat begrip rekenen. Zonder de NL Alert toevoeging hadden we de update eerder kunnen vrijgeven.
Meer informatie over deze dienst vind je op de volgende site http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/
Jammer hoor, krijg steeds meer spijt toch voor alcatel gekozen te hebben.
edero schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:44:
26 minuten geleden via Alcatel FB pagina:
Ik vind het juist positief dat ze alle informatie gewoon communiceren. Er zijn genoeg organisaties die updates uitstellen zonder iets te melden of een reden te geven. Natuurlijk had ik de update liever ook al gehad, maar aan de andere kant heb ik liever gelijk een goed werkende update, dan een waar om de haverklap een update voor uit moet komen wegens vastlopers en dergelijke