Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 09:14
@Worstkaas: is het niet nodig om voorafgaand aan het flashen van PAC nog een wipe o.i.d. te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
DeadMetal schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:55:
@Worstkaas: is het niet nodig om voorafgaand aan het flashen van PAC nog een wipe o.i.d. te doen?
Nope,wipe is niet nodig. Tevens blijft je sdcard ongewijzigd
Doe wel een factory reset in CWM nadat je de PAC hebt geinstalleerd.

Laat me even weten als je de PAC hebt geinstalleerd.
Ik had bugs: Geen 3G en geen APN kunnen toevoegen.

Ik draai ni H1V1 v5,3, deze is zo ongeveer bugvrij.
De ROM van Mrcheese schijnt ook wel oke te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
kristan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:17:
[...]

Ik had een geroote ics, en de cyanogenmod cwm.
Hij is nieuw en kwam met ics er standaard op.

Als ik thuis ben doe ik een factory reset een cache whipe en een nieuwe install.
Ik weet niet welke CWM je gebruikt, maar deze moet je hebben:
https://ot995-cyanogenmod..._cyanogenmod_20121019.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Het is gelukt, net, een paar minuten geleden, gewoon de eerste manier, de lange goede volgorde guide :)
Een totale reset deed het, daarna PAC, en het is allemaal oke.
3g doet het prima (t mobile)
Hopen op een betere batterij duur, ik ben aardig te spreken over de rom.

(Lettertype is me alleen wat te groot :) ) en het scrollen is soms raar, daarnaast heb ik het gevoel dat ik nu een mini tablet heb.
En whatsapp leest maar een deel van de contacten. Degene die ik zelf heb toegevoegd.

Ik begin me te irriteren aan al die dingetjes, tijd voor H1N1 v5.2 :)

[ Voor 33% gewijzigd door StrongArmLance op 29-01-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Spam, dus weg.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 30-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Vreemd dat in het H1N1-topic 5.2 als laatste versie genoemd wordt maar een ander forumlid dan de topicstarter met 5.3 op de proppen komt, zonder dat de startpost is aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 30-01-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

DeadMetal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:19:
Vreemd dat in het H1N1-topic 5.2 als laatste versie genoemd wordt maar een ander forumlid dan de topicstarter met 5.3 op de proppen komt, zonder dat de startpost is aangepast.
Jup, best apart, al geprobeerd?
Die fix klinkt aan lokkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Ik heb een zeer frapant probleem met deze Alcatel. Zodra er gebruik wordt gemaakt van google, dan wel via de app dan wel via een willekeurige browsers, lijkt het alsof de wifi verbinding weg valt. Daarvoor werken allerlei apps en pagina's nog - ze worden gewoon geladen - maar nadat er iets wordt opgezocht via de google app of er gebrowsed wordt naar google.nl werkt niets meer.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat dit probleem wel niet mag zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
kristan schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:26:
[...]

Jup, best apart, al geprobeerd?
Die fix klinkt aan lokkelijk :)
Nog niet geprobeerd. Ben nog niet ervaren met het flashen van custom roms en het is bovendien de telefoon van m'n vrouw. Hoop dus eigenlijk op een positieve ervaring van jou om ook over de streep getrokken te worden om het te gaan proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

DeadMetal schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Nog niet geprobeerd. Ben nog niet ervaren met het flashen van custom roms en het is bovendien de telefoon van m'n vrouw. Hoop dus eigenlijk op een positieve ervaring van jou om ook over de streep getrokken te worden om het te gaan proberen ;)
Ik wil hem een dezer dagen wel uit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Of H1N1 5.4....
http://d-h.st/jib

Gewoon betrouwbaar, aroma installer werkt prima. (faster) GPS Fix voor Europa ed

En stock ics icon pack <3

[ Voor 64% gewijzigd door StrongArmLance op 03-02-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Hmm, ik lees daar wel 'V5.4 is more batter hoggy than 5.3. 80% bat dropped to 60% in just 2 hours with phone on idle mode (screen off).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:13
Ik zit erover te denken om m'n telefoon te rooten en heb het forum even doorgelezen, maar snap nou nog steeds niet hoe rooten precies werkt.
Ik heb op dit moment Android 4.0.4 erop staan, en ik kwam de volgende twee posts tegen:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Zonder root kan je die programma's niet van je telefoon verwijderen. Dus je moet eerst rooten. Rooten is echter niet moeilijk. Volg de volgende stappen (met dank aan Mistercheese).

1) Download de file Oneclick_ROOT.zip bestand van http://d-h.st/users/mistercheese
en pak het uit in een apart mapje ergens op je computer (bijv. desktop)
3) Zorg ervoor dat je computer je telefoon herkent.
4) Plug je telefoon in met USB en
5) start het programma Superoneclick als adminstrator (rechtermuisknop run as administrator).
6) Click op "root" en heb een poosje geduld. Na een minuut of 5 volgt een popup met de mededeling dat je telefoon succesvol geroot is. (Verifiëren door tussen de apps op je telefoon het programmaatje "Superuser" te vinden.)

Nu je telefoon is geroot kan je met behulp van diverse apps de bloatware van je telefoon deleten. (Let op! bedenk goed welke apps je gaat deleten, want soms is het een systeem app en dan werken in ene heel veel dingen niet meer. Beste is om altijd vooraf een backup te maken.)
Succes en wees voorzichtig ;)
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:53:
[...]

- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila
Het eerste bericht is geschreven voor de update naar 4.0.4, dus ik vraag me af of het nog steeds op deze manier werkt?
Is het net zo simpel (één keer klikken) als het jailbreaken van je iPhone?
En is een van deze stappenplannen nog bruikbaar (met 4.0.4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Ja, de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
De 1e link ( http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip werkt alleen niet meer. Iemand die dit bestand kan uploaden voor mij? Of kan zeggen welk bestand het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Ik heb hem nog wel, dm je email adres.

Overigens:

https://docs.google.com/s...cTM3V3c&usp=sharing#gid=0

en ICS + v1.2 is uit.

(die 5.4 wordt nu gefixt overigens, is nu soms onuitstaanbaar traag)

[ Voor 82% gewijzigd door StrongArmLance op 10-02-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jullie op dit moment de beste rom voor de OT 995. (snelheid. batterij etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
kristan schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb hem nog wel, dm je email adres.
Ik heb je een DM gestuurd.

Krijg je na het rooten de kans om een custom ROM te installeren of moet dat tijdens het rooten o.i.d.? Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het rooten namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:02:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd.

Krijg je na het rooten de kans om een custom ROM te installeren of moet dat tijdens het rooten o.i.d.? Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het rooten namelijk..
Na het rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Het rooten is gelukt, hartelijk dank kristan.
Na een half jaar, ben ik er zojuist achter gekomen dat je zonder root screenshots kan maken (4.0.4), door de Volume-down + Power button in te houden voor 2 à 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Zijn er meer mensen die last van een 'krakend/piepend' geluid, als er een koptelefoon is aangesloten op de minijack? Vooral met mijn in-ear oordopjes zit er een 'kraak' geluid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:29:
Na een half jaar, ben ik er zojuist achter gekomen dat je zonder root screenshots kan maken (4.0.4), door de Volume-down + Power button in te houden voor 2 à 3 seconden.
Hahaha die screenshots... wat!? ; (

Ik heb serieu alles uitgeprobeerd en liep met een brakke screenshot app rond, haha oh mijn god. Bedankt. Ik voel me zo stom.

Hierboven: een beetje een ruis, maar zodra ik de muziek afspeel geen last meer van.

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 23-02-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Ik weet niet of ik hier in dit topic mag komen storen met mijn vraag, want die gaat over de OT 990 (maar dat topic is te oud en het is uiteindelijk hetzelfde merk, met hopelijk wat hetzelfde idee erachter).
Ik had calendarprovider.apk verwijderd, want als ik dingen download om een kalender te gebruiken, gaf hij meldingen dat hij dat niet kon omdat er iets mist. Ik had er een backup van, en heb die weer teruggezet (in System/apps), net als calendar.apk. Ik kan alleen calendar.apk niet openen, maar ik kan wel nieuwe kalenders downloaden en gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Hilmo op 11-02-2013 06:58 . Reden: het is al opgelost, kan het niet verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Hilmo schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:04:
Ik weet niet of ik hier in dit topic mag komen storen met mijn vraag, want die gaat over de OT 990 (maar dat topic is te oud en het is uiteindelijk hetzelfde merk, met hopelijk wat hetzelfde idee erachter).
Ik had calendarprovider.apk verwijderd, want als ik dingen download om een kalender te gebruiken, gaf hij meldingen dat hij dat niet kon omdat er iets mist. Ik had er een backup van, en heb die weer teruggezet (in System/apps), net als calendar.apk. Ik kan alleen calendar.apk niet openen, maar ik kan wel nieuwe kalenders downloaden en gebruiken.
En nu?
Voldoen de kalender apps niet gewoon man?

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 11-02-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Raz3r schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:10:
Zijn er meer mensen die last van een 'krakend/piepend' geluid, als er een koptelefoon is aangesloten op de minijack? Vooral met mijn in-ear oordopjes zit er een 'kraak' geluid in.
Daar heb ik ook last van, alleen als er ook geluid aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:29:
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
kristan schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:05:
[...]

En nu?
Voldoen de kalender apps niet gewoon man?
Ja juist hartstikke goed :) Ik had de boel ooit verwijderd omdat ik verwachtte geen kalender te gebruiken. Toen had ik hier gevraagd hoe ik dat weer kon herstellen, maar ik had het al opgelost voordat ik een antwoord had. Mijn bericht kon ik alleen niet meer hier uit dit topic verwijderen, vandaar dat ik de oplossing maar heb gegeven, hoe ik de kalender weer aan de praat heb gekregen, maar dan met eentje uit de store. Dat werkt perfect zo :) Je moet namelijk maar net even weten dat je die in System/apps moet zetten (met rootExplorer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Hilmo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 06:27:
[...]

Ja juist hartstikke goed :) Ik had de boel ooit verwijderd omdat ik verwachtte geen kalender te gebruiken. Toen had ik hier gevraagd hoe ik dat weer kon herstellen, maar ik had het al opgelost voordat ik een antwoord had. Mijn bericht kon ik alleen niet meer hier uit dit topic verwijderen, vandaar dat ik de oplossing maar heb gegeven, hoe ik de kalender weer aan de praat heb gekregen, maar dan met eentje uit de store. Dat werkt perfect zo :) Je moet namelijk maar net even weten dat je die in System/apps moet zetten (met rootExplorer).
Haha oke :)

ICS + v1.3 is uit trouwens

• N0EPie0910
Wat is er verandert in v1.3? Alleen bugfixes, of ook langere batterijduur ofzo? (Waar kan ik de patchnotes vinden? :))

Gevonden. Had niet gezien dat het bij de link in je Google Docs-file stond. Stom van me 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door N0EPie0910 op 22-02-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien stap voor stap vertellen hoe je de telefoon kan rooten?
ik ben hier niet zo handig in.
Als het kan + sites waar en wat alles betekend:$

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds een tijdje (enkele weken? Viel me niet meteen op) heb ik last van 'flikkeringen' aan de onderkant van het scherm. Ze zijn vooral te zien als het onderste deel van het scherm niet zwart is (hoe lichter de kleur hoe beter te zien) en je het scherm aanraakt (maakt niet uit waar). Dan krijg je strepen van links naar rechts die 'omhoog' gaan. Het is niet heel duidelijk, maar wel irritant als je er op let. Geen idee waar het vandaan komt. Ik vroeg mij af of iemand dit ook heeft, of nog liever mij kan vertellen of/hoe je dit kan fixen?
Het doet nog het meest hieraan denken (maar iets minder extreem):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iTilVk3bRSg]

Maar dan dus alleen de onderste 2-3 cm van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Raz3r schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:10:
Erg late reactie maar hier heb ik ook last van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand H1N1 CM10 op de ot 995 geinstalleerd (gehad)?

zo ja? hoe bevalt deze? en raad je deze aan?
wat zijn de voordelen en nadelen van deze rom?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xekjiram
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04-2020
Mijn zoon heeft dit toestel. Ik wil voor hem een extra batterij kopen, maar ik kan die nergens vinden. Wie weet een adresje? (geen creditcardbestellingen in het buitenland).

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
***** kan schijf niet vinden ****** Opgelost.

Open je systeemkast en trek de USB stekker van je Cardreader uit de USB-slot op je moederbord.

Wanneer de OT Upgrade Tool de gegevens van de telefoon probeert te lezen, raakt hij in de war met al die andere stations van je Cardreader waardoor hij de "schijf" van de Telefoon niet meer ziet.

Jah het is niet de bedoeling maar Alcatel heeft dat programma niet goed in elkaar gezet.
Er is niks mis met je telefoon dus, het is een Bug.

Voordat ik mijn Cardreader had, deed hij het goed en na dat ik een Card reader heb gekocht doet ie het niet meer.. zo achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:31:
Heeft iemand H1N1 CM10 op de ot 995 geinstalleerd (gehad)?

zo ja? hoe bevalt deze? en raad je deze aan?
wat zijn de voordelen en nadelen van deze rom?
Ik draai deze nu al een tijdje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155593

Bevalt prima. Alles werkt gewoon goed. Enige is dat scrollen soms wat haperig gaat, maar niet hinderlijk ofzo
Voordelen: CM10!
Nadelen: geen, behalve dat scrollen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt de batterij het daarmee een dag uit met 3G aan?
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Bevalt prima. Alles werkt gewoon goed. Enige is dat scrollen soms wat haperig gaat, maar niet hinderlijk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Ik heb deze nu ook geflasht.
Ik heb het idee dat de batterij korter meegaat. maar ik weet dit niet zeker. ik ben het met je eens dat het scrollen een beetje raar gaat. soms scrolt die weer omhoog als je onderaan bent.

verder werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een en ben zeer tevreden over dit budget toestel
Mooi helder scherm en lekker snel processortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Mijn OT-995 draait nog altijd op Android 2.3
Als ik deze wil updaten naar Android 4, hoe kan ik dit dan het beste doen, zonder al te veel instellingen ( whatsapp berichten, sms'jes, contactpersonen etc. ) te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
jpg97 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:55:
Mijn OT-995 draait nog altijd op Android 2.3
Als ik deze wil updaten naar Android 4, hoe kan ik dit dan het beste doen, zonder al te veel instellingen ( whatsapp berichten, sms'jes, contactpersonen etc. ) te verliezen?
Als je eerst een back-up maakt met de standaard App Backup& Restore app, kun je 4.0 over the air, dus via systeeminstellingen- updates downloaden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bla

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de rootmethode die hier beschreven wordt?: http://www.alcatelot995.com/root_ot-995.html

Het ziet er niet zo moeilijk uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is tegenwoordig de ervaring met Solid Vision?
Ik heb mijn 995 inmiddels een week geleden opgestuurd voor reparatie, maar de website geeft nog steeds aan dat het toestel niet binnen is (en uitgerekend dán raak je het verzendbewijs kwijt)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:50:
Heeft er iemand ervaring met de rootmethode die hier beschreven wordt?: http://www.alcatelot995.com/root_ot-995.html

Het ziet er niet zo moeilijk uit... :)
Neeh het is ook niet moeilijk. Je download die zip, pakt hem uit. je sluit je telefoon aan en volgt de stappen beschreven in de "instruction" file. makkelijker kan niet.
Je zet in dat dropdown menu hem op alcapwn en je drukt start...

nog een leuke welke ik laatst heb geflasht en bekend is is:
http://forum.xda-develope...p=37849442&postcount=4088

Hier een link voor alle roms voor de ot-995
http://forum.xda-develope...?p=35497617&postcount=144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rooten is ondertussen gelukt, op de manier die eerder hier beschreven is: met root.zip

Ik zat ook te kijken naar ICS+ V1.3, maar ik twijfel nog een beetje. Wat zijn de voordelen ervan? Gebruikt hij minder werkgeheugen? Ik zag dat je dan kunt overklokken, zou 1,6 ghz dan stabiel zijn?

Kan iemand dit nog wat duidelijker (uitgebreider) uitleggen: (vooral de 2e stap, en wat betekent het 4e punt)

- copy the zip to sdcard
- boot cwm V6 (get it HERE)
- flash the .zip
- once rebooted remember that this rom is stripped down to the MAX

Zitter er nog risico's aan? En wat als het mis gaat?

Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand er antwoord op weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:20:
Het rooten is ondertussen gelukt, op de manier die eerder hier beschreven is: met root.zip

Ik zat ook te kijken naar ICS+ V1.3, maar ik twijfel nog een beetje. Wat zijn de voordelen ervan? Gebruikt hij minder werkgeheugen? Ik zag dat je dan kunt overklokken, zou 1,6 ghz dan stabiel zijn?

Kan iemand dit nog wat duidelijker (uitgebreider) uitleggen: (vooral de 2e stap, en wat betekent het 4e punt)

- copy the zip to sdcard
- flash the .zip

Wat draai je nu? 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ik heb nog gewoon 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:20:

- copy the zip to sdcard
- flash the .zip

ICS+ V1.3 is -naar mijn mening- de allerbeste ROM op dit moment. Zeker de moeite waard om naar over te stappen, tenzij je natuurlijk de Alcatel launcher en all bloatware programmaatjes tof vindt. Daarmee beantwoord ik meteen je vraag; Het 4e punt houdt in dat deze ROM volledig is gestript van overbodige apps en andere zaken. Als je iets mist kan je het via de PLAY store weer installeren natuurlijk.

Wat betreft instructies
1. download de ROM en kopieer deze naar je SD card (dus niet in een mapje op je SD card zetten, maar gewoon rechtstreeks)
2. Installeer CWM via de link uit de instructies. Dit is de zogenaamde recovery omgeving op je telefoon van waaruit je je telefoon flasht. Vergelijk het maar soort van met de BIOS op je computer.
Je moet dit eerst installeren anders kan je de ROM niet installeren.
3. Via het recovery menu (CWM) kan je de zip die je op je SD card hebt gezet flashen. Dit houdt in dat ie de nieuwe software installeert. Let wel: dit neemt meestal zo'n 5 minuten in beslag. Daarna opnieuw opstarten en dit duurt ook veel langer dan normaal. Geen zorgen. dit is normaal. Als het opstarten langer dan 10 minuten duurt moet je je wel zorgen gaan maken :P
4. Wanneer je de nieuwe rom hebt geflashed zul je merken dat al je apps en settings zijn gewist. Zorg er dus vooraf voor dat je een backup hebt gemaakt van de gegevens die je wilt behouden (sms, contacten, etc.) Zijn genoeg apps in de play store te vinden waarmee je dit makkelijk kan doen (sms backup&restore, app-bak, titanium backup, contacten worden met gmail gesynct)

Last but not least. Volg de instructies zorgvuldig! Dan kan er weinig misgaan. Eerste keer is spannend, maar daarna zal je merken dat het eigenlijk redelijk eenvoudig is allemaal (ookal lijkt het nu misschien van niet). Mocht het toch migaan, dan kan je altijd via het Alcatel software update programma de boel weer naar fabriekssetting terugbrengen. En mocht dat niet lukken dan is er altijd nog de service van Solid vision (ben je alleen wel je toestel 2 weken kwijt)

Hier nog een filmpje: andere ROM, zelfde toestel, zelfde procedure

https://www.youtube.com/watch?v=P4vJo2kRj5Q

succes!

P.s. ik gebruik zelf momenteel met veel genoegen de meest recente CM 10. Draait als een tierelier en android 4.1(!). Er is inmiddels een nieuwere versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:35:
[...]
P.s. ik gebruik zelf momenteel met veel genoegen de meest recente CM 10. Draait als een tierelier en android 4.1(!). Er is inmiddels een nieuwere versie uit.
jij zegt dat er een nieuwe versie uit is.over welke versie hebben we het dan.

op xda staat een andere versie als hier|: http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html

maar volgensmij is het dezelfde rom.

op het overzicht: https://docs.google.com/s...ZUp3bDFWZ3ZLcTM3V3c#gid=0 staat ook de versie van de hongaarse site

edit:

ik had nog een vraag. op mijn telefoon staat op het moment CWM 5.5. bij de meeste nieuwe roms is echter 6.0 nodig. hoe update ik CWM naar 6.0.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:45:
[...]

jij zegt dat er een nieuwe versie uit is.over welke versie hebben we het dan.

op xda staat een andere versie als hier|: http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html

maar volgensmij is het dezelfde rom.

op het overzicht: https://docs.google.com/s...ZUp3bDFWZ3ZLcTM3V3c#gid=0 staat ook de versie van de hongaarse site

edit:

ik had nog een vraag. op mijn telefoon staat op het moment CWM 5.5. bij de meeste nieuwe roms is echter 6.0 nodig. hoe update ik CWM naar 6.0.
Ik bedoel inderdaad ook de 20130322 versie.

Volgens mij kan je in principe iedere rom ook prima met CWM 5.5 flashen hoor.

Evengoed, een linkje naar CWM 6.0 staat ook op die hongaarse site (klein stukje boven het plaatje in de OP).

Hier nog een goede, recente post op XDA over flashen van- en links naar ROM en CWM
http://forum.xda-develope...p=39997357&postcount=5223

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:21:
Wat is tegenwoordig de ervaring met Solid Vision?
Ik heb mijn 995 inmiddels een week geleden opgestuurd voor reparatie, maar de website geeft nog steeds aan dat het toestel niet binnen is (en uitgerekend dán raak je het verzendbewijs kwijt)
Volgens de website van Solid Vision is mijn 995 pas vandaag ingeboekt :X
Behoorlijke achterstand dus daar.

Ben iig allang al blij dat mijn telefoon niet kwijt is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:35:
[...]

ICS+ V1.3 is -naar mijn mening- de allerbeste ROM op dit moment. Zeker de moeite waard om naar over te stappen, tenzij je natuurlijk de Alcatel launcher en all bloatware programmaatjes tof vindt. Daarmee beantwoord ik meteen je vraag; Het 4e punt houdt in dat deze ROM volledig is gestript van overbodige apps en andere zaken. Als je iets mist kan je het via de PLAY store weer installeren natuurlijk.

Wat betreft instructies
1. download de ROM en kopieer deze naar je SD card (dus niet in een mapje op je SD card zetten, maar gewoon rechtstreeks)
2. Installeer CWM via de link uit de instructies. Dit is de zogenaamde recovery omgeving op je telefoon van waaruit je je telefoon flasht. Vergelijk het maar soort van met de BIOS op je computer.
Je moet dit eerst installeren anders kan je de ROM niet installeren.
3. Via het recovery menu (CWM) kan je de zip die je op je SD card hebt gezet flashen. Dit houdt in dat ie de nieuwe software installeert. Let wel: dit neemt meestal zo'n 5 minuten in beslag. Daarna opnieuw opstarten en dit duurt ook veel langer dan normaal. Geen zorgen. dit is normaal. Als het opstarten langer dan 10 minuten duurt moet je je wel zorgen gaan maken :P
4. Wanneer je de nieuwe rom hebt geflashed zul je merken dat al je apps en settings zijn gewist. Zorg er dus vooraf voor dat je een backup hebt gemaakt van de gegevens die je wilt behouden (sms, contacten, etc.) Zijn genoeg apps in de play store te vinden waarmee je dit makkelijk kan doen (sms backup&restore, app-bak, titanium backup, contacten worden met gmail gesynct)

Last but not least. Volg de instructies zorgvuldig! Dan kan er weinig misgaan. Eerste keer is spannend, maar daarna zal je merken dat het eigenlijk redelijk eenvoudig is allemaal (ookal lijkt het nu misschien van niet). Mocht het toch migaan, dan kan je altijd via het Alcatel software update programma de boel weer naar fabriekssetting terugbrengen. En mocht dat niet lukken dan is er altijd nog de service van Solid vision (ben je alleen wel je toestel 2 weken kwijt)

Hier nog een filmpje: andere ROM, zelfde toestel, zelfde procedure

https://www.youtube.com/watch?v=P4vJo2kRj5Q

succes!

En ik heb dus de gb bootloader nodig, denk ik? Ik heb hem geüpdatet naar 4.0.4 via OTA dus niet met OTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En installeer je cwm6 dan zo?: telefoon aansluiten via usb --> boot.bat openen

Of moet het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:53:
En installeer je cwm6 dan zo?: telefoon aansluiten via usb --> boot.bat openen

Of moet het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoef je bij het installeren van ICS+ V1.3 niet te formatteren, en de dalvik cache te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:49:
Hoef je bij het installeren van ICS+ V1.3 niet te formatteren, en de dalvik cache te verwijderen?
ik heb voor de zekerheid factory reset gedaan en de dalvik cache verwijdert. Of het zonder lukt, weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:15:
[...]

ik heb voor de zekerheid factory reset gedaan en de dalvik cache verwijdert. Of het zonder lukt, weet ik niet
Heb je het al gedaan? Hoe heb je het dan met cwm 6 gedaan? Ik wil ook graag ics + v1.3 eropzetten, maar ik wil eerst even zeker weten hoe je cwm 6 installeerd?

Je hebt dus in de recovery modus alles verwijdert en de dalvik cache verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:14:
[...]

Heb je het al gedaan? Hoe heb je het dan met cwm 6 gedaan? Ik wil ook graag ics + v1.3 eropzetten, maar ik wil eerst even zeker weten hoe je cwm 6 installeerd?

Je hebt dus in de recovery modus alles verwijdert en de dalvik cache verwijdert?
ik heb dit met een oudere versie van cwm gedaan (ik denk 5.5).

ja ik heb factory reset en dalvik cache verwijdert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn toestel willen resetten maar ik heb een probleem: de batterij is bijna plat dus heb ik na het induwen vd resettoetsen onmiddellijk aangesloten aan de oplader.
nu kreeg ik het klassieke resetscherm met het android tekentje. maar wanneer hij een paar minuten reset, valt hij uit nog voor hij klaar is. dan kan ik niets doen en pinken de 4 touchknoppen onderaan en het berichtenlichtje. en dit gaat al een aantal uur verder. wanneer hij reset heb ik niet de indruk dat hij zijn batterij oplaadt want het berichtenlichtje werkt niet. het uitvallen en opladen is continu met het resetten afwisselend, het lost elkaar continu af…

iemand tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht laat ik even een backup maken met rom mannager, dus ik druk daarop, maar dan herstart hij en zie ik een android poppetje wat op zijn rug ligt met een driehoekje. Wat moet ik nu doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:42:
Ik dacht laat ik even een backup maken met rom mannager, dus ik druk daarop, maar dan herstart hij en zie ik een android poppetje wat op zijn rug ligt met een driehoekje. Wat moet ik nu doen? :(
dat heb ik ook gehad,. maar na even puzzelen was het uiteindelijk makkelijk op te lossen. je moet de power knop en de volume + of - (weet ik niet meer 8)7 ) een aantal seconden inhouden.
bij mij verscheen er dan een android poppetje met een blauw figuurtje voor zijn buik.
volgensmij is dit een factory reset???

Daarna werkte het weer gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ook gelukt, en het is inderdaad een factory reset. grrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
dus alle Apps enzo eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben alles kwijt, maar ik heb het ondertussen weer teruggezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

behalve dingen op de sd kaart natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt die heb ik nog wel. Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog wel ics + v1.3 erop ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:
Klopt die heb ik nog wel. Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog wel ics + v1.3 erop ga zetten
Tja... als je een andere rom goed op wilt zetten zal je inderdaad hoe dan ook een factory reset en een full wipe moeten doen. Daarom wordt er ook zo ongeveer bij iedere instructie die je kan vinden altijd eerst vermeld dat je een back-up moet maken van alles wat je graag wilt behouden (smsjes, contacten, foto's, apps, notes, etc..)
Da's niet zo moeilijk hoor. In elk geval nog makkelijker dan flashen. Google is your friend.
En zoals je al hebt gemerkt, blijft alles wat op je sd-card staat gewoon in tact. Dus je kan ook je backups op je SD card plaatsen

Aangezien je nu toch al een keer terug bent gegaan naar factory settings (weliswaar per ongeluk) kan je net zo goed die nieuwe rom erop zetten, nietwaar!?

Geloof me. Je zal er geen spijt van hebben

Maar aan de andere kant, zo te lezen ben je al een week of 2 aan het twijfelen en ben je nog niet verder gekomen dan een per-ongeluk factory reset. Misschien her-overwegen of je je hier wel mee bezig moet houden? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:32:
Heb mijn toestel willen resetten maar ik heb een probleem: de batterij is bijna plat dus heb ik na het induwen vd resettoetsen onmiddellijk aangesloten aan de oplader.
nu kreeg ik het klassieke resetscherm met het android tekentje. maar wanneer hij een paar minuten reset, valt hij uit nog voor hij klaar is. dan kan ik niets doen en pinken de 4 touchknoppen onderaan en het berichtenlichtje. en dit gaat al een aantal uur verder. wanneer hij reset heb ik niet de indruk dat hij zijn batterij oplaadt want het berichtenlichtje werkt niet. het uitvallen en opladen is continu met het resetten afwisselend, het lost elkaar continu af…

iemand tips wat ik kan doen?
Heb ik een tijd geleden ook gehad.

Oplossing: opsturen naar Solid Vision. Bij mij is het moederbord onder garantie vervangen. Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Bij mijn telefoon (originele ROM, geupgrade naar Android 4) valt de internetverbinding (3G/2G) regelmatig weg, net als de telefoon van m'n broer (ook een 995). Hebben meer mensen hier last van, en is er een permanente oplossing beschikbaar?

Nu schakelen we de vliegtuigmodus steeds even in en weer uit, wat meestal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met mijn telefoon een wat langer filmpje maken (20 minuten), maar de standaard videocamera applicatie stopt er na 10 minuten mee. Weet iemand of het mogelijk is deze limiet weg te halen?
Van wat ik op google kan vinden zijn er niet echt goede alternatieven voor de standaard camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zucht .. is mijn telefoon eindelijk terug van reparatie, doet de GPS het niet :(

Ik ben toch echt wel een beetje klaar mer Alcatel, blijkbaar kunnen ze simpelweg geen stabiele hard- en software maken (of iig niet de combinatie van beide).

Eerst was mijn telefoon gebricked door de officiële updater van Alcatel, later ging mijn camera stuk.
In beide gevallen is het mobo vervangen (de laatste keer zijn er zelfs 2 mobo's aan te pas gekomen omdat de eerste niet door de kwaliteitscontrole kwam :?)
en nu is hij dus terug en heb ik nog geen enkele keer een fix kunnen krijgen. Letterlijk nog nooit gelukt met dit 'nieuwe toestel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:29:
Zucht .. is mijn telefoon eindelijk terug van reparatie, doet de GPS het niet :(

Ik ben toch echt wel een beetje klaar mer Alcatel, blijkbaar kunnen ze simpelweg geen stabiele hard- en software maken (of iig niet de combinatie van beide).

Eerst was mijn telefoon gebricked door de officiële updater van Alcatel, later ging mijn camera stuk.
In beide gevallen is het mobo vervangen (de laatste keer zijn er zelfs 2 mobo's aan te pas gekomen omdat de eerste niet door de kwaliteitscontrole kwam :?)
en nu is hij dus terug en heb ik nog geen enkele keer een fix kunnen krijgen. Letterlijk nog nooit gelukt met dit 'nieuwe toestel'.
Wellicht ten overvloede, maar heb je al gecheckt of bij "settings > location access > GPS source > "use internal GPS" " staat aangevinkt? Anders zal je idd nooit een fix krijgen.

En anders helpt het wellicht om "FasterFix" uit de play-store te installeren. Moet je wel een geroot toestel hebben.

Tja, voor het overige, lijkt erop dat je behoorlijk pecht hebt met jouw toestel. Ik heb geen van de problemen gehad die jij beschrijft. (Wel een nieuw mobo na een gebricked toestel dankzij de officiële Alcatel update)
Draai tegenwoordig al een tijdje CM10 (zie hier) en ben sindsdien zeer tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
DeadMetal schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:22:
Bij mijn telefoon (originele ROM, geupgrade naar Android 4) valt de internetverbinding (3G/2G) regelmatig weg, net als de telefoon van m'n broer (ook een 995). Hebben meer mensen hier last van, en is er een permanente oplossing beschikbaar?

Nu schakelen we de vliegtuigmodus steeds even in en weer uit, wat meestal werkt.
Heb daar zelf ook last van (ook sinds upgrade). Een permanente oplossing is volgens mij een custom rom pakken, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:09
Helaas is mijn touchscreen gebroken... :( Ik heb een nieuwe besteld, maar ik krijg mijn telefoon maar niet helemaal uit elkaar.

Heeft iemand enig idee waar een handleiding te vinden is om bij je touchscreen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:24:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar heb je al gecheckt of bij "settings > location access > GPS source > "use internal GPS" " staat aangevinkt? Anders zal je idd nooit een fix krijgen.
Staat uiteraard allemaal aan :)

Uiteindelijk heb ik vd week 1 maal een fix gekregen, door de app GPS Fix gewoon een kwartier te laten draaien.
Als voorbeeld 2 filmpjes. Eentje van mijn tablet en eentje van de telefoon. Beide dezelfde app en op hetzelfde moment op dezelfde locatie gemaakt.
Na het uploaden ben ik deze post gaan tikken. ik heb op de 995 nog altijd GEEN fix :(

Tablet:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K28USJHdLsI]

995:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zytuI9gUNC0]

edit: Nog meer info: de telefoon heb ik al diverse malen mee geprobeerd een fix te krijgen. De table heeft een week met zo goed als lege batterij stilgelegen en ook nog een reboot gehad. De telefoon had dus veel sneller een fix moeten hebben.

EDIT : Zojuist SV gebeld. De dame was het niet helemaal met mij eens dat ik een Samsung Galaxy Tab met deze telefoon vergeleek, maar was het wel met mij eens dat dit niet is zoals het hoort.
Conclusie: opnieuw aanmelden en opsturen ;(
Voor de 3e keer dus mijn toestel kwijt. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Koffie op 10-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms wordt mijn toestel terwijl ik hem in mijn broekzak heb zitten op eens ontzettend warm, en vaak gaat hij dan ook niet meer uit de key-lock. Is dit iets wat vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niet normaal. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad en ik heb hem ook nog op 1.6 ghz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:03:
Dat lijkt me niet normaal. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad en ik heb hem ook nog op 1.6 ghz draaien.
Welke rom draai je? en welke governor?
en werkt het stabiel op 1.6 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe installeer/boot je cmw 6?

ik moet deze booten voordat ik de pakjes op mijn sd kan flashen.
alleen als ik het bestand van de cmw 6 download krijg ik een paar programma's en een recovvery schijf
hoe doe ik dit? moet ik dit openen op mijn pc? want dan blijft de melding waiting for device staan

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Een beetje late to the party, maar volgens mij hebben sommigen een telefoon teruggestuurd die in een 'bootloop' zit met vermoedelijk lege batterij. Ik had 't zojuist ook, en heb het weten te fixen.

Als je telefoon eerst de low-level charging sequence doorloopt (knipperende leds) en na al enkele seconden al probeert te booten en dan weer uitgaat heb ik 't vermoeden dat hij net op de minimum charge threshold balanceert, en dat het stukloopt door brakke software. Op de een-of-andere manier werkt het wel als je hem eerst net iets dieper ontlaadt.

1. USB ontkoppelen, accu eruit (hier was de batterijspanning 3.35V)
2. Accu erin
3. Terwijl je volume up EN down ingedrukt houdt, USB inpluggen. Na een paar seconden kun je ze loslaten. Als het goed is ziet je PC een Qualcomm device - dit is de bootrom USB downloader, welke de battery niet charged.
4. Na een paar minuutjes (~5) USB ontkoppelen en accu eruit; op dit moment was de spanning 3.22 V.
5. Weer 'gewoon' proberen op te laden, nu bleef hij langer in low-level charging mode en bootte daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
Iemand die naar een goedkope 995 op zoek is misschien?

V&A aangeboden: Alcatel OT-995 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:59:
[...]

Welke rom draai je? en welke governor?
en werkt het stabiel op 1.6 ghz.
Ik heb nu de Cyanogenmod 10 rom van 19 december. Als governor heb ik smartassv2.

Hij is stabiel, alleen gaat mijn accu zeer snel leeg, maar dat heb ik tot nu toe bij elke rom (ook op 1.4 ghz.) dus ik denk dat mijn accu slecht is. 1.7 ghz is ook nog stabiel, al wordt hij dan af en toe wel wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Ik heb nu de Cyanogenmod 10 rom van 19 december. Als governor heb ik smartassv2.

Hij is stabiel, alleen gaat mijn accu zeer snel leeg, maar dat heb ik tot nu toe bij elke rom (ook op 1.4 ghz.) dus ik denk dat mijn accu slecht is. 1.7 ghz is ook nog stabiel, al wordt hij dan af en toe wel wat warmer.
Hoe snel is zeer snel? Mijne houdt het zo'n 7 à 8 uur vol op 1.2 GHz. Is er een verschil met 1.6 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Ik raad je aan ook deze eens te proberen:
http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html
(gebruik google translate)

Download hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0EPie0910 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:21:
[...]

Hoe snel is zeer snel? Mijne houdt het zo'n 7 à 8 uur vol op 1.2 GHz. Is er een verschil met 1.6 GHz?
Ik heb het niet precies bijgehouden, maar vandaag was ik bijvoorbeeld via wifi een spel aan het downloaden uit de playstore en dan zie je hem gewoon minder worden. Net alsof ie aan het aftellen is, zo snel gaat het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:38:
[...]

Ik raad je aan ook deze eens te proberen:
http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html
(gebruik google translate)

Download hier
Ik heb hem ondertussen geprobeerd, maar deze rom werkt bij mij trager. Er zitten vaak haperingen in bijvoorbeeld het app overzicht. :? Ook loopt de batterij nog steeds even snel leeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Ik heb hem ondertussen geprobeerd, maar deze rom werkt bij mij trager. Er zitten vaak haperingen in bijvoorbeeld het app overzicht. :? Ook loopt de batterij nog steeds even snel leeg,
Vreemd. Heb hier geen last van. Enige hapering zit af en toe in het scrollen (bijvoorbeeld op een webpagina of in het settings-menu). Niet storend, maar wel merkbaar.
Heb je een full wipe gedaan? Of toch op z'n minst een cache en dalvik wipe? En fix permissions?
Qua batterij verbruik loop ik bij normaal gebruik zo'n 4% per uur terug. Dus dan hou je het zeg maar een volle dag uit. Ik draai overigens wel de app Greenify. Deze stopt apps die ongemerkt stiekem op de achtergrond draaien in hibernation. Kan placebo zijn, maar lijkt wel bij te dragen aan het verlengen van de batterij duur. Baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Vreemd. Heb hier geen last van. Enige hapering zit af en toe in het scrollen (bijvoorbeeld op een webpagina of in het settings-menu). Niet storend, maar wel merkbaar.
Heb je een full wipe gedaan? Of toch op z'n minst een cache en dalvik wipe? En fix permissions?
Qua batterij verbruik loop ik bij normaal gebruik zo'n 4% per uur terug. Dus dan hou je het zeg maar een volle dag uit. Ik draai overigens wel de app Greenify. Deze stopt apps die ongemerkt stiekem op de achtergrond draaien in hibernation. Kan placebo zijn, maar lijkt wel bij te dragen aan het verlengen van de batterij duur. Baat het niet dan schaadt het niet.
Ik heb de data/factory reset gedaan, wipe cache, wipe dalvik cache en ik heb de wipe /system, /system/app, /data gedaan.

Wat betekent fix permissions eigenlijk, waarom zou je dat doen?

Ik heb af en toe echt vervelende vertragingen en de batterij loopt bij mij veel meer dan 4% per uur leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:22:
[...]

......

Wat betekent fix permissions eigenlijk, waarom zou je dat doen?
....
http://oldwiki.cyanogenmod.org/wiki/Fix_permissions

Soms als je een 'dirty flash' doet kan je nogal wat force close issues hebben en dat apps niet lekker draaien en mogelijk onevenredig veel beslag leggen op het processor/geheugen gebruik wat weer nadelig is voor je batterij. Maar, aangezien je een clean install hebt gedaan zal je fix permissions niet nodig hebben.

Probeer een die Greenify app. Wellicht helpt het.

Anders lijkt het er inderdaad op dat je een brakke batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey!

ik zou graag even iemand willen hebben die mij wellicht eens een kwartier kan bijstaan met een aantal handelingen op mijn telefoon. mijn menubalk is namelijk verdwenen nadat ik de icoons had veranderd,
ook na een fabrieksherstel is deze nog altijd weg. ik zou graag een originele backup van iemand erop willen zetten. zou iemand mij gelieve kunnen helpen?

alvast bedankt!

p.s. heb een alcatel 995 die nog goed is tot mijn beschikking

enige ideeën? en hoe kan ik bv superuser verwijderen ivb opsturen voor garantie haha

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hylix
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:59:
hey!

ik zou graag even iemand willen hebben die mij wellicht eens een kwartier kan bijstaan met een aantal handelingen op mijn telefoon. mijn menubalk is namelijk verdwenen nadat ik de icoons had veranderd,
ook na een fabrieksherstel is deze nog altijd weg. ik zou graag een originele backup van iemand erop willen zetten. zou iemand mij gelieve kunnen helpen?

alvast bedankt!

p.s. heb een alcatel 995 die nog goed is tot mijn beschikking

enige ideeën? en hoe kan ik bv superuser verwijderen ivb opsturen voor garantie haha
Je kunt vanaf de website van alcatel zelf een tooltje downloaden die je hele mobiel terug zet naar stock android 4.0.x.

http://www.alcatelonetouc.../ot-995.html#.UbDnvUDIYqg

Let op dat je bootloader hierdoor wel naar een ICS versie gaat en je ook een rom moet hebben met een ICS bl (dit is geen probleem met de meeste roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Op mijn ot 995 staat ics + geinstalleerd. ik heb al verschillende keren H1n1 jb geprobeerd, omdat ik hoor dat deze zo goed werkt. Ook de laatste versie 6 juni heb ik geprobeert, maar de rom blijft bij mij langzamer werken dan ics +. is dit bij jullie ook zo? of kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:56:
Hallo,
Op mijn ot 995 staat ics + geinstalleerd. ik heb al verschillende keren H1n1 jb geprobeerd, omdat ik hoor dat deze zo goed werkt. Ook de laatste versie 6 juni heb ik geprobeert, maar de rom blijft bij mij langzamer werken dan ics +. is dit bij jullie ook zo? of kan ik dit verhelpen?
Dat probleem had ik dus ook al, bij mij werkt H1n1 ook langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:28:
[...]

Dat probleem had ik dus ook al, bij mij werkt H1n1 ook langzamer.
welke rom draai jij dan op dit moment, en hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:29:
[...]

welke rom draai jij dan op dit moment, en hoe bevalt deze?
Deze: http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html

Maar die hapert dus bij mij. Deze doet het volgens mij wel goed: https://code.google.com/p...IAL-cocktail.zip&can=2&q=

En AOKP werkt ook aardig snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ik zie dat CM10.1 met Android 4.2.2 eraan komt:
http://forum.xda-develope...p=42451359&postcount=5788

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
Hoe kan het dat bij mij Firmware Upgrade 2.6.7 niet werkt?
Meer mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zucht .. telefoon ligt alweer 2 weken bij SolidVision zonder dat er uberhaupt al iets mee gedaan is :(
Ik dacht dat het tegenwoordig sneller was daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een paar dagen 4.2 geinstalleerd. Werkt prima!.
werkt bij mij beter dan 4.1.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 15:51 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste