Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het rooten van alcatel one touch 991 op dezelfde manier als de 995? Ik had al een beetje gezocht maar ik kon niet echt een makkelijke handleiding vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Je kunt 'alcapwn' gewoon proberen, doet geen kwaad als het niet werkt (en volgens mij heeft er niemand ooit een andere gepublished, dus gewoon iets van de 995 pakken zou best eens kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Nu een paar dagen 4.2 geinstalleerd. Werkt prima!.
werkt bij mij beter dan 4.1.
Hoe heb jij hem geïnstalleerd? Als ik het probeer start hij niet op (Wit Alcatel scherm) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:22:
[...]

Hoe heb jij hem geïnstalleerd? Als ik het probeer start hij niet op (Wit Alcatel scherm) :?
Heb je wel de ICS bootloader? ik dacht dat de rom het niet deed op gb maar dat weet ik niet meer zeker

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet helemaal zeker. Maar ik heb laatst een keer ics + v1.3 geïnstalleerd en toen starte hij alleen op als ik de ICS bootloader nam, maar mijn alcatel is niet via de computer geüpdatet. (OTU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ivm vakantie wilde ik google sky weer eens proberen, maar mijn gps kan onmogelijk een locatie vinden. Ook met verschillende andere apps geprobeerd, maar geen van allen werken. Anderen die hier ook problemen (en oplossingen) mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
Ik heb ook problemen met de gps ontvanger, deze vind geen sattelieten meer. denk dat de gps ontvanger kapot is. heb nog garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Na problemen met deze telefoon wat betreft de wifi probeer ik er een custom ROM op te zetten.

Heb alleen problemen met het rooten. Zowel SuperOneClick als het zip bestandje hier eerder gepost werken niet. SOC loopt vast bij step #3 en via het .bat-bestandje krijg ik na het drukken op 'herstel' en 'herstel gestart' direct de mededeling 'herstel beëindigd'. USB debugging staat aan en Alcatel Android Manager is geïnstalleerd. Iemand een idee?

Gaat overigens om Android 4.0.4.

Pogin #132 resulteerde in een plotselinge: Succeed! Maar de telefoon is vooralsnog niet geroot.

[ Voor 11% gewijzigd door Kwabbernoot op 16-07-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook problemen met GPS.
Na een hoop rotzooien Chrome er af gegooid (gebruik ik nooit maar nam wel 28% van het systeem in beslag) en zowaar, binnen no-time een fix.

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:32
Ik heb 4.2 er niet op gekregen, snapte er niks van. De website is in het hongaars, en Google Translate maakte het er niet heel veel duidelijker op. Ik ben nu maar gewoon bezig ICS+ 1.3 weer terug te zetten. Kan iemand mij vertellen hoe je 4.2 erop krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo te zien nog steeds een en al ellende om de Alcatel 995 te rooten.

Er zijn steeds verwijzingen naar oude berichten en daardoor zit je ook met oudere software, denk ik dan.
Iemand die recent zijn 995 heeft geroot, zonder problemen?

Misschien iemand die een nieuwe stap voor stap handleiding voor ons in elkaar knutselen met de meeste recente software?

Heb zelf nog een standaard telefoon met S50 met Firmware 4.0.4 origineel via telefoon geupdate.
Geen idee of er een nieuwere standaard Firmware in kan, zo ja, waar haal je die dan?
Via de telefoon zelf is er geen nieuwere software, zegt ie!!!!!

Voor de Alcatel 918D hetzelfde, geeft ook allemaal problemen met rooten, zo te lezen, terwijl die in mijn geval belangrijker is door het wel erg kleine geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De Alcatel OT-995 leek 1,5 jaar geleden een mooi product.
Nu zou je hem het liefste uit het raam gooien, een waardeloos prul.

Accu GPS scherm touch gevoeligheid slecht te rooten eigenlijk allemaal prut.
Nu zijn gelukkig de Chinese merken beter bereikbaar geworden, en kunnen we Alcatel voortaan maar ver links laten liggen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Verwijderd

burgkop schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:41:
Zo te zien nog steeds een en al ellende om de Alcatel 995 te rooten.

Er zijn steeds verwijzingen naar oude berichten en daardoor zit je ook met oudere software, denk ik dan.
Iemand die recent zijn 995 heeft geroot, zonder problemen?

Misschien iemand die een nieuwe stap voor stap handleiding voor ons in elkaar knutselen met de meeste recente software?

Heb zelf nog een standaard telefoon met S50 met Firmware 4.0.4 origineel via telefoon geupdate.
Geen idee of er een nieuwere standaard Firmware in kan, zo ja, waar haal je die dan?
Via de telefoon zelf is er geen nieuwere software, zegt ie!!!!!

Voor de Alcatel 918D hetzelfde, geeft ook allemaal problemen met rooten, zo te lezen, terwijl die in mijn geval belangrijker is door het wel erg kleine geheugen.
Het rooten werkt nog steeds op deze manier:

- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 20:07
Ik heb hetzelfde probleem met de GPS. Het duurt wel erg lang voordat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eigenlijk geen problemen met gps e d . batterij enzo doet het gewoon goed.

het probleem wat ik wel heb:
de telefoon is vaak traag. soms loopt deze zelfs helemaal vast en dan is de batterij eruit de enige oplossing. factory reset helpt, maar na een paar dagen is het weer als voorheen.

iemand met ditzelfde probleem? of een oplossing?

ik draai h1n1 4.2

update:
gedowngrade naar ics +, nu geen problemen meer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 22:54
Mijn telefoon is niet traag maar heeft wel de problemen met de GPS (android 4.0.4).

UPDATE 26/8/13: verschillende custom roms geprobeerd maar het probleem met de GPS blijft bestaan.

[ Voor 53% gewijzigd door highs3000 op 26-08-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand android 4.3 al geprobeerd voor de ot-995?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:22:
Heeft iemand android 4.3 al geprobeerd voor de ot-995?
Waar is die te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://docs.google.com/s...cTM3V3c&usp=sharing#gid=0

http://forum.xda-develope...p?p=46052165#post46052165

Hier zijn alle ROMs te vinden.
Ik vraag me af welke jullie geïnstalleerd hebben en hoe dat bevalt?

Ik draai op dit moment 4.2.2 AOKP. deze werkt zeer goed en is snel. goede batterij en tot nu toe geen bugs

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeGTS
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-10-2013
Ik vroeg me eigen af hoe je dit deze custom rom installeerd? Ik heb hem wel gedownload op me pc maar hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Onze 995 ligt in de kast, Pffffffff wat is dat ding tegen gevallen.
Zelf onze dochter(9 jaar) heeft er geen belangstelling voor.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeGTS
Het grote minpunt vind ik toch wel de batterij. Is erg snel leeg helaas. En die GPS die voor geen meter werkt. Hij valt telkens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXtremeGTS schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:53:
Het grote minpunt vind ik toch wel de batterij. Is erg snel leeg helaas. En die GPS die voor geen meter werkt. Hij valt telkens weg.
Deze problemen heb ik niet. mijn batterij houdt het makkelijk een dag vol. net als bij andere telefoons. de gps doet het ook normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
eXtremeGTS schreef zondag 27 oktober 2013 @ 23:53:
Wat ook frustrerend is dat bij een inkomend gesprek de telefoon compleet vastloopt zodat je vaak een gesprek mist en dan terug kan gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeGTS
Is dat als je iets anders aan het doen ben op je telefoon en je word gebeld, of ook als hij gewoon standby staat?
Supertip schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:10:
[...]

Wat ook frustrerend is dat bij een inkomend gesprek de telefoon compleet vastloopt zodat je vaak een gesprek mist en dan terug kan gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeGTS
Kan ik een custom rom installeren met het bootrecovery programma? En dan gewoon die dat zip bestand op me sd zetten en dan installeren?
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:06:
[...]

https://docs.google.com/s...cTM3V3c&usp=sharing#gid=0

http://forum.xda-develope...p?p=46052165#post46052165

Hier zijn alle ROMs te vinden.
Ik vraag me af welke jullie geïnstalleerd hebben en hoe dat bevalt?

Ik draai op dit moment 4.2.2 AOKP. deze werkt zeer goed en is snel. goede batterij en tot nu toe geen bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds mei/juni deze alcatel OT995
Eerst kreeg ik een foutmelding van mijn sd kaart, deze zou beschadigd zijn. Geformatteerd en hij werkt weer, voor een week. Na weer een foutmelding heb ik er een andere sd kaart ingedaan en deze werkt prima.

Nu is er het volgende .. Tijdens het whatsappen kreeg ik plotseling zwart scherm. Ik heb geen ap rte updates of dergelijke gedaan. Gebruik hem alleen voor bellen/smsen/facebook/whatsapp namelijk.
Wanneer ik hem aan de lader leg knippert het lampje, mijn toestel gaat niet aan.
Heb een andere batterij geprobeerd maar daarbij gebeurt helemaal niets! Terwijl het een nieuwe batterij is.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:32
Ik gebruik nu sinds een paar weken Chrome als browser, ipv de standaard "Internet"-browser, omdat de standaard browser bij ongeveer 50% van de door mij bezochte websites crasht.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een goed alternatief, maar uiteindelijk toch gewoon Google Chrome gekozen. Deze is echter tergend langzaam op mijn telefoon (minimaal 30 seconden wachten tot ik URL in kan typen na het opstarten, reageert niet snel, scrollt niet vloeiend, enz.).
Zijn er meer mensen die Chrome gebruiken en die hier last van hebben? En weet iemand hier een oplossing voor, of een andere browser? (Geen Opera Mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOJ0
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 23:42
Ik gebruik ook chrome, ook bij mij is deze tergend langzaam. Misschien dat het met een custom rom beter is, dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
N0EPie0910 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:50:
Ik gebruik nu sinds een paar weken Chrome als browser, ipv de standaard "Internet"-browser, omdat de standaard browser bij ongeveer 50% van de door mij bezochte websites crasht.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een goed alternatief, maar uiteindelijk toch gewoon Google Chrome gekozen. Deze is echter tergend langzaam op mijn telefoon (minimaal 30 seconden wachten tot ik URL in kan typen na het opstarten, reageert niet snel, scrollt niet vloeiend, enz.).
Zijn er meer mensen die Chrome gebruiken en die hier last van hebben? En weet iemand hier een oplossing voor, of een andere browser? (Geen Opera Mini)
Chrome is gewoon loodzwaar ook op de PC trouwens.

Gewoon AOSP browser uit de Play Store halen, is de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawvl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09-2022
Na 15 maanden heeft mijn OT 995 de geest gegeven (laadt niet meer op, alle trucs al uitgeprobeerd), dit is binnen de garantieperiode, gekocht bij Albert Heijn. Tot nu toe is het me niet gelukt om de reparatie af te handelen, ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Leuk is anders, fuck Albert Heijn! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOJ0
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 23:42
Dit had ik laatst ook, ik heb hem toen opgeladen met mijn laptop. Daarna geen problemen meer gehad, hij laad nu weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Super ondersteuning van dit toestel. Nu draait er al CM11 (4.4.2) op.

Opladen kan soms lastig zijn inderdaad. Via de 'gewone' oplader kwam ik wel eens in een bootloop terecht. Dan kwam er niets van het laden. Toen aan de PC gekopeld, net als de voorganger en dat ging goed. Daarna niet meer zo leeg laten lopen. De accu(duur) is niet het sterkste punt van deze telefoon.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ook mijn Alcatel heeft het begeven, naar wie moet ik em nu opsturen voor reparatie? Solid Vision is inmiddels failliet....

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb vandaag deze rom geinstalleerd:

[OT-995][4.4.4][AOSPA4+] Paranoid Android 4.4 Final
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2716253

Vanmiddag mee zitten spelen en hij werkt echt heel soepel. Boven mijn verwachting! Geen traagheid en hickups meer. De Alcatel stock rom (ICS 4.0.4) was bij mij altijd wat traag. Verder in deze custom rom nog geen gekke dingen tegengekomen. Even het accugebruik in de gaten houden, maar op dit moment lijkt het niet meer te zijn dan met de standaard rom.

Misschien een leuke tip voor mensen die deze telefoon nog gebruiken :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Dankje, ben benieuwd naar accu en eventuele bugs. Anders gooi ik hem er ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
BoyGenius schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:28:
Heb vandaag deze rom geinstalleerd:

[OT-995][4.4.4][AOSPA4+] Paranoid Android 4.4 Final
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2716253

Vanmiddag mee zitten spelen en hij werkt echt heel soepel. Boven mijn verwachting! Geen traagheid en hickups meer. De Alcatel stock rom (ICS 4.0.4) was bij mij altijd wat traag. Verder in deze custom rom nog geen gekke dingen tegengekomen. Even het accugebruik in de gaten houden, maar op dit moment lijkt het niet meer te zijn dan met de standaard rom.

Misschien een leuke tip voor mensen die deze telefoon nog gebruiken :)
Ik gebruik hem nu als hotspot op de camping, en zelfs dat gaat niet vlekkeloos.
Als we thuis zijn zal ik er eens díe kitkat opzwieren.
Misschien ben ik dan ook van het spontane uitvallen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Twee puntjes die ik ben tegengekomen
- Als je de helderheid van het scherm aanpast naar het laagste staat hij ook echt uit! Niet zo handig, want dan moet je op de tast (:P) de helderheid weer verhogen. Let daar dus op als je dit aanpast.
- Als je Home screen meerdere schermen heeft (links, midden, rechts) en je gebruikt de Home button springt hij altijd naar het linker scherm. Ik ben gewend dat hij bij gebruik van de Home button altijd naar het middelste 'hoofdscherm' springt (kan ook een instelling zijn die ik nog niet gevonden heb).

GPS, Bluetooth, Wifi werkt allemaal prima. 3G kan ik niet testen (heb geen 3G abbo, enkel bellen).

Na een dagje prutsen is het accugebruik naar mijn idee hetzelfde of misschien iets beter in vergelijking met de stock ICS 4.0.4 rom.

De enige app die tot nu toe traag was met deze rom was de Chrome browser. Niet extreem en wel bruikbaar. Echter de Chrome browser op de oude stock rom hoef je niet eens te proberen is mijn ervaring! Gebruik nu gewoon de standaard Android browser en die is vloeiend :)

[update]
Het accugebruik is in mijn situatie hetzelfde of iets slechter. Heb het idee dat hij in standby wat meer verbruikt, echter het verschil met de stock rom is niet gigantisch.

Nog 2 andere punten:

- Bij het gebruik van de camera en je gaat filmen en dan wisselen naar de frontcam krijg je een groen scherm. Fotocamera doet dit niet.
- De standaard Android browser heeft een issue met het renderen van plaatjes (bij groter maken worden deze gedeeltelijk wit).

Bovenstaande issues zijn bekend en worden ook op het XDA forum genoemd. Dat de frontcam bij filmen een groen scherm geeft heb ik zelf geen last van. De standaard Android browser heb ik vervangen voor Opera Mobile (vind Chrome nog steeds te zwaar). Voor de rest tevreden met deze rom :)

[ Voor 27% gewijzigd door BoyGenius op 11-08-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Dat de telefoon altijd een hoog standby gebruik heeft is eigenlijk niets aan te doen.
Het schijnt dat hij nooit in deep sleep komt, en dat is een hardnekkig hardware probleem wat niet softwarematig te omzeilen is.
Het is eigenlijk dat ik mijn vorige HTC sensation niet meer kon vinden, en dat ik daarom de Alcatel maar gepakt heb om hotspot van te maken.
Maar het is en blijft een brak ding, bv de bootloop bij een lege accu.
Belde mijn ouders net op het Franse 07 nr. loopt de hele telefoon weer muurvast.
En dat terwijl er een kale rom opstaat zonder Gmail account, nou makkelijker kan de telefoon het niet hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Even een update na een dikke week gebruik.

Ben geen andere bugs tegengekomen dan die in mijn eerdere posts (en het XDA forum) genoemd. Heb geen vastlopers meegemaakt tot nu toe, terwijl dit met de originele ICS 4.0.4 ROM wel het geval was. ROM is lekker snel, lijkt alsof je een nieuwe telefoon hebt!

Batterijgebruik is naar mijn mening prima, het is iets hoger dan met de stock ICS 4.0.4 ROM van Alcatel. Met mijn gebruik (weinig bellen, maar wel hele dag wifi aan voor Whatsapp/Facebook en s'avonds de Chromecast er mee aansturen) kan ik er ongeveer anderhalve dag mee doen. s'Avonds dus gewoon aan de lader en ik kan een dag mee.

Wat mij betreft een aanrader voor de OT-995 bezitters :)

[ Voor 16% gewijzigd door BoyGenius op 18-08-2014 14:19 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste