Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:21:
Klopt, onder Linux werkt het wel maar onder Windows niet. Het werkt wel als je een Share maakt en via het netwerk de bestanden ophaalt, maar dus niet via USB. Het enige andere foutje (groot woord in dit geval) waar ik last van heb is dat als je je mobiel in vliegtuig stand zet en hem er weer uithaalt je opnieuw de SIM-pin moet invoeren. Verder heb ik geen last van andere problemen.

Ik verwacht dat er wel een geupdate ROM komt waarin deze punten zijn opgelost wantnze zijn door de ontwikkelaar erkent maar de huidige ROM voldoet voor mij al veel beter dan de Alcatel ROM (vooral de battery duur en het wegvallen van Internet).
oke. hoelang gaat de batterij bij jou ongeveer mee? en hoeveel gebruik je de telefoon dan ?

Als ik deze rom wil downloaden staat er bij de nieuwste release dat het only for 2s50 series is . waar kan ik vinden of deze rom het op mijn telefoon doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon gaat ongeveer 20% langer mee. Met de Alcatel ROM kwam ik net de dag door en was de battery 's avonds zo goed als leeg, met de custom ROM heb ik vaak nog 25 tot 30% over. Ik gebruik mijn telefoon voor mijn agenda, om af en toe mail te checken en soms te bellen. Dus licht gebruik.

Er zijn inderdaad twee versies, voor de S50 en de 2S50. Dit staat op de telefoon onder de battery. Mijn telefoon is een S50. Hier staat de versie voor de S50: https://code.google.com/p/ot995-cyanogenmod/downloads/list

Link naar de instructies is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945825

En natuurlijk onnodig te zeggen maar het flashen van een custom ROM is altijd voor eigen risico en de garantie vervalt daardoor. Aan de andere kant is het bij mij door goed opvolgen van de instructies nog nooit fout gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:56:
Mijn telefoon gaat ongeveer 20% langer mee. Met de Alcatel ROM kwam ik net de dag door en was de battery 's avonds zo goed als leeg, met de custom ROM heb ik vaak nog 25 tot 30% over. Ik gebruik mijn telefoon voor mijn agenda, om af en toe mail te checken en soms te bellen. Dus licht gebruik.

Er zijn inderdaad twee versies, voor de S50 en de 2S50. Dit staat op de telefoon onder de battery. Mijn telefoon is een S50. Hier staat de versie voor de S50: https://code.google.com/p/ot995-cyanogenmod/downloads/list

Link naar de instructies is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945825

En natuurlijk onnodig te zeggen maar het flashen van een custom ROM is altijd voor eigen risico en de garantie vervalt daardoor. Aan de andere kant is het bij mij door goed opvolgen van de instructies nog nooit fout gegaan.
is dit niet een andere rom? :P
dit is cyanogenmod 10 en die andere was paranoid, welke heb jij nou geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gezien 8)7 . Ik heb een S50 (en dus de CM10 rom) en daar zijn mijn observaties ober issues en battery life van. Een kennis van me heeft de 2S50 en voor hem had ik de link naar de Paranoid ROM opgezocht. Vandaar dat ik beide linken had. Uiterlijk zit er weinig verschil in maar de kernels verschillen wel wat. Wel wilde de 2S50 iets moeilijker geroot worden. Mijne ging gewoon met SuperOneClick. Hij had een ander tooltje nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Beste mensen,

Sinds de update van Alcatel draai ik 4.0. Dit zijn mijn bevindingen:
- Browsen gaat inderdaad langzaam, dit was met 2.3 beter geregeld. Jammer.
- Hetzelfde geldt voor het spelen van games. Er zitten nu vaak haperingen in; denk aan spellen als Temple Run, Beach Buggy (een racespel) en zelfs Angry Birds hapert soms....
- Geheugen: Het intern geheugen is naar 1 gb gegaan, een mooi verbetering.
- Camera: Ik vind de camera na de update ronduit slecht. Terwijl met 2.3 de foto's best aardig waren (mits je de camera stil hield) vind ik de foto's nu onduidelijk en korrelig- gelijk aan 2 of 3 megapixel. Dit vind ik persoonlijk erg jammer, aangezien ik plaatjes schieten best belangrijk vind. Alleen al hiervoor zou ik wel een custom rom willen draaien.
- Camcorder: Is naar mijn zeggen beter geworden, maar die gebruik ik tocht amper.
- Apps openen: duurt volgens mij langer dan bij 2.3, en is soms een beetje onhandig.

Nu is mijn vraag of er meerdere mensen zijn met deze punten van kritiek én of het 't waard is om een custom rom te draaien. Ik heb een tijdje geleden 4.1 van Mistercheese gedraaid, maar stopte hiermee, omdat m'n Alcatelli geen USB -contact met de computer kon maken. Dit is uiteraard zeer belangrijk.
Ik ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.

Groeten,
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:56:
Ik ben er niet helemaal uit of je nu juist linkte, maar anyhow, er is geen hardwarematig verschil dat incompatibiliteit met ROMs veroozaakt.

Wel is het zo dat Alcatel/TCT er een rommeltje van heeft gemaakt, met als gevolg dat het zo kan zijn dat een ROM enkel werkt met de juiste bootloaderversie (GB/ICS). Voor de 'Franse ICS' (waarop ook de versie van mistercheese is gebaseerd) en de eerste twee CM10 releases heb ik een truukje toegepast waardoor de ROM met iedere bootloader compatible is.

Echter, de meest recente CM10 release (20121219) is van BENENATH (aangezien ik zelf momenteel geen tijd heb om aan CM te werken), en mist het 'truukje' - hierdoor boot hij enkel met een ICS bootloader. Ik heb BENENATH uitgelegd hoe hij 't oplost, maar blijkbaar heeft hij nog geen nieuwe versie online gezet. Misschien is het beter als ik 20121219 verwijder om verwarring te voorkomen..

Note: ik ben iuss op XDA / CM10-for-ot995 developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas, bedankt voor je informatie en zeker ook voor je inspanningen in de custom ROM. Deze is zeker een verbetering t.o.v. de Alcatel ROM.
Maar begrijp ik goed dat ik ook de Paranoid versie kan gebruiken op een S50? In de beschrijving geeft Benetnath expliciet aan dat het alleen voor de 2S50 is. Ik heb hem ook even op mijn S50 gehad maar toen kon ik sommige instellingen niet veranderen. Dus heb ik verder maar niet geprobeerd en ben teruggaan naar de CM10.

Ik mag helaas zelf op XDA geen opmerkingen plaatsen omdat je een minimum reply-count van 10 moet hebben :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Paranoid ROM op mijn S50 geflashed, doet het inderdaad nu ook gewoon. Ik zal een paar dagen met deze ROM werken om te zien of er verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er tot nu toe al verschillen tussen cm10 en paranoid?

Als ik 1 van de 2 op mijn S50 installeer kan ik dan als het mij niet bevalt de officiële update van alcatel draaien, zodat mijn telefoon weer origineel wordt?

en hoe maak ik het beste een backup?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:42:
In de beschrijving geeft Benetnath expliciet aan dat het alleen voor de 2S50 is.
Ik heb 'm de 22e verteld wat het probleem was en hoe hij het oplost, alles van voor die datum heeft het bootloaderprobleem waarschijnlijk.

Mocht er iemand niet bang zijn voor 't repacken van een bootimage, het is vrij simpel op te lossen:
  1. Bootimage unpacken, kernel als 'zimage'
  2. echo -ne '\x77\x1a\x00\xe3' > header
  3. cat header zimage > zimage.fixed
  4. Bootimage repacken, uit de losse pols: mkbootimg --kernel zimage.fixed --ramdisk ramdisk --cmdline "console=ttyDCC0 androidboot.hardware=cocktail" --base 0x00200000 --pagesize 4096 -o boot_fixed.img
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:46:
zijn er tot nu toe al verschillen tussen cm10 en paranoid?
Weinig. De Paranoid Android developer is wat minder ervaren, en kan dus 't overgrote deel van de CM10 issuelist niet oplossen (PA was op m'n CM10 trees gebaseerd). Dus het zal 'm vooral zitten in de features die PA biedt (ik ken PA verder niet), de hardwaresupport is vergelijkbaar.
Als ik 1 van de 2 op mijn S50 installeer kan ik dan als het mij niet bevalt de officiële update van alcatel draaien, zodat mijn telefoon weer origineel wordt?
Als je een backup maakt met CWM kan dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt absoluut wat Thralas zegt. De problemen die ik al had gemeld zijn gelijk. Wel zijn er zoals Thralas al vermoedde veel meer opties instelbaar wat in de CM10 ROM al veel meer was dan in de standaard Alcatel ROM.
Het leuke voor mij is dat ik alleen de ROM had geflashed (dus de CM10 ROM vervangen voor de PA ROM) en niet de GAPPS. Vervolgens bleken alle apps en instellingen behouden.

Nu hopen dat Benetnath (of misschien Thralas) tijd vindt om die puntjes op te lossen. Maar zelfs met die foutjes ben ik blij met de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus welke zal ik nou installeren? CM10 of PA

op xda staat bij cm10 dat de backup/restore functie niet werkt. is dat alleen voor de cm10 rom of voor alle andere roms(dus dan kan ik een backup van ICS ook niet meer terugzetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup terugzetten gaat met CWM dus dat kan altijd als CWM eenmaal op je GSM zit. Welke ROM moet je zelf beslissen maar switchen is erg eenvoudig dus dat is ook niet echt onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zit er nog verschil in de batterijduur of snelheid in de roms?
of zijn er nog andere belangrijke verschillen. ?
en kunnen beide roms niet via USB met windows?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij duur van de PA ROM lijkt iets beter maar heb hem er pas een paar uur opzitten. Enige verschil dat ik echt zie is meer instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke heeft dan meer instellingen. ? PA of CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PA ROM.
Even gechecked maar USB-disk werkt inderdaad op PA ROM ook niet onder Windows (wel onder Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bij PA kan je dus gewoon die voor 2s50 op de s50 installeren.
dan denk ik dat ik dat ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik draai hem op de S50 en zoals Thralas aangaf hebben de CM en de PA dezelfde code-base en zitten er niet echt hardware verschillen tussen de S50 en 2S50.
Maar zoals Thralas ook aangaf werkt de PA ROM alleen op de bootloader van ICS dus moet je wel eerst op de Alcatel 4.0 ROM zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:09:
Batterij duur van de PA ROM lijkt iets beter maar heb hem er pas een paar uur opzitten. Enige verschil dat ik echt zie is meer instellingen.
Kun je in PA een CPU governor kiezen? Zoja, waar staat 'ie standaard op?

CM10 default (nog) naar ondemand. Je kunt ook voor 'interactive' kiezen (Settings -> Performance -> Processor), dat scheelt als het goed is wat energieverbruik tegen een acceptabele performance loss. Eventueel de minimumfrequentie een stapje omhoogzetten als je last hebt van slowdowns bij een wake-from-suspend ('na het indrukken van de powerknop').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, onder instellingen/prestaties kun je de CPU governor kiezen. Hij staat op Performance met minimale CPU van 368 en max 1401. In totaal zijn er 7 governor keuzes (smartassV2 tot Performance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het installeren van PA:
-PA rom en gapps op sd
-wipe all
-flash PA met cyanogenmod
-flash gapps
-wipe all
-reboot

of ben ik iets vergeten.

(ik wil graag ff zeker weten voordat ik ga installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je GSM al geroot en kun je naar recovery? Dan is alles compleet. Maar flash en doe je via recovery en dan optie install zip.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geroot wel. maar recovery lukt nog niet. als ik volume - en power indruk blijft ie hangen op alcatel logo

op xda staat ook dit bij install:

adb reboot-bootloader
Two choices :
1) fastboot boot cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019.img (use the Cyanogenmod version) - will not overwrite your stock recovery
2) fastboot flash recovery cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019.img - will overwrite, safer to restore

wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer volume+ en power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ben ik niet naar de recovery gegaan, maar er kwam een android mannetje in beeld met een rood driehoekje met een uitroepteken.

de telefoon gaat niet meer aan!
HELP

Update: Na een factory reset met volume + en power start de telefoon weer op!! :D

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat je niet te veel geschrokken bent :? maar het feit dan volume+ en power werkt is op zich goed. Betekent dat recovery mogelijk is. Op afstand is het natuurlijk lastig maar en ik moet straks even op mijn eigen pc en telefoon testen maar volgens mij kun je fastboot gebruiken ( http://www.androidcentral.com/android-z-what-fastboot ). Hiermee zet je je telefoon vanaf een PC in recovery mode en kun je alsnog de image flashen.

Ik denk dat de CWM versie die op je telefoon staat niet helemaal compatibel is met Alcatel en dat je daarom met volume+ en power niet in recovery komt maar een foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:58:
Hoop dat je niet te veel geschrokken bent :? maar het feit dan volume+ en power werkt is op zich goed. Betekent dat recovery mogelijk is. Op afstand is het natuurlijk lastig maar en ik moet straks even op mijn eigen pc en telefoon testen maar volgens mij kun je fastboot gebruiken ( http://www.androidcentral.com/android-z-what-fastboot ). Hiermee zet je je telefoon vanaf een PC in recovery mode en kun je alsnog de image flashen.
Ik denk dat de CWM versie die op je telefoon staat niet helemaal compatibel is met Alcatel en dat je daarom met volume+ en power niet in recovery komt maar een foutmelding krijgt.
[/quote]

haha, dat valt wel mee :P
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:58:
Ik heb nog helemaal geen CWM op mijn telefoon staan. alleen geroot. misschien dat het daarom niet lukte:O

waar kan ik CWM downloaden en installeren?

en:
wat betekent dit bij install bij PA:
adb reboot-bootloader
Two choices :
1) fastboot boot cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019.img (use the Cyanogenmod version) - will not overwrite your stock recovery
2) fastboot flash recovery cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019.img - will overwrite, safer to restore

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat CWM er wel opstaat. Maar CWM staat op zich in de Playstore maar die versie (5.5.1.4) herkent de Alcatel niet (je kunt het altijd even proberen). De versie die ik op mijn telefoon heb staan is 6.0.1.5. Maar vraag me even niet meer hoe is die erop heb gezet (ik denk met SuperOneClick) meegekomen. Vandaar dat ik denk dat hij er bij jou ook wel op staat .

Fastboot en flash durf ik je even niet zeker te zeggen. Ik neem aan de tweede optie is als je de image op je telefoon zet en via recovery installeert. Ik heb gewoon de laatste image genomen en deze via recovery op mijn telefoon geïnstalleerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zo geroot:
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:53:
[...]

- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila
ik weet dus niet of ik ook cwm heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel en op dezelfde manier kun je ook de PA image installeren. Gebruik de .bat om je telefoon in recovery te brengen (kun je gelijk zien dat het inderdaad CWM is) en vervolgens met volumeknop install image from SD kiezen. Selecteer de PA image en installeer hem. Daarna de GAPPs. Wel even tussendor de cache schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik elke versie van gapps erop installeren of moet het een speciale voor alcatel ot 995 of voor PA zijn?

Ik zie dat 20121011 voor cm 10 is. die dus?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het maar voor 4.1 is. De laatste is volgens mij gapps-jb-20121011_signed.zip.
Dus ja, degene die je had gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee,

ik krijg de telefoon alleen nog niet in recovery. met boot_recovery_ics.bat lukt het niet.
moet de telefoon aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan, op dezelfde manier zoals je hem geroot hebt. Zelfde procedure volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Users\Carsten\Desktop\boot_recovery\boot_recovery>adb reboot bootloader
error: device not found

C:\Users\Carsten\Desktop\boot_recovery\boot_recovery>fastboot boot recovery_ics.
img
< waiting for device >

en hij doet verder niets.
als ik volume - en power doe blijft ie hangen op alcatel logo.
als ik volume + en power doe komt dat rode driehoekje weer en moet ik weer factory reset doen.

dus hoe kom ik in recovery??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Optie snel opstarten uitzetten?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat vinden?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu even geen tijd om te kijken of het bij mij goed gaat maar het verbaast me omdat je hem wel zo hebt kunnen rooten. Heb je bij instellingen/ontwikkeling wel de usb-foutopsporing aanstaan (omdat je hem gefactory-reset hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usb foutopsporing staat aan.
ik vind het ook raar . maar het lukt ook niet met de volume en power knop
hij is nog wel geroot. apps die root nodig hebben werken gewooon en superuser staat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over nagedacht maar ik denk (maar is zo even een gok) dat er een probleem is met je USB drivers op je PC (kun je checken in de Hardwaremanager of er een uitroepteken bij een van de hardware devices staat als je telefoon via USB is aangesloten). Ik weet even niet waar de Alcatel USB drivers los kunt vinden maar ze komen ook mee met de Alcatel Android Manger ( http://www.alcatelonetouc...rt/downloaden/ot-995.html ). Dus ik denk dat als je deze installeert (hoef je verder niet te gebruiken maar wel JA kiezen als hij vraagt of hij bestaande drivers moet vervangen) je PC je telefoon weer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke , ik zal het zo proberen. ik dacht ook al aan de drivers. maar ik kon niet vinden hoe ik ze moest updaten. de computer geeft inderdaad aan:: device not found
update: hij is nu updates aan het installeren

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt :D
het lag inderdaad aan de drivers. ik heb CWM-based Recovery v5.5.0.4.

dan kan ik nu proberen PA en gapps te flashen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu paranoid geflasht. en toen startte de telefoon opnieuw op.
toen wou ik weer naar recovery gaan om gapps te installeren. maar nu kan ik weer niet naar recovery. is er ook een .bat file voor android 4.1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon die van ICS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het flashen van gapps lukt niet. dus ik heb geen play store enzo.

ik heb al 2 versies geprobeerd. deze flash ik net zoals PA. maar de apps staan er dan niet bij
dus wat doe ik fout?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je wat fout doet. Probeer eens via de browser op Internet een link naar een willekeurige app te zoeken en van daaruit door de playstore te laten installeren. Dan opent de browser playstore, ik denk dat je daarna het playstore- icoon wel ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan wel via de browser naar de playstore. maar ik kan dan nergens naar de app: playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer b.v. de volgende link eens op je telefoon?
http://www.google.nl/url?...A&bvm=bv.1355534169,d.d2k

Deze zou de playstore moeten openen en de ES-explorerer proberen te installeren.

Let op, het is een lange link. Je kunt ook op je telefoon in google naar APPS ES zoeken en dan een link die begint met play.google.com/..... openen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kom ik op de site van play store die ik ook op de computer krijg. als ik dan op installeren druk gebeurt er verder niets. ik denk dat dit komt, omdat ik op mijn telefoon nog niet ben ingelogd met mijn google account. maar ik kan ook nergens vinden hoe ik daar kan inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik het ook even niet wat er fout gaat. Ik neem aan dat je tussentijds wel de wipe data/Factory reset hebt gedaan?
Maar op mijn telefoon heb ik eerst de CM10 ROM en gapps gezet en pas later de PA ROM erop gezet. Je zou dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar..

maar heb ik voor CM10 de goede CWM ? of heb ik daar een andere voor nodig. want dit staat er op xda
Ensure you have flashed CWM recovery for Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, geen probleem, beide ROMs hebben dezelfde code base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond CM10 geinstalleerd. en daarna gapps. in CM10 zat toen gewoon een playstore.
Ik heb net PA weer geinstalleerd en de playstore was weer weg. daarna nog een keer gapps geinstalleerd en nogsteeds geen playstore.
waarom lukt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Maar lijkt dat de CM10 ROM bij je goed werkt.
Ik had de CM10 ROM en GAPPs actief en gebruikte die ook gewoon (dus aangemeld aan Playstore). Vervolgens had ik alleen de PA ROM geïnstalleerd (dus niet GAPPs) en een Factory reset gegeven. Daarna had ik nog steeds alle geïnstalleerde apps maar moest me wel opnieuw aan de playstore aanmelden.
Maar waaro, het niet direct werkt weet ik niet, dat is iets voor de ontwikkelaars. Maar het is nog steeds een ROM in ontwikkeling dus er zullen nog wel updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PA ROM gebruikt inderdaad nog minder energie dan de CM10 rom (40 tot 50 procent over aan het eind van de dag) maar automatisch met Google synchroniseren staat uit en ik weet even niet hoe ik dat moet activeren. Dus of het echt scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu goede maand op 4.0.4. Bij weinig gebruik gaat telefoon nu zeker 2 dagen mee (wifi en 3G continu aan). Auto kill level van Advanced Task Killer heb ik wel iets na de update op "Crazy" gezet. ook bij intensief gebruik gaat batterij merkbaar langer mee.

Miste in begin wel de 3d-launcher van SPD... met name de widgets voor weer en agenda. Heb uit de playstore van alles geprobeerd en ben geeindigd bij de GO Launcher icm World Weather Clock en Simple Calendar. Beiden 4x1.

Het blijft een fijn toestel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Denk dat mijn vragen hier niet goed stonden, dus verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door burgkop op 09-01-2013 21:34 . Reden: Ergens anders geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 09:14
Dinsdag heb ik de Alcatel 995 bij de AH (Oosterbeek) voor m'n vrouw gekocht voor 50 euro (ja het is echt de 995). Ze wilden er duidelijk vanaf want alle telefoons op de plank waren 50 euro, ik had de laatste. Deze Alcatel was het meest geavanceerde model wat er tussen stond. De medewerkster had het overigens ook nog over een Samsung Galaxy achter de balie (ik heb niet doorgevraagd welke). Wellicht zijn er meer AH's die dit doen. De medewerkster beweerde dat er een sim-lock op zat, maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn.

Eerste indrukken: lekker licht, dun en snel in vergelijking met mijn HTC Desire Z. Het scherm reageert een fractie trager op aanrakingen dan die Desire, maar het stoort me niet. De upgrade van Android 2.3.6 naar 4.0 ging probleemloos over the air (wel in 2 stappen). De behuizing is oké, maar duidelijk goedkoper dan mijn Desire, een hoesje zou ik wel aanbevelen. De aan/uit-knop ligt behoorlijk 'diep', ik kan me inderdaad goed voorstellen dat als deze op een gegeven moment nog iets verder 'wegzakt' in het toestel (wat ik eerder in dit topic las), het indrukken persé met je nagel zal moeten.

Kent er iemand een goede app/widget om je scherm mee te uit te zetten? Dan heb je die hardwarematige knop alleen nog nodig om het scherm aan te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 10-01-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

Hee, ik heb net de OT995 gekocht, mijn andere telefoon was stuk en ik had een vervanger nodig, leuk dingetje, alleen de batterij is een drama, met een CR kon je dit oplossen?

Ik heb een s50, maar alles werkt gewoon? Qua paranoid en CM? Het rooten is nu overigens al weer een probleem :/

[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 10-01-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CM10 en Paranoid zijn inmiddels samengevoegd in PAC.
Stabiele ROM, ongeveer 25% zuiniger dan standaard ROM bij licht gebruik.
Werkt op S50.
Problemen zoals eerder gemeld zijn onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Mijn vader heeft deze telefoon en is niet ge-root. Helaas is de GPS verbinding erg slecht.
Op XDA is er ook veel te lezen. Hebben jullie er ook last van tijdens navigeren dat de verbinding weg valt?
Ik mag er pas aan de slag als een andere android firmware de GPS probleem oplost :).

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@jamesbond007uk,

Heel herkenbaar, de ot-995 GPS valt vaak weg qua navigatie. Er is nog geen oplossing voor helaas.
Eea staat ook in dit topic beschreven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Alcatel OT-995 binnengekregen, alleen heb ik een probleem.
ik kan geen verbinding maken met wifi, hij kan het netwerk wel vinden, dan tik ik erop en druk op Verbinding maken.
alleen dan gebeurd er dus helemaal niks.
Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Hé geertyb0y,

Misschien moet je de wifi-knop langer ingedrukt houden? Tip

Groeten,
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort er ook Skype opgezet.
Werkt geweldig.
Alleen het beeld van de frontcamera is echt bagger, bijna zwart ondanks een lichtbron op je gericht, terwijl de andere camera een enorm goed beeld geeft.
Iemand een idee hoe dit te verbeteren?

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Wat een ellende allemaal zo te lezen om de 995 te Rooten of naar versie 4.0 te krijgen.

Zolang er geen goed werkend programmaatje voor is, wat absoluut werkt, begin ik er maar niet aan, gezien de ellende die sommige ondervinden.

Het upgraden van 2 naar 4 ging bij mij zonder enig probleem, gewoon via - Systeem updates - bij de Instellingen.
Nu ben ik alleen kwijt: Im/Exporteren van naar Simkaart en Telefoon en omgekeerd, dat is gewoon niet meer aanwezig, of het zit elders verstopt?
Diverse keren volledig gereset, maar ik kan het niet terug vinden.

Ook het wissen van de - Vaak Gebeld - lijst krijg ik niet weg, waarom kan je die niet gewoon allemaal wissen of zelf kiezen om het wel of niet op te slaan?
Meen het eens een keer gezien te hebben, maar kan ook op de 918 zijn geweest.

Ik zou alleen willen Rooten om die berg irritante ingebakken vaste APPS definitief weg te krijgen, de méésten gebruik ik niet en daarom zit ik mij te ergeren dat je dit ongevraagt op je telefoon krijgt.
Ik wil mijn APPS zelf kiezen.
Is hier nog steeds geen progje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Een aantal van die standaardapps kan je gewoon verwijderen. En ander deel kan je wel 'uitschakelen' zonder root. Als ik het goed heb, betekent het dat de app nog wel opslagruimte inneemt, maar niet meer gestart kan worden en niet meer te vinden is in de lijst met apps, dus je hebt er geen last meer van. Dat kan bij Instellingen -> Apps -> Alles -> app kiezen -> uitschakelen. Mogelijk is dat afdoende.

Ondanks JuiceDefender en zo min mogelijk synchronisatie etc, is de accuduur echt RUK. 's ochtend van de lader af, gemiddeld gebruik, 's avonds om 19 uur moet hij alweer aan de lader.

Vraag: is het voldoende om te rooten en dan een app te installeren die de CPU-snelheid beheert? Of heeft een custom ROM nog meer verbeteringen (welke dan?) die de accuduur ten goede komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik kom niet in recovery, ik houd volume up en power button in maar ik krijg het android logo te zien van een open buik met dat blauwe dingetje er in wat ronddraait maar daarna boot hij simpelweg op de normale manier door.

Ik had de vorige keer eerst de boot.img etc op mijn mobiel gezet, en aangezien ik de recovery niet in kon werd hij totaal gereset. Leuk.

Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ik wil niet de veel zeuren maar heeft iemand een fijne guide om PAC erop te krijgen? Aangezien ik nu niet eens het recovery menu in kom...

[ Voor 30% gewijzigd door StrongArmLance op 14-01-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
kristan schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:50:
Ik kom niet in recovery, ik houd volume up en power button in maar ik krijg het android logo te zien van een open buik met dat blauwe dingetje er in wat ronddraait maar daarna boot hij simpelweg op de normale manier door.

Ik had de vorige keer eerst de boot.img etc op mijn mobiel gezet, en aangezien ik de recovery niet in kon werd hij totaal gereset. Leuk.

Ik wil niet de veel zeuren maar heeft iemand een fijne guide om PAC erop te krijgen? Aangezien ik nu niets eens het recovery menu in kom...
Power + volome DOWN

Download cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019

boot.bat

Dan we pac rom installeren + GAPPS:

Install zip from sdcard
brows naar je folder waar je pac rom staat.

Dan weer install from sdcard om de GAPPS te installeren

Bij mij werkt de PAC rom niet goed:
Kan geen APN configureren voor 3G
Scrollen werkt niet goed.

Ik draai nog steed Gingerbread.
Ik heb alle roms al geprobeerd, maar ik vind GB nog steeds het fijnst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
@Worstkaas: maakt het nog uit of er stock Android 2.3 of 4.0 op de telefoon staat als je hieraan begint?
En is het nodig om CWM daadwerkelijk te flashen, of is het voldoende om er enkel vanaf te booten?

[ Voor 32% gewijzigd door DeadMetal op 15-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
DeadMetal schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:21:
@Worstkaas: maakt het nog uit of er stock Android 2.3 of 4.0 op de telefoon staat als je hieraan begint?
En is het nodig om CWM daadwerkelijk te flashen, of is het voldoende om er enkel vanaf te booten?
Nee ICS of GB maakt niet uit,
Booten is voldoende, flashen hoeft niet.

Morgen komt H1N1 versie 5 rom uit, dit lijkt mij de beste rom
Check Alcatel 995 topic @ XDA forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik snap je handleiding niet echt haha :/

Ach ik probeer wel wat, moet ik uberhaupt eerst rooten?

(archos etc zijn hier zoveel makkelijker in ;( )

[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 16-01-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Laatst online: 21:38
Vanochtend geprobeerd H1N1v5 erop te zetten. Dat lukte niet.

Kom van CM10. Ik installeer de zip van H1N1 via CWM, met de ICS bootloader. Wanneer hij bezig is met installeren, gaan dat verdacht snel: hij is binnen een paar seconden klaar. Daarna wipe data/cache gedaan. Blijft uiteindelijk hangen in het witte alcatel boot-plaatje.

Wanneer ik dan opnieuw CWM open, geeft 'ie daar aan: 'bad boot'. Als ik H1N1v4 probeer: precies hetzelfde probleem.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Laatst online: 10-02-2022
@Hilus,

Ik meen me iets te herinneren H1N4 icm de juiste bootloader (GB of ICS) wat mogelijk het probleem veroorzaakt. Dit was afhankelijk of je via OTA een ROM update had gedaan of dit handmatig hebt gedaan danwel nog op de vorige officiele ROM zit.

Hier is meer te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36804689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net geprobeert om de PAC rom te intstalleren. dit lukte, maar gapps niet.

eerst was er helemaal niets en na nog een keer proberen alleen google talk,
waar ligt dit aan.?
en hoe krijg ik nu de play store erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Laatst online: 21:38
@JD_1971,

Nu wel succes via externe CWM recovery; dus telefoon in fastboot-mode; CWM starten vanaf PC, en met die CWM versie H1N1 flashen.

Probleem lijkt dus te liggen bij H1N1 willen flashen via CWM geinstalleerd op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
jamesbond007uk schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 06:12:
Mijn vader heeft deze telefoon en is niet ge-root. Helaas is de GPS verbinding erg slecht.
Op XDA is er ook veel te lezen. Hebben jullie er ook last van tijdens navigeren dat de verbinding weg valt?
Ik mag er pas aan de slag als een andere android firmware de GPS probleem oplost :).
Dat klopt.
Heb er ik weet niet hoeveel op geprobeerd, wil alleen standalone, zonder data verbinding. er is er niet een die het goed (perfect) doet of goed blijft doen.
Je kunt er niet op vertrouwen. De ene keer werkt het foutloos en een andere keer weer niet.
Dan bedoel ik natuurlijk niet dat er straten op de kaart niet/wel bestaan of zo.
TomTom werkt nog het beste.
Maar het is in de eerste plaats een telefoon he.
Onderweg kun je je wel redden.

Ik heb er een kleine Mio moove bijgekocht, met gratis kaart updates, zolang het toestel leeft, alleen voor navigatie, dat werkt wel perfect.
Wel jammer want ik had ook de telefoon gekocht om geen losse navigatie nodig te hebben, maar de praktijk wijst anders uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
kristan schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:50:

Ik wil niet de veel zeuren maar heeft iemand een fijne guide om PAC erop te krijgen? Aangezien ik nu niet eens het recovery menu in kom...
En werkt het terug zetten naar fabrieksinstelling bij - Instellingen - Back-up en Herstel, onderste ook niet?
(alles moet opnieuw ingesteld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

burgkop schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:59:
[...]

En werkt het terug zetten naar fabrieksinstelling bij - Instellingen - Back-up en Herstel, onderste ook niet?
(alles moet opnieuw ingesteld worden)
Je bedoelt dat ik hem moet restoren, en dat dan alles weg is, totaal nieuwstaat, en dan moet rooten en dan moet flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Hallo,

Lijkt op spam, dus weg.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 24-01-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:48:
Ik heb net geprobeert om de PAC rom te intstalleren. dit lukte, maar gapps niet.

eerst was er helemaal niets en na nog een keer proberen alleen google talk,
waar ligt dit aan.?
en hoe krijg ik nu de play store erop?
Heb je wel de juiste versie van Gapps gedownload? De nieuwste versie werkt alleen maar met android 4.2. Deze versie werkt bij mij goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Hmm aardig wat problemen met de alcatel ot-995. Ben ik nou de enige die nergens last van heeft nou jah één puntje. Wanneer ik de telefoon heb uitgeschakeld dan kan ik hem niet meer aanzetten :|. Enige oplossing is om de batterij te verwijderen en er weer opnieuw in te doen :? .

Maar goed das ook het enige probleem, remedie altijd op standby laten staan :+
Mijn gps ontvangst is trouwens erg goed valt niet weg, wifi daarentegen is een stuk zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Arjantje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:23:
Hmm aardig wat problemen met de alcatel ot-995. Ben ik nou de enige die nergens last van heeft nou jah één puntje. Wanneer ik de telefoon heb uitgeschakeld dan kan ik hem niet meer aanzetten :|. Enige oplossing is om de batterij te verwijderen en er weer opnieuw in te doen :? .

Maar goed das ook het enige probleem, remedie altijd op standby laten staan :+
Mijn gps ontvangst is trouwens erg goed valt niet weg, wifi daarentegen is een stuk zwakker.
Heb van geen enkel van de bovengenoemde problemen last (even afkloppen :P). Ook niet van van dat niet weer aan kunnen zetten wat jij nu noemt. GPS werkt. Wifi heb ik hele dag aan (Ziggo Hotspots, maar ook mijn privé wifi, bij vrienden en op het werk) en levert geen problemen op.

Het enige wat mij een heeeeeel klein beetje stoort is de niet egale verlichting van de buttons onderaan (Opties en Back zijn feller dan Home en Zoeken). Voor de rest prima (draai ICS).

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

---wacht even---

Ik gebruikte deze handleiding en dat lukte natuurlijk gewoon, ik deed wat verkeerd...
:+
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila
dankje mistercheese

Omdat de batterij zuigt op 2 manieren vroeg ik mij af welke rom ik moet installeren, de PAC leek mij aantrekkelijk, maar daar zaten nog wat bugs in?
En iets over H1N1, maar wat houdt die in?

[ Voor 205% gewijzigd door StrongArmLance op 25-01-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Huh, volgens mij had ik hier net wat geschreven :s
In ieder geval, mijn broertje wil er één gaan kopen bij mediamarkt voor 165.
Hoe zit het met de accu, bij normaal en intensief gebruik, na hoeveel uur is hij leeg (kan je er een dag mee werken zonder hem op te laden?)
Reageert het scherm goed, of langzaam?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:49:
Huh, volgens mij had ik hier net wat geschreven :s
In ieder geval, mijn broertje wil er één gaan kopen bij mediamarkt voor 165.
Hoe zit het met de accu, bij normaal en intensief gebruik, na hoeveel uur is hij leeg (kan je er een dag mee werken zonder hem op te laden?)
Reageert het scherm goed, of langzaam?
Ik moet de mijne wel 1 keer per dag opladen, maar dat is tegenwoodig bij alle smartphones eigenlijk wel. Hij reageert goed op het scherm. Ik ben er dan ook zeer tevreden over. Kortom ik zal hem zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
kristan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:07:
---wacht even---

Ik gebruikte deze handleiding en dat lukte natuurlijk gewoon, ik deed wat verkeerd...
:+

[...]

dankje mistercheese

Omdat de batterij zuigt op 2 manieren vroeg ik mij af welke rom ik moet installeren, de PAC leek mij aantrekkelijk, maar daar zaten nog wat bugs in?
En iets over H1N1, maar wat houdt die in?
Het grote verschil is dat PAC jellybean draait en H1N1 ICS. Mistercheese heeft trouwens onlangs een getweakte versie van H1N1 V5 uitgebracht op xda. Ik ga ervan uit dat hij die hier ook nog wel zal posten.. Ik denk dat van de weinige bugs die nog in PAC zitten audio via bleutooth de grootste is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

driesvho schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Het grote verschil is dat PAC jellybean draait en H1N1 ICS. Mistercheese heeft trouwens onlangs een getweakte versie van H1N1 V5 uitgebracht op xda. Ik ga ervan uit dat hij die hier ook nog wel zal posten.. Ik denk dat van de weinige bugs die nog in PAC zitten audio via bleutooth de grootste is. :+
Ach audio via bluetooth werkt nu ook kut, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Dan ga ik voor het installeren van PAC, want de batterij is nu al op nadat ik om 10 uur ben opgestaan dit is echt huilen, even kijken hoe dat gaat lukken, aangezien alles mislukt met deze alcatel :) even een guide opzoeken.

Wat ik hier niet aan snap:
Power + volome DOWN

boot.bat

Install zip from sdcard

Is het gedeelte dat je cyanogen download, en dan PAC erop doet en dat je dan niets met de cyanogenmod doet?

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 26-01-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, ik heb bij het rebooten van m'n phone schijnbaar de volume knop ook ingedrukt gehad. Ik krijg nu de liggende android met het uitroepteken. Ik wil graag weer "gewoon" booten. Hoe doe ik dat?

Ik heb 'm weer tot leven kunnen wekken en ben nu aan 't recoveren van een factory reset ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
kristan schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Ach audio via bluetooth werkt nu ook kut, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Dan ga ik voor het installeren van PAC, want de batterij is nu al op nadat ik om 10 uur ben opgestaan dit is echt huilen, even kijken hoe dat gaat lukken, aangezien alles mislukt met deze alcatel :) even een guide opzoeken.

Wat ik hier niet aan snap:
Is het gedeelte dat je cyanogen download, en dan PAC erop doet en dat je dan niets met de cyanogenmod doet?
Het bestand met cyanogen in je quote is geen een versie van clockworkmod recovery.
Om een of andere reden kun je jellybean based roms alleem maar flashen met cwm 6.+ Cyanogenmod 10 is ook 4.1 dus deze clockworkmod recovery was denk ik oorspronkelijk bedoelt om CM 10 mee te flashen. Je kan er natuurlijk ook gewoon de pac rom mee flashen.

Offtopic: Ik hoop dat Tweakers snel support voor het forum in hun app stopt want deze reactie schrijven met mijn 995 is toch een hele karwei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Dus:
Power + volome DOWN
Dan is alles weg en leeg. c

boot.bat
Ik gebruikt de boot.bat van de het (cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019) pakket om cyanogenmod te booten.
Uhm... Wat doe ik hier precies? Ik download PAC en Gapps, maar wanneer zet ik deze precies op de sd kaart,?
Install zip from sdcard

Dan is dat laatste ook piece of cake

STAP 1: Hier gaat het fout, mijn android poppetje ligt op zijn rug, ik krijg geen menu om te kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door StrongArmLance op 27-01-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oke, soort van progress, hij doet het weer, maar de boot.bat doet het niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:42:
Oke, soort van progress, hij doet het weer, maar de boot.bat doet het niet... :/
USB foutopsporing aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdvZw
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05-2013
Na het updaten naar Android 4.0 heb ik problemen met WIFI.
Het werkt eerst goed maar als ik dan buiten bereik kom en weer terug blijft de telefoon zoeken naar een ip adres. Hij staat wel in de DHCP lijst van de router (KPN experiabox).
Het enige wat nu helpt is reboot van de router.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Jup,
Kan het eigenlijk ook als je telly volstaat met crap en apps of moet hij leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
kristan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:57:
Dus:

[...]

Dan is alles weg en leeg. c

[...]

Ik gebruikt de boot.bat van de het (cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019) pakket om cyanogenmod te booten.

[...]

Uhm... Wat doe ik hier precies? Ik download PAC en Gapps, maar wanneer zet ik deze precies op de sd kaart,?

[...]

[...]

Dan is dat laatste ook piece of cake

STAP 1: Hier gaat het fout, mijn android poppetje ligt op zijn rug, ik krijg geen menu om te kiezen.
Nog een keer in de juiste volgorde.

Download de PAC rom + Gapps en zet deze op je sdcard van je telefoon.

Doe je telefoon uit en weer aan met de volume down ingedrukt houden.
als het goed is zie je nu het witte scherm met alcatel logo

Koppel je telefoon aan je pc.

Ga naar de cwm directory op je pc en start boot.bat op.

Nu boot je telefoon in CWM

Doe choose zip from SDcard en kies de pac.zip die je op je sdcard van je telefoon hebt gezet.
Doe ook de gapps installeren via choose zip from sdcard.

Maak eerst even een backup van je huidige rom in CWM via het menu backup and restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Worstkaas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:00:
[...]

Nog een keer in de juiste volgorde.
Dank je
(zit nu op het bootscherm, slaap lekker :) )

Ah oh stuck op bootscreen, ik probeer nu cache whipe etc. mag allemaal niet helpen,
ik restore hem nu (dankje voor de note over de back up :) )
morgen weer een dag.

[ Voor 40% gewijzigd door StrongArmLance op 28-01-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Dank je
(zit nu op het bootscherm, slaap lekker :) )

Ah oh stuck op bootscreen, ik probeer nu cache whipe etc. mag allemaal niet helpen,
ik restore hem nu (dankje voor de note over de back up :) )
morgen weer een dag.
Heb je ICS of GB bootloader? Oftwel draaide je eerst ICS of nog stock GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:
[...]

Heb je ICS of GB bootloader? Oftwel draaide je eerst ICS of nog stock GB?
Ik had een geroote ics, en de cyanogenmod cwm.
Hij is nieuw en kwam met ics er standaard op.

Als ik thuis ben doe ik een factory reset een cache whipe en een nieuwe install.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste